Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

FOTO. Nederland vuistdiep in verdediging Oekraine

piefpafpoef_voor_poroshenko.jpgKijk. Een smoking gun. Een Nederlandse militair doet pief paf poef met een supervet Poroshenko Vacuumschietgeweer in Oekraine. Binnen twee jaar nadat Hans van Baalen en Guy Verhofstadt stonden te oorlogshitsen op het Maidan Plein zitten Onze Jongens (m/v) dus al in UKR om meneer Poetin (nog meer) te treiteren. FOTO via de gezaghebbende website Fort-Russ.com. “Military personnel from Canada, Denmark, and the Netherlands visited a training ground for fire and tactical training, where they praised the level of Ukrainian troops’ weapon mastery and happily fired at targets with rifles, machine guns, sniper rifles, automatic grenade launches, and anti-tank grenade launchers,” De oplettende lezer zal nu terstond opmerken. HEY, GING DAAR DAT REFERENDUM OOK NIET OVER? En inderdaad beste mensen. Dat was exact 1 van de puntjes uit dat Glorieus Gewonnen GeenPeil Referendum, waar een verpletterende meerderheid (61%) NEE tegen zei. Wat schreef het FD ook alweer over Mark Rutte? Oh ja. Nederland wil zich buiten militaire samenwerking met Oekraïne kunnen houden. Minister-president Mark Rutte gaat hier volgens EU-diplomaten donderdag in Brussel voor pleiten. Hij hoopt daarmee recht te doen aan de uitslag van het Oekraïne-referendum en toch het associatieverdrag met dat land te redden. Trap er niet in. Vertrouw op het Leger des Peils

Reaguursels

Inloggen

ben kokhals | 03-11-16 | 01:34

Het valt niet mee sommige gasten hier bij de feiten te houden, het fanatisme van zowel de voor als tegenstanders is stuitend.

Mee eens dat Rusland al decennia lang een andere koers tracht te varen, het gevaar zit ‘m in het gegeven dat als het Westen Rusland maar blijft kleineren (Olympische spelen, Euro Visie Songfestival, militaire samenwerking Syrië, uitwisseling vluchtgegevens langs de Europees Russische grens, uitbreiding EU richting het Oosten e.d.) dat voor Rusland de stap terug richting USSR methoden of zelfs nog verder terug in de tijd, vrij klein is.

Veluwse-Eikel | 03-11-16 | 04:02

@Veluwse-Eikel | 02-11-16 | 21:16
Mee eens en goede reacties. Maar Rusland is geen "gezworen vijand". De USSR is opgeheven en ze zijn sinds het begin van deze eeuw aan het herstellen van die bolsjewistische ramp biblicisminstitute.files.wordpress.co... en daar is men in het "vrije" westen kennelijk niet van gediend: www.youtube.com/watch?v=WV_AIN4CS9M

ben kokhals | 03-11-16 | 01:34

Dus geen NAVO uitbreiding naar het oosten - check www.youtube.com/watch?v=JXcWVTpQF3k en dit gold "in het algemeen" beste BokoHalal | 01-11-16 | 17:06 Dus niet slechts voor Oost-Duitsland www.spiegel.de/international/world/nat...
Voeg daarbij Rutte's toezeggingen (zie Verslag Europese Raad van 28 en 29 juni 2016):
1. Geen geld naar Oekraine - check tipo | 01-11-16 | 16:47;
2. Geen militairen naar Oekraïne - check het artikel hierboven;
3. Geen EU-lidmaaatschap Oekraïne - check EU resolutie van 17 juli 2014 www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/04/...
Tsja... Hoe zeggen ze dat ook weer in de VS, over hun regerings-hoofdstad? "Time to drain the swamp".

ben kokhals | 03-11-16 | 01:13

Ten overvloede zeg ik dat het onwenselijk is om opnieuw voor verdeeldheid te zorgen, met het referendum in de hand kiezen wij ervoor om ons niet te bemoeien met twee gezworen vijanden ergens aan de rand van Europa, en zeker geen Militairen te sturen. Daar zijn wij totaal niet op ingericht.

Wat begrijp ik hier niet aan?

Ook zeg ik dat indien er twee strijdende partijen elkaar naar het leven staan, wij er geen argeloze reizigers tussendoor sturen (MH17).

Wat begrijp ik hier niet aan?

Veluwse-Eikel | 02-11-16 | 21:16

DKS - Nee. Jij snapt er niets van.

Leg eens uit wat ik hier niet aan begrijp? Het lijkt mij een vrij correcte en heldere uiteenzetting v.d. geschiedenis welke u en anderen prima kunnen verifiëren.

Veluwse-Eikel | 02-11-16 | 21:01

@Veluwse-Eikel | 02-11-16 | 16:34
Nee. Jij snapt er niets van.

De Koreaanse Slet | 02-11-16 | 19:07

DKS - Wat een gelul en vooral geschiedsvervalsing.
Serieus?

DKS - Ten eerste waren het vooral naast Russen ook Wit-Russen en Oekraïners

Feit is dat de Russen verloren op alle fronten, tevens hadden de Russen het Communisme als staatsgodsdienst uitgerold, dus ook in de twee landen welke u hierboven benoemt. Niet iedereen zag dit zitten en hierdoor ontstond er enorme verdeeldheid in die landen, sommigen vochten voor de Duitsers en sommigen vochten zij aan zij met de Russen.

DKS - Ten tweede gingen ze ABSOLUUT niet uit vaderlandsliefde naar het front. Het Sovjet pauperleger had amper genoeg wapens maar kon genoeg jonge mannen naar hun dood sturen Rusland heeft meer eigen mensen en andere volkeren de dood in gejaagd dan wat dan ook.

De Russen moesten door hun enorme verliezen van steeds verder hun manschappen halen, zelfs tot diep in de Goelag ’s werden ongeletterde boeren opgetrommeld en op de trein richting het front gezet. Door het ontbreken van elke Militaire opleiding en Militaire hiërarchieën in het Russische leger (immers, volgens het Communisme was iedereen gelijk) waren de excessen, maar ook de offers aan het front groot. Tevens beschikten de Duitsers over Generaals met meer ervaring, en waren qua leeftijd ook een stuk ouder dan hun Russische opponenten.

DKS - Om het nog erger te maken ze stuurde vooral de grootste criminelen en schoften naar het front

Dit gold in overtreffende mate voor de Einsatzgruppe en Sonderkommando’s welke meestal uit lokaal boeventuig en schoften werden gerekruteerd, de Oekraïne speelde hierin een zeer dubieuze rol. Verder, zie hierboven ‘ongeletterde boeren‘.

DKS - En om een Poolse oma te quoten: "de nazi's waren schoften en ze zette een mes op mijn zwangere buik om mijn man te verraden, maar dat deed ik niet en ze lieten me gaan. Wat de Russen met me deden? Daar wil ik het liever niets over zeggen."

Dit is retoriek, maar ik begrijp wat u tracht te zeggen. Er wordt wel eens beweerd dat de Duitse frontsoldaten grote misdaden begingen tegen de lokale bevolking, echter bij nadere bestudering blijkt dat dit toegeschreven kan worden aan de Russen en Partizanen. Achteraf gaven partijen elkaar de schuld, de verliezers kregen het nadeel v.d. twijfel. Het klopt dat het Russische leger mass-rape toepasten, zelfs op hun eigen vrouwelijke volksgenoten. Daar dit nimmer erkend is als dusdanig blijft het een heet hangijzer in voormalige Oostbloklanden.

Dit neemt niet weg dat we moeten kijken naar de methoden nu waarmee Rusland uitgedaagd en getreiterd wordt. Gezien bovenstaande stuk geschiedenis lijkt mij herhaling van zetten zeer onwenselijk, dit voor beide partijen.

Begrijpen wij elkaar zo beter?

Veluwse-Eikel | 02-11-16 | 16:34

@De Koreaanse Slet | 02-11-16 | 16:17
Vooral domme aannames blijven maken.


@De Koreaanse Slet | 02-11-16 | 16:19
Het verdrag eist helemaal niks mbt corruptie. Vage passages over samenwerking en verbetering, maar geen termijnen of doelstellingen. Nutteloos en kansloos.
Het IMF heeft al eisen gesteld voor de knaken die het al geleverd heeft, maar ook daar gebeurd er niets.
Het is wensdenken.


@De Koreaanse Slet | 02-11-16 | 16:25
Meer dan Trump, maar dat is ook niet moeilijk. Liever Gary dan 'hawk' Hillary.

Rest In Privacy | 02-11-16 | 16:28

TeeJee | 02-11-16 | 15:45

Wij hier thuis vinden Gary een leuke gast. Maar inhoudelijk heeft hij helaas vrij weinig. Meer dan Trump maar toch.

De Koreaanse Slet | 02-11-16 | 16:25

Nou_Kwelgeest | 02-11-16 | 16:15

Dan kan je niet goed lezen. Het associatieverdrag stipuleert namelijk dat het land MOET veranderen in ruil voor mogelijke steun.

Dat is te lastig voor praktisch iedereen hier.

De Koreaanse Slet | 02-11-16 | 16:19

TeeJee | 02-11-16 | 15:45

Ik bepaal dat niet. Je woorden wel. Je bent toch tegen mensen helpen? Zoveel is namelijk wel duidelijk. Je bent er zelfs tegen als we er profijt uit kunnen halen.

De Koreaanse Slet | 02-11-16 | 16:17

Ik ben nog geen enkel zinnig argument tegengekomen dat aanleiding geeft om aan een corrupt land geld toe te delen. We weten toch intussen wel beter, dan dat corruptie wordt bestreden met geldstromen en beloftes.
Ook een heel goede reden om dit verdrag niet te willen en het derhalve op Europees niveau te blokkeren.

Nou_Kwelgeest | 02-11-16 | 16:15

@De Koreaanse Slet | 02-11-16 | 15:31
Ik zal even voorop stellen dat jij niet moet denken dat je voor mij kan bepalen wat ik "abject" vind, wat ik daadwerkelijk zeg of dat ik "niet veel snap". Dat zijn bijzonder domme, kinderlijke aannames, en dat op de man spelen is voornamelijk een kleinzielig zwaktebod.

Voor iemand die van zichzelf stelt dat hij netjes en inhoudelijk kan/wil discussiëren laat je daar verdomd weinig van zien.

Realisties | 01-11-16 | 17:47 heeft je argument al gefileerd.
En zelf zou ik op Gary Johnson stemmen.

Rest In Privacy | 02-11-16 | 15:45

TeeJee | 02-11-16 | 15:07

Maar feitelijk zeg je dat al 'het volk' massaal in opstand komt en het aftreden van Rutte eist en als Rutte daar met geweld tegen optreed dat 'het volk' niet moet zeuren want iets met grondwet en zelfs als het parlement hem afzet in een spoeddebat dat hij dat wettelijk moet verdedigen. Volgens mij snap je 'overmacht' niet. Maar je snapt sowieso niet heel veel volgens mij.

Laatste vraag. Als je zou kunnen zou je op Trump stemmen?

De Koreaanse Slet | 02-11-16 | 15:31

TeeJee | 02-11-16 | 15:07

Nou ik denk wel dat het moment dat Mark Rutte veiligheidstroepen op demonstranten laat schieten omdat hij vindt dat hij premier moet blijven dat ik hem niet langer steun en waarschijnlijk zijn directe aftreden eis. Grondwettelijk of niet. Dan is het voorbij.

De Koreaanse Slet | 02-11-16 | 15:24

TeeJee | 02-11-16 | 14:39

In ruil voor hun kernwapens...

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden hoe mensen zoals jij die de EU willen vernietigen geen respect of waardering hebben voor mensen die de corrupte invloedssfeer van het Kremlin willen ontsnappen. Mensen die in opstand komen tegen oligarchen en dictators en vinden dat ze meer en beter loon verdienen zodat ze niet meer naar Polen of Tsjechië moeten gaan voor een beter loon.

Dat vind jij abject.

De Koreaanse Slet | 02-11-16 | 15:21

@De Koreaanse Slet | 02-11-16 | 15:00
Een schending van je grondwet is nooit en te nimmer slechts "een technisch detail", maar je stapt er overheen alsof een niet-bestaande drempel is. Maar ja, het komt je natuurlijk wel lekker uit in je argumentatie, dus vindt je het wel best.
Hypocriet hoor, voor iemand die anderen altijd de maat wil nemen over de volledigheid van hun argumenten.


Overigens weet je best wat ik vind van Ruslands flagrante schending van het Oekraïnse territorium. Daar hebben wij het ruimschoots over gehad op Powned, toen het nog niet zo'n klote layout had.

Rest In Privacy | 02-11-16 | 15:07

TeeJee | 02-11-16 | 14:39

Dus. Jij loopt te huilen over een dramatische situatie en je vindt dat Janoekovitsj onterecht is afgezet. Omdat wat technische details niet kloppen? Toch?

Wat vind je dan van het memorandum van Boedapest? Je weet wel. Waarin Rusland formeel afspraken maakte dat hoe dan ook en vooral in welke omstandigheden dan ook de soevereiniteit en integriteit van Oekraïne te respecteren en te verdedigen?

De Koreaanse Slet | 02-11-16 | 15:00

@De Koreaanse Slet | 02-11-16 | 14:27
HAHAHA. Respect van jou willen? Het enige wat ik van jou wil is dat je geen loopje met de feiten neemt.
Dat je niet selectief winkelt en dat je een keer de volledige waarheid onder ogen durft te komen in plaats van constant alles te verdraaien omdat het dan goed in je verwrongen wereldbeeld past.

Ook nu probeer je nog steeds het schenden van de grondwet van Oekraïne goed te praten.
Knerf krijgt bij elk draadje waarin jij loopt te tegelen weer gelijk over jou.

Rest In Privacy | 02-11-16 | 14:39

TeeJee | 02-11-16 | 12:38

Er zijn geen onjuistheden in mijn feiten. Je kan slechts beargumenteren dat er een paar onregelmatigheden waren. Maar aan de andere kant liep de Berkut mensen af te knallen. Er waren al ruim honderd doden gevallen. In zo'n situatie is het meer dan logisch dat 'de wet' met een korreltje zout wordt genomen.

Maar goed. Wanneer sta jij op het plein? Want als je maar een greintje respect van mij wil verdienen moet je woord bij daden stellen en net zo dapper als miljoenen Oekraïners voor de tweede keer een revolutie ontketenen.

Wees een vent. Stop je daden bij je woorden.

De Koreaanse Slet | 02-11-16 | 14:27

Evocatus | 02-11-16 | 13:15

Wat een gelul en vooral geschiedsvervalsing. Ten eerste waren het vooral naast Russen ook Wit-Russen en Oekraïners en ten tweede gingen ze ABSOLUUT niet uit vaderlandsliefde naar het front. Het Sovjet pauperleger had amper genoeg wapens maar kon genoeg jonge mannen naar hun dood sturen Rusland heeft meer eigen mensen en andere volkeren de dood in gejaagd dan wat dan ook. Om het nog erger te maken ze stuurde vooral de grootste criminelen en schoften naar het front en om een Poolse oma te quoten: "de nazi's waren schoften en ze zette een mes op mijn zwangere buik om mijn man te verraden, maar dat deed ik niet en ze lieten me gaan. Wat de Russen met me deden? Daar wil ik het liever niets over zeggen."

De Koreaanse Slet | 02-11-16 | 14:23

Oorlogoghitsende Verhofstadt en van Baalen. Vergeet s.v.p. niet dat Frans Timmermans er al eerder was op dat plein! Nog zo'n schoft.
Komt dat schot! Evocatus

Evocatus | 02-11-16 | 13:16

"Operatie Barbarossa II moet en zal doorgaan, de burger heeft geen ruk verstand van de grote ambities van Brussel (lebensraum nach dem Osten). Hoe zat het ook al weer met die Russen? Wonnen op doorzettingsvermogen, brutal fighting en aantallen, dacht 1:7… vraag het nog eventjes na aan een oud-Duitser of zo. Het grootste militaire kerkhof ter wereld ligt immers tussen Berlin en Moscow, het is maar dat u het weet.
Veluwse-Eikel | 01-11-16 | 16:29 "

Het heeft ongeveer 9 millioen Russische soldaten gekost aan het Oostfront. Allemaal die "boots on the ground", anders win je geen oorlog.

Denk overigens maar niet dat verlof er in zat. Je ging als jongen het leger in, desnoods loog je over je leeftijd om mee te kunnen vechten. Da's pas vaderlandsliefde! Gedurende de gehele Tweede wereldoorlog bleef je soldaat. Tot je overhoopgeschoten werd, doodvroor of het overleefde.

Overleefde? Hoe moet je niet vragen. Al was je "eingekesselt" en moest je desnoods je eigen pis drinken om te overleven, de soldaten gaven de hoop niet op.

Totaal 23+ millioen Russen hebben de dood gevonden in de Tweede wereldoorlog. Vraten elkaar desnoods op tijdens de blokkade van Leningrad. Maar ze bleven volhouden.

Mijn stelling is nog steeds: Duitsland heeft niet de oorlog verloren, maar de Sovjet-Unie. Als zij er niet waren geweest en Duitsland had per ongeluk gewonnen, dan had ik toen bij de Hitlerjugend gezeten, ukkie als ik was.

Spuugziek! Kotsziek, Godverdomme, ik wordt altijd zo razend als ik die volstrekt idiote sociopaten annex oorlogshitsers overal ter wereld bezig zie.

Altijd uit op eigen macht over mensen, rücksichtlos tallloze mensen de dood insturend.
Komt dat salvo! Evocatus

Evocatus | 02-11-16 | 13:15

@De Koreaanse Slet | 02-11-16 | 10:02
Volgens mij kun jij niet lezen want je werd WEER afgefakkeld op de onjuistheden in je "feitjes".

En dat elk Oekraïne draadje weer.

Rest In Privacy | 02-11-16 | 12:38

@Veluwse-Eikel | 02-11-16 | 00:31
Hè hè hè hè...

Heiner | 02-11-16 | 10:46

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 02-11-16 | 10:02

@Nehemia | 02-11-16 | 01:02
Nope. er staat niets noemenswaardig in. Spannend voor trutjes en teefjes maar het is echt drie-keer niets.

De Koreaanse Slet | 02-11-16 | 09:58

Politiek is bedrog. Maar dat wist u al. Sorry.

nederburger | 02-11-16 | 09:18

Deze honderd geselecteerde
Nehemia | 02-11-16 | 01:02
Dit riekt naar censuur wat die duizenden andere schreven krijgt men nooit te lezen.
Ik kan ook wel honderd reacties uit joop.nl.publiceren maar of dat dan de waarheid is.

botbot | 02-11-16 | 08:27

Nehemia | 02-11-16 | 01:02
Don't feed the obvious troll.

Vout | 02-11-16 | 08:15

Die foto kan ook in Schubbekutteveen zijn gemaakt natuurlijk. Je ziet door de propaganda de waarheid niet meer zo langzamerhand. Ik kan wel zien aan de foto dat we met dat personeel geen enkele oorlog gaan winnen. Dus dat is winst voor de Russen.

Vout | 02-11-16 | 08:13

@De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 17:43
Ik zie dat het antwoord al is gegeven door andere reaguurders, om 17:47.


Bij elk Oekraïne topic kom je weer met dezelfde "feiten" aanzetten en elke keer wordt je dus weer volledig onder de mat geveegd omdat het gewoon onzin is wat je zegt.
Is dat een fetish op zich, of doe je het gewoon om botbot op te winden?


Als serieuze vraag; hoe vaak moeten reaguurders jou, op argumenten, nog over de knie leggen voordat het een keer doordringt?

Rest In Privacy | 02-11-16 | 07:48

Leeftijd van de AOW dus.....

Mart6037 | 02-11-16 | 07:30

Er ligt vast al een mooi baantje in Brussel of bij een multinational voor die Rutte klaar. Wat een bende daar in Den Haag. En nu de AOW weer omhoog en onderhand miljarden naar het buitenland. Corrupte leugenachtige bende!!!!!!!!

Mart6037 | 02-11-16 | 07:29

gestopt, 16.16
We Z I J N een oorlog in gerommeld, net als wel vaker door onze kontlikkende bloeddorstige regeringen vóór deze( Irak-oorlog bv.)
De Oekraine is in oorlog met Rusland, en dus ZIJN we in oorlog.
Belogen, bedrogen, belazerd door onze eigenste regering ondanks dat referendum.

mallekater | 02-11-16 | 06:45

Ach, zolang het bij "pang pang!" roepen blijft, zullen de Russen ons hooguit als het debiele broertje van België zien..

Lefgozer | 02-11-16 | 05:01

appelvink | 01-11-16 | 22:34
Op naar het Russenrijk!!

Cobalt bomb | 02-11-16 | 01:12

-weggejorist-

Cobalt bomb | 02-11-16 | 01:04

De Koreaanse slet 1745
Er staat niets interessants in de Wikileaks zeg je. Nu ben je af. Je bent er gloeiend bij. Je laat nu duidelijk zien hoe doortrapt je bent. Kijk naar deze 100 most damaging Wikileaks/Podesta leaks. Echt ronduit schandalig wat jij hier beweert. De waarheid is dat je nooit enige research hebt gedaan omdat je het niet wilde weten. Schaam je ogen uit je kop. Deze honderd geselecteerde Wikileaks hebben al genoeg giftige informatie om Hillary en haar hele kliek de gevangenis in te gooien. Er zijn inmiddels al meer dan veertig duizend mails gelekt en er zijn er nu ook 650 duizend op de computer van Steiner gevonden. Jij bent echt af. Je bent totaal ongeloofwaardig. Definitief. Big time.

www.mostdamagingwikileaks.com/

Nehemia | 02-11-16 | 01:02

Ok, ik ben om. Hoe gaan we ze in de tang nemen die Russen, wat is het plan?

(niet doorvertellen, hoor), we lokken Oekraïne met een zak geld uit de Russische invloedsfeer, en hitsen ze op tegen het Russische minderheidsdeel, want het ligt daar decennia lang toch al uiterst gevoelig.

En om het helemaal dicht te frans-timmeren maken we een handelsverdrag met de Oekraïne op, stiekem toch ook wel ’n militair convenant, maar dat zeggen we natuurlijk niet.

En als er min of meer een slagveld gaande is, sturen we er een aantal civiel vliegtuigen overheen, (deden we trouwens ook niet ten tijde van de Balkan oorlog, maar dat terzijde), want we weten officieel niet dat er met BUK's gesleept wordt aldaar, onofficieel wel maar dat zeggen we natuurlijk niet. Grote kans dat zo’n ding (per ongeluk) uit de lucht geknald wordt.

Verder nog puike ideeën?

Ook zoeken we nog ’n aantal stropoppen om de leugens en valse retorieken verder aan te wakkeren, het liefst gasten welke er emotioneel in zitten, dat werkt het beste.

Veluwse-Eikel | 02-11-16 | 00:31

botbot | 01-11-16 | 23:36
Tsja, ik ben vrijwilliger bij een woonunit waar zwakbegaafden wonen. Het behoort tot mijn taak deze mensen te laten lachen, plezier te maken met hen op hun eigen niveau. Herken derhalve in uw botbot-plempsels tot welk niveau u behoort.

appelvink | 02-11-16 | 00:03

-weggejorist-

botbot | 01-11-16 | 23:36

botbot | 01-11-16 | 23:25
U spreekt een andere taal dan ik. Ik spreek Nederlands, u spreekt wartaal. Toedels!

appelvink | 01-11-16 | 23:34

-weggejorist-

botbot | 01-11-16 | 23:25

@Eppo | 01-11-16 | 19:54
Nu ja, in tegenstelling tot anderen weten sommigen dat de Russen 198 van onze landgenoten hebben vermoord. Dat is op zich al erg genoeg maar het feit dat ze daarnaast ook nog eens met 'liefde' hun bommenwerpers met nucleaire bommen maar al te graag naast ons land laten vliegen wil ik toch echt geen daad van broederschap of vriendschap noemen. Ik kots en spuug dus op allen die zeggen van wel. Daar moet je het helaas mee doen. En mocht het oorlog worden dan lijkt het me niet meer dan terecht dat onze inlichtingsdiensten je van je bed lichten.

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 23:02

Dit lijkt er meer op dat Nederland hun militairen in andere landen aan het trainen zijn omdat ze daar gratis ECHTE munitie hebben.

Rene046 | 01-11-16 | 22:58

@pili-pili | 01-11-16 | 18:10
*zucht*

Ja joh. En jij bent een stuk fruit of vis of wat dan ook. Verder snap je niets van politiek of dwang. Maar ik moet het Vladimir geven. Hij is de meester.

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 22:43

Het feit dat Europa en de navo (lees vs) graag overal in de achtertuin van Rusland wil spelen, snap ik. Maar dit valt wel onder mijn normen en waarden van uitdagen, gevaarlijk en bruggen verbreken. dat nederland niets te zeggen heeft, en dat ik als burger nog minder te zeggen heb, doet mij pijn.

Schepvogel | 01-11-16 | 22:42

@BlowingBubbles | 01-11-16 | 22:38
Joh... Werkt goed op je in toch die ontevredenheid en Russische agitprop. Je moet het Vladimir meegeven het was zijn baan en hij doet het nog steeds meesterlijk.

Totdat de waarheid boven tafel komt. Dat dan weer wel. Je kan maar tot een bepaald punt blijven liegen.

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 22:40

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 16:49
Ik heb met stijgende verbazing en afschuw je reacties hier gelezen. Je durft ergens zelfs iemand landverrader te noemen. Of je bent ontzettend dom of je bent een trol in dienst van de duistere krachten die ons een oorlog met Rusland in proberen te loodsen zoals ze dat indertijd ook met Irak hebben gedaan. En korter geleden Libie. En wat te denken van de haast die deze daadwerkelijke volksverraders hadden om in Syrie Assad aan te willen pakken? Je deugt niet Slet.

BlowingBubbles | 01-11-16 | 22:38

botbot | 01-11-16 | 20:04
Even een serieuze vraag: reageert u vanuit een TBS-kliniek? Is dit reageren onderdeel van uw therapie?
Immers: geen enkel instituut zal betaalde trollen inzetten waar een (diverse) steekje(s) aan los zit(ten). Tenzij u via een baantjescarroussel als familielid ook een hapje uit de grote ruif mag meepikken.
.
Nee hoor, u bent niet een en dezelfde persoon als die slettebak. U bent onnozel en dom, de slettebak is agressief, kwaadaardig en dom, waarschijnlijk gefrusteerd door z'n verhuizing naar Slowakije.
.
OT. Zijn er nog eurofielen in de panelen die hun zonen of dochters willen offeren voor het Grote EU-Reich, waar kinderloze Dwaallichten de scepter zwaaien?

appelvink | 01-11-16 | 22:34

Is dat een nieuw model legerkisten of staat die pannenkoek gewoon op z'n eigen stappers? En waar zijn in de andere foto met de 'Nederlander' in beeld zijn helm en kogelwerend vest gebleven? Nu heb ik geen militaire achtergrond maar worden dit soort inspecties door manschappen van de GENIE troepen gedaan?

liflafje | 01-11-16 | 22:19

@WirMachenMusik | 01-11-16 | 17:53
Maar ehm wat vind je over joden...? Zeg het eens eerlijk...

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 22:19

@Admiraal Balthasar | 01-11-16 | 18:50
Ja ja ja ja we weten waar dit naartoe gaat...

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 22:17

En wederom stelt de o zo gerespecteerde media weer niet de juiste vragen en ontbreekt het willens en wetens aan de juiste analyse die elke compleet blinde kan maken. Het doet me denken aan artsen en onderzoekers die aan de leiband lopen van de geneesmiddelenindustrie.

En dat inhakken op Rutte?. vergeet vooral de rol niet van de PvdApolitici die ook hun handtekening hievoor plaatsten en muisstil blijven. Links kritisch/, al decennia niet meer. De PvdA is eveneens volledig gecorrumpeerd / ingepakt door dit grotemensenspel waar grote kadoos te halen zijn.

ad melkert | 01-11-16 | 22:16

@Lupuslupus | 01-11-16 | 21:33
Dan moeten ze dat doen. En dan mogen andere landen dat ook doen. Toch?

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 22:16

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 22:13

@Uilenspiegel | 01-11-16 | 18:13
Nope. Niets interessants. Behalve natuurlijk als je een hysterische drama-trut bent. Maar echt. Er is niets wat spannend is.

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 22:09

Intussen gaat Servië tactische militaire oefeningen houden met de Russen en Wit-Russen.
"We werken samen met wie we willen", aldus de Servische minister van Buitenlandse zaken. "Servië is niet van plan om ook maar iemand om toestemming te vragen; het is ons land en ons belang".

Lupuslupus | 01-11-16 | 21:33

Mooi land hoor die Oekraïne en zo'n Poroshenko is ook een goede man. Als we dat achterlijke verdrag ongewijzigd (!) accepteren, willen ze misschien wel iets meer vertellen over het MH17 mysterie. Of dat dan waar is en of dat dan alles is weten we nog niet.
Vanwege bevriende landen..

Heiner | 01-11-16 | 21:30

Mooi land hoor die Oekraïne en zo'n Poroshenko is ook een goede man. Als we dat achterlijke verdrag ongewijzigd (!) accepteren, willen ze misschien wel iets meer vertellen over het MH17 mysterie. Of dat dan waar is en of dat dan alles is weten we nog niet.
Vanwege bevriende landen..

Heiner | 01-11-16 | 21:30

Wat een lol. Botbot en DKS dezelfde? Nee natuurlijk niet.
Elk komisch duo bestaat uit twee individuele grappenmakers. Peppi en Kokkie, Bassie en Adriaan, de Dikke en de dunne.

Nu ik het zo opschrijf klopt het niet helemaal. Het ontbreekt beide heren aan humor en relativeringsvermogen.

DKS: " Als jij netjes en inhoudelijk blijft ben ik je man." Een groter gebrek aan zelfinzicht heb ik zelden meegemaakt.

ristretto | 01-11-16 | 21:17

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 16:49

omdat een zooitje apen de toko willen overnemen zullen we de opruiers net zo hard moeten aanpakken als we dat doen met jihadisten en ronselaars (of eigenlijk harder).

Net zo hard als jihadisten...

www.elsevier.nl/buitenland/achtergrond...

Dan zitten we gebakken...

forcone | 01-11-16 | 20:58

Genoeg voer voor informatieve, pakkende flyers. Bedankt jongens, jullie maken het alleen maar makkelijker. Nationale kabinetten kunnen vallen maar wie heeft ooit op de Brusselse keizers gestemd? Wie kunnen hun weg krijgen? Leiders die geen rekenschap hoeven af te leggen zijn gevaarlijk, ik dacht ook dat we geen president zouden krijgen (zeg maar nee dan krijg je er 2). Ik ben er wel klaar mee inmiddels, wie niet horen wil moet maar voelen. Het principaal roert zich: nl.wikipedia.org/wiki/Principaal-agen...

liggend_streepje | 01-11-16 | 20:49

@ CeesCloosd | 01-11-16 | 17:47 Mooie samenvatting en in lijn met het beeld dat ik van de situatie heb (voor wat dat dan ook waard is).

sickworld | 01-11-16 | 20:25

Ik begrijp dat Rutte zelf de 1e linie bemant. Of gaat ie thuis bij mama pianospelen terwijl daar Nederlandse soldaten sneuvelen voor de petrodollar?

PG4161 | 01-11-16 | 20:18

botbot | 01-11-16 | 20:04
Juist, dank voor het bevestigen van de diagnose.

Eppo | 01-11-16 | 20:10

botbot | 01-11-16 | 20:04
Waar stel ik wat? Ik (en met mij meer mensen) volg uw denkwijze niet helemaal...

Is dit nog nieuws? | 01-11-16 | 20:08

Nederlanders in militair uniform zien er in de regel nogal typisch uit; alsof ze letterlijk en figuurlijk in het pak genaaid zijn.

A.S. Perien | 01-11-16 | 20:06

Is dit nog nieuws? | 01-11-16 | 19:54
Ik heb al een paar inhoudelijke reacties gegeven lees mijn tegels maar eens door mocht u dat niet opgevallen zijn dan is het de schuld van de DSK, dan is die niet duidelijk genoeg geweest.
Mooehhahhha heb je nu nog niet door dat we dezelfde persoon zijn, tegen wie denk u dat u de hele tijd heeft zitten plemselen, tegen mij botbot?
Mooooeeeeehhahahha ,ik kom echt niet meer bij ik stop ermee dit is medisch niet langer verantwoord voor mijn gestel.

botbot | 01-11-16 | 20:04

Mooiste is van die granaatwerper, de Russen hebben het kaliber 1mm kleiner gemaakt zodat de Amerikanen hun munitie niet op dat ding konden gebruiken, maar de munitie van de Russen wel op die van de Amerikanen.. Slim bedacht als de Russen wapens van de Amerikanen in handen kregen

kapitein_iglo | 01-11-16 | 20:04

Als dat de typische Nederlandse soldaat moet voorstellen dan lijkt het mij verstandig om zowel Russisch als Arabisch te leren. Als het inderdaad een persoon van defensie is dan hebben zij zeker een IT'er die Call of Duty in het dagelijks leven speelt er naartoe gestuurd?

lelijkeschapenneuker | 01-11-16 | 20:02

GPMorgan | 01-11-16 | 19:46
UA is verworden tot een nog grotere corruptere bende dan dat het al was.
Dankzij de yanks en eurofielen die er vuistdiep in allerlei belangen zitten.
Het resultaat zal oorlog zijn op grondgebied van UA tussen Europa en Rusland terwijl USA de middelen levert. En hopelijk blijft het beperkt tot UA.
Daar zit werkelijk niemand in Nederland op te wachten, wel op de hervatting van de handel met Rusland.
Dat achterlijke geintje kost ons miljoenen.

Eppo | 01-11-16 | 20:01

Leuke foto! Is dat Jan Roos?

Dwaaaz | 01-11-16 | 20:00

De beerput van dit doortrapte en corrupte geopolitieke spelletje kan niet ver genoeg opengaan wat mij betreft.
Het geeft in ieder geval duidelijkheid waar je vooral niet op moet stemmen volgend jaar.
En hopen dat Trump wordt gekozen, want Hillary zal een oorlog op Europese bodem geen enkel probleem vinden.
Off-topic, ben ik achterdochtig als ik denk dat @botbot de schizofrene wederhelft is van @dks?
Ik mis alleen nog @beste_landgenoten.
Of heeft die verlof vandaag?
Deze figuren poppen steevast op in de reacties als Rusland of aanverwant in het onderwerp zit.

Eppo | 01-11-16 | 19:54

botbot | 01-11-16 | 19:51
Nog steeds geen inhoudelijke reactie ;)

Is dit nog nieuws? | 01-11-16 | 19:54

botbot | 01-11-16 | 19:47
Welk persoon ( één persoon de waarheid hier predikt ) refereert u aan?
Ik mag hopen naar @CeesCloosd | 01-11-16 | 17:47
+1 voor dat verhaal

Is dit nog nieuws? | 01-11-16 | 19:53

Is dit nog nieuws? | 01-11-16 | 19:43
Nou als u zo doorgaat loop ik wel dat risico,in jaren niet zo gelachen.

botbot | 01-11-16 | 19:51

-weggejorist-

botbot | 01-11-16 | 19:47

@CeesCloosd | 01-11-16 | 17:47
Hear, hear. Zo zit dit ranzige spel exact in elkaar, follow the pipes, follow the money. Maar de meeste schapen laten zich dagelijks vrijwillig indoctrineren door een volstrekt eenzijdige media voorziening zoals o.a. Wikileaks maar weer eens duidelijk maakt. PNAC beleid om alles wat van die fake peroldollar afwil letterlijk te decimeren, ooit een conspiracy theory inmiddels onderbouwd met tig bewijslast.

HdJ | 01-11-16 | 19:46

-weggejorist en opgerot-

GPMorgan | 01-11-16 | 19:46

Voldoende banen aan het oostfront voor tandartsen, Finnen en Rutte.

bambi1970 | 01-11-16 | 19:45

botbot | 01-11-16 | 19:43
Blijf erin aub.

Is dit nog nieuws? | 01-11-16 | 19:43

Is dit nog nieuws? | 01-11-16 | 19:34
Democratisch gekozen,ha,ha ik kom niet meer bij.

botbot | 01-11-16 | 19:43

-weggejorist en opgerot-

Rukbever | 01-11-16 | 19:42

-weggejorist-

ja,diedus! | 01-11-16 | 19:39


D.A.A.R. | 01-11-16 | 19:19
botbot | 01-11-16 | 19:33

Oeps begrijpelijke reden, sorry hoor maar ik moest zo lachen.

botbot | 01-11-16 | 19:37

-weggejorist-

Rukbever | 01-11-16 | 19:34

Zelf zou ik denken, dat het niet lang meer kan duren voordat we 's morgens wakker worden omdat er op de Zwarte Zee een NAVO schip zal zijn getroffen door een Russische raket. Natuurlijk Russisch. En dat dan het hele circus rond de Krim los gaat. Prachtig geïnitieerd en in scene gezet zodat we niet zullen denken dat het een false flag is.
Oh ja, op dit moment wordt de spanning opgebouwd. US bepalen de targets en net zoals in Irak de "coalition of the willing", in Afghanistan "you are with us or against us" is alles er op gericht om onze landen en regeringen "medeplichtig" te maken. Overgoten met het sausje van democratie brengen of herstellen.

Graaf van Egmont | 01-11-16 | 19:34

botbot | 01-11-16 | 19:28
Pleur toch op zeg: Sevastopol haven werdt van de Oekraine geleased door Rusland, ga dan niet roepen dar Rusland denkt dat die havens van Putin zijn.
http://english.peopledaily.com.cn/200601/16/eng20060116_235653.html
botbot | 01-11-16 | 19:09
Nog steeds een non argument: Ons koningshuis is niet democratisch gekozen in tegenstelling tot Janoekovytsj. Daarnaast is ons koningshuis ook ietsje rijker dan Janoekovytsj. U gaat iets zeggen over zelfverrijking? Hmm...?

Is dit nog nieuws? | 01-11-16 | 19:34

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 19:25
Haha. Als ik er echt naast zou zitten, zou je nu deze reactie niet geven. En ik denk dat jij voor de gek gehouden bent. Dit is niet Rusland, maar Nederland.

D.A.A.R. | 01-11-16 | 19:33

D.A.A.R. | 01-11-16 | 19:19
Ik zou ook wel willen reageren op uw plempsel maar om begrijpelijk reden ben ik het helemaal met DSK eens.

botbot | 01-11-16 | 19:33

Is dit nog nieuws? | 01-11-16 | 19:15
Nu begrijp ik het omdat de Amerikanen landen binnen vallen mogen de Belgen volledig legitiem ons land bezetten omdat zij onze Rotterdams haven willen hebben.
Wat kan het leven toch eenvoudig zijn.
Ons koningshuis wordt gedragen door ruim 80% van de Nederlandse bevolking kijk maar eens naar koningsdag, de vergoedingen zijn unaniem door de tweede kamer goedgekeurd.

botbot | 01-11-16 | 19:28

-weggejorist-

Rukbever | 01-11-16 | 19:26

D.A.A.R. | 01-11-16 | 19:19

Laat we niet tegen elkaar liegen. Alles houdt jou voor de gek. Je wil het enkel niet accepteren. Dat zijn de rechten die je hebt. In Poetin-land zal een "dissident" zoals jij verdwijnen.

Néé. Wacht. Ook dat is niet waar. Je bent niet belangrijk genoeg.

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 19:25

De Natolanden moeten het zelf maar weten... ik ga hiervoor niet in dienst.
Les 1: "Hoe Rusland veroveren"

antwoord: "Njet"

Oepsie1234 | 01-11-16 | 19:23

-weggejorist-

Rukbever | 01-11-16 | 19:22

-weggejorist-

Rukbever | 01-11-16 | 19:21

First Contact | 01-11-16 | 18:17

Nee. Ik ben en was tegen de oorlog in Irak en Afghanistan. Vietnam is te vroeg voor me maar ook dan zou ik tegen zijn.

Ik ben en was tegen de oorlog tegen Tsjetsjenië. Georgië. Oekraïne.

Wat wil je meer van me weten.

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 19:21

Wat een rare foto: inderdaad Nederlands uniform, maar splinternieuw (nog nooit gewassen). Die laarzen zijn niet de Nederlandse gevechtslaarzen. Geen rangonderscheidingstekens, hetgeen alleen klopt bij een soldaat (niet eens bij een soldaat-1), en dat komt niet zo vaak voor.
Als ik mijn alu-hoedje even opzet: iemand heeft een uniform gekocht in Nederland, dat meegenomen, bij iemand aangetrokken en daarvan een foto gemaakt.

appelboor | 01-11-16 | 19:19

botbot | 01-11-16 | 18:12
Ontkennen mag, maar mij houd je niet voor de gek.

D.A.A.R. | 01-11-16 | 19:19

botbot | 01-11-16 | 19:09
Ach en wee... de armoe van ons koningshuis. En die zijn in tegenstelling tot Janoekovytsj nooit gekozen.

Is dit nog nieuws? | 01-11-16 | 19:17

botbot | 01-11-16 | 19:12
U had het over soevereine landen binnenvallen...

Is dit nog nieuws? | 01-11-16 | 19:15

Is dit nog nieuws? | 01-11-16 | 19:08
Waar ging dit topic al weer over?
En wat heeft de bevolking van de Oekraïne met de USA te maken?

botbot | 01-11-16 | 19:12

Is dit nog nieuws? | 01-11-16 | 18:59
Ik snap ook nietwaar waarom het volk zo pissig was, als men de weelde van de bevolking zag en de armoe waarin hij vertoefde.

botbot | 01-11-16 | 19:09

botbot | 01-11-16 | 19:03
USA in Syrië mag van u wel?

Is dit nog nieuws? | 01-11-16 | 19:08

Dit is weer zo'n bericht waarvan de denkt, dat de werkelijkheid altijd nog ergers is dan de leugen die verteld werd.
Ik wens "onze jongens" veel succes.

Graaf van Egmont | 01-11-16 | 19:08

Onze soldaat heeft nog niet geleerd dat je achter die zandzakken moet liggen. Zo zittend schieten wordt je heel snel afgeknald hoor.

woestijnvos | 01-11-16 | 19:06

¡¡¡ Beterschap Sjanien !!!

Vesta | 01-11-16 | 19:04

Schietmijmaarlek | 01-11-16 | 18:56
Het is toch te gek voor woorden dat ome poet geen soeverein land binnen mag vallen omdat hij denkt dat die ijsvrije havens van hem zijn.

botbot | 01-11-16 | 19:03

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 17:56
"Maar hij was toen al onderweg naar Rusland en moreel gezien is hij volledig rechtmatig afgezet."
Hoi DKS weer zoveel gelul van je:
Moreel rechtmatig afgezet. Fijn dat je dat vindt, je mening wil niet meteen zeggen dat dat de waarheid is.
en:
Hij was niet onderweg naar Rusland hij zat in Charkov.

Is dit nog nieuws? | 01-11-16 | 18:59

Pinokkio wil gewoon oorlog met ome Poet.

Schietmijmaarlek | 01-11-16 | 18:56

Graaf van Egmont | 01-11-16 | 18:36
De initiële oplossing was de Joden te verschepen naar Madagaskar. Hitlers was zelf geen deelnemer aan de Wannseekonferenz

Admiraal Balthasar | 01-11-16 | 18:50

@WirMachenMusik | 01-11-16 | 17:53
Bedankt voor dit verhelderend verhaal. Source checking: heel belangrijk tegenwoordig. Wie schrijft wat, met welke bedoeling en wie betaalt hem/haar daarvoor.
Verder over wat Hitler destijds het internationale Joodse complot noemde: tegenwoordig wordt aangegeven dat dit wel het toppunt van antisemitisme is. Terwijl ik, de geschiedenis lezend en ook nu om me heen kijkend in de wereld, steeds meer mezelf afvraag: hoe ver zat hij er werkelijk naast.
Wat onverlet laat dat de door hem bedachte oplossing walgelijk was.

Graaf van Egmont | 01-11-16 | 18:36

Waakvlam | 01-11-16 | 16:48
accijnstoerist | 01-11-16 | 17:14
meneer Q | 01-11-16 | 17:14
dijkbewaker | 01-11-16 | 17:57
http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/26928604/__Wordfeud_belangrijker_dan_debat__.html
Ben Knapen (CDA) tijdens de Algemene Politieke Beschouwingen.
*'Nuff said...*

Is dit nog nieuws? | 01-11-16 | 18:36

Geachte redactie GS, wellicht is het een goed idee om de TK 2017 poll opnieuw te lanceren om te zien hoe de VVD er thans voor staat na al deze Eppo uit Aleppo (Rutte)onzin.

Memek | 01-11-16 | 18:35

accijnstoerist | 01-11-16 | 18:17
Ik had enkele reaguurders van de kaart geveegd ze moesten uit bittere armoe wederom de zelfde truc uithalen .
Ze begonnen dis informatie te schrijven om de feiten te verdoezelen om zo het vege lijf proberen te redden.

botbot | 01-11-16 | 18:31

@De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 18:00
Meer actueel lijken mij voorbeelden zoals: Vietnam,Afghanistan en Irak. Allemaal successen waarbij figuren zoals jijzelf denken het moraal te kunnen bepalen.

Triest trolletje.

First Contact | 01-11-16 | 18:17

botbot | 01-11-16 | 18:12

Nou botbot, ik denk niet dat jullie een en dezelfde persoon zijn. Inhoudelijk wel dezelfde onzin, maar DKS heeft naast meer ervaring ook iets meer temperament. Ik denk eerder dat hij de baas is op jullie afdeling en jij de jongste bediende die het vak nog moet leren en hier een beetje mag oefenen.

accijnstoerist | 01-11-16 | 18:17

Dit gaat helemaal fout aflopen! Ook fijn dat die propagandakanalen ons zo op de hoogte houden. Laten we het vooral weer gaan hebben over het woord 'allochtoon'

Arnold9638 | 01-11-16 | 18:15

@Uilenspiegel | 01-11-16 | 17:34
Er staat niets interessants in Wikilinks en erger er staat niets over Rusland. Nooit. Het is gewoon een propaganda-kanaal van de Russen. En jij trapt er met beide voeten in.

Landverrader.
De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 17:45

Oeps: www.youtube.com/watch?v=7LYRUOd_QoM&a...

Rest In Privacy | 01-11-16 | 18:13

Lees ik in de voorgaande comments nu echt dat DKS Oekraine, hoofdverdachte van het neerschieten van MH17 en chanteurs van het Nederlandse kabinet met onderzoek hiernaar, beschouwt als een bevriend land? Tsja, kdenk niet dat we eruit gaan komen.

accijnstoerist | 01-11-16 | 18:13

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 17:56
Ik kan het moeilijk met je oneens zijn.
Gisteren werd er door enkele reaguurders bij hoog en laag beweerd na een grondige analyse van onze tegels dat wij één en de zelfde persoon zijn alleen onder een andere nick.
Wist u dat de nick Beste Landgenoten ook aan u toebehoord?

botbot | 01-11-16 | 18:12

@De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 17:56
Serieus, ik snap wat je zegt hoor, maar feitelijk was het zo dat het besluit om het handelsverdrag af te wijzen democratisch was genomen. Ja, er was corruptie, maar dat heb je in alle democratieen, zie de VS.

Verder is de aversie van een groot deel / misschien zelfs meerderheid van de bevolking tegen Rusland ook goed te verklaren. Ik ken Estland goed, en vraag ze daar niet naar de Russen. Ja, het was vooral de Sovjet-Unie die er een bende van maakte, en de totale afbraak in de Jeltsin-jaren met de steeloligarchen maakte het er niet beter op.

Met Putin is er in elk geval in Rusland een andere wind gaan waaien. De economie groeide weer, evenals de leeftijdsverwachting en de nationale trots, en het aantal zelfmoorden daalde spectaculair. Putin heeft, zo goed en kwaad als hij kon, het land weer een beetje op orde gebracht. En het Rusland van Putin is echt totaal iets anders dan het SovjetUnie van de Stalins en Breznjevs. Maw, voor zijn eigen volk heeft hij wel goede dingen gedaan.

Het volk kan Oekraine heeft hij inderdaad niet veel aan gedaan. Maar goed, dat was ook een ander land, met andere machthebbers, en vergeven van de criminele oligarchen die het land in een houdgreep hadden, nog een stukje erger dan Rusland. Maar geef Putin niet alle schuld van de ellende van andere landen, dat zou niet realistisch zijn. De eerstverantwoordelijken zijn toch de lokale machthebbers. En net als Yanukovich corrupt was, zo waren als zijn voorgangers en opvolgers. En het was vooral de corruptie waar het volk tegen was, daarom hadden ze ook zijn voorganger weggestemd. Loyaliteit aan de EU of Rusland was ook belangrijk, maar kwam op het tweede plan. Het vervelende is, dat er nu weer een door en door corrupt regime de macht heeft in de Oekraine, en dat wij ons nu via een associatieverdrag daarmee verbinden.

Realisties | 01-11-16 | 18:11

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 16:52

Wat ben jij naief zeg. Je gelooft dat door druk en steun vanuit Europa de corruptie in de Oekraine gaat verminderen? Dit systeem moet van binnenuit veranderen. Ik ben een aantal keren in de Oekraine geweest, en hoe corrupt het gehele systeem daar is kan je je als Koreaanse Nederlander niet voorstellen. Ook heb ik de anti-corruptie systemen mogen meemaken (overigens niet in de Oekraine maar in andere Afrikaanse landen *ik zeg bewust 'andere'*)
Dit houdt in dat nadat je de benodigde ambtenaren hun centjes en cadeautjes hebt gegeven, maar nog voordat je je benodigde stempels en papieren krijgt, nog een papiertje moet ondertekenen waarin je verklaard geen steekpenningen te hebben betaald. Niet tekenen is geen resultaat, hogerop gaan betekend meer betalen en meer tijdsverlies. Deze papiertjes worden gebruikt om waarnemers te overtuigen dat er maatregelen tegen corruptie worden genomen zodat er weer een steunpakket kan worden overgemaakt. Zo gaat dit straks ook! Een teken aan de wand is al het verkapte dreigement van Poro over de medewerking bij MH17 die kennelijk afhankelijk is van de Ratificatie van Nederland.. De corruptheid straalt er vanaf.

pili-pili | 01-11-16 | 18:10

@metzonderzijwieltjes | 01-11-16 | 17:56
En 300 Nederlandse militairen in Mali zitten al maanden te wachten op onderdelen en materialen. Zo rollen we in Nederland.

First Contact | 01-11-16 | 18:03

Een normale discussie aangaan met een linkse rakker is vrijwel niet mogelijk.
Argumenten worden weggescholden en aangevuld met bedreigingen.
Zou voor deze rakkers de realiteit misschien te dichtbij komen?

Squeezemylizard | 01-11-16 | 18:01

@peterdh | 01-11-16 | 17:56
Baan hebben ze niet, en kunnen ze niet krijgen. Wel een uitkering en een huis. En een internetconnectie. Dat dan weer wel.

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 18:01

@First Contact | 01-11-16 | 17:53
Denk eens aan die Polen die Wenen ontzette van de Turken? Wat kwamen die daar toch doen? Waarom? Die Turken hadden toch ook best beschaving en ditjes en datjes. Niet hun probleem toch?

Lafaard.

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 18:00

@sinar2 | 01-11-16 | 17:56
Oh. Nou ik heb geen nucleaire bommenwerpers van Oekraine recentelijk zien onderscheppen door Nederlandse F-16 vliegtuigen? Jij... Oekraine is misschien geen vriend maar tenminste een kandidaat.

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 17:59

Al dit soort gedoe heeft met een falend democratisch systeem te maken. kamerleden doen hun werk niet op een paar na. Volksvertegenwoordigers controleren niet meer.
En in dienst van de burger is een lang vervlogen ideaal wat alleen maar lastig wordt gevonden. En gelijk hebben ze. Daarom worden besluiten in Zwitserland er niet zomaar doorgedrukt. Het volk kijkt mee en is keihard tegen onwillige politici die vergeten voor wie ze eigenlijk aan het werk zijn.
Met referenda wordt de volksverlakkerij aan banden gelegd.
Ook bestuurders in andere functies zoals burgemeester zouden gekozen moeten worden. Niet zoals de elite het graag ziet: U krijgt de keus uit 3 verschillende personen die allen van de PVDA zijn. Alles heeft met macht te maken.
Bestuurders willen geen macht inleveren, dus ze veinzen hun stinkende best te doen. Rutte is daar een meester in. Heel veel mist en rookgordijnen lachend bij elkaar babbelen om te veinzen alles onder controle te hebben. Alles in UW belang en dat van Nederland... terwijl het de zoveelste ambitieuze trekpop is van de echte machthebbers op de achtergrond. De Merkels, Obama's, de multinationals, banken, en de rest van de EU kliek waar Rutte heel graag bij wil horen.
Dan is er 1 heel klein referendumpje en gelijk staat het systeem op tilt. Tja, dat lastige klootjesvolk heeft een escape! Dus worden de andere elitaire kwezels -eufemistisch volksvertegenwoordiger genoemd- erbij gehaald om alsnog de werkslaven buiten de macht te houden.
Dit systeem gaan we slopen want de tijd is er rijp voor. De Werkslaven krijgen praatjes. De geest is uit de fles.... Laat maar komen...!

dijkbewaker | 01-11-16 | 17:57

@WirMachenMusik | 01-11-16 | 17:53
Het verklaart in ieder geval uw nick.

Piet Karbiet | 01-11-16 | 17:56

@De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 16:49
Krijgen die dan ook een woning en een baan?

peterdh | 01-11-16 | 17:56

@Realisties | 01-11-16 | 17:47
Je hebt op een punt gelijk. Janoekovitsj is staatsrechtelijk gezien onrechtmatig afgezet.

Maar hij was toen al onderweg naar Rusland en moreel gezien is hij volledig rechtmatig afgezet. De rest is onzin. 'Het volk' werd zo pissig en furieus omdat Poetin weer won (het was niet de eerste keer) dat ze zich dit keer niet lieten tegenhouden.

Alle andere onzin is ook onzin want 'het volk' beslist toch? Waar zou je liever willen wonen? Oekraine? Rusland? Polen? Belgie? Nederland? Precies... Zo denken die mensen er ook over maar de meesten kunnen nooit naar Polen of Belgie komen dus dan maar de bende thuis veranderen. Precies. Rusland heeft voor haar eigen volk noch voor andere volkeren nooit en NOOIT iets gedaan om de zooi te veranderen. Hier in Nederland vind je op het achterland internet, elektriciteit, stromend water en riolering in landen zoals Rusland weten ze niet eens wat dat is. Dus breek me de bek niet over over de EU.

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 17:56

Putin treiteren moet je alleen doen als je niet "pang roepend" achter de benen van een westers land MET defensiebudget moet schuilen.

metzonderzijwieltjes | 01-11-16 | 17:56

@De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 17:47
Oekraïne is geen bevriend land. Het is een land dat alleen maar uit is op onze centen en andere rijkdommen. Kijk alleen al naar het feit dat ze gestolen schilderijen weigeren terug te geven.

sinar2 | 01-11-16 | 17:56

@CeesCloosd | 01-11-16 | 17:47
Schrijft u eens wat over de MH17.

Piet Karbiet | 01-11-16 | 17:54

@gestopt | 01-11-16 | 16:39
"Met gevangenisstraf van ten hoogste tien jaren of geldboete van de vijfde categorie wordt gestraft:
1hij die, in geval van een oorlog waarin Nederland niet betrokken is, opzettelijk enige handeling verricht waardoor het gevaar ontstaat dat de staat in een oorlog wordt betrokken, of enig van regeringswege gegeven en bekendgemaakt bijzonder voorschrift tot handhaving van het niet deelnemen aan de oorlog opzettelijk overtreedt;"


Zo letterlijk valt er nog best een zaak te maken zeg ik als absolute leek op het geboed van strafrecht....

peterdh | 01-11-16 | 17:53

@De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 17:47
"land te verdedigen" en "bevriend land"
-
Verschil van inzicht. Een groot gedeelte van de bevolking wil geen oorlog en hoeft geen vriendjes te zijn met kansloze oost-Europese landen.

First Contact | 01-11-16 | 17:53

Ik kan het niet helpen, maar moest, eigenlijk al bij het Feyenoord-topic, denken aan wat ik de afgelopen jaren zo over antisemitisme als trigger voor belangrijke historische gebeurtenissen las.
1)Volgens het zorgvuldig gedocumenteerde (Franse vertaling) ‘Deux siècles ensemble, Juifs et Russes’ van Aleksandr Solzjenitsyn leidde begin vorige eeuw o.a. Russisch antisemitisme en met financiering van de Oostkust, tot een tot ver in de dertiger jaren durend bolsjewistisch terreurregime met zwaar overproportionele Joodse invloed, met miljoenen slachtoffers en o.a. de doodstraf op antisemitische uitingen.
2)Pas enkele maanden geleden ontdekte ik deze voorpagina over antisemitisme van de Daily Express uit Maart 1933 met als hoofdartikel “Judea declares war on Germany. Jews of all the World unite in action. Boycott of German goods.” Dus nog vóór de concentratiekampen, voordat Joden beperkt werden in hun rechten en vóór de Kristallnacht.
www.google.nl/search?q=judea+boycott+...
3)Ook herinner ik me dat onder de perpetueel gealcoholiseerde, maar in de Westerse MSM bijzonder populaire, Russische president Boris Jeltsin (1991-1999), vroegere Sowjetbonzen zich, wederom met financiële ondersteuning van de Oostkust, in no-time en met maffia-achtige methoden Russische bodemschatten toeeigenden.
Toen Putin in 2000 president werd en die zogenaamde Oligarchen, waaronder de gearresteerde en veroordeelde de bekendste was, begon aan te pakken en waarvan de meesten toen naar Israel en London vluchtten, begon de internationale demonisering van Putin met schuldtoewijzingen aan politieke moorden, Pussy Riot, homofobie enz.
4)Dat wat in 2004 begon met de zogenaamde Oranjerevolutie* in Oekraïne en uitmondde in de Euromaidan en uiteindelijk in een uiterst merkwaardige regeringscoalitie van ultrarechtse ‘antisemieten’ en o.a. hals over kop genaturaliseerde Amerikaanse neocon-zionisten (nu) onder leiding van de joods-zionistische Minister-President Volodymyr Groysman. En voorlopig noch slechts een geopolitieke omsingeling van en provocaties en proxy-oorlogen tegen Rusland.
* Wiki: “According to The Guardian, the foreign donors included the U.S. State Department and USAID along with the National Democratic Institute for International Affairs, the International Republican Institute, the NGO Freedom House and George Soros's Open Society Institute The National Endowment for Democracy.”
---------
Natuurlijk weet ik dat de genoemde gebeurtenissen niet zo monocausaal te verklaren zijn als hier de indruk wordt gewekt. Het is eerder een samengaan/overlapping van belangen waaronder ook het zogenaamde militair-industrieel-complex, en een globalistische financiële/neoliberale machtelite. Toch vermoed ik dat daarbij een Joodse (transnationale) elite als kleefstof fungeert en waarschijnlijk zelfs ‘federführend’ is.
En om het af te maken, wie nog gelooft dat het achtereenvolgens verwijderen van leiders die door Israel als hoofdvijand bestempelt werden toeval was: Saddam/Irak, Gadaffi/Lybië, Assad/Syrië – overigens weliswaar dictatoriaal geregeerde landen, maar ook landen met relatief sekulaire regeringen (zie Ba’ath partij) en voor de chaotisering met een gezondheidsinfrastructuur en onderwijssysteem op Europees niveau – en binnenkort hoogstwaarschijnlijk Iran; Ja, die moet maar eens beginnen met “The Israel Lobby and U.S. Foreign Policy” van Mearsheimer en Walt te lezen. En daarna of ervoor het "Statement of Principles" en enkele andere publicaties van de neoliberale think thank "Project for the New American Century (PNAC)" lezen.
www.facebook.com/...
Misschien vloeit deze gedachtengang voort uit latent antisemitisme, maar dan toch in ieder geval geen generiek en/of ‘biologisch’ antisemitisme en voorzover mij bewust slechts kritiek op een joodse elite en een groot deel van zowel Joodse als evangelistische zionisten.
Misschien ook dat deze niet bepaald pc-deugdelijke mening voortvloeit uit dat ik met meer als 40 jaar beroepservaring in massacommunicatie, wat beter dan gemiddeld geoefend ben in tussen-de-regels en analytisch/vergelijkend lezen. Ook mijn gewoonte om journalisten en politici die zich bijvoorbeeld over de chaos in het Midden-Oosten, Syrië, Iran, Oekraïne en Rusland uiten, te checken op transatlantische en Israelische connecties. Source checking is trouwens een algemene gewoonte/beroepsdeformatie die mij al decennialang vergezelt en niet slechts met betrekking tot dit onderwerp. Gelukkig door internet wat makkelijker geworden ;-).
Afsluitingsexcuus: Voorzover mij bewust wil ik slechts een steentje bijdragen aan verhoging van het alertheidsniveau voor momenteel klaarblijkelijke oorlogsvoorbereidingsmanipulaties.
Als zo’n oorlog mij treft, het zij zo. Ik ben inmiddels 70 heb geen directe nakomelingen en dan een in vrijwel alle opzichten nogal gelukkig leven achter me.
Ik denk echter vanzelfsprekend ook aan (groot)ouders met kinderen en aan navolgende generaties in het algemeen. En aan mijn fantastische vader die twee broers in het verzet verloor en zelf als zeventienjarige twee maanden bij de SD-Aussenstelle in Maastricht ‘logeerde’.

WirMachenMusik | 01-11-16 | 17:53

@CeesCloosd | 01-11-16 | 17:47
Keurig. Een 10 met een griffel.

Piet Karbiet | 01-11-16 | 17:52

@Lewis Lewinsky | 01-11-16 | 17:46
Tuurlijk.

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 17:50

CeesCloosd | 01-11-16 | 17:47

Helemaal mee eens.

gatito | 01-11-16 | 17:50

"where they praised the level of weapon mastery"

Dus dan kunnen ze vast ook goed een BUK-raket afschieten....

Bijtendehond | 01-11-16 | 17:48

Ik geloof ook niet dat er veel landen zijn die onder Russische invloedssfeer willen verkeren

Oprisp | 01-11-16 | 17:48

@necrosis | 01-11-16 | 17:39
Ja, heerlijk gevoel om in deze tijd kinderloos te zijn. Voorafgaand aan WW1 en WW2 gingen tenslotte ook soortgelijke langdurige politieke conflicten.

First Contact | 01-11-16 | 17:47

@Toontje-lager | 01-11-16 | 17:46
Dus onze jongens die gezworen hebben om ons land te verdedigen en op trainingsmissie gaan naar een bevriend land om te oefenen mogen van jou afgeknald worden. Mag ik jou het laagst van het laagst noemen. Laten we je uitkering intrekken en je naar Marokko schoppen. Kunnen we dat doen? Graag.

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 17:47

@De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 17:30
Ah, inhoud. Fijn, wel jammer dat het niet helemaal klopt.
Ja, het parlement heeft Yanukovich afgezet, maar ongrondwettig. Er was namelijk minimaal 2/3 van de stemmen nodig (is op een paar na niet gehaald), bovendien was de juiste procedure niet gevolgd en zijn er stappen overgeslagen. Maw, het was illegaal.
Wat ik al zei, de meerderheid en zelfs wilde ook een verdrag met de EU, alleen waren de eisen in hun ogen onredelijk, en heeft daarom het parlement het verdrag afgewezen.
Ja, er is druk vanuit Rusland uitgeoefend, ontken ik niet, maar ook vanuit de EU destijds.
Idd, Rusland heeft de verkiezing erkend, maakt geen verschil met de feitelijke contstatering dat de afzetting volgens het toen geldende recht onwettig was.
Ik hoef niet te googelen voor deze feiten, deze zijn mij bekend omdat ik alles toen op de voet heb gevolgd en verbaasd heb over de gekleurde en eenzijdige berichtgeving hier in het westen. Ik heb zelfs de Oekrainse grondwet er op nageslagen. Maar je mag best gaan googelen om mijn argumenten te bestrijden hoor.
Wat ik beweer is dat het democratisch gekozen parlement het verdrag afwees op voorspraak van de democratisch gekozen president, en dat de afzetting van Yanukovich illegaal was volgens de Oekrainse grondwet. Man, Yanukovich wilde zelfs vervroegd verkiezingen in mei uitschrijven om het volk de kans te geven zich uit te spreken over dit besluit en het eventueel terug te draaien. Maar dat was niet wat de opstandelingen, gefinancierd door Soros en Nuland, wilden, en daarom hebben ze hem met geweld het land uitgejaagd. Niet erg vreedzaam en democratisch lijkt me zo.

Realisties | 01-11-16 | 17:47

Poging tot samenvatting. Eind 2013 weigert de toenmalige premier Yanukovich in Litouwen het associatieverdrag met de EU te tekenen. Hij wil een meer pro-russiche koers volgen. Vervolgens maakt begin 2014 een revolutie een eind aan het premierschap van Yanukovich. De Amerikaanse staatssecretaris voor Europa, Victoria Nuland, is voorafgaand aan die coup meermaals gezien in Oekraïne in het bijzijn van extreemrechtse elementen die later een dubieuze rol spelen in die overduidelijk georkestreerde 'revolutie'. Later lekt nog een telefoongesprek uit, waarin Victoria Nuland al vantevoren bedisselt wie er in de nieuwe regering moet komen. Vervolgens komt de pro-russische bevolking van de regio Donbas met Russische hulp in opstand en is de burgeroorlog in Oekraïne een feit. We hebben het dus over een verdrag dat rechtstreeks aan de basis staat van een burgeroorlog, en een proxy-oorlog tussen de VS en Rusland. En dát wordt dan als een onschuldig handelsverdragje voorgesteld ? De link met wat er in Syrië aan de hand is, is vervolgens niet heel moeilijk. Als Oekraïne pro-russisch zou blijven, zou dat concurrentie betekenen voor de Qatar-Turkije pijplijn. Het hele spel draait namelijk nog steeds om het in stand houden van de petrodollar, want zonder dat walgelijke fenomeen stort the US of A morgen nog in elkaar met zijn 800 miljard handelstekort en 20 triljard (!) staatsschuld. Eén van de grootste Oekraiense gasmaatschappijen, Burisma, heeft twee Amerikanen op de loonlijst, één is de schoonzoon van John Kerry (vmg. presidentskandidaat) en de andere is de zoon van Joe Biden (vice president). Connect the dots man. Dit hele misselijkmakende en levensgevaarlijke geopolitieke circus staat geheel in het teken van privé belangen van de 0.01% global elite. En daarvoor draait Rutte met zijn sentimentele klets over vacuumbommen ons dan een rad voor ogen ? ALs nederlandse troepen inderdaad in Oekraine zijn geweest is dat een internationale provocatie aan Rusland en dient onze regering op te stappen wegens oorlogshitsen.

CeesCloosd | 01-11-16 | 17:47

@De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 17:43
Hou eens op met die stompzinnige quizz. Rutte liegt, daar gaat het om.

Lewis Lewinsky | 01-11-16 | 17:46

Laat die Russen maar een beetje van die lui afknallen die onze driekleur misbruiken kan geen kwaad onze jongens zitten er immers toch niet!

Toontje-lager | 01-11-16 | 17:46

@Uilenspiegel | 01-11-16 | 17:34
Er staat niets interessants in Wikilinks en erger er staat niets over Rusland. Nooit. Het is gewoon een propaganda-kanaal van de Russen. En jij trapt er met beide voeten in.

Landverrader.

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 17:45

Yep, dus toch. Onze jongens en meisjes zullen in Oekraïne als kanonnenvoer worden gebruikt.

ProAsfalt | 01-11-16 | 17:45

Het gaat in ieder geval nog spannend worden de komende tijd.

GI.Joe | 01-11-16 | 17:44

Als dit de val van Rutte niet in gang zet weet ik het ook niet meer...

Reykjavik | 01-11-16 | 17:44

@TeeJee | 01-11-16 | 17:34
Je kan het opzoeken.

Gewoon waar of niet waar.

Hier zijn de punten:

*Het parlement zette Janoekovitsj af nadat miljoenen de straat op waren gegaan om te protesteren - WAAR of NIET WAAR?

*Janoekovitsj werd zwaar onder druk gezet om voor Rusland te kiezen (o.a. gas en zelfs militaire acties). - WAAR of NIET WAAR?

*De EU was helemaal niet uit op een exclusieve afspraak vooral niet omdat Oekraïne altijd al aangaf dat ze beter af waren als neutraal en een 'hub' voor handel. - WAAR of NIET WAAR?

*Er waren geen minderheden die 'voor' de EU waren er waren MEERDERHEDEN die de Russen zat waren. Alle verkiezingen zijn door alle landen (inclusief Rusland) erkend als legitiem en alle kandidaten die wonnen waren pro-westen. - WAAR of NIET WAAR?

*De ultranationalisten in Oekraïne zijn heftig tegen de EU en Rusland.- WAAR of NIET WAAR?

Vertel het maar hoor. Wat klopt er niet?

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 17:43

@necrosis | 01-11-16 | 17:39
Goed gezegd, necrosis. Rutte is gehakt!

Lewis Lewinsky | 01-11-16 | 17:43

Dat zei ik vanmorgen al, heel dat velletje wat Rutte meeneemt naar Brussel is klinkklare onzin. Via NAVO-verband moeten we al meedoen.
Wat een smerige streek van die Rutte, of zijn ze daar de onderste steen aan het zoeken.

gatito | 01-11-16 | 17:42

En waar blijft de rest van de leugenachtige media, is dit geen groot nieuws? Dat we met één been al in een geprovoceerde oorlog tegen de Russen zitten?
Het enige waar die meeheulers met de overheid, het NPO voor de dag komen, is hun dagelijkse rantsoen multiculturalisme ventileren. Om kotsmisselijk van te worden!

lanexx | 01-11-16 | 17:41

@Lewis Lewinsky | 01-11-16 | 17:32
Ik ben benieuwd hoe Rutte zich hier uit gaat lullen, samen met de 'plotseling' zieke Hennis.
Ik hoop dat de oppositie nu eens ballen gaat tonen.
Rutte kan gewoon niet meer aanblijven als MinPres.
Gelukkig heb ik geen kinderen zodat ik ze niet als kanonnenvoer naar WO III hoef te laten gaan.

necrosis | 01-11-16 | 17:39

@deonbekendebekende | 01-11-16 | 17:33
En dat is geen racistische pun naar mijn nick... Totaal niet. Maar joh lach lekker verder.

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 17:38

@Heissisee lees Xandernieuws over de aankomende stemfraude met de stem machines van Soros.
Via een facebookspelletje heb ik ruim 1700 Amerikanen als vriend.Het grootste gedeelte geeft aan op Trump te gaan stemmen.Vooral de vrouwen van soldaten.Een heel klein gedeelte stemt op Hillary omdat ze de eerste vrouw is die president gaat worden.En enkelen stemmen op een van de twee andere kanidaten.
Xandernieuws lijkt erg overdreven, helaas krijgen ze bijna altijd gelijk.

Lilia2 | 01-11-16 | 17:37

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 17:37

Mensen, denk aan de toon van het debat. Het gaat maar om een handelsverdragje. Daarom noemde Laurens Jan Brinkhorst ons ook raddraaiers. nos.nl/nieuwsuur/artikel/2097740-refer... De deugniet.

Piet Karbiet | 01-11-16 | 17:36

-weggejorist-

Rest In Privacy | 01-11-16 | 17:36

M.a.w. je snapt er volgens mij vrij weinig van en ik kijk met liefde toe hoe je mijn punten beargumenteerd.
De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 17:30

Wacht maar even op de Wikileaks

Rest In Privacy | 01-11-16 | 17:34

@De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 17:30
Ach kijk. DKS-je die weer loopt te roepen dat zijn "feiten" beter zijn dan die van andere mensen. Schattig.

Maar ondertussen niet verder komt "ja maar jij snapt er niks van!" als eind argument.

Rest In Privacy | 01-11-16 | 17:34

@De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 16:55
Voelt het comfortabel om mij dom/ dombo te noemen?
Ik heb heel wat linkjes gepost over oa de gasrekening van UA aan Gazprom die door de EU is betaald.
Maar jij wil alleen lezen of horen wat in jouw straatje past.
Jouw probleem, niet de mijne.
Wat mij betreft komt Oekraïne NOOIT bij de EU!
necrosis | 01-11-16 | 17:09

Eens, en idd netjes verwoord zonder op de man te spelen.

Squeezemylizard | 01-11-16 | 17:33

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 17:18
Rutte is that you? Je nickname verraadt je identiteit.
Als Markie lacht heeft die spleetogen, en hij is ook nog eens de slet van Brussel.

deonbekendebekende | 01-11-16 | 17:33

@Realisties | 01-11-16 | 17:22
*kuch*

Woordjes vergeten: "Alle verkiezingen zijn door alle landen (inclusief Rusland) erkend als legitiem en alle kandidaten waren pro-westen."

Moet zijn: "... en alle kandidaten die wonnen waren pro-westen."

Maar dan is democratie een probleem voor je. Toch? Want Poetin wil dat liever niet... Toch?

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 17:32

Landverrader.
De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 17:02
Tja dat lijkt mij nu wel duidelijk, wat je zegt dat ben je zelf !
En van Necrosis zul je nooit winnen. Neem Xanax als je bang bent

Rest In Privacy | 01-11-16 | 17:32

Rutte: *Er zijn geen Amerikanen in Bagdad. Herstel, er zijn geen Nederlandse militairen in Oekraine. Echt niet*.

Lewis Lewinsky | 01-11-16 | 17:32

@Realisties | 01-11-16 | 17:22
Misschien moet je de feiten eens opzoeken. Doe dat eens...? Ik ga hier eventjes wat feiten dumpen. Jij mag ze fact-checken.

Het parlement zette Janoekovitsj af.
Janoekovitsj werd zwaar onder druk gezet om voor Rusland te kiezen (o.a. gas en zelfs militaire acties).
De EU was helemaal niet uit op een exclusieve afspraak vooral niet omdat Oekraïne altijd al aangaf dat ze beter af waren als neutraal en een 'hub' voor handel.
Er waren geen minderheden die 'voor' de EU waren er waren MEERDERHEDEN die de Russen zat waren. Alle verkiezingen zijn door alle landen (inclusief Rusland) erkend als legitiem en alle kandidaten waren pro-westen.
De ultranationalisten in Oekraïne zijn heftig tegen de EU en Rusland.

M.a.w. je snapt er volgens mij vrij weinig van en ik kijk met liefde toe hoe je mijn punten beargumenteerd.

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 17:30

Volgens mij zit ie gewoon te kakken.

Piet Karbiet | 01-11-16 | 17:28

Hoe moet ik dit zien? Rutte regelt een inlegvel om te zorgen dat Nederland niet via het assiciatieakkoord militair in Oekraïne terechtkomt. Om vervolgens met Nederlandse militairen te stoken in Oost-Oekraïne via de NAVO. Dit valt niet uit te leggen.

Duifmans | 01-11-16 | 17:28

Dat gecrashte vliegtuig in Malta zat ool col met franse special forces opweg naar een land waar we officieel niet aan mee doen. Maarja belangen he.. Belangen..

boerk | 01-11-16 | 17:23

Bali Lovert | 01-11-16 | 17:15
Zo'n oorlog hoeft niet alleen maar slecht te zijn. Het kan als een mooie katalysator fungeren voor de Nexit en de Dutch Purge. Ik zal de Russische bevrijders verwelkomen en heb al lijstjes klaarliggen wie er niet vergeten moeten worden op bijltjesdag, zodat we Nederland weer groots kunnen maken. Van onze politici moeten we het duidelijk niet hebben.

accijnstoerist | 01-11-16 | 17:22

@ Koreaanse slet,

Oh, het Oekrainse volk wilde de EU-aansluiting? Weet niet hoor, de democratisch verkozen Yanukovich en het democratisch gekozen parlement hebben dat indertijd weggestemd, onder andere omdat de EU exclusiviteit wilde itt Rusland, en omdat de EU als harde eis stelde dat de voor corruptie veroordeelde Timoshenko (Pretzeldame) vrijgelaten moest worden. Dat laatste, overigens een zeer bizarre en onredelijke eis, pikte het parlement terecht niet.

Dat er minderheden waren die dat EU associatieakkoord wilden, dat was ook zo. En dat er meerderheden in het EU parlement hebben bestaand die graag een werkbaar EU handelsverdrag hadden, klopt ook. Hell yeah, zelfs Yanukovich wilde een goed handelsverdrag. Maar de EU speelde het veel te scherp, en wat er uiteindelijk als voorstel op tafel lag was een handelsverdrag met scherp politieke lading dat een block zou vormen tegen Rusland. Precies datgene wat nu ook in het associatieverdrag staat.

Democratie werkt nou eenmaal zo. Zo is er al jaren een steeds groeiende minderheid die wil dat er een NEXIT komt. Maar ja, we leven in een democratie met vertegenwoordigende besluitvorming. Dus dan gebeurt dat niet. Ik weet, het is voor sommigen blijkbaar moeilijk te accepteren als de meerderheid besluiten neemt die je niet aanstaan. Maar een gewelddadige opstand, een illegale putch en een militaire campagne tegen onwillige regio's is nou niet echt iets wat thuis hoort in een democratie.

Realisties | 01-11-16 | 17:22

@necrosis | 01-11-16 | 17:17
Ja dat doe je dan. Lafjes. Zoals al tig keer eerder. Het zegt letterlijk alles over je maar jezelf in de materie verdiepen of inhoudelijk praten over waar het nu echt om gaat. Dat kan je niet.

www.youtube.com/watch?v=uNMEbaQtMR8

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 17:20

Met kogels gesponsord door USA.
Rusland heeft heel veel defentie industrie op de Krim. Zowel productie als onderhoud van bijvoorbeeld onderzeers en tanks. Amerika wil dat (en de techniek) kost wat kost hebben en komt dat uitvechten in onze achtertuin.

boerk | 01-11-16 | 17:19

@FustViking | 01-11-16 | 17:14
Als jij netjes en inhoudelijk wil praten ben ik je man hoor. Kom maar op.

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 17:18

Roept die soldaat pinda? Net zoals in Srebrenica we onze helden weg stuurden zonder mandaat, zonder materieel en zonder luchtsteun?

Feynman | 01-11-16 | 17:17

@De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 16:58
@De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 16:57
Ik mis argumenten en onderbouwing, maar ik ben niet anders gewend van jouw.
Overigens laatste comment aan jou , ik pleur je achter het filter.


necrosis | 01-11-16 | 17:17

@tipo | 01-11-16 | 17:04
Nee dat klopt. Ik geloof niet in geld stoppen in corrupte landen zonder voorwaarden. Vandaar dus dit verdrag. Het verdrag stipuleert namelijk dat Oekraine keihard aan de slag moet gaan om te ontsnappen aan de oligarchen en het Kremlin om fondsen te ontvangen. En hoe weet ik dat het werkt? Van Polen tot Tsjechië is het prima leven en we doen prima handel met ze. Dat is investeren.

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 17:17

Niet normaal dit... wow.
Maar vooralsnog vinden al mn collega's voetbal vele malen interessanter.

Vol, lui, verwend, ignorant en vetgevreten worden ook zij ook die oorlog ingerommeld. En ze vinden het best.... zolang er maar voetbal is.

Waarom o waarom ben ik ook niet lekker hersenloos....

Rest In Privacy | 01-11-16 | 17:15

Zijn er al kamervragen gesteld? Wij willen onze militairen niet in Oekraine.

accijnstoerist | 01-11-16 | 17:14

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 17:02
Ik zie je getier zo eens aan, en stel vast dat je in het argumentloze standaardmoeras vastloopt van ivan schelden en tieren en op de man spelen. 'Landverrader' uit het vet halen. Ik wil je met klem verzoeken daar toch vooral mee dóór te gaan opdat je demasqué voor een ieder nog duidelijker wordt. DKS: eertijds zich dapper staande houdend met knap gevonden en inhoudelijk argumenten - hoewel rammelend, en nu verworden tot wat het standaardrepertoire is van een uitgerangeerde denkrichting: vloeken, toeren, schelden en ad-hominems als de argumentenbron opgedroogd blijkt. Ga zo door!

FustViking | 01-11-16 | 17:14

Schandalig!!!
Waar blijven de vragen in Eerste en Tweede Kamer???

meneer Q | 01-11-16 | 17:14

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 17:13

Rutte: *Nee hoor, er is geen militaire samenwerking met Oekraine. Echt niet. Heus waar niet*.

Lewis Lewinsky | 01-11-16 | 17:13

@joost2 | 01-11-16 | 17:07
Of Geert wacht even af wat er in de VS gaat gebeuren, niet onbelangrijk...

First Contact | 01-11-16 | 17:13

Hulde voor GeenStijl! Rutte is betrapt op zijn duizendste leugen.

Lewis Lewinsky | 01-11-16 | 17:11

Zou die godvergeten incompetente Kloodtzak mark rutte kunnen bevatten dat vrijwel alle goed uitgeruste eenheden in de Ukraine bestaan uit fascisten en neo nazi's, waaronder de bekende rechts extreme Azov eenheden.

Dit stuk ellendig vreten wat zich premier durft te noemen hoort met dit incompetente niveau niet eens voor een VMBO klas te staan.

mark, doe een keer iets goeds: biedt je excuses aan het Nederlandse volk voor je infantiele gelieg, je onuitstaanbaar dom populisme en het analitisch vermogen van een slak om complexe GEO POLITIEKE zaken zoals de associatie-overeenkomst met de Ukraine te kunnen bevatten.

litebyte | 01-11-16 | 17:11

@snakeplisskin | 01-11-16 | 17:05
Hoezo? Ik denk dat een persoon die zichzelf naar Hitler vernoemd eerder naar een 'Joris' solliciteert dan iemand die gewoon zijn mening verkondigt.

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 17:09

@De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 16:55
Voelt het comfortabel om mij dom/ dombo te noemen?
Ik heb heel wat linkjes gepost over oa de gasrekening van UA aan Gazprom die door de EU is betaald.
Maar jij wil alleen lezen of horen wat in jouw straatje past.
Jouw probleem, niet de mijne.
Wat mij betreft komt Oekraïne NOOIT bij de EU!

necrosis | 01-11-16 | 17:09

Je bloeddruk neemt waarden die niet gezond zijn.
Een joris hangt in de lucht.
snakeplisskin | 01-11-16 | 17:05
Gek is dat, hij is de enige hier die niet staat te juichen en joelen dat WWIII eraan komt (komt er niet van ook hoor).

Vredige libertariër | 01-11-16 | 17:08


Zo zien we maar weer, hoe we door de bende van Rutte schandalig belazerd worden.

Wat doet die Nederlandse militair in Oekraine??

En we pikken alles maar. Ik ben op de politiek in de Haag, zoals het nu gaat, volkomen afgeknapt.

En Wilders vind ik ook veel te stil.
Er zijn zoveel items waarmee hij deze regering te kijk kan zetten.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de PVV toch te weinig kwalitatieve ( lees: iets betere dan het zooitje wat er nu zit) - parlementariërs kan vinden.
Dus zo'n 35 zetels vindt Wilders blijkbaar genoeg.

joost2 | 01-11-16 | 17:07

@mezelf
* het woordje ' aan ' omhoog slingeren doet *

snakeplisskin | 01-11-16 | 17:06

Op zich heeft deze foto natuurlijk helemaal niets met het referendum te maken. "We" zitten daar in NATO-verband (*)
.
In Europees verband gezien is het handig als we ons er WEL tegen aan bemoeien ALS het verdrag door gaat, want door de douaneunie die daar in is opgenomen komt onze buitengrens ergens bij Donjetsk te liggen. Al die verhalen over extra aanhangsels van Rutte aan dat verdrag ten spijt.
.
(*) Er is in 1990 alleen maar afgesproken dat op grondgebied van de voormalige DDR geen NATOtroepen zouden worden gestationeerd. Dat is dus daarom ook nog steeds niet gebeurd. Alle andere voormalige Oostblokstaten waren toen zelfs nog lid van het Warschaupact; van NATOlidmaatschap was nog helemaal geen sprake. Dat die landen na veertig+ jaar bezetting door Putin's voorgangers naar de andere kant zijn overgestapt is vervelend voor Putin, maar niet onze schuld. Integendeel. Het is dus een fabeltje dat NATO niet oostwaarts zou (mogen) worden uitgebreid.

BokoHalal | 01-11-16 | 17:06

Eerst maar afwachten wie volgende week de nieuwe POTUS wordt.

First Contact | 01-11-16 | 17:06

Pilletje nog niet gehad voor vandaag?
DerFoehrer | 01-11-16 | 17:00
Edgy hoor. Zelf bedacht?

Ik vind het wel bewonderenswaardig dat hij tegen de stroom in durft te gaan. Het is hier niet vol te houden tenzij je makkelijk in complottheorien gelooft.

Vredige libertariër | 01-11-16 | 17:05

-weggejorist-

snakeplisskin | 01-11-16 | 17:05

Rutte zei vrijdag dat het uit de peilingen ook bleek. Welke peilingen dan? Ik zit bij het Opniniepanel van EenVandaag. Al jaren. Ze hebben wel 40.000+ leden. Dat is 16x meer dan Maurice de Hondt. De statistische betrouwbaarheid is veel groter. Elke paar dagen krijg ik een mailtje voor een opinie-enquete.
.
Telkens maar weer vragen ze op welke partij ik nu wil gaan stemmen. Hoeveel vertrouwen heeft u in Rutte? En in Pechtold? Wel rapportcijfer geeft u aan Rutte, En aan Pechtold. Elke zoveel tijd komen deze vragen steeds terug. EenVandaag doet klusjes voor Ipsos, of Ipsos doet klusjes voor EenVandaag, een van die twee.
.
Veel mensen doen al jaren mee. Van die mensen hebben ze uitgebreide geanonimiseerde profielen opgebouwd. Dus Rutte kan vragen, wie destijds op de PVV stemde hoeveel daarvan stemmen nu op Pechtold. Of als ik teken bij het kruisje, hoeveel lopen dan weg van de VVD. Of waar zitten die lui die nu op de PVV willen stemmen. Al dit soort vragen, crossreference, waarschijnlijkheidsrekening, extrapolatie, van alles is mogelijk.
.
Wie dan zegt dat hij op de PVV stemt, als ze de uitslag dan in de uitzending van EenVandaag bekend maken, wordt Geert weer gebasht, krijgt de kans niet om uit te praten en zo. Voor de beantwoorder is dat dan dat ze hem ook bashen en niet laten uitpraten. Ik hou daar niet van. Dus is mijn oplossing bij het Opniniepanel dat ik niet meer zeg dat ik op de PVV stem. Dan kies ik een andere partij, 50Plus, Dierenpoes of sinds kort Jan Roos, voormijn part DENK. Ook die opinie-enquete is geweest, dat ze het naadje van de kous wilden weten waarom ik op 50Plus wilde stemmen, ken ik het programma, wat dan, wie zijn de leden, waarom enz.
.
Dus daarom dacht ik, als Rutte zijn beleid baseert op deze opiniepeilingen, fop de peilingen dan ook maar. Felix Rottenberg en Opper Spektrui doen het toch ook? Immers, de vorige keer stond de PvdA op 12 zetels in de peilingen en bij de verkiezingen haalden ze zes weken later 28 zetels. Nu staan ze op tien zetels in de peilingen, kan je er donder op zeggen dat ze 26 zetels halen in de peilingen met hun marketing groepsdruk technieken. Geert stond de vorige keer ook op 30+ in de peilingen en eindigde op de huidige 15. Gaat nu weer gebeuren, 37 in de peilingen, eindigen op 17 of zoiets. Niet de verkiezingen worden gefopt want dat mag niet, maar de peilingen worden gefopt bij het leven, en dat mag straffeloos.
.
Dus waarom foppen wij niet ook terug? Niet meer PVV zeggen maar 50Plus vanwege de Plus, Dierenpoes vanwege de Poes, Jan Roos vanwege de Roos, Piratenpartij vanwege de Piraat, DENK vanwege Sylvana. En wat je uiteindelijk in het stemhokje doet, dat hoeft niemand te weten, dat is dan jouw grote fop.

NoStyleNoPyleNoParty | 01-11-16 | 17:04

@De Koreaanse Slet 16:52
Ik geloof niet in ontwikkelingshulp via de overheid. Dat geloof jij ook niet.

tipo | 01-11-16 | 17:04

We hebben nog niet geratificeerd, dus die knul met z n geweertje is in vreemde krijgsdienst getreden, die komt NL niet meer in.

Uw Verzekeringsadvis | 01-11-16 | 17:04

Het geopolitieke belang.
Dat betekend: ik wordt door een ander gestuurd en ik kan geen nee zeggen.

Koos Knak | 01-11-16 | 17:04

Het strijdtoneel zal de Oekraïne zijn, men ziet in conflictgebieden dat de bevolking al eieren voor hun geld gaan kiezen, noem het intuïtie of instinct, of de massale toestroom van oorlogsmaterieel.........

hovawart | 01-11-16 | 17:03

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 17:02

Rutte heeft weer eens gelogen! Wat een ezel.

Lewis Lewinsky | 01-11-16 | 17:02

zijn

catharsis | 01-11-16 | 17:02

Zo Rutte, daar sta je dan mooi met je broek op de enkels. Ratificatie hangt in de lucht maar de publieke weerzin groeit met de dag. Dit kabinet gaat hierover struikelen omdat er vast genoeg verstandige senatrixen en senatoren is die gaan tegenstemmen.

catharsis | 01-11-16 | 17:01

Zo werkt " onze overheid" nou eenmaal. Je komt het overal tegen. De overheid doet "iets" waar niemand ooit toestemming voor gegeven heeft om later dan inspraak te veinzen en draagvlak te vinden voor "iets" wat allang bezig is. Andere onbekende (voor het grote publiek) afspraken met geheimhoudingsplicht lopen voor de troepen uit. Inmiddels is er voor 100 miljoen geïnvesteerd en kan men er niet meer onder uit. Of het barst van de internationale afspraken die in beton gegoten zijn.
'
Zo gaat het op macro en op micro niveau.
.

De trein gaat in beweging en tijdens het rijden gaan we wel een keertje voor de vorm toestemming vragen of de trein mag starten.
.
Nogmaals: De BURGER staat in dienst van de overheid is het adagium. Met behulp van GS gaan we zorgen dat die trein netjes wacht op toestemming en anders maar niet.

dijkbewaker | 01-11-16 | 17:00

@ De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 16:58
Pilletje nog niet gehad voor vandaag?

DerFoehrer | 01-11-16 | 17:00

necrosis | 01-11-16 | 16:27
Waarschijnlijk mogen ze met de overvloedige wapens van de UKR spelen. Toch betaalt door EU geld.

Wat Hennis btreft, achja heel doorzichtig. Ik heb ook all the time vleesetende bacterie-infecties.
Of zou ze dan toch op een geheime Junglemissie geinfecteerd zijn. Het laatste wat ze nog hoorde was "get zoo ze tjopper"
-
Ach wat doet het er ook toe met deze slapstick?
Als je nog gaat 'koken' dan is hier nog wat rustgevends.
www.youtube.com/watch?v=8m3CScmbmOk

Cobalt bomb | 01-11-16 | 16:59

@Opperkork | 01-11-16 | 16:43
Over voetbal gesproken: Frank de Boer is ontslagen als trainer van Inter.
Maar liever heb ik dat 'de koude oorlog II' per direct stopt.
En Rutte kan nu ballen tonen door NIET te ratificeren.
Maar dan moeten zijn balletjes wel ingedaald zijn.....

necrosis | 01-11-16 | 16:59

Vacuumschietgeweer? Wordt het niet eens tijd dat Geenstijl een crowdfund opent voor luiers, bij voorkeur van het volwassen soort!? Want ik heb net van het lachen in mijn broek gezeken!!! Zo grappig was het overigens ook weer niet, maar je moet toch wat in deze treurige tijden.

Use less | 01-11-16 | 16:58

@necrosis | 01-11-16 | 16:55
Maar dat vind je wel tof. Gewoon dat de Russen wapens ontwikkelen om ons in as te leggen? Of ligt Frankrijk te ver van je bed in Harderwijk?

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 16:58

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 16:57

De strategie van Rutte is dus duidelijk:
- Verdrag lekker in werking laten zonder te ratificeren.
- In de tussentijd rommel je jezelf een conflict in.
- Daarna kan je niet meer terug en moet je wel ratificeren, omdat er anders geen wederkerigheid meer is.

Rutte, je bent een l*l.

Rest In Privacy | 01-11-16 | 16:56

@Guido | 01-11-16 | 16:37
Geen idee wat een AGS-17 is, maar de Russen zijn bezig een nieuw soort raket te ontwikkelen die heel Frankrijk in de as kan leggen.
Maar wat heb ik daarmee te maken, ik ben gewoon een eenvoudige kutburger en heb geen zin in ruzie tussen een stel heethoofden waar IK straks het slachtoffer van wordt.

necrosis | 01-11-16 | 16:55

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 16:55

De drie onderhandelpunten van Rutte:
- Geen militaire samenwerking -> Busted!
- Niet in de EU -> kansloos om daar een juridisch bindende uitspraak over te krijgen, bovendien lijkt het associatieakkoord net zo veel op een EU-lidmaatschap als het verdrag van Lissabon op de EU-Grondwet, bijna hetzelfde dus.
- Geen financiele steun -> muhaha, geloof je het zelf? Net als dat we elke cent met rente terugkrijgen van Griekenland
Kansloze en totaal ongeloofwaardige actie van Rutte, hij gaat in Brussel vierkant uitgelachen worden en niets binnenhalen. Mooie verdediger van het landsbelang hebben we jongen...

Realisties | 01-11-16 | 16:54

Wat een clusterfuck. Dat geitenpaadje van Pinokkio Rutte loopt niet naar Brussel maar naar de Oekraïne waar naar nu blijkt reeds NL militairen aanwezig zijn. Tja dan moet je wel tekenen bij het kruisje van het associatieverdrag.
.
Hennis is even niet beschikbaar voor commentaar die ligt ziek thuis?

Beroep = Boerenlul | 01-11-16 | 16:54

Ik .... uhhh.. uhhh..

*sprakeloos*

Bon-sens | 01-11-16 | 16:54

@tipo | 01-11-16 | 16:47
Nee. Dat is het niet. Er gaat sowieso geld naar Oekraïne en het verdrag stipuleert dat er stringente voorwaarden zijn om corruptie tegen te gaan. Maar dat verdrag wil je niet ratificeren.

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 16:52

@De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 16:36
Vóór dat ophitsen op het Maidanplein van het duo Vet & Lelijk, deden we uitstekende zaken met Rusland.
Maar je snapt het niet of je wil het niet snappen.

necrosis | 01-11-16 | 16:52

Dit is niets meer dan een handelsmissie. Helder, toch? Geweaun doorlopen mensen

Antigoog | 01-11-16 | 16:52

Ze zijn daar waarschijnlijk vacuümbommen aan het vangen!

ikweethetzekerdenkik | 01-11-16 | 16:51

@spoilerfreak | 01-11-16 | 16:44
Ze schieten met Oekrainse wapens. En het is een standaard oefening. Maar ohhhhhhhhhhh... wat irriteert mij dit tot het bot. Tot het punt waar ik moet besluiten dat jullie niet te stoppen zijn omdat domheid geen grenzen kent. Ik wens jullie sterkte en ik denk tevens dat we later in de dag toch moeten gaan nadenken over zaken zoals 'ophitsen' en 'verantwoordelijkheid' nemen. Want als het misgaat hier in Nederland omdat een zooitje apen de toko willen overnemen zullen we de opruiers net zo hard moeten aanpakken als we dat doen met jihadisten en ronselaars (of eigenlijk harder).

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 16:49

Met een heule grote zak EU-duiten trokken zij getwee naar de Oekraïne, wat schetst onze verbazing, zelfs de Ukrainian ambtenaren/burgemeesters en lokale politici hebben miljoenen, tientallen bedrijven en kostbare bezittingen....... corruptie bestrijden met corruptie in een corrupte samenleving door een corrupte organisatie, jaja geloof dat het tijd word om de rijen te sluiten, wij dragen namelijk ongewild bij aan deze intimidatie, diefstal en zelfverrijking door de top van het establishment, het financieel voordeel dat mensen met macht zichzelf toe-eigenen, mag niet uit onze pensioenpotten komen

hovawart | 01-11-16 | 16:48

Liegen en bedriegen staat op nummer 1 bij Rutte en consorten. VNL of PVV: waar blijven de kamervragen???

Waakvlam | 01-11-16 | 16:48

Hoeveel Nederlands belastingbetalersgeld is al naar corrupte Oekrainers opgestuurd?
4,3 miljard via de EIB: www.eib.org/projects/loan/list/?region...

Dus de bepaling "Geen cent naar Oekraïne" of "Alleen onder voorwaarde dat de corruptie minder wordt" is ook een leugen.

tipo | 01-11-16 | 16:47

@Cobalt bomb | 01-11-16 | 16:33
Ik denk dat ze een smoesje nodig had om zeer lastige/ pijnlijke vragen niet te hoeven beantwoorden.
Maar dit is dus één van de redenen om OekraiNEE te stemmen.
Kunnen we Rutte niet uitleveren aan Rusland, samen met die elitaire EU-kliek?

necrosis | 01-11-16 | 16:46

Ardbeg | 01-11-16 | 16:29
De reden dat die cowboy een soeverein land binnenvalt is exact dezelfde reden waarom Londen militairen met scherpe piepers richting N-Ierland hebben gestuurd, dit ter bescherming van hun landgenoten aldaar.

Natuurlijk vonden de Engelsen het niet fijn dat ze her en der opgeblazen werden, maar ze zitten er nog steeds. Brussel zou natuurlijk ook aan die cowboy kunnen voorstellen zijn landgenoten te laten remigreren, tevens zou Londen hetzelfde kunnen doen.

Veluwse-Eikel | 01-11-16 | 16:46

Voor alle slapende niet stemmende ouders met kinderen vanaf 18 jaar die het probleem Oekraïne niet zagen. Jullie zullen van een koude kermis thuis komen als jullie spruiten straks opgeroepen worden om hun lichamen op te offeren voor de goede zaak in het verre koude oosten.

Squeezemylizard | 01-11-16 | 16:46

-weggejorist-

DasVakuumBombe | 01-11-16 | 16:45

Rutte geeft uiteindelijk zelf ook toe dat het geopolitieke redenen zijn en niet een handelsverdrag. Gevaarlijk spel door een stel amateurs. Rutte, laat ik nu al vast stellen dat je bloed aan je handen hebt, dan wel gaat krijgen.
Voor mij maakt het allemaal niet zo veel meer uit, maar voor wat deze hufters mijn kinderen aan doen wens ik hun het allerslechtste. Dat deze clowns mogen branden in een brandend braambos... en nog veel erger.

Lafayette | 01-11-16 | 16:45

@flame_me | 01-11-16 | 16:42
Daar is 'het volk' niet mee bezig... Die zijn dik in de zestig en maken zich zorgen om de tanden van de beer. Wie ze daar voor moeten opofferen of beliegen en bedriegen dat deert ze niet. Dit is totale agitprop. En behoorlijk walgelijk.

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 16:44

Alsof de Russen bang zijn voor onze jongens die enkel pang pang kunnen roepen tijdens een oefening.

spoilerfreak | 01-11-16 | 16:44

Ik hoop zo hard dat Trump president wordt, want deze waanzin moet snel stoppen. Oekraïne, de bakermat van het huidige Rusland, dat moeten we met rust laten. Zo dom (of arrogant).

Trump (en zijn vrouw) zullen dat nooit toestaan.

Hillary wordt oorlog, dat is zo zeker als wat.

Heisessie | 01-11-16 | 16:43

Toen ik de kop las, hoopte ik eigenlijk dat het over voetbal zou gaan...

Opperkork | 01-11-16 | 16:43

*pang!pang!pang!*

wapster | 01-11-16 | 16:43

@Cobalt bomb | 01-11-16 | 16:38
Mahahaha de redactie heeft gelijk want het is hun speeltuintje, maar desalniettemin je kan dit letterlijk in niets anders plaatsen als ordinaire agitprop.

Voor de duidelijkheid: en.wikipedia.org/wiki/Agitprop

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 16:42

Top! Geef die Russen maar een sterk signaal dat je niet zomaar je landsgrenzen kan verleggen.

flame_me | 01-11-16 | 16:42

Goh, hoort dat ook al bij een simpel handelsverdrag tegenwoordig?

hoevenpe | 01-11-16 | 16:41

Wat zal dat een bijzondere ervaring zijn geweest voor die militair. Een geweer waar kogels uit komen zodat je geen "pief paf poef" hoeft te roepen.

Osdorpertje | 01-11-16 | 16:40

In eerste instantie dacht ik dat Jan Roos met zijn vinger aan de trekkert zat.

kneuterzak | 01-11-16 | 16:40

@Lupuslupus | 01-11-16 | 16:30
Voor jou kan het niet snel genoeg komen. Maar jij staat dan ook niet een vrije westerse maatschappij voor waar mensen kunnen kiezen. Dus ... Rusland? Met jouw pensioen moet je daar een redelijk leventje kunnen hebben.

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 16:40

Kunnen we die militairen niet op het Binnenhof eens de boel laten handhaven?

James Lastig | 01-11-16 | 16:40

En als de pleuris uitbreekt gaan ze rennen en huilen als brugklassers want het zijn allemaal watjes met nul ervaring. Het leger van de bankiers en elite. Treurige bende en terecht.

S802 | 01-11-16 | 16:39

Volgens artikel 100 WvS is het strafbaar handelingen te verrichten die Nederland in een oorlog kan betrekken. Staat 10 jaar op. Rutte, Pechthold etc. opsluiten.
Kunnen jullie die crowdfund niet gebruiken voor een rechtzaak op basis van art. 100?

gestopt | 01-11-16 | 16:39

Zit Jan Roos daar nu echt Oekraïne te verdedigen?

Makro777 | 01-11-16 | 16:39

@Ardbeg | 01-11-16 | 16:29
Wie is hier de cowboy en wie is hier precies een soeverein Europees land?
En wie treitert wie nu precies?
Voor je het weet heeft Rusland weer nukes geplaatst op Cuba en gericht op de USA.

Ik moest ineens weer aan een zinnetje van een nummer van Carnivore denken: no one wins, we ALL lose.....

necrosis | 01-11-16 | 16:39

Rutte heeft het over militaire samenwerking, niet over eenzijdige militaire steun. Ja joh, liegen moet je liggen

Oprisp | 01-11-16 | 16:39

-weggejorist-

jawor36 | 01-11-16 | 16:38

In deze positie wordt je in Syrië door 6 man tegelijk gesniperd.

ikdenkwat | 01-11-16 | 16:38

@necrosis | 01-11-16 | 16:27
Sterker nog, zo'n granaatwerper hebben wij niet eens. Tenminste, niet toen we nog paraat waren, toen werd door de onderofficieren altijd gedreigd met de AGS-17.

Guido | 01-11-16 | 16:37

Om e.e.a. te duiden, als dat mag, Oekraïne werkt al sinds 2001 samen met westerse (NAVO) machten en met frequente regelmaat. We doen ook feestjes met 'Finnen' en 'Zweden' en 'Japanners' en andere bevriende landen. Dit is echt puur en puur Russische agitprop. Dat zich steeds meer onder leiding van de Tsaar Poetin wil bedreigt voelen voor juist de mensen die echt en totaal geen zin hebben in oorlog, want zeg nou eerlijk, heb jij zin om olie te kopen of roven we hebben toch genoeg of niet? Kom op. Dit is belachelijk.

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 16:36

En ze blaten maar over een vredige wereld, als je met elkaar wil oefenen doe dat dan niet aan de grens met Rusland. Ongelovelijk.

Normpje | 01-11-16 | 16:35

Beroep = Boerenlul | 01-11-16 | 16:24

Hahaha, een griepje was niet genoeg? Of zou die vleesetende bacterie haar hersenen hebben aangetast. Anders ga je toch niet akkoord met dit soort fratsen?

Cobalt bomb | 01-11-16 | 16:33

Stop direct hiermee; een glijdende schaal van actie en retoriek.
Wij willen geen oorlog en zeker niet om ouderwetse concepten als machtsblokken en invloedsferen.
Vrijheid is mijns inziens de enige reden om een oorlog te beginnen en oost-Oekraine mag van mij zijn zelfbeschikkingsrecht hebben net zoals Kosovo dat heeft gekregen.

sylvesterdimitri4905 | 01-11-16 | 16:33

die vuile hond van een Rotte, laten we met z'n allen nu vol op het orgel gaan en dit zoveel mogelijk verspreiden.
We laten ons verdomme toch niet constant verneuken door dat tuig.

mondkapje | 01-11-16 | 16:33

Ja maar schiet je daarmee een Satan 2 uit de lucht?

RickTheDick | 01-11-16 | 16:32

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 16:31

“Military personnel from Canada, Denmark, and the Netherlands visited a training ground for fire and tactical training, where they praised the level of Ukrainian troops’ weapon mastery and happily fired at targets with rifles, machine guns, sniper rifles, automatic grenade launches, and anti-tank grenade launchers,”
.
Hoe lang nog voordat het geduld van president Poetin ten einde is?

Lupuslupus | 01-11-16 | 16:30

We kunnen maar beter goed voorbereid zijn tegen een cowboy die een soeverein Europees land binnenvalt. Ik had gehoopt dat we die agressieve flauwekul nu wel achter de rug zouden hebben maar helaas. Over treiteren gesproken zeg.

Ardbeg | 01-11-16 | 16:29

Tja, als het verdrag een hamerstuk was geweest ipv referenderabel, dan had niemand hier aanstoot aan genomen. Dat is dus al wel winst.

PeterSimons | 01-11-16 | 16:29

Echt... "FOTO via de gezaghebbende website Fort-Russ.com."?

De Koreaanse Slet | 01-11-16 | 16:29

Nederlandse jongens die mogen sterven voor de fascistische olichargen in Kiev. En Brussel en Washington kijken handenwrijvend toe en tellen hun winsten.

sinar2 | 01-11-16 | 16:29

Operatie Barbarossa II moet en zal doorgaan, de burger heeft geen ruk verstand van de grote ambities van Brussel (lebensraum nach dem Osten). Hoe zat het ook al weer met die Russen? Wonnen op doorzettingsvermogen, brutal fighting en aantallen, dacht 1:7… vraag het nog eventjes na aan een oud-Duitser of zo. Het grootste militaire kerkhof ter wereld ligt immers tussen Berlin en Moscow, het is maar dat u het weet.

Veluwse-Eikel | 01-11-16 | 16:29

Opvallender kun je alles toch niet maken?

overVecht | 01-11-16 | 16:28

-weggejorist-

OranjeBlanjeBleu | 01-11-16 | 16:27

Heeft het NL leger nu ineens wel kogels, of zijn het losse flodders en moet men nog steeds pangpang roepen?
Dat zal helpen tegen de Russische beer, die wél kogels hebben.
*headdesken doet*

necrosis | 01-11-16 | 16:27

-weggejorist-

tobbie | 01-11-16 | 16:27

Waarom gaan we niet de straat op
Kan via geenstijl geen datum geprikt worden.
Ik kom zeker dan.
Neem mijn hooivork mee.

tobbie | 01-11-16 | 16:27

Wat een leugenaars zijn het toch..........

Mich2007 | 01-11-16 | 16:26

Laat die oorlog maar komen. Voorstemmers en EU-adepten eerst!

Kaas de Vies | 01-11-16 | 16:26

"The exercise is being held at ... Yavoriv, Ukraine, and will be conducted June 27-July 8, 2016."

"Participating nations' forces Ukraine, United States, Belgium, Bulgaria, Canada, Georgia, Great Britain, Moldova, Lithuania, Norway, Poland, Romania, Sweden and Turkey." www.eur.army.mil/RapidTrident/

Eerder stonden er al tien EU lidstaten in Oekraïne te oefenen met het Oekraïense leger. Ondertussen geen staakt het vuren in het oosten, geen vrede, geen overleg met separatisten en geen overleg met de Russen.

Een oorlog begin je met wapens, het einde komt met het geschreven woord.

Feynman | 01-11-16 | 16:26

bah bah

Mijn_mama_is_lief | 01-11-16 | 16:26

Precies de reden waarom ik NEE heb gestemd!!!

Lupuslupus | 01-11-16 | 16:26

Andersom zegt Rusland ook niks te maken te hebben met de Pro-Russische rebellen terwijl daar regelmatig harde bewijzen voor zijn gevonden. Goed stukje propaganda van beide kanten..

fnotsie | 01-11-16 | 16:25

Pang! Pang!

scrag | 01-11-16 | 16:25

Nu begrijp ik waarom Jeanine Antoinette Hennis-Plasschaert ziek thuis ligt met een bacteriële infectie, zomaar plotseling.
twitter.com/_vvd/status/7934273713197...

Beroep = Boerenlul | 01-11-16 | 16:24

Total economic reset in 3,2,1 .......

MarcS | 01-11-16 | 16:19

Goh, je verwacht het niet.

Parsons | 01-11-16 | 16:18

We worden een oorlog in gerommeld

gestopt | 01-11-16 | 16:16

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl