Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Haha. Hipsterwijk 020 geteisterd door islamterreur

Amsterdammers zeiken. Is het niet om bierfietsen, touringcars, wafelwinkels, provincialen, huurfietsers, Rotterdammers, taxichauffeurs, Airbnb, Zwarte Pieten, kotsende Britten, blowende Italianen, euroshopper oostblokhoeren, Roemeense zakkenrollers, barbecuende D66-hipsters in het Vondelpark, levende standbeelden, trams die worden omgeleid omdat Maxima moet plassen in het Paleis, fietsen die zes weken op dezelfde plek staan, GroenLinksers die hun kinderen van zwarte scholen halen. DAN IS HET WEL OM MOSKEEËN DIE DES AVONDS INTIMIDEREND BEGINNEN TE BLÈREN OMDAT MOSLIMS TE ACHTERLIJK ZIJN OM OP HUN TELEFOON TE KIJKEN HOE LAAT HET IS.
Ja, maar kerkklokken in 3, 2, 1...

Reaguursels

Inloggen

All your base are belong to us!

Haatejaculaat | 07-11-16 | 14:20

@ Niederländer | 07-11-16 | 12:21

Een snelweg ligt altijd buiten de bebouwde kom, ook al loopt hij midden door een stad.

Memek | 07-11-16 | 12:29

Overigens is het enige mooie aan 020 de snelweg A10.

Ze hadden hem alleen verticaal moeten bouwen...

Niederländer | 07-11-16 | 12:21

@mallekater | 07-11-16 | 06:54
Jammer en leuk geprobeerd.
Gezinshereniging voor niet-westerse gastarbeiders is in het kabinet Den Uyl erdoorheen gejast door een D66 staatssecretaris.
lees maar eens: nl.wikipedia.org/wiki/Immigratie_in_N...

VVD en CDA wilden inderdaad goedkope arbeiders en boden een regeling van gastarbeid aan voor bepaalde tijd.
De linkse landverraders van pvda en d66 hebben er een permanent probleem van gemaakt.

Niederländer | 07-11-16 | 12:19

Het enge is dat je niet kan verstaan als ze op een kwade dag iets anders roepen.." ons geduld is beloond door de grote barmhartige genadige, pak de wapens op tegen de kufar"... verbieden dus...

wie zal het zeggen | 07-11-16 | 12:09

M'n nekharen gaan altijd overeind staan van dat gejank.

alusion | 07-11-16 | 11:50

Amsterdam is gewoon kudt. Lees de eeste 10-20 regels van wat Pritt Stift hier schrijft. Concludeer dat het waar is. En vervolgens dat het zwaar klote is in 020. Alleen de mokummers zelf beseffen dat nog niet. Verstand komt met de jaren. Mischien ....?

Lichtstadfan | 07-11-16 | 11:15

Prof. D.A.H. Vintik | 06-11-16 | 22:23

Ah. Dank voor info! There you go.

Basil Fawlty | 07-11-16 | 11:02

Bij ons in de Jordaan,
Gaat het van Allah Akbar, hopfaldera,
Bij ons in de Jordaan,
Waar de moslims door de straten gaan,
En de Amsterdamse humor verloren gaat,
Omdat de Koran op de tafel staat.

Ja Amsterdammers jullie willen toch graag zo anders zijn, nou dan?

Memek | 07-11-16 | 10:49

Een beetje windbuks moet zo'n roeptoeter toch wel aankunnen ;-)

Wekkertje | 07-11-16 | 09:03

Klagen moet je niet doen op gs, maar bij de verantwoordelijke ambtenaar of de burgemeester. Niet dat dat helpt, maar toch. Nu is het eenmalig, de volgende keer een weekje, dan een maandje en voor dat je het weet zit je 5x per dag naar die haatoproep te luisteren, dag in dag uit.

Vout | 07-11-16 | 07:07

En nou jij weer, 23.05

Gunst, je loopt minstens een jaar of drie in de discussie achter, en een jaar of 40/50 wat betreft de feiten.
De gastarbeiders zijn hierheen gekomen op dringend verzoek van V V D en C D A, die goedkope arbeidskrachten nodig hadden, - voor de winst/poen enzo-.Ze zijn ondanks de wens van den Uyl, dat het slechts een tijdelijk verblijf zou zijn, gebleven want de heren V V D -ers en C D A - ers (toen nog K V P ) vonden het wel prima zo.de KVP(CDA, dus) eiste al snel daarna gezinshereniging, want ANDERS zouden die gasten zich KUNNEN vergrijpen aan onze Hollandse deernen( ze wisten dus WEL wat voor volk ze in huis haalden omwille van de poen), en al die analfabete vrouwen die kwamen aangevlogen vanuit Turkije, en Marokko, hadden niks fatsoenlijkers te doen dan kind na kind te baren en die vervolgens niet helemaal á la mode Hollandaise op te voeden.
Dus nogmaals: Het was den Uyl die NIET wilde dat ze hier permanent zouden blijven, het was het CDA die gezinshereniging eiste, het was de SP die keihard waarschuwde voor de ghettovorming in de prachtwijken, en die daarvoor voor van alles en nog wat werd uitgescholden.
Het feit dat de allochtonen het verdomden om weer huiswaarts te keren lag dus aan VVD en CDA, die deze goedkope vuilnismannen en putjesschepers niet kwijt wilden.
Maar het is typerend voor VVD en CDA om net zo lang te liegen dat het aan "de ander "ligt tot dommedodo's die leugens geloven.
En wedden dat ze dat straks in Maart NOG STEEDS zullen doen?

mallekater | 07-11-16 | 06:54

Ach Amsterdam moet er maar aan wennen, willen graag multi-culti zijn, tja dan moeten ze dit ook maar accepteren! Eigen schuld dikke bult! Van der laan! Je hebt er een mooie stad van gemaakt waar de rest van Nederland zich niet meer thuis zal voelen!

ikgeloofhetniet | 07-11-16 | 00:06

Pace| 06-11|23:14
Was nou maar naar Specsavers gegaan !

blauwe zander | 06-11-16 | 23:20

-weggejorist-

Pace | 06-11-16 | 23:14

Ach, vroeger had je Johnny Jordaan, Manke Nelis en Tante Leen... en doen werd deze 'verrijking van onze cultuur' ons opgedrongen. En iedereen die er wat van zei was *dus* een racist.

Nou, daar heb je het dan. Gefeliciteerd, Joop den Uijl en je nakomelingen.

EnNouJijWeer | 06-11-16 | 23:05

Drone van Bart Smits en een spuitbuis PUR.....

gringo-brd | 06-11-16 | 22:49

In het filmpje komt hij zo te horen klaar op 0:23 met een hoge lange agressieve uithaal.
De coitus terug in de slaapkamer. Eenmalig mag ik hopen.

Ernst Oosters8389 | 06-11-16 | 21:10

Misschien een idee om eens met een 27 mc bakkie, met een goede harmonischen producerende linear, eens proberen in te stralen op het versterkertje, en er een iets andere tekst van te maken.
Kan mij uit de goede 27mc - 11 meterband tijd nog herinneren dat ik hier en daar op diverse apparatuur wel eens ongewenst binnenkwam.

broervandenhollander | 06-11-16 | 20:50

in de bijlmer deden ze dit al een jaar of 12 geleden. Op zondagochtend werden de mensen daar wakker geschud door het smerig tuig. Maar ach je krijgt wat je zal oogsten, gelukkig zien we steeds meer ogen geopend worden. Leuk zal het niet worden, maar de mekka geest zal terug in de fles gaan.

Bill Cosby | 06-11-16 | 19:58

Niet klagen daar in Amsterdam .al dat D66 en Groenlinks tuig moet binnenkort ook 5 x per dag op het bidkleedje de blik naar het Oosten en hun kont omhoog.

blauwe zander | 06-11-16 | 18:26

Amsterdam is toch niet meer te redden.
Groot hek erom en klaar

Ankylosaurus | 06-11-16 | 18:17

Nou ik heb helemaal niets zelf laten gebeuren ik stem al tegen islamisering sinds ik mag stemmen.

een maffiabaas | 06-11-16 | 18:14

EEnzame SchizofrEEN | 06-11-16 | 12:50
Je bent een held, maar "get the hell out" voordat je er aan onderdoor gaat. Jouw leerlingen moeten straks anoniem solliciteren toch? daar in Den Haag?
straks is het gemeentehuis door positieve discriminatie, gevuld met ambtenaren van deze school.
Nederland wordt achterlijk waar je bij staat.

lanexx | 06-11-16 | 18:03

In de Jordaan???????
Wat een schandaal!!!!!!

iphototjes | 06-11-16 | 17:01

Ze weten sinds hun 1e jaar om welke tijden ze moeten bidden. Dit moet je niet zien als herinnering maar als intimidatie. Een soort veroveringsliedje, niets meer en niets minder.

Dirk III | 06-11-16 | 15:14

Ik ben er voorstander van om alle moskeeën, AZC's en alle buurt- en theehuizen te verplaatsen naar het midden van de Mokumse en Hagenese welstandwijken. Voorwaarde is wel dat de kosten worden gedragen door de boven ons gestelden en dat er geen extra politie wordt ingezet om den beetere mensch te vrijwaren van de overlast die de gewone burger oftewel de klasse der onaanraakbaren momenteel ondervindt. En ik wil geen "Parbleu" horen van die steenrijke graaibandieten. Oog om oog, overlastdoek om haatvlogger.

Nivelleermarionet | 06-11-16 | 15:11

Hoe lang gaat Nederland dit volhouden?

Datkanjenietmenen | 06-11-16 | 15:07

-weggejorist-

automobilaterealist | 06-11-16 | 15:02

-weggejorist-

automobilaterealist | 06-11-16 | 15:00

Apocalyptische tijden breken aan en draconische maatregelen zullen worden genomen. Ik ben er helemaal klaar voor. Liever gisteren dan vandaag. Game over voor de rotzooi.

Ronnie uit Helmond | 06-11-16 | 14:42

polderaar | 06-11-16 | 13:48
Hoop ook voor u op betere tijden. Sterkte!

Poesmobiel | 06-11-16 | 14:39

Zoals altijd. De zwakke struisvogelgutmensch dringt haar linksche, dromerige idealen op aan mensen die geen tijd hebben om zich met dromers bezig te houden. En als het te laat is mag de gewone mensch het weer voor de gutmensch oplossen, want die is gevlogen met het geld en eigendommen van de gewone mensch.

Ronnie uit Helmond | 06-11-16 | 14:37

Simon_GS | 06-11-16 | 13:22
Die app is er al jaren.. net als diverse andere mogelijkheden.
Om te beginnen een klok, eind 18e eeuw uitgevonden.
Hoe dacht je anders dat al die moslims op 5 km afstand van de moskee met dat hinderlijk gebler, weten dat het weer 'tijd'is..
Deze 'opruiende' geestelijke op die minaret, die laatste overigens daarvoor speciaal uitgevonden, wel in een tijdperk anno 1400 dat er nog geen versterker en social media was.
Met een versterker nu de 'verzen' prediken met een standaard Allah Akbar, God (Mohammed!!) is groot, voor een handje vol moslims in een straal van 3 km. Maar vooral voor hen die niet dit geloof aanhangen! 100% ter intimidatie en manipulatie.. in een westers land!

fikkieblijf! | 06-11-16 | 14:36

Waarom een vergunning ter promotie van een religie die vrijwel alles wat wij de hoogste vorm van kunst vinden onrein vindt tijdens de museumnacht? Ooow ja Amsterdam...

Rest In Privacy | 06-11-16 | 14:34

@Morris Stockwood | 06-11-16 | 14:21
Dit via een luidspreker aanzetten aan de overkant van de moskee ook: www.youtube.com/watch?v=-2c5bn8nx7g

Alexander des Burgus | 06-11-16 | 14:27

Ik ben te huur, en mijn muzakjes zijn doorgaans nog erger dan Death Metal.
De meeste reaguurders durven mijn YT linkjes niet meer aan te klikken.
Ik kan het niet maken om op de vroege gggristelijke zondag een linkje te gaan plempen, maar zoek even op 'Panzer Division Marduk', dat is serieuze shit.

necrosis | 06-11-16 | 09:28

Tsja, altijd weer van die mensen die het verschil niet kennen tussen (behoorlijk brave) death metal en knetterharde-in-your-face Noorse black, hè... ;-)

Deze 50+'er zet Dimmu's Stormblast nog maar eens een keertje op. :-D

EefjeWentelteefje | 06-11-16 | 14:27

Stekker van díe versterker eruit trekken en je hebt 3 dagen straatrellen.

Morris Stockwood | 06-11-16 | 14:21

McMarx | 06-11-16 | 13:57

Oh zekers. Naast het harde werk vooral richting weekend van de eigenaren. Scootermannatjes op die leeftijd (tussen 17 en 21) hebben ook status bij zijn maten. Ik verdien eerlijk geld (lees met marokkaans Nederlandse accent). :)

Basil Fawlty | 06-11-16 | 14:14

Klagen mag en terecht ook, maar dan niet volgende verkiezingen weer D66 stemmen, stinkende kudthipsters!

Bert Konterman | 06-11-16 | 14:09

Kult und terrorstatte der Islam Sekte, zeer frappant dat mensen de samenhang niet (willen) zien. Zelfs nog erger, diegene welke het benoemen worden met hand en tand bestreden. Ergens deugd onze grondwet niet, is niet bestand tegen het groeiende gezwel van binnenuit, het immuunsysteem herkent zijn gemuteerde cellen niet als kwaadaardig en omarmt ze als lichaamseigen.

De vraag is hoelang men hierover nog een discussie wenst te voeren als dit blijkbaar geen enkele zin heeft. Belangrijk is dat de faciliteerders van deze sekte hun machtsblok en wurggreep op de samenleving verliezen. Discussies, tegenwerpingen en de te verwachte oprispingen moeten maar even voor lief worden genomen. Wat mij betreft komt het goed want de machten wankelen, en de vazallen slaan blind om zich heen. Het zijn duidelijke voortekenen.

Oh ja, afkomst of kleurtje is in deze case totaal irrelevant. Het zijn de welbekende drogredenen om criticasters de mond te snoeren. Laat u niet framen als onderbuiker of racist maar noem uzelf een betrokken realist. Dan hebben we dit meteen helder!

Veluwse-Eikel | 06-11-16 | 14:09

@Basil Fawlty | 06-11-16 | 13:48
De afleverscootertjes worden inderdaad meestal bereden door de mocropubers. Verder niet. Vergeet niet dat het ook nog eens hard werken is in die shoarma en pizza toko's.

Rest In Privacy | 06-11-16 | 13:57

EEnzame SchizofrEEN | 06-11-16 | 12:50

Dank voor uw verhaal. Deel deze ervaring zoveel als mogelijk, u schetst de lemen voeten waar onze maatschappij meer-en-meer op komt te staan. Toen wij ons hier oriënteerden op de middelbare school voor onze oudste dochter zijn er een aantal afgevallen omdat de populatie die wij daar tegenkwamen tot ernstig nadenken zette. Complimenten voor alle docenten die deze taak elke dag weer op zich nemen, maar wij hebben gepast en kozen voor een overwegend blanke school met oude tradities en principes. En zijn wij blij daarmee? Jazeker! Beide dochters volgen inmiddels beta-studies op een universiteit en zijn kritische zelfstandige vrouwen geworden. Een enkeling daargelaten zie ik de meeste jonge mensen doorgroeien naar mooie opleidingen, wetende dat zij die kansen hebben, deze ook aanpakken. Maar ik moet er niet aan denken, de enorme meute kansloze monden die u schetst straks ook gevoed moeten worden met de arbeid van die beter gesitueerden. Waar gaat dat eindigen?

sickworld | 06-11-16 | 13:52

Poesmobiel | 06-11-16 | 13:38

Uw verhaal is mij uit het hart gegrepen,werk zelf 30 jaar in het VO onderwijs op diverse scholen in Gouda.
Ook in de beruchte wijk... dus leerlingen met een strafblad, management die wegkijkt en vol inzetten op slagingspercentages.
Verder schrijf ik hier niets ik wil rustig over de Kleiweg kunnen lopen.

polderaar | 06-11-16 | 13:48

McMarx | 06-11-16 | 13:39

Ja dat is zo maar mooi detail. Hoorde laatst van een vriend van mij die daar in de buurt woont "fellow canary in the coalmine" dat de afleverscooterjongens vaak Marokkaans zijn.
Turkse eigenaar van de pizza/shoarma/snackbar toko maar zijn minions zijn Marokkaans. Ik geloofde dat niet maar Turkse expat collega van mijn vrouw die er ook woont bevestigde het. :) :)

Basil Fawlty | 06-11-16 | 13:48

meneer Q | 06-11-16 | 13:02
+100. En zo is het.

Mark_D_NL | 06-11-16 | 13:45

@Basil Fawlty | 06-11-16 | 13:34
Dat zal dan in een van de zijstraatjes zijn geweest. Het verturken van de R'gracht gaat nog wel gestaag door. Ik denk dat er daarom geen mocro's zitten. Die houden niet zo van elkaar.

Rest In Privacy | 06-11-16 | 13:39

EEnzame SchizofrEEN | 06-11-16 | 12:50
Om deze redenen ben ik 15 jaar geleden al gestopt met lesgeven. En om nog een paar dingetjes, zoals:
- niets van een vrouwelijke docent willen aannemen (het 'je bent mijn moeder niet'-argument)
- de niet meer in te halen taalachterstand, gekoppeld aan de onrealistische toekomstverwachtingen die jij beschrijft, maar ook aan de eis/wens niet te verwesteren
- de explosieve toename van agressie, diefstallen en geweld op school, waar tegenover de 'stevige gesprekken' met leerlingen en heel soms met ouders geen enkel effect hadden
- de terreur aan het privé-adres van docenten: zoals bijlen en bakstenen door de ruiten of bekladde en lek gestoken auto's
- de toename van geweld van ouders naar docenten.

De schoolleiding was vooral bezig met verdoezelen van de feiten in verband met de reputatie van de school. Aan collega's werd eerst gevraagd of zij eens goed naar hun eigen didactische vaardigheden wilden kijken en daarna of ze hun nare ervaringen voor zichzelf wilden houden.
Leraren en docenten die het wel volhouden zijn helden! Nee, superhelden! Heel veel sterkte en ik denk aan je.

Poesmobiel | 06-11-16 | 13:38

Mark_D_NL | 06-11-16 | 09:20
Ik zeg DOEN! Hahaha.

J. Jarig | 06-11-16 | 13:34

McMarx | 06-11-16 | 13:23

Is dat zo? (oprechte vraag zonder sarcasme) Vroegah, tot een paar jaar geleden dus had je op de Rozengracht of een van de zijstraatjes een "Marokkaan." zitten. Die vooral werd gefrequenteerd door de grachtengordelsocialisten want het was zo "puur." Ik weet wel dat er behoorlijk wat panden zijn gekocht op de Rozengracht door AKP aanhangers of zelfs Diyanet maar over de details laat ik me graag voorlichten. My Mrs. (Turks seculier) vertelde mij dat laatst.

Basil Fawlty | 06-11-16 | 13:34

De parallelle samenleving groeit in Nederland. Ergens is DENK wel een openbaring, laat zien hoe die gehersenspoelde Marokkanen en Turken eigenlijk staan in de Nederlandse samenleving. Ik zou het niet onderschatten, een groep van honderdduizenden fanatieke moslims met een gigantisch minderwaardigheidscomplex en 0,0 zelfreflectie. Taleb had daar een fantastische essay over gepubliceerd: fooledbyrandomness.com/minority.pdf

Hoe een fanatieke intolerante minderheid heel veel (schadelijke) invloed kan uitoefenen op de gehele samenleving.

martymcfly | 06-11-16 | 13:34

Afgrijselijk gejank. Past niet in dit land. Doet me echter wel denken aan zandbakken, zon, hitte en lemen hutten.

drammerd | 06-11-16 | 13:27

Dit is nog ergers dan Idols. Zeker in een wijk die groot geworden is met het Nederlandstalige (met een Amsterdams accent) lied, moet dit een verschrikking zijn. Maar ja, vrijheid van godsdienst. Er zijn praktisch geen Nederlandse kerken meer, de kerkklokken luiden steeds minder, dus de oproep tot gebed zal steeds meer overheersen. Voorwaarde moet dan wel zijn dat de zangers dan wel een conservatorium-opleiding hebben. Dan heeft het in ieder geval nog culturele waarde.

Mannes | 06-11-16 | 13:23

@Basil Fawlty | 06-11-16 | 13:16
Een Marrokaans eettentje op de Rozengracht?
Turken zijn er genoeg die er een nering hebben maar een Marrokkaan heb ik nog niet gezien. En verder nog wat Perzen.

Rest In Privacy | 06-11-16 | 13:23

peterdh | 06-11-16 | 13:10
Oproepen tot gebed zijn sowieso niet meer nodig. Ze maken maar een app met push-bericht die het gejank laat horen. Dan drukt de imam of pastoor op een button en weten de gelovigen dat ze op hun knieën kunnen voor hun Schepper.

Simon_GS | 06-11-16 | 13:22

Dit zou op zich toch al voldoende reden moeten zijn voor iedereen met gezond verstand om in maart op de PVV te stemmen.

R van Perzie | 06-11-16 | 13:19

[sarcamse modus on]
Hahaha. Ik woon aan de andere kant oppe gracht en het enige wat ik hoor is de klok van het kerkje op het Amstelveld als er weer een kekhip hipster paartje trouwt. Maar toont eens te meer weer aan hoe "tolerant" de gemiddelde Jordaan D66-er/Groen Linkser is. De mond vol in de kroeg over hoe aardig het Turkse groentemannetje Achmed is en ook nog eens goedkoop! Lees: dat goedkope staat voorop en dat Achmed hardcore AKP is, want daarom lopen zijn vrouw en dochter met hoofddoek rond en hij heeft een "Erdogan" snor, wordt voor het gemak effe vergeten. Ook: Mohammed heeft zo'n heerlijk eettentje op de Rozengracht. Zo puur Marrokaans! Dus de gemiddelde ideologisch bevlogen D66/GL deelraad idioot, sorry, lid slaat zoals gewoonlijk door en staat deze nonsens toe. Dom, dom, dom. Hij/zij had natuurlijk wel effe moeten checken met de achterban. Goedkoop groenten en fruit van die "schattige" Achmed of eten bij Mohammed is leuk maar niet deze nonsens. Dit hoort thuis in "exotische" wijken zoals Oost of West en tegenwoordig Noord maar niet in hun achtertuin. NIMBY en ook: wat men zaait zal men oogsten.Ik zou er een satanisch genoegen uithalen als die Moskee het geluid nog effe opschroeft. Jullie vonden het toch zo leuk in Istanbul of Casablanca toen je daar voor een "heerlijk effe weg van mijn deeltijdbaan, geniet weekend (burp)" zat.
[Sarcasme modus off]

Basil Fawlty | 06-11-16 | 13:16

@toetssteen | 06-11-16 | 09:22

Ben je niet helemaal wijs ofzo? Wanneer was het normaal dat je het rituele gebed over de speakers hoorde schallen? Gister, vorig jaar? is dat van alle tijden? Zijn die moskeeen er altijd al geweest? Misschien nadat jij uit je ei gekropen bent.

peterdh | 06-11-16 | 13:10

EEnzame SchizofrEEN | 06-11-16 | 12:50
precies mijn ervaring toen ik (gelukkig al weer lang geleden) in het onderwijs werkte. Totaal onrealistische opvattingen over eigen kunnen (vmbo grietjes die nauwelijks konden schrijven maar toch advocaat, arts etc willen worden) en ook geen enkel benul van wat Nederland eigenlijk is; geschiedenis, ontwikkelingen, hoe de samenleving in elkaar zit, hoe je je moet gedragen als jij bij een arts, werkgever, vereniging etc op bezoek komt. Alles slaan ze plat met een soort stompzinnige houding alsof dat ze allemaal niet raakt. En nog erger; ook niet doorhebben dat ze dus ook niet 'aangeraakt' worden door hun attitude. Ze leven in een parallelle samenleving waarin het geld wel van de k*t nederlanders komt.

Risingson | 06-11-16 | 13:05

Asscher modus aan//. De meerderheid moet zich aanpassen aan de minderheid en dit accepteren. Asscher modus uit//.

de SENSEI | 06-11-16 | 13:02

Geboren en getogen in de Randstad zag ik het van kwaad tot erger gaan. Zoals al door andere reaguurders geschreven, die minaretten zijn ons opgedrongen, de minderheid maakt op het stadhuis de dienst uit.
.
Ik weet het even niet meer. Ik geef in den haag les aan de doelgroep van de moskeeën. Op laag niveau, dat heeft wellicht deels met mijn meningsvorming te maken. Maar ik maak me ernstig, heel ernstig zorgen.
Individueel zijn het over het algemeen best aardige kinderen. Ze hebben dromen over een mooie toekomst, komen voor zichzelf op en dat is het dan wel.
Vraag ze hoe ze hun droom gaan nastreven en er komen totaal verstoorde verwachtingen op tafel. Verwachtingen aangaande inkomen, aanzien, functies. Meiden denken dat ze met hun flut-diploma aan de slag kunnen als advocaat of maatschappelijk werkster. Jongens zien zichzelf met hun flut-diploma al als succesvolle ondernemer, aan het hoofd van een multinational of (eigenlijk de meest realistische...) als internationaal voetbal-ster.
Maar zet twee of meer van deze kinderen bij elkaar en je ziet een groep slecht Nederlands sprekende, baldadige, agressieve primaten die voortdurend al hun negatieve ervaringen afwentelen op hun Nederlandse omgeving. Het ligt altijd aan de docent. Aan de stof die geleerd moest worden. Of aan de school. Het gebouw. De conciërge.
Wat ook opvalt is het boemerang effect; als ik individueel een leerling aanspreek op een feit, bevestigt hij dit feit om er direct (!) een maar achter aan te plakken, gevolgd door een drogreden die iemand anders erbij betrekt, bij voorkeur een docent.
En dit is niet één leerling, dit zijn er honderden. Al deze kinderen worden voorbereid voor een vervolgopleiding, voor een baan die over drie tot vijf jaar waarschijnlijk niet meer bestaat.
Deze generatie moet over 20 jaar uw AOW gaan verdienen, geld storten in de pensioenpot, netjes belastingen betalen en in de verzorgingstehuizen u gaan verzorgen.
Ik zie dit niet gebeuren.
Deze generatie uit de vierde klas (en de volgende is nog erger) is egocentrisch. Ze hebben niet de verstandelijke vermogens om een realistische kijk op hun omgeving te hebben en volgen slaafs wat hen door de imam wordt vertelt.
Hun nabije toekomst is er één van doormodderen op school tot ze met een papier de straat op worden geschopt. Het papier, een flut-diploma, is nauwelijks de waarde van het papier waard. Iedereen ('en zijn moeder') weet dat de scholen geen kant op kunnen.
Je mag als school geen leerling van school sturen. Alhoewel de wijkagenten dagelijks langs komen (ze kennen notabene de voornamen van alle docenten, zo vaak komen ze langs), moeten we met lede ogen aanzien dat onze Mohammeds, Youssefs en Adbels nauwelijks leren, vaak moe zijn omdat ze 's nachts op straat 'werken', de nieuwste telefoons en duurste kleding hebben en zelfs rustig aangeven dat ook hun vader 'in de handel zit, je weet!'. Als zo'n entrepreneur dan slechte cijfers haalt, barst de bom. Er moeten voor het thuisfront immers goede cijfers komen. Dus komen de bedreigingen en vechtpartijen. Helaas mag je als school daar verder niets mee, behalve een halfslachtig project starten om 'ze op het rechte pad te helpen'. En na een weekje sporten of kamperen krijgen we de uitwassen weer terug.
Om van zo'n figurr af te komen, en daar gaat het helemaal wringen, mag je niks, kan je eigenlijk niks.Ja, de cijfers opkrikken. Zo verschuiven we het probleem naar de volgende school. Tot Mo, Appie of Youssef 18 jaar oud zijn en ze met een stukje papier met hun naam erop, de straat op wordt gezet. Niet langer ons probleem, blij dat we er van af zijn.
En bijkomend voordeel is dat we een extra geslaagd kind hebben. En dat spagingspercentage is waar het de scholen om is te doen.
Het gaat niet om uw kind.
Het gaat niet om ons land.
Het gaat niet om goed onderwijs.
Het gaat nieet om de toekomst.
Het gaat niet om wetenschap.
Het draait om de slagingscijfers.
Als u een kind op een middelbare school hebt zitten, sterkte.
.
En voor diegene die schrijft dat dit kenmerkend voor pubers zou zijn... U bent van harte uitgenodigd een keer bij 'mijn' pubers te komen kijken om vervolgens naar een VO school in den lande te gaan kijken. Dat zouden er meer moeten doen.
EEnzame SchizofrEEN | 06-11-16 | 12:50
=
Een zeer verontrustend stuk, u bent tenslotte leraar en dus ervaringsdeskundige, dus gebaseerd op realiteit.
Graag zou ik willen dat u dit stuk stuurt naar ALLE 1e en 2e Kamerleden.

meneer Q | 06-11-16 | 13:02

@Muggenmepper | 06-11-16 | 09:20
Sure toegeven heeft altijd gewerkt.....

peterdh | 06-11-16 | 12:59

Het is allemaal onderdeel van de Jihad 'het realiseren van een heilig doel'. Wat dat doel is ziet men door te kijken naar de ontwikkeling welke deze sekte maakt in een bepaalde richting. Het gejengel op vrijdagmiddag herinnert dit soort lieden aan de opdracht welke ze moeten uitvoeren: de Jihad.

Het kerkklokken argument komt van mensen welke als nuttige idioten optreden, de hedonistische gutmensch zonder geloof, visie of richting.

Wie het niet ziet of vergoelijkt is of blind of dom, of beiden.

Veluwse-Eikel | 06-11-16 | 12:58

@Imprimatur | 06-11-16 | 09:19

Nog eentje... Not in my backyard is alles ok.

peterdh | 06-11-16 | 12:56

@Simon_GS | 06-11-16 | 12:44
Daar heb je een punt te pakken. Wordt over niet al te lange tijd verboden als we zo doorgaan.

Rest In Privacy | 06-11-16 | 12:56

@peterdh | 06-11-16 | 12:54

*woon

peterdh | 06-11-16 | 12:55

@Schepvogel | 06-11-16 | 10:00

De laatste keer dat ik een kerkklok heb gehoord is overigens alweer een aantal jaar geleden. Maar dat terzijde. Er zit een verschil tussen een staat die is opgebouwd vanuit een christelijke traditie waarin de kerk een rol speelde en zijn geluid liet horen en een moslim natie waarin die zijn geluid laat horen. Won je in de eerste of de tweede???

peterdh | 06-11-16 | 12:54

@Mesmer | 06-11-16 | 09:25

Want NIMBY vind ik alles prima?

peterdh | 06-11-16 | 12:51

Geboren en getogen in de Randstad zag ik het van kwaad tot erger gaan. Zoals al door andere reaguurders geschreven, die minaretten zijn ons opgedrongen, de minderheid maakt op het stadhuis de dienst uit.
.
Ik weet het even niet meer. Ik geef in den haag les aan de doelgroep van de moskeeën. Op laag niveau, dat heeft wellicht deels met mijn meningsvorming te maken. Maar ik maak me ernstig, heel ernstig zorgen.
Individueel zijn het over het algemeen best aardige kinderen. Ze hebben dromen over een mooie toekomst, komen voor zichzelf op en dat is het dan wel.
Vraag ze hoe ze hun droom gaan nastreven en er komen totaal verstoorde verwachtingen op tafel. Verwachtingen aangaande inkomen, aanzien, functies. Meiden denken dat ze met hun flut-diploma aan de slag kunnen als advocaat of maatschappelijk werkster. Jongens zien zichzelf met hun flut-diploma al als succesvolle ondernemer, aan het hoofd van een multinational of (eigenlijk de meest realistische...) als internationaal voetbal-ster.
Maar zet twee of meer van deze kinderen bij elkaar en je ziet een groep slecht Nederlands sprekende, baldadige, agressieve primaten die voortdurend al hun negatieve ervaringen afwentelen op hun Nederlandse omgeving. Het ligt altijd aan de docent. Aan de stof die geleerd moest worden. Of aan de school. Het gebouw. De conciërge.
Wat ook opvalt is het boemerang effect; als ik individueel een leerling aanspreek op een feit, bevestigt hij dit feit om er direct (!) een maar achter aan te plakken, gevolgd door een drogreden die iemand anders erbij betrekt, bij voorkeur een docent.
En dit is niet één leerling, dit zijn er honderden. Al deze kinderen worden voorbereid voor een vervolgopleiding, voor een baan die over drie tot vijf jaar waarschijnlijk niet meer bestaat.
Deze generatie moet over 20 jaar uw AOW gaan verdienen, geld storten in de pensioenpot, netjes belastingen betalen en in de verzorgingstehuizen u gaan verzorgen.
Ik zie dit niet gebeuren.
Deze generatie uit de vierde klas (en de volgende is nog erger) is egocentrisch. Ze hebben niet de verstandelijke vermogens om een realistische kijk op hun omgeving te hebben en volgen slaafs wat hen door de imam wordt vertelt.
Hun nabije toekomst is er één van doormodderen op school tot ze met een papier de straat op worden geschopt. Het papier, een flut-diploma, is nauwelijks de waarde van het papier waard. Iedereen ('en zijn moeder') weet dat de scholen geen kant op kunnen.
Je mag als school geen leerling van school sturen. Alhoewel de wijkagenten dagelijks langs komen (ze kennen notabene de voornamen van alle docenten, zo vaak komen ze langs), moeten we met lede ogen aanzien dat onze Mohammeds, Youssefs en Adbels nauwelijks leren, vaak moe zijn omdat ze 's nachts op straat 'werken', de nieuwste telefoons en duurste kleding hebben en zelfs rustig aangeven dat ook hun vader 'in de handel zit, je weet!'. Als zo'n entrepreneur dan slechte cijfers haalt, barst de bom. Er moeten voor het thuisfront immers goede cijfers komen. Dus komen de bedreigingen en vechtpartijen. Helaas mag je als school daar verder niets mee, behalve een halfslachtig project starten om 'ze op het rechte pad te helpen'. En na een weekje sporten of kamperen krijgen we de uitwassen weer terug.
Om van zo'n figurr af te komen, en daar gaat het helemaal wringen, mag je niks, kan je eigenlijk niks.Ja, de cijfers opkrikken. Zo verschuiven we het probleem naar de volgende school. Tot Mo, Appie of Youssef 18 jaar oud zijn en ze met een stukje papier met hun naam erop, de straat op wordt gezet. Niet langer ons probleem, blij dat we er van af zijn.
En bijkomend voordeel is dat we een extra geslaagd kind hebben. En dat spagingspercentage is waar het de scholen om is te doen.
Het gaat niet om uw kind.
Het gaat niet om ons land.
Het gaat niet om goed onderwijs.
Het gaat nieet om de toekomst.
Het gaat niet om wetenschap.
Het draait om de slagingscijfers.
Als u een kind op een middelbare school hebt zitten, sterkte.
.
En voor diegene die schrijft dat dit kenmerkend voor pubers zou zijn... U bent van harte uitgenodigd een keer bij 'mijn' pubers te komen kijken om vervolgens naar een VO school in den lande te gaan kijken. Dat zouden er meer moeten doen.

EEnzame SchizofrEEN | 06-11-16 | 12:50

@IJzervreter | 06-11-16 | 09:15

Ik zou graag willen weten hoe die verlenning tot stand is gekomen. Wie heeft daar zijn krabbel onder gezet?

peterdh | 06-11-16 | 12:50

Nogmaals: dit land wordt te grabbel gegooid aan:
-door je strot geduwde multiculti-onzin
-racisme-roepers
- Sylvana Simons- en Quinsy Gairo-figuren die teren op hun populistische praatjes
-zieke politieke partijen als DENK
-slappe PvdA-burgermeesters
-slap justitiesysteem
-slecht functionerend politiekorps
-overdreven duur vastgoed kwa verkoop + huur
-falend drugsbeleid
-door je strot geduwde klote muziek van talentloze klote-rappers
Kortom:
Je voelt op je klompen aan dat dit een keer fout gaat.
Er is in mijn ogen nog maar 1 oplossing: Geet Wilders stemmen!

Jan Gordelroos | 06-11-16 | 12:47

Wat een gezeur ... moet je het Jordaanfestival aanhoren.

Simon_GS | 06-11-16 | 12:44

"Eenmalig, in het kader van de museumnachtviering": Hiermee scheppen de nuttige idioten/dhimmi's van de Gemeente Amsterdam een precedent. Straks mag het eens per week, elke vrijdag. Vervolgens mag het vijf keer per dag, elke dag.

Tietmier | 06-11-16 | 12:43

Jaaa.. en nu is het nog een 'discussie' over eenmaal per week voor het vrijdaggebedoproep in de moskee.
Weet dat in menig Islamitisch land 5x per dag als 'normaal'is ingesteld..
Ik zie het gebeuren dat over enkele jaren dit 'normaal' Alluh Akbar geschreeuw ook hier 5x p.d. is 'geintergreerd'.
Immers, de meerderheid dient zich volgens Asscher aan te passen aan de minderheid..

fikkieblijf! | 06-11-16 | 12:34

Trap die Burgermeester Van der Laan eruit!!

Jan Gordelroos | 06-11-16 | 12:33

Heerlijk toch dat die D66 stemmende bakfietslui in de Grachtengordel dit voor hun kiezen krijgen, heb er geen medelijden mee.

Keyboardspeler | 06-11-16 | 12:30

Religieuze geluidsoverlast is geluidsoverlast.
Dus weg er mee.

hotmint | 06-11-16 | 12:29

Nog eentje dan; De enige stad waar linksom draaiend iedere deur op slot gaat.

medelmo | 06-11-16 | 12:29

"Bij ons, in de Jordaan"...

Tollebol | 06-11-16 | 12:28

Het ware wel jammer als amsterdam het alleen in de museumnacht krijgt.
De holle ruimten van de linksie,s mag best vaker rechtsdraaiende oproepen horen.
Als ik islamist zou zijn was ik ook in het zwakste deel van het land begonnen.
Stad waarin andere meningen de boeien van de vrije geest niet meer af kunnnen schudden.
En dan hebben ze ook nog ajax. moet niet gekker worden daar.

medelmo | 06-11-16 | 12:26

Wiens plan was dit en wie heeft het goedgekeurd?
Namen en rugnummers!

crankshaft | 06-11-16 | 12:17

Amsterdammers, zijn dat niet die lui die doorgaans multiculturalisme omarmen, een weg-met-ons mentaliteit hebben, vinden dat iedereen gelijk is (dus ook 'mensen' die op u kosten omdat u géén moslim bent) en elke vorm van kritiek op uitheemse, middeleeuwse achterlijkheid als racisme/discriminatie bestempelen? De typhus met jullie. Je oogst wat je zaait. Hier in dat boerse, provinciale durp hoeft de lokale moskee dat niet te proberen. Sterker nog, de moskee is hier niet meer dan een kleine ruimte in een gehuurd pandje ergens ver buiten het centrum.

Le Roi | 06-11-16 | 12:11

Het nieuwe "normaal"; in plaats van Zwarte Piet over de daken, islamitisch gejank over de daken.

miss error | 06-11-16 | 12:11

Gewoon de zoveelste intimidatie. Hoezo 'museumnacht' en arabisch gekrijs? Ik zie het verband tussen die twee niet.
Really? | 06-11-16 | 09:20

Nederland wordt één openluchtmuseum. Met vitrines over ons slavenverleden, met kraampjes met oud-hollandse lekkernijen, en dit gekrijs komt van de tentoonstelling (gesubsidieerd, naar oud-hollands gebruik) over de moskee waar het allemaal mee begonnen is. (voor ons, waar het mee eindigde)

Sans Comique | 06-11-16 | 12:09

Haramsterdam het droomkalifaat van Youssef Klaver, Achmed Pechtold en Ibrahim van der Laan.

Uw Psychiater | 06-11-16 | 12:07

Na Utrecht en Den Haag is Amsterdam nu ook verloren.

Rest In Privacy | 06-11-16 | 12:06

alshetware | 06-11-16 | 12:01
U is impotent? ;-)

guillaume | 06-11-16 | 12:04

Ach , alles went.
Ook hangen went , als je maar lang genoeg hangt.

alshetware | 06-11-16 | 12:01

@ Merfralex | 06-11-16 | 11:14 Kun je dat tweede hyperlinkje even repareren svp?

sickworld | 06-11-16 | 11:55

Meer, meer , meer Islamitisch versterkte gezangen in de Amsterdamse binnenstad, en ALS er dan ongelovige bejaarden bij de pinautomaat moeten overvallen, dan ook liefst daar. Omdat de toekomstige regenten op dit moment daar hun hipster-leventje leiden.

kadoendra | 06-11-16 | 11:54

Goed zo, worden ze ook eens met de gevolgen van hun idiote stemgedrag geconfronteerd.

Banana008 | 06-11-16 | 11:52

Fatih No More

Rest In Privacy | 06-11-16 | 11:49

Probeer het maar niet tegen te houden, je hebt zo 4 jaar aan je broek.

henk vintage | 06-11-16 | 11:49

-weggejorist-

Rest In Privacy | 06-11-16 | 11:44

Islam tereur bereikt eindelijk de glazen stolp van de gutmensch

Vacuumbom | 06-11-16 | 11:42

Vergelijking kerkklokken en oproep via luidspreker loopt totaal mank. Maar laat dit maar gebeuren. In maart merken we het wel. Ik kan niet tolerant zijn tegen een haatdragende godsdienst. Die mensen niet in waarde laat l.

franck7020 | 06-11-16 | 11:40

dysdiadochokinese | 06-11-16 | 11:30
'Ze menen het echt.'

Tja, politiek gezien zullen we er dan allemaal echt op vooruitgaan. Deze mensen 'beloven' niets waar ze zich niet aan zullen houden. Niet zoals, kom, noem een een Nederlandse politicus...

Petrus Poortwachter | 06-11-16 | 11:39

Gelukkig is het gehalte linkse gutmenschen in de Jordaan dusdanig dat ze eigenlijk niet zouden mogen klagen. Allemaal zeer content met het gemeentelijk bestuur waar voornaamste plucheklevers van PvdA, GL, SP en D66 afkomstig zijn. Daarom alleen al hebben ze het recht op enige vorm van protest eigenlijk verpand. Een typisch gevalletje "you get what you wish for"..

Het wordt tijd voor een landelijk collectief tegen het doordrammen van de islamitische overtuiging en de ik-voel-me-o-zo-gediscrimineerd-door-zwarte-piet-beweging(en) bijvoorbeeld.
Alleen dan kan de linksmens tegen zichzelf beschermd worden en wij tegen hunnie...

guillaume | 06-11-16 | 11:38

Geen gezicht en geen geluid .Men hoeft er niet perse mee confronteert te worden.Kerkklokken hoeven voor mij ook niet ,maar dat liever als dat gejank van een moskee.

altijdfeest | 06-11-16 | 11:38

Kerkklok is een keer per week en doet ding dong, moskee is elke dag met texten die ik niet kan verstaan.

ikdenkwat | 06-11-16 | 11:37

Over " hipsters" in De Jordaan; ik ben er geeneen en stem Greet. Je ziet ze wel hoor, de hipsters, de geslaagde papa's met baarden van 200 euro die met hun zoontje op zo'n manier praten dat het ventje waarschijnlijk het liefste wil breien in plaats van voetballen.

dysdiadochokinese | 06-11-16 | 11:34

De Islam is de kk van de wereld. Grappig dat die "tolerante 020 mensen" dat nu ook merken. Binnenkort mogen ze weer stemmen. Als ze nou met zijn allen op een gewone Nederlandsche partij stemmen en niet op van die "liberale Islampijpers" en cultuurverraders zoals Asscher, Klaver of Pechtold komt het misschien nog goed.

Heiner | 06-11-16 | 11:33

Waarom zijn die gebeden niet gewoon in het Nederlands?

squadra | 06-11-16 | 11:32

Het is steeds hetzelfde spelletje van de islam; het uithollen en frustreren van een -nog- open en seculiere samenleving. Door bid-ruimtes te eisen in een neutrale universiteit, een politieke partij in een vrij land te starten met als enige doel de invloed van de islam zoveel mogelijk te vergroten. Islamitische gebedshuizen steeds nadrukkelijker aanwezig enzovoorts. Ik woon in De Jordaan, 500 meter van de Rozengracht en het katten-gejank was abnormaal luid en het voelde aan als de zoveelste aankondiging: " Wij"(de moslims) gaan hier de dienst uitmaken. Zoveel decibel als er gisteren werd geproduceerd, liet mij huiveren. Ze menen het echt.

dysdiadochokinese | 06-11-16 | 11:30

Grootschalige remigratie is de oplossing. Stel het je eens voor, Nederland vol met Nederlanders. We zouden ons dan bezig kunnen houden met Mars ipv elke dag met multiculti worstelen.

pluk-87 | 06-11-16 | 11:23

necrosis,
Bedankt voor de gouwe ouwe van Andre van duin,mijn dag begon met een lach.

roodborstje1 | 06-11-16 | 11:23

Amsterdam krijgt wat het verdient, ik mag hopen dat er in veel meer straten, tussen de hipsters dit afgrijselijke geluid zullen horen.
Het ontgaat mij totaal hoe dit mogelijk is.

lanexx | 06-11-16 | 11:22

Wat ben ik blij dat ik uit dat ghetto weg ben, met al die lichtgetintiërs en import amsterdammers. Wat een freakshow.

arc-en-ciel | 06-11-16 | 11:14

Hmmm... dit klinkt volgens mij toch niet helemaal als de azaan of de shahada...

bisbisbis | 06-11-16 | 11:14

-weggejorist-

Merfralex | 06-11-16 | 11:14

Muggenmepper | 06-11-16 | 09:20
Dat gaat deze ras amsterdammer dan ook doe.

Wel grappig dat ze klagen in de pijp, toch wel 1 van de meest tolerante plekken in amsterdam !!

marrretje | 06-11-16 | 11:11

Eigen schuld!
d66 stemmers!!!

Gerrit gordijnstok | 06-11-16 | 11:11

Wat voor recht hebben de kut muzzelmannen om een kerkklok
te vergelijken met hun vervloekte allah oproep.
Er wonen ook andere gelovigen in dit land. Zoals Hindoes.
Hoor je nooit wat van. Vredelievend godsdienst.Doen geen
kwaad. Een islamiet wordt door ieder weldenkend mens vervloekt. Maar er is hoop. Zij roeien elkaar op den duur
toch uit. Geef de soennieten en sijieten wapens en de oplossing is daar.

Wistikniet | 06-11-16 | 11:10

@Ashtrey | 06-11-16 | 10:31

Ik denk dat we staan waar we staan in Europa door het nalaten van het maken van de goed/kwaad afweging. Alles moet kunnen qua religie en ideologie was het mantra en voila...
.
Alleen, wanneer ideeen als "ongelovigen zijn minder dan een mens" of "de staat is verheven boven burger" bij teveel mensen post vatten komen vrijheid, vrede, en democratie in het geding.
.
En laat nou juist zulke ideeen nu de weg vrijmaken voor de mijn inziens twee grote kwaden van deze tijd in Europa. De onaantastbare machinebureaucratie EU en de Islam.
.
Je kunt religie en ideologie niet verbieden, je kunt het wel tegengaan in woord en daad. Dat is nu meer dan ooit nodig. Een Europa onder EU en Islam is een Europa zonder vrijheid.
.
Een context waarin ook u echt niet wil leven. Soms moet je lelijke dingen in het gezicht aankijken om mooie dingen te beschermen.
.
That's where we at....

Parel van het Zuiden | 06-11-16 | 11:09

bisbisbis | 06-11-16 | 11:03

Die stad wordt bestuurd door leden van de Jostiband. Als alle uitkeringstrekker opeens 100 keer hun maandbedrag overgemaakt krijgen is er echt niemand die dat opvalt. Nog thee?

eerstneukendanpraten | 06-11-16 | 11:08

geen death metal of terror hardcore als represaille maar leuke joodse gezangen op een vrolijk deuntje.

BroederBlockchain | 06-11-16 | 11:06

@necrosis | 06-11-16 | 11:02
-
Troost u, het is nét Staphorst: Islam belijden doe je vooral voor de sociale controle en dus: de buren.
-
Er zijn maar heel weinig 'gelovigen' die zich daadwerkelijk en strikt aan de vasten houden, de katjes worden behóórlijk in het donker geknepen.

bisbisbis | 06-11-16 | 11:06

@necrosis | 06-11-16 | 11:02:

Te hopen is dat het die betreffende dag 35 graden en windstil is. Voelt een groot deel van dat woestijnvolk zich meteen weer helemaal thuis.

Reinaert | 06-11-16 | 11:05

De verantwoordelijk ambtenaar "namen en shamen", svp.

kommabijmebinnen | 06-11-16 | 11:04

En trouwens, Amsterdam moet niet zo zeiken. Ze willen zo graag kosmopolitisch zijn met hun 200 verschillende nationaliteiten.... dus ja.. wanneer je achterlijke middeleeuwse/3e wereld gebruiken/praktijken/culturen/mensen binnenlaat en die ook nog eens op een voetstuk zet en je eigen cultuur naar beneden haalt... dan mag je hiervan gaan genieten! Succes!

Julia | 06-11-16 | 11:04

Ik heb het gehoord haha mensen op straat mompelden "kut moskee, kut islam, het wordt steeds erger" was best hylarisch!

pruters zijn het | 06-11-16 | 11:03

Dit was puur machtsvertoon.
-
En WIE bij de gemeente Amsterdam heeft in des Jezusnaam 'speciale toestemming' verleend voor deze flagrante intimidatiepoging in het kader van 'Museumnacht'??? En waarom???
-
Uitzoeken, en de betrokken ambtenaar/ bestuurder ter verantwoording roepen.

bisbisbis | 06-11-16 | 11:03

@kzegje | 06-11-16 | 10:58
In ieder geval kunnen de moslims hun lol op in 2017, dan valt de langste dag in Nederland (qua daglicht) precies in de ramadan.

necrosis | 06-11-16 | 11:02

Een moskeeoproep is dan ook compleet anders dan het luiden van de kerkklokken. Kerkklok is een geluid... moskeeoproep wordt 'gezongen' wordt opgeroepen om te komen bidden, islamitische geloofbelijdenis en allemaal in een niet verstaanbare taal..
Kortom, de vergelijking met kerkklokken gaat totaal mank en klopt alleen wanneer moslims enkel ook een geluid laten horen. Maar nu wordt het natuurlijk onder 'geloof/cultuur' geschaard... ik vraag me af; misschien moet de kerken ook maar eens gaan stoppen met het luiden van de kerkklokken en ook maar eens de Apostolische geloofsbelijdenis laten horen, is dat dan ook ok?
Moslims moeten hun kattengejank voor zich houden, ik heb geen behoefte om islamitisch hellgejank aan te horen.

Julia | 06-11-16 | 11:01

Heel goed dat de islam-irritaties nu ook de kinoa-kauwers treft, lekker d66 blijven stemmen joh, komt het helemaal goed!

Vacuumbom | 06-11-16 | 11:00

Net als je denkt dat dit volk niet nog lager kan zakken op de ladder van beschaving kom je dit tegen: drive.google.com/file/d/0B1rEtXyDpqIE... Kindbruidjes zijn hierbij vergeleken waarlijk een culturele verademing (sick).

sickworld | 06-11-16 | 11:00

Vanwege die kutherrie ga ik never nooit naar een islamitisch land op vakantie. En omdat er moslims wonen natuurlijk.

eerstneukendanpraten | 06-11-16 | 10:59

Snel die vent uit Myanmar terughalen. Die trekt gewoon de stekker eruit.

Der Wilbert | 06-11-16 | 10:53

@McMarx | 06-11-16 | 10:43
Ik voel me niet vereerd door je comment.
*boos kijken doet*

necrosis | 06-11-16 | 10:52

Het moet leuk blijven. Deugmens prima, maar je moet er zelf gewoon geen last van hebben.

roze_bril | 06-11-16 | 10:51

Dat zou verboden moeten worden. We leven hier gvd niet in een islamitisch land!

John Dough | 06-11-16 | 10:50

@necrosis | 06-11-16 | 10:31
Ken ik nog! ;)

Duifmans | 06-11-16 | 10:50

@Mark_D_NL | 06-11-16 | 10:44
Akkoord. ;)

Ashtrey | 06-11-16 | 10:48

Op de bovenste foto van at5: het stuk Rozengracht vanaf de klimplanten tot het gele verkeersbord is Turks bezit. Gekocht dus. De verwachting is dat dit gebied richting Marnixstraat zal worden uitgebreid.
Kunnen we leren van Luton? Of Savile Town? themuslimissue.wordpress.com/2016/11/...

Poesmobiel | 06-11-16 | 10:47

Als je zonodig van je torentje wil schreeuwen doe je dat maar lekker met je eigen stem zonder hulpmiddelen!
LangeTijdGeleden | 06-11-16 | 09:15
Nee, ook dan niet.

Sans Comique | 06-11-16 | 10:46

Mag ik hier voorstellen dat wij hier in de komende weken en maanden flínk mee doorgaan?
-
Moet je eens opletten, hoé snel het policor-grachtengordel-NIMBY-anti-rolkoffer-bewonersoverleg PVV stemt....

bisbisbis | 06-11-16 | 10:46

Alleen hierom al: 15 maart wèl PVV en géén splinters!

sickworld | 06-11-16 | 10:46

Ashtrey | 06-11-16 | 10:31
Oorlog, een beetje wel natuurlijk. Er zijn mensen die ons naar het leven staan.
--
EN ik ben het met je eens dat olie op het vuur niet de maneir moet zijn. Maar een beetje overdrijven en af en toe de harde woorden in combinatie met argumenten zet mensen wel tot denken.
--
Vrienden?

Mark_D_NL | 06-11-16 | 10:44

@necrosis | 06-11-16 | 10:38
Toen ik gisteren dat gejank voor m'n neus zo keiharde hoorde, moest ik gelijk aan jou denken. Ik dacht: die muzakjes van necrosis zijn er niks bij.

Rest In Privacy | 06-11-16 | 10:43

@Mark_D_NL | 06-11-16 | 10:20
Oorlog, een beetje wel natuurlijk. Er zijn mensen die ons naar het leven staan.
--
EN ik ben het met je eens dat olie op het vuur niet de maneir moet zijn. Maar een beetje overdrijven en af en toe de harde woorden in combinatie met argumenten zet mensen wel tot denken.
--
Vrienden?

Mark_D_NL | 06-11-16 | 10:41

Fatih moskee. Fatih. Als in: Mohammed Fatih. De slachter van Constantinopel.
Mohammed de Veroveraar, vertaald.
In de Jordaan en overal staan moskeeen die de massaslachting op de Byzantijnen vereren. Als voorbeeld.
De veroveraarsmoskee. Denk je de golf van aanslagen eens in, wanneer in Islamabad, Teheran of Riyad een veroveraarskerk geopend zou worden.

Glasgow Argus | 06-11-16 | 10:40

Ik ben echt blij dat ik niet in Randstadistan woon. Ik zou hier doodziek van zijn. Ik snap dan ook niet dat er niet 1 is die hier tegen optreed. Ik wist het wel als dit in mijn stad gebeurde. Ga protesteren tegen dit geouwehoer!! Sta op en verenigd u! En doe iets, ik woon er te ver vanaf. Maar anders was ik al lang de straat op gegaan.

mason1753 | 06-11-16 | 10:39

Dit is simpelweg islam. Niet te tolereren.

Klokken zijn een eeuwenoud westers cultureel gebruik waar niets mis mee is.

La Bailaora | 06-11-16 | 10:39

@Bytemaster | 06-11-16 | 10:33
Wat me nog het meeste tegenstaat aan de islamitische gebedsoproepen, is de jankerige toon.
Nou zijn mijn muzakjes ook niet bepaald geliefd onder het merendeel van de reaguurders maar ik ben toch blij dat ik niet naast een moskeet woon.

necrosis | 06-11-16 | 10:38

Nonkel Frituur | 06-11-16 | 10:03

Zeker, ze zullen ook een bepaalde boodschap verkondigen. Maar een klok spreekt niet. Sommigen begripen de boodschap, ikzelf niet want ik heb niets met godsdienst. Het luiden van klokken is van een andere orde dan het uitspreken van teksten en oproepen, die bovendien voor Nederlanders niet verstaanbaar zijn.

Ik vind dat het verboden moet worden en wel zo snel mogelijk.

Frans1156 | 06-11-16 | 10:37

Wie had dat ooit kunnen denken; islamitisch gejammer in de Amsterdamse Jordaan. We verwijten Rutte een slappe ruggengraat, maar volgens mij heeft vrijwel heel NL geen echt karakter meer. Gelukszoekers worden naar binnen gezongen alsof het Sinterklaas is en zo zijn er talloze voorbeelden van de "weg met ons" en "slecht met ons" mentaliteit. Zoals Geert terecht zegt "Inmiddels is het tien OVER twaalf".

Nelis SplitBloes | 06-11-16 | 10:36

dacht eerst dat johnny jordaan op het balkon zn mooie prachtige jordaan aan het bezingen was.

nemeton | 06-11-16 | 10:36

Kunnen die piemelknippers niet iets doen met klankschalen ofzo? Lekker zen, helemaal hip.

Ravissant | 06-11-16 | 10:36

Zo ziet u maar weer, als puntje bij paaltje komt, zijn de linkse 020-nimby's de grootste racisten van het land.

jemagookniksmeer | 06-11-16 | 10:35

@Frans1156 | 06-11-16 | 09:52
.
Als om 10:45 uur de klokken luiden omdat om 11:00 een mis begint is dat wel degelijk een oproep. Echter de manier van oproepen is niet te vergelijken. Klokken zijn een religieneutraal geluid die ook voor andere maatschappelijke doeleinden gebruikt worden (tijdsaanduiding, alarm, muziek, vreugde). Bij de oproep door de moskee schallen er islamitische gebeden door iedere huiskamer in de buurt. Dat is het grote verschil met klokken. Niet de functie an sich.

Bytemaster | 06-11-16 | 10:33

@Mark_D_NL | 06-11-16 | 10:20
Ik doe mijn best, weet dat er nog veel werk te verrichten is, maar zeg nou zelf, met door hier olie op het vuur te gooien worden we ook niet beter.
We zitten in hetzelfde team, begrijp me niet verkeerd, maar door alles te categoriseren met goed of slecht ontstaan er oorlogen.
Nu ga je vast zeggen dat we al in oorlog leven, misschien wel, echter het leven is al zo kort, ik probeer het zo dragelijk mogelijk te maken zonder dat ik de vingers in mijn oren stop en hard Lalalala zing.

Ashtrey | 06-11-16 | 10:31

In 2018 zouden de alarmsirenes (oorlogsdreiging e.d. 1x p. maand) vervangen worden door NL.Alert en nog een paar andere grappen. Dat lukt niet en dat zou 2020 worden. Omdat de Overheid niet altijd de laatste wil zijn, heeft men de Islam ingeschakeld om dit probleem voor te zijn. Al eerder dan 2018 worden we daarom overal voor gewaarschuwd vanaf de minaret.Tussen de bomen zie je echter het bos niet meer dus weet je niet welk gevaar op je af komt. Wordt het Rusland, de VS of S-Arabië of gewoon de voorhoede van de slachters?

gnor | 06-11-16 | 10:30

Was t maar waar dat moskeeën tot musea behoorden. Dan was dit gedoe verleden tijd. Voor ons leven helaas verloren tijd..

merel veld | 06-11-16 | 10:30

Veel plezier ermee. Proest.

Pedronegro | 06-11-16 | 10:30

@Mark_D_NL | 06-11-16 | 10:20
In 2020 is in Duitsland de autochtone bevolkingsgroep van 20-35 jaar al in de minderheid. Het gaat rap.

Piet Karbiet | 06-11-16 | 10:26

De Vlag van de Islam zal snel wapperen op de Stopera zoals het behoort in Islamsterdam . Uiteraard dankzij de Hippies van PvdA en Groen-(s)Links die het 1e kalifaat in Nederstan met Koninklijk Bezoek opfleuren .
www.youtube.com/watch?v=t9UC5XN6kQQ

liegende lippen | 06-11-16 | 10:25

Laatste paar joden in de Jordaan even een psychologisch duwtje geven, zijn ze alleen met de kafir .

Castor12 | 06-11-16 | 10:23

Ik word altijd zo moe als links Nederland een moskeeoproep vergelijkt met kerkklokken. Een moskeeoproep is een islamitisch religieuze boodschap. Kerkklokken hebben veel meer functies dan alleen oproepen tot gebed. Ooit een beiaardier André Hazes horen spelen vanuit de moskee? Of ooit met een moskeeoproep gewaarschuwd voor brand of hoog water?
Als je echt af wil van alle religie, dan moet je ook consequent zijn. Dan ook maar weg met de zondagtoeslag van 100%. Waarom zou je extra betaald willen worden op een religeuze dag?

Duifmans | 06-11-16 | 10:23

020 tijd dat ze zelf inzien dat deze idioterie totaly, totaly belachelijk is.
In de 21e eeuw is een app op de smartphone de oproep tot gebed. Die versterker op dat Allu HAKbar is in deze huidige tijd een regelrechte intimidatie ook voor islamieten die in een straal van 3 kilometer binnen versterker gehoor wonen.

fikkieblijf! | 06-11-16 | 10:21

Ashtrey | 06-11-16 | 10:13
Nee, maar je kan wel helpen het vuur te blussen of in bedwang te houden. Jij en ik willen toch niet dat een plaatselijk brandje zich ontwikkelt tot een massieve vuurzee?
--
Met vuur moet je niet spelen. En jij speelt met vuur door alles maar te bagatelliseren. Ik snap je goed. Ik wil ook een mooie wereld. Maar helaas de wereld is niet altijd even mooi. En dus hoop ik dat je helpt om dit stukje, NL/West-Europa/Het westen, mooi te houden. Dat is toch het minste wat je kunt doen...

Mark_D_NL | 06-11-16 | 10:20

Ik ga morgen maar eens bij die islamitische slager om de hoek solliciteren. Oh wacht.

Piet Karbiet | 06-11-16 | 10:20

Het is toch prachtig dat de Amsterdammers ieder moment van de dag kunnen genieten van de o zo geprezen en gekoesterde multiculturele samenleving.
Persoonlijk denk ik dat mensen hier op het platteland een andere mening toegedaan zijn.
Mocht een imam na een waarschuwing toch nog zulke kunsten blijven uithalen schat ik dat zij hem de micro of megafoon af zullen pakken, met het gevolg dat die brave man de rest van zijn leven graag blijft staan.

botbot | 06-11-16 | 10:19

Religie is terreur.

Tabernakel | 06-11-16 | 10:19

Ze roepen ook niet op tot gebed zoals de christen want ze weten prima wanneer ze moeten bidden, ze brullen dat hun Allah de grootste is en iedereen die het hoort moet kruipen .

Castor12 | 06-11-16 | 10:16

Dit is een test van het A'dam stadsbestuur i.s.m. het moskeebestuur. Onder het mom van de viering van de museumnacht de azaan blèren om te zien hoe de bevolking reageert.
Dit zal m.i. geen éénmalige happening van die baardapen en het A'damse bestuur blijken te zijn.

Van Zessen Klaar. | 06-11-16 | 10:16

Parel van het Zuiden | 06-11-16 | 10:11
Steinway is een typisch slachtoffer van Policor. In slaap gesust door brood en spelen. En kijkt niet verder dan zijn eigen buurtje of dorp. Sluit de ogen voor de realiteit en denkt vanuit zijn misplaatste superioriteit gevoel dat het allemaal wel meevalt en dat ieder mens toch hetzelfde is. Tsja, met zulke mensen gaan we de strijd tegen intolerantie en haat (islam) en de Dictators (EU en huidige NL bestuurders) niet winnen.

Mark_D_NL | 06-11-16 | 10:16

Ik werd geboren in een plaats met diverse kerken en een carrillon. Vraag ; had ik dat kunnen weten en dus ergens anders geboren moeten worden?
Opmerking ; de diverse klokken lopen niet synchroon daar de uursaanduidingen van verschillende klinkdingen achter elkaar gespeeld worden. Verder ; als voor de aanvang van een mis 10 minuten de kerkklok klepelt ; maakt dat de christenen niet net zo'n achterlijk volk als de moslims ?

Het is met de islam net zoals met hooligans, wees blij dat geluid maken en zich zichtbaar opstellen. Blaffende honden bijten niet en zijn minder gevaarlijk dan in operandi silencio opererende wapenlobbies, bankiers of pedosexuelen, om maar smeerlappen te noemen.

Maar toch, omdat het zo lekker bekt ; minder, minder, minder!

Promedio | 06-11-16 | 10:15

@Parel van het Zuiden | 06-11-16 | 10:11
Haha. Ja 'nog niet'. Touché.

Ashtrey | 06-11-16 | 10:15

@Mark_D_NL | 06-11-16 | 10:10
"We didn't start the fire
It was always burning
Since the world's been turning ..."

Ashtrey | 06-11-16 | 10:13

Gewoon terugschreeuwen

kakketoe | 06-11-16 | 10:12

@Ashtrey | 06-11-16 | 10:05

Nog niet... een opvallende woordkeus.
Wellicht dus handig om z'n allen te erkennen dat het die kant op gaat en daar wat aan te doen?
.
Voorkomen is zeker in dit geval beter dan genezen.
.
Overigens is "nog niet" nogal een boude bewering gezien de stand van zaken in bijvoorbeeld Frankrijk waar de staat niet meer soeverein is over grondgebied binnen de grenzen.

Parel van het Zuiden | 06-11-16 | 10:11

Het verschil is dat als je kerkklokken luidt in Islamië je kop eraf gaat. Hier heb je alleen een paar dagen hoofdpijn.

Steinway | 06-11-16 | 10:11

Kom kom, het was maar één keertje, voor een paar minuutjes. Niet leuk, maar niets vergeleken met wat de mensen in een sharia-wijk te verduren hebben.

Guido | 06-11-16 | 10:10

Ashtrey | 06-11-16 | 10:05
Het is eigenlijk nog veel erger. Het probleem is dat jij, en velen met jou, erin zijn gegroeid. De teloorgang van Nederland valt je gewoon niet meer op. Het is wat je dagelijks ziet. Het is beduidend erger dan pvhz beschrijft. Maar dat zul je wel gaan ervaren rond de verkiezingen.
--
Naar buiten...? Wist je dat menig vrouw en homo niet meer naar buiten durft. Of heb je dat gemist. En dat zie je niet (meer) of het kan je niets schelen. Kan ook. Ik ga er nu maar even van uit dat je gewoon naïef bent.

Mark_D_NL | 06-11-16 | 10:10

Pastafarian 14:9

Ende gij zult de 18" speakers op de ure des here pasta klokke 3 in de ochtend, vermogen volle over de stad jagen om op op te roepen tot gebed en angst te jagen in de harten der ongelovigen .
Peavey setje besteld !

Castor12 | 06-11-16 | 10:10

Eigen schuld dikke bult...

Resultaat van jaren gedogen en wegkijken.

grauwelaar | 06-11-16 | 10:07

En hier genieten figuren zoals Sylvana van. Die hopen op die clash, op die gewelddadige confrontaties. En ze sturen er ook op aan. Want dat levert de hatende immigratie gemeenschap (het mislukte deel) voordeel op. De verkiezingen zullen ook bekend gaan staan als de fraude verkiezingen van de Eeuw. Teveel (Moslim) immigranten hebben posities waar je eenvoudig kunt frauderen. En de achterban van DENK wilt 1 ding, onrust, macht en tweespalt.

Mark_D_NL | 06-11-16 | 10:05

@Parel van het Zuiden | 06-11-16 | 09:57
Als ik jou lees begeef mij altijd gelijk in een post apocalyptische wereld waar zelfs The Walking Dead (serie) a walk in the park lijkt.
Zo erg is het allahmaal nog niet joh, ga maar gewoon eens naar buiten, ok het is klote weer nu maar toch.

Ashtrey | 06-11-16 | 10:05

Heerlijk, dit is zijn eigen tegengif. PVV stemmen volgende keer dan is het in enkele jaren over.

oliebolletje123 | 06-11-16 | 10:04

Grappig dat ik weggejorist wordt, dezelfde zinnen in andere topics blijven gewoon staan, hebben we nieuwe moderators die wat linkser van schnitt zijn ?
.
Zwaaien doet, hi moderator.

GerMonster | 06-11-16 | 10:04

Fijn voor Holland. Hier in Nederland geen last van.

024 | 06-11-16 | 10:04

Frans1156 | 06-11-16 | 09:52
U kan niet zomaar voorbijgaan aan de diverse manieren om de klokken te luiden, waarvan er vele wél een religieuze betekenis hebben. Voorafgaand aan de mis luiden de klokken enkele minuten (soms langer). Er zijn de 'doodsklokken' bij een begrafenis, enz.
necrosis | 06-11-16 | 09:58
U bedoelt natuurlijk de overbeladen sleurhutten die ieder jaar opnieuw putten slaan in ons wegdek. Ik begrijp het.

Nonkel Frituur | 06-11-16 | 10:03

Mark_D_NL | 06-11-16 | 09:20
Nee, dat mag niet! Dan komt de pliesie ze ophalen en je een boete geven!

Bruine Beer | 06-11-16 | 10:03

@Nonkel Frituur | 06-11-16 | 09:51

Seriously Belg... je leeft in een land in staat van beleg, militairen in de straten...
.
Er gaat hier een hoop mis, maar klerezooi die jullie ervan gemaakt hebben...

Parel van het Zuiden | 06-11-16 | 10:02

@thewriter.
in principe zie ik bijna geen verschil. maar voor de niet moslim zal het geen pretje zijn om dat zo nu en dan te moeten ervaren.
kerkklokken horen bij onze cultuur en geschiedenis, moskeeën die hun 'klokken luiden' dan weer niet. En het probleem hiermee is, men heeft nooit genoeg en er zullen nooit minder moskeeën komen.

Schepvogel | 06-11-16 | 10:00

@omineuze omnipotent | 06-11-16 | 09:38
In stijgende mate zie ik kansenjongeren, vredesjurken en 'mijn eigen keus'-doeken de publieke ruimte onverdraagzaam innemen.
Van als idioten met 80-100km/u door 30km/u straten scheuren, waar kinderen spelen tot structureel geen voorrang verlenen, voordringen, voor je op de grond spugen.
Dat is geen bitterheid, maar verzet. Verzet tegen een steeds duidelijker wordend offensief.
Men wil niet zijn of haar plek hier, men wil overnemen, meer plek, meer ruimte dan hen wier betovergrootouders hier al woonden.
De faciliteerhouding van 020 is niet alleen verraderlijk, het is ook voedsel voor het negatiefste in dit oprukkend virus. Daarmee bedoel ik niet mensen maar de cultuur, de leer, de teneur.

hfakker | 06-11-16 | 09:59

@Nonkel Frituur | 06-11-16 | 09:51
Ga eerst die gaten in het wegdek eens repareren, anders gaan onze gehuurde tanks kapot ;)
*is natuurlijk een grapje, je weet toch*

necrosis | 06-11-16 | 09:58

sinar2 | 06-11-16 | 09:53
Er werken toch alleen nog maar Moustaffas en Fatimas op de stadhuizen van grote steden. Dat is nou juist 1 van de zeer verontrustende zaken. Dat een bevolkingsgroep die duidelijk niets opheeft met Nederland of onze cultuur het te zeggen heeft op die stadhuizen. 5e Colonne dingetje.

Mark_D_NL | 06-11-16 | 09:58

De boemerang van politiekcorrect reutelen komt steeds vaker goed terecht. Dat is mooi. Laat mensen die het allemaal zo goed wisten, zulke smerige taal en laster uitstortten op waarschuwers het maar flink voelen.
.
Eigenlijk zou je ze gewoon achter vijandelijke linies moeten laten wegrotten zoals ze andere mensen eerder veroordeelden tot de lijdensweg van het leven in een aan islam gevallen leefomgeving.
.
Maar goed, uiteindelijk verdient ook minderwaardig villein politiekcorrect uitschot zo'n lot niet. Ze achter laten zou afzakken naar hun nivo betekenen. Mij een beetje te min in ieder geval.

Parel van het Zuiden | 06-11-16 | 09:57

@LaatmaarLu? | 06-11-16 | 09:47
Chinezen zijn heel erg op zichzelf en vormen een gesloten gemeenschap, die willen geen bemoeienis van buitenaf.
In mijn geboortestadje werd een Chinees restaurant overvallen, de eigenaars werden vastgebonden en geslagen totdat ze vertelden waar het geld was.
De daders waren van de Chinese maffia (dat was een publiek geheim) maar de slachtoffers zijn nooit naar de politie gegaan.

necrosis | 06-11-16 | 09:55

@mvdwarsligger | 06-11-16 | 09:49
De meeste musea tonen kunst(zinnige) objecten. In de kunst en onder het mom van, kan alles aan elkaar gekoppelt worden. De kunst inzetten voor politieke doeleinden is vrij gangbaar in een dictatuur.

Rest In Privacy | 06-11-16 | 09:55

Asscher (ook Amsterdam) vindt dit OK want minderheid, wen er maar vast aan.

Of kom, geweldloos, in opstand. Ga voor de Stopera staan met een geluidswagen en laat daar 5 keer per dag horen dat Allah een kleintje heeft en Mohammed een vieze pedo was. Ik vermoed alleen dat het minderheidsbeginsel niet geldt voor de blanke AUTOCHTONE man.

bergsbeklimmer | 06-11-16 | 09:55

@noerg | 06-11-16 | 09:45
Dit was pure provocatie en heet niets met musea te maken. Er moet uitgezocht worden waarom hier een vergunning voor afgegeven is en dan zal het me niet verbazen dat een Yusuf of Fatima die op het stadhuis werkt dit doorgedrukt heeft.

sinar2 | 06-11-16 | 09:53

Klokken luiden om te waarschuwen en zijn een tijdsaanduiding. Het is geen oproep. Dat sommigen dat wel zo ervaren is een eigen interpretatie. Maar de oproep vanuit moskeeën bevatten godsdienstige teksten. Die ik niet versta. Maar ze bevatten ongetwijfeld een boodschap. Geen godsdienst in openbare ruimte, we zijn een seculier land.

Frans1156 | 06-11-16 | 09:52

necrosis | 06-11-16 | 09:48
Er zijn anders heel veel Nederlanders die op ons grondgebied zitten te azen. Maar denken ze nu echt dat wij zitten te wachten op nog méér ellende, zoals te zien in dat Amsterdamse filmpje?

Nonkel Frituur | 06-11-16 | 09:51

Het is in feite provoceren, ze weten telkens net hoe ver ze kunnen gaan en proberen elke keer weer iets nieuws, wetende wat de reacties zullen zijn. Zo ook de acties als massaal gaan bidden op de Dam etc. Die hele islam in Nederland geeft mij altijd hetzelfde gevoel als advocaat Gerald Roethof. Je ziet aan zijn kop en ogen dat ie doorendoor evil is, je hoort hem lullen met een dubbele tong, maar niemand doet er echt wat aan, ook omdat het altijd net binnen de lijntjes van de (al dan niet aangepaste) wet is.

Nanker Phelge | 06-11-16 | 09:51

@LaatmaarLu? | 06-11-16 | 09:47
Die chinezen vieren ergens in februari hun nieuwjaar. Met heel veel knallend vuurwerk op de Nieuwmarkt. Dat zal dus wel verboden worden door Groenlinks. Moeten ze pang pang roepen.

Piet Karbiet | 06-11-16 | 09:51

@McMarx | 06-11-16 | 09:46
Maar dan nog de vraag. Wat is het verband tussen een gebedsoproep en musea? Vraag me toch serieus af hoe je die twee aan elkaar koppelt.

mvdwarsligger | 06-11-16 | 09:49

@Nonkel Frituur | 06-11-16 | 09:45
Draai het eens om: welke Nederlander zou nu naar Antwerpen willen vluchten?
De wegen waren toen al slecht en echt gezellig is het er inmiddels niet meer.

necrosis | 06-11-16 | 09:48

Er wonen ook een fors aantal Chinezen in dit land. Die hebben waarschijnlijk ook andere gebruiken die wij niet kennen.
Maar waarom hebben wij daar helemaal geen last van? Waarom veroorzaken die geen overlast? Waarom irriteren die ons helemaal niet?
Het antwoord is natuurlijk heel simpel: die eisen niet, die geloven niet in intolerantie jegens iedereen die niet is zoals zij.

LaatmaarLu? | 06-11-16 | 09:47

@mvdwarsligger | 06-11-16 | 09:31
De gemeente dacht dat in het kader van de kunsten ze dit 'geintje' wel konden flikken. Proefballontje. Volgende stap is 5x per dag uit de 020 westermoskee.

Rest In Privacy | 06-11-16 | 09:46

Een moskee is inderdaad een museum. Een museum van de Achterlijkheid.

Piet Karbiet | 06-11-16 | 09:46

Welke ambtenaar heeft dit goedgekeurd? Graag namen en rugnummers! De betreffende vollidiot kan rekenen op een goed gesprek.
Het begint met een museumnacht en eindigt met een kristallnacht. Dit keer zal het wel een andere groep zijn. *iets met kruik, water en breken*

ViveLaRevolution | 06-11-16 | 09:46

@Ashtrey | 06-11-16 | 09:42
Maar die twee gasten zijn wel doelpuntenmakers.
Wat wil Bosz dan doen, tien verdedigers opstellen?
*moehahaha*

necrosis | 06-11-16 | 09:46

sinar2 | 06-11-16 | 09:42
Misschien is de boodschap dat dit gebruik in een museum thuishoort. (in iedergeval niet in de nederlandse straten anno 2016). Met die boodschap ben ik het dan wel eens.

noerg | 06-11-16 | 09:45

In 1585 liepen tienduizenden Vlamingen uit Antwerpen weg richting Amsterdam, want het was daar 'verdraagzamer'.
De gevolgen zijn nog steeds zichtbaar.
Succes met de 'verdraagzaamheid' daar!

Nonkel Frituur | 06-11-16 | 09:45

@LangeTijdGeleden | 06-11-16 | 09:15
Wellicht is er ook het verschil tussen "Ding ding het is acht uur, een uur later dan de vorige dingdong, dat was zeven uur" en "God is de grootste, er is geen god dan Allah en Mohammed is zijn profeet..."?
Misschien dat dat wat uit elkaar ligt?

hfakker | 06-11-16 | 09:43

Volk dat keer op keer blijft stemmen op partijen die nog massa's moslims willen importeren en Europa willen islamiseren, moet niet zeuren als ze geconfronteerd worden met de gevolgen. Maar wellicht eens nadenken dat dit nog maar het begin is en relatief onschuldig.

Franker | 06-11-16 | 09:43

Moskeegekerm onderdeel van de museumnacht, hoe wil je dat uitleggen?
Vergunning zal wel door een hoofddoekje op het stadhuis geregeld zijn en zo gaan we stap voor stap steeds verder met de islamisering.

sinar2 | 06-11-16 | 09:42

@necrosis | 06-11-16 | 09:35
Bosz is wel verstandig aan het doorselecteren door de rotte appels (El Ghazi, Gudelj) te verbannen. Irritant.

Ashtrey | 06-11-16 | 09:42

Goed zo. Tijd dat ook de wijken van D66'ers en GL'ers beginnen aan de multikutkul-desintegratie.

Rommelende Onderbuik | 06-11-16 | 09:41

Er was een grote aanloop van mensen die verbijsterd waren en de groep Turken voor de moskee stonden te grijnzen. Ik was ook verbijsterd toen dat gekrijs snoeihard binnen kwam.
@pritt: de Jordaan is geen hipsterwijk (nog niet).

Rest In Privacy | 06-11-16 | 09:41

Een klok of gong is een geluid. Een islamitische gebedsoproep is een buitenlandse taal. Vind ik een belangrijk verschil. Laat ze maar iets anders verzinnen, of leer klokkijken.

noerg | 06-11-16 | 09:41

-weggejorist-

theovanthea | 06-11-16 | 09:40

Zit nog steeds te bedenken wat een moskee van doen heeft met museumnacht (wat een leuk initiatief is ). Stop met faciliteren van religie!

Risingson | 06-11-16 | 09:39

Pritt, je wordt zuurder en zuurder. Niet doen jongen.
Was eenmalig iets voor groenlinksnacht.

omineuze omnipotent | 06-11-16 | 09:38

Deze politiek correcte knuffelstad is kennelijk toch niet zo tolerant naar andersdenkenden.

Gobytweets | 06-11-16 | 09:38

-weggejorist-

necrosis | 06-11-16 | 09:35

Islam gun ik niemand, maar voor de Amsterdammers maak ik een uitzondering.

Bennie Boos | 06-11-16 | 09:35

@dugo | 06-11-16 | 09:20
Vraag me eerder af wat een gebedsoproep van doen heeft met museumnacht.

mvdwarsligger | 06-11-16 | 09:31

You made your bed.... now ly in it.

RenHoek | 06-11-16 | 09:31

"You can't keep snakes in your own backyard and expect them to only bite your neighbours"

SoepKip | 06-11-16 | 09:31

Hebben we uiteindelijk allemaal zelf laten gebeuren!

Gags Beasley | 06-11-16 | 09:30

met bepaalde groeperingen moet je iedere keer een milimetertje meer inleveren .. iedere keer niet zeiken over dat enen milimetertje ..
het begint met alleen 1 x per week , volgende is op speciale dage , dan elke dag van de ramadan , hierna om de dag , daarna alleen het ochtend en avond gebed ..
het vreemde is andere -recent- geimporteerd culturen behoeven niet elke dag aandacht in de media , op straat , in het leven van iemand die geen ene moer met die cultuur te maken heeft . ( op de werkvloer zul je die cultuur niet tegen komen , daar moeten we ons aanpassen aan oosteuropese waarden en normen )

sparrow | 06-11-16 | 09:29

@Mark_D_NL | 06-11-16 | 09:20
Ik ben te huur, en mijn muzakjes zijn doorgaans nog erger dan Death Metal.
De meeste reaguurders durven mijn YT linkjes niet meer aan te klikken.
Ik kan het niet maken om op de vroege gggristelijke zondag een linkje te gaan plempen, maar zoek even op 'Panzer Division Marduk', dat is serieuze shit.

necrosis | 06-11-16 | 09:28

Domme policor overheid speelt hierdoor autochtonen en allochtonen tegen elkaar uit. Oh sorry, die 2 woorden zijn afgelopen week verboden.
Ze spelen primitief religieus kudtvolk en harde werkers tegen elkaar uit.
Vervelende islam-zij-effecten en domme policors:
Minder
Minder
Minder

pennestront | 06-11-16 | 09:28

In 'het kader van de museumnacht' Oke, als we vanaf nu dan bepalen dat de Moskee een museum is, waar we het ter ziele gegane Islamitisch geloof kunnen bekijken: prima. Een beetje zoals met kerken...

Fall | 06-11-16 | 09:28

verstikte = versterkte.

toetssteen | 06-11-16 | 09:27

Och, kwestie van tijd en een generatie voordat gebedsoproepen algemeen geaccepteerd gaan worden door de (dan in meerderheid Islamitisch zijnde) Amsterdammers.

Amsterdam, het Riyad van de lage landen.

Fappelmoes | 06-11-16 | 09:27

necrosis | 06-11-16 | 09:20
Thuis staat een hele oude katholieke kerk in de dorpskern, die geeft de tijd aan. Op zondag voor de mis wordt er wat geklepeld. Bij bruiloften en begrafenissen, maar als iemand daar last van heeft, moet ie maar moven. Ik bedoel, wat is een paar keer per jaar nou, en gewoon op normale uren, in vergelijking met dat verstikte geluid van een azan?

toetssteen | 06-11-16 | 09:26

@GerMonster | 06-11-16 | 09:16
Ze wonen allemaal al in en om Amsterdam. Als ze daar blijven vind ik het ook prima

Mesmer | 06-11-16 | 09:25

Je zou maar een gekkie in de buurt hebben wonen die denkt "wat moeten ze nou?", brandbom erop, ophef, racisme, terrorisme; autochtonen doen het ook, stille tocht, Groenlinks fuseert met DENK, Koranlessen op school, Islamitische revolutie, blanke slaven, het einde van de beschaving, terug naar de 14e eeuw.

Althans, dat zou kunnen gebeuren als dit mij in de straat is.

Rest In Privacy | 06-11-16 | 09:24

WTF.

1+1 | 06-11-16 | 09:24

De weerzin tegen dat achterlijke en middeleeuwse geloof zal alleen maar verder toenemen.

hStripe | 06-11-16 | 09:23

Hij zingt gewoon: Tulpen uit Amsterdam.... gammele gammele

ParaPiet | 06-11-16 | 09:23

Het begint met geluidsterreur.

Zeddegeizot | 06-11-16 | 09:23

Gewoon verschrikkelijk! Laat die klere multiculti landverraders de tyfus krijgen.

mottuj | 06-11-16 | 09:22

NIMBY

Air van Boven Dorens | 06-11-16 | 09:22

Doet e denken aan een mopperaar die in een oude dorpskern ging wonen. Daar stond een kerk van om en nabij de 300 jaar oud. Klagen over die bel! Man, je ziet dat ding toch staan als je daar gaat wonen!
Zelfde als een woning kiezen waar al een vliegveld ligt en dan zeuren over vliegtuigen.

Als een moskee gebouwd wordt in een bestaande wijk, dan hebben de bewoners dus alle recht van spreken. Is het andersom, dan had u het kunnen weten.

Overigens klepelt die bel alleen bij de uren en 1 maal op de halve uren en op zondag. De bronzen klok luidt bij begrafenissen, naargeestig geluid overigens.
Dat ding luidde in vroeger dagen ook bij onraad zodat men binnen de stadswallen kon vluchten. Kortom niet te vergelijken.

toetssteen | 06-11-16 | 09:22

Klinkt toch echt als het halal slachten van een schaap op een balkonnetje...

Nuchternederland | 06-11-16 | 09:21

@TheWriter | 06-11-16 | 09:16
Waar mijn huis woont, worden kerkklokken alleen nog gebruikt bij een uitvaart.
De oer-ggristenen weten hun kerk toch wel op tijd te vinden met hun zwarte kousen en zwarte hoedjes.
Maar ik heb verder geen last van die lui.

necrosis | 06-11-16 | 09:20

Wen er maar vast aan. Nu is het voor museumnacht, straks iedere morgen om kwart voor 6.

dugo | 06-11-16 | 09:20

De lui daar moeten gewoon 30 200watt boxen neer plempen en de meest verschrikkelijke satanische death metal eruit blazen. En dat een par weken volhouden.Denk dan dat het snel uit is met die Islam achterlijkheid. Het is 2016, man, man, man. Rot op met je 14e eeuwse gebruiken. En daarbij het past niet in onze cultuur. En dat is eigenlijk al voldoende om het niet toe te laten.

Mark_D_NL | 06-11-16 | 09:20

De laatste paar autochtonen kunnen beter uit Amsterdam vertrekken.

Muggenmepper | 06-11-16 | 09:20

Een betonnen muur van 10 meter hoog om deze stad vol met linkse grachtengordel miljonairs..... en dan vol laten lopen met water...

kinderhoofdje | 06-11-16 | 09:20

Gewoon de zoveelste intimidatie. Hoezo 'museumnacht' en arabisch gekrijs? Ik zie het verband tussen die twee niet.

Really? | 06-11-16 | 09:20

Stik er maar in 020. Jullie hebben het verdient

Imprimatur | 06-11-16 | 09:19

des avonds, ofwel 's avonds

SteveBiscuitje | 06-11-16 | 09:19

Je oogst wat je zaait hipsterT. Lekker D666 blijven stemmen

PikinhetBlik | 06-11-16 | 09:18

Dat zou zwarte Piet nou nooit doen.

Vesta | 06-11-16 | 09:18

-weggejorist-

Ashtrey | 06-11-16 | 09:18

Fijn hoor. Die gebeden horen ook de mensen die in naam van dit fijne geloof de keel worden doorgesneden. Als laatste wat ze ooit zullen horen. Dit zou niet moeten kunnen !

Nederlander65 | 06-11-16 | 09:17

Op mijn (voormalige) werk hadden de meeste moslims een app op hun telefoon die jankmuziek begon te spelen zodra het tijd was om hun gebedskleedje weer te bezoeken en hun reet naar het westen te keren.
Maar goed, dat was niet in Amsterdam.

necrosis | 06-11-16 | 09:17

-weggejorist-

GerMonster | 06-11-16 | 09:16

-weggejorist-

vanrechteren | 06-11-16 | 09:15

Stilte is zo mooi!!!

vanrechteren | 06-11-16 | 09:15

Toestemming is door de gemeente verleend in het kader van de museumnachtviering.
Arm 020.

IJzervreter | 06-11-16 | 09:15

Die kerkklok vergelijking gaat in alle vergelijkingen mank. Met als grootste argument: In het jaar 1400 bestonden er geen versterkers! Als je zonodig van je torentje wil schreeuwen doe je dat maar lekker met je eigen stem zonder hulpmiddelen!

LangeTijdGeleden | 06-11-16 | 09:15

Is ook gewoon kut.

Mesmer | 06-11-16 | 09:12

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland