#Wildersproces - Greet strikes back
5000 euro. Daar kun je Geert-Jan Knoops misschien een kwartiertje voor laten pleiten. Dus als het de Grote Blonde Demograaf om de centen te doen was, dan liep hij even langs de PIN-automaat en kon iedereen weer snel naar huis. Maar goed, er staat meer op het spel en dat weet Greet donders goed. Greet laat zich namelijk het zwijgen niet opleggen. De hitvlogger windt er hedenmorgen in de dode boom geen doekjes om: "Ik blijf dingen benoemen, zoals over terreur, waardoor ik al twaalf jaar lang met de dood word bedreigd. De terroristen hebben nu een bondgenoot gekregen in het OM. Ook dat wil mij de mond snoeren." En de terroristensvriendjes gaan spijt krijgen, heel grote spijt, belooft de Vragensteller des Vaderlands. The show must go on dus: vandaag start prof. mr. dr. Gerardus Godefrodus Johannes Alexander Knoops met zijn tweedaags pleidooi. Daarin zal hij 188 pagina's gezeur om meer stageplaatsen en 78 cent per aangifte naar de prullenbak proberen te verwijzen. Het spektakel is uiteraard rechtsreeks te volgen bij de kommersjeelen hieronder en zowel tevens alsook bij MONDDOOD24. UPDATE: VrijMiWitteWijn voor het OM en pils voor het plebs. Maandag half 10 gaan we verder.Voorpagina @telegraaf vanmorgen.
— Geert Wilders (@geertwilderspvv) 18 november 2016
Ik zal nooit zwijgen! pic.twitter.com/nxZh2a6L54
Reaguursels
InloggenHet Marokkaanse ras?
Dutch_Holland | 18-11-16 | 09:39
Vreselijk, ik moet in een land leven waar de rechters vinden dat er een Marokkaans ras bestaat.
Het moet niet gekker worden.
En die rechters hebben allen rechten gestudeerd aan een universiteit.
Wat zegt dit over de kwaliteit van de Nederlandse universiteiten?
Als Wilders veroordeeld wordt is het gedaan met de democratie
Het OM is een linkse club die alles uit de kast zullen halen om Wilders
monddood te maken. Ik hoop dat de rechterlijke macht wijs is en niet meegaan in het proces de democratie en vrijheid van meningsuiting om zeep te helpen. Dit is een zeer gevaarlijk spel Nederland zal een bananen republiek worden. Wordt hij veroordeeld dan heeft Wilders mijn volledige stem tijdens de volgende verkiezing.
Geert, svp niet zo overdrijven. WErkt alleen maar tegen je. Laat het aan je advocaat over, anders loopt die straks weg.
Volgens de fabeltjeskrant van het OM dus niet.
-weggejorist-
Dank je wel Openbaar Ministerie en Verenigde Naties. Nu schrijft men in de tegeltjes van Breitbart: "Racist is the new gay." www.breitbart.com/london/2016/11/18/wa...
Hebben jullie nu je zin?
Kan er iemand een crowdfunding voor Geert opzetten? Niet dat Geert van die 5000 wakker zal liggen maar om ze met een veelvoud van dat bedrag om de oren te slaan. Wellicht worden ze dan wakker.
Ofschoon ik Wilders een inhoudsloze piemol vind, wil ik toch even melden dat het OM hier een heel gevaarlijk spelletje speelt.
Als ze door een d66-rechter gelijk krijgt is dit de bijl/wortel/boom of wat dan ook aan onze samenleving.
Ik ga er alsnog vanuit dat de rechters dit een beetje kunnen inschatten en het OM voor de zoveelste keer in de hoek zet.
Hoofdredactioneel commentaar De Telegraaf naar aanleiding van het publiek dat minder, minder, minder durfde te roepen:
"Het heeft niets te maken met fatsoen en respect. Het was een poging om de eigen achterban te mennen ten koste van een complete groep allochtone Nederlanders. Het zette daarmee alle Marokkanen in ons land buitenspel. Daarmee overschrijdt de PVV-leider niet alleen zijn eigen grenzen, maar is zijn actie ook volledig in strijd met wat hij al jarenlang beoogt en bepleit." 20 maart 2014
En dan nu deze voorpagina? Kennelijk veel lezers verloren. Die zijn ze voorgoed kwijt aan alternatieve media.
"Minder Zwarte Pieten" is dus ook racistisch volgens het OM... Ha,ha,ha...
Ik heb urenlang de verdediging van Mr. Knoops beluisterd. Ik vind het knap hoe hij voor mij, als niet jurist, klip en klaar duidelijk maakt, dat aan de zaak tegen Wilders elke rechts-
grond ontbreekt.
Nu is recht hebben en recht krijgen een begrip dat door geëngageerde magistraten stelselmatig wordt verkracht weten wij. Op grond van dezelfde wetgeving kan het zomaar voorkomen dat je voor een vergelijkbaar misdrijf door de rechtbank in bijv. Leeuwarden wordt veroordeeld en in Amsterdam wordt vrijgesproken of in het geheel niet wordt vervolgd. Natuurlijk maakt elke rechter zijn eigen afweging dat die altijd onafhankelijk zou zijn, is een macabere farce.
Samsom PvdA: Marokkanen hebben het monopolie op criminaliteit;
Rob Oudkerk (die arts zonder grenzen) PvdA: ku(d)t Marokkanen;
Hans Spekman PvdA: over Marokkanen, je moet ze vernederen!
Daarin hebben zij natuurlijk helemaal gelijk, maar dat heeft Wilders JUIST OOK!
Werden er tegen hen aanklachten ingediend? Op voorgedrukte formulieren, zodat ook analfabeten hun kruisje konden zetten? Was er ook maar één niet politiek correct gedegenereerde OvJ die aandrong op vervolging? Niets van dat alles.
Helaas moeten wij ook ernstig twijfelen aan het "instituut" onafhankelijke rechter, zoals bleek bij de toegekende wraking van een rechter in schijnproces 1, tegen Wilders. Dat de tweede wraking werd afgewezen, doet, minimaal, afbreuk aan het vertrouwen op een eerlijk proces, laat staan op de uitkomst daarvan.
Linkse dominantie raakt nationaal en internationaal terminaal. Ook het tweede politieke proces tegen Wilders is volledig georkestreerd. De PvdA grijpt in zijn doodsstrijd naar ultieme reddingsmiddelen waaronder het in toenemende mate aanmoedigen tot het trekken en spelen van racisme- en discriminatie kaarten, omdat zij hun verongelijkten electoraat, ziet verdampen.
Dit hele schijn proces dient maar één doel. Wilders moet hangen! Wilders moet hoe dan ook, veroordeeld worden om hem reputatie schade te berokkenen. Met een strafblad komt hij bijv. de VS niet meer in.
Ik ben niet van plan om op Wilders te stemmen, als hij wordt veroordeeld, ook als dat is met een symbolische boete- voorwaardelijke straf of zonder straf oplegging, overweeg ik wel op hem stemmen. Niet vanwege zijn programma, ook niet vanwege zijn persoon, maar als protest tegen de enorme linkse elitaire, eigen cultuur verraad, machinerie.
Ik hoop dat Vrouwe Justitia (helder-der) ziende wordt!
.Bonfrere | 18-11-16 | 14:29 Ik moet er niet aan denken hoe zo´n maatschappij er uit gaat zien. Vrijheid voor iedereen, maar dan alleen binnen de normen van de PVV.
---
Ik moet er wel aandenken.
Het zou een enorme verademing zijn om de volgende tien jaar alleen Positief PVV geluid te horen op de MSM omdat de laatste 10 jaar alleen een negatief geluid te horen is waar de belastingbetaler ongewild voor moet betalen.
Een totale verkokering van het nieuws. Mijn dochter is journalist (afgestudeerd HBO) en kon alleen doorgaan door elke regel links en extreem links in te vullen. Anders GEEN diploma. Bij de opleidingen begint de linkse indoctrinatie. Het is staatspropaganda Een ander geluid is taboe.
Daarom vindt je de enige interessante journalistiek op het internet. Ook in veel andere landen is gekleurd nieuws normaal geworden. Neem Trump, of Merkel, of Brexit. Ondanks de propaganda/media oorlog was de uitkomst verbijsterend anders dan men wilde....
Tja, blind voor realiteit, en als iedereen hetzelfde verhaaltje blijft herhalen geloof je in je eigen gelijk. Dit soort nep journalistiek is aan haar laatste kunstje bezig... Nou, het werd tijd... Echte journalistiek van hoor en wederhoor licht al tientallen jaren begraven onder het puin van extreem links...
.
Trouwens ik en vele andere kritische denkers zijn geen volgelingen van wie of wat dan ook.
Doe niet zo belachelijk.
Het zijn realisten die niet geïnteresseerd zijn in propaganda of goedkope verkoopverhaaltjes van Rutte of Samsom met zijn "eerlijke verhaal" Die man heeft nog nooit in zijn leven ooit een eerlijk verhaal verteld..
Zo kan je uren doorgaan. Als je de tijd zou hebben...
Zag die 'hoogaangeschreven' Spong gisteren bij Pauw. Het OM had volgens hem een degelijk doorwrocht stuk in elkaar gezet, waar Knoops hooguit nog kon betogen dat de 'mores' de afgelopen jaar wat verandert kon zijn. Nou, ik hoop dat ie vandaag goed opgelet heeft. Heeft ie heel veel kunnen leren.
Excellent en intelligent pleidooi van de heer Knoops.
Zowel vanuit juridisch, staatsrechterlijk en rechtsfilosisch standpunt. Argumenten die vermoedelijk niet begrepen zullen worden door mensen als Spong, Bos e.d. Daar is hun intellectuele bagage te gering voor.
In deze zaak worden overduidelijk door het OM valse en onvolledige argumenten gebruikt waarbij afschuw voor het politieke Wilders-gedachtengoed de leiddraad is om te streven naar een veroordeling.
Ben dus zeer benieuwd hoe deze rechters met dit (deel)pleidooi zullen omgaan.
De heer Knoops staat de hele dag al een superinteressant pleidooi te houden waarin hij het requisitoir van het OM punt voor punt fileert.
Ik verwacht dan ook dat de rechters niets anders kunnen doen dan meegaan in de eis voor vrijspraak.
De berichtgeving over de amerikaanse verkiezingen was ronduit stuitend van partijdigheid.
@Roadblock | 18-11-16 | 15:02
Overigens vind ik dat je in mijn geval toch wel onterecht mijn bronnen in twijfel trekt, 2 uit 5 zijn letterlijke citaten van betrokkenen (en dat soort media kan je in ieder geval niet verwijten dat ze daar een loopje mee nemen.. ) en nog eens dat aantal is informatie die ze aan bronnen toeschrijven (maar dat is in deze fase altijd moeilijk om 'on the record' te krijgen, ergens ook verklaarbaar). New York Times is een stuk waarin experts aan het woord komen over de uitwerking van die belastingplannen (die ook wel degelijk zijn doorgerekend en vooral ook voordelig uitpakken voor die 1%). Ook partijen als VNL hebben trouwens ingrijpende stelselwijzigingen in hun programma staan (vlaktax..) en iemand als Joram van Klaveren wordt in verband gebracht met zo'n Edmund Burkestichting, die ook wel degelijk voor vormen van aristocratie in Nederland pleiten: "Het doel van de Burke Stichting is om een "aristocratie binnen de democratie" te stichten, een nieuwe elite die wordt ingewijd in de klassieke bronnen van de Grieks-Romeinse oudheid en de Joods-christelijke ethiek." [..] "De statuten van de Burke Stichting verbieden het aan de Stichting om zich met partijpolitiek in te laten. Oud-directeur Bart Jan Spruyt maakte op 2 januari 2006 bekend dat hij fulltime in dienst is getreden van Groep Wilders, die partij die hij op 17 augustus van dat jaar alweer verliet. PVV-Kamerlid Joram van Klaveren was voor zijn kamerlidmaatschap van 2010 een regelmatig bezoeker van lezingen van de stichting en schreef verschillende artikelen voor de liberaal-conservatieve websites Het Vrije Volk en de Dagelijkse Standaard." nl.wikipedia.org/wiki/Edmund_Burke_St...
Bonfrere | 18-11-16 | 15:09
De subsidie van de publieke omroep intrekken is voor jou dus het afschaffen van de persvrijheid :)
Ach ja, zo hebben we beide bronnen waaruit we onze mening vormen.
Ik zou ze toch wat breder en wat minder eenzijdig zoeken als alleen de NOS, Nieuwsuur, DWDD, en Pauw.
Geert-Jan Knoops maakt gehakt van het OM, en het is geen halal!
-weggejorist-
Aan de reacties te zien is het nog niemand opgevallen dat wat het OM wil, de vrijheid van meningsuiting beperken door het discriminatieverbod, een hellend vlak is.
Vrijheid van meningsuiting mag niet beperkt worden!
Wat is anders het volgende?
Het discriminatieverbod gaat niet alleen over een verbod op discriminatie op grond van ras, nationaliteit of afkomst. Het gaat ook over een verbod op discriminatie op grond van religie. Duss...
Straks mag zeggen dat je minder religieus onderwijs wil, of het helemaal af wil schaffen (hoi, Jan Roos, www.dagelijksestandaard.nl/2016/09/vnl... ), ook al niet meer.
De vrijheid van meningsuiting, zoals het OM hoopt door het discriminatieverbod straks beperkt, wordt dan ook beperkt door religie.
Precies zoals de Sharia landen ook willen en in hun verdrag hebben opgenomen. ( art. 22a Cairo Declaration on Human Rights in Islam en.wikisource.org/wiki/Page%3ACairo_D... ). Dat betekent dus dat men, en dus ook Jan Roos en elke andere politicus, alleen nog iets mag zeggen over bijvoorbeeld de islam zolang dat in 'overeenstemming met de Sharia, is.
Daarom..
De vrijheid van meningsuiting weegt zwaarder dan het discriminatieverbod.
Knoops maakt wel gehakt van de linkse puree, Knoops heeft alvast allerlei jurisprudentie van het Europees Hof goed bestudeerd en slaat nu de D66-ers flink om de oren!
Wouter Bos zal net als Denk en consorten het schaamrood op de kaken krijgen, ik zou alle gemaakte kosten eisen!!
-weggejorist-
Bonfrere | 18-11-16 | 14:29
Begin niet over de vrijheid van meningsuiting hier.
Zolang het in de lijn van de multicul-brigade ligt is het ok.
Probeer eens kritiek te hebben op de Islam, gedrag van marokkanen enz. en de gehele linkse gedachtenpolitie valt over je heen.
Je herinner je toch nog wel Gregorius Nekschot die door 10 politiemensen van zijn bed gelicht werd?
Moet je eens hardop zeggen dat je PVV stemt in het onderwijs, overheidsinstanties etc. Krijg je een leuke korte carriere.
En voor mij mag de publieke omroep zijn subsidie verliezen.
De berichtgeving over de amerikaanse verkiezingen was ronduit stuitend van partijdigheid.
Vergelijk de rouwstemming na het winnen van Trump eens met de halleluastemming na Obama.
En je noemt dat kritisch? Kritisch naar 1 kant is niet kritisch maar kritiekloos.
@Normpje | 18-11-16 | 09:50:
Tja, het is toch écht waar. Goed opgeleide Marokkaan die al jarenlang hard werkt voor z'n centen en volledig maar dan ook volledig geïntegreerd is. Mooier kan ik het niet maken, het komt dus wel eens voor ......
-weggejorist-
@knerf | 18-11-16 | 14:20
:)
Lewis Lewinsky | 18-11-16 | 11:12
Geen eis tegen Rutte en ook geen vonnis hoewel hij dus discriminerend handelde....
Gevalletje klassejustitie dus...
Bonfrere | 18-11-16 | 13:52 Citaat: Wilders is nou eenmaal totaal niet kritisch op het Rusland van Putin, hetzelfde Rusland dat een broertje dood heeft aan persvrijheid en andere aanverwante kenmerken van een democratie. Ik vind het dus een giller om te claimen dat de persvrijheid in NL in het geding is terwijl Wilders selectief kritisch is t.o.v. andere regimes. Turkije zou een dictatuur zijn (dat is natuurlijk ook zo) en Rusland is dat niet.
--------
Nou , het selectief zijn van Wilders heeft een reden:
Het zijn niet de Russen in dit land die zich als een kolonie van Rusland gedragen. Het zijn de Turken waarvan Erdogan vindt dat het zijn mensen zijn en daar druk op uitoefent. Verder zijn het niet de Russen in dit land die de islam aanbidden, maar de Turken en de rest. Het zijn dus niet de Russen die hier haat moskeeën bouwen, maar de Turken en de rest.
Het zijn NIET de Russen die hier hun burgeroorlog willen uitvechten, maar de Turken met de tweestrijd Gulen tegen Erdogan.
En wat de Persvrijheid aangaat heeft nederland persvrijheid waar de Pers dus geheel vrij zich als een spreekbuis van de gevestigde orde blijkt te spreken.
En vooral links. Tegen Trump, tegen de PVV tegen Le Pen tegen Brexit, Onze pers behoort tot de regentenzuil op wat uitzonderingen na die vooral op internet te vinden zijn.
OM ziet de lange termijn niet. De eis levert de PVV zeker 5 zetels meer op. Daar kun je een hoop invloed mee krijgen om wetten mee te veranderen. Deze boemerang gaat hard aankomen. Misschien ook wel eens goed. Wat een prutsers. Tijd voor grote schoonmaak.
Dan stap ik in Maart maar over mijn probleem met enkele punten in het PVV-programma heen en geef mijn stem aan de PVV.
Vrijheid van meningsuiting en een groeiende hekel aan het politieke establishment plus een hoognodig signaal richting justitie/rechterlijke macht hebben mij daartoe doen besluiten.
Als je niet eens meer met zoveel woorden mag zeggen dat Marokkaanse Nederlanders verreweg de meest problematische groep allochtonen zijn houdt het wat mij betreft op.
Deze petitie heb ik vanzelfsprekend ook al ondertekend.
petities.nl/petitions/ik-sta-naast-ge...
-weggejorist-
In dezelfde logica redenerend: Het OM wordt door buitenlandse rassen misbruikt om het Nederlandse ras de mond te snoeren. Daarmee beweegt het OM zich op zeer glad ijs. Feitelijk is het OM strafbaar, zij ontpopt zich als land en ras verrader. Ik hoop dat er aangifte wordt gedaan voor deze misdaad tegen de menselijkheid. Het Nederlandse ras heeft het recht zich te uiten door middel van een woordvoerder zoals de Heer Wilders. Ook als de argumenten niet leuk gevonden worden door een ander ras.
Het Om moet wel volgens haar eigen normen en waarden de raszuiverheid in de discussie volgen. Anders wordt het chaos.
Koonkluk Huis | 18-11-16 | 13:02 Marokkaan is nu door OM feitelijk tot soortnaam gedoopt voor crimineel, overlastgever, ongewenst persoon. Net als Tokkie een soortnaam is geworden. Knappe prestatie van OM.
-------
Ras en soort zijn biologische begrippen. Waar een soort met een andere soort geen nageslacht kan produceren.
Kan een ras met een ander ras dat wel.
---
Alleen hier wordt door het OM opeens alle nationaliteiten aan een ras gekoppeld. We hebben dus het Luxemburgse ras, het Zwitserse ras, het Australische ras en het ras Verenigde staten van Amerika......
.
Bizar. Wanneer leken zich opeens begrippen toe eigenen om er een geheel nieuwe betekenis aan te verbinden wordt het een en al chaos. Uiteindelijk snapt niemand meer wat er bedoelt wordt.
Daarmee is de term racisme een nietszeggende term geworden die te pas en te onpas gebruikt kan worden om mensen te labelen als racist zijnde. Kritiek op islam wordt zelfs islamofobie genoemd. Een niet bestaande medische term om dezelfde reden gebruikt. Onwelgevallige meningen de mond snoeren en demoniseren.
Ardbeg | 18-11-16 | 12:47
Ben het geheel eens met deze tegel van u. Scheiding der machten. Vandaar dat Greet nu te recht staat, naar mijn mening, in een politiek proces. Vrijspraak dus wat mij betreft.
Als Wilders wordt veroordeeld dan lag dat niet aan Knoops, maar duidelijk is dan wel dat iedereen in maart op Wilders moet gaan stemmen om de wetsartikelen op de vrije meningsuiting te laten veranderen.
@Rwpo | 18-11-16 | 11:49
Als je dat stuk goed lees, kan je niet anders dan tot de conclusie komen, het beest 666 beheerst de Linkse Politiek.
@diek | 18-11-16 | 12:55
Daar bij hoort ook de vervolging van hen die aangifte tegen Wilders hebben willen bevorderden, ook zij zouden moeten opdraaien voor de toegebrachte schade aan Wilders.
Bonfrere | 18-11-16 | 12:34
Ik zei het al eerder Putin is geen lievertje.
Maar de eenzijdige berichtgeving stoort mij.
Wat is de bedoeling? Een full-scale oorlog met Rusland?
De bevolking daar staat tov het westen achter Putin.
Wij, en vele navo-landen in europa hebben ons leger kapotbezuinigd.
Alles wat Putin doet wordt over gejammerd en gejouwd.
Vergeet niet dat er ook een russisch burgervliegtuig boven de Sinai is neergehaald - Wat hoorde je hier in de pers over?
Oefeningen van Rusland- zijn een bedreiging.
Oefeningen van het westen- zijn slechts afschrikking.
Probeer het ook eens van de andere kant te bekijken.
Het misselijke gedoe met het tanken van oorlogschepen in de middelandse zee kan ik toch niet anders als treiteren uitleggen.
Zonder te willen vervallen in "Ja, maar die" retoriek valt het mij wel op, dat er ook vreselijke oorlogsmisdaden door Saoedi Arabie in Jemen worden begaan, maar daar staat de pers niet van vol, want bondgenoot van Amerika en olie.
Turkije is bezig aan de oprichting van een nieuw 3e rijk compleet met gevangenkampen en bombarderen van eigen bevolkingsgroepen.
Turkije is nog steeds een goede gesprekspartner in de EU.
Nee, Putin is de baarlijke duivel volgens jou waartegen iedereen zich uit moet spreken.
In werkelijkheid hebben we maar 1 gemeenschappelijke vijand en dat is IS.
Maar daar gaat de "Trump-kliek" zoals jij dat noemt wel wat aan doen.
Naast de duitse rassenleer, is er sinds gisteren een geheel eigen en unieke nederlandse rassenleer. Met dank aan Wouter Bos.
Marokkaan is nu door OM feitelijk tot soortnaam gedoopt voor crimineel, overlastgever, ongewenst persoon. Net als Tokkie een soortnaam is geworden. Knappe prestatie van OM.
diek | 18-11-16 | 12:55
.
De rechtbank kan in haar uitspraak het O.M. niet-ontvankelijk verklaren, dan is het hele circus afgelopen en kan het O.M. daar ook niet tegen in beroep gaan. Wat bij een vrijspraak wèl tot de mogelijkheid behoort.
Dit wordt natuurlijk vrijspraak. De rechters kunen niet anders. Hoe graag ze ook anders zouden willen. Hte is nog even wachten op die vrijspraak, maar vooruitlopend dacht ik: Hoeveel schadevergoeding kan Dhr Wilders gaan vragen. Weer onterrecht beschuldigd worden. Met daarbijkomende (hoge) advokaatkosten. Het is niet niks om eigenlijk al jaren en tot twee keer toe vals beschuldigt te worden. Is een miljoen voldoende?
-weggejorist-
Hommel | 18-11-16 | 11:44
Daarom zei ik ook retorisch... Zoek maar op wat het betekent.
Roadblock | 18-11-16 | 12:29
Ik leg juist net het verschil uit.
Jesses Klaver | 18-11-16 | 12:27
Nee, maar ik vind het ook niet gewenst dat mensen door de politiek uit hun functie worden gezet op basis van een vermoeden van een bepaalde politieke voorkeur. Of omdat ze iets beslissen wat de huidige machthebbers niet aanstaat. Laten we aub onze scheiding van de drie machten in stand houden. Laat de politiek wetten maken en laat de rechtspraak aan de rechterlijke macht over. En laten we als volk onze regering niet zoveel macht geven dat ze van ons land een totalitaire staat maken. Zoveel vertrouwen moet je niet in de politiek hebben, want macht die je afstaat krijg je maar zelden terug. We zijn Nederland, geen Turkije.
Marokkaan zijn is dus een ras. Een marokkaan met 2 paspoorten is dus ook 2 rassen? Of is nederlander geen ras?
-weggejorist-
Het lijkt me inmiddels duidelijk dat Knoops er niet in gaat slagen de rechters te overtuigen. De argumenten zijn steekhoudend, de rechtbank uitleggen dat het OM als de rechtbank niet deugt zal niet gehonoreerd worden. Ik hou inmiddels rekening met een veroordeling, maar ja dat stond al van te voren vast.
Dit pleidooi dient dan voor nu enkel nog de status van Knoops als autoriteit en het politieke manifest van Wilders. Een strafblad is niet fraai, maar meer ook niet. Een hoger beroep zit er nu dus al aan te komen.
Ardbeg | 18-11-16 | 12:11
U stelt discriminatie gelijk met racisme.
Ik ken hele bevolkingsgroepen die zodra ze het idee hebben gediscrimineerd te worden onmiddelijk "rassies" beginnen te roepen, hoewel ze niet een bepaalt ras vertegenwoordigen.
Van Dale:
ra·cis·me (het; o)
1theorie die de superioriteit van een bep. ras verkondigt
2discriminatie op grond van iemands ras.
Ardbeg | 18-11-16 | 12:13
Greet zal types die van hun standpunt afwijkende meningen stelselmatig als 'fascistisch' afdoen - en daarmee zelf natuurlijk fascistisch zijn -verwijderen uit posities waar fascistisch zijn niet direct gewenst is. Zoiets? Zeg maar vooringenomen rechters, OM leden, Unisversiteitesbestuuurders etc. Valt u ook in de doelgroep?
@Roadblock | 18-11-16 | 12:08
Laten we het erop houden dat je dingen soms een beetje prikkelend kan neerzetten in comments hier ;) En ik richt me ook op mensen die zich daardoor "aangesproken" zouden kunnen of moeten voelen.. had dus bij wijze avan spreken ook een 'PVV-kiezer' naast je kunnen wezen (ik probeer ook wel weer niet iedereen met een blokkwast als 'proud to be ignorant' af te schilderen).
En ik geef toe dat de alternatieven om te kiezen niet altijd overhouden (zeker niet bij de afgelopen Amerikaanse verkiezingen) en zou je mijn comments daarover in de aanloop zou lezen (onder andere alle debatten), dan zou je kunnen lezen dat ik ook wel zie wat de problemen zijn van groepen kiezers.
Maar om nu de erfbelasting in de VS te gaan afschaffen , hoe dient dat mensen die op allerlei manieren hun manier van leven onder druk voelen staan. Erfbelasting in de VS wordt sowieso alleen betaald door mensen die meer dan $10 miljoen (!!) nalaten.. en dan is het iets van 40%.. er is echt een slag dat juicht dat ie nauwelijks salaris hoeft (maar regelt 100-den miljoenen voor zijn kinderen en dat gaat ten koste van miljarden in de begroting.. ondertussen liggen zijn eigen Republikeinen in het congres dwars dat economische stimuleringsplannen die vooral de onder- en middenklasse lang-op-gehoopte economische groei zouden kunnen brengen financieel ongedekt zouden zijn.. dan zou er iets moeten knagen toch dat je genaaid bent - of in dit geval lijkt te gaan worden.. ).
Bonfrere | 18-11-16 | 12:05
Waaarom zou Wilders kritiek op Putin en Rusland moeten hebben toen de MH17 neergeschoten was?
Misschien als hij een glazen bol had zoals u waarin u meteen kon zien dat Putin erachter zat?
Putin is geen lievertje, dat weet elk zinnig mens, maar de hijgerigheid waarmee de Media en de EU de laatste jaren een anti-Putin stemming wilden kweken heeft mij altijd verbaasd.
Ik vermoed dat dit ook zal gaan veranderen met een andere leiding in Amerika.
De pers heeft n.l. altijd de machthebbers naar de mond gepraat.
Knoops for president!
(je moet dan wel van het vragenuurtje een vragenweek maken).
Maar na de 'D66-officieren', 'linkse media' en 'politiek correcte universiteiten' hebben we nu ook een OM als bondgenoot van Al Qaida. Hij begint een beetje Erdoganeske trekjes te krijgen die Geert, is hij ook van plan om rechters die hem niet aanstaan te ontslaan, kranten en tv stations te sluiten en scholen dicht te gooien? Of wat gaat hij er aan doen?
keestelpro | 18-11-16 | 10:16
Je bent in de war met de definitie van racisme.
Artikel 1 van de grondwet zegt: 'Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.' Anders zou een kroeg ook homo's, vrouwen of D66'ers mogen weigeren.
nickolaas | 18-11-16 | 11:20
Je begint sterk door de nuancering "mijn waarheid" aan te brengen, maar daarna verzand je al snel in de denigrerende aanname dat Trump kiezers en Wilders kiezers per definitie uit de onderste laag van de bevolking komen.
Kies je bronnen wat minder eenzijdig, die je noemt waren namelijk allemaal pro-hillary, en bekijk eens wat statistieken over de verkiezingsuitslagen in Amerika.
Hoe weet je eigenlijk dat Wilder-kiezers geen f*ck om persoonlijke ontwikkeling geven? - een aanname dus.
Waarom denk je dat PVV-stemmers "Proud to be ignorant" zijn? een aanname dus.
Wat bedoel je met PVV-types? een vooroordeel.
Heb je ooit wel eens met iemand gesproken die van plan is PVV te gaan stemmen?
Je gebruikt nog steeds dezelfde neerbuigende retoriek als Hillary (deplorables), die veel kiezers in het Trumpkamp deed belanden.
De meerderheid van de Amerikaanse bevolking heeft Trump gestemd. Live with it.
En als Wilders een grote verkiezingszege behaalt heeft de kiezer gesproken.
De kiezer die zijn zorgen en problemen serieus genomen wil zien.
@dijkbewaker | 18-11-16 | 11:46
@appelvink | 18-11-16 | 11:47
ok, nemen jullie voortaan het 'corvee' op je om 'proud te be ignorant'-types hier uit te leggen dat hun/jullie politieke idolen zo'n muur in 'metaforische zin' zin bedoelen, flikker ik die inmiddels wat trage tablet het raam uit en gaan we voor mij part ieder ons weg..
Wilders krijgt veel steun van 'mensen binnen Defensie en Justitie'
Geert Wilders heeft via zijn advocaat 'honderden' steunbetuigingen gekregen voor zijn proces. 'Ook van mensen binnen Defensie en Justitie'. Dat vertelde zijn advocaat Geert-Jan Knoops vandaag in de rechtszaal.
Volgens hem heeft hij vannacht een appje had gekregen van een 'zeer hoog gedecoreerde militair' die hem wilde steunen. Dit deed hij namens een groep militairen die in Afghanistan 'vol overgave' had gevochten omdat de 'vrijheid van meningsuiting ons grootste goed' is. Knoops citeerde het bericht: 'Jullie hebben in elk geval onze onvoorwaardelijke steun.'Verder betoogde Knoops in vele gedaanten dat strafvervolging feitelijk inhoudt dat van de rechtbank een politieke uitleg gevraagd wordt van de uitspraken van Wilders. Juist omdat deze betrekking hebben op het verkiezingsprogramma van de PVV en dus op de politieke opvattingen van Wilders. Knoops: 'Hoe kunnen partijstandpunten niet strafbaar zijn en uitspraken daarover wel? Einde verhaal, einde oefening.'Knoops waarschuwde dat dit proces grote gevolgen voor de rechtsstaat zou hebben. 'We verwijzen naar Turkije, maar ook hier zijn politieke processen anno 2016 nog steeds mogelijk. Ook hier staat de scheiding der machten onder druk. Over tien jaar kijken we terug en vinden we dat dit proces nooit had moeten plaatsvinden, zoals we nu, ook mensen binnen Justitie, terugkijken op het proces tegen Hans Janmaat.'!!!! deels cop + plak uit de dodenbomen krant
-weggejorist-
Europe: Let's End Free Speech!
Are European Countries Now Police States?
www.gatestoneinstitute.org/9311/europ...
@Sans Comique | 18-11-16 | 11:43
Ik durf te beweren dat jij in je verhaal een paar stappen achterligt op mijn betoog. Dat gaat namelijk over 'the day after' - wat nu de realiteit is - en een inschatting van hoe het dan verder gaat. Daar zie ik weinig van terug in jouw verhaal.
Dus, denk je in de dag erna en denk hetzelfde als Wilders vermoedelijk: "Now What??" .. en zet dat in een vervolg opje betoog hieronder (pak voor mij part het PVV-verkiezingsprogramma er even bij.. dat is dezer dagen behapbaar in tegenstelling tot de broddelwerkjes die Martin Bosma daarvoor neerpende, zonder trouwens de PVV-fractie daarin te betrekken - dat laatste is volgens mij trouwens onveranderd..). Maar ik dwaal af - pen ff de reactie die je had moeten plempen (om te kunnen zeggen dat ik achter zou lopen..).
Bonfrere | 18-11-16 | 11:15
Hoe kun je kritiek hebben over iets wat je niet weet? Doet onze overheid wat om achter de waarheid te komen die wat meer middelen tot hun beschikking hebben? Noppes, nada.
@Lupuslupus | 18-11-16 | 10:30
Inderdaad als 90% of 80% van een groep crimineel is, mag je dus gewoon stellen dat alle Marokkanen crimineel zijn!
Die andere 20% zijn nog niet betrapt, uiteraard zullen er wel uitzonderingen zijn
-weggejorist-
Nuf said: opiniez.com/2016/11/17/marokkanen-zij...
@Roadblock | 18-11-16 | 11:32
Ha dank. Kon eventjes niet op tegen zoveel kletspraat.
De koran is één en al haatzaaien. In detail wordt uitgelegd hoe de ongelovige afgeslacht moeten worden. En hoe Joden behandeld moeten worden. Haatzaaien doet dat boek. ISIS krijg je er door, en het opblazen en terroriseren van de bevolking.
Wanneer gaat het OM dat eens vervolgen. En de aanhangers van die religie en dat boek. Vrijheid van godsdienst? Ah. Dat is dus een groter goed dan vrijheid van meningsuiting. Duidelijk.
Noem jezelf een religie, en klaarblijkelijk mag je dan oproepen tot genocide, moord en hoofden afhakken. Klinkt toch heel wat ernstiger dan 'minder, minder'.
nickolaas | 18-11-16 | 11:20
Uw lange oninteressante plempsels worden steeds warriger. Ik lees ze niet eens meer, al die onsamenhangende zinnen over onderwerpen die niets met het betreffende item te maken hebben.
Tip: Ga een boek schrijven en zoek een uitgever.
@Marie Curieux | 18-11-16 | 11:32
Dank, Marie.
Als Wilders veroordeeld wordt, is dat de eerste stap op weg naar dit:
.
youtu.be/Nzz700H6T9M
.
Dat gebeurt er als je de rechtsspraak overlaat aan (National) Sozialisten...
nickolaas | 18-11-16 | 11:20
-----
Geen touw aan vast te knopen.
Waar het mij om gaat:
Zat er wat in de thee? Of nu al aan de wodka?
Implants | 18-11-16 | 11:01 Die uitspraak werd het publiek in de mond gelegd, en het geheel wat van tevoren bedacht en gerepeteerd. Demagogie voor beginners.
nickolaas | 18-11-16 | 11:20
Je redeneert vanuit het wereldbeeld van onze politici en journalistiek. En die zitten er iedere keer naast. Het heeft gen zin om er allerlei fictieve randverschijnselen en zaken bij te halen, het resultaat is reëel, is werkelijk, is wat er echt is. Trump won, Wilders gaat waarschijnlijk ook winnen. Journalistiek en politiek zaten en zitten er nog steeds flink naast, en in het verlengde jij dus ook. Je vertoont dezelfde refelx als de politiek. 'Als Wilders zou winnen kan ik mij niet voorstellen hoe het verder moet'. Je haalt zelfs de oude PvdA erbij. ook toen zat die al vol met machtszoekertjes hoor.
Op alle belangrijke zaken faalt onze politiek al decennia lang waardoor het nu zo'n rotzooi is geworden.
De amerikanen, en in het verlengde wij (jij niet), kiezen liever voor een onzekere toekomst (die nooit zo apolcalyptisch kan zijn als door de verliezers voorspeld) dan doorgaan op weg naar de afgrond.
Even invullen:
petities.nl/petitions/ik-sta-naast-ge...
petities.nl/petitions/boycot-de-parti...
Lewis Lewinsky | 18-11-16 | 11:10 Maar het blijft een leuk weetje. Hartelijk dank.
Laten wij Rutte vervolgen voor flessentrekkerij, u weet wel die 1000
Smerige oplichter en bedrieger.
@Lewis Lewinsky en @Raad_maar_raak!
De livestreams liggen eruit omdat er een pauze tot 11:40u is ingelast n.a.v. het verzoek van Knoops om het OM niet ontvankelijk te verklaren.
Bonfrere | 18-11-16 | 11:15
1.Eerst bewijs dat de MH17 is neergehaald door de russen.
Het is wel angstwekkend stil na aanlevering van de radargegevens vindt u niet?
2.Geen enkele kritiek toen het vliegtuig is neergehaald?
www.google.nl/search?q=mh17+tweets+wi...
U roept maar wat.
@jawor36 | 18-11-16 | 10:17
En dat het merendeel van die "aangevers" niet het flauwste benul hadden waarvóór ze precies aangifte deden doet zeker ook niet ter zake? Sommigen waren zo goed als analfabeet en konden slechts een kruisje plaatsen bij iets dat ze niet eens konden lezen(!). Dit hele aangiftecircus was op touw gezet en er werd volop aan mee gewerkt door de usual suspects. Bij de dagelijkse schoffering van inheemse Nederlanders wordt er niet eens gereageerd op je aangifte. Of wordt deze zelfs actief ontraden(!). Barbertje moet hangen omdat Barbertje met een enorme speld de Multikul kumbaja heeft door geprikt waar de gehele Linkse Goegemeente zo van in vervoering is. Dat het voor de doorsnee inwoner van dit land allemaal wat minder fijn uitpakt zal hen aan de linksdraaiende anus oxideren. Zij hebben er in hun Grachtengordels en Safe Havens geen enkele last van. In tegenstelling tot de gewone mens die lijdzaam en monddood gemaakt moet toezien hoe zijn/haar buurt afglijdt tot iets dat zó naar het M.O. kan worden geteleporteerd.
En hoe luidde de eis en de veroordeling?
Ik zie niks verder...
knerf | 18-11-16 | 11:05
Rutte was staatssecretaris, zat in het kabinet en is VVDer. Ik heb nergens iets over een eis tegen hem kunnen vinden.
Gevalletje 'niet meer doen, hè? Beter oppassen in het vervolg'.
Oh. Het is pauze tot 11:40 uur.
Pauze tot 11:40, niets aan de hand.
Dit is toch om te kotsen! Het verweer van de verdediging Wilders begint en alle livestreams zijn eruit!
RTL Wel de microfoon op de redactie aanhouden, top!
@Dommelsch | 18-11-16 | 11:23
Ja. Ik blijf zoveel mogelijk van die knopjes af, zei hij.
Rechterlijke macht = D66 = problemen ontkennen.
Geeft niet dat er problemen zijn, als maar niemand er over praat.
Toch, overheid?
RTL-stageaires overleggen over de functie van de knopjes. Geluid staat open, sukkels!
Lewis Lewinsky | 18-11-16 | 11:20
Techniek heeft de microfoon nog open staan.
Zeg RTL! Waar blijft de stream?
@Jonkheer Wttewaall | 18-11-16 | 10:05
Dit steekt nog pover af bij de dagelijkse urenlange zendtijd die de PvdA op de Nationale Propaganda Organisatie krijgt. Betaald van uw en mijn belasting geld, ook als u en/of ik dat helemaal niet willen. Om maar eens iets noemen.
"Terroristen hebben nu bondgenoot in OM"
@artikel
Nou ja, ik ben wel voor respect voor andere mensen enzo - maar soms is het ook wel eens goed om mensen gewoon de waarheid (ok, prima - mijn waarheid) even voor te houden.. Als ik de Wilders stemmers even in hetzelfde mandje gooi als de Trumpstemmers (ok, het segment dat zich door mijn commentaar aangesproken zou kunnen voelen - of misschien wel 'moeten' voelen..). Een deel van die mensen kan je echt niet normaal een gesprek mee voeren.. die muur - ik heb er hier minimaal 2 meter tekst over geplempt - is volgens de laatste berichten uit het Trump-kamp inmiddels een 'metaforische muur' "And surrogates for Trump have been suggesting that the wall might end up being more of a metaphor for enhancing border security than an actual bricks-and-mortar barrier. " www.politico.com/story/2016/11/trumps-...
En verder zullen mensen zich moeten realiseren dat geen serieus mens die iets meer van veiligheid weet dan pakweg Louis Bontes zich met een Wilders-kabinet gaat inlaten om goede oplossingen te bedenken om pak-em-beet Nederland veilig te houden. Zelfs de mensen die hebben opgeroepen dan in ieder geval in het landsbelang te gaan praten over een functie in de Trump-regering, zijn daar na 1 gesprek van teruggekomen: " "After exchange w Trump transition team, changed my recommendation: stay away," he tweeted Monday morning. "They're angry, arrogant, screaming "you LOST!" Will be ugly." " www.politico.com/story/2016/11/former-... Verder heeft het hoofd van de Amerikaanse nationale inlichtingendienst, James Clapper - waar in ieder geval mensen die met hem werkten wel tevreden over waren - ontslag genomen. Hierdoor zal hij niet onder de nieuwe president hoeven dienen. "Intelligence chief Clapper says submitting resignation felt pretty good " www.washingtonpost.com/news/powerpost...
Verder zijn de mensen die ie wel heeft kunnen aanstellen nou niet helemaal mensen die algemeen respect genieten om hun kundigheid: "Michael Flynn said to be offered job of Trump national security adviser" www.theguardian.com/us-news/2016/nov/...
Verder lijkt het in het vooruitzicht te liggen, dat Trump vooral ook obstakels zal gaan wegnemen om de rijksten nog rijker te maken.. neem erfbelasting: "Trumps Changes to the Tax Codes May Encourage Dynastic Wealth" www.nytimes.com/2016/11/12/your-money/... Dat soort mensen worden dus in toenemende mate zo rijk, dat ze met gemak de democratie kunnen kapen (kijk in deze verkiezingen al naar de invloed van de Mercers - eigenaren van Breitbart oa, daarmee vergeleken in Trump zelf trouwens een sloeber qua rijkdom, Sheldon Adelson heeft in de laatste weken tientallen miljoenen aan de campagne gegeven en vraagt daar over het algemeen pro-Israël concessies voor terug.. in zoverre heeft Trump helemaal niet zelf zijn campagne gefinancierd en was er net zoveel 'special interest money' als daarvoor - maar dat stroomde dan wel weer naar de 'Super-Pacs'). Maar uiteindelijk brengt de verkiezing van Trump aristocratie weer een stop dichterbij - en als die Trump-segment kiezers zich ietwat serieus zouden informeren dan zouden ze misschien minder domme keuzes maken, die eventueel nageslacht ze ongetwijfeld zal gaan verwijten.. en hier in Nederland speelt feitelijk dezelfde tendens trouwens. En die 'Wilders-kiezers' geven ook geen f*ck om persoonlijke ontwikkeling ook (de oude PvdA hadden nog wel iets met 'verheffing van het volk' - partijen als de PVV, maar ook de SP geven echt 'zero-f*ck' om die dingen). Veel van die mensen scheppen er zelfs een zekere trots in dingen niet echt te kunnen doorzien (of ze denken dat ze dingen doorzien, terwijl ze met het grootste gemak iets op de mouw wordt gespeld dat vrijwel tegengesteld is aan hun belang). Maar 'proud to be ignorant'..
En als ze echt denken dat mensen als Trump of Wilders ze veiligheid gaan bieden.. misschien deden de mensen die er zaten het tòch niet alleen maar voor het geld en de status.. (aan die PVV-types wordt die vraag kennelijk minder gesteld), maar hebben die toch een soort van rationeel soort van ideologie nodig om te verdedigen (en gaan die in ieder geval niet helpen het land verder te ondergraven.. of deel uitmaken waarvan zij kunnen inschatten dat het een treinwrak gaat worden - toch een beetje hun talent als het goed is, dingen inschatten..).
En hup. RTL zet de stream uit.
Niet terroristen in het OM maar wel hun steun. Want hoe anders kan je verklaren dat terugkerende jihadi's een huis en uitkering en alle andere soorten steun krijgen terwijl bijstandsmoeders die nooit iets verkeerds gedaan hebben in de stront kunnen zakken?
sinar2 | 18-11-16 | 10:36
.
Politici in NL en de EU bepalen de wet, de rechtssysteem toetst aan de wet. Zolang je in een democratie zit bepaalt de meerderheid de wet en heb je je er gewoon allemaal aan te houden. Als hij premier is mag hij eraan sleutelen, tot die tijd moet hij gewoon de boete betalen. Het heeft geen reet te maken met steun.
.
En ja, het is totaal oneerlijk dat de bijstandsmoeders in de stront kunnen zakken. Dat krijg je met een rijke elite, die de prijzen van alles opdrijven door geen banden durven te leggen aan banken, bedrijfsleven en salarissen. Alles wordt continue duurder en die paar centen die betaald worden aan immigranten boeien toch geen reet. Wilders is wat dat betreft ook een lekkere lafbek die het salaris van ruim 10 bijstandmoeders per maand geniet en in de tussentijd de jihad de schuld geeft van armoede. Ik hoor hem alleen niet over die directeuren, waarmee je per stuk makkelijk 50 vluchtelingen kan betalen. Hij zit daar wel lekker op die gouden berg ja.
.
En na de volgende verkiezingen sluit hij met Rutte wat dealtjes, worden de grenzen dichtgesmeten en krijgen de bijstandmoeders onder de streep gewoon weer minder.
jawor36 | 18-11-16 | 10:14
U bent kort van memorie.
Het vorige proces vergeten?
Wilders heeft met de gemiddelde dictator gemeen dat hij altijd gelijk heeft want het probleem ligt altijd bij een ander.
-weggejorist-
De Nederlandse nationaliteit, de Italiaanse nationaliteit, het Turkse RAS, de Engelse nationaliteit, het Marokkaanse RAS, de Amerikaanse nationaliteit, het Mexicaanse RAS... Gelijkheidsbeginsel.
@knerf | 18-11-16 | 11:05
Geen eis tegen Rutte, nee. Je hebt gelijk. Gewoon een rechter die tussen neus en lippen door zei dat Rutte een racist is.
@@Hommel | 18-11-16 | 10:54
Kan ook zijn dat je gelijk hebt, Hommels.
jawor36 | 18-11-16 | 10:43
Die negatieve gevoelens jegens die bevolkingsgroep bestonden al lang voor Wilders' uitspraak. Op de eerste plaats door eigen toedoen van die bevolkingsgroep! Vaders de hele dag in het theehuis, en gesluierde moeders die hun broedsels overlaten aan de straat, tot 's avonds laat. Zo voeren hun jongen al jaren alle negatieve lijstjes aan waar het gaat om overlast en criminaliteit.
De negatieve gevoelens jegens het tuig zijn overal in Nederland waar grotere groepen van voornoemd tuig zijn neergestreken. Elke grotere gemeente kampt al jaren met dezelfde problemen qua ernstige overlast en criminaliteit
Beschaafde, goed ingeburgerde en participerende Nederlanders van het Marokkaanse ras schamen zich kapot voor het riftuig dat ook hen een slechte naam bezorgd.
Geen haar op hun hoofd dat eraan denkt om het riftuig de hand boven het hoofd te houden, noch om aangifte te doen tegen Wilders.
Maar die mensen krijgen geen podium bij Pauw cs.
@knerf | 18-11-16 | 11:05
De rechter heeft geoordeeld dat Rutte zich schuldig heeft gemaakt aan rassendiscriminatie.
Lewis Lewinsky | 18-11-16 | 10:57
En hoe luidde de eis en de veroordeling?
Ik zie niks verder...
Knoops is goed!!
@Pret pook | 18-11-16 | 10:34
Niet terroristen in het OM maar wel hun steun. Want hoe anders kan je verklaren dat terugkerende jihadi's een huis en uitkering en alle andere soorten steun krijgen terwijl bijstandsmoeders die nooit iets verkeerds gedaan hebben in de stront kunnen zakken?
sinar2 | 18-11-16 | 10:36
Er komt een tijd (en eigenlijk is die er al zoals je zegt) dat jihadies als bevoorrechte helden worden binnen gehaald.
@Bennie Boos | 18-11-16 | 10:28 Hypocriet, tja, ik zou zelf eerder zeggen dat ie van zijn multicultiegeloof is afgevallen. Ik geloofde het vroeger ook, tot je er achterkomt hoe je decennia lang geïndoctrineerd geworden bent. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald denk ik dan maar.
Opsporing Verzocht binnenkort:
De ene dader had het uiterlijk van het Marokkaanse ras, de ander van het Nederlandse ras. Beide daders zijn van het Kaukasische ras.
Hedenmorgen bij de koffie al héél veel lol gehad met een Marokkaanse collega die inmiddels ook besefte dat alle Marokkanen volgens het OM nu opeens een *RAS* zijn. Hij beschouwt dat als beledigend aangezien hij daarmee gelijkgesteld wordt aan ongeletterde Berbers.
Ik heb 'm maar geadviseerd aangifte te doen :-)
Reinaert | 18-11-16 | 09:44
Moest je OM hem lachen of MET hem lachen.
Nog even en we kunnen niet meer reageren/discussiëren op digitale platforms zoals hier bij Geenstijl, want dat zou wel eens haat, angst en verdeling kunnen zaaien...
Hommel | 18-11-16 | 10:40
Voordat u zichzelf onsterfelijk belachelijk maakt, Wilders vroeg in een zaaltje wat de mensen wilden, meer of minder. Wilders heeft dus een (retorische) vraag gesteld, waarop andere mensen minder, minder, echt heel veel minder scandeerden. Het is dus een politiek proces.
Lupuslupus | 18-11-16 | 10:46
Het OM en rechters in het verlengde doorgaans, creëren hun eigen feiten.
@Hommel | 18-11-16 | 10:54
Rutte is wel degelijk veroordeeld.
www.nu.nl/algemeen/1082182/rechtbank-r...
Straten en wijken worden geterroriseerd door Marokkanen.
Ze zitten in de drugshandel, schieten elkaar overhoop met AK-47's.
Bejaarden, invaliden, winkeliers, buschauffeurs en zelfs hele gezinnen worden onder bedreiging van vuurwapens overvallen, waarbij steeds vaker geweld wordt gebruikt. (Bron: Opsporing verzocht)
Ze ondermijnen de wet en hebben schijt aan gezag. (Bron: Blik op de weg / Wegmisbruikers)
Haatimams roepen op tot geweld tegen ongelovigen, Joden en homo's. (Bron: De Koran)
Geert wordt al 12 jaar beveiligd omdat hij daar een mening over heeft en staat nu voor de rechter.
Dus ja.... het OM staat duidelijk aan de kant van de terroristen.
@Lewis Lewinsky | 18-11-16 | 10:44 Ik heb even gegoogeld, want ik wist het inderdaad niet. Echter: Rutte is niet veroordeeld. Die zaak betrof een bezwaar- en beroepsprocedure tegen de gemeente Haarlem. In de uitspraak is overwogen dat Rutte de gemeenten aangezet zou hebben tot discriminatie. Maar dat is geen veroordeling. Rutte was geen partij.
jawor36 | 18-11-16 | 10:43
Wilders heeft de mogelijkheid om alles te zeggen wat mensen roepen zelfs wanneer deze uitspraken strafbaar zijn. De plaats hiervoor is het Parlement, daar mag hij en ook andere politieke leiders roepen wat ze willen.
Buiten dit Parlement hebben zij zich aan dezelfde wet te houden als de rest van de Nederlanders.
Wanneer je in Nederland een zaaltje afhuurt om met wat extreemrechtse vrienden wat racistische uitspraken te doen dan ben je strafbaar en moet je de consequenties dragen zoals de rest van Nederland.
If you can't do the time don't do the crime.
Verder is de straf een aanfluiting en maakt het duidelijk dat we hier met een D'66 officier van Justitie te maken hebben. Een jaar gevangenisstraf kunnen eisen en dan weg laten komen met 5000 euro, lachertje. Een reclamespot voor de PVV kost meer geld.
@jawor36 | 18-11-16 | 10:48
Het invoeren van 'vooraf ingevulde aangiftebiljetten' doet me denken aan het stemmen in corrupte landen.
De uitslag staat al van te voren vast.
"@Hommel | 18-11-16 | 10:40
Mark Rutte is al veroordeeld wegens het aanzetten tot rassendiscriminatie. Hoezo weet jij dat niet, Hommels?
Lewis Lewinsky | 18-11-16 | 10:44"
Dat was in 2003 . Rutte was Staatssecretaris van Sociale Zaken (toen zat die man dus al op de verkeerde post, maar ja waar zit hij wel op zijn plek). En ook toen trok de rechtbank alles uit de kast om hem veroordeeld te krijgen (Rutte was toendertijd zeker nog extreem rechts bevonden zeker, bij gebrek aan beter). Rutte wilde extra controle op Somaliers vanwege fraude binnen die groep.
"Volgens de rechtbank in Haarlem was het verzoek van Rutte aan de gemeenten discriminatoir en in strijd met de grondwet. De rechtbank spreekt van "discriminatie naar ras, omdat het hier een groep mensen van Somalische afkomst betreft, ongeacht de nationaliteit van de betrokkenen"."
(bron; nu.nl)
Ook toen waren bananen recht.
@ja,diedus! | 18-11-16 | 10:37
Dolf Jansen, was dat niet de presentator die collaboreerde met de groene sint?
@Den Heerscher | 18-11-16 | 10:26
Herkenbaar. Ik dacht ook twee specimen van Marokkaanse ras goed te kennen. Harde werkers met humor en niet vies van een biertje. Bleek die ene een christelijke Koerd te zijn en de ander een atheistische Kopt.
necrosis | 18-11-16 | 10:39
Dus de politiek is schuld aan het feit dat je geen voorgedrukte aangiftebiljetten hebt én dat verzekeraars geen schade vergoedden?
Ik ontken het probleem niet, ik zou alleen iets meer richten op een stevige aanpak onder huidige wet en regelgeving.
Om wie gaat het eigenlijk ? Marokkanen met een Nederlands paspoort zijn toch Nederlander volgens bijna iedereen ? Pinautomaten in Duitsland worden door Nederlanders opgeblazen en terugkerende terreurverdachten zijn allemaal Nederlander, echt waar , het staat in alle nieuwsberichten dus moet het waar zijn. Dus de Marokkanen die Greet bedoelde moeten wel toeristen zijn en geen ingezetenen van Nederland. Minder Fransen of Engelsen mag je ook vinden.Als Greet de bietenbrug opgaat geeft de overheid en het OM dus toe dat de Marokkanen met een dubbel paspoort eigenlijk geen Nederlander zijn als rechtspersoon. Dat gaat nog een dingetje worden.
Knoops kan lullen als brugman, maar het lot van Wilders is allang bezegeld.
Spare Rib | 18-11-16 | 10:41
.
Mr. Knoops komt met 'feiten' en niet zoals het O.M. met links politiek gezwets. In haar oordeel zal de rechtbank zéker rekening dienen te houden met het verweer van mr. Knoops.
Straks gaan de Marokkanen weer naar het haat-oproepende vrijdagmiddaggebed. Zonder einde.
Wilders moet kalm blijven en niet zo hysterisch om zich heen slaan. Ook al heeft hij gelijk met zijn verwijzingh naar het terrorisme. De kanspareltjes van Molenbeek hebben lang ondergedoken gezeten in de marokkaanse enclave. Niemand die zijn mond opentrok. Dus jazeker, marokkanen extra in bescherming nemen heeft een aanzuigende werking op Jihad wannabees
@Hommel | 18-11-16 | 10:40
Mark Rutte is al veroordeeld wegens het aanzetten tot rassendiscriminatie. Hoezo weet jij dat niet, Hommels?
roze_bril | 18-11-16 | 10:20
necrosis | 18-11-16 | 10:28
Het maakt geen fuk uit of het 5000, 500 of 5 aangiftes waren. Het OM onderzoekt of er een strafbaar feit is gepleegd en vindt zowaar dat ze een stevige zaak hebben die het waard is om het voor de rechter te brengen. Wilders mag zich hier tegen verdedigen door aan te geven dat het geen negatieve gevoelens jegens een bevolkingsgroep heeft opgeroepen.
Lijkt mij een mooi onderdeel van ons wetboek, waar ook haatbaarden in moskees onder berecht moeten zouden worden.
Een mooie dag om Charles Bukowski te citeren:
Censorship is the tool of those who have the need to hide actualities from themselves and from others. Their fear is only their inability to face what is real, and I can't vent any anger against them. I only feel this appalling sadness. Somewhere, in their upbringing, they were shielded against the total facts of our existence. They were only taught to look one way when many ways exist.
Knoops kan lullen als brugman, maar het lot van Wilders is allang bezegeld.
Wel een beetje vreemd om de islam en terreur hier bij te slepen. Het gaat om Marokkanen. Daar hebben we in Nederland best veel last van, en daar moet wat mee. Wilders heeft vervolgens zichzelf belachelijk gemaakt door nogal hysterisch minder minder minder te gaan roepen, en daar gaat het nu over: over die kreet. Niet over terroristen. Wilders' heeft met zijn geschreeuw het makkelijker gemaakt om de parallel met Hitler te trekken ('Minder minder minder Marokkanen' en 'dat gaan we regelen' begint immers toch aardig op 'Juden raus' te lijken) en PVV-stemmers fascisten te noemen. En als hij een strafblad heeft kan er makkelijker - want dan is hij een veroordeelde racist/haatzaaier - een cordon sanitaire om hem heen worden gevormd. Bij een verkiezingswinst kan de gevestigde politieke elite 'gelegitimeerd' Wilders gaan negeren. Dom, dom, dom.
Spreken en sorteren in termen van ras was in de nazi tijd dagelijkse gebruik
@jawor36 | 18-11-16 | 10:28
Liggen er voor mij ook vooraf ingevulde aangiftebiljetten klaar om overlastgevende/ drugsdealende/ vuurwapengevaarlijke Marokkanen aan te geven?
Het antwoord is NEE, dankzij de huidige politiek.
Ik herinner me nog de autobranden in Amsterdam vanwege de dood van een doorgedraaide Marokkaan.
De meeste verzekeraars betaalden niets uit en de toenmalige burgemeester (Cohen) ging thee drinken om de boel bij elkaar te houden.
Maar jij schijnt de steeds heftig wordende tegenstellingen tussen bevolkingsgroepen maar niet te willen begrijpen.
jawor36 | 18-11-16 | 10:17
Een rechtsstaat kan enkel functioneren met individuen die een minimum aan sociale vaardigheden kunnen opbrengen. In de mate dat die individuen dit kunnen opbrengen zal het gerecht minder overheersend zijn.
Die 5000 kruisjeszetters zijn echt niet uit op rechtspraak, maar om behoud van gratis goederen en diensten, die ze zonder moeite hebben verkregen in dit lalaland van pratende kikkers en chocolade reuzepaddestoelen.
necrosis | 18-11-16 | 10:28 Ik denk dat jawor36 gezien zijn reactie's Dolf Jansen is , dat kan niet anders.
@Pret pook | 18-11-16 | 10:34
Niet terroristen in het OM maar wel hun steun. Want hoe anders kan je verklaren dat terugkerende jihadi's een huis en uitkering en alle andere soorten steun krijgen terwijl bijstandsmoeders die nooit iets verkeerds gedaan hebben in de stront kunnen zakken?
fleurtje | 18-11-16 | 10:33
Zo is het en niet anders !
Wat een raar ras , bijna iemand vermoorden voor een verkeersovertreding. 3 x raden welk ras dit nu weer is : www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/...
Het roer gaat om. Niet alleen in de UK en de USA. Het gaat ook in Frankrijk, Oostenrijk, het Oostblok en zelfs hier gebeuren. Ik hoor niks anders om me heen, iedereen die ontevreden is met de huidige gang van zaken. De PVV zal een ongekend hoog aantal zetels krijgen volgend jaar, let daar maar op.
Piet Karbiet | 18-11-16 | 10:23
En een kopje thee! En een stageplek. En een platencontract.
Én als klap op de vuurpijl mogen ze aanschuiven bij Pauw.
Echt waar Geert? Sinds wanneer denk je rechter, beleidsmaker en jury te mogen spelen? Je ego past zeker niet meer in je ivoren toren.
Ik zeg nog een boete er bovenop wegens disrespect tegenover de rechter. Terroristen in het OM, kom op zeg.
Stelende bende overvalt ons land en worden als ze worden opgepakt ,met een taakstrafje ,ongecontroleerd uitgevoerd ,komt er iemand die er eindelijk iets aan wil doen ,komt de rechtbank plots in volle actie ,en gaat een peperduur proces aanspannen ,want hoe haalt iemand het in zijn hoofd om dat ras te beledigen . Ras hond, ras konijn of zijn doorgaans zeer goed gefokt , maar dit Ras? is een mengelmoes van neven ,nichten ,trouwen met elkaar ,ze houden alles in de familie ,en kan je eerder spreken van vuilnisbakkenras .
Zowel voor Nederlanders en Nederlanders met een Marrokaanse Migratieachtergrond (zo goed?) geldt: Jij bepaalt niet wat jij moet denken of vinden. Dat doen wij, de overheid voor jou!
kees1386 | 18-11-16 | 09:46
Als de marokkanen daar ook van doordrongen zijn kunnen we een blok tegen de regering vormen. Komt het toch nog goed met onze eensgezindheid (na de revolutie kijken we wel weer verder)
Die kaart gaat Geert nu met terugwerkende kracht, en aangedikt als terroristen, trekken en dat vind ik een zwaktebod.
gemeentereiniging | 18-11-16 | 10:24
.
90% van de lieden - uit Nederland - die in Syrië zijn gaan vechten aan de kant van ISIS, zijn Marokkanen.
Zo en ga nu maar weer slapen.
knutsel | 18-11-16 | 10:20
Voorheen had ik een collega die altijd zo rood mogelijk stemde en hoe meer asielzoekers hoe beter. Werden op een gegeven moment alle vrijkomende huizen vergeven aan asielzoekers en zijn koophuis daalde in waarde. 1x raden wat die hypocriet de eerstvolgende keer stemde?
@jawor36 | 18-11-16 | 10:17
Er hebben 5000 mensen een VOORAF ingevulde aangiftebiljet ingevuld, daar zitten ongetwijfeld mensen tussen die geen woord Nederlands spreken maar gewoon tekenen bij het kruisje.
En de mensen die het vooraf ingevulde aangiftebiljet hebben opgestart zijn Nederlanders die Wilders uit de politiek proberen te krijgen, wat hij danst niet naar de pijpen van de oude politiek.
En dat durf jij een rechtsstaat te noemen?
Hoe denk je dat 'mensen' als Mugabe aan de macht blijven?
Kijk eens wat minder Vara en open je ogen.
necrosis | 18-11-16 | 10:06
Ik ken de verhalen uit de achterstandswijken. Schrijnend, moet iets aan gebeuren. Maar ik heb hier al vaker geroepen dat ik dit zie als een sociaal-economisch probleem dat onafhankelijk van nationaliteiten opgelost moet worden (het is namelijk niet beperkt tot Marokkanen). En ik vraag me altijd ten zeerste af of we wel genoeg doen binnen de huidige wet en regelgeving. Voorbeeldje Vomar was volgens mij een perfect voorbeeld van een gebrek aan handhaving.
Los daarvan kan je dit probleem volgens mij ook bespreekbaar maken zonder daarmee het OM achter je aan te krijgen.
5k boete waarvoor 16 procesdagen uittrekken. Onnozelaars. Ik pin het in een handomdraai als ik daarmee de democratie red. Kan niet wachten tot we de wegkijk-elite met pek en veren Den Haag uitgerost hebben. Hup Leger des Peils! Voorwaarts!
Oke Marokkanen zijn juridisch dus een ras. Volgens het gelijkheidsbeginsel zijn Nederlanders dat dan dus ook. Even een aantal artikelen terug waarin een witte Nederlander zijn beklag deed om het nadeel te krijgen bij gelijk gebleken geschiktheid jegens pigment-rijkeren en spleetpiemiligen. Benadeling op basis van de verkeerde kleur ofwel het verkeerde ras, is dan dus racistisch. De uitleg dat de wet de grondwet hierin ondervangt, iets wat ik nog steeds niet begrijp, is dan dus ook racistisch en tevens zet deze wetgeving aan tot het zaaien van haat. Is het niet ineens heel hard tijd voor een proefproces ?
Twitter maakt definitief einde aan vrijheid meningsuiting, censureert populaire alt-right accounts.
RIP Twitter 2016
twitter.com/RealJamesWoods/status/799...
media.tpo.nl/2016/11/16/twitter-maakt-...
jawor36 | 18-11-16 | 10:17
De uitwerking van de rechtstaat zoals deze heden is geld blijkbaar alleen als importvolk aangifte doet van wat dan ook, de autochtone medemens wordt bij aangifte nauwelijks tot niet aangehoord en als het nog ff kan het verhaal zodanig door justitie met knechten verdraaid dat deze met een proces aan de broek naar huis gestuurd wordt, de weegschaal van vrouwe Justitia hangt behoorlijk uit het evenwicht om het maar eens even te zeggen
@Normpje | 18-11-16 | 09:50
Ik had toen ik nog in Nederland woonde ook een Marokkaanse collega. Zelden iemand zo tekeer horen gaan over (andere) Marokkanen en extreme moslims.
De man bracht van die smerige zoete meuk met suikerfeest en deed mee aan ramadan, maar dronk gewoon bier, sprak vloeiend Nederlands zonder de congruentiefouten ("die meisje") en het geslis en gescheld wat je normaal zo vaak hoort en deed bovenal goed werk.
Het kan wel: Moslim, Marokkaan en deelname aan de Nederlandse samenleving. Alleen zo jammer dat het zo zeldzaam is en dat de weinigen die goed meedoen en succesvol zijn meteen door links als "zie je wel" pars pro toto argumentatie aangedragen worden.
Dergelijke individuen doen helaas geen afbreuk aan de overlast van het geteisem met eenzelfde achtergrond.
Sinds Knoops het heeft over de uitspraak van het Europese Hof over 'immediate' en 'wider' context die in acht moet worden genomen bij uitspraken van politici staat het gezicht van 'rechter' Rens op onweer...
LOL!!!
Koeienflat | 18-11-16 | 10:16
Al die toevoegingen hebben 'n verzamelnaam: "criminele".
Die kaart gaat Geert nu met terugwerkende kracht, en aangedikt als terroristen, trekken en dat vind ik een zwaktebod.
Het OM stelt dat Wilders als politicus een zwaardere straf dient te krijgen dan een ander persoon. Omdat het politicus betreft zijn er meer mensen van het volk op de hoogte van de gebeurtenis en heeft het meer impact.
Geacht OM,
Waarom is Volkert dan mild gestraft en heeft hij deze straf niet eens volledig hoeven uitzitten? Fortuyn was ook politicus en deze gebeurtenis had een veel grotere impact op het volk. Nog sterker, op een veel grotere groep mensen dan een aantal Marokkaanse Nederlanders, die weigeren om binnen hun gelederen orde op zaken te stellen bij de veelal wetteloze jeugd.
Het OM toont zich hier extreem links en bevooroordeeld en vertegenwoordigd hiermee NIET het Nederlandse volk. U zet miljoenen mensen aan de kant. Uit angst voor parasieterende hangjongeren en hun ongeïntegreerde ouders en grootouders.
Het wordt tijd dat er schoon schip gemaakt wordt bij het OM en de gerechtelijke macht. Met een veroordeling van Wilders veroordeelt u zichzelf.
Aangezien ik nog geen antwoord heb gezien nog maar eens de vraag; Worden die Turkse vloggers die met wapens alle kkkaaskoppen en tatta's met de dood bedreigden nog vervolgd? Of krijgen die schelmen van de Gemeente 5000 voor een nieuw buurthuis?
is een rasechte Nederlander trouwens ook een ras ?
ja,diedus! | 18-11-16 | 10:21
Ja, sinds gisteren. Vraag maar aan de OvJ.
Waarom zoiets regelen via het door en door verrotte OM?
Waarom geen digitale petitie?
Waarom desnoods geen GS-geen referndum?
Het gaat niet om een eventuele oplossing, of de mening des volks. Het gaat over een prangend probleem.
Ras-echte Nederlanders kunnen voor alles en nog wat uitgemaakt worden. Op de tweede plaats gezet worden met positieve discriminatie ( what's in a name ) . Gaat lekker zo , is een rasechte Nederlander trouwens ook een ras ?
@jawor36, met voorbedrukte aangiftes waarvan mensen geronseld werden die niet eens konden lezen wat er stond. Nou wat waren die me toch een partij gekwetst.
IJzersterk pleidooi van Knoops. Als Wilders veroordeeld wordt, weten we waar we aan toe zijn: dan wonen we in een dictatuur waar vrijheid van meningsuiting een aanfluiting is. En, mocht dit gebeuren, krijgt Wilders mijn stem zolang hij leeft en op een kieslijst staat.
@Bennie Boos | 18-11-16 | 10:15 The times they are a changing.
*slijpt rode potlood*
Wat mij betreft is de vrijheid van meningsuiting nagenoeg onbeperkt (alleen directe oproepen tot geweld kunnen niet door de beugel). Het is alleen jammer dat Greet zelf de koran wil verbieden, en dat hij meteen naar de politie rent wanneer iemand wat lelijks over hem zegt. Hij is alleen maar voor het vrije woord wanneer het zijn eigen vrije woord is.
Knoops pleit dat het kabinetsbeleid van nu precies is wat Wilders wil.
Waar het op neer komt, is dat mocht het toch tot een veroordeling komen, dan moet ook het hele kabinet en moeten ook een hoop PvdA burgemeesters veroordeeld worden.
Op heel veel plekken kan het wel wat minder.
www.tubantia.nl/algemeen/binnenland/mu...
@jawor36 , straks ga je nog roepen dat de media en rechtspraak objectief zijn. Maar wel op de achterpoten als er een republikein als hoge rechter wordt gekozen omdat ze het proces vertraagd hebben. Dream on.
Ik zal nooit zwijgen.
Prima, maar praat met verstand en niet als intrigant (lees De Intrigant van Asterix nog eens).
jawor36 | 18-11-16 | 09:53
Een reclamestunt is het zeer zeker ja, en nog redelijk gratis ook nog.
Volgens mij ben je de volgorde kwijt wie hem gedaagd heeft? Sukkels die een vooraf ingevulde aangifte hebben ondertekend met een handtekening *kuch* kruisje. De figuren die niet kunnen nadenken en als links blaft ze mooi gaan zitten.
Het zijn geldhyena's, ze wilden 5k... wederom voor nietsdoen.
Het OM is niet de elite die Wilders probeert te naaien omdat hij Wilders is. Het OM doet haar werk omdat er 5000 man aangifte hebben gedaan. Na onderzoek vinden ze dat er een strafbaar feit is gepleegd. De rechter zal hier over oordelen. Klaar. Niks elite, niks mond snoeren. Gewoon de uitwerking van een rechtstaat.
@Ardbeg | 18-11-16 | 10:05
In het wetboek staat dat je o.a. niet mag discrimineren op grond van ras. Hoewel ik het niet sympathiek vind van Greet dat hij de Marokkaan in zijn algemeenheid heeft beledigd blijft het feit dat je niet kunt speken van het Marokkaanse ras.
Maar wat had Wilders dan moeten vragen?
Ikzelf zou geroepen hebben om minder islam.
Welke weldenkende Nederlander wil nu meer islam?
Maar DAT mag dus niet want discrimineren op grond van geloof is ook strafbaar in datzelfde Nederlandse wetboek.
Tijd dat er een regering aan de macht komt die een en ander verandert.
gemeentereiniging | 18-11-16 | 10:07
Daar gaat het 'm nu net om Wilders heeft niet aangeduid waarom hij minder Marokkanen wil , dat kan vanalles zijn bijv. Minder vandalenmarokkanen of minder uitkeringsmarokkanen , minder tasjesroversmarokkanen, minder audibendemarokkanen, minder overvalmarokkanen, minder treitermarokkanen, minder intimidatiemarokkanen, minder grotebekmarokkanen.. etc
@Ardberg, wie is "ze" de moslims zelf? Dat er onevenredig veel moslima's in blijf van mijn lijf huis zitten. Die daar zelfs bedreigd worden. Dat er onevenredig veel moslims in de criminaliteit zitten (oa loverboys) Dat moslims een boek adoreren waar in staat dat je ongelovigen, Joden en homo's mag doden. Dat je in moslim wijken niet hand in hand kunt lopen als homoseksueel. Und so weiter... Ja je hebt gelijk. Ze doen erg hun best om ons angst in te boezemen.
Groningen was toch altijd een rood bolwerk? Krijgen ze nu alle geneugten van hun jarenlang zo geliefde beleid van de PvdA.
roze_bril | 18-11-16 | 10:00
Ik zou hem in ieder geval een grotere kerel vinden als hij niet jankt over het OM, dat hij accepteert dat hij uitspraken doet die volgens de wet op het randje zijn en dat de consequentie daarvan kan zijn dat je je moet verdedigen voor een rechter. Doe dat dan gewoon, bewijs je onschuld zonder te roepen dat 'de elite' achter je aan zit, want dat is gewoon kul.
Ik blijf erbij dat Marokkanen niets één volk zijn,dat land bestaat uit mensen uit verschillende culturen die aan elkaar veroordeeld zijn.Ze spreken verschillende talen en hebben vaak ook een verschillende religieuze achtergrond.
@macmiep.nl | 18-11-16 | 10:04
Kleine correctie: die Marokkanen zijn geen asielzoekers, ze maken misbruik van de volksverhuizing van mensen die daadwerkelijk op de vlucht slaan voor IS en de bombardementen in Syrië en Irak.
Wat mij betreft gaat Frontex zich toeleggen op het terugslepen van die boten vol gratis geld zoekers uit Afrika.
Gewoon naar Australisch model.
@etaleur | 18-11-16 | 09:58
Geert had moeten zeggen minder minder minder criminele Marokkanen. Dan was er niets aan de handj geweest. Win/win, want Marokkanen zijn nu eenmaal en ontegenzeggelijk oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Het achterwege laten van dat ene woord is een misrekening geweest.
@jawor36 | 18-11-16 | 09:53
Wat gaan de gevestigde politieke partijen doen aan de overlast van een hoop Marokkanen?
Dat is namelijk een FEIT!
Maar daar hebben die fatsoensrakkers natuurlijk geen belang bij, die stappen 's avonds in hun gepantserde dienstwagens naar hun veilige 'gated community' waar geen enkele Berber welkom is en waar private beveiliging met honden heel normaal is.
Haal je kop eens uit je reet en kijk eens naar de werkelijkheid.
Oudere buren bij mij in de flat durven niet eens naar de super om de hoek omdat het plein en de ingang van de super bezet worden door een enorme hoop leerlingen van de naastgelegen VMBO.
Die oudjes houden de schoolbel in de gaten wanneer die scholieren weer terug moeten naar hun school voordat ze de deur uitgaan.
keestelpro | 18-11-16 | 09:57
Dat angst aanjagen lukt ze erg goed, iedereen is als de dood voor Moslims. Maar waar Wilders voor wordt aangeklaagd staat al weet ik veel hoe lang in het Wetboek van Strafrecht, het is teveel eer om die kudos aan Al Qaida toe te kennen. Sterker nog, in de afgelopen 15 jaar mogen we alleen maar meer zeggen ipv minder.
Twee volle dagen Zendtijd voor de Politieke Partijen. Helemaal alleen voor de PVV, welwillend beschikbaar gesteld door het Nederlandse OM.
Ik schat zo dat de inwoners van Groningen met alle plezier "minder minder minder Marokkanen" willen momenteel... (de rovende en stelende asielzoekers).
-weggejorist-
Ravissant | 18-11-16 | 09:57
Lekker kortzichtig....
Wil het OM meer Marokkanen?
Voorlopig hebben we alleen maar meer meer meer illegale criminele Marokkanen in dit land. Gisteravond liep er hier een met een pistool te zwaaien in de buurt van het voetbalveld. Weer de hele avond een politiehelicopter boven mijn huis. Ik wil graag minder van dit.
@Jawor36, "slachtofferrol" is in jouw post niets minder dan een frame. Heb jij Wilders gevraagd of hij zich slachtoffer voelt? Ik zie alleen maar een strijdbaar persoon.
Gisteren opbezoek geweest bij een vriend hijzelf aziatisch en woont samen met een egyptische die zijn er ook helemaal klaar mee
Red de vrijheid van meningsuiting, red onze democratie, geen politieke processen meer!! Teken en deel de petitie: petities.nl/petitions/ik-sta-naast-ge...
@ Joris: allerliefste Joris, mag dat linkje misschien ergens als update in een topic ofzo? Best relevant nu. Vooral met 7400+ ondertekenaars..
-edit: Nee. al had hij 7 miljoen ondertekeningen, dat gaat toch geen bal uitmaken.-
gemeentereiniging | 18-11-16 | 09:42
Dacht dat de laatste aanslagen gepleegd werden door voornamelijk Marokkanen en in het algemeen zijn Maroc's met aanslagen zwaar oververtegenwoordigd.
Wilders heeft volstrekt gelijk het OM als vriendje van de terroristen te plaatsen, kijk maar even hoeveel van het schorum naar de vacantie in Syrie vertroeteld en verwend wordt, dankzij het OM m.i.
Ik wil graag op een partij stemmen die als beleid heeft minder Marokkanen te willen in Nederland. Maar die partij wordt door de rechter verboden?
@Ardbeg | 18-11-16 | 09:52
Terroristen hebben een doel met hun aanslagen: angst aanjagen en mensen het zwijgen op leggen. Sommigen laten zich niet kisten en doen dat niet. Zij worden door de angsthazen 'islamofoob' genoemd.
Kunt u het nog een beetje volgen?
In de rechtzaal niet verschijnen om in een flutkrantje je verweer te doen
Vroeger had je de honderdduizend gulden vraag. Willem Ruis geloof ik. Geert Wilders heeft dus de 5000 euro vraag gesteld.
Benoem zelf de verschillen.
Knettergek, en dat 188 pagina's lang.
Knappe wending: Marokkanen staan met stip op één van de criminelen en uitkeringstrekkers, net als dat PvdA destijds op één stond als linkse partij. Wilders heeft de nummers één genoemd, maar dat wil niet zeggen dat hij ook niet minder, minder, minder Turken, Albaniërs, Pakistanen, Afghanen, Somaliërs en ander uitschot wil!
Voor Wilders wordt dit één grote campagnestunt. Vanuit de slachtofferrol roepen dat "de elite' hem en het volk de mond probeert te snoeren.
jawor36 | 18-11-16 | 09:53
En hoe zit dit naast de waarheid dan?
Implants | 18-11-16 | 09:49
Voor Wilders wordt dit één grote campagnestunt. Vanuit de slachtofferrol roepen dat "de elite' hem en het volk de mond probeert te snoeren.
'Terroristen hebben nu bondgenoot in OM'... serieus Geert? Ons OM is de bondgenoot van Al Qaida? We zijn niet gek hier.
@eerstneukendanpraten | 18-11-16 | 09:42
Dat mens is allang over zijn/ haar houdbaarheidsdatum heen.
Drink eens een glas melk uit een pak met THT 10-04, dan krijg je hetzelfde effect.
Vol met klonten, zuurder dan de inhoud van een accu en een half uur later zit je tot bloedens toe aan de spuitpoep.
Reinaert | 18-11-16 | 09:44
Een Marokkaanse collega? Wat verzin je toch altijd een hoop onzin. We zijn niet gek hier.
Grappig. In de actualiteit teisteren Marokkaanse asieleisers de Groningse binnenstad. Marokkanen die totaal geen grond hebben om asiel aan te vragen.
Dat kan wel minder. Dat moet in ieder geval bespreekbaar zijn.
Dit proces lijkt er vooral op gericht om die inhoudelijke discussie uit de weg te gaan.
Ik denk dat Greet doelbewust geprovoceerd heeft met zijn Marokkanenuitspraak.
5000 Euro's? Op je muil. Gauw!
Ik snap heel die 5000 euro niet.
De oprotpremie voor Marokkanen bedraagt toch 1950 per neus?
Dan zou een boete van 5850 toch veel logischer zijn?
Kunnen ze daar drie Marokkanen van op laten rotten, en dat is natuurlijk nog steeds het uitgangspunt van deze discussie, toch?
jawor36 | 18-11-16 | 09:38
Terroristen is misschien een groot woord, maar dat deze figuren de toon hebben gezet is duidelijk. Zal wel in het straatje van de policor vallen.
@Het Koude Gooi | 18-11-16 | 09:44
Euh, die trieste meneer is verdachte in deze fopzaak. Dan heb je het recht daar iets over te vinden. U slaat door.
Weet niet helemaal zeker hoe het zit, maar als de eis als vonnis aanvaard wordt, dan wordt dit toch toegevoegd aan zijn strafblad (maw, dan heeft hij een strafblad)? Als dat namelijk zo is, dan gooit dat aardig wat roet in het voor wat betreft de internationale anti-jihad strijd die Geert voert, met name het reizen naar de VS.
Hij beschouwt dat als beledigend aangezien hij daarmee gelijkgesteld wordt aan ongeletterde Berbers.
.
Zowel voor Nederlanders en Nederlanders met een Marrokaanse Migratieachtergrond (zo goed?) geldt: Jij bepaalt niet wat jij moet denken of vinden. Dat doen wij, de overheid voor jou!
De militairen gaan zich roeren. Het lijkt hier Egypte wel. Ze staan op tegen de Pechold-Broeders.
Als je als politicus in een democratisch (zijn we dat nog, ja toch?) land niet eens het respect kan opbrengen om de uitspraak van een rechter af te wachten, dan zegt dat heel veel over hoe de rechtspraak zal zijn als deze man aan de macht komt...... Zijn mening is dan de wet, net zoals dat in Turkije gaat momenteel. Triest figuur, die Wilders.
'Willen jullie meer of minder Politiek Correct gelul en Linkse Elite die luistert naar Soros en consorten?'
.
Minder Minder Minder!
.
'Dan gaan we dat regelen' (gesproken door het volk op 15 maart 2017)
Hedenmorgen bij de koffie al héél veel lol gehad met een Marokkaanse collega die inmiddels ook besefte dat alle Marokkanen volgens het OM nu opeens een *RAS* zijn. Hij beschouwt dat als beledigend aangezien hij daarmee gelijkgesteld wordt aan ongeletterde Berbers.
Ik heb 'm maar geadviseerd aangifte te doen :-)
De terroristen hebben al reeds vele jaren deze heimelijke bondgenoot met het nu duidelijk zichtbare verschil dat het gezwel waar de samenleving onder gebukt gaat is open aan het barsten en de smurrie ten tonele komt.
Was meneer Ties Prakken niet beschikbaar?
Pff... Greet, echt waar? Als in minder³ Marokkanen = minder³ terroristen? Nu sla je door.
Tering, wat is die NPO-link ruk. Kunnen ze daar nou niks?
Het Marrokkaanse ras? Ik dat het OM zich bezig hield met het recht en niet met het ontdekken van nieuwe rassen.
twitter.com/SaskiaBelleman
"Terroristen hebben nu bondgenoot in OM"
Serieus?! Werkt dit?
Willen we meer of minder Gutmenschen (=ras)
Minder, minder, minder.
Ketjingggg, 5000 lichter.
Gaat lekker zo met de overheidsfinanciën.
REAGEER OOK