Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Iemand een vuurtje?

Frits grote vriend, wat is jouw nieuws van vandaag?In Purmerend - de anus van Amsterdam - woont het Libanese gezin Jafaar in een opvangwoning. Vader, moeder en vier kinderen. Ze zijn ooit naar Nederland gevlucht vanwege een bloedige familie-vete in Libanon, waarbij in beide kampen doden zijn gevallen. Hoezo politieke vluchtelingen? Maar goed, we hebben hier wel te maken met een voorbeeldgezin. De taal geleerd en Ghadeer ging naar het VWO. Over het lot van oudste zoon Ali zwijgt de ietwat te betrokken journalist van het plaatselijke sufferdje. Blijkbaar zit die vast of kwam hij vanwege een andere reden niet helemaal van pas in deze tranentrekker Maar goed, nu is dus de asielaanvraag afgewezen en wordt het gezin binnenkort uit hun huis gezet. Mocht het zover komen dan dreigt vader Houssein zijn vrouw, zijn kinderen en zichzelf in brand te steken. "De blikken benzine staan al klaar." Beste Rita, kom eens door met wat meer info...

Reaguursels

Inloggen

het is dat hulp bij zelfmoord nog steeds strafbaar is anders had ik graag een goede daad gedaan voor deze toch wel zieke familie

bertus b | 26-05-05 | 17:28

Is er geen jihad, dan is er wel heilig vuur. Gauw uitzetten voordat de bliksem inslaat dunkt me.

kansatsu | 26-05-05 | 02:49

Tsjah daar ga je dan

divincenzo | 25-05-05 | 18:11

"I would clap hands at seeing another monk barbeque show, for one can not be responsible for the madness of others."

drek | 25-05-05 | 17:43

Quote GeemStijl : "Mocht het zover komen dan dreigt vader Houssein ***zijn vrouw, zijn kinderen*** en zichzelf in brand te steken."

Dat ie zichzelf in de fik wil zetten is tot daaraan toe, maar de rest is een doodsbedreiging en is tegenwoordig vre-se-lijk strafbaar. Hoopt ie dat ie opgepakt wordt of zo?

TM | 25-05-05 | 16:28

ze hebben altyd wat he!!! probeer jij eens een woning te krijgen hier in nl, zij krijgen er zomaar 1 toegewezen en dan nog een uitkering er bij en dan nog maar even een uitstapje maken (vakantie) naar ierland als ik me niet vergis, ondertussen gewoon het huis hierzo behouden, of hebben ze meteen een ander huis gekregen, en dat terwijl ik met 2 kids op een rot klein appartement moet zitten omdat ik niets anders toegewezen krijg,( moet ik minimaal nog 9 jaar wachten) en dat terwijl wij allebij nog werken ook, en dan nog klagen, jaren lang hebbenze kunnen sparen om een mooi huisje te kunnen kopen ergens in een of ander mooi land waar ze wel terecht kunnen,,,gaza strook ofzoiets, spaart meteen weer wat kosten aan brandweer misbruik....

roodbaard | 25-05-05 | 15:39

@Lord wanhoop, Grap? Welke grap?

Tsabaothiemynoia | 25-05-05 | 13:17

"Onze uitkering is stopgezet, we zijn niet meer verzekerd "....
Hoezo 'onze uitkering', de afgelopen 6 jaren heeft mijnheer zich klaarblijkelijk onterecht achter een azielverzoek verscholen. Dat hij hierdoor al 6 jaar lang een uitkering ontvangt is al erg genoeg dacht ik zo.

petfles | 25-05-05 | 13:08

Zou een grap als hoe laat je een Libanees gezin blaffen - benzine erover -aansteken - WOEEEFFF - te ver gaan?

lord wanhoop | 25-05-05 | 12:56

Teken van dat er toch een flinke steek los is bij de mensen...
Maar die zegeltjes van de benzine kan die effe doorsturen kom er net nog 3 tekort.

Sinners | 25-05-05 | 12:42

steek jezelf in de fik maar dit mag geen invloed hebben op de beslissing die de politiek heeft gemaakt toen ze besloot ze eruit te zetten. blijf redelijk en consuquent mannetjes en vrouwtjes van de politiek!

iStijll | 25-05-05 | 11:14

Haha, een aantal jaar geleden was er ook al ophef over Somalische vluchtelingen die ook echt niet terug konden omdat Somalië te gevaarlijk was, bleek later dat veel van die vluchtelingen elk jaar op vakantie gingen naar? Somalië!

Als die Libaneziër nou een kerel is komt ie zijn dreigement na. Dan spreken we van een verassingseffect?

zum kotzen | 25-05-05 | 10:56

De fik erin, die snor van dat wijf zal prima branden, als je op deze manier probeert je zin te krijgen terwijl de regels gewoon moeten worden gevolgd ga je je goddelijke gang maar en steek je jezelf en je zooitje in de fik. Maar niet toegeven, anders staat elke mongool binnenkort met een blik benzine voor een of ander loket te dreigen. die mafkees zal zn leven wel niet zeker zijn doordat hij in libanon zelf rottigheid heeft uitgehaald

fuckface | 25-05-05 | 10:03

@Redactie
lekker belangrijk 24-05-05 @ 19:22
lekker belangrijk 24-05-05 @ 19:28
lekker belangrijk 24-05-05 @ 19:46
lekker belangrijk 24-05-05 @ 19:52
lekker belangrijk 24-05-05 @ 19:59

Ik heb sinds een dag of wat deze trol aan mijn broek hangen.

Lekker Belangrijk© | 25-05-05 | 02:48

burn, motherfucker, BURN!!!

bastard | 24-05-05 | 23:33

Wellicht kan papa Houssein informeren bij de KLPD; daar hebben ze inmiddels wel ervaring met mensen die hun gezin ombrengen.

Robuust | 24-05-05 | 23:28

Ach gun die mensen ook een uitkering...

Pannie | 24-05-05 | 23:20

Er zijn vast al 1000 stijllozen me voor met de volgende opmerking, maar toch:

Dreigen jezelf en je gezin in vlammen te doen opgaan is strafbaar in Nederland onder het mom van bedreiging. Als dat vwo mannetje dus gewoon ze pa aangeeft bij onze in blauw gehulde sekte van de veiligheid pakken zij hem op, stoppen hem naar alle waarschijnlijkheid een volle nacht in de cel. Heeft libanon mooi de kans om een uitlevering aan te vragen. 1+1=3

El elegante | 24-05-05 | 22:59

Ja ja, voorbeeldgezinnetje, ander gezinnetje uitmoorden in vaderland, hier naar toe vluchten en dan je eigen gezinnetje in de hens steken na dreiging van uitzetting, (lijkt mij vrij terecht bij moordenaars) en een oudste zoon die er om duistere reden niet bij is, hier mee vergeleken zijn de Tokkie's heilig.

Masterdammer | 24-05-05 | 22:39

CHANTAGE !! Schande !!

bondje33 | 24-05-05 | 21:28

@.vraagstaart
Aan jouw ogen mankeert niets, aan zijn verhaal zoals gebruikelijk alles. En de beloofde familiehereniging ging te lang duren.

ventus_aqualis | 24-05-05 | 20:57

Doe even niet zo Barend- en Van Dorpig. Laat Rita gewoon d'r werk doen.

the saint of hippo | 24-05-05 | 20:33

Verrek, ik wist niet dat Fok GS heeft overgenomen.

TM | 24-05-05 | 20:32

@ ventus? lees ik nou zo slecht ? In net Noorhollands dagblad staat toch letterlijk: "De familie was in Libanon verwikkeld in een bloedige familievete, waardoor in beide kampen al doden al waren gevallen. Volgens Ghadeer wacht bij terugkeer in het vaderland de dood. Bovendien ligt er een vaag vonnis tegen vader Houssein, dus in het meest 'gunstige' geval belandt hij in de cel."
Wat ging er dan zo lang duren dat er ruzie ontstond? Heb jij meer info?

vraagstaart | 24-05-05 | 20:15

Toen ie wegging uit Libanon was er nog helemaal geen sprake van een familievete. Er ontstond ruzie omdat het allemaal zo lang ging duren.

ventus_aqualis | 24-05-05 | 20:06

wat een zieltje is het zeg, ik hoop dat hij dit mee leest, je bent gewoon een simpele ziel en een baal hooi, kleuter!!
Ga naar de site van semamstraat

lekker belangrijk | 24-05-05 | 19:59

@lekker belangrijk: Ja losers en na apers zul je altijd blijven houden :-(. En waarschijnlijk heeft deze persoon zijn BLO nog niet eens afgemaakt

Doucheputje | 24-05-05 | 19:55

Je ben toch wel een loser als je zelf geen naam kan verzinnen, heeft hij wel de lagere school af gemaakt??

lekker belangrijk | 24-05-05 | 19:52

@lekker belangrijk: Lucht je hartje lekker bij de redactie en niet op het topic

Doucheputje | 24-05-05 | 19:51

douchekutje zal ik onder jou naam wat schit rondstrooien??

lekker belangrijk | 24-05-05 | 19:46

@lekker belangrijk: Hee lekker belangrijk :-)

Doucheputje | 24-05-05 | 19:45

Het is voor een Eskimauh met een stijve rechterarm moeilijk z'n iglo inkruipen.

. Lekker Belangrijk© 24-05-05 @ 17:09
wat een kleuter, zoek zelf een naam, wat jij schrijft, sta ik niet achter. LEKKER BELANGRIJK.....

lekker belangrijk | 24-05-05 | 19:28

Tering wat een mongolen hierzo. Kampbeulen en ss-ers

paradoxxx | 24-05-05 | 19:27

Schijnbaar is er nog iemand die onder de naam lekker belangrijk is ingelogd, wees eens orgineel en zoek zelf eens een naam om in te loggen, loser

lekker belangrijk | 24-05-05 | 19:22

Kan alleen die Ghadeer nou Nederlands?

Framoes | 24-05-05 | 19:17

Hij doet maar, scheelt mij weer benzine.
En als Verdonk hier aan toegeeft, gaan er geheid meer mensen lopen dreigen met collectieve zelfmoord.

Framoes | 24-05-05 | 19:15

wat een klootzakken.
dan moeten wij cker die hoopjes as opruimen? kunnen ze zichzelf niet gewoon levend begraven stelletje luie flikkers

herr_merx | 24-05-05 | 19:10

Triest hoor, al die negatieve opmerkingen. Het is met die mensen helemaal anders gelopen dan voorspeld was.

ventus_aqualis | 24-05-05 | 19:08

Ik vindt het allemaal erg zielig voor dit arme gezin. Het zal je maar allemaal gebeuren. Kan je ergens doneren voor dit gezin? Ik dacht zelf aan een litertje of 5 loodvrij.

Mr X | 24-05-05 | 18:43

Wat ik echter wel altijd opmerkelijk vind, is dat in deze gevallen je altijd grote delen van politiekcorrect Nederland mevrouw Verdonk hoort verfoeien, omdat zij deze lieden uit gaat zetten. Maar politiekcorrect Nederland zwijgt echter over de reden waarom die uitzetting niet door kan gaan: namelijk omdat het beschavingspeil in mohammedaanse landen doet denken aan middeleeuws Europa. En dat mag je dan weer niet zeggen van politiekcorrect Nederland, aangezien alle culturen gelijkwaardig zouden zijn. Om die reden zou juist ?links? voorstander moeten zijn van die uitzetting, en juist ?rechts? tegenstander. Het is dus weer eens de wereld op zijn kop.

Nordthiad | 24-05-05 | 18:29

Fire up the BBQ. Of zoals Beavis en Butthead zeggen: hehe hehe FIRE FIRE

Doucheputje | 24-05-05 | 18:17

alle criminele buitenlanders eruit???
wat blijft er dan noch over???
waar moet ik mijn broodje shoarma dan noch kopen???

loewende koe | 24-05-05 | 18:16

Smaakt dat een beetje, gegrillde Libanees?

kalief | 24-05-05 | 18:04

Respekt is op zijn plaats voor deze familie. Vanuit Libanon de Middelandse Zee overgezwommen, hardlopend gevlucht door Italie, Oostenrijk en Duitsland om in Nederland een gooed heenkomen te zoeken na een uit de hand gelopen ruzie met een oom.

capo | 24-05-05 | 17:35

Citaat GS : "Ze zijn ooit naar Nederland gevlucht"...

Ja zo kan ik het ook, lekker gemakkelijk heren. Hoe lang geleden? drie jaar? 20 jaar? Dat maakt m.i. nogal een verschil. Dit is gewoon lullen in de ruimte. Toen Gumusz(sp?) er uit moest was het huis ook te klein. Dus als deze familie hier ook al zo lang woont heb ik echt hetzelfde standpunt als ik toen had : na zo'n lange tijd kun je niemand meer verplichten terug te gaan, zeker niet als ze hier netjes een loopbaan hebben opgebouwd.
Nieuwe regels instellen voor de toekomst en maatregelen nemen indien er verder ingeburgerd moet worden. That's what I say.

Alhoewel het natuurlijk geen pas geeft om te gaan lopen dreigen met zelfverbranding. Die integratie kan wellicht nog wel wat beter?

TM | 24-05-05 | 17:34

@Gi:
Ga jij eens aan asielzoekers uitleggen dat omdat ze niet mogen werken en dus van een uitkering rondkomen hun uitkering moeten inleveren omdat ze te lui zijn om te werken. Dan kan ik dat weer gebruiken om mij lam te drinken vanavond want deze cirkelredenering verdient nadere bestudering met een potje pils in de buurt

Bugger_Me | 24-05-05 | 17:29

@brutus68
Vliegen mocht onur overal.
Ze mochten alleen op een paar plekken niet landen.

69 | 24-05-05 | 17:24

Off Topic, maar Onun Air mag weer vliegen..., en Libanon grenst praktisch aan..., juist, dus boeken maar.., enkele reis voor die familie..

brutus68 | 24-05-05 | 17:16

ASielbeleid

pek en veren | 24-05-05 | 17:12

Weet je wat dat kost, van die blikken benzine?

Bokkiedropzak | 24-05-05 | 17:10

Paar jaartjes geleden gooiden boot"vluchtelingen" voor de australische kust hun peuters in het water om de ozzies af te persen. Heeft gelukkig niet gewerkt dacht ik.

Dus: gewoon wat nablussen die hap en de omringende huizen goed nat houden.

Conan de Rabarber | 24-05-05 | 17:09

Het is voor een Eskimauh met een stijve rechterarm moeilijk z'n iglo inkruipen.

Lekker Belangrijk© | 24-05-05 | 17:09

Eskimauh 24-05-05 @ 15:46

sorry voor het late reaguren (klant, altijd lastig) maar bij deze komt-ie: 5 liter extragratis. Creditcard dus bewaren, in naam van Euranje: open die port! En je mag de benzine naar eigen goeddunken gebruiken, volgens mij heb je nog wel ideeën. Evt. doneren aan een Libanese liefhebbende pappie? Vangt u maarrrrrrr...

vraagstaart | 24-05-05 | 17:01

@woody woodpecker?
Mijn soort? Das wel een "bold statement" van jouw soort? Is dat een inhoudelijk onderbouwde mening of komen dat soort termen altijd in je infantiele brein op. Knul, je moet je goed beseffen dat 'mensen' zoals jij te hard en te snel "armen omhoog", "bruinhemden" en "nazi's" roepen. Man je moet eens nadenken voor dat je die "Post"-knop indrukt.
Je hebt te weinig knuffels van je moeder en te weinig klappen van je vader vroeger gehad dus bemoei je niet met zaken waar je geen verstand van hebt gehad.

Eskimauh | 24-05-05 | 17:00

@ MG,,, LOL.

Deze pa is volkomen GESTOORD. Ik weet dat hij wanhopig is maar om jezelf en je familie in de hens te zetten is echt niet normaal. Volgens mij is er wat er in Libanon zou gebeuren nog niet eens zo pijnlijk als levend verbranden

Rapunzel | 24-05-05 | 16:58

Vreselijk wat een situatie?
Ik ben spontaan met wat vrinden een inzamelingsactie gestart?ik heb al tien liter bij elkaar gesprokkeld!

MG. | 24-05-05 | 16:44

"Je zet toch geen gezin van zes met kleine kinderen zo maar op straat?''

Nee, die steek je aan. Alleen hiervoor zou je ze uit de ouderlijke macht moeten zetten. Besides, Libanon is groot genoeg en met die sjaal om lijkt ze op mijn buurvrouw dus de kans is klein dat ze herkent worden...

qwertz | 24-05-05 | 16:42

gewoon aufsalzen naar Libanon. We hebben hier geen plaats voor Pyronezen.

qwertz | 24-05-05 | 16:41

@GI, vertel lul..... wie is Lambers... dombo.

Nil desperandum | 24-05-05 | 16:34

Als vegetarier sla ik deze BBQ even over.

knutsel | 24-05-05 | 16:33

Hehe we kunnen gerust zijn, woII is alweer gearriveerd.

Tsabaothiemynoia | 24-05-05 | 16:24

@Eskimauh
Heerlijk zo'n reactie van een gefrustreerd en jaloers ventje als jij.
Dat maakt mijn dag gelijk weer goed.
Overigens, wist je dat jouw soort 60 jaar geleden met een stijve rechterarm van vreugde, hun buren verraade uit jaloezie?

Specht | 24-05-05 | 16:21

@eskimauh Het is geen hoax. Noord-hollands dagblad heeft een foutje gemaakt. Wethouder B. Wiedemeijer moet L. Wiedemeijer zijn.
gemeente.purmerend.nl/smartsite.html?i...
Van mij mag die aso-familie een enkeltje Onur-air krijgen. Wie weet zijn zij als moordenaars Libanon ontvlucht. In Ierland hebben ze geen asiel gekregen en dus proberen ze het hier maar. En als het hier niet lukt dreigen jezelf en je kinderen te vermoorden. Het is triest dat iemand zover gaat maar om dat te gaan belonen is niet goed. Straks worden hier banken en supermarkten overvallen door dit soort trieste pyromanen.

Gavrilo | 24-05-05 | 16:16

Wat is dit voor een chantage....,meteen het land uit pleuren, het is volkomen terecht dat de asielaanvraag is afgewezen.
a. een familievete is dus gewoon een ordinaire familieruzie, dus geen politiek motief.
b. Libanon is tegenwoordig een relatief veilig land, waar de familie gewoon naar terug kan.
Conclusie: opzouten met die gasten en niet zwichten voor dit soort walgelijke chantage...

brutus68 | 24-05-05 | 16:12

@graftak: Wie zegt dat ik op dit moment niet in Café L'opera aan het Rembrandtsplein rustig aan een Cuba Libre zit te wachten op de Carpaccio, gevolgd door het reeruggetje?
*wacht rustig tot ie kan uitklokken*

Eskimauh | 24-05-05 | 16:11

@graftak
Goh is het te merken?

Eskimauh | 24-05-05 | 16:09

@ Eskimauh... jaloers ventje?

Graftak | 24-05-05 | 16:09

@idiot
Ja ik weet dat je lekker met je Vodafone-UMTS-kaartje in de auto zit. Zeker een abbonementje voor ? 75,= per maand afgesloten of nóg zieliger via je baas. Er is een groep waar ik een grotere hekel aan heb dan linkspammers zoals speedkiller dan zijn het nerds met nieuwe apparatuur. Ongezien een... Marburgvirusje in je Wunderbaum.

Eskimauh | 24-05-05 | 16:07

Zijn ze vorige zomer niet gewoon naar Libnan op vakantie geweest?!

Graftak | 24-05-05 | 16:05

@idiot> gewoon op de braadgeur afgaan. Uitje erbij?

superjan | 24-05-05 | 16:04

Libanese lijfspreuk; liever opbranden dan uitdoven...

stretch | 24-05-05 | 16:03

Mooi, dat is dan duidelijk, opzouten met die lui, levend of verkoold, mij om het even.... iemand al enig idee waar het nou is???

*staat in de file op de ring-oost*

idiot | 24-05-05 | 16:02

@Gi
Landen op Zaventem. Dan vliegen we lekker met Onur Air. Is tegenwoordig goedkoop heb ik gehoord.

Eskimauh | 24-05-05 | 16:01

@Gi>meer dan een tonnetje.

superjan | 24-05-05 | 16:00

@Gi ; ik ben dan wel geen ambtenaar, maar ik schat toch wel zo'n 100.000 euri per jaar....

idiot | 24-05-05 | 15:59

@dikke deur: tja. het leven is hard.

BlackMagic® | 24-05-05 | 15:58

mmhh ik en mijn gezin van 12 kinderen is hetzelfde overkomen in belgie. heb daar 9 jaar geleden ook asiel aangevraagd omdat de mensen in de straat waar ik woonde mij wilden vermoorden! een hele nare ervaring moet ik zeggen. mijn kinderen zaten daar op school, mijn vrouw werkte bij de gendarmerie en ik had net een polietieke partij opgericht! en dan krijg je te horen je moet terug naar je eigen land! [kut belgen ]

dikke deur | 24-05-05 | 15:57

Broeha wat een post. Gaan er ook bussen vol Geenstijlers heen met vlaggetjes en vaantjes als ze die laatste sigaret opsteken?

Working Class Zero | 24-05-05 | 15:56

Inhoudelijk ben ik van mening dat er steeds meer rigoreuze acties op touw worden gezet om niet het land uitgezet te worden. Kalou verdient hierbij onze speciale dank.
Ik denk dat hier de term "uitzet-actie-inflatie" voor te gebruiken is. Vroeger werd er gewoon honger gestaakt. Elke zichzelf respecterende media-tycoon wordt hier op dit moment niet meer koud of warm van. Deze familie dreigt nu met het allerergste: collectieve zelfmoord.
Klinkt hard maar ik wil wel zien of deze huisvader de daad bij zijn woord voegt. Mocht hij hiertoe bereid zijn, zal er een collectief pardon voor zijn resterende familieleden worden uitgeschreven door Rubberen Rita.

Eskimauh | 24-05-05 | 15:55

@Eskimauh ".. Hoeveel octaaf tenken we vandaag?.." zwaar lol!!

Lekker Belangrijk© | 24-05-05 | 15:54

Wat moeten we met zo'n kansloos gezin? Uitkering hier, geen werk daar, zoonlief extreem genoeg om zichzelf in de fik te steken, zoon 13 doet het woord want ouders spreken natuurlijk nog steeds geen Nederlands na 6 jaar. Echt het voorbeeld van integratie!

Je Zwager | 24-05-05 | 15:53

@Gi Nop die naam heb ik al eeuwen, en ach die kinderen hebben hun pa nodig dus die mogen best mee terug. Leren ze ook dat verhalen uit je duim zuigen niet loont.

Lucifer | 24-05-05 | 15:53

@Gi ; exact...

*is reeds onderweg naar Purmerend met xtra-gratis benzine*

idiot | 24-05-05 | 15:53

kunnen ze niet gewoon elkaars ogen dicht naaien?

Oh nee da's de iraanse manier..

@Ultraexeem

Mensen die dreigen met zelfdoding om zodoende hun zin te krijgen, moeten gewoon direct een enkeltje terug van herkomst!

Tipnix | 24-05-05 | 15:51

kan niemand hier nou lezen???
het hele artikel is gebaseerd op het verhaal van Ghadeer... das dus die kleine van 13 jaar...
Laat die ouwe met rust!!
Maar waar is het nou?
*zit al in de auto met mobile internet*

idiot | 24-05-05 | 15:49

@Ultra: inderdaad heel veel pech dat hij verkeerde info kreeg voordat hij die $10.000 betaalde om hierheen gesluisd te worden...

BlackMagic® | 24-05-05 | 15:49

Heb wel es een ex gehad die met zelfmoord dreigde... mijn reactie: "is goed, wanneer is het feest ? stuur je een kaartje als je in de hemel bent aangekomen ?" klinkt hard, was het ook, maar ik heb een hekel aan mensen die mij op zo'n manier proberen te manipuleren !

DeSteef | 24-05-05 | 15:48

@Eskimauh geef je wethouder Bert ook wat hoog 'octaaf' benzine?

Frids | 24-05-05 | 15:47

@eppo
Heb vandaag Eskimauh 7.0 geinstalleerd. Wordt alleen nog gewinkt en geblingt op dit moment.

Eskimauh | 24-05-05 | 15:47

@Gi Vind het plannen van een gezinsverbranding anders ook aardig crimineel klinken. Bovendien heeft deze pa een strafblad in eigen land.

Lucifer | 24-05-05 | 15:47

Ja ja ja lachen met jullie. bedenk wel ff dat we in feite geen fuck weten van deze familie, dat ze heel misschien wel ECHT rede hebben om zo wanhopig te zijn. Wij hebben makkelijk praten hier vanaf onze luie reet achter onze flatscreentjes in onze confortabele huisjes..! dreigen je familie te verfikken is ziek, of gewoon een hele domme bluf-poging van een vader met heel veel pech...

Ultraextremist! | 24-05-05 | 15:46

@vraagstaart
Heb al bling bling telefoon (via GS: toppie), heb al bling bling hanger (via GS: toppie). [\\Poort:80] staat voor u open. Hoeveel octaaf tenken we vandaag? Hoeveel luchtmijlen krijg ik en kan ik ook met mijn Platinum-creditcard betalen?

Eskimauh | 24-05-05 | 15:46

ASHES TO ASHES, DUST TO DUST....
waar is die barbeque precies ?
Moet nog een documentaire maken over brandwonden...

*pakt vast de kaart van Purmerend*

idiot | 24-05-05 | 15:44

@ gi plaats? plaats? je ontvolkt grote delen van ons land op die manier, de files zijn meteen opgelost en we mogen weer lekker scheuren met z'n allen. Ook geen snelheidscontroles meer, want de pliesie durft dan de achterstandwijken weer in. Ik zeg: prima idee!

vraagstaart | 24-05-05 | 15:44

@spooky 24-05-05 @ 14:55, Rustig aan, niet gelijk oordelen. Het is van belang te weten of onze allochtone medelander kan zwemmen, gelet op hun statistisch geconstateerde zwemvaardigheids achterstand en het gebruik van (overvloedig) bluswater.

Lekker Belangrijk© | 24-05-05 | 15:44

@Eskimauh

Welk een IQ leg je aan de dag, ik herken je bijna niet meer van vroegere postings.

Reincarnatie ofzeau?

Eppo | 24-05-05 | 15:43

hulde @ Eskimauh! Als het waar is helemaal, als het niet waar zou zijn heb je toch wel ff een stijlloze verklaring. Prijs: 5 liter Eurosuper, extragratis voor jou gebracht. Zet port 80 maar open, jerrycan eronder en jouw bling bling bak zit wat mij betreft weer voor 40 kilomter gebeiteld ;)

vraagstaart | 24-05-05 | 15:42

@ams: ik ben het ermee eens dat het grotesk is dat de asielaanvraag opnieuw in behandeling is genomen, aangezien het om een doodnormale familievete gaat. Het is dan ook overduidelijk dat er geen kans is dat deze uitvreters zullen kunnen blijven.

BlackMagic® | 24-05-05 | 15:40

Hij bedreigt nu dus eigenlijk openlijk zijn eigen familie met de dood! Oppakken dat tuig!

ShameLess | 24-05-05 | 15:40

dat heeft ie allemaal van balkenende geleerd, als je tegen stemt heb je oorlog!

Justin | 24-05-05 | 15:39

@Eskimauh: paranoide?

BlackMagic® | 24-05-05 | 15:38

@blackmagic
maar deze mensen worden hun huis uitgezet, en kennelijk is de aanzielaanvraag voor de tweede keer in behandeling genomen. Kortom belachelijk. Als die mensen hier echt onterecht zijn moet je die tweede asielaanvraag niet eens in behandeling nemen. Doe je dat wel, dan moet je ze huisvesten en voeden. Ethiek, eigenlijk heel simpel hè?

ams | 24-05-05 | 15:38

@blackmagic: ik wil geen kampen in friesland, niet omdat ik hier geen asielzoekers wil, harstikke leuk juist, maar een kamp geeft neg. associaties en dat gaat ten koste van het toerisme en bij mij een slechte gemoedstoestand, mensen horen niet in kampen

Thygros | 24-05-05 | 15:38

@rickdekikker

Ik zag sinterklaas net voorbij rennen zonder mijter, met een half verbrande baard, gescheurde kleding, nagesneld door Rita die hem met zijn staf ongenadig op zijn tabberd gaf.

Eppo | 24-05-05 | 15:37

Tsja een persoon met duits in zijn pakket herkent natuurlijk dat dit een hoax is. Er wordt gesproken van een B. Wiedemeijer. Dit is natuurlijk een anagram van W. Biedemeijer het bekende duitse boek: "Biedermeier und die brandstifter" van Max Frisch(vrijvertaald: Biedemeier en de brandtstichterts)
Dit boek ging over een heer Biedemeier die brandstichterts in huis haalde en terwijl hij wist dat zijn huis in de fik zou gaan gewoon onderdak bleef bieden. Ergo we halen zelf mensne naar nederland en terwijl we zien dat deze mensen nederland affakkelen we gewoon erbij blijven staan. Elke rechts-draaiende Wilders-stemmert moet natuurlijk dit boek gelezen hebben.
.
Proficiat aan deze journalist: dit is een mooie 1 april grap en jammer dat de reaguurders hier niet achter kwamen.

Eskimauh | 24-05-05 | 15:36

Gek maar waarom is hij niet naar turkije of Syrie of Jordanie gevlucht. Die landen liggen toch veel dichterbij en zijn makkelijker bereikbaar. Ook minder taalproblemen (nou ja niet in turkije) en integratieproblemen.

hAl | 24-05-05 | 15:36

Waar wonen ze? Ik heb nog wel een aanstekertje en een envelop + postzegel over. Zullen ze vast blij mee zijn, zo'n attent gebaar.

Oersoep | 24-05-05 | 15:34

Het zijn moslims, maar zijn wellicht wel bekeerd tot het christendom !
Anders kom je niet naar de Sinterklaas van Europa (ook wel bekend als Nederland).

rickdekikker | 24-05-05 | 15:34

@GI: Toevoeging gewenst. Uw as zal ik nadien met alle soorten van genoegen nuttigen en door mijn reet laten glijden!

Nil desperandum | 24-05-05 | 15:32

Het wordt een hete zomer...

Boris Borsthaar | 24-05-05 | 15:32

@DenkZelfstandig: wat we WILLEN is inderdaad bepaald door de kiezer. Dit is het resultaat ervan. Als we in Friesland een paar kampementen opzetten KUNNEN we inderdaad nog wel wat mensen kwijt. Maar we willen niet.

BlackMagic® | 24-05-05 | 15:32

Het zal niet de enige tokkievluchtelingen family zijn die teert op onze kosten.
Bovendien vind ik het onverteerbaar dat criminele parasieten zich als vluchteling hebben kunnen aanmelden.
Opzouten met die klojo's, ze jatten in feite van de echte vluchtelingen.
(die hebben echt geen $10.000,- in the pocket om naar NL te komen)

Eppo | 24-05-05 | 15:31

"Je zet toch geen gezin van zes met kleine kinderen zo maar op straat?"

Nee, maar in de fik steken is geen enkel probleem?

John McClane | 24-05-05 | 15:30

@Thygros: een pil van Drion is niet echt een spectaculaire manier van heengaan. En dat is juist de bedoeling van deze actie, zoals gebruikelijk in dit soort culturen. We zijn natuurlijk best bereid om hun cultuur te respecteren.

BlackMagic® | 24-05-05 | 15:30

@GI: U noemt zich bewoner van ons Europa. Gaarne verbrand ik U en de Uwen.

Nil desperandum | 24-05-05 | 15:29

@DenkZelfstandig
Er staat toch echt:
"Het uitgangspunt is hoeveel mensen je maximaal opvang kan verlenen".
En kunnen is wat anders dan willen. Moeilijk he, begrijpend lezen.

Frids | 24-05-05 | 15:29

@B-Magic
Dat is helemaal niet vaag. Ik heb het zelfs heel helder uitgelegd en het is niet alleen logisch maar ook het maximaal sociaal haalbare.
-> wat je WIL = hoeveel asielzoekers je - los van wat het land aankan - graag WIL opvangen; dit wordt bepaald door de politieke partijen, die door ons gekozen schijnen te worden
-> wat je KAN = is wat geografisch, etc., haalbaar is

DenkZelfstandig | 24-05-05 | 15:28

Dat remind me aan de fotofuck die om 00.000 uur los gaat. FF fotoshop opstarten.......

Cesarino | 24-05-05 | 15:28

MMHH in dit geval zou ik de kinderen direkt weghalen bij de ouders en die onderbrengen in een liefdevol pleeggezin, als de ouders dan een pil van drion willen ipv terug geven we ze die mogelijkheid.

Thygros | 24-05-05 | 15:26

@DenkZelfstandig: het is een vage lijn tussen "willen" en "kunnen". Dat begrijp je zelf ook wel, zeker als je zelfstandig denkt.

BlackMagic® | 24-05-05 | 15:26

@nil desperandum

Het moet zijn TEGEN stemmers :)

Boris Borsthaar | 24-05-05 | 15:25

@Frids: nee dank je, en ook geen uitkering.
@Nil: welke van de twee kampen van bovenstaande reaguurders bedoel je?

BlackMagic® | 24-05-05 | 15:24

@Frids
HEEL GOED! Ik zei ook WILLEN. Als je namelijk méér wil opvangen dan je kan heb je een probleem en als je wel de ruimte hebt, maar "de maatschappij" WIL NIET, dan heb je óók een probleem.
Makkelijk hè, redelijk nadenken. En heel sociaal.

DenkZelfstandig | 24-05-05 | 15:24

Mijn stelling: bovenstaande reageerders is tuig, schuim der Nederlandse Natie. Het ergste is ook nog dat zij de potentiële "NEE" stemmers zijn. Wil je aub mijn land niet vertegenwoordigen........ tuig dat je bent!

Nil desperandum | 24-05-05 | 15:23

@BM ook een Xbox?

Frids | 24-05-05 | 15:22

@ams: als mensen in hun recht staan met een asielaanvraag krijgen ze ook te vreten. Wat heet, ze krijgen zelfs een huis, koelkast, tv en Xbox.

BlackMagic® | 24-05-05 | 15:21

De asielaanvraag van deze mensen is waarschijnlijk al lang geleden voor de eerste keer afgewezen, zo te zien om duidelijke redenen: het zijn geen politieke vluchtelingen, maar gewoon tokkies (Libanese tokkies dan). Ze hebben eindeloos met pro deo advocaten doorgeprocedeerd ten einde in dit mooie land kunnen teren op een uitkering. Helaas is dit spelletje mislukt en nu moeten ze terug. Schrijnend geval? Hmmmmm... laat de rest van de wereld dan ook maar meteen hier komen. Geef dit dan wel even van te voren aan, dan heb ik tijd om weg te wezen. Naar Libanon of zo, daar is dan namelijk geen oorlog en burenruzie meer, want die mensen wonen dan allemaal in Nederland.

BlackMagic® | 24-05-05 | 15:20

Hoe je het ook went of keert, mensen die in hun recht staan met een asielaanvraag, moet je godverdomme wel gewoon te vreten geven en zeker niet op straat zetten. Het recht op voorzieningen my ass!!!
Maar ja ik ben natuurlijk geindoctrineerd door de linkse kerk.

ams | 24-05-05 | 15:19

Ik ben niet zo heel erg goed in aardrijkskunde, maar volgens mij moet je een landje of 5/6 passeren voordat je in NL aankomt vanuit Libanon.
Stuurt iedereen alles maar door ofzeau?

Bovendien is de benzine hier stervensduur, die malloot kan beter back to his base gaan, daar heeft ie veeeeel meer liters voor hetzelfde geld.

Eppo | 24-05-05 | 15:19

Ook Wendy heeft grenzen, en ziet het verschil tussen 'kunnen' en 'willen'

Struickreauver | 24-05-05 | 15:16

Misschien dat Wendy van Dijk ze nog kan helpen?

Boris Borsthaar | 24-05-05 | 15:14

@DenkZelfstandig
Je gebruikt de woorden 'kunnen' en 'willen'. Als Nederland zou willen kunnen we minimaal 10 miljoen asielzoekers per jaar opvangen.
De definitie van schrijnend is al gemaakt en vastgelegd in de wet.
Op basis van diezelfde wet is de asielaanvraag van dit gezin afgewezen. Ze zijn dus niet 'schrijnend' genoeg...

Frids | 24-05-05 | 15:13

er schijnt op de veluwe een wit biggetje rond te lopen met dezelfde plannen...

MILF | 24-05-05 | 15:13

@ DenkZelfstandig Nog nooit van gehoord, maar ik neem aan dat die niet gratis zijn...

Koos Smakeloos | 24-05-05 | 15:12

Hoe deden de Libanezen het trouwens op het Eurovisie? Nog ´douze points´ gekregen van buurland Israël? Vriendjespolitiek ook!

Boris Borsthaar | 24-05-05 | 15:12

Gretta neemt deze mensen wel in huis.

gentle giant | 24-05-05 | 15:11

Dreigen met de verbranding van zijn kids?????
Een extra reden om deze malloot bij kop en kont direct het land uit te flikkeren.

superjan | 24-05-05 | 15:10

Dat wordt weer een grote opname in brandwondencentrum beverwijk. Wie betaald de kosten? Juist!
Ali, als je het leven moe bent gebruik dan een sleeping bag. Kunnen de nabestaanden tenminste zien wie je bent.

tiswat | 24-05-05 | 15:09

@Koos Smakeloos:
Ooit van Dryon gehoord. Heeft hele specifieke pillen.

DenkZelfstandig | 24-05-05 | 15:08

Als hij nou geen geld heeft om benzine te kopen, kan ie zich ook levend laten begraven: kost niks en staat opgeruimder!

Koos Smakeloos | 24-05-05 | 15:08

@Frids:
Het uitgangspunt is hoeveel mensen je maximaal opvang kan verlenen. Dit is het uitgangspunt omdat je dan bereikt dat het maximale aantal geholpen wordt.
DAARNA ga je definities van schrijnend maken. Het is niet zo heel moeilijk om te bepalen wat erger is en wat minder erg. Je maakt een inschatting van hoeveel mensen in de categorie "aller-schrijnends" zitten en je weet hoeveel je nog in de groep "1-na-schrijnends" op kan vangen. zo ga je door tot je aan het vooraf bepaalde maximale aantal zit.
ELKE andere manier betekent OF meer opvangen dan de maatschappij aan wil EN/OF de verkeerde mensen opvangen EN/OF minder mensen opvangen dan waartoe de maatschappij hier bereid is.
-
OM DES MENSELIJKHEIDS WIL DUS.

DenkZelfstandig | 24-05-05 | 15:07

-edit: ietsieeepietsie subtieler kan best-

mallebabbe | 24-05-05 | 15:06

Tsss, en er hangt al teveel fijnstof boven de Randstad. Erg egoïstisch van die man. En helemaal niet milieubewust. Volgens de richtlijnen van de Europese Unie mag je jezelf alleen nog in de fik steken op het wad, in kleding van hennepvezels, met voldoende bluswater bij de hand, in een emmer die vol water niet meer weegt dan 10 kilo. Ook dient rekening te worden gehouden met de windrichting, opdat de rook geen mens of dier hindert. De uitvoering dient te geschieden op een verharde ondergrond, zodat eventuele schadelijke stoffen het grondwater niet verstoren. Bij meerdere zelfverbrandingen hebben leden van politieke partijen voorrang, en dames gaan voor. De gemaakte opruimkosten zullen op de zelfontbrander worden onthaald. Deze folder is er ook in de talen van de grote immigrantenlanden, en er bestaat een laagdrempelige folder waarin Nijntje stap voor stap alles uitlegt en voordoet.

Boris Borsthaar | 24-05-05 | 15:05

Quote uit dat persbericht:
We hebben niets meer te eten'', vertelt Ghadeer.
Einde Quote.

Nee das slim, niks te vreten maar wel benzine inslaan...... Vind je het logisch met die benzineprijzen hier.
Das pas een statement.

Cesarino | 24-05-05 | 15:04

@Denkzelfstandig
Wat is de definitie van een 'schrijnend asielgeval' en wat zijn de 'ergste gevallen'?
En hoeveel is maximaal aantal asielzoekers?

Frids | 24-05-05 | 15:03

Tsja, Purmerend is wel het uitgelezen dorp om jezelf in de fik te steken, wat een k*tdorp is dat! Maar snap 1 ding niet, je wil niet terug omdat je vreest voor je ?leven? en nu je terug moet dreig je ermee dit zelfde leven te eindigen, en dan nog wel door middel van die uitermate plezante manier die zelfverbranding heet?! Chapeau!

kuba | 24-05-05 | 15:01

Misschien kon ie de herinnering van het COA niet lezen waarin stond dat ie over anderhalf jaar moest vertrekken.
-
Zielig voor z'n kinderen.
-
Waarom emigreert Papa niet naar Jordanie of Turkije? Daar kun je toch ook asiel aanvragen.

Frids | 24-05-05 | 15:01

Misschien dat ze Awa even kunnen bellen. Die weet alles van mensen in de fik steken.

[havana] | 24-05-05 | 15:00

Maar liever nog het DenkZelfstandig model":
Je besluit van te voren hoeveel asielzoekers je als land maximaal kan en wil opvangen. Vervolgens hanteer je criteria die, naar verwachting, daar mee overeenkomen. Mocht, onverhoopt!, het quotum eerder bereikt zijn, dan gaat de grens dicht. Op deze manier worden altijd het maximale aantal asielzoekers opgevangen en ook nog eens de ergste gevallen.

DenkZelfstandig | 24-05-05 | 14:59

Wanneer zend SBS6 het uit? Of heeft John de Mol de rechten al gekocht?

Specht | 24-05-05 | 14:59

Naar je eigen veilige land of tot as, is mij om het even.

Zippy | 24-05-05 | 14:59

Er is ook nog het Australisch model: eerst in een inburgeringskamp bewijzen dat je geïntegreerd en van positieve waarde voor de maatschappij bent.

DenkZelfstandig | 24-05-05 | 14:58

Een familie beestachtig wegpesten en dan de familie deporteren is nog veel minder kosher.

DenkZelfstandig | 24-05-05 | 14:57

Een familie verbranden niet kosher helemaal mee eens. Wij maken gelukkig alleen koshere opmerkingen een BBQ, lucifers, urnen en zwemmen is grappig en daardoor kosher. Logisch allemaal en helemaal geen dubbele moraal.

spooky | 24-05-05 | 14:55

@Spooky:
Sorry, dacht dat je het tegen mij had... :)

DenkZelfstandig | 24-05-05 | 14:55

Die zoon die z'n VWO heeft gehaald gun ik wel een kansje, die kan er immers ook niks aan doen dat hij uit Libanon komt.
Zo'n vader die gaat dreigen met zelfverbranding mag meteen het land uit

Ronman | 24-05-05 | 14:54

@Spooky:
IK ben in elk geval op zoek naar de MAXIMALE opvangmogelijkheid voor asielzoekers. Het zogenaamd "sociale" beleid laat, net als in Duitsland en Engeland nu gebeurd is, de boel ontsporen. Bovendien geef ik aan dat ik schrijnendere gevallen wil laten voorgaan in plaats van minder schrijnende gevallen.

DenkZelfstandig | 24-05-05 | 14:53

@Extremist: is dat niet halal dan ipv kosher?

Snijbonenmolen | 24-05-05 | 14:53

@lagonda
Naar maar waar... Libanon is geen pretje, maar dreigen met familieverbranding is gewoon onacceptabel. Dan ben je niet helemaal kosher.

Ultraextremist! | 24-05-05 | 14:51

@Lekker Belangrijk©

Kan jij zwemmen?

spooky | 24-05-05 | 14:50

Effe wachten want het weer zit nog niet echt mee voor een BBQ!

auxy | 24-05-05 | 14:49

Het is zo simpel:
Je besluit van te voren hoeveel asielzoekers je als land maximaal kan en wil opvangen. Vervolgens hanteer je criteria die, naar verwachting, daar mee overeenkomen. Mocht, onverhoopt!, het quotum eerder bereikt zijn, dan gaat de grens dicht. Op deze manier worden altijd het maximale aantal asielzoekers opgevangen en ook nog eens de ergste gevallen.
-
Het lokale sufferdje is ASOCIAAL. We hebben in Engeland en Duitsland kunnen zien wat een "sociaal" toelatingsbeleid uitwerkt.

DenkZelfstandig | 24-05-05 | 14:48

Kunnen ze zwemmen?

Lekker Belangrijk© | 24-05-05 | 14:45

Bij terugkeer verdwijnt vader Hoessein in de nor lees ik. Het is dus gewoon een crimineel die naar nederland is gevlucht om niet zwaar uitgewoond te worden in een ranzige gevangenis daar.

Bazelnoot | 24-05-05 | 14:40

@Weer: dat bedoel ik.

Snijbonenmolen | 24-05-05 | 14:40

Het is toch niet te geloven. Vanwege een familievete, dus je voelt aan je water dat deze fijne paps een koppige sociapaat is, die zijn vrouw en kinderen heeft wijsgemaakt dat er toch echt geen andere oplossing is dan jezelf in Nederland in de hens te zetten. Je zou eens "sorry" tegen je familie moeten zeggen. Vlieg dan terug naar Libanon, bel aan bij je boze oom, en zet jezelf *daar* in de fik. Dat lijkt me dan toch een stuk constructiever.

Lagonda | 24-05-05 | 14:40

Ik houd niet van mensen die met zelfmoord dreigen. Dan zeg ik altijd: moet je doen. Of op zijn Amerikaans: 'Go ahead, make my day!'

Abuneenee | 24-05-05 | 14:40

Ze zijn trouwens echt wel geintegreerd.
meubels: Ikea
kleren : Zeeman
gordijnen: Kwantum

69 | 24-05-05 | 14:39

Tsja.
Moeilijk punt.
Aan de ene kan hebben ze 'zich keurig aangepast' maar bij er bestaat altijd de kans op afwijzing ("azielverzoek".)
En als 'we' dreigingen gaan accepteren is het einde zoek.

Tenminste, dat vertelde Donner ooit..

Weeraanmelden | 24-05-05 | 14:38

Moet hij trouwens niet ook een paar autobanden hebben, plus een extra setje voor de rasmongool die hem deze kansloze dreigementen heeft ingefluistert.

Lucifer | 24-05-05 | 14:38

@69

Bezorg die maar bij snijmolen en help elkaar even met aansteken

spooky | 24-05-05 | 14:38

@Snijbonenmolen

Als jij jezelf eens verlost uit je lijden. Een snijbolenmolen is wel eens strak plan, scheelt ruimte in Nederland en duurt lekker lang gewoon met je vingers beginnen en doormalen, niet stoppen het is voor het goede doel

spooky | 24-05-05 | 14:36

Bij mij

Lucifer | 24-05-05 | 14:36

*al bellend in zijn tankwagen op de A9*
Waar moet ik wezen?

Wittesaus | 24-05-05 | 14:36

Waar kan ik de lucifers bezorgen?

69 | 24-05-05 | 14:35

mij te heftig... ik maak me druk over mijn highscore bij
-edit: wat leuk, je hebt een spelletjessite! Kan je lekker daar de hele dag rondhangen nu je hier een ip-ban hebt-

rockstar | 24-05-05 | 14:34

Alh hij de boel in de brand steekt is het probleem ook opgelost. 6 urnen neemt veel minder ruimte in op het vliegtuig terug als 6 mensen, scheelt enorm in de kosten dus.

Snijbonenmolen | 24-05-05 | 14:33

Maxima dreigde zichzelf natuurlijk ook in brand te steken...

inuk | 24-05-05 | 14:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken