Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

TerugKijkTip - Julian Assange bij Hannity

Hee, kijk eens wie we daar hebben. Het is Wikileaks-baas Julian Assange. DE grote voorvechter van het recht op eerlijke informatie en vrije, censuurloze journalistiek van onze tijd, die ondertussen alweer vier-en-een-half (!) jaar als martelaar in de Ecuadoriaanse ambassade in Londen zit. Of, als we de Obamabode moeten geloven, de commandantski van een Poetin-propagandakanaal, dat er afgelopen herfst eigenhandig voor heeft gezorgd dat de briljante en gracieuze madame Clinton de verkiezingen verloor van een pruikdragende baviaan (een tragisch verlies dat, u begrijpt, geheel te wijten is aan de publicatie van wat uitgelekte e-mails en géénszins aan Hilldogs sneue identiteitspolitieke talking points, noch aan haar totaalgebrek aan enige serieuze inhoud). Afijn, Assange LEEFT. En hoe. Terwijl het internet er in de ambassade een tijdje af lag in de populistische post-truth post-election periode werd Wikileaks geteisterd door wilde complotten over de koelbloedige MOORD op hun Hillary-tartende voorman. Hij zou zijn koud gemaakt met een cyanide-sandwich die hij aangereikt kreeg van niemand minder dan Pam Anderson. Gelukkig leeft de Wikileaks Warrior nu alweer een tijdje en vannacht heeft hij dit geinige interviewtje gedaan met Fox-meneer Sean Hannity. Hamvraag: is Poetin echt het brein achter de gehackte DNC-emails, zoals de slechte Democratische verliezers experts al wekenlang beweren (maar waarvoor het publiek nog niet zo veel bewijs gezien heeft)? Nou - verrassing - natuurlijk niet! Aldus Assange, die niets wilde verklappen over zijn bronnen maar u er wel van ver-ze-ker-de dat the Russians er geen reet mee te maken hebben. Echt. Heuswaar. Dus u kunt nog steeds zelf kiezen welk kamp u in deze kwestie liever op z'n blauwe ogen gelooft. Verdere belangwekkende kwoots: "A fourteen year old kid could have hacked Podesta that way" en "Under the Obama administration, Deep Throat, Woodward and Bernstein would have been prosecuted". Zelf verder kijken kan hierboven. Met de groetjes van Sarah Palin.

Reaguursels

Inloggen

Hey geenstijl, het valt me de laatste maanden wel erg op hoe snel jullie er bij zijn om het voor putin op te nemen. Dat heeft zo'n jongen helemaal niet nodig.

heppykemper | 05-01-17 | 20:44

Ik vind die mijnheer Assange altijd net één of ander knaagdier.

oliebolletje123 | 05-01-17 | 15:08

@HarmenB | 05-01-17 | 12:56
Ik heb helemaal geen toegang tot alle interne geheimen van de US. Ik heb wel alle berichtgeving rond Clinton's server, de Weiner laptop, en alle Wikileaks nauwlettend in de gaten gehouden. Ik zie de tegenstrijdigheden, de framing, de leugens. Ik zie hoe Google, Facebook, Twitter, Youtube etc. de boel wegdrukken, downgraden etc.

Het is meer dan duidelijk dat de politieke elite iets te verbergen heeft. Het is meer dan duidelijk dat de MSM diep bij deze elite in de zak zit, enkel nog propaganda bedrijven (zie miskleun presidentsverkiezingen), en zich al heel lang niet meer met waarheidsvinding bezighouden. Het is ook meer dan duidelijk dat de geheime diensten en de FBI een tweeslachtig beleid voeren, en raadselachtige beslissingen nemen. Met name bij de FBI heeft de leiding geen grip meer op de informatiestromen. Want ondergeschikten binnen de FBI (en ook bij de NYPD, trouwens) hebben duidelijk laten weten dat Hillary voor de bijl gaat zodra Trump in het Witte Huis zit.

Voeg daarbij de op geen enkel daadwerkelijk bewijs gebaseerde hysterie richting Rusland. De rapporten over al die zogenaamde hacks zijn gebakken lucht, waar, nogmaals, andere intelligence agencies subtiel afstand van hebben genomen.

Neem nou dat verhaal over die zogenaamde poging van Rusland om het electriciteitsgrid in de US te hacken. Was verleden week in het nieuws. Voorpagina. Gouverneur van Vermont ging helemaal WO3 apeshit op Putin. Uiteindelijk bleek het te gaan om standaard malware die op de laptop van een medewerker werd aangetroffen. Het soort malware dat op miljoenen laptops te vinden is. Foutje, bedankt. Rectificatie ergens op pagina 17. De MSM probeert ons moedwillig deze valse oorlogsretoriek richting Rusland door de strot te duwen, en bij jou gaat er dan geen lampje branden dit hier iets heel erg niet in de haak is?

Verder: waar zeg ik dat Trump schoner is? Ik stel alleen dat de huidige politieke elite een vuilnisbelt is.

Lagonda | 05-01-17 | 13:34

@ Lagonda

Oh kom op. Je doet alsof je toegang hebt tot alle interne geheimen van de VS.

Dit is allemaal zinloos gespeculeer en gekonkel. De waarheid zal hopelijk geleidelijk naar buiten komen.

En even voor de duidelijkheid: Clinton en de Clinton Foundation zijn geen lieverdjes. Maar om te geloven dat Trump schoner, minder dirty is ... Dat is wel heel veel gevraagd ;-)

HarmenB | 05-01-17 | 12:56

@ Gestopt

Je zegt dat zonder de leaks Hillary ook verloren had, maar dat is echt niet zeker.

Onderaan de kleine marges in de beslissende staten. Bron: www.politico.com/2016-election/results...

Het is goed voor te stellen dat zonder de Wikileaks de Trump-aanhang iets minder gemotiveerd was, of dat de publieke aandacht meer bij Trump's schandalen was blijven hangen. En dan had Clinton kunnen winnen. Verkiezingsuitkomsten zijn gewoon fragiele dingen. Zo werkt het.

Maakt dit verhaal Trumps overwinning minder geldig? Natuurlijk niet. Trump heeft gewonnen. Respect.

PS Even ter speculatie, altijd leuk. Het enige scenario waarin ik echt zou twijfelen aan Trump's overwinning is als zou blijken dat a.) de Russische staat inderdaad met hacks heeft geprobeerd om Trump te laten winnen, en ... b.) Trump hiervan wist.

a. en b. samen (let op: samen!) zouden Trump's mandaat - vermoed ik - politiek desastreus ondermijnen, en misschien zelfs kunnen leiden tot Impeachment.

-> Maar dit is gewoon speculatie. Vooral voor b. is geen bewijs.

a. alleen maakt Trump's overwinning grimmiger, maar niet minder legitiem. a. alleen zou wel bijdragen aan nog verdere politieke polarisatie in de VS, en zou Trump's politieke kapitaal drastisch verminderen, juist ook in de Republikeinse Senaat. En dat is politiek belangrijk.

De Staat Michigan (16 Electoral votes) is beslist met 11.000 stemmen verschil, op een totaal van 5 miljoen uitgebrachte stemmen. Anders gezegd: een verandering van 0,2 procent in de opkomst en Clinton had gewonnen.

Minnesota (10 Electoral votes) met 44.000 stemmen verschil, op 2,7 miljoen uitgebrachte stemmen. Met 1,4% verschil in opkomst had Clinton gewonnen.

Wisconsin (10 Electoral votes) met 27.000 stemmen verschil, op 2,9 miljoen stemmen. Met 0,9% verandering in de opkomst had Clinton gewonnen.

Pennsylvania (20 Electoral votes) met 68.000 stemmen verschil, op 6 miljoen stemmen. Met 1,1 % verandering in de opkomst had Clinton gewonnen.

HarmenB | 05-01-17 | 12:49

Heb net een nieuw aluminium hoedje

Rest In Privacy | 05-01-17 | 11:36

Waar blijven Assange's onthullingen over gigantische corruptie en zakkenvullerij in bijv. Rusland

Rest In Privacy | 05-01-17 | 11:29

Er is veel meer aan de hand achter de schermen. Het lijkt erop dat de verschillende geheime diensten in de US, en ook de FBI, intern enorm zijn verdeeld mbt. de vraag hoe om te gaan met de jarenlange corruptie van hun politieke top. Uiteraard is de leiding van deze organisaties (in meer of mindere mate) loyaal aan de politieke elite, maar "het voetvolk" lijkt er steeds minder voor te voelen de wandaden van de DNC en de Clinton Foundation met de mantel der liefde te bedekken.

Dit speelt met name binnen de FBI, waarvan de leiding, weliswaar schoorvoetend, loyaal dient te zijn aan de politieke elite, maar waarvan een groot deel van de medewerkers bestaan uit hardwerkende agenten en rechercheurs die nog gedreven worden door zaken als beroepseer, hang naar rechtvaardigheid en liefde voor hun land. Trump is onder deze groep mateloos populair, omdat hij geregeld heeft laten weten dat hij heel goed snapt hoe de FBI in elkaar steekt, en hoe frustrerend het moet zijn voor een rechtschapen politieagent om te werken voor bazen die door-en-door corrupt zijn.

De wijze waarop de FBI is omgegaan met de laptop van Anthony Weiner, spreekt boekdelen. Want intern wéét de FBI wat er op die laptop staat, en wéét de FBI dat Clinton een eersteklas crimineel is die geld verdient aan de meest smerige deals met buitenlandse mogendheden, die daarom chantabel en kwetsbaar is, en die onder geen beding president mag worden, omdat haar kliekje het land te gronde zal richten. Vandaar dat Comey, onder grote druk van zijn eigen organisatie, twee weken voor de verkiezingen tóch tot onderzoek overging van de e-mails op Weiners laptop. Binnen een week werd die keutel weer ingetrokken, en kwam Comey met een foponderzoek waaruit zou blijken dat er niks kwalijks op Weiner's laptop was gevonden, maar de dolkstoot in de rug van Clinton was inmiddels uitgedeeld.

De CIA is volledig op handen van de DNC/Obama/Hillary-kliek (lees: Soros), maar ook daar rommelt het. De CIA weet dondersgoed hoe haar reputatie op 't spel staat, omdat de CIA in het uitvoeren en afdekken van de illegale activiteiten van de Clintons een hoofdrol hebben gespeeld. Hun verhaal over "Russische hacks" is dus een noodgreep. Wie de aangedikte rapporten over deze kwestie goed leest, zal opmerken dat de concullega's van de CIA, met name de NSA, niet heel scheutig zijn met het beamen van de conclusies van de CIA. Inmiddels gaat het verhaal rond dat de CIA en de NSA op voet van oorlog staan met elkaar.

Waar het uiteindelijk allemaal om draait is de corruptie van de bestuurlijke top van de US, en de diverse machten die achter de schermen aan het werk zijn om deze corruptie te openbaren, danwel toe te dekken. Te oordelen naar de wijze waarop de MSM glashard de grootste leugens publiceren en verdedigen, de internetgiganten (Google,Facebook,Twitter etc.) onder de vlag van het inderhaast in 't leven geroepen concept "fakenews" regelrechte censuur bedrijven, en Obama in de laatste weken van zijn presidentschap zelfs zo ver gaat om een oorlog met Putin te riskeren, kan de conclusie worden getrokken dat de corruptie van de bestuurlijke top zeer groot is, en dat men tot 't uiterste zal gaan om exposure te voorkomen. Het gaat nog spannend worden.

Trump voerde campagne met de term #draintheswamp, en dat sloeg aan, want Joe Average weet dondersgoed dat de Clintons niet te vertrouwen zijn, en dat de overheid al heel lang niet meer voor zijn belangen opkomt, maar haar loyaliteit verkwanselt aan de hoogste bieder. Joe Average weet dat de tijd is gekomen om, desnoods met een vlammenwerper en een 12-gauge, de bestuurlijke top van zijn geliefde land te zuiveren. Trump claimt daar de man voor te zijn. En ik denk en hoop dat-ie gelijk heeft.

Lagonda | 05-01-17 | 10:21

Lilia2
Hou er rekening mee dat er voor 20 januari alles uit de kast zal getrokken worden door de gevestigde orde dat Trump 20 januari ingezworen wordt. Obama is momenteel bezig om nog zoveel als mogelijk schade te berokkenen.

Nehemia | 05-01-17 | 03:10

-weggejorist-

Nehemia | 05-01-17 | 03:07

Orakel1958 - 2304
Dat zijn het ook. Ze dienen het kwaad. Kijk maar eens naar de bibliotheken die zijn vol geschreven over ze. Een goede docu genaamd Clinton Cash over de ontstellend corruptie van de Clintons. Hoe ze de miljarden voor de ramp van Haïti bijna geheel in eigen zak hebben gestoken. De Clinton bodycountlist waar inmiddels meer dan 120 (sic) die de Clintons op enige wijze in de wielen hebben gereden of dingen naar buiten wilde brengen op bizarre wijze om het leven kwamen. De seksuele uitspattingen van de Clintons met de Lolita Express met minderjarigen. Obama doet er weinig voor onder. Het geboortecertificaat dat bewezen vals is na jaren grondig onderzoek waar ook Italiaans expertise werd ingeschakeld. Dit zijn charlatans. Smerige globalisten. Obama is een wolf in schaapskleren maar speechen - dat kan die. Hij windt bijna iedereen om zijn vinger. Vooral sneeuwvlokjes.

Nehemia | 05-01-17 | 03:07

@litebyte | 04-01-17 | 21:12
Het grootste probleem van Wilders als premier is dat de topambtenaren van alle ministeries knechtjes zijn van de regenten. Deze oudere generatie ambtenaren is schuldig aan alle ellende die er nu is. En zij zullen dat op iedere mogelijke wijze ontkennen.

Orakel1958 | 05-01-17 | 00:01

-weggejorist-

Lilia2 | 05-01-17 | 00:01

Ik ben nog steeds bezig met de mostdamagingwikileaks. Dit is verschrikkelijk. Als dit waar is, en daar lijkt het wel op dan zijn Clinton en Obama psychopaten van de ergste soort.
Rassenrellen zelf organiseren. Occulte rituelen.

Orakel1958 | 04-01-17 | 23:25

@Nehemia | 04-01-17 | 22:33
Als deze teksten echt zijn dan zijn Hillary Clinton en Barack Obama satanskinderen.

Orakel1958 | 04-01-17 | 23:04

Naast die privéserver die Hillary had om al haar smerige dealtjes aan het publieke domein te onttrekken had ze ook nog met een hamer een aantal mobieltjes van haar tot gort geslagen. Daar moet wel hele virulente informatie hebben op gestaan.

Nehemia | 04-01-17 | 22:39

Die Wikileaks. Aangezien men er inhoudelijk bijna niks over gehoord heeft - want zeer schadelijk voor de Democraten zijn hier voor de enthousiastelingen onder ons de 100 most damaging Wikileaks. Te hopen dat die 30 duizend emails die Hillary persoonlijk heeft verwijdert ook nog terug worden getoverd, alsmede de 150 duizend emails van Anthony Weiner. Eerst moet er binnen de CIA en FBI een grote schoonmaak worden gehouden. Drain the swamp.
http://www.mostdamagingwikileaks.com/

Nehemia | 04-01-17 | 22:33

Nu de hertellingen van de sneeuwvlokjes in Amerika niks hebben opgeleverd en ook het bewerken van de kiesmannen één grote faal was, wordt Rusland nu voortdurend van allerlei onheil beticht. Alle krachten spannen samen om Trump uit het Witte Huis te houden. Obama zit in zijn - na mij de zondvloed - modus. Samen met Kerry heeft die ook Israël een dolk in haar rug gestoken. Sta niet raar te kijken als er voor Trumps inauguratie een gewapend conflict met Rusland wordt geforceerd. Die moslimnegert en zijn cronies zijn tot alles in staat.

Nehemia | 04-01-17 | 22:26

Ook heeft Wikileaks in hun tienjarig bestand vuile was over Rusland naar buiten gebracht (bv Panamapapers). Assange is derhalve geen puppetregime. Daarnaast We kennen allemaal nog de grote afluisterschandalen van de NSA en andere geheime diensten. Zelfs de smartphone van Merkel werd door de yankees afgeluisterd. Het geheugen is kort.

Nehemia | 04-01-17 | 22:20

Wikileaks bestaat al tien jaar en heeft een smetteloos trackrecord. Alles wat ze naar buiten hebben gebracht is authentiek. Assange heeft al aangekondigd dat in 2017 weer een heleboel zal worden vrijgegeven. Nog onduidelijk wie of welk land het betreft.

Nehemia | 04-01-17 | 22:16

Trump is inmiddels bijgepraat door de inlichtendiensten als het goed is.
Zo te zien is er geen geloofwaardige info boven tafel gekomen en blijken dus de beschuldigingen richting Rusland slechts democratische stuiptrekkingen in een vertwijfelde poging om die relatie naar een 'lowest level' te pushen.
De reactie van Rusland op de uitwijzingen spreekt boekdelen.

Eppo | 04-01-17 | 21:50

son of anarchy | 04-01-17 | 19:55 
Megan zit al een jaar of twaalf bij FOX en is haar cnn streken inmiddels wel kwijt. Ik heb de afgelopen jaren respect voor haar gekregen en dus jammer dat ze gaat. Judge Janine is ook geinig, hard en op de man af al denk in niet dat zij het plekje van Megan in zal nemen. Jesse Watters  is al een tijd de 'intern' van O Reilly en zou zo maar zijn eigen show kunnen krijgen als Bill het er mee eens is..

We wachten af, FOX is voor mij in ieder geval het Network waar ik mijn dagelijks portie informatie vandaal haal op TV...

BudWijzer | 04-01-17 | 21:28

LOL! A new low. Maar die tweet van Donald. Dat maakt alles goed. De man is een verongelijkte peuter.

De Koreaanse Slet | 04-01-17 | 21:19

@XaleX_2 | 04-01-17 | 19:08

Je hebt gelijk, maar wilders gaat nooit regeren, dat heeft weinig te maken met politiek, meer met rekenen.
Hij krijgt nooit voldoende stemmen om alleen te regeren.
Losstaande dan nog OF hij wel werkelijk wil regeren, eigenlijk uit alles blijkt dat dit niet zo is.

Wilders is het politieke afvoerputje van Nederland. Je kan de kleurloze middenpolitiek (pvda/vvd/CDA/GL/D66) in Nederland niet blijer maken dan straks op wilders te stemmen. Een stem op wilders is een stem op deze kleurloosheid.

In Duitsland en Frankrijk is de situatie heel anders. Daar staan serieuze inhoudelijke programma;s klaar en hebben velen ruime bestuurservaring zoals bij de AFD en LePen waarbij de pvv verbleekt.

Met het dion graus niveau kom je er niet, dat weet Wilders ook donderdsgoed. Wilders wil lekker veilig vanuit de oppositiebanken blijven krijsen, veel veiliger, zowel politiek als persoonlijk.

litebyte | 04-01-17 | 21:12

Oplossing is simpel: DNC (strafrechtelijk) vervolgen wegens verspreiden van nepnieuws en discriminatie van Russen!

TuurlijkNiet | 04-01-17 | 20:10

He Geenstijl, grote klasse dat jullie de andere kant van het verhaal tonen. We worden al jaren geteisterd door de msm-leugens terwijl iedere baviaan zou moeten weten dat, als je een privé-server in je badkamer stalt en hierop gevoelige informatie gaat verwerken, verzenden en ontvangen, dat iedere Chinees, Rus of Koreaan werkzaam in een spionagedienst hier dankbaar gebruik van kan gaan maken. Hillary was en is strafbaar en met reden. Al dat gezwam, gezwatel en geroeptoeter van de msm en de gebruikelijk anti-Trump reaguurders kunnen hier geen verandering in brengen. Hillary.for.prison.
Sowieso tof dat jullie Sean Hannity hebben ontdekt, he's a good man.

DearMud | 04-01-17 | 20:07

BudWijzer | 04-01-17 | 19:48
Nee Watters blijft waarschijnlijk als invaller werken en bij de o reilly factor. Ik denk dat judge Jeanine een vaste plek gaat krijgen. Haar rants zijn echt geweldig. Het beste vond ik nog wel toen ze een hamer ging halen om te kijken hoeveel tijd het kostte om die telefoons te vernielen die Clinton ook vernield zou hebben, 13 stuks had ik gehoord dat Clinton er vernietigd had. Dat megan Kelly weg gaat vind ik niet echt een verlies, haar persoonlijkheid paste niet echt bij Fox, zij was niet echt conservatief en kwam natuurlijk bij CNN vandaan. Clinton news network. Hannity is ook erg goed. Hij durfde als één van de weinige te laten zien wat er in die e-mails stond. Daarbij hij heeft nooit gelogen dat hij voor trump was.

son of anarchy | 04-01-17 | 19:55

@son of anarchy | 04-01-17 | 19:18

Inderdaad, FOX is wat mij betreft het Netwerk dat de meest eerlijke verslaggeving doet en heeft gedaan de afgelopen jaren. Jammer dat Megan Kelly weg gaat en ben dan ook benieuwd wie haar plek in gaat nemen, Jesse Watters waarschijnlijk?

BudWijzer | 04-01-17 | 19:48

Leuk hoor die Amerikaanse soap, maar volgens mij hebben we hier nog genoeg te doen aan onze eigen media voor we andere landen de maat gaan nemen.

Markuz2661 | 04-01-17 | 19:42

FOX is wel een goed netwerkl en ik zou iedereen is aanraden ook naar Tucker Carlson te kijken. In de V.S zijn deze talkshow hosts wel wat taaier dan dat ze hier zijn. Ze durven tenminste door te vragen

son of anarchy | 04-01-17 | 19:18

Julian Assange zegt dat de bron van de betreffende Wikileaks informatie niet komt van de "Russische regering".Dat betekent niet dat Rusland er niets mee te maken heeft.Als de Russische overheid direct met de hack betrokken was zal de bron zich nimmer kenbaar maken als een iemand die in opdracht werkt van de overheid, dat is een open deur. Julian Assange zegt in feite "niets". Als Rusland er niets mee te maken heeft gehad maar bijvoorbeeld China, de GOP of de DNC zelf, dan had hij kunnen zeggen dat het niet waarschijnlijk is, of dat er geen aanwijzingen zijn, dat Rusland er mee te maken heeft. Maar niets van dat. Hij zegt heel berekenend "de Russische overheid" is niet de bron.

God_Almighty | 04-01-17 | 19:11

Het naieve van veel Trump aanhangers is dat ze denken dat de zogenaamde elite nu buiten spel is gezet. Maar die zogenaamde elite zit overal in, van multinationals tot openbaar bestuur, tot media en de financiele wereld. Die elite zal Trump net zo nodig hebben als elke ander president, anders krijgt hij niets voor elkaar.

Het grote verschil is nu dat Trump vooral gebruik zal maken van zijn elite. Dat zie je al bij de keuzes die hij gemaakt heeft.

En u heeft gelijk, links en rechts zijn niets meer (verworden tot) dan politieke marketing termen.
litebyte | 04-01-17 | 17:10

Wat dacht je van de Wilders aanhangers... over naïviteit gesproken. Die Wilders plempte vandaag op zijn feestboek nog dat hij in Nederland ook the swamp gaat drainen (letterlijk), maar flapdrol Wilders bedoelt daarmee de 42% jonge fundamentalistische Marokkanen en niet de elite.

Heel deze zogenaamde anti-establishment beweging in den landen gaat zo ongelofelijk bedrogen uitkomen. Met dat soort 'leiders' als Le Pen, Wilders, Trump, etc gaan we de oorlog niet mee winnen en ze zullen waarschijnlijk alleen nog maar een grotere puinhoop van de wereld maken. Deze 'leiders' met het 'andere geluid' zijn op ze minst net zo blind en corrupt als de zittende macht en zullen het oude systeem gewoon grotendeels voortzetten. Het blijft uiteindelijk draaien om hebzucht en macht in de wereld en zolang ze het globale hebzuchtsysteem en het grote piramidespel in stand houden zullen achter de schermen dezelfde belangen blijven spelen en dezelfde mensen de macht behouden.

XaleX_2 | 04-01-17 | 19:08

Mooi Trump vind Assange lief. Kan Assange weer uit die ambassade.
Nu Snowden, Manning, en Dotcom nog en al Obama's persoonlijke vetes zijn weer opgelost. Jammer alleen dat Trump ook wel eens dit soort afrekeningen kan gaan doen.

frank87 | 04-01-17 | 18:40

@litebyte | 04-01-17 | 17:40
Daarom is het ook zo amusant om te zien wat er nu gebeurt...
Woede is namelijk een uiting die mensen laten zien als ze niet met hun angsten kunnen omgaan.

Bon-sens | 04-01-17 | 17:59

Doet me ook denken aan het motief voor Bush en Blair om Irak binnen te vallen. "Massavernietigingswapens" zou Saddam Hoessein hebben. Bleek allemaal flauwekul. Helegaal niks van gevonden. Bush jr en sr werkte Saddam Hoessein eruit met de huidige instabiliteit als gevolg. Blair gaf pas recentelijk toe dat ze met een vals motief Irak waren binnengelopen. Hij was een beetje dom. Grote denkers, zou Theo van Gogh zeggen, die wereldleiers. Nu "moet de slechterik Assad weg" en dat daar allerhande jihadistische snackbartakkenbiergroepen voor in de plaats komen, boeie. Zo krijgt de al Qaedatak al Nusra nu Jahbat al Sham geheten doodleuk wapens van de VS!!!! Gekker moet het niet worden, maar dat is het dus al. Maar ja de VS heeft ook de Taliban militair gesteund in Afghanistan in het verleden. Ook zo'n inschattingsfoutje met de Twintowers als beloning.
In Libie gaf het vertrek van Ghadaffi ook geen stabiliteit en dus ook niet in Irak. Maar niet iedereen leert van fouten van het verleden.

IndoFortuyn | 04-01-17 | 17:56

@medelmo | 04-01-17 | 17:44
Breitbart? Infowars.com is veel leuker!

litebyte | 04-01-17 | 17:56

Breitbart volgen en je weet iets meer over de Hack,s.
rechtzaken over electoral,s Michigan en Minnesota geven duiding over Paper trail..succes.

medelmo | 04-01-17 | 17:44

@Bon-sens | 04-01-17 | 17:28

Klopt, maar naast paniek is er ook vooral woede bij de media. Trump heeft de gevestigde 'waarheidsgetrouwe' media van begin af aan publiekelijk geschoffeert. De rancuneusheid van deze media na zijn overwinning is enorm. Kijk maar eens de NYT, Washington Post of Guardian US erop na. Die een gezamelijke hetze zijn begonnen om zowat alles van Trump zwart te maken.

litebyte | 04-01-17 | 17:40

RandomAct | 04-01-17 | 17:25

Trump wordt een puinhoop, en dat zal niet eens alleen aan hem zelf liggen. Hij zal op allerlei manieren worden tegengewerkt, ook buiten de politiek.

Losstaande daarvan of hij al een staatsbegrafenis krijgt voor zijn inaugeratie of vlak daarna.

litebyte | 04-01-17 | 17:33

Voor de mensen die geen zin hebben om de YT video af te kijken. Heldere taal van Assange. Wat wij publiceren is 100% waar en dat is ook nooit betwist. Kortom don't shoot the messenger. Als je goed leest wat Obama administratie precies zegt is dat zij slechts met wollige juridische taal komt over wat de rol van de Russen zou zijn. Hierdoor zou men de overwinning van Trump in twijfel kunnen trekken. De zaken zijn juridisch zo geformuleerd dat ze eigenlijk nergens keihard de schuld bij de Russen leggen, maar voor een leek lijkt dat wel zo. De MSM nemen dat laatste over. Volgens Assange zijn de democraten dom bezig omdat deze tactiek op termijn alleen maar meer tegen ze gaat werken.

cocktailsmaak | 04-01-17 | 17:31

@litebyte | 04-01-17 | 17:10
Ik ben het helemaal met u eens dat de elite niet buitenspel staat, Trump heeft daar zelf ook connecties mee en regelt zijn eigen zaakjes goed.

Wel is interessant om te zien dat er paniek is, in ieder geval bij de media. Bij de multinationals begin je ook al een ommezwaai te zien, kijk naar Ford die ineens toch maar een fabriek opent in de USA ipv Mexico. En de financiele wereld heeft op dit moment geen belang om dingen te laten klappen, dat kost ze teveel geld en die klap komt vanzelf wel.

Ik ben geen Trump aanhanger, maar ik vind het buitengewoon amusant om te zien wat voor paniek er is uitgebroken in openbaar bestuur (politiek), media en boardrooms.
Een beetje meer realiteitszin in die sectoren kan geen kwaad.

Bon-sens | 04-01-17 | 17:28

Interview Gehouden Op De Verjaardag Van Seth Rich. .

Porseleinpopje | 04-01-17 | 17:27

Feynman | 04-01-17 | 17:13
Je mist het punt, jij verklaart het winnen van Trump in Flint door de drinkwater problemen. Ik geef aan dat de drinkwaterproblemen primair toe te schrijven aan gebrek aan regulering en de lokale Republikeinse machthebbers.

Trump staat voor deregulering, zijn aanstellingen staan in het teken van deregulering en zijn Republikeinse partij heeft niets anders gedaan dan regulering te frustreren.

RandomAct | 04-01-17 | 17:25

Killery / Hitlery stond alleen hoog in de verzonnen polls van de liegende VS media.

Raider Twix | 04-01-17 | 17:23

Ah Podesta ja, die van "Do you think I’ll do better playing dominos on cheese than on pasta?". Ik denk het allerbest op kopkaas, ouwe viezerik.

Makro777 | 04-01-17 | 17:17

RandomAct | 04-01-17 | 16:08
Assange en Hannity beweren geen bewijs gezien te hebben van fraude met stemcomputers.

Aangezien NIEMAND de papertrail die dergelijk bewijs KAN bevatten heeft bekeken, klopt die stelling volledig.

Als ik niet kijk zie ik op de wallen ook geen hoeren.

Feynman | 04-01-17 | 17:13

@Bon-sens | 04-01-17 | 17:04

Het naieve van veel Trump aanhangers is dat ze denken dat de zogenaamde elite nu buiten spel is gezet. Maar die zogenaamde elite zit overal in, van multinationals tot openbaar bestuur, tot media en de financiele wereld. Die elite zal Trump net zo nodig hebben als elke ander president, anders krijgt hij niets voor elkaar.

Het grote verschil is nu dat Trump vooral gebruik zal maken van zijn elite. Dat zie je al bij de keuzes die hij gemaakt heeft.

En u heeft gelijk, links en rechts zijn niets meer (verworden tot) dan politieke marketing termen.

litebyte | 04-01-17 | 17:10

Einde van de Domheid | 04-01-17 | 16:35
Laat "Einde van de " maar weg .

fleurtje | 04-01-17 | 17:06

Goeie vent (Assange), wel heftig wat hij vanaf 12 minuten zegt over de NY Times en de "Democraten". Die zogenaamd "democratische" partij staat in z'n hemd.

Watching the Wheels | 04-01-17 | 17:05

@Optelsommetje | 04-01-17 | 16:48

Dat klopt, links of rechts bestaat niet meer en het is waar dat er rijke swampers in zijn kabinet zitten.

Tegelijkertijd is Trump binnen de GOP een outsider en wil hij de beroepspolitici aanpakken.
Vriendjespolitiek en zelfverrijking zal altijd gebeuren, maar ik denk wel dat hij er aan gaat bijdragen dat politici gewoon weer gaan luisteren naar wat het volk wil, of in ieder geval wil horen.

Bon-sens | 04-01-17 | 17:04

@Optelsommetje | 04-01-17 | 16:48

Trump zal veel inkse politiek voeren? LOL!
Belasting verlaging voor rijken, terugdraaien van Obamacare, allerlei programma's terugdraaien op het gebied van milieu en alternatieve energie. Dan hebben we het nog niet over zijn plannen m.b.t. wijziging buitenland 'politiek'

Het beste wat Trump zal opleveren (en dat kan op sommige vlakken als links worden uitgelegd)is dat de kans van een TTIP/CETA/TISA niet door zal gaan.

Dat is als Trump het overleeft, ik acht de kans groot dat hij nog voor zijn inauguratie om zeep wordt geholpen.

litebyte | 04-01-17 | 17:00

@brughslurph | 04-01-17 | 16:07
Die komt niet meer. Wen er maar aan.

Rest In Privacy | 04-01-17 | 16:59

@r-blue | 04-01-17 | 16:15
Niet naar het filmpje gekeken zeker?

Pimp my Voortuin | 04-01-17 | 16:59

IndoFortuyn | 04-01-17 | 16:43
Dank voor de link. Prachtig hoe de FOX-man de MSM"journalist" doorzaagt en geen genoegen neemt met alle flauwekul-antwoorden.
Dat zouden meer mensen moeten doen.

Schmalz | 04-01-17 | 16:58

@Schmalz | 04-01-17 | 16:37

Oh mijn god, Beatrice de Graaf... in haar eentje geeft ze perfect aan hoe droevig het is gesteld met het academisch niveau van geschiedkundig Nederland

Deze puttense fundamentalistische gggristen voorbips is van wel zo'n naieve engheid dat je gaat twijfelen aan de Darwin Theorie.

litebyte | 04-01-17 | 16:51

Bon-sens | 04-01-17 | 16:46
Mensen die nog steeds denken dat het gaat om links of rechts zijn de weg kwijt. Trump zal veel linkse politiek voeren, net zoals de democraten rechtse politiek voerden. Feit blijft wel dat het kabinet van Trump uit rijke swampers bestaat, voormalig directeuren van Goldman Sachs enzovoorts. Alles is anders maar helemaal niets is nieuw.

Optelsommetje | 04-01-17 | 16:48

Die Trump kan nog een hele grote worden.
Gewoon benoemen wat er aan de hand is, en daarmee transparantie creëren.

Links wist gisteren duidelijk te maken dat er een flinke rel was over de ethische commissie in de VS, maar "vergat" te melden dat Trump daar ff een tweet overheen gooide en dat terwijl werd teruggedraaid. Gelukkig werd het nieuwsbericht daarna aangepast: www.joop.nl/nieuws/republikeinen-draai...

Hetzelfde geldt voor dit geval; links is niet gebaat bij transparantie. Dan wordt namelijk duidelijk hoe corrupt en wereldvreemd ze zelf zijn.

Bon-sens | 04-01-17 | 16:46

Natuurlijk gaven de Russen hem de informatie niet. Het waren natuurlijk de joden... want zoals we weten, alles is natuurlijk een joods complot.

litebyte | 04-01-17 | 16:44

Dit Assangefeitje werd voorgelegd aan een media main stream reporter : www.youtube.com/watch?v=SHim3PMnS74
Lekker hoor die onafhankelijke media. Je kan beter spreken van het politiek/journalistieke complex, net als van het industrieeel/militaire complex.

IndoFortuyn | 04-01-17 | 16:43

Brexit, Trump en het sentiment in de EU. Ik kijk uit naar allerlei openbaringen.

Mr_Pikibelly | 04-01-17 | 16:38

Is er iemand die gelooft dat de vrouw van een overspelige, onder werktijd sexende (en daarover liegende) president enige kans had?

Einde van de Domheid | 04-01-17 | 16:38

Nou, Twan Huijs en Beatrice de Graaf, wat nu?
Toch een kleine nuance op jullie hysterische optreden bij Matthijs?

Schmalz | 04-01-17 | 16:37

RandomAct | 04-01-17 | 16:08
Ik geef de democraten nergens de schuld van.

Ik zeg alleen dat stemgedrag van burgers minder voorspelbaar wordt naarmate ze meer in hun kont genaaid worden.

Feynman | 04-01-17 | 16:36

fleurtje | 04-01-17 | 16:30
Fijn fleurtje, ga je nu het land leiden?

Einde van de Domheid | 04-01-17 | 16:35

It is all rigged, de geheime diensten zorgen ervoor dat Trump faliekant verliest!
O..... wacht.......

Einde van de Domheid | 04-01-17 | 16:34

@ Jonkheer Wttewaall | 04-01-17 | 16:27
Ik citeer bovenstaand uit artikel:
"is Poetin echt het brein achter de gehackte DNC-emails, zoals de slechte Democratische verliezers experts al wekenlang beweren (maar waarvoor het publiek nog niet zo veel bewijs gezien heeft)? Nou - verrassing - natuurlijk niet!"
.
Maar wel wordt de naieve Nederlandse luisteraar de godganse dag op Radio-1 verteld hoe Rusland de schurkachtige hacker is.
Zo worden we door onze eigen MSM gehersenspoeld

telelezer | 04-01-17 | 16:33

-weggejorist-

fleurtje | 04-01-17 | 16:30

Assange heeft zijn mond vol over vrijheid van informatie e.d., maar intussen richt hij zich alleen op de VS. Alsof China en Rusland wellicht niet iets grotere problemen hebben als het om censuur, vrijheid van meningsuiting en informatie gaat.
En dan in de ambassade van Ecuador schuilen, de hypocriet: www.hrw.org/americas/ecuador

Ik houd niet van ongefundeerd complotjes bedenken maar de 'internethelden' van de afgelopen jaren, gecombineerd met de verkiezing van Trump en de verdeeldheid binnen Europa spelen Rusland wel zo in de kaart, dat ik er van uit ga dat zij échte democratie als regeringsvorm actief de nek hebben omgedraaid.

Hermanovic | 04-01-17 | 16:29

Er wordt weer ruimhartig gesproken over de vermeend Russische hacks. Wat aan het licht is gebracht, de sabotage van de campagne van Clintons tegenstrever Bernie Sanders, de weerzinwekkende verstrengeling van het kamp Clinton met de MSM, de duizelingwekkende bedragen van de oorlogsindustrie en andere discutabele bedrijven en personen richting Clinton, is vele malen erger.

Maar daar zul je Obama en consorten niet over horen, laat staan dat deze poging het democratische proces te frustreren bestraft gaat worden.

Jonkheer Wttewaall | 04-01-17 | 16:27

Als Palin echt haar excuus wil aanbieden, moet ze Manning maar effe uit de bak halen. Daar kan ze een begin maken met haar excuses.

Yummy | 04-01-17 | 16:26

Het enige dat Assange beweert is dat hij de Podesta mails niet van de Russen heeft gekregen. Wat daarvoor is gebeurd weet hij ook niet.
.
Maar het echte nieuws is natuurlijk de draai van rechts in de USA naar links. Trump die als communist Poetin knuffelt, grote investeringen in infrastructuur a la Keynes wil doen, Julian Assange en andere staatsvijanden opeens omhelst, tegen export is, voorstander is van importheffingen enzovoorts. Dat is het nieuws.
.
En dat is ook de reden waarom Trump door zijn eigen partij een impeachment om zijn oren zal krijgen. Want allemaal leuk en aardig, binnen de GOP heeft Trump heel veel vijanden.

Optelsommetje | 04-01-17 | 16:22

Het wordt tijd dat deze held eens in Zweden voor de rechtbank verschijnt voor de aantijgingen van verkrachting.

r-blue | 04-01-17 | 16:15

Feynman | 04-01-17 | 15:52

"Trump winnend in Flint is ten opzichte van de peilingen een verrassing. Ten opzichte van de bijna drie jaar dat er geen drinkwater uit de kraan komt is het totaal niet een verrassing."

De gouverneurspost en de State Senate van Michigan (Flint) zijn en waren stevig in handen van Republikeinen. Zij hadden Flint echt kunnen helpen en hadden de problemen kunnen voorkomen.

Daarnaast, de problemen in Flint zijn vooral gekomen door een gebrek een regulatie en geld + middelen om regulatie te controleren/af te dwingen. En wie frustreren goede regulatiewetgeving het meest in de VS? Juist de Republikeinen.

En toch presteer jij het om de Democraten de schuld te geven van Flint. Gezien de aanstellingen van Trump is deregulatie een van zijn prioriteiten. Het ziet er naar uit dat Flint likes to get fucked even harder.

RandomAct | 04-01-17 | 16:08

M Hemelrijk........ leuk...... Waneer komt Nannabel....?

brughslurph | 04-01-17 | 16:07

De vraag is vooral of Assange een asset van de GOP is geworden of dat de republikeinen over een paar jaar weer staan te huilen als Collateral Damage 2.0 (ditmaal in Teheran) wordt onthuld.

Gualtiero | 04-01-17 | 16:06

In het nieuws gaat alle aandacht naar hoe de Russen de e-mail-servers van Clinton en Podesta toch gehackt zouden hebben (DAT de Russen erachter zitten, dat weten ze bij de NOS en Nieuwzuur wel zeker!), maar ze gaan totaal voorbij aan waar het echt om gaat, namelijk wat er in die e-mails staat! Het maakt eigenlijk geen donder uit wie ze gelekt of gehackt heeft, het gaat erom dat Hillary's kwalijke zaakjes aan het licht werden gebracht. Dát heeft haar campagne geschaad, gewoon haar eigen daden. De uitgelekte e-mails hebben de democratie dus alleen maar geholpen.

Dr. Snoepjes | 04-01-17 | 16:05

Het gaat vooruit. Het gaat verbazingwekkend goed vooruit.
De macht van de regenten wordt gebroken. De werkelijke inhoud wordt bepalend voor de uitkomst.
*****
Wel jammer dat dit niet meer door gaat dringen tot de oude generatie ambtenaren en leraren. Zij laten voor de jonge mensen van nu een erfenis achter waar de honden geen brood van lusten.

Orakel1958 | 04-01-17 | 16:02

Dit is heel belangrijk, als je dit goed ter ore neemt dan is het een bewijs dat wij door de elite bedonderd worden en rijst de vraag hoe gebruikelijk dit is (geweest).
-
Mensen moeten eens wakker worden, het zijn de mensen die achter propaganda aanlopen die het grootste gevaar zijn, en de mensen die het doorzien raken hierdoor in de verdrukking.

Lyin Ted | 04-01-17 | 16:00

Vaker Fox News kijken. Dit verhaal loopt daar al weken en dit is ook niet het eerste interview - ook met Sean Hannity - waarin Assange dit beweert.

Leaks of hacks. Dat is de vraag, die alleen daar prominent wordt gesteld.

Hoen | 04-01-17 | 15:59

" Dus u kunt nog steeds zelf kiezen welk kamp u in deze kwestie liever op z'n blauwe ogen gelooft."

Gewoon een kwestie van motieven tegen het licht houden. En als je de geopolitiek in het geheel tegen het licht houdt dan zie je een uiterst misselijk plaatje van ons eigen 'vrije westen'. En onze meneer 'landsbelang' Rutte doet vrolijk mee aan dat misselijke spel. Ons land is inmiddels een opslagplaats voor het Amerikaanse leger dat binnenkort het 'gevaarlijke' Rusland moet aanvallen/treiteren. Als je naar de motieven van de MH17 kijkt dan kom je ook bij ons 'vrije westen' uit en niet bij Rusland, maar gelukkig wist de MSM 10 minuten na de aanslag al te vertellen dat Rusland er achter zat.

XaleX_2 | 04-01-17 | 15:57

Julian heeft natuurlijk wel belang bij om te zeggen dat de Russen er niets mee te maken heeft. Uiteindelijk hoopt hij ooit weer een vrij man te zijn en Trump kan dit mogelijk maken.

WellusNietus | 04-01-17 | 15:57

Democraten die roepen dat computers gehackt zijn. Malware is zelfs teruggevonden op computers van de netbeheerder. Computers die helemaal niet op internet hangen. Net zoals stemcomputers niet op internet hangen. Toch wordt die paper trail niet een tweede keer geteld. Er wordt niet eens gekeken of de verkiezing eerlijk is verlopen.

Blind vertrouwen hebben terwijl de mond vol is met beschuldigingen. Does not compute!

Trump winnend in Flint is ten opzichte van de peilingen een verrassing. Ten opzichte van de bijna drie jaar dat er geen drinkwater uit de kraan komt is het totaal niet een verrassing. Ook niet bij de ene gemeenschap die drie banen moet combineren om de rekeningen te betalen, of de gemeenschap die helemaal niet in de werkende klasse terecht komt.

No Hillary, you fucked them, now they fucked you.

Feynman | 04-01-17 | 15:52

Bij de naam 'Podesta' krijg ik een vieze smaak in de mond.

brughslurph | 04-01-17 | 15:51

Het gezeik van Links blijft maar doorgaan over Brexit, Trump en het nederlandse referendum. Echt ziekelijk hoe slecht ze tegen hun verlies kunnen en nu de meest wilde ongegronde verdachtmakingen de wereld in slingeren.
Met als slagroom op de taart eisen dat er een verbod komt op "nepnieuws" (lees: nieuws dat niet in hun propaganda past).

sinar2 | 04-01-17 | 15:50

Obama is zwaar hypocriet in deze zaak.

nerugaer | 04-01-17 | 15:50

Hemelrijk is woke!

Panos88 | 04-01-17 | 15:49

Wel amusant dat FOX nu ineens aan de kant van Assange staat, nu het ze uitkomt. Een paar jaar geleden hoorde je nog
weleens wat minder vriendelijke woorden over Assange geventileerd worden daar.
www.youtube.com/watch?v=d36xEvVnF2I

Lucasje dus | 04-01-17 | 15:49

Alsof Hannity geen sockpuppet is van de GOP. En Assange doet vooral zijn best relevant te blijven. Of de aandacht nu van links-liberalen of rechts-conservatieven komt, zolang Assange maar in het middelpunt staat.

RandomAct | 04-01-17 | 15:49

Zonder de leaks had Killary ook verloren

gestopt | 04-01-17 | 15:47

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken