Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

DutchTurk doet huilie over NL in linktips

dutchturkyilmaz.jpegOmschrijving: 10 Turkse soldaten komen om bij strijd tegen DAESH. En met geen woord rept de westerse media hierover. Wel allemaal fakenieuws a charge over verbod op kerstviering en handel met DAESH de wereld inslingeren. Hoeveel dappere westerse (Hollandse) soldaten zijn er tot nu toe omgekomen in de strijd tegen DAESH / terreur. Turkije vangt de grootste klappen op zodat Europa in betrekkelijke vrede en veiligheid kan leven. 3 miljoen Syrische vluchtelingen. Al meer dan 500 doden bij aanslagen het afgelopen jaar. En wat doen jullie? Dag in dag uit het Turkse volk volop in hun gezicht spuwen. Weet je wij zijn die shit in het MO niet gestart. Wij hebben de doos van Pandora niet geopend. Dat waren jullie westerlingen. De VS en hun zogenaamde oorlogzuchtige idiote coalition of the willing. Maw West-Europa. Turkije zou al die vluchtelingen en ellende via boten rechtstreeks bij deze landen moeten afleveren. De dijken wagenwijd openzetten. Waarom zouden wij de hardste klapen om moeten vangen? . Jongeman. Dat er in de westerse mediaas te weinig aandacht is voor omgekomen Turkse militairen, daar hebt u een punt. Maar verder beschikt u over het historisch besef van een zonnepitje. Nederland draagt al jaren bij in de strijd tegen terreur & voor de vrede. Ook Onze Jongens en Meisjes hebben daar de hoogste prijs voor betaald. In Libanon (9). In Joegoslavië (14). In Kosovo (1). In Ethiopië (1). In Irak (2). In Uruzgan (25), In Mali (4). Misschien moet u zich eerst even inlezen in de geschiedenis voor u de linktips volblaft. Maar goed, Turken en geschiedenis. Dat blijft pijnlijk. Nazi-Duitsland de oorlog verklaren in februari 1945... LOL. Foto Boven: Een DutchTurk militair die voor IS vecht in Syrië. PS: IS heeft vandaag foto vrijgegeven van de Al-Bab zelfmoordenaar.

Reaguursels

Inloggen

@mijzelf
-
En oh ja: een ' terrorist' is voor de gemiddelde Turk ook iemand die hardop durft te bedenken dat de wereld niet alleen voor Turken is.

bisbisbis | 23-12-16 | 10:19

Voor de gemiddelde Nederlander is een 'terrorist' iemand die met een vliegtuig een gebouw in vliegt, die met een autobom een markt in Peshawar plat blaast of die met een vrachtauto een boulevard van dagjesmensen weet te ontdoen.
-
Voor de gemiddelde (Neder-) Turk is een 'terrorist' iemand die een bevrijdingsoorlog voert bvoorbeen eigen vaderland, iemand die is geschoold op de zeldzame min-of-meer goede scholen ( of in ieder geval de hersens heeft om er op toegelaten te worden, iemand die met lede ogen aanziet hoe zijn land door een elite-maffia leeg geroofd wordt onder het mom van een religieuze opleving, of iemand die ook maar een enkele van deze gegevens publiekelijk aan de kaak durft te stellen.

bisbisbis | 23-12-16 | 10:13

@stampertje85 | 22-12-16 | 18:06
Dat soort waarheden zijn tegen doven mans oren gericht. Slavernij is volgens de zieligheidsindustrie een puur blanke racistische uitvinding.
Het feit dat in slavernij onder elke bevolking eeuwen lang is voor gekomen en in sommige landen nog steeds voor komt zijn ze helemaal niet in geïnteresseerd het gaat puur om hun eigen falen te maskeren.

Barkruk2 | 23-12-16 | 08:32

wil je die shit foto niet s.morgens plaatsen , ik heb net de ogies open .
ik vindt dit een aanval , ik ga formulieren halen en aan giften doen en minder minder roepen .

witchmaster | 23-12-16 | 08:30

Tja, als IK zoveel bezwaren had tegen de Nederlandse samenleving was ik al lang weggeweest richting het paradijselijke Turkije.
Want zeg nou zelf, waarom zouden wij blij moeten zijn met de aanwezigheid en het gebemoei van ontploffende moslims?

mallekater | 23-12-16 | 06:56

-weggejorist-

mallekater | 23-12-16 | 06:50

Tja, als je alle sektarische geweld en de hele Irak vs Iran oorlog eruit haalt, dan hebben 'wij' wel wat invloed gehad afgelopen jaren. Maar verder is het daar al honderden jaren oorlog hoor.. misschien eens een boekje open slaan? En verder; een Turk die in Nederland spreekt over 'ons' en daarmee de Turken bedoelt, hoort hier niet.

mental K | 23-12-16 | 00:52

Het voorland van wat je elke linkse gutmensch gunt. En guess wat....... het komt elke dag gelukkig ook een stukje dichter bij diegenen die dit tientallen jaren faciliteerden. Dan maar zo.

Rest In Privacy | 22-12-16 | 21:56

Wij zijn die shit gestart? Neen, jullie leerden op een gegeven moment ook lezen. En toen hebben jullie meteen het verkeerde boek bij de bieb gehaald. En dankzij dat boek ligt er nu al eeuw na eeuw geen zandkorrel meer op elkaar, is alles en iedereen kapot en stuk en boos en ontploffen jullie significant vaker dan welk willekeurig ander mens. Erge aan het verhaal is dat jullie je ontplofhobby nu ook aan ons wil laten zien. Ga vissen. Lees een stripverhaal. Spaar postzegels. Kies een andere hobby. Stukken veiliger. En veel gezelliger.

onjuichheden | 22-12-16 | 21:01

Volgens mij was die kapsalon gozer van het al-Nusra Front. Voor wat het waard is.

a1a2a3 | 22-12-16 | 19:48

Turkcentrisch denken. Wij wonen in West Europa, niet in Klein Azie. Verwacht DutchTurk dat we ook even aandacht hebben voor al die andere landen? Hoe zit het eigenlijk met de Turkse aandacht voor, zeg het eens, Nigeria? Erdogan pompt continu 'Turkije is de allerbeste' in die Turkse hoofden. Complete onzin natuurlijk, maar DutchTurk is toch echt het levende bewijs dat propaganda werkt. En iedereen die dat niet vindt is van FETO!

DebraCadabra | 22-12-16 | 19:24

Schijnheiligen. Bij de vomar zie ik de baardapen altijd bij het zware bier staan.

Paintertje | 22-12-16 | 18:10

Hmmm, op de Wikipedia pagina over de geschiedenis van Turkije wordt nog met geen woord gerept over het beruchte slavernij-verleden van de Turk. U weet wel, over al die negers op de Afrikaanse slavenmarkten die doodgewerkt werden en negerinnen (maar ook blankinnen) die als seksslaaf eindigden in een harem. Tot 1918... Dat was het moment waarop de Westerse landen zeiden: "Hey, nou is het wel eens genoeg geweest met dat barbaarse Islamitische gedoe, kappen nou" Ik zou een stukje kunnen schrijven, maar er komt vast wel een Turk met introspectie en 'Turkish guilt' die het kan doen. Oh wacht, dat soort Turken bestaan natuurlijk helemaal niet.
en.wikipedia.org/wiki/Arab_slave_trad...
en.wikipedia.org/wiki/Slavery_in_the_...

stampertje85 | 22-12-16 | 18:06

@DutchTurk
Ik waardeer je inspanning enorm. Ja jullie staan aan het front. Ver van hier.

Maarrrrr,
Ik vind het wat overtrokken om vanwege deze strijd meteen van Turkije een volledig fascistisch regime te maken. Strijd leveren vanuit een de democratie kan ook prima. Zie WO2.
.
En het feit dat jullie islamisten an diverse nationaliteiten elkaar daar structureel ( al eeuwen) de kop in willen slaan is echt niet onze schuld. Wij willen alleen maar de leverantie van het grondstofje olie een beetje stabiel houden.., bij voorkeur in pais en vree.
.
Dus veel succes verder daar!
En al het beste.

hotmint | 22-12-16 | 17:45

i=o

geen koning | 22-12-16 | 17:33

Er zitten hier vandaag wat mede trollen, zeg. Zo van: Het westen heeft Afghanistan kapot gemaakt, en Jemen, en Irak, en Syrie, en, en, en.
Trol les 1: Probeer tenminste een beetje in de buurt van een waarheid te blijven.
Bijvoorbeeld: "Afghanistan is altijd een hellhole geweest, wij hebben even geprobeerd om daar supranationaal koloniaal wat verbeteringen aan te brengen maar hebben gefaald.
Wellicht waren onze intenties fout, was de uitwerking waardeloos maar het is nu niet erger in Afghanistan dan het daar al is sinds de profeet het aardse voor zijn opperste warlord inruilde."
Les 2: Kies een beetje een witte naam. Dan ben je wat minder verdacht. Of kies een minder witte naam die dan tenminste achterstevoren te lezen is als een goede grap, dan wel diarree aan alle profeten.

Ja wij van het westen nuken een groot gedeelte van de wereld al heel lang de moeder!
Maar juist precies al die gezellige landen waar het de laatste tijd om gaat.. Nuken zichzelf al heel lang de moeder.
En rara hoe doen ze dat?
Door het voltallige volk voor te houden dat het verblijf op deze verdorven aardkloot maar tijdelijk is. Dus 'zit' lekker op je ellende.. Het zoet komt na je dood.
Onderwijl de witte tulbanden de reet afvegen met de olie dollars.

Succes met uw trillende progressie..
Het leven is tenslotte: leren, leren, leren.
Na het aardse is er statistisch gezien weinig kans is op een herkansing, onthou dat!

x

geen koning | 22-12-16 | 17:29

@PG4161 | 22-12-16 | 16:17
.
Onzin, het was niet alleen Heks Clinton (en Eikel Kerry) die regime change willen in het Midden Oosten.
.
Hier is (neo-commie) Sarah Wagenknecht van Die Linke: www.youtube.com/watch?v=y3qylkEKN5I (vanaf 0:55)
.
Het draait gewoon om pipelines van Qatar naar Europa om Rusland en Iran een hak te zetten. En daarvoor werd IS door de CIA (en geheime diensten van Saoedi Arabië, Qatar, VAE en Turkije) met wapens voorzien.

Xirdalan | 22-12-16 | 17:06

Dijken steek je door en sluizen zet je open.

In woord en geschrift altijd gebrekkig Nederlands, behalve als het om een bijstandsaanvraag gaat, dan weten ze precies wat er staat en hoe je foutloos invult.

accountmanager | 22-12-16 | 16:50

PG4161 | 22-12-16 | 16:17
Wie er ook regime change wilden: Turkije, Qatar Saudi Arabie, UAE. Lekker makkelijk om alles weer op het ''Westen'' af te schuiven. Het Westen is een multi interpretabel containerbegrip dat men selectief gebruikt om verantwoordelijkheden af te schuiven op de usual suspect.

baronbreekijzer | 22-12-16 | 16:49

Turkije zit zelf VUISTDIEP in Deash en IS, omdat 'Sultan' Erdogan' zo graag een nieuw Ottomaans Rijk wil, en daarom ook lekker meedeed met het 'regime change' buitenlandse beleid van Saoedi Arabië, Qatar, de VS en de EUSSR.
.
Die paar omgekomen Turkse soldaten, in de zogenaamde (!) strijd tegen IS/Deash, zijn? Daar ligt ome Erdo heus niet van wakker hoor.

Xirdalan | 22-12-16 | 16:48

Pik heeft volkomen gelijk. Heks Clinton wilde regime-change en de oorlogszuchtige nazi's uit Brussel deden maar wat graag mee. Doel: Europa ontwrichten middels massa-immigratie. Helaas krijgen onschuldige mensen op een kerstmarkt de rekening, en niet die massa-moordenaars.

PG4161 | 22-12-16 | 16:17

Grappig dat de mensen die roepen dat er te weinig aandacht is voor X, eigenlijk altijd alleen maar doelen op moslimlanden en nooit over kindertjes in Congo of de mensenrechten in Noord-Korea.
Verder was het midden-oosten natuurlijk al een slangenkuil voordat amerikaanse soldaten daar binnen kwamen. Ook zijn de onthoofdingen uit naam van allah in Bangladesh tot aan moorden en terreur in Nigeria natuurlijk moeilijk te linken aan 'het westen' of 'de joden'.

henkdekanarie | 22-12-16 | 16:08

@DutchTurk


Die soldaten vechten weliswaar tegen ISIS in al-Bab. Maar niet zozeer om ISIS te verslaan - Turkije heeft jarenlang jihadi's over de grens laten gaan en steunt nu nog salafisctische FSA groepen - maar om te voorkomen dat de Koerden (YPG) en hun bondgenoten van de SDF al-Bab veroveren en zo de kantons in een gebied verenigen.

omanders | 22-12-16 | 16:08

"Hoeveel dappere westerse (Hollandse) soldaten zijn er tot nu toe omgekomen in de strijd tegen DAESH / terreur. Turkije vangt de grootste klappen op zodat Europa in betrekkelijke vrede en veiligheid kan leven."
Lul niet, strijd tegen IS is slechts een dekmantel, jullie zijn primair in Syrië om te voorkomen dat er een groot autonoom Koerdistan aan de zuidgrens ontstaat.

"3 miljoen Syrische vluchtelingen.Al meer dan 500 doden bij aanslagen het afgelopen jaar."
Jullie zijn dan ook hun buurland, dat doe je voor elkaar. Zo ving NL ruim 1 miljoen belgen op tijdens WO1, op een bevolking van 6 mlj. Dus, doe 's harder je best! En die 500 doden zijn incl. slachtoffers van andere groeperingen incl. PKK. Waar jullie nu eenmaal welbewust mee in burgeroorlog zijn. Voer die even niet op als slachtoffers van IS terreur svp.

"Turkije zou al die vluchtelingen en ellende via boten rechtstreeks bij deze landen moeten afleveren."
Dat hebben jullie ook bijna 2 jaar gewoon gedaan hoor. Pas toen onze laffe en moreel failliete machthebbers voldoende smeergeld boden aan jullie corrupte machthebbers gebeurde er iets. Maar de effectiviteit v/d deal is twijfelachtig, we hadden de Visegrad landen nodig om de boel echt in te dammen. Hun machthebbers zijn ook corrupt en maar minder amoreel en zeker minder laf dan de onze.

In het kort: in deze panelen kom je niet weg met dit soort doorzichtige bullshit. Ga weg.

Gen. Maximus | 22-12-16 | 16:06

"Weet je wij [turken/turkije] zijn die shit in het MO niet gestart. "

Welles.
Ze hebben vrolijk meegedaan aan 'die shit in het MO'.
Iran-Irak. Eerste golfoorlog? Does that ring a bell?

gaffelbaard | 22-12-16 | 16:05

Zijn de Turken nu ook al een ras geworden?

Rest In Privacy | 22-12-16 | 15:47

Dat het in het Midden-Oosten een puinhoop is, heeft inmiddels niet zoveel nieuwswaarde.

teevee | 22-12-16 | 15:41

De enige reden dat "zij" denken dat "wij" de slechteriken van de wereld zijn, is omdat "wij" de enige zijn die hun geschiedenis niet iedere keer opschonen.
De enige reden dat bijvoorbeeld het Westen de schuldige zou zijn achter de problemen tussen Turken en Koerden, is omdat de Turken zonder westerse ogen de Koerden allang hadden gegenocidiceerd. Net zoals dat Assad zonder westerse ogen ISIS 4 jaar geleden al Syrië uit gegifgast zou hebben.
Net zoals dat zonder stomme westerse inmenging en kritiek de Armeense genocide een nationale Turkse feestdag was geweest.
En de grap is ook nog dat "wij, extreemrechtsen" nou juist ontzettend graag zouden willen dat "wij" ons niet meer met "jullie" bemoeien, op geen enkele manier, zodat "jullie" fijn met elkaar kunnen doen wat jullie willen.
Dat zou gewoon voor iedereen het beste zijn. Kost het ons geen geld meer, en hebben jullie na één generatie alleen nog maar stokken om elkaar mee te kunnen bevechten.

DaJonkel | 22-12-16 | 15:24

Het meest pijnlijke is misschien wel het 'wij' versus 'jullie'-toontje in het ingezonden stuk. Wat ben je nou in hemelsnaam man, een Nederlander of een Turk ? Ga je nou eens gewoon in dit land meedoen met iedereen, of blijf je je als Erdogan's 5e colonne opstellen. Om met Rutte te spreken: pleur dan maar op.

erich hoonhacker | 22-12-16 | 15:24

De 1.500.000 Armeniërs hebben ook heel wat klappen opgevangen tijdens de genocide door de Turken in 1915 .
De Turken kunnen een voorbeeld nemen aan de Armeniërs , die weten zich wel goed te gedragen in Nederland !

alshetware | 22-12-16 | 15:15

Zeg Pritt die jongeman heeft helemaal gelijk dat US/EU er een zooitje van gemaakt hebben in het MO. Dat zegt zelf deze Amerikaanse generaal met voorbedachte rade.

www.youtube.com/watch?v=9RC1Mepk_Sw

Backonthetrack | 22-12-16 | 15:15

Dat gemekker van niet-Nederlandse klaagzijde begint me al een tijdje aardig de keel uit te hangen
en mochten er iemand op excuses of onderdanigheid van onze kant zitten te wachten,
dat kan nog wel eens erg lang gaan duren alsin nevernooit

Tobi | 22-12-16 | 15:08

Baronbreekijzer 1436
De hypocrisie kent geen grenzen inderdaad. Erdogan is a dark horse. Middels aanpassing van de grondwet wil hij waarschijnlijk tot zijn laatste snik dictator blijven en wellicht het Ottomaanse Rijk in oude luister herstellen. Erdogan is levensgevaarlijk, maar laat tot nu toe nog wel zijn oren hangen naar Poetin. Toen Erdo een aantal weken geleden liet doorschemeren dat hij Assad wilde verwijderen was die na een telefoontje van Poetin weer poeslief. IS , Al Qaida. Al Nusra en al die andere tientallen jihadistengroeperingen krijgen direct geld. wapens en training van het meest misdadige instituut ter wereld - de CIA. Nederland vindt het allemaal prima en participeert zelfs
Te hopen is dat er met Trump een andere wind gaat waaien. Men is al die georchestreerde oorlogen spuugzat. Miljoenen doden en vernietiging. Daar wordt je niet blij van.

Nehemia | 22-12-16 | 14:54

"wij" hebben het gedaan. Het is "onze" schuld. Altijd ben ik tegen inmenging van het westen geweest in het nabije oosten. Natuurlijk, Hilary en Obama. Maar natuurlijk ook de leiders van de N.O. landen, opposities en vrienden van Saddam, Assad en anderen. Geld en macht. Dat alleen telt in bepaalde kringen. In blanke, zwarte, gele en lichtgetinte kringen. Daar zijn de gewone mensen, alle gewone mensen in de hele wereld, het slachtoffer van. Ik voel me niet schuldig. Ik laat ze maar praten. Ga achter de echte daders aan. Vind de echte criminelen. Dat is veel nuttiger.

onnosel | 22-12-16 | 14:46

Onze vriend kent de achtergronden niet of doet of hij die niet kent; er is maar 1 reden voor de inval van het Turkse leger en dat is dat ze niet willen dat er een aaneengesloten Syrisch Koerdisch gebied langs zijn grens ontstaat (wat bijna het geval was). Rond de tijd van de Turkse inval werd dat ook door de Turkse regering geroepen. Toen de Koerden bijna verslagen werden bij Kobani door IS een jaar geleden hadden ze niet te neiging om in te grijpen (wat vreemd he?).

Ingrijpen wel/niet in het Westen? Dat kun je als Westen nooit goed doen. De eerste jaaaaaren heeft het Westen juist niet ingegrepen in Syrie. Dat vonden een heleboel mensen (voornamelijk moslims) om diverse redenen een schande. Nu ze het wel doen (via coalitie bombardementen) is dat weer een schande (slachtoffers/verergeren van conflict/ steunen verkeerde partij/ complottheorien etc etc.) dus gelukkig is het op een of andere manier altijd onze schuld, jippie!

sosnl | 22-12-16 | 14:46

Bar Bap Appa. De beroemde treitervlogveldheer uit de zevende eeuw

LibertasSimplex | 22-12-16 | 14:41

Graaisnaaiert | 22-12-16 | 14:15

Dat was in de koude oorlog niet anders. Laat ik het omdraaien. Toen stond het warschaupact ook aan onze deur. DDR, de Tsjechen, de Hongaren toch echt allemaal lid van het Warschaupact en volgepompt met Soviet divisies. De koude oorlog is effe weggeweest maar guess what? De koude oorlog is weer terug. De grenzen zijn misschien verschoven en geloof me landen als Polen, Baltische staten Tsjechie willen echt niet meer onder Russische invloedssfeer vallen. Wat Rusland irriteert en frustreert is dat ze niet meer de macht hebben die ze voor 1989 hadden. Rusland is net zo imperialistisch (als je het zo mag noemen) als de VS. Alleen zijn ze economisch minder ontwikkelt en zwaar afhankelijk van fossiele brandstofprijzen en money makes the world go around. Ook voor de Russen. Een Mig en een T-80 kosten toch echt geld om te bouwen en met olie op 52 dollar is het geen vetpot.

Basil Fawlty | 22-12-16 | 14:39

@geenspam | 22-12-16 | 13:30
Nee dank u. Ik houd mijn lunch graag binnenboord als u het niet erg vindt.

@vansuyle.com | 22-12-16 | 13:54
Juist! U was mij net voor. Dat wordt hier voor het gemak maar even vergeten. Dat Erdofrutsel zélf graag van 2 walletjes at, ze volop bewapende en dikke zaken deed met Daesh/IS. Dus deze ongelikte Lutser zal zijn grote idool even op het matje moeten gaan roepen.

@Graaisnaaiert | 22-12-16 | 14:15
Dat dus. Rusland werd pas goed kwaad toen van Baalen cum suis namens de EU daar op het Maidanplein te Oekraïne even in de pot kwamen roeren om de boel eens goed op te stoken. Na de val van het IJzeren Gordijn was er met Rusland afgesproken dat de NAVO zich niet zou opdringen aan de Russische grenzen en niet alle vroegere Oostblok staten zou inlijven. En wat deed de NAVO/Europa??? Precies.

Sjefke7807 | 22-12-16 | 14:37

Nehemia | 22-12-16 | 14:28
Turkije hoort bij het Westen. Is bevriend met de US met Israel etc en had net zo goed op de agenda staan dat Assad weg moest. Ze hebben net zoveel olie op het vuur gegooid als andere landen die de zogenaamde ''gamatigde rebelleb'' (lol) hebben gesteund. Nog wel iets meer dan gemiddeld ook. De hypocrisie kent geen grenzen.

baronbreekijzer | 22-12-16 | 14:36

Hee, wat vindt je moeder er nou van ?
Of is die al aan het spit geregen?

mallekater | 22-12-16 | 14:30

En na zijn Turks, nationalistische betoog van " wij Turken dit en wij Turken dat en mijn leider Erdogan " en jullie van het Westen natuurlijk veel klagen dat hij hier niet als Nederlander word beoordeeld .

Castor12 | 22-12-16 | 14:28

Tja, als Turkije de NOS blokkeert mis je natuurlijk dat deze dit nieuws gewoon gemeld hebben: nos.nl/artikel/2149560-14-turkse-milit...

"In Noord-Syrië zijn veertien Turkse militairen omgekomen bij gevechten met strijders van Islamitische Staat. Verder raakten 33 militairen gewond, meldt het Turkse leger. 138 strijders van IS zouden om het leven zijn gekomen.

Tien van de Turkse slachtoffers kwamen volgens de Turkse tv-zender TRT om bij drie zelfmoordaanslagen."

Ageless | 22-12-16 | 14:28

Het mag een muzelman zijn en Islam zuigt maar hij heeft op één punt groot gelijk. Het is het Westen dat een hel van het Midden Oosten heeft gemaakt. Libië ( project van Hillary met toestemming van Dronebama) - we came, we saw, hè died. Onder valse voorwendselen Irak binnengevallen. De catastrofe in Yemen. De beslissing die tien jaar geleden werd gemaakt om.het regime van Assad te verwijderen toen het nog een mooi land was. Afghanistan naar de kleauten. Het zijn die neocons en liberal hawks cum suis die van het Midden Oosten een krater hebben gemaakt. We hebben het geweten.

Nehemia | 22-12-16 | 14:28

@Graaisnaaiert: "uitgebreid" moet zijn "omsingeld". Stop de tijd.
Voor wie dit te ver gaat, pak een wereldkaart, kleur landen waar "wij" zitten rood, en vergeet Japan niet. Verplaats u dan in de situatie van de Rus in de straat en ziedaar de steun voor die enge Poetin.

Graaisnaaiert | 22-12-16 | 14:18

Misschien een ongemakkelijke waarheid voor veel reaguurders of misschien ook niet maar in het volgende heeft hij volkomen gelijk: "Weet je wij zijn die shit in het MO niet gestart. Wij hebben de doos van Pandora niet geopend. Dat waren jullie westerlingen. De VS en hun zogenaamde oorlogzuchtige idiote coalition of the willing. Maw West-Europa".

Mr.Robot777 | 22-12-16 | 14:17

Weet je wie ik mis? Ataturk.
crankshaft | 22-12-16 | 14:08

Over een paar jaar hangt Ataturk nergens meer. Dan is zijn plaats ingenomen door een portret van Erdogan. Voor deze generatie en de volgenden. Tot er een nieuwe Ataturk opstaat en de foto's van Erdogan in de kelder laat opbergen. In de vergetelheid.

onnosel | 22-12-16 | 14:16

@HarmenB | 22-12-16 | 14:02:
.
De Koude Ooorlog is nooit overgegaan, dankzij "ons". Wij hebben haar in leven gehouden, wij hebben ons niet aan de gemaakte afspraken gehouden, wij hebben de NAVO tot aan de voordeur van Rusland gebracht, wij hebben middels onze invloedssfeer Rusland in het westen van de Baltische Staten tot aan Iran uitgebreid ten koste van Rusland en zo voedingsbodem gegeven voor Poetin en zijn huidige agressiepolitiek. Allemaal dankzij neo-liberaal beleid van de VS en de EU samen en wij Jan de Burgerboerenlul in de straat zitten met de rechtstreekse gevolgen daarvan ( en ik hoef niet aan te geven wat die gevolgen zijn, kijkt u maar om u heen ).

Graaisnaaiert | 22-12-16 | 14:15

So f'ing what? Laten we duidelijk zijn, wij zijn geen Turks broedervolk of zoiets. Wat er met de Turken gebeurd, overigens een groep die eeuwenlang een zeer ernstige dreiging voor Europa vormde, kan ons waarlijk niet roesten. Blijven ze leven? Leuk voor ze. Gaan ze dood? Spijtig, maar ik lig er niet wakker van.

Wel weer typisch het Midden Oosten, dat hier kennelijk een dienst wordt aangeboden waar van onze kant uit nooit om gevraagd is, maar die we nu wel dienen af te rekenen. En niet alleen hebben we de Turken nooit gevraagd om die dienst te leveren, maar het is zelfs nogal waarschijnlijk dat het dreigende gevaar waartegen we hier zogenaamd beschermd worden voor een groot deel door de Turken zelf is georganiseerd via de ondersteuning van allerlei mistige rebellengroepjes in die regio.

Overigens zouden we uitstekend onszelf kunnen beschermen als we niet geregeerd zouden worden door incompetente, handenwringende natte watten die volledig tekortschieten in hun taak...

Opslag Medium | 22-12-16 | 14:13

Zo,n baard krijg je als je 3 facelifts hebt ondergaan.

joepiedepeopie | 22-12-16 | 14:09

Toch wel leuk dat hij eten mist wat wij alleen naar binnenslaan als we flink gezopen hebben.

Patje2011 | 22-12-16 | 14:08

Weet je wie ik mis? Ataturk.

crankshaft | 22-12-16 | 14:08

Dit heerschap heeft gelijk dat al deze ellende puur is ontstaan door de bemoeizucht van de Amerikanen en vooral is ontstaan om de wapenindustrie draaiende te houden.Ieder wapen en projectiel staat made in America op.Het is onze eigen schuld dat de ellende ook onze kant is opgekomen . Door de grenzen open te zetten komen mannen door wraakgevoelens gedreven met bloedige intenties de EU binnenstromen.

Hettiet | 22-12-16 | 14:07

Een Palestinian suicide-bomber from #Gaza. Dat is dan weer wel weer erg sneu voor palestina-fan Dutchturks.

CoffeePatch | 22-12-16 | 14:06

Moslims hebben in hun evolutie der filosofie belangrijke doorbraken op het gebied van logica en oorzaak gevolg gemist. Er valt dus gewoon niet met die lui te discussiëren.

heldheino | 22-12-16 | 14:06

vansuyle.com | 22-12-16 | 13:54
De Russen hebben dat vrij uitgebreid aan het licht gebracht. Vanuit Turkije is daarna nooit geëist dat Rusland deze beweringen in zou trekken of hier excuus voor zou maken terwijl de betrekkingen tussen die landen inmiddels weer genormaliseerd zijn. Zegt ook wat.

baronbreekijzer | 22-12-16 | 14:05

Die baardaap was toch dood?

subversief | 22-12-16 | 14:04

Hij mist een kapsalon?
Een grasmaaier zal hij bedoelen, met dat omhooggekropen schaamhaar stel je als vent toch helemaal niets voor, als nazaat van een geit nog wel.

mallekater | 22-12-16 | 14:03

Turkije vangt trouwens de eerste klappen op omdat het direct naast Syrie ligt. Geografie is ook niet echt een sterk punt van die Turken.

Hommel | 22-12-16 | 14:03

@Necrosis

Natuurlijk heeft Turkije zijn eigen agenda in de NAVO, dat heeft Nederland ook :-D

Kijk, tot 1940 probeerde Nederland neutraal te blijven. Ons strategische ideaal was Zwitserland en Zweden.

Had Duitsland ons niet aangevallen in 1940 dan waren we waarschijnlijk nooit NAVO ingegaan. Of misschien in de jaren negentig een keer, toen de Koude Oorlog al voorbij was.

De Duitse invasie van 1940 veranderde onze strategische calculatie. Neutraliteit werkte niet meer en we zijn te zwak om het helemaal alleen te doen. Dus we maakten de enige overgebleven keuze: we werden nauwe vrienden met een grootmacht.

En deze vriendschap is er een van de patroon-client soort: de grootmacht garandeer onze veiligheid, wij bewieroken de grootmacht en doen allerlei hand- en spandiensten voor hem. Zoals pokitieke steun in de VN en Nederlandse soldaten meegestuurd bij Amerikaanse initiatieven. Zo werkt de deal.

Is het allemaal heel verheffend en glorieus wat we doen? Nee, natuurlijk niet. Maar het is welde enige logische strategie. De veiligheid van ons land, dat is onze agenda. En daarvoor zijn we graag client van de VS.

Elk land in de NAVO heeft een agenda ;-)

HarmenB | 22-12-16 | 14:02

Jajaja Wij/julie/wij/jullie en de media dit en dat want Erdo is eigenlijk liev maar jullie haten hem. Deze loser woont toch ook in Nederland m.a.w. West-Europa? En dan behoort zijn land toch ook tot genoemde coalitie? Of is hij dan opeens alleen Turk?

Hommel | 22-12-16 | 14:01

Huilturk vergeet even te vermelden
- dat jihadisten in Syrië bewapend worden door Erdogan als leverancier en als doorvoerland van wapens (en strijders) uit bv. Saoudi-Arabië. Erdogan is de hoofdreden dat de oorlog in Syrië niet al jaren geleden is geëindigd.
- dat Erdogan Syrië niet is binnengevallen om tegen ISIS te vechten maar om de Syrische Koerden te verhinderen om dat te doen

getalsterkte | 22-12-16 | 13:59

Als ik een consequente of goed onderbouwde mening wilde horen zal ik deze niet zo gauw aan een Turk gaan vragen, tenzij advies over kapperszaken.
En daarover vanaf nu ook al niet meer...

Notenkraker | 22-12-16 | 13:55

Geenstijl geef asjeblieft geen platform aan de Turkse schoften.
Erdogans heeft jarenlang IS en Al Qaeda (de gematigde rebellen) gesteund. Zoon Bilal verdiende miljoenen aan de oliehandel met IS. Aleppo is kapot dankzij alle jihadisten en munutie die via Turkije Syrië binnenkwam.
Pas op het moment dat de Koerden de overhand begonnen te krijgen op IS (weet je nog wel, Kobani?) koos Turkije de Jihadisten van IS te verraden en Jihadisten met een ander labeltje te steuen, om te voorkomen dat de koerden één geconsolideerd gebied zouden hebben.

vansuyle.com | 22-12-16 | 13:54

En jullie schapeneukers lokken het ook niet een beetje uit door op onze olie te gaan wonen???

Over uitlokken gesproken...

mrXL | 22-12-16 | 13:54

Zijn wel allemaal vrolijke jommes, daar.

Nuchternederland | 22-12-16 | 13:52

Je hebt Al Bab, Al Shabaab, Kebap, en nog heeeel veel andere bappen.

Wienerschnitzel mit | 22-12-16 | 13:50

De Turken hebben daar niets te zoeken. Ze zijn met een rot smoes Syrie binnen getrokken. Niet om IS te bestrijden, dat was meer een doekje voor het bloeden, maar om de daar vechtende Koerden te vermoorden die wél tegen IS vechten. Hiermee moet worden voorkomen dat de Koerden aanspraak gaan maken op een eigen staat na de oorlog. Dat de Turken zich door niets en niemand laten tegen houden, heeft de Armeense genocide ons geleerd.

gratias | 22-12-16 | 13:49

roze_bril | 22-12-16 | 13:41
De VS is de VS en dat is niet Nederland of heel West Europa. Als er een land is dat nog steeds maatjes is met de VS dan is het Turkije zelf wel of zijn ze die mega grote VS basis bij Adana soms vergeten? Turken proberen lekker van twee walletjes te eten. Aan de ene kant scharen ze zich maar wat graag onder ''het Westen'' maar als het ze niet uitkomst hebben ze daar heel selectief ineens niets mee te maken.

baronbreekijzer | 22-12-16 | 13:47

@Solar666 | 22-12-16 | 13:30
Wat mij betreft wordt Schurkije zo snel mogelijk uit de Navo gegooid.
Strategisch is het belangrijk voor de VS, maar Erdosnor heeft waarschijnlijk zijn eigen agenda.

necrosis | 22-12-16 | 13:47

RickTheDick | 22-12-16 | 13:42
En een grote zak vol met stenen....

Ommezwaai | 22-12-16 | 13:44

Kom terug man. Krijg je een huis. En een groot rijbewijs.

RickTheDick | 22-12-16 | 13:42

Flatuleerder | 22-12-16 | 13:38
Uw laatste vraag lijkt mij enigszins overbodig.
Of u moet bij die 10% Nederlanders horen die de gevestigde partijen nog wel zien zitten...

Ommezwaai | 22-12-16 | 13:41

Ik moet bekennen dat hij een punt heeft. De VS moest daar zo nodig in gaan roeren. Maar dat betekent nog niet dat we blij moeten zijn dat genocide ontkenners een fascisitisch staat aan het bouwen zijn. En dat ze de Koerden afslachten. Ja, laten we het daar eens over hebben.

roze_bril | 22-12-16 | 13:41

Valt er ook iets op in de dodenlijst? mij wel met wat google kom je tot de conclusie dat het vrijwel steeds onder de opdracht van een VVD bemand kabinet was.
Allemaal om het belastingparadijs van de elite in stand te blijven houden, onderwijl mag de burger de rekening betalen zowel in belastingheffing als de zorg voor de 5% getraumatiseerde terugkerende veteranen.
Denk na, wil ik dit nog wel na 15 maart.

Flatuleerder | 22-12-16 | 13:38

Ik doe gewoon even een "Bontesje".
.
@DutchTurk, als Turkije zoveel beter is dan onze Westerse wereld, waarom rot je dan gewoon niet op naar Turkije?

Ommezwaai | 22-12-16 | 13:36

Eenzijdige huilie-huilie uit een brein dat sowieso al bekrompen denkt want islam en gedresseerd om de kufar de schuld te geven. Saoudi-Arabië en Qatar zijn liev; het Westen is stout, hoeveel sukkels ook met hulpgoederen en medici proberen te helpen; een grijs gedraaide plaat.

Fijnstoffer | 22-12-16 | 13:34

Kapsalon... het meest treurige gerecht dat ik ken. Moet denken aan mr. Creosote in the Meaning of Life: "Everything together in a bucket". Ingrediënten die niet goed samengaan qua smaak en door het samengaan al hun textuur verliezen.

Een prachtige metafoor voor de multiculturele samenleving dus

Muxje | 22-12-16 | 13:32

What about. "Weet je wij zijn die shit in het MO niet gestart. Wij hebben de doos van Pandora niet geopend. Dat waren jullie geitenneukers. Osama. Fuck you and your motherfuckin momma."

Die gasten luisteren teveel Tupac. Echt hoor.
https://www.youtube.com/watch?v=41qC3w3UUkU

LibertasSimplex | 22-12-16 | 13:32

Kijk liever turkije aan dat ze 't toestaan.

Zou me niets verbazen als die enge erdotroll zoiets heeft van nou ik laat ze af en toe mijn volk opblazen dan kan ik doen alsof ik tegen ben.

Het zou precies in het straatje "NOS blokkeren omdat ze de identiteit van de moordenaar op de russische ambassadeur vrijgaven" passen

niemand specifiek | 22-12-16 | 13:31

Misschien geven wij helemaal geen ene fuck om Turkije, jankmuil. Waarom zouden westerlingen turken überhaupt interessant moeten vinden? Welk mandaat heeft Turkije ook al weer in Syria?
Turkey met kerst maar geen turken als volk.

Pedronegro | 22-12-16 | 13:30

Turkye voert oorlog op Syrisch grondgebied, logisch dat er Turken sneuvelen. Weet Assad al dat deze door Turkye veroverde gebieden geannexeerd gaan worden?
General McAuliffe | 22-12-16 | 13:25

Dat gaat niet gebeuren, Erdo gaat die gebieden straks gewoon aan Assad terug geven. Je denkt toch zeker niet dat Assad en de Russen gaan toestaan dat een NAVO lid even landjepik komen plegen?

Solar666 | 22-12-16 | 13:30

dutchturks.nl is echt een aanrader, vooral de reacties zijn altijd weer kostelijk.

geenspam | 22-12-16 | 13:30

iedereen die denkt dat het probleem in recente jaren begint met de invasie van irak of afghanistan door amerika snapt er helemaal geen klote van. saddam hoessein noemde zich al meer dan tien jaar leider van jihad tegen de 'kruisvaarders' voordat hij van de troon werd gestoten. hij bood safe haven aan een eerdere generatie terroristen, dat staat onomstotelijk vast. de oorlog tussen iran en irak had een flinke religieuze compenent. het religieuze terrorisme in europa gaat terug tot de jaren '80, in israël al tot begin twintigste eeuw.

wat het westen gedaan heeft, is het midden-oosten een kans bieden om te resetten. kijk de eerste aflevering van die docu van sinan can over afghanistan, hoe nederland oprecht geprobeerd heeft om er wat van te maken en hoe corrupte afghanen er zelf een bende van maakten. met voortdurende armoede tot gevolg, waarvan we weten dat die de taliban nog verder voedt. praat met irakezen die nu hier in het westen zitten omdat ze in irak niet veilig atheïst kunnen zijn.

er was een kans om een vrije, seculiere, open samenleving te maken van zowel irak als afghanistan, waar iedereen moslim mag zijn, maar niemand zijn vorm van islam aan een ander mag opleggen. waar iedereen naar school mag en waar politiek in het parlement beslecht wordt, niet op straat door middel van bommen.

maar ja, in elk land waar moslims in de meerderheid zijn, spreken hun godsdienstwaanzinnigen te vuur en te zwaard hun veto uit.

aight.. | 22-12-16 | 13:28

Weet je wij zijn die shitislam niet gestart. Wij hebben die doos van Pandora niet gevuld. En nou optyphen.

BokoHalal | 22-12-16 | 13:28

"Weet je wij zijn die shit in het MO niet gestart. Wij hebben de doos van Pandora niet geopend. Dat waren jullie westerlingen. De VS en hun zogenaamde oorlogzuchtige idiote coalition of the willing."
.
Hij vergeet de Russen, maar verder heeft hij een punt. Probleem is dat sinds de ineenstorting van het Ottomaanse rijk ( 1919 ) de Brit en de Fransoos er als de kippen bijwaren om mandaatgebieden te claimen. Voeg daarbij de opkomst van Hitler en zijn quest om via de Moefti van Jerusalem een algehele Jihad in het M-O te starten ( met natuurlijk de legitiem teruggekeerde Joden ook daar als zondebok aan te wijzen ), het verloop van de 2e Wereldoorlog, de bezettingspolitiek van Stalin ( Oost-Europa ) en de westerse reactie om de Rus uit Halvemanie te houden en ziedaar de recepten die tot de huidige situatie hebben geleid.
Wat onverlet laat dat die criminele ideologie die de Islam is tot in de haarvaten strijdig is met de westerse normen, waarden en wetten en hier dus niet thuishoort. Jullie jankten ook niet toen jullie hier mochten komen om in rust en vrede van onze welvaart, onze wetenschap, onze sociale voorzieningen en onze vrijheden te genieten, jullie jankten ook niet toen het genieten via misbruiken tot parasiteren werd dus enigszins hypocriet is die houding wel.
Wat mij betreft is het simpel, wij hier, jullie daar, jullie houden je eigen broek op, wij doen dat ook en we respecteren wederzijdse samenlevingen en beperken de contacten tot wederzijdse handel en vakantiebestemmingen. Deal?

Graaisnaaiert | 22-12-16 | 13:28

Knippen ze ook baarden in die kapsalon?

Koos Knak | 22-12-16 | 13:27

Turkije is net zo hard deel van de groep die Anti Assad proxies aansturen en daarmee dus net zo schuldig aan het onnodig lang voortduren van de oorlog daar. Dat Assad aan het langste eind gaat trekken is al heel lang duidelijk dus eigenlijk is al het tegengas wat nog gegeven wordt en voor onnodig veel doden en vluchtelingen zorgt pure verspilling van mensenlevens en resources.

baronbreekijzer | 22-12-16 | 13:26

Turkye voert oorlog op Syrisch grondgebied, logisch dat er Turken sneuvelen. Weet Assad al dat deze door Turkye veroverde gebieden geannexeerd gaan worden?

General McAuliffe | 22-12-16 | 13:25

De doos van Pandora is je eigen Koran. Had hem dichtgelaten.

tipo | 22-12-16 | 13:25

Beste Pritt Stift, is dit niet die Nederlandse ex-sergeant die inmiddels voor Daesh gevallen is?

Hetkanverkeren | 22-12-16 | 13:23

-weggejorist-

Armin Langbaard | 22-12-16 | 13:22

Die kapsalon zegt eigenlijk alles. (kotsneigingen krijgen doet)

miereneukert | 22-12-16 | 13:21

Alleen slecht nieuws doet het goed, daarom horen we hier niks over.

Voorbeeldige | 22-12-16 | 13:18

@JIP! | 22-12-16 | 13:13
Wat mis je aan Nederland?
Hij had net zo goed 'moskeeën' kunnen zeggen.
Kapsalon is een ratatouille van de slechtste ingrediënten van verschillende culturen. Culinaire armoede maar het past perfect bij de tijdsgeest. :-)

keestelpro | 22-12-16 | 13:18

jullie, ons, jullie, ons.. luister vriend jij bent ook gewoon ONS en anders opflikkeren naar Turkije en vanaf daar op ons zeiken

een maffiabaas | 22-12-16 | 13:17

Jullie vangen helemaal niet de hardste klappen op, dat doen de Koerden.

Die worden namelijk van 2 moslimterreur zijden aangevallen.

litebyte | 22-12-16 | 13:14

Over die shit in het MO heeft ie wel gelijk. Dat was Hillary's idee

gestopt | 22-12-16 | 13:14

Een Palestijnse opblaaspop die Turken aanvalt? Krijgt deze persoon dan wel of niet toegang tot de islamitische hemel?

Rest In Privacy | 22-12-16 | 13:14

Hij mist kapsalon? Hoezo? Zo te zien ging-ie d'r toch nooit naartoe...

JIP! | 22-12-16 | 13:13

'Waarom zouden wij de hardste klapen om moeten vangen?

Omdat het jullie buren zijn?

keestelpro | 22-12-16 | 13:10

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken