Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Moskee Amsterdam-Noord blijkt extreem ongezellig

treurnis100.jpgAmsterdam-Noord, ook wel bekend als het Amsterdam aan de verkeerde kant van het water. Alles voorbij het IJ is eigenlijk een soort troosteloze combinatie van Gouda en Almere, dus dat jongeren zich daar door een diepgeworteld gevoel van uitsluiting, deprivatie en marginalisering tot een stage bij Allah wenden, mag natuurlijk geen verrassing heten. En dat het in de Arrayan-moskee volledig uit de hand loopt kun je al helemaal niemand kwalijk nemen, want het gebouw ziet eruit als de noodlokalen waar je op de basisschool heen ging als de school uit z'n voegen groeide. En alsof dit alles nog niet de treurnis zelve was, was vorig jaar ook nog Hero Brinkman de agent in kwestie die zich tegen de moskee aan begon te bemoeien. Dat was hoog tijd trouwens, want er broeide nogal wat. "Een terreurplan als in een spektakelfilm, een moskeevoorzitter die in beeld is voor extremisme, en een bestuurder van diezelfde moskee die in de Hofstadgroep grossierde in onthoofdingsfilmpjes." Kortom, de vochtige droom van elke diversiteitsmedewerker. Voorzitter Aziz Oilkadi is zich overigens van geen kwaad bewust, en komt met de beste weerlegging ooit. "Ik geradicaliseerd? Welnee, ik ben afgestudeerd aan de VU (...)." Ah, nee oké, dan is het goed. Het beoogde doelwit van die cinematisch aandoende aanslag was trouwens een synagoge in Amsterdam Zuid. De dader in spe, "Een Marokkaanse veertiger met een sik, inhammen, een grote kennis van de islam en een witte Audi A4," bezocht de Arrayan-moskee regelmatig, maar ook dat zegt op z'n best helemaal niets volgens het bestuur. Ach ja, als we nou gewoon iets meer boerka-dames in de Tweede Kamer rond hadden lopen, dan zouden we elkaar tenminste begrijpen.

Reaguursels

Inloggen

@Sjefke7807 | 24-11-16 | 14:02

Aan @Lilia2 | 24-11-16 | 13:01 natuurlijk...

Sjefke7807 | 24-11-16 | 14:03

Ja, ik wordt op de hoogte gehouden door Lakota familie en vrienden o.a. via Feestboek. Zie diverse YT-filmpjes etc. Verder volg ik lokale Indiaanse nieuws sites. Mijn oom is er zelf ook geweest. Toevallig had RTL4 een dinsdag er een item over in het half 8 nieuws. Ik heb het speciaal aan gezet. Kijk al jaren geen tv meer. Maar er was bitter weinig te zien van wat zich daar werkelijk afspeelt. En wat die native bevolking en hun behandeling betreft; wij zijn dus hard op weg de nieuwe Indianen te worden. Mensen die denken dat het niet zo'n vaart zal lopen zullen nog vies bedrogen uitkomen. Het feit dat mijn oom de dingen tegen me zegt die hij zegt komt voort uit dat hij de voortekenen maar al te goed herkent. Hij maakt zich dan ook grote zorgen om het feit dat ik hier woon.

Sjefke7807 | 24-11-16 | 14:02

Dit straalt weer slecht af op de islam

Dr.Dushkind | 24-11-16 | 13:26

@Sjefke7807 nog iets meegekregen van je oom over de demonstraties daar?Heb de filmpjes op facebook gekeken.Het wordt zorvuldig uit het nieuws gehouden.
Ben er ooit doorheen gereden in South Dakota dat reservaat.Treurig hoe de Amerikanen nu nog steeds met de Native bevolking omgaan.

Lilia2 | 24-11-16 | 13:01

Thanx Spartacus, dankzij je hilarische formuleringen valt er zelfs over de meest deprimerende berichten nog te LOL-len.

Nufsnuf | 24-11-16 | 12:44

De ellende uit de moskeën wordt met de dag meer en heviger, ik ben van mening dat het punt bereikt is, dat we hier verbod op openen meer moskeën en sluiting van overlastgevers toe zijn.
Denemarken met verborgen camera, laat zien dat deze islam sekte er op uit is de samenleving van nu te slopen en over wil nemen.

Flatuleerder | 24-11-16 | 12:24

@Castor12 | 24-11-16 | 10:27
Ondanks dat zowel ik als mijn oude pc chronisch allergisch voor die site zijn heb ik op het linkje geklikt en de reacties daar eens zitten doorlezen. Verbijsterend hóe ver mensen daar met hun kop in het zand zitten. Het zou me niets verbazen als sommige reaguurders daar de zon in China kunnen zien opkomen, zó ver dat ze in de ontkenningsfase en de ja-maar-hullie modus zitten.

Sjefke7807 | 24-11-16 | 12:18

@mezelf Is dit nog nieuws? | 24-11-16 | 10:23
www.joop.nl/videos/zembla-undercover-d...
Er komen op Joop ook meer reacties: onder andere:
24 november 2016 at 11:11
"Wat nog erger is is dat veel priester lopen openlijk liefde en verlichting te verkopen en stiekem lopen zij kinderen seksueel te miabruiken. "
24 november 2016 at 10:45
"Uit de documentaire van Zembla is af te leiden dat alle katers zwart zijn en alle moslims dus ook."
24 november 2016 at 09:05
"De paniek slaat weer toe. Misschien terecht, maar waarschijnlijk en voor de zoeelste keer volkomen ten onrechte."
" Daar komt bij dat de meerderheid van de bevolking rechts is, en door rechts is zelden of nooit iets zinvols bijgedragen aan integratie." (-edit LOL)
24 november 2016 at 11:14
"Moskeeën in Nederland zitten niet te wachten op extremisten of uitspraken die wettelijk niet mogen. De bezoekers van deze moskeeën wonen hier in Nederland, hier ligt hun toekomst en hier moeten ze er het beste van zien te maken."
(-edit LOL dat wereldbeeld! Helemaal bij dit nieuws, hoe struisvogel mensen zijn!)

Is dit nog nieuws? | 24-11-16 | 12:04

-weggejorist-

marcoplarco | 24-11-16 | 12:01

Er is veel meer dat we zouden kunnen EN mogen. Ik ben het absoluut met u eens dat we de wet eens moeten hanteren.

Maar daarmee los je bijvoorbeeld niet de idioterie in die moskeeën op of de manier waarop de 'gematigde' moslim tegen vrouwenrechten en kaaskoppen aankijkt, helaas.
MarcS | 24-11-16 | 11:29

Daarin heeft u gelijk. Daarom gaf ik al aan dat zonder extreme maatregelen er een burgeroorlog zit aan te komen als het aantal moslims blijft groeien. Kijk hoeveel problemen +-1 miljoen moslims al geven en wat ze eisen.

vinzDH | 24-11-16 | 11:52

En dan nog dit in de Telegraaf maar had ook ander dagblad kunnen zijn :
"De VVD vindt dat het probleem breder is. Kamerlid Tellegen ziet dat er nog steeds geen goede, landelijke aanpak is voor de ‘thuisblijvers’ die met coaching van andere extremisten wellicht een aanslag in Nederland gaan plegen. „Daar is geen eenduidige aanpak voor. Terwijl het dé prioriteit moet zijn. Hier waarschuwen de diensten ons voor”, zegt Tellegen. „Iedereen moet aan de slag met de vraag: ‘hoe herken je radicalisering?’ Van buurtmedewerker tot leraar.” De liberaal wil dat het kabinet met een plan van aanpak komt over hoe ambtenaren getraind gaan worden in het herkennen van radicalisering."

"iedereen moet aan de slag... etc" Zeg VVD malloot.. heb ik daarom gevraagd?? Willen wij een samenleving waar "iedereen aan de slag moet om..."?

Is dit een bijproduct of hoofdgerecht van de islamisering?? Het antwoord kan slechts luiden : ja, beide. .

daytripper | 24-11-16 | 11:52

@Heiner | 24-11-16 | 09:40
Ook ik probeer dit al vruchteloos jaren aan mensen in mijn naaste omgeving uit te leggen. Als puntje bij paaltje komt zijn we gewoon in de aap gelogeerd want deze lieden gaan nooit, en ik bedoel nooit hun moslimbroeders af vallen. NOOIT.

@sparrow | 24-11-16 | 09:46
De demografische tijdbom. En niet alleen hier tikt die keihard door. Ook in o.a. Duitsland. Daar zijn zelfs de meest conservatieve schattingen niet erg vrolijk makend. Geschat wordt dat de inheemse Duitse man in de leeftijdscategorie 18-35 jaar in 2020(!) al in de minderheid zal zijn. Zo'n 6 miljoen tegenover een 20 miljoen voornamelijk Turkse mannen in diezelfde leeftijdscategorie, aangevuld met de "Wir schaffen das" meute die nu in grote getale Duitsland overspoelt.

gatesofvienna.net/2016/11/the-genocida...

Van het weekend weer eens met oom Wendell aan de Skype gezeten. Door persoonlijke omstandigheden zijner zijds was het er de laatste 7 maanden niet van gekomen. Die man zit echt diep in de middle-of-nowhere ergens op de prairie in het Pine Ridge Reservaat. Binnen 5 minuten na de aanvang van ons gesprek maakte hij me duidelijk dat waar het bij hen een kleine 150-200 jaar geduurd had voordat de immigranten (de Europeanen) hen (de Indianen) eronder hadden en hun taal, cultuur en tradities zo goed als uitgeroeid waren. Hij voorspelde me dat hij het hier nog 3 tot 5(!) jaar geeft... En Wilders staat voor het gerecht wegens zijn "minder". Nou, wat mij betreft wordt het "geen". We graven lachend ons eigen graf en diegenen die niet met hun kop in de kont zitten worden verketterd. *face palm*

Sjefke7807 | 24-11-16 | 11:47

MarcS | 24-11-16 | 11:26
Ik geef aan dat er geen oplossingen meer zijn:
Uitzetten en instroom beperken is een utopie.
U komt met uitzondering op uitzondering: hoeveel kaaskop-moslims zijn er? Wanneer heb ik gezegd dat u niet mag discusseren? Maar ik vraag u om een haalbare oplossing voor te stellen. Alle (door iedereen genoemde) oplossingen zijn niet haalbaar. Zie bijvoorbeeld: Veritas Splendor | 24-11-16 | 11:31
Mocht PVV de grootste partij worden: Dan komt de oppositie met een cordon sanitaire.
Verder vrees ik ook voor hetgeen wat vinzDH | 24-11-16 | 10:42 zegt.

Is dit nog nieuws? | 24-11-16 | 11:43

Op 15 maart 2017 gaan we dat vuilnis bij de stoeprand zetten.

Veritas Splendor | 24-11-16 | 11:31

@vinzDH | 24-11-16 | 11:20 - Er is veel meer dat we zouden kunnen EN mogen. Ik ben het absoluut met u eens dat we de wet eens moeten hanteren.

Maar daarmee los je bijvoorbeeld niet de idioterie in die moskeeën op of de manier waarop de 'gematigde' moslim tegen vrouwenrechten en kaaskoppen aankijkt, helaas.

MarcS | 24-11-16 | 11:29

@Is dit nog nieuws? | 24-11-16 | 11:19 - Huh? Dus als ik geen oplossing heb, mag ik niet meepraten? Zoiets? Ik schop niet, lees al mijn bijdragen in dit topic. Ik stel een vraag, iemand geeft zijn visie, maar ook dat is complex.

Helaas hebben we geen greenfield.

Bijverschijnselen? Tsja ...... Die zijn er nu eenmaal en daar heb je wel mee te dealen ook al wil jij dat niet.

Overigens, wat was uw oplossing ook al weer? Ik lees alleen randverschijnselen en wanhoop in uw bijdragen.

MarcS | 24-11-16 | 11:26

@vinzDH | 24-11-16 | 10:24 - ieder zo zijn eigen gedachten over dit onderwerp, dat kan en dat mag. Hoeveel kaaskoppen zijn moslim? Hoe ga jij daarmee om? Weg/blijven

En als blijven, zullen die accepteren dat hun niet kaaskop familie weg moet? Zo nee, wat zal reactie zijn?
MarcS | 24-11-16 | 10:57

Voorlopig worden teruggekeerde IS strijders met dubbel paspoort niet eens hun Nederlandse nationaliteit afgepakt.
Die vechten tegen Nederlandse luchtmacht --> tegen ons dus.
Later we daar is mee beginnen dit kan wettelijk WEL maar word niet uitgevoegd door de deugmensen.

vinzDH | 24-11-16 | 11:20

MarcS | 24-11-16 | 10:57
Leuk om met een aantal bijverschijnselen te komen, een aantal kaaskop-moslims: Uitdaging? Noem eens een oplossing voor het probleem in plaats van overal tegen aan te schoppen.

Is dit nog nieuws? | 24-11-16 | 11:19

Moskeeën zijn altijd ongezellig.
Mensen die vrijwillig 5 x per dag in elkanders reet zitten te kijken...daar is iets helemaal mis mee.

mallekater | 24-11-16 | 11:15

Ze komen om op onze kosten een parallelle gemeenschap op te bouwen en wachten tot die voldoende is gegroeid om onze gemeenschap omver te werpen en dan de sharia uit te roepen, en ze maken er eigenlijk niet echt een groot geheim van al zullen ze het niet openlijk van de daken schreeuwen .
Maar goed, over die smerige Wilders .....

Castor12 | 24-11-16 | 11:05

Een gezond moreel mens heeft geen handboekjes of sprookjesfiguren van gelijk welk merk nodig om goed en kwaad te onderscheiden, of om vergeving te bieden.
Indien wel, dan benoem je jezelf als stumper.
Ik geloof in niks, maar ik geloof wel dat schelden niet netjes is.

Notenkraker | 24-11-16 | 11:00

Gelukkig spreken alle moskeeën met twee gezichten zag ik zowaar bij Zembla gister.

Bram van Ojik | 24-11-16 | 10:57

@vinzDH | 24-11-16 | 10:24 - ieder zo zijn eigen gedachten over dit onderwerp, dat kan en dat mag. Hoeveel kaaskoppen zijn moslim? Hoe ga jij daarmee om? Weg/blijven

En als blijven, zullen die accepteren dat hun niet kaaskop familie weg moet? Zo nee, wat zal reactie zijn?

MarcS | 24-11-16 | 10:57

Lupuslupus | 24-11-16 | 10:08
Laten we beginnen met de strike-out.
Dat dekt 80% van de Marokkaanse mannen in Nederland. Dezelfde groep die zich vaak wenden tot de extreme uitwassen van het geloof en vatbaar zijn voor de oproepen tot jihad nadat ze zelf al hun glazen hebben ingegooid met een strafblad waar de werkgevers geen brood van lusten en een opleidingsniveau waar een gemiddelde 8 jarige al boven staat.

Dirk III | 24-11-16 | 10:53

Het geloven in een god is per definitie radicaal en in een moderne samenleving zeer onwenselijk. Zeker als je daar een haatreligie (zie boeken) aan vast plakt.
Sluiten die realiteitsschendende haathuizen. En nooit meer nieuwe openen!
Wat momenteel het probleem in Europa is, is dat er in discussie gegaan wordt met mensen die de basics van het bestaan uit een paar primitieve haatboeken halen.
Zolang je in discussie gaat met mensen die het niet helemaal op orde hebben blijf je op akelige niveau hangen.
Religie is achteruitgang.

Antitheïst | 24-11-16 | 10:51

Geen moskeeën in Nederland! Jihadisten uitzetten en minder moslims toelaten! Rechters en blinde juristen, (mafketels) die zich buigen en druk maken over een woordje "minder" en de ellende die Marokkanen en Turken in dit land veroorzaken weigeren te erkennen, ontslaan! Een boze burger, die ook als Wilders monddood is gemaakt, op de PVV gaat stemmen!

Lexus01 | 24-11-16 | 10:51

-weggejorist-

Barbara Drijfzand | 24-11-16 | 10:48

Is dit nog nieuws? | 24-11-16 | 10:30

Daarom denk ik dat er in verschillenden Europese landen een keer een burgeroorlog gaat uitbreken tussen moslim(sympathisanten) en niet moslims de vraag is alleen wanneer.

vinzDH | 24-11-16 | 10:42

Maar gelukkig hebben we nog de gesubsidieerde lügenpresse die praat alles weer goed fijn, glad en niets aan de hand, en dan nog ovj's die de zelfbedachte rassenleer introduceren.
Waneer in het verleden speelde dergelijke vergelijkbare taferelen zich ook weer af , owja ik weet het weer ,bij een nietsonziend regime onder leiding van een iemand met blokkerig snorretje.

Koeienflat | 24-11-16 | 10:41

De Politieke Partij DENK, moeten hier maar eens kamer vragen over gaan stellen. Owjee, weer een probleem voor DENK!!

vanrechteren | 24-11-16 | 10:37

vinzDH | 24-11-16 | 10:24
Een utopische oplossing. Helaas. Uitzetten mag niet, er komen er meer binnen, dat mag wel. Minder³ ligt onder de loep van het OM. De angst regeert! Er is geen oplossing, we are doomed; Kijk maar eens naar de exponentiële groei van de islam in de wereld. Te vuur en te zwaard. Daar valt niet tegen te discussiëren. Wetjes en regels helpen daar ook niet tegen.

Is dit nog nieuws? | 24-11-16 | 10:30

Ik lees net op Joop een reactie van iemand die stelt " de racistische reacties van de PVV aanhang op de docu levert de samenleving meer problemen op dan de misstanden in de moskeeën. " .
Dan weet je dat je met echte gekkies hebt te maken !

Castor12 | 24-11-16 | 10:27

Wat zou een oplossing zijn?
Alle moslims het land uit, lijkt mij onhaalbaar. Lost ook probleem van aanslagen niet op, zou wel eens extra reden kunnen zijn.

MarcS | 24-11-16 | 09:15

Denk dat het gevaar op moslimaanslagen in Nederland tot het minimum zal zakken. Daarbij krijg je ook dat veel steden en wijken leefbaarder zal worden voor de anderen inwoners. Bepaalde soorten criminaliteit zal met 75% afnemen. Wacht eens even dit kan je ook voor een grotendeel bewerkstellig daar het nieuwe ras te bannen.

vinzDH | 24-11-16 | 10:24

Die Zembla docu staat zelfs ook op joop: www.joop.nl/videos/zembla-undercover-d...
Aantal reacties daar zijn ook weer om te huilen, een greep:
24 november 2016 at 07:52
"De reacties van de PVV-aanhang hier zijn weer zorgelijk. Erger dan wat uit de reportage blijkt." ..."Het racisme van de PVV blokkeert corrigerende discussies in de samenleving." ..."Goed van Zembla dat deze reportage werd uitgezonden. Blijkbaar tot verbazing van PVV-ers die normaal naar RTL-boulevard kijken. "
23 november 2016 at 22:41
"Als dit ook de situatie in Nederland is dan hebben we ons al die jaren een rad voor de ogen (laten) draaien."
24 november 2016 at 03:57
"Nemen we meteen ook even de roomse, gereformeerde en andere kerken mee? Gewoon vanuit het gelijkheidsbeginsel?"

Is dit nog nieuws? | 24-11-16 | 10:23

Best van dit verbod te veralgemenen naar elke religie.
Buiten wat troostgeving aan geestelijk minderbedeelden
Notenkraker | 24-11-16 | 10:10
.
Probeer maar om mijn Christelijke geloof te verbieden. Oh en aan het 'andere wang toekeren' doen we niet meer. Met je 'geestelijk minder bedeelden'. Stumper.

Lupuslupus | 24-11-16 | 10:22

Noord waar we zijn geboren en vanwege de woningnood in 1968 moesten verlaten ,nee zijn uitgeschopt,maar iets later bleken er toch woningen te zijn voor tienduizenden woestijnbewoners,met dank aan de PvdA.

blauwe zander | 24-11-16 | 10:17

Je zou zeggen dat , voorzover dat nog niet is gebeurd, "de" vrouwenbeweging zich ook de ogen gaat uitwrijven of zouden die nog in de sprookjes van jongeheer Jesse geloven?
Wederom... ik zeg het nog maar es een keer , voor wie de reaguursels hier niet leest( of alleen de laatste 2:-) : DE wake-up call En van de VARA..( is het echt??) : www.npo.nl/zembla/23-11-2016/VARA_1013...

daytripper | 24-11-16 | 10:14

Barbara Drijfzand | 24-11-16 | 10:00
Iedereen ziet in alles dat moslims in een parallelle samenleving leven. Wij onderhouden ze van de wieg tot het graf met allerlei uitkeringen maar er staat niets tegenover. Ze zien ons als de minderwaardige mens die je mag misleiden, geld mag afnemen, mishandelen en misbruiken alles uit naam van hun geloof daarnaast erkennen ze onze rechtspraak niet en dus durf ik te wedden dat in 2 van de drie moskeeën een shariarechtbank huist. Allemaal erg negatief en zwartgallig maar het zijn de feiten en onze buurman & buurman overheid heeft er geen zicht op en als ze het wel hebben zitten de deugpartijen een adequate aanpak in de weg want die extremistische minderheden zijn zo zielig.

Dirk III | 24-11-16 | 10:12

endtotrolling | 24-11-16 | 10:05
Best van dit verbod te veralgemenen naar elke religie.
Buiten wat troostgeving aan geestelijk minderbedeelden is er geen nut aan religie te bekennen, en is het doorheen de ganse geschiedenis doodsoorzaak n°1 door menselijk toedoen.

Notenkraker | 24-11-16 | 10:10

Nederland zou snel mooier en leefbaarder worden.
Dirk III | 24-11-16 | 09:54
.
Mooi verhaal maar ik geloof er niet meer in. Weet u wat voor moslimstorm er zou opsteken als slechts 10% van uw wensen gerealiseerd zou worden? Dan zullen ze hun ware gezicht laten zien: terreur op allerlei manieren en daar is onze 'overheid' niet tegenop gewassen, zelfs niet als ze dat zou willen.
.
Wat m.i. onder kabinet Wilders I het hoogst haalbare zou zijn: grenzen dicht voor islamieten, geen moskee er meer bij en zoveel mogelijk haathutten sluiten. Na invallen van de politie - onaangekondigd- op zoek naar wapens. 1 wapen gevonden: dicht die tent.
.
Nou ga er maar aanstaan.

Lupuslupus | 24-11-16 | 10:08

@endtotrolling | 24-11-16 | 10:05
Bijna goed, islam is een totalitaire politieke ideologie.
Dat heeft niets met religie te maken, ook al aanbidden ze een niet bestaand wezen.

necrosis | 24-11-16 | 10:08

@endtotrolling. Ik weet dat, mijn buurman weet dat, mijn tante 5 straten verderop weet dat maar op het binnenhof 22 niet

santadomenica | 24-11-16 | 10:07

Oh ja: Over die tenten gisteren in de 2e kamer: Nog iemand anders behalve mij die denkt dat dat provocerende linksgekkies waren?

Is dit nog nieuws? | 24-11-16 | 10:07

Er bestaat geen gematigde Islam,
islam is dood en bederf.
Een duivelse religie die overal verboden moet worden.

endtotrolling | 24-11-16 | 10:05

Met dank aan dit kabinet die de AIVD zo ver heeft uitgekleed dat ze het (zogenaamd) niet in de gaten hebben als er terroristen met de vluchtelingenstroom ons land binnen komen. Al denk ik dat deze extremisten er al veel langer zitten. Dat is eigenlijk nog zorgwekkender want dat houd dat al het theedrinken en de wijkcoaches geen zin hebben gehad... Dus ik hoor graag van regressief links hoe dit probleem dan moet worden opgelost nu hun aanpak heeft gefaald?

Dickk | 24-11-16 | 10:03

Ik heb eerst met een poetsdoek geprobeerd om het logo van de VARA van het scherm af te poetsen toen ik naar Zembla zat te kijken. Kon het amper geloven dat de VARA het uitzond. Geweldig inkijkje in de Deense moskee, hoe 10 als gematigd bekend staande moskeeën helemaal niet zo gematigd zijn. Met als klap op de vuurpijl nog even een shariarechtbank. Iedereen die na het zien van deze documentaire nog met droge ogen durft te beweren dat de Islam geen gevaar is voor onze samenleving zou berecht moeten worden voor landverraad.

www.npo.nl/zembla/23-11-2016/VARA_1013...

Barbara Drijfzand | 24-11-16 | 10:00

Als je de stront van de Denen benoemt hoef je niet in je eigen keuken te kijken en zo speel je Wilders niet in de kaart want dat is natuurlijk veel erger .

Castor12 | 24-11-16 | 10:00

Hoeveel miljarden gaan we nog pompen in de integratie als dat geld in dit soort bunkers door de shredder gaat?!?
Feynman | 24-11-16 | 09:56
.
De integratie is grandioos mislukt dus stop ermee. Hoeveel miljarden? Geen cent meer.

Lupuslupus | 24-11-16 | 09:58

Ondanks dat ik het economische beleid veel te links vindt en dit mij als ondernemer niet goed uitkomt, ga ik toch op Geert Wilders stemmen. Het is genoeg geweest. (En och, het economische beleid van de VVD lijkt tegenwoordig ook meer op dat van de USSR.)

Dutch_Holland | 24-11-16 | 09:56

Hoeveel miljarden gaan we nog pompen in de integratie als dat geld in dit soort bunkers door de shredder gaat?!?

Feynman | 24-11-16 | 09:56

Laten we nu gewoon met zijn allen de islam niet als godsdienst maar als totaal ideologie beschouwen en deze in Nederland in het openbare leven verbieden.
Een totaalverbod op hoofddoekjes, mannen in schaapherderskledij, vrouwen in vuilniszakken, besnijdenissen man/vrouw mits niet medisch noodzakelijk, trouwen en neuken met minderjarige meisjes ook wanneer deze als asieleisers zijn binnen gekomen, geen enkele intimiderende gebedsoproepen meer toestaan en geen moskee meer in woonwijken en die er al staan dwingen te verplaatsen want de grote negatieve impact voor de buurt, geen geld meer van buiten met als enig doel de islam in Nederland te verspreiden, geen haatpredikers meer.
Daarnaast 2 paspoorten mogen ze behouden maar dan wel met het strike-out principe. 1 veroordeling voor een zware misdaad of drie kleine, Nederlandse nationaliteit kwijt en straf in buitenland uitzitten.
Nederland zou snel mooier en leefbaarder worden.

Dirk III | 24-11-16 | 09:54

En wie wordt er vervolgd voor zijn uitspraken? Wat een wereld!

Mart6037 | 24-11-16 | 09:52

En het houd niet op met al die vuilnisbakkenrassen.

Koeienflat | 24-11-16 | 09:51

Een lichaam zal niet genezen wanneer je het blijft inspuiten met kankercellen. Echt niet.
De zeden en gebruiken van een woestijnnederzetting uit de vroege middeleeuwen met dito moraal en een pedo als grote voorbeeld is niet compatibel met een moderne verstedelijkte samenleving.
De multicul is al 50 jaar bezig met falen. Tijd om de stekker eruit te trekken.

Notenkraker | 24-11-16 | 09:50

@daytripper | 24-11-16 | 09:22
Ik had hier het ochtendtopic over verwacht.
Maar waarschijnlijk komt het nog.
Dat was een zeer opmerkelijke documentaire die voor zowel moslims als gewone mensen een eye-opener zou moeten zijn.
keestelpro | 24-11-16 | 09:45

Inderdaad, verbaasde mij ook .Redactie zat/lag te slapen.En : van de VARA ... lol

daytripper | 24-11-16 | 09:50

@Hiesjes | 24-11-16 | 09:40
Over Deense moskee's gesproken, ik heb @duitse herder al een tijdje niet meer langs zien komen met zijn getallen en statistieken.
Zou hij een virtuele holpeut van Joris hebben gekregen waar ik niets van weet?

necrosis | 24-11-16 | 09:49

Belangrijker nog dan het feit dat de sharia alom tegenwoordig is in de als gematigd te boek staande moskee-clubhuizen,is dat in relatieve stilte de waarden van de westerse samenleving systematisch en categorisch en breed gedragen slechts naar de buitenkant met de mond worden beleden en dat het dus één grote fake voorstelling is.
M.a.w de zwijgende islamitische meerderheid is niet zo onschuldig als die totaal malloot van Groenlinks wil doen voorkomen.
Het Paard van Troje is binnen in Europa

daytripper | 24-11-16 | 09:48

Er stond vannacht een fee aan mijn bed.
Ze zei dat ik 1 wens mocht doen.
Ik wenste dat alle korans op aarde zouden veranderen in Enkhuizer almanakken.
Vol goede hoop keek ik vanmorgen in de boekenkast maar helaas, het was maar een droom.
Er zat trouwens wel wat in mijn schoen vreemd genoeg.

keestelpro | 24-11-16 | 09:48

oplossing ?
Preken in moskee maar ook in kerk synagoog tempel alleen in het Nederlands en altijd onder toezicht van politie / veiligheidsdiensten ..
Het is zowieso dat Nederland anno 2016 nogsteeds dit soort indoctrinaties faciliteerd .

Ongeloofelijk gisteren undercover gezien over Deens Moskeeën ..
Naast dat er een duidelijk beeld onstaat dat moslims nooit een onderdeel van de westers maatschappij gaan of willen uit maken; wordt ook duidelijk dat door een boven exponentiele groei van 50000 naar 300000 in minder dan 20 jaar .Dat voor hun absoluut nodig is ; de vraag begint reëler te worden , als deze idiote groei doorgaat ; of er nog wel plaats is voor westerse mensen West Europa ..

sparrow | 24-11-16 | 09:46

Hebben wij die neutronenbommen eigenlijk nog?

Dr.Dushkind | 24-11-16 | 09:46

@sinar2 | 24-11-16 | 09:35
Juist daarom hadden ze die gekke kolonel nooit moeten afzetten, die wist hoe het werkte.
Voorheen was er nog een hoop toerisme, en dat werd beschermd vanwege de inkomsten.
Mensen die nu naar Libië afreizen, zijn waarschijnlijk levensmoe.

necrosis | 24-11-16 | 09:45

@daytripper | 24-11-16 | 09:22
Ik had hier het ochtendtopic over verwacht.
Maar waarschijnlijk komt het nog.
Dat was een zeer opmerkelijke documentaire die voor zowel moslims als gewone mensen een eye-opener zou moeten zijn.

keestelpro | 24-11-16 | 09:45

Ik bedoelde wat verwachten ze dan van Nederland en het westen ueberhaupt ?

altijdfeest | 24-11-16 | 09:43

Een kijkje binnen bij Islamclub Quba in Noord zou ook eens handig zijn. Onaangekondigd undercover natuurlijk.

metzonderzijwieltjes | 24-11-16 | 09:42

@Piet Karbiet | 24-11-16 | 09:35
Als het grondwaterpeil in Amsterdam flink zakt, gaan de houten palen van de grachtenpanden rotten en stort het vanzelf in elkaar.
Gelukkig woon ik in een stad waar alles netjes op heipalen gebouwd is.
En nogmaals: er zijn maar drie goede dingen in Amsterdam:
1- GSHQ
2- nemoj me jebat
3- de trein naar Zuid Holland
*gnehehehe*

necrosis | 24-11-16 | 09:42

@MarcS | 24-11-16 | 09:15
'radicalisme los je niet op, tenzij men verlicht raakt en dat gaat nog eeuwen duren.'

Op verlicht raken staat de doodstraf in de islam.
Nog andere oplossingen? Ik zie ze ook niet.

keestelpro | 24-11-16 | 09:42

Hoe Fortuyn het al zei;

We hebben er honderden jaren over gedaan om los te komen van de kerk en nu halen we dit binnen..

NeetNormaal | 24-11-16 | 09:41

Gisteren Zembla gezien en Tegenlicht .Over die imam.Ze passen hier gewoon niet .Ze willen niks van het westen hebben.Ook willen ze zich niet aanpassen.Niks willen die weten van onze cultuur.Ze verachten ons.Ik stel dan toch de vraag ,wat doen ze hier nog ? Wat zoeken ze hier ? Wat verwachten ze van ? Waarom passen ze zich niet aan ? Op zijn minst de meesten niet ? Het past hier niet en hoort hier niet ,dat is wederzijds dan.

altijdfeest | 24-11-16 | 09:41

Er is maar 1 oplossing om de sluipende overname van ons land tegen te gaan: stem PVV.

Conan de Rabarber | 24-11-16 | 09:40

Het zijn forten van het Jihadisme. Allemaal. En als het bij de "gematigden" aankomt op loyaliteit jegens de Islam of het land waar ze van leven/vreten (want die keuze kan zich een keer voordoen) kom je er ook wel achter dat westerse kleding niets zegt over het ideologisch besef. Helemaal niets. Kuzu, Öztürk, Azarkan, Erdogan, Yildirim lopen allemaal in Westerse kleren. Azarkan is zelfs een hoge ambtenaar, maar op het moment dat het er op aan komt, ligt de loyaliteit niet bij NL.

Heiner | 24-11-16 | 09:40

Gisteren op Zembla een docu van hoe het er aan toe gaat in Deense moskee's. Zal hier ongetwijveld de zelfde shit zijn. Spreken met dubbele tong, maar ondertussen de sharia promoten. www.npo.nl/zembla/23-11-2016/VARA_1013...

Hiesjes | 24-11-16 | 09:40

Is dit nog nieuws? | 24-11-16 | 09:30

Het benoemen van feiten leidt al tot het trekken van de Racisme kaart..

Inderdaad interessante link van Daytripper..
Iets wat een weldenkend mens eigenlijk weet vanuit zijn onderbuikgevoel, maar wat weggehoond wordt met onwaar en racisme of wat dan ook.

Resultaten van vergelijkbare undercover actie in Den Nederlanden zal echt geen ander beeld geven.. :(

NeetNormaal | 24-11-16 | 09:39

@necrosis | 24-11-16 | 09:33
In dat soort landen werkt alleen een dictatuur. Vanwege geloof, cultuur en traditie ontaard democratie daar altijd in enorme slachtpartijen en oorlogen. Dat is al vele eeuwen zo.

sinar2 | 24-11-16 | 09:35

@metzonderzijwieltjes | 24-11-16 | 09:27
Zeker. Toch is de stad Amsterdam in Noord begonnen:

www.parool.nl/amsterdam/-amsterdam-ont...
Noord heeft nog contact met de natuur, dat is idd voor velen iets buitenaards. Of het herinnert de hipsters te veel aan de desolate dorpen waar zij zijn geboren en tot hun 18e verplicht moesten verblijven.

Piet Karbiet | 24-11-16 | 09:35

Godallahmachtig, dacht ik een eindelijk een dag zonder islam door te brengen, en nu dit weer. Wat moeten we doen om die achterlijke moslims te laten begrijpen dat we hier niet op hun godjes en profeetjes zitten te wachten. Ook niet op vrouwenbesnijdenissen, kindbruidjes, boerka's, polygamie en hun all-inclusive maatschappij idee van soepsidies en uitkieringen. Ga met z'n allen met je kont omhoog in de Sahara, dan komen jullie ook in de allah hemel. Goede reis!

metagod | 24-11-16 | 09:35

De aanslag in Nederland komt eraan... Dus meneer Pauw, maak maar vast een selectie van linkse gasten zodat jullie met z'n allen kunnen zeggen dat het de schuld is van GS!

Dickk | 24-11-16 | 09:34

Waar de islam begint, eindigt de vrijheid.

maar toch | 24-11-16 | 09:34

@sinar2 | 24-11-16 | 09:23
Het westen had zich er nooit mee moeten bemoeien aangezien ze de spelregels van dat soort landen niet kennen.
Ik las gisteren een stukje over Libië, je weet weet wel, die gekke kolonel die weg moest vanwege de Arabische lente.
Leden van stam X hadden een aap in een bus gezet die een meisje van stam Y aanviel en beet.
Leden van stam Y hebben vervolgens die aap en vier leden van stam X gedood.
En het westen ging er even vrede en democratie brengen......
Voorheen was Libië een welvarend land, nu is het één grote anarchistische bende waar het recht van de sterkste geldt.

necrosis | 24-11-16 | 09:33

Wilders moet elke moskee gaan sluiten! En bevalt het hun niet, toedeledokie!

Arknow | 24-11-16 | 09:32

NeetNormaal | 24-11-16 | 09:20
Veel mensen durven ook gewoon niet te zeggen dat dat soort dingen gebeuren. Ga maar eens in uw omgeving vragen om dat linkje van daytripper | 24-11-16 | 09:22 te bekijken (thanks voor de link trouwens daytripper) en vraag uw omgeving dan eens wat ze daar van vinden. Groot gedeelte durft er al geen mening over te hebben want anders "racist, Wilders in de kaart spelen, ik bemoei me daar niet mee, uitzondering, dat is niet zo in Nederland, ja maar dat zijn niet alle vluchtelingen (! wat dat ermee te maken heeft snap ik ook niet), ik heb geen zin in politieke discussies" en ga zo maar door. Onwetentheid, desinteresse, angst, indoctrinatie etc. vele aanwijzingen mogelijk. We are doomed! Let maar op: dit nieuwsberichtje verdwijnt weer naar de achtergrond omdat "er belangrijker nieuws is":
www.nu.nl/achterklap/4355554/lady-gaga...
*facepalm*

Is dit nog nieuws? | 24-11-16 | 09:30

@ikzalhandhaven, die van een paar maanden geleden of is er een nieuwe

Bokito ergo sum | 24-11-16 | 09:30

En hoeveel zijn er Nederland al uit gezet?
Oh nee, Nederland, dat is slappe politici, d666 rechters, bow to the islam en schijt aan de veiligheid van de eigen bevolking.

Franker | 24-11-16 | 09:29

Toch wel knap hoe ze dat allemaal met baas en collega's regelen: 5x per dag er tussenuit voor een bezoekje aan de plaatselijke moskee.

de Voorzittert | 24-11-16 | 09:24

Hoezo. Collega's en baas? De sociale dienst zal het een worst wezen toch?

Andersdenkend | 24-11-16 | 09:29

Piet Karbiet | 24-11-16 | 09:19
"buiten de ring" is een understatement. Buitenaards zou ik zeggen. Heb een flink stuk te voet afgelegd door Noord onlangs en heb me de volgende dag gemeld voor geestelijke ondersteuning. Wat een droefenis om te zien. Had me op het veer naar CS al bijna met stoeptegels in mijn rugzak in het IJ gestort. De treurnis is goed materiaal voor cursusmateriaal "Welstand" wereldwijd.

metzonderzijwieltjes | 24-11-16 | 09:27

-weggejorist-

ikzalhandhaven | 24-11-16 | 09:27

@BokoHalal | 24-11-16 | 09:19 - helemaal mee eens, ik zie alleen beren op de weg.

Vergelijk het met mij, ik heb een mening over dingen. Jij kunt verbieden wat jij wilt, maar mijn mening zal blijven.

MarcS | 24-11-16 | 09:25

william7055 | 24-11-16 | 09:19
Maar roep niet "minder", want dan is het opeens "rechtsstaat".

Geïrriteerde Ed | 24-11-16 | 09:25

Toch wel knap hoe ze dat allemaal met baas en collega's regelen: 5x per dag er tussenuit voor een bezoekje aan de plaatselijke moskee.

de Voorzittert | 24-11-16 | 09:24

En wat doet groenlinks ? Juist NOPPES ! Tot wanneer er een bom onploft en dan is het te laat

PSVEHV1913 | 24-11-16 | 09:23

@MarcS | 24-11-16 | 09:15
Assad had een prima oplossing in Syrië totdat het Westen zich er mee ging bemoeien

sinar2 | 24-11-16 | 09:23

Voor wie nog twijfelt: (fasten seatbelts)
Undercover in de Deense moskee (VARA)
Gisteren 21:15 · 35 min
Zembla Internationaal onderzoekt wat zich afspeelt achter de poort van de Deense moskee.

Als ik het al niet wist zou ik van de stoel rollen ..!!
Kan het bijna niet uit mn mond krijgen, maar toch een gevalletje van petje af voor de NPO, lijkt me.
www.npo.nl/zembla/23-11-2016/VARA_1013...

daytripper | 24-11-16 | 09:22

Minder. Frappant, Wilders had een fantastisch optreden, je zou verwachten dat er zelfs bij de Volkskrant wel iemand nu wel een stukje klaar zou hebben maar het bestaat er gewoon niet. Enige waar Wilders in voorkomt is een dagenoude opinie 'Wilders wil de islam vervolgen en niemand zegt wat'.

Bokito ergo sum | 24-11-16 | 09:21

Het verzamelen van filmpjes waar ongelovigen onthoofd worden werkt blijkbaar rustgevend op deze mensen die zich voor moeten bereiden op hun preek aan de islamitische gemeenschap alhier, er is helemaal niets aan de hand .
Allemaal Islamofobie volgens van der Laan !

Castor12 | 24-11-16 | 09:20

Is dit nog nieuws? | 24-11-16 | 09:17

Je vraagt je toch echt af hoe dit soort dingen mogelijk zijn...
Heeft niemand hier de helicopterview of totaaloverzicht...

We laten het gewoon gebeuren... Eyes wide open..

NeetNormaal | 24-11-16 | 09:20

Amsterdam-Noord afzeiken is zeau 1991. Doet me denken aan de provincialen Hans Weevers, Daniel van der Ree en Tamira Combrink, woordvoerders Wonen voor respectievelijk PvdA, VVD en GroenLinks in de Amsterdamse gemeenteraad, die stellig beweerden dat "Noord buiten de Ring" lag. vvdamsterdam.nl/article/3683/ Stuitend, zoveel onwetendheid.

Piet Karbiet | 24-11-16 | 09:19

Tis dan ook het stadsdeel 020 waar enkel al tot nu toe 60 autobranden hebben gewoed jeugdbendes met migratieachtergrond hele buurten als Banne 1 en 2 inclusief Oud-Noord teisteren en de hermandad slechts voor de bühne bezig is en nachts door afwezigheid schittert wegens dringende werkzaamheden Centrum.

william7055 | 24-11-16 | 09:19

MarcS | 24-11-16 | 09:15. Pim Fortuyn zei "ga niet uit van het haalbare maar van het wenselijke". Lijkt me een uitstekend uitgangspunt.

BokoHalal | 24-11-16 | 09:19

@MarcS | 24-11-16 | 09:15
Alle moslims het land uit?
Dan verpest je het voor die 5% die wel wil integreren.....

necrosis | 24-11-16 | 09:18

"Ik geradicaliseerd? Welnee, ik ben afgestudeerd aan de VU (...)."
www.nrc.nl/nieuws/2015/11/23/hou-voor...
webcache.googleusercontent.com/search?...
Aziz Oilkadi
Auditor
(-edit- tel nr. laat ik maar ff weg)
Dhr. A. Oilkadi is afgestudeerd in economie en heeft een Islamitische levensbeschouwing studie gevolgd en afgerond. Tevens beschikt hij over afgeronde certificaten van gevolgde cursussen in binnen- en buitenland als Halal Auditor en consulent. Hij is ruim 6 jaar betrokken bij Halal Correct Certification.
www.telegraaf.nl/binnenland/27095972/_...
De islamitische vereniging Arrayan heeft groen licht voor een omvangrijk bouwplan in Amsterdam-Noord, terwijl de voorzitter, Aziz Oilkadi, wordt gevolgd. Zijn telefoon is afgetapt. Een tweede bestuurslid blijkt lid te zijn geweest van de terroristische Hofstadgroep rond Mohammed B., de moordenaar van Theo van Gogh.
Bovendien is een van de bezoekers van Arrayan door de criminele inlichtingendienst genoemd als mogelijk lid van een terreurcel. Die groep zou een James Bond-achtig plan hebben beraamd voor een bomaanslag op een Amsterdamse synagoge.
Groen Links gaat nog wel eens met dit clubje de discussie aan over onverdoofd slachten:
mzinemagazine.wordpress.com/2011/04/2...
2011 en dit jaar weer:
www.linkerwang.nl/geen-categorie/exper...
Minder ³!

Is dit nog nieuws? | 24-11-16 | 09:17

necrosis | 24-11-16 | 09:15

Same here..
Met mijn mate van baardgroei zou ik een zeer ongeloofwaardige Sharia-strijder zijn..

Wel een zeer enthousiaste en gelukkige uitstraling die man.. Sjeezus..

NeetNormaal | 24-11-16 | 09:17

islam-fascisten bedoelt m'neer van Zessen maar te zeggen.

Van Zessen Klaar. | 24-11-16 | 09:16

@NeetNormaal | 24-11-16 | 09:14
Zie necrosis 09:15

necrosis | 24-11-16 | 09:16

Wat zou een oplossing zijn?
Alle moslims het land uit, lijkt mij onhaalbaar. Lost ook probleem van aanslagen niet op, zou wel eens extra reden kunnen zijn.
Alle moskeeën dicht, gaan ze ondergronds (net als nu).
Ik zie geen oplossingen meer, radicalisme los je niet op, tenzij men verlicht raakt en dat gaat nog eeuwen duren.

MarcS | 24-11-16 | 09:15

@NeetNormaal | 24-11-16 | 09:10
Als ik me niet regelmatig zou scheren, had ik ook van dat pluishaar, maar dan wel onder mijn ballen.

necrosis | 24-11-16 | 09:15

necrosis | 24-11-16 | 09:13

Zie: NeetNormaal | 24-11-16 | 09:10

NeetNormaal | 24-11-16 | 09:14

Graag ook minder minder minder haathutten.

DerFoehrer | 24-11-16 | 09:14

Het linkje van Aziz olie-nogwat is inmiddels een '404 not found' geworden.

necrosis | 24-11-16 | 09:13

De islam-fashisten richten een geladen kanon op je stad maar ze hebben plechtig beloofd het niet te zullen gebruiken. Nederland sterft aan haar naïviteit.

Van Zessen Klaar. | 24-11-16 | 09:13

"Papieren Telegraaf meldde op 16-11 al dat moskee Arrayan klacht over politie-onderzoek indiende via woordvoerder en 020 PvdA-lid Aissa Zanzen." twitter.com/CarelBrendel/status/80168...

Prof. D.A.H. Vintik | 24-11-16 | 09:11

Heeft DENK al een onderzoek naar framing, marginalisering en racisme gestart?

Vogelbeest | 24-11-16 | 09:10

De meeste hijackers van de aanslagen van 9/11 hadden ook gestudeerd. Zijn deze dan met terugwerkende kracht toch niet geradicaliseerd? Of is dit specifiek aan de VU? Vragen, vragen, vragen...

a1a2a3 | 24-11-16 | 09:09

Ik durf te beweren dat er geen een moskee in Nederland vrij is van radicale invloeden. Het moet gewoon stoppen, we moeten die haathutten en de giftige islam ideologie niet op ons grondgebied toestaan!

marcoplarco | 24-11-16 | 09:08

Over de religie van liegen en bedrog is gewoon niets maar dan ook niets positief te melden.Nergens.

van stampij | 24-11-16 | 09:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken