Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Oh oh. Islam splijt PvdA TOT OP HET BOT

Oh man, de geur van ontbinding, wat moet die ondraaglijk zijn in dat zweetzaaltje. Dat de partijdemocratie terminaal is, wisten we al een tijdje. Dat de parlementaire democratie op een voltooid leven terugkijkt is ook geen geheim meer. En dat de sociaal-democratie naar Nederland gekomen is om te sterven, leren ze in groep 3 al. En nu dit weer. Het politieke spectrum in Nederland is al zo nauw dat Karl Noten erop fapt, en ook nog eens binnen de partij is eigenijk iedereen het met elkaar eens. BEHALVE over één ding. En laat dat nou net het dossier zijn dat de splijtstof voor 't ganse Avondland vormt: Demmink. Oh, nee, die Arabische versie van het boeddhisme; de islam. Didi wil meer meer meer emancipatie op het strand, en Lolo is een islamofoob. De lijststrekkersverkiezing is dus eigenlijk gewoon een soort minireferendum over de islam. Het zal eens niet.

Reaguursels

Inloggen

Emancipatie gaat over het volwaardig en gelijkwaardig meedoen in de maatschappij. Dat kan met of zonder hoofddoek; het is maar net hoe je er mee omgaat en of je zelf kiest, of dat je wordt verplicht etc.
Een burkini draagt niemand voor zijn plezier. Het maakt dat vrouwen "mogen" zwemmen die eerder niet mochten zwemmen of alleen gescheiden mochten zwemmen. Dat lijkt me geen teken van emancipatie; hooguit een miniem stapje vooruit in een verschrikkelijke niet-geëmancipeerde situatie die niet past in onze samenleving.

Rommelende Onderbuik | 22-11-16 | 05:13

-weggejorist-

Upyours666 | 21-11-16 | 21:37

Wellicht off topic. Maar vanmiddag in het ziekenhuis. Wachtkamer. Man en vrouw, waarschijnlijk echtpaar. Blijken Syrische(?) vluchtelingen te zijn. Vrouw draagt hoofddoek. Aanname: het zijn moslims. Hebben tolk mee. Specialist haalt ze op uit de wachtkamer. Man schudt specialist de hand. Specialist steekt hand uit naar vrouw. Vrouw weigert specialist de hand te schudden.

Ik mis het emancipatiegedeelte. Je plaatst (met je hoofddoek en je handenschudden weigeren) je hier buiten de maatschappij terwijl je zelf gekozen hebt om hier naartoe te komen. Welkom als je mee wil doen. Maar ga alsjeblieft ergens anders heen als het je hier te min is.

Tja, dat PvdA hierover (hoofddoek=emancipatie) nog geen gezamenlijk standpunt heeft ingenomen. Slim zo kort voor de verkiezingen.

Infidel66 | 21-11-16 | 19:28

Echt volledig onbegrijpelijk dat dit überhaupt een "stelling" is waarover gedebatteerd zou kunnen worden. De PvdA is echt zo dood als een pier, niet alleen electoraal maar ook ideologisch. En maar vissen in de Denk vijver. Mijn voorspelling: DENK 6 zetels, PvdA 15. En bij de verkiezingen van 2021 is dat andersom.

DebraCadabra | 21-11-16 | 19:15

De hele fractie past straks in een toyota Aygo, terwijl speknek hem probeert aan te duwen want de accu is allang leeg.

Kwatz | 21-11-16 | 19:08

Nee, de wegrennende kiezers splijten de PvdA tot op het bot (en dat is maar goed ook). Die "ruziezoekende" lijsttrekkers doen dat alleen maar om de media te domineren. Onder de streep is het allemaal dezelfde bagger.

Mastermattie | 21-11-16 | 17:43

Ongeblustekalk | 21-11-16 | 17:00

Socialisme was en is fout
----------------------------------
Geheel juist, helaas denken vele dat sociaal en socialisme met elkaar verbonden zijn, elke dag laat de bestuurders/ beleidsmedewerkers zien dat het niet zo is.

etaleur | 21-11-16 | 17:38

ben kokhals | 21-11-16 | 15:26
Nou nee niet deze mensen, ik ben trouwens tegen feminisme en vind emancipatie iets uit de oude doos. Alles is al goed geregeld voor vrouwen hier in het westen.
En van die zure mannenhatende en minachtende potten wordt echt helemaal niemand vrolijk, behalve zij zelf.

Ongeblustekalk | 21-11-16 | 17:14

ben kokhals | 21-11-16 | 15:31
Ik wil Drees niet tekort doen door zijn ouderdomswet en doordat hij vertrok bij de pvda vanwege nieuwe lieden die te extreem waren, maar Drees was een overtuigd sdap man en sociaal democraat.
En Troelstra noemen is geen goed voorbeeld, Drees was en bleef een bewonderaar van die man. Dat zegt genoeg. Het is me een raadsel waarom jij met het volle verstand deze stelling inneemt.
Socialisme was en is fout, verdedig dat nu niet. Drees was ook fout en had ze blijkbaar niet op een rijtje.

Ongeblustekalk | 21-11-16 | 17:00

onnosel | 21-11-16 | 13:51

Fantastisch! Helder en duidelijk omschreven, bravo.

Boy Cot | 21-11-16 | 16:58

@Ongeblustekalk | 21-11-16 | 15:04 "Hoho, en Drees dan."
.
Die heeft zijn PvdA lidmaatschap opgezegd (evenals als de Rotterdamse PvdA-burgemeester Van Walsum indertijd). Vandaar misschien dat er geen TK-vergaderzaal naar Drees is vernoemd, maar wél naar de totale marxistenl*l en staatsgreeppleger Troelstra.

ben kokhals | 21-11-16 | 15:31

@Ongeblustekalk | 21-11-16 | 14:21 "Het zou beter zijn dat andere mensen feminisme zouden promoten."
.
Regressief zeg, ouwe hippie www.youtube.com/watch?v=KLP9bFee4sI En tussen haakjes www.youtube.com/watch?v=zCpjmvaIgNA En dan dit: "Western feminists, who are often committed to multiculturalism, are well known for failing to confront non-western oppression of women. After the mass sex attacks by migrants in Cologne, Germany were uncovered, local feminists held a demonstration in favour of mass migration and against rapes by what they called “German-born” men."

ben kokhals | 21-11-16 | 15:26

ben kokhals | 21-11-16 | 14:45
Hoho, en Drees dan. Dat was toch een topvent met gezond verstand. Dan moet dit gedachtegoed wel ehm, goed zijn.
Of die vent had ze niet allemaal op een rijtje.

Ongeblustekalk | 21-11-16 | 15:04

Vogelbeest
Onnosel

Zo is het. Wat is er toch met de boven ons geplaatsten?

littlejohn | 21-11-16 | 15:00

"ge-emancipeerde" booslim dames trappen franse dame in elkaar omdat ze (in frankrijk) een bikini durft te dragen
https://www.youtube.com/watch?v=flAu-JrVMok

telelezer | 21-11-16 | 14:53

"ge-emancipeerde" booslims slaan vrouw bij het afdoen van de hoofddoek
https://youtu.be/VHaAxxyAyX0?t=29

telelezer | 21-11-16 | 14:48

De PvdA, uitvloeisel van de internationalisten, de SDAP, cultureel marxisten en elitaire uitbuiters, is van gisteren, hoort bij de subversieve en destructieve mislukkigen van de 20 eeuw. Weg ermee.

ben kokhals | 21-11-16 | 14:45

Wat wel weer opvalt is dat de PvdA, als het om normale verkiezingen gaat, er totaal geen problemen mee lijkt te hebben om complexe problemen terug te brengen tot ja-nee.

Schoorsteenveger | 21-11-16 | 14:42

Poesmobiel | 21-11-16 | 14:25
Ik haal die twee vaak door elkaar, gek he?
Goed verweer trouwens!

Ongeblustekalk | 21-11-16 | 14:33

Ongeblustekalk | 21-11-16 | 14:21
Het ging over emancipatie, vent.
Hier, koffie. In je broekje.

Poesmobiel | 21-11-16 | 14:25

Poesmobiel | 21-11-16 | 14:12
Ja is inderdaad zo, heel goed. Het punt is niet dat alle andere mensen ook gewaden moeten gaan dragen want dat is een ander onderwerp en heeft niets met feminisme te maken. Dat begrijpt inderdaad zelfs Samsom.
Het zou beter zijn dat andere mensen feminisme zouden promoten.
Ga eens koffie halen voor me. Alles erin graag.

Ongeblustekalk | 21-11-16 | 14:21

Asscher wordt dus lijsttrekker en met dit trucje moet hij stemmen trekken. Pvdapekool.

Fadz | 21-11-16 | 14:19

mrXL | 21-11-16 | 14:10
l.o.l.

telelezer | 21-11-16 | 14:18

@ Poesmobiel | 21-11-16 | 14:12
over een jaartje of 10-15 zijn wij domme naieve Nederlanders allemaal "geemancipeerd" en dragen we allemaal lange gewaden en hoofdvodden.
Met dank aan het debiele kiesvolk

telelezer | 21-11-16 | 14:17

Veritas Splendor | 21-11-16 | 14:02
+1
Zeddegeizot | 21-11-16 | 14:01
+1
Memek | 21-11-16 | 14:00
+1

telelezer | 21-11-16 | 14:13

Ongeblustekalk | 21-11-16 | 13:52
Ja, ik snap het nu. Bedankt hoor.
Dus wanneer mannelijke moslims 'gewaden dragen' en 'troep op hun hoofd doen' en vrouwelijke moslims hen daarin volgen, dan heb je volgens jou ook te maken met een vorm van emancipatie. Het punt is dan alleen nog dat ook alle andere mensen gewaden moeten gaan dragen. En moeten gaan zoeken naar troep voor op hun hoofd. En dan komt het helemaal goed.
Hier kan Samsom wel wat mee, dunkt me.

Poesmobiel | 21-11-16 | 14:12

Nog een leuk stukje emancipatie:

3 vrouwen onder elkaar: "Nou, ben Jan helemaal zat. Nooit afwassen, dus daar ben ik mee gestopt. Jan voert niets uit in het huishouden. 1e dag zag ik niets, 2e dag zag ik niets, en jahoor, de 3e dag ging Jan zelf de afwas doen..." *trots*.

2e vrouw: "Nou, die Piet van mij deed nooit koken, dus ik ben gaan staken. 1e dag zag ik niets, 2e dag zag ik niets, 3e dag ging Piet zelf koken!" *trots*

3e vrouw: "Achmet nooit rommel opruimen, dus mij ook in staking gaan. 1e dag mij niets zien, 2e dag mij niets zien, 3e dag linkeroog weer beetje open kunnen doen... *pijnlijk trots*

mrXL | 21-11-16 | 14:10

@Bokito ergo sum
Ik heb het er niet over, of hoofddoekmeisjes wel of niet aardig kunnen zijn. Ik verbaas me er over dat autochtone hoogopgeleide Nederlanders, hoofddoekjes als geemancipeerd kunnen zien.
En die vrije keuze van het wel of niet dragen geloof ik ook niet. Wat doet hun familie namelijk als ze besluiten geen hoofddoek te dragen? Dan worden ze met de nek aangekeken. Dus besluiten ze "uit vrije wil" om hem toch maar te dragwn.

Veritas Splendor | 21-11-16 | 14:02

bisbisbis | 21-11-16 | 13:17
Ik zit hier te huilen. Wat een volk in eeuwen weet op te bouwen, kan in 1-2 generaties naïeve klunzen worden verknald.

Zeddegeizot | 21-11-16 | 14:01

@onnosel | 21-11-16 | 13:51
Eens. Ik denk nog vaak met weemoed terug aan de jaren dat we in dit land onze eigen kenmerkende cultuur en samenleving konden hebben en fijn delen met mensen uit alle landen van de wereld.
En toen kwam het Islam gezwel opzetten en toen ging het helemaal mis.
Voornamelijk dankzij dat PvdA schorremorrie.

Memek | 21-11-16 | 14:00

"Zou de PvdA ook voorstander van de jodenster geweest zijn. Ik vermoed van wel."

Lodewijk z'n opa hielp mee met het selecteren van Joden om ze af te voeren. Daarmee was de Joodse Raad achteraf niet zo blij, dus werd hij hieruit gezet.

nl.wikipedia.org/wiki/Abraham_Asscher...)

Dus niet alleen voorstander van de Jodenster, maar zelfs actief meehelpen! Dus vergis je niet in het 'altruisme' van deze charlatans. De NSB is er niets bij...

mrXL | 21-11-16 | 13:59

Duifmans | 21-11-16 | 13:44
Precies. Zij denkt misschien dat ze respect toont voor een cultuur. Wat inderdaad een nogal wonderlijk idee is. Want, behalve bij Lucky-tv, gaan er ook geen westerse mensen half naakt naar Papoea-Nieuw-Guinea.

Poesmobiel | 21-11-16 | 13:58

De verkleuring van Nederland is al een sociale ramp, maar de missie van haat en geweld van de Islam is de echte catastrofe. In 2017 krijgen we de kans om de schuld te leggen waar zij hoort: PVDA, CDA en VVD.

Zeddegeizot | 21-11-16 | 13:57

Vogelbeest | 21-11-16 | 11:50
Aardige analyse. En de oplossing? Wie is in NL de persoon m/v die, net als Nigel Farage, ons de EU uitleidt?
Pim Fortuyn is vermoord, Wilders staat permanent onder curatele, Roos blijft Roosje, Thierry Baudet goed maar saai, enz. enz.
Een kleine kans ligt er bij Jacques Monasch: goeie kop (met haar), juiste leeftijd, emotie, welbespraakt, dat. Met goede training, b.v. door Marianne Zwagerman -die types dus- kan Jacques zomaar onze Mozes worden. Hij moet er geen 40 jaren over doen.

Musset | 21-11-16 | 13:57

@gentle giant | 21-11-16 | 13:29
50 US dollar op 'moslim' en de verdubbelaar zet ik in op 'eerwraak'.

First Contact | 21-11-16 | 13:57

-weggejorist-

Willem333 | 21-11-16 | 13:55

eerstneukendanpraten | 21-11-16 | 12:55
Count me in.... En dus nu weer de polder in op jacht naar snoek.

Mark_D_NL | 21-11-16 | 13:54

bisbisbis | 21-11-16 | 13:17
Hoe kun je nou Ien Dales vergeten?

Orakel1958 | 21-11-16 | 13:52

Poesmobiel | 21-11-16 | 13:31
Als je ziet wat mannelijke moslims voor gewaden dragen en troep op hun hoofd doen, zou het wel degelijk te maken kunnen hebben met emancipatie. En zeker in het voorbeeld wat jij noemt.
Denk eens na.

Ongeblustekalk | 21-11-16 | 13:52

Als de moslimvrouwen een doek willen dragen, ga jullie gang. Wel wil ik dat ze de doek dragen in de landen waar ze vandaan komen. Willen ze hier blijven wonen dan passen ze zich maar aan.
Waarvoor ga ik dan wel op de barricades? Om mijn vrije leventje, mijn vrijheid, te behouden.
Voor het recht om mijn haren te laten wapperen in de Nederlandse wind. Om in mijn eentje in de natuur te fietsen. Om auto te rijden zonder begeleiding van een echtgenoot. Om de stad in de gaan met mijn vriendinnen. Om te gaan werken en zo mijn bijdrage te leveren aan de maatschappij en aan mijn gezin. Om naar de kerk te gaan als ik dat wil, of om niet te gaan, als ik niet geloof.
Zoveel is bereikt door de vrouwen de afgelopen eeuwen. De jeugd weet dat niet meer. Alles is vanzelfsprekend voor hen, zoals het vanzelfsprekend lijkt dat een andere, vijandige, cultuur ons leven langzaam overneemt. Sluipenderwijs.
Ik wil mensen met een Nederlandse mentaliteit zien in de regering en in de gemeentebesturen. Realisten die de met moeite verworven democratie, de vrijheid, willen behouden en zich daarvoor inzetten. Die snappen dat de islam een ideologie is die ons land zal onderdrukken als ze daar de kans voor krijgt. De politici die zich nu weer in de verkiezingsstrijd werpen hebben deze ideologie de afgelopen jaren alle kans gegeven.
We worden opnieuw voor de gek gehouden door deze mensen, deze partijen, die we zo goed kennen, van de televisie, de kranten, het internet. Ze doen net alsof ze het begrepen hebben. Voor de goede sier, voor de stemmen, voor het geld en de macht.
Ik tuin er niet in. Ik weet welke politicus het al jaren lang echt begrepen heeft en er zijn privé leven voor opgeofferd heeft. Voor kleinigheden wordt hij voor de rechter gesleept, terwijl anderen voor zwaardere uitspraken zelfs geen reprimande krijgen.
Hoeveel hij zal kunnen bereiken weet ik niet. Maar Geert heeft mijn stem verdiend. Echt verdiend. Zijn stem is mijn stem.

onnosel | 21-11-16 | 13:51

Een lege discussie over de achterlijke uitwas van een probleem wat vroeger niet bestond.
Geestelijke armoede in z'n puurste vorm.

Notenkraker | 21-11-16 | 13:48

@Poesmobiel | 21-11-16 | 13:31
Precies, het is dan ook belachelijk dat bijvoorbeeld Marietje Schaake van D66 in Iran een hoofddoek draagt. Dat noemt zich de partij van zelfbeschikking en individuele vrijheid, maar voor vrouwen in Iran hoeft dit niet te gelden.

Duifmans | 21-11-16 | 13:44

@gentle giant | 21-11-16 | 13:29 Ik denk dat jij hetzelfde denkt als ik.
En het is géén Heinrich of Wolfgang.

Vogelbeest | 21-11-16 | 13:32

Dag in dag uit, jaar in jaar uit, uit de monden van Samstom, Luldewijk en Hans de Rochebrune Speklap, steeds maar weer hetzelfde riedeltje, steeds maar weer hetzelfde verhaal.
Ca. 80% van de PvdA aanhang is er helemaal klaar mee en is weggevlucht, en toch maar volhouden.
Hoe dom ben je dan?
.
En als een boerkakini en/of kopvod emancipatie moet voorstellen, nou dan lieg je nog harder dan Rutte.
Wat een moslim vrouw moet dragen is een levenslange gestoffeerde lijfstraf. Islam is gewoon achterlijk.
Dat een man het in deze eeuw nog flikt om zijn vrouw zo te muilkorven is ronduit bezopen.

Memek | 21-11-16 | 13:32

Duifmans | 21-11-16 | 13:08
Elke dag vragen deze dames aandacht van de wereld, in hun strijd tegen de verplichte hoofddoek. Ze zijn van My Stealthy Freedom en begonnen hun acties met het maken van stiekeme foto's zonder hoofddoek. Niet alleen kregen ze het verwijt dat ze hiermee schuldig waren aan het veroorzaken van aardbevingen, maar kregen ook te maken met hardere acties van de moraliteitspolitie. De resultaten van de zweepslagen die ze als straf krijgen, laten ze de laatste weken ook zien op sociale media.

Maar ze gaan door! Er zijn series met foto's geweest van hun dochtertjes van 6 of 7 die voortaan met hoofddoeken om naar school moeten en daar heel erg om moesten huilen. Er zijn foto's van hun mannen met hoofddoeken om en er zijn de laatste tijd foto's van vrouwen op de fiets. Want fietsen mag natuurlijk ook niet.

Deze vrouwen begrijpen niet dat vrouwen in het westen met een hoofddoek lopen terwijl dat niet verplicht is gesteld vanuit de regering. Ze begrijpen ook niet dat westerse vrouwen ineens een hoofddoek gaan dragen als ze in Iran op bezoek komen en vragen om dat niet te doen.

Een hoofddoek kán helemaal niets te maken hebben met emancipatie.'Streven naar een volwaardige plaats in de samenleving vanuit een achtergestelde positie', bereik je juist niet met een doek die alleen bedoeld is voor vrouwen.
En dan hebben we het nog niet eens over de motivaties en achterliggende bedoelingen van het dragen van die afgrijselijke pokkelappen.

Poesmobiel | 21-11-16 | 13:31

"Dat de parlementaire democratie op een voltooid leven terugkijkt is ook geen geheim meer."
Van autistische memes naar fascistische dreams, ook jij kan deze ervaring van kekke plaatjes en Hugo Boss uniformen krijgen. Het enige dat je daar voor nodig hebt zijn moraliserende media en een internetconnectie, een voorliefde voor bijdehante rare plaatjes in paint gemaakt is een pré.

Barre_de_k | 21-11-16 | 13:20

Wat een leugenaars: "Het beleid van de PvdA is teveel op Academici gericht" => beiden zijn het oneens! Ze zouden maar wat graag willen dat ze op de arbeiders gericht waren, maar er zitten in de PvdA top louter Academici... Hoezo niet op academici gericht? Die zitten toch allang bij D66 ?

Brulboei_61SB | 21-11-16 | 13:19

Een illustratie van een (niet uitputtende, niet-chronologische) glijdende schaal:
-
Stan Poppe. Han Lammers. Relus ter Beek. Max van den Berg. Rob van Gennep. Hans Kombrink. Emmy Lopes Dias. Piet Meertens. Jan Nagel. Johan Polak. Wim Schermerhorn. Hans van den Doel. Arie van der Hek. Reinier Krooshof. André van der Louw. Tom Pauka. Hedy d'Ancona. Geke Faber. Ien van den heuvel. Jeltje van Nieuwenhoven. Liesbeth den Uyl. Arie van der Zwan. Joop den Uyl. Wim Kok. Felix Rottenberg. Ruud Koole. Ad Melkert. Jan Pronk. Michiel van Hulten. Lilliane Ploumen. Lutz Jacobi. Ella Vogelaar. Job Cohen. Wouter Bos. Sharon Dijksma. Frans Timmermans. Hans Spekman. Lodewijk Asscher. Jeroen Dijsselbloem. Diederik Samson.
-
Ieder land krijgt de politici die het verdient - maar hebben wij in des hemelsnaam ooit misdaan om zestig jaar lang geteisterd te worden door zó'n onuitputtelijke verzameling imcompetentelingen?

bisbisbis | 21-11-16 | 13:17

Ergens heb je wel gelijk, dus jij krijgt een 6-, vanwege de kromme uitleg.
Ongeblustekalk | 21-11-16 | 13:07
Gloei van trots.

hurenisvoorpaupers | 21-11-16 | 13:12

Burkini dragers ophokken in Noord-Afrika graag, zonder soepsidie en burkini-kinderbijslag.

metagod | 21-11-16 | 13:12

Ik denk dat Diederik het woord emancipatie niet begrijpt? Of wacht nee, het is gewoon een populist die doodsbang is om zijn allochtone stemmers te verliezen? Zeg toch eens gewoon waar het op staat man, met je 'eerlijke verhaal' kletspraatjes. Islam is onderdrukkend en vaak ronduit agressief tov vrouwen, homo's en andersdenkenden in het algemeen. Kun je tachtigduizend keer verbale rondjes om blijven draaien maar het veranderd niets. Doodsbange konijntjes die lui. Volgens mij zijn ze allemaal diep in hun populistische hartjes bang om als een Geert Wilders in een permanent beveiligde bunker te eindigen voor de rest van hun leven. Dus kletsen ze dat onaangepaste nare volk maar lekker naar de bek.

Dutchbeaurouge | 21-11-16 | 13:09

Zag vanochtend op twitter een video langskomen van een dame uit Iran die vraagt om medestanders tegen het verplicht dragen van een hoofddoek. Misschien kan Samsom deze dame uitleggen dat het dragen van een hoofddoek emancipatie betekent en dat ze niet zo moet zeuren.

Duifmans | 21-11-16 | 13:08

hurenisvoorpaupers | 21-11-16 | 13:03
De islam baseert een samenleving op de koran en socialisten niet op het rode boekje. Jij vergelijkt communisme met de islam.
Ergens heb je wel gelijk, dus jij krijgt een 6-, vanwege de kromme uitleg.

Ongeblustekalk | 21-11-16 | 13:07

Ik kan nog steeds niet begrijpen hoe een hoofddoek een "vorm van emancipatie" kan zijn, als we met z'n allen zeker weten dat een deel van de moslima's simpelweg verplicht wordt die te dragen. Dan moet je beweren dat wat krom is helemaal niet krom is, maar toch echt recht, dus glashard liegen.

Schoorsteenveger | 21-11-16 | 13:07

Als de PvdA-fractie na verkiezingen nóg kleiner blijkt dan nu in de peilingen, wordt het straks nog strafbaar om er naar te kijken.

LibertasSimplex | 21-11-16 | 13:04

De socialisten hebben geen verstand van geloof.
Ongeblustekalk | 21-11-16 | 12:57
Kom nou socialisme is net als de Islam een pseudo-religie. Daarom vinden ze elkaar ook zo makkelijk. Bij de islam wordt uit de koran gebraakt en de socialisten braken politieke correctheid. Bij alle 2 ben je overigens je vrijheid kwijt.

hurenisvoorpaupers | 21-11-16 | 13:03

Glasgow Argus | 21-11-16 | 12:44
De pvda heeft zijn traditionele achterban niet verraden, de verheffing van het volk was zo effectief dat het electoraat naar andere partijen overliep. Die tijdelijke opvulling leek er heel erg op, maar de pvda heeft het afgelegd tegen een geloof, ironisch genoeg datgene waar de socialst zo tegen is.
De socialisten hebben geen verstand van geloof en als dat dus binnen in een partij komt, kan je het niet meer sturen.
Dát was en is de reden van de neergang van de pvda.

Ongeblustekalk | 21-11-16 | 12:57

En dan hebben we nog een 34 jarige man van het Marokkaanse ras die 2 16 jarige roomblanke deernen aan het bepotelen is.
En dan zwaaien met die kudt vlag op je congres?

gentle giant | 21-11-16 | 12:57

Vogelbeest | 21-11-16 | 11:50

Right, en daarom is het beter dat deze partij in alle lagen van de samenleving word verwijderd.

Squeezemylizard | 21-11-16 | 12:56

Mark_D_NL | 21-11-16 | 12:51

Als ik de loterij win ga ik een keer taimen vissen in Noord-Mongolië, prachige natuur daar.

eerstneukendanpraten | 21-11-16 | 12:55

@veriratas splendor, ik ga ook PVV stemmen maar er zijn zat hoofddoekmeisjes nij mijn appie en die zijn heel spontaan, denk dat velen er toch echt zelf voor kiezen. Dat kan ik natuurlijk niet zeker weten dat zal ik nooit zeggen.

Bokito ergo sum | 21-11-16 | 12:54

hurenisvoorpaupers | 21-11-16 | 12:39
Hee, het is hier de amsterdamse tonneelschool niet.

Ongeblustekalk | 21-11-16 | 12:51

Lijkt mij een eenvoudige keuze: Asscher.

Peter_K | 21-11-16 | 12:51

eerstneukendanpraten | 21-11-16 | 12:36
... top trip, had 9 dagen moeten gaan. Geblanked op het specimen, wel mooie en grote forel gevangen. Veel regen (vlak voor regenseizoen ok). Mei weer, dan 9 dagen. Super duper goedkoop trouwens. 5 dagen Soca of zalm in Schotland is duurder.

Mark_D_NL | 21-11-16 | 12:51

fikkieblijf! | 21-11-16 | 12:29
Mannen moeten zich inderdaad niet bemoeien met emancipatie, de vorige keer toen het er echt toe deed leverde dat stemrecht voor vrouwen op, met mooi opbloeiende links partijen die de boel naar de kloten hebben geholpen.
Nee, regelen jullie de dingetjes maar zelf, dan heeft niemand er last van.

Ongeblustekalk | 21-11-16 | 12:50

HOe verzin je die onzin op dat bord ?.. waanzin onzin geenzin tegenzin, Den uyl draait zich om in zijn urn

Juliass | 21-11-16 | 12:47

Een (strak) hoofddoekje maakt lelijk, en geen enkele vrouw wil er graag lelijk uit zien. In Iran bijvoorbeeld proberen veel vrouwen de hoofddoek zo los mogelijk te dragen zodat er, binnen de religieuze voorschriften, nog wat haar te zien is, en ze er dus (iets) beter uit zien.

mr. Quispel | 21-11-16 | 12:46

"De berichten over mijn dood zijn zeer overdreven", aldus de PvdA. Het reanimatieteam van de NPO staat langs de lijn klaar om onder commentaar van Lodewijk Asscher in DWDD, Pauw, NieuwZuur, RTL Late Night en het Journaal de kiezer op de mouw te spelden dat de partij nog enige relevantie heeft.
.
Hoewel de PvdA zijn traditionele achterban al jaren geleden heeft verraden en op zoek is gegaan naar een alternatief electoraat. En wordt nu op zijn beurt verlaten door deze tijdelijke opvulling, ten faveure van de AK Partij. Gisteravond in Tegenlicht een onthutsende inkijk in de vijfde colonne. Bindende kijktip in uitzending gemist.
.
Voor de verdere uitverkoop van de belangen van wat ooit het Koninkrijk der Nederlanden was heeft dit alles geen impact. Die uitverkoop gaat door zolang het veelkoppig monster dat huist in het Haagse moeras het voor het zeggen heeft.

Glasgow Argus | 21-11-16 | 12:44

Stelling 7 is ook wel grappig. Er staat zoiets als, vind u de achterban van onze prachtige partij ook zo dom?

hero_of_heaven | 21-11-16 | 12:42

-weggejorist-

HijgentHert | 21-11-16 | 12:42

Hoe gehersenspoeld moet je zijn om een hoofddoekje een vorm van emancipatie te vinden? De afkeer van Wilders, doet sommige fopfeministen hun verstand verliezen. Het absurdisme en fanatisme van politiek correcten begint griezelige vormen aan te nemen.

Veritas Splendor | 21-11-16 | 12:40

Prima dat het OM een opportuniteitsbeginsel heeft, maar wil de uitvoerende macht daarover een keer verantwoording afleggen!?
Feynman | 21-11-16 | 12:12

Nee, uiteraard willen ze dit niet en gaan ze dit ook nooit doen. De willekeur in onze rechtspraak is alles zeggend.

MarcS | 21-11-16 | 12:39

Dankzij Drees academisch opgeleid. Maatschappelijk geslaagd. Familieman. Vrolijk, maar wel bezorgd wereldburger.
Orakel1958 | 21-11-16 | 12:31
Dus toch een teleurgesteld boze blanke man. Ik wist het.
hurenisvoorpaupers | 21-11-16 | 12:36
-
Maar wil je erover praten? Dan kan ik je het eerlijke verhaal nog eens vertellen. Kennelijk is het de vorige keer niet goed doorgekomen dus moet ik het nu wat beter uitleggen.

hurenisvoorpaupers | 21-11-16 | 12:39

@Koonkluk Huis
De voorstanders van Samsom stemmen op Samsom. De tegenstanders op Monasch, Roemer of Wilders.
Op één of andere manier vlot het stemmentrekken bij de PvdA het laatste decennium niet meer zo goed.

Heiner | 21-11-16 | 12:38

@Orakel1958 | 21-11-16 | 12:31
Drees heeft veel betekend voor dit land. Helaas werd alleen het "één koekje bij de koffie" als voorbeeld aangehaald om te bewijzen dat dé Nederlander niet bestaat. (Drees stond daar om bekend in het buitenland)

atheïstisch stemvee | 21-11-16 | 12:36

Dankzij Drees academisch opgeleid. Maatschappelijk geslaagd. Familieman. Vrolijk, maar wel bezorgd wereldburger.
Orakel1958 | 21-11-16 | 12:31
Dus toch een teleurgesteld boze blanke man. Ik wist het.

hurenisvoorpaupers | 21-11-16 | 12:36

Mark_D_NL | 21-11-16 | 12:21

Maar daar gaan ze bij Pauw, DWDD, Buitenhof en aanverwante programma's waar ik zelden naar kijk wat aan doen met stijlloze promotie waar geenstijl nog een puntje aan kan zuigen. Bij het laatste lijsttrekkersdebat tussen Rutte en Didi vóór de laatste verkiezingen zat er zelfs iemand in het publiek die op ieder antwoord van Rutte met zijn hoofd zat te schudden. Deze meneer bleek later in de campagnestaf van de PvdA te zitten en was door de regie zodanig geposteerd dat het de kijker niet kón ontgaan, al dat hoofdschudden. Nog wat gevangen in India btw?

eerstneukendanpraten | 21-11-16 | 12:36

@Mark_D_NL | 21-11-16 | 12:21

Mogelijk gaat de SP nog eens heel groot worden :-)

litebyte | 21-11-16 | 12:36

@hurenisvoorpaupers | 21-11-16 | 12:12
Dankzij Drees academisch opgeleid. Maatschappelijk geslaagd. Familieman. Vrolijk, maar wel bezorgd wereldburger.

Orakel1958 | 21-11-16 | 12:31

Een vuurspuwende tweekoppigedraak die elkaar nu verbranden en de PvdA totaal hebben vernietigd, in heel Nederland hangt de geur van zwaveldioxide, welke door dit tweespalt is veroorzaakt tijdens hun regeringsdeelname. Met name door het addergebroed Samsom en Asscher waarvan laatstgenoemde eigelijk de sluwste en de gladste ratelslang is.

Goedverdoemme | 21-11-16 | 12:29

En Ayaan Hirsch Ali!!

fikkieblijf! | 21-11-16 | 12:29

-weggejorist-

fikkieblijf! | 21-11-16 | 12:29

Toneelspel en aandacht afleiden ,einde pvda en terecht.
Wens is vader van gedachte , maar ja kiezend nederland bevat vele gezichten.geen vvdpvdad66glinks

medelmo | 21-11-16 | 12:26

Snap het nu eens. Dit is de good guy - bad guy act. De voorstanders van Samson stemmen in maart op Samsom en die van Asscher op Asscher. Beide stemmen voor PvdA binnen dus.

Rest In Privacy | 21-11-16 | 12:24

"Ons onderwijs polariseert", vinden ze allebei. Dat polariseren doen zij echter zelf, door onnozele kindjes vol te stampen met PC-propaganda.

Guido | 21-11-16 | 12:24

Geniet nu nog maar even van de PVDA artikelen na 17 maart 2017 zal er nooit meer over de PVDA geschreven worden. Ja, behalve dan in de geschiedenisboekjes.

Mark_D_NL | 21-11-16 | 12:21

Oeps... Lolo is zojuist in zijn eigen mes gelopen. Dit zal de gemiddelde Pvda-ert niet kunnen waarderen. Die zijn niet zo populistisch.

brughslurph | 21-11-16 | 12:21

@Desmoulins | 21-11-16 | 11:56
Of hij is pissig omdat'ie bedonderd is met die grijzewolvenmoskee.

Guido | 21-11-16 | 12:17

LOL@fappende Karl Noten.
Topic verder onbelangrijk.
Next.

R.B.Scott | 21-11-16 | 12:14

Oh Spartacus, je laat me lachen. Of huilen. Een van de twee. Diederik is exit. Hij weet het, jij weet het en ik weet het. De zogenaamde 'strijd' die nu gaande is tussen Diederik 'Vleespet' Samsom en Lodewijk 'Gluiperd' Asscher is een ideetje van Hans 'Vliegenvanger' Spekman en slechts bedoeld om van Gluiperd de nieuwe lijsttrekker te maken.

Monasch dreigde roet in het eten te gooien. Hij dreigde het toneelstukje in een echte strijd te veranderen. Daarom werd hij gemoved.

In dit toneelstuk speelt Vleespet de rol van de oude Sociaaldemocraat. Hij is de man met de achterhaalde en inmiddels onpopulaire ideeen, terwijl Gluiperd de frisse vent is wiens ideeen meer aansluiten bij de kiezer. Dit zal Vleespet worst wezen. Hij is immers toch al exit.

Maar ja, je kunt als deuger natuurlijk niet zomaar zeggen dat Wilders toch best wel gelijk heeft op een aantal punten. Dus wat doe je dan? Dan breng je je moderne Sociaaldemocratische *kuch* boodschap op een wijze die je achterban accepteert. Het resultaat is een gesubsidieerd toneelstukje.

Admiraal_de_Ruijter | 21-11-16 | 12:14

De PvdA is de binding met haar traditionele doelgroep al jarenlang kwijt, zo simpel is dat. De club is verworden tot een regentenpartij die maar één ding voor ogen heeft en dat is het pluche - en zo veel mogelijk bijvangst in de vorm van mooie, vaak nutteloze, baantjes en bestuursfuncties.

Dat iemand zich nog druk maakt om die club is eigenlijk niet te begrijpen. Voor de bühne wordt er nu een heel schouwspel opgevoerd om maar zo veel mogelijk aandacht te krijgen maar na 15 maart 2017 is het gewoon weer business as usual.

Wat mij betreft: op naar de 0 zetels!

Reinaert | 21-11-16 | 12:12

Die hele lijsttrekkersverkiezing is een farce. Een poging een hype te creëren en zendtijd te stelen. Asscher is de nieuwe man, andere uitdagers waren niet de bedoeling. Samson is het lijk in de kast waar Asscher op mag staan alsof het slechts een lege zeepkist is.

De PvdA weet zelfs niet meer of ze de allochtonen moet omarmen als slecht bediend electoraat, of de werkloze autochtone arbeidersklasse in de hoop dat ze niet overlopen naar de PVV of SP. De PvdA zelf weet al niet meer waar hun loyaliteit ligt, om over oplossingen maar te zwijgen.

AZC`s blijken uitvalsbasissen voor strooptochten op de plaatselijke bevolking. www.dvhn.nl/groningen/Marokkaanse-%E2%... Mensen die protesteerden tegen AZC`s werden weggezet als xenofoben, het blijken waarzeggers en zieners te zijn.

Peter den Oudsten: "Maar je kunt er ook niet omheen dat er momenteel ook veel Noord-Afrikanen worden gepakt." (die als asielzoeker uit vooral veilig Marokko en Algerije enige tijd vrij in Nederland rondlopen.

De burgemeester van Groningen vind daarmee aansluiting bij het xenofobe triade in de top van de PvdA:
Hans Spekman: We moeten Marokkaanse jongeren vernederen
Diederik Samson: Marokkanen hebben een etnisch monopolie op overlast
Rob Oudkerk: Kutmarokkanen

Wat extra interessant is, is de kwalificatie etnisch monopolie van Samson. Dat is WEL een kwalificatie richting ras, in tegenstelling tot de kwalificatie Marokkaan van Wilders.

Terwijl Knoops staat te pleiten dat Wilders het delict wat het OM verwijt geeneens gepleegd heeft, heeft Samson dat delict WEL gepleegd maar wordt daarvoor NIET vervolgd.

Prima dat het OM een opportuniteitsbeginsel heeft, maar wil de uitvoerende macht daarover een keer verantwoording afleggen!?

Feynman | 21-11-16 | 12:12

Door bovenstaande reactie te geven ben ik in de ogen van de linkse elite dom, xenofoob en ontevreden.
Orakel1958 | 21-11-16 | 12:07
Vast een boze witte man.

hurenisvoorpaupers | 21-11-16 | 12:12

Kan me niet schelen als die club maar oprot. Zal wel niet gebeuren omdat hun NPO-devisies vol op het orgel zullen gaan en Asscher de nieuwe messias zullen maken maar een mens mag hopen dat het gros van de partij van de arbeid toch echt aan het werk moet. Geenstijl zal heel wat wachtgeldtellers moeten gaan bijhouden, zelfs een zachte burgermeester-landing is niet meer vanzelfsprekend HOI Sharon Dijkstra

Bokito ergo sum | 21-11-16 | 12:11

@Lupuslupus | 21-11-16 | 12:06
Mijn gedachte ook. Samsom is toch al opgebrand, nu kunnen we er nog profijt van hebben.

VerenigingVanDieven | 21-11-16 | 12:11

Ik vind vooral dat het laatste punt veel zegt over de PVDA. Ze blijven dus vasthouden aan hun gezwets dat allochtonen zelf geen invloed hebben op hun succes in de samenleving.

IslamPislam | 21-11-16 | 12:11

Ideologische achterhoede gevechten om een achterban voor zich te winnen die ze van zich hebben vervreemd.

Jaren geleden zat ik in een voormalig Duits mijnwerkersgebied buiten te eten op een groot terras. Grote borden Spiessbraten aan lange tafels. Typisch Duits tafereeltje. Het was druk, rumoerig en gezellig. Tot er om de hoek een groepje salafisten in wapperende kledij met baarden verscheen. De gesprekken verstomden, een lange stilte viel. Iedereen keek, je kon een speld horen vallen.

Je kunt er als kosmopoliet nog zoveel Griekse of Latijnse termen aan ophangen, over hoe ziek en gevaarlijk demense zijn. Demense vertrouwen het gewoonweg niet. Voor de duidelijkheid; dit was een doorsnede van de bevolking die daar zat, op een gewone doordeweekse avond. Geen extreemrechtse bijeenkomst. Dit beeld heeft me nooit weer losgelaten.

atheïstisch stemvee | 21-11-16 | 12:09

Karl Noten .. lol

daytripper | 21-11-16 | 12:08

Dat intelligente menschen de zaak zo naar de kloten kunnen helpen .. het is onbegrijpelijk en ook wel lachwekkend.

daytripper | 21-11-16 | 12:07

Ooit maakte de PvdA van Drees het voor mij mogelijk te studeren. Daarna was er Mansholt die met zijn landbouwmechanisatie de boeren welvaart bracht en ons een overvloed aan betaalbaar voedsel opleverde.
*****
Maar vervolgens kwam de wartaal. Rattendenken. Men ging doemscenario's (club van Rome) aanhangen. En de mensen die al het werk deden kregen de schuld van alle problemen in de hele wereld. Inmiddels zelfs van de problemen uit de geschiedenisboeken.
*****
Er zijn zelfs mensen van ver weg die mij en de mijnen verwijten dat zij ongelukkig zijn. Waar ik met de beste wil van de wereld niets mee kan. Mijn eigen voorouders waren arme boeren, landarbeiders en dagloners.
*****
Door bovenstaande reactie te geven ben ik in de ogen van de linkse elite dom, xenofoob en ontevreden.

Orakel1958 | 21-11-16 | 12:07

Gevalletje 'good cop - bad cop'.

Lupuslupus | 21-11-16 | 12:06

deEerlijkeLeugenaar | 21-11-16 | 11:54
Dat ze daar in SA als vrouwen geen stap mogen zetten zonder een mannelijke begeleider en geen auto mogen rijden... is natuurlijk een gevolg van hun geweldige cultuur en geloof... prachtig toch?
Harstikke emanciperend zijn ze daar in Saudie Arabie.... vrouwen mogen zelfs naar buiten met een mannelijke begeleider!... zo fantastisch, anders moesten ze de hele dag binnen blijven,kan natuurlijk niet!! Echt een geweldige oplossing anders was het zo zielig voor die vrouwtjes.

Julia | 21-11-16 | 12:05

Er is dus toch nog keuze voor de leden. Mooi toch?

koeberg | 21-11-16 | 12:04

Waar de Partij van de Afspelers nog zichzelf in onderscheid met Kloodtzakken partij VVD is dat de illusie wordt gewekt dat de eensgezindheid binnen de partij op een speelse manier in twijvel wordt getrokken.

Niets is echter minder waar

litebyte | 21-11-16 | 12:04

Een schijngevecht binnen een schijnpartij.
De laatste stuiptrekkingen.

Sinister-President | 21-11-16 | 12:03

Tjonge wat schrijft die Spartacus toch slechte, geforceerde stukken met rare we dingen en vergezochte analogieën.

Elmauro | 21-11-16 | 12:00

Samsom zit als Greenpeacert en burkini-geilert gewoon bij de verkeerde partij. Dat wordt plek 41, achteraan aansluiten Diederik!

Bram van Ojik | 21-11-16 | 12:00

Wanneer een geloof voorschrijft dat zwarten alleen naar buiten mogen wanneer ze hoofddoek dragen dan is men racistisch bezig... wanneer een geloof voorschrijft dat vrouwen alleen naar buiten mogen met een hoofddoek en alleen mogen zwemmen in een burkini zijn we zogenaamd emanciperend bezig!

Julia | 21-11-16 | 12:00

Hey Samson, is een nonnenhabijt met kap en al ook een vorm van emancipatie?
Vind het zo typerend dat er altijd neerbuigend word gedaan over reformatorische dames met lange rokken of nonnen..... en die worden zogenaamd achtergesteld....
maar de islamitische hoofddoek en burkini is dan wel opeens een daad van emancipatie, YEAH RIGHT!

Julia | 21-11-16 | 11:57

Een burkini of een hoofddoek is ook een vorm van emancipatie.
Ja, zegt Samsom.

Wat denkt hij hiermee te bereiken?
Marokkaanse en Turkse mannen schijten al op de pvda, hun gehoofddoekte onderdrukte partners stemmen wat ze van hun meester moeten stemmen, ongehoofddoekte zijn het niet met hem eens, en de roomblanke kruidentheevrouwtjes die zelf met een hoofddoek op de foto gaan, vanwege solidariteit of zo, stemmen JFK The Jessias.

Dus hij staat enorm voor lul met zo'n oerdomme stelling, en hij wint er helemaal niks mee.
Lutsert.

Cuyahoga | 21-11-16 | 11:57

"Vrijhandel en globalisering vergroten ongelijkheid", het daar dan alletwee mee eens zijn, en vervolgens ongezien op het kruisje tekenen bij CETA, TTIP, meer EU, enz.

Ben je dan een hypocriete lul, of ben je dan een hypocriete lul?

TheEgg | 21-11-16 | 11:57

De aalgladde Asscher heeft niets dan de kastanjes uit het vuur gehaald voor de islamitische cultuur en nu ziet hij zeker iets van licht...

Trap er toch niet meer in.

Desmoulins | 21-11-16 | 11:56

Samsom kan beter naar Denk toe gaan. Die halen waarschijnlijk nog meer zetels ook als de PvdA.

sinar2 | 21-11-16 | 11:55

moralisme meltdown in 3,2,1...

Bert Konterman | 21-11-16 | 11:55

Er zijn ook heel veel geëmancipeerde vrouwen in SA volgens samsom.

deEerlijkeLeugenaar | 21-11-16 | 11:54

@ gestopt
Farage wereldleider? Zou ik nog maar een keer nalezen.

spuitje11 | 21-11-16 | 11:54

Vogelbeest | 21-11-16 | 11:50
-
Diep

hurenisvoorpaupers | 21-11-16 | 11:53

@gestopt
En bedankt kan nu koffie gaan opruimen!

flame_me | 21-11-16 | 11:52

Wapperende zwarte vlaggen of wapperende jurken met een vrouwtje daarin zijn een heel duidelijk statement, toch, PvdA?

spuitje11 | 21-11-16 | 11:52

Voor de bühne heren, voor de bühne. Verkiezingen, je weet toch.

zwartzondersuiker | 21-11-16 | 11:52

Ik ben stoned en dronken en lach om een scheet maar hiervan ga toch huilen? Laat het eens op je inwerken: Een burkini of een hoofddoek is ook een vorm van emancipatie
-
Wat bedoelt die goorlap nu feitelijk? Wie emancipeert? De boze blanke man?

hurenisvoorpaupers | 21-11-16 | 11:52

Ik vind het ook een vorm van discriminatie dat ik als boze blanke man (m/v) geen burka of hoofddoek kan dragen.

Nuchternederland | 21-11-16 | 11:51

Geert heeft goede relaties met de wereldleiders:
Poetin, Trump, Farage en le Pen
Dus ik denk dat het onder premier Wilders een stuk beter met ons zal gaan

gestopt | 21-11-16 | 11:50

50 jaar geleden stond de PvdA voor de emancipatie van de Nederlandse Arbeider. Dat hebben ze zó goed gedaan dat er halverwege de jaren '70 geen gewone "simpele arbeiders" meer over waren.
In plaats van dit in te zien en óf zichzelf op te heffen óf de doelstellingen van de partij te veranderen is men "simpele arbeiders" gaan importeren. De VVD wilde ze (net als nu in Zwitserland) hier laten werken en dan weer terugsturen naar hhet land van herkomst. Dat doen Zwitserland en Singapore en die zijn nu steenrijk. De PvdA zoch een bestaansreden. Ze hebben de buitenlanders tot "zielig" verklaard om toch vooral een bestaansreden voor de partij over te houden. Ze hebben de gezinshereniging bedacht.
Inmiddels zitten we met een multicultureel drama wat alleen maar groter wordt. Het is heel simpel te stoppen door óf de buitengrenzen te sluiten óf uit de EU te gaan en de eigen grenzen te sluiten voor nieuwkomers.
De PvdA heeft de mooiste samenleving ter wereld naar de kl*te geholpen omdat ze het zieligheidsdenken belangrijker vonden dan de Nederlandsche bevolking of de Nederlandsche samenleving.
Uitermate ironische dat 40 jaar lang moslims voor eigen mensen stellen nu het resutlaat heeft dat ze lekker onderweg zijn naar 0 zetels omdat zelfs hun zelf-geïmporteerde doelgroep niet met de Partij van de Afbraak te maken wil hebben.

Vogelbeest | 21-11-16 | 11:50

Wat een aandacht voor een splinterpartij met 9 zetels (volgens Maurice de Hoax)

kapotte_stofzuiger | 21-11-16 | 11:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken