Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

ALARM! 020 heeft het, 010 nu ook

“douwe.jpg"‘Amsterdam heeft het, Rotterdam heeft het niet nodig’. Nou, mooi wel dus. Nederland slibt dicht en dat is vooral in de grote steden te merken, zo blijkt uit de meest recente publicatie van het CBS. 'De bevolkingsgroei komt vooral door geboortes en immigratie'. NO. SHIT. Tachtig procent van de bevolkingsgroei komt voort uit migratie (Syriërs en Eritreeërs, Geert Wilders eat your heart out) en met 99.000 immigranten in een halfjaar is dat het hoogste cijfer OOIT. Verkiezingsretoriek en spanningen tussen de coalitievrienden in 3, 2, 1… En dan nog iets. De enige grote stad die een binnenlandse migratiegroei kent is Rotterdam. Amsterdammers en Hagenaars waren in het verleden met geen stok naar 010 te krijgen, maar door de krankzinnige prijzen knallen op het goedkope Manhattan aan de Maas de woontorens de grond uit. In het collegeprogramma van CDA en D66 werd al gerept over een BAKFIETSWIJK (proest). O wat zijn de makelaars blij, want met de verhipsterualisering optima forma stromen de Amsterdamse yuppenknaken binnen. Ze komen eraan: de bakfietsen, de Marqten, de superfoods, de toeristen, de vegans, de chaos, de fietsincapabelen, de sojamelk, de foodtruckfestivals, de zonder-te-kijken-de-weg-overstekers, de broden van 4,25, de Vespa’s, de fixed gears, de yogastudio’s, de gepocheerde eieren, de houtovenpizzeria’s. Kom er maar in Jules.

Reaguursels

Inloggen

Hoezo worden immigranten / vluchtelingen opgeteld bij de bevolkings groei? Ze zijn hier toch maar "tijdelijk"??

Katvangert | 04-01-17 | 08:06

Tijd voor de voorlopige verblijfsvergunning. Het is van den zotte dat migranten schijnbaar meteen 100% nederlander kunnen worden. IMHO worden krijgen zij eerst dus een voorlopige verblijfsvergunning voor max 5 jaar. Als binnen die tijd door hun iets wordt gejat-> land uit. Is het binnen die 5 jaar veilig in het land waaruit zij kwamen ->land uit. Etc vul maar in.

P.redgleuf | 03-01-17 | 20:31

Dauwe dabbert +1.

westcoast | 03-01-17 | 19:36

De elite is zo fucking bang voor bevolkingskrimp. En daarom worden die dobbernegers allemaal omarmt door de elite, want die houden de krimp tegen. Misschien zijn die klootzakken 'want dat zijn het' vergeten dat er in de jaren 60 door Koningin juliana werd geroepen. Mensen ga alstublieft emigreren want Nederland is VOL!!! Destijds woonden er 12.5 miljoen Nederlanders hier. Het is gvd 17.5 miljoen op dit moment. Die krimp is juist een zegen!! Ik kan hier godsamme kwaad om worden.

mason1753 | 03-01-17 | 18:18

Met die Syritreeërs gaat het hart. Het woord broedmachine krijgt een hele andere lading. Je importeert natuurlijk ook cultuur en veel kinderen staat in die contreien gelijk aan goede oudedagsvoorziening. de blije dozen zijn niet aan te slepen.

Nehemia | 03-01-17 | 18:08

Soms zie je een film met een bepaald toekomst beeld en blijkt een paar jaar later dat het nog wel eens heel erg waar kan worden in de toekomst. Ik heb het over "Idiocracy (2006)". Hier de link naar een intro (Engels):https://www.youtube.com/watch?v=YwZ0ZUy7P3E&ab_channel=ThierryMuller

elmo_nl | 03-01-17 | 17:34

@Bakkendoen | 03-01-17 | 17:00
Maak je geen zorgen, we kunnen nog altijd alles nuken.

VerenigingVanDieven | 03-01-17 | 17:20

Met dit tempo en deze cijfers zal de Islamitisering van ons land wellicht niet over 40, maar over een jaar of 25 plaatsvinden. Hopelijk is dan al wel in de wetgeving het recht op levenseinde ingebouwd, kunnen we over 25 jaar in ieder geval een pilletje slikken vanwege het beleid dat door huidige partijen alsmaar harder wordt ingezet: immigratie van de Islam. Tenzij de bevolking nog op tijd wakker wordt voor maart 2017, maar die kans acht ik bijzonder klein, mede door de hardnekkige onnozele staatsmedia. "Gaat u gerust maar weer slapen, er is niets aan de hand". Niets leren wij van onze geschiedenis, schaf 4 mei ook maar dan af, anders wordt het over ongeveer 25 jaar voor u afgeschaft. Met de beste wensen voor 2017 nog!

Jan, Leiden | 03-01-17 | 17:19

Ik zelf zie geen probleem met de islam of moslims, maar veel mensen doen dat wel. De komende jaren zullen sterke leiders opstaan in Europa en dat gaat voor een hellend vlak zorgen, er zal steeds meer weerstand ontstaan vanuit, laat ik het de autochtone Europese bevolking noemen. Welke dynamiek er gaat ontstaan is nog onzeker, het kan inderdaad uitdraaien op een herhaling van wat er in de jaren veertig gebeurde maar ik zelf denk eerder dat (met name) de West-Europeanen zo onverschillig en individualistisch zijn dat de kracht en overtuiging er simpelweg niet zijn om het zover te laten komen. Tegelijkertijd stelt die onverschilligheid natuurlijk wel kwaadaardige denkbeelden zich in staat om tot ontwikkeling te komen...

Diamond1995 | 03-01-17 | 17:14

Goed, de Europese civilisatie is naar de klossen. Wat doen we eraan? Niets. Eenmaal in gang gezet, is er geen houden meer aan. Een natuurwet als een andere.

Bakkendoen | 03-01-17 | 17:00

Het aantal autochtonen neemt al sinds 2013 af, zowel in relatieve als absolute aantallen.

Diamond1995 | 03-01-17 | 16:55

Europa gaat haar schemering in, de laatste caesaristische fase voor de ineenstorting (ik citeer Oswald Spengler). De komende jaren zullen mensen uit pure wanhoop stemmen op partijen als de PVV, FN, AfD etc om proberen dit nog om te keren. Echter liggen de problemen veel dieper. Individualisme, verlies van identiteit, lage geboortecijfers, rationalisering, ''white guilt'' en pathologisch altruïsme hebben Europa in deze situatie gebracht. De bevolking kan het anno 2017 niet meer overzien, en uit pure wanhoop zullen de komende jaren sterke leiders opstaan die Europa in de laatste, caesaristische fase doen terechtkomen. Nog één keer, met pure wanhoop als drijfveer, een clash of civilizations. Europa mist echter de kracht en overtuiging om dit te doen slagen, kijk ook naar de algehele onverschilligheid in onze westerse, individualistische samenleving zonder bindingskracht. De desintegratie zal weldra volgen.

Diamond1995 | 03-01-17 | 16:54

@Draak uit Brabant | 03-01-17 | 13:57
Dat laatste is gelogen.

Rest In Privacy | 03-01-17 | 16:51

@Tirade | 03-01-17 | 13:29
Daar zit wat in. Liever in een yuppenwijk dan in een shariawijk.

Rest In Privacy | 03-01-17 | 16:50

Oorspronkelijk was het idee van de economen dat je continu economische groei nodig hebt om te compenseren voor het groeiende inwonersaantal: als de bevolking met 2% groeit, en BNP groeit met 2%, dán blijft de gemiddelde Nederlander even welvarend.
In de loop der jaren is welvaartsbehoud niet het doel gebleven, maar economische groei zelf. Toename van BNP + lage werkloosheidscijfers zijn namelijk de cijfers waarmee de overheid's succes wordt gemeten. Nu denken onze politici (en de onnozele economen) dus dat we bevolkingsgroei willen hebben om BNP-groei te realiseren. Hoe meer inwoners, hoe meer welvaart er gecreeerd wordt, hoe hoger BNP. Daarom wil de overheid continu meer immigranten; de wereld op zijn kop
Om het nog erger te maken: immigratie uit derdewereldlanden vernietigt juist welvaart, omdat die vooral mensen op uitkeringen leven, vrijwel nooit exporteren en hun geld naar hun thuislanden sturen. De rest van de samenleving wordt bovendien armer doordat de immigranten wél consumeren, zodat ze bijdragen aan inflatie. Wat doet de overheid nu om die verloren welvaart te verdoezelen? Ze meten inflatie lager dan hij daadwerkelijk is. Daarmee vangt de overheid twee vliegen in één klap: het kan goedkoop lenen (belangrijk als je miljarden aan schuld hebt en maakt) én BNP lijkt groter. De spaarders en krediteuren betalen het verschil.

stampertje85 | 03-01-17 | 16:21

Ik zag een kunstenaar uit Keulen op tv, die zei dat we allemaal cappucino moeten worden... broer van Merkel?

wilderst | 03-01-17 | 16:14

Als het zo doorgaat is dat het einde van de witte mens in europa wat blijkbaar de bedoeling is.

Sjonie01 | 03-01-17 | 16:12

Het is niet nodig om naar 010 te komen. Kijk dit filmpje, dan heb je meteen alles gezien.
youtu.be/DBmdKFTLKYI

maik78 | 03-01-17 | 15:50

@Langshetrandje | 03-01-17 | 14:34
Niets. Ik ben voor mezelf begonnen.
Dan vervalt bijna alles wat men je op school wijs probeert te maken. Ten goede en ten slechte.

keestelpro | 03-01-17 | 15:48

Leuke bijkomstigheid is ook nog dat het geboortecijfer onder allochtonen een stuk hoger ligt dan onder autochtonen. Ook als ik om me heen kijk is het enkel de allochtone of laagopgeleide medemens die achter de buggy aan loopt.. Wordt natuurlijk ook mede mogelijk gemaakt door het 'niveleringsfeestje'. Gaat nog leuk worden..

henkdekanarie | 03-01-17 | 15:46

@koter

Immigratie tegen vergrijzing is een achterhaald mantra. Het demografisch instituut en het CBS berekenden al in 2003 dat als je het aantal 65-minners op peil wil houden je vóór 2050 nog 11 miljoen mensen zal moeten importeren, die uiteindelijk ook ouder worden en verzorgd zullen moeten worden.

Smoezelbaard | 03-01-17 | 15:35

En in het kielzog nog een paar kleinere steden want het gemeentebestuur van 020 vond vorige maand dat men niet meer in 020 moest gaan wonen omdat de woningen er onbetaalbaar werden. Derhalve trachtte men de aanpalende gemeentes (Zaanstad, Haarlemmermeer, Haarlem. Almere) op te schepen met vluchtende grachtegordeldieren om betreffende gemeenten ook op te stuwen in de vaart der volkeren en stijging der woningprijzen...

Brulboei_61SB | 03-01-17 | 15:06

Jonges jonges, onze bestuurders en politici zullen toch wel weten waar ze mee bezig zijn? Ze hebben er nota bene voor gestudeerd om dit soort belangrijk beleid te maken en uit te voeren. Misschien is het niet meteen te zien, maar uiteindelijk weten zij beter dan jij of ik hoe onze steden nog mooier, veiliger en rijker zullen worden, voor ons én onze kinderen.
Bovendien doen die mensen hun stinkende best voor ons. Een beetje ontzag en dankbaarheid zou wel op zijn plaats zijn.

stampertje85 | 03-01-17 | 14:56

keestelpro | 03-01-17 | 14:05
Het spijt me dat je er zo mee zit Keestel.
Wat heb je met/na je traumatiserende CITO-fascistoïde ervaring gedaan?

Rest In Privacy | 03-01-17 | 14:34

Vergeef me: hear hear!

wilderst | 03-01-17 | 14:28

koter | 03-01-17 | 13:57
Geld toe!zo'n lening wil ik ook wel, u weet vast wel waar ik die verkrijgen kan.

botbot | 03-01-17 | 14:28

Heir heir

wilderst | 03-01-17 | 14:27

Vraag die bij veel mensen leeft.
Hoezo is het vanzelfsprekend dat vluchtelingen voor altijd kunnen blijven, na dat de reden voor hun vlucht verdwenen is ?
.
Nog los van het feit dat de meesten die hier naartoe komen niet voldoen aan een vluchtelingen-criterium.
(Volgens Frans TEUmermans is dat 60% , dus dan kun je, als hij als gutmensch dat zegt, er van uitgaan dat het zeker 80% is.)
.
Als men weet dat vluchtelingen, de echte dus, die hier of beter in de regio menswaardig worden opgevangen, terug gaan als het weer kan, zal de weerstand verdampen.
En de bereidheid om ze te helpen veel breder gedragen worden.

donjon | 03-01-17 | 14:24

Ik zou wel eens willen weten hoeveel 'nieuwkomers' er in het bomvolle Vlaanderen bijgekomen zijn op een jaar tijd. Of doen ze hier niet aan zulke beschrijvende statistiek?

Bakkendoen | 03-01-17 | 14:16

@keestelpro | 03-01-17 | 14:05
Sorry dit was een reactie aan:
@Langshetrandje | 03-01-17 | 13:13

keestelpro | 03-01-17 | 14:08

Vergeet de latte macchiato's niet.
€6,-- voor een bakkie kinderkoffie.

watergeus | 03-01-17 | 14:07

Rotterdam FTW! Al vraag ik we me wel af waar al die nieuwe Rotterdammers dan gaan wonen. Kralingen zit zo vol, Hillegersberg is voor gewone stervelingen niet te betalen en Zuid is zeg maar, niet zo Leefbaar.

LJBrinkhorst | 03-01-17 | 14:06

Ik ben zo niet volgzaam dat ik me nooit aan een IQ test heb onderworpen vanwege het feit dat ik tegen IQ fascisme ben. Want de uitslag van zo'n IQ test doet me totaal geen reet. Ik ben niet mijn IQ en wil daar niet op afgerekend worden.
Helaas heb ik wel ooit een CITO toets moeten doen wat in principe ook een vleeskeuring op intelligentie-coefficient is. Het is echt een vorm van fascisme niets anders.

keestelpro | 03-01-17 | 14:05

Wij Nederlanders nemen idd braaf 1 of 2 kinderen, maar dit komt omdat het niet anders kan: vader EN moeder moeten immers beide werken voor wat vroeger 1 inkomen was.

wilderst | 03-01-17 | 14:04

-weggejorist-

Graaisnaaiert | 03-01-17 | 14:04

Ach ach, hoe mooi was het in Nederland geweest zonder staatsschuld en allochtonen. Gouden auto's en Wagyu vlees voor de hond... En de achterdeur altijd open. *roze bril weer af*

wilderst | 03-01-17 | 14:01

Emigrantenvolk gelooft niet in ons pensioensysteem en AOW, bij deze mensen zijn van oudsher de kinderen verplicht geweest voor de ouders zorgen wanneer deze oud of behoeftig worden.
Ze hebben geen boodschap aan overbevolking of dat ze deze kinderen wel een goede opleiding, opvoeding of een goed leven kunnen bieden.
Kinderen zijn voor deze mensen al eeuwen de oudedagsvoorziening geweest en dat zetten ze nu ze hier wonen gewoon door, vandaar dat ze er zoveel mogelijk proberen te maken.
Wij Nederlanders nemen braaf hooguit 1 of twee kinderen.
Op deze manier worden wij er gewoon uitgewipt, kwestie van tijd.

Gags Beasley | 03-01-17 | 13:58

In Eindhoven komen ook een hoop immigranten bij.
Arbeidsimmigranten.
Maar dan van het soort dat bij ASML en Philips gaat werken.
Die hebben het wel getroffen. Bij een technologisch megabedrijf gaan werken en ook nog in het mooiste stuk Nederland.

Draak uit Brabant | 03-01-17 | 13:57

wilderst | 03-01-17 | 13:40

Ik had het niet over de specifieke situatie zoals hij nu is. De situatie zoals hij nu is is onhoudbaar op de lange termijn: daarvoor is de maatregel trouwens ook niet bedoeld. De bedoeling erachter is de economie stimuleren. Wat trouwens niet werk. Bedrijven lenen geen geld om hun business te laten groeien maar omdat het lenen op zich al rendabel is. Ze krijgen immers geld toe.

koter | 03-01-17 | 13:57

De overheid trekt geld uit de markt (uit ons) om de put te dempen en geeft het zelf dus ook niet uit in de economie. Hierdoor ontstaat deflatie, de prijs voor jarenlange inflatie, en amper economische groei. Japan is hier al tientallen jaren een schoolvoorbeeld van, en toch willen ze het hier ook eens proberen aaargh!

wilderst | 03-01-17 | 13:56

wilderst | 03-01-17 | 13:34

Ben ik met je eens. Dit is zonder meer problematisch. Als je mensen binnenlaat zul je naast harde eisen stellen ook moet begeleiden. Nu is het inderdaad vaak hier een huisje en uitkering en zoek het uit. Is inderdaad niet handig.

koter | 03-01-17 | 13:45

b. Er ontstaat geen inflatie door bevolkingskrimp...
wilderst | 03-01-17 | 13:11
De overheid (in de geval de ECB) zal de rente verlagen om de schuldenlast beheersbaar te houden. De vraag naar euro's zal dus afnemen. Hier komt het principe van vraag en aanbod kijken. Relatief hoog aanbod tegenover lage vraag vertaald zich in stijgende prijzen i.e. inflatie. Goederen buiten (importeren) het eurogebied worden immers duurder. Ik had het trouwens niet over bevolkingskrimp in het algemeen maar in het specifiek over vergrijzing. Dit verschil moet wel gemaakt worden.
koter | 03-01-17 | 13:32
.
de rente is al negatief, hoe ga je die verlagen? Daarbij: hoe minder kopers bij een gelijk aanbod aan producten resulteert in een lagere prijs. Wel eens economie-les gehad?

wilderst | 03-01-17 | 13:40

@ telelezer | 03-01-17 | 13:26
Het probleem van de AOW lost zichzelf op. Over pak weg tien jaar bepalen onze politici dat de levensverwachting van de doorsnee Nederlandse slapjanus op dat moment 110 jaar zal zijn en wordt de pensioengerechtigde leeftijd opgetrokken 100 jaar.
Zo blijft er genoeg over om al die Afrikaanse ingenieurs en artsen van een riante uitkering te voorzien.

Loebas | 03-01-17 | 13:37

koter | 03-01-17 | 13:19 "Vandaar ook dat de overheid nu nadruk legt op taal en onderwijs."

Er wordt niet gehandhaafd op het gebied van inburgering en taal, zoals we allemaal weten, dus wat bedoel je? De asielzoekers van 2 jaar geleden spreken nog geen woord Nederlands. Nu zitten ze in hun nieuw ingerichte huis met hun uitkering en trekt iedereen de handen er vanaf, omdat het probleem 'opgelost' is. En uit zichzelf gaan ze niets doen...

wilderst | 03-01-17 | 13:34

Veel keus heeft de overheid ook niet. Er zal nieuwe bloed moeten worden geproduceerd. Dit kan middels geboortes (interne aanwas) of immigratie (externe aanwas). Het is net als met voetbalclubs. Je kan je eigen spelers kweken en opleiden, wat relatief goedkoop is of je koopt spelers bij andere clubs... waardoor je een stuk duurder uit bent.
koter | 03-01-17 | 13:19
Dit snap ik niet helemaal, waarom moet er per se nieuw bloed bij? Kunnen we de economie ziet zo inrichten dat we geen bevolkingsgroei nodig hebben? Tot 150 jaar geleden bleef het bevolkingsaantal ongeveer gelijk. Nu zitten we in een periode van exponentiële groei en dat lijkt mij zeker niet houdbaar.

Duifmans | 03-01-17 | 13:33

b. Er ontstaat geen inflatie door bevolkingskrimp...
wilderst | 03-01-17 | 13:11

De overheid (in de geval de ECB) zal de rente verlagen om de schuldenlast beheersbaar te houden. De vraag naar euro's zal dus afnemen. Hier komt het principe van vraag en aanbod kijken. Relatief hoog aanbod tegenover lage vraag vertaald zich in stijgende prijzen i.e. inflatie. Goederen buiten (importeren) het eurogebied worden immers duurder. Ik had het trouwens niet over bevolkingskrimp in het algemeen maar in het specifiek over vergrijzing. Dit verschil moet wel gemaakt worden.

koter | 03-01-17 | 13:32

Grappen en klachten zijn begrijpelijk, maar deze methode werkt wel. Je knapt huurhuizen op en gooit die in de verkoop. Nog wat nieuwbouw projectjes erbij en voila 10 jaar later zijn de moslims grotendeels verdwenen. Althans die wonen dan stukje verderop in nieuwe sloeberwijk. Deze yup methode lijkt de enige manier die werkt zonder dwangmatig mensen uit hun huis te halen. Okee je krijgt er geitenwollen kaaswinkeltjes en trendy barretjes voor terug, maar je wijk wordt minder zwart en minder arm en dus minder problemen. Ik ben voor

Tirade | 03-01-17 | 13:29

"Dus we hebben 50K werkelozen binnen gehengeld. Gefeliciteerd Nederland!"
@ LangeTijdGeleden | 03-01-17 | 12:26
.
50k in een HALF jaar dus, plus hun krankzinnige "gezinshereniging" dat loopt op tot 1 of 2 honderdduizend in EEN jaar in de mallemolen voor een levenslange luxe vakantie.
Plus de miljoen die hier al woont, die zijn hier ook voorgoed genesteld.
.
En wij maar werken en dokken; en schandelijk genoeg is er zogenaamd geen geld voor een beetje AOW verhoging voor onze oudjes, waarvan er (veel) te veel amper nog geld hebben om te eten of voor verwarming
Bedankt Den Haag
Bedankt Brussel
Bedankt debiele kiezers

telelezer | 03-01-17 | 13:26

koter | 03-01-17 | 13:19
misschien moeten we wel ouderen gaan exporteren...

Rest In Privacy | 03-01-17 | 13:23

En het binnenhalen van onrendabele zonder een gedegen opleiding gaat helpen?
Tostiman | 03-01-17 | 12:59

Mits je ze een redelijke opleiding kan bieden ja. Immigratie kan werken als je het goed aanpakt. Vandaar ook dat de overheid nu nadruk legt op taal en onderwijs. Het punt is niet dat 100% het gaat halen maar dat voldoende mensen dit gaan doen.Veel keus heeft de overheid ook niet. Er zal nieuwe bloed moeten worden geproduceerd. Dit kan middels geboortes (interne aanwas) of immigratie (externe aanwas). Het is net als met voetbalclubs. Je kan je eigen spelers kweken en opleiden, wat relatief goedkoop is of je koopt spelers bij andere clubs... waardoor je een stuk duurder uit bent.

koter | 03-01-17 | 13:19

wilderst | 03-01-17 | 13:17
dik plusje

Rest In Privacy | 03-01-17 | 13:19

Ach ik heb een hoog IQ, mss wel hoger dan onze regenten,en ik ben het helemaal niet met ze eens, dus daar ligt het niet aan. Het gaat om geld en macht en (on)zuiverheid van geweten.

wilderst | 03-01-17 | 13:17

De oplossing is eenvoudiger als dat men denkt. Verbied dubbele paspoort.

Mr_Pikibelly | 03-01-17 | 13:15

keestelpro | 03-01-17 | 13:10
U heeft het nu natuurlijk over u zelf. Laag IQ, niet volgzaam, maar toch briljant

Rest In Privacy | 03-01-17 | 13:13

Nuuk | 03-01-17 | 13:08

"LE:EN" Hoe moet ik dat uitspreken? Leen? Le een? Le dubbele punt een? en wat is de bedoeling van die naam? Vragen, vragen.

Basil Fawlty | 03-01-17 | 13:13

koter | 03-01-17 | 12:26
Maar al die islamitische nieuwkomers gaan straks toch onze bejaarden wassen?
Ik denk eerder aan een toekomstige onvrijwillige euthanasie op onze christelijke, joodse en atheïstische bejaarden, waar A. Hitler postuum zijn vingers bij zou afkluiven van opwinding.

R van Perzie | 03-01-17 | 13:12

koter | 03-01-17 | 13:07

a. Kanslozen binnenhalen kost toch juist geld?
b. Er ontstaat geen inflatie door bevolkingskrimp...

wilderst | 03-01-17 | 13:11

@Barkruk2 | 03-01-17 | 12:55
'Eerder om iedereen die goed dingen kan onthouden te belonen. '

Het is vooral het belonen van volgzame zieltjes.
Voor wie van zichzelf totaal geen inhoud en initiatief heeft, zeg maar een leeg boek is, kan zich in het onderwijs prima laten volschrijven met alle wijsheden en waarheden die gemeengoed zijn.

Maar wie het talent heeft om dingen anders te zien en door sommige waarheden en wijsheden heen prikt wordt genadeloos afgestraft door het onderwijssysteem.

Dit geldt ook voor mensen wiens talent niet in het intellect ligt maat in het fysieke of creatieve zoals u al oppert.

keestelpro | 03-01-17 | 13:10

Door die snelle aanwas is men ook bang voor de terugkeer van ziekten zoals difterie, polio en kinkhoest. Veel immigranten zijn nooit ingeënt bijvoorbeeld. En met zoveel mensen op een mutje is er het natuurlijk vragen om gezondheids-problemen.

Mark_D_NL | 03-01-17 | 13:09

@necrosis | 03-01-17 | 12:35
Ik ga dat niet meer meemaken, tenzij er een wonder gebeurt

Tostiman | 03-01-17 | 13:09

Bekijk het positief. Zij zullen later allemaal hard werken en voor nop, precies zoals de succesvolle reaguurders het graag zien.

ProAsfalt | 03-01-17 | 13:08

Is er niemand die snapt dat het een migratie-SALDO is? Er komen dus 150.000 ruifvreters bij en er gaan 50.000 harde werkers weg!

wilderst | 03-01-17 | 13:08

Heeeeee!?! , ik heb laatst een gepocheerd ei gegeten. Was bij LE:EN in Utrecht. Zag er ook hipsters rondlopen in de keuken en bediening, dus tja. Wel lekker gegeten trouwens.

Nuuk | 03-01-17 | 13:08

@Barkruk2 | 03-01-17 | 12:55
Als je tegenwoordig goed bent met je handen, verdien je al gauw meer dan de "hoog" opgeleide kantoor klerk

Tostiman | 03-01-17 | 13:07

Sorry maar we zullen toch een keer moeten beginnen met minder, minder mensen.
Tostiman | 03-01-17 | 12:56

Kan alleen als de hele wereld hetzelfde doet. Nederland is geen plek in een alternatief universum. Het is een klein, kunstmatig, lapje grond op de wereld. De Nederlandse staat heeft grote betalingsverplichtingen nu en in de toekomst. Deze zullen opgehoest moeten worden. Het systeem abrupt veranderen gaat simpelweg niet. Dat zou betekenen dat veel mensen hun pensioenen niet of sterk gekort zullen krijgen en geen of ontoereikende zorg. Om nog maar te zwijgen over de spaarcentjes die niks meer waard worden door de ontstane inflatie.

koter | 03-01-17 | 13:07

@keestelpro | 03-01-17 | 12:53
Ik discrimineer graag, net nog een broodje kaas genomen en de broodje vlees links laten liggen
Er is niks mis met discrimineren, iedereen doet het.
Zelf val ik niet op negerinnen, en heb liever een blanke vriendin. Discrimineer ik nou als ik dan toch niet een negerin als vriendin neem? Blanke kan je niet discrimineren volgens de gutmensch
En op school iedereen een 10, maakt niet of je alles goed hebt of niet want we willen niet discrimineren
Ja ik chargeer, maar misschien wordt het dan eens duidelijk dat discrimineren eigenlijk gezond is. Keuzes maken het gaat nog eens wat worden

Tostiman | 03-01-17 | 13:06

Het belangrijkste punt voor de komende verkiezingen is voor mij de demografische ontwikkeling van Nederland en West-Europa. De Nederlandse samenleving wordt los zand met het binnenhalen van andere nationaliteiten die tot in de derde of vierde generatie nog steeds de nationaliteit van herkomst behouden.
We moeten veel strenger zijn op het gebied van dubbele nationaliteiten. Iemand mag Nederlander worden, maar moet verplicht na 5 jaar de andere nationaliteit opgeven. Kinderen mogen zeker niet de nationaliteit van herkomst toegeworpen krijgen. Kom je hierheen, kies dan ook écht voor Nederland. Als het niet mogelijk is om de nationaliteit van herkomst af te staan vanwege onwil of onwil van het land van herkomst, dan moeten mensen verplicht in een remigratietraject naar het land van herkomst. Klinkt hard, maar dan zorg je er wel voor dat je mensen overhoudt in Nederland, die echt voor 100% in Nederland willen blijven wonen.

Duifmans | 03-01-17 | 13:06

Nederland is vol. Ten dele overvol. Waarvan akte.

TheOneWhoKnocks | 03-01-17 | 13:06

99000 net zoiets als €99.99 lijkt het goedkoper

ikdenkwat | 03-01-17 | 13:05

Graaf van Egmont | 03-01-17 | 12:57
Maar het effect is helaas (eng) groot. Dat merk ik bij gesprekken met familie en vrienden zoals onlangs met kerst in Nederland. Er bestaan wel degelijk verschillende realiteiten en die worden ook echt door msm vorm gegeven.

Rest In Privacy | 03-01-17 | 13:04

@Cuyahoga | 03-01-17 | 12:44
Het zijn in Nederland vooral de tokkies, de buitenlanders en reli-gekkies die de meeste kinderen krijgen.
Je hoeft geen Kareltje Darwin te heten om te begrijpen dat deze ontwikkeling geheel tegen de evolutie ingaat.

keestelpro | 03-01-17 | 13:01

Tikkie Terug | 03-01-17 | 12:57
Delen door 2 en dat ongeveer vermenigvuldigen met 3 x 5?

Graaf van Egmont | 03-01-17 | 13:00

@koter | 03-01-17 | 12:58
En het binnenhalen van onrendabele zonder een gedegen opleiding gaat helpen?

Tostiman | 03-01-17 | 12:59

Of we gaan 80% van de wereldbevolking steriliseren, of 80% van de wereldbevolking komt te overlijden in de volgende wereldoorlog. Andere smaken zijn er niet.

VerenigingVanDieven | 03-01-17 | 12:58

We zijn verdoemd en ik lig er lang niet meer wakker van.

Rest In Privacy | 03-01-17 | 12:58

@koter | 03-01-17 | 12:32
LOL, het grootste gedeelte draagt niets bij aan onze maatschappij. Werkgevers zitten niet te wachten op deze onrendabele. Daarbuiten haten ze ons ook nog

Tostiman | 03-01-17 | 12:58

LangeTijdGeleden | 03-01-17 | 12:32

Je redeneert teveel vanuit microniveau... wat begrijpelijk is. Een overheid moet zaken vanuit een ander perspectief benaderen. Vergrijzing gaat gepaard met lagere inkomsten (belastingen) en hogere uitgaven (met name gezondheidszorg). Gevolg is grote tekorten op de betalingsbalans. Automatisering en robotisering kunnen inderdaad een deel van de vergrijzing opvangen maar lang niet alles. Feitelijk kan je twee dingen doen:
1. je stuurt alle vrouwen naar huis en stimuleert ze met zijn allen gemiddeld minimaal 3 kinderen uit te poepen.
2. je stimuleert immigratie.
Het eerste scenario gaat nooit gebeuren dus moet je de tweede wel in werking stellen.

koter | 03-01-17 | 12:58

Langshetrandje | 03-01-17 | 12:53
Klopt helemaal. De hele dag linkse agitprop. Benoemen van problemen, maar altijd veroorzaakt door die "anderen". Wilders, Le Pen, AfD, Twitter, GeenStijl en klimaatontkenners. Of het zijn luxe problemen, waar geen zinnig mens wakker van ligt.

Graaf van Egmont | 03-01-17 | 12:57

Ik vond het vroeger veel gezelliger toen er nog maar 13 miljoen mensen woonden in Nederland. Het zal wel aan mij liggen. Blijkbaar is 17 miljoen niet genoeg want vergrijzing.

Wasbakplasser | 03-01-17 | 12:57

En die 99.000 geïmporteerde kanslozen zijn over 5 jaar gegroeid tot een leger van hoeveel kanslozen? Iemand een voorspelling?

Tikkie Terug | 03-01-17 | 12:57

@koter | 03-01-17 | 12:26
Sorry maar we zullen toch een keer moeten beginnen met minder, minder mensen. Het binnenhalen van mensen die in de meeste gevallen niet bijdrage aan onze maatschappij, ook hun kinderen niet lijkt me nou echt geen oplossing. Bevolkingskrimp lijkt me beter. Terug naar de 10 miljoen in NL en 1 Miljard wereldwijd
Waar is volgens jouw de limiet 20 miljoen mensen in NL, 25 miljoen.. En wereld wijd 10 miljard?
Jammer voor onze BNP maar ooit moeten we door de zure appel. En laag begaafde importeren die lekker aan het staats infuus gaan liggen is nou geen goed idee, ook al omdat het tekort in Afrika binnen no time is aangevuld. immigratie stimuleert alleen maar de bevolkingsgroei in Afrika.

Tostiman | 03-01-17 | 12:56

@keestelpro | 03-01-17 | 12:48
Eerder om iedereen die goed dingen kan onthouden te belonen. Ben je handig met je handen ben je al "dom".
.
Blijft overigens wel leuk blijft is dat die zelfde intellectuelen die andere als dom bestempelen vaak zelf nog geen schroef in de muur kunnen boren of compleet sociaal gestoord zijn.

Barkruk2 | 03-01-17 | 12:55

De exponentieel toenemende geboorteoverschotten onder de nieuwkomers zal de oorspronkelijke bevolking in de steden uiteindelijk de das omdoen. Er is maar één politicus die dat door heeft.

Rest In Privacy | 03-01-17 | 12:55

Wie zei ook alweer: 'de baarmoeders zijn ons belangrijkste wapen in het winnen van de oorlog tegen ongelovigen'?

pennestront | 03-01-17 | 12:55

-weggejorist-

Rest In Privacy | 03-01-17 | 12:54

@Langshetrandje | 03-01-17 | 12:50
Vind ik wel. Discrimineren op basis van religie mag niet maar op basis van IQ is helemaal oké.
Een laag IQ daar wordt je mee geboren en kan je helemaal niks aan doen.

keestelpro | 03-01-17 | 12:53

lanexx | 03-01-17 | 12:49
Woon reeds enige tijd buiten nederland en zet zo een keer in de week gemiddeld een uurtje radio1 op de stream voor broodnodige binding, Laura Rensen heet ze daar, onwaarschijnlijke links prop radio.

Rest In Privacy | 03-01-17 | 12:53

@zwarte_weduwe | 03-01-17 | 12:46
Het is niet salonfähig om buitenaardsen hardop te noemen.

keestelpro | 03-01-17 | 12:50

keestelpro | 03-01-17 | 12:48
En daar is potjandorie helemaal niets mis mee

Rest In Privacy | 03-01-17 | 12:50

Het wordt hier HongKong aan de Noordzee. Dit volk heeft niet de "guts" er iets aan te doen, volgen en meelopen en uitvoeren wat Merkel en consorten gebiedt is alles wat we doen, o ja, en het kijken naar de staats propaganda kanalen die van dit volk linkse weekdieren maakt.

lanexx | 03-01-17 | 12:49

@dosis | 03-01-17 | 12:33
Pas op met IQ fascisme. Niet iedereen met een laag IQ is zwakzinnig. Een van de grootste kloven in onze maatschappij wordt veroorzaakt door hoogopgeleide IQ fascisten die op alles en iedereen neerkijken die laagopgeleid zijn. Sowieso is het hele onderwijssysteem erop gericht om de intelligenten van de dommeriken te scheiden om vervolgens de mensen met een hoog IQ riant te belonen en de mensen die verstandelijk minder bedeeld zijn te laten zwoegen voor een hongerloon.

keestelpro | 03-01-17 | 12:48

"Vooral door geboortes en migratie"? Wat dan nog meer? Anders zeg je niet "vooral".

zwarte_weduwe | 03-01-17 | 12:46

goed gedaan EU

we worden vervangen door een vreemd inheems volk die ons maar raar en vies vind
en totaal niet in onze cultuur past en ook niet wilt
en daardoor in de criminaliteit valt en zit en nooit zal gaan werken en word geweerd door werkgevers

omdat merkel de grootste fout heeft gemaakt in de geschiedenis.

Generatie_1984 | 03-01-17 | 12:45

Aan de schrijver van dit zowel intelligente als wijze stukje; wat doe je zoal na de maaltijd?

Einde van de Domheid | 03-01-17 | 12:45

111.000 inwoners erbij in 2016???
.
Hoe kan dat nou?
.
Volgens Mark Rutte is de immigratie van 2015 juist beteugeld? En nu blijkt die in 2016 ineens nòg hoger te zijn?
.
Mark Rutte zal toch niet liegen?

Peter_K | 03-01-17 | 12:44

keestelpro | 03-01-17 | 12:19
Het grootste probleem van de aarde is islam.
Op de voet gevolgd, maar grotendeels overlappend: Overbevolking.
Hele werelddelen kunnen zelf de broek nog niet bijna ophouden, en toch fokken ze ongelimiteerd door.
En maar pappen en nathouden, en maar geld strooien alsof het confettie op een Turkse bruiloft is, en maar wegkijken oren dicht en keihard lalalala roepen.
En niemand durft het woord 'geboortebeperking' in de mond te nemen, laat staan er iets aan te doen.
Krank-fokking-zinnig.

Cuyahoga | 03-01-17 | 12:44

Duifmans | 03-01-17 | 12:41
Tuurlijk kan dat wel. Als je maar tot de juiste doelgroep behoort, gaan alle deurtjes ook over tien jaar nog gewoon open. De burger zeurt maar betaalt.

Rest In Privacy | 03-01-17 | 12:44

Interessant staatje waar reaguurders woedend over mogen worden:
http://www.flipvandyke.nl/wp-content/uploads/2016/08/maand-6-2016.jpg

De grote horden Eritreeers worden op hun beurt weer overspoeld door de Tsunami aan Polen! Moet Geert weer terug naar zijn Polenmeldpunt?

Donkersloot | 03-01-17 | 12:44

Wat willen we eigenlijk zijn in Nederland? Een land met uitgebreide sociale zekerheid, of een migratieland. Allebei kan niet.
Wellicht is het ook tijd om meer werk te maken van remigratie. Waarom is het noodzakelijk om door te groeien qua inwonertal? Zeker als je ziet dat migranten tot in de tweede of derde generatie in de sociale zekerheid blijven hangen, dan weet je dat dat geen oplossing is voor de vergrijzing van de beroepsbevolking.

Duifmans | 03-01-17 | 12:41

Musset | 03-01-17 | 12:37
Alpro is Aleppo zeker?

Rest In Privacy | 03-01-17 | 12:41

Leefbaar Rotterdam heeft aanzuigende werking.

marked | 03-01-17 | 12:40

010 was foodwise al even lekker bezig.
Wtf is '@mosterd' trouwens?
De totaalverhipstering blijft hier weg omdat het gewoon niet in de aard zit.
Dat hele suffe 'het moet' heet hier 'doe wat je nie late ken'.

hfakker | 03-01-17 | 12:37

Soja plantenkracht van Alpro: Mmmmmm lekker!
En je word er heel oud door zodat je nog langer in jouw eigen 010 bakfietsenwijk kunt wonen.
Grensbewaking is vanzelfspretekend.

Musset | 03-01-17 | 12:37

@koter | 03-01-17 | 12:26
Precies wat ik zeg. Die nieuwe Nederlanders gaan veel kinderen krijgen die allemaal vanaf de geboorte ingewijd worden als moslim. Die krijgen zoveel liefde voor hun medemens mee dat het niet anders kan dat ze allemaal de zorg ingaan. Zoiets?

keestelpro | 03-01-17 | 12:35

Hoe gaan we al die mensen huisvesten?
Door flats te bouwen van een kilometer hoog?
Tegen de tijd dat ik doodga wonen er hier 25 miljoen mensen.

necrosis | 03-01-17 | 12:35

@dosis | 03-01-17 | 12:33
Ik heb medelijden met uw vriendin, want als je nu al in de lokale ziekenhuizen gaat kijken zitten er meer migranten (-streepje-nederlanders) die ziek/zwak/misselijk zijn dan de autochtone bevolking.

LangeTijdGeleden | 03-01-17 | 12:35

Is ook hard nodig, Nederland vergrijst in hard tempo. Het probleem is niet dat er te veel kinderen worden geboren maar juist te weinig. Als er al een probleem is dan is het dat mensen te lang, in slechte gezondheid, in leven worden gehouden.
koter | 03-01-17 | 12:26

Dat is echt een compleet achterhaalt idee uit de tijd dat automatisering nog niet eens bestond. Kijk eens een middag "How it's made" op discovery en zie hoe er met moeite nog wat arbeidsplaatsen gecreeerd worden zodat wat laaggeschoolden 8 uur per dag kartonnen taartdoosjes open kunnen vouwen, terwijl dat in de volgende fabriek gewoon automatisch gaat en ze daar juist geen machine hebben om de taarten in te vriezen en daar mensen 8 uur per dag taarten in rolcontainers staan te laden, in de weer volgende fabriek zijn die dingen wel automatisch, maar staat er weer iemand 8 uur lang in een pot te roeren.

DaJonkel | 03-01-17 | 12:35

Volksvervanging en verdringing in uitvoering. Met als bijproducten islamisering en weg-met-ons-houding. Vooral mogelijk gemaakt door de politiek correcte elite en hun zielgheidsindustrie en subsidiesponzen. Over niet al te lange tijd zullen de inboorlingen ook democratisch geen vuist meer kunnen maken om dit proces te stoppen.

Fijnstoffer | 03-01-17 | 12:34

Meer, meer, meer is wat we krijgen.
Minder, minder, minder is wat we nodig hebben.

Maar ja. Blijkbaar gelden in Nederland geen universele wetten.
Mijn vriendin werkt in de zorg. Ze heeft af en toe een halve dienst, van 's morgens 0700 tot 1100. Daar is nu op bezuinigd van 0700 tot 1000. Er gaat een kwart van de werktijd af, maar van het personeel wordt wel verwacht dat zij hun taken binnen dezelfde tijd afronden. Gevolg: de kwaliteit gaat achteruit en het personeel doet taken in hun eigen tijd, zonder er voor betaald te worden (omdat ze wél over werkethiek beschikken, namelijk).

Dit schiet gewoon niet op. De zorg gaat het nog heel zwaar krijgen met die enorme aanwas van zwakzinnigen uit Afrika.
ourworldindata.org/intelligence/

dosis | 03-01-17 | 12:33

In de regio is het traditie van de dagbladen de eerste boorlingen van het nieuwe jaar in de krant te portretteren.
Het leek qua etnisch gehalte sprekend op de wachtkamer bij mijn huisarts. Er zat niets oud-Hollands tussen.

Rommelende Onderbuik | 03-01-17 | 12:33

@koter | 03-01-17 | 12:26

Dit is de grootste onzin die constant door politici worden verkondigd omdat ze dit moeten zeggen van hun baasjes. Als dit écht waar was dan hadden ze de pensioengrens niet verhoogd naar 67 maar verlaagd naar 60 zodat meer migranten en jonge mensen aan de bak kunnen komen.

ALLE samenlevingen kunnen stabiliseren onder vergrijzing en/of dalende/toenemende sterfte met een even aantal inwoners. Dit wordt meerdere malen bewezen op kleineren schaal en ook grotere schaal.

De enige reden waarom "meer bevolking" goed is, is voor het nederlandse BNP per hoofd. Wat geen fuck uit maakt voor Jan de timmerman, maar wel voor globale corporaties en aankijk van andere grote landen. Het zal politici aan hun reet roesten dat de gewone werkende man er onder zal lijden.

LangeTijdGeleden | 03-01-17 | 12:32

Worden al die immigranten ook niet ouder dan ?
ja,diedus! | 03-01-17 | 12:27

Uiteindelijk wel. Immigranten zijn in de regel relatief jong - tieners en twintigers. Kan je dus nog een halve eeuw aan arbeid en belastingen uit halen.

koter | 03-01-17 | 12:32

En wat gaat GeenPeil er aan doen?

BokoHalal | 03-01-17 | 12:31

De overheidsplanning en budgettering gaan uit van eeuwige bevolkingsgroei. Daarom worden zoveel migranten binnengelaten. De overheid zou moeten anticiperen op MINDER inwoners.

van heinde en verre | 03-01-17 | 12:31

koter | 03-01-17 | 12:26 Of iedereen een kleurspoeling door het haar tegen de vergrijzing.

ja,diedus! | 03-01-17 | 12:29

De verkiezings milieuplannen en groene hocuspocuspartijen kunnen nu opgedoekt worden.

van stampij | 03-01-17 | 12:28

"fixed gears"

Spreekt uw moers taal!
Dat heet een doortrapper!
Sow! Evocatus

Evocatus | 03-01-17 | 12:28

koter | 03-01-17 | 12:26 Worden al die immigranten ook niet ouder dan ?

ja,diedus! | 03-01-17 | 12:27

GS vergeet deze klap op de vuurpijl te vermelden:

"Hoewel de toestroom van vluchtelingen in 2016 aanzienlijk lager was dan in het jaar 2015 verwacht het CBS dat de bevolking door gezinshereniging en migratie uit buurlanden de komende jaren toch sneller zal groeien dat eind vorig jaar nog werd verwacht. Het statistisch bureau denkt dat de grens van 17,5 miljoen inwoners al over vijf jaar wordt geslecht."

En let op mijn woorden: de 18 miljoen en 19 miljoen "Nederlanders" halen we ook nog dankzij immmigratie, gezinshereniging en geboorte-aanwas. En al die groei komt van ongewenst volk uit Afika en Azie vandaan. Kijk naar het verleden en je ziet hoe snel dat gaat. Er ware in 1973 slechts 22.000 Marokkanen in Nederland. Nog geen 17 jaar later waren er 168.000, zeven keer zo veel. Nog 'ns 18 jaar later waren dat er 335.000. Die 100.000 migranten zullen over 30 jaar al een miljoen mensen zijn.

mirvink3478 | 03-01-17 | 12:27

@keestelpro | 03-01-17 | 12:25
Bombay aan de Maas

Tostiman | 03-01-17 | 12:27

keestelpro | 03-01-17 | 12:19

Is ook hard nodig, Nederland vergrijst in hard tempo. Het probleem is niet dat er te veel kinderen worden geboren maar juist te weinig. Als er al een probleem is dan is het dat mensen te lang, in slechte gezondheid, in leven worden gehouden.

koter | 03-01-17 | 12:26

Halt Amsterdammers en ga terug, blijf in uw policore, gutmenschen schijtstad .
Minder , minder !

Castor12 | 03-01-17 | 12:26

Economen voorspelden het lang geleden al dat een te snelle groei tot enorme problemen zou leiden in NL. Boven de 11 miljoen al. Gewoon niet genoeg grond(stoffen) om al die mensen te laten wonen en onderhouden.

Laat staan de huizenprijzen die weer gigantisch zullen stijgen en de drukte die op de weg zal toenemen...

Oh en als we de CBS cijfers ook mogen geloven zal 70% van die 80% migranten geen werk hebben al tot hun laatste adem alleen maar uit de staatspot vreten en kinderen baren waarvan het meerendeel hetzelfde zal doen.

Dus we hebben 50K werkelozen binnen gehengeld. Gefeliciteerd Nederland!

LangeTijdGeleden | 03-01-17 | 12:26

Rotterdam, best leuk. Enige stad van Nederland.
Maar ik zet m'n geld op Utrecht. Pareltje van de grote vier.

two ball cane | 03-01-17 | 12:25

@Ardbeg | 03-01-17 | 12:21
'Nog even en we worden net zo succesvol als Londen en New York. Iedereen wil er wonen en werken.'

Ik ken u onderhand wel en het grappige is dat u dit oprecht meent. Londen en New York zijn wel heeeel slechte voorbeelden. Kom op u kunt beter!

keestelpro | 03-01-17 | 12:25

Keestelpro 12.19--- Het is idd. een nogal enge gedachte ja.

Wienerschnitzel mit | 03-01-17 | 12:24

Ardbeg | 03-01-17 | 12:21 Je hebt een punt , alleen van dat werken komt er niet echt van.

ja,diedus! | 03-01-17 | 12:24

-weggejorist-

GirlsOnDuty | 03-01-17 | 12:23

Arm Nederland.... arm Europa.

ginosino | 03-01-17 | 12:22

CBS : 'De bevolkingsgroei komt vooral door geboortes en migratie"..... Ik dacht dat klonen aan een opmars bezig was maar het zijn geboortes en migraties,..... gelukkig maar.

Prof. Pim Pam Pet | 03-01-17 | 12:21

Een-kind-pilotiek is on its way

Samper | 03-01-17 | 12:21

Nog even en we worden net zo succesvol als Londen en New York. Iedereen wil er wonen en werken.

Ardbeg | 03-01-17 | 12:21

En die 100 duizend nieuwe Nederlanders hebben niet op school geleerd dat de wereld overbevolkt is en dat we beter niet zoveel kinderen op de aarde moeten zetten.
En zo voltrekt zich een volksvervanging voor onze neus en wie daar een ongemakkelijk gevoel van krijgt is een fascistische nationalistische islamofoob.

keestelpro | 03-01-17 | 12:19

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken