Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Video. Bosma in TK over vrijheid van meningsuiting

De voltallige Tweede Kamer die afgelopen week debatteerde over de VvmU. Inderdaad, drie uur lang kijken naar de bingo-avond van Omroep Max kijken is nog onderhoudender. Want niets ademt de dood van de oude politiek harder dan een wereldvreemde Buma die met die nasaal-grijze predikantenstem van hem vertelt waar de deuggrens precies ligt, of een Taverne die weer uit de trapkast van de VVD was ontsnapt. Sowieso was het eigenlijk een lange aaneengesloten godwin die ze zelfs Tel Aviv vermoeiend zouden vinden. Maar goed, dat alles eindigt natuurlijk wanneer Martin Bosma ten tonele komt. Waarlijk, het retorische zonnetje van de Staten Generaal. (N.b. laatste minuut zonder audio door NOS-faal. Insert complot theorie hier [...])

Reaguursels

Inloggen

Eindbaaz | 19-12-16 | 11:23,

Buma heeft geen punt, en Bosma heeft vrij duidelijk uitgelegd waarom. Met een vaag en subjectief non-issue als "groepsbelediging" kun je namelijk alle kanten op. De afgelopen decennia zijn er daardoor diverse schijnprocessen tegen "rechtse" Nederlanders geweest, waarbij mensen werden veroordeeld op basis van uitspraken die;
- linkse Nederlanders wèl mochten doen;
- allochtone Nederlanders wèl mochten doen;
- iets later algemeen acceptabel waren;
- óók uit de mond van rechtse Nederlanders.

Kortom, volstrekte willekeur.

Als er echt wordt aangezet tot geweld dan zijn daar andere artikelen voor, oa artikel 137d.
www.wetboek-online.nl/wet/Sr/137d.html...
Een artikel dat overigens in mijn ogen ook dusdanig moet worden aangepast dat vage en subjectieve omschrijvingen als "aanzetten tot haat" daaruit verdwijnen. Het is immers de onduidelijkheid van zo'n omschrijving waardoor zulke wetsartikelen nu misbruikt kunnen worden.

Terug naar het onderwerp "belediging"; en artikel 137c.
www.wetboek-online.nl/wet/Sr/137c.html...
We leven in een land waar het beledigen van christenen al eeuwenlang legaal is. In West Europa accepteren christenen dat ook, omdat hun geloof met de West Europeanen geëvolueerd is tot de beschaving die we nu kennen. Het is uitsluitend vanwege de islam dat feitenkennis, kritiek, satire en soms ook belediging nu ineens als "beledigend" en daarmee allemaal als "verboden" worden gezien.

Dandruff | 19-12-16 | 13:17

Pechtold kijkt niet alleen alsof hij steeds maar weer moet poepen, volgens mij zit er ook werkelijk een socialistische s.q. neomarxistische drol tegen zijn sluitspieren aan te duwen gezien zijn gedrag.

Methylfenidaat | 19-12-16 | 13:01

Weet niet hoor, maar Buma heeft gewoon een punt.
Als 80%!! van alle veroordelingen tegen o.a. antisemitisme, homo haat e.d. op basis van deze artikelen uitgesproken worden. Waarom zou je die in godsnaam af willen schaffen dan?

Eindbaaz | 19-12-16 | 11:23

Voor een retorisch zonnetje wel heel veel ge-uh: na uh 2 uh minuhten uh was uh ikkuh het uh uheluhmaal uh zat. Uh.

Hetkanverkeren | 19-12-16 | 09:07

De islam zou eigenlijk aangemerkt moeten worden als zeer besmettelijk virus , dan kan er preventief geruimd worden.

alshetware | 19-12-16 | 07:46

Jezus wat is die Buma dom, misschien wel bijna half zo dom als Pechtold.
Iedereen met Havo-denkniveau snapt wat er niet deugt aan artikel 137c. Het is feitelijk al gênant dat Bosma dit 1 keer uit moet leggen. En dan blijven Buma en Pechtold vragen om méér méér méér uitleg van iets dat ze thuis ook aan hun kinderen hadden kunnen vragen?

En dan Marcouch die het verschil tussen een buitengewoon beheerst betoog en een "tirade" niet begrijpt...
Man man man wat een niveau.
En ik maar denken dat de kinders van JANK met hun gezamenlijke IQ van 13 de domsten waren.

Dandruff | 19-12-16 | 07:45

Marcouch zit wel erg zelfvoldaan te grijnsen, als hij erop word gewezen dat hij beroepsverbod voor PVVers bij de politie wil.
En dan verwerpt hij de aantijgingen aan zijn adres.
En bekrachtigd zijn eerdere uitspraken.

Arme Marcouch.Wat is het een simple ziel eigenlijk.
Denkt werkelijk dat anti-religieus en ant-islam gedachtengoed uitsluitend bij PVV stemmers voorkomt.

MistaRazista | 19-12-16 | 06:18

Alle retoriek over hooivorken en toortsen ten spijt. Er gaat helemaal niets veranderen. De linkse eurofiele club heeft alles onder controle. Als je iets raars zegt komt de politie even langs en zet je je broodwinning op het spel.
Zelfs hier wordt je geboycot als je iets zegt wat iemand van de redactie niet aanstaat. Het was niet eens beledigend of grof. Het paste gewoon even niet in het straatje blijkbaar.

zwikkie | 19-12-16 | 05:18

Maar hoe komt hij aan een BRUIN pak? Die zijn in Nederland toch Verboden?!?!?!

Heinzelmann | 19-12-16 | 01:09

Waardeloos wetsvoorstel, waardeloze argumentatie, waardeloze argumentatie na bekritisering. Kortom kudt.

-=PyP=- | 19-12-16 | 01:07

euh, geluid? ah, NPO zeker.

Kenneth Nietvatten | 19-12-16 | 01:07

@MultiPlex | 18-12-16 | 19:36
En de EX-partij van Greet deze mensen graag binnenliet in dienst van het kapitaal.

miko | 19-12-16 | 00:09

Ik stem op Bosma.
Goeie gozer, slim, prioriteiten op orde, niet snel van zijn stuk.
Heeft de grote lijnen ook scherp.
Ja, ik stem op Bosma.
Van welke partij is die?

doitdoit | 18-12-16 | 22:25

Interessante discussie waarin Martin Bosma weer aantoont een uitstekende parlementariër te zijn.
Ik ga op hem stemmen in maart.

donkeyman | 18-12-16 | 21:35

Praten ze nu echt alleen maar de hele tijd over wie de langste penis heeft? Of gaat het af en toe ook nog over de inhoud in dat gebouw?

Man, wat een triestigheid dit. Dit zijn dus onze 'volksvertegenwoordigers' - mensen zonder enige inhoud, die alleen maar bezig zijn het impopulaire jongetje te pesten.

Opslag Medium | 18-12-16 | 21:21

Oh ja haal de nazi's er maar weer bij. Met zoveel feckin desinformatie gaat iedereen voor the good old onderbuikmethode. En dan maakt t geen reet meer uit wat je zegt; mijn oordeel is al klaar, 137 c en d maar een eind weg. mijn stem hebben ze, Noem het maar TRUMP-effect

rattenvanger XL | 18-12-16 | 21:14

Ik verzorg de koek en zopie!

Rest In Privacy | 18-12-16 | 20:28

Mooi artikeltje in the economist van deze week (p 16) over het Wilders proces.

Quote:

' So the right to free expression should be almost absolute.' en ' Advocates of a liberal approach, such as this newspaper, should try to persuade those who disagree with them, not lock them up'.

Lezen we even mee, VVD?

Bigaroque | 18-12-16 | 20:26

Ik krijg spontaan trek in een borrel als ik Martin Bosma hoor praten,wat een voorspelbare man is dat.Verder doet hij me denken aan die mislukte Zuid Afrikaanse boer die dat land is uitgegooid.

kzegje | 18-12-16 | 20:20

Waar het uiteindelijk op neer komt is dat de policorkliek niet wil dat het instrument art.137c waar men politieke tegenstanders mee kan uitschakelen, zie voorbeelden die Bosma noemt, wordt afgeschaft.
En mocht art.137c niet toereikend zijn kan men altijd nog het OM een bevolkingsgroep laten uitroepen tot ras,zoals we kort geleden hebben kunnen aanschouwen.
Kortom de NL bananenmonarchie in optima forma en die zal niet verdwijnen zolang de policorkliek een meerderheid vormt in de TK.
Dus wilt u de totale NL ondergang ?....... kies dan a.s. maart policor!

von Strumpfhausen | 18-12-16 | 20:10

CDA heeft haar ziel aan de duivel verkocht om maar het privilege van de christelijke scholen in stand te houden.
Mijns inziens moet onderwijs volledig vrij van enige religie zijn, met name islamitische scholen werken segregatie in de hand en leren hun scholieren onverdraagzaamheid.
Dat met het opheffen van de islamitische scholen ook de christelijke verdwijnen dan jammer. Door de agenda van het CDA blijft islamitische toestanden op scholen een drama.
Het gemis van christelijk onderwijs is met zondagscholen nog wel op te lossen maar als je dit leest vrees ik het ergste: www.elsevier.nl/nederland/achtergrond/...

Flappie2006 | 18-12-16 | 20:05

@Guido | 18-12-16 | 19:29
Binnen 25 jaar moet ook dit haatboek, de Quran, verboden worden in het publieke domein van heel Europa. Voor deze ideologie is enkel ruimte achter de voordeur.
Zo jammer dat hele volksstammen die waanzin teksten als kind blijven instuderen, echt zo'n verspilling van talent en indoctrinatie van de jonge geest met puur vergif.

Flappie2006 | 18-12-16 | 19:48

Bijna alle partijen voelen de angst om bij de verkiezingen veel steun te verliezen, terwijl de PVV ondanks alle tegenwerking alleen maar groter wordt.
En natuurlijk ipv het luisteren naar de bevolking en op zijn minst het nakomen van verkiezingsbeloften, gaat het o zo kundige Kabinet er gewoon nog even tegen in.
Prutsers!
Bosma is trouwens wel altijd een kei in zijn werk. Echt iemand die het geld dubbel en dik waard is.
Het zou naar mijn mening een super Minister President zijn!
Al zeg ik ook: never change a winning team.

ET007 | 18-12-16 | 19:47

Ik vind het wel een gedoe voor een wetsvoorstel vanuit de Kamer waarbij iedereen van tevoren al wist dat het het niet zou halen. Inhoudelijk is het ook discussieren op de vierkante millimeter.

Ik ben benieuwd hoe het gaat met de initiatiefvoorstellen vanuit de doorgeefluikfractie GeenPeil na 17-3. Een debat om het debat, met weinig echte verschillen zoals hier, hoeft van mij ook weer niet.

Organische evolutie | 18-12-16 | 19:45

Zo proberen islamitische organisaties Islam-critici de mond te snoeren en in kwaad daglicht te zetten terwijl zijzelf het ultieme slachtoffer spelen, ondertussen uit de Koran lezend, een Mein Kampf -achtige geweldhandleiding die uitblinkt in haat van ongelovigen.
Terwijl de Islam de dood van minstens 270 miljoen mensen op haar geweten heeft blijven media en linkse politici de mythe in stand houden dat de islam in Europa haar doodcultus en verachting van mensenrechten zal afleggen als ware het een kledingstuk zoals een hoofddoek.
Het blijft dus voortdurend omdraaien van de feiten. Niet de moslims zijn de nieuwe joden van Europa, maar de nieuwe nazi's! Trap hier niet in. Geef ze geen enkele vorm van macht, extra aandacht, privileges of spreekbuis, islam-kritiek is keihard nodig. Islamisering is de allergrootste bedreiging van de moderniteit in Europa omdat de Islam achterlijk is en niet in staat zich te hervormen.

Flappie2006 | 18-12-16 | 19:42

Mensen eisen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken waar ze zelden gebruik van maken.
- Kierkegaard -

gm40 | 18-12-16 | 19:42

Bosma legt uit zoals de wetgever het bedoeld heeft, als artikel 137c wordt afgeschaft. Dat staat hij hier namelijk te doen. Dat wordt in de toekaonmst dan door een rechter overgenomen als de TK daar over instemt, dat belediging op persoonlijke titel en aanzetten tot geweld ruim uitgelegd hoort te worden als 173c is afgeschaft.

Elke ideologie of symbolen daarvan die als belangrijk thema het uitroeien van een bevolkingsgroep hebben vallen dan onder 137d. Als de TK dat wil, dan neemt de rechter die uitleg over.

Buma doet dus alsof de wetgever (o.a. hijzelf) geen enkele gebruiksaanwijzing bij het afschaffen van 137c kan meegeven aan de rechters voor toekomstig gebruik. Wat een amateurjurist. Bosma snapt het tenminste.

tipo | 18-12-16 | 19:41

Best sneu dat Bosma er steeds krampachtig het socialisme bij probeert te halen. Wat heeft dat er nou mee te maken? De socialistische partij sprak zich al uit tegen de komst van moslims nog voordat Wilders de politiek in ging.
https://gerard1945.wordpress.com/2016/02/11/de-sp-over-moslims-in-de-jaren-80/

MultiPlex | 18-12-16 | 19:36

Artikel 137 C wordt misbruikt om anti-fascisten en critici van de Islam dwars te zitten.
ejbron.wordpress.com/2016/09/28/boete...
In 2008 is Geert Wilders vrij gesproken, Geert Wilders mag de islam 'fascistisch' blijven noemen maar bij iedere kritische zin over de Islam kan hij weer een kort-geding aan zijn broek krijgen van een of andere Islamistische organisatie wegens belediging van een groep, of aanzetten tot haat.
Dat is natuurlijk de bekende omkeer truc, de boodschapper van slecht nieuws beschuldigen van haat. Zo wordt kritiek op de Islam moeilijk gemaakt onder het nom van belediging, in mijn ogen misbruik van het wetsartikel.

Flappie2006 | 18-12-16 | 19:35

De hamvraag laten ze steeds links liggen: waarom is een hakenkruis erger dan hamer-en-sikkel of de halvemaan? Waarom is Mein Kampf 'slechter' dan de schrijfsels van Mao?

Guido | 18-12-16 | 19:29

Mooi voorbeeld van Buma, de nazi symbolen. Net als het nationaal socialisme is de islam fascisme en terreur.
Net als het nazisme haat zij de joden en wil zij die vernietigen, net als de homo's en lesbiennes.
Islam = fascisme is oproepen tot haat en geweld.
Dit geweld wordt uitvoerig beschreven in de Quran.

Flappie2006 | 18-12-16 | 19:27

Was die kleine "Democraat" Pechtold bezopen?

Ommezwaai | 18-12-16 | 19:12

-weggejorist-

Flappie2006 | 18-12-16 | 19:09

@Francieux | 18-12-16 | 17:17
Buma praat poep. De enige toegevoegde waarde van artikel 137c is het groepselement, hetgeen met name in handen van overheid en rechtbank aantoonbaar een volledig subjectief begrip is. Alle goede bedoelingen uit 1932 ten spijt kan het nooit de bedoeling van de ontwerpers geweest zijn dat deze wet ooit gebruikt zou worden om massaverkrachters te kunnen vrijwaren van iedere vorm van kritiek omdat deze voor hun beledigend zou zijn. Hoeveel Marokkanen zijn er ooit op basis van 137c veroordeeld omdat ze slisten naar vrouwen? Minus alles wat in een tent rondloopt toch ook een groep van grofweg acht miljoen groot, alleen voor justitie op dat moment even niet. Blind? Het malle kind met haar weegschaal had beter doof kunnen zijn en haar zaken net zo aangereikt krijgen als dat wij ze achteraf mogen lezen; geen Mohammed versus Pietje, maar partij A tegen partij B.

Pierre Tombal | 18-12-16 | 18:58

Is elke uiting van de islam niet beledigendxen haatzaaiend?
Geen politieagent, geen rechter... maar burgemesster van Den Haag mag een pvv-er toch wel worden?

diek | 18-12-16 | 18:45

Ik vraag me af, wie zou de meeste joden vermoord hebben in opdracht van hun religie/doctrine? Het nationaal socialisme in de jaren van 36 tot 45 of de islamieten de afgelopen 1400 jaar?
Zou gewnoeg moeten zijn om de zaak gelijk te trekken. Dus geef Mein Kampf ook maar weer uit.
Ow ja, en heb ik al gezegd dat het CDA landverraders zijn? Nee? Bij deze dan.

miko | 18-12-16 | 18:39

Bosma heeft gelijk, Marcouch dicrimineert behoorlijk. (net zoals die rechter bij dat programma van Coen Verbraak)
Maar zo rollen we hier in NL inmiddels... PVV'ers discrimineren mag blijkbaar gewoon. **puke**

saintinel | 18-12-16 | 18:30

Martin Bosma zou een waardig opvolger van Wilders zijn, mocht die er om wat voor reden dan ook mee moeten stoppen.

Keyboardspeler | 18-12-16 | 18:28

-weggejorist-

Memek | 18-12-16 | 18:28

Dat Ahmed Marcouch nooit echt Nederlander is geworden blijkt uit zijn reactie op de prachtige Oratie van Martin Bosma: "tirade".
Nuance, meneer Marcouch.

Musset | 18-12-16 | 18:23

Bosma was inderdaad niet te best maar Buma was nog veel erger. Hij bleef maar raaskallen over neo-nazi's in het kader van antisemitisme. Het stak best aan deze kant, denkend bij mezelf, vies stuk schuim, je weet best dat het toenemende antisemitisme momenteel gerelateerd is aan religie en in het bijzonder islam.

Het was een slap rookgordijn dat hij poogde op te trekken. Artikel 137 c en d werden uitvoerig besproken. Spanningen in de samenleving vanuit grondwettelijke dekking maakt zaken als anti-homeaux, antisemitisch en discriminatie op basis van geslacht bij een Nederlands gebruik als handen schudden dus allemaal wel acceptabel ?

De vrijheid van godsdienst is ooit tot stand gekomen om een einde te maken aan religieus geweld in ons gebied. Verlichting is het resultaat geweest waarbij gelovigen en zelfs atheïsten naast elkaar konden leven. Islam is geen onderdeel geweest van die totstandkoming en derhalve moest ook die religie geen aanspraak kunnen maken op die bepaling.

De achterkant van de wet, wordt gezien de resultaten aangetoond in de huidige samenleving. De wet is ingehaald en in het kader van het aanpakken van discriminatie is het dus noodzakelijk dat de grondwettelijke positie wordt afgeschaft opdat zelf verkozen gedragingen getoetst kunnen aan de normen en waarden van een fatsoenlijke maatschappij.

netniet | 18-12-16 | 18:02

Over die uitting van die armband met een hakenkruis: "dat is een uitting van een ideologie die aanzet tot haat en geweld jegens joden", goh.... Waar zien we dat meer?
Het moge duidelijk zijn hoe de islam onze wetten misbruikt om ons "uit te roeien" terwijl wij de ze wettwn eigenlijk niet aan kunnen passen omdat we onszelf dan in de vingers snijden. Zolang wij niet hard bepaalde ideologieën verbieden en aanpakken zijn we schaakmat gezet door o.a. moslims mede mogelijk gemaakt door dat linkse tuig in Den Haag en valse D'66 dwazen achter de hamer.

Mastermattie | 18-12-16 | 17:59

@Jackanders | 18-12-16 | 17:48
Eerlijk duurt het langst, oneerlijk levert het meeste op.
- necrosis 2016 -

necrosis | 18-12-16 | 17:54

Als Bosma een vent was dan had hij gezegd dat een band met een hakenkruis om moet kunnen tenzij er wordt aangezet tot geweld. En ook die haatimams moeten mogen spreken zolang er niet tot geweld wordt aangezet.

Zijl5824 | 18-12-16 | 17:49

Deze man was gewoon kamer-voorzitter geweest als iedereen eerlijk gestemd zou hebben.
Maar ja, van de PVV hè.
Dan mag dat natuurlijk niet van de mensen die acteren dat ze deugen.

Jackanders | 18-12-16 | 17:48

*cognitieve up

Bokito ergo sum | 18-12-16 | 17:45

NOS-faal met hun budget, het zal. Iemand zal wel in totale trance naar de knoppen zij gelopen, linkse hersens hebben verdedigingsmechanismes die andere functies uitschakelen. Dat denk ik tenminste. Nog echt ook, cognitie dissonantie 2.0

Bokito ergo sum | 18-12-16 | 17:44

Geweldig die Bosma. 'Het socialisme is verworden tot de megafoon voor de islam.' Dat zou niet misstaan op een tegeltje. Het klopt ook van alle kanten. Dhimmitude all over. Van Ahmed Marcouch maakt Martin gyrossnippers. Volledig gefileerd en wat een eng mannetje is die Marcouch als duidelijk wordt wie zijn idolen zijn. Bosma is de Pieter Omzigt van de PVV. Wat een dossierkennis. Hij slaat ze allemaal met simpele logica en onwelgevallige zaken om de oren. Iets dat ze met hun godwins zelfs niet kunnen pareren. Bosma blijft ook kalm en moet telkenmale de kapotte grammafoonplaattechniek gebruiken - met andere woorden - hij moet zijn punten blijven herhalen omdat het maar niet wil landen in de koppies van zijn politieke opponenten. Die naar groene spruiten riekende retoriek van Buma dingt mee voor de eczeemtrofee net als Alexander Pechtold - het miezerige mannetje die zichzelf liberaal durft te noemen. Met pek en veren de stadspoorten uit. Deze Haagse landverraders.

Nehemia | 18-12-16 | 17:31

Ik vind Bosma de beste politicus van NL. Welbespraakt, enorm intelligent en niet meelopend met de rest van de politiek correcte kudde.

Lyin Ted | 18-12-16 | 17:31

Kansloos dit. Dit is toch ook gewoon vreemd? Beledigen moet kunnen, maar imams moeten geweerd worden vanwege hun belachelijke uitspraken. Reden? Haatzaaien, maar nu is het ene discussie over of het haatzaaien of discussie voeren is.
.
Wat dacht je van dit: ze komen het land niet in want ze houden de ontwikkeling van de Westerse cultuur tegen.
.
Honderden jaren van intellectuele en ethische evolutie in het Westen.
En nu zijn we op een punt dat de wetenschap en techniek zich volledig los van de ethiek blijven ontwikkelen maar we elk jaar verzanden in onzin-discussies over het wel/niet accepteren van woestijnige haatgeloven, discrimiraciesmuskwetsgevoelens opdringen zonder dat daar een redelijke grond voor is terwijl het heel simpel is: de Westerse cultuur is superieur.
Want vrouwen en mannen zijn gelijkwaardig, en homo's zijn gewaardig aan hetero's, en er is vrijwel geen xenofobie (iedereen die zegt van wel moet eens op vakantie gaan naar de VAE of Zuid-Afrika) en alles wordt/werd vanuit de rede gedaan, niet vanuit belachelijke woestijn-dogma's waar 2000 jaar geen tegenspraak op is geweest.
Dat mag je best zeggen. En met díe reden moet je achterlijke kameelpredikanten tegenhouden. En iedere andere uitzuiger die naar ons land/Europa komt maar er al zware kritiek op heeft voor dat 'ie het vliegtuig uit is.

Draak uit Brabant | 18-12-16 | 17:31

Het gehele stuk gekeken. Ik bedoel dus die dag. Moest van mijzelf. Buma, tranentrekkende onbenul. En dan die van D66. Beledigend, kinderachtig. Zo vol van zich zelf. Trouwens het ontstaan van die wet waar het hele verhaal over ging, 137c was geinstalleerd in 1932 omdat de stemming tegen de joden extreme vormen begon aan te nemen. En dat daarom deze wet niet mocht worden opgeheven. Nou, dat heeft ze, de joden geholpen. Droeftoeters daar in de 2dekamer.

forecastle | 18-12-16 | 17:30

Het gehele stuk gekeken. Ik bedoel dus die dag. Moest van mijzelf. Buma, tranentrekkende onbenul. En dan die van D66. Beledigend, kinderachtig. Zo vol van zich zelf. Trouwens het ontstaan van die wet waar het hele verhaal over ging, 178 a, b, c,d of weet ik wat was geinstalleerd in 1932 omdat de stemming tegen de joden extreme vormen begon aan te nemen. En dat daarom deze wet niet mocht worden opgeheven. Nou, dat heeft ze, de joden geholpen. Droeftoeters daar in de 2dekamer.

forecastle | 18-12-16 | 17:29

Ben ik nou de enige die een gelijkenis ziet (letterlijk en figuurlijk ) van inspecteur Clouseau ( de la Surete!) en Pechtold ?
Anyone ??

Koning BongoBongo | 18-12-16 | 17:28

Natuurlijk, Ahmed Marcouch kent mensen die zich specifiek door artikel 137 beschermd voelen! Die zeggen, "Ahmed, het is toch so fein dat hier in Nederland artikel 137 is, wat nu straks gebeurt?". Gast je LULT uit je nek. Ik heb hem even stop gezet, maar ik VOEL hem gewoon al aankomen - dit is de opbouw naar het moment. Voel de pijn bij die mensen, de emotie, denk wanhopende gezinnen en kleine kinderen die huilend aan hun ouders vragen wat er nu van moet komen nu artikel 137 niet meer bestaat... Nou Ahmed, maak de mensen nog maar wat banger dan ze al zijn. Mmm.. go onnnnn *play*

liggend_streepje | 18-12-16 | 17:26

Opvallend dat een paar dagen na het debat nu dit fragement geplaatst wordt eigenlijk. Niet minder van belang, dat niet maar ik had graag dan ook gezien het stukkie waarbij Buma afgezeken werd, notabene aan de interruptiemicrofoon, met zijn enige argument van de dag: de nazi-vlaggen die wel zouden mogen als 137c zou worden afgeschaft maar dat is in 2014 met het vlaggenverbod door vd Steur en het OM al kort gemaakt. Buma reageerde daar behoorlijk pissig op. Er waren wel een paar mooie momenten en de rest was inderdaad gewoon saai en tja... als je dan hierop zit te wachten en het geluid valt weg... en het kwam pas terug halverwege jankerd Kuzu dan zet het je wel weer aan het denken.

Enfin... ik ben erg benieuwd naar beantwoording en tweede termijn, maar dat het m niet gaat worden is nu al duidelijk, wordt volledig geboycot door links... bahbah... policor op zijn best.

balletje_1967 | 18-12-16 | 17:25

Wat is Pechtold toch een nare man. Denkt weer eens boven de partijen te staan, maar heeft inhoudelijks niets toe te voegen. Hebben ze bij D66 geen betere?

squadra | 18-12-16 | 17:22

Wat is die Pechtold toch een irritant vals wijf geworden.

Akiron | 18-12-16 | 17:19

@Sans Comique | 18-12-16 | 17:12

Maar daarnaast natuurlijk daders, achterban, ondersteunende persoonlijke netwerken, infrastructuur en ideologische vergoeilijkers meedogenloos bejagen totdat er geen een meer onze bodem bevuilt.
.
Laten we het niet slechts bij zwatelen over hoge vaandels en trots zijn om risico te lopen houden. Ik heb namelijk naasten en die mogen onder geen enkel beding iets overkomen. Gelooft u mij maar dat is beter voor iedereen...

Parel van het Zuiden | 18-12-16 | 17:19

Juridisch gezien heeft Buma gewoon gelijk, de verhullende taal van de - mij overigens sympathieke - Bosma ten spijt.

Francieux | 18-12-16 | 17:17

@kadoendra | 18-12-16 | 17:06
Wist je dat Kaas geen opblaaspak draagt?
Dat oranje pak zit gewoon strak om zijn vel.
*gnehehe*

necrosis | 18-12-16 | 17:16

Heel mooi dat men allerlei principes heeft en hoge nobele idealen nastreeft, hoor. Maar iemand die die principes en idealen verloochent omdattie het benauwd krijgt is geen knip voor de neus waard natuurlijk.
ALS onze westerse waarden inhouden dat wij hier een risico moeten lopen op een aanslag omdat wij nu eenmaal vrijheid in een hoog vanndel hebben staan, dan MOETEN wij dat risico ook lopen.

Sans Comique | 18-12-16 | 17:12

Peggolt lijkt wel een beetje op Grima Wormtongue. Alleen oneindig veel vadsiger...

Parel van het Zuiden | 18-12-16 | 17:11

Ah, het parlement van de democratische volksrepubliek Noordzeeië behandelt de vrijheid van meningsuiting.
.
Tsja. Alsof iemand dit klapvee nog serieus neemt...

Parel van het Zuiden | 18-12-16 | 17:08


Kaas de Vies | 18-12-16 | 16:27

Kunt u ons al op zo'n tekst trakteren, mijn kolonel?. Ik heb op zondag na het lof altijd behoefte aan iets hartigs.

stroopa | 18-12-16 | 17:06

Wat is er mis met een goede kaaskop op een T-Shirt?
Mastermattie | 18-12-16 | 16:58
Nou, de vraag is of Kaas een beetje op Che Guevara lijkt, zodat linkse meisjes van 15-85 op hem gaan stemmen.
Kaas is reaguurder, dus de kans is niet groot.

kadoendra | 18-12-16 | 17:06

Een trieste bedoening, zeker van Judas Buma en Pechtold, altijd weer de Joden er bij halen, net als die Marokkaanse vetlikker van "DENK", die flikt dat iedere keer weer!!

etaleur | 18-12-16 | 17:05

Sorry hoor, maar wil Bosma nou dat het wetsartikel over (groeps)belediging geschrapt wordt, om vervolgens de norm in het wetsartikel dat over aanzetten tot geweld gaat zodanig in de rechtspraak op te rekken dat 't ook belediging bevat?

Laat 't het artikel dan gewoon staan. Flapdrol. Kennis over het rechtssysteem is bij de PVV ver te zoeken...

Kleinejongen | 18-12-16 | 17:04

necrosis | 18-12-16 | 16:57
Oh, nou.. in mijn geval zit dat wel goed. Ik hoop van harte dat "de rest van Nederland" er ook zo over denkt.

Ik hoop ook dat die uitspraken realistischer zijn dan al die hollywoodhoeren die riepen dat ze emigreerden als Trump president wordt (iets wat overigens morgen definitief besloten wordt) maar toch maar "blijven plakken"

Mastermattie | 18-12-16 | 17:03

@ Zoon van Boer / 16:50
Nee, het levert niets op is het gevolg van beleid, niet van het ontbreken van bewijs
nl. het bepalen van hogerop dat het niets op wág leveren want haatmocro's zijn er om te pamperen en de hand boven het hoofd te houden
en autochtone bewoners moeten hun muil houden en de bevoorrechte positie van bepaalde importgroepen accepteren

Tobi | 18-12-16 | 17:01

Kaas voor Baas!

Gags Beasley | 18-12-16 | 17:01

Gadver, wat is die Peggold toch een eng naar mannetje.

Maar Alexander, die houding van je, die wordt in maart wel afgestraft. Al jullie gedraai en gekonkel en denigrerende taal richting de PVV zijn alleen maar zetelverlies voor jullie.

Of, Denigreren66 draait het windvaantje voor die tijd, want met windvaan Peggold weet je het natuurlijk nooit.

Pieter Bas | 18-12-16 | 17:00

De Kamer weet het niet, met Buma voorop in dit geval. De PVV moet gedemoniseerd worden, de meest Jood-vriendelijk fractie in de Kamer wordt voor de voeten geworpen dat ze bijkans de treinen weer laten rijden naar het oosten. Buma is enorm afgegaan en ontmaskerd, het CDA is een gevaarlijke partij.

smdyasc | 18-12-16 | 17:00

kadoendra | 18-12-16 | 16:33
Wat is er mis met een goede kaaskop op een T-Shirt?

Mastermattie | 18-12-16 | 16:58

@Mastermattie | 18-12-16 | 16:52
Miezerig Mannetje heeft gezegd dat hij de politiek verlaat als D'66 in maart niet in de regering komt.
En als Wilders MinPres wordt, gaat hij emigreren (zijn eigen woorden)
Je weet wat je te doen staat......

necrosis | 18-12-16 | 16:57

Volgens mij wordt Bosma hier wel overklast door Buma.

VanWoerden | 18-12-16 | 16:53

-weggejorist-

Mastermattie | 18-12-16 | 16:52

Jammer dat meneer Bosma er even aan voorbij gaat dat als je naar het politiebureau stapt met een aangifte van smaad en laster tegen bijvoorbeeld je Marokkaanse buurtgenoten. Wordt je sterk afgeraden om dat te doen want het levert in de praktijk niets op.

Zoon van Boer | 18-12-16 | 16:50

I'm really happy for you and I'ma let you finish but Hitchens gave the greatest speech on free speech of all time! https://www.youtube.com/watch?v=jyoOfRog1EM

a1a2a3 | 18-12-16 | 16:48

Sta je daar lekker je tekst op te lezen van een mobieltje... Mijn hemel wat een triest zooitje. Ik hoop dat die hele klerezooi verandert na 15 maart!

Mastermattie | 18-12-16 | 16:47

Ongeveer 80% van de DENK-rant was zonder audio, wat een verademing! Daar weegt een minuutje missen van Bosma niet tegenop.

Robin Hood | 18-12-16 | 16:47

@kadoendra
Trap er niet in. De kaas heeft geen dikke zwarte kolonels-snor. Zonder zwarte veeg kan je nooit een overtuigende kolonel zijn.

RickTheDick | 18-12-16 | 16:45

Probeer het anders hier eens: debatgemist.tweedekamer.nl/debatten/v... (ik heb het fragment zelf nog niet helemaal teruggekeken, dus ik weet niet of hiet geluid hier ook wegvalt of niet).

kweethetooknietbeter | 18-12-16 | 16:43

Die Buma .... zucht .... zien ze nu echt niet bij het CDA dat Mona Keijzer en veel aansprekender lijsttrekker zou zijn ?

Bigi Bana Boy | 18-12-16 | 16:42

Die Buma .... zucht .... zien ze nu echt niet bij het CDA dat Mona Keijzer en veel aansprekender lijsttrekker zou zijn ?

Bigi Bana Boy | 18-12-16 | 16:42

Toekomstig kamervoorzitter.

J4mie | 18-12-16 | 16:41

Geluidsmannen verneuken de laatste tijd teveel. Het lijken wel geluidsvrouwen. Hans T, Ben C en Bosma weten er inmiddels alles van.

RickTheDick | 18-12-16 | 16:40

Kaas de Vies | 18-12-16 | 16:27
Erger kan het niet worden, ik geef je een kans

Rest In Privacy | 18-12-16 | 16:38

@kadoendra | 18-12-16 | 16:33
Ik merk dat u twijfelt.
Laat mij alle twijfel wegnemen, maak uw agenda maar leeg, u kunt u melden bij het lokale partijbureau voor een extra verwenvakantie op kosten van Kolonel Kaas.

Kaas de Vies | 18-12-16 | 16:37

@Tobi | 18-12-16 | 16:33
Kijk zo komen we nog ergens. Een top idee. U kunt u melden bij het lokale partijbureau voor een medaille + een functie naar keuze.

Kaas de Vies | 18-12-16 | 16:35

systeem stamt nog uit de tijd dat vertegenwoordigers uit de provinciën paar dagen te paard naar het parlement reden om hun achterban te vertegenwoordigen ....

Leefbaar | 18-12-16 | 16:35

@ Kaas
Die paintball baan gaarne met de politici er nog in
voor dat broodnodige contact tussen politici en demense

Tobi | 18-12-16 | 16:33

Kaas de Vies | 18-12-16 | 16:27
Heb ijj al een groen militairen pak?
Heb jij wel een kop die op een T-shirt past?
Er komt nog veel bij kijken hoor, bij zo'n machtsovername

kadoendra | 18-12-16 | 16:33

@Pedronegro | 18-12-16 | 16:29
U kunt zich melden bij uw lokale partijbureau voor een gratis heropvoedingsweekend.

Kaas de Vies | 18-12-16 | 16:31

Ik zeg:"Viva Klaas"

Pedronegro | 18-12-16 | 16:29

Tijdens mijn regime zullen jullie helemaal niet meer lastig gevallen worden door filmpjes over een tweede kamer.

De tweede kamer wordt in de winter een schaatsbaan en in de zomer een kart/paintball baan.

Voor de rest op elke straathoek een luidspreker met mooie teksten van Kolonel Kaas.

Kaas de Vies | 18-12-16 | 16:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken