Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

TK LIVE. VVMU-debat met Bosma en Kuzu

vvmudebat.pngChipsnootjesbier. We gaan eens fijn elkaar de maat nemen in een interessant plenair debatje over groepsbeledigen & JE MAG HET WEL ZEGGEN MAAR JE HOEFT HET NIET TE ZEGGEN. Zo lazen we gisteren nog in de Volkskrant dat zwarten lui zijn, Joden geldwolven en Marokkanen crimineel. En dat moet gewoon kunnen in het Nederland van anno nu, want we zijn nou eenmaal geen land van mietjes. Wetsvoorstel kwam ooit uit de koker van de PVV, maar bleef daar op een fractieplank liggen tot ex-PVV VNL ermee aan de haal ging. Waarvoor hulde. Voorstel van wet komt voor Geert Wilders een beetje te laat, want precies voor dittem is de PVV-leider veroordeeld. Op het laatste moment hebben Bosma (PVV) en Kuzu (Diyanet) zich aangemeld voor het debat, dus videorecorders klaar voor verbaal vuurwerk. Leest u vooral deze column van Kaalkopje van Klaveren even ter voorbereiding, want belangrijk. Daarna intunen op LIVESTREAM

Reaguursels

Inloggen

Je kan misschien wel eens zijn met Joost Taverne maar daarom is hij nog geen goed kamerlid. Uitermate slecht voorbereid, wist geen enkel voorbeeld te noemen wanneer daarnaar gevraagd, sprak eerder gedane uitspraken door de VVD tegen en draaide om de vragen heen.
Daarnaast was het ook kinderachtig hoe hij wraak probeerde te nemen op Sybrand Haersma Buma omdat hij hem aan de tand hadden gevoeld. Het kostte Joost zijn stagiaire blijkbaar veel tijd om een inhoudelijk argument tegen Buma te vinden waardoor hij niet tijdens Buma's toespraak de vraag stelde maar pas later tijdens Martin Bosma's betoog. Of de heer Bosma, en hierna ging Taverne een heel gebeuren vanaf zijn telefoon voorlezen, de heer Buma hierom niet slecht voorbereid vond. Zowel Bosma, Buma en de voorzitter vonden de vraag nergens op slaan. De ENIGE die slecht voorbereid was vandaag was Joost Taverne, dat bleek ook uit het feit dat Bosma veel beter omging met dezelfde kritische vragen. Erg slim van DE VVD om die man niet meer op de lijst te zetten, en dat is echt niet alleen maar vanwege Griekenland.

davidka | 15-12-16 | 16:19

Het minimumloon is overal hoog behalve in Nederland. Je bent een dief van je eigen portefeuille als je in Nederland blijft. Stimuleer de emigranten jongeren om een baan te zoeken over de grens dat is voor iedereen een win-win situatie.

Frosties | 15-12-16 | 16:01

Osturk wil meer loon voor "zijn jongeren".
Grote leugens over de salarissen van jongeren in het buitenland.
"Jongeren die willen bidden en een grote bek hebben met een petje op en alleen maar eisen hebben" neem ik nooit en te nimmer in dienst."
Wat een zeveraar is die vent.

A3an | 15-12-16 | 15:59

Da;'s sieluhg, Aleppo, moeten we weer heel veel begrip, tolerantie, geld en opnamebereidheid voor tonen. Manman, dat Halvemaanvolk stopt volgens mij pas als er geen steen meer op de andere staat, en er niets organisch meer beweegt. Gelukkig importeren we ze hier met bootladingen naartoe, economische impuls voor de bouwsector als ze hier alles hebben gesloopt en de advocatuur om ze daarna weer vrij te krijgen...

Graaisnaaiert | 15-12-16 | 14:52

Hou je eens bezig met Nederland, Kamer, en niet met Aleppo.

Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 14:37

"Ik schors de vergadering voor enkele ogenblikken"

Hoe lang duurt een ogenblik?

Bijtendehond | 15-12-16 | 14:36

Debatten kunnen minstens twee uur korter over "mensen met een migratie-achtergrond"(tien lettergrepen)
Noem ze weer gewoon allochtonen (vier lettergrepen).
Scheelt een hoop tijd.

Bijtendehond | 15-12-16 | 14:29

VVMU IS bij het AD niet echt gewenst.
behalve als het gaat om nestbevuilers van de SP.
Wanneer je iets zegt wat ze niet fijn vinden wordt je weggemodereerd.

mallekater | 15-12-16 | 14:07

En dit waren PvdA tokkies

Apollo | 15-12-16 | 14:03

Nog even over Fresku. Die beweerde laatst bij Pauw dat mensen uit het Caribisch gebied nu nog steeds hun kinderen slaan als reactie op het slavernijverleden. Dat meppen zou dan anticiperend bedoeld zijn, zodat de kinderen zich goed voor kunnen bereiden op de boze buitenwereld.
Ik stel voor dat het strafbaar wordt om mensen te citeren die aanwijsbaar kanarie zijn.

Poesmobiel | 15-12-16 | 14:01

Het ergste is dat niemand het voor de niet moslims, homo's etc opneemt alleen Geert.

doskabouter | 15-12-16 | 14:00

Geheel toevallig keert het geluid terug bij NPO politiek24 wanneer een PvdA man de spreekstoel beklimt.

Provocative | 15-12-16 | 13:52

Sprinkhaan | 15-12-16 | 13:43

Bij deze heeft ze het net gezegd. Wat een engnek Marcouch.

1+1 | 15-12-16 | 13:50

Schorsing tot 14:15 uur.

Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 13:49

Het jasje van de voorzitter zou niet misstaan als vloerkleed

Sprinkhaan | 15-12-16 | 13:48

Sprinkhaan | 15-12-16 | 13:43

Deze voorzitter is de Nederlandse taal niet voldoende machtig.

Flatuleerder | 15-12-16 | 13:48

En wèèr komt er niemand op voor onze homo's. Altijd maar gezeik over discriminatie door getint. Nee, onze homo's laten we het daar over hebben, onophoudelijk graag. Elke dag.

vinzepinz | 15-12-16 | 13:48

Och och och, als je op zo'n misselijke manier als Marcouch je criminele achterban probeert goed te praten dan laat je wel heel duidelijk zien waar je voor staat...
Kinderen die huilend thuis komen na 3x Minder zeggen dat ze als volwassenen er nog steeds last van hebben. Dude, dat is tijdstechnisch al een onmogelijkheid, tenzij het allemaal Marty McFly's zijn...
Marcouch, je hebt het over deugen, maar als er iemand niet deugt ben jij het wel.

Graaisnaaiert | 15-12-16 | 13:47

De scheiding wordt steeds groter, ook in de kamer. Want moslims zijn het slachtoffer en niet moslims zijn slecht en moeten worden vervolgd.

doskabouter | 15-12-16 | 13:47

Ah, ja, meer selectief mensen oppakken en straffen, zo kennen we Markouch weer. Wedden dat Kanaleneiland en de Schildersbuurt niet bovenaan zijn lijstje staat?

Graaisnaaiert | 15-12-16 | 13:43

Het zou die voorzitter sieren als ze een opmerking had geplaatst toen hij meermaals Geert W. zei.

Sprinkhaan | 15-12-16 | 13:43

15 maart. 15 maart. Jesus. Ik kan niet wachten. Helemaal klaar met onze kameel vrinden. En dat is een understatement.

1+1 | 15-12-16 | 13:43

@Ardbeg | 15-12-16 | 13:40
Nonsens, Zwitsal. Groenlinks en D66 zijn vandaag tegen en dat was toen ook het geval. Je lult maar wat.

Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 13:42

Whoeaaaaa, Marcouch gaat joodse mannen met keppeltjes beschermen..... zou hij het zelf geloven?

marielle | 15-12-16 | 13:42

Geert.W duiding van Wilders als crimineel, het fatsoen in de kamer wordt op Turkse wijze verder afgebroken.

Flatuleerder | 15-12-16 | 13:41

Wel roepen om RESPECT!!!!!11 maar vervolgens Jan Roos een Hofnar noemen. Ironisch.

harry21 | 15-12-16 | 13:40

Graaf van Egmont | 15-12-16 | 13:25
Nee hoor, dat was nog ver voor dat 'minder minder' gedoe. Het voorstel had toen al mogelijke steun van VVD, D66 en GL. Het is (bewust?) blijven liggen toen Johan Driessen zijn zetel kwijtraakte na er keihard aan te hebben gewerkt. En nu komt dat de PVV heel goed uit. Gelukkig was VNL Martin Bosma te snel af anders had hij er nog mee lopen pronken ook.

Ardbeg | 15-12-16 | 13:40

Ah, Professor Doctor Fresku is nu het nieuwe baken van licht, beschaving en intellect van Kuzu en zijn medeJANKerts.
Typeert inderdaad het gemiddelde intellect van zijn achterban, 90minus...

Graaisnaaiert | 15-12-16 | 13:40

Ga terug naar Turkije als het zo slecht is den Nederlanden.

Von Bohemen | 15-12-16 | 13:39

Ja, alleen is een spiegel bij DACHT van doorzichtig glas met ontspiegeling.

Bijtendehond | 15-12-16 | 13:38

Haatzaaien bestaat niet, evenmin bestaat liefde afdwingen door de wet. Het kan niet. En met onbeperkte vrije meningsuiting blijven de uitwassen gewoon uitwassen, zoals die uitwassen er nu ook zijn. De Westboro baptist church is hooguit moreel verwerpelijk en getuigt van slechte smaak, maar de uiting hoeft niet verboden te worden. Smaak is niet wetgeving te vatten. In dit land is er ook nog zoiets als verstoring van de openbare orde, daar kunnen burgemeesters tegen optreden. Pechtold bedrijft demagogische retoriek.
Hij lult uit zijn nek en is een nepliberaal.
Stormageddon | 15-12-16 | 12:36
---------------------------------------------------------

Dank u! Dank u!
De vrijheid van meningsuiting moet absoluut zijn.
De wet voorziet in strafbaarstelling van smaad/laster en voor het afleggen van een valse getuigenis (valse beschuldiging).
Haatzaaien bestaat niet; het is niet meer dan censuur van onwelgevallige meningen.

Alles, en ik bedoel alles, mag aan kritiek onderhevig zijn.
Zoals u schrijft over de Westboro baptist church, klopt.

Buma gezwets over het mogelijk beledigen van joden,homo's, gehandicapten is quatsch. De joden kunnen zich beroepen op de wet tegen antisemitisme en het ontkennen van de holocaust is strafbaar gebleken. Waarom zouden eerder genoemde groepen niet kritisch benaderd mogen worden? Zelf hebben ze er geen enkel probleem de rest van de wereld te bekritiseren en nog hard ook.

Buma's gezemel over haat imams is tenenkrommend; denkt hij nu werkelijk dat deze wetgeving hen tegenhoudt? Welnee. Laat ze spreken, dan kan iedereen in dit land eens horen wat deze mensen werkelijk denken.

Arachne | 15-12-16 | 13:38

Kuzu claimt het recht wat hij anderen wil ontzeggen. Segers wijst erop maar benoemt dat niet keihard. Gemiste kans, maar ja... Segers is ook tegen.

Stormageddon | 15-12-16 | 13:38

@Poesmobiel: zekers, Chaos heerst hier volledig.

Graaisnaaiert | 15-12-16 | 13:37

Dracula is erg zieluuughhh

Von Bohemen | 15-12-16 | 13:36

god god
.
10 minuiten slachtoffer rol van Fresku.
.
Kan je niks meer zelf verzinnen?
Wen er maar aan Kuzu, aan dat slachtoffer gedoe?
.
en nu komt er echt helemaal nul zelfreflectie van de zetelrover.
.
Hoe is het nu met de veldneger en de huisneger?

fifi23 | 15-12-16 | 13:36

"Die zelfreflectie is er elke dag" - waar blijkt dat uit?

harry21 | 15-12-16 | 13:36

bijna 2017 en een fatsoenlijke stream is niet mogelijk bij de NPO

doskabouter | 15-12-16 | 13:36

Zelfreflectie en Denk.???

Guy de Lombard | 15-12-16 | 13:36

Vrijheid?????

Het geluid uitzetten als de PVV aan het woord is. Niet direct, maar langzaam met wat haperingen en dan geheel uitzetten. En vervolgens weer aanzetten als notabene denk aan het woord is. En nee, niet meteen, dat valt op, maar langzaam aan.

NPO: ik vertrouw jullie NIET!!!

Stelletje........

Taxi!! | 15-12-16 | 13:36

-weggejorist-

Graaisnaaiert | 15-12-16 | 13:36

Ja dus... een reppert. Bah. Niet eens origineel.
Als ik in de Kamer stond zou ik "Crusader" van "Saxon" opdreunen.

Graaisnaaiert | 15-12-16 | 13:36

Graaisnaaiert | 15-12-16 | 13:34
Is het bij jou ook zo'n zooi? Dan zijn we allebei ook creatief.

Poesmobiel | 15-12-16 | 13:35

Heeee de rapservice is terug.

doskabouter | 15-12-16 | 13:34

Die pseudorap van Kuzu is... best wel een eng stukje. Of ligt dat aan mij?

harry21 | 15-12-16 | 13:34

Rijmpiet?

Sprinkhaan | 15-12-16 | 13:34

@Poesmobiel: great minds... ;-)

Graaisnaaiert | 15-12-16 | 13:34

Bah, kon het geluid nog iets langer uit?

Abject | 15-12-16 | 13:33

Haak effe af. DENK meteen vol in de slachtofferrol.
Sielughh ...

Wekkertje | 15-12-16 | 13:33

En ja hoor... bij Kuzu mag het geluid van de NPO er weer op. Dank je wel Shula.

Stormageddon | 15-12-16 | 13:33

Zit die JANKert nou een raptekst voor te dragen?

Graaisnaaiert | 15-12-16 | 13:33

Is hij aan het reppen?

Poesmobiel | 15-12-16 | 13:33

Geluid................. terug

gatito | 15-12-16 | 13:33

Goh, ik opper massa-ontslag en de knop gaat weer om....

Abject | 15-12-16 | 13:33

Op de satelliet ook al geen geluid. Krijgen ze überhaupt wat klaar daar in Den Haag en Hilversum ??

Wekkertje | 15-12-16 | 13:32

Dracula DENK is niet te horen op Policor24... Storing?

Matwetwe | 15-12-16 | 13:30

Nog 6 minuten en dan zijn we er vanaf. (voorlopig)

Guy de Lombard | 15-12-16 | 13:30

Die uitspraken die Kuzu hij quote kunnen natuurlijk ook echt niet, maar; het zijn voorbeelden voor "aanzetten voor geweld" ipv "haat".

"Worden PPV stemmers in de gaten gehouden door OM?" - zei hij dat nu echt?

harry21 | 15-12-16 | 13:30

-weggejorist-

fifi23 | 15-12-16 | 13:29

Als ik zeg dat het gemiddelde IQ van een zwarte lager is dan het gemiddelde IQ van een blanke, is dat een groepsbelediging? Zo ja, dan kan dus een feit uitspreken strafbaar zijn.

derksje | 15-12-16 | 13:29

Het Denkertje aan het woord met verheven gemoed en versnikte stem...."gure wind, ophitsende PVV-ers, haat, gaskraan" etc. Wat een zak hooi

marielle | 15-12-16 | 13:29

ROFL, dat shot van lege stoelen.

Sleutelplanktovenaar | 15-12-16 | 13:29

Is Bosma een grote boodschap doen?

Sprinkhaan | 15-12-16 | 13:29

Hehe, hij noemde hem "Geert W" - shots fired.

harry21 | 15-12-16 | 13:28

De NPO heeft het geluid uit gezet

roodborstje1 | 15-12-16 | 13:28

Shit, ik moet schijten van de koffie - nodig - maar wil die Kuzu niet missen...
Waar zijn die luiers als je ze nodig hebt?

Graaisnaaiert | 15-12-16 | 13:27

Cut out the middleman.. dank voor link Stormageddon

Drekshon | 15-12-16 | 13:26

A3an | 15-12-16 | 13:22

Ja , geluis is weg.

neem directe stream hierboven, daar wel geluid.

gatito | 15-12-16 | 13:25

A3an | 15-12-16 | 13:22
===
Ja.

malang | 15-12-16 | 13:25

Directe stream:
www.tweedekamer.nl...

Stormageddon | 15-12-16 | 13:22
.
Thanks.
Ik wil Kuzu wel weer horen blaten.

fifi23 | 15-12-16 | 13:25

Ardbeg | 15-12-16 | 13:04
Omdat Bosma zeker wist dat het een onhaalbaar wetsvoorstel zou zijn, want van de PVV.

Graaf van Egmont | 15-12-16 | 13:25

Segers nu. Sorry NPO, ik ben geen mime-fan. Zul je zien dat tijdens de 2e termijn van Kuzu het geluid niet alleen met 200dB uit uw speakers zal scheuren maar ook op alle publieke zenders van radio en tv, pop-up schermen bij de NS en Schipholen zelfs kerkklokken zullen in morse zijn boodschap over het land uitstorten, want PVV = slecht en Multikul muss sein!

Graaisnaaiert | 15-12-16 | 13:25

Geluid weg, Russen?

Flatuleerder | 15-12-16 | 13:24

@FreeVogelaar | 15-12-16 | 13:22

Dank u.

Sleutelplanktovenaar | 15-12-16 | 13:23

Geluid weg. Huh.

harry21 | 15-12-16 | 13:23

@Stormageddon | 15-12-16 | 13:22
Dank. Daar is wel geluid.

Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 13:23

De microfoontjes in de kamer doen het prima, ze gaan gewoon door, dit is echt de NPO zelf die het uitzet.

Sleutelplanktovenaar | 15-12-16 | 13:23

op tweedekamer.nl geen last van geluid.

FreeVogelaar | 15-12-16 | 13:22

Bij mij ook geen gelijk meer. Viel weg toen Buma aan het woord was. Lijkt me sterk dat de NPO deugend rechts de mond wil snoeren. Zie nu ineens Segers achter het spreekgestoelte staan. Ik dacht dat Monasch aan de beurt was.

MultiPlex | 15-12-16 | 13:22

Stormageddon | 15-12-16 | 12:44
====
Succes met je claim. Moet je een zakdoekje?

malang | 15-12-16 | 13:22

Valt bij jullie ook het geluid weg ??????
Graag even een comment !!!!

A3an | 15-12-16 | 13:22

Sprinkhaan | 15-12-16 | 13:20

Ze bezuinigen nu op geluid.

Bijtendehond | 15-12-16 | 13:22

hier ook stilte

LuckyGirl | 15-12-16 | 13:21

Meer meer meer subsidie naar de NPO. Het snijden in de budgetten laat een oorverdovende stilte achter.

Sprinkhaan | 15-12-16 | 13:20

wat een aanfluiting..

wan hung lo | 15-12-16 | 13:20

Hee! Monasch is niet komen opdraven.

Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 13:20

Complot!!!11 D66-audiofielen die het geluid uitzetten wanneer Bosma aan het woord is! En het zijn nog Christen-haters ook zie ik want het is nog steeds niet gefixt. Demonisering! ;-)

Ardbeg | 15-12-16 | 13:20

Mevrouw de voorzitter tegen Kuzu: terug, in je mand!
Kuzu druipstert naar achter.

hotnot | 15-12-16 | 11:57

Verbaast me niks: Voorzitster is Marokkaans, Kuzu is Turk: dat verdraagt elkaar niet (en dan druk ik mij nog heel voorzichtig uit)

Brulboei_61SB | 15-12-16 | 13:20

Die NPO zet het geluid uit?

kommabijmebinnen | 15-12-16 | 13:19

Wat praten ze lekker zachtjes in de 2e kamer. Genieton.

klamme.vla | 15-12-16 | 13:19

@Bijtendehond | 15-12-16 | 13:17
Ja. We zullen het moeten doen met lichaamstaal.

Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 13:19

Hmm... heeft iemand nog geluid? Bij mij klapte het geluid eruit op Policor24.

Stormageddon | 15-12-16 | 13:19

Bijtendehond | 15-12-16 | 13:17

Ja, dus, conspiracy

*aandelen aluminium kopen doet*

Bijtendehond | 15-12-16 | 13:19

Way to go, NPO.

Sleutelplanktovenaar | 15-12-16 | 13:18

kut npo ze doen het er om

doskabouter | 15-12-16 | 13:18

Zo te zien was Shula Rijxman de stem van Bosman danig beu, het geluid staat uit.

Reden voor ontslag?

Abject | 15-12-16 | 13:18

Nos grijpt in en snoert Bosma de mond.

Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 13:18

Hier ook. Typisch weer...
Bosma ijzersterk. Zo jammer dat hij bij Geert uit de gratie is gevallen...

Graaisnaaiert | 15-12-16 | 13:18

PVV aan het woord.. geluid stuk.. toeval?

WellusNietus | 15-12-16 | 13:17

Valt bij jullie ook steeds het geluid weg?

Bijtendehond | 15-12-16 | 13:17

Geluid uit op NPO?

gatito | 15-12-16 | 13:17

Geluid is bij mij weggevallen.

Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 13:17

Flapdrolletje Pechthold een wetsvoorstel van "zetelrovers"er is nog niet een PPV' er vertrokken om met behoud van wachtgeld Hillary te gaan helpen.

dedwarsligger | 15-12-16 | 13:16

Ehm, microfoontje stuk?

Sleutelplanktovenaar | 15-12-16 | 13:16

Sleutelplanktovenaar | 15-12-16 | 13:14
Die saaie dorpspastoor is Buma. Pechtold is dat koorknaapje.

Ardbeg | 15-12-16 | 13:15

Bijtendehond | 15-12-16 | 13:12
Samsom moest niet voor niets wieberen. Verder is een kamerlid geen partij-medewerker. Als je zelf anderen bij de les wil houden, moet je dat zelf ook zijn.

MultiPlex | 15-12-16 | 13:15

Oh, nu Bosma zich sterk verweert wil Pechtold terug naar het debat over het wetsvoorstel. Lul, je zorgt er zelf voor dat het verviel tot PVVertje bashen, maar nu het tegenzit wil je er weer mee stoppen.

Sleutelplanktovenaar | 15-12-16 | 13:14

Marcouch krijgt een welverdiende veeg uit de pan. Dat krijg je als je sharia-fanboys verheerlijkt. En Bosma zet hem in alle rust terecht. Terug in je islam-hokje, Marcouch koesj.

drekzooi | 15-12-16 | 13:13

Muliiplex 13:07

Bij de les blijven. De PvdA moest wel, want een voor hen belangrijke medewerkster dreigde roet in het eten te gooien.

politiek.tpo.nl/2016/12/08/kamerlid-ma...

Bijtendehond | 15-12-16 | 13:12

Dossierkennis van Bosma. Tja. Zet het hypocriete kamervolk maar even in de hoek.
Hij doet het leuk.

Stormageddon | 15-12-16 | 13:12

Hehe Bosma heeft zich goed voorbereid op kritiek van Marcouch.

Ardbeg | 15-12-16 | 13:11

Wat een begenadigd spreker is Bosma toch! Chapeau!

kommabijmebinnen | 15-12-16 | 13:10

Bosma doet huilie huilie over een zelfverzonnen condon sanitair. Een paar dagen geleden nog steunde de gehele kamer (inclusief PvdA) het voorstel van de PVV om het zorg-manifest van Hugo Borst over te nemen.

MultiPlex | 15-12-16 | 13:07

Omdat Buma en Peggold moreel superieure goedmensen zijn, mogen zij iedereen uitschelden, belachelijk maken en beledigen. Dat is nu eenmaal een grondrecht in onze samenleving.

Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 13:07

Vd Staaij noemt de PVV een nieuwe frisse partij.
Dan vindt hij DENK dat ook?

LuckyGirl | 15-12-16 | 13:05

Bosma doet het prima. Hij ziet er wat vermoeid uit maar hij heeft prima weerwoord op alle vragen. Bedeesd en net taalgebruik, daar kan die arrogante en notoire PVV-hater Pechtold nog een groot voorbeeld aan nemen.

drekzooi | 15-12-16 | 13:05

2 minuten geluisterd. En het failliet van de Nederland is overduidelijk. Moet je die Pechtold horen blaten. Het is zo een treurige vertoning dat ik me schaam om nog Nederlander te zijn. Wat een treurnis. En met recht een NEP parlement.

Mark_D_NL | 15-12-16 | 13:04

Waarom durft niemand te zeggen dat Bosma het initiatief wetsvoorstel in de onderste la liet liggen zodat Wilders een rechtszaak uit kon lokken wat hem op zetelwinst zou komen te staan?

Ardbeg | 15-12-16 | 13:04

Inconsequentie Arrogander?

*iets met refefendum en D666 mompelt*

Bijtendehond | 15-12-16 | 13:03

Politieke oplichterij. Dat borrelt op uit het zieke bekje van jochie peggolt. Je moet maar durven. D66=politieke oplichterij.

Wobbelplatte | 15-12-16 | 13:03

Hey, Pechtold, zetelroof is een stuk minder erg dan Nederland verkopen.

LuckyGirl | 15-12-16 | 13:02

Even terug naar de moslims, waarom kunnen ze zo weinig kritiek aan? Ze schijnen alleen maar kritiek te hebben op anderen. Dubbele agenda/moraal. Moslims hebben geen baat bij deze 137 schrap. Ze erkennen onze rechtstaat niet dus......

rattenvanger XL | 15-12-16 | 13:01

@harry21 | 15-12-16 | 12:59
Bosma komt juist ijzersterk over, harige harry.

Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 13:00

Hoppa. D66 prikt het PVV ballonnetje even door. Zelf krijsen wanneer ze iets niet mogen zeggen maar het de ander voor geen meter gunnen. Keer op keer. Hypocriete bende.

Ardbeg | 15-12-16 | 13:00

En hup! Oplichterij, brult goetmens Peggold die tegen beledigen is.

Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 13:00

Bosma komt niet echt sterk over over. Doe eens rustig man.

harry21 | 15-12-16 | 12:59

@LuckyGirl | 15-12-16 | 12:57
Yup!

Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 12:58

Dat toontje van Pechtold is echt raar.

harry21 | 15-12-16 | 12:58

Peggold doet ook een groepsbelediging in het zakje.

Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 12:58

Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 12:54:
Vele slangen bijten zichzelf vandaag in de staart.
OOOooh mijn god Pechtold...

LuckyGirl | 15-12-16 | 12:57

Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 12:54:
Vele slangen bijten zichzelf vandaag in de staart.

LuckyGirl | 15-12-16 | 12:57

Dennis Honing heeft me toch echt uitgelegd dat de term "moslim" betrekking heeft op zeer veel zeer diverse groepen.
Die dan weer 1 groep vormen...

LuckyGirl | 15-12-16 | 12:55

Alleen Buma heeft verstand van groepsbeledigen. De rest praat wartaal. Aldus Buma, die lekker aan het groepsbeledigen is.

Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 12:54

Nou ik ben om. Slecht wetsvoorstel. Dacht eerst dat alles moet kunnen, maar dat mes snijdt aan beide kanten. Demonstraties van homo-haters bij begrafenissen zit ik toch echt niet op te wachten.

Overigens ben ik wel van mening dat Wilders vrijgesproken had moeten worden. Uitspraak is een (bewuste) dwaling van het recht. Grootste voorbeeld is het "Marokkanen zijn een ras" stelling.

Raad_maar_raak! | 15-12-16 | 12:49

Bosma! *rechtop gaat zitten*

Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 12:46

Ik vind de term "minderheden" zeer beledigend.
Vanaf hoeveel mensen kan je spreken van een groep?
En nu gaan we het mistige domein betreden van "onnodig grievend.
Ah.. Bosma!

LuckyGirl | 15-12-16 | 12:46

Vanavond bij Pauw: "Die-Wilders dit, Die-Wilders dat." Met in de hoofdrol populist Peggold.
In dat tot de verkiezingen. Want het plebs moet goed begrijpen wat doen is voor de elite.

Kamervraag | 15-12-16 | 12:45

@WirMachenMusik | 15-12-16 | 12:42
Goed gezegd. Zeker voor een katholieke limbo.

Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 12:45

@malang | 15-12-16 | 12:36
MInder, minder, minder!
Nee hoor, als ik werkelijk zou zeggen over de islam wat ik vind, dan loop ik het risico dat ik wordt vervolgd wegens 137c/d, en door jurisprudentie veroordeeld; om nog maar te zwijgen van het ontvangen doodsbedreigingen en haatmails. De islam verheft zich al jaren boven elke kritiek en alle kritiek wordt beschouwd als belediging en racisme tegen de moslims en strafbaar.
Welnu, om met Christopher Hitchens te spreken: "I am, I hope, never offensive by accident". Als ik beledig bedoel ik dat ook, dan wil ik dat doelbewust. Ik claim het recht op belediging en dus ook groepsbelediging en ik claim ook het recht te haten, zowel personen en ideeën en ideologieën.

Stormageddon | 15-12-16 | 12:44

De kamerleden lijken niet te weten dat de politiek WO2 niet heeft weten te voorkomen.
Surreëel.

LuckyGirl | 15-12-16 | 12:43

Oke, de was zo slecht getypt, nog een keer voor deze ene keer:
"
Verder lichtelijk off-topic:
Onze politici mogen GS wel op hun blote knietjes bedanken dat ze actuele politieke discussies zo goed dicht bij het volk brengen.

hotmint | 15-12-16 | 12:42

SP is tegen. Wetsvoorstel haalt het niet.

Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 12:42

Het betoog van Pechtold over kritiek het bekritiseren van voor het leven benoemde rechters waarvan de rechtopvattingen niet meer sporen met die van een meerderheid van de burgers, doet mij denken aan een pleidooi om de onfeilbaarheid van de Paus te verdedigen.

WirMachenMusik | 15-12-16 | 12:42

Het wordt hoog tijd voor een komiek in de kamer.

LuckyGirl | 15-12-16 | 12:41

Om @maar toch even de re-tweeten: (spijker op kop):
"Als de waarheid wordt gesproken, voelen veel mensen zich beledigd."
.
Verder lichterlijk OT: Onse politici mogen GS wel op een blote knietjes bedankten dat actuele politieke discussies zo goed dicht bij het volk vregen.
.
@politici: Do the right thing.

hotmint | 15-12-16 | 12:40

Grootse kwaad in de ogen van Pechtold: Amerikaanse christenen.

RickTheDick | 15-12-16 | 12:38

@LibertasSimplex | 15-12-16 | 12:26
LOL

Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 12:37

Haatzaaien bestaat niet, evenmin bestaat liefde afdwingen door de wet. Het kan niet. En met onbeperkte vrije meningsuiting blijven de uitwassen gewoon uitwassen, zoals die uitwassen er nu ook zijn. De Westboro baptist church is hooguit moreel verwerpelijk en getuigt van slechte smaak, maar de uiting hoeft niet verboden te worden. Smaak is niet wetgeving te vatten. In dit land is er ook nog zoiets als verstoring van de openbare orde, daar kunnen burgemeesters tegen optreden. Pechtold bedrijft demagogische retoriek.
Hij lult uit zijn nek en is een nepliberaal.

Stormageddon | 15-12-16 | 12:36

Stormageddon | 15-12-16 | 12:05
====
Je mag alles zeggen over de islam. Dat heet gewoon godsdienstkritiek.

malang | 15-12-16 | 12:36

LibertasSimplex | 15-12-16 | 12:26:
En de aarde is 6000 jaar oud.

LuckyGirl | 15-12-16 | 12:36

De holocaust is een voldongen feit.
Er zijn mensen letterlijk uitgeroeid. De Joden in dit geval.
En niet alleen Joden. Geestelijk gehandicapten,zigeuners,communisten en daarbij ook miljoenen Russen en nog veel meer.
Nu is het zo dat juist diegenen beschermd worden die nu ook weer de Joden willen vermoorden.
De islamisten. Maar die horen bij een bepaalde 'minderheid' in ons land.
De neo-nazi's zijn een marginaal probleem.
Een miniscuul dom groepje Nederlanders.
De islam daarentegen is een mega-probleem.
Je moet in dit geval in ons land met twee maten meten.
Dus mag volgens mij de Nederlander meer zeggen maar dat mag weer niet volgens de wet.
Dat is het hele probleem nu net.
De islam is de invasie macht en niet andersom.
Onder hen bevinden zich de vijanden ook al zijn ze niet allemaal radicaal.
Niet alle Duitsers waren facisten of nazis.
Maar je ziet waar het toe heeft geleid.
Bottomline is: je moet 'discriminiren' om de echte discriminatie tegen te gaan.
Die uit de hoek van de islam, die Joden,homos,vrouwen,christenen,atheisten en eigenlijk alle westerlingen discrimineert.

klinkklaar | 15-12-16 | 12:36

Optimist Faketold aan het woord. Holocaust, Voltaire,Joden dit, joden dat, Turkse minderheden, homohaat, racisme
Extreem-rechts, christenlijke homohaters.
Ga lekker kip vreten in Kiev.

RickTheDick | 15-12-16 | 12:35

MultiPlex | 15-12-16 | 12:21:
Het leuke van meningen vind ik juist dat ze dan weer aansluiting vinden, dan weer weerstand oproepen.
Een mening die niemand prikkelt, is niet interessant.
In dit debat wordt pijnlijk duidelijk dat de argumenten die tot een mening leiden niet meewegen.

LuckyGirl | 15-12-16 | 12:34

Dat Engels van Pechtold beledigt middelbare scholen.

Sleutelplanktovenaar | 15-12-16 | 12:33

Hoor je wat je zegt Pechtold? Je wilt mensen 'beschermen' voor woorden. Je wilt bepalen wat wel en niet iets toevoegt aan het debat, dan is het geen debat meer, minkukel. Of heb ik hem nu beledigd?

Sleutelplanktovenaar | 15-12-16 | 12:30

Hoppa, halen we de Holocaust er maar weer bij. Flauw hoor.

harry21 | 15-12-16 | 12:27

Pechthold alert!!! Geluid uit.

kwark001 | 15-12-16 | 12:26

Goetmensen weten precies wat er bedoeld is met groepsbeledigen en haatzaaien. En zolang de rechters ook goetmensen zijn, krijgen ze in de rechtzaal nog gelijk ook.

Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 12:26

Ja ja ja Pechtold, Buma, consorten, 1934 1934. Maar kom op. We leven in een andere tijd. Het is inmiddels 1984.

LibertasSimplex | 15-12-16 | 12:26

Ach... Pechtold begint meteen maar met de Godwin. Goed bezig man!

Stormageddon | 15-12-16 | 12:25

That's where you're wrong kiddo
niemand specifiek | 15-12-16 | 12:14
Nope. Leer lezen. Succes!

MultiPlex | 15-12-16 | 12:24

O jee heb je de andere narcist aan het woord

komtdatschot | 15-12-16 | 12:24

@komtdatschot | 15-12-16 | 12:18
Die Buma blijft de Islam absoluut omarmen, ondanks dat er inmiddels miljoenen christenen zijn ontheemd of vermoord. Het Wegkijken van de werkelijkheid is voor de Politiek een soort van religie geworden.

FreeVogelaar | 15-12-16 | 12:24

@MultiPlex | 15-12-16 | 12:21
Omdat de wet nu zo is zoals 'ie is en er dus omwille van het gelijkheidsbeginsel geëist mag worden dat als je cartoonisten oppakt, columnisten veroordeelt je dan óók de imams moet aanpakken.

Stormageddon | 15-12-16 | 12:24

@Stormageddon | 15-12-16 | 12:12
Precies mijn gedachte. Zeker bij zijn vurige betoog dat haat tegen homo's verwerpelijk is en altijd strafbaar moet zijn.
Ik hoop dat Buma zijn zin krijgt en dat als gevolg de Bible-belt ontmanteld wordt en zijn oh zo geliefde bijbel als verboden lectuur wordt beschouwd.

Niederländer | 15-12-16 | 12:23

Ik heb buma anders toch niet gehoord over circa 2000 jaar Jodenvervolging door de christenen.

komtdatschot | 15-12-16 | 12:22

-weggejorist-

Poesmobiel | 15-12-16 | 12:21

Ik moet op liplezen.

Poesmobiel | 15-12-16 | 12:21

LuckyGirl | 15-12-16 | 11:38
Dat mag jij vinden, maar daarin sta je tamelijk alleen. Op het moment dat er weer een haatimam haat komt haten, staan ook de meeste mensen hier op Geenstijl op hun achterste benen.

MultiPlex | 15-12-16 | 12:21

Wanneer politici allerlei beloftes mogen herhalen, gaan sommige mensen ze geloven.

LuckyGirl | 15-12-16 | 12:21

Van Klaveren zou wat minder met Jan Roos moeten lullen en de tegenargumenten uit dit blog moeten vissen, wil hij nog een kans maken met dit wetsvoorstel.

Stormageddon | 15-12-16 | 12:20

Stormageddon | 15-12-16 | 12:15
Precies, het ene heilige verhaal. Je mag niet twijfelen. Hetzelfde heeft decennialang voor het katholieke verhaal gegolden. Toen er getwijfeld mocht worden kwamen ook alle horrorverhalen naar boven.
Ook Irving, hoewel ik daar net zo kritisch naar probeer te luisteren, heeft op vele punten mijn ogen geopend.

Petrus Poortwachter | 15-12-16 | 12:19

Hee, wordt Jan nu gejorist?

ja, en nou? | 15-12-16 | 12:19

buma stond daar duidelijk voor eigen parochie te oreren

komtdatschot | 15-12-16 | 12:18

Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 12:14:
Zie je wel, ik moest lachen!

LuckyGirl | 15-12-16 | 12:18

Wat een gelul over "beledigen" - dat is enorm afhankelijk van de ontvanger. Wat is beledigen?

PS ik voel me beledigd door jullie reaguurders, geld aub.

harry21 | 15-12-16 | 12:18

Plaspauze.

Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 12:18

Nou Buma, de wetgever (en jou kerk) hebben zeer bedenkelijke rollen vervuld ook in aanloop naar WO2.
En het heeft niet veel uitgemaakt, ik hoor verhalen over erg veel dode joden namelijk.
Symptoombestrijding heeft niet veel zin.
Dan blijven alleen aanslagen nog over als ultieme uiting van alle kwaad.

LuckyGirl | 15-12-16 | 12:17

Beledigen is een delict? Ik voel me beledigd.

Sleutelplanktovenaar | 15-12-16 | 12:17

Wat de neuk is haatzaaien eigenlijk? Kun je haat afdwingen? Met woorden? Dat is even absurd als liefde afdwingen.

Stormageddon | 15-12-16 | 12:17

Dus, meneer Buma, iemand als David Irving mag niet spreken op Nederlandse bodem? Slechts één versie van de geschiedenis mag gehoord worden? Van staatswege?

Stormageddon | 15-12-16 | 12:15

@LuckyGirl | 15-12-16 | 12:13
Lachen is toch een vorm van groepsbeledigen? Lachen moet verboden worden, om op te komen voor joden, homo's en mongolen.

Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 12:14

STerke punten van Buma, alleen dat Holocaust gebeuren ben ik het niet mee eens. Wat mij betreft mag je dat prima zeggen.

Raad_maar_raak! | 15-12-16 | 12:14

MultiPlex | 15-12-16 | 12:02
"Iedereen is het er over eens dat VVMU belangrijk is, maar niet onbegrensd."

That's where you're wrong kiddo
Als iemand iets zecht waar jij je aan stoort is dat aan jou om er iets mee te doen.

'Ja maar wat als je aanzet tot haat'
Dat zal meetbaar zijn in de maatschappij en kan je alsnog iemand oppakken voor aanzetten van haat, maar wat ze hebben gezegt om die haat op te wekken moet er niet toe doen, alleen dat er haat is opgewekt, kan je dat aantonen? ga achter ze aan.

Tot dusver kwam dit proces voort uit een verzameling door analfabeten gezette handtekeningen op vooringevulde aangifte formulieren. Geweld tegen marokanen is sinds dien niet toegenomen, dus zijn uitspraken hebben niet geleid tot voelbare haat.

niemand specifiek | 15-12-16 | 12:14

De gelovige partijen weten donders goed dat de islam een verkeerde bij in de korf is. Maar ze durven niets te doen omdat ze bang zijn zichzelf te steken.

kwark001 | 15-12-16 | 12:14

Us holland krijgt een lesje over normen en waarden van de christelijke buma.
(doordenkertje)

komtdatschot | 15-12-16 | 12:13

De vrijheid van meningsuiting zou absoluut moeten zijn en stopt daar waar het geen mening meer is maar een oproep tot geweld. Punt

Tha Man | 15-12-16 | 12:13

Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 12:07:
Zeer juist.
Al was het maar omdat ik erom kan lachen.
Ook niet onbelangrijk.

LuckyGirl | 15-12-16 | 12:13

Ah, er mogen van Buma geen haatimams komen, maar de dominees mogen van de kansel vrolijk blijven voorlezen uit Leviticus. Dat dan wel, natuurlijk...
ik had al bij de interruptiemicrofoon gestaan.

Stormageddon | 15-12-16 | 12:12

Die Buma is een nu paar minuten aan het preken, en mijn ontbijt komt spontaan naar boven.

ja, en nou? | 15-12-16 | 12:12

Felix Rottenberg. Ik zeg niks meer.

*hoofdschuddend naar buiten kijkt en zich in arren moede afvraagt waar en wanneer het mis ging*

Spinal Fap | 15-12-16 | 12:12

DebraCadabra | 15-12-16 | 12:02
Ik herinner me niet enige rol te hebben gespeeld in het uitmoorden van miljoenen. Of je zou moeten doelen op dat ik door een vader werd opgevoed die twee broers in het verzet verloor en zelf twee maanden 'logeerde' bij de SD-Aussenstelle Maastricht. Dit o.a. voor het organiseren van onderduikplekken en verzorgingslijnen voor Joden en voor Arbeitseinsatz-opgeroepenen.

WirMachenMusik | 15-12-16 | 12:12

Ja Buma, haal alles door elkaar.
Je oreert voor eigen kerk maar in de praktijk ben je voor vrijheid van alle soorten gelovigen alle andere gelovigen en ongelovigen te verketteren.
En waar blijf ik als ongelovige?

LuckyGirl | 15-12-16 | 12:11

Het is alsof ik de brilsmurf hoor praten ...

wan hung lo | 15-12-16 | 12:10

Heeft de farizeeer ook nog iets te melden over de religie van de vrede?

komtdatschot | 15-12-16 | 12:09

Zeg, Buma, ik wil juist meer beledigen. Hondelul.

Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 12:07

Nee, blonde muts, sommige meningen kan ik niet respecteren.
Respect komt van diep van binnen, niet van bovenaf, en niet van één kant.

LuckyGirl | 15-12-16 | 12:06

Ow, ze is al opgehouden.
Never mind. Nu komt een zwaargewicht, die blijkbaar eerder tegen lijkt te zijn.

Raad_maar_raak! | 15-12-16 | 12:06

Ik kan geen touw vastknopen aan wat mevrouwtje Loofhutjes voorleest. Zal aan mij liggen.

Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 12:06

Ik kreeg thuis koffievisie tijdens Taverne. Wat is het begin standpunt van deze Groenlinks muts?

Raad_maar_raak! | 15-12-16 | 12:06

Het doel van de uiting. Zegt Groen Linksdevrouwenrechtsdemannen. Alsof de rechter niet duidelijk heeft gemaakt dat het gaat om het gevoel van de beledigde, ongeacht de bedoeling van de uiting.

LibertasSimplex | 15-12-16 | 12:05

Hierna is de de farizeeer buma aan het woord.
Ook al zo,n soppert die zichzelf graag hoort oreren achter de microfoon.

komtdatschot | 15-12-16 | 12:05

@malang | 15-12-16 | 11:58
Gelul. Die wet is dus geen buffer. Het antisemitisme en de jodenhaat wordt er totaal niet minder door en ook de beledigingen niet. En wat het dus daarnaast betekent is dat ik niet mag zeggen wat ik van de islam vindt. Dat laat ik me dus niet gebeuren.
De wet is er ter bescherming van slachtoffers, maar slachtoffers van wat? Van beledigingen of van de identificatie aan de groep die beledigt wordt? Vaak is er ook daadwerkelijk te beledigen. En wat is dat dan beledigd voelen? Gekwetst voelen? Bullshit. Het is gezeur. Soms moet je dingen horen die je misschien juist niet wilt horen, ook over je allerheiligste en allegevoeligste ideeën.
youtu.be/O-IX69mjpcA

Stormageddon | 15-12-16 | 12:05

GL gelooft dus dat je de Turkse bevolking kan dwingen de Armeense genocide te erkennen?
Dit gaat nergens heen.
Dat komt uit dezelfde doos waarin het opdringen van democratie zit.

LuckyGirl | 15-12-16 | 12:03

Die blonde muts staat volgens mij flink te soppen achter de microfoon.

komtdatschot | 15-12-16 | 12:02

Groepsbelediging met bedreigingen en moorden eventjes op een hoop gooien.

WirMachenMusik | 15-12-16 | 12:02

FreeVogelaar | 15-12-16 | 11:38
Hoezo uit de linkse hoek? Dit is een gevecht tussen deugend rechts (D66 en CDA) en populistisch rechts (PVV en VNL). VVD huilt nu vanwege electorale redenen mee met de PVV. Dit hele debat is geneuzel in de marge. Iedereen is het er over eens dat VVMU belangrijk is, maar niet onbegrensd. De discussie gaat nu of we de grens 1 mm gaan verleggen of niet. Die millimeter wordt nu uitvergroot door rechts om electoraal te scoren.

MultiPlex | 15-12-16 | 12:02

En nu een voorleesmoeder??

interneppert | 15-12-16 | 12:02

@WirMachenMusik | 15-12-16 | 11:39

Ja. Uit schaamte. Erkenning van de eigen rol in het uitmoorden van miljoenen.

Zouden meer naties moeten doen.

DebraCadabra | 15-12-16 | 12:02

@hotnot hebben we dan in de kamer dan een kennel ??

witchmaster | 15-12-16 | 11:59

Stormageddon | 15-12-16 | 11:46
====
Die mening hoeft ook niet te veranderen. De wet is alleen buffer tegen belediging louter en alleen omdat je tot een groep (bv. Jeauden) behoort. Goede zaak, die wettelijke bescherming.

malang | 15-12-16 | 11:58

Mevrouw de voorzitter tegen Kuzu: terug, in je mand!
Kuzu druipstert naar achter.

hotnot | 15-12-16 | 11:57

@Niederländer | 15-12-16 | 11:53
Exact. Dáár zit de kneep. Het recht om onder het mom van religie alles te mogen te zeggen wat je als atheïst vanwege 137c/d niet zou mogen. Nou, schaf 137c/d dan maar af vanwege het rechtsgelijkheidsbeginsel. Veel simpeler dan dat is dit hele debat niet.

Stormageddon | 15-12-16 | 11:57

Buma denkt ik moet oppassen wat ik zeg want anders kan ik niet aan schijven met de vvd maart a.s

witchmaster | 15-12-16 | 11:57

"Als je maar vaak genoeg herhaalt dat zwarten lui zijn, Joden geldwolven en Marokkanen crimineel, dan gaan mensen dat geloven "
70% van de Marokkaanse mannen van 30 in dit land is in zijn leven verdachte geweest van een misdrijf. Dat heeft dus weinig meer met geloven te maken.

wapster | 15-12-16 | 11:57

@klinkklaar | 15-12-16 | 11:47
Nederland is het eerste land waar kritiek op islam is gecriminaliseerd. Geert Wilders veroordeling heeft niet alleen betrekking op het afschuwelijke onrecht dat dit parlementslid is aangedaan, maar ook dat het Nederland is dat voor de aller eerste keer in Europa wegens een afwijkende meningen over de islam heeft gecriminaliseerd.

FreeVogelaar | 15-12-16 | 11:56

En weer wordt Kuzu afgeserveerd.

_Fly66_ | 15-12-16 | 11:56

Het PVV-trauma van Buma heeft geleid tot zijn lidmaatschap van de Scientology Church. Anders kan zijn hysterie niet verklaard worden.

Musset | 15-12-16 | 11:55

Kuzu moest helemaal van achter komen, hahahaha.
Hij trekt de gehandicaptenkaart?

LuckyGirl | 15-12-16 | 11:55

Laat ze maar zwaaien met die IS vlaggen, dat legt de grootte van de problemen alleen maar bloot.
Dat is nodig.

LuckyGirl | 15-12-16 | 11:54

Tis weer eens een hoop geklep voor de buhne om de kiezers de indruk te geven dat de*kuch*politieke partijen er voor hun zijn.
Man man man.

komtdatschot | 15-12-16 | 11:54

*vraagteken had uitroepteken moeten zijn...

Stormageddon | 15-12-16 | 11:53

@malang | 15-12-16 | 11:39
Dat zou in principe wel mogen, omdat de hakbars oproepen tot geweld en dat blijft strafbaar.
Behalve natuurlijk als het gebeurt uit religieuze gronden. Dan mag opeens alles.

Niederländer | 15-12-16 | 11:53

@Kris | 15-12-16 | 11:50
Flikker op met je complotjes. De tweede kamer is autonoom, regelt zijn eigen agenda, onafhankelijk van die van de regering, van Brussel of wie dan ook. Het initiatief voor dit debat is van VNL, niet van de VVD? Je weet niet waar je over lult.

Stormageddon | 15-12-16 | 11:53


klinkklaar | 15-12-16 | 11:47

Demonstreren? Daar hebben de meeste mensen (waaronder ikzelf) helemaal geen tijd voor. Mijn protest volgt in het stemhokje. Veel effectiever.

Lucioperca | 15-12-16 | 11:52

Wanneer het oeverloze gebabbel op deze manier door gaat is Bosma rond twaalf uur vanavond wel aan de beurt.
Kan rustig boodschapjes gaan doen dus.

slim bedacht van de VVD.. dit debat is slechts een afleiding, ondertussen wordt er getekend in Brussel....

Kris | 15-12-16 | 11:50

De groepen waartoe ik behoor, waaronder Limburgers en (agnostische) katholieken, mag iederen rustig beledigen. Want dat doe ik zelf geregeld ook.

WirMachenMusik | 15-12-16 | 11:48

Als je de Spaanse Inquisitie (een soort Holocaust onder Protestanten) ontkent, ben je dan strafbaar ingevolge 137c?
Ja, nu u mijnheer Pechtold, Buma, Segers, Staay....
Overigens, prachtig hoe Teverne zich in het moeras verzuipt.
Buma gaat ons nu een lesje geven.

Musset | 15-12-16 | 11:48

Positieve discriminatie is de grootste belediging die een groep naar zich toe geslingerd kan krijgen.

LuckyGirl | 15-12-16 | 11:47

Ik zie helemaal geen demonstraties tegenwoordig!
Voor de vrijheid van meningsuiting of voor bv Wilders.
Ik zie geen demonstraties tegen landverrader en topcrimineel Rutte voor het negeren van de NEE.
Omdat demomstreren over het algemeen een elitaire hobby is.
De deugenaars zijn over het algemeen wat fanatieker om hun mening fysiek te laten blijken en niet alleen op fora als deze.
Zonder tegenstand qua kiesgedrag en of massademonstraties gaat er inderdaad geen ene reet veranderen.
Ik ben ook tegen discriminatie maar ik ben er wel voor om je vijand te mogen benoemen.
Ik zie dat niet als discriminatie.
Dus bv demonstreren voor minder islam en voor de vrijheid van meningsuiting gaan dan hand in hand.
Want hoe kun je mij verbieden mij mijn gezond verstand te laten gebruiken en als ik dan vervolgens inzie dat een ideologie als de islam een gevaar voor onze samenleving vormt dat als discrminerend te benoemen.
Dat is voor mij namelijk een vaststaand feit.

klinkklaar | 15-12-16 | 11:47

@malang | 15-12-16 | 11:39
Wordt die mening daar dan anders van? Nee, die gaat dan hooguit ondergronds. Laat maar horen. En hakbars en islamietjes worden NOOIT vervolgd voor overtreding 137c/d, dus waar lul je in vredesnaam over?
En nochtans, als er één volk een dikke huid heeft voor haat en beledigende uitingen dan is het wel het Joodse volk. Wat de joden bedreigt is daadwerkelijk geweld, gewelddadige intimidatie en oproepen tot geweld tegen hen. Dat blijft strafbaar. Daar gaat het hier niet over. Dit gaat over belediging, 137c/d.
Capiche?

Stormageddon | 15-12-16 | 11:46

@Stormageddon | 15-12-16 | 11:41
Dat irriteert mij ook, maar kijk wel uit dat we geen groep van stotteraars gaan beledigen, anders staan we dadelijk voor de Rechter wegens groepsbelediging.
We wonen inmiddels in een land gelijk Noord Korea.

FreeVogelaar | 15-12-16 | 11:46

ChatBot | 15-12-16 | 11:32:
Toen ik hem nog goed vond, ja.
Nu is hij zelf ernstig beperkt in zijn hersenfunctie.
Denk nog steeds met genoegen terug aan het Teeuwen bashen van Freek, de jaloersheid droop ervan af.
Niet te vergeten zijn dedain voor publiek, volgens Freek moet je na een grap uitleggen wat je ermee bedoelde.
Sneu.

LuckyGirl | 15-12-16 | 11:43

@Homo homini lupus | 15-12-16 | 11:37
Het is een lulletje rozewater. Hakkelend, stamelend en heeft zijn principes niet op orde. Hij kon met drie zinnen het gezeur van Pechtold et al. afdoen, maar laat zich klemlullen omdat hij niet weet waar hij het over heeft.

Stormageddon | 15-12-16 | 11:41

Stormageddon | 15-12-16 | 11:21
====
Mogen Jeauden niet beschermd worden tegen de 'mening' van neonazis's en haatbaarden? Als je dit artikel afschaft, kun je ook hakbars niet meer vervolgen vanwege hun preken/geschriften.

malang | 15-12-16 | 11:39

"In flagrante tegenstrijd met de officiële geschiedschrijving" mag dus alleen niet mbt de holocaust?

WirMachenMusik | 15-12-16 | 11:39

Ook vandaag wordt weer eens fijntjes aangetoond dat het Wilders proces uit de Linkse hoek kwam en komt. Wie zijn vrije mening nog belangrijk vind, die geeft de Linkse partijen op 15 maart zijn verdiende loon.

FreeVogelaar | 15-12-16 | 11:38

MultiPlex | 15-12-16 | 11:32:
Voor moslims is dit een win-win situatie.
Ze kunnen straks beledigen versus ze kunnen zich straks overal over beledigd voelen.
Aanzetten tot haat, ook onzin.
Zolang niemand oproept tot geweld, ben ik voor absolute vrijheid van meningsuiting.
Vrijheid voor iedereen, belediging voor iedereen.
Klaar.
De rechterlijke macht heeft wel wat beters te doen.

LuckyGirl | 15-12-16 | 11:38

@Ardbeg | 15-12-16 | 11:13

Onzin. Je verwijst naar een artikel waarin een tijdelijk verbod gold omdat er ongeregeldheden werden verwacht. Het wordt gewoon nu ook niet vervolgd. Kijk nog eens naar een Pro Palestina demonstratie (Joden dood! O sorry, 'zionisten').

DebraCadabra | 15-12-16 | 11:38

Ik mag die Taverne wel..

Homo homini lupus | 15-12-16 | 11:37

comedy capers iets anders kan ik er niet van maken , ik voel me gewoon beledigt waar liggen de formulieren hier .

witchmaster | 15-12-16 | 11:36

Kuzu: Ik wil mijn recht op nederlanderschap opeisen edoch mijn turkse president dienen en voortaan loyaal genoemd worden. Oh ja mijn religie geeft mij trouwens carte blanche op het vernietigen ven joden, homo's, christelijken etc,etc... Maar beledig mijn fijne groepje mensen niet.

rattenvanger XL | 15-12-16 | 11:35

Geweldige reactie van Pechtold weer. De tegenstanders zijn schorriemorrie (zetelrovers, toch?) DUS is het voorstel niet goed.

Ach, ach, man, ga met pensioen.

DebraCadabra | 15-12-16 | 11:35

Peggold is langzaam aan het mummificeren.

1+1 | 15-12-16 | 11:34

Taverne bedoelt het goed (137c weg is een goed begin) maar of hij het redt met 'put your money, where your mouth is' en 'Als je vindt dat dingen beter kunnen, moet je proberen ze te veranderen' is maar de vraag.
Steur zal hem moeten redden.... spannend!
Dit gaat een historisch debat worden.

Musset | 15-12-16 | 11:34

Stormageddon | 15-12-16 | 11:26

Dank u, ik wou ook zoiets zeggen. Maar kon de goede bewoordingen niet vinden.
Het moet gewoon een klachtdelict worden. Alleen in te dienen door de "beledigde" zelf.
Op die manier zal er per individu een rechtszaak gevoerd moeten worden en dat heeft dus als positief effect dat de meesten geen zin hebben in een rechtszaak en zich plotseling niet meer beledigd voelen.

Bijtendehond | 15-12-16 | 11:33

De VVD zit in een moeilijke bocht (eigen schuld).
Ze willen zo dicht mogelijk tegen de PVV aanschuren maar willen er tegelijk niks mee te maken hebben.

LuckyGirl | 15-12-16 | 11:33

De haatbaarden en haatjurken staan handenwrijvend mee te kijken. Als deze wijziging er komt, kunnen haatimams straks ongestraft aanzetten tot haat tegen ongelovigen en kaaskoppen.

MultiPlex | 15-12-16 | 11:32

@LuckyGirl | 15-12-16 | 11:30
Freek de Jonge kon ook zo lekker gehandicapten bashen in de jaren 80.

ChatBot | 15-12-16 | 11:32

@Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 11:23
Ah ok, lijkt me ook dan.

lulkoekhapper | 15-12-16 | 11:32

Abject | 15-12-16 | 11:29

Moeeederrrr..

1+1 | 15-12-16 | 11:32

Ga de groepsbeledigingen in een gemiddelde Hans Teeuwen theatershow maar eens tellen.
Vrouwen, gelovigen, Josti's, Hells Angels, leden van het koningshuis.
En om elke uitspraak werd gelachen.
Gaan we alle publieksleden ook oppakken?

LuckyGirl | 15-12-16 | 11:30

Dit gaat er dus gebeuren wanneer je uiterst subjectieve zaken als belediging in de wet opneemt;
- vrouw steekt over wanneer het licht rood is
- agent spreekt vrouw aan, vrouw loopt door,
- agent houdt vrouw aan en wordt prompt beschuldigd van etnisch profileren
www.telegraaf.nl/binnenland/27240659/_...
Wetshandhaving onmogelijk geworden omdat politici zich als politiek correct willen afschilderen.

ChatBot | 15-12-16 | 11:30

Buma op tv.. Ik mis van Kooten en de Bie.

Abject | 15-12-16 | 11:29

Ah, de Godwin van Van Nispen! Je kom er op wachten. Tjongejonge.

Stormageddon | 15-12-16 | 11:29

Uhmmmm, Even tussendoor, Makje heeft al 4 maal een Toiletgang gemaakt!

Hermes Trismegistus | 15-12-16 | 11:27

Ik ben benieuwd of het aangifte doen van groepsbelediging middels voorgedrukte aangifteformulieren nog ter sprake komt. Voorgedrukte aangifteformulieren zou per wet verboden moeten worden, evenals het door de politie sturen door een mening geven over een bepaalde toekomstige verdachte.

kweethetooknietbeter | 15-12-16 | 11:26

Taverne hakkelt en stottert... het gaat om een eenvoudig principe: het individu gaat boven de groep. Burgerrechten gelden individuen, niet groepen. De wet gaat niet over groepen en groepsgedragingen, het gedrag van een individu is strafbaar en slechts een individu kan belededigd wordt. Simpel zat.

Stormageddon | 15-12-16 | 11:26

Zelfverklaarde slachtoffers van groepsbelediging maken zichzelf onsterfelijk belachelijk.
En kan geen plek hebben in een wetboek van strafrecht.

LuckyGirl | 15-12-16 | 11:26

@lulkoekhapper | 15-12-16 | 11:17
Volgens de sprekerslijst op tweedekamer.nl staat Marcouch op plek 10 en spreekt Monasch niet. Ik neem aan dat beiden wel zullen spreken.

Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 11:23

@malang | 15-12-16 | 11:14
NEE! NEE! NEE!
Buma vliegt hier dus echt uit de bocht....
"Omdat het echt een historische fout zal zijn. Ik vind dat de wetgever altijd aan de kant van het slachtoffer moet staan. In een periode waarin de spanning in de samenleving - die deels voortkomt uit al dat gescheld - toeneemt moeten we zo'n wetsverandering niet willen."

Slachtoffer van wie of wat? Slachtoffer van degene die beledigt, of slachtoffer van zijn eigen bubble, zijn eigen vooroordelen, zijn eigen groep, zijn eigen religie, zijn eigen gevoelens die blijkbaar gekwetst kunnen worden...? De vraag stellen is 'm beantwoorden.
Buck up and grow a fucking pair!

Stormageddon | 15-12-16 | 11:21

@Raad_maar_raak! | 15-12-16 | 11:14
Probleem is, dat de stronk en de wortels blijven zitten na het zagen.

necrosis | 15-12-16 | 11:19

@Lupuslupus | 15-12-16 | 10:53
I.p.v "koekje erbij?": "Debatje erbij?"

McMarx | 15-12-16 | 11:19

Op dit moment is het:
Ik behoor tot een groep die beledigd wordt, dus ik doe aangifte.

Met deze wijziging kan het worden:
Ik behoor tot een groep, maar ik bepaal zelf of ik beledig ben.

Raad_maar_raak! | 15-12-16 | 11:18

Dus ik mag zeggen dat ik het vermoeden heb dat Pechtold een pedofiel is ?
alshetware | 15-12-16 | 11:17

Nee, is smaad/laster.

Bijtendehond | 15-12-16 | 11:18

PvdA niet op de lijst? Zijn ze alvast aan het wennen dadelijk na de verkiezingen?

lulkoekhapper | 15-12-16 | 11:17

Dus ik mag zeggen dat ik het vermoeden heb dat Pechtold een pedofiel is ?

alshetware | 15-12-16 | 11:17

In debat met Van der Staaij valt Taverne toch wel door de mand als parlementair lichtgewicht.

Jon Snow | 15-12-16 | 11:16

Ik stel voor: een verplichting tot vrije meningsuiting gekoppeld aan het recht om beledigd te worden.

LuckyGirl | 15-12-16 | 11:14

@Staaij
Omdat je een boom niet neerhaalt met een staaf dynamiet maar met een zaag

Raad_maar_raak! | 15-12-16 | 11:14

Je kunt er natuurlijk ook een wet bijmaken voor dat holocaust-probleem.

Artikel zoveel: Het ontkennen van de holocaust is verboden op straffe van...

Bijtendehond | 15-12-16 | 11:13

Leuk dat de truffels van DENK zich hebben gemeld voor dit debatje.... en nu hierna maar met zijn drietjes( viertjes) gezellig gebruik maken van het recht op vrije meningsuiting in... ik noem maar een boerenkermis op..... Turkije.
Oh, wacht.....

mallekater | 15-12-16 | 11:13

Al Qaida vlaggen met het geschreeuw 'dood aan de Joden' mag toch ook in de Schilderswijk? Als de Nederlandse staat deze artikelen toch niet handhaaft, waarom zou je ze dan nog in de wet zetten?

DebraCadabra | 15-12-16 | 11:11

Holocaust ontkenning mag niet, maar Armeense genocide ontkenning is wel wenselijk.

Lyin Ted | 15-12-16 | 11:10

Artikel 39. Wetgevingsoverleg:
De commissie is niet bevoegd te besluiten tot maximumspreektijden bij wetgevingsoverleg. Wel kan de commissie beslissen dat leden die aan het overleg willen
deelnemen de door hen gewenste spreektijd tevoren opgeven.

Artikel 43. Plenaire behandeling na begrotingsoverleg:
Voor de plenaire afronding van het begrotingsoverleg stelt de Kamer een maximumspreektijd per fractie vast.

Artikel 44a. Plenaire behandeling na algemeen overleg
(tweeminutendebat):
In afwijking van artikel 64 bedraagt de maximumspreektijd per fractie twee minuten, met inbegrip van de benodigde tijd voor de indiening van moties.

Artikel 55a. Deelname aan de beraadslaging van in Nederland gekozen leden van het Europees Parlement:
De Kamer kan maximumspreektijden voor de bijdrage van deze leden vaststellen.

Artikel 64. Maximumspreektijd:
Onverminderd artikel 43, eerste lid, kan de Kamer voor de behandeling van een onderwerp maximumspreektijden vaststellen per fractie met inachtneming van de omvang van de fracties, en voor de ministers. Daarbij kan tevens worden bepaald dat de beraadslaging zal worden beperkt tot één termijn.

Artikel 65. Ophouden met spreken:
Zodra de voor de redevoeringen of de stemverklaringen gestelde maximumspreektijd is verstreken, verzoekt de Voorzitter de spreker met spreken op te houden. Deze geeft
terstond aan dit verzoek gevolg.

Artikel 138. Volgorde vragenstellers en spreektijden:
De Voorzitter bepaalt de volgorde waarin de onderwerpen tijdens het vragenuur aan de orde worden gesteld.

bron: www.tweedekamer.nl/sites/default/file...

kweethetooknietbeter | 15-12-16 | 11:10

Ik vind zwaaien met een ISIS-vlag in NL ook groepsbelediging.
Waar zijn die voorgedrukte aangifte?
Hier zal @Het_Om wel geen interesse hebben.

Bijtendehond | 15-12-16 | 11:09

Nou, dat komt mooi uit, op de 5e sterfdag (alweer) van Christopher Hitchens. Zijn speech is over eenzelfde wetgeving in Canada, is the speech to end all speeches over dit onderwerp. Eigenlijk zou deze video gewoon in een eindeloze loop herhaald moeten worden voor de kamerleden, net zo lang tot ze het snappen en uit hun hoofd kennen.
www.youtube.com/watch?v=jyoOfRog1EM

Stormageddon | 15-12-16 | 11:09

Taverne, mijn favoriete kamerlid, jammer dat zijn stem tegen het reddingspakket aan Griekenland hem de kop heeft gekost en hij niet meer terugkeert in de kamer.

Ardbeg | 15-12-16 | 11:08

Beetje ouwe politiek van BUMA.

Je mag best een Nazi zijn, alleen mag je het niet in de praktijk brengen. In de VS en de UK mag dit ook gewoon. Van mij mag je Mein Kampf best in je bezit hebben en/of verkopen. Je mag het alleen niet in de praktijk brengen.

Raad_maar_raak! | 15-12-16 | 11:08

Hoe dan ook, Ik zit hier eigenlijk alleen maar te wachten tot Bosma aan het woord is geweest.
En inderdaad, dit varkentje kan hij wassen in seconden eerder dan in minuten.

LuckyGirl | 15-12-16 | 11:07

kadoendra | 15-12-16 | 11:02
Wilders stemde voor die wet omdat ze daarmee jihadisten al vroeg aan konden pakken. Maar hij had niet kunnen voorzien dat hij zelf ook steeds extremer zou worden. Al komt het hem nu goed van pas want het levert hem genoeg free publicity op.

Ardbeg | 15-12-16 | 11:06

Het grote voorbeeld in dit debat is de VS, en daar gaat het prima. Al wil Trump de vrijheid van meningsuiting wel wat inperken. Sterker nog, het zorgt ervoor dat mensen meer incasseringsvermogen krijgen en men elkaar aanspreekt op idiote uitspraken ipv dat de rechter dit doet. En zo hoort het ook, het is een maatschappelijk iets waar de politiek zich niet teveel mee moet bemoeien. Hier hebben we het continu over 'wat je wel en niet mag zeggen' ipv wat er wordt gezegd. Discussies liggen al jaaaaaren stil.

Ardbeg | 15-12-16 | 11:04

Livestream doet het niet in mijn browser. (IE-11)
Maar gelukkig heb ik chrome, Firefox en de browser van Avast (de beste) zodat ik het toch kan volgen.
Maar weer gelijk afgezet toen de tronie van het kereltje te zien was.
Lees wel hoe het verder gaat.

Dostranamus | 15-12-16 | 11:02

Alleen moet het blanke individu, zelfs in Zuid-Afrika, zich niet aanstellen natuurlijk.

Lyin Ted | 15-12-16 | 11:02

In 2007 stemde Wilders trouwens nog vóór het harder aanpakken van haatzaaien, racisme en discriminatie.
Ardbeg | 15-12-16 | 10:54
Eeeh, de PVV is toch nog steeds de partij die daar het meeste moeite mee heeft?

kadoendra | 15-12-16 | 11:02

Waar is Kolonel Kaas als je hem nodig hebt?

necrosis | 15-12-16 | 11:00

@ Lupuslupus | 15-12-16 | 10:53
Er bestaat zoiets als Google. Supermooi. Kun je je vraag stellen en krijg je (meestal) website met waar je het antwoord kan vinden. Had je kunnen doen, in plaats van tegelen op GS. Maar ach, met het oog op het reaguurdersklassement dat er weer aan komt, snap ik het wel.

Enniehoe... Op de website van de Tweede Kamer staat het volgende: "Hoeveel spreektijd krijgt een Kamerlid? Dat hangt af van het soort debat. Tijdens de regeling van werkzaamheden (het gezamenlijk bepalen van de vergaderagenda) kondigt de Kamervoorzitter regelmatig aan hoeveel spreektijd de Kamerleden krijgen in een plenair debat. Bij een dertigledendebat bijvoorbeeld krijgen Kamerleden meestal drie minuten spreektijd."

Er valt dus, zoals wel meer zaken in onze Tweede Slaapkamer, geen peil op te trekken.

Enter Yeti | 15-12-16 | 11:00

@Lupuslupus | 15-12-16 | 10:53
Het debat zal (net als andere debattten) in zijn geheel terug te kijken zijn op debatgemist.tweedekamer.nl/plenaire-d... .

@Lupuslupus | 15-12-16 | 10:52
Het hangt volgens mij van het type debat af of er vaste spreektijden zijn dan wel dat de spreker kan aangeven hoeveel spreektijd hij of zij nodig heeft.

kweethetooknietbeter | 15-12-16 | 11:00

Umkes, Uh, Uh Uhm. Heeft de VVD echt geen goede sprekers zonder tussen Umh tussenvoegsels?

Hermes Trismegistus | 15-12-16 | 11:00

Stom: ik heb bij de naam Kuzu altijd gedacht dat die de president van Zuid-Afrika was maar dat is Zuma.

Rest In Privacy | 15-12-16 | 10:58

*De holocaust moest maar kunnen*, zegt Peggold. Tweede Slaapkamer slaapt verder.

Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 10:58

En Miezerig Mannetje krijgt 15 minuten.
Laat me raden:
PVV dit, PVV dat, PVV zus en PVV zo.
En vooral meer EU.
Daar heb je maximaal twee minuten voor nodig.

necrosis | 15-12-16 | 10:57

Als de waarheid wordt gesproken, voelen veel mensen zich beledigd.

maar toch | 15-12-16 | 10:57

-weggejorist-

Hermes Trismegistus | 15-12-16 | 10:57

@Lupuslupus | 15-12-16 | 10:52
Ik ken de regels niet precies. Maar een partij is natuurlijk nooit verplicht de maximale spreektijd vol te babbelen.

Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 10:56

En kijk onze stoere Janneman eens zitten in vak K.
Geen lid van de kamer, maar dat is kennelijk niet meer nodig.

Pechtold aan het woord. Krijg de kriebelels

Raad_maar_raak! | 15-12-16 | 10:54

Lupuslupus | 15-12-16 | 10:42
Hij heeft blijkbaar maar 6 minuten nodig. Het is zijn eigen wetsvoorstel toen Johan Driessen zijn zetel verloor (en dat hij bewust heeft laten liggen om een proces uit te kunnen lokken) dus hij hoeft eigenlijk alleen maar te zeggen: wat VNL zegt. In 2007 stemde Wilders trouwens nog vóór het harder aanpakken van haatzaaien, racisme en discriminatie.

Ardbeg | 15-12-16 | 10:54

Krijg zo koffievisite dus kan het debat *helaas* niet volgen. Hopelijk komt er nog een samenvatting, later. En anders lees ik het wel in de panelen...

Lupuslupus | 15-12-16 | 10:53

@Lupuslupus | 15-12-16 | 10:42
De partijen bepalen zelf hoeveel spreektijd ze willen hebben, meen ik.
Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 10:47
.
Oh? Bij andere debatten wordt de spreektijd bepaalt naar het aantal zetels van een partij maar nu dus even niet....

Lupuslupus | 15-12-16 | 10:52

Ja leuk gezegd dominee, maar dat interesseert die moslims geen klap.

Bijtendehond | 15-12-16 | 10:49

@necrosis | 15-12-16 | 10:43

Omdat Bosma een duidelijk en helder verhaal heeft. Wat je in 6 minuten kunt houden. Als je nog heel veel er bij moet framen, heb je aan 10 minuten niet genoeg.

roze_bril | 15-12-16 | 10:47

@Lupuslupus | 15-12-16 | 10:42
Kuzu heeft geen twee zetels, er heeft namelijk nog nooit iemand op DENK gestemd aangezien die 'partij' nog niet bestond in 2012.
En hun voorkeurstemmen waren samen ongeveer de helft van wat je nodig hebt voor één zetel.

necrosis | 15-12-16 | 10:47

@Lupuslupus | 15-12-16 | 10:42
De partijen bepalen zelf hoeveel spreektijd ze willen hebben, meen ik.

Lewis Lewinsky | 15-12-16 | 10:47

Omdat kuzu een grote verbinder is. Volgens Marietje Schaak.
RickTheDick | 15-12-16 | 10:46
.
haha.

Lupuslupus | 15-12-16 | 10:47

De democratie is dood, net als de vrijheid van meningsuiting.

Kris | 15-12-16 | 10:47

@Lupuslupus
Omdat kuzu een grote verbinder is. Volgens Marietje Schaak.

RickTheDick | 15-12-16 | 10:46

Ah, ik heb hem door: hoe langer de spreektijd, des te meer tegen de Vvmu. Tuurlijk, makes sense.

kadoendra | 15-12-16 | 10:45

Vrijheid van meningsuiting mag zolang je maar de mening van het goedvolk verkondigt.

Geweld mag niet tenzij iemand iets zegt dat tegen de mening van het goedvolk ingaat.

Liegen en mensen vals beschuldigen mag zolang je maar bij het goedvolk hoort (he Marietje Schaake).

Dit is Nederland anno nu. En daar gaat op 15 maart helemaal niets aan veranderen. Tegen die tijd is men het negeren van het referendum al lang vergeten en zal het volk weer braaf op het goedvolk van PvdA, CDA, D66 en natuurlijk VVD stemmen.

Het enige dat er in NL verandert is de belastingaanslag, die wordt ieder jaar meer.

James Lastig | 15-12-16 | 10:43

Waarom krijgt Bosma de minste spreektijd (zes minuten) en Kuzu 10 minuten?

necrosis | 15-12-16 | 10:43

Waarom krijgt Bosma maar liefst 6 minuten, daar kunnen er best 5 van af om ook nog aan Pechtold te geven

kadoendra | 15-12-16 | 10:42

Waarom krijgt Bosma (vijftien zetels) maar 6 minuten spreektijd en Kuzu (twee zeteltjes) TIEN minuten?? Wat is dat voor onzin??

Lupuslupus | 15-12-16 | 10:42

Jan Roos zit in Argentinië. Zag hem net lopen in zijn trainingspak. Had zijn zogenaamde pik uit zijn broek hangen. Grt Marietje Schaake (d66)

RickTheDick | 15-12-16 | 10:39

Pastor Sippenhaft | 15-12-16 | 10:36
Het vrije woord heeft Pim vermoord?

Ardbeg | 15-12-16 | 10:38

Tjee, heeft Pechtold een kwartier nodig om uit te leggen hoe belangrijk het is dat je een collega de dood in moet kunnen demoniseren onder de noemer vrijheid van meningsuiting...??
We missen Pim nog steeds.
Pechtold zou moeten zwijgen. Hij heeft niets goeds voor met onze 'vrijheid'.

Pastor Sippenhaft | 15-12-16 | 10:36

'We zijn nou eenmaal geen land van mietjes'
Precies. Net als dat een beledigend tekeningetje van de PVV-leider ook moet kunnen zonder dat de premier in spé en voorvechter van de VVMU direct huilie huilie gaat doen en media gaat oproepen hun cartoonisten te censureren omdat hij anders niet aan een verkiezingsdebat mee wil doen. Dat vergeten we niet Bosma.
Net als dat we niet vergeten dat de PVV dit bewust op de plank heeft laten liggen zodat slachtoffer Wilders nu met zijn veroordeling kan pronken en een nieuw instituut heeft om tegenaan te schoppen.
Ik ga er even voor zitten.

Ardbeg | 15-12-16 | 10:34

Discrimineren op grond van religie moet niet verboden worden maar juist aangemoedigd.
En die regel staat helemaal vooraan in het wetboek.
Als ik een boek moet lezen waar de eerste regel vol bullshit staat smijt ik het meteen in de hoek.
De bijbel, ook een goed voorbeeld.

keestelpro | 15-12-16 | 10:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken