Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenPeilTV. D66 gaat tekenen bij het kruisje

Sorry. Alweer een GeenPeil-filmpje bij de Patatbalie. Ja, wij zijn d'r ook wel een beetje klaar mee. Je organiseert een compleet landelijk referendum, retespannend, hoop internationale paniek, het hele establishment al een jaar woedend en dik 4 miljoen mensen naar de stembus - waarvan 61% 'Lazer op met je verdrag' stemde. Hartstikke gaaf en hup directe democratische inspraak. Maar de kukidentpremier van alle Nederlanders voorstemmers laat vervolgens de uitslag lekker 200 dagen sudderen. 'Zo spoedig mogelijk' is al lang veranderd in 'Tot vervelens toe'. En wij zijn d'r ook wel klaar mee, mag u rustig weten. Ongetwijfeld is dat precies wat Rutte hoopte, dat het gewoon dood zou bloeden. Wel, fogeddaboutit. We zijn het wel beu, maar we zijn niet klaar tot het voorbij is. De laatste snik komt in zicht: 1 november is de harde deadline voor Rutte. In een achterafzaaltje gaven Oostblokkiaanse gangsterpolitici vanmiddag duidelijk te kennen geen millimeter concessies te willen doen aan het verdrag. Dus Rutte moet het van de Foppositie hebben om het weggestemde verdrag alsnog door te kunnen douwen. Keesje Verhoeven is al aan het draaien van 'niet ratificeren' naar 'nou ja met een paar aanpassingen...' (video onder), dus Dédain66 gaat ongetwijfeld door de pomp. Welnu. Als het Rutte lukt om een 2005'je te doen, door met een ander kaftje en een paar krabbels in de kantlijn het weggestemde verdrag toch te ratificeren, heeft GeenPeil in maart alle reden voor een frisse nieuwe campagne. Samen vooruit!

Reaguursels

Inloggen

Door D66, overigens oom door VVD en PvdA is de democratie niet op sterven na dood, maar hartstikke dood als een pier.

Politiek vertrouwen zakt als rapportcijfer nog op een kwade dag nog onder de 3 als cijfer.

Jan, Leiden | 26-10-16 | 20:12

In het filmpje is SP toch wel het meest standvastig.

Lizio | 26-10-16 | 17:45

http://www.elsevier.nl/nederland/achtergrond/2016/10/rutte-porosjenko-moet-mh17-en-verdrag-niet-koppelen-386385/
Het afpersen is al begonnen. En met zo'n afperser moeten we dan vrienden worden. Het hangt dus af van een paar handtekeningen of Oekraïne doet wat ieder fatsoenlijk land zou doen, namelijk volledige openheid geven over hun kant van het MH17 incident. Poroshenko suggereert in wezen ook dat dat tot nu toe niet gebeurd is.

Heiner | 26-10-16 | 16:31

@De Koreaanse Slet | 26-10-16 | 12:21
En kijk, weer de persoonlijke aanval omdat DKS het op de argumenten weer niet kan winnen.


Je mantra over "handelsverdrag" herhalen maakt het nog steeds niet een waarheid.
Je blinde geloof in een paar vage beloftes, wat vage passages en "de regels" maken je blind voor de realiteit van het associatie akkoord.

Het gaat helemaal niks oplossen qua corruptie en het gaat de EU miljarden kosten, puur en alleen omdat ze geopolitiek mee willen spelen met Rusland en de VS.

Ik zal je tegen die tijd wel aan al je uitspraken hier herinneren. Dat wordt nog lachen (voor de rest dan).

TeeJee | 26-10-16 | 15:37

Net of een verdrag met de EU of een lidmaatschap van de EU iets gaat veranderen aan de mentaliteit en cultuur in een land. Zo wordt het in NL wel verkocht, terwijl iedereen met een beetje gezond verstand weet dat daar geen enkele garantie op is en er ook voorbeelden genoeg zijn van landen waar dat niet mee gelukt is.
Als men de corruptie binnen Oekraïne wil aanpakken, heb je geen verdrag nodig, maar een mentaliteitsverandering. En dat brengt zo'n verdrag niet.
Als je haat tegen Joden wilt aanpakken, heb je geen verdrag nodig, maar een mentaliteitsverandering bij die haters. En dat brengt zo'n verdrag niet.
Als je haat tegen homo's wilt aanpakken heb je geen verdrag nodig, maar een mentaliteitsverandering bij die haters.
En dat brengt zo'n verdrag niet.
Als je zo nodig een hoofdstuk over militaire samenwerking moet toevoegen aan een land waar een burgeroorlog heerst, terwijl niemand kan of wil toelichten wat die militaire component nou eigenlijk inhoudt of hoe verstrekkend dat is, moet je het ook niet toevoegen. Je moet het niet toevoegen om je eigen bevolking niet te besodemieteren en je moet het ook niet toevoegen om te zorgen dat je niet te hoge verwachtingen bij die Oekraïners schept.
Zoals men met dat hele verdrag verkeerde verwachtingen schept bij de Oekraïners.

Heiner | 26-10-16 | 13:46

BenBinnen 10-0 koreaanse slet

een maffiabaas | 26-10-16 | 13:02

TeeJee | 26-10-16 | 09:59

Wat dus er weer dubbel bovenop legt hoe weinig je snapt van het associatieverdrag. Het is een handelsverdrag met daar bovenop voorwaarden om Oekraïne uit de corrupte invloedssfeer van Rusland te trekken. Er staat nergens dat wij miljarden moeten doneren, militaire steun moeten geven anderzijds. Dat verzin je ter plekke. Wel heeft het vergaande politieke consequenties voor Oekraïne. Er is dus niets mis met het verdrag wel met de perceptie ervan en de algehele perceptie van lidmaatschap van de EU.

De Koreaanse Slet | 26-10-16 | 12:21

Er is zeven jaar in het geheim over onderhandeld en dan is het zonde van de tijd en het geld is een veelgehoord argument. In die zeven jaar is de wereld echter ingrijpend veranderd; grote kans dat als je het verdrag gaat toetsen aan de huidige mix van variabelen dat één en ander niet meer aan de toenmalige uitgangspunten voldoet. Vóóraf overeenstemming bereiken en EU-brede openheid van zaken geven was beter geweest.
De indruk begint steeds sterker te worden dat de EU voornamelijk bezig is met zaken die niet gedragen worden door de lokale bevolkingen als je het ze rechtstreeks vraagt. Met zo een houding creëer je steeds meer weerstand bij de groepen die het meest getroffen worden: de middenklasse die gaandeweg onvoorspelbaar stemgedrag kan gaan vertonen, zoals plotsklaps op een volslagen onbekende niche-parij Boerenpartij stemmen zoals onlangs in Litouwen www.bbc.com/news/world-europe-37745455.... Gaandeweg wordt "the left" vanzelf de politieke "left-over", voorbijgestreefd door ontevreden religieuzen aan de ene kant en ontevreden middenklassen aan de andere kant.

kindapaas | 26-10-16 | 12:08

Ach ja. een militaire samenwerking met een land dat op zijn eigen (ex)burgers schiet. Waarom zou je dat niet willen.

Heiner | 26-10-16 | 11:15

@the Jackdawn | 26-10-16 | 08:35
En nog even als toevoeging.
Hoe vaak moet je het nog om de oren krijgen dat het veel meer is dan alleen een handelsverdrag? Je kan het zo noemen tot je een ons weegt, maar dat maakt het nog niet waar.

Het is een associatieovereenkomst met (verregaande) financiële, politieke en militaire clausules.
Dat is ook precies de reden waarom we er überhaupt over konden stemmen, want als het puur om handel ging dan mag de EU gewoon besluiten voor haar lidstaten.
Dat stukje soevereiniteit is namelijk allang overgedragen.



TeeJee | 26-10-16 | 09:59

Geen 1000 euro terug, toch geld naar Griekenland en nu dit weer. Wie nu nog op Rutte stemt, is VVD-lid of omgekocht (door een VVD-lid).

Skorzeny2017 | 26-10-16 | 09:54

@the Jackdawn | 26-10-16 | 08:35
Gratis geld afschaffen lijkt me prima, maar dat was niet een referendum-optie.
Dus totdat het zover is zullen we het moeten doen met een NEE.

TeeJee | 26-10-16 | 09:51

@the Jackdawn | 26-10-16 | 08:35 Hebt u al eens iets meegemaakt in uw leven?

Heiner | 26-10-16 | 09:23

the Jackdawn | 26-10-16 | 08:35
Dat ze thuis lopen ligt altijd aan een ander en absoluut nooit aan hun zelf.
Hier op het platteland heeft bijna iedereen werk degene die het niet hebben kan men altijd in de plaatselijke kroeg vinden.

botbot | 26-10-16 | 09:08

@the Jackdawn | 26-10-16 | 08:35
Gaan we persoonlijk worden?
Als jij een baan voor me heb kan ik vandaag nog beginnen.
Alles beter dan dat kleine beetje geld wat ik krijg (waar ik decennia voor gewerkt heb) en net genoeg is om mijn vaste lasten te betalen en wat inferieur eten.
Overigens werden er vlak na mijn ontslag twee Polen in vaste dienst genomen door mijn werkgever.
Ik raakte overigens mijn baan kwijt door een persoonlijke fittie met een topmanager, niet vanwege mijn inzet en (zeer gewaardeerde) instelling.
Dus ga een ander pesten!

necrosis | 26-10-16 | 08:56

TeeJee | 26-10-16 | 06:59
"Het is namelijk hele simpele logica; als je maar genoeg mensen binnen haalt die vervolgens gaan drukken op je (sociale) systeem, dan gaat het gewoon kapot."

De oplossing is het gratis geld afschaffen, niet het Handelsverdrag met UKR weigeren. Als je problemen wilt oplossen dan moet je de grondoorzaak aan pakken en dat is de perverse prikkel van het gratis geld.
Mensen zoals necrosis zouden allang werken als er geen Staatsinfuus met gratis geld was.

the Jackdawn | 26-10-16 | 08:35

Dit draaien van Verhoeven gaat ongetwijfeld komend weekeinde tot discussies leiden op het D66 congres (Zaterdag en Zondag in de RAI!). Het is te hopen dat dit (laatste) kroonjuweel van van Mierlo (referendum) niet ook nog ten grave gedragen wordt, alhoewel, het kan dan naast van Mierlo begraven worden => Zorgvlied is op loopafstand van de RAI.

Brulboei_61SB | 26-10-16 | 08:35

Als alle burgers van Europa eens wisten wat in die verdragen staat,dan was het verdrag allang van tafel.

rexm | 26-10-16 | 08:33

-weggejorist-

FeliksUfuoma | 26-10-16 | 07:56

Dit is toch gekkigheid.

FeliksUfuoma | 26-10-16 | 07:56

Er is daar helemaal geen sprake van. Het gaat hier om visumvrij reizen en een handelsverdrag met extra clausules. Je praat dus poep.
De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:48

De extra clausules gaan vrij ver, zij het niet fundamenteel verder dan in het verdrag met bijvoorbeeld Chili. Het is Rutte vooral aan te rekenen dat hij niet een half jaar geleden in elke krant een paginagrote uitleg heeft gegeven waarom het NEE als advies is meegenomen, maar hij toch JA doet.

Verder neem ik de jankerds hier maar niet al te serieus. Een deel heeft als argument 'jij kan niet helder nadenken' (hoi ristretto!), het meest gebruikte argument is 'de meerderheid was tegen' (Argumentum ad Populum,) en ProAsfalt komt weer eens niet verder dan zijn riedeltje 'ik ben zielig want moet voor mijn gratis geld ook nog een uur of 20 iets voor de maatschappij die mij onderhoudt doen' (en, al een opleiding gevonden om je lot in eigen hand te nemen, of is klagen makkelijker?)

En ik betwijfel of er hier veel zijn die sowieso wel eens met een Rus of Oekraïner hebben gesproken. Is echt aan te raden.

Nou, tijd om te gaan. Vandaag weer les geven aan een groep met twee Russen, een Oekraïner, een Litouwer, een Roemeense, enzovoorts. Jonge mensen die wat van hun leven aan het maken zijn en heel goed kunnen uitleggen hoe ze hun moederland beter willen helpen maken. Lees: meer West-Europees.

Bruine Beer | 26-10-16 | 07:36

@mallekater | 26-10-16 | 07:26
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening.
En verder vind ik het wel vermakelijk hoe zijn 'feiten' keer op keer gefileerd worden.

necrosis | 26-10-16 | 07:33

@ristretto | 26-10-16 | 07:22
Ik denk dat de verpleging toen iedereen naar bed stuurde (al dan niet met onrustbanden) en het licht uitdeed.
Maar wees niet bevreesd, er zullen de komende dagen nog meer Oekraïne topics komen, dus van DKS zijn we voorlopig niet af.
Tenzij hij ergens de huisregels overtreedt....
Je kent mijn reputatie?

necrosis | 26-10-16 | 07:26

necrosis e.a. DKS is een trol, dient genegeerd te worden.
Snap dat nou es.

mallekater | 26-10-16 | 07:26

D66 met zijn aanpassingen.... ze hebben al hun eigen kroonjuwelen al aangepast, dwz overboord gekiept.
En Porodinges wil geen letter wijzigen in zijn boterbriefje dus dat van die aanpassingen is gelulkoek.
Zeg nou gewoon eens domweg NEE, Trut!

mallekater | 26-10-16 | 07:24

@necrosis, dks ging wel stipt om 11 uur te bedde of zou hij naar Pauw kijken?

ristretto | 26-10-16 | 07:22

@TeeJee | 26-10-16 | 06:59
DKS = Poroshenko?
Ik heb al zijn comments in dit topic gelezen, waar haalt hij de energie vandaan om zo tekeer te gaan?

necrosis | 26-10-16 | 07:16

Als er één iemand een speciaal voor hem gemetselde muur verdient is het Dhr. Rutte wel.

Fluffyballs | 26-10-16 | 07:14

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 22:58
Wat een overtuigend argument! En geeft blijk van zoveel inzicht!

Oh wacht... nee toch niet. Het is namelijk hele simpele logica; als je maar genoeg mensen binnen haalt die vervolgens gaan drukken op je (sociale) systeem, dan gaat het gewoon kapot. Er is nu al niet genoeg werk, niet genoeg huizen, niet genoeg geld voor alle regelingen.

Heel 'humaan' hoor, om jezelf te willen profileren als superieur land die wel even de problemen van de wereld op gaat lossen. Alleen is daar je systeem niet op gebouwd en komt het dan er op neer dat uiteindelijk alles versoberd moet worden, tot het punt van afschaffing aan toe. Dan hoeft niemand meer enige opvang of steun te verwachten.

Is gewoon een logische gevolgtrekking.
Kun je natuurlijk de ogen voor sluiten DKS, maar dat maakt het niet minder waar. Dromen zijn bedrog.

TeeJee | 26-10-16 | 06:59

500 miljoen was een onzin gekkigheid

FeliksUfuoma | 26-10-16 | 06:47

VerenigingVanDieven | 26-10-16 | 01:56
500 miljoen dieven? pfoe dat kan het politie-apparaat weer niet aan, gaat DKS weer zeuren dat het allemaal te duur is enzo.

Cobalt bomb | 26-10-16 | 02:00

@Cobalt bomb | 26-10-16 | 01:50
Ja want ik bedoel die 500 miljoen bereiken we niet zomaar toch zeker?

VerenigingVanDieven | 26-10-16 | 01:56

VerenigingVanDieven | 26-10-16 | 01:18
Ohw we got a live one here! ;)

Cobalt bomb | 26-10-16 | 01:50

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 22:24
Wat een fantast, die DKS. Zelf zo zuur als het maar zijn kan.

Sovy | 26-10-16 | 01:48

@Cobalt bomb | 26-10-16 | 01:03
Waarom noemt u zich dan Cobalt bomb?

VerenigingVanDieven | 26-10-16 | 01:18

VerenigingVanDieven | 26-10-16 | 00:35
We zijn hier we humaan hoor. Stralingsziekte is geen pretje.
-
Nouja, het is overigens wat DKS zelf impliciet wil. Kennelijk kunnen we al die ouderen die zo ontzettend lastig en nergens goed voor zijn helemaal niet betalen. Dat stelt ie meerdere keren.

Cobalt bomb | 26-10-16 | 01:03

@tipo | 25-10-16 | 21:20
+1000 maar probeer het eens? Wees heel eerlijk... Poetin gaat dat niet laten gebeuren. Nooit.

De Koreaanse Slet | 26-10-16 | 00:51

Omtzigt praat over een amerikaan die geen voorstel overlegd heeft. Op 1.14 vh filmpje. Verspreking, kan gebeuren. Laat maar zitten

Oprisp | 26-10-16 | 00:48

**Het punt is dat er weinig tot geen geld is omdat er zoveel ouderen zijn met kwaaltjes van de leeftijd 50-80 dat we er zo'n beetje 170 miljard per jaar aan uitgeven. Ja dat is belastinggeld. Zaken zoals infrastructuur of educatie zijn de spreekwoordelijke lul. Je kan zeggen wat je wil maar de nagel aan onze doodskist is ziektekosten en ouderenzorg.
De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 22:03**
.
'Ouderen' van 50-80?? Hoe belachelijk maak je jezelf met een dergelijk stupide comment?
Mensen moeten werken tot hun 67e, maar volgens DKS behoren die mensen al vanaf hun vijftigste tot de 'ouderen met kwaaltjes', en zijn ze de nagel aan onze doodskist...
.
Nee Slet, jij bent nooit meer serieus te nemen. Al je tegels hier staan vol met kinderlijk geleuter, warrig gebrabbel, gefrustreerd gescheld en stuitende domheid.
Ik sla jouw schrijfseltjes voortaan over. Succes in Oekraine.

appelvink | 26-10-16 | 00:44

@Cobalt bomb | 26-10-16 | 00:09
Een schietpeloton? Wees eens creatief. Iets met langdurige gammastraling toevallig? Ik heb mijn eigen manieren.

VerenigingVanDieven | 26-10-16 | 00:35

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 22:03

Hallo ober,
mag ik een schietpeleton speciaal voor deze 65 jarige DKS?
(zie je dat, ik mats je nog ook met 2 jaar)
Deze DKS is nodig aan recycling en kostenverlaging toe.
=
De saus laten we zitten, zoveel opsmuk heeft het niet nodig. DKS is berbaar niet tenslotte.
Wij betalen op conto van DKS ja, het vermogen is toereikend.
-
Dankuwel.

Cobalt bomb | 26-10-16 | 00:09

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 21:50
Ha! DE statistieken. Zonder zelfs maar enig idee te hebben naar welke statistieken je verwijst verwacht ik daar op basis van de aangedragen cijfers nu al van dat de massa-immigratie eveneens op het conto van de vergrijzing wordt geschreven als zijnde "noodzakelijk om vergrijzing tegen te gaan". In mijn hele leven is er nog nooit zo weinig uitgegeven aan ouderenzorg. Er worden verzorgingshuizen gesloten. Mensen die hulpbehoevend zijn creperen zonder dat er iemand in de buurt is om de volgende dag dood gevonden te worden door de thuiszorghulp die alleen maar eventjes een half uurtje de hoogst noodzakelijk dingen mag komen doen. We zijn zover dat bejaarden mantelzorg moeten geven aan ander bejaarden en we hebben een staatssecretaris die zijn eigen moeder hele dagen in haar eigen uitwerpselen laat zitten. En dat acht zichzelf dan hoger op de sociale ladder dan de eerste de beste dictator die niet met zich laat sollen wanneer zijn eigen belangen worden bedreigd. Bij Poetin weet je tenminste wat je er aan hebt, bij die schlemiel die bij ons zogenaamd de baas is wordt iedereen de zak over het hoofd getrokken.

Pierre Tombal | 25-10-16 | 23:58

Jetta zegt na dat beruchte fragment van de jurist die papier moet prikken (en ook nog eens te weinig deed volgens de opperhoofd) dat dat niet de bedoeling is.

Ik mag niet met hoofdletters, uitroeptekens en meerdere vraagtekens reaguren (zo wees gisteren uit) maar mag ik vragen wat dan wel de bedoeling is?

Bah, ik irriteer mij mateloos aan haar net als aan het verkiezingsprogramma van de PvdA. Links lullen/ schrijven maar een uiterst rechts programma uitvoeren daar waar het gaat om de (voormalige) werknemers.

Een schande is het. Een schande voor het land en een nog grotere schande voor de PvdA. Het mag leiden dat de PvdA 0 zetels haalt maar dat zal wel niet als Asscher tot lijsttrekker is gekozen en het volk zich weer massaal laat piepelen, tenzij het natuurlijk de succesvolle reaguurders betreft. Die menen niets te vrezen te hebben (doordat zij baas zijn?).

ProAsfalt | 25-10-16 | 23:52

@ProAsfalt | 25-10-16 | 23:39
Gewoon erbij fantaseren. Wat jij wilt. Ik fantaseer er hele andere dingen bij. Mensen weten nog zo weinig over fantasie en wat het vermag.

VerenigingVanDieven | 25-10-16 | 23:43

Mijn favoriete politica Jetta Klijnsma (PvdA) zit nu in Pauw. Zonder zweep. Dat dan wel.

ProAsfalt | 25-10-16 | 23:39

wat is het toch weer prachtig als ze over die plofkippen beginnen, ze struikelen over hun eigen leugens.
Mac en KFC importeren bevroren vlees van plofkippen en we halen er maar al te vaak een vette bek.
Oekraïne moet aan EU richtlijnen voldoen willen ze exporteren dus dat hele gekloot over die plofkippen is een fabeltje.

botbot | 25-10-16 | 23:36

@DitjaarkrijgikAOW
Deze wijsheid, waarvan je mag verwachten iedere volwassen NLer 'm kent, waren een aantal gevestigde partijen even vergeten. Daar zijn ze nu chagrijnig over.
Nu laten ze zien wat democratie volgens hen inhoudt.

Heiner | 25-10-16 | 23:35

Opdat elke stemmert vermag te weten dat een stem altijd telt voor twee. Immers, het totaal aantal stemmen blijft gelijk, maar als je op de Ouderenpartij stemt heeft die een stem meer en heeft Dedain66 tegelijk een stem minder. En zoals uw goede oude leraar van de school u leerde, een meer minus een minder is altijd twee. Uw stem telt dus altijd voor twee, u kunt er elke keer twee meppen mee uitdelen aan de politiek.

DitjaarkrijgikAOW | 25-10-16 | 23:21

Bij de houding van de regering en het parlement ten aanzien van dit verdrag, maar ook van andere verdragen ("Het is eigenlijk al beslist, al weten we niet wat de effecten zijn, dus laten we maar meedoen, voor ons imago") dringt zich een conclusie op, die ik eigenlijk al vermoedde. De regering geeft hier gewoon toe dat ze op essentiele punten geen bestaansrecht hebben. Ze zitten daar wel, maar ze doen niets, omdat ze in sneltreinvaart hun mandaten aan Brussel hebben afgegeven. Daarbij kunnen ze de "verkoopargumenten" voor dit stomme verdrag niet onderbouwen, omdat al die argumenten gebaseerd zijn op aannames en vage vermoedens.

Heiner | 25-10-16 | 23:13

Goed, nu is het genoeg geweest. *stopt de Koreaanse slet in zijn bedje en legt zachtjes de dekentjes recht, pakt de Koreaanse teddybeer en legt deze naast het roodaangelopen hoofdje* Zoet maar. Het komt allemaal goed. * mompelt iets van zalig zijn de simpelen van geest draait zich om, loopt naar de deur en doet het licht uit* welterusten kleine man. Droom maar fijn over je eigen gelijk.

ristretto | 25-10-16 | 23:09

@eeJee | 25-10-16 | 22:47
/
Zijn/haar hele oeuvre, ook na de komende operaties.

Piet Karbiet | 25-10-16 | 23:07

Ik denk dat geen enkele gevestigde partij krap 4,5 maand voor de verkiezingen, het nog in hun hoofd zal halen om met dit soort streken op de proppen te komen (ook D66 niet), ze zijn veel te bang voor zetelverlies.
Dus voor degenen die Rutte liever nog vandaag dan morgen richting WA zien vertrekken, is er hoop op (of vlak na) 1 November.

Keyboardspeler | 25-10-16 | 23:06

Nee. Zoals ik meermaals zei. We zouden helemaal niet met tirannieke landen moeten handelen maar och het is niet anders. Wat mij betreft komt er een totale boycot op handelen met landen zoals Rusland en Saoedi-Arabië.

------------------------------------------------------------
Tirannieke landen: SA, Rusland, Turkije, China, Somalie, Syrie, Iran, Venezuela, Noord-Korea, GB? Israël en de PA zouden ook op de lijst kunnen.Wat is precies tiranniek?
Welke landen kunnen we nog wel handel drijven? Wie gaat bepalen wie er zuiver op de graat is? Over morele superioriteit gesproken.

Putin heeft de macht van de oligarchen in Rusland gebroken en daarmee het leegroven van het land en de bevolking (onder Jeltsin) een halt toe geroepen.

Uw beeld dat de Oekraïne leidt onder Rusland strookt niet helemaal met de werkelijkheid; het loopt wel volledig synchroon met de media. Zonder EU zouden we geen idee hebben van de Oekraïne.

Uw gehuil met de Polen die zich door de Russen bedreigd zouden voelen (vanwege WO2 en, ja, dat jammerverhaal houden de polen regelmatig; ook nog t.a.v. Duitsland), behoeft enige nuance daar Polen zich bij de anschluss van Tsjechië-Slowakije,flinke delen van het land heeft toegeëigend.

Polen was voor WO2 buren met de communisten die Rusland hadden overgenomen. De communisten wilden graag hun gebied en invloed uitbreiden en keken over de grens naar o.a. Polen, met de bedoeling door te kunnen stoten naar Duitsland dat, pre Hitler, in alle opzichten een failliete staat was. Er zijn geschiedkundigen die durven stellen dat Polen de inval van Duitsland heeft uitgelokt of geprovoceerd, om zo de communisten buiten de deur te houden.

Arachne | 25-10-16 | 23:04

@TeeJee | 25-10-16 | 22:09
Nee dat is klinklare onzin. 'Je' systeem gaat stuk aan uitbuiters en parasieten.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 22:58

Ik lees de scheldkanonnades morgen wel.

Trusten allen.

TeeJee | 25-10-16 | 22:53

@Robin Hood | 25-10-16 | 22:48
Nah nee, hij is de intelligentere van de Daltons.

VerenigingVanDieven | 25-10-16 | 22:50

... bedoelen jullie dat toneelstukje vanaaf in dat achterafkamertje? Daar waar ik in steenkolenengels alleen maar 'blackmail' en 'ja, wanneer can we betalen it en welke by welke banco moest aanhoren ???

*trekpoppenspel

Centauri3 | 25-10-16 | 22:49

Is de Koreaanse Slet trouwens een aftreksel van King of Controversy ofzo? Wat een gek, heb het lezen van de comments opgegeven en vandaar dit volstrekt offtopic tegeltje..

Robin Hood | 25-10-16 | 22:48

@Piet Karbiet | 25-10-16 | 22:46
In alles, of heeft u een specifieke selectie?

TeeJee | 25-10-16 | 22:47

-weggejorist-

Piet Karbiet | 25-10-16 | 22:46

-weggejorist-

Sweetlakecity | 25-10-16 | 22:46

Tja Dolf, iedereen zijn meug. Het is vermakelijk om te zien hoe zijn ego en hoogmoed om beurten de overhand krijgt

ristretto | 25-10-16 | 22:44

@DolfWeerwolf | 25-10-16 | 22:35
Het meest frustrerende moet nog komen. Wanneer al die 'domme mensen' later gelijk blijken te krijgen.

TeeJee | 25-10-16 | 22:39

@DolfWeerwolf | 25-10-16 | 22:35
Dat is ook helemaal niet goed. Ik hoop voor hem dan ook dat het ruimschoots gecompenseerd wordt.

VerenigingVanDieven | 25-10-16 | 22:38

@ristretto | 25-10-16 | 21:58

Haha, dat is inderdaad zijn modus operandi. Ik stel me zo voor dat hij woedend achter zijn PC-tje loopt te reaguuren, vol ergernis over hoeveel 'domme' mensen er wel niet op GeenStijl zitten. It's a dirty job, but somebody has to do it.

Zoveel frustratie kan toch niet goed zijn voor lichaam en geest?

DolfWeerwolf | 25-10-16 | 22:35

Als de overheid nou bijna niks zou kosten (in de breedste zin van het woord), en er bijna geen staatsschuld was, dan had ik er ook bijna niks van verwacht, een slanke libertarische overheid. Dan hadden we genoeg geld over om alles particulier en met liefdadigheid te regelen (kijk wat er nu al naar vreemde goede doelen gaat). Maar ja, wel de lasten, niet de lusten. De meesten voelen zich Nederlander, geen EU'er. Ik denk dat eerst Noord-Europeaan komt en op lange afstand pas de EU. Ik voel me zonder overdrijven eerder wereldburger dan EU'er. Maar ten eerste Nederlander. Daarom snappen de meesten die nationalistische Turken wel. Snappen is iets anders dan hun specifieke gedrag goedkeuren (als ik in het buitenland zou wonen zou ik er, in tegenstelling tot hen, alles aan doen om te integreren, de democratie te verdedigen en mee te doen. Zoals de Japanners, joden, Vietnamezen etc bewijzen). De Nederlandse overheid kost gigantisch veel, en de betalers hebben er al 200 dagen bewezen geen grip op. Eigenlijk al vele malen langer.

Een libertarische overheid is wellicht niet wenselijk, maar onze overheid kost in contrast zoveel, die moeten echt beter en/of goedkoper presteren (bij een slinkende staatsschuld). Oa door de belangen van het volk te verdedigen en hun directe opdrachten direct, nederig, goed en te goeder trouw uitvoeren (referenda naar Zwitsers model). En we hebben misschien een goede, bijna heilige grondwet nodig die dit alles borgt.

Doper | 25-10-16 | 22:33

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 22:24
Ach DKS. Je feiten worden constant omver geblazen door alles en iedereeen en nu probeer je voor je eigen ego de gemiddelde reaguurder nog even negatief weg te zetten.


Je laat jezelf weer behoorlijk kennen.

TeeJee | 25-10-16 | 22:32

In het kader van de aankomende verkiezingen gaat Rutte niet ratificeren let op. Maar nog even geduld.

euriedief | 25-10-16 | 22:32

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 22:24
Een ander geluid is niet welkom WTF? Jij mag hier nog steeds reageren hoor.

VerenigingVanDieven | 25-10-16 | 22:31

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 22:19
Zal ik het nog een keer voor je herhalen?
Ik vind het ronduit grappig dat jij denkt dat die regeltjes daadwerkelijk gelden voor de oligarchen.

De EU top is zelf al het lichtende voorbeeld hiervan, de oligarchen in de Oekraïne kunnen wachten op al het gratis geld.


TeeJee | 25-10-16 | 22:27

Grazie Piet, mcmarx, onze stad herbergt vele genoegens.

ristretto | 25-10-16 | 22:27

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 22:15
HAHAHA
Je denkt serieus dat er geen negatieve effecten zullen ontstaan? Terwijl je al hebt gehad over de faalkippen uit Oekraïne?

Nog afgezien van de ellende die het visumvrij reizen ons kan brengen, zullen we het dan eens gaan hebben over de aanzienlijke financiële injecties die de EU praktisch al heeft beloofd? Wie denk je dat dat gaat betalen; Spanje? Italië? Polen of Hongarije?


Je bent gewoon naïef, met je "grote mensenpraat". Ik denk serieus dat jij een spijtbetuiging van je eigen moordenaar nog zou geloven ten tijde van de moord.

TeeJee | 25-10-16 | 22:25

tipo | 25-10-16 | 22:18

Onzin. Het probleem hier is dat men het vooral het liefst met elkaar eens wil zijn. Het reaguurderspaneel is een kliekje geworden van vooral boze blanke (oudere) mannen met weinig succes in het leven die nu willen 'cashen' op de verzorgingsstaat.

Een ander geluid is niet welkom. Zelfs niet als dit feitelijk onderbouwd wordt. Het begint een sekte te worden.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 22:24

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 22:17
Ik had het kunnen weten, haha. Ik bedoelde natuurlijk Oekraïne voor de duidelijkheid. En de schuldigen voor het gerecht slepen? Wie zijn dat? De soldaten, de officieren of de machthebbers?

Overigens zou de combinatie Europa + Rusland voor de andere geïnteresseerden in GoT 'niet wenselijk' zijn.

VerenigingVanDieven | 25-10-16 | 22:21

TeeJee | 25-10-16 | 22:07

Niet bepaald. Oligarchen in Oekraïne en Rusland en zelfs Georgië en Moldavië maken zich ernstig zorgen. We hebben hier namelijk regels. Regels die boeven niet goed uitkomen.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 22:19

Ik vind wel dat DKS genoemd moet worden in het eenzijdige aanhangsel dat Rutte en Verhoeven aan het associatie-akkoord willen nieten.

DKS is een van de redenen dat mensen goede redenen tegen het AA konden formuleren.

Sterker: Volgens mij heeft menigeen enkel tegen het AA gestemd, om te kunnen ontdekken hoe DKS er op zou reageren.

Dat de rest er van aan de drank is geraakt, so be it.

tipo | 25-10-16 | 22:18

VerenigingVanDieven | 25-10-16 | 22:13

Niet met je eens. Ik zou dolgraag een associatieverdrag met Rusland zien. Het is naarstig tijd om dat kliekje te slopen. En heel misschien kunnen we dan ook eindelijk de schuldigen voor het gerecht slepen.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 22:17

TeeJee | 25-10-16 | 22:07

Yep. Ten koste van defensie, onderwijs en infrastructuur. Houdbaar? Absoluut. Maar tegen welke prijs?

Hoe dan ook. Dit verdrag zal effectief geen positief of negatief effect hebben op de gemiddelde Nederlander. Geopolitiek, humanitair, handelswijs wel. Maar daarom laten we liever ongeinformeerde mensen het liefst niet meepraten met grote mensenpraat. Dankzij D66 en Groenlinks kunnen ze nu pretenderen dat wel te kunnen en daar wordt niemand beter van.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 22:15

Even on topic, natuurlijk moet er geen associatieverdrag komen met een verdachte van massamoord op Nederlanders. Dat heeft de bevolking haarfijn aangevoeld, ook al begrepen ze het misschien niet bewust.

VerenigingVanDieven | 25-10-16 | 22:13

@McMarx | 25-10-16 | 22:06
Sorry, keek met 1 oog naar de finale van Hollands Best Tophoer.

Piet Karbiet | 25-10-16 | 22:10

@Wutbürger_ | 25-10-16 | 22:03
Kan zijn, maar dat is niet het punt van de discussie.
Als je op hoog tempo uit meerdere landen 150.000 mensen binnen haalt, dan gaat je systeem uiteindelijk gewoon stuk.

TeeJee | 25-10-16 | 22:09

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 22:05
En die oligarchen doen vervolgens een borreltje met de EU top en lachen het volk nog eens hard uit.

Man man man.

TeeJee | 25-10-16 | 22:07

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 22:03
Gelukkig zegt het CPB al sinds 2014 dat die "nagel aan de doodskist" financieel houdbaar is voor NL.

Maar ja.

TeeJee | 25-10-16 | 22:07

@McMarx | 25-10-16 | 22:03
Dank voor de tip. Van al dat bokbier uit de flesch ga ik nogal ruften, merk ik.

Piet Karbiet | 25-10-16 | 22:06

@Piet Karbiet | 25-10-16 | 22:03
Dat hoeft toch ook niet. Loop niet zo te dramatiseren. In jouw (mijn) stad zijn daar genoeg anderen mogelijkheden voor.

McMarx | 25-10-16 | 22:06

Bokito ergo sum | 25-10-16 | 22:02

Natuurlijk maar die lettertjes zijn eerder een dreigement voor oligarchen dan voor een Jan met de pet belastingbetaler.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 22:05

@McMarx | 25-10-16 | 21:49
Tsja, d'r is ook behoefte aan snuffmovies maar dan hoef ik daar toch niet naar te kijken?

Piet Karbiet | 25-10-16 | 22:03

@ristretto | 25-10-16 | 21:58
Nou ja, dat is dan zijn manier van doen. Ik heb er geen moeite mee.
Tijd voor een reclame:
*Westmalle dubbel, dat zouden meer mensen moeten doen*

McMarx | 25-10-16 | 22:03

TeeJee | 25-10-16 | 21:48
liever 100 Polen dan 1 Mocro.

Wutbürger_ | 25-10-16 | 22:03

@ristretto | 25-10-16 | 21:58
Gebeurde net al een beetje.

Tegengas (niet de reaguurder) is schijnbaar slecht voor de bloeddruk.

TeeJee | 25-10-16 | 22:03

Cobalt bomb | 25-10-16 | 21:54

Dan start je toch een grass-roots verzorgingshuis? Eigen volk eerst en je betaalt meer maar dan heb je een beetje culturele identiteit o.i.d. ik zie het probleem niet. Het punt is dat er weinig tot geen geld is omdat er zoveel ouderen zijn met kwaaltjes van de leeftijd 50-80 dat we er zo'n beetje 170 miljard per jaar aan uitgeven. Ja dat is belastinggeld. Zaken zoals infrastructuur of educatie zijn de spreekwoordelijke lul. Je kan zeggen wat je wil maar de nagel aan onze doodskist is ziektekosten en ouderenzorg.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 22:03

@De Koreaanse Slet, gaat wel om wat meer, je bent niet dom en zeker niet te dom om niet te weten dat de handel niet het pijnpunt is. De kleine lettertjes in het verdrag zijn extreem gevaarlijk in combinatie met de totaal onzekere politieke situatie daar.

Bokito ergo sum | 25-10-16 | 22:02

accijnstoerist | 25-10-16 | 21:58
Maar wat doe je nu? ;)

Cobalt bomb | 25-10-16 | 22:01

@ristretto | 25-10-16 | 21:38
.
Hiero. Met een lekker bakje salami d'r bij.

Piet Karbiet | 25-10-16 | 21:59

De regering moet handelsbetrekkingen mogelijk maken...
De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 21:56

Maar niet met Oekraine, want die willen we dus niet.

accijnstoerist | 25-10-16 | 21:58

McMarx | 25-10-16 | 21:49
Geen zorg. Gewoon niet reageren. Proost. De Koreaanse Slet gaat zometeen volgens schema eerst rood aanlopen en dan iedereen uitschelden. Standaard procedure. Cincin.

ristretto | 25-10-16 | 21:58

BenBinnen | 25-10-16 | 21:53

Maar wat is daar mis mee? Sorry hoor maar als er iets is wat me pissig maakt over de EU dan is het wel protectionisme van boeren en andere troep. Ik eet liever scharrelkip uit een Friese boerderij want lekkerder dan Oekraïense plofkip maar het spijt me als een meerderheid van consumenten dat niet doet dan zoeken ze het maar uit. De regering moet handelsbetrekkingen mogelijk maken voor ondernemers maar protectionisme is geenszins goed voor de belastingbetaler of consument.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 21:56

Kom nu pas binnen op het topic. Zie dat er weer een aantal zijn die hun avond aan DKS hebben verspild. Blij dat deze beker vanavond aan mij voorbij is gegaan.

accijnstoerist | 25-10-16 | 21:56

@VerenigingVanDieven | 25-10-16 | 21:53
LOL

McMarx | 25-10-16 | 21:56

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 21:53
Dat zijn er dus niet "een paar" en die hebben dus allemaal een baan ingenomen. Terwijl er destijds gezegd werd dat het allemaal wel mee zou vallen.

Net zoals jij nu zegt dat het allemaal wel mee zal vallen. En dan kijken we nog even naar De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 21:26


Tja. Als je zelf de contradictie in je uitspraken niet ziet, dan kan ik er verder ook niks meer aan doen.
Over een paar jaar tegen je zeggen "zie je nou wel" zal meer bitter dan zoet zijn.

TeeJee | 25-10-16 | 21:55

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 21:45
Grootste leugen ever!! Aantoonbaar onwaar. Vraag het anders aan het verplegend personeel wat keer op keer is ontslagen en voor minder terug Mocht! komen. En dan roepen dat men het hier niet wil doen.
Jij spoort niet (of iedereen van jonko team DKS is knetterstoned en in de lachkick omdat men hier in de panelen ook nog eens diep op al jouw hersentrolsels ingaat)

Cobalt bomb | 25-10-16 | 21:54

@McMarx | 25-10-16 | 21:49
En wat doen we met sletten? Grab 'em by the pussy and make 'em shut up.

VerenigingVanDieven | 25-10-16 | 21:53

TeeJee | 25-10-16 | 21:48

Yep. Waarvan vrijwel alle Polen netjes belasting betalen en bijdragen.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 21:53

@mia | 25-10-16 | 21:48
Installeer de extensie en neem DKS op in de lijst van regauurders die je niet wil zien. Op het einde van de rit lees je enkel nog maar je eigen comments terug. Wat jij wilt.

McMarx | 25-10-16 | 21:53

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 21:45

Die "paar Polen" werkten veelal via Poolse uitzendbureaus onder het Nederlandse minimumloon, waarmee ze Nederlandse werknemers oneerlijk beconcurreerden. Denk ook aan Poolse vrachtwagenchauffeurs die voor bijna Poolse tarieven de Nederlandse chauffeur van de markt drukken.

BenBinnen | 25-10-16 | 21:53

Pierre Tombal | 25-10-16 | 21:37

Pak de statistieken erbij zou ik zeggen. Maar nogmaals. Oekraïne staat zo laag op het lijstje van kopzorgen dat dit verhaal belachelijk is.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 21:50

Misschien een idee voor een nieuwe tel-dinges voor op deze website:

'nog maar X dagen tot 1 November'

Wutbürger_ | 25-10-16 | 21:50

@ristretto | 25-10-16 | 21:38
Ik trek er net een open. Proost!
Je kan lullen wat je wil maar DKS nodigt menig reaguurder wel uit tot reactie en daar is klaarblijkelijk behoefte aan. Vermoeiend is wel ja.
*Eurotokkie missen doet*

McMarx | 25-10-16 | 21:49

Ik wordt zo moe van die Koreaanse slet kan hij niet in Korea de slet uit gaan hangen want dat gezeur van hem komt mij de strot uit.

mia | 25-10-16 | 21:48

BenBinnen | 25-10-16 | 21:33

Er zijn er dan ook maar een paar gekomen en vooral omdat notoire autochtone nietsnutten zich te goed vonden om het klusje te klaren. De meesten komen wat geld verdienen en gaan daarna naar huis om een huis te kopen en een leven te beginnen.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 21:45

Die partij van de achterbaksen gingen ook de uitslag respecteren, maar zijn al een paar maanden geleden in landverradersmodus gegaan. Het verdrag komt er dus gewoon met pro forma een andere kaft, gelijk het verraad van Lissabon (Opdat wij nooit vergeten, CDA, PvdA, D66, VVD, GL).

faz | 25-10-16 | 21:44

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 21:37
www.nrc.nl/nieuws/2016/03/22/terugkee...

Die kwamen voor de knaken DKS. En dat gaan ze ook blijven doen, men vindt namelijk wel weer een manier.
Net zoals al die asielzoekers die zogenaamd "er uit geschopt" worden, maar gek genoeg nog steeds rondwandelen in NL. Waarvoor we dus ook nog eens verplicht bed, bad en brood moeten regelen.

En nee hoor, ze komen geen baantjes halen; ondertussen zijn er 150.000 Polen waarvan ruim 80% een baan heeft. Een baan waar mensen zoals ProAsfalt dus niet meer aan komen.
Er zouden er maar een paar komen. Nou, er zullen vast ook maar "een paar" Oekraïners komen.


Ik vind het ronduit grappig dat jij je zo vasthoudt aan de regeltjes die NL zorgvuldig heeft vastgesteld, maar die elke keer weer een wassen neus blijken te zijn. Je wil feiten? Kijk eens door je raam, en realiseer je dat de feiten je allang ingehaald hebben.

Dat zijn de werkelijke feiten, van de echte wereld.

TeeJee | 25-10-16 | 21:43

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 21:37

You made my day. Het land uitgeschopt? Whoehahaha!

We hebben trouwens geeneens grenscontroles, dus zijn dezelfde dag weer in Nederland als ze dat willen.

Enneh: er is een tijd sprake geweest van Roemeense dievenbendes. Denk je dat die het land uitgezet zijn? Whoehahaha!

BenBinnen | 25-10-16 | 21:42

Pierre Tombal | 25-10-16 | 21:37
Ja dat gelooft ie zeker!

Cobalt bomb | 25-10-16 | 21:40

Piet, doe mij maar een Westmalle dubbel. Die slet blijft maar bazelen.

ristretto | 25-10-16 | 21:38

"We geven ongeveer 60% uit van ons nationaal budget aan vergrijzing."
@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 21:19

Pertinente onzin! Er zijn pak en beet drie miljoen Nederlanders in de leeftijd 65+, net zoveel als dat er mensen zijn die om al dan niet acceptabele reden een uitkering ontvangen vanwege het niet deelnemen aan het arbeidsproces. Ga jij hier nou met droge ogen beweren dat die groep jongeren die zonder uitzondering van werkelijk iedere toeslag gebruik maken de maatschappij beduidend minder kosten dan bejaarden die in veel gevallen goed voor zichzelf gezorgd hebben?

PS Je beseft toch wel dat je zelf ook ieder jaar een jaar ouder wordt?

Pierre Tombal | 25-10-16 | 21:37

TeeJee | 25-10-16 | 21:29

Oekraïners (en Russen) komen al jaren (als asielzoekers) en worden ook al jaren regelrecht het land uitgeschopt. Wat is je punt? Oekraïners kunnen en mogen niet werken in Nederland. Hebben geen recht op een uitkering of wat dan ook. Dat zijn de feiten. Wel of geen associatieverdrag daar veranderd niets aan.

Je moet jezelf op de feiten blijven drukken en die blijken toch echt anders.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 21:37

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 21:31

Dat zag je wel degelijk in je reaguursel van 21:19.

BenBinnen | 25-10-16 | 21:34

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:54
Hier kan ik best een eind in meegaan maar, als we niet oppassen zal dit snel voorbij zijn. Dat we ver zijn gekomen heeft alles te maken met het feit dat we in de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw kritisch waren. Veel positieve verandering waren ons deel. Dat lijkt nu een gepaseert station te zijn. Daar kan je bij neerleggen of tegen strijden.

McMarx | 25-10-16 | 21:34

Gepikt maar o zo geloofwaardig.... lees en huiver...

Perfecte volksvertegenwoordiger, mag blijven MH17 inzet voor koehandel van landverraders?

[De twee gabbers] Ogenschijnlijk loopt onze Minister President Mark Rutte te worstelen met een aantal zaken, maar in werkelijkheid is de oplossing allang gevonden.
Over de ruggen van de slachtoffers van MH17 zal het door de bevolking geweigerde Associatieverdrag met Oekraïne tóch worden ondertekend.

Voor de ogen van het publiek wordt weer een stukje acteerwerk van de bovenste plank weggegeven, vergelijkbaar met de komedie rond de Amerikaanse verkiezingen.
Op 6 april dit jaar ging Nederland naar de stembus om vast te stellen of de bevolking nu wel of niet wil dat ons land een Associatieverdrag met Oekraïne gaat tekenen.
Het antwoord was een luid en duidelijk “nee” en sinds die tijd heeft Mark Rutte een groot probleem, want dat verdrag moet er in het kader van de grotere plannen toch doorheen worden gedrukt.
Maar, met de verkiezingen volgend jaar voor de deur is het ook niet zo slim voor Rutte om de uitslag zomaar naast zich neer te leggen en toch gewoon te tekenen, want dat gaat dan weer net een stap te ver. Kennelijk begrijpt hij dat dan nog wel.
Daarom gebeurt er na het referendum helemaal niets, wringt Rutte zich in allerlei bochten door te komen met suggesties om dan de EU te vragen het verdrag wat aan te passen zodat de bezwaren van de bevolking dan weg zouden zijn. Wat klaarblijkelijk niet tot Rutte is doorgedrongen, of wel, maar volkomen genegeerd, is dat een "nee" ook gewoon "nee" betekent.
Afijn, met allerlei getouwtrek weet Rutte beslissingen voor zich uit te schuiven.
Dan, in de zomer van dit jaar wordt de oplossing gevonden die nu op dit moment wordt uitgevoerd.
Begin juli vindt er een tweedaagse NAVO top plaats in Warschau en daar wordt samen met de Oekraïense president Poroshenko de oplossing van het probleem bekokstoofd en wordt het script geschreven voor het toneelstuk dat nu wordt gespeeld.
De heren zijn na afloop zo gelukkig met de door hen gevonden oplossing dat ze zich laten fotograferen met beiden een grote glimlach op het gezicht.

xxx
En zo begint vorige week de eerste akte van dit toneelstuk:
Poroshenko zei donderdag dat hij Nederland bijzonder ter wille is geweest in de nasleep van de aanslag op vlucht MH17. Onder meer door ze de leiding te geven over het onderzoek. Maar, zo suggereerde hij, als Nederland niks terug doet dan is dat bijzonder ondankbaar. Het niet ratificeren door Nederland van het associatieverdrag met de EU zou een ’ongewenst precedent’ scheppen, waarschuwde Poroshenko. „Ik negeer die koppeling met MH17”, was Rutte kortaf.
Dan, deze week, een volgende akte van het toneelstuk:
Nederland heeft nog een slag te leveren met Oekraïne als ons land de plegers van de aanslag op MH17 zelf gaat berechten. Dat blijkt uit een brief van minister Van der Steur (Veiligheid en Justitie) aan de Tweede Kamer.
Ons land is nadrukkelijk in beeld als gastland voor de vervolging van de MH17-verdachten. Probleem daarbij is dat Nederland alleen rechtsmacht heeft over de Nederlandse slachtoffers, niet over alle slachtoffers. Die volledige rechtsmacht ligt bij Oekraïne, omdat de aanslag daar heeft plaatsgevonden. Om succesvol te kunnen vervolgen, zou Kiev die bevoegdheid moeten overdragen aan Nederland.
Het is de vraag of het daartoe bereid is, na de suggesties van president Poroshenko, die onlangs het MH17-dossier koppelde aan het Nederlandse ’nee’ tegen het associatieverdrag tussen de EU en Oekraïne. Eerder droeg Kiev de leiding van het onderzoek naar de aanslag over aan Nederland. Poroshenko suggereerde dat aan dergelijke bereidwilligheid een eind komt as Nederland het Oekraïne-verdrag niet invoert.
Vandaag speelt de derde akte:
Oekraïne doet een uiterste poging om de Tweede Kamer te overreden het associatieakkoord tussen dat land en de Europese Unie niet te blokkeren. De Oekraïense staatssecretaris Olena Zerkal van Buitenlandse Zaken bezoekt daartoe dinsdag het Binnenhof.
Zerkal is in het gezelschap van de Litouwse minister van Buitenlandse Zaken Linas Linkevičius, een warm voorstander van het verdrag. Ze hopen Nederland te bewegen het associatieakkoord toch te ratificeren, ook al stemde een meerderheid bij het referendum van afgelopen april tegen.
De oplossing:
Het één-tweetje dat door beide bloedbroeders in Warschau is bekokstoofd, is dat Oekraïne Nederland (zogenaamd) zodanig onder druk gaat zetten met de berechting van de daders van de ramp met MH17, dat hoe erg hij dat alles ook vindt, Rutte na lang wikken en wegen heeft besloten dat het belang van de nabestaanden en de berechting van de daders van MH17 zwaarder weegt dan het “nee” van de bevolking tegen het Associatieverdrag met Oekraïne.
Dat hij persoonlijk de handelswijze van Oekraïne ook betreurt, maar dat er nu eenmaal situaties in het leven zijn waar een compromis moet worden gesloten in het belang van het grotere geheel. Dat kunnen we dan met een gerust hart emotionele chantage van de bevolking noemen.
Wij krijgen de volmacht voor het berechten van de daders (die notabene formeel niet eens bekend zijn!) en in ruil daarvoor tekent Nederland het verdrag met Oekraïne. Dat wordt naar alle waarschijnlijkheid de vuile verraders-truc van Rutte.
De klok tikt:
Er is op 22 september een Kamerbrede motie aangenomen waarin de Kamer het kabinet verzoekt om voor 1 november met een antwoord op de uitslag van het referendum te komen. De andere 27 lidstaten van de Europese Unie hebben het associatieverdrag al goedgekeurd.
Het toneelspel kan nog enkele dagen duren, maar dan zal er links- of rechtsom een ontknoping komen. En wie weet, wordt door het schrijven van dit artikel het plan van het illustere tweetal wel aardig gedwarsboomd. Dat zou prachtig zijn.

Mich2007 | 25-10-16 | 21:33

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 21:26

"Er komen, sterker er kunnen helemaal geen miljoenen Oekraïners komen, geen Oekraïners om 'onze' baantjes te pikken."

Wellicht geen miljoenen, maar hoeveel het er wel zullen worden kan niemand zeggen. Werd er destijds over de Polen ook niet gezegd dat er maar een paar zouden komen?

BenBinnen | 25-10-16 | 21:33

Piet Karbiet | 25-10-16 | 21:06
Zet het bier niet te dicht bij de plempsels van DKS want hij is op stoom!
John de mol zou de verhalen van DKS voor wel 50 formats kunnen gebruiken. Het geloof in zijn eigen waarden en wereldaanzicht is stuitend en in de psychiatrie praktijk niet vaak vertoond!
-
Over belangrijke zaken gesproken: welk bier wil je?

Cobalt bomb | 25-10-16 | 21:32

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 21:31
Het enige waar wij het over eens gaan zijn is dat Rutte gewoon ballen moet hebben.

- JA
- NEE

Kiezen en door gvd.

TeeJee | 25-10-16 | 21:32

BenBinnen | 25-10-16 | 21:25

Dat zeg ik helemaal niet. Hoe kom je erbij? Ik zeg dat Rutte schijt moet hebben aan de uitslag van het referendum op basis van humaniteit, geopolitiek en handel. Punt.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 21:31

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 21:26
Die zorgvuldige immigratie bestaat niet onder onze huidige machthebber, noch onder EU.

En er gaan zeker wel Oekraïners komen. Het is een arm land, in burgeroorlog. En ze komen inderdaad niet voor een baan, maar dat wisten we ook allang.

TeeJee | 25-10-16 | 21:29

@tipo | 25-10-16 | 21:20

+1

Met sancties tref je burgers en bedrijven en zeker niet de potentaat die je probeert te bestrijden. Sterker nog: die krijgt een sterkere machtsbasis omdat hij schermen met de vijandigheid van buitenlandse mogendheden.

BenBinnen | 25-10-16 | 21:28

@VerenigingVanDieven | 25-10-16 | 21:21
Maar niet "welkom in mijn land" gaan zingen want gaat een averechts effect hebben.

McMarx | 25-10-16 | 21:28

-weggejorist-

kaasfondue | 25-10-16 | 21:26

@ProAsfalt | 25-10-16 | 21:22
Ah, dus u onderschrijft de conclusie uit onze voorgaande gesprekken, zoals ik die stelde in TeeJee | 25-10-16 | 21:19 ??

Mag hoor, maar als u liever een baan heeft moet u wellicht eens kijken of u niet ergens wat gewenste vaardigheden op kan duikelen.
Het klinkt misschien raar, maar er zijn heel wat bazen die geld over hebben voor iemand die iets kan. Dat zeg ik uit persoonlijke ervaring overigens, aangezien u dat ook altijd doet neem ik aan dat u me direct geloofd.

TeeJee | 25-10-16 | 21:26

TeeJee | 25-10-16 | 21:12

Hoe kom je erbij dat ik een advocaat ben voor massaimmigratie? Zorgvuldige immigratie zeker. De huidige instroom van asielzoekers zeker niet. Mijn stelling is vrij simpel. Als we al moeite hebben om Nederlandstalige Nederlanders aan de slag te krijgen moet je geen Afrikanen importeren. Maar dat staat geheel los van Oekraïne. Er komen, sterker er kunnen helemaal geen miljoenen Oekraïners komen, geen Oekraïners om 'onze' baantjes te pikken.

Het hele visumplicht geneuzel gaat nergens over. Criminelen komen toch en zijn er al en niets zal ze tegenhouden.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 21:26

@botbot | 25-10-16 | 21:24
Nee dat begrijpt u niet goed. Dat is Joris. Had wel een Duitse achternaam geloof ik.

VerenigingVanDieven | 25-10-16 | 21:26

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 21:19

Wat een suffe vergelijking. In de eerste plaats is educatie een investering en ouderenzorg en AOW een uitgave. In de tweede plaats is educatie een tijdelijke investering met beperkte duur en de kosten van vergrijzing lopen door tot de dood van het individu.

Dat die kosten eraan zaten te komen hebben we ruim aan zien komen. Dus om het maar bot te stellen: de afgelopen 70 jaar hebben *alle* kabinetten op hun handen gezeten en nu moeten we ten laatste leste nog even tienduizenden zo niet honderdduizenden mensen binnenlaten als noodgreep? Zei je nou net nog dat onze overheid het allemaal zo geweldig doet?

BenBinnen | 25-10-16 | 21:25

"Nee dan spraken we Duits of Russisch in een totalitaire staat met geen vrijheid van meningsuiting."
@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:29

Zonder bedoel je waarschijnlijk. Maar even afgezien van de taal, wat is volgens jou hier nu het verschil? We mogen dan eens in de zoveel tijd de poppetjes kiezen, maar om iets veranderen blijkt altijd door een of andere regel waar wij schijnbaar niks over te zeggen hebben onmogelijk gemaakt te worden. En wat die vrijheid van meningsuiting betreft: we weten hier zo ongeveer allemaal wel wie hier in dit land alles mag zeggen en wie erop mag rekenen daar direct op afgerekend te worden. Hou toch op met je Rusland-haat. De opperste Sovjet zetelde al jaren hier in Den Haag voordat ze naar Brussel verkaste.

Pierre Tombal | 25-10-16 | 21:25

@ProAsfalt | 25-10-16 | 21:19
Het maakt me niet uit wie die deur heeft opengezet, wel wie hem weer sluit. En de ongenode gasten de deur uitzet. Zodat het hier weer gezellig wordt. Dat heb ik gemist.

VerenigingVanDieven | 25-10-16 | 21:24

VerenigingVanDieven | 25-10-16 | 21:19
Begrijp ik het goed uit uw woorden dat Poetin hier de dienst uit maakt.

botbot | 25-10-16 | 21:24

Ik heb het je eerder gezegd Kees en ik zeg het nog een keer: ik vind je een landverrader die de autonomie van dit land naar de klote helpt. Graag nu de revolutie in Nederland en de guillotines op het binnenhof dan zullen we de "politici" even snel van hun eu geloof afhelpen.

eu=shit | 25-10-16 | 21:23

@TeeJee | 25-10-16 | 21:19
Het gaat niet om de persoon als mij maar wat de verschrikkelijke hedendaagse maatschappelijke tendens is en die is niet best.

ProAsfalt | 25-10-16 | 21:22

@ProAsfalt | 25-10-16 | 21:15
Ja, dat is zo, even aannemende dat uw morele kompas goed geijkt is en dat u uw geest niet laat breken. Vandaar het zingen.

VerenigingVanDieven | 25-10-16 | 21:21

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 21:19
En dan nog steeds is het CPB het niet met je eens dat immigratie de oplossing is.

TeeJee | 25-10-16 | 21:21

De Koreaanse Slet 21:14
Sancties zijn een slechte strategie. Werkte ook niet bij Assad, Hussein, dus hier ook niet.

Poetin heb je schaakmat als Nederland een vrijhandelsverdrag met Rusland afsluit, want dan is hij zijn machtsbasis kwijt.

Meer vrijhandel met corrupte landen is een betere strategie ter bestrijding van corruptie dan sancties. Maar dan ook echte vrijhandel buiten de overheden om en geen corporatisme.

tipo | 25-10-16 | 21:20

PS Heeft iemand al een motie van wantrouwen paraat voor morgen?

hotmint | 25-10-16 | 21:20

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 21:10

Wij functioneren inderdaad beter. Dat houdt in dat we een christelijke grondslag met invloeden uit de Verlichting en Romantiek en vervolgens ontkerkelijking hebben die ons van rationaliteit, relativeringsvermogen, ondernemingszin en arbeidsmoraal heeft voorzien.

Of dacht je werkelijk dat onze overheid in een willekeurig land hetzelfde resultaat zou kunnen halen? Ons land is goed georganiseerd omdat de mensen goed georganiseerd zijn en willen zijn.

BenBinnen | 25-10-16 | 21:20

@VerenigingVanDieven | 25-10-16 | 21:04
Dan rijst de vraag wie deed de deur open en wie zorgt ervoor dat de deur nog steeds openstaat?

ProAsfalt | 25-10-16 | 21:19

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 21:14
En ik heb de morele plicht jouw propaganda tegen te spreken. Alsof jij niet begrijpt dat door de eeuwen heen handel een vredesmiddel is geweest. Maar jij wil geen vrede met Rusland. Als WO3 uitbreekt hoop ik voor je dat je geen kinderen hebt die dit lezen.

VerenigingVanDieven | 25-10-16 | 21:19

D666, de *grondleggers* van de referendum wet.
.
Ja, toen er nog slechts *kuch* "gekozen" kon worden uit twee vrijwel identieke burgemeester kandidaten vonden ze het nog wel leuk, en hadden ze toch zo'n fijn democratisch gevoel.
.
Maar nu het *echt* ergens over gaat, en Oekraine is nog maar het begin, schijten ze bagger en draaien ze sneller dan de PvdA.
.
Bah!

hotmint | 25-10-16 | 21:19

BenBinnen | 25-10-16 | 21:14

Ik heb het over kosten. De vergrijzing kosten bakken en bakken met geld. We geven ongeveer 60% uit van ons nationaal budget aan vergrijzing. Ter vergelijking... Hoeveel investeren we in educatie? Precies.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 21:19

@ProAsfalt | 25-10-16 | 21:15
Hebben we het hier niet al eens eerder over gehad?

Toen was de conclusie geloof ik dat u eigenlijk maar verdomd weinig nuttige vaardigheden had en daarom aan het staatsinfuus ligt, maar ook dat u eigenlijk geen interesse had om daar nog iets aan te doen?
Maar dat u wel steen en been klaagt over de tewerkstelling waar u dus niet aan kan ontsnappen?

Zoiets was het. Corrigeer me gerust, maar dan graag zonder epistel over de grote boze bazen. Dat heb ik u ondertussen al 1000x zien schrijven.

TeeJee | 25-10-16 | 21:19

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:59
Voor zover ik weet is één Zwitser genoeg om een Zwitsers referendum geldig te laten verklaren, dan vind ik een opkomstpercentage van 31% nog heel redelijk.

ProAsfalt | 25-10-16 | 21:17

Geert regelt het wel :)

poepdoos | 25-10-16 | 21:16

@VerenigingVanDieven | 25-10-16 | 20:57
Als ik u goed begrijp denkt u dat Jetta Klijnsma (PvdA) met haar zweep slechter af is dan de onderdrukte ProAsfalt die de zweepslagen ontvangt. Klopt dat?

ProAsfalt | 25-10-16 | 21:15

VerenigingVanDieven | 25-10-16 | 21:08

Nee. Zoals ik meermaals zei. We zouden helemaal niet met tirannieke landen moeten handelen maar och het is niet anders. Wat mij betreft komt er een totale boycot op handelen met landen zoals Rusland en Saoedi-Arabië. Maar dat is niet de realiteit. Rusland voert actief oorlog in ons Europa en loopt ons qua alles voor de voeten. Rusland is geen vriend en een erger tiranniek kutland.

Het is belachelijk dat we het zover hebben laten komen. We hebben de morele plicht om de oligarchen en het kliekje van Poetin kapot te maken want de Russen verdienen beter.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 21:14

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 21:07

Er is helemaal geen probleem met de vergrijzing. Deze golf grijsaard is nu ongeveer 70 jaar oud en legt massaal het loodje over 10-15 jaar. De politiek heeft 70 jaar de tijd gehad daar een antwoord op te vinden. Blijkbaar was het allemaal niet zo noodzakelijk, want al in 1950 stelde Koningin Juliana dat het land vol, ten dele overvol was.

Er is een tekort aan huizen en aan ruimte, dus het is prima als de bevolking krimpt. Ik juich het zelfs toe.

Wat in ieder geval niet werkt is een tijdelijke geboortegolf opvangen met migratie, want migranten worden ook oud en om hen te vervangen heb je wederom een migratiegolf nodig. Als je kunt rekenen, dan snap je meteen dat dat het domste is wat je kunt doen. Of denk je dat Nederland makkelijk 30 miljoen mensen kan herbergen? En zou dat dan een prettiger land zijn om in te wonen?

BenBinnen | 25-10-16 | 21:14

Er is daar helemaal geen sprake van. Het gaat hier om visumvrij reizen en een handelsverdrag met extra clausules. Je praat dus poep.
@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:48

Praatte ik maar poep dan zou ik nu niet onder curatele staan van Jetta Klijnsma (PvdA).

ProAsfalt | 25-10-16 | 21:13

Hoor ik Kees vee daar zeggen dat hij DENKT de nee stemmers daarmee tegemoet te komen.
Kees vee heeft dan blijkbaar de gekke koeienziekte opgelopen.
Kees vee, ik leg het je nog een keer uit: ik heb nee gestemd tegen alles wat het verdrag inhoudt en alles wat Oekraïne voorsteld.
Dat hele corrupte, smerige Oekraïne kan me de xxxxxxx krijgen.
.
Mocht D66 alsnog de draai maken dan is Kees vee dezelfde ruggegraatloze leugenachtige schlappschwanz als die idioot van een Rutte.

Memek | 25-10-16 | 21:11

Met een nee stem gaat het verdrag gewoon door dus waar moet men zich druk over maken.
Wat dat betreft stelt de EU zich wel democratisch op de meerderheid van de EU landen willen dat het verdrag wel uitgevoerd wordt.
En dan komt Rutte met een dictaat dat niemand het verdrag uit mag voeren.
Als bestuurder van de EU zou ik mij ook bijna kapot lachen om zulke onnozelheid.

botbot | 25-10-16 | 21:11

@RabiaatRechts | 25-10-16 | 21:07
Inderdaad. Je had de keuze uit The Party, flavor: democratic en The Party, flavor: republican. Nu kun je ook kiezen uit Trump. In Nederland heb je ook maar 2 partijen: PVV + SGP, en de rest.

VerenigingVanDieven | 25-10-16 | 21:10

Zou wel, onbedoeld, het keerpunt kunnen zijn dat ons naar een Nexit zal kunnen leiden. Het zou mij niks verbazen als alles veel grimmiger gaat worden. Niet Franse stijl maar wel veel grimmiger.

Bokito ergo sum | 25-10-16 | 21:10

BenBinnen | 25-10-16 | 21:07

Onzin. We zijn rijk omdat we beter functioneren. Het bestuur, ondanks alle faal, heeft daar inherent direct mee te maken. Nederland is gewoon buitengewoon goed georganiseerd qua bijna alles. Je moet eens elders gaan wonen voor langere tijd en je snapt meteen dat Nederland superieur is.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 21:10

Zo'n Verhoeven zet hier zichzelf toch neer als totaal onbetrouwbare lul, hoe haal je het in je gekke hersens om zo te draaien in een tijd dat alles op internet opgeslagen en bewaard word .

Castor12 | 25-10-16 | 21:09

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:59
Weet je wat voor onze ondernemers een ramp is? De boycot tegen Rusland. En weet je wat ik jou kwalijk neem? Jij ziet het grotere plaatje. En dan doe je dit. Keer op keer.

VerenigingVanDieven | 25-10-16 | 21:08

-weggejorist-

RabiaatRechts | 25-10-16 | 21:07

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:54

"Onze democratie is superieur aan die van bijvoorbeeld de Verenigde Staten. Hier vormen we coalities en de gulle middenweg. Natuurlijk dat kost een boel. Maar wij zijn één van de meest rijke en stabiele landen ter wereld."

Het een volgt niet uit het ander.

Dat we rijk zijn is geen gevolg van ons superieure bestuur. We zijn relatief rijk ondanks al het gepruts.

Je hebt namelijk geen idee hoe rijk we zouden kunnen zijn geweest zonder ICT-gepruts, JSF-gepruts, Target2-gepruts, garantstellingen-gepruts, een halve eeuw immigratie-gepruts en zoveel-ander-gepruts.

Wat betreft coalities en de gulden middenweg: stellen dat er een gulden middenweg bestaat is gebaseerd op niets. Het resultaat is onder meer half privatiseren, bezit van cannabis legaliseren en de aanlevering en kweek niet, strenge regels voor migratie hanteren terwijl illegaal verblijf niet wordt aangepakt. Gelul van een clichémannetje.

BenBinnen | 25-10-16 | 21:07

BenBinnen | 25-10-16 | 21:

Nee. Onze grootste uitdaging zit 'm in de vergrijzing. Oekraïne staat niet en behoort niet te staan in de top duizend van problemen het heeft namelijk noch een positieve of een negatieve impact op 99% van de Nederlanders.

Ouderenzorg en ziektekosten aan de andere kant staan bovenaan in de toptien.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 21:07

-weggejorist-

Piet Karbiet | 25-10-16 | 21:06

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 21:04
Ach kijk, daar komen de Ad Hominems en het op de man spelen al weer.
DKS'je verslikt zich weer eens in de discussie, dus dan moet het dronken tokkie gescheld weer van stal.


Sneu hoor.

TeeJee | 25-10-16 | 21:05

@De Koreaanse Slet 20:46
Ja, laten we de Oekrainse maffia vragen om de Oekrainse maffia op te heffen. En dan geven we ze Nederlands belastingbetalersgeld als beloning. Briljant plan. Ik heb her helemaal vertrouwen in.

Zeker als de maffiabaas van Oekraine dreigt met het saboteren van het MH17-strafproces. Klinkt als een heel integer bestuurder.

Het is hierboven al gezegd: Je probeert Mussolini uit handen van Hitler te redden. Wat is je punt dan eigenlijk, behalve energie verspillen?

tipo | 25-10-16 | 21:05

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:59
Het grappige is dat alles wat je hier loopt te verkondigen juist in tegenspraak is met dat grote plaatje.

Dat grote plaatje is namelijk dat de EU geopolitiek bedrijft via een staat die in een burgeroorlog verkeerd en het geen enkel probleem vindt om daar wat welvaart van de EU-burger voor op te offeren.

Dat grote plaatje is namelijk dat we mochten stemmen omdat er sprake is van veel meer dan alleen handelsverdrag.


Je kan nog zo lang als een klein kind op de grond te lopen stampen, maar het FEIT is dat er een geldig referendum plaats heeft gevonden.
En het grote plaatje is dat de ondemocratische EU schijt heeft aan die uitslag, en behoorlijk schijt heeft aan jou.

Jij denkt dat we de boel daar gaan verheffen met onze "handel" en dat de EU daadwerkelijk ene fuck geeft of Oekraine wel of niet aan die lekker vage en vrijblijvende passages gaat voldoen?

In het beste geval ben je voor de EU een "usefull idiot".

TeeJee | 25-10-16 | 21:04

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:54
Nederland was stabiel. De wetten en regels, de normen en waarden waren toegespitst op Nederlanders, en het was goed. Tot onze bovengeplaatsten de deur openzetten voor barbaren, die lieten blijken daar schijt aan te hebben. Ja dan krijg je mensen als Wilders.

VerenigingVanDieven | 25-10-16 | 21:04

TeeJee | 25-10-16 | 20:51

Weer toon je aan dat je visieloos bent. Oekraïne heeft potentie. Heel veel mogelijkheden voor handel en nijverheid. Je kan niet verder kijken dan je neus lang is. Dat maakt dit soort discussies uitermate frustrerend. Zelfs op de basis van humaniteit en geopolitiek kan je niet verder kijken dan je neus lang is. En dan moeten we jou serieus nemen. Man mensen zoals jij rammen een land zoals Nederland de grond in onder drie lagen stront met je beperkte inzicht en je simplistische verbond.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 21:04

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:13

"Van alle uitdagingen die we nu en de komende decennia tegemoet mogen zien is een handelsverdrag en visumvrij reizen voor EU ingezetenen en Oekraïners toch echt wel een zorg op nummertje 1001 op de lijst."

Drogreden alert. Als B erger is dan A, dan hoeven we niets te doen aan A?

BenBinnen | 25-10-16 | 21:01

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:40

Levensgevaarlijke gekken zoals Manuel Barroso, Guy Verhofstadt en Frans Timmermans en hun duizenden discipelen? Je hebt gelijk.

BenBinnen | 25-10-16 | 21:00

TeeJee | 25-10-16 | 20:52

Nee dat vind ik niet. 30% (belachelijk) opkomst is amper behaald en daarvan stemde amper 60% tegen. Op basis waarvan? We staan internationaal voor lul en voor onze ondernemers is het een ramp. Je moet je hoofd uit je aars trekken en het grotere plaatje bekijken.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:59

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:29

"Anno 2016 is de wereld gigantisch veranderd qua alles en het is aanpassen of verzuipen."

Je zegt hier niets wezenlijks of feitelijks.

"Een land zoals Nederland moet meedoen met de andere kleine jongens omdat het anders helemaal niet meer meedoet. Dit was eigenlijk altijd al zo maar zeker nu is dit onontkoombaar."

Je zegt hier niets wezenlijks of feitelijks. Nederland stond in 2015 op plaats 13 van alle landen ter wereld qua GDP/capita. Nederland is een van de zes landen die de EU heeft opgericht.

"Geo-politiek gezien moeten we voormalige Sovjet staten losweken van het Kremlin omdat we anders met de gebakken peren zitten."

Dat is niet aan ons, maar aan die staten zelf. Als blijkt dat ze zelf hun rechtsstaat en democratie niet op orde hebben (hoeveel voorbeelden wil je?), dan is de tijd nog niet rijp om militaire, economische en financiële verbindingen aan te gaan.

"Als Poetin bereidt is om verdragen te verbreken en buurlanden binnen te vallen en nucleaire oefeningen te houden boven ons grondgebied dan kunnen we met zekerheid stellen dat deze dictator geen vriend is of ooit zal worden."

Turkije en de VS zouden volgens jouw regels nooit onze vrienden kunnen zijn of worden. Je meet met meerdere maten.

"Besef je maar al te goed dat als het niet voor Polen, Canadezen, Amerikanen en Britten was dat wij hier niet liepen te zaniken op een blog."

Wat wil je nou zeggen? Dat we tegen totalitarisme moeten zijn? Tegen ondemocratische regimes? Tegen ideologieën die mensen tegen hun wil een nieuwe volksaard opleggen? Want in dat geval dient de EU terstond afgebroken cq verlaten te worden.

BenBinnen | 25-10-16 | 20:58

@ProAsfalt | 25-10-16 | 20:45
Beste ProAsfalt, je denkt dat je het slecht hebt maar dat is relatief, stel je maar eens voor dat je zou moeten ruilen met kampcommandante Jetta. Die spastische behuizing zou nog je minste probleem zijn. Verder kan ik zingen aanraden, deden mijn voorouders ook.

VerenigingVanDieven | 25-10-16 | 20:57

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:29
Canada, Nieuw Zeeland, Zwitserland en Noorwegen hebben zo hun eigen, behoorlijk succesvolle, meningen over hoe groot het hoogste zelfbestuur idealiter is.

Doper | 25-10-16 | 20:54

VerenigingVanDieven | 25-10-16 | 20:39

Onze democratie is superieur aan die van bijvoorbeeld de Verenigde Staten. Hier vormen we coalities en de gulle middenweg. Natuurlijk dat kost een boel. Maar wij zijn één van de meest rijke en stabiele landen ter wereld. Wilders doet niet mee omdat hij niet mee wil doen. Wilders is geen politicus maar een activist, en een nogal luie activist, je kan zeuren en lullen wat je wil maar met alle mogelijke vervelende zaken die je maar kan bedenken is Nederland superieur aan vrijwel alle andere landen ter wereld.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:54

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:51
Geldige opkomst. Dus blijkbaar interesseert het genoeg mensen.

Weer een drogreden weg.

TeeJee | 25-10-16 | 20:52

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:46
Bakken met geld verdienen in een land wat in drieën verscheurd is, waar de infrastructuur hort en stoot en het een economie ter grootte van N-Holland heeft.


Tuurlijk DKS. Tuurlijk.

TeeJee | 25-10-16 | 20:51

TeeJee | 25-10-16 | 20:46

Niet bepaald. Ik ben fundamenteel tegen referenda en dus tegen het D66 wetje. Als het dan echt moet dan moet het gaan over zaken die van levensbelang zijn voor alle Nederlanders en dan is een opkomst van 70-80% en een absolute meerderheid een minimale voorwaarde. Dit hele referendum laat juist zien dat het 1.) Nergens over gaat en 2.) Dat het eigenlijk niemand iets interesseert.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:51

Het punt is dat er wereldwijd een agenda wordt afgewerkt. De koers op macro-economisch niveau is al bepaald, democratie is een illusie geworden, en daarom is de EU zo'n gedrocht zoals het nu is. Niks meer aan te doen vrees ik, totdat mensen echt een keer van de bank af komen om te laten zien dat ze het niet meer pikken.

Akiron | 25-10-16 | 20:50

wat een pleurispolitci zitten er ook. Ongelooflijk triest. Nooit krijgt een partij uit het huidige kabinet nog mijn stem.

Mesmer | 25-10-16 | 20:49

Maar natuurlijk! D666 is voor de democratie en referenda maar nóg meer voor Europa.
En als er pluche geregeld moet worden voor kereltje peggold dan is de keuze snel gemaakt!

Bon-sens | 25-10-16 | 20:49

ProAsfalt | 25-10-16 | 20:45

Er is daar helemaal geen sprake van. Het gaat hier om visumvrij reizen en een handelsverdrag met extra clausules. Je praat dus poep.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:48

De Walen lachen ons strak uit....

Rene046 | 25-10-16 | 20:47

*gaat achterover zitten, neemt een heerlijk biertje en kijkt naar overspannen Slettebak*

ristretto | 25-10-16 | 20:47

Alexander heeft in het Oekraïense criminele circuit grote vrienden. Wat had je gedacht?

metzonderzijwieltjes | 25-10-16 | 20:47

@@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:29
Geldig referendum
61% nee.

Dus als het volk een mandaat mag verlenen is het democratisch en terecht. Maar als het volk een geldig referendum houdt zijn zijn het zeurpieten?

DKS kan zo de volksverlakkerij in bij D666

TeeJee | 25-10-16 | 20:46

tipo | 25-10-16 | 20:39

In het associatieverdrag staat toch echt vrij duidelijk dat Oekraïne maffia, oligarchie en andere corruptie keihard moet aanpakken in ruil voor en met steun van de EU. Dit kost de Nederlandse belastingbetaler geen cent extra maar het is een herpositionering van uitgaven en inkomsten. Het blijft spijtig dat je niet instaat lijkt om je visie een treetje hoger te maken en te zien dat dit pure noodzaak is. Dit is nog steeds afgezien van het feit dat Nederlandse investeerders en bedrijven bakken met geld kunnen verdienen en dat het voor Pjotr met de pet in Oekraïne ook een beetje leefbaarder wordt. De westerse maatstaven zijn superieur in de wereld en daarom moeten we winnen. Het kleinzielige wereldje waar jij je kennelijk in bevindt met zorgen over pinda's en niemendalletjes bestaan niet in de grote mensenwereld.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:46

"(...) maar dat landsbelang en internationaal aanzien nu eenmaal belangrijker is dan de ongefundeerde mening van een zooitje zeurpieten."
@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:29

Ik zie niet in wat het landsbelang is - het belang voor het volk - met betrekking tot de komst van hordes gratis arbeiders uit Oekraïne en of dat de bedrijven verhuizen naar Oekraïne omdat daar de arbeid ook gratis is.

De enigen die ervan profiteren zijn de bazen omdat zij de loonkosten nog meer kunnen drukken.

Kijk maar naar de tuinbouw, transportsector en de bouw.

De Nederlanders zitten thuis of worden tewerkgesteld voor nop vanuit de bijstand mogelijk gemaakt door Jetta Klijnsma (PvdA) terwijl het verkiezingsprogramma van de PvdA in 2012 en zelfs die van 2017 anders behelst.

"Gij gaat fluitend naar het werk" zo stond in het verkiezingsprogramma van de PvdA in 2012 te lezen.
Zullen ze daarmee bedoelen dat je je Pools, Roemeense taal en straks de Oekraïnse taal kunt bijspijkeren?

ProAsfalt | 25-10-16 | 20:45

Die smeer Kees

Rene046 | 25-10-16 | 20:45

miko | 25-10-16 | 20:21

Hier heb je best een punt. Oekraïne is een corrupte teringbende. Maar aan de andere kant wat heb je liever... Controle en macht en hopelijk later echte vooruitgang of blijf je liever rommelen. Zie het zo. Als men een megalomane gek zoals Hitler toentertijd had aangepakt alvorens hij de fundamenten van de westerse beschaving permanent een deuk toediende was het dan niet beter geweest?

Levensgevaarlijke gekken zoals Erdogan, Poetin, Kim Jong Un, Trump enzovoort moet je vroegtijdig de macht ontzeggen want zodra ze die hebben gaan ze nooit meer weg.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:40

De Koreaanse Slet 20:29
Oekraine is een failed state. Waarom moet ik aan de maffia aldaar geld gaan geven via de Nederlandse fiscus? Hou toch op zeg. Omdat die maffia anders door Poetin wordt aangestuurd? Nou en? Die Poetin-maffia houdt iig zijn eigen broek op zonder Nederlands belastingbetalersgeld. Fijn. Scheelt ons weer een hoop verbrand geld.

tipo | 25-10-16 | 20:39

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:34
Inspraak? Lamenielache. De illusie van inspraak zeker, met onze 'parlementaire democratie'. Snap je meteen waarom ze Wilders haten. Die wil het spelletje niet meespelen.

VerenigingVanDieven | 25-10-16 | 20:39

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:13
Als het niet belangrijk is waarom ga je er dan zo lang over door?

VerenigingVanDieven | 25-10-16 | 20:35

XaleX_2 | 25-10-16 | 20:28

Democratie is te ver doorgeschoten door referendumwetjes van D66 en Groenlinks. Je kan niet stellen dat je democratie verdedigt door te stellen dat de overige 80% van het volk achterlijk is. Dit is namelijk precies zoals nazi-Duitsland begon. Dan kan je Godwin krijsen en vloeken en schelden maar het is wel zo. Het kwaad begint als goede mensen, die zwijgende meerderheid, niets doet tegen oprukkend kwaad. Je kan kotsen op de EU op Nederlandse politici op de regering maar nergens ter wereld hebben mensen zoveel inspraak in alles als hier. Nergens. Niet in Afrika. Niet in China. Niet in Rusland. Nergens is het beter dan in noord Europa.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:34

Het Koreaanse schuimbekken is al begonnen. Ik sla even over.

D.A.A.R. | 25-10-16 | 20:33

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:29
Wat een lap tekst. En niets zeggen. Dat is ook een kunst!

ristretto | 25-10-16 | 20:31

d' 8hØker | 25-10-16 | 20:13

Rationeel denken lijkt hier verdwenen te zijn. Het enige waar ik vooral veel moeite mee heb is dat Rutte niet gewoon zegt dat het jammer is maar dat landsbelang en internationaal aanzien nu eenmaal belangrijker is dan de ongefundeerde mening van een zooitje zeurpieten.

Zei ik mening? Ja. Inderdaad mening. Men is van mening over ditjes en datjes inzake dit en andere zaken maar deze zijn gebaseerd op een gevoel. Niet op feiten. En al helemaal niet op een toekomstperspectief. Anno 2016 is de wereld gigantisch veranderd qua alles en het is aanpassen of verzuipen. Een land zoals Nederland moet meedoen met de andere kleine jongens omdat het anders helemaal niet meer meedoet. Dit was eigenlijk altijd al zo maar zeker nu is dit onontkoombaar. Geo-politiek gezien moeten we voormalige Sovjet staten losweken van het Kremlin omdat we anders met de gebakken peren zitten. Rusland heeft namelijk een geheel eigen agenda en laten we eerlijk zijn als Poetin bereidt is om verdragen te verbreken en buurlanden binnen te vallen en nucleaire oefeningen te houden boven ons grondgebied dan kunnen we met zekerheid stellen dat deze dictator geen vriend is of ooit zal worden. De Tsaar van Rusland droomt van vergane glorie en is overduidelijk bereidt om alles op alles te zetten om dit waar te maken. Zoals we niet zitten te wachten op islamitische overheersing zitten we ook niet te wachten op Russische overheersing en o.a. Oekraïne, Moldavië en Georgië losweken uit de invloedssfeer van Poetin is daar een bewuste strategie voor. Dit nog eventjes afgezien van het feit dat elk land wat uit de klauwen van Rusland is gered, of dit nu voor of na 1945 was, qua alles een betere plek is geworden. Zie Polen, Oost-Duitsland of Tsjechië en ja besef je maar al te goed dat als het niet voor Polen, Canadezen, Amerikanen en Britten was dat wij hier niet liepen te zaniken op een blog. Nee dan spraken we Duits of Russisch in een totalitaire staat met geen vrijheid van meningsuiting.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:29

Democratie is nep. Het is een warme deken voor de ogen van het volk om ze blind en slapend te houden. Roep ik al jaren. Het volk mag eens in de vier jaar koekhappen tijdens de landelijke verkiezingen over triviale zaken die totaal geen invloed hebben op het systeem en al helemaal geen invloed hebben op Brussel en de geopolitieke machtsspelletjes. We hebben bijna dezelfde gekaderde vrijheid en beschikkingsrecht als een kistkalf die tussen de betonnen muren staat op een stalen vloer in zijn eigen stront.

XaleX_2 | 25-10-16 | 20:28

Laten we ons nou daadwerkelijk zo te grazen nemen door de anti-democratische heerschappen van de VVD en D66? Leugenachtige draaiers... simpelweg oplichters.
Mocht D66 Rutte uit zijn zelf aangestoken brand helpen en kiezen voor de EU boven de Nederlander, dan hoop ik, nee dan ga ik ervan uit, dat de electorale afstraffing in maart zijn weerga niet kent.

LaPetite | 25-10-16 | 20:27

Tsja... je gaat toch niet je toekomstige mooie baantje in Brussel, als burgermeester, commissaris, bobo ofzo verknallen door de wil van het volk te honoreren?

MacMiep.nl | 25-10-16 | 20:25

nei is nei

jeng | 25-10-16 | 20:25

Ik denk eerder dat D66 MET een kruisje tekent.

McMarx | 25-10-16 | 20:22

D66 kapituleert.
Verhoeven straks ambassadeur in Oekraïne en Pechtold een burgemeesterschap naar keuze.

de Voorzittert | 25-10-16 | 20:22

@Koreaanse slet. "De straat op gaan en blijf er staan" U bent werkeloos dat is nu duidelijk.

Imprimatur | 25-10-16 | 20:22

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:06
Oekraïne redden uit de klauwen van Rusland is zoiets als Mussolini uit de handen van Hitler halen.Het kan wel, maar wat is het punt?

miko | 25-10-16 | 20:21

Slet, hou eens op de democratische spelregels te veranderen. Het is volslagen helder dat Rutte het nee meteen naast zich neer had moeten leggen. Wat er nu gebeurt is gewoon illegaal. Dat past meer in jouw mafiastraatje. Ukrainestyle. Gefeliciteerd. Je hebt eindelijk ergens gelijk in gekregen. En een welgemeende vaffanculo.

ristretto | 25-10-16 | 20:18

Als dit parlement het AA ratificeert, dan zegt ze in wezen, dat de Nederlandse bevolking niet meer over haar eigen defensie gaat, niet meer over haar eigen begroting gaat en niet meer over haar eigen grenzen gaat.

Wij zijn dan een bevolking van een land dat niet bestaat, maar wel bestuurt wordt vanuit de bar in Brussel door dronken mongolen.

tipo | 25-10-16 | 20:17

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:13
toch jammer dat je de moslims er weer bij haalt bij zo'n serieus onderwerp als demokratieverkwanseling

kaasfondue | 25-10-16 | 20:16

@ De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:06

Je komt dus uit Noord-Korea, da's duidelijk nu, rationeel denken is je nooit aangeleerd

d' 8hØker | 25-10-16 | 20:13

Echt en serieus. Ga toch verdomme de straten op à la Maidan en blijf daar protesteren tot Rutte oprot en Nederland uit de Europese Unie vertrekt. Dan kunnen we meteen zien hoe groot de 'grass-roots' organisatie is en hoeveel mensen naarstig op zoek zijn naar verandering. Tot dan blijft het namelijk een beetje prediken voor eigen parochie en die wordt steeds kleiner naar het zich laat aanzien want er zijn nu eenmaal grotere problemen in de wereld. Van alle uitdagingen die we nu en de komende decennia tegemoet mogen zien is een handelsverdrag en visumvrij reizen voor EU ingezetenen en Oekraïners toch echt wel een zorg op nummertje 1001 op de lijst. Jeetje wees gewoon trots dat je D66 en Groenlinks met hun eigen achterlijke ideologie hebt kunnen trollen en laat het verder. Het is namelijk niet belangrijk. Echt niet.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:13

Alleen maar: NEE IS NEE. Moeilijk is het niet.

gouweouwe | 25-10-16 | 20:12

Vijftig jaar later is er weinig tot niets van de rebelse en democratiserende geest van het originele D66 over. Zonde.

Muggenmepper | 25-10-16 | 20:10

Zou Kees op z'n donder gehad hebben van Pechtold?

Willem van Rood | 25-10-16 | 20:09

Joh richt een politieke partij op. Oekraïne uit de klauwen van het Kremlin wrikken staat al decennia op de politieke agenda van het westen. Dit verdrag is daar onderdeel van gewoon omdat de Russen niet bekend staan als fijne kerels en omdat er best nog wat te verdienen valt. De mening van twee miljoen Nederlandse zeurpieten gaat daar echt niets aan veranderen. Hoe vervelend je dit ook vindt. Als je echt verandering wil dan moet je de straten op gaan en de meerderheid mobiliseren voor je doel (Nexit?) zodra je de meerderheid voor je hebt gewonnen mag je volledig je verantwoordelijkheid nemen voor het in de grond rammen van ons land.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 20:06

Kees takelt hard af in 070. Hij ziet er oud uit. Hopelijk wordt u ook oud. Besef dan dat het welvarende Nederland, anno 2016, slecht voor haar oudjes zorgt. Gaan we daar wat aan doen of verdiend dit Kabinet een standbeeld?

padbuffel | 25-10-16 | 20:06

Met Rutte doen we opkutte. Doe het dan ook.

Ronnie uit Helmond | 25-10-16 | 20:04

Rutte, de rapen zijn gaar, vreten lafbek

d' 8hØker | 25-10-16 | 20:03

Goh, je verwacht het niet.

ProAsfalt | 25-10-16 | 20:02

Welke partij mag de burgemeester de nieuwe van den haag leveren.Drie 66 keer raden.

van stampij | 25-10-16 | 20:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken