Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PEILINGS. Wilders dendert door naar 36 zetels

enbedankt534.jpgHopsakee. Zo'n veroordeling door D66-rechters gaat niet in de koude kleren zitten. Twee zeteltjes erbij voor de PVV van Geert Wilders, en 1 eraf voor de @MinPres van Veel Verder Decimeren. De Partij van de Achterinderugstekers wint ook weer eens wat en staat nu op 10. Iedereen veel succes met duiden. Volgende week meerrr. 36zetels.jpg

Reaguursels

Inloggen

Dat denk zetels wint is te danken aan de pleur-op van sukkel Rutte. Heb met veel turken gepraat en zo gaan ze Rutte een hak zetten. Of ze hopen dat de ak- party hier groot gaat worden en gooien na de verkiezingen güllensylvana eruit

rattenvanger XL | 12-12-16 | 17:41

Peilingen zijn peilingen en daarmee onbetrouwbaar. Ga maar uit van Wilders naar de 50 zetels. Als afrekening met de gevestigde orde. Had 8 jaar Paars er al een puinhoop van gemaakt, de jaren daarna waren van een nog grotere puinzooi. Rutte bakte er nog minder van dan zijn voorganger Balkenende. Nederland heeft al bijna 20 jaar te maken met lastenverzwaringen door verkeerde prioriteiten. De burger voelt zich inmiddels niet meer serieus genomen. Omdat het water naar de zee dragen was. De EU bleek een slagaderlijke bloeding te zijn, de immigratie nog een maagbloeding erbij. We stonden erbij en keken ernaar. Bijna apathisch. En dat moet veranderen. Want een bloedende burger om een bloed donaties blijven vragen is krankzinnig. En dat gaan de politici die dit veroorzaakt hebben voelen in maart 2017.

Betweetert | 12-12-16 | 10:23

Balen man, 36 zetels in de oppositie. Had fijner geweest in de regering, maar helaas.

Poepschepper | 12-12-16 | 09:03

Reaguurders zijn wel kort van geheugen. Dit gaat elke 4 jaar hetzelfde: 30+ zetels in peilingen, 15 zetels in de kamer.

Diabhal | 12-12-16 | 08:34

@michelr | 12-12-16 | 07:31

De SP en de PVV hebben een vrij uitgebreid verkiezingsprogramma. Vol ideeen waar je het eens of oneens mee kan zijn. Dat deze partijen slechts oppositie hebben gevoerd is dat dit land vol paljassen zoals u zit die de obligate tekstjes van tot de huig aan toe in de mond nemen en tijdens het spreken het politiekcorrecte ejaculaat rondspetteren.
.
Overigens hebben de politiekcorrecte partijen inderdaad heel veel ideeen. Het destructieve effect daarvan is inmiddels dagelijks in onze samenleving te aanschouwen. Nee, dat is inderdaad beter, zeg.

Parel van het Zuiden | 12-12-16 | 08:02

@mallekater, de MSN moet maar vooral haar gang gaan. Hun trucjes zijn tegenwoordig direct te weerleggen dankzij de social media. Ze dienen nu enkel ter (leed)vermaak of een gezonde dosis ergernistherapie.

ThePeet | 12-12-16 | 08:00

Hillary stond ook ruim voor. Afijn, wat iedereen zegt te gaan stemmen komt vaak niet overeen als men een vakje aan moet kruisen, wanneer het verstand in werking treedt. Die paljas kan net als de SP alleen maar oppositie voeren, ideeen heeft men niet.

michelr | 12-12-16 | 07:31

-weggejorist-

Henk-vd-buurvrouw | 12-12-16 | 06:45

Reken je nou maar niet rijk, de campagne begint pas.De MSM gaan vanaf nu vol op het orgel om Wilders slechter te maken en zichzelf op te hemelen.
Mindef bij de Kwis, Schippers bij WNL en de volgende maanden worden de dames en heren van onze regering stuk voor stuk in het zonnetje gezet.

mallekater | 12-12-16 | 06:42

Roeperttt | 11-12-16 | 10:40
koning, ik heb zes jaar geleden ook geen nieuwe besteld toen de oude het opgaf. Wat een rust in huis, en zoveel extra uren in de dag.

fehlerunfrei | 12-12-16 | 02:46

word ik opgepakt... wordt mijn IP gecontroleerd. Als ik deze rechters dezelfde bescherming wens als de heer Wilders? Mafklappers. Ik ben het niet altijd met hem eens, Ik ben geen crimineel. Maar door wie worden deze personen betaald? Ik hoop dat jullie er een heel goed gevoel bij krijgen.. waarom.... Waarom in vredesnaam? Wat zegt hij nu? minder minder?... belachelijk. Willen jullie oorlog in Nederland? Dit gaat toch een keer clashen, of is dat de bedoeling?. Hij moest en zou een strafblad dat was het doel. Minder Minder Minder Criminele berovende, egoïstische, egocentrische, stelende, geen respect voor het land en de bewoners die hun en hun ouders uitkeringen gaf, Marokkanen.... etc. de statistieken bevestigen het!. Tuurlijk zijn er lieve, nette, eerlijke Allochtonen en daar houd ik van. Ik hou van elk mens, dat mij hetzelfde geeft. respect en liefde. Helaas maak ik heeeel vaak het tegenovergestelde mee.

Geenjoris | 11-12-16 | 23:34

Wilders dendert door naar 36 zetels?
Gefeliciteerd hoor, Pritt Stift met die stijging van 2 zetels voor de PVV. Maar juich niet te hard, kijk ook even naar "Klik hier voor de grafiek van de afgelopen 2 jaar".
Dan zie je dat de PVV in januari op 42 zetels stond, en sindsdien bijna heel het jaar daalde. In april 39, in juni 37, in september 31. En dan is er nu wat herstel, weer naar 36. Maar "Wilders dendert door"?

Pace | 11-12-16 | 23:27

eerstneukendanpraten | 11-12-16 | 10:07

nee hoor, daar steekt Sylvana wel een stokje voor :)

LinkseWreker | 11-12-16 | 22:34

Goed om te lezen dat je hier nog wel mensen zijn die snappen dat het om de toekomst van Nederland gaat (helaas snapt bijna niemand het in mijn directe omgeving).

De PPV is de enige grote partij die iets wil doen aan de demografische afgrond door economische migranten de deur te wijzen. Bedenk wel dat er daarna nog steeds beleid moet worden gevoerd dat als gevolg heeft dat de mensen die hier het geld verdienen ook de meeste kinderen krijgen. Oftewel, het hele gelddistributie circus moet worden afgeschaft.

Gibbon | 11-12-16 | 22:26

Minister president Wilders..., dat wordt me wat, oei ! Pim leeft dus door in Greet.

Doe mij maar twee ! | 11-12-16 | 22:09

@Cockaforce | 11-12-16 | 21:40

Als je gelijk hebt hoef je je dus nergens druk om te maken. Dus ook niet over dit artikel. Slaap lekker.

Johnweer | 11-12-16 | 21:47

Als het zo blijft zo rond de verkiezingstijd, dan maar hopen dat Wilders ruim 35 mensen aan zich weet te binden die hun eigen naam kunnen lezen op de presentielijst.

JayJay | 11-12-16 | 21:45

Peilingen, net zoals die peilingen die Hillary de winst gaven toch?

Wilders heeft wel eerder zeer hoog in de peilingen gestaan, kwam niks van.

Dit zegt niks over wat ik hoop of wil, enkel over dat peilingen bullshit zijn en ik niet snap dat ze hier keer op keer aangegrepen worden.

Cockaforce | 11-12-16 | 21:40

Als de uitslag van deze laatste peiling ook zo is op 14 maart '17, dan teken ik ervoor.
Maar we kunnen gerust rekenen op de bevriende media van de gevestigde kliek, die wel weer een verrassing hebben, zoals een brievenbus-pisser bij de PVV of zo.

Keyboardspeler | 11-12-16 | 21:40

@Professor Superhirn | 11-12-16 | 10:09
Ja echt erg he!
En die Duitse security maar roepen: weniger! weniger!

keestelpro | 11-12-16 | 20:44

Logisch: jarenlang pamperen van overlast gevende Mocro's, reisjes aanbieden, vlinders vangen (natuurlijk in hun Eigen land)buurthuizen, kantklossen, kickbox lessen, enz. enz.enz. Zelfs "buurtvaders" (wie hebben die verder eigenlijk nodig? Chinezen? Indo's? Surinamers?) zelfs dan nog word het nix. Zonder deze lui zou opsporing verzocht 1x per halfjaar uitgezonden worden.... Je kunt er natuurlijk wat van zeggen, zoals in Ede, maar ja, dan brand je auto af,en ben je een Nazi, tokkie of een rechtsextreme racist.Er zal hier te lande danig het roer om moeten, met de huidige politici gaat dat niet gebeuren, die vinden het wel best, en flyeren 1x in de 4 jaar, en daarna kennen ze je niet meer. Laat Wilders maar de grootste worden, wat het ons zal brengen? geen idee, maar zo kan het zeker niet verder.

Wienerschnitzel mit | 11-12-16 | 20:25

Is er dan ook iemand opgevallen dat we sinds 5 weken terug 151 zetels in de 2e kamer hebben? Immers het totaal van de getallen bij "Versch 5 weken" is +1. Ze zijn de -1 van de CU vergeten in te vullen. Dit geeft mij al te denken in hoeverre alles goed werkt.

Dlareg | 11-12-16 | 20:25

@Poes Fiep | 11-12-16 | 18:42

Oeh, daar heeft u toch een punt. Zonder invulling van zulke details is zo'n oplossing natuurlijk niet goed af te wegen tegen de echte oplossingen van de andere partijen. Die zijn zo lekker concreet, hè. Grenzen wagenwijd open, geen controles, bouwvergunningen voor moskeen afgeven, gelukszoekerscentra met geweld vestigen in stad en land, gevangeniswezen en staatsruiven overbelasten met buitenlandse uitvreters die nog nooit een vinger voor dit land hebben opgetild.
.
Nee, u kunt beter voor die echte oplossingen kiezen. Op naar toekomst!
.
* FACEPALM *

Parel van het Zuiden | 11-12-16 | 18:52

Kabinet PVV-VVD-CDA-SGP
Ravissant | 11-12-16 | 10:08

Een nog enger kabinet dan nu. Maak je borst maar nat.

kleinkonijn | 11-12-16 | 18:44

Enfin, de oplossingen van Wilders zijn helder en duidelijk. Usuc | 11-12-16 | 17:46

Dan heb je het over dat a-4tje. Dat heb ik wel bekeken, maar ik vind dat niet allemaal zo duidelijk. Bijv. terugkerende jihadisten komen er niet meer in. Mooi, ben ik voor, maar wat doe je als dat Nederlanders zijn? Maak je ze dan statenloos? Tot nu toe mag dat niet. Ik zou het mooi vinden als het kon, maar ik hoor toch graag hoe dat dan geregeld gaat worden.

Poes Fiep | 11-12-16 | 18:42

Lijkt met netjes van Wilders om de rechters even een bloemetje te sturen , doos bonbons , fles wijn of in ieder geval een bedankkaartje. - goede promotie teams zijn niet makkelijk te vinden , namelijks , dusz

enorme sukkelzak | 11-12-16 | 18:13

Poes Fiep | 11-12-16 | 17:29 "We moeten Wilders massaal gaan vragen om te komen debatteren in krant en op tv, zodat hij kan vertellen welke oplossingen hij in gedachten heeft."

- We moeten niks. Nou ja, we moeten wel PVV stemmen natuurlijk. #meermeermeerzetels

Johnweer | 11-12-16 | 17:53

Poes Fiep | 11-12-16 | 17:29
.
Jaja,... van iemand die de absolute meerderheid heeft in zowel de Amerikaanse versie van de 1e en 2e kamer verwacht je wel samenwerking en van iemand met (in de peilingen) 25% van de stemmen niet?
.
Enfin, de oplossingen van Wilders zijn helder en duidelijk. Hij verkondigt ze dan ook al tien jaar. Mocht je het serieus nóg niet weten, bekijk dan even zijn website of de talloze interviews met hem. Bijvoorbeeld via YouTube.

Usuc | 11-12-16 | 17:46

Overigens schreef Meeus ook dat de PVV altijd hoger scoort in de peilingen dat ze feitelijk zetels krijgen. Of het echt zo is heb ik niet nagekeken. Maar ga er dus maar niet automatisch van uit dat de uitslag altijd nog beter zal zijn dan de peilingen aangeven.

Poes Fiep | 11-12-16 | 17:31

We moeten Wilders massaal gaan vragen om te komen debatteren in krant en op tv, zodat hij kan vertellen welke oplossingen hij in gedachten heeft. En zal moeten leren om zich acceptabel te gedragen. Ik breng hier even in wat hr. Meeus gisteren in de NRC schrijft, en wat ik confronterend vond: Wilders heeft 2 en een half jaar geleden dus gezegd dat hij zou gaan regelen dat we minder (criminele?) Marokkanen zouden krijgen in dit land. Maar er is vervolgens NIETS gebeurd. Helemaal niets. Dat is toch verontrustend? Ik wil op de PVV stemmen, maar aangezien we er van uit mogen gaan dat zij niet de absolute meerderheid krijgen, zal er moeten worden samengewerkt. DAn is het toch nodig dat deze partij nu eens laat weten wat zij concreet wil? BIj Trump had ik nog wel het vertrouwen dat die na de verkiezingen zou gaan samenwerken met anderen, Trump heeft een bedrijf groot gemaakt, die kan wat. Van Wilders weten we dat de kans groot is dat hij, als het aan komt op samenwerking, ruzie maakt en wegloopt. wat moet dat worden?

Poes Fiep | 11-12-16 | 17:29

Wie een kuil graaft voor een ander, valt er zelf in.
D66 en D66-rechters bedankt!

ET007 | 11-12-16 | 17:26

@koter | 11-12-16 | 16:58

Imho verwar jij het begrip agenda en programma. Ik heb trouwens het woord 'fundamenteel' nergens gebruikt, dat maak jij ervan. Laat mij in de waan dat DENK een islamitische partij is. Jij mag dan vinden dat DENK een soort PvdA is na een zonnebankbehandeling.

DebraCadabra | 11-12-16 | 17:23

We gaan zien hoe goed DENK haar electoraat kan mobiliseren.
DebraCadabra | 11-12-16 | 15:20
.
Daar zullen ze heel goed in blijken te zijn. De oproep om op DENK te gaan stemmen zal via de moskeeën gedaan (lees: opgedragen) worden.

Usuc | 11-12-16 | 17:15

koter | 11-12-16 | 16:51
.
Klopt. Hij is wel moslim. Wellicht vandaar dat in Rotterdam (wie is daar burgemeeester?) de eerste grote salafistenschool van Nederland opent.
.
http://nos.nl/artikel/2114628-zorgen-over-salafistenschool-rotterdam.html
.
Voor de rest vind ik het programma van DENK niet interessant. Wél wat de leden van DENK feitelijk hebben gedaan, gezegd en gestemd. Immers: geen woorden, maar daden. Straks gaat u anders nog geloven dat we die 1.000,- van Rutte echt wel krijgen. Enfin,... slechts een beperkt aantal links daarover in de vorige tegels.

Usuc | 11-12-16 | 17:08

de agenda is wel degelijk islamitisch. Het zijn ff-ing Erdogan fans man!
DebraCadabra | 11-12-16 | 16:27

Wat is er fundamenteel islamitisch in hun agenda? Kom niet met 'ze wilde niet stemmen op de dag van het suikerfeest'. Ik heb het programmma gelezen en kan het werkelijk niet vinden. Dit is het programma: www.bewegingdenk.nl/wp-content/upload...
Het document is een vrij typisch socialistisch feministisch klaagzang. Werkelijk geen reet islamitisch aan. Ik zie graag je fundamenteel islamitische DENK punten tegemoet.

koter | 11-12-16 | 16:58

Aboutaleb zit ook niet bij DENK.

Usuc | 11-12-16 | 15:53

Nee, maar hij is wel moslim. Belastingen worden in Nederland met name betaald door de middenklasse (heeft niks met je geloof te maken). Belastingen zijn zoals ik zei bezwarenswaardig in het algemeen (vanuit islamitisch oogpunt). Laat staan de exorbitante percentages die we in Nederland kennen (enkele tientallen procenten). DENK wil belastingen nog hoger maken dan ze al zijn.

koter | 11-12-16 | 16:51

Rotterdammert1965 | 11-12-16 | 16:00

Ik kan een partij slechts beoordelen op haar programma. DENK is gezien haar programma een Linkse partij net zoals de PVV dat ook is. Welke snode plannetjes iemand heeft kan ik niet beoordelen aangezien ik niet in iemands hoofd kan kijken. Gezien het programma kan je DENK gewoonweg niet islamitisch noemen. Aan complottheorieen hebben we denk ik ook niets.

koter | 11-12-16 | 16:42

@koter | 11-12-16 | 15:28

Kan het minder 'lachwekkend'. Dank u! Het islamitisch karakter werd haarfijn benadrukt met 'wij gaan niet stemmen want suikerfeest' kan iedereen daar ff rekening mee houden en het met naam, foto en al op het web zetten van islamitische kamerleden van andere partijen die 'niet volgens de leer van Mo stemden' op het interweb. Daar was de voorzitster van de Tweede Kamer nogal pissig over.
Nogmaals: de partij leeft van het zich afzetten tegen de autotochone Nederlanders; de agenda is wel degelijk islamitisch. Het zijn ff-ing Erdogan fans man!

DebraCadabra | 11-12-16 | 16:27

Ik ben het ook niet op alle punten met Wilders en de PVV eens. Maar op de voor mij heel belangrijke zoals vreemdelingenbeleid, meningsvrijheid, EU- en souvereiniteits-gerelateerde standpunten en laat ik het maar herstel van 'law and order' noemen is de PVV zonder meer de meest consistente en rechtlijnige partij gebleken.
En die linksigheid van de PVV? Voorzover dat solidariteit met ECHTE pechvogels en hulpbehoevenden - en dan vooral ook onze eigen pechvogels en hulpbehoevenden - betreft is ook dat voor mij een positief punt. Zelfde geldt voor hun dierenbeschermingsstandpunt in hun programma.
Wat betreft kwaliteit van bestuurders, in geval van regeringsverantwoordelijkheid, zie ik Wilders in staat om net zo pragmatisch en onideologisch te selecteren als Trump. Waarbij ik op mijn eigen levenservaring met bestuurders/managers afgaande weet dat de intellectualistische en/of met een fluwelen tong gezegenden daaronder zeker niet de succesvolste waren. Integendeel zelfs. En.. voor zeker zal Wilders daarbij ook buiten de gevestigde politieke incrowd zoeken en daarmee de decennialang misgroeide nepotistische establishmentverbindingen doorbreken.
Bovendien doet Wilders mij sowieso qua karakter, van alle NL-politici het meest denken aan Trump als 'a person who acts and gets things done'.

WirMachenMusik | 11-12-16 | 16:10

De partij islamitisch noemen is bijna lachwekkend... daarmee zijn ze simpwel te veel in tegenstrijd.
koter | 11-12-16 | 15:28

Het zand zit diep in uw ogen. Dit is hoe DENK begint, totdat hun invloed groter en groter wordt. Daar schuilt het gevaar in. Tot ze als politieke partij goed geworteld zit in de samenleving, dan gaat de deur open van het Paard van Troje.

Rotterdammert1965 | 11-12-16 | 16:00

Tubantia83 | 11-12-16 | 13:05

Deels heb je gelijk, maar dat geldt voor elke andere politieke partij hetzelfde. Die 10 zetels van de PVDA is ook niet de stem van alle Nederlanders.

Wat betreft de rechtsstaat, die zaagt zelf aan zijn eigen poten. Weet u nog die hoge piet van het OM met zijn kinderporno op zijn computer? Staf ? Niets, geen dag in de bajes doorgebracht, zelfs promotie gekregen. Rechters die verkrachters met zeer verschillende straffen laten wegkomen. Waarom, is de ene verkrachting dan minder erg als een andere verkrachting? 2 simpele voorbeelden. Nee, het is de willekeur van het OM en de rechters dat aan hun eigen poten zaagt. Daar heeft Wilders 0,0% schuld aan.

Rotterdammert1965 | 11-12-16 | 15:57

koter | 11-12-16 | 15:28
.
Aboutaleb zit ook niet bij DENK.
.
1. DENK is anti homo
http://www.dagelijksestandaard.nl/2016/06/denk-heeft-het-niet-op-homos-kuzu-bekritiseerde-turkse-politica-om-deelname-aan-gay-pride/

2. Tot zover de Koran dat toestaat natuurlijk.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/06/denkwatch_arib_mag_niet_eten_v.html
http://politiek.tpo.nl/2014/11/15/kuzu-ozturk-waren-conservatief-en-geradicaliseerd/

3. Door wie denk je dat de belastingen betaald gaan worden? Door de goedverdienende moslims? Ten gunst van wie denk je dat de belastingopbrengst gaat komen?
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2015/31/zeven-van-de-tien-somaliers-in-de-bijstand

4. Kan niet samen gaan met je bewering van #2. Quota zijn per definitie niet democratisch. Maar goed... democratisch wellicht naar Erdogan's maatstaf?
http://www.elsevier.nl/opinie/opinie/2016/04/298185-298185/
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/06/vragenuur_wordt_inmiddels_standaard_voorafgegaan_door_denkmoment.html
http://www.carelbrendel.nl/2015/05/10/denk-trekt-moslimbroeder-en-erdogan-fan-aan-voor-externe-betrekkingen/

Usuc | 11-12-16 | 15:53

Het heeft niks met Turken te maken, maar met moslims. DENK is een moslim-partij.
Usuc | 11-12-16 | 15:11

Veel te kort door de bocht. Dat de leden overwegend moslim zijn maakt de partij nog niet islamitisch. Dat Aboutaleb burgemeester is van Rotterdam maakt Rotterdam nog geen islamitische gemeente. Veel punten op het programma van DENK zijn zelf direct in tegenspraak met de officiele main stream islamitische leer.
1. DENK is pro-homorechten
2. DENK is feministisch (quota voor vrouwen)
3. pro hoge belastingen (belastingen zijn in beginsel volgens de islam haram - het wordt als onrecht en diefstal gezien). De islam kent slechts de Zakaat (2.5% van het inactief vermogen) Al het ander moet in de maatschappij middels particulier initiatief gefinancieerd worden, niet via een dwingende staat. Dit is ook de redenen dat het principe van een fonds (Waqf) uit de islamitische wereld komt.
4. DENK is pro democratie (islam is tegen het principe dat de populaire meerderheid wetgever is)

DENK is het best te omschrijven als Links tot zeer Links - hoge belastingen en veel redistributie van gelden van rijk naar arm. Op veel punten zitten ze op de lijn van de SP. De partij islamitisch noemen is bijna lachwekkend... daarmee zijn ze simpwel te veel in tegenstrijd.

koter | 11-12-16 | 15:28

@koter | 11-12-16 | 15:11

Opeisen van macht klink heftiger dan dat het is. Volges mij is het niet zo heel ingewikkeld - er is een forse groep moslims (eens met Usuc, DENK is vooral een moslim partij) en die willen her en erkend worden in de Nederlandse samenleving, en wel op hun voorwaarden. We gaan zien hoe goed DENK haar electoraat kan mobiliseren.

DebraCadabra | 11-12-16 | 15:20

Dat zal vast een rol spelen, maar ik denk eerder dat je DENK moet zien als het opeisen van macht door de groep niet kaasetende Nederlanders.
DebraCadabra | 11-12-16 | 14:56

De meeste allochtonen zijn niet tot weinig politiek geinteresseerd (Turken zijn hierop iets wat van een uitzondering). Komen bij verkiezing niet opdagen (laatste verkiezing was hierop een uitzondering vanwege Wilders). Dat 'opeisen van de macht' begrijp ik niet zo goed. Is in ieder geval uit het gedrag niet af te leiden. Zonder Wilders krijg je de meeste allochtonen met geen mogelijk het stemhokje in.

koter | 11-12-16 | 15:11

koter | 11-12-16 | 14:57
.
Het heeft niks met Turken te maken, maar met moslims. DENK is een moslim-partij. En ja, de aanhang daarvan in Nederland is voornamelijk te vinden bij Turken en Marokkanen.
.
Sylvana laat zich door hen puur misbruiken. En ze onderschrijft de extreme ideeën van DENK. http://www.mediacourant.nl/2016/05/sylvana-simons-vindt-steniging-van-homos-prima/ Maar ja,... wat kun je verwachten van iemand die net intelligent genoeg is gebleken voor een diploma basisschool.

Usuc | 11-12-16 | 15:11

@BenBinnen | 11-12-16 | 14:11
Ja, en naast cultuur en onze waarden moeten we de etnische component niet vergeten. Ik wil nog steeds niet in een straat vol Somaliërs wonen als zij perfect Nederlands spreken en onze cultuur hebben overgenomen (voor zo ver dat überhaupt mogelijk is met een gemiddeld IQ van 70). Etniciteit en cultuur zijn overigens geen van elkaar losstaande entiteiten.

Ik denk zelf wel dat de keuze die we hebben, gaat tussen nationalisme en globalisme, precies zoals in de VS.

pluk-87 | 11-12-16 | 14:58

Usuc | 11-12-16 | 14:37

Met alleen Turkse stemmen gaat DENK het niet redden, dit weten ze zelf ook vandaar dat ze er een Marokkaan (Azarkan) en een Surinamer (Simons) bij hebben gehaald. Traditioneel gezien stemmen allochtonen niet of weinig... opkomst is laag. Het is de taak van DENK, in ieder geval, de vier grootste groepen allochtonen te mobiliseren... dat mobiliseren doen ze door het gevaar van de PVV te benadrukken i.e. meer achterstellen, meer discriminatie en meer verbale, maar ook fysieke (aanvallen op moskeeen), aanvallen.

koter | 11-12-16 | 14:57

@koter | 11-12-16 | 14:26

Dat zal vast een rol spelen, maar ik denk eerder dat je DENK moet zien als het opeisen van macht door de groep niet kaasetende Nederlanders. Op zich een redelijk natuurlijk proces, was ook gebeurd zonder PVV. Het is denk ik belangrijk dat wij als kaasetende Nederlanders erkennen dat het gevecht om de macht hiermee begonnen is - en dat je de strijd aan moet als je je omgeving niet wilt zien veranderen richting de bedomptheid en bekrompenheid van de islam.

DebraCadabra | 11-12-16 | 14:56

LOL @ PVV:
.
De PVV liet toen weten dat het ernaar neigt om voor het wetsvoorstel te stemmen. "Zoals het er nu naar uitziet, neigt mijn fractie ernaar om hier voor te stemmen. Collega Verhoeven zegt telkens dat onschuldige burgers worden getroffen en dat de politie hackt. We hebben een hoorzitting gehad. Ik weet nog heel goed dat mevrouw Philipsen keer op keer, ook bij technische briefingen, heeft gezegd: de politie hackt niet. Ik vind wel dat we daar eer aan moeten doen en haar woorden niet moeten verdraaien", aldus PVV-Kamerlid Helder.
.
www.security.nl/posting/495691/Meerde...

Ardbeg | 11-12-16 | 14:42

koter | 11-12-16 | 14:26
.
Onzin. De achterban van de Kuzu's stemde altijd al op dergelijke personen die ondergebracht werden bij, met name, de PvdA. Dergelijke personen werden met voorkeuzestemmen gekozen. Zo kreeg Kuzu in 2012 (plek 27 op de kandidatenlijst) op 4 na de meeste PvdA-stemmen. Dat hij nu zelf een partij begint is positief. Alleen al daardoor zal nog duidelijker worden voor de rest van Nederland dat we een echte moslim-partij hebben.
.
De PVV is daar een reactie op, niet andersom.

Usuc | 11-12-16 | 14:37

maar willen jullie in den haag meer of minder rutte minder,mindder,minder.dan gaan wij dat regelen... of was t anders weet t niet meer pumpkin doe t nog ff voor

bowlfabriek | 11-12-16 | 14:33

DebraCadabra | 11-12-16 | 14:10

Het succes van DENK is direct verbonden aan het succes van de PVV. Doet PVV het goed dan voelen allochtonen zich gedwongen op DENK te stemmen (want die is het meest anti-PVV) en dan doet DENK het in de peilingen dus ook goed. Een ironische situatie dus: een stem op de PVV is vrijwel automatisch ook een stem op DENK.

koter | 11-12-16 | 14:26

@Tubantia83 | 11-12-16 | 13:05

Weinig aan BenBinnen toe te voegen, behalve dat die 95% niks zegt zolang we "onze" 95% niet durven verdedigen.

Bijvoorbeeld; in Nederland en in het grootste deel van West Europa mag het christendom al vele eeuwen worden bekritiseerd, beledigd, zelfs belasterd. Maar elke kritiek op de islam wordt nu gezien als "beledigend" en dus "racistisch" en daarmee "verboden"; om 3 redenen een grove denkfout.
Extra pijnlijk is het dat juist degenen die nog steeds voortdurend het christendom bekritiseren, beledigen en belasteren vooraan staan om een piepkleine groep islamcritici als racisten weg te zetten.

En zo kan het dat een kleine minderheid van 5% moslims hier nu al strenge censuurwetten invoert. Niet alleen islamkritiek, ook spaarvarkens; naaktportretten; kruisbeeldjes (zelfs op een oorlogsmonument), synagogen en allerlei andere onschuldige zaken worden weg gecensureerd voor jouw piepkleine minderheid van 5%.

Niet alleen islamcritici zien die islamisering.
Ook moslims zien dat onze vergrijzende samenleving geen antwoord heeft op grote groepen gewelddadige moslimjongeren die het normaal vinden een kalashnikov in huis te hebben. Hun eisen worden dus steeds extremer, en het geweld tegen hun slachtoffers steeds laffer en wreder.
Want niemand kan ze wat maken.
Heel West Europa wordt getroffen door reeksen plundertochten en massa-aanrandingen en als kersje op het ijsje reeksen bloedige aanslagen.

Helemaal met BenBinnen eens; ga eens in de islamitische wereld kijken hoe er daar met niet-moslims wordt omgegaan. Dat is onze toekomst, als er niet op tijd wordt ingegrepen. In het "CIA book of facts" las ik ooit eens dat een percentage van ruim 30% moslims voldoende is om een land in een burgeroorlog te brengen; de situatie zoals je die nu ziet in oa Nigeria, CAR, Israël en delen van India en Thailand. Er worden net zo lang niet-moslims vermoord tot de moslims een meerderheid vormen; en daarna worden de niet-moslims met sharia-wetgeving nog verder in de ellende gestort.

Ondertussen is meer dan de helft van de Nederlanders boven de 50, die zullen dus geen kinderen meer krijgen. In de rest van West Europa liggen de cijfers nauwelijks beter. En de miljoenen jonge jihadisten die de EU binnenlie halen straks allemaal hun kindbruidjes op...
Die 30% moslims die nodig is om de jihad op te starten, is dichterbij dan je denkt.

Dandruff | 11-12-16 | 14:21

Wonderbaarlijk ook dat bijna 10% van de bevolking er wel vertrouwen in heeft om de B.V. Nederland door een 30-jarige VMBO-er zonder werkervaring te laten runnen.
spanarchist | 11-12-16 | 10:34

Zo wonderbaarlijk is dit niet. We hebben een Schroeversmeisje als minister van Defensie. Jesse Klaver is trouwens hoger opgeleid dan Wilders. Wilders heeft alleen de Havo afgerond Klaver heeft zijn HBO veterstrikdiploma. We hebben een historicus als minister-president. Dit is trouwens kenmerkend voor de PVV - veel kamerleden met weinig formele opleiding.

De meest slimme persoon in de Nederlandse politiek was één van de minst succesvolle politici aller tijden (zo niet de minst succesvolle). Diederik Samson is kernfysicus van huis uit, heeft zijn ir. van de TU in Delft. Goed stel hersens dus maar waardeloos als politicus.

koter | 11-12-16 | 14:20

@pluk-87 | 11-12-16 | 14:02

Ik denk dat het voornamelijk opkomen is voor het behoud van onze cultuur en de daaruit voortvloeiende vrijheden plus een stuk terugveroveren van soevereiniteit.

Nationalisme zegt veel mensen heel weinig. Het is niet zozeer het land wat mensen warm doet lopen, maar onze zelfgecreëerde moderne, relatief vrije samenleving. Die onder druk staat van een technocratische EU, een parlement wat onze bevoegdheden weggeeft, een stroom aan migranten die als sprinkhanen onze vleespotten leeg rooft en de al aanwezige streepje-Nederlanders die luid en duidelijk aangeven geen enkele loyaliteit naar onze cultuur en samenleving te hebben.

BenBinnen | 11-12-16 | 14:11

@necrosis | 11-12-16 | 11:33

DENK stemmers: een aantal verwarde blanken, negers die denken dat je met uitbannen van zwarte piet een einde maakt aan racisme, marokkanen, turken.
Gemeen hebben ze in ieder geval dat ze of de politieke lijn van het thuisland volgen of gewoon een hekel hebben aan Nederlanders. De witte, de tatta, den kaaskop, je weet.
Hoeveel van dat soort mensen wonen er nu eigenlijk in Nederland, hoeveel van hen gaat stemmen (opkomst) en hoeveel van hen stemmen daadwerkelijk DENK. Ik ga voor 2 miljoen, 60% opkomst, 70% politieke voorkeur. Dat zijn vijf zetels denk ik, maar het potentieel ligt nu al veel hoger, richting 12.
Probleem is natuurlijk dat 2 miljoen maar een schot in de lucht is, en die percentages zijn ook nergens op gebaseerd. Maar nul. Nou nee.

DebraCadabra | 11-12-16 | 14:10

Het zijn maar peilingen van het keffertje hoor,dus niks van aantrekken want de PVV staat volgens mij een stukje veel hoger in de peilingen.

komtdatschot | 11-12-16 | 14:09

@Tubantia83 | 11-12-16 | 13:05

Oh en nog een toevoeging.

"Geen respect opbrengen voor datgene waar de Nederlandse samenleving voor staat is precies hetgeen wat de PVV pretendeert NIET voor ogen te hebben, maar zij maakt zich er telkenmale aan schuldig."

Realiseer je je dat een groot deel van de aanhangers van de permanent beledigde profeet *precies* dat doet? Die hebben niets met democratie, met gelijkheid van man en vrouw, met rationaliteit, met wetenschap of met mensenrechten in de breedste zin van het woord.

Als die de gelegenheid krijgen hun eigen positie te verbeteren ten koste van al onze eeuwenlang bevochten rechten en vrijheden zal dat niet nagelaten worden.

BenBinnen | 11-12-16 | 14:06

Op naar de 50 zetels, hetgeen ik niet onmogelijk acht. Nationalisme (lees: op gezonde wijze voor je eigen belang opkomen ipv altijd voor dat van anderen) is de toekomst.

pluk-87 | 11-12-16 | 14:02

BenBinnen | 11-12-16 | 13:27,

*Opstaat en applaudisseren doet*

Dandruff | 11-12-16 | 13:53

Als puntje bij paaltje komt, gaan alle stemmen weer gewoon naar VVD, CDA en PvdA, net zoals de voorgaande verkiezingen. De Nederlander kankert graag, maar doet liever niets.

Litsehimmel | 11-12-16 | 13:41

@BenBinnen | 11-12-16 | 13:27

"In Duitsland heeft 36% van de kinderen een migratie-achtergrond."

Van de kinderen onder de leeftijd van 5 jaar. Scusi.

BenBinnen | 11-12-16 | 13:28

@Tubantia83 | 11-12-16 | 13:05

"95% van ons land is NIET islamitisch."

Ja, dus? Kijk eens naar Libanon wat voorheen voornamelijk christelijk was of kijk eens naar de banlieus waar een meerderheid een Noord-Afrikaanse en derhalve islamitische achtergrond heeft. Kijk eens naar Rotterdam waar de helft van de bevolking een niet-Nederlandse achtergrond heeft. In Duitsland heeft 36% van de kinderen een migratie-achtergrond. Het is simpele demografie en op basis van simpele indicatoren (aantal kinderen per gezin, emigratie van autochtonen, leeftijdsopbouw bestaande bevolking, immigratie vanuit islamitische landen), kun je berekenen dat de autotochtone bij ongewijzigd beleid binnen 30-50 jaar in de minderheid zullen zijn. Wat voor land wordt Nederland of Duitsland bij een meerderheid aan conservatieve, afhankelijke, onverlichte, religieuze dwingelanden?

Of dacht jij dat als wij nu maar aardig zijn tegen immigranten (dixit Zweedse of Deense burgemeester), dat zij dat dan ook tegen ons al minderheid zullen zijn? Kijk dan eens naar de positie van christenen, atheïsten, homo's, vrouwen en journalisten in *alle* islamitische landen en vraag je af of je dat hier ook wilt.

"Woorden als landverrader en soortgelijk vocabulaire wordt te pas en te onpas toegepast."

Ik zou een ander woord kiezen, mogelijk cultuurverrader of cultureel-marxist of politiek-correcte naïeveling. Als de argumenten op zijn, dan is er altijd weer De Toon die niet bevalt. Het interesseert me geen fluit *hoe* hij het zegt, zolang hij het gelijk aan zijn zijde heeft. Al gaat hij op zijn hoofd staan of danst hij er de horlepiep bij.

"Wil Wilders over enkele eeuwen niet verworden tot een voetnoot van de geschiedenis, dan zal hij zich meer als vader van álle Nederlanders moeten opwerpen dan alleen voor hen die zijn ideeën voldoende gezind zijn."

Je legt een willekeurige eis neer waar geen enkele politicus aan kan voldoen. Is Rutte een vader van alle Nederlanders? Of Samsom? Of Jesse Trudeau Klaver? Natuurlijk niet en dat zal ook nooit gebeuren. De tweespalt in de samenleving is allang een feit, ondanks alle zalvende woorden over de veel bejubelde en inmiddels geflopte multicultuur. Meer dan dertig jaar lang was het niet aan de orde om dit ook maar enigszins bespreekbaar te maken zonder uitgemaakt te worden voor fascist, racist, nazi en ander meer fraais. En nu moet Wilders constructief, positief en verbindend zijn?

"En ook zonder de islam bestaan er genoeg problemen. Nederland is méér, véél meer dan een paar moslims die onze rechtstaat willen ontwrichten, meer dan een (veel te grote) groep criminele Marokkanen, méér dan een paar hotemetotemhaatimams, méér dan honderdduizenden hoofddoekdraagsters."

Zeker, maar ik beperkte me tot één onderwerp als voorbeeld.

BenBinnen | 11-12-16 | 13:27

Waar kennen we het vermoorden en voor de rechter slepen van oppositie politici toch van, Erdogan's Turkije, Putins Rusland en noem nog een paar dictaturen.

bijna_raak | 11-12-16 | 13:21

Er komen bij de pvda wel een hoop volksverlakkers los van het pluche na de verkiezingen. Moeten ze bij geen stijl ook eens een wachtgeldmeter voor gaan bijhouden, met didi vanaf maandag voorop.

DeTT | 11-12-16 | 13:20

@Koos Knak | 11-12-16 | 12:23

Dat is zodat je weet of je de kraan open of dicht moet zetten...

peterdh | 11-12-16 | 13:17

jezusisonzin | 11-12-16 | 12:33,

Waarom is alles wat jij hier roept altijd irrelevant en onjuist?

Irrelevant, omdat het verhogen van de pensioenleeftijd los staat van de belangrijkste programmapunten van Wilders; minder criminaliteit, minder extremisme, minder immigratie en minder EU-dictatuur.

Onjuist, omdat Wilders nooit echt regeerde (PVV was slechts gedoogpartner). En omdat hij zich juist uitsprak tegen het verhogen van die pensioenleeftijd. Dat hij de andere partijen hierin uiteindelijk tegemoet kwam was een compromis; geen wens.

Dandruff | 11-12-16 | 13:06

@BenBinnen | 11-12-16 | 11:16
Typische reactie van iemand die verblind dreigt te raken door Wilders' retoriek. 95% van ons land is NIET islamitisch. En ook zonder de islam bestaan er genoeg problemen. Nederland is méér, véél meer dan een paar moslims die onze rechtstaat willen ontwrichten, meer dan een (veel te grote) groep criminele Marokkanen, méér dan een paar hotemetotemhaatimams, méér dan honderdduizenden hoofddoekdraagsters. En ja, Wilders merkt terecht op dat de islam een gevaar is voor onze vrijheid, en voor onze rechtstaat, maar intussen jut hij zijn electoraat op tot het inperken van allerlei vrijheden van anderen ter bevordering van de eigen vrijheid. Wilders zaagt zelf aan de poten van de Nederlandse rechtstaat door de rechtspraak in twijfel te trekken. Als hij het kan, kunnen zijn volgelingen het immers ook (denken ze in ieder geval). Geen respect opbrengen voor datgene waar de Nederlandse samenleving voor staat is precies hetgeen wat de PVV pretendeert NIET voor ogen te hebben, maar zij maakt zich er telkenmale aan schuldig. De PVV strijkt alle overige partijen, en hen die niet 100% PVV-volgeling zijn, continu volledig recht tegen de haren in. Altijd maar wijzen naar wat de ander allemaal niet goed doet. Woorden als landverrader en soortgelijk vocabulaire wordt te pas en te onpas toegepast. Jij noemt Wilders een man van principes; mijns inziens is hij een onbeschofterik die deze principes steeds verder aan het verkwanselen door zijn verwoede strijd tegen het établissement. Dat is een manier van politiek bedrijven, maar eenieder die niet wil inzien dat je daarmee uiteindelijk de oorlog niet wint en ook maar iets bereikt van je idealen is een blinde. En daarom, en enkel daarom, heb ik aangegeven dat hij constructiever moet worden, wil hij iets bereiken, wil hij Nederland ook maar ietsiepietsie beter maken. Want door zijn retoriek van de afgelopen 10 jaar heeft hij tot dusverre meer afgebroken dan hij heeft opgebouwd. En dat geeft eigenlijk het tot dusverre behaalde resultaat in jouw citaat "Zelfs al zou de PVV niet in het kabinet komen, dan nog is het niet voor niets geweest." weer. Wil Wilders over enkele eeuwen niet verworden tot een voetnoot van de geschiedenis, dan zal hij zich meer als vader van álle Nederlanders moeten opwerpen dan alleen voor hen die zijn ideeën voldoende gezind zijn. Want hij moge nu 36 zetels in de peiling hebben, dat betekent ook dat maar liefst 76% van de Nederlanders NIET op zijn partij zou stemmen.

Tubantia83 | 11-12-16 | 13:05

Makro777 | 11-12-16 | 12:37
Dat zijn allemaal oud PVDA stemmers,lopen allemaal over naar DENK.

endtotrolling | 11-12-16 | 12:52

Revolutie gaat er zeker komen,maar niet van links.
endtotrolling | 11-12-16 | 12:50
Nou, ik heb nog wel een scenario. SGP 76 zetels. Wat zou er dan met de islam in Nederland gebeuren? ;)

kadoendra | 11-12-16 | 12:51

kadoendra | 11-12-16 | 12:44
Revolutie gaat er zeker komen,maar niet van links.

endtotrolling | 11-12-16 | 12:50

@BenBinnen | 11-12-16 | 11:16
Wat een 'constructieve opstelling" tot resultaat heeft, hebben we de afgelopen jaren gezien. Rutte en Samson voerden campagne tegen elkaar, maar maakten samen een kabinet met een prut-beleid.

Guido | 11-12-16 | 12:45

De PVV gaat na 15 maart niets oplossen.
Maakt me niet uit, het is genoeg. De Partijen Tegen de Vrijheid (PTV, dwz de rest) kunnen allemaal de klere krijgen.
Ik ga dus voor het eerst van mijn leven op een linkse partij stemmen.... Tijd voor revolutie. Go PVV!

kadoendra | 11-12-16 | 12:44

@franck7020 | 11-12-16 | 11:36
In dat geval leert Sylvana van Graaf Denkula waar vrouwen goed voor zijn en gaat ze vier jaar blootsvoets met zwangerschapsverlof.

Guido | 11-12-16 | 12:41

Nederland heeft nieuwe politici nodig om de grenzen dicht te gooien, in Zweden en Denemarken deden de huidige partijen dat al. Natuurlijk wordt PVV de grootste aanstaande verkiezingen, dat is gelegen in onder andere de toespraak van bijvoorbeeld Jan Terlouw. Hij riep namelijk op dat de huidige politici de problemen moeten gaan oplossen. Die tijd is verstreken. Het zijn juist de huidige politici die het verkloot hebben en daarom willen mensen iets anders.
Nooit meer Tjibbe Joustra
Nooit meer Loek Hermans
Nooit meer Mark Rutte
Nooit meer Mark Verheijen
Nooit meer Bert van der Roest
Nooit meer Ton Hooijmaijers
Nooit meer Rene van Baren

Beroep = Boerenlul | 11-12-16 | 12:38

Het meest schokkend vind ik dat die jihadgangers van DENK virtueel 3 zetels hebben.

Makro777 | 11-12-16 | 12:37

Wat heb je aan 36 zetels als je toch niet in de regering komt? Wilders heeft bijna iedere partij en partijleiders die in aanmerking komen voor coalitievorming, beledigd. Dat zal de grote reden zijn, dat Wilders niet gast regeren.

Dus hij zal niet genegeerd worden om zijn denkbeelden, maar om zijn gedrag. Ben wel benieuwd of de pensioenleeftijd nog verder omhoog gaat als Wilders wel aan de macht komt? Hij is namelijk mede oorzaak van het feit dat we tot 67 of nog langer moeten doorwerken.

jezusisonzin | 11-12-16 | 12:33

KapiteinSjaak | 11-12-16 | 12:12,

Om 10:50 uur vroeg ik jou vanwege je alwetendheid, of je ons onnozelaars nog enig stemadvies kon geven.
Ga je dat nog doen?

Of heb je inderdaad geen idee waar je het over hebt?

Dandruff | 11-12-16 | 12:31

Zo die Vacuüm Verhaal Drammers gaan ook lekker.

Memek | 11-12-16 | 12:24

Wat heb ik in godsnaam aan de wekelijkse waterstanden als er maar 1 maal in de 4 jaar een schip naar binnen vaart?

Koos Knak | 11-12-16 | 12:23

1 zetel erbij voor de PvdA. De weg omhoog is gevonden!

Mannes | 11-12-16 | 12:22

Ik vraag me af wat deze rechters zelf denken over waar ze door het etablissement door worden gebruikt. De rechters die ik heb ontmoet in horeca gelegenheden, tijdens vakanties of anderszins zijn zodanig gesloten in hun communicatie dat ik geen enkele indruk heb kunnen krijgen van wat ze nu eigenlijk zelf denken. Zouden ze ademhalingstraining krijgen om zonder enige emotie te tonen de meest bizarre verhalen aan te horen?
Waar ik wel achter ben gekomen is dat zij in hun privéleven als regel weinig gelukkig zijn. De vechtscheiding hebben ze zelf uitgevonden. Velen hebben een achtergrond als strafrecht advocaat. Zelfmoorden in de familie. Zuipen en andere zooi. Kinderen die naar de kloten gaan omdat ze die zelf in contact gebracht hebben met een junk. Kinderen die zijn geëmigreerd en geen contact meer wellen. Rare jongens en meisjes die rechters.

Orakel1958 | 11-12-16 | 12:20

necrosis | 11-12-16 | 12:09,

Ik heb er gelukkig geen beeld bij...
Dat soort tokkie-TV hoor ik meestal later over op mijn werk.

Dandruff | 11-12-16 | 12:16

Tsja... peilingen.
Mijn schoonouders, hele chique liberaal-rechtse mensen, altijd VVD/D66 gestemd... en afgelopen week ineens verzeild geraakt in de discussie "islam = ENG".
Ik ben er duidelijk voor uitgekomen wat ik er van denk: een fascistoïde beweging, verpakt als 'geloof' (en dan mag ineens alles, in dit gekke land). De schoonouders bleken ineens boeken gelezen te hebben van Cliteur, Van der Zee, Kambouri, enzovoorts, en zijn volledig "om"! Ik sluit een (helaas nog stiekem) PVV-stemmetje in de familie niet meer uit.
Misschien zelfs twee. :-)

Zo. En nu moet ik luisteren naar programma 'vreemde geluiden'. Ben ik helemaal weg van..
@Oprisp | 11-12-16 | 10:35

Haha, dat is zowat het enige programma van de NPO waar ik de televee nog voor aanzet!

EefjeWentelteefje | 11-12-16 | 12:13

-weggejorist-

Berend_Breedreet | 11-12-16 | 12:13

Er zjin hier dus echt mensen die geloven dat de PVV rechts is? Op 90% van de standpunten is de PVV linkser dan de SP.

KapiteinSjaak | 11-12-16 | 12:12

@Dandruff | 11-12-16 | 12:02
Bedankt dat je me nog even hielp herinneren aan Brard.
*naar witte porseleinen god rennen doet*

necrosis | 11-12-16 | 12:09


Spotje | 11-12-16 --- 11:44http://time2wakeup.me/?p=6578
Soms is er tijd nodig om inzicht te krijgen, zelfs voor de EU slapers.

medelmo | 11-12-16 | 12:04

Ik verwacht overigens voor 2020 Eurotroopers in de straten.
.
U dacht toch niet dat politici die grondwetten schenden, referenda negeren, en decennialang slechts persoonlijke belangen ten koste van u hebben nagejaagd middels dwang en demonisering, geweld om oppositie neer te slaan schuwen?
.
In dat geval bent u naief. Mensen met zo'n mentaliteit zijn tot elke diepte bereid. Levensgevaarlijk voor burgers.
.
Denk daar aan als u gaat stemmen. Stemmen op zulks, VVD, PvdA, D66, CDA en kornuiten is suicidaal.

Parel van het Zuiden | 11-12-16 | 12:04

Wanneer heel Nederland Hiddema had gezien hoe ridicuul dit georchestreerde proces is, stond de PVV al met gemak op meer dan 40 zetels.

Jan, Leiden | 11-12-16 | 12:03

@Specimen 5101 | 11-12-16 | 11:54
Van mij mogen ze meedoen.
Dat wil zeggen: schreeuwen vanaf de zijlijn, aangezien de meeste politieke partijen niet in zee willen gaan met die twee Erdofanboys, een mislukte tv-personality en die ene Marokkaan.
SGP haalt net zoveel zetels en hebben ook nog nooit in de regering gezeten.
Ik maak me geen zorgen.....

necrosis | 11-12-16 | 12:02

necrosis | 11-12-16 | 11:50,

Sylvana is "te oud" voor TV, daarom loopt ze nu achter de teelballen van dictator Erdogan aan.
Puur aandachttrekkerij.
Vergelijk het met Patty Brard, die alleen nog op TV komt als ze een klysma in haar reet stopt.

Dandruff | 11-12-16 | 12:02

medelmo | 11-12-16 | 11:57
Schijnt dat Van Gogh dat ook gezegd heeft in zijn laatste minuten.
Tja, wat moest hij ook anders.

Carmelita | 11-12-16 | 12:01

tja, het om maakt soms meer kapot dan je lief is he?

Ben5570 | 11-12-16 | 11:59

Rotterdammert1965 | 11-12-16 | 11:56
Eens! En ja, het Nederlandse volk is zeer verdeeld.

Carmelita | 11-12-16 | 11:58

Parel van het Zuiden | 11-12-16 | 11:34 Wat in werkelijkheid eigenlijk de angst is om toe te geven aan het veroordeelde onderbuikgevoel.( Ik moet toch netjes blijven,kan niet als barbaar terugreageren , dan verlies ik mijn eer en ben ik net zo als de barbaren.)Of te wel; liever dood dan verzet, en liever dogmatiseren dan zelfreflecteren.
Voorbeeld; Midden in Bataclan staan ,rond om je ak47's en roepen ; We kunnen er toch over praten.
De kikker in het langzaam warm wordende water springt er nog uit op tijd, nederlandse kikkers blijven zitten uit schaamte voor buren en baas.
Het blijft grappig en verdrietig om te zien .groet

medelmo | 11-12-16 | 11:57

Voor hen die denken dat DENK 3 zetels haalt, ik verwacht er zelfs 6 of 7 zetels. Marketing technisch doen ze het heel goed en al die pareltjes in Nederland komen met deze verkiezing bovendrijven waar hun roots en loyaliteit liggen. Dus NL kan zijn borst nat gaan maken. De 1e Islamitische feestdagen worden in aankomend kabinet werkelijkheid. Al is het maar om de achterban van DENK weg te kapen en gerust te houden. Het Nederlandse volk heb ik gene hoge pet van op gezien de geschiedenis. Niet voor niets hielden de Duitsers het gemakkelijk 5 jaar vol in NL zonder enige vorm van verzet.

Rotterdammert1965 | 11-12-16 | 11:56

necrosis | 11-12-16 | 11:45
Ik verwacht wel een hoop gejank en gedram als DENK een paar zetels krijgt. Want gekozen dus moeten zij ook meedoen enzo. Ongetwijfeld versterkt door de racismekaart of een dergelijke politiek correcte redenatie.

Specimen 5101 | 11-12-16 | 11:54

Carmelita | 11-12-16 | 11:46,

Het is best mogelijk dat ze 3 of 4 zetels halen, maar zoals hierboven al werd gezegd; dat zal juist het gelijk van Wilders bewijzen. Een perfect groeimodel voor de PVV voor de verkiezingen van 2021.

Juist een op rancune en racisme gebaseerde partij als JANK gaat 4 jaar lang haar eigen glazen in gooien. De meeste Turken en Marokkanen haten elkaar, en ze haten allebei negers. Alleen hun afkeer van onze vrede en vrijheid verenigt ze tijdelijk, maar het duurt echt geen jaar voordat de JANK-erds vechtend over straat rollen.

Dandruff | 11-12-16 | 11:54

Persoonlijk denk ik dat het gevaarlijk wordt als er een allochtone politicus opstaat die hersens heeft, die eloquent is, charismatisch, maak dan je borst maar nat. Er sluimert zoveel aan allochtone kant... kijk maar naar het Turkenprotest van onlangs. Turken gingen door voor vrij geassimileerd, maar na 1 akkevietje kwamen ze uit alle hoeken en gaten om hun ware loyaliteit te laten zien.

Carmelita | 11-12-16 | 11:53

Wilders moet oppassen dat hij niet te vroeg piekt in de peilingen. Maart is nog ver weg en geloof me, in het stemhokje kleurt 75% van Nederland weer braaf PvdA, D66, VVD en CDA in, want dan zijn ze deze rechtszaak allang weer vergeten en worden ze weer blij gemaakt met een vette vis.

Daarnaast wil ik graag een idee lanceren dat elke gemeente waar de PvdA en GL wint, dat in die gemeenten alle vluchtelingen en asielzoekers worden opgevangen. Deze mensen hebben dan gestemd voor beleid waar zij achter staan m.b.t. immigratie. Dus mogen zij zowel de lusten als lasten ervan ondervinden.

Mogelijk dat met deze inzet mensen echt gaan denken op welke partij ze gaan stemmen.

Rotterdammert1965 | 11-12-16 | 11:51

Het zijn geen D66, maar PVV rechters. Wat een prachtige een-twee tussen Geert en de rechtbank, en nog niet afgelopen. De show Goes on tot 17 maart.

Waar boven de zetels voor GeenPeil eigenlijk?

Jammer dat denk op 3 staat. Beste is helemaal niets voor deze fascistoïde club, maar qua amusement kijk ik stiekem uit naar 2 zetels (of 1) en dan heel veel voorkeursstemmen voor Mw SS. Die kunnen ze dan niet een zetel weigeren, echter wel ten koste van een van de Erdogans. Dat gaan ze niet willen, ruzie in de tent, afsplitsingen!!!

Nuuk | 11-12-16 | 11:51

@Dandruff | 11-12-16 | 11:40
Sylvana heeft geen fatsoenlijke politieke standpunten en zal derhalve ook nooit iets bij kunnen dragen aan de samenleving.
Ik zou bijna zeggen dat ze weer tv-makelaar moet worden, of lekker gaan dansen op een commerciële zender, ware het niet dat de meeste mensen haar inmiddels uitkotsen.
Sylvana moet je gewoon geen zendtijd geven, dan is het snel over met dat gemankeerde mens.

necrosis | 11-12-16 | 11:50

deoudererijperevrouw | 11-12-16 | 11:30
De SGP heeft al laten zien gewoon met de gevestigde partijen mee te stemmen wanneer er gestemd moet worden. Dat samen met hun partijprogramma waarin hun zwaar gereformeerde gedachtegoed in doorklinkt maakt hen tot een partij die velen gelukkig links laat liggen.

Specimen 5101 | 11-12-16 | 11:50

necrosis | 11-12-16 | 11:45
Die kans is klein, inderdaad.

Carmelita | 11-12-16 | 11:48

Dandruff | 11-12-16 | 11:40
Maar mensen laten zich niet leiden door al dan niet verstandige uitlatingen. Worden gedreven door onlustgevoelens en als ze die herkennen in een politicus stemmen ze daar op.
Is nooit anders geweest.

Carmelita | 11-12-16 | 11:46

Je hebt een linker en een rechter, in het geval Wilders zijn ze beiden even fout.

Memek | 11-12-16 | 11:45

@Carmelita | 11-12-16 | 11:37
Stel dat ze vier zetels krijgen, welke grote partij in Nederland zou samen willen werken met een Nederlandse afdeling van AKP?
SP haalde destijds 25 zetels (!) en BakEllende wilde niet met ze in zee omdat hij al gesprekken voerde met PvdA en verder niet teveel 'rood' in zijn kabinet wilde.
Hoeveel kans heeft DENK om in de regering te komen?

necrosis | 11-12-16 | 11:45

Op 15 december tijdens de EU Council gaat Rutte aan de EU toelichten dat Nederland gaat ratificeren met een bijlage. Die bijlage heeft nul waarde maar moet het NL volk doen laten geloven dat Oekraïne niet bij de EU gaat horen. Intussen geeft ratificatie wel een vrijbrief om vele miljarden aan dit corrupte land over te maken.

Deze ratificatie is weer goed voor minstens 2 zetels groei voor de PVV. In maart komt PVV zo over de 40 zetels.
www.consilium.europa.eu/en/meetings/eu...

Spotje | 11-12-16 | 11:44

Ben benieuwd wat de daadwerkelijke uitslag wordt van de verkiezingen in 2017.
Mijn zegen heeft de pvv,om de door links opgelegde"industrie van zieligheid" volledig te ontmantelen en af te branden tot er geen spaan meer van heel is.

Bohse69 | 11-12-16 | 11:41

necrosis | 11-12-16 | 11:33,

Precies.
Genocide-ontkenner Sylvana moeten we vooral vaak aan het woord laten, dan valt ze vanzelf door de mand.
Zoals die keer dat ze voor RTL Late Night uitlegde dat de georganiseerde massamoord op 1,5 miljoen Armeniërs geen genocide was, want "er zijn maar 20 landen die dat erkennen".

Oftewel als slechts 20 landen de minpunten van slavernij zouden erkennen, dan zou er niks mis zijn met slavernij. Hoe vaker genocide-ontkenner Sylvana aan het woord komt, hoe beter.

Dandruff | 11-12-16 | 11:40

Dandruff | 11-12-16 | 11:34
We zullen zien.
(Dat die Denk groot wordt)

Carmelita | 11-12-16 | 11:40

DENK op 3 zetels is trouwens prima. 4 jaar continue reclame voor de PVV, waarmee het gelijk van de PVV alleen maar verder wordt aangetoond. Heel veel Nederlanders buiten de Randstad kennen dit soort volk helemaal niet vanuit hun omgeving. Via DENK en de NPO gaan ze er ook eindelijk eens kennis mee maken.

Banana008 | 11-12-16 | 11:39

necrosis | 11-12-16 | 11:33
Ik vind het ook irritant dom, maar durf er wel een flesje om te wedden dat ze (Denk) minstens 4 zetels krijgen.

Carmelita | 11-12-16 | 11:37

@Dandruff 11:32 Slim bekeken van Wilders.

deoudererijperevrouw | 11-12-16 | 11:37

Het zou leuk zijn als Denk 1 zettel krijgt en dat Sylvana wint met de meeste voorkeurstemmen.
Eens kijken hoe deze mannen van Denk gaan reageren. En vervolgens 4 jaar lang lol in de Kamer. Met teksten als ik heb de bewegende beelden gezien, die niet bestaan. Ga zo maar door.

franck7020 | 11-12-16 | 11:36

Ik begrijp het allemaal wel, behalve die elf zetels voor 50PLUS. Wat verwachten mensen die op die partij stemmen? Gratis incontinentieluiers tot je dood?
Rhenium | 11-12-16 | 11:15
Dat komt omdat ouderen continue weggezet worden als profiteurs. Terwijl hun 'rijkdom' veelal zit in stenen, die geconsumeerd dienen te worden vooraleer er iets van hulp te verwachten valt.

Carmelita | 11-12-16 | 11:34

Zo die keuze voor Luldewijk is maar liefst goed voor 1 hele zetel. Ik neem even een minuut stilte in acht, wat een prestatie!
1 minuut later.
Ja dat ras, ras, ras.
Komt die Wilders goed van pas.
Zeg het voort, voort, voort.
Het Wilders die weer scoort.
Van je erk, erk, erk.
Dat maakt Wilders beresterk
van je 1, 2, 3

Memek | 11-12-16 | 11:34

Carmelita | 11-12-16 | 11:28,

De meeste reaguurders op maroc.nl zijn te lui om naar het stembureau te lopen.

Dandruff | 11-12-16 | 11:34

Grappig. Een voorgenomen stem op de PVV moet altijd uitgelegd worden.
.
Een voorgenomen stem op partijen die een spoor van corruptie, handelen tegen lands- en burgerbelang, en ondersteuning van antidemocratische religies en instituten, getrokken hebben lijkt vanzelfsprekend te zijn.
.
Waanzin. Dit land bevindt zich in een permanente staat van waanzin.

Parel van het Zuiden | 11-12-16 | 11:34

@Carmelita | 11-12-16 | 11:26
Stel dat 70.000 mensen op Sylvana stemmen en een verwaarloosbaar aantal op het duo Kuzu/ Ozturk.
Dan krijgt DENK één zetel.
Geloof je nou echt dat zij die zetel gaat krijgen?
Nog even los van het feit dat ze alleen maar om zich heen loopt te krijsen en behalve de racismekaart verder geen enkele politieke bagage heeft.

necrosis | 11-12-16 | 11:33

BenBinnen | 11-12-16 | 11:16
U slaat de spijker op zijn kop samenwerken
Men ziet nu al dat deze overheid de uitgeprocedeerde asielzoekers het land uit wil zetten en wat doen de gemeentes? ze opvangen!
Men ziet dat deze overheid geld beschikbaar stelt voor voor de achterstandswijken.
De gemeentes gebruiken het voor karate en koran lessen.
Deze overheid stopt de gemeentes miljoenen toe voor het verbeteren van de ouderenzorg.
De gemeentes stoppen het in de pot algemene middelen.
Voorts zal hij ook met de eerste kamer in gesprek moeten voor een meerderheid van zijn ingediende wetten.
En zo kan ik nog wel even doorgaan maar samenwerken in een democratie is het sleutelwoord.

botbot | 11-12-16 | 11:33

deoudererijperevrouw | 11-12-16 | 11:22,

Ik ben ook niet direct voor een koran- en moskee- verbod.
Ik zie dat vooral als wisselgeld; elke coalitiepartner van Wilders zal eisen dat die ideeën niet door gaan, maar zullen daarvoor in de plaats andere ideeën van Wilders moeten uitvoeren.

Dandruff | 11-12-16 | 11:32

necrosis 11:27
Dat is zo. Misschien komt de SGP wel in die coalitie; die zijn net als Wlders ook niet zo dol op de islam. Dan moeten er nog wel wat partijtjes bij natuurlijk.

deoudererijperevrouw | 11-12-16 | 11:30

Wilders gaat niet regeren. En dat is maar goed ook, want in de oppositie krijgt hij veel meer voor elkaar. Zie het als GeenPeil/GeenStijl. Met stennis schoppen aan de zijlijn is toch maar mooi een referendum geregeld. Dat gedoe met die morsige Dijkgraaf zet geen zoden aan de dijk.

Reviaan | 11-12-16 | 11:29

Vergat ik nog er bij te melden dat ook op Maroc.nl veel sympathie voor Denk te constateren valt.

Carmelita | 11-12-16 | 11:28

Parel van het Zuiden | 11-12-16 | 11:02,

Ik verwachtte inderdaad geen antwoord.
Toch moest die domme holle kreet wel even weerlegd worden.

Dandruff | 11-12-16 | 11:27

JANK op 3 zetels vind ik veel beDENKelijker. En dat zijn dan nog niet eens de stemmen van diegenen die nooit in de opiniepeilingen voorkomen maar straks wel in hun mobiele tenten en op scootertjes de stembureaus en in het verlengde daarvan Nederland onveilig gaan maken.
JANK staat voor alles wat er mis is met de immigratiepolitiek van de afgelopen 50 jaar en we gaan het voelen mensen, in maart. De 5e kolonne krijgt op uw en mijn kosten een legitieme stem en mag legaal NL sociaal, rechtelijk, religieus en economisch afbreken tot aan het niveau van de Halvemaangordel die ons omringt. Bah.

Graaisnaaiert | 11-12-16 | 11:27

@deoudererijperevrouw | 11-12-16 | 11:22
Als PVV de grootste partij wordt, zullen partijen die mee willen regeren water bij de wijn moeten doen.
Zoals gebruikelijk in ELKE coalitie.

necrosis | 11-12-16 | 11:27

necrosis | 11-12-16 | 10:54
Toch wel. De paar gekleurden die ik ken geven al aan Sylvana te gaan stemmen.
Daar maak ik uit op dat wel (veel) meer dat zullen doen.
Want zij vinden dat S gelijk heeft.

Carmelita | 11-12-16 | 11:26

TegenBeterWetenIn | 11-12-16 | 11:00,

Ik ben niet tegen immigratie, ik ben wel voor logisch beleid.

Waarom zijn Nederlanders te duur geworden?
Officieel geldt voor Polen namelijk hetzelfde minimumloon als voor Nederlanders; kennelijk zijn de belastingen en sociale premies en belastingen hier hoger dan in Polen. Dan moet daar wat aan gedaan worden, want door tienduizenden Nederlanders hun baan af te pakken drijf je de belastingen/premies van de nog werkende Nederlanders alleen maar omhoog. Waardoor werklozen èn werkenden veel minder geld hebben om uit te geven, waardoor onze economie stokt, etc.

PVV is niet "tegen alles", lees gewoon hun programma.
Dat je het niet met al hun punten eens hoeft te zijn klopt, dat geldt voor elke partij.
Ondertussen gaat Nederland kapot aan een paar gigantische problemen;
- ongecontroleerde massa-immigratie;
- islamisering en daarmee gepaard gaande gewelddadige criminaliteit;
- vele tientallen gesubsidieerde extremistische organisaties die hun achterban tegen autochtonen opstoken;
- dictatoriale EU die alle macht naar zich toegrijpt;
- falend economisch beleid van die EU, dat we niet kunnen corrigeren;
- etc.

Deze problemen gaan Nederland binnen 25 jaar de kop kosten, als het huidige beleid niet wordt omgegooid.
Buiten de PVV zie ik geen enkele grote partij die bereid is één van die grote problemen tegen te gaan.
Jij wel?

Dandruff | 11-12-16 | 11:23

Ik ben benieuwd hoe Wilders zijn koran- en moskeeverbod wil gaan uitvoeren als hij in een coalitie terecht komt. Geen enkele andere partij wil dat en de absolute meerderheid krigt hij niet.

deoudererijperevrouw | 11-12-16 | 11:22

Ben benieuwd of alle landverneukers hun koffers alvast gaan pakken of toch nog een keer het foefje met de boekenkast proberen.

Leptob | 11-12-16 | 11:22

VVD+CDA+D66+GL+PVDA = 75 zetels. Zelfs een krampachtig vijf partijen policor kabinet gaat het niet meer redden.

Banana008 | 11-12-16 | 11:21

Reagurend Nederland onderschat het Asscher-effect onder wegkijkend Nederland. Plus dat een stijging komende weken voor de vreselijke PvdA een versterkend effect op zichzelf heeft: linksleuterend Nederland switcht dan massaal van pseudo-Trudeau, Kereltje en Roemert naar Asscher "zodat Wilders niet de grootste wordt". Dit alles gefaciliteerd door kranten, NPO, RTL Roetveeg en BNR.

de Voorzittert | 11-12-16 | 11:20

Voor mij zit er maar een erg groot te constateren gevaar voor Nederland in deze peiling en dat zijn de 180.000 stemmers op de fascistische anti Nederland partij Denk.

Ik heb van de week op TV weer die meneer Farid Azarkan gehoord, de uit de staatsruif etende subsidietijger ( een of andere Marokkaanse stichting die 7 ton euro subsidie krijgt van die gekken in den Haag), nou daar zijn we heel klaar mee in Nederland.
Met zo'n man zou ik niet in de 2e kamer willen zitten.
Weer zo'n anti Nederlander die ons structureel van discriminatie beschuldigd en de Nederlander haat.

De 2 zeteldieven, die politiek nooit iets hebben voorgesteld in hun pvda periode en zij zouden in maart 2017 helemaal niet meer gekozen zijn en hebben nu ons in de maling genomen.

Het lijstje waarmee Wilders- Nederland weer wil schoonvegen wordt steeds maar groter.

Met de Denk partij zullen onze kinderen en kleinkinderen in een heel ander Nederland terecht komen. Wij geven ons land weg met die 2.

joost2 | 11-12-16 | 11:20

papillon46 | 11-12-16 | 10:49
Ook ik kan er niet bij dat deze lieden zo vastzitten met hun kop in het zand. Kijk alleen al naar die rechter op links, de dedain straalt er vanaf. Een ziekelijk vorm van PC!

lanexx | 11-12-16 | 11:18

@Tubantia83 | 11-12-16 | 11:07

"Zolang Wilders niet constructiever wordt, zal hij er alleen voor zorgen dat de tweespalt in de Nederlandse samenleving groter wordt en zal hij nooit premier van dit land worden."

Hoeveel constructiever wil je dat Wilders wordt als hij de islamisering van Nederland een halt toe wil roepen? In plaats van geen hoofddoeken een par hoofddoeken? In plaats van geen haatimams imams met een beetje haat?

Hij is de enige met principes aangaande de islam. Alle andere partijen willen de kool en de geit sparen en zijn alleen maar naar rechts opgeschoven doordat de PVV haar agenda al jarenlang uitdraagt. Zelfs al zou de PVV niet in het kabinet komen, dan nog is het niet voor niets geweest.

Overigens is het altijd bijzonder om te vernemen dat de PVV "constructief" moet zijn, met andere woorden: er moet al water bij de wijn en er moet een half slap compromis worden bereikt vóórdat er überhaupt sprake is van een kabinet Wilders 1. Ligt deze taak dan ook bij de VVD, PvdA en andere partijen? Of is dat voorbehouden aan de PVV?

BenBinnen | 11-12-16 | 11:16

Veel boze blanken mannen!

Von Bohemen | 11-12-16 | 11:15

Jammer dat de PvdA toch weer een zetel wint. Ik kijk nooit televisie, maar ik heb zo het vermoeden dat de NPO al is begonnen Asscher neer te zetten als een geweldige debater die het zo verrassend goed doet en eigenlijk het enige alternatief is voor Rutte. Ik hoop wel dat de PvdA uiteindelijk kleiner blijft dan GroenLinks of de SP of allebei.
@Zeepvrij
Mijn japanse nachtegaal is ook heel blij met de winst voor de Partij voor de Dieren. Hij zit al de hele ochtend te fluiten: "Tjiewie tjiewie tjiewiewie. Tjiewietjiewíéwie!"

MAD1950 | 11-12-16 | 11:15

Ik begrijp het allemaal wel, behalve die elf zetels voor 50PLUS. Wat verwachten mensen die op die partij stemmen? Gratis incontinentieluiers tot je dood?

Rhenium | 11-12-16 | 11:15

@PRUS | 11-12-16 | 11:08
En jij bent een zwitsal met een ui achter je nick.
Wilders kreeg al heel wat topics op GeenStijl, wanneer was jouw laatste topic op GeenStijl?
*gnehehe*

necrosis | 11-12-16 | 11:15

@PRUS | 11-12-16 | 11:08 - och gut toch. Hoeveel jaar wordt jij al beveiligd? Snowflake, angry much?

MarcS | 11-12-16 | 11:13

@Parel van het Zuiden | 11-12-16 | 11:08 - Same here. De rest kan mij niet meer schelen. Welke regering er ook komt, economisch zit ik inmiddels goed en zo ook mijn dierbaren. Rest ons de andere zaken te regelen.

MarcS | 11-12-16 | 11:11

PRUS | 11-12-16 | 11:08

Heeft het kindje aandacht nodig?

kwark001 | 11-12-16 | 11:10

papillon46 | 11-12-16 | 10:49,

En toch...
Ik kom in mijn omgeving nog steeds mensen tegen die hun wereldbeeld door de NPO laten bepalen. De schadelijke gevolgen zijn hierboven te zien;
- 49 zetels voor de linkse partijen;
- 44 zetels voor de nep-rechtse partijen;
- nog eens 11 zetels voor "we worden helemaal niet ouder", 50+.

Hoewel veel mensen het op veel punten met Wilders eens zijn, zullen ze zich uiteindelijk toch laten afschrikken door het vijandbeeld dat links van hem geschapen heeft. Zeker als ze het geluk hebben weinig in de grote steden te komen, en de talloze immigratieproblemen niet van nabij tegen te komen.

En ook als Wilders 76 zetels zou halen (wat ik stiekem wel hoop) dan zal hij 40 jaar wanbeleid niet in 4 jaar kunnen herstellen. Zeker niet als zijn beleid gedwarsboomd wordt door tienduizenden ambtenaren, organisaties en instituties die hun geld verdienen met het huidige wanbeleid. Zelfs het beleid van deze regering wordt nog regelmatig gesaboteerd, zie bijvoorbeeld de bed-bad-brood-regeling.

Het eerste kabinet Wilders krijgt een zware taak.
Maar hoe eerder de klus wordt opgepakt, hoe beter het is voor dit land.

Dandruff | 11-12-16 | 11:09

-weggejorist en opgerot-

PRUS | 11-12-16 | 11:08

@MarcS | 11-12-16 | 11:04

Ik ben voor vrijheid, veiligheid, voor vrede.
.
Ik ben daarmee tegen Islamisering en EUsurptie.
.
Tegen wil en dank. Ik ben dus nu voor PVV.

Parel van het Zuiden | 11-12-16 | 11:08

@papillon46 | 11-12-16 | 10:49
.
Ja, de verwerping van een grondwet die geen grondwet was... Die idioten van de EU hadden een "grondwet" samengesteld van 800+ (achthonderd!!) pagina's; da's geen grondwet, dat is een juridisch oerwoud en een ideale basis waarop een toekomstig EUSSR Volksgerichtshof vrijwel alles kan beslissen wat zij wil vanwege de honderden uitzonderingen en toevoegingen.
.
Als ik ooit een contract van 800+ pagina's zou moeten ondertekenen, huur ik eerst een peloton Moskovichen in om daar een paar jaar over te gaan kommaneuken, dan pas teken ik, of niet. Dus hoe kan men verwachten dat een burger op zoiets ja kan zeggen? Idem Oekraine-verdrag; zelfs de politici hadden het niet gelezen.
.
Een grondwet, dat is de Magna Carta of de Amerikaanse constitutie; een beperkt aantal pagina's met heldere, eenduidige regels. De tien geboden uit de bijbel, zoiets.

Brou Is Back | 11-12-16 | 11:07

Ach, peiling. Een ding is zeker: volgend jaar maart is alles anders. Dan heeft de PVV of veel meer, of veel minder zetels dan in de huidige peiling. Het feit blijft dat met deze versnippering aan politieke partijen en een grote partij met wie de overige partijen niet tot een werkbare coalitie kunnen komen, ons land gedurende een bepaalde periode stuurloos zal zijn. Ondanks het feit dat Wilders de vinger op de zere plek weet te leggen, is in feite iedere stem op hem er alleen een om de gevestigde orde wakker te schudden, maar van de andere kant ook een verloren stem. Wilders zal altijd de roepende in de woestijn blijven. Zelfs als hij in maart de grootste wordt. En dat weet hijzelf ook drommelsgoed. Met tot gevolg dat degenen die op hem gestemd hebben nog verder in de politiek teleurgesteld geraken omdat, naar hun mening, geen recht gedaan wordt aan de democratie als Wilders geen premier wordt. Zolang Wilders niet constructiever wordt, zal hij er alleen voor zorgen dat de tweespalt in de Nederlandse samenleving groter wordt en zal hij nooit premier van dit land worden. Of hij moet een minderheidsregering willen vormen met z'n 36(+/-10) zetels.

Tubantia83 | 11-12-16 | 11:07

Wat een tenenkrommende domme naieve rechters. Maarja, wat verwacht je ook van een studierichting die vaak een toevlucht is voor studenten die elders gesjeesd zijn.

watazooi | 11-12-16 | 11:06

Peilingen zijn lang niet altijd betrouwbaar weten we uit het verleden. Maar met 3 maanden te gaan voor de verkiezingen worden ze wel steeds betrouwbaarder.
De kans dat Rutte deze achterstand nog inloopt is erg klein, want het effect van zijn dure, gelikte campagnes op TV is al uitgewerkt.

Bovendien zullen de mensen die nu zeggen op VNL, FvD en Geenpeil te stemmen uiteindelijk toch PVV stemmen, om Rutte van verdere winst af te houden.

Nederlander65 | 11-12-16 | 11:05

omanders | 11-12-16 | 10:30
Leuk geprobeerd maar:
Massa immigratie, Multiculti, Open grenzen, Politiek correctheid, zijn allemaal onderdeel van NeoMarxisme = communisme.

Methylfenidaat | 11-12-16 | 11:05

@Parel van het Zuiden | 11-12-16 | 10:46 - exact, economie is irrelevant zeker omdat die de wereldeconomie volgt. Veiligheid, leefbaarheid is veel belangrijker.

Als iemand mordicus tegen abortus is, en slechts 1 partij heeft dat in haar agenda is de keuze gemakkelijk. Net als op andere terreinen. Ik ben tegen islamisering, dus PVV.

MarcS | 11-12-16 | 11:04

metzonderzijwieltjes | 11-12-16 | 10:31 Ik werk in de bouw, en daar kun je prima terecht met je PVV sympathie. Als ze je daar tenminste nog kunnen verstaan vanwege steeds meer oostblokkers. Maar dat maakt mij alleen maar steeds meer pro PVV.

DonBasco | 11-12-16 | 11:03

@Dandruff | 11-12-16 | 10:50

Verwacht u werkelijk antwoord?
De partijen die Sjakie niet noemt hebben de staatsschuld met honderden miljarden opgestuwd, zijn astronomische garanties voor de EURO aangegaan, en hebben de ruiven opengezet voor tienduizenden, zo niet honderdduizenden, gelukszoekers die zich daar de komende decennia aan gaan laven. Bijzonder sober financieel beleid hoor.
.
Sjakie en de andere sjakies van deze wereld zijn niet geinteresseerd in feiten. Nee, ze menen exact te weten wat partijen die niet geregeerd hebben zullen doen terwijl ze opzichtig negeren wat de partijen die al vele jaren regeren hebben gedaan.
.
Over motieven kan men slechts speculeren. Stupiditeit wellicht of misschien een belangetje of handje in de ruif?

Parel van het Zuiden | 11-12-16 | 11:02

Welke gemiddelde leeftijd hebben wij reaguurders?
30 jaar? 35 jaar? Waarom zijn we dan zo enthousiast over onzegeert wilders?
Feitelijk is het een club voor ouden van dagen. Check hun stemgedrag.
propper1000 | 11-12-16 | 10:18

Je heb gelijk hoor, snotaap.

Methylfenidaat | 11-12-16 | 11:01

Wat iedereen die over de 'linkse' PVV zeurt, blijkbaar is vergeten dat het verkiezingsprogramma van de PVV - doorgerekend door het CPB ()- in 2012 als beste van alle programma's werd beoordeeld.
Maar dat werd en wordt voor het gemak gewoon onder het tapijt geveegd.
Net zoals het (Engelse) rapport - opgesteld door een betrouwbaar instituut dat bewijst dat Ned. zonder al te veel problemen uit de EU kan; na drie jaar zijn we weer boven Jan. Maar ook dat rapport is als de donder ergens onderin een bureaula gestopt.
.

Lupuslupus | 11-12-16 | 11:01

het is toch ongelofelijk. Eerst heeft die schele haar coming out op tv met het gegeven dat ze de PVV de meest gevaarlijke en minderwaardige club ever voor de democratie vindt, en vervolgens schuif je sans gene aan in een proces tegen Wilders. Welke filters en reflectiesystemen zitten er dan in die kokosnoten?. Hoe hypocriet en ongeloofwaardig kun je zijn, alsof Mengele weer een huisartsenpraktijk voor Joden mag openen.

ad melkert | 11-12-16 | 11:00

Dandruff | 11-12-16 | 10:50

Nederland heeft een liberale partij nodig die de basis van vrijheid verdedigt, en die ook pleit voor zware straffen voor het ondermijnen daarvan. Er is bijvoorbeeld niets mis met immigratie van Oost-Europeanen. De arbeid in NL is eenvoudigweg te duur geworden. Er is wel iets mis met immigratie van bijstandstrekkende Afrikanen en Arabieren, en er is zeker iets mis met Erdoganaanbiddende Turken.

Om onze economie te kunnen redden, hebben we een partij nodig die dit inziet, en vooralsnog zijn de SP en de PVV (en irrelevante splintergroeperingen) tegen alles, en onderkennen de overige partijen het probleem niet.

TegenBeterWetenIn | 11-12-16 | 11:00

Rise and rise again, until lambs become lions.

Aap Noot Miesje | 11-12-16 | 10:59

Nog 98 daagjes en dan zijn we van die dom lachende en dom liegende pindakaasproleet verlost.

pennestront | 11-12-16 | 10:58

Indien de media bijna elke dag aandacht besteed aan Wilders,positief of negatief, dan krijgt hij nog meer zetels.
Ook de hopman van groen links en de D66 hebben aangegeven Wilders dwars te zitten, worden deze figuren nu gekozen om het land te besturen of de boel te jennen. ??

rexm | 11-12-16 | 10:57

@propper1000 | 11-12-16 | 10:18 - u komt hier niet zo vaak? De gem. Leeftijd ligt veel hoger naar mijn inschatting. NL vergrijst, dus zijn er meer boven uw gem. dan er onder. Daarnaast roepen sommigen (veel) af en toe hun leeftijd. Als klap op de vuurpijl, zijn maar weinig snowflakes politiek 'wetend'.

MarcS | 11-12-16 | 10:57

Aan deze cijfers heb je niets. Het duurt nog drie maand tot de verkiezingen. Oppassen dat Wilders niet te vroeg piekt.

Atlantis-95 | 11-12-16 | 10:57

omanders | 11-12-16 | 10:30,

Mooi plaatje van dat icoon van Groen Links.

necrosis | 11-12-16 | 10:41,

Kort maar krachtig af geserveerd, mijn complimenten.

Dandruff | 11-12-16 | 10:56

@harry19612 | 11-12-16 | 10:43
Die drie zetels zijn virtueel, in maart halen ze helemaal geen zetels.
Graaf Denkula en baardmansje haalden destijds SAMEN minder dan 33.000 stemmen, net genoeg voor een halve zetel.
En het gezeik van Sylvana gaat ze echt niet helpen.

necrosis | 11-12-16 | 10:54

VVD 23
CDA 14
D66 14
GL 14
50+ 11
76 zetels , de nieuwe coalitie 2017

alshetware | 11-12-16 | 10:54

Hopen dat ze dat hoger beroep er nog even snel door jassen voor 15 maart :)

netniet | 11-12-16 | 10:52

KapiteinSjaak | 11-12-16 | 10:37,

Doe ons onnozelaars dan eens een stemadvies?
Volgens mij staat de PVV niet voor het smijten met geld naar uitvreters, criminelen en buitenlandse dictaturen zoals alle gevestigde partijen.

En VVD en CDA doen daar net zo hard aan mee.
Dus kun je buiten VNL (1 zetel) één rechtse partij noemen die dat gaat aanpakken?
Niet?

Dandruff | 11-12-16 | 10:50

Wat Petrus Poortwachter | 11-12-16 | 10:14 zegt. Een gemiste kans, en niet zo'n kleintje ook!

DonBasco | 11-12-16 | 10:49

Dandruff | 11-12-16 | 10:24
Het verbaast me steeds meer, dit gebrek aan intellect bij policor Nederland.
Wegkijken, zelfgenoegzame onwaarheden, manipulatie. En maar denken dat die andere 90% van Nederland hersenloos is.
Ik zie op 15 maart een herhaling van die verbijsterende koppies die ik zag in 2005 grondwet verwerping.
40 zetels voor de PVV vind ik makkelijk haalbaar. Zelfs ik ben om, mits en maar, maar toch....

papillon46 | 11-12-16 | 10:49

Heel goed! Ga zo door zittend establishment... Wat voor konijntjes er nu ook nog uit de hoge hoed gefabriceerd worden; dit tij keren jullie niet meer. 'T is die wal namenlijk die het schip doet keren.

Merfralex | 11-12-16 | 10:48

@noerg | 11-12-16 | 10:36

VVD+CDA+D66+PvdA+GL=75. CU erbij en je hebt een comfortabele meerderheid. En dergelijk Cordon Sanitaire kabinet gaat rechtse economische politiek en linkse culturele politiek.


De VVD gaat dit alsvolgt regelen: Gedurende de campagne gaat ze vol op het anti-migratie orgel. Ze zal provocatieve anti-migranten uitlatingen doen, het liefst van het soort dat vlagen van verontwaardiging bij de linkse partijen veroorzaakt.


Aan de onderhandelingstafel gaat de VVD al die standpunten uitruilen om tot bovenstaand resultaat te komen. Zie strafbaar maken van illegaliteit als voorbeeld in het klein.

omanders | 11-12-16 | 10:47

@BLR | 11-12-16 | 10:23

Het ligt ook een beetje aan hoe je de situatie inschat. Ik heb lange tijd veel problemen gehad met de standpunten buiten Islam en EU. Die bezwaren heb ik inmiddels ter zijde geschoven.
.
Waarom? Zaken als economie zijn irrelevant. Een volgende vier jaar op de huidige lijn betekent een vastgeklonken Brussels juk op onze schouders en lijdzaam toezien hoe onze samenleving door migratie/islamgeweld en criminaliteit uiteengereten wordt terwijl instituties en diensten verder desintegreren onder de lasten van nietbijdragers en de corruptocratie van VVD/PvdA/D66/CDA en consorten.
.
Het is tijd om voor Nederland te kiezen, een defensie tegen Islam en immigratie op te richten, en sovereiniteit over deze en vele zaken terug naar de Nederlandse burger te halen.
.
We need to start fighting for our country, our lands, and our homes.
.
Mijn kinderen verdienen dit. Die van u ook?

Parel van het Zuiden | 11-12-16 | 10:46

En nu is het weer wachten op een aanval van de elite . de VARA weet alvast wat ze moeten doen

PSVEHV1913 | 11-12-16 | 10:45

@ prutserstentop | 11-12-16 | 10:28
Voor veel van die besparingen zal de wet gewijzigd moeten worden. Daar gaat enkele jaren overheen. Dat valt nog wel te overleven, we maken de staatsschuld gewoon iets hoger en dat lossen we later wel op. Toch? Waar ik me meer zorgen over maak is wat dit gaat doen met ondernemend Nederland. PVV wil zoveel mogelijk rechten bij de burger leggen. Dat is natuurlijk een nobel streven, maar bedrijven gaan dan b.v. minder mensen aannemen. Ik denk dat als ze iets meer aan ondernemend Nederland denken en niet alleen aan Henk en Ingrid, dat ze veel meer stemmen binnenhalen.

BLR | 11-12-16 | 10:44

KapiteinSjaak | 11-12-16 | 10:37
uh, PVV links...

fikkieblijf! | 11-12-16 | 10:44

Denk wordt nog veel groter dan de 3 zetels waar ze nu op staan.

harry19612 | 11-12-16 | 10:43

@TegenBeterWetenIn | 11-12-16 | 10:40
verzorgt en herverdeelt

TegenBeterWetenIn | 11-12-16 | 10:41

i-Wonder | 11-12-16 | 10:39

Ja, is al aan de gang.

Oprisp | 11-12-16 | 10:41

@KapiteinSjaak | 11-12-16 | 10:37
De door jou genoemde partijen hebben nog nooit in de regering gezeten.
Dus wie smijt er nou met geld, kapitein?

necrosis | 11-12-16 | 10:41

En als puntje bij paaltje komt stemmmen de schapen weer pvda/vvd/d66/cda.

Slipsnifter | 11-12-16 | 10:41

KapiteinSjaak | 11-12-16 | 10:37

Dat zou het slechtst mogelijke scenario voor NL zijn. Dan worden we een land dat alleen nog bejaarden verzorgd en verder wat geld herverdeeld. Bedrijfsleven gaat kapot, universiteiten gaan kapot en we zijn het lachtertje van Europa. Ik ben oprecht bevreesd voor dit kabinet.

TegenBeterWetenIn | 11-12-16 | 10:40

@spanarchist | 11-12-16 | 10:29 Al een tijd geen tv-abonnement meer. Wat ik begrijp van Twitter is er al maanden campagne voor de PvdA op NPO. Het helpt niet meer.

Roeperttt | 11-12-16 | 10:40

Iemand een linkje naar het partijprogram van 'Andere partij'? /desperate

dugo | 11-12-16 | 10:40

Zou er in Nederland ook een Trump effect komen?

i-Wonder | 11-12-16 | 10:39

Dostranamus | 11-12-16 | 10:29,

Goed idee.
Misschien kunnen we de bakkersbrigade vragen om het recept van de taart die ze Fortuyn in zijn gezicht douwden?

Dandruff | 11-12-16 | 10:39


'de bejaardenhuizen terug (de zorg aan huis blijkt straks veel duurder, logisch ook want ieder zijn eigen huisje met de nodige aanpassingen is natuurlijk veel duurder dan een bejaardenhuis met al die voorzieningen aan boord)'

prutserstentop | 11-12-16 | 10:28

Kijk, en daar zit nu de staart van het venijn dat Participatie heet en waarvoor de transities van zorggelden en WMO in werking zijn gesteld.
Is namenlijk heeeeeeeeleeeemaal niet duurder dan een verzorgingshuis onze ouderen verzorgen in hun laatste kwetsbare levensjaren, immers...voor zorg aan huis ga je zelf alles betalen of via mantelzorg regelen. De staat springt pas bij als je aan alle voorwaarden voldoet; geen netwerk/mantelzorg mogelijkheden, meer inkomen dan AOW = zelf betalen of een giga eigen bijdrage, eigen vermogen zoals een afbetaald huis = eerst dat aanwenden voor je zorg en dan nog door de indicatie.. alvorens minimale zorg te ontvangen.
Met betrekking tot die hulpmiddelen in huis: zat recent bij een WMO keukentafel gesprek..'alles wat je bij de bouwmarkt kunt kopen valt buiten de zorgplicht van de Gemeente, in geval van wel toekenning geldt een huurconstructie!!

fikkieblijf! | 11-12-16 | 10:39

@bergsbeklimmer | 11-12-16 | 10:04
Gun ze hun lolletje, morgen staan ze weer aan de lopende band.

necrosis | 11-12-16 | 10:39

Vrije geluiden. Whatever

Oprisp | 11-12-16 | 10:38

Combinatie SP/50Plus/PVV gaat naar de 58 zetels. Wat een nachtmerrie. De drie meest linkse en gelduitdelende partijen van Nederland mogen nooit een coalitie vormen. Stem geen PVV. Geen 50Plus. Geen SP. Please.

KapiteinSjaak | 11-12-16 | 10:37

7 zetels in 4 weken. Nu neem ik dat met een flinke korrel zout (we kennen de hond en & co immers langer dan vandaag). Maar de trend is toch vrij duidelijk.
En het is toch minstens een paar minuten interessant om optel sommetjes tot 76 te maken... en de stabiliteit daarvan in te schatten.
vvd+cda+d66 = 51
pvv+vvd+cda = 73
Als ze de pvv buiten spel willen zetten heb je 5 partijen nodig. Dat wordt lachen met sp/gl/50+/minipvda of de gristenjongens erbij.
Met de pvv heb je er minimaal 4 maar waarschijnlijk ook 5 nodig om een beetje comfortabel boven de 75 uit te komen.
Als er een minderheidsregering komt kan de rol van geenpeil ineens erg interessant worden.

noerg | 11-12-16 | 10:36

Beste tegelvloer,
Wat is de invloed van de PVV op de econonomie, als er een Wilders-1 komt? Het zou zomaar kunnen zijn, dat er betere (handels) relaties komen met niet alleen de Sovjet-Unie, maar ook met de VS. Goed voor de zo veel geroemde Nederlandse handel en b.v. de agrarische export. Het doemscenario, door eurofielen zo vaak geopperd, dat de internationale handel voor Nederland zal inzakken bij Wilders-1 en/of Nexit, zou ook reuze mee kunnen vallen als er niet alleen een Brexit komt, maar ook regeringen van vergelijkbare signatuur in Frankrijk, Hongarije en Oostenrijk en wellicht ook Duitsland.
En vlak ook niet de miljardenbespringen uit die gerealiseerd kunnen worden door het normaliseren van de immigranten-influx,naar bijvoorbeeld Australisch of Nieuw-Zeelands model (alleen als immigrant welkom als je iets bij te dragen hebt aan de Nederlandse samenleving, anders wegwezen).
Het enige punt waar ik me wel wat zorgen over maak is, of Wilders erin zal kunnen slagen, voldoende bekwame bestuurders te vinden. Maar dat risico moeten we maar nemen.

Kievit | 11-12-16 | 10:36

propper1000 | 11-12-16 | 10:18,

De afgelopen decennia was het geschreeuw over een generatiekloof één van de trucjes van links om onze samenleving te splijten; net als het gezeik over "glazen plafonds", "white privilege", en tientallen andere soorten onzin.

Trap er niet in.
Dit land kan weer mooi worden; moeten we alleen even de linkse "verdeel-en-heers" strategie negeren. Als volk schouder aan schouder gaan staan, inclusief de immigranten met goede bedoelingen.
De rest, inclusief het blanke stalinistische volksdeel, kan opzouten naar een dictatuur naar keuze.

Dandruff | 11-12-16 | 10:35

Denk is puur afkomstig van de PVDA. Die beroepspolitici dachten dat ze nog jarenlang konden blijven doorgaan met het aanstellen van allochtoon stemvee. Zonder dat er ooit iemand bij die rooie club nadacht over de mogelijkheid dat er wel eens een afsplitsing zou kunnen komen. En bedankt he. Voor het effenen van het allochtone pad in de Tweede Kamer. Bedankt, stelletje hufters. Krijg ze nu nog maar eens weg. Dan doe je nog eens wat nuttigs.
Zo. En nu moet ik luisteren naar programma 'vreemde geluiden'. Ben ik helemaal weg van..

Oprisp | 11-12-16 | 10:35

Invulling door PVV nog wel een zorgpunt. Als hij Hiddema weet te strikken compenseert 'ie al gauw 15 matige typische PVV-ers met losse handjes of andere discutabele achtergrond.

metzonderzijwieltjes | 11-12-16 | 10:35

Laten we in ieder geval hopen dat Dodo66 zijn definitieve 'uitsterven' heeft ingezet...

Aristotalloss | 11-12-16 | 10:35

We hebben nu 4 partijen nodig om een coalitie te vormen. Minimaal 5 zonder de PVV. Zal niet een erg daadkrachtig kabinet worden.

Crusader102 | 11-12-16 | 10:35

Ervan uitgaande dat de PVV sociaal economisch gezien de SP regelmatig op links inhaalt, staat rechts er eigenlijk ook wel beroerd voor.

dulcinea | 11-12-16 | 10:35

Groenlinks met 14 zetels, D66 met 14 zetels, 50 plus met 11 zetels. De toekomst ziet er hoopvol uit.
Wonderbaarlijk ook dat bijna 10% van de bevolking er wel vertrouwen in heeft om de B.V. Nederland door een 30-jarige VMBO-er zonder werkervaring te laten runnen.

spanarchist | 11-12-16 | 10:34

Oei, totale versplintering van de traditionele eulitaire partijen.
Zijn straks minimaal 4 en waarschijnlijk 5 partijen nodig om een regering te vormen.
Misschien maar gelijk directe democratie invoeren?

Rommelende Onderbuik | 11-12-16 | 10:34

Maakt u zich maar blij met een dode mus, nog steeds zit links rond de 70 zetels... raar land.

Panos88 | 11-12-16 | 10:34

Ik ken mensen die nooit PVV zouden stemmen maar nu hierdoor over de drempel zijn. Inderdaad bedankt!
Links zal het nooit snappen, ze denken door dit soort zaken te flikken ze de PVV of Trump of Le Pen kapot te maken. Maar werkt juist tegen ze en toch blijven ze het doen omdat ze in een bubble.

Moonwarrior | 11-12-16 | 10:33

Al het giedvolk weer boos over garen spinnen bij... denk dan ook eerst na voordat je aangifte doet, sukkels. Als je hem niet moet (ik ook niet): met betere argumenten komen, wel je blijven gedragen en zichzelf belachelijk laten maken. Als je reactief bent blijf je achterlopen (ja jullie ook joop, npo en vk)

TheseDays00 | 11-12-16 | 10:32

Bijzondere tijden. En nog steeds kun je je niet openlijk positief uitlaten over PVV. Zelfs niet een beetje. De strijd is door linkstuig en rechtstokkies ontspoord en geradicaliseerd. Clintonkritisch, islamkritisch, EU kritisch,... je wordt als de grootste racist/fascist weggezet. Door mensen die je maar heel weinig hoort over de wederopstanding van Hitler op 3 uurtjes vliegen.

metzonderzijwieltjes | 11-12-16 | 10:31

@Dandruff | 11-12-16 | 10:24


Ikhou ook van gechargeerde Stalin- en Maovergelijkingen, maar GW was al lang basalt aan het hakken als Ome Joseph het voor het zeggen had.


upload.wikimedia.org/wikipedia/common...

omanders | 11-12-16 | 10:30

Heeft Geert al een progrestaart naar zijn rechterspromotieteam gestuurd?
Want als er drie dat verdienen zijn zij het wel.
Al was het alleen al om die zure gezichten wat op te vrolijken.

Dostranamus | 11-12-16 | 10:29

Peilingen. Het duurt nog wel even voor er weer gestemd wordt. De pvda staat er zoals gebruikelijk slecht voor, maar de campagne van de PO moet nog beginnen.

spanarchist | 11-12-16 | 10:29

BLR: 10:23

Door minder uit te geven aan allerlei zaken die er totaal niet toe doen. Privatisering de zorg uit, de bejaardenhuizen terug (de zorg aan huis blijkt straks veel duurder, logisch ook want ieder zijn eigen huisje met de nodige aanpassingen is natuurlijk veel duurder dan een bejaardenhuis met al die voorzieningen aan boord) en dan nog veel minder geld naar de EU, zo houden we veel over.

prutserstentop | 11-12-16 | 10:28

geengemaar | 11-12-16 | 10:24
Ja, want wat er nu zit is echt het neusje van de zalm... Ik noem een Hennis, Plasterk, van der Steur en natuurlijk Pinokkio zelf. Nee, dan kunnen we er alleen maar op achteruit gaan.... Gaap!

Petrus Poortwachter | 11-12-16 | 10:28

Stemmen binnen een kaste-democratie die horig is aan de elite . U mag alleen stemmen
op de trekpopjes. De beslissingen worden voor u door de Brussel/Bilderberg elite genomen.

rechtsdwalendeautist | 11-12-16 | 10:27

Zo, dat herstelt mijn vertrouwen in de recht (*kuchkuch*) spraak enigszins. Boeiend ook hoe dat d666 tuigh zichzelf weer eens in de voet heeft geschoten.
Vanaf 3/2017:
Minder
Minder
Minder
Linx geconditioneerd togatuigh als rechter!

pennestront | 11-12-16 | 10:26

omanders | 11-12-16 | 10:11,

Bij een schijnproces draait het nou eenmaal niet om de echte wet, maar om de politieke doelstellingen van de aanklagers.

Zoals Hiddema gisteren al zei; Nederland voert op dit moment allang een "minder Marokkanen beleid" uit. Dat iemand die vindt dat dat beleid moet worden aangescherpt daarvoor wordt bestraft is absurd; bij Monty Python hadden ze dat niet kunnen bedenken.

Nog los van de context dat een heel rijtje linkse politici pleitte voor "minder Polen" (Hamer, Aboutaleb, Norder, Marijnissen, de Wit) precies zoals Rutte ooit pleitte voor "minder Somaliërs".
En in Duitsland zei Merkel onlangs ook het "minder Marokkanen" beleid van Nederland te willen overnemen; zij kreeg een daverend applaus.

Dit schijnproces is zo absurd dat zelfs Stalin dit niet zou hebben aangedurfd.

Dandruff | 11-12-16 | 10:24

Ben benieuwd hoe geert het met kwaliteit gaat invullen. Blijft toch heel ondoorzichtig allemaal.

geengemaar | 11-12-16 | 10:24

72 zetels voor Geert. Let maar op. Met de 4 van GeenPeil samen 76. Een kabinet PVV-GeenPeil snel.

Normpje | 11-12-16 | 10:24

En graag Mr. Hiddema als minister van Justitie en Vice premier.

prutserstentop | 11-12-16 | 10:24

@ tegelvloer | 11-12-16 | 10:16
Wellicht kunt u mij overtuigen. Waarom zou ik PVV moeten stemmen? Wat doet dat bijvoorbeeld met de economie? Ik ben nog steeds sceptisch als het aankomt op de PVV. Ze hebben goede punten, maar ik vraag me vooral af waar ze het geld vandaan gaan halen.

BLR | 11-12-16 | 10:23

Gezien de reacties in de panelen deze week zou GP ook wel eens een bijdrage geleverd kunnen hebben aan die +2 voor de PVV.
.
Overigens ben ik van mening dat de laatste verkiezingen waar daadwerkelijk verandering via dit proces had kunnen plaatsvinden in 2012 was. Daarna hebben de Eurofielen Nederland doelbewust verder vervlecht met de EU en de afbraak van Nederland en rechtstaat versneld om ons voor voldongen feiten te stellen. De verkiezingen van 2017 zijn zinloos.
.
Op straat ligt de enige hoop voor vrijheid en democratie (tot de dag dat ze dat EU leger hebben natuurlijk, dan zal dat slechts gekraakte burgerschedels en dwaze moeders opleveren).
.
EU, darkness rising.

Parel van het Zuiden | 11-12-16 | 10:22

niemandzielig | 11-12-16 | 10:10

DENK je nu echt dat Silly Sil een zetel krijgt van haar M mannelijke Moslim partijgenoten... DENK ut niet.
Ze mag hoogstens achter de coulissen de telefoontjes gaan aannemen.
Komt ze wel achter nadat haar 'werk' is gedaan.. dan komt in Kuzu en Ozturk de ware Moslim tevoorschijn.
Hoe betrouwbaar die zijn had ze kunnen weten, om te beginnen de wijze van toegang verschaffen tot de 2e kamer...via zetelroof!

fikkieblijf! | 11-12-16 | 10:22

Het gaat beslist nog erger worden want er zijn heeeeeel veel PVV stemmers die het nu nog voor zich weten te houden omdat ze niet steeds als racist weggezet willen worden.

prutserstentop | 11-12-16 | 10:21

De 9 zetels van Jan Dijkgraaf zijn niet erg zichtbaar.

mr. Quispel | 11-12-16 | 10:21

tegelvloer | 11-12-16 | 10:16
laat maar lullen denkt die vriendin.

propper1000 | 11-12-16 | 10:20

Zou uiteindelijk wel
PVV + VVD (helaas) + 50Plus
worden.

Clubber | 11-12-16 | 10:20

Eens met de eerdere reaguurders, Maurice is een politicus met de meeste invloed op de invulling van de media en de policor debatten. Ik vertrouw hem totaal niet en ik vermoed dat we al ruim boven de 40 zitten.

Szymon | 11-12-16 | 10:20

Hoera, 5 zetels voor de PvdD! Komt natuurlijk door de toename van vega-gekkies zoals ik. *doet dansje met dwerghamster*

Rest In Privacy | 11-12-16 | 10:18

Welke gemiddelde leeftijd hebben wij reaguurders?
30 jaar? 35 jaar? Waarom zijn we dan zo enthousiast over onzegeert wilders?
Feitelijk is het een club voor ouden van dagen. Check hun stemgedrag.

propper1000 | 11-12-16 | 10:18

Straffen zonder te straffen wordt meteen afgestraft.

Kaltsnautzige | 11-12-16 | 10:18

Ik hoop dat Denk 6 zetels krijgt. Waarom? Dan kan de hele kamer eens zien wat voor volk dat is en krijgt de PVV steeds meer gelijk in de kamer.

kwark001 | 11-12-16 | 10:17

Dat is mooi nieuws op deze zondag, zelfs de zon laat zich weer zien.

blauwe zander | 11-12-16 | 10:16

@effedenke

Herkenbaar.
Mijn vriendin is nu zelfs om. En geloof me, als die om is zijn er heel veel mensen om.

tegelvloer | 11-12-16 | 10:16

@Mich2007 | 11-12-16 | 10:10


Dat doen ze niet. Die gaan van zichzelf schrikken in het hokje. Of thuisblijven.


Maar we moeten de cultuuroorlog winnen, meer nog dan in het stemhokje. Vergis je niet: De huidige mores (wetten, verdragen) die tot deze krankzinnige migratiestromen leidde is tot stand gekomen in een tijd dat we grotendeels centrum-rechtse kabinetten hadden.

omanders | 11-12-16 | 10:15

Ze zijn op de helft.

ParaPiet | 11-12-16 | 10:15

Ardbeg | 11-12-16 | 10:01,

Lees je eerst eens in, voordat je roept de betekenis van het woord "minder" niet te kennen.

Dandruff | 11-12-16 | 10:15

Daarom zou het zo mooi zijn geweest als GP zijn energie had gestoken in het actie voeren tegen de gevestigde partijen, in plaats van er zelf één te worden. Het momentum voor verandering lijkt daar.
Hadden we daarna kunnen kijken hoe we meer directe democratie in 'Dit land en in Den Haag' kunnen krijgen. M³

Petrus Poortwachter | 11-12-16 | 10:14

En ook Didi Boerkini bedankt; halveren van de PvdA was mijn voorzichtige doelstelling. Echter je hebt je klus boven verwachting waar gemaakt.

niemandzielig | 11-12-16 | 10:13

Ardbeg | 11-12-16 | 10:01
Als rechters altijd gelijk zouden hebben en de wet altijd in de juiste context zouden naleven, waarom zijn er dan mogelijkheden om in hoger beroep te gaan, om de rechtsinterpretatie, wetten en juistheid van de gevolgde procedures getoetst kunnen worden. En hoevaak gaan in hoger beroep veroordeelden weer vrijuit doordat de lagere rechtbanken hun werk niet goed gedaan hebben of bevooroordeeld waren in het zoeken van een veroordeling. Helaas te vaak meneer Ardbeg. Dus terug je hok in of laat je terugroepen door je baasje.

stroopa | 11-12-16 | 10:11

@Ardbeg | 11-12-16 | 10:01


Reageerder Tipo [1] heeft het ooit prima uitgelegd. De minder, minder, minder uitspraak draait om migratiebeleid en volgens verdragen mag een land onderscheid maken op basis van nationaliteiten op dat vlak.


Het was dus een duidelijk politieke uitspraak en een oproep tot legaal beleid. Dat horen die rechters te weten.

[1] www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/12/...
Op 11:18

omanders | 11-12-16 | 10:11

ik kijk ook met een paar paardenogen naar de resultaten van M de Hond.
Ik ken nu zoveel mensen in mijn omgeving die ooit zeiden "natuurlijk niet" op de PVV te stemmen... nu zijn ze vrijwel allemaal "om". Soort van : "PVV , what else..." ALs ik in mijn omgeving ( ook FB- likes en zo) een eigen marktonderzoek doe kom ik aan minimaal 75 zetels..... Ben zelf ook geen laaiend enthousiaste PVV stemmer , maar ben wel "om".

effedenke | 11-12-16 | 10:11

Als Sylvana maar in de kamer komt, want dan kunnen we hier nog heel veel lachen.

niemandzielig | 11-12-16 | 10:10

Nu maar hopen dat ze straks ook daadwerkelijk PVV stemmen

Mich2007 | 11-12-16 | 10:10

keestelpro | 11-12-16 | 09:58
Vergeet ook de PR door het Marokkaanse ras niet. Zelfs vlak voor een kickboxwedstrijd in Oberhausen klimmen ze voor de camera's om stemmen te werven voor de PVV.

Professor Superhirn | 11-12-16 | 10:09

Kabinet PVV-VVD-CDA-SGP

Ravissant | 11-12-16 | 10:08

Vanaf nu wordt iedere show opgevoerd bij DWDD, Pauw etc. doorgeprikt wegens gebrek aan argumenten.

ThePeet | 11-12-16 | 10:08

3 zetels voor Denk vind ik zeer zorgelijk.

halfvolle glas | 11-12-16 | 10:07

Ook wel leuk: in de peilings heeft de coalitie minder zetels dan de PVV in zijn ééntje. Ben benieuwd hoe dat verschil oploopt als Mark het associatieverdrag heeft getekend.

Steinway | 11-12-16 | 10:07

DENK met 3 zetels, zeg me dat ik dronken ben.

eerstneukendanpraten | 11-12-16 | 10:07

Ja en dit is nog exclusief de kiezers die vrezen voor hun baan als ze er voor uit komen.

Gobytweets | 11-12-16 | 10:07

Jongens, waarom hobbelen jullie zo achter de peilingen aan?

Guust Kadaver | 11-12-16 | 10:05

De Joop trollen zijn weer vroeg vandaag

bergsbeklimmer | 11-12-16 | 10:04

Ehm, "andere partij"? Waar zijn jullie?!

nemoj me jebat | 11-12-16 | 10:03

Dit zegt iets over De Kloof.

Billendoekje | 11-12-16 | 10:02

fredflange | 11-12-16 | 10:01
Wanneer het ons uitkomt zijn ze betrouwbaar. Anders niet.

Ardbeg | 11-12-16 | 10:02

Die 'D66-rechters' doen gewoon hun werk. De complimenten van het uitbuiten van de uitspraak + het jarenlang niet aanpassen van de wet die de rechters nu naleven mogen allemaal naar Geert zelf. Lekker gewerkt pik!

Ardbeg | 11-12-16 | 10:01

Sinds wanneer zijn de peilingen van Maurice de Hond betrouwbaar. Hij gaf zelf toe dat de 3 zetels voor Denk zijn gebaseerd op hoe de Turken in Europa voor het Turkse liedje in het songfestival stemmen.

fredflange | 11-12-16 | 10:01

Het Wilders promotie team heeft goed werk geleverd.
Dank u wel O.M.

keestelpro | 11-12-16 | 09:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken