Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jaap de Hoop Schijtaanburger wil RATIFICEREN

Hahaha. En daar is de volgende weggeparkeerde bestuursfascistoïde CDA-machtswellustelling met een mening. Jaap de Hoop Schijtaanburger wil heel graag vriendjes worden met de corrupte bloksnorren uit Kiev. Want anders staan "we" voor lul in Brussel en zijn we geen "betrouwbare verdragspartner" meer. Nee, Jaap de Hoop Schijtaanburger, met je bestuurselitaire carrousel fopbaantje. Dik 2,5 miljoen Nederlanders zeiden #NEEisNEE en die mensen zijn inmiddels schijt schijt schijtziek al 240 dagen (and counting) als een totaaldebiel behandeld te worden door Brusselse buklaven met lobbybaantjes in het vooruitzicht. Als jelui niet willen luisteron dan moeten jelui maar voelen. Op naar 15 maart. Lang leve de democratie!

Reaguursels

Inloggen

Verhofstadt, Van Baalen, De Hoop Keffer. Rutte kan het corrupte Kiev-kwartet compleet maken.

D.A.A.R. | 08-12-16 | 19:22

Hey Jaap, jij hoort net als Bush, Bakellende, Blair in de nor, je weet wel, inval in Irak. Lafbek.

Wienerschnitzel mit | 08-12-16 | 18:24

Japie kan makkelijk roeptoeteren nu hij volgend jaar niet op een verkiezingslijst staat.
Mocht Rutte dit kortzichtige advies om zijn achterste af te vegen met de mening van de kiezer opvolgen, dan hoop ik dat hij er in ieder geval wel stevig op wordt afgerekend.

dr.andus | 08-12-16 | 18:18

medelmo | 08-12-16 | 09:52
Trump is verre van achterlijk heeft daar allang met Poetin over gesproken, Obama daagt aan de lopende band, Poetin uit,maar ik ga er vanuit dat Poetin , Obama op waarde weet te schatten(trekpop Soros), daarom konden ze ook niet met elkaar overweg.

corbiere | 08-12-16 | 17:56

Toen deze regent een keer bij Obama op bezoek was knipmeste hij zodanig dat hij bijna voorover viel...
Slaafje...

knerf | 08-12-16 | 17:48

Al_Bundy | 08-12-16 | 09:36
Ze moeten wat tegen dat spul van GS en GP, de huidige club uit de politiek gaat GS echt niet aanvallen, zo'n tellertje of een of ander akkefietje uit het verleden, is zo opgedoken, en dan ben je de komende tijd toch besmet, dus moeten ze wat kadavers het vuile werk laten doen, zelf durven ze schijnbaar niet.

corbiere | 08-12-16 | 17:46

De AIV vragen om een uitspraak is hetelfde als Greenpeace vragen om een mening over kolencentrales. Je weet op voorhand wat ze gaan zeggem en beginnen te dreigen als ze hun zin niet krijgen. Hun meningen zijn bewust gekleurd vanuit een bepaald perspectief. Dit soort lobbygroepen hebben een eigen dynamiek en verkokerde visies, die ver afstaat van de werkelijkheid.

ad melkert | 08-12-16 | 17:23

Mooi klusje voor GP om deze club te liquideren. De namen die ik tegen kom op hun website zegt al weer genoeg. Stelletje overbodige ruifvreters zijn het. Weg ermee, we kunnen zelf wel voor een goed advies zorgen.

poisonivy | 08-12-16 | 17:21

De Hoop Scheffer was op 28-10-2016 om 15:41:40 op Radio 1 heel duidelijk in zijn mening over wat er moet gebeuren met de uitslag van het referendum. Letterlijk citaat van de Hoop Scheffer:
.
"Het is een groot stuk vuil en moet zo snel mogelijk van tafel".
.
Hier het geluidsfragment (minuut 41:40): download.omroep.nl/secure/ebdf84d7d125...
De zeer duidelijke mening van het Nederlandse volk (62% tegen) is volgens de Hoop-Scheffer dus een "stuk vuil dat van tafel moet".
Dat is dan duidelijk. De uitdrukkelijke en democratisch volstrekt legitieme wens van het Nederlandse volk wordt structureel volkomen genegeerd, in 2005 en nu wederom in 2016.

JackRyan | 08-12-16 | 16:46

@Sjefke7807 | 08-12-16 | 12:41
Las jij die platte kar, maken wij die stalen kooi die erop moet!

pennestront | 08-12-16 | 16:31

Mss zou Heer Buma hier ook even op kunnen reageren? Zijn stellingname hierin was toch duidelijk dat 'de kiezer gesproken heeft'.
Of zijn alle reacties van onze *kuchkuch* politieke fopstukken sorry kopstukken al zorgvuldig vantevoren geregisseerd?
Nepvolksvertegenwoorders:
Minder
Minder
Minder

pennestront | 08-12-16 | 16:22

De Hoop Scheffer doet dan namens AIV, een soort denktank voor uitgerangeerde ex-ministers van defensie en generaals die zich bemoeien met de politiek. En dat om zo'n handelsverdrag. Zou het in opdracht van Rutte zijn of een ongevraagd advies? De Hoop Scheffer voegde er ook nog aan toe dat we die referendums maar niet meer moeten doen om dit soort ingewikkelde zaken. Tja hij wordt er toch niet meer electoraal op afgerekend.

Simon_GS | 08-12-16 | 15:52

De uitslag van het referendum doet er helaas niet meer toe. De bedenkers een aanjagers hebben door hun optreden het hele referendum totaal irrelevant gemaakt.
Werden ze betaald door de overheid? Wacht Rutte daarom zo lang met zijn beslissing? Moest de PVV verzwakt worden? Allemaal vragen.

Graaf van Egmont | 08-12-16 | 15:36

Is die man nog niet dood. Zal wel door het goede vreten komen wat deze staatsluizen naar binnen werken. We moeten vriendjes worden met de Oekraïne. Het meest corrupte land van Europa. Valt dit land trouwens onder Europa Ben even de weg kwijt want Turkije enzo. Het land wat zijn eigen bevolking met fosforbommen bombardeert. En dit land wil de EU inlijven? Het gaat om schaliegas wat daar ruimschoots (in de Donbassregio) in de grond zit en wat Shell (huh, aandeelhouder?) wil hebben. Daar mogen wel een paar doden voor vallen en zijn gevallen.

MareJane | 08-12-16 | 15:28

Dankzij dit referendum leren wij wie onze vrienden en landverraders zijn.

Astroturfer | 08-12-16 | 15:21

Ook in 2005/2006 was er een referendum waar een duidelijke meerderheid stemde TEGEN de EU-grondwet. En juist door het CDA zijn we dit onzalige vieze mislukte project ingedrukt. Met alle gevolgen vandien. Dat je in denkbeeldige opperwezens gelooft is al behoorlijk sneu, maar dat je de Nederlandse kiezer keer op keer in hun gezicht spuugt is toch wel de limit. NEXIT !

Rest In Privacy | 08-12-16 | 15:16

Jaap de Hoop baffer ? Die heeft nog poep in z'n mond, Bush gebruikte geen w.c papier, daar had hij Japie voor.

Sweetlakecity | 08-12-16 | 15:07

@CeesCloosd | 08-12-16 | 09:54
Kijk, er zijn nog wakkere mensen. Ratificeren zou overigens nog meer dan alleen zetelverlies inhouden, MH17 wordt Rutte fataal.

VerenigingVanDieven | 08-12-16 | 14:20

Van Centraal Belang is dat de Regering of welke Minister dan ook geen advies heeft gevraagd.Dit blijkt uit het ontbreken van een adviesaanvraag. Het advies is derhalve "spontaan"uitgebracht door de AIV. Rutte krijgt derhalve spontaan advies om zich te verschonen t.o.v. de kiezers en de MSM. De AIV van Jaap zonder Hoop vervolgt.In de praktijk blijkt bovendien dat raadgevende referenda inzake verdragen – en al helemaal multilaterale verdragen – niet werken, omdat heronderhandelen op basis van een (vermoeden van) opvattingen onder de Nederlandse kiezers, nauwelijks mogelijk is.-Een vermoeden over opvattingen onder Nederlandse kiezers wordt dus weggestreept tegen een vermoeden over kansen voor Oekraïne, de mogelijke reactie van Rusland en de verkiezing van Trump maar bovenal het beleid van de EU. Kort samengevat. Waarom zou je nog ooit ter stembus gaan.-Daarom zou aldus de AIV bij deze gelegenheid kunnen worden geconcludeerd dat alsnog een uitzondering betreffende verdragen in de Wet raadgevend referendum moet worden opgenomen. -De Wet raadgevend Referendum zal dus, na de verkiezingen, worden aangepast want gelijk moeten ze hebben al heeft ongelijk een bochel als Jaap. De kiezer wordt verondersteld dom te zijn en zijn eigen graf te graven.-

gnor | 08-12-16 | 14:11

HetOorAakel | 08-12-16 | 13:41
onafhankelijk? gevoed met buza en EU geld vanuit de baantjesmachine van de pvvdcda?

Wie kiest die club eigenlijk? hoog tijd voor een flink vergrootglas daar.

hakbarry | 08-12-16 | 13:56

AIV is een onafhankelijk adviesorgaan, email adres aiv@minbuza.nl Iemand de begroting en subsidiestromen van AIV uitgeplozen. Is het Soros? Porosjenko? belastingcenten? EU Brussel?
Moeilijk, moeilijk voor Rutte kiezen tussen *kuch* onafhankelijk advies van Jaap (nato, CDA en Bush usefull idiot) en NEE van raadgevend referendum. 15 maart 2017 komt er aan

HetOorAakel | 08-12-16 | 13:41

Jaap 'De Dampende' Hoop Scheffer was altijd al van de gezichtsbewaring, princiepes zijn hem vreemd.

Hè Bah | 08-12-16 | 13:40

-weggejorist-

niemandzielig | 08-12-16 | 13:26

2,5 miljoen nee stemmers geschoffeerd, zijn toch ruim 37 zetels op een kiesdeler van zeg 10 miljoen. Krenten in de pap die waarschijnlijk niet naar de gevestigde partijen gaan aanstaande maart. Weet niet of ik daar nu blij of treurig onder moet zijn.

Vlampunt | 08-12-16 | 13:13

@coolgen | 08-12-16 | 11:10

"We" de NL bevolking staat helemaal niet voor l*l, "we" waar Jaap de Hoop Schijtaanburger het over heeft zijn de EU hielenlikkers.

von Strumpfhausen | 08-12-16 | 13:10

Vreemd.
Nu komt er op een uit het niets deze AIV club opzetten waar eigenlijk nooit iemand van gehoord heeft. Vreemder nog, waarom hebben we het advies niet kunnen horen voor het referendum zodat de stemmers dit in hun overwegingen konden meenemen?
Dat is het mooie van Geenstijl. Het legt veel bloot wat eigenlijk het daglicht niet kan verdragen.

Munchhausen | 08-12-16 | 13:06

Deze politicus wil net als Erdogan de democratie gebruiken om de democratie om zeep te helpen.

maar toch | 08-12-16 | 12:54

De regenten mentaliteit van die CDA mastodonten is er niet uit te branden. In de eerste kamer zitten er nog zo'n paar. Zij stellen hun landbelang boven dat van de burger. De arrogantie ten top. Triest dat de zgn christelijke betweterige/paternalistische politiek nog zoveel steun krijgt met een 15zetels. Ik krijg het daar altijd benauwd van. Wat een opluchting dat er een Wilders is als alternatief.

Goedzo | 08-12-16 | 12:41

@keestelpro | 08-12-16 | 09:13
Ze hebben schijt aan de NL bevolking omdat ze weten dat er mee weg komen. Want het NL volk laat zich alles maar aanleunen. Hoe afzichtelijk en slecht het ook is. De Nederlander bukt altijd nog weer nét dat beetje dieper om maar vooral niet voor "racist, onderbuiker, Islamofoob" etc. te worden uitgemaakt.

@necrosis | 08-12-16 | 09:36
Als u de pek warm houdt dan start ik mijn lasmachine even.
*Platte kar in elkaar lassen doet*

Sjefke7807 | 08-12-16 | 12:41

veel geblaat, weinig wol weer van Joop de SchapenBeffer

Bert Konterman | 08-12-16 | 12:03

@Lewis Lewinsky | 08-12-16 | 11:49
Er drijft weer een hoop stront naar boven. Arm Nederland.

koosnaam | 08-12-16 | 12:02

Deze landverrader hoort bij het club tuig dat in 2005 het land weggepist heeft aan Brussel. Ondanks een NEE van de bevolking. wat een verrassing.

Veritas Splendor | 08-12-16 | 11:55

@koosnaam | 08-12-16 | 11:32
Morgen Hirsch Ballin. Logisch.

Lewis Lewinsky | 08-12-16 | 11:49

Het cda is totaal niet te vertrouwen die gaan gewoon steun geven aan het kabinet dat hebben we ook in 2005 gezien toen het volk ook NEE zei en onder leiding van de heer Bakellende het onder het mom van wat "aanpassingen" er gewoon doorheen werd gejast.
Dat gaat nu ook gebeuren en let maar op net zoals na 2005 zijn er weer zoveel mensen die gaan stemmen op de partij die ze keihard naait en zo zal de cirkel weer rond zijn.

Autobonker | 08-12-16 | 11:39

Sinds wanneer geven wij een compleet uitgerangeerde ruggengraat- en kleurloze'ja'- knikker, die ooit werkeloos achter de geraniums zat en tot ZIJN verrassing en HUN vergissing gebeld werd of'ie opperholkruiper bij een verdragsclubje wilde worden nog een platform?

bisbisbis | 08-12-16 | 11:39

Gisteren Piet Hein "sharia" Döner, vandaag Jaap de Hoop Schijtaanburger. Wie volgt morgen? Ik gok op Jan Kees "alles terug met rente" de Jager. *tablet angstvallig in kast opbergen doet*

koosnaam | 08-12-16 | 11:32

Komt hier toch even mooi en héél duidelijk de CDA Aap uit de mouw, wat jammer toch dat zo'n kanjer als Pieter Omtzigt voor deze kneuzen pluche partij in de kamer zit.
Maar goed je stem aan CDA, is een stem tegen jezelf da's nu wel duidelijk.

Flatuleerder | 08-12-16 | 11:26

2,5 miljoen Nederlanders zeiden #NEE
Sommigen vinden daarbij #NEEisNEE

paulpils | 08-12-16 | 11:25

sorry link doet niet.

medelmo | 08-12-16 | 11:21

http://www.doggo.nl/artikelen/img/hondenpoep.jpg.
Hoop Scheffer,

medelmo | 08-12-16 | 11:19

nou dan staan we maar voor lul

coolgen | 08-12-16 | 11:10

alweer een die geld krijgt uit Kiev.(al dan niet rechtstreeks) wie nog op VVD PVDA CDA (en vul zelf nog maar aan) is echt iemand die niets van geschiedenis afweet, zoiets als M. Rutte.

isotope 465 | 08-12-16 | 11:08

Ik verbaas mij al lange tijd, hoe afgeserveerde, niet meer van belang zijnde, oude mastodonten ex politici er altijd maar weer in slagen een betaald of qua onkostenvergoeding interessant baantje te krijgen.

Zoals nu de Hoop Scheffer,hij is voorzitter van de Adviesraad internationale vraagstukken. Nooit van gehoord trouwens.
Een soort gesubsidieerd praatclubje derhalve.

Hoeveel van die clubjes ontlenen niet hun bestaan door ons belasting geld maar telkens b.w.v. subsidie te incasseren ?
Adviesje hier, adviescommissie daar, rapportje zus en rapportje zo, voorzitter van de geitenfok vereniging, adviesbureautjes voor de regering, gezondheidszorg
( man van min.Schippers); zo ookin de media nodeloze gesubsidieerde filmpjes ( man van Halsema).De NPO is een geldverslindende machine, met 3 netten en met ladingen van zakkenvullers die niks presteren.
Afijn deze lijst is bijna oneindig.

En allemaal van ons met zweet opgebracht belasting geld. Die lui in den Haag smijten er maar mee.
Kotsmisselijk word ik ervan.

Maar wel de ouderen laten creperen met falende ziekenzorg.

Wie kan er aan deze graaierij eens een eind maken?

Maar er is een waslijst aan nepotisme, onnodige baantjes voor ex politici. Zo is daar mevr. Halsema, politiek altijd een hoop herrie veroorzaakt, maar niks heeft bereikt, dan dat haar partij bijna ter ziele ging ,doet nu iets in vluchtelingenwerk. Voor niets?

De Hoop Scheffer is een CDA stemmer.Er is aan hem nooit iets "democratisch" gebleken. Eigen Hoop eerst.
Balkenellende, ook CDA, heeft ons met bedrog in Europa geloodst.

Nu dreigt praatjesmaker en jokkenbrok Rutte ons toch Oekraïne door de strot te duwen.
De Nederlanders hebben dus voor niks hun stem uitgebracht. Allerlei excuses worden nu aangevoerd door Rutte c.s. let maar over zijn "zalvende" woorden.
als die terugkomt emigreer ik.

We zijn dus al 2 decennia bestuurd door mensen die lak hebben aan de mening van het volk.
De linkse, liberale potentaten moeten echt van het tapijt geveegd worden in maart 2017.

Blijven figuren zoals Rutte, Asscher, Pechtold e.v. aan de macht dan is Nederland verloren.
Einde democratie, want de heren doen toch hun eigen zin. Het doet mij geschiedkundig denken aan de tijd dat in Rusland Stalin, Chroestov en de KGB het volk onderdrukten.

En de Hoop Scheffer, joh hou toch op met je adviesraadje, je begint op de non valeur Lauwrens Brinkhorst( ex d66) te lijken, die voorspelde ook dat het licht uit zou gaan als we niet in Europa zouden blijven.

joost2 | 08-12-16 | 11:08

Jaap de Hoop Scheffer is een griezelige man en de voorzitter van een nog griezeliger clubje, nl de AIV. Dat clubje komt tot het advies aan de regering om zich niets aan te trekken van het referendum. Is dat dan een verrassing? Nee want in dat zogenaamde onafhankelijke clubje hebben ook zitting griezels als Hirch Ballin, Voorhoeven, Korthals Altes. De AIV zit dan weer in een grotere club waaronder eentje voor mensenrechten en ook daar zit die Hirsch Ballin in. Och och zie ons lekker onafhankelijk zijn. De politieke baantjes caroussel waarover GS bericht orgt er voor dat ons zg democratische stelsel compleet verrot is. Via dit soort constructies blijven politieke figuren die werden uitgekotst door de kiezer toch invloed houden op het landsbestuur. Het is heel goed dat GS ons toont hoe de hazen lopen. Alleen jammer dat ze dat via een link doen waar de meeste lezers geen gebruik van maken.

louperdeloup | 08-12-16 | 11:06

-weggejorist-

IJsKnijn | 08-12-16 | 11:06

Betweetert | 08-12-16 | 10:50 Eerst de economen en bazen van banken en wereldbank die roepen dat de economie beter is en alles kan.
Dan weer allerlei oud vriendjesvolk wat zich met publieke mening bemoeit, Vervolgens alles wat zich op de laatste Bilderberg meeting heeft laten zien , ( die in de VS )vorige maand...Ingelast vanwege Trump.
Soros groepen gaan weer voorop in de strijd ,geld uitdelend aan fracties en splintergroepjes en vooral links georiënteerde gedachtegoedgroepen aansturend.
EU alles voor onszelf; en schijt aan de europese inwoner.
Zonder Democratisch proces toch de baas blijven spelen, ik vind het knap dat iedereen erin trapt.....domme mensen verdienen wat ze stemmen...Is balkenende al aangeklaagd voor hoogverraad?? nee is dan wel nee zeker??

medelmo | 08-12-16 | 11:00

Het siert hem ergens ook wel, kom er dan gewoon voor uit dat je schijt hebt en niet zo als Rutte van twee walletjes proberen te eten.

jip_86 | 08-12-16 | 11:00

Jeep de Hoep

UPI | 08-12-16 | 11:00

Meneer Hoop beinvloedt het democratisch- en verkiezingsproces met deze uitspraak. Bovendien is het nog maar te bezien of het terugdringen van het referendumrecht wel echt in het belang is van het volk en dus de democatratie.

Door in formele rol dit advies voor te leggen aan Rutte zet hij het kabinet in een lastige positie. Namelijk, als Rutte nu de uitslag negeert forceert hij verdere polarisatie. Ik vermoed toch dat hij dit wel gaat doen, onder de noemer 'zwaarwegende landsbelangen'. Het is aan de kiezer om het nooit meer te vergeten. Echter lijken de peilingen erop dat een groot deel van de Nederlanders zich helemaal niet zo druk maakt om het referendum. Zij vinden dat Rutte het wel goed heeft gedaan. De andere kiezers kunnen het niet meer eens zijn en snappen deze standpunten niet. Daarom denk ik dat er door deze uitspraak verdere polarisatie is ontstaan.

Voorbeeldige | 08-12-16 | 10:55

Het wordt voor Buma steeds moeilijker de "poot strak te houden". Nederland zal bij niet tekenen gezichtsverlies leiden, maar de andere 27 landen gaan wel akkoord. In de Oekraïne worden ze misschien boos, maar het aanzien van Nederland in Rusland zal weer stijgen. En dat is wellicht goed voor meer handel met Poetin. In het kader van de oude VOC-mentaliteit moet je zaken soms praktisch bekijken. Het is logisch dat de Hoop Scheffer als oud NAVO baas zo reageert, maar het zijn toch de politici in zijn geboorteland zelf die beloofd hebben de uitslag te respecteren. Het eind van het liedje zal zijn dat in de Kerstvakantie het verdrag alsnog geratificeerd wordt. Daar de meeste landgenoten dan in opperbeste stemming verkeren, zal dit nauwelijks opvallen.

Mannes | 08-12-16 | 10:53

Ik durf zelf een terugkeer van vriend Melkert te voorspellen, die de klappen van ome Pim opgevangen heeft en waarmee nog wat goed te maken is. Trieste lui, die oudgedienden. Zo niet meer van deze tijd, maar blijkbaar nog machtig genoeg door hun tentakels.

Betweetert | 08-12-16 | 10:50

Landverrader. Voor hem is Nederland een oorlog ingerommeld waar we nu de aanslagen van plukken.

van heinde en verre | 08-12-16 | 10:49

Volgens het IMF is Oekraïne niet verbeterd sinds meer dan 10 jaar , vraag me af wat het per man opleverd voor Brussel als ze het toch voor elkaar krijgen. Betere tanden voor een van hun , een ring en een gouden zuurstofkapje voor de ander.
Flesje voor nog een ander;-) en een duitsland baantje voor de Schultz.
Voor het europese volk levert het op; een corrupte bende en oorlogsdreiging voor een paar jaar, ( met alle gevolgen)
Voor de zoon van Joe Biden een paar biljoen aan gas en invloed op wat pijpleidingen door de VS.
Dus voor de VS en vriendjes van oliechargen en elite het geld , maar volgens Jaap is dat belangrijker dan het Nederlandsche volk.
Mompelt iets met paspoort inleveren en verrader.
Jaap is van het CDA ,doet de cijfers geen goed als iedereen zich dat beseft ,toch BUMA? geef het ff door botbot.

medelmo | 08-12-16 | 10:48

@ CeesClosed. Goede analyse. Rutte vergeet 1 ding, er is geen draagkracht meer voor hem/zijn partij nu. Was PvdA al afgeserveerd, daarna CDA, nu dus ook VVD. Definitief. Onherstelbaar beschadigd. Maart 2017 gaat een aardverschuiving worden in de politiek. Maar dan zal wel weer een suf type als Donner opstaan die de formatie de kant van de zittende elite opschuift, omdat er binnen de zittende kliek geen bereidheid is om anders te willen regeren dan nu het geval is; het verdeel en heersch principe.

Betweetert | 08-12-16 | 10:47

Net als Luns destijds beloond werd met het topbaantje bij de NAVO omdat Nederlandse gasleveranties aan Italië moesten voorkomen dat Italië communistisch zou worden als ze gas uit Rusland zouden gaan afnemen. Heeft ons decennia lang klauwen met geld gekost overigens, heeft Jaap de Pope Beffer zijn vorige baantje als Secrataris Generaal te danken aan de deal die Bush maakte met Balkenende over deelname aan de oorlog in Irak.
Waarom, omdat men de westerse oliemaatschappijen de eerste keus wilden laten hebben na de "bevrijding" van Irak en zo de Russen buiten de deur te kunnen houden.
De sukkel is gebruikt maar dat heeft hij waarschijnlijk zelf niet door.
Valt me nog mee dat Jaap na de NAVO niet een baan als chef couponknippen bij de Shell heeft gekregen. Dat zou wellicht te opvallend zijn geweest.
Ook met deze uitspraak schaart deze Christen zwemelaar zich weer in het kamp tegen Rusland en achter de multinationale oliehandel.

JanvandeBiertent | 08-12-16 | 10:46

djeep the hoop schaeffer kan zo leuk uit de hoek komen je zou m er weer terug in moeten trappen

RakantnogWal | 08-12-16 | 10:43

Betweetert | 08-12-16 | 10:41
Heeft Hans Wiegel al gesproken?

Schoorsteenveger | 08-12-16 | 10:43

Waar komt deze knakker weer ineens vandaan? Je kan net zo goed Jan Pronk om een mening vragen. Ook kansloos. Man man man.....

Betweetert | 08-12-16 | 10:41

Ja CeesCloosd, goede analyse inderdaad. Misschien bij iemand influisteren die vanavond bij Pauw mag aanschuiven om ritueel geslacht te worden?

Janneus | 08-12-16 | 10:40

Maart 2017... Maart 2017... Maart 2017...

Het kan me niet snel genoeg tijd zijn voor de verkiezingen.

kanon0503 | 08-12-16 | 10:34

Het is in de internationale politiek heel gewoon om bij diners een bakje water en een bakje brokken neer te zetten voor Jaap de Hoop Keffer. Doetie ook mee. Waf!

Lewis Lewinsky | 08-12-16 | 10:32

@MarcS | 08-12-16 | 10:16
Mooie samenvatting.
Dus mijn tegenbod: Griekenland uit de EU en Oekraïne nooit bij de EU.
Ik neem liever nu mijn verlies dan dat mijn zakken tot in lengte van dagen geplunderd blijven worden om tot een groot Europeesch rijk te komen.

necrosis | 08-12-16 | 10:29

CeesCloosd | 08-12-16 | 09:54 inderdaad , nog tot 20 januari , haast is geboden ,paniekvoetbal neemt toe...

medelmo | 08-12-16 | 10:26

Van sommige namen in de politiek schijn je nooit meer af te komen, ook in dit geval van Jaap de soap for ever .

blauwe zander | 08-12-16 | 10:24

Binnenkort staat Den Uyl ook nog op ! Het is een wonder !

Juliass | 08-12-16 | 10:23

"Zo had ik er nog NIET naar gekeken.

Nalezen wat je post.

zwartzondersuiker | 08-12-16 | 10:22

CeesCloosd | 08-12-16 | 09:54

Goede analyse. Zo had ik er nog naar gekeken.

Wel grappig dat GP er voor gezorgd heeft dat Ruitte een ongelooflijk probleem heeft.

2017 wordt een heel belangrijk jaar.

zwartzondersuiker | 08-12-16 | 10:20

Een hekel hebben aan een referendum. Een hekel hebben aan een andere mening. Een hekel hebben aan democratie. Een hekel hebben aan Nederland.

Mr_Pikibelly | 08-12-16 | 10:17

Ommezwaai | 08-12-16 | 10:07
Ik kan een boek schrijven over dat klote wijf. ;-)

Ing. Van der Pik | 08-12-16 | 10:16

@necrosis | 08-12-16 | 09:11 - wegens economie hebben ze een betalingsregeling, ze mogen in 3 termijnen terugbetalen:
Termijn 1: nu niets
Termijn 2: dan niets
Termijn 3: nooit iets.

Opgelost.

MarcS | 08-12-16 | 10:16

Als ik de naam lees gaan mijn nekharen al overeind staan. Een volkomen nutteloos figuur van het CDA, die in een cocoon leeft met overbodige baantjes en een eigendunk heeft die volkomen misplaatst is. Vreselijk.

070 | 08-12-16 | 10:10

Wat eens een weg te lachen handelsverdragje was, iets wat er even via de achterdeur doorgeen gejast zou gaan worden, is uitgelopen op een volkomen uit de hand lopende klucht waarin ook deze meneer kennelijk zijn rol wil spelen.
Die AIV adviseert inzake alles wat met geopolitieke ellende te maken heeft, de rechten van de mens, vrede en veiligheid, ontwikkelingssamenwerking en Europese integratie.alles dus behalve doodgewone handel met een schurkenstaat.
Gewoon ratificeren dus, vindt Jaap, en impliciet roept hij dus al die partijen die schreeuwden dat ze de uitslag van het referendum recht zouden doen op om de kiezer te verraden. De haan heeft geen drie keer maar driehonderd keer gekraaid, Jaap, maar als echte christendemocraat, als ex-aanvoerder van het Christen Democratisch Appèl, heb jij natuurlijk schijt aan Christelijke normen en waarden, met name de kernwaarden, je weet wel die waarden waarmee Balkenende ons jarenlang meende mee om de oren te moeten slaan, de waarden ook waar van Haersma Buma weer duur mee loopt te doen in aanloop naar de verkiezingen.
Go and fuck yourself, Jaap, steek die hele Christendemocratie in je christelijke reet, en waag het niet om je op welke wijze dan ook te beroepen op het geloof dat je aan de macht geholpen heeft. Dat fucking advies had er veel eerder moeten zijn, of helemaal niet, en dat weet je. Maar het deert je niet, want je ben eraan gewend geraakt om de meest valse leugens te verkopen als heilige waarheden. Fuck you, Jaap.

Schoorsteenveger | 08-12-16 | 10:08

@Sans Comique | 08-12-16 | 10:04
Begrijpelijk hoor, die gasten krijgen altijd een goed betalende fopbaan, ze weten namelijk van de hoed en de rand, en voornamelijk veel van de rand.

FreeVogelaar | 08-12-16 | 10:08

Het zijn de jongere generaties die massaal op dit kabinet hebben gestemd. Want zij zijn verreweg in de meerderheid maar te druk bezig met iphone en soc. media. Dus hou eens op met dat 'babyboom-gezwets'.

@Lupuslupus | 08-12-16 | 09:49

Goed gesproken.
Zie ook de Brexit: het overgrote merendeel van de jeugdige sneeuwvlokjes vond het te veel moeite om überhaupt naar het stemhokje te komen. Maar, geef vooral die 'ouderen' (= 45+) maar de schuld die wèl de moeite namen hun democratische plicht te doen...

EefjeWentelteefje | 08-12-16 | 10:08

CDA naar de 76 zetels in maart. O nee, GeenPeil that is.

Rest In Privacy | 08-12-16 | 10:08

keestelpro | 08-12-16 | 09:47
Dan hebben ze aan de uitgesproken anti-PVV lijsttrekker Dijkgraaf een verkeerde. En ik voorspel dat hij zich hier ook zeker niet over zal inhouden omdat dit de enige manier is om straks nog in de publiciteit te komen.

Dommelsch | 08-12-16 | 10:07

Gewoon even een observatie:
De tegensanders van het verdrag, zouden anti-EU zijn, anti-Rutte, anti-enz. Maar het was onmogelijk dat wij tegen hadden gestemd vanwege de inhoud van het verdrag. (ondertussen is door onderzoek aangetoond dat we wel tegen stemden vanwege de inhoud)

Maar goed. Waar komt jodocus hier mee aanzetten? "betrouwbare verdrags partner", "Poetin" (met een zijdelingse boehoehoe Trump). En ehh, verder eigenlijk niets. Oh ja, referenda zijn kut.

Dus de tegenstanders die niet inhoudelijk zouden stemmen, bleken dat wel te doen, en de voorstanders komen wederom niet verder dan... geen enkel inhoudelijk argument. Niet één.

TheEgg | 08-12-16 | 10:07

Ratificeren zou een Nexit uit kunnen lokken. Wat mij betreft niet ratitificeren ook.

Sans Comique | 08-12-16 | 10:07

Ing. Van der Pik | 08-12-16 | 10:05
Dat zegt meer over uw ex dan over de Hoop Scheffer vreesch ik....

Ommezwaai | 08-12-16 | 10:07

Je wordt altijd genaaid door het CDA, ook nu zal dit weer gebeuren.

Om ze te bewegen om naar het volk te luisteren moet het volk drastische maatregelen nemen, het strijdtoneel zal niet achter het toetsenbord gewonnen worden, maar op de koude grond in het hele land.

Chinook Elsevier | 08-12-16 | 10:06

Jaap de Hoop Keffer is z'n bijnaam. (m'n ex vond 'm altijd "rete intelligent" wat ik nooit goed begreep)

Ing. Van der Pik | 08-12-16 | 10:05

Nederlandse politici en bestuurders. Traditioneel met de ruggengraat van een kwal. Een giftige cocktail van incompetentie en genoegzame zelfoverschatting. Het is niet nieuw. Er zou een boek over geschreven kunnen worden.
Werktitel: "van Englandspiel tot MH17"

Daar kunnen we NEEisNEE nu ook aan toevoegen.

postmodernismisdead | 08-12-16 | 10:05

Wacht maar tot al die 2000 reaguurders straks op de PVV gaan stemmen!
Helaas wordt het CDA de grootste.

kadoendra | 08-12-16 | 10:04

"De Adviesraad Internationale Vraagstukken". Klinkt inderdaad als een lucratief fopbaantje waar geen verantwoordelijkheid of enige output in welke vorm dan ook mee gemoeid is.

Sans Comique | 08-12-16 | 10:04

Ach ja, Jaap. Bush had destijds nog een uurtje over in zijn agenda om samen met Jaap en Jan Peter te ontbijten.
Als een kind zo blij waren ze; die beelden zie ik nog voor me.

Roosx | 08-12-16 | 10:03

Hoogtijd dat we dat soort randfiguren uit ons collectieve geheugen verwijderen, begin maar op 15 maart 2016.

FreeVogelaar | 08-12-16 | 10:03

@necrosis | 08-12-16 | 09:59
En ter aanvulling: als ik terugdenk aan die foto waar Rutte Druncker op zijn wang zoent, voel ik mijn ingewanden naar boven komen.

necrosis | 08-12-16 | 10:02

Eerst Donner en daarna Scheffers (ja, ik gebruik alleen zijn meisjesnaam) die hetzelfde verkondigen.
Accepteren met een voorbehoud.
En dan blijkt dat die deal over een voorbehoud ook bijna rond is.
Het volk wordt murw gemaakt om de klap wat te verzachten.
Wat zou het CDA hier voor terugkrijgen?
Buma houdt in ieder geval zijn straatje schoon.

minik | 08-12-16 | 10:02

Maar GeenPeil is geen onderdeel van de demoniseringspolitiek dunkt mij.
keestelpro | 08-12-16 | 09:47
.
Dat is niet te voorspellen want ligt helemaal aan het toekomstige stemgedrag van de stemmers van GP. En dat zijn net kikkers die alle kanten uitspringen, zoals te lezen in de panelen.
Daarom is het zeker niet ondenkbaar dat men via GP b.v. een motie van de PVV niet steunt (simpelweg omdat het een PVV-motie is). Dus net zo goed demoniserend.
.
Dat de petitie 'ik sta naast Geert Wilders' slechts 20.000 handtekeningen heeft zegt al voldoende. De rest van de bevolking vindt het blijkbaar wel best dat ons ALLEN bij een veroordeling van Wilders de mond wordt gesnoerd. Want DAT is de consequentie die blijkbaar niemand wil zien of niet interesseert. Wilders staat daar niet alleen maar óók voor allen die de vrijheid van meningsuiting hoog willen houden. En dat zijn er dus bedroevend weinig. Pas als we onze mond niet meer open mogen doen gaat men mauwen. Te laat, veel te laat.

Lupuslupus | 08-12-16 | 10:01

@ChatBot | 08-12-16 | 09:51

Ik zou Limburg eerder als de traditionele thuisbasis van het CDA willen noemen. Maar Limburg is natuurlijk al ten prooi gevallen aan de Grote Blonde God.
Het is zoals Rowwen Heze al zong: het is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag.
268 dagen nog...

Barry Hay | 08-12-16 | 10:01

O shit, krijgen we drie maanden lang GeenPeil promotie op GS. Zucht…

Gezellig! | 08-12-16 | 10:00

Natuurlijk, van tijd tot tijd moet Jan de Hoop praatjes even zijn ongenoegen met de democratie ventileren, wat een Lada onder de neuzelaars is die vent toch.

FreeVogelaar | 08-12-16 | 10:00

@kwark001 | 08-12-16 | 09:47
Klopt, alles wordt bepaald door personen die nooit gekozen zijn.
Personen als dat fietsenrek Verhofstadt, moslimvriendje Schulz, zuiplap Druncker en nog een paar zakkenvullers.

necrosis | 08-12-16 | 09:59

"Want anders staan "we" voor lul in Brussel en zijn we geen "betrouwbare verdragspartner" "

Dus Brussel is belangrijker dan de eigen kiezers. Duidelijk.

Vogelbeest | 08-12-16 | 09:57

11400.000.000 euro gaat er naar de machthebbers van de Oekraïne ..........

Uit de kas van Europa.....
Hebben we niets over te zeggen, mogen we niets over zeggen.
De Elite heeft besloten in hun oneindige wijsheid dat heul veul geld geven ( van de Europese belastingbetaler ) zodat de corrupten nog rijker worden.
Poetin wil de Oekraïne niet eens omdat hij de schuldenlast niet wil betalen.
Nu doen wij dit......
dat is pas Elite logica.

@Donnie Brasco | 08-12-16 | 09:13

Tsja, en dan ook nog eens gek opkijken dat de gemiddelde (betalende!) EU-burger zo langzamerhand vet schijt krijgt aan die EU.
De 'elite' leeft onder een enorme plak beton. Niets nieuws overigens.

EefjeWentelteefje | 08-12-16 | 09:56

Dat filmpje over Timmermans liet heel duidelijk zien dat Brussel een apart maatschappijtje is van diplomatici die samen spelletjes spelen. Heeft niets te maken met een waarachtige idealistische gedrevenheid. Het gaat hen om hun plekje in de pikorde. Een voortdurend proberen zo dicht mogelijk bij de hoogste jongens te komen. Zo kwam het op mij over.

Carmelita | 08-12-16 | 09:55

@ kwark001 | 08-12-16 | 09:47

Maar is wel zo'n beetje het enige democratisch gekozen instrument in de EU. Ziedaar één van de problemen...

Enter Yeti | 08-12-16 | 09:55

Joop de Schaapheffer gaat binnenkort met pensioen en zal de pijnlijke gevolgen van deze extra netto ontvanger binnen de EU niet of nauwelijks voelen in zijn eigen portemonnee.

loze stijl | 08-12-16 | 09:55

Ommezwaai | 08-12-16 | 09:38

Die is mij zeker bekend waarde en blijkens poogt men hem ten volle uit te spelen. Uiteraard kan de kaart nog werken bij hen die zich verlaten op het vlaggenschipprogramma van de NPO, het NOS nieuws en zeker als zij zich onderlegd achten door het lezen van een stuk dode boom in het weekend. Echter een ieder die zich verlaat op eigen nieuwsgaring ziet toch zelf dat er niks is om de huidige anti-Ruslandpropaganda te staven ?

netniet | 08-12-16 | 09:54

Ik denk overigens dat we het politiek ook wel kunnen duiden. Rutte zou het hele dossier, waarvan hij weet dat het hem veel stemmen kan kosten, het liefst over de verkiezingen heen tillen. Maar dat zal in dit geval misschien niet kunnen. Dat zit als volgt. In tegenstelling tot wat de meeste mensen denken, komt de druk om te ratificeren niet uit Brussel, maar uit Washington. Dat hele verdrag is namelijk één van de vele pionnetjes in het al jaren aan de gang zijnde schaakspel tussen Rusland en de VS, met als inzet de vraag of Oekraïne onder Westerse danwel onder Russische invloedssfeer komt te liggen. Dit schaakspel is heel bewust door de Obamaregering ingezet. Niet voor niks hadden de VS zo’n dikke vinger in de pap bij de afzetting van Yanukovich. Niet voor niks heeft de zoon van Joe Biden een dikke functie bij Burisma, één van de grootste gasbedijven in Oekraïne. De benoeming vond plaats twee maanden nadat Biden een bezoek aan Oekraïne bracht, en er een deal werd gesloten voor het leveren van Amerikaanse wapens. Een afwijzing van het associatieverdrag met Oekraïne zou een geweldige klap in het gezicht zijn voor de Oekraïne-campagne van de Amerikaanse oligarchie. Als u mij niet gelooft : op 28 november 2013 weigerde Yanukovich het associatieverdrag te tekenen tijdens de top in Vilnius, in februari 2014 werd hij na ‘spontane’(not!) protesten afgezet op een manier die de parlementaire regels van het land met voeten trad. Het verdrag is Amerika dus een regime-change waard. MAAR NU IS TRUMP GEKOZEN ! En Trump gaat, zoals we weten, een andere koers varen jegens Rusland, en dus ook inzake Oekraïne. De belangen van de zittende Amerikaanse oligarchie schrijven dus voor, dat de ratificatie plaatsvindt (zeg maar : een voldongen feit is) vóórdat Trump de feitelijke macht overneemt. De Hoop Scheffer is altijd al het schoothondje van de Yanks geweest (anders word je immers geen NATO-baasje) en was de ideale persoon om naar voren te schuiven om dit ‘objectieve’ advies de wereld in te slingeren. Aangezien geen enkel adviesorgaan van de regering in dit land ooit een advies aan de regering uitbrengt zonder dat dat tot de laatste komma met de regering is afgestemd, mogen we veronderstellen dat Rutte zich warmloopt om voor Obama te buigen en nog in december te ratificeren. Nederland is zelf te veel betrokken in de internationale olie- en gassector om tegen de Amerikaanse olie- elite in te gaan. Ratificeren nadat Trump is geïnstalleerd is geen optie, als Trump een andere koers gaat varen is ratificatie een schoffering van de zittende Amerikaans president, en dat durft geen enkele Nederlandse premier. Rutte’s kloten liggen gewoon op het hakblok. Ratificeren = zetelverlies, niet ratificeren = Amerikaanse olielobby de komende 10 jaar tegen je hebben. Ga er maar aanstaan.

CeesCloosd | 08-12-16 | 09:54

@Schmalz | 08-12-16 | 09:47 Lol. Joris "Srebrenica" Voorhoeve. Ah dan is het vast heel zinnig advies van dat AIV-clubje...

knutsel | 08-12-16 | 09:53

JTKDM | 08-12-16 | 09:50
Had iets te maken met kruisraketten of zoiets.
Japie was het niet eens met de standpunten van de D66 destijds.

Ommezwaai | 08-12-16 | 09:53

Ach , de warmungers zoals de EU trekpop Scheffer , hebben nog maar tot 20 januari om het voor elkaar te krijgen .
Vandaar de haast , er gebeuren nog wel meer gekke dingen, dooie van Baalen liep ook weer in de kijkert, oorlogsmisdadiger en toch met je smoel in de pers , alleen in de Nederlandsche democratie mogelijk.
Jaap voert Soros en oranje agenda uit , shell/unilever en co.
Fractie gas moet er komen , zelfs als de gasvelden in oorlogsgebied liggen....TRump trump trump riepen de kaboutertjes en sjokten met hun he ho he ho tegen de berg op om meer verraders en oliechargen te pleasen .

medelmo | 08-12-16 | 09:52

Niet geheel ontoevallig dat de CDA fossielen de Hoop-S en Donner (de fietsende lakei) zich weer roeren. Zij zien namelijk dat hun partijleider Buma (de stamelende prutser) zwaar terrein aan het verliezen is aan de PVV in hun traditionele thuisbasis Brabant.

ChatBot | 08-12-16 | 09:51

keestelpro | 08-12-16 | 09:45
Het verband JdHS versus GeenPeil zie ik helemaal niet.
Deze man komt onder zijn rotsblok vandaan, blaat wat en kruipt vervolgens weer terug.
.
En wat al eerder opgemerkt is, het Europees Parlement is een gekozen parlement....

Ommezwaai | 08-12-16 | 09:51

@Ommezwaai | 08-12-16 | 09:45
Wel zo consequent dat hij naar anti-referendumpartij CDA is overgestapt dan. Consequente politici, daar zouden we er meer van moeten hebben.

JTKDM | 08-12-16 | 09:50

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de jongere generaties zich laten ringeloren door die graaiende babyboomers.
Princess_F.W.Bolkiah | 08-12-16 | 09:37
.
Het zijn de jongere generaties die massaal op dit kabinet hebben gestemd. Want zij zijn verreweg in de meerderheid maar te druk bezig met iphone en soc. media. Dus hou eens op met dat 'babyboom-gezwets'.

Lupuslupus | 08-12-16 | 09:49

In het EU-verdrag staat dat lidstaten een vetorecht hebben. En als je dan gebruik maakt van je vetorecht zou je een onbetrouwbare verdragspartner zijn? Als dat zo zou zijn, dan is de tekst van het Verdrag onbetrouwbaar, namelijk het biedt dan niet wat er staat.

M.egafoon | 08-12-16 | 09:48

Weird Guilders | 08-12-16 | 09:40

Het Europees parlement heeft geen reet te vertellen.

kwark001 | 08-12-16 | 09:47

@Lupuslupus | 08-12-16 | 09:34
GeenPeil gaat niet meeregeren dus zal geen coalitiepartner zijn. Stom van me inderdaad. Maar GeenPeil is geen onderdeel van de demoniseringspolitiek dunkt mij.

keestelpro | 08-12-16 | 09:47

Club van mislukte politici roept ook wat.
Krijg er langzamerhand kotsbeu van.
Destabilisatie van Oekraine? Veroorzaakt door staatsgreep, gesteund door EU en NAVO, aangezwengeld door de Dikke Van Baalen.
NL onbetrouwbare partner? NL is het domste jongetje van de EU dat elke morgen snoep uitdeelt op het schoolplein om maar vriendjes te worden met de grote jongens.
Referendum? Natuurlijk zijn wij veel te dom om de ingewikkelde problemen van de wereld te begrijpen. Dat moeten we overlaten aan intellectuele hoogvliegers als Jaap DHS en Joris Voorhoeve, ook al zo'n briljant strateeg in internationale verhoudingen...

Schmalz | 08-12-16 | 09:47

En ik maar denken dat de Koude Oorlog afgelopen was, krijg je een Jaap wanHoop die weer ff de boel gaat opruien. Zo zie je maar weer dat je op je 68e een ouwe gek kan zijn en dat in de politiek zelfs voor je een toekomst als adviseur is weggelegd zodra je seniel bent geworden.

Use less | 08-12-16 | 09:46

Weird Guilders | 08-12-16 | 09:40
Sommige mensen vergeten hun pilletjes 's morgens nog wel eens. Dat resulteert met enige regelmaat in het uitslaan van wartaal. Vandaar dit onsamenhangend plempsel van Kees.

Ommezwaai | 08-12-16 | 09:45

@Weird Guilders | 08-12-16 | 09:40
Ik heb het over het feit dat de Nederlandse Bevolking de Europese grondwet heeft afgewezen.

keestelpro | 08-12-16 | 09:45

Gek he dat richting verkiezingen altijd de ene strontvlek na de andere ( die we niet eens meer kennen ) boven komt drijven om nog ff zijn zegje te doen .

gerrie de perrie | 08-12-16 | 09:44

JTKDM | 08-12-16 | 09:37
De man is zijn politieke loopbaan ooit gestart bij D66.
U weet wel, die partij die altijd een vurig voorstander was van referenda.
Alleen nu het over de EU gaat, even niet.

Ommezwaai | 08-12-16 | 09:42

CDA loopt weer warm voor regeringsdeelname. En de angst voor oorlog wordt weer eens gebruikt om de corrupte zakenvriendjes te helpen.

HijgentHert | 08-12-16 | 09:41

keestelpro | 08-12-16 | 09:13

Het Europees parlement is zo ongeveer het enige democratisch gekozen orgaan binnen de EU. Waar heeft u het allemaal over?

Weird Guilders | 08-12-16 | 09:40

Duidelijk verhaal. Nee is nee. Nee tegen pvdavvdcdad66. Goede slogan. Kan een goede campagne zijn. Kunnen we wellicht de gekozen burgemeester krijgen. Of in ieder geval de hele provinciale en regionale bestuurslaag decimeren.
Of je gaat wat kutten met een partijorganisatie met een democratisch dictaat. Of zoiets.

Alquest | 08-12-16 | 09:39

netniet | 08-12-16 | 09:36
U bent bekend met het gezegde: "Angst is een slechte raadgever"?

Ommezwaai | 08-12-16 | 09:38

Het CDA is altijd tegen referenda geweest. Volkomen logisch dus om als CDA'er de uitslag te negeren. Voor mensen die voorstander zijn van referenda ligt dat natuurlijk anders.

JTKDM | 08-12-16 | 09:37

Des te vaker de uitgerangeerde mastodonten zich er mee bemoeien des de groter de tegenstand zal worden. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de jongere generaties zich laten ringeloren door die graaiende babyboomers.

Princess_F.W.Bolkiah | 08-12-16 | 09:37

Ratificeren die handel. Het gevaar van de Russische beer die steeds verder optrekt richting EU-grenzen moet danig gestopt worden. Bovendien zijn ze het enige land dat zonder uitnodiging van de zittende regering allemaal oorlogsmisdaden pleegt in Syrië.

*zucht*

netniet | 08-12-16 | 09:36

Ah Jaap de Hoop Schepper. Daar heb ik alweer een lange tijd niets van gehoord. Zou hij nog steeds overtuigd zijn dat er WMD"s in Iraq te vinden zijn? Dat navo baantje was er in ieder geval een mooie beloning voor. Wat zou hij nu betaalt krijgen om alweer zijn land te verraden?

Kets22 | 08-12-16 | 09:36

@Raad_maar_raak! | 08-12-16 | 09:28
De ketel staat al te borrelen op het vuur.
*ondertussen hooivork nog even slijpen doet*

necrosis | 08-12-16 | 09:36

Wel bijzonder dat die christengekkies (donner en de hoop scheffer) zo rond de kerst uit 'de dood' herrijzen.

Al_Bundy | 08-12-16 | 09:36

Bovendien ga ik er van uit dat GeenPeil niet meedoet aan het cordon sanitaire rondom de PVV dus zijn zij eventueel een goede coalitie partner.
keestelpro | 08-12-16 | 09:13
.
U hebt er weinig tot niets van begrepen.

Lupuslupus | 08-12-16 | 09:34

Ben benieuwd of pruilende peuter Buma door de knieen gaat voor dit drukmiddel van zijn mislukte voorganger.

Realisties | 08-12-16 | 09:34

@Lupuslupus | 08-12-16 | 09:24
Ik hoop dat de stemmers Rutte massaal in de prullenbak zullen smijten op 15 maart.
Wat een ruggengraatloze, zaadloze en meest waardeloze MinPres sinds de democratie werd ingevoerd in Nederland.

necrosis | 08-12-16 | 09:33

Ravissant | 08-12-16 | 09:15
Dat is de mening van een mislukte nieuwslezer, niet meer en niet minder.
Al schrijft hij het alsof het de absolute waarheid is.

Ommezwaai | 08-12-16 | 09:33

Ja, da's niet de voorkeur van geenpeil, maar wel een van de twee keuzen.
CaseIf | 08-12-16 | 09:07
.
Dan had Rutte al na 2 weken kunnen ratificeren. Gewoon zeggen ik leg de uitslag van het referendum naast mij neer want dat recht heb ik. Door te traineren en allerlei rotsmoezen te verzinnen (o.a. de Brexit en 'ik wil recht doen aan de nee-stemmers (de leugenaar) heeft hij dat moment aan zich voorbij laten gaan.
.
Rutte is de slaaf van Brussel. Nou zèg dat dan MP. Geef gewoon toe wat iedereen in Nederland weet.

Lupuslupus | 08-12-16 | 09:31

Sarcastisch varken | 08-12-16 | 09:09
Kunt u uw naam niet beter wijzigen in hypocriet varken? U schreeuwt om meer democratie en denkt dat te bereiken door te stemmen op de minst democratische beweging binnen de NL politiek. Well played.
Weird Guilders | 08-12-16 | 09:21

Ik heb blijkbaar de "verkeerde" mening volgens u? Leg eens uit hoe democratisch dat is dan, dat hebben van een afwijkende politieke voorkeur. Ik daag u uit! Succes!

Sarcastisch varken | 08-12-16 | 09:30

Het is een doorzichtig een-tweetje. De Hoop S is van CDA signatuur.
Deze Kajefas zorgt dat Pontius Pilatus Rutten zijn handen in onschuld kan wassen nadat hij de democratie vermoordt.

Janneus | 08-12-16 | 09:30

Ravissant | 08-12-16 | 09:28
Nou? Doe eens een poging, zou ik zo zeggen....

Ommezwaai | 08-12-16 | 09:30

Jaap is van een (god-zij-dank) bijna uitgestorven generatie hele gevaarlijke mensen. De ene helft dom, naïef, onwetend. De andere politici en geslepen captains of industry.

metzonderzijwieltjes | 08-12-16 | 09:30

Wat een slecht argument. Destabilisatie van Oekraine omdat Poetin het een teken van zwakte vind? Poetin lacht zich een ongeluk man, die krijgt verwijt na verwijt over gebrek aan democratie in Rusland, vervolgens doet NL dit. En solidariteit ten opzichte van Oekraine? Ik heb niets met de Oekraine, weet je hoe ver weg? Het interesseert me geen reet wat daar gebeurd en hoe het gaat met die mensen. Sorry, maar het is zo. Iedereen die enorm begaan is met de arme Oekrainers, kijk aub eens om u heen. Doe eens wat leuks met de eenzame bejaarde overbuurvrouw, ga eens een bak koffie drinken bij die buitenlanders aan de overkant van de straat. Kijk eens in je eigen wereldje. In plaats van solidair te zijn met een land wat 90% van de mensen waarschijnlijk niet eens aan kan wijzen op de kaart. Solidariteit... wat een idioot. Enge vent.

ZI | 08-12-16 | 09:29

Wat heb ik zin in maart

jeng | 08-12-16 | 09:29

Ommezwaai | 08-12-16 | 09:25
Ik kan er hier wel één bedenken

Ravissant | 08-12-16 | 09:28

@Von Bohemen | 08-12-16 | 09:22

Zit serieus mensenrechtenschender Hirsch Ballin ook in dat comité? Die man heeft zoveel maatschappelijke schade aangericht:

1.Dubbel paspoort omdat het zou helpen voor de integratie ingevoerd (en toen bleek dat het niet hielp is het ook niet afgeschaft).
2. Oppakken Neqschot
3. Cartoonproblematiek ambtenarengroepje opgericht.
4. Opdracht gegeven tot het eerste proces Wilders.

Als je Hirsch Ballin ziet is je eerste gedachte al "Lombroo had gelijk", het is een misselijkmakende anti-democratische, mensenrechtenschendene en achterbaks stuk vreten.

Tarak | 08-12-16 | 09:28

Ik heb de veren, wie haalt het pek?

Raad_maar_raak! | 08-12-16 | 09:28

Het is toch niet zo raar dat deze man dit zegt? Hij was lid van het clubje dat NL in de uitverkoop heeft gezet, de man is een landverrader PUNT

Solar666 | 08-12-16 | 09:28

@tegenalles | 08-12-16 | 09:13
Dankzij dat gezeik van Brussel tegen Rusland, heeft de dochter van Poetin, die in Voorschoten woonde, haar biezen gepakt.
Voordat de verbale pleuris uitbrak, deden we uitstekende zaken met Rusland.
En nu zouden we handel moeten gaan drijven met een failliet kutland als Oekraïne omdat dat stuk onkruid dat zegt?
#OekraiNEE

necrosis | 08-12-16 | 09:27

Het is een corrupt land die veel geld heeft voor omkoping van mensen
en dat zegt meer dan genoeg hoe sommige mensen dan praten.

gerrit5042 | 08-12-16 | 09:27

Ravissant | 08-12-16 | 09:15

Dar is jouw mening...

Sarcastisch varken | 08-12-16 | 09:27

"Jaap, stuur ons even een briefje. En zet daar dan ook maar in dat je over dit soort complexe belangenafwegingen geen referendum moet houden."

Lentehaas | 08-12-16 | 09:26

Ben al aan het bidden...
"Heer, laat het snel 15 maart worden. Liefst nog voor de Kerst."

metzonderzijwieltjes | 08-12-16 | 09:26

@Weird Guilders | 08-12-16 | 09:21

Idioot. Hij gebruikt het woord democratie niet eens in zijn tegel. Randdebiel en leugenaar.

roze_bril | 08-12-16 | 09:26

Weird Guilders | 08-12-16 | 09:21
Noem mij eens één "beweging" binnen de Nederlandse politiek die wel democratisch is? (lees: die naar de burger luistert)

Ommezwaai | 08-12-16 | 09:25

Een stem op Geert is een verloren stem:
www.rtlnieuws.nl...
Ravissant | 08-12-16 | 09:15

Kansloze frame. Geen enkele stem is verloren. Stemmen zijn de graadmeter van de politieke situatie in een land. Laat de andere partijen dan maar een kabinet met 5 a 6 partijen vormen. Kijken hoeveel verkiezingsbeloften er dan gebroken moeten worden en hoeveel kiezers daar de volgende keer nog intrappen. Ik kan er nu al van genieten om ze te zien spartelen.

accijnstoerist | 08-12-16 | 09:25

Het meest zure is natuurlijk dat voor de vele nee-stemmers nu geen enkel traject meer open staat om er nog iets aan te doen.
Ja, we kunnen op 15 maart die bende van PvdA, VVD, D666, CDA en GL wegstemmen maar het is helemaal de vraag of dat ook zal gebeuren. Wat dat betreft vertrouw ik mijn landgenoten gewoon niet.
.
Een troost is dat Trump (die tegelijk het hoofd van de NAVO is), goede betrekkingen met Poetin wil en daar nu al aan werkt. Waardoor een - door Kiev en Brussel - (onder de vlag van de NAVO, de vuile lafaards) gewenste oorlog met Rusland zal uitblijven.
Dat vind ik als 'nee-stemmer' het grootste pluspunt.
.
En ja, ik verwacht dat Rutte het verdrag zal ratificeren, desnoods met toevoeging van een a-4tje dat de andere lidstaten meteen in de prullenbak zullen smijten. Nou dat zij dan zo, we kunnen het niet verhinderen. Hopelijk blijft GS het referendum onder de aandacht brengen tot 15 maart. Opdat wij niet vergeten.

Lupuslupus | 08-12-16 | 09:24

Jaap de Hopeloze Schoffeerder

Memek | 08-12-16 | 09:24

Jaap de Hoop Schijtaandeburger. Wat een geweldige naamvondst.

deEerlijkeLeugenaar | 08-12-16 | 09:23

Ik had het stukje gelezen in de VK.
Denkende, wie of wat is in gods naam is de AIV.

AIV is de Hoop Scheffer, Hirch Balin en nog meer oude CDA fossielen.

Conclusie, wij van wc-eend

Von Bohemen | 08-12-16 | 09:22

Sarcastisch varken | 08-12-16 | 09:09

Kunt u uw naam niet beter wijzigen in hypocriet varken? U schreeuwt om meer democratie en denkt dat te bereiken door te stemmen op de minst democratische beweging binnen de NL politiek. Well played.

Weird Guilders | 08-12-16 | 09:21

Pfff..., geen "betrouwbare verdragspartner", noem eerst eens een land die zich wel aan alle EU afspraken houdt.
begrotingsafspraken bijv. of grensbewakingsafspraken, of vluchtelingenopname afspraken etc. etc. etc.

louis6227 | 08-12-16 | 09:20

Joop de Schaapheffer... die raakt in de Van Agt-periode?
Ex politici moeten ze boven een bepaalde leeftijd niets meer in het openbaar laten zeggen. Zelfbescherming. Voorkomen dat ze ver over hun hoogtepunt nog willen 'presteren'.

BRickY | 08-12-16 | 09:18

@B.Lazerd | 08-12-16 | 09:08
Het aantal gewelddadige woninginbraken is juist aan het stijgen.
Enne... Nederland heeft geen geld 'over':
www.destaatsschuldmeter.nl/

necrosis | 08-12-16 | 09:17

Haha, jullie dachten tot niet dat deze "adviesraad" spontaan met dit advies komt? Het is de georchestreerde vooraankondiging voor het ja van Rutte.

bixiers | 08-12-16 | 09:16

Jan Jaap de Hoop Scheffer is een EU slaafje. Zijn hele leven lang heeft Jan Jaap slaaf willen zijn, hij wil zijn slavernijbestaan niet in gevaar zien komen. Hij is immers gewend om slaaf te zijn, dat geeft hem zekerheid.

Tarak | 08-12-16 | 09:15

en maar uitstellen, nodeloos rekken, treuzelen, talmen en traineren totdat de onderdanen het spuug- en spuugzat zijn. Dit ook weer; het pas geheel in het uiterst minachtende regeringsspel. onvergeeflijk ! Op naar 15 maart !!

krelus | 08-12-16 | 09:15

Onder welke graspol komt dat onkruid gekropen?Rusland zal NL juist meer respecteren omdat we een Eigen mening hebben en niet het volgzaam aan de leiband meelopende hondje van fail Brussel zijn.Als je begint te dementeren kun je beter je mond houden en niet zo een ongelofelijke onzin uitkramen.Dat schaadt ons aanzien juist in het buitenland sufferd.

tegenalles | 08-12-16 | 09:13

necrosis | 08-12-16 | 09:11
*Oekraïne kan ongezien de typhus krijgen*
Met Jaap de Hoop Scheffer erbij....

Ommezwaai | 08-12-16 | 09:13

GeenPeil is een creatie van lieden als Jaap de Hoop Scheffer.
Men wil niet voor lul staan in Brussel maar dat ze compleet voor joker staan tegenover de Nederlandse bevolking daar hebben ze schijt aan. Het Europees Parlement dient sowieso beschouwd te worden als een ondemocratisch instituut omdat deze in feite nooit door het volk 'geratificeerd' is.
Hoe kunnen volksvertegenwoordigers met een rechte rug door het leven gaan als ze weten dat hun hele doen en laten in principe frauduleus is? Ik kan er echt niet bij!
GeenPeil is mijns inziens de mooiste vreedzame revolte tegen deze onwetmatige (Europese) politiek.
Veel intelligenter en positiever dan de ietwat norse en rebelse PVV met wiens standpunten ik het overigens wel heel erg eens ben.
Ik zie GeenPeil ook niet als versplintering op rechts want deze partij kan niet ingedeeld worden op politieke kleur.
En van versplintering is überhaupt geen sprake want ik neem aan dat deze partij eerder kiezers wegkaapt van partijen als D66 en SP dan bij echt rechtse partijen.
Bovendien ga ik er van uit dat GeenPeil niet meedoet aan het cordon sanitaire rondom de PVV dus zijn zij eventueel een goede coalitie partner.

keestelpro | 08-12-16 | 09:13

11400.000.000 euro gaat er naar de machthebbers van de Oekraïne ..........

Uit de kas van Europa.....
Hebben we niets over te zeggen, mogen we niets over zeggen.
De Elite heeft besloten in hun oneindige wijsheid dat heul veul geld geven ( van de Europese belastingbetaler ) zodat de corrupten nog rijker worden.
Poetin wil de Oekraïne niet eens omdat hij de schuldenlast niet wil betalen.
Nu doen wij dit......
dat is pas Elite logica.

Donnie Brasco | 08-12-16 | 09:13

Dat Nederland gedestabiliseerd wordt bij ratificatie (Wilders premier) vind ie van geen belang.

louis6227 | 08-12-16 | 09:11

Oekraïne voegt helemaal niets toe aan de EU, dat land kost ons alleen maar geld wat rechtstreeks in de zakken van de oligarchen verdwijnt.
En wanneer betalen ze de rekening van Gazprom die de EU betaalde eens terug?
Laat me raden: op dezelfde dag dat Griekenland zijn schulden terugbetaalt, met de beloofde rente......
*Oekraïne kan ongezien de typhus krijgen*

necrosis | 08-12-16 | 09:11

Niemand boeit dit nog

joostzilla | 08-12-16 | 09:11

De hedendaagse politiek en elite is een farce... tijd voor een frisse wind in Den Haag... een frisse PVV wind! En al die rechtse splinterpartijtjes slaan nog geen deuk in een pakje boter, dus òf samengaan òf opbokken! Mijn stem gaat sowieso naar Geert in maart!

Sarcastisch varken | 08-12-16 | 09:09

Nederland grossiert in precies het soort praatclubjes als deze adviesraad. Tot de nok toe gevuld met de baantjesjagers, en alleen maar bedoeld om het beleid waar in de achterkamertjes toch al toe besloten was, een schijn van objectiviteit en onderbouwdheid te geven. Allemaal in comfortabele kantoren van vadertje staat, met een comfortabele vergoeding van de betrokkenen. Gisteren kwam ik toevallig aan de praat met een militair. 30 dienstjaren, en kon niet wachten om af te zwaaien. Waarom ? Omdat je tegenwoordig op missie moet met materiaal dat met plakband aan elkaar hangt. Misschien kunnen we al die haagse babbelclubs afschaffen, van de besparing kunnen we misschien weer een serieus leger oprichten, zodat we onszelf serieus kunnen beschermen ?!

CeesCloosd | 08-12-16 | 09:08

Ter voorbereiding van dit nieuws (en de aankomende verkiezingen natuurlijk) zijn we eerst effe week gemaakt.
Nederland heeft geld over, het aantal inbraken is enorm gedaaldt en onze gevangenissen zijn praktisch leeg.

B.Lazerd | 08-12-16 | 09:08

Tijd voor een kopje (kruiden)thee @kapotte_stofzuiger? Helaas moet ik je geheel gelijk geven. Om moedeloos van te worden. En elke keer in aanloop vd verkiezingen weer de hoop dat alles gaat veranderen.

oxigan | 08-12-16 | 09:07

Wat ik niet snap is dat geenpeil telkens roept dat er twee keuzes zijn, nl negeren of uitvoeren. JDHS zegt nu ratificeren, en dus negeren, en dan wordt er moord en brand geschreeuwd. Ja, da's niet de voorkeur van geenpeil, maar wel een van de twee keuzen.

CaseIf | 08-12-16 | 09:07

kapotte_stofzuiger | 08-12-16 | 09:04

En dat ben ik allemaal en ook nog xenofoob op de koop toe. En ik ben er trots op!

eerstneukendanpraten | 08-12-16 | 09:07

Hahaha, wedden dat het CDA ook weer met een dikke zetelwinst in de tweede kamer komt?
Nederlanders zijn gewoon te dom om een democratie te verdienen.

spoilerfreak | 08-12-16 | 09:07

"Het kabinet is wettelijk verplicht om te reageren op adviezen van de AIV. "
Ik heb het gevoel dat het kabinet de AIV geen 240 dagen laat wachten.
Burger, ken uw plaats! (onderaan)

Nuchternederland | 08-12-16 | 09:06

Japie denkt uitsluitend aan eigen baantjes. Het CDA heeft zoveel trawanten aan een job geholpen. Ze kunnen aan niets anders meer denken. Het zo immers altijd zo effectief.
Dream on. Voorbij !

Kamervraag | 08-12-16 | 09:06

@kapotte_stofzuiger | 08-12-16 | 09:04
"sinds 2014 naar Juncker moeten luisteren"

kapotte_stofzuiger | 08-12-16 | 09:05

De uitslag van het referendum gaat allang niet meer over Oekraine (dat land moet lekker naar Poetin luisteren, net zoals wij sinds naar Juncker moeten luisteren), maar over hoe Den Haag tegenover haar burgers staat. Zolang de mening en belastinginkomsten van burgers de politieke carriere ondersteunen is het goed, maar zodra je een afwijkende mening hebt ben je een populist/fascist/racist en belasting ontwijken wordt erger bestraft dan moord en doodslag.

kapotte_stofzuiger | 08-12-16 | 09:04

Goed dit. Ik wist namelijk niet eens van deze Adviesraad Internationale Vraagstukken, die blijkbaar wel belangrijk genoeg is om snel een reactie van Mark R te krijgen (Het kabinet is wettelijk verplicht om te reageren op adviezen van de AIV.)

Laat dit hun moment van glorie zijn, voor die club na de verkiezingen opgedoekt wordt. Idioten. "Daarnaast doet oud-secretaris-generaal van de NAVO een beroep op de solidariteit van de Nederlanders met de Oekraïners."

Solidariteit is blijkbaar a) a one way-street en b) hoeveel billion is er al gegireerd?

Sjors W. | 08-12-16 | 09:04

Ik ben eigenlijk verwonderd dat die man nog leeft.
Was in de veronderstelling dat ie al vervelend aan het doen was op de eeuwige jachtvelden.

Ommezwaai | 08-12-16 | 09:04

Hij neemt iig een standpunt is, Rutte wil alleen maar dat het ophoudt

Bokito ergo sum | 08-12-16 | 09:03

@ kapotte_stofzuiger | 08-12-16 | 08:59

Juischt! Op naar de dictatuur der burgerhaters!

Enter Yeti | 08-12-16 | 09:03

Voor iemand die een 'gekocht' baantje had bij de Navo, is Rusland uiteraard de eeuwige vijand.
In een ander artikel las ik zijn uitspraak "als Nederland niet ratificeert, zal Rusland proberen om Oekraïne te destabiliseren".
Jaap is van hetzelfde kaliber als Verhofstadt en van Baalen, levensgevaarlijk!

necrosis | 08-12-16 | 09:03

#OekraiNEE

accijnstoerist | 08-12-16 | 09:03

[aluhoedje opzet]
De (politieke) elite wil juist dat burgers ontevreden zijn, massaal op PVV/GeenPeil/FvD/die andere partijen stemmen, om zo een politieke chaos te creeeren en dan, al dan niet met Brusselse hulp, een CDA/PvdA/VVD/D66 politiestaat te vormen waar burgers alleen nog maar 'ja' mogen zeggen tegen elk EU-dictaat.
[aluhoedje af]

kapotte_stofzuiger | 08-12-16 | 08:59

Liever trouw aan Brussel dan trouw aan de kiezers

Ravissant | 08-12-16 | 08:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken