Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PLUS 3. GEERT WEER GROOTSTE IN PEILINGS

pvvplus3.pngVVD-congres... gaap. Campagnespotje Mark Rutte in ieder STER-blok... gaap. Lijsttrekkersverkiezing bij de PvdA... gaap. GroenLinks presenteert kandidatenlijst... gaap. CBS produceert ene na andere economische zonneschijn-cijfers... gaap. NPO-akela die belooft op zoek te gaan naar de Bezorgde Burger... gaap. Fractievoorzitters die boeken schrijven... gaap. Geert Wilders plaatst gifjes op Twitter... KLABAMM. PLUS DRIE ZETELS. Oh, en denk al op 3. Welkom in Den Haag, Sylvana. Prettige dag verder.

Reaguursels

Inloggen

Ondanks het feit dat ik 'van huis uit' een VVD stemmer ben... al jaren niet meer op die partij gestemd... eerst CDA en daarna PVV... en dit omdat de VVD niet (meer) staat voor de idealen van de eigen partij...

Jamal | 28-11-16 | 09:51

ga er vanuit dat DENK 5 a 6 zetels haalt dat is het aantal dat de PVDA van oudsher van allochtone keizers krijgt

die gaan allemaal naar DENK

verder zitten peilingen er altijd ver naast VVD gaat veel groter worden denk nek aan nek tussen PVV en VVD

hoop dat GL nog wat gaat dalen 14-20 zetels is wel heel erg veel voor de groene moslimliefhebbers

Petroselinum crispum | 28-11-16 | 09:46

Het is hier nog idioter dan in de VS. Nog bijna 4 maanden te gaan en iedereen lult zich al een krul in zijn tong om de uitslag te voorspellen.Het enige dat van belang is dat de PVV zo groot wordt dat men niet meer om ze heen kan.

mallekater | 28-11-16 | 07:53

Toch even leuk om te zien dat de regering op 34 zetels staat in de peiling.
Dat is iets meer dan EEN-VIJFDE van het totaal aantal kiezers.
Tjongejonge, en Rutte maar roepen dat het "hartstikke mieters goed gaat".Nou, er zijn weinig Nederlanders die dat met hem eens zijn.

mallekater | 28-11-16 | 07:50

Dat Geert profiteert van de Zwarte piet discussie en de rechtzaak is logisch, op hoeveel zetels hij daadwerkelijk uit zal komen is moeilijk in te schatten.

Hetobvieusestaaten | 28-11-16 | 03:35

Dat je er daadwerkelijk blij mee kan zijn... Een beetje sensatiezoeken is leuk, maar straks wordt Greet echt gekozen, en dan is Nederland toch weer het meest idiote land ter wereld, vlak achter Trumpistan.

Golez Trol | 28-11-16 | 01:26

Beste heren, veel sterkte met formeren.

ZoltarTheMagnificent | 28-11-16 | 00:49

FW Ta-183 Huckebein | 27-11-16 | 23:22
En dat valt dus allemaal wel mee. Het is een verhaal wat ik wel vaker hoor, ik heb haar nergens horen zeggen wat jij net beweert. Je trekt het iets te breed denk ik.

suqmadic | 28-11-16 | 00:28

Allemaal prima hoor die peilingen, maar we hebben de laatste 15 jaar gezien dat die de hond er helemaal geen zak van kan. Dus om daar nou zo op te fappen is rijkelijk overdreven.

En stel dat Greet erdoor komt met een dikke overwinning (en dat is niet eens onwaarschijnlijk): wie gaan er dan voor m in die stoelen zitten? Kan ie moeilijk in zn eentje doen.

Krijgen we dan weer van die grausoiden, krijgt iemand het voor elkaar om die afschuwelijke hogendijk op te warmen? Of krijgen we de corrupte limbokliek die er net door de VVD is uitgetrapt (en ook alleen maar omdat ze teveel opvielen, niet omdat ze corrupt waren) en wraak wil komen nemen?

Het maakt geen zak uit of je door de kat of door de hond gebeten wordt mensen... Wat dat betreft zijn die drie zetels voor denk niet eens uitzonderlijk. The rabies is strong in those.

pietvanvliet | 27-11-16 | 23:36

suqmadic | 27-11-16 | 19:05

Sylvana wil helemaal geen dialoog, ze heeft immers gelijk en iedereen die het daar niet mee eens is is een racist, xenofoob, islamfoob en discrimineert.
Juist dat zorgt voor al die haat jegens haar: als je iedereen en z'n moeder tot racist verklaart dan nemen de Nederlanders dat niet (meer).

FW Ta-183 Huckebein | 27-11-16 | 23:22

Graag eens oprechte aandacht voor de libertarische partij. Een mooi alternatief.
Geen aandacht meer voor de zetelrovers uit de pvda.

A la snackbar | 27-11-16 | 22:45

Heeft Geert 33 goede mensen voor de zetels die hij mogelijk krijgt? Ik ben bang van niet. Want als mensen al niet durven te zeggen dat ze op hem stemmen, dan durven ze al helemaal niet op zijn lijst. Ik denk dat hij nog veel meer stemmen zou krijgen, (en betere kandidaten voor zijn lijst) als hij zich normaler zou uitdrukken. En vooral: als hij zou ophouden met de discussie te mijden. Want dat doet hij. Kom Geert, doe net als Trump en ga vanaf nu eens gewoon praten met de krant en op tv, kom met je argumenten. Gewoon de feiten, niet altijd alleen maar dat extreme gehak. Dan word je premier. Nu niet.

Poes Fiep | 27-11-16 | 22:20

suqmadic | 27-11-16 | 19:05
Door mee te gaan in die roetvegen-onzin geef je toe aan fascistoïde drammers die roepen dat ze gekwetst zijn als je dat niet doet. Je moet ergens een streep trekken en gewoon zeggen: niet verder. Niet toegeven aan emotionele chanteurs omdat je zelf tolerant en redelijk wilt zijn. Zo krijgen aggresieve mensen de overhand. Doordat degenen die dat niet zijn telkens een beetje toegeven om de lieve vrede te bewaren.

Wol | 27-11-16 | 21:37

lingo star | 27-11-16 | 21:01
Inderdaad. Dat geeft een EU-elitecoalitie van 5 partijen nog meer speelruimte dan hun hier gepeilde 78 zetels. Al zou de PVV even groot worden als VVD en PvdA samen, de kans op gevolgen voor de gevestigde orde zoals met Trump in de VS is klein.

Zoetwaterpanharing | 27-11-16 | 21:19

Dat linxe rekensommetje is leuk, meer niet.
De maatschappelijke gevolgen van dit cordon sanitaire zullen heftig zijn en volledig voor rekening van policor NL komen.
Sabotage, eigenrichting enz. zullen hiervan het gevolg zijn.
En de slachtoffers zullen diegenen zijn die door de policors zo worden beschermd.

pennestront | 27-11-16 | 21:15

Zoetwaterpanharing
Gristenunie en SGP willen de middenpartijen ook nog wel eens aan een meerderheid helpen. Gladde aal Henk Krol kan in ruil voor wat ouderenbelangen ook nog behulpzaam zijn.

lingo star | 27-11-16 | 21:01

PVV net zo groot als VVD en PvdA samen dat zou een wake-up call zijn voor de politiek correcte elitecoalitie.
Maar niets daarvan. Tussen VVD, CDA, D66, GL en PvdA zijn er geen echte tegenstellingen als je het geblaat over verschillen voor de bühne laat voor wat het is. VVD 25 + CDA 15 + D66 15 + GL 14 + PvdA 9 = 78 zetels, dus de EU wint nog steeds, en dit is geen moeilijke coalitie omdat ze het er roerend over met elkaar eens zullen zijn. Ze kunnen zich geruststellen met de koers van EU-medestander Merkel: Weiter so.

Zoetwaterpanharing | 27-11-16 | 20:40

Deze rassendiscussie nuanceren en kiezen voor een stroopwafel- of roetveegcompromis zou betekenen, vooral dankzij de policors en de msm, dat deze valse profeten winnen. Door jaaaaarenlang gedraaikont, gecriminaliseer en moslimgeknuffel, waar niet-policor-NL zich mateloos aan ergert zal nooit meer een uitvoerbaar compromis geaccepteerd worden.
NL is de nuance voorbij. Met dank aan de visieloze policorruptelingen in 070 en brussel.
.
Het.Volk.Wint.Altijd.

pennestront | 27-11-16 | 19:52

En nog steeds geen piratenparty...

da wizard | 27-11-16 | 19:51

@suqmadic
tuurlijk.

Glen-Talloch | 27-11-16 | 19:43

Glen-Talloch
Toch doet die link het niet. ;) Ik neem aan dat je weet dat het lied ironisch bedoeld is?
Lekker whiskey trouwens :)

suqmadic | 27-11-16 | 19:18

Wol | 27-11-16 | 18:53
Ik ben dat dus eigenlijk helemaal met je eens. Ik ben gewoon pissig geworden dat Sylvana blijkbaar niet normaal haar standpunt kan geven. Ik ondersteun haar standpunt niet, maar ik wil dat ze het kan zeggen zonder die lawine aan idioten. Wij (als ik de strekking van jou goed begreep) zijn volgens mij hier prima toe in staat, net als de meerderheid van NL. Ik wil dat er een dialoog komt in plaats van een storm aan afleidende (en vaak gewoon ronduit racistische) reacties. Hier op Geenstijl zie ik dat sommige mensen ook doen, geen inhoudelijk reactie maar Syl is meteen een zeurpiet of zeikaap. Irriteer ik me oprecht dood aan. Zwarte piet mag van mij zo blijven maar als een minderheid er nou last van heeft waarom passen we het dan niet een beetje aan. Roetveegpiet lijkt me voldoende de discussie echt te stoppen. Dit hoeft niet, maar waarom niet een gezonde discussie. Uiteraard doet het denken aan slavernij, daar vallen mensen over. Uiteraard beleven wij het niet zo en is het ook niet racistisch voor ons. Als kind dacht ik hier echt nooit aan. De genuanceerde meerderheid is te stil...

suqmadic | 27-11-16 | 19:05

-weggejorist-

Glen-Talloch | 27-11-16 | 19:04

-weggejorist-

Glen-Talloch | 27-11-16 | 19:00

Ik vind Geert zo geweldig, zo intelligent, zo sympathiek, zo invoelend, zo sociaal.
Nederland ndeserves Geert!

bastemeijer | 27-11-16 | 19:00

Volgens Denktalent Sylvana is de PvdA medeplichtig aan het ontstane 'racisme',Dat geldt dan iig voor het ongelimiteerd binnenhalen van religieus geinspireerd, van alles hatend moslim volk. De beperkte denkkracht van onze Syl staat nuance niet toe. Dat het juist de agressie van vele moslims betreft die de Nederlanders te verduren hebben gekregen in de afgelopen decenia die hen op de PVV doen stemmen. Hoe anders moeten we nog onze kinderen beschermen. En links Nederland heeft het laten gebeuren.

Vrijhetzelaar | 27-11-16 | 18:56

suqmadic | 27-11-16 | 17:26
Doe niet zo overdreven. Elke groep vindt zichzelf de beste en is in meer of mindere mate "racistisch". Dat is eigen aan de mens. Zelfs al is dat objectief onjuist. Of het nu gaat om een voetbalclub, politieke partij, geloof, ideologie of ras. Geldt net zo goed voor allochtone groepen die witte mensen maar een stel "domme racisten" of kolonisators vinden.

En ik heb liever racisme dan fascisme. Het is te zot voor woorden dat een meerderheid en in dit geval zelfs een minderheid onder een minderheid kan dicteren hoe mensen zich mogen schminken of verkleden en welke mening je moet hebben omdat ze zich anders "gekwetst" zeggen te voelen. Dat er ook idioten zijn die hun eigen natie of ras het absolute summum vinden en alle anderen minderwaardig, zonder te kijken naar de individuen in die groepen, betekent niet dat je dan maar moet buigen voor totalitairen die wel even iedereen de "juiste" gedachtes proberen op te leggen en ieder persoon als even (on)belangrijk te laten zien. Of die bepaalde negatieve statistieken en feiten onder sommige groepen willen ontkennen. Ik ontken ook niet dat de meeste verkrachters man zijn, maar zie niet alle mannen als verkrachter.

Als je je gekwetst voelt wanneer een blanke man geen zwarten aanneemt en je nog steeds gekwetst voelt wanneer hij alleen zwarte mensen aanneemt dan ben je gewoon nooit tevreden. Nog afgezien van de zwakzinnigheid om te klagen over herinneringen aan de slavernij. Joden klagen ook niet om herinneringen aan de Holocaust.

En als je toegeeft aan dat gedram gaan ze gewoon nog verder en gaat iedere minderheid of meerderheid roepen dat je van alles moet doen en laten omdat iemand zich anders gekwetst voelt of doet alsof om z'n zin te krijgen.

Bij een vrij land hoort ook vrijheid van vereniging en het recht om zelf te bepalen wie je vrienden en je vijanden zijn.

Netto gaat een heilige oorlog tegen racisme werkelijk niets veranderen. Het totaal aantal werklozen wordt niet minder, hoogstens hun samenstelling, als je werkgevers dwingt om mensen aan te nemen puur omdat ze een allochtone achtergrond hebben en daarmee blanken te ontslaan of niet aan te nemen. Het aantal misdaden, gedwongen huwelijken en andere negatieve zaken die onder allochtone groepen vaker voorkomen dan onder autochtonen wordt er niet minder op. Kinderen blijven kinderen pesten die "anders" zijn, of je nu krampachtig Zwarte Pieten roetvegen of stroopwafelbekken gaat geven of niet.

Het enige wat die anti-racisme groep bereikt is dat Nederlanders collectief nog grotere jeuk gaan krijgen aan ze, en dat waarschijnlijk gaan associëren met buitenlanders in het algemeen. Met als gevolg nog meer peroxide-klanten... Ze zitten gewoonweg campagne te voeren voor Wilders, maar dat hebben die sufferds kennelijk niet door.

Wol | 27-11-16 | 18:53

pennestront | 27-11-16 | 18:08
'Of het daar echt veel leuker wordt is nog maar de vraag.'

Je hebt helemaal gelijk. De wereld is het gezeik zat en er komt iets nieuws aan. Terecht maar tegelijkertijd ook wel reden tot zorgen.

suqmadic | 27-11-16 | 18:18

Als een grote groep (de grootste groep?) mensen bij kritiek of vragen zonder meer wordt weggezet als nazi e.d., kun je ze moeilijk verwijten niet meer de nuance in de discussie op te zoeken.
Het eeuwige doorgedram van policor NL is zèlf de oorzaak van de onafwendbare ruk naar rechts.
Europa-breed.
Worldwide.
Nu zijn daar m.n. moslims het -door henzelf geämbieërde- slachtoffer van. De slachtofferrol die ze met (kortzichtig en dom-) plezier spelen.
Na 3/2017 zullen policors en moslims hier geen grote stem meer hebben.
Het Nieuwe NL komt eraan.
Het nieuwe europa komt eraan.
De nieuwe Wereld komt eraan.
Of het daar echt veel leuker wordt is nog maar de vraag.
In ieder geval:
Het.Volk.Wint.Altijd.

pennestront | 27-11-16 | 18:08

Anders maken we nog een paar walgelijk racistische, Nederland onwaardige, compleet bezopen filmpjes over Syl. Staan ze zo op 10 zetels ja. DENK gaat denk ik hoge ogen gooien als onze racistische medelanders niet een keer hun snavel houden. Ik ben geen voorstander van Syl/DENK maar we beginnen nogal voor lul te staan in het buitenland mensen. In Belgie schaffen ze zwarte piet zonder gedoe af (roetveegpiet geloof ik nu), hier houden we vast aan deze traditie alsof hij in de grondwet staat. Lees dit bijvoorbeeld eens: http://www.bbc.com/news/world-europe-38089469

Ik ben het niet met Sylvana eens maar ik wil in een land leven waar ze normaal kan zeggen wat ze wil zonder een stroom van racisme over haar heen krijgt. Een (zwakzinnig) deel van de bevolking is aan het aantonen dat ze idd een punt heeft. Ik haat het om toe te moeten geven maar we lijken hier inderdaad wel een racisme probleem te hebben zo langzamerhand.

suqmadic | 27-11-16 | 17:26

50plus Denk en PVV worden de stijgers in maart

lingo star | 27-11-16 | 17:19

Na 15 jaar televee van Paul de Leeuw laten al die verpauldeleeuwiseerde mensen vooraan de grote deugende man op tv het denkwerk voor hen doen. Zij doen voortaan pas iets als de deugende man dat zegt. Als hij niks doet, doen zij ook niks. Dus nu tijdens de peilingen doet hij niks, en dan doen zij ook niks, ook geen peilingen. Die deugende man komt pas tot actie in de laatste zes weken voor de verkiezingen. Hij maakt dan als het ware een cliffhanger. Hij laat ons eerst allemaal denken dat de PVV gaat winnen, en dan komt plots Felix Rottenberg op tv en leest een verhaaltje voor van Opperspektrui. En dan zie je de PvdA daarna in de peilingen als een raket omhoog schieten en de PVV als een baksteen omlaag kelderen. Zo was het bij de vorige verkiezingen, zo was het ook bij de verkiezingen daarvoor, en ook bij die daarvoor, en zo zal het ook zijn bij de verkiezingen die gaan komen. Ai tell joe, ik heb het allemaal al meegemaakt, marque mes mots.

DitjaarkrijgikAOW | 27-11-16 | 17:04

3 zetels voor Denk is een lachertje. Net als de 30 zetels voor PVV. Dan blijkt er ineens 15 van over voor de PVV en heeft Denk er straks 20.

Kaan78 | 27-11-16 | 16:58

necrosis
Heel veel niet Surinamers zoals bijvoorbeeld Kaan78 gaat op Sylvana stemmen. Wat is zij dapper. Dankzij mensen als Sylvana hoeven donkere kinderen het e.e.a. niet meer mee te maken.

Kaan78 | 27-11-16 | 16:55

Het goed nieuws is ook dat de PvdA ook weer een zeteltje minder heeft.

Raad_maar_raak! | 27-11-16 | 16:42

Dat Geert Wilders de meeste stemmen heeft is begrijpelijk.
Er komen veel te veel vluchtelingen binnen terwijl wij Nederlanders aan alle kanten worden gepakt.
Er zijn veel te veel alochtonen hier zeker de moslims al die hoofddoeken worden wij Nederlanders misselijk van omdat dit onderukking is en geen vrije keus. Ze willen door geen mannelijke dokter worden geholpen die moslims willen alles eigen en nog een eigen instellingen e.d.
Burka's moeten totaal verboden worden maar nee die linkse hier in Nederland willen dat niet. Dan die denk partij verbieden weg er mee als die turken dat willen gaan ze maar turkeijen maar die willen hier net als die moslims overheersen.
Al die linkse partijen weten dat wel maar durven zich niet te uiten. Dus geen linkse partije stemmen zeker de pvda niet.

Joop2768 | 27-11-16 | 16:41

Hoen, terecht dat de PVV stopte als gedoger, het CDA (Verhagen kreeg zijn zin)en Rutte waren geslaagd door het onmogelijke te vragen.

etaleur | 27-11-16 | 15:23
.
Eén van de voorwaarden van de PVV - belofte aan Wilders - was dat er 1 miljard bezuinigd zou worden op OWS. Dat werd door de smeerlap Verhagen ingetrokken waarop Wilders zei 'barst dan maar'. Ze dachten dat Wilders zo graag wilde gedogen dat hij alles zou slikken. Niet dus. En uiteraard 100% terecht.
.

Lupuslupus | 27-11-16 | 16:09

Laten we hopen dat onze nationale zeurpiet tante Syl in de TK komt, dan kunnen we hier nog veel lol met elkaar beleven.

metagod | 27-11-16 | 15:52

De Koreaanse Slet | 27-11-16 | 14:24
Gedeeltelijk eens en dat is echt voor het eerst, dierenpoesje doet haar best en heeft die zetels dik verdient. Geef toe, had het zelf ook niet verwacht maar ze doet goede dingen. Kijk nog eens naar haar stemgedrag

BenHetZoZat | 27-11-16 | 15:30

Maak Holland Weer Groots!

poepdoos | 27-11-16 | 15:30

Hoen | 27-11-16 | 13:21

Maar op dat moment werd Geert bang voor zijn kiezers en rende weg. En er is geen garantie dat hij dat niet opnieuw zal doen.

Hoen, terecht dat de PVV stopte als gedoger, het CDA (Verhagen kreeg zijn zin)en Rutte waren geslaagd door het onmogelijke te vragen.

etaleur | 27-11-16 | 15:23

En die "piratenpartij" dan?
Dat wordt dus helemaal niks, begrijp ik?

henk7492 | 27-11-16 | 15:14

@Wol | 27-11-16 | 14:41
- Een verbod op religie en/of geschriften lijkt me inderdaad onhaalbaar en onwenselijk.
- Je noemt een aantal beperkingen/voorstellen v.w.b. immigratie. Wij hebben al een redelijk strenge vreemdelingenwet. Echter, zodra iemand asiel aanvraagt, moet deze in behandeling genomen worden. Tweede probleem is dat deze groep ontzettend veel kinderen krijgt. Kinderen die om tal van redenen waarschijnlijk een grote afstand zullen hebben tot onze samenleving en arbeidsmarkt.
- Dat de islam en de islamisten in meerderheid een vreedzame beweging vormen, is voor mij een gepasseerd station. Ik denk dat de vreedzaamheid afneemt, naarmate de aantallen toenemen. Religieuze dominantie door aantallen; een soort retrograde democratie.
- Subsidies voor werklozen om in Oost-Europa 'iets' te beginnen. Er is daar niet zoveel te beginnen, daarom komen ze ook naar hier.

Helaas. Ik denk dat alleen een beperking van afgifte verblijfsstatus, beperking verzorgingsstaat, meer grensbewaking, meer toezicht en handhaving op moskeeën, een meer repressieve handhaving in het algemeen (justitie) en de vrijwillige remigratie haalbare voorstellen zijn. Ik ben bang dat deze maatregelen al zoveel weerstand zullen ontmoeten, dat we vele jaren verder zijn voordat er iets tastbaars wordt gerealiseerd.

atheïstisch stemvee | 27-11-16 | 15:14

Op de telegraaf site valt het me op dat de pro Wilders geluiden exponentieel groter zijn dan ooit. We zien nu 465 pro met 7 tegen bij commentaar wat ik nooit eerder gezien heb. Zelfs openlijke pro geluiden van CDA kiezers die het helemaal gehad hebben met de regentenkliek en het CDA in het bijzonder. Als deze trend doorzet kan het wel eens een Trumpje worden.... Zoiets van: We wisten dat hij hoog zou scoren, maar 68 zetels kan niet, het zouden er toch nooit meer dan 30 worden??? jank jank jank. Waar komen al die kiezers toch vandaan? Wat is er mis met Nederland...? Kunnen we de PVV niet verbieden? ....
----
Ga zo maar door. Het wordt dan opeens heel erg druk met paniek in alle hoeken en gaten van de Policor zuil.. Waar iedereen opeens een taal spreekt die niemand meer snapt.. Toren van Babel... in het echie.

dijkbewaker | 27-11-16 | 15:04

Dus de PvdA zou eigenlijk met de de PVV, Groenlinks en 50plus moeten fuseren. Gaat lastig worden.
Of hun standpunten over nemen. Ook lastig.

Raider Twix | 27-11-16 | 14:59

atheïstisch stemvee | 27-11-16 | 13:19
Persoonlijk denk ik dat het gevaar van Islam in het algemeen in Nederland (nog wel) meevalt. De meeste moslims willen volgens mij gewoon met rust gelaten worden en hun natje en droogje krijgen zoals de meeste mensen. Alleen springt de minderheid van probleemgevallen, klagers en krijsers nogal in het oog. De groep kiezers die om andere redenen je leven wil dicteren zoals socialisten, milieufanaten en zelfs christenen is nog aanzienlijk groter.

Daarom zou ik dus graag een partij krijgen die het probleem van zoveel Nederlanders (inclusief Islamieten) die denken dat het wel oké is om via de stembus je willekeur aan anderen op te leggen, ongelijke rechten te creëren of jezelf op andermans eigendom te trakteren (zelfs wanneer je je eigen kosten of verzekeringen tegen onheil kunt betalen) in ieder geval niet groter maakt.

Al dat moslimbashen (al hoop ik dat niet meer mensen zich laten inpakken door ideologie in het algemeen) en Wilders nogal onliberale economische plannen hoef ik er niet bij te hebben. Kritiek op de satanische delen van de Koran en Bijbel die tot geweld en ongelijke rechten oproepen en de gelovigen die dat serieus nemen, vind ik verder prima. En dat moslims en buitenlanders nogal oververtegenwoordigd zijn in de misdaad- en terreurstatistieken is ook een feit dat je moet kunnen benoemen. Zonder gelijk door te schieten en te roepen dat we dan maar elke moslim of buitenlander moeten uitbannen.

Dus gewoon algemene, praktische oplossingen of ideeën graag:
-Oproepen tot geweld of ongelijkheid voor de wet = kans krijgen dit in te trekken. Doe je dat niet, dan kun je worden opgesloten tot je dat wel doet. Verder maximale vrijheid van meningsuiting, ook als dit "kwetsend" wordt gevonden.
-Geen immigratie meer van permanente bewoners met stemrecht. Uitgezonderd misschien mensen die trouwen met een Nederlander. Mits die Nederlander dan ook levenslang borg staat voor eventuele kosten van die partner, ook na scheiding. Anders kan ik wel raden dat het vooral draaideurhuwelijken en scheidingen met mensen uit Marokko en Turkije worden.
-Tijdelijke migratie alleen als je ook werk hebt of zelf je kosten draagt via een borgsom of verzekering.
-Tenzij iemand uit een buurland vlucht, hooguit een kleine groep vluchtelingen opnemen die we zelf ophalen uit de conflictregio. Bijvoorbeeld in verhouding tot Nederlands aandeel in de wereldbevolking en het totaal aantal vluchtelingen. Als het er teveel worden moet de bevolking via een referendum een rem daarop kunnen zetten.
-Wellicht bevorderen van emigratie in het algemeen van Nederlanders van elke afkomst die hier niet tevreden zijn of geen toekomst denken te hebben. Verstrek ze een goedkope, kostendekkende lening of zo om ergens anders een nieuw bestaan te beginnen. Is wellicht ook een optie voor langdurig werkloze autochtonen om bijvoorbeeld in Oost-Europa iets nieuws te beginnen.
-Niet meer (kansarme) mensen subsidiëren om kinderen te krijgen. Vervang kinderbijslag met een belastingkorting zodat vooral productievere burgers meer kinderen krijgen en degenen die bovenmatig vaak een kostenpost vormen minder. Mag je dat nog zeggen: "minder armen"? Dat draagt tenminste echt bij aan structureel verlagen van armoede en het hopelijk kleiner maken van de groep Nederlanders met een ongunstige sociaal-economische achtergrond, inclusief vatbaarheid voor radicalisme en (gewelds)misdaad.

Maar wat krijg je in plaats daarvan: "gratis" huur, "gratis" zorg, peperdure AOW op 65, loze emo-beloftes over meer handen aan het bed van je ouwe opoe, een totaal krankjorum en waarschijnlijk onhaalbaar verbod op Koran\Islam in het algemeen, enz... Nog afgezien van de vraag hoe ze zo'n verbod denken te handhaven. Wat wordt de proportionele straf op het hebben van het "foute geloof"?

Wol | 27-11-16 | 14:41

GeenStijl maakt DENK groot. Bedankt daarvoor.

Mozes Langebroek | 27-11-16 | 14:36

De Koreaanse Slet | 27-11-16 | 14:24
Tellen gaat moeilijk na 3 glazen rosé, nietwaar? ;)

Ongeblustekalk | 27-11-16 | 14:35

Toch ronduit krankzinnig dit.

50+ 11 zetels.
Dierenpoes 4 zetels.
Extreem Socialistisch Nederland 11+33 zetels.
DENK 3 zetels.
VNL 1 zetel.

63 weggegooide zetels.

De politiek is ernstig versplinterd.

Waarom niet gewoon christenen, socialisten, liberalen en groenen.

Dan kunnen we verder.

De Koreaanse Slet | 27-11-16 | 14:24

Komen ze weer aan met die voorgekookte*kuch*peilingen.
Man man man

komtdatschot | 27-11-16 | 14:18

En nu F1 kijken hup Max.

storm op komst | 27-11-16 | 13:59

Mannes | 27-11-16 | 12:58
Solidariteit past juist wel in deze tijd maar dat concentreert zich niet meer rond thema's als meer of minder verzorgingsstaat/ eigen verantwoordelijkheid maar rond thema's als immigranten, EU en democratie. Het belang van veel onderwerpen is nu even ondergeschikt aan het herstel van de basisstructuur van dit land. Onze vrijheid, democratie en soevereiniteit versus globalisme. Dat zijn de onderwerpen waarrond solidariteit zich ontwikkelt. Het is nog geen maart. We zijn pas begonnen.

Lotus15 | 27-11-16 | 13:41

Zolang de ontkenning van Marokkans racistisch geweld blijft bestaan zal de PVV groeien. Simpelweg omdat de burger er genoeg van heeft.

Vrijhetzelaar | 27-11-16 | 13:39

We schrijven 16 maart 2017, Mark Rutte loopt ongedurig te ijsberen in zijn ivoren torentje, wat moet ik nou, wat moet ik nou schreeuwt hij.
Ik kan onmogelijk een coalitie vormen met 3 linkse partijen dan maakt de VVD achterban me helemaal af.
.
Weet je wat ik bel Geert wel even, misschien vergeeft hij me alles en kunnen we samen iets doen.
Hij belt de PVV; een telefoonbeantwoorder: alle PVV medewerkers zijn aan het feestvieren, een ogenblik geduld a.u.b., de verbinding wordt verbroken.
De dag daarop, in total radeloosheid, belt Mark weer.
De PVV neemt op: toets uw geboortedatum in, toets nu uw sofinummer in, toets nu in het aantal dagen in dat u het referendum heeft genegeerd. De telefoon gaat over en een muziekje speelt: vuile huichelaar.
Mark ziet geen uitweg meer en werpt zich in de hofvijver.

Memek | 27-11-16 | 13:31

-weggejorist-

rwininfinity | 27-11-16 | 13:30

-weggejorist-

rwininfinity | 27-11-16 | 13:30

Rheia | 27-11-16 | 10:53
Dat is al tientallen jaren het geval.

Koos Knak | 27-11-16 | 13:23

Toegegeven. De gedoog-coalitie met de PVV was beter dan verwacht. Ook het laatste akkoord - wat uiteindelijk niet werd gesloten - zat goed in elkaar.

Maar op dat moment werd Geert bang voor zijn kiezers en rende weg. En er is geen garantie dat hij dat niet opnieuw zal doen.

Hoen | 27-11-16 | 13:21

@Wol | 27-11-16 | 13:05
Het kan uiteraard altijd uit de hand lopen en het kan dan snel gaan. Wat ik mij wel afvraag is waarom de door jou geschetste scenario's door ons bestuur/elite uitsluitend worden geprojecteerd op Wilders. Ik zie deze gevaren zich eerder aantoonbaar ontwikkelen bij de islamitische achterban. Een ongemakkelijke waarheid.

Andere kant van het verhaal is dat de islam hier al een flinke basis heeft. Provocaties van bv een premier (wetgeving/handhaving) zou het lont in de islamitische kruitkamer kunnen zijn. Of, wat Wilders wil realiseren en daarbij de vrede enigszins bewaren, dat wordt op eieren lopen. Dat lijkt me een enorme verantwoordelijkheid. Ik denk namelijk dat de 'actiebereidheid' onder moslims iets groter is dan onder autochtonen.

atheïstisch stemvee | 27-11-16 | 13:19

atheïstisch stemvee | 27-11-16 | 11:44
Dat is inderdaad een geruststelling, maar het kan soms gierend uit de hand lopen als een land in de juiste "stemming" verkeert. Of wordt gebracht via brandjes, aanslagen of staatsgrepen. Al zie ik dat laatste hier niet zo snel gebeuren. Ik had ook niet direct ingeschat dat Erdogan zo makkelijk de macht naar zich toe zou kunnen trekken. Ondanks dat hij "I want to be your Dictator" zo'n beetje op z'n voorhoofd getattoeërd heeft. Zelfs met kiesdrempels van 10% en het links en rechts aanklagen van iedereen die tegengeluiden liet horen, had ik zo'n snelle aftakeling van de "seculiere Republiek" Turkije niet ingeschat.

Stiekem hoop ik dat Wilders een soort Trump is die vooral harde standpunten inneemt om de wat minder genuanceerde kiezer over de streep te trekken, en dan vooral z'n anti-EU en anti-immigratie punten het zwaarst laat wegen tijdens de coalitiebesprekingen, maar wat als hij het wel meent?

Wol | 27-11-16 | 13:05

Oeverloos peilen, daar je geld mee verdienen, koekoek. Uiteindelijk is de stembus toch net even anders.

Upendo | 27-11-16 | 12:59

DENK op 3 zetels. Dit moet Sylvana toch een goed gevoel geven na al die aanvallen op haar. Hierboven opmerkingen dat je peilingen niet altijd moet geloven, behalve als het om de winst van Geert gaat natuurlijk. Jammer dat de SP verder wegzakt, maar solidariteit past niet meer in de huidige maatschappij.

Mannes | 27-11-16 | 12:58

Ik zal het maar niet over sylwana hebben maar de zetelrovers van denk hebben eigenlijk nog nul zetels. En dat is meer dan genoeg

Karelklep | 27-11-16 | 12:56

Koning BongoBongo | 27-11-16 | 11:43
Koning BongoBongo | 27-11-16 | 12:26

Daarom wil ik dus een alternatief. Zoals het er voor staat twijfel ik tussen niet stemmen of uit puur protest en gebrek aan alternatief toch op die blonde kwast stemmen. En ik denk dat je zelf toch wel het "gevaar" kunt lezen in dat partijprogramma:
-een verbod op een religie in het algemeen, terwijl de SGP, CU en CDA gewoon mogen blijven bestaan.
-geen definitie van "radicale moslims". Gaan we ze allemaal opsluiten en geldt dat ook voor SGP'ers of CU'ers die vinden dat de Bijbel de wet moet bepalen?
-Veel cadeautjes geven en toch lagere belasting? Welke God hangt Geert aan die dat wonder gaat voltrekken?
-Geen hoofddoekjes in openbare functie? Waarom? Behalve om simpelweg moslims te treiteren? Ik heb ook geen bezwaar tegen een ambtenaar met een kruisje om de nek of een sikh die z'n tulband niet afdoet als hij als ambtenaar werkt. Welk feitelijk voordeel heeft zo'n verbod? In wat voor zin wordt mij andermans religie opgelegd doordat iemand zich op een bepaalde manier kleedt? Een volkomen onnodige beperking van andermans vrijheid, puur om islamhaters te pleasen. En nee, ik ben in geen enkele vorm fan van die doodscultus.
-directe democratie: leuk, beter dan dictatuur van de meerderheid of het recht je eigen dictator te kiezen, maar binnen welke grenzen? Mag iedere mafketel een voorstel doen om een minderheid naar keuze z'n wil op te leggen of te molesteren?
-Uitzetten van criminelen: dus als iemand een dubbel paspoort heeft en hij gedraagt zich in NL, dan is hij welkom. Gedraagt hij zich niet, zelfs al is hij hier geboren en (niet) opgevoed, wordt hij het probleem van een ander land dat al zat van dat soort figuren heeft? Waarom niet gewoon mensen gelijk straffen voor gelijke daden en onze eigen probleemgevallen aanpakken? Dat is in feite rechtsongelijkheid: voor een zelfde misdaad wordt een autochtoon dan anders gestraft dan een allochtoon.
-Verbod koran. Want een oud boek verbieden heeft ook echt zin en is het toppunt van vrijheid. Hadden de Romeinen ook veel succes mee, de Bijbel en christendom verbieden... Wat wordt de straf voor het lezen van dat vod? Gaan we even een miljoen mensen boetes opleggen of opsluiten voor een willekeurige termijn?
-Huren omlaag. Hilarisch. De huren in de sociale sector zijn al kunstmatig laag. Welke huren wil hij verlagen en hoe wou hij dat gaan doen? Tenzij hij van plan is tienduizenden nieuwe huurwoningen te bouwen of de huren en huurbescherming vrij te geven zodat het aantrekkelijk wordt om te verhuren? Anders wordt het zorgen dat niemand meer een huurwoning kan krijgen, zelfs in de vrije peperdure sector.

PVV-programma doet me denken aan een spreekwoord van mijn oma "veel beloven, weinig geven, doet de gek in vreugde leven".

Wol | 27-11-16 | 12:54

Ik begrijp maar niet hoe die VVD nog zoveel zetels schijnt te krijgen. Een laffe partij en een PM die ons land alleen maar kwaad doet. Een grote leugenaar en volksverlakker met minne streken. Zijn Nederlanders blind?
We gaan toch hopelijk niet WEER meemaken dat zijn leugens volgend jaar opni
euw geloofd worden?

ALLESANDERSSHOW | 27-11-16 | 12:50

Ach, peilingen!

Gags Beasley | 27-11-16 | 12:48

Als Wilders nu veroordeeld wordt, kan hij daarna meteen inhoger beroep gaan. Dan houdt hij de media wel aan de praat tot maart 2017. Perfecte timing van de rechterlijke macht.

Janneus | 27-11-16 | 12:44

@Hetvrijewesten | 27-11-16 | 11:33

Schreeuw niet zo goktrommel,ik kom hier voor mijn rust.
Ga weer lekker bij powned zitten zieken of zo.

@peilings

Volgens mij krijgen we hier de komende jaren nog een hoop politiek geouwehoer en extra verkiezingen.
Veel te veel partijtjes in dit land alleen gericht op hun eigen doelgroepje en daarbij nog vvd,d66,cda,pvda en die krullenbol die geen 'studie' afmaakt maar wel graag een land wil regeren en zijn vriendjes die er allemaal niet voor ons maar voor hun eigen ego en portefeuille zitten.

Stem S.P of desnoods op Greet

ska ska ska | 27-11-16 | 12:43

Ik ben ingeënt tegen de rode Hond, dus immuun voor peilingen.
Kan het iedereen aanraden, ondanks de bijwerkingen, zoals bijvoorbeeld dat je niet in I-pad-onderwijs gelooft, maar daar valt mee te leven.
Cuyahoga | 27-11-16 | 10:18

Wist je niet??? Van inentingen ga je in blokletters schrijven.

Sans Comique | 27-11-16 | 12:43

Geert heeft gedurende de achter ons liggende periode boven de 40 zetels gestaan in de peilingen, kwestie van een paar Islam aanslagen en hup daar gaat hij weer.
Of ernstige misdragingen van het PVV promotieteam, ik bedoel de asiel eisers/vluchtelingen, en het zet zoden aan de dijk. Welnu de feestdagen komen eraan, Keulen zet je schrap.
.
Geert piekte toen wat te vroeg maar nu komt maart toch best snel dichterbij.
Vergeet december, dat is een maand waar mensen met andere dingen bezig zijn, dan schiet het al aardig op.
.
Ik ben verheugd te zien dat de PvdA nog steeds diep in de scheiss zit en nog wat verder is weggezakt.
Luldewijk is een lulletje rozenwasser van de bovenste trede en dat vertaalt zich naar de polls.
.
Voor Rutte vind ik het zielig dat die zielepiet weer wat verder verliest, jeetje wat vind ik dat toch zielig.
.
Denk, de vraag blijft, op welke plaats wordt Syldrama gezet, het is niet bepaald de natuur van Turken en Marokkanen om vrouwen voor te laten gaan.
Los daarvan liggen mensen van haar afkomst helemaal niet lekker bij Turken in het algemeen.
Als die Denk stemmende Turken dat rijtje namen ziet dan gaat het potlood vrijwel linea rectaal naar een manspersoon. Er zou een flinke strijd binnen die partij moeten losbranden, dat is pas leuk.

Memek | 27-11-16 | 12:41


Sylvana Simons: opleiding nul.
Ervaring op politiek gebied: nul.

Simons is een herstelbetalingsactiviste, anti Nederland en anti de Nederlandse cultuur.

En dat moet ons gaan besturen.
Het geeft het failliet van het Nederlandse parlement aan.

joost2 | 27-11-16 | 12:39

necrosis | 27-11-16 | 10:47
Ik gaf alleen maar aan hoe je een tabel moet lezen aan #eenzame schizofreen. Maar zo lang niet duidelijk is wie de PvdA gaat leiden is er moeilijk iets over te zeggen al zal het hoogstens 3 zetels schelen als het Asscher wordt volgens een onderzoek van de Hond uit oktober.

Simon_GS | 27-11-16 | 12:37

DenK?
Misschien 2, maar max 3. Op dit moment dan. De kiezers zijn voornamelijk jonge moslim kiezers. Die verder niets van politiek weten. Maar als duidelijk wordt wie er nog meer bij DenK zitten, dan haken ze weer af.
DenK zetels worden daarna weer gestolen,de geachte moslim afgevaardigden houden niet zo DenK leiders die hun gaan vertellen wat ze dienen te vinden. Dan beginnen ze liever voor zich zelf.
Denk is spoedig weer verleden tijd. Wel jammer. Want ik heb zelden grotere idioten bij elkaar gezien dan bij dat clubje. Ik vermaak me er mee.

Maxim253 | 27-11-16 | 12:33

Het is eigenlijk triest dat de versplintering zo erg is dat we 33 zetels veel vinden. In 2010 zat de PvdA ook gewoon met 30 zetels in de oppositie.

Rest In Privacy | 27-11-16 | 12:32

Wat sneu voor die Nederlandse mensen met een niet westerse achtergrond die hier "geboren en getogen" zijn.
Mensen die pas Nederlands leerden spreken toen ze naar de basisschool gingen. De grote schotelantenne bracht alleen maar andere talen en pappa mamma spraken alleen maar verwegistaans.
Geboren en getogen ? Me Reet !

alshetware | 27-11-16 | 12:28

Trekhaas | 27-11-16 | 10:28

Wilders is een gevaarlijke mafkees, maar ik ga wel PVV stemmen dit keer .
---------------
Hieronder het (concept)verkiezingsprogramma PVV 2017. Kunt u aanstippen waar precies het gevaar zit ?

1. Nederland de-islamiseren
- Nul asielzoekers erbij en geen immigranten meer uit islamitische landen: grenzen dicht
- Intrekken alle al verleende verblijfsvergunningen asiel voor bepaalde tijd, AZC’s dicht
- Islamitische hoofddoekjes niet in publieke functies
- Verbod op overige islamitische uitingen die in strijd zijn met de openbare orde
- Preventief opsluiten radicale moslims
- Criminelen met een dubbele nationaliteit denaturaliseren en uitzetten
- Syriëgangers niet meer terug laten keren naar Nederland
- Alle moskeeën en islamitische scholen dicht, verbod koran
2. Nederland weer onafhankelijk. Dus uit de EU
3. Directe democratie: invoeren van het bindend referendum, burgers krijgen macht
4. Eigen risico zorg geheel afschaffen
5. Huren omlaag
6. AOW-leeftijd op 65 jaar, aanvullende pensioenen wél indexeren
7. Geen geld meer naar ontwikkelingshulp, windmolens, kunst, innovatie, omroep enz.
8. Terugdraaien bezuinigingen thuiszorg, ouderenzorg, méér handen aan het bed
9. Fors extra geld voor defensie en politie
10. Lagere inkomstenbelasting
11.Halvering motorrijtuigenbelasting

Koning BongoBongo | 27-11-16 | 12:26

-weggejorist-

panadol_plus | 27-11-16 | 12:23

-weggejorist-

kadoendra | 27-11-16 | 12:23

Wilders is een gevaarlijke mafkees, maar ik ga wel PVV stemmen dit keer.
Trekhaas | 27-11-16 | 10:28

Kunt u mij zeggen wat er zo gevaarlijk is aan Wilders; wat heeft hij gedaan dat hem gevaarlijk maakt?
En als u toch bezig bent, noem dan ook even de gevaren van Rutte, Samsom/Asscher, Pechtold, Buma en Klaver, dan hebben we wat beter vergelijkingsmateriaal

Memek | 27-11-16 | 12:21

Ik denk dat de peilingen een indicatie zijn hoezeer een deel van Nederland de gevestigde orde en de politieke elite wantrouwt. Daar komt nog het cordon sanitair overheen?
De PVV gaat zich opmaken voor de grootste verkiezingsoverwinning ooit, valt nu al te voorspellen.
Wilders wordt op zijn wenken bedient.

Maxim253 | 27-11-16 | 12:20

Hoe dwars me de minderhedenproblematiek ook zit, ik ga voor de knapste van allemaal, niet vanwege haar uiterlijk, maar vanwege het belang van het bewaken van onze rechten in een gedigitaliseerde samenleving. Ancilla, ga er helemaal voor.

doedeljantje | 27-11-16 | 12:19

Peiling DENK niet representatief denk ik: net als bij de PVV veel 'sluier' stemmen.

DebraCadabra | 27-11-16 | 12:16

Het is wat, toen 30 jaar geleden de CD op 1 zetel stond schreeuwde het hele land moord en brand, en de Groene Khmer op 14 zetels laat iedereen koud nu. Fidel, je erfenis is in goede handen.

kadoendra | 27-11-16 | 12:15

Hoe dwars me de minderhedenproblematiek ook zit, ik ga voor de knapste van allemaal, niet vanwege haar uiterlijk, maar vanwege het belang van het bewaken van onze rechten in een gedigitaliseerde samenleving. Ancilla, ga er helemaal voor.

doedeljantje | 27-11-16 | 12:13

Ik raak niet echt meer geprikkeld door peilingen maar ik hoop echt dat Greet het een keer mag laten zien.

Harrie Haarlak | 27-11-16 | 12:07

Een veroordeling voor Wilders, een aanslag op een kerstmarkt en Erdo die de grens weer openzet. Kijken wat er dan gebeurt.

nietvaneergister | 27-11-16 | 11:59

Sylvana en Geert laten zien dat de slachtofferrol stemmen trekt

Ravissant | 27-11-16 | 11:58

Kijk nog eens terug naar die kopvoddentax, inmiddels al weer zeven jaar geleden. En luister eens goed naar zijn verhaal. Kunt u ook nog even de aanzet van de borstjes van Femke bekijken en de kop van Pechie tot aan zijn nek in het zand bewonderen. En de duiding van Geert voor het aantal zetels van D66 en het applaus van de rest van de wegkijkers.
www.youtube.com/watch?v=KbsewZuvvko

Petrus Poortwachter | 27-11-16 | 11:56

@Hetvrijewesten | 27-11-16 | 11:33
Ik hoop dat je een grapje maakt, schreeuwende zwitsal....
necrosis | 27-11-16 | 11:42

necrosis Hetvrijewesten maakt geen grapjes. Dat is een man/vrouw met de missie om de boel met een niet aflatende energie te komen verzieken. Iets autistisch of zo.

Lotus15 | 27-11-16 | 11:53

Zoals door vele goede en echte Nederlanders hier op deze site al voorspeld is zal de afrekening met Rutte en zn kabinet in maart 2017 wel komen. Terecht m.i.

De eerzame burger in dit land voelt zich enorm belazerd door deze coalitie en ook nog door het verdere nep oppositie voeren van Pechtold, die m.i. te hoog staat in de peiling. Onbegrijpelijk dat men deze man vertrouwd.
Pechtold is een slechte bestuurder, draaikont en egotripper.
Paars is dus weer een puinhoop gebleken, zou wijlen Pim Fortuyn nu zeggen.

Dat het nu iets beter gaat met de economie is niet de verdienste van dit kabinet.
We zijn kapot bezuinigd,en ons rot betaald aan belastingen.
Meevallers ontstaan ook door de hoge gigantische verkeersboetes die men heeft ingevoerd.Dat is inmiddels ook een belasting inkomst geworden.
En we hebben zelf keihard gewerkt om er weer bovenop te komen.

De verdienste van Rutte is nul. Hij kan praten , maar niet luisteren. Praatjesmaker en jokkebrok, dat is zijn CV.
U kent inmiddels al zijn leugens en bedrog.Hij mag zeker nooit mer terug komen als MP>.

Men heeft ons geld naar Brussel weggesmeten, min.Dijsselbloem maakte daar maar geld naar over en wist niet eens waarvoor, wij kregen niet eens een uitleg. erover. Het parlement werd genegeerd op vrager erover.

De EU is een ramp, ongekozen bestuurders die maar de baas over ons willen spelen, invoeren Europa belasting, een EU leger en corrupte landen als Oekraïne en Turkije maar kritiekloos blijven volgen maar wel de rekening ervan aan ons willen geven.

De ziekenzorg is hier onbetaalbaar geworden, de ouderen creperen in tehuizen waar onvoldoende zorg is, ouderen met alleen AOW en een klein pensioen kunnen nauwelijks rondkomen ( AOW is al jaren niet geïndexeerd bv.) en er is toch nog veel jeugdwerkeloosheid en armoede in ons land.
Zolang er voedselbanken zijn geloof ik geen echt herstel.

De politici als Rutte, Samson/Asscher, Pechtold en nog een paar linkse meelopers daar in den Haag, krijgen de rekening voor het ons arrogant besturen,niet luisteren naar de noden en meningen van het volk.

De PvdA is er verantwoordelijk voor dat we een partij als Denk binnen krijgen. Op deze wijze hebben de islam aanhangers een voet tussen de deur kunnen krijgen.
Let op dat zal uiteindelijk rampzalig worden, omdat het in feite een fascistische partij is, die koketteert met onze democratische normen en waarden in ons land.
Ze zullen het democratisch sausje gebruiken om het leven in ons land kwalitatief verder te verpesten. Maar zij zullen als eerste de democratie afschaffen als ze de kans krijgen. Zie b.v. Erdogan.
Want U weet wat de islam stelt, als anders denkende en anders gelovigen hun godsdienst niet volgen.
Het resultaat in de nabije toekomst zal zijn: irritaties in het parlement en uiteindelijk terreur veroorzaakt door de heren van Denk.
Dankzij de PvdA, die deze dieven van zetels niet voldoende gescreend hebben. Wat een ramppartij is dat echt geworden.

Het huidige Nederlandse parlement, kan ons nog redden door z.s.m. het 2e paspoort af te schaffen voor mensen die in de politiek willen en mensen die een partij verlaten in het parlement, provincie of gemeente niet meer terug mogen komen met een eigen partij b.v.
Indien U mij niet geloofd, adviseer ik U eens al de boeken van ( profeet) Pim Fortuyn te lezen, die waarschuwde ons al voor de islam in Nederland en het staat te gebeuren.

Sorry, maar ik stem op Wilders en vertel dat gewoon tegen iedereen.
Hoop ook dat Jan Roos en Thierry Baudet zich bij de PVV aansluiten. Samen zijn die sterker.

joost2 | 27-11-16 | 11:52

Ik ben zo benieuwd wanneer de campagne van Jan Roos begint. Ik ben bang dat het leedvermaak gaat worden. Tot grote hoogte gestegen na het succes van het referendum en nu plat op zijn bek.

Leptob | 27-11-16 | 11:51

Lijkt me wel handig als VNL een lijstverbinding met de PVV aangaat: zonde als er een restzetel onnodig naar 'policor' gaat...

hoevenpe | 27-11-16 | 11:50

@Hetvrijewesten | 27-11-16 | 11:33
Ik hoop dat je een grapje maakt, schreeuwende zwitsal....
necrosis | 27-11-16 | 11:42

Denk om je bloeddruk.
(ik heb daar pilletjes voor)

Bijtendehond | 27-11-16 | 11:49

Tja dat is de straf voor het weg kijken .Dat is de straf van Zwarte Piet.Dat is de straf voor de steeds meer toenemende criminaliteit.Dat is de straf voor het over ander mans rug campagne voeren aan de tafels en banken gaan zitten al weken lang.Dat is de straf,omdat G Wilders een historische goede en op de punt zijn laatste rede het laatste woord heeft gevoerd.Dus wen er maar aan dat de PVV G Wilders heel groot gaat worden.

altijdfeest | 27-11-16 | 11:48

Hoeveel mensen staan we eigenlijk op de lijst van de PVV? Zou zonde zijn als ze straks 60 zetels halen maar niet genoeg poppetjes hebben om de stoeltjes te vullen...

hoevenpe | 27-11-16 | 11:46

@Wol | 27-11-16 | 11:34
Jij bedeelt een lijsttrekker en een enkele partij veel te veel macht toe. Zelfs Hitler (ja sorry) zou hier niets klaar kunnen spelen, aangezien je wel gedwongen bent samen te werken (coalitie, 1e en 2e Kamer, de GW, EU etc.). Of je moet al grote groepen burgers kunnen mobiliseren die bereid zijn geweld te gebruiken.

Buiten dat vind ook ik het jammer dat zijn uitspraken vaak zo ongenuanceerd zijn. Heb tevens grote bedenkingen bij een aantal standpunten (A4'tje). Jammer, omdat PVV als enige de vinger wél op de zere plek legt.

atheïstisch stemvee | 27-11-16 | 11:44

Wol | 27-11-16 | 11:34

Ik denk dat ook bij links niets onbewust gebeurt.
Wel verliezen ze door de haat jegens Wilders de werkelijkheid uit het oog . En als je niets voor Wilders voelt 'what's the alternative ?
Ik denk dat je je beter wat ongemakkelijk kunt voelen als je kiest voor Wilder dan elke dag weer besodemieterd door de linkse policor kliek.

Koning BongoBongo | 27-11-16 | 11:43

@Hetvrijewesten | 27-11-16 | 11:33
Ik hoop dat je een grapje maakt, schreeuwende zwitsal....

necrosis | 27-11-16 | 11:42

@necrosis | 27-11-16 | 11:13
Tommy Cooper kon uitmuntend goochelen, maar paste zijn act aan toen hij merkte dat met komedie meer te halen was dan met vingervlugheid alleen.

Guido | 27-11-16 | 11:41


lulleficatie | 27-11-16 | 11:19

@punt 1: grapjas. Wil je ruilen? Inclusief mijn hartafwijking?

Waarom denkt iedereen dat toch? Al eens geprobeerd rond te komen van een WIA net iets boven bestaansminimum?
Er zijn er nog een beetje teveel die denken dat die toeslagen zo ruim zijn dat ze makkelijk compenseren. Dat doen ze niet
De huren gaan nog steeds elk jaar met 4% omhoog en de toeslagen worden nog steeds afgbouwd
De WIA wordt gelukkig nog wel elk jaar geïndexeerd maar compenseert bij lange na je koopkracht niet.
Voor je me als profiteur gaat wegzetten: ik doe vrijwilligerswerk. In de reguliere sector kom ik niet (meer) aan de bak. Ik ben bijna 44.
Zelfs om vrijwillgerswerk te mogen doen, heb ik stad en land moeten verzetten.

Bijtendehond | 27-11-16 | 11:40

Denk 3 zetels, dat zijn heel wat gelobotomiseerde stemmers. Maar dat kan je net zo goed zeggen van de hersendode D66-zombies e.d.

Kapitein Stijlvol | 27-11-16 | 11:40

@etaleur | 27-11-16 | 11:21
Wilders deed water bij de wijn (AOW) om andere standpunten (het verlagen van het budget van OSW) te kunnen binnenslepen.
CDA hield zich echter niet aan de afspraken, en nee, dat vergeet ik nooit!

necrosis | 27-11-16 | 11:40

deraderendraaien | 27-11-16 | 11:28
We zijn helaas niet allemaal gezegend met (mondelinge) overtuigingskracht, sociale vaardigheden of charisma. Ik kan wel ideeën aandragen maar heb helaas toch een wat fotogenieker en stemmentrekkender poppetje of partij nodig. En ik ben lui...

Wol | 27-11-16 | 11:39

Peilingen zeggen nu nog helemaal niks. Wat veel erger is: er lijkt een soort misplaatst sentiment van "iedereen tegen de PVV" te zijn wat o.a. Rutte (zielepiet) keer op keer maar weer als officiele verklaring van een MP naar buiten moet brengen. Als een MP dit soort kleutergejank van een politiek tegenstander moet verkondigen tijdens het wekelijks vragenuurtje dan houd ik mijn hart vast voor wat komen gaat de komende maanden. Zeker is dat het iedereen tegen Geert is. Het maakt dan niet meer uit welke partijen gaan regeren... zolang Geert er maar niet bij is vermoed ik...

balletje_1967 | 27-11-16 | 11:39

Gewoon omdat de PVV een goede keus is in deze tijd. Onze normen en waarden worden kapot gemaakt door de nieuwkomers. Nu is er ook al een discussie of het beter is om de Kerst af te gaan schaffen op scholen. Want het brengt onrust volgens de docenten voor anderstalige. Toen ik dit hoorde ontplofte ik zowat... Niemand zou het in zijn hoofd durven halen en van de moslimfeesten te bekritiseren en deze migranten dien niet anders dan alles kapot te maken. Ik snap nog steeds niet dat niemand opstaat tegen deze linkse docenten en linkse staats tv etc. Laten we alles kapot maken????

HdJ& | 27-11-16 | 11:35

Het is heel goed mogelijk dat de propagandamachine van de NPO, die bij de vorige verkiezingen (met de wie wordt de premier spin, en Wilders is de duivel) de PvdA en de VVD naar ongekende hoogten stuwde, uitgewerkt is.
En dan kun je een zeer verrassende uitslag krijgen.

de honden blaffen... | 27-11-16 | 11:35

Koning BongoBongo | 27-11-16 | 11:27
Je bedoelt dat hij als een soort Trump grote woorden roept en dan gaat terugkrabbelen tot een wat "normalere" agenda? Zou kunnen, maar ik wil daar liever niet op gokken. Als hij het wel allemaal echt meent en doorvoert zou ik me daar vrij ongemakkelijk bij voelen als ik op hem gestemd zou hebben. Al maken alle politiek correcte partijen die allemaal pro-EU of pro-migratie zijn dat natuurlijk wel (onbewust?) aantrekkelijk.

Wol | 27-11-16 | 11:34

-weggejorist-

Hetvrijewesten | 27-11-16 | 11:33

Franker | 27-11-16 | 10:56
Dat zetelaantal voor de VVD gaat nog omlaag. Het aantal VVD-afvalligen bij FvD bijeenkomsten is opmerkelijk. Daar vinden mensen met de meest uiteenlopende achtergronden elkaar op de main issues; EU, euro, immigratie, asielbeleid en niet te vergeten het opnieuw vormgeven van democratie.

Lotus15 | 27-11-16 | 11:33

Mark_D_NL | 27-11-16 | 11:26
Ik ben geen democraat. Twee mensen die de derde dicteren hoe die moet leven of sterven, hoe die hen moet dienen, is niet mijn kopje thee...

En zeker knieschoten voor hooligans of vrouwen dicteren welke kleding ze wel of niet mogen dragen, op welke leeftijd je bij de gratie Gods met pensioen moet of mag, welke religie je mag aanhangen of welke boeken je leest (MITS je niet dreigt met geweld of daartoe oproept) is niet het soort zaken dat ik "democratisch" noch door een minderheid wil laten opleggen.

Wol | 27-11-16 | 11:32

Sinds de verkiezingsoverwinning van Trump (overwinningskans 1,8 procent tegen Clinton 98,2 procent volgens de peilingen) bezie ik elk resultaat van elke peiling met een meewarige glimlach.

En inderdaad, 'DENK' staat al op drie. Maar geen zorg; een partijtop die bestaat uit twee Turken, een Marokkaan en een Surinaamse, dat is een perfect recept voor bonje in de nabije toekomst. Dat partijtje zal aan gekrakeel ten onder gaan.

Peter Emile | 27-11-16 | 11:31

We gaan de goede kant op. Wanneer de PVDA, en SP nog iets verder opgegeten worden door de PVV wordt het per extra stem gemakkelijker om een combinatie te maken met de PVV,VVD en 50+ . Nu komen ze op 69. Dierenvriend is tegen de EU en de islam dus niet niet links. De vraag is: zijn ze verder niet te idealistisch voor realisme? Misschien is dierenpolitie weer terug en wat dierenleed terugdringen in de bio industrie genoeg om mee te doen. Dan zit je al op 73. Zonder het CDA! JUDAS partij CDA is te onbetrouwbaar met Buma, en ik zie ze de miljarden voor ontwikkelingsgeld niet terugdraaien als goeddoeners van andermans geld...
PVV 40 zetels plus VVD met 25 is al 65! dan wordt het al een stuk makkelijker. Een VVD zonder Rutte natuurlijk want die man is een pathologische leugenaar en behoort tot de regentenkliek :Voor islam en de EU.

dijkbewaker | 27-11-16 | 11:30

DENK had de potentie om zeker 5 zetels te halen. Het Turkse duo had zich daarvoor kunnen richten op de in Nederland wonende Turkse stemgerechtigden of, wat breder, op mohammedaanse stemgerechtigden. En wat doen deze twee keurig getrouwde heren?

Ze halen Sylvana, die al eerder nette mannen heeft geruïneerd, binnen. Te dom om zelfs maar de kappersschool met goed gevolg te doorlopen, maar sluw genoeg om deze twee Erdogan fanaten om haar vinger te winden. En in plaats van een vooraanstaande migrantenpartij is Denk nu verworden tot een one-issue Anti-Zwarte Pietenpartij, die zich als klap op de vuurpijl ook nog eens opwindt over een carnavalsliedje.

Alle geloofwaardigheid is weg, geen Turk in Nederland die zich druk maakt over Zwarte Piet of carnaval. Om over de visie van de doorsnee mohammedaan op de bovenmatig gepigmenteerde medemens maar te zwijgen. Sylvana heeft die twee Turken lekker in de luren gelegd en als ezels voor haar karretje gespannen.

Jonkheer Wttewaall | 27-11-16 | 11:29

@Wol | 27-11-16 | 11:16
Ik zit jou tegel te lezen, en het eerste dat ik bij me opkomt is; waarom gaat deze slimmerik zelf niet die alternatieve partij oprichten?

deraderendraaien | 27-11-16 | 11:28

Wol | 27-11-16 | 11:16
Wanneer komt er eens een gematigd alternatief voor PVV en Wilders?

------------------
Dat alternatief komt er pas als Geert aan de macht is ;zijn strategie is (denk ik) hoog inzetten en uiteindelijk daar uitkomen waar jij wilt .... op sommige punten dan . De EU moet echt helemaal geschrapt worden en de EEG zou terug op het toneel mogen verschijnen.... of niet...

Koning BongoBongo | 27-11-16 | 11:27

Zolang Premier Rutte oor heeft voor de "adviezen" van zijn "de hoog in de bol hebbende" spindoctors, die van de VVD-verkiezingscampagne een verlengd Conference Diner maken, zal het alleen maar bergafwaarts gaan met deze ooit liberale partij. Visie Mark, visie moet je hebben i.p.v. de z.g.n. lolbroek uit te hangen ten koste van anderen. Zo karakterloos, zo passé défini. Het zal voor ons Liber-Alen moeilijk worden a.s. maart. Heel moeilijk.

Een vrije paling | 27-11-16 | 11:27

Wol | 27-11-16 | 11:16
PVV is een hele nette partij. Ze hebben en mening en ja daar zijn veel NL-ers schijnbaar niet van gediend. Of het past niet in hun eigen wereldbeeld. En daarom wordt de PVV afgeserveerd. Jij doet hetzelfde. En het mooie is dat je jezelf wegzet als een zeer intolerant persoon. Accepteer een mening hoe moeilijk kan het zijn.. of ben te bang gemaakt door de NOS en Rutte.
--
Wordt eens een democraat sufferd.

Mark_D_NL | 27-11-16 | 11:26

Nou, de officiele bevestiging is daar, het begin van de vijandige overname van Nederland zit virtueel in de kamer met 3 zetels. Dus niet alleen is er basis voor de PVDA-zetels van het olijke duo K&O, maar JANK heeft inmiddels genoeg aanhang om die vreselijke Sylvana erbij te halen.
Tijd voor herziening van de voorwaarden om bij de commissie Stiekem aan te mogen schuiven, want vandaag JANK, morgen Erdo en overmorgen IS. Moeten we niet willen...
Joden en Koerden van Nederland, let op uw saeck!

Graaisnaaiert | 27-11-16 | 11:22

botbot | 27-11-16 | 11:08
Er zijn x 100.000 donkere dames in Nederland. En uit al die dames wordt Sylvana naar voren geschoven. Het moet toch niet moeilijk zijn een leukere donkere dame te vinden met veel meer inhoudelijke kennis, wat empathie, common sense en ervaring..

Mark_D_NL | 27-11-16 | 11:22

necrosis | 27-11-16 | 11:01

Jij bent één van de weinigen die werkelijk weet wat er zich die dag heeft afgespeeld ,tot op heden blijven de leugenaars Rutte en die CDA Judas maar volhouden dat Wilders de wegloper is, de klojo's die die 2 napraten zijn nog triester. Het zelfde gedoe dat Wilders de dag ná verkiezingen de AOW leeftijd liet vallen om het kabinet te gedogen. Iedere Nederlander kon weten dat de SER al had overeengekomen met de toenmalige regering dat de AOW leeftijd omhoog zou gaan in het nieuwe kabinet.

etaleur | 27-11-16 | 11:21

Gewoon de retoriek vergeten en stemmen op die blonde, ik ben ook klaar met die SJW's en feministen in Nederland. Schoon schip maken.

Lyin Ted | 27-11-16 | 11:20

@Koning BongoBongo, die politiemacht is er al een tijdje. Is wel genoeg zo, Nexit. Voordat ze ook nog een leger hier stallen. Gaan geen Nederlandse maar oostblok-militairen zijn.

Bokito ergo sum | 27-11-16 | 11:20

Het worden er méér. In peilingen komt niet iedereen er openlijk voor uit dat hij zij PVV gaat stemmen, want taboe. Het zullen er zeker veertig worden.

Islamofiel | 27-11-16 | 11:20

PvdA verliest zijn traditionele achterban:
1. Armen, minimumloners hebben dankzij toeslagen en kortingen al een hogere netto koopkracht dan modale inkomens.
2. Jongeren. Jongeren zijn meestal links, maar de vergrijzing slaat toe. Ouderen worden verstandig en kiezen rechts.
3. Moslims. Die stemmen voortaan massaal op moslimpartij Denk.

lulleficatie | 27-11-16 | 11:19

Die 3 zetels van DENK zijn het gelijk van Geert.
Al met al zou je dus kunnen stellen dat Denk de wandelende campagne slogan van de PVV is, die heel subtiel en zonder worden Minder.. Minder.. Minder door de tweedenkamer schreeuwen.

deraderendraaien | 27-11-16 | 11:18

En dat zonder propagandahulpjes die PvdA/GL/D66/VVD hebben in de redacties van NPO en de 'kwaliteits'-media.

Fijnstoffer | 27-11-16 | 11:18

Hij staat niet voor een volkstribunaal Fyi .
Moresnetunited | 27-11-16 | 10:53
Nee, hij staat voor een rechtbank die doet wat goed is voor de zittende macht binnen de regels van de wet en ze willen inderdaad geen verandering.
Maar Hiddema heeft gewoon gelijk, een zeer grote groep mensen zijn het er niet mee eens dat GW voor de rechter staat om zijn minder minder minder vraag en in de stembus maken ze dat ongenoegen kenbaar.
Een veroordeling levert hem alleen maar meer zetels op.

BenHetZoZat | 27-11-16 | 11:18

@Hetvrijewesten | 27-11-16 | 11:07
Even uit uw link geplukt:

'De winst van de PVV is met name te danken aan partijtrouwe PVV-kiezers uit 2012. Die hebben de partij weer gevonden na een uitstap. Van de grote partijen is de PVV tevens de partij met verreweg de grootste groep partijtrouwe kiezers: 87% van de kiezers bij de laatste Tweede Kamerverkiezingen zou nu weer op de PVV stemmen.'
.
Die uitstap (PvdA uit het torentje houden) was natuurlijk een enorme blunder die de PVV negen(!) zetels heeft gekost. En wat kregen ze ervoor terug: PvdA samen met VVD in de regering.
Nou ja, hopelijk hebben ze nu geleerd van hun grote fout. 'Een ezel stoot zich in t gemeen niet 2x aan dezelfde steen'. Hup PVV.

Lupuslupus | 27-11-16 | 11:17

Wanneer komt er eens een gematigd alternatief voor PVV en Wilders?

Gewoon een partij waar ik ook op kan stemmen die voor:
A. Minder, liefst zo goed als geen, EU is. Geen superstaat, neutraal buitenlandbeleid. Zoveel mogelijk keuzevrijheid voor de burger zelf.
B. Minder immigratie is. Met name minder permanente vestiging uit groepen die statistisch gezien vaker dan de gemiddelde Nederlander problemen en kosten veroorzaken of minder respect hebben voor gelijke rechten en vrijheden. Die misschien bereid is een klein aantal vluchtelingen per jaar op te nemen (of meer als het een buurland in conflict betreft), maar die ze zelf ophaalt als dwarsdoorsnede van alle vluchtelingen ter wereld i.p.v. alleen mannen van in de twintig uit relatief veilige plaatsen.

Dan kan ik ook eens alternatief stemmen zonder gelijk die blondine met z'n onzinnige kopvoddentaksen, ons eigen Guantanamo Bay, knieschoten voor hooligans, verbod op boeken en ongelijke rechten op basis van religie of afkomst erbij te krijgen. Of z'n socialistische onzin van opleggen dat de AOW-leeftijd 65 moet zijn.

En ja, ik weet het is misschien inconsequent om te stellen dat je voor gelijke rechten en vrijheden bent maar wel aan de grens wil discrimineren. Maar liever voor de poort discrimineren dan dat je het gehalte intolerante, discriminerende mensen en probleemgevallen achter de poort verhoogt. Het is geen algemeen basaal mensenrecht om in Nederland te mogen wonen. Dat is een privilege voor mensen met een Nederlands paspoort en de groepen of personen die we per democratisch besluit bereid zijn toe te laten, net als iedere soevereine staat.

En wat is het met die kleine mallotenpartijtjes? SGP, PvdD en nu weer dat DENK erbij? Krijgt iedere sekte in Nederland z'n eigen volksvertegenwoordiger? Zijn er zoveel gekkies in Nederland? Doe wat je wil (binnen ethische grenzen) in je eigen kring, maar laat niet je ideologie opleggen aan de rest van Nederland.

Misschien wordt het tijd terug te grijpen naar de Oude Griekse democratie: loting zodat je een dwarsdoorsnede krijgt van de bevolking zonder populistische verkiezingen. Ik las onlangs dat er al een voorstel ligt om zoiets op gemeenteraadniveau te proberen. En als we ons zorgen maken over de geestelijke vermogens of professionaliteit van de gemiddelde Kaas\Couscouskop, wellicht leren van de Chinezen die 2000 jaar lang hun ambtenaren selecteerden via examens? Zij het dan op zinniger gronden zoals IQ, algemene kennis en afwezigheid van psychopate of dictatoriale trekjes i.p.v. Confucius kunnen citeren...

Wol | 27-11-16 | 11:16

Streepjes-nederlanders die meedoen stemmen op de PVV, de gekwetste streepjes-nederlanders stemmen Denk. Terwijl de gekwetsten beter af zijn bij de PVV. Maar daar komende gekwetsten wel achter wanneer na een paar maanden blijkt dat Denk vooral draait om Ego, "Macht" en Geld. En dat het vooral een Tribe is ipv een Politieke Partij.

Mark_D_NL | 27-11-16 | 11:16

Het is allemaal leuk die peilingen, maar het is niet meer als heen en weer geschuif binnen voornamelijk de blokken links en rechts, "en waarmee je dus geen donder kunt beginnen" (L. Nijgh).

PVV krijgt er een paar van de SP (deels zelfde stemvolk als PVV) en de rest komt 1:1 over van de VVD. Bij de PvdA ter linker zijde al evenzo, de oudere "rooien" lopen over naar 50+, de jongeren naar GL en Dierenpoes, een stel zeurpieten en overig turken/muzelmannen naar het dependance van de AK-partij.

Het eind van het verhaal is, 16 maart zakt Nederland weg in een electorale chaos die zijn weerga niet kent. Na maanden en maanden ontstaat er een zo een onbeschrijfelijk gedrocht als regering, dat ik er nu al wit van wegtrek.

Caparzo*Inc | 27-11-16 | 11:15

Wat Geert een enorme boost kan geven is het vertrek van italie uit de eu en marine le pen als president van frankrijk. Daarnaast kan een duidelijk rechts beleid van trump en een nee=ja faal van rutte een extra katalyserend effect hebben op het stemgedrag van het volk.
Maar een echte game changer zou een terreur aanslag zijn.
Eigenlijk zie ik meer factoren voor groei van de pvv dan factoren voor een krimp.

Ongeblustekalk | 27-11-16 | 11:15

Zorgwekkend het failliet van dit land, of eigenlijk het failliet van democratie. Stiekem hoop ik inderdaad op de absolute macht voor Geertje. Hoezeer ik ook hem een wereldvreemde vind die de realiteit volledig heeft verloren, zal zijn heerschappij zorgen voor de nodige open ogen, goed of slecht....

Jan zonder Land | 27-11-16 | 11:14

@keestelpro | 27-11-16 | 11:08
Ik geef toe, Tommy Cooper kon mensen tenminste nog een avondje laten lachen.
Dat kan ik van die andere twee niet zeggen.
Ik hoop op een aardverschuiving in het Nederlandse politieke landschap.
Ik hoop dat de 'oude politiek' nu eens vanaf de zijlijn mag gaan roepen terwijl Wilders de puinhopen van 40 jaar politieke stoelendans gaat opruimen.

necrosis | 27-11-16 | 11:13

Verkiezingsretoriek werkt niet meer. Het verschil met de de dagelijkse praktijk is niet meer te verdoezelen. PvdA -burgemeester van TerApel die haar, heel redelijke, burgers met harde hand buiten zet. Reken maar dat dat gezien en genoteerd wordt. Zo was daar ook het nieuws dat de EU aan de besprekingen met Turkeye vast wil houden. Erdogan die dreigt de sluizen weer open te zetten. De EU die flink gas bij geeft richting superstaat terwijl achter hen het fundament in elkaar dondert. De grote groepen die zich van tijdelijk contract naar tijdelijk contract worstelen. Woningnood. De angst voor oorlog die ik als flyeraar voor geen peil vaak tegen kwam zal niet afgenomen zijn.
Burgers zijn niet dom en zijn het zat om wel als zodanig benaderd te worden. GL heeft nog het geluk dat zij lastig op daden beoordeeld kunnen worden. Misschien moet het stemgedrag in de kamer en hun functioneren in de gemeenten eens wat uitvergroot worden.

Lotus15 | 27-11-16 | 11:13

Hetvrijewesten | 27-11-16 | 11:05
Doe mij een plezier en blijf deze onzin op Powned schreeuwen. Daar hebben jij en je debiele soortgenoten al die hele site naar de kloten geholpen.
Daarbij, jij regelt helemaal niets want Wilders blijft maar stijgen.
Mocht Wilders ook nog eens een ras zijn dan ga ik aangifte tegen je doen. Simpleton.

Petrus Poortwachter | 27-11-16 | 11:12

Het zou de Pvd8 sieren als ze hun lijst als volgt samenstellen:
1. Luldewijk
2. Diedel
3. Jetta Moestuin
4. Martin van Plascontract
5. Lilianne Plumeau
6. Bert Flapdrol
7. Als roetveegpiet Ahmed Marcouch
8. Als Limburger Michiel Servaes
9. meer is niet nodig.

wapster | 27-11-16 | 11:12

@necrosis | 27-11-16 | 11:04
Het kan wel degelijk gewoon waar zijn, sterker nog, ze hebben nog veel meer potentieel. Er zijn immers heel veel allochtonen in dit land, waarvan er weer veel moslim zijn. Vooral voor die laatste groep is denk interessant, maar zelfs voor Silvana achtige immigranten.

Ik zie dat overigens als een goede ontwikkeling, omdat dan partijen als PvdA hun allochtonen achterban kwijtraken, en die dan geen belangrijke reden meer hebben kritiekloos te blijven over wat er over te zeggen valt.

La Bailaora | 27-11-16 | 11:10

Een fusie tussen GL, D66 en PvdD. Als die drie tezamen een manifest zou schrijven met een duidelijk verhaal waar het Nederland naartoe wil leiden en welke rol Nederland en Europa moet spelen in de wereld. Ik denk dat de partij versnippering aan de kant van liberaal progressief links te ver is doorgeslagen en dat is zonde.

laminaatplaat | 27-11-16 | 11:10

Het grootste gevaar is als Erdo besluit dat Syl een hoofddoek moet gaan dragen.
Iedere moslim zou dan wel eens op DENK kunnen gaan stemmen.

botbot | 27-11-16 | 11:08

Hetvrijewesten | 27-11-16 | 11:05

Jouw nick is een oxymoron ... wist je dat ?

Koning BongoBongo | 27-11-16 | 11:08

@Koning BongoBongo | 27-11-16 | 11:04
Dan vraag ik me af wie de 'tegenstanders' zijn, al kan ik dat wel raden.

necrosis | 27-11-16 | 11:08

@necrosis | 27-11-16 | 11:04
Alle drie zijn erg slecht in wat ze doen.
In principe zijn het alle drie ook goochelaars.

keestelpro | 27-11-16 | 11:08

-weggejorist-

Hetvrijewesten | 27-11-16 | 11:07

Geert +3 zal eerder te maken hebben met zijn speech tegenover de rechtbank dan een paar gifjes op zijn twitter account.

Banana008 | 27-11-16 | 11:06

Waarom zo'n lelijk excel tabel?

Britney | 27-11-16 | 11:05

-weggejorist en opgerot-

Hetvrijewesten | 27-11-16 | 11:05

Je moet er toch niet aandenken dat die Ankarat van een Kuzu straks in de commissie stiekem terecht komt...
-
Dat zou pas écht een blamage in de wereld zijn. Nederland krijgt meteen geen echte informatie meer van de bondgenoten.

bisbisbis | 27-11-16 | 11:04

@keestelpro | 27-11-16 | 10:54
Ik vond Tommy Cooper, Maurice de Hoax en Sylvana nooit leuk.
Toen niet, nu niet en nooit niet!

necrosis | 27-11-16 | 11:04

@fikkieblijf! | 27-11-16 | 10:51

Hoezo of hij het aan kan?
Zelfs als hij helemaal niks gaat doen doet hij het beter dan het kapotmaak-beleid van de huidige elite.

Q.Bert | 27-11-16 | 11:04

De EU wil een politie/legermacht om tegenstanders in het gareel te houden . What's next... Thought Police (1984) ?
Zonder internet was dit proces al lang in gang gezet.
Geert for president met boven aan de agenda Nexit.

Koning BongoBongo | 27-11-16 | 11:04

Het onomkeerbare failliet van policor.
En rutte heeft een keer gelijk:
'Wij (wij dus) zijn met meer!'
RofLol.
Wordt weer interessant deze week dat showtje van pauw.........

pennestront | 27-11-16 | 11:04

Rheia | 27-11-16 | 10:53
Ja, je vergeet voor het gemak, xenofoob nog. Zou er een pilletje voor zijn?

Mr_Pikibelly | 27-11-16 | 11:04

@MultiPlex | 27-11-16 | 10:58
Ik denk dat PVV niet in zee wil met CDA, denk maar even terug aan Rattus katholicus Maximus en dhr. Knapen.
Tenslotte waren laatstgenoemde 'heren' verantwoordelijk voor het opblazen van Rutte I.

necrosis | 27-11-16 | 11:01

Opinie peilingen: GAAP

Guust Kadaver | 27-11-16 | 11:01

Franker | 27-11-16 | 10:56
Dat komt omdat er voor een vvd er geen alternatief is.Meestal zijn deze mensen gewend om in het bedrijfsleven met managers om te gaan die net zo slap zijn als rutte. Mensen die onzin goed kunnen verpakken in laffe praatjes. Daarom stemmen ze gewoon weer vvd.

Ongeblustekalk | 27-11-16 | 10:59

@Koning BongoBongo | 27-11-16 | 10:55
Persoonlijke aanvallen moeten een gebrek aan inhoud maskeren. Rutte (en Samsom) hebben niet meer te bieden dan meer van hetzelfde voor nog eens vier jaar. Tja...

atheïstisch stemvee | 27-11-16 | 10:59

Pvd8 verliest 76% van haar kiezers.
En dan nog volhouden dat je het geweldig gedaan hebt.
Je moet toch wel echt een gepantserde plaat voor je kop hebben als je je leden de lijsttrekker laat kiezen uit 2 kandidaten die tot over hun oren verantwoordelijk zijn voor deze score.

wapster | 27-11-16 | 10:58

Na jaren rechts beleid willen demense blijkbaar nog meer rechts beleid. PVV + VVD + CDA + D66 = 88 zetels. En vervolgens klagen dat het rechtse beleid zo kudt is. Vreemde hobbies houden die Nederlanders er op na.

MultiPlex | 27-11-16 | 10:58

Te vroeg pieken is nooit goed.

ad melkert | 27-11-16 | 10:56

Wat mij vooral blijft verbazen is het hoge zetelaantal voor de VVD. Stel je bent conservatief - liberaal, dan geef je je stem toch niet aan een ruggengraatloze draaikont die 4 jaar een PvdA beleid heeft gevoerd?
Wat gelijk de vraag oproept waarom de PvdA het zo slecht doet; 4 jaar belastingverhogingen, open grenzen voor iedereen die op zoek is naar een levenslange uitkering, vrijspel voor criminelen en een nog steeds uitdijende en bemoeizieke overheid. Het ideaal voor hun achterban dus. Enige verklaring is dat die achterban nog meer van andermans geld wil en daarom SP of GL stemmen gaat. Dan resteren voor de PvdA alleen nog degenen die rechtstreeks profiteren van de baantjesmachine en dat zijn er nog steeds teveel.

Franker | 27-11-16 | 10:56

Rheia | 27-11-16 | 10:53

And proud of it !

Koning BongoBongo | 27-11-16 | 10:56

Zou denk niet meer zetels gaan halen? Denk nml dat de gemiddelde fascist niet aangesloten is bij de club van Maurice de Hond. Tel daarbij op dat er vermoedelijk een stemadvies uit de moskee komt en zie daar flink wat meer stemmen voor de Ottomaanse Fascistische partij.

salonsocialist | 27-11-16 | 10:55

atheïstisch stemvee | 27-11-16 | 10:51
De haat jegens Geert gaat zo langzamerhand in de genen zitten en openbaart zich bij vooral de zwakkere politicus die geen realiteit meer ziet.

Koning BongoBongo | 27-11-16 | 10:55

@necrosis | 27-11-16 | 10:09
Zetel nummer drie? En die is dan zeker voor Sylvana.
Wie zoet is krijgt lekkers wie stout is een extra zetel?
Maurice de Hoax is de Tommy Cooper onder de peilers.

keestelpro | 27-11-16 | 10:54

Als een proces en mogelijke veroordeling zo tegen de wens van het volk is, zou hij wel vrijgesproken worden
BenHetZoZat | 27-11-16 | 10:39
Hij staat niet voor een volkstribunaal Fyi .

Moresnetunited | 27-11-16 | 10:53

Dus 1 op de 3 mensen.in Nederland is nu tokkie, populist en racist.

Rheia | 27-11-16 | 10:53

1/6e van dit land die nog steeds fullswing VVD gaat stemmen. Waar zit je dan allahver met je ogen, oren en verstand? Dan sta je dus gewoon structureel gebukt met je pinpas in de hand en je pincode op je aars getatoeeerd klaar om genomen te worden door notoire democratieverkrachters.

de Voorzittert | 27-11-16 | 10:53

Tot zover het grandioze succes van de ingezette lijn van Rutte om tegenstanders puur op de persoon aan te vallen. #zielepiet

atheïstisch stemvee | 27-11-16 | 10:51

@Robin Hood | 27-11-16 | 10:35
Maar waarom dan VVD?
Wil je het risico lopen dat er weer een aantal ministers/ stassen met de ruggegraat van een naaktslak op het pluche komen?

necrosis | 27-11-16 | 10:51

zorgwekkend die D66 en Gl en DENK score.. daarnaast denk ik zelf dat de PVV als er nu verkiezingen zouden zijn....of Wilders dit allemaal aan kan is dan de vraag..Ik schat dat veel op de PVV gaan stemmen uit boosheid en als duidelijk signaal.

fikkieblijf! | 27-11-16 | 10:51

Haha! Mijn dag kan niet meer stuk. Go for it Geert!!

ikheberookgenoegvan | 27-11-16 | 10:50

@necrosis | 27-11-16 | 10:13
En met heel grote man bedoel ik natuurlijk een man die heel veel stemmen krijgt. Afgedwongen juist door het OM en de regentenkliek. Het onfatsoen waarmee politici met elkaar omgaan in Den Haag lijkt zijn doorwerking te hebben in het land. Als de Haagse Heeren eens een goed voorbeeld zouden geven dan zouden demense in in het land misschien ook want respectvoller met elkander om gaan.

keestelpro | 27-11-16 | 10:49

knutsel | 27-11-16 | 10:38
Laten we het hopen, maar de mens kennende is die kans niet zo groot.

Ongeblustekalk | 27-11-16 | 10:49

Met rollator naar medicijnkastje strompelt...

Koning BongoBongo | 27-11-16 | 10:48

@Simon_GS | 27-11-16 | 10:22
9 zetels?
Optimist!

necrosis | 27-11-16 | 10:47

He verdomme ,mijn bloeddruk is weer wat omhoog gegaan.

Koning BongoBongo | 27-11-16 | 10:47

@Q.Bert | 27-11-16 | 10:21
Als de rechter daadwerkelijk overgaat tot een forse veroordeling van Wilders, dan wordt de PVV alleen maar groter en zijn de rapen gaar.

necrosis | 27-11-16 | 10:46

De grootste boost voor Geert is het bestaan van Sylvana en DENK .
Syl en DENK zorgen elke dag weer voor meer stemmen voor Geert .
Rutte neemt in het tv spotje zelfs het woord 'waarheid 'in de mond . Nou... als er iemand rondloopt hier in Nederland die niet weet wat dat woord betekent ,dan is het Citizen Kane zelf wel.
Onbegrijpelijk dat de VVD een pathologische leugenaar de hand boven het hoofd houdt en zelfs nog promoot ; alweer meer stemmen voor Geert. Links heeft het vaak over onderbuikgevoelens als zijn de iets van domme mensen ,iets abjects. Maar ik denk dat ze onderbuikgevoelens verwarren met gezond boerenverstand . Zelden zoveel naiviteit gezien .

Koning BongoBongo | 27-11-16 | 10:46

Is het nou apekut of apenkut? Ik vergeet het steeds.

Petskast | 27-11-16 | 10:46

Als je geen PVV stemt hou je niet van je kinderen en kleinkinderen, maar hou je van bukken, 5 x per dag.

Normpje | 27-11-16 | 10:45

@BenHetZoZat, valt nog maar te bezien, autisten denken dat ze alles beter weten en haten verandering, daar kan je alles van verwachten, denken gewoon anders. En het rechterlijke systeem is totaal autistisch. Het maakt hoe dan ook niet uit wat ze bij elkaar gaan friemelen als ze maar van mijn piemal afblijven dat vind ik niet leuk.

Bokito ergo sum | 27-11-16 | 10:45

Het maakt allemaal geen kudt uit, straks met Asscher heeft de PvdA weer 30+ zetels helaas.

Apollo | 27-11-16 | 10:44

Robin Hood | 27-11-16 | 10:35
Liever niet, want dan wordt de zorg niet gesaneerd. Ik denk dat je zo 25000 zorgmanagers en aanverwante uitvreters de straat op kan schoppen zonder schade aan ons zorgsysteem. Bespaar je zo miljarden mee. Na sociale zaken drukt de zorg onevenredig veel op onze welvaart en de pvv/sp vinden dat prima.

Ongeblustekalk | 27-11-16 | 10:44

Gevolg van decennia wegkijkbeleid is dat mensen klaar zijn met compromissen. Ieder voor zich en polarisatie. Met gezond boerenverstand kan je groei voorspellen voor partijen zonder compassie voor gematigd middengevoel zoals Denk, 50+, PVV tot aantallen die de achterban makkelijk dragen. 10 zetels Denk, 15> voor 50+, en waar PVV toe in staat is ?
Prettige wedstrijd voor de coalitievorming de komende 25 jaar.

Moresnetunited | 27-11-16 | 10:43

@Ongeblustekalk | 27-11-16 | 10:33

Precies, domlinks is inderdaad een verzamelterm van al die superioriteits moraalpartijen op de linkerflank. De ene nog gewetenvoller dan de ander. Of het nu partij van de dieren is, of de partij voor de zielige asielkindertjes, of de partij van het klimaat. PVV is daar een uitzondering op.

roze_bril | 27-11-16 | 10:42

Mijn ouders hadden boer Koekoek, wij krijgen Sylvana. De masochist in mij ziet haar graag in de diverse talkshows.

Rest In Privacy | 27-11-16 | 10:42

@Koonkluk Huis | 27-11-16 | 10:38 De helft van 66.

gentle giant | 27-11-16 | 10:42

Toch maar Roosje.

gatito | 27-11-16 | 10:41

Robske007 | 27-11-16 | 10:38
De VARA staat al klaar om een andere splinterpartij te dienen. De wereld denk door!

Glasgow Argus | 27-11-16 | 10:41

Gisteren Asher in Groningen: "Banen moeten weer terug naar de Groningers i.p.v. Oost-Europeanen"
HAHAHAHA. Hypocriete EU lover partij. Iedere Jan met de Pet kon voorspellen dat ze voor een appel en een ei hier aan het werk zouden gaan en wij in de bijstand, maar nu ineens moet het anders? Hebben jullie zelf voor gekozen, lullo's!

MacMiep.nl | 27-11-16 | 10:41

@Bokito ergo sum | 27-11-16 | 10:34:

Ik vertrouw peilingen ook niet altijd omdat de betrouwbaarheidsintervallen 'nogal' groot zijn. Neemt echter niet weg dat er wel sprake is van een stabiele trend: de PVV scoort al tijden significant hoger dan het huidige aantal zetels, de PvdA scoort al tijden significant lager. Hoe langer die trend zich voortzet hoe meer vertrouwen ik in de peilingen krijg, al zeggen de gepresenteerde absolute cijfers me dus ook niet zo veel.

Reinaert | 27-11-16 | 10:41

O ja, die nieuwe food court a/d Zuidas: Market33.

Rest In Privacy | 27-11-16 | 10:40

Helaas nog een lange weg te gaan naar de 39 zetels, uit de peilingen van een jaar geleden.

Nuchternederland | 27-11-16 | 10:40

Het VVD congres van vorige week had iets weg van Rutte zijn eigen correspondents-diner,
alleen had hij hele slechte scriptschrijvers, dit in verhouding met de speech van Wilders deze week, geen speld tussen te krijgen.
Dus niet zo vreemd dat er weer een paar zetels ergens afgesnoept zijn, gelukkig valt er nog heel wat te snoepen voor de komende maanden.

Titje | 27-11-16 | 10:40

#onslandterug

LJBrinkhorst | 27-11-16 | 10:39

Als een proces en mogelijke veroordeling zo tegen de wens van het volk is, zou hij wel vrijgesproken worden

BenHetZoZat | 27-11-16 | 10:39

PvdA: -29, mijn dag kan niet meer stuk - het lijkt de goede kant op te gaan met de grote muil van de zelfbenoemde elite

Sgnietzel | 27-11-16 | 10:38

Wanneer trekken ze nou onderhand eens de stekker uit de PvdA/VARA! Klaar ermee om net te doen alsof het de 2e partij van het land is en blijft.

Robske007 | 27-11-16 | 10:38

Jammer dat het FvD nog geen plaats heeft in de peilingen. Als goed alternatief voor mensen voor wie PVV stemmen te ver gaat gaan zij ook een rol spelen.

Lotus15 | 27-11-16 | 10:38

@Robin Hood | 27-11-16 | 10:35
Met de VVD kunnen die twee het nooit eens worden over de zorg: de bazen van Mark verdienen er te veel geld aan.

Guido | 27-11-16 | 10:38

33, waar ken ik dat getal toch van?

Rest In Privacy | 27-11-16 | 10:38

@Ongeblustekalk | 27-11-16 | 10:24 Het kan ook net andersom uitpakken dat proces. Veroordeeld worden voor een uitspraak die door velen gedeeld wordt levert pas echt een vieze smaak op.

knutsel | 27-11-16 | 10:38

De tweekoppigeworm van de PvdA kruipt van debat naar debat in het land ondertussen al half bedorven, hapt niemand meer in het slijmerigeaas.

Goedverdoemme | 27-11-16 | 10:37

Als de PVV en de SP nog een beetje meer doorgroeien, dan kunnen we PVV + VVD + SP in een kabinet krijgen. PVV & SP zitten heel erg op 1 lijn qua zorg enzo en daar valt onwijs veel winst te halen. Ik ben wel benieuwd naar zo'n uitkomst..

Robin Hood | 27-11-16 | 10:35

nemoj me jebat | 27-11-16 | 10:32
Als troost kan ik melden dat die combi bij te weinig zetels er 50plus bij gaat betrekken. Dan krijg je die dikke Krol op justitie ;)

Ongeblustekalk | 27-11-16 | 10:35

Ik vertrouw peilingen niet maar het zou wel vrij significant zijn. Als het zo doorgaat (eigen schuld) dan zijn er toch wat partijen aan een boompje vastgebonden. Ondanks verschillen zou de PVV best goede zaken met de SP kunnen doen ze hebben genoeg gemeen, alleen een ducttape66 nodig die totaal principeloos is als ze maar mee mogen doen met knopjes drukken en draaien.

Bokito ergo sum | 27-11-16 | 10:34

Peilingen ....
Clinton had ook gewonnen in de peilingen.

Koos Knak | 27-11-16 | 10:34

@gentle giant | 27-11-16 | 10:15
Samson hep haar opgezet! Diederikje toch, het is en blijft een schavuit. Wat gaan we eigenlijk dan met Asssscherrrr doen, Bio-Chemisch gevaarlijk?

LaatmaarLu? | 27-11-16 | 10:33

roze_bril | 27-11-16 | 10:29
Nee hoor, een linkse stemmer leeft in een communicerend vat. Die stappen over van de ene links partij naar de andere, hoewel de pvv ook een goed alternatief is op links.
Maar je zal zien dat ze de pvv kalt gaan stellen de komende tijd.

Ongeblustekalk | 27-11-16 | 10:33

De VVD min 1 dat doet mij deugd.

Boy Cot | 27-11-16 | 10:32

Ongeblustekalk | 27-11-16 | 10:24
Hé, ik was net zo vrolijk opgestaan ...

nemoj me jebat | 27-11-16 | 10:32

@Ongeblustekalk Ik denk dat een veroordeling in het voordeel van Geert / PVV werkt. Geert heeft het gespind als een politiekproces op hand van de elite / het zittende kabinet. Niets leuker voor 'jan met de pet' ok ook hier een grote dikke fuck-you uit te delen middels het stembiljet.

PureYak | 27-11-16 | 10:31

@PureYak | 27-11-16 | 10:22
De groei van de DENK staat in relatie met de groei van de PVV.

Rest In Privacy | 27-11-16 | 10:29

@gm40 | 27-11-16 | 10:23

Ja, het volk heeft jarenlang op domlinks gestemd. Hoe dom kun je zijn. Ze komen eindelijk bij zinnen.

roze_bril | 27-11-16 | 10:29

De PvdA zal niet veel lager komen dan die 9 zetels. ik schat dat 8x de kiesdeler het aantal mensen omvat dat afhankelijk is van de partij voor hun inkomen uit de baantjes- en subsidie-carrousel.

Guido | 27-11-16 | 10:28

Wilders is een gevaarlijke mafkees, maar ik ga wel PVV stemmen dit keer. Alles liever dan de nepotistische leugenaars die nu regeren.

Trekhaas | 27-11-16 | 10:28

Het schijnt dat ze tegenwoordig ook de onderbuik peilen. De mijne heb ik vanochtend reeds doorgespoeld. Succes met de peilstok, Maurice.

PureYak | 27-11-16 | 10:26

Geert wordt veroordeeld, de andere partijen gaan dit volledig uitmelken, stemvee krijgt een vieze smaak in de mond van de pvv en de vvd wordt weer de grootste partij.
vvd-cda-d66, mark my words.

Ongeblustekalk | 27-11-16 | 10:24

@nemoj me jebat | 27-11-16 | 10:14
Weet je hoeveel mensen ondertussen kotsbeu zijn van Sylvana?

necrosis | 27-11-16 | 10:24

@necrosis | 27-11-16 | 10:09
Denk-stemvee kijkt geen Nederlandse teevee. Laat staan dat ze een Nederlandse krant lezen.

Guido | 27-11-16 | 10:24

Coalitie met Geert: PVV/VVD/CDA/CU : 33/25/15/6
zonder: VVD/CDA/D66/GL/PVDA: 25/15/15/14/9

Theoretisch is het te doen om Geert buiten te sluiten, maar dan moet VVD wel erg linksom...

Milton | 27-11-16 | 10:23

Een paar zeer onnozele tweets en Geert stijgt weer. Zegt meer over ons domme volk dan over Geert. Ik krijg steeds meer de indruk dat democratie zuigt. Stemmen moet je wegen, niet tellen.

gm40 | 27-11-16 | 10:23

Denk op drie zetels had ik niet verwacht, maar soit.. het onderstreept het feit dat het kabinet incl pvda het ook bij de allochtone kiezer heeft verbruid. Dit volk is het zat.

PureYak | 27-11-16 | 10:22

EEnzame SchizofrEEN | 27-11-16 | 10:19
9 zetels voor de PvdA

Simon_GS | 27-11-16 | 10:22

@necrosis | 27-11-16 | 10:13

Fleur of Geert. Ligt aan de uitkomst van de rechtszaak.

Q.Bert | 27-11-16 | 10:21

Arme SP. Ze hebben niet door dat ze Roemer moeten wegdoen. In 2012 peilde Maurice de SP en PVV op ongeveer 22 zetels. (Werden beide 15) Dus als hij er weer een kwart naast zit, betekent dit een mega nederlaag voor de SP met ongeveer 8 zetels. Als de PVV ook slechter scoort, halen ze nog steeds meer dan 25 zetels, dus dit ziet er goed uit voor Geert!

Rest In Privacy | 27-11-16 | 10:21

Zou Sylvana wel op 3 staan? Staat die Marokkaan niet op 3?
J. Jarig | 27-11-16 | 10:18
.
Natuurlijk staat die marokkaan op 3. En op 15 maart wordt Simons bedankt voor haar diensten. haha

Lupuslupus | 27-11-16 | 10:20

@mad love is coming | 27-11-16 | 10:13
Denk jij echt dat snotneusje meer zetels weet binnen te harken dan zijn voorgangers?
Om maar wat te noemen: zijn milieudoelstellingen zijn prachtig voor de bühne, maar niemand wil die windmolens in zijn/ haar achtertuin.
En stel dat hij die zetels haalt, welke coalitie wil met dat VMBO'ertje gaan regeren?

necrosis | 27-11-16 | 10:20

Dat de PvdA volgens d'Hond nog steeds 10 zetels zou krijgen, is me een raadsel.

EEnzame SchizofrEEN | 27-11-16 | 10:19

Mijn zondag kan niet meer stuk....

Ko Ranzig | 27-11-16 | 10:19

3 zetels winst voor de PVV als Wilders de eis van het OM hoort. Zo werkt dat.

Simon_GS | 27-11-16 | 10:18

Zou Sylvana wel op 3 staan? Staat die Marokkaan niet op 3?

J. Jarig | 27-11-16 | 10:18

necrosis | 27-11-16 | 10:13
Goeie keus, al vind ik Bontes ook niet verkeerd.

swassannuf | 27-11-16 | 10:18

Ik ben ingeënt tegen de rode Hond, dus immuun voor peilingen.
Kan het iedereen aanraden, ondanks de bijwerkingen, zoals bijvoorbeeld dat je niet in I-pad-onderwijs gelooft, maar daar valt mee te leven.

Cuyahoga | 27-11-16 | 10:18

Dit is geen feestelijke uitslag voor de twee vechtende honden om de macht van de PvdA, er is bijna niks van de kluif over.

blauwe zander | 27-11-16 | 10:17

dulcinea | 27-11-16 | 10:14
Je hebt gelijk. Nog een paar keer zo'n speech en een paar wakker makende documentaires en het worden nog veel meer zetels. Gaat de goede kant op.

catomar | 27-11-16 | 10:17

Henk Krol loopt weer de hele dag met een stijve.

mad love is coming | 27-11-16 | 10:16

Dat zijn weer een hoop wakkere mens.. uhmm.. nieuwe neo nazi's erbij in één week Zentgraaff!
.
#bekenkleurstemfleur

Veni_Vidi_Vici | 27-11-16 | 10:16

Gifjes? Eerder Geerts slotpleidooi en de Zembla-docu van afgelopen week.

dulcinea | 27-11-16 | 10:14

necrosis | 27-11-16 | 10:09
Weet je hoeveel mensen maar al te graag met haar meezeiken? Hele volksstammen!
Oeps.
Sorry.

nemoj me jebat | 27-11-16 | 10:14

@keestelpro | 27-11-16 | 10:09
Rutte schijnt 1.95 meter te zijn, maar hoe ze die ruggegraatloze naaktslak overeind weten te houden, is mij een raadsel.
Ik stem in maart gewoon weer op Fleur.

necrosis | 27-11-16 | 10:13

Kotsbeu op 14, the horror.

mad love is coming | 27-11-16 | 10:13

Polariseren kun je leren! Vaarwel politiek midden.

Muggenmepper | 27-11-16 | 10:13

Trap toch niet in die peilingen!
En laat die regenten verdorie eens regeren in plaats van campagnevoeren!
(Of vervroeg de verkiezingen)

nemoj me jebat | 27-11-16 | 10:13

kijk vandaag ook even op Vlinderscrime voor een leuke Dam-demo-foto van enkele jaren terug. Niks aan de hand mense, doorlopen

Nanker Phelge | 27-11-16 | 10:13

Maurice de Hond. nuff said.

bergsbeklimmer | 27-11-16 | 10:13

November/Maart? Leuk hoor dat vroeg rijpen.

Mr_Pikibelly | 27-11-16 | 10:11

Gaap. We weten allemaal hoeveel we de laatste tijd op peilingen kunnen vertrouwen he.

NulKommaNul | 27-11-16 | 10:10

DENK op drie?
Ik dacht het nie!
Dat oeverloze gezeik van Sylvana gaat DENK heel wat stemmen kosten.

necrosis | 27-11-16 | 10:09

De formule voor de ware politieke peiling is simpel.
[Aantal zetels PVV = peiling Maurice de Hond X 2]
Het begint er dus op te lijken. We zitten op 66.
Dat moeten er minimaal 76 worden want politiek die smerige spelletjes speelt zoals een cordon sanitaire vraagt juist om 'grote man'. Een heel grote man.

keestelpro | 27-11-16 | 10:09

#DrainTheSwamp

yamahaha | 27-11-16 | 10:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken