TelegraafTV. Heel Holland appt achter het stuur
In navolging van de Daily Mail is de Telegraaf op een viaduct van de A10 geklommen om eens te kijken hoeveel Nederlandse weggebruikers zitten te klooien op hun telefoon tijdens het rijden. En de uitkomst is natuurlijk... schrikbarend veel! Binnen een kwartier blijkt de halve Hufter Ring aan het gluren te zijn naar het verkeerde ruitje. Geen wonder dat het aantal verkeersdoden dit jaar is gestegen naar 621 - een stijging van 6,5%. En dat worden er nog vééél meer. Want mobiel heeft deze week desktop ingehaald, dus dat is goed nieuws voor diegenen die op een donororgaan zitten te wachten. Want u kennende, duikt u straks gewoon weer met dat Chinese kreng in uw hand de weg op, en de asfaltpliesie gaat ook foetsie.
En omdat u toch zo hardleers bent, hier nog maar een keer het filmpje waarin een moeder en drie kinderen worden doodgereden door een chauffeur die met zijn phone zit te pielen. Trucker Thomasz Kroker (foto) werd veroordeeld tot 10 jaar cel, en levenslang deze vier mensen in zijn achterhoofd.

These children & their mum had so much to live for. It took one selfish driver (Tomasz Kroker) to brutally end their lives. pic.twitter.com/fQRdbKUYVQ
— Jai'me Jan (@jaimelondonboy) October 31, 2016
Reaguursels
InloggenIn de hele EU gewoon 3000 euro per overtreding. Aanpakken die handel!
Bestuurders moeten zich beseffen dat ze in een moordwapen rijden als deze niet op de juiste manier bestuurd wordt. Ik ben voor zware celstraffen voor dit smerige tuig, laten we beginnen met 5-15 jaar cel afhankelijk van het misdrijf. Gaan die gevangenissen ook eindelijk weer (terecht) vollopen.
Tja, zo rolt Nederland! Waarschijnlijk worden mobieltjes in de auto straks gewoon integraal verboden, omdat onze Roverheid TE BEROERD is om te HANDHAVEN! Sorry voor het flamen, maar het moest er even uit.
.
Pislink word ik van die paupers die mobiel bellen omdat ze geen fatsoenlijke carkit kunnen kopen, mensen die tijdens het rijden naar hun kruis zitten te staren (daar ligt hun mobieltje dan in de buurt zodat niemand het ziet) en appende, zonder verlichting rijdende fietsers. Vooral die laatsten: als ik er een platrij omdat de hersenloze fluim mij niet ziet en hoort, en ik hem/haar niet zie want geen licht, ben IK de sjaak; fietsers zijn nu eenmaal de heilige koeien van het verkeer en wanen zich onaantastbaar.
.
Kortom: fietsers voor mobiel gebruik en geen licht 200 euries boete per overtreding en appende/bellende asomobilisten 500 euries en drie maanden rijontzegging. En klabakken die dat controleren op straat i.p.v. op het bureau achter de typemachine.
.
Zo simpel kan het zijn; in Amsterdam is het een decennium geleden ook gelukt om iedere fietser aan fietsverlichting te helpen.
.
Handhaven: Heus Het Helpt!
defender | 03-11-16 | 17:21
Jij maakt je blijkbaar alleen maar druk over de bedienbaarheid van je telefoon achter het stuur waarmee je jezelf degradeert tot net zo'n achterlijke idioot als de rest van die verslaafden.
Poolse vrachtwagenchauffeurs hebben vaak overal schijt aan! Nederlandse vrachtwagenchauffeurs ook trouwens, die zijn bijna net zo erg.
Ik reed op zondagochtend 23.10 om 07:03 maar een dikke 111 km/uur op een lege driebaans A4 richting Amsterdam alwaar je 100 mag. Uiteraard daarvoor een prent in de bus want owow wat een gevaar op de weg. Gisteren op de A27 tussen Breda en R'veer een tweebaansweg propvol verkeer alwaar de limiet op een dikke 130 ligt. En ja hoor... (als motorrijder met een extra paar ogen) heb er een kleine 10 geteld bezig met het vingeren van hun speeltje. Daarvoor dan weer bekeuring? En dat zijn dan alleen de automobilisten in mijn nabijheid! Dit gaat nog veel slachtoffers geven, net zoals 11 km te hard rijden op een lege driebaans...
Oei, dat zijn andere straffen dan in ons "zo zwaar straffende" Nederland. Die enorme schoft (maar zwakbegaafd en dan mag het) die die kleuter doodreed en daarna doorreed krijgt 12 maanden, want niet roekeloos volgens de rechter (dan mag het een beetje..). Maar dan heb ik het. D'66 bestaat niet in Engeland.
Moet toch technis haalbaar zijn om boven 20 km per uur appen en dergelijke uit te schakelen? Ik doe het ook hoor geef het direct toe maar na dit filmpje kap ik ermee
Mijn collega's lopen altijd te zeiken dat ik pas na 2 dagen hun sms berichtje lees , bevalt mij prima , alleen mijn werkgever wil dat ik mij in een wat sap groep aanmeld ? tijd dat ze de Aow leeftijd gaan verlagen .
Toch best apart dat een hoop Nederlanders denken problemen op te kunnen lossen met boetes en hogere boetes. Is in mijn ogen symptoombestrijding. Als nou niet iedereen met 98 km/u op de A2 achterelkaar tuft, heb je genoeg afleiding aan het verkeer zelf. Zonder dynamiek val je ook zonder mobieltje in slaap.
Ja ik laat dumpert filmpjes lopen als ik rij - of eigenlijk als ik niet rij en in de file en voor het stoplicht sta.
Er zijn gesprekken die je met of zonder handsfree unit gewoon tijdens het rijden kunt voeren en er zijn gesprekken die handsfree ook een gevaar vormen, omdat je teveel bent afgeleid. In het eerste geval telefoneer ik gewoon; in het tweede geval bel ik vanaf een parkeerplek.
Ja ik app wel eens onderweg. Dom, ik weet het. Ik denk dat al die schijnheiligen die hier moeten laten weten hoezeer ze deugen dat ook wel eens doen.
-weggejorist-
Deze chauffeur kijkt teveel op zijn telefoon, en dan ziet het er dus zo uit, wat er dan gebeurt: www.liveleak.com/view?i=c2c_1477367340...
www.liveleak.com/view?i=a31_1478009968...
-weggejorist-
Was er op Liveleak niet een filmpje van een appende vrachtwagenchauffeur, die een ongeluk veroorzaakte ? Ik zal eens kijken...
@ crankshaft | 03-11-16 | 19:13
Totdat je een fietser of voetganger overhoop knalt,omdat je tijdens het rijden op een rustige weg met je zielige.zogenaamd niet te kraken Iphone zit te spelen... Stumper
Ik zie zo vaak iemand bellen op plekken waar dat echt niet verstandig is. Maar dat voorkomen is echt handhaven, in plaats van volautomatisch makkelijke bonnetjes incasseren, en daar zijn agenten te lui voor en de overheid te gierig. Dan wordt handhaven ineens weer iets wat geld en moeite kost in plaats van oplevert.
Het zou trouwens ook goed zijn als automatische remsystemen verplicht worden gesteld voor nieuwe vrachtwagens, bussen en personenwagens. Het ongeluk in het filmpje was er in ieder geval mee voorkomen.
Iedereen die weleens op de weg zit weet dat dit inderdaad een gigantisch probleem aan het worden is. Dit soort gedrag veroorzaakt doorgaans ook de meest zware ongelukken, doordat er veel te laat (of soms helemaal niet) geremd wordt. Ongelukken met een hoge kinetische energie dus. Deze overtredingen zouden de allerhoogste prioriteit moeten hebben.
Zoals vrijwel altijd ben ik het weer volledig eens met Pieter van Vollenhoven, die vandaag betoogde dat de snelwegpolitie niet afgeschaft mag worden. Gebruik de opbrengsten van de flitsboetes maar om de verkeerspolitie te financieren, i.p.v. er gaten in de algemene begroting mee te dichten.
Dit soort gedrag is moeilijk af te leren, juist door die grote aantrekkingskracht van de smartphone en de gebrekkige discipline van de gemiddelde weggebruiker.
De oplossing moet dan ook gezocht worden in het flink verhogen van de boetes/sancties, het flink verhogen van de controle en een uitgebreide voorlichtingscampagne.
Zoals eerder geopperd in dit topic; verhoog de boete naar minimaal 1000,-, minimaal een maand rijverbod, verplicht voor laten komen bij de rechter en een verplichte cursus verkeersveiligheid, zodat iemand een tweede keer wel uit zijn hoofd laat. Bij recidive nog veel hogere minimumstraffen. Tevens deze maatregelen uitgebreid communiceren via radio/tv/reclameborden langs de snelwegen, zodat iedereen precies weet wat men te wachten staat bij overtreding.
Stel enkele tientallen teams met verkeersagenten samen, geef ze ieder een spiegelreflexcamera met een telelens (voor de bewijsvoering) en laat ze vanaf wisselende plaatsen (viaducten e.d.) het verkeer controleren. Motoragenten kunnen overtreders dan meteen van de weg afhalen.
Deze aanpak zal binnen no time veel resultaat opleveren.
Als je in Nederland een peuter doodrijdt omdat je met 80 door een 30 km zone vol met spelende kinderen rijdt wordt dat niet eens gezien als roekeloosheid en kost je slechts een jaartje cel. Een molotov in de algemene richting van een moskee gooien daarentegen is 'terrorisme' en wordt met 4 jaar cel bestraft.
@ klimgek | 03-11-16 | 20:44,
Noem één dief, moordenaar of treitervlogger die in dit land streng gestraft is??
Door de robotisering zullen vrachtwagens straks in een treintje van A naar B rijden en kunnen de chauffeurs thuis op bank afwisselend met hun pik of mobieltje spelen.
Gewoon twee maanden rijbewijs kwijt. Dat komt tenminste aan. Behalve natuurlijk als ze hun zieke moedertje moeten kunnen bezoeken, dan gaan ze vrijuit.
@Admiraal Balthasar | 03-11-16 | 20:42
Ben ooit, in de begintijd van de compacte gsm, getuige geweest van een aanrijding. Gast rijdt met zijn auto een voetganger omver. Omstanders gelijk op die gast af, want ze zagen dat hij een mobieltje vast had. Gast moeilijk doen, maar er moest wel ff een hulpdienst worden gebeld. Uiteindelijk pakt iemand dat kreng van hem af. Bleek het een dummy gsm te zijn waar 'ie mee zogenaamd achter het stuur zat te bellen. Ik heb daarna weinig zoiets tenekrommends meer live meegemaakt.
Maar waarom werkt streng straffen hier wel, en bij dieven, moordenaars, treitervloggers etc niet??
Echt verschrikkelijk wat deze man heeft aangericht. 10 jaar is een beste straf, als hij de volle 10 jaar moet brommen (in een Engelse cel, da's moeilijk te vergelijken met de Nederlandse vrijheidsberoving-vol-privileges. Helaas verzacht geen enkele straf het 'levenslang' dat de achterblijvers kregen.
Ik heb vorig jaar ook wel wen ongeluk gezien. Automobilist moest een lange scherpe bocht maken in de bebouwde kom. Boem, tegen de lantaarnpaal. Auto in de prak, lantaarnpaal half onver, jongen kwam versufd uit de auto van zn moeder. "Goh goh hoe kan dit nou", keek hij om zich heen... Met die mobiel nog in z'n hand.
De baas stuurde een app dat er een file stond,
Ik persoonlijk heb helemaal niks met die kuttelefoons, helaas moet ik een andere vanaf december, omdat op mijn tsernobyl nokia een aantal zaken dan niet meer ondersteund worden.
Ik werd gisteren bijna aangereden door een auto. Komt gewoon links van de baan recht op me af rijden met een narcistische blik op de telefoon. Ontweek me op het laatste moment en reed jammer genoeg hard door. Had hem het liefst k.o willen meppen wat een dom kut volk met de ozo belangrijke gsm. En nee ik bezit zelf geen gsm dat ouwe wijven ding heb je nergens voor nodig.
Tas met telefoon helemaal achterin de auto, probleem opgelost.
mrXL | 03-11-16 | 19:45
Prioriteiten stellen, verplaatsen van A naar B dient 't doel van de auto, appen doe je maar mobiel in de trein. De wegen raken verder verstopt, elke seconde aandacht op de weg is hard nodig anno 2016.
In Duitsland wordt je al van voren gefotografeerd bij snelheidsovertredingen. Wat is er op tegen om op dezelfde wijze auto + berijder te kunnen identificeren indien er met een telefoon in de hand gereden wordt (zoals deze Telegraaf en Daily Mail foto's)? Kan je een schikkingsverzoek doen a la Wet Mulder (op basis van kenteken), of je laat het voorkomen als jij de berijder niet bent.
.
Daarnaast inspectie SZW erop zetten bij bedrijfsvoertuigen en lease-auto's, en de werkgever aansprakelijk stellen vanwege creeren onveilige werksituatie. Is het snel afgelopen (met je carriere of met je belgedrag).
10 jaar, in nederland zou zo iets 300 uur schoffelen opleveren (3 doden = 240 uur dus de 4de krijg je hier vast met korting)
Hoe vaak lees ik de laatste tijd niet bij ernstige ongelukken waarbij vaak doden vallen "door nog onbekende oorzaak raakte de auto op de verkeerde weghelft". Ik heb dan wel zo'n donkerbruin vermoeden wat die "onbekende oorzaak" zou kunnen zijn.
-weggejorist-
Iedereen in het openbaar vervoer.
Daar mag je je suf bellen, irriteert alleen je medepassagiers.
Autorijden is een vak. Heel veel mensen doen het omdat ze moeten, naar werk enz, en hebben er geen plezier in. Ze gaan invoegen met een slakkengang, remmen op een kilometer 6000 keer, zitten te appen/bellen, te praten met de passagier naast ze of wat dan ook.
"Technisch zoooo makkelijk uitvoerbaar, helaas nooit een pressiemiddel geweest voor de automakers.
Sweetlakecity | 03-11-16 | 18:50"
En je passagiers dan?
Een vriend van me waar ik voorheen nog wel eens in de auto zat deed hetzelfde. Rijdt dan wel dikke audi maar vondt het doodnormaal om niet alleen boven het snelheids limiet te zijn met ong 30 km, maar dan ging ie ook nog eens appen, het soort waar je een berichtje inspreekt en deze via whatsapp doorstuurd, en dan soms ook nog eens dat ding tegen zn oor houden. Ding heeft een vaste plek op zn dashbord voor de snelheids meter.
Tig keer gehad, ook uit koppigheid, dat hij op het laatste moment hard moest bijremmen omdat iemand voor hem inhaalde die wel rondom het snelheids limiet reed, de abs kreeg er dan ook flink van langs want die hield het niet bij.
Ik en een andere goede vriend van hem smeken hem dan ook altijd om normaal te doen achter het stuur maar het is puur verslaving want telkens als het goed ging moest hij toch prutsen of met de snelheid vanwege "haast" of vanwege zijn mobiel.
Ik heb ook besloten om nooit meer bij hem in de auto te zitten, hij rijdt zichzelf of een ander nog eens dood als hij zo doorgaat. En boetes helpen vaak ook niet bij volk zoals hij, daar lachen ze om.
Benieuwd of de mensen die hun mobiel in het verkeer gebruiken deze ook het veld op meenemen bij hun sporttraining. Of is dan opeens wel 100% concentratie nodig?
Ben blij dat ik met een Iphone app. Valt in ieder geval niet te kraken door de politie bij een ongeval.
En ik vind het nog wat anders om met een 50-tonner als professioneel chauffeur te appen dan als gewone bestuurder op een rustige weg.
Wel iets waar minstens zo'n hoge boete op mag staan als je kliko op de verkeerde dag aan de weg zetten. Een celstraf op bellen in de auto kunnen wij helaas wel vergeten omdat we de boete inkomsten nodig hebben. (Veel bestuurders presteren het om zelfs zonder zonder telefoon kleine verkeersdetails, zoals een KNAL GELE VUILNISAUTO over het hoofd te zien, dus ik weet niet of telefoons verbieden echt helpt.)
-weggejorist-
Levenslang!! en n boete die je nóóit kan betalen!!! stelletje teringhufters!!!!!
Vreemd dat die "harde aanpak" zo goed werkt, terwijl de overheid er normaal falikant mordicus tegen is, gezien de jihadstrijders en terreur marokkaantjes...
Elk voertuig uitrusten met een spraak telefoon, vast ingebouwd plus eigen nummer.
Elk voertuig uitrusten met een GSM startonderbreker.
Technisch zoooo makkelijk uitvoerbaar, helaas nooit een pressiemiddel geweest voor de automakers.
Er is geen straf in ons rechtsysteem toepasselijk voor het opportunisme waar als een zielige despoot appen tijdens het rijden vanuit gaat.
De Televaag en die neuroot van een Gijsbert Termaat denken met hun TMG club de rechter en het geweten van Nederland te moeten zijn.
Reaguurders kijk eens de dashcam video's op de Telebloid en luister vooral naar de tekst, de stem van deze Gijsbert, de journalistiek rechter. Mag ik effe een kotszakje.
Simpel houden: 1000,- boete en je rijbewijs standaard een maand kwijt.
Straf van 10 jaar terecht voor zo'n onachtzame klootzak die een zwaar dodelijk ongeluk veroorzaakt. Moet een misdrijf worden hier.
1) verplicht Google (Android) , Apple , en MicroSoft dat hun telefoons vlekkeloos werken met Bluetooth sets of inbouw Bluetooth
2) lukt dat niet :telefoon en spraak in het algemeen in de auto verbieden, praten met je partner naast je is ook al vragen om moeilijkheden , want je wordt afgeleid
bisbisbis | 03-11-16 | 18:31
Sommige mensen hebben een bluetooth connectie met hun media systeem. Sterker nog, vrij veel hebben die. Het probleem ligt bij de APPPENDE rijder. Het bellen is bijzaak.
Gewoon een simpele surpressor inbouwen. Zodra de motor start, doet de iPhone het niet meer. Koop je lekker een TomTom om te zien waar je heen moet: klaar.
-
Vrachwagengeteisem uit Oostblokkië: zwaar pakken.
Rijden is ook saai! Mobieltje is veel leuker!
fredjuhh | 03-11-16 | 18:16
Daar heeft SUV volk (pun intended) ook last van. Ha, een Mondeo van rechts, mijn auto is toch groter en zwaarder, dus die Mondeo stopt wel.
Verkeerd gedacht.
*hij is nog heel hoor, die Mondeo dan, van die SUV weet ik het niet*
Levensgevaarlijk dus.
Ik word doodziek van iedereen met zo'n iPhone die meent dat je altijd en overal berichtjes moet checken, berichtjes terug sturen en de telefoon op moet nemen.
Sta je met iemand te praten, komt er een achterlijk deuntje en afgeleid zijn ze.
In de super kun je meeluisteren met welke boodschappen ze naar huis moeten komen, of dat ze even op vol volume gaan vertellen wat ze op dat moment aan het doen zijn. Lekker belangrijk.
Op het fietspad moet ik regelmatig de berm in, omdat niemand meer kijkt waar die fietst. Zitten allemaal op dat schermpje te loeren.
Zelfs een wandelingetje met de hond is poepsaai voor hun hond. Geen aandacht, geen tempo, niet ff leuk spelen... nee, want baasje heeft belangrijkere dingen te doen.
Rot toch op met die iPhones.
Kun je misschien ook es iemand die je passeert vriendelijk groeten.
Hard aanpakken van dit soort apjunks is terecht, maar als we dat roepen bij criminele allochtone buitenlanders met migratie achtergrond is het ineens zo dat hard aanpakken niet helpt????
Ik zit de hele dag al met die telefoon in mijn klauwen. Ben blij als ik in de auto stap en een goeie reden heb om hem op de stoel naast mij te gooien en er pas bij het uitstappen weer op te pakken.
Okee, ik zal geen heilig boontje zijn en kijk ook wel eens wat er binnen komt aan apps. Maar als mijn vriendin vraagt hoe laat ik thuis ben bel ik gewoon. Maargoed, ik snap dan dus ook niet zo goed als ik filerij, dat er dan iemand achter mij zit en gewoon alleen maar met de telefoon bezig is. Heb je daar dan 10min. geleden voordat je vertrok geen tijd voor? Of moet je nog zoveel dingen regelen voordat je over 10min. thuis bent?
Maar het allerergste... vrachtwagenchauffeurs die dan bijvoorbeeld op een rotonde wat voorrang nemen. Eerst denk je dan "ach, lompe bak, ga maar ook". Vervolgens kijk je omhoog en zit die lul gewoon te bellen terwijl ie met die 40ton door de bebouwde kom rolt :( Je zou er bijna alsnog je leasebak vol in rijden.
Holy fuck, dat filmpje, hij remt echt geen seconde.... verschrikkelijk.
Mijn iphone is in de auto alleen aan voor de playlist en eventueel als iemand mij dringend wil bellen. Neem op met knopje op het stuur, dat ding raak iik niet aan. Ik zit nl zonder mijn ogen te knipperen van werk naar huis en vv op de A4 alle mongolen in de gaten te houden. Verder pleit ik voor 1000 boete of nog erger voor die lui; op de zwarte lijst bij de providers......
"Verkeersexpert Telegraaf"
uhuh
En de porsches moeten terug komen om de handhaving hierop te doen toenemen. Vent laat je nakijken.
Voor de rest: Open deur van dit stukje oude media waarmee ik nog niet eens mijn reet zou willen afvegen.
Waarom mensen tijdens het ontspannen momentje van de dag nl in de auto rijden nog met die sociale diarree geconfronteerd willen wordsen is mij een raadsel. Pak mn mobiel er wel weer bij als de vrouw thuis begint te zeiken.
Afgelopen feb is mijn mam (78) van haar fiets geragd door appolist op een verder lege rotonde. Ze leeft nog. Geen onderzoek wat die man ah doen was achter het stuur. Ach Jongen.. laat maar, zegt ze als ik boos word waarom de plisie niet even tel.gegevens opvraagt... maar het blijft sudderen.. en telkens als ik weer z'on zwalkende knuppel/kut inhaal heb ik zin om te moorden. En ja.. ik ben zuiver achter het stuur.. ben reaguurder, dus geen vrienden...
Het lijkt tegenwoordig meer de living death op de snelweg.
Het gaat om de bekeuringen want die brengen het geld in het laatje. De antihufter snelwegpolitie dient veiligheid maar kost te duur/brengt te weinig op en verdwijnt dus per 1-1-2017. Neo-liberalisme, you know.
In de Tweede Kamer zitten ze ook de hele tijd met zo'n ding te klooien. Zie wat er van komt.
50 km/h = 14 meter/sec (dus even niet opletten en je bent slechts 42 meter verder, moet die k*tkleuter maar beter opletten).
130 km/h = 36 meter/sec (dan is dat zelfde tijdsbestek goed voor een afstand van 100 meter, dan heb je al heel wat achterbanken en motorblokken voorbij zien komen)
@InAnumPerRegimine | 03-11-16 | 17:29
Mij heb je ook niet ontmoet, maar ik neem NOOIT op tijdens het rijden, no way. Ik heb zo'n apparaat, ik heb hem altijd bij me, maar het gebruik is vrijwel nul komma nul. Heb ook geen internet op mijn smart dinges. Dat heeft o.a. te maken met hoe je je leven inricht, ik spreek mijn beperkte kring van familie en vrienden meestal in persoon en vrijwel nooit per mobiel.
Ik heb hem omdat ik bereikbaar wil zijn voor mijzelf en anderen in geval van nood.
Maar ik ga de straat niet op om lopend, fietsend en/of in de auto naar een schermpje te turen. Er zijn belangrijkere zaken te doen en te zien.
.
Mobielwegmisbruikers kunnen mij niet zwaar genoeg beboet c.q. gestraft worden.
Leuk man dat autoplay filmpje, einde van het filmpje zit ik opeens op de televaag website.
- edit wordt gefixed -
Ik app alleen in de bebouwde kom. Wel zo veilig, voor onzinboetes.
Potentiële moordenaars zijn het.
Mijn telefoon zit altijd in de houder onder het rijden. Er staat dan een tomtom op en het ding zorgt voor de muziek via Bluetooth. De besturing gaat via mijn stuur en als ik dan eens een bericht moet sturen, probeer ik eerst te bellen. Als dat niet lukt wordt het een gedicteerde app of sms.
@defender | 03-11-16 | 17:21 Sterf! Ook met toetsen verdient het een dikke bekeuring. Ga maar spraakgestuurd appen met een telefoon in de carkit! Elke telefoon kan het tegenwoordig en in de auto duikt het om alle regelingen heen.
@kzegje | 03-11-16 | 17:29 Jammers blokkeren ook de hulpdiensten. Als een truckert over een stel anderen heen dondert wil ik dat hij wel kan bellen.
Automatisch startend filmpje kijken onderweg.
Toevallig, kom net binnen en was in geuren en kleuren hier mijn avonturen aan het vertellen hoe ik zojuist op de fiets twee keer bijna van de sokken werd gereden door respectievelijk een fietser die met twee handen aan het appen was en een scooter met een mobiel, oordoppen in.
Allebei totaal niet aanwezig in de buitenwereld.
Als ik naar huis rijd van mijn werk, zie ik van het tegemoetkomend verkeer, die ook net van hun werk komen, ik schat ongeveer de helft met een mobiel bezig.
Allemaal overleggen hoe laat ze thuis zijn en wat ze moeten eten.
Ik pleit dan ook voor een verveelvoudiging van de boete, en controles, want die zijn er veels te weinig.
En vooral fietsers, laat ze maar betalen, dan weten ze waarvoor ze voor 3,68 per uur bij de Mac werken.
En néé, ik heb nog nooit, maar dan ook echt nog nooit 1 seconde in de auto of op de fiets met een mobiel gezeten, maar ik heb al die onzin ook niet nodig.
Kijk eens op de A2... hoeveel mensen op deze 5 baansweg en liefst op de derde baan aan het bellen/appen zijn.
Je ziet ze al van veraf... snelheid 90km.. ook nog een beetje slingerend gegarandeerd met zijn telefoon aan het spelen.
10 jaar, dat had ik nl weer 240 uur schoffelen geweest Had van mij ook 100 jaar mogen zijn. Wie nu nog een ongeluk veroorzaakt door met zijn telefoon bezig te zijn, pleegt mi moord met voorbedachte rade. Iedereen weet toch inmiddels dat dit niet kan? Maar ja, iedereen vind zichzelf zo'n goede chauffeur, zal mij niet gebeuren, etc. etc. etc. etc.
@Hotnot O, ik ben gelukkig niet de enige die niet goed wordt van deze kerel, het geweten van Nederland. Een echte neuroot. Kijk wel een de dashcam vids op de Televaag maar als hij begint gaan gelijk je nekharen overeind staan.
Hij komt over als zo'n kereltje wat gelijk de politie belt wanneer je een keer te hard rijd, verkeerd invoegt of stapvoets rechts een file inhaalt.
InAnumPerRegimine | 03-11-16 | 17:29
Dan ken je mij niet. Bij mijn vorige werkgever (taxibedrijf) heb ik altijd gezegd, dat ik niet opneem onder het rijden, zorg maar voor een car kit.
De E-klasses waren zelfs telefoonvoorbereid, maar een sim-kaart per auto, ho maat.
Ik zei altijd: ik bel wel terug als ik stil sta (ook al was dat pas na 45 minuten, als ze dan toevallig probeerden te bellenom de rit af te zeggen waar ik toevallig naar onderweg was, pech gehad, niet mijn probleem).
Vorige week reed ik achter zo'n muts op de ring van Antwerpen (auto had Nederlands kenteken), komt gewoon naar links waar ik haar op dat moment aan het inhalen was.
Er zat nog geen meter tussen en totaal geen reactie op mijn claxon- en lichtsignalen.
Uiteraard bleef ze veel te lang links hangen en toen ze eindelijk naar rechts gng en kon passeren, zag ik wat ik verwachtte, linkerhand tegen llinkeroor.
Van mij mogen ze daar boetes van 10000 euro en rijontzeggingen op zettem.
En terecht dat dit wordt aangepakt.
Veroorzaakt ongelukken en files, doden en gewonden.
Doorstroming gaat daardoor achteruit en voordat je t weet is t rekeningrijden ingevoerd, zonder dat de echte reden wordt aangepakt.
Een zinloze, maar vooral gevaarlijke collectieve verslaving, die kut-smartphoontjes. Tien jaar gevangenisstraf voor deze klootzak is een goed begin. In Nederland krijgt zo'n lul vermoedelijk door een wereldvreemde rechter een schadevergoeding van de overgebleven familieleden, omdat 'ie zo geschrokken is.
Prima, dat appen achter het stuur kan niet uiteraard. Nogal gevaarlijk.
Echter wie alle filmpjes ziet op de Telebloid van deze Gijsbert Termaat zegt direct zijn abonnement op (als je dat nog hebt) De man praat altijd alsof er een ramp is gebeurd, neurotisch, en presenteert zich als de opperrechter van ons land op verkeersgebied. Typisch de Telebloid om zo eea te presenteren als het moreel kompas. Gadver telkens als ik hem zie en vooral hoor praten op zoek naar een builtje.
Ik heb geen mobiel. Heerlijk rustig.
als de televaag die foto's kan maken, dan kan de plisie dat toch ook?
fotootje van elke automobilist maken (+ kentken) en een stagair die 2 dagen per maand alle foto's door kijkt.
Dat lijkt me eenvoudig cashen voor de schatkist.
Zet eerst die waardeloze auto-play maar eens uit, nu kan ik niet fatsoenlijk reageren en lezen.
Streng op controleren en dikke boetes uitdelen lijkt me het beste om deze potentiële moordenaars een halt toe te roepen.
John McClane | 03-11-16 | 17:26
Na het zien van het filmpje, vond ik 10 jaar nog erg mild. Je zult je vrouw en kinderen maar verliezen aan zo'n zwakbegaafde volidioot.
Je zou vrachtwagens verplicht een Jammer kunnen laten installeren,dan werkt dat ding tijdens het rijden niet.Hee joris,de Televaag is je site aan het spammen.
Ik raak de tel kwijt van al die aureooltjes in de comments. Ik heb geen auto geen motor. De beste manier om geen mobiel te gebruiken tijdens het rijden. Ik heb nog nooit iemand met een mobiel ontmoet die deze niet opnam als hij overgaat tijdens het rijden.
Juist, focus maar eens op zaken die echt gevaarlijk zijn en omdat het willens en wetens zaken zijn ook graag extreme boetes.
Ik vind die man een irritant persoon. En ik zou 't fantastisch vinden als de politieman die em ooit een keer vangt voor datgene waar hij zo'n beetje de hele mensheid voor veroordeelt, dat laat uitlekken naar, ja naar wie, de telegraaf zit ook al in het complot. Ik moet bij deze man altijd denken aan rechter Rambonnet, google daar maar eens op.
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeelt worde.
Mijn selfoon staat uit in m'n kar.
Niet alleen truckers, ook automobilisten, ook fietsers en ook voetgangers kijken meer op dat stompzinnige ding dan dat ze op de weg letten. Heb soms wel eens het idee dat ik voor 8 mensen tegelijkertijd moet uitkijken.
En wat je eraan kunt doen? Geen idee...
Maar ehh 10 JAAR! Hier nog geen 10 maanden. Peutertje doodrijden onder invloed van drugs is 6 maanden de cel in.
Ik neem voordat ik de auto instap altijd een uur van tevoren een Alprazolam.
Beïnvloed mijn rijvaardigheid een tikkeltje.
Maar het scheelt een hoge bloeddruk van alle ergernissen!
Grapje mensen.
Zit veel op de weg en ben blij dat ik een mobieltje heb waarmee kinderen van 5 en bejaarden van 80 plus mij uitlachen. Maar idd bizar hoeveel er met dat mobieltje in het verkeer zitten te klooien.
Is voor een deel ook dankzij die fucking touchscreens. Toen het nog met toetsen was, was het geen probleem om blindelings een sms in te geven. Lijde niet meer af dan radiozender wijzigen. (mis mijn nokia E90)
Fiks dat irritante filmpje ff. #prutsers.
Iedereen een gratis Tesla, jij een Tesla, jij een Tesla etcetera
Beter appen dan fappen?
Hoe zet je dat automatisch afspelen uit? Ik heb inmiddels al 12 keer gehoord dat we op de A10 bij Watergraafsmeer staan, voordat ik dit filmpje kan blokkeren!
Want die Facebook-plemp over de hond van je neef is veul belangrijker dan de tegenligger. Bekeuren die narcisten, 10 miljoen Euro per overtreding.
Het zou eigenlijk standaard moeten zijn dat het data- en telefoonverkeer gewoon bij iedere overtreding of aanrijding op te vragen is, maar ja, privacy hé...
Elke dag kost het mij tijd omdat er overal ordinaire aanrijdingen zijn en rijstroken gesloten worden. Als je in je binnenspiegel kijkt zie je altijd neergeslagen ogen. Het wordt inderdaad tijd dat deze ruggengraatloze bestuurders hun rijbewijzen gaan inleveren. Dat zou goed zijn voor de doorstroming.
Lekker op de motor, geen mount voor de telefoon. Gewoon 100% focus. En dat is nodig ook, met al die telefoontokkies.
REAGEER OOK