Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Renee in de Rolkoffer Hel van 020

Hilarisch hypocriet gedoe in de Amsterdamse Binnenstad. Terwijl de keurige Reservaat Bewoners hoog op het morele paard klimmen als het gaat om diversiteit, tolerantie, multicult en ieder1 willen ze die paar vierkante kilometer Grachtengordel het liefst voor zichzelf houden. De boze blanke mensen in de Binnenstad blaten VOL = VOL en GENOEG IS GENOEG, en halen qua xenofobie Stormfront en Pegida inmiddels rechts in. Nog even en ze vragen Mijnheer Trump of hij Een Muur kan bouwen op de S100 om al dat strontvervelende buitenlandse gespuis buiten te houden. Ons Renee van GSTV ging vandaag rondbanjeren in dat van wildplas en kots vergeven smook- en zuip&snuifparadijs, om te kijken of er ook een fatsoensmens te vinden was die MINDER MINDER wilde roepen voor de camera. Spoiler: jups.

Reaguursels

Inloggen

De linkse zelfbenoemde goedmens is de meest hypocriete menselijke soort die bestaat. Hij kan rekenen op mijn niet aflatende afkeer.

lekker wijf | 27-10-16 | 19:53

Amsterdam gaat op het moment een beetje ten onder aan z'n eigen succes.
Lefgozer | 27-10-16 | 01:40

hahahahahahahahahahahaha, die is pas echt orgineel.

Rotterdammert1965 | 27-10-16 | 17:30

Misschien wel het enige voordeel om in een lelijke voorstad te wonen waar buiten een supermarkt 5km van je huis, de Allah Snackbar en wat stadsparken gewoon niets te vinden is. Maar meer dan dat heeft een reaguurder dan ook niet nodig. O ja, dan wel ten zuiden van Utrecht graag om van die Amsterdammers af te zijn.

Jostifiel | 27-10-16 | 15:52

Lefgozer | 27-10-16 | 09:13
Dus... die vrienden 'moeten' op de Wallen wonen omdat ze in Amsterdam werken en geen geld hebben voor een auto, maar blijkbaar wél voor een woning in het duurste stukje van de duurste stad van Nederland? Raar verhaal man.

Rest In Privacy | 27-10-16 | 14:50

van heinde en verre, 12.19, niemand heeft je verplicht tegen veel te veel geld een onderkomen te zoeken in die stad die het - financieel - van toeristen moet hebben.

Wat had jij willen hebben?
Dat de rest van Nederland krom ligt om de rommel in die stad in stand te houden??

mallekater | 27-10-16 | 13:08

Bewoners hebben volkomen gelijk. Het toerisme in Amsterdam is in de afgelopen 15 jaar bijna verdubbeld. Een pas op de plaats is logisch.

van heinde en verre | 27-10-16 | 12:19

als we toestaan dat alle bewoners het centrum langzaam verlaten en het wordt overgenomen door toeristen, dan krijg je een soort Batavia-stad versie van amsterdam.
Laten we dan gewoon een replica bouwen van het centrum van Amsterdam, ergens in de Wieringermeer ofzo, en alle toeristen daarheen sturen, met de belofte dat ze daar mogen doen wat ze willen.

zeeman73 | 27-10-16 | 11:42

Inderdaad. Als je in het centrum van Amsterdam gaat wonen en je komt tot de conclusie dat er toch wel erg veel toeristen zijn, dan kun je beter verhuizen dan verwachten dat er maar minder toeristen moeten komen omdat jij het wel erg druk vindt.
En als jij daaruit concludeert dat toeristen dus belangrijker zijn dan jij, soit.

jemagookniksmeer | 27-10-16 | 11:28

Inderdaad. Dat lijkt mij ook logisch. Als je in een grote drukke stad woont, en het is je te druk, dan moet je niet van de stad gaan verwachten dat ze minder druk wordt. Dat dat niet realistisch is, begrijpt zelfs een kind van 8 nog wel. Verder geeft 40 jaar ergens wonen je niet extra rechten om het veranderen van de wereld om je heen tegen te houden.
jemagookniksmeer | 27-10-16 | 10:46

Hiermee geeft je nog steeds aan dat toeristen meer recht hebben op de stad..
Je mag het misschien niet verwachten van de stad dat ze drukker wordt, maar dit is wel de groep mensen die de verandering het meest kunnen aantonen. Daarom komen ze aan het woord. Dus als je ergens woont, er gebeurt iets wat je niet zint, dan moet je verder naar een nieuwe plek? Dus eigenlijk altijd incasseren? Jij zou het goed doen als we worden bezet in de toekomst..

barneyfresh | 27-10-16 | 11:06

Memek | 27-10-16 | 10:15
Winkelstraten zijn bijna niet meer van deze tijd, met de webshops. Dus dat zoiets gaat veranderen is logisch.

polt | 27-10-16 | 10:52

Ik was een tijd geleden in Venetië, waarschijnlijk voorland van Amsterdam. Alle bewoners zijn daar allang uit het toeristendeel weggetrokken. Deur voor deur souvenirwinkeltjes.
Niemand in de politiek zal deze kip met gouden eieren slachten dus Amsterdammers: inpakken en wegwezen.
Daarbij, als je grootste magneet de 'alles kan hier' reclame is vraag je ook om de toestanden die je nu hebt.
Dus nu niet piepen, maar die ouderwetse Amsterdamse humor van stal halen en blijven lachen.

Petrus Poortwachter | 27-10-16 | 10:49

Jan-Joris-Jaap-Joop | 27-10-16 | 00:19
De toeristen zijn niet het probleem. Een prachtige hoofdstad moet veel toeristen aankunnen. Het handhaven laakt echter menskracht.

Zeg er wat van als iemand te dronken/stoned/doorgesnoven is. Zorg dat ie zijn waffel houdt, met zijn poten van andermans spullen houdt, niet wildplast.

Waar ik zelf een teringhekel aan had toen ik in Amsterdam woonde, waren in deze volgorde:
1. Britten (de beschonken, stonede, luidruchtige en vrouwonvriendelijke variant)
2. Die Italianen en Spanjaarden die komen kraken om in het kraakpand een rotzooi achter te laten, inclusief stront op de grond.

De hordes Japanners en Koreanen weten zich bv. wel te gedragen. Ze blokkeren alleen soms iets te vaak de fietspaden, maar verder zijn ze doorgaans wel ok.

polt | 27-10-16 | 10:48

Oh en grappig altijd dat: dan ga je toch verhuizen?! Dus de pret van een lamme toerist staat boven het woongenot van bewoners die er al 40 jaar wonen en dit gewoon als stad zien?
barneyfresh | 27-10-16 | 09:44
Inderdaad. Dat lijkt mij ook logisch. Als je in een grote drukke stad woont, en het is je te druk, dan moet je niet van de stad gaan verwachten dat ze minder druk wordt. Dat dat niet realistisch is, begrijpt zelfs een kind van 8 nog wel. Verder geeft 40 jaar ergens wonen je niet extra rechten om het veranderen van de wereld om je heen tegen te houden.

jemagookniksmeer | 27-10-16 | 10:46

Gewoon wat gaten in verschillende overlast gevende panden schieten.Pand word gesloten,probleem opgelost ;=]

Kromme Banaan | 27-10-16 | 10:42

Ik begrijp niet wat er zo hilarisch is aan het filmpje. Ik vind het sneu voor die Amsterdammers. Dat wat zo consequent wordt beschreven als 'toeristen' lijken mij niet echt het gedrag van toeristen te vertonen. Ik ga ook wel eens op vakantie, maar het komt niet in mij op om in Duitsland, Italië of de Filipijnen tegen iemands voordeur aan te zeiken.
Dit is een soort Torremolinos-tourisme. Paupertoerisme. Amsterdam is nog steeds een hippiestad en trekt klaplopers aan die voor een dubbeltje gebruik mogen maken van de gedwongen prostitutie (wie doet dat voor zijn lol) en de laisser-faire mentaliteit m.b.t. drugs. Je trekt een bepaald soort clièntele en de gevolgen zie je nu. Amsterdam gaat kapot aan zijn eigen vrijheid-blijheid mentaliteit - die als ik bepaalde columns mag geloven enkel geldt voor 'toeristen', de bewoners 'kenne de klere krijge'.
Een onverantwoordelijke en puberaal aandoende stad met een bestuur die zijn boeken niet op orde heeft en dus de 'working stiff' gaat leegtrekken. 'Snorders', smoezelige maffia-hotels, het feit dat het gemeentebestuur van Amsterdam dit al decennialang laat gebeuren, geeft de indruk dat zij hand in hand lopen met de criminele maffia die de lakens uitdeelt in die stad. Meer 'blauw' op straat gaat niets uithalen als je stadsbestuur bestaat uit de penose.
Soms 'moet' ik wel eens in Amsterdam zijn. Ik vind het helemaal niks. Veel te druk en ik heb de indruk in een soort hipsterparade te belanden waar iedereen zoveel mogelijk zijn best doet op te vallen. Wat een stel narcisten bij mekaar.
Maar al de grote steden staan te wankelen op dit moment. Wanbeleid en slordig omgaan met belastinggeld, en vervolgens dingetjes verzinnen om dat geld weer bij de burger weg te trekken. Zo heb ik onlangs 99 euro mogen betalen omdat ik voor een begrafenis in Rotterdam moest wezen en mijn auto 2 jaar te oud is voor het stadsbestuur. Blijkbaar bepalen zij al waar je in mag rijden. Utrecht kom ik al niet, Delft heb ik ook al geschrapt. De enigen die in dit land welkom zijn, zijn de baardige hyena's die als een rasp een spoor van vernieling trekken door Nederland. Alles moet kunnen, toch? Zolang het maar niet in jouw vinex-wijk gebeurt, zoals een reaguurder hierboven terecht opmerkte.

DearMud | 27-10-16 | 10:35

Amsterdam is gewoon een kutstad.
Als je vanaf het station richting Spuistraat loopt is het een en al verval, vage winkels, vieze hotelletjes en onkruid. Het is gewoon een schaamteloze rotzooi en al bij aankomst merken de drugstoeristen dat het blijkbaar niemand ene zak kan schelen.
Mij boeit het niet, het is precies wat de stad verdient na jaren links denken en hipsterkutjes importeren. Vooral daar blijven dus.

crankshaft | 27-10-16 | 10:32

@Bigi Bana Boy | 26-10-16 | 23:04
Een echte Amsterdammer komt niet veel in de Disney afdeling, dus weinig last van toeristen. Die blijven altijd binnen de afbakening tussen museum en centraal, zo niet avontuurlijk als ze zijn.

Rest In Privacy | 27-10-16 | 10:27

Ik woon er (sinds kort) en heb er jarenlang gewerkt. Mijn (wijlen) eerste vrouw kwam uit Amsterdam; mijn schoonouders uit de Kinkerbuurt en de Jordaan. Buurten waar "de Amsterdamse humor nooit verloren gaat", zou je zeggen. God wat waren dat mooie jaren met die mensen uit die wijken, een verjaardag was een en al lachstuip, zonder al die poeha.
.
En nu, vergeet het maar. De metamorfose die Amsterdam heeft ondergaan is drastisch en dat is een understatement.
.
Overal die zwermen hipster tutjes met een bewustzijnsniveau van een halve kip, een I phone verslaving en een presentatie van duizenden in een dozijn.
Meer van hetzelfde en ach wat is het hier gezellig.....
.
Winkelstraten die omgetoverd zijn tot horecagebieden; vreten en drinken, vreten en drinken, maar dan wel opvallend en modieus met laptop en glutenvrij.
.
En dan die toeristen sprinkhanenplaag.
Wat een stad.................

Memek | 27-10-16 | 10:15

Amsterdam is voor toeristenjunkies zoals een voetbalstadion is voor agressieve tokkies. Daar horen ze thuis.

Crak-ho | 27-10-16 | 10:02

Oh en grappig altijd dat: dan ga je toch verhuizen?! Dat argument komt altijd van niet-amsterdammers. Dus de pret van een lamme toerist staat boven het woongenot van bewoners die er al 40 jaar wonen en dit gewoon als stad zien? Ik zou graag zien hoe mensen die dit argument gebruiken zich voelen als het bij hun in de stad gebeurt.. In Volendam zijn ze er overigens ook klaar mee en dat is gewoon een dorp

barneyfresh | 27-10-16 | 09:44

Uhm , beste topic schrijver.. In de afgelopen 5 jaar is het aantal toeristen mooi wel verdubbeld!! Het wordt aantoonbaar drukker in Amsterdam en dat is mooi kut! Met alle Nutella winkels en toeristen die niet bijdragen aan de middenstand. Zijn zat onderzoeken over hoe de gemiddelde toerist de stad Amsterdam bezoekt.

barneyfresh | 27-10-16 | 09:40

al woon ik er zelf niet, Amsterdam is toch een van de mooiste steden op deze aardbol. Te begrijpen dat er zoveel toeristen op afkomen.
Maar er wonen ook 800.000 mensen, en door alle toeristen wordt de stad steeds minder leefbaar. Het geklaag is terecht. Amsterdammers mijden hun eigen binnenstad.

zeeman73 | 27-10-16 | 09:38

-weggejorist-

Bewareofsarcasm | 27-10-16 | 09:33

Minder, minder, minder ... dan gaat Mark dat regelen, want de verkiezingen komen eraan. O wacht ... dan storten de huizenprijzen weer in elkaar.

Watching the Wheels | 27-10-16 | 09:21

litebyte | 26-10-16 | 23:10

Juist mensen als u maken de stad onleefbaar. Dat appartement is bedoeld als woning, niet als illegaal hotel.

Jon Snow | 27-10-16 | 09:18

@broodroof, het mag je ontgaan zijn, maar het is in Amsterdam erg moeilijk om aan een woning te komen (tenzij je zes ton meebrengt.)
Terwijl je werk toch in Amsterdam is, en je er dus wel moet wonen. Want een nieuwe baan krijg je ook niet zomaar.
En je ook niet op het openbaar vervoer kunt vertrouwen, omdat je nachtdiensten hebt, maar geen geld voor een auto, omdat je een paar jonge kinderen om je benen hebt lopen wat al genoeg kost.
Dus als je een plekje hebt, al is het op de Wallen, is het niet een keuze om dat zomaar even op te geven.
Ik ken verschillende mensen die in die situatie zitten, en ja, die moeten daar dus blijven.
Het leven is soms genuanceerder dan je denkt, al ben je dan een geenstijl reageerder..

Lefgozer | 27-10-16 | 09:13

Ik woon in Amsterdam en ben niet lid van de club grachtengordel elite. Als je dat morele paard even op stal houdt en je kijkt sec naar de massale toestroom van toeristen in Amsterdam, dan kan ik u zeggen dat het inderdaad extreem is. Een bezoekje centrum om even te winkelen is niet meer leuk. Bepaalde plekken zijn gewoon overvol en het is in Amsterdam zonder die toeristen al een mentaliteitsloze zwijnenstal, dus tel maar op.
In ons gebied, vlak bij de RAI, zijn de afgelopen paar jaar ik weet niet hoeveel hotels bijgebouwd en er komen er nog meer. En denk maar niet dat je even een kamer kunt reserveren, want de beschikbaarheid is veelal miniem en de prijzen hoog.
.
Ik heb me vaak afgevraagd wat toeristen nu te zoeken hebben in Amsterdam want zoveel heeft het nu ook weer niet te bieden.
Maar het antwoord is simpel, drugs, drugs, drugs en drank en de rest boeit geen zak.

Memek | 27-10-16 | 09:10

@Bokito ergo sum | 27-10-16 | 09:01
Ik denk niet dat er veel reaguurders zijn die daar graag zouden willen wonen.
Ik heb hier toch al niet zo'n beste naam.....

necrosis | 27-10-16 | 09:09

@Ing. Van der Pik | 27-10-16 | 08:55
Een collega van mijn broer had ook een Poolse vriendin.
Terwijl die collega ging werken, ging zijn vriendin even 'shoppen' met zijn bankpas.
Toen hij later de bankafschriften in de brievenbus kreeg, trapte hij haar zijn huis uit.......

necrosis | 27-10-16 | 09:03

necronomicom, godver

Bokito ergo sum | 27-10-16 | 09:01

@Necrosis, scuzi. Voorstel, we bouwen een nieuwe stad, maken jou burgermeester, en noemen het een Necropolis. Bijbel en Koran worden vervangen door de Necronomicum

Bokito ergo sum | 27-10-16 | 08:59

Morbide bloemist 07.52
Je vergeet hun uitgaven aan hotels, eethuisjes, in winkels, aan drank op terrasjes en in cafeetjes, toeristenbelasting, en niet te vergeten de wallen.
Dat ze methun dronken koppen(Polen zijn toeristen, noch studenten) overlast veroorzaken, is een beetje inherent aan het soort gelegenheid waarin je werkzaam bent........
anders geformuleerd:
50 % van de inkomsten in Amsterdam is afkomstig van de toeristen, schat ik zo.

mallekater | 27-10-16 | 08:59

Poolse vrouwen zijn nog dienend en onderdanig naar de man toe. En zo hoort het.

Ing. Van der Pik | 27-10-16 | 08:58

Hahaha, Amsterdam... je mot wel heel ziek zijn om daar te (gaan) wonen.

Ronnie uit Helmond | 27-10-16 | 08:57

Maar goed, 1 grote feestplek dat Amsterdam, en veels te druk... niets nieuws onder de zon.

Ing. Van der Pik | 27-10-16 | 08:56

sinar2 | 27-10-16 | 08:32
Ik heb ook een hekel aan die Oostblok-types. Maar Poolse vrouwen vind ik vaak wel weer ok. (ik heb 2 keer een Poolse vriendin gehad, was top)

Ing. Van der Pik | 27-10-16 | 08:55

bakfietsers zijn de wielrenners van de binnensteden
@Bokito ergo sum | 27-10-16 | 08:36

Kop, spijker en raak.
Nu nog even mijn nick correct schrijven.....

necrosis | 27-10-16 | 08:41

@Nocrosis, je ziet ze hier ook steeds meer, Amersfoort is daar helemaal geschikt voor met al die smalle straatjes. In de gracht met die krengen goed idee, bakfietsers zijn de wielrenners van de binnensteden

Bokito ergo sum | 27-10-16 | 08:36

@Bokito ergo sum | 27-10-16 | 08:26
En dat terwijl die trendy bakfietsen overal de weg blokkeren.
Ik vind dat de eigenaars daarvan dan ook maar moeten betalen om dat gedrocht ergens te parkeren.
En zo niet, gewoon de dichtstbijzijnde gracht in kieperen.
*gnehehe*

necrosis | 27-10-16 | 08:32

Die toeristen gaan nog, je hebt meer last van de rovende oostblokkers.

sinar2 | 27-10-16 | 08:32

tollarantie? Moet er ook nog eens bijkomen parkeren is al duur zat

Bokito ergo sum | 27-10-16 | 08:26

@aarghikgeefhetop | 27-10-16 | 08:18
Tolereren is met één 'l', en zou je de afkorting 'kk' achterwege kunnen laten?
Ga anders even lekker fulmineren op Fok!
Groeten van een zwaaiende boer uit een grote stad.

necrosis | 27-10-16 | 08:25

Tja en de toeristen klagen dan weer over de roofRoemenen...

ikdenkwat | 27-10-16 | 08:24

Zelf wel met de rolkoffer in Florence en Tibet rondlopen, nimby's!

metagod | 27-10-16 | 08:20

O ja en schop al dat extreem linkse tuig met hun reality distortion field ook meteen mee , is er weer mee ruimte

aarghikgeefhetop | 27-10-16 | 08:20

Geboren en getogen en sinds 15 jaar vlak bij ground zero wonend (500 meter van dam) dus niet voor mijn rust uiteraard. Heb ook graag mij stereo op 200% en dat mogen mijn buren ook van mij. Kijk uit over de nieuwendijk en heb dus het toerisme gestaagd compleet uit de kluiten zien groeien. Van lekker volle gezellige winkels tot gestoorde taferelen waarbij een aantal keer zelfs de straat is afgesloten . Te vol. Kun je nagaan.
Ben dus ook niet echt happy met al die gasten , maar niet hypocriet dus ga daar niet echt over janken , maar mag het wel minder minder minder vinden.
Maar als ik mag kiezen stuur dan gewoon al die kk marokanen terug naar hun kk zandbak zodat amsterdam weer wordt wat het vroeger was en iedreen weer gewoon respect voor elkaar heeft. Voor elke fin mag er weer een toerist bij als beloning. Fuck tollerantie. Ben niet tollerant voor de geboren niet tolleranten en kom ik graag voor uit. Veeeeeeeel minder veeeeeel minder veeeeeel minder.
En dan wil ik zelfs nog wel een boer extra tollereren die een dagje in de file naar de bijenkorf gaat staat (ps voor de niet ingelichten. Boer is term voor iedereen die niet in amsterdam woont :-)

aarghikgeefhetop | 27-10-16 | 08:18

@Vogelbeest | 27-10-16 | 08:02
Je zit er faliekant naast.
Femke had die Prius ten tijde van de verkiezingen, dus geen jarenlang.
En die oude Mercedes is een benzine gestookte wagen met een gasinstallatie (als ze die nog heeft tenminste) en die was/ is van haar vriend.
En begrijp me niet verkeerd, ik ga haar niet lopen verdedigen.
Ik hoef alleen maar te denken aan het moment dat ze haar kinderen op een 'witte' school had gedaan om de multiculti haar toch niet zo goed beviel.

necrosis | 27-10-16 | 08:10

Dolle pret toen ik gisteren het artikel las in de Volkskrant, waarin wordt aangekondigd dat Amsterdam vol is (wat een racisten, de wereld, en daarmee Amsterdam, is van iedereen!) en dat ze willen selecteren op het soort toeristen (wat een racisten) door, bijvoorbeeld,de toeristenbelasting te verhogen. Toch leuk om te zien hoe zelfs de laatste Amsterdammer zich nu bekend tot het PVV gedachtengoed.

DebraCadabra | 27-10-16 | 08:04

Grachtengordel=linkse intellectuelen die graag andermans geld uitdelen om iedereen even arm te maken, tenzij ze er zelf armer van worden.

Of neem die trut van groen links. Jarenlang in een prius en vervolgens een antieke mercedes diesel. Hoe hypocriet kun je zijn.

Vogelbeest | 27-10-16 | 08:02

@mallekater | 27-10-16 | 07:41

Dat valt nog vies tegen denk ik. Als ik iets heb geleerd uit mijn horecatijd is het wel dat spanjaarden en italianen tot pakweg 25 nog gieriger zijn dan Schotten of Nederlanders. Bij feesten een biertje kopen voor de vorm en verder de hele avond kansloos zuipen uit meegebrachte flessen wijn. Zeuren bij de deur of de entree niet lager kon "bekozzz ima sssstuudent!" Verder ook zo xenofoob als de pest, in hun eigen zuid Europese kliekjes hangen op de uni en in de stad zonder ook maar een reet te geven om contact met anderen. In het geval van amsterdam denk ik dat het er op neerkomt dat men voor 10 euro wiet haalt, zelf van huis rare broodjes meegenomen heeft en verder de rest van de week stoned op de stoep hangt zonder een cent uit te geven. Ik snap die Amsterdammers wel dat ze deze bezoekers liever kwijt dan rijk zijn.

MorbideBloemist | 27-10-16 | 07:52

@mallekater | 27-10-16 | 07:41
Op de grachtengordel woont de elite, die ga je toch niet opzadelen met kansloze illegalen?
Stel dat de waarde van hun grachtenpandjes kelderen.
Dat moeten we toch niet willen?

necrosis | 27-10-16 | 07:48

Overigens verdient Adam goud geld aan diezelfde toeristen, dat geheel in tegenspraak met wat dorpen en kleinere steden verdienen aan de door de grachtengordeldieren zozeer welkom geheten immigranten.....

mallekater | 27-10-16 | 07:41

Welkom, welkom, welkom, lieve toeristen in onze prachtige, verdraagzame, multiculturele, typisch Hollandse grachtengordel.
Komt allen en sla hier Uw tenten op.

mallekater | 27-10-16 | 07:39

Iedereen is van de grachtengordel en de grachtengordel is van iedereen

batvoca2 | 27-10-16 | 07:35

I wil ze wel ruilen ala Erdogeit, voor elke toerist die ze naar 010 sturen zenden wij dan een bontkraagje terug, Utrecht en Den Hagistan doen ook graag mee .Eens zien hoelang het duurt voordat die heumeau om zijn moeder begint te gillen !

Castor12 | 27-10-16 | 07:34

@Hoeki Oekema | 27-10-16 | 07:15
Ik blijf het herhalen: het enige goede aan Amsterdam zijn GSHQ en de A10 richting het zuid-westen.

necrosis | 27-10-16 | 07:28

Minder Amsterdam, daar worden we allemaal vrolijker van.

Hoeki Oekema | 27-10-16 | 07:15

@kloopindeslootjijook | 27-10-16 | 06:55
Dan zetten we deze toch weer langs de grachten:
nl.wikipedia.org/wiki/Openbaar_toilet...
Heerlijk joh, die combinatie van urine en alcohol....

necrosis | 27-10-16 | 07:11

Ik zou het ook niet leuk vinden als je alleen maar dat soort types op bezoek krijg. Verhuis naar Haarlem of zo, mooi en rustig

Bokito ergo sum | 27-10-16 | 06:55

Blijkbaar trekt Amsterdam een bepaald slag toeristen die graag tegen deuren aanplassen en op straat poepen. Als het geen daklozen uit Amsterdam zelf zijn. Misschien moet je wat aan dat imago doen, voordat heel Nederland Amsterdam heet.

kloopindeslootjijook | 27-10-16 | 06:55

@RepubliekHolland1234 | 27-10-16 | 06:12
Moest dat nou, zo op mijn nuchtere maag?

necrosis | 27-10-16 | 06:27

ik heb gehoord dat er in Nederland in vooral de Hostels en goedkopere hotels een enorme neten plaag is.

als je dat linkse kraker tuig zo ziet snap ik best waarom er zo'n plaag heerst
(check tripadvisor en booking.com)
www.google.com/search?q=beestjes+in+b...

RepubliekHolland1234 | 27-10-16 | 06:12

Gelukkig woon ik in een ruim opgezette, slim ingedeelde stad met voldoende gratis parkeerplaatsen.
Toeristische attracties zijn er nauwelijks.
Het enige minpunt zijn de mocro's die drugs lopen te pushen in de populaire uitgaansgelegenheden.
Enne... Amstedam?
Nooit meer van mijn leven.

necrosis | 27-10-16 | 06:12

@geen koning | 27-10-16 | 02:48
In Groningen snappen ze ongeveer je punt.

INH.30CL | 27-10-16 | 04:35

Het enige probleem is dat geen Amsterdammer meedeelt in de zogenoemde meerwaarde van de toerist. Onbegrijpelijk dat een drievoud aan toeristen.. werkgelegenheid.. belastingen.. ondernemers.. bla bla bla..
NIET zorgt voor lagere lasten van de bewoners.
Integendeel: Ieder jaar mogen we meer betalen voor: Vieze straten, onbegaanbare wegen, doorgesmogde stink lucht, iedere minuut een remmend vliegtuig boven je huis enzovoorts.
Waar gaat al dat geld dan toch heen?
Waar blijft de belofte van die immense rijkdom door al die toeristen?

Nee, de rothommels die zo leuk in dit item naar voren zijn gehaald doen mijn stad geen goed. De motorbendes, andere criminelen, kotsende toeristen ook niet.
Onze misplaatste hoogmoed heeft TERECHT iedere vorm van inleving met ons door de rest van Nederland wel vernietigt (ik zou ons ook haten).

Evengoed wonen hier ook leuke en lieve mensen. Mijn oude buurvrouwtje, mijn moeder. Mijn vriendin, en soms ook ik.
Wij hebben recht op een fijne stad.
En volgens ons is het toerisme dus het kleinste probleem.
Het algehele verval van de mensheid, vooral politiek en corrupt politiek afhankelijk heeft zich jaar na jaar ophopend meester gemaakt van onze stad.

En daar kunnen best nog wel 30 miljoen toeristen bij.
(Fuck de rovers)

geen koning | 27-10-16 | 02:48

Lefgozer | 27-10-16 | 01:40
'verschillende vrienden van me moeten op de Wallen wonen'
.
Lol, van wie dan?

Rest In Privacy | 27-10-16 | 02:48

De klagers hebben zo te zien de leeftijd dat ze de hippie- en flowerpower annex de alles-moet-kunnen tijd nog hebben meegemaakt en aan meegedaan....

MacMiep.nl | 27-10-16 | 02:01

De zweep over Amsterdam ! Dat zal ze leren !

Doe mij maar twee ! | 27-10-16 | 01:53

Het is Amsterdam maar, lekker belangrijk dus.

happen_maar | 27-10-16 | 01:52

Tja, je kunt het wel hypocriet noemen, maar verschillende vrienden van me moeten op de Wallen wonen, in het midden van het feestgedruis. Nou, daar word je niet blij van de laatste jaren. Zeker niet als je kinderen hebt of nachtdiensten moet draaien. Amsterdam gaat op het moment een beetje ten onder aan z'n eigen succes. Ik woon zelf ook in een AirBnB-straat (net buiten het centrum), het irritante geroffel van de rolkofferbrigade houdt niet op. Maar het ergste is inderdaad dat die mensen geen enkel belang bij hun buren of leefomgeving hebben, dus ze maken herrie, schijten op de straat, gooien alles op de straat, en de dag erna zijn ze weer verdwenen. De meeuwen hebben nog meer fatsoen. En als het nou 10% van de mensen daar was: op een gewone dag is 90% van de wallenpopulatie buitenlands.

Lefgozer | 27-10-16 | 01:40

dit zijn toeristen, die vertrekken. toch?

Kenneth Nietvatten | 27-10-16 | 01:16

@Lewis Lewinsky | 27-10-16 | 00:46
Yep en ondertussen blijft wikileaks maar doorsijpelen; miljoentje hier, miljoentje daar, belangenverstrengelingetje, persdiners, noem maar op. Zelfs CNN heeft er vandaag toch eindelijk aandacht aan moeten geven.
.
Niet dat Trump per se een heilige is, maar een corrupte president die de media compleet onder controle heeft lijkt me toch een heel enge situatie.

Panos88 | 27-10-16 | 00:57

Ik heb een broertje die in Amsterdam woont. Ja, die is nog geen 30 dus dan is het lang leven de lol. Maar als je een gezin hebt of gepensioneerd bent, wat heb je er dan in godsnaam nog te zoeken.

Admiraal Balthasar | 27-10-16 | 00:55

Dat wordt dus Brexit all over again. Niemand zag het aankomen! Nee, Nos, niemand. Behalve de meerderheid van de Britten dan. Maar verder: echt niemand.

Lewis Lewinsky | 27-10-16 | 00:49

En op 9 november de gehele dag het NOS-gejeremieer: *Niemand heeft het zien aankomen. Niemand had dat gedacht. De Trumpman president!*.

Ik, Nos. Ik zag het aankomen. Net als de meerderheid van de Amerikanen, overigens.

Lewis Lewinsky | 27-10-16 | 00:46

Ouwe bokken die in de binnenstad wonen van de stad waar ze zelf topless doorheen dwaalde in de jaren zeventig gaat nu lopen jankstralen? Ga toch fietsen. Als je naast Schiphol gaat wonen moet je niet zeiken over vliegtuigen en als in je een hoofdstad, waar dan ook ter wereld, gaat wonen moet je niet zeiken over dronken provincialen en toeristen.

Chesh | 27-10-16 | 00:45

En dat is al over 14 dagen. We kunnen aftellen. En dan wint Trump! Op dinsdag 8 november de verkiezingen, op woensdag 9 november de uitslag.

Lewis Lewinsky | 27-10-16 | 00:44

*ze vragen Mijnheer Trump of hij Een Muur kan bouwen*.

Prima idee. Had ik trouwens al verteld dat Trump de verkiezingen gaat winnen en totaal gaat afrekenen met de politieke correctheid?

Lewis Lewinsky | 27-10-16 | 00:42

Amsterdam, Praag, Barcelona, Berlijn. Overal drommen toeristen, overal dezelfde types, overal dezelfde winkels die bagger verkopen. Overal goedkoop vermaak. Lang leve de mondialisering van het goedkope reizen en citytrips.

Imprimatur | 27-10-16 | 00:41

Goed gedaan, Renée. Schitterende tekst, Pritt.

Lewis Lewinsky | 27-10-16 | 00:40

Ik vind het toch wel een aardige meid. Zegt een oldskool reaguurder.

Eppo | 27-10-16 | 00:27

Stratum | 27-10-16 | 00:13
Ja, maar als je rechts, rechts, rechts bent, dan ben je gewoon links.

nemoj me jebat | 27-10-16 | 00:27

Ik ben geen grachtengordelkakker, maar wel een Amsterdammer, en inderdaad het loopt de spuigaten uit. Ja jullie van buiten 020 vinden vinden ons toch al niet zo aardig en zullen heus wel grinniken om 'ons leed´. Maar kom op zèg: Hordes Italiaanse tokkies met zonnebril en stomme muts op hun stonede harses slingerend over het trottoir en tegen het verkeer in op huurfietsjes, schreeuwende overal de baas spelende Amerikanen die zichzelf helemaal geweldig vinden want ze zijn toch echt zomaar 'abroad', ladderzatte Britten zonder schaamte en eer, lijzige Chinezen in kuddes die geen idee hebben hoe zich te gedragen in Witmansland en nog veel meer spul van buiten dat maar wat doet. Ja, tourisme is goed voor de stad als het binnen de perken blijft waardoor het leuk is voor hen en voor de inwoners. Nu dreigt het helemaal scheef te gaan. Jullie kwamen al niet zo graag in mijn stad, maar als je wilt weten hoe het er nu aan toe gaat kom eens kijken. In de binnenstad kom je geen Amsterdammer meer tegen en wat je wel ziet is dronken of stoned en zwabbert wat rond met een malle pet op hun kop www.caprishop.com/images/amsterdam_wi... . En het zijn er heel veel! Een beetje doorstappen is er niet meer bij want het spul staat en loopt je overal in de weg.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 27-10-16 | 00:19

-weggejorist-

Jan Dribbel | 27-10-16 | 00:18

Zelf 4 jaar geleden na 40 jaar 020 vertrokken en mijn hart ligt daar begraven.
Niemand gaat weg omdat ie wil, maar omdat zijn tolerantielevel is overschreden of door het geld word weggejaagd.
Ga je goed 020 zuid en 020 west.Dikke SO. Ik hou van jou.

MistaRazista | 27-10-16 | 00:17

Onnodig te zeggen dat de grachtengordelbewoners met de portemonnee nog rechtser zijn dan rechts.

Stratum | 27-10-16 | 00:13

En hoe kort geleden was het ook weer dat van der Laan voorstelde dat ook huurders van sociale woningen hun huizen zouden mogen aanbieden via airbnb? Wat een doortrapt politiek zootje is die PVDA geworden. Maar eigenlijk alle politici in 020, ik heb er geen goed woord meer voor over.

Frans1156 | 27-10-16 | 00:12

je zal der maar wonen aan zo'n stinkgracht waar de hele dag van die platbodemschuiten vol moffen en Amerikanen het vreten uit je bek lopen te kijken. Ik gaat liever gewoon dood.

RenoWurreld | 27-10-16 | 00:11

Veel karpatenkoppen in de repo. Dat dan weer wel.

gemeentereiniging | 27-10-16 | 00:04

@Dr.Dushkind | 26-10-16 | 23:54
LOL!
Nu ook nog een franchiser vinden voor de FeBo die FrikaNdellen wil verkopen als Frikadellen. En frites als patat natuurlijk.
Anders gaat het niet lukken hoor!

Chiant | 27-10-16 | 00:01

Wij in Roodeschool zitten te springen om toeristen. Onze wethouder is al wiet aan het kweken en we hebben een hoer ingehuurd.

Dr.Dushkind | 26-10-16 | 23:54

@Alfred1977 | 26-10-16 | 23:44
Ik houd persoonlijk i.p.v. de jetsers meer van de stoofpeertjes: klein, maar hard en fier. Als dat dan ook nog eens begeleid wordt door een assertief bekkie zonder toeptafel, dan ben ik al vrj snel om.

* wederom oorvijg krijgt van over de schouders meelezende Mme. Chiante *

Chiant | 26-10-16 | 23:52

Ach Amsterdam... het Madurodam onder de steden.
"I'm going to Holland, to Amsterdam!"
"Very good. While you're in the neighbourhood you might want to visit the Netherlands as well."

Chiant | 26-10-16 | 23:46

@Taggart
Ook ik mis Chantal. Blond en flinke jetsers. Ik ben bang dat ze ondertussen geworpen heeft en met bezonnebrilde mede-moekes keuvelt over truttemutszaakjes.

Alfred1977 | 26-10-16 | 23:44

Frans1156 | 26-10-16 | 23:33
De hypocrisie van Den Goedmensch kent geen grenzen.

Slipsnifter | 26-10-16 | 23:36

En dit is trouwens dezelfde elite die het woord 'sociale cohesie' in de mond durft te nemen nadat ze goddomme hele wijken hebben verdreven naar Almere vanwege de Marokkanen, Turken en andere Afrikanen, zelfs kindsoldaten die zich hier moesten vestigen (en nog steeds geen woord engels of nedelands kunnen spreken). En wee je gebeente als je daar iets over zei. Sociale cohesie! Hoe durven ze.

Frans1156 | 26-10-16 | 23:33

Ja grachtengordelbewonertjes, Nederland verandert en 100 jaar geleden was het ook al druk. Wen er maar aan!

Panos88 | 26-10-16 | 23:28

Het is inderdaad hilarisch. Dit zijn de elite troepen, van der Laan voorop, die je wegkeken en aan de schandpaal nagelde als je 10 jaar terug durfde te zeggen dat er misschien wel wat overbevolking was. En of we niet beter condooms konden uitdelen in Afrika en Azië ipv vruchteloze pogingen ontwikkelingswerk te doen aldaar. Maar van der Laan wil de PVDA terug op het pluche en vergroot de problemen gigantisch. Ik zit zelf in de negen straatjes en het valt heel erg mee, in de zomer vond ik het zelfs te stil. Echt, de problemen worden gigantisch uitvergroot omdat de PVDA er een politiek slaatje uit probeert te slaan.

Frans1156 | 26-10-16 | 23:25

En het aantal bezoekers gaat de komende jaren heel flink stijgen! In Amsterdam 6 weken je huis op Airbnb is zo 2 netto maand inkomens er bij. Dat laat echt niemand straks meer lopen. De huizenprijzen zijn er al op aangepast. Niet meer te stoppen.

Rest In Privacy | 26-10-16 | 23:22

Amsterdam... 😖 ... je moet er maar willen wonen.

Mensen die geen keus hebben en die problemen hebben in hun sociale huurwijk, alas! Dáár mag van mij veel belastinggeld besteed worden aan ruimtelijke orde en daadkrachtige handhaving.

Maar eloquenten die ruim boven de Balkenende-norm zitten, moeten toch écht beter voor zichzelf kunnen zorgen.

Met de vriendelijke groeten uit een klein, rustig en comfortabel Fries dorp waar IEDEREEN kan doen en laten wat hij wil zolang hij een ander daarmee niet lastigvalt. Het ouderwetse zelfregulerend vermogen (politie hebben we ook al jaren niet meer) van het dorp zorgt voor vrijheid en veiligheid van iedereen.

Overlastbrengers worden hier op hun gedrag aangesproken en zeikerds eenvoudigweg genegeerd. Dus randstedelijken, kom VOORAL *NIET* hier naartoe!

Consult | 26-10-16 | 23:22

Amsterdam is verloren, ik geboren en getogen vertrek ook, wil wel zien hoe deze gordeldieren straks praten als ze helemaal omringd zijn door tasjesdieven

marrretje | 26-10-16 | 23:19

@Toon_Hermans | 26-10-16 | 23:09
Een keer trek je de conclusie, vriendschap is een illusie.
Vriendschap is een droom, een pakketje schroot met een dun laagje chroom.

Slipsnifter | 26-10-16 | 23:17

@Jan Dribbel | 26-10-16 | 23:02
Tja, het hele land mag worden volgestouwd met asieleisers, en de islam moet ruim baan krijgen, maar o wee als ze er zelf iets van merken in hun dure elitebuurtje... dat kan natuurlijk niet.

Slipsnifter | 26-10-16 | 23:15


Wat een foutmensen zijn die goedmensen.
Jan Dribbel | 26-10-16 | 23:02
.
Nou ik vind van niet. De enigen die voordeel hebben van het toerisme zijn zij die eraan verdienen, incl. de gemeente. Die de lusten en de bewoners - van de 7 miljoen() toeristen vorig jaar-, de lasten.
Maar ja, ze zullen in het verleden zelf voorstander zijn geweest van alles moet mogen en kunnen, daar plukken ze nu de vruchten van. Dus medelijden heb ik er niet mee.
En Vd Laan vindt dat de toeristen maar in Zandvoort of Rotterdam moeten gaan overnachten. Dat is wel helemaal het toppunt van die loser.
.

Lupuslupus | 26-10-16 | 23:11

Die toeristen komen vele malen symphatieker over dan die zure inwoners van de grachtengordel.
Die overigens ook geen echte Amsterdammers zijn, maar over het algemeen extreemlinks (semi)ambtenarenvolk uit de provincie.
Dat is zo ongeveer het meeste nare, hypocriete type autochtoon dat we voorradig hebben... type links lullen/rechts vullen.

Slipsnifter | 26-10-16 | 23:10

Godsammekraken | 26-10-16 | 22:11

Wij hebben een apartement in uw zelfde postcode gebied, verhuur het nu (airBNB)

Wij willen zelf niet meer in amsterdam wonen.

Voor af en toe bezoek is Amsterdam nog prima hoor

litebyte | 26-10-16 | 23:10

-weggejorist-

Toon_Hermans | 26-10-16 | 23:09

Alle vervelios die zeker in de stad wonen ten spijt, ze hebben wel gewoon gelijk. Punt. En ik heb meer dan 35 jaar in de stad gewoon dus ik mag het zeggen. Toerisme was er altijd al, maar het is gewoon teveel. Iedere keer als ik in de stad kom merk ik het. Het is gewoon te veel. En laat dat oordeel nou maar gewoon aan mensen zoals ik over die in de stad zijn opgegroeid en haar door en door kennen.

Bigi Bana Boy | 26-10-16 | 23:04

Toe maar: Vol=Vol, Genoeg=Genoeg en minder, minder.
Wat een foutmensen zijn die goedmensen.

Jan Dribbel | 26-10-16 | 23:02

@TheBurnerMan | 26-10-16 | 22:51
Bedankt voor je input. Maar het is in feite toch gelul man.

Het klopt dat ik verzaakt was de borden te lezen. Ik was er nog nooit geweest. Het was hectisch. Ik was gestresst. Ineens zag ik een plek. Ik wilde nog betalen voor een kaartje. Maar de automaat deed het niet (16-19u).

Is het dan terecht dat je auto wordt weggesleept? Had een boete van bijv. 150 euro niet volstaan?

Nee. Mijn auto was weg (lichte paniek, hij zal toch niet gejat zijn?). Moest helemaal met de metro er naartoe en als kers op de taart mocht ik 372,- betalen.

Dat is niet meer reeel maar gewoon pure oplichting. Als je het daarmee eens bent dan ben je geen aardig mens maar gewoon een lul.

Nacho_Vidal | 26-10-16 | 22:57

Waar is Chantal? Die liet gewoon bij -20 graden Celcius nog genoeg cleavage zien. Dit lijkt wel een repo van de meest wulpst geklede chick uit Raqqa.

Taggart | 26-10-16 | 22:56

Sorry hoor, maar het zijn ook kutdingen.

Charles de Batz | 26-10-16 | 22:53


Nacho_Vidal | 26-10-16 | 22:44

Het is Van Woustraat. En waarschijnlijk heb je zelf verzaakt goed de borden te lezen. Unieke parkeervakken staan verklaringsborden bij. Overige (standaard) info op de automaten.

TheBurnerMan | 26-10-16 | 22:51

En mede daardoor zal ik nooit maar dan ook nooit meer een voet in Amsterdam zetten.
Nacho_Vidal | 26-10-16 | 22:44
.
Ben als 'toerist' in 1971 voor de eerste (en meteen laatste keer) in A'dam geweest; dagje Artis, rondvaartboot enz. Was een dagtocht van de NS en best leuk. Vooral de dierentuin natuurlijk. Maar toen had ik het ook wel - voorgoed - gezien.

Lupuslupus | 26-10-16 | 22:51

Wat een gezeik weer. Als het je niet bevalt in Amsterdam, verhuis dan! Ik word hier zo moe van.

Veiligheidsslot | 26-10-16 | 22:51

Ik zeg het nog maar een keer.

Maar sinds mijn auto laatst is weggesleept heb ik gezworen er nooit meer te komen.

Het was aan de van Waustraat. Een of andere mongool heeft bedacht dat je tussen 16:00 en 19:00 je auto daar niet moet parkeren (spitsstrook).

372,- mocht ik betalen om mijn eigendom weer mee te nemen.
Moderne maffiapraktijken noem ik dit. En mede daardoor zal ik nooit maar dan ook nooit meer een voet in Amsterdam zetten.

Nacho_Vidal | 26-10-16 | 22:44

Beroepszeikers, waar ze ook heen gaan.

Of zoals @oj me jebat | 26-10-16 | 22:35 zegt:
"Grappig, als dit soort lui naar het platteland verhuist om een opgeknapt 'boerderijtje' te gaan bewonen, gaan ze klagen over de mestlucht of (het tijdstip en) de herrie van de tractoren.
nem

Dutch_Holland | 26-10-16 | 22:42

Is die brillenmans met zijn minder minder minder al aangeklaagd?

TheBurnerMan | 26-10-16 | 22:41

Slecht voor sociale cohesie, dat argument geldt ook wanneer veel buitenlanders permanent in NL willen wonen.

MaisNon | 26-10-16 | 22:41

Weinig begrip voor deze jankende juppen. Het toerisme, nachtleven en de overlast die daarbij komt kijken is een overduidelijk onderdeel dat bij het wonen in de binnenstad van Amsterdam hoort.
Natuurlijk dient vandalisme aangepakt te worden maar je kan nou eenmaal niet elke 5 minuten een peloton beveiligers in elke straat binnen de ring laten patrouilleren en dat moet je ook helemaal niet willen.
De binnenstad van A'dam hoort bruisend en een beetje wild te zijn maar gezien de vastgoed prijzen zal de vertrutting de komende jaren vast nog harder om zich heen grijpen.

BertDeBillenMan | 26-10-16 | 22:41

Oei... hij zei minder, minder, minder!
Waar liggen de voorgedrukte aanklachtformulieren?

Schietmijmaarlek | 26-10-16 | 22:39

Ach ja 020. Was er laatst, leuk voor een dag. Wat een volk, man man.

Tjah, wat moet je daar dan ook. Verkoop je dure rottende-palen-grachten-hut en ga lekker in Utrecht of Amersfoort wonen.

Groeten uit de klei van Groningen, trouwens.

harry21 | 26-10-16 | 22:36

Grappig, als dit soort lui naar het platteland verhuist om een opgeknapt 'boerderijtje' te gaan bewonen, gaan ze klagen over de mestlucht of (het tijdstip en) de herrie van de tractoren.

nemoj me jebat | 26-10-16 | 22:35

Sir, you know a koeffieshup?
yes walk 100 metres to the plein en there you ask for coffeeshop steenpuist. Or konthaar is ook ok.

RickTheDick | 26-10-16 | 22:34

Jongens, dames, heren, meisjes-grachtenbewoners,
Kom gezellig bij mij in de straat wonen!
Geen toerist te zien*!
En mocht er één verdwaald raken, dat maakt ie dat ie vanzelf wel dat ie wegkomt.
(*Wel heel, heel veel buitenlanders - maar dat zijn geen toeristen)

nemoj me jebat | 26-10-16 | 22:31

Confused | 26-10-16 | 22:25
Ik heb geen netflix. Wat nou?

Graaf van Egmont | 26-10-16 | 22:27

-weggejorist-

Confused | 26-10-16 | 22:25

Jongeren, mannen, fighting age, hier voor vrouwen en drugs, maar zonder uitkering van dit vakantieland en gaan weer weg. Nice.

RickTheDick | 26-10-16 | 22:24

Risico van midden in de grootste stad van het land wonen, knul.
Zo grappig ook dat hij het over meer toezicht heeft en dat er net op dat moment toezicht op de achtergrond voorbij komt.

zwarte_weduwe | 26-10-16 | 22:22

Lupuslupus | 26-10-16 | 22:13
Ja, dit is er een met klasse. Daarom woont hij ook in de grachtengordel. En natuurlijk heeft hij gelijk, maar Amsterdam is altijd al een zooitje geweest na 1968. Eerst riepen de Amsterdammers dat alles moest kunnen, toen vertrokken de Amsterdammers die het allemaal niet meer konden aanzien en nu heeft dat alles moet kunnen een internationale aanzuigende werking. Eigen schuld, dikke bult.

Graaf van Egmont | 26-10-16 | 22:21

S100 = A10.

ad melkert | 26-10-16 | 22:18

Als je het niet meer bevalt: verhuizen staat vrij.
U krijgt volgens mij best wel een prettig prijsje voor uw grachtenpandje als u het van de hand doet.
Dat noemen we dus een luxe probleem.
O, trouwens, als Amsterdam alle coffeshops sluit, drugsverkoop gaat verbieden en daar streng op gaat handhaven, ben je al 70% van het toerisme kwijt.

jemagookniksmeer | 26-10-16 | 22:17

Amsterdam is vol!

gentle giant | 26-10-16 | 22:15

Hahaha! Bizar, wát een jungle!

En dan dachten die Fransozen in Calais dat ze problemen hadden...

Prof. D.A.H. Vintik | 26-10-16 | 22:13

Best wel een wufte heaumeau zo in die grachtengordel.
Graaf van Egmont | 26-10-16 | 22:10
.
Hoewel herkenbaar, ligt het er bij hem toch niet echt dik bovenop. En hij heeft natuurlijk groot gelijk. Vind ik, maar gelukkig woon ik niet in Amsterdam.

Lupuslupus | 26-10-16 | 22:13

Woon zelf postcode 1073 wat sinds kort de overloop vanuit het centrum voor de kiezen krijgt. Makkelijk lullen dat het allemaal maar moet mogen vanuit je sneue Vinex-hut.

Godsammekraken | 26-10-16 | 22:11

Best wel een wufte heaumeau zo in die grachtengordel.

Graaf van Egmont | 26-10-16 | 22:10

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken