Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NSB Handelsblad en NSBNR zeggen 'Fuck de kiezer!' maar Das Volkskrant staat vierkant achter GeenPeil

volkskrantvierkantachtergeenpeil.jpgHet is de Week van de Waarheid voor Mark Rutte: aan het eind van deze week *moet* hij een antwoord op de uitslag van het GeenPeil-referendum hebben. Mag ook wel, na 200 fucking dagen draaien, tollen, spinnen en glijden. Terwijl Rutte deze week alles op alles gaat zetten in de achterkamertjes om de oppositiepartijen te paaien om hem te steunen bij aanpassingen aan het verdrag (waar geen enkele tegenstemmer op zit te wachten), nemen enkele media alvast hun voortrekkersrol als buklaven van de macht op zich. Vanmorgen belde GeenPeil-hater Gaap Jansen met VVD-fossiel Hans Wiegel om hem de gesloten vraag "Rutte moet gewoon zeggen 'Ik negeer de uitkomst van het referendum'" voor te leggen. Om daar uiteraard een bevestigend antwoord op te krijgen, wat door ochtendborrelaar Frans Wijnglas (VVD) met instemmende middelvingers richting het electoraat werd onthaald. 'Hee. Zo'n middelvinger hebben wij ook', dachten ze bij NSB Wilmerblad, dus schrijven zij in een anoniem hoofdredactioneel namens alles en iedereen die bij die krant werkt dat Rutte gewoon lef moet tonen, de kiezer de kolere moet wensen en lekker moet tekenen bij het kruisje. Nee, dán De Volkskrant. Misschien toch niet zo'n kutkrant als hoe het in dat ene liedje bezongen wordt, want in de Remarquebode krijgt de kiezer tenminste nog de ruimte om het NEE is NEE een warm democratisch hart toe te dragen. Lol @ poll - en zo is het.

Reaguursels

Inloggen

Ik zit ook niet Rusland goed te praten maar leg met voorbeelden uit dat ook de Amerikanen niet altijd te vertrouwen zijn.

Ze hebben tenslotte ook andere landen dmv niet bestaand bewijs overgehaald deel te nemen aan de MO Irakoorlog

Dus je weet dat ze graag andere landen erbij betrekken

mrXL | 25-10-16 | 13:01

kindapaas | 25-10-16 | 03:59

Dat er verschrikkelijk aan het oostfront is gevochten ontken ik niet. Maar je kan niet bepaald zeggen dat de Russen een bevrijdingsmacht waren. Waarom is dat zo moeilijk om te begrijpen? Stalin was in veel opzichten nog erger dan Hitler. Russisch revisionisme wil graag net alsof doen dat zijn de wereld hebben bevrijd van de nazi's maar de harde werkelijkheid is dat ze heel Oost-Europa hebben bezet en op gruwelijke wijze.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 12:08

Die Weisglas was ooit Kamervoorzitter. Heeft die flapdrol duidelijk een trauma aan overgehouden.

Skorzeny2017 | 25-10-16 | 11:49

KWESTIE OEKRAÏNE VERDRAG VRAAGT DAPPERE POLITICI kopt het NRC. Wij Vrije Palingen kunnen ons hier wel in vinden. In de rest van het stuk niet. Alleen moet je natuurlijk wel dappere politici hebben. Nu nog aankomen met het negeren van de referendumuitkomst is ruim mosterd na de maaltijd en getuigt van weinig visie bij onze MinPres, maar dat had hijzelf al toegegeven die niet te bezitten. Dan toch maar het "NEE" honoreren? Dat zou dapper zijn, al zal dat echter weer niet goed vallen bij zijn "vrienden" in Brussel en de Oekraïne, maar doet wel recht aan de wens van het Nederlandse volk. Op twee gedachte hinken is er hier niet meer bij. Maar waar zou Rutte dan de Nederlandse verkiezingen mee kunnen winnen op 15 maart 2017? Met zijn knopen te tellen en het "NEE" te honoreren door toch maar "Fuck you" tegen de EU en de Oekraïne te zeggen? Dit laatste eventueel gecombineerd met zijn aftreden gelijk Cameron, om daarmee recht te doen aan de kiezer, de naam van zijn partij, de EU en Oekraïne. Dat zou dapper zijn en misschien redt hij het dan nog volgend jaar. Heel misschien.

Een vrije paling | 25-10-16 | 10:24

als een paar walen een "handelsverdrag"met canada kunnen tegenhouden, een beschaaft land vol vriendelijke mensen, waarom zouden wij dan niet het "handelsverdrag"met de oekraine een land vol corrupte, geweldadige, kunststelende, vliegtuig neerschietende mensen kunnen tegenhouden?

pantera | 25-10-16 | 09:23

Weisglas: "Ik vind #Rutte ultieme poging moet doen in Brussel,mislukt dat : eens met #Wiegel: verdrag #Ukraine gewoon ratificeren"

Goede onderhandelaar die Frans, als je dat van te voren zegt, weet je ZEKER dat de EU gewoon nee zegt.

een_mike | 25-10-16 | 09:05

Misschien moeten die paar miljoen tegenstemmers even persoonlijk Rutte, plus alle fractievoorzitters, een mail sturen om te laten weten dat ze met Nee, Nee bedoelen. Anders foefelen ze het er toch door.

Qippie | 25-10-16 | 09:03

Laten we, wanneer Trutmans dat verdrag alsnog steunt, gewoon massaal weigeren naar de stembus te gaan in maart.Stemmen is dan namelijk volmaakt zinloos geworden, want dan is duidelijk dat men zich van de stembusuitslag of de wens van de bevolking geen reet aantrekt.

Wat zou er gebeuren wanneer niemand gaat stemmen?
Heeft iemand daar iets over?

mallekater | 25-10-16 | 08:14

Nederland is een tribunaal aan het inrichten voor MH17. Is dit voor de vorm? Want naar mijn weten zullen de echte schurken hier niet voor het hekje komen, maar is dit weer typisch iets voor de buhne.

Betweetert | 25-10-16 | 08:14

Jij hebt letterlijk geen idee waarom al die mensen op Maidan stonden. De corruptie komt uit Rusland. Dit hele verdrag is geënt om Oekraïne uit de corruptie en invloedssfeer van Rusland te trekken. Iets wat Russische en Oekraïense oligarchen niet leuk vinden. Snap je er werkelijk niets van?
De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 21:48

Ik kom weer es een heerschap getiteld " Koreaanse Slet" tegen.Een trol in nieuwe gedaante? Ooit in de Oekraïne
geweest? Er wel es over nagedacht wat "europa" in de Oekraïne heeft te zoeken? Man, man, man , wat ben je dom! Of , zoals ik zei: een trol. Ben ik er toch ingetrapt.:)

daytripper | 25-10-16 | 07:54

kindapaas | 25-10-16 | 03:59
"Tenzij dat ook allemaal Putinlovers avant la lettre zijn natuurlijk."

Je kunt natuurlijk ook een Pool, Hongaar, Roemeen, Tsjech of Sloveen vragen hoe vriendelijk hun bevrijders waren. Breek me de bek niet open wat de Russen allemaal hebben uitgespookt in Oost Europa. Het is niet voor niets dat Oost Europa de drijvende kracht is tegen Rusland.

the Jackdawn | 25-10-16 | 07:49

botbot | 24-10-16 | 23:48
"De Jappen waren gewaarschuwd, daarbij hadden zij ook bij de eerste bom kunnen capituleren."

Dreigen om een grote stad met burgers te vernietigen is een oorlogsmisdaad en valt niet goed te praten.

the Jackdawn | 25-10-16 | 07:40

De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 22:10

de slet is echt wereld vreemd, volgens mij gaat hij naar Soros seminars met zijn waan ideen.

RepubliekHolland1234 | 25-10-16 | 05:52

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 00:51
Probeer eens:
"The Third Reich at War" (Richard J. Evans)
"The Rise and Fall of the Third Reich" (William Shirer)
"Ostkrieg" (Stephen G. Fritz)
Tenzij dat ook allemaal Putinlovers avant la lettre zijn natuurlijk.

kindapaas | 25-10-16 | 03:59

@De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 20:59
Als ik niet beter wist zou ik zeggen dat jij voor Oekraïne werkt. Je antwoord nooit op de vragen over de consequenties voor onze landbouwsector.

Zoon van Boer | 25-10-16 | 02:03

@Nuchternederland | 24-10-16 | 22:31
De handelsverdragen waren en zijn er al. het gaat om de kleine vieze toevoeginkjes.

miko | 25-10-16 | 01:37

@von Strumpfhausen | 24-10-16 | 21:16
Het midden en klein bedrijf gaat geen cent extra verdienen aan de Oekraïne deal. de grotere bedrijven wel en die sluizen hun winsten met gemak weg.
verder krijg je met het visumvrij reizen dat veel kansarme deze kanten uit komen. het zou met de andere oost Europeanen ook niet zo een vaart lopen. *proest*Vrijhandel kan prima, daar hoef je geen politieke vrienden met elkaar voor te zijn.
Bovendien is Oekraïne een vrij arm land dat van zeer weinig betekenis is. Heeft weinig grote hoeveelheden grondstoffen dus niet erg interessant.
de handelsakkoorden zijn er al. Daar hoeft de rest niet voor bij. Ook al zou dat beteken dat we ze aan de Russen overlaten. we kunnen niet elk land helpen dus we helpen er geen een.
Gaan we binnenkort Pakistan ook er bij nemen omdat India moeilijk tegen ze doet?

miko | 25-10-16 | 01:34

@botbot | 24-10-16 | 23:12
Onzin, de Amerikanen lieten de Russen hun tanden zien. Japan lag al op de grond en kwispelde nog een beetje. De twee atoom bommen waren gewoon ordinair kopschoppen.
Men had die bom ook op een minder groot doel kunnen gooien om te laten zien dat ze erg krachtig waren.

@botbot | 24-10-16 | 23:56
Nee niks kletspraat, hij heeft gelijk.

miko | 25-10-16 | 01:26

@De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 20:59
Precies, die moeten we niet bestrijden want niet ons probleem. Goed voorbeeld.

miko | 25-10-16 | 01:22

@De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 21:48
Tuurlijk, joh . De corruptie komt uit Rusland wij arme eerlijke Oekraïners hebben er part noch deel aan. Flikker op, corrupte landen zijn corrupt van de top tot de bodem of andersom.
Laat ze dat eerst eens regelen voor we verdragen met ze sluiten over politieke eenwording.
Jezus, hoe naïef kun je zijn.

miko | 25-10-16 | 01:20

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 00:53
Er zijn ergere dingen als corruptie. Amerika probeert Europa onder de bus te gooien. Geen verdere uitleg vandaag, er moet morgen weer gewerkt worden.

VerenigingVanDieven | 25-10-16 | 01:01

@VerenigingVanDieven | 25-10-16 | 00:38
Wat een achterlijke stelling. Alles wat je maar kan bedenken dat 'corrupt' of 'slecht' is aan onze samenleving staat in het niets met wat de dagelijkse gang van zaken is in Rusland.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 00:53

@VerenigingVanDieven | 25-10-16 | 00:10
Om het eigenlijk anders te stellen. Vanwaar komt de gedachtegang dat de Russen iemand bevrijd hebben? RT.com? Want ik kan hier niemand vinden die dat beaamt.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 00:51

@De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 00:26
Tijden veranderen snel, Slet. De vijand van gisteren is de vriend van morgen, en de vriend van gisteren is de vijand van morgen. Your friendly superpower has gone insane. Now the villain has to save the world.

VerenigingVanDieven | 25-10-16 | 00:38

Grappig. Het NSB Handelsblatt is sinds enige maanden gejorist uit Huize Wentelteefje, maar er ligt hier nog een aanbieding voor twee weken gratis Volkskrant - wellicht moet ik ze toch nog een kansje geven.

Rotter dan het huidige NSB Handelsblatt kàn het gewoon niet zijn.

EefjeWentelteefje | 25-10-16 | 00:37

@Kris | 25-10-16 | 00:14
Het ligt denk ik iets dieper. Rutte kiest voor veilig, voor rustige wateren. Dat komt in de meeste gevallen neer op het handhaven van de status quo, ook wel genoemd 'treuzeltactiek'. Alleen heeft hij zich daardoor nu tussen Scylla en Charybdis gemanoeuvreerd.

VerenigingVanDieven | 25-10-16 | 00:28

@VerenigingVanDieven | 25-10-16 | 00:10
De Japanners waren geenzins van plan om zich ooit over te geven. Ik ben het wel met je eens dat Nagasaki en Hiroshima oorlogsmisdaden waren. Zo ook de brandbommen op Dresden of Tokio. Maar dat staat in het niets tot wat de Russen deden tegen hun eigen bevolking en later de Polen, Tsjechen, Slowaken en Duitsers.

De Koreaanse Slet | 25-10-16 | 00:26

Tsja... Rutte denkt aan 1 ding en dat is zijn carrière in Brussel.... als hij onze nee officieel mededeelt dan kan hij het daar wel vergeten. Dit is een leuke test of hij voor eigen belang over lijken gaat....

Kris | 25-10-16 | 00:14

@botbot | 25-10-16 | 00:06
Japan had eigenlijk al verloren, dus gooien we er maar 2 atoombommen op. Makes perfect sense!

VerenigingVanDieven | 25-10-16 | 00:10

VerenigingVanDieven | 24-10-16 | 23:59
Dat is absoluut onwaar, er zijn genoeg bewijzen in diplomatieke stukken.
De meur.

botbot | 25-10-16 | 00:06

De rest lees ik morgen wel ik ga meuren.

botbot | 25-10-16 | 00:02

@botbot | 24-10-16 | 23:56
Het is algemeen bekend dat Truman niet te lang wou wachten met de tweede atoombom omdat anders de kans bestond dat Japan zich al had overgegeven.

VerenigingVanDieven | 24-10-16 | 23:59

Misschien was 3 dagen ook iets te kort voor overgave. Convenient.
VerenigingVanDieven | 24-10-16 | 23:53
Kletspraat.

botbot | 24-10-16 | 23:56

@botbot | 24-10-16 | 23:48
Het zijn wel degelijk oorlogsmisdaden, ook al is er niemand vervolgd. Winnen heeft zo z'n privileges. En je kunt niet gewaarschuwd worden voor iets wat nog niemand meegemaakt heeft. Misschien was 3 dagen ook iets te kort voor overgave. Convenient.

VerenigingVanDieven | 24-10-16 | 23:53

Gelukkig waren de bommen op Nagasaki en Hiroshima toen nog geen oorlogsmisdaden, evenals de brandbommen op Dresden...
mrXL | 24-10-16 | 23:41
En dat kunnen ze nooit worden.
De Jappen waren gewaarschuwd, daarbij hadden zij ook bij de eerste bom kunnen capituleren.

botbot | 24-10-16 | 23:48

"VerenigingVanDieven | 24-10-16 | 22:46

De Russen stuurden hun criminelen. Bewust. Het ging ze dan ook niet om bevrijding. Zie 'the rape of Berlin' je moet eventjes je haat wegleggen en de werkelijkheid aanschouwen. Er is niets goeds gekomen van Russische inzet.
De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 22:53"

En als je eens op de Obersalzberg was geweest, inclusief bustour, dan had je kunnen horen hoe de Geallieerden als beesten tekeer gingen in Duitsland.

Gelukkig waren de bommen op Nagasaki en Hiroshima toen nog geen oorlogsmisdaden, evenals de brandbommen op Dresden...

mrXL | 24-10-16 | 23:41

mrXL | 24-10-16 | 23:26
En de bondsdag werd tot die tijd ook buitenspel gezet Dwars door Berlijn werd door de Amerikanen een muur gebouwd waar ze later de Russen de schuld van gaven.

botbot | 24-10-16 | 23:34

@botbot | 24-10-16 | 23:22
Nou nou helaas zeg, anders hadden we het tweede ontwerp nooit kunnen uitproberen. En dat zou jammer zijn...

VerenigingVanDieven | 24-10-16 | 23:27

@MarcS | 24-10-16 | 21:55
Yep. Voor kapitalen. Letterlijk. Maar dit neemt niet weg dat Rusland geen bevrijder was maar een bezettingsmacht.
De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 22:11"

Hahaha... Duitsland is tot 1996 gedeeltelijk bezet geweest door Amerika... Google maar eens op "Obersalzberg"

en.wikipedia.org/wiki/Obersalzberg

Sukkel!

mrXL | 24-10-16 | 23:26

En de Koreanen sturen hun sletjes. Man man, wat ga je weer tekeer als een dolle: niemand behalve jij de grote Koreaanse slet weet hoe de wereld in elkaar zit. Ondertussen heb je al drie op een rij: Brexit ging nooit lukken, belachelijk, Engeland zinkt de volgende dag in de Noordzee. Not. We gingen nooit het aantal referendumaanvragers halen. Never. Not. Genoeg aanvragers. We gingen nooit de kiesdrempel halen en als we het gingen halen zei iedereen ja tegen de Oekraïene. Not. En de kiesdrempel gehaald en 61% nee. Not dus.
Wie wint volgens jou de presidentsverkiezingen in de VS? Maakt niet uit wat je zegt, je weet bijna wel zeker dat het de ander wordt. Met zoveel politiek verstand als jij wordt het leven simpel.

ristretto | 24-10-16 | 23:25

VerenigingVanDieven | 24-10-16 | 23:16
Ja, ze hadden zich na de eerste bom kunnen capituleren maar dat wilde die jongens daar niet.
Helaas was er een tweede bom nodig om ze alsnog tot capitulatie te dwingen.

botbot | 24-10-16 | 23:22

@botbot | 24-10-16 | 23:12
Ja nee, eigenlijk was die atoombom een zegen voor de Japanners, ja anders hadden we ze allemaal moeten afmaken met hun vervloekte eer etc...

VerenigingVanDieven | 24-10-16 | 23:16

VerenigingVanDieven | 24-10-16 | 23:02
Moet je eens opletten hoeveel levens hiermee bespaard zijn met de zelfde gang hadden die Jappen nu nog gevochten.

botbot | 24-10-16 | 23:12

Wat zou Jan Roos dan hebben bedoeld toen hij ondervraagd over het referendum zij dat dat hele Ukraine verdrag hem geen ene flikker kon schelen maar dat het hem ging om de rol van de EU aan de kaak te stellen (even los van de vraagstelling van het NRC)?

devil13 | 24-10-16 | 23:03

@De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 22:53
Hé is je oma soms persoonlijk bevrucht toen? Dan begrijp ik je wel. Maar laat ik je vertellen, die 2 atoombommen op burgerdoelen waren ook niet lief.

VerenigingVanDieven | 24-10-16 | 23:02

De Russen bevrijden geen landen maar bezetten ze dat flikte ze vroeger en dat doen ten heden dagen nog.
Als men de stelling aan gaat dat je niet aan een corrupt land mag leveren dan vallen er wel meer landen af.
Maar goed er zijn nu eenmaal mensen die zich bewust of onbewust laten gebruiken door de lange arm van Poetin.

botbot | 24-10-16 | 22:59

De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 21:49
De Sovjet Unie verloor 13,4% van zijn bevolking, bijna 24 miljoen mensen. De USA en Canada verloren respectievelijk 0,5 miljoen en 0,04 miljoen mensen (0,32%, resp. 0,40%). Doe zelf maar even de rekenexercitie van de impact van die omvang.
De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 21:48
En waarom zouden wij de sores van een corrupt Oekraïne op ons nek moeten nemen En waar is de uitleg dan gebleven om ons dat even helder te maken dat het dus daar feitelijk om ging? Er zijn vast betere wegen om Oekraïne bij te staan. Daar hoeven we geen handelsverdrag voor op te tuigen met onderdelen die feitelijk een geo-politieke signatuur hebben.

Buerman | 24-10-16 | 22:58

pomtiedom | 24-10-16 | 22:01
Volledig onjuist. De rechter gaat niet over de rechtmatigheid van de wet. Een aantal wetten is strijdig met de grondwet, maar niemand kan er iets tegen doen. De verdere lagen in het systeem die een noemenswaardige rol zouden kunnen spelen zijn afgegleden naar partijpolitiek en baantjes jagen.
Weisglas stelt hier gewoon nog even zijn baantje veilig door tactisch even een scheet te laten.

ViveLaRevolution | 24-10-16 | 22:55

VerenigingVanDieven | 24-10-16 | 22:46

De Russen stuurden hun criminelen. Bewust. Het ging ze dan ook niet om bevrijding. Zie 'the rape of Berlin' je moet eventjes je haat wegleggen en de werkelijkheid aanschouwen. Er is niets goeds gekomen van Russische inzet.

De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 22:53

De naam NRC Handelsblad verbasteren tot NSB Handelsblad, moeten we daar echt van onder de indruk zijn?

Pace | 24-10-16 | 22:52

@De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 22:27
Ieder volk doet dingen in oorlogstijd waar ze in vredestijd niet trots op zijn. De Russen zijn geen uitzondering. Het heten niet voor niet oorlogsmisdaden. Het zit ook in onze natuur. Dat maakt jouw focus op Rusland in deze wel degelijk een vorm van demonisering.

VerenigingVanDieven | 24-10-16 | 22:46

De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 22:20
Nee hoor. Ik wordt ook niet boos op mijn oude moedertje als ze iets vergeten is.
Om het bij de discussie te betrekken dat is het probleem.
Dat bevrijden was natuurlijk leuk, maar je kunt niet 70 jaar daar op blijven teren.

Graaf van Egmont | 24-10-16 | 22:38

Als het verdrag als puur handelsverdrag was opgesteld, was ik misschien niet tegen geweest.
Om dat er nu nog van te maken, is te laat. Dan zou het om de verkeerde redenen aangepast worden.
GeenPeil was tevens een Nee tegen de anti-democratie. En nu even wat aanpassen lijmt de democratie niet meer.

Nuchternederland | 24-10-16 | 22:31

@VerenigingVanDieven | 24-10-16 | 22:16
Nee. Van demoniseren is hier geen sprake. De Russen stuurde geen frisse jongens maar de verkrachters en criminelen. Zo rollen ze daar. Van bevrijding is geen enkele sprake.

De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 22:27

@pomtiedom | 24-10-16 | 22:16
Dat blijft een punt van discussie. Maar het blijft tevens apert en onjuist om de Russen het krediet van bevrijding te geven. De Russen hebben namelijk helemaal niemand bevrijd. En tegelijkertijd kan je heel duidelijk en simpel stellen dat zonder 'operation lendlease' de Russen verslagen waren. Gewoon omdat de Duitsers al in Moskou zaten en ze enkel terug konden slaan met staal, wapens en vooral veel geld uit Amerika en het VK.

De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 22:25

@Graaf van Egmont | 24-10-16 | 22:15
Want? Je bent pissig omdat ik de Polen en Amerikanen vergeet?

De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 22:20

@De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 22:10
Daar ben ik van op de hoogte (je mist een 't' en een 'n'). Maar dat doet niets af aan het feit dat Hitler's strategie strandde op Rusland. Het is onzinnig de offers van de Russen in WO2 te vergeten. Stop demoniseren. Demoniseren is aangeleerd.

VerenigingVanDieven | 24-10-16 | 22:16

@De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 22:10
Incorrect, de Duitsers hebbend de zwaarste verliezen geleden aan het oostfront en zonder de Russen (en daarmee meer dan het halve Duitse leger weg uit West-Europa) zou een invasie waarschijnlijk niet zijn geslaagd. Dat de Canadese, Amerikaanse en Britse troepen toevallig ons land hebben bevrijd zegt niet alles over de inspanning van die landen in het grote plaatje.

pomtiedom | 24-10-16 | 22:16

Hè hè, we hebben je echt gemist Slet. En al meteen goede argumenten. De Canadezen en de Britten hebben ons bevrijd. Een grotere dooddoenner bestaat er volgens mij niet meer.

Graaf van Egmont | 24-10-16 | 22:15

Rutte gaat gewoon tekenen. Lees: "Nederland wil rechtsmacht van Oekraïne voor MH17" quote: "Om succesvol te kunnen vervolgen, zou Kiev die bevoegdheid moeten overdragen aan Nederland. Het is de vraag of het daartoe bereid is, na de suggesties van president Poroshenko, die onlangs het MH17-dossier koppelde aan het Nederlandse ’nee’ tegen het associatieverdrag tusen de EU en Oekraïne."
.
Allang uitgedacht, Rutte moet tekenen om het "onderzoek" te redden, daar zullen de Nederlanders het wel mee eens zijn denkt hij.

Short | 24-10-16 | 22:14

@Claude_Vieaul | 24-10-16 | 21:20
U begrijpt dat als Rutte dat doet dat dat ernstige gevolgen heeft voor de geloofwaardigheid van NL bij het maken van afspraken in de toekomst? Je hebt een slechte onderhandelingspositie als men weet dat je woord aan te onderhandelingstafel weinig waard is en door het thuisfront onderuit kan worden gehaald. Hetzelfde geldt voor de Belgen momenteel, slagkracht en besluitvaardigheid is een groot probleem in de EU en dit maakt het alleen maar erger. U zou het ook niet fijn vinden als b.v. de afschaffing van roaming-kosten in de EU kon worden tegengehouden door een of ander vaag provinciebestuur in Oostenrijk omdat zij toevallig not wat aandelen hadden in een zendmast in een skigebied. Democratie moet niet teveel versnipperd raken met veto-recht voor allen.

pomtiedom | 24-10-16 | 22:13

@MarcS | 24-10-16 | 21:55
Yep. Voor kapitalen. Letterlijk. Maar dit neemt niet weg dat Rusland geen bevrijder was maar een bezettingsmacht.

De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 22:11

@VerenigingVanDieven | 24-10-16 | 21:55
Ik geloof dat je niet zoveel hebt meegekregen van geschiedenis. De Britten en Canadezen waren de dappere helden die ons hebben bevrijd. De Russen verkrachte Berlijn. Letterlijk. Je moet Russen niet in een positie van valsheid zetten want daar maken ze graag optimaal gebruik van.

De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 22:10

Ik geloof het pas als het in het NRC staat

lingo star | 24-10-16 | 22:08

@RepubliekHolland1234 | 24-10-16 | 20:22

Die is er al vlak bij, een originele uit de Franse revolutie, bloedspetters er nog op, in museum de gevangenispoort.

debeterweter | 24-10-16 | 22:07

@ad melkert | 24-10-16 | 21:59
Zodra de PVV een partijprogramma van meer dan 10 regels heeft opgesteld mogen ze ook aanschuiven

pomtiedom | 24-10-16 | 22:06

@Negatyfus | 24-10-16 | 21:53
De enige reden waarom 'nee' heeft gewonnen is omdat het ja kamp thuis is gebleven om de kiesdrempel niet te doen laten (ik ook, er is namelijk al namens mij voor het verdrag gestemd door de tweede kamer, onzinnig om van het volk te eisen om alles wat door de tweede kamer onder de hamer komt alsnog middels referendum te bevestigen).

Als 1/3 van de kiezers die in April ja hebben gestemd dat ook hadden gedaan was er niets aan de hand en werd het gewoon geratificeerd. De referendumwet deugd niet en moet verdwijnen, in ieder geval in de huidige vorm.

pomtiedom | 24-10-16 | 22:05

Het was een raadgevend referendum. Het Kabinet heeft waar mogelijk in Brussel geprobeerd het verdraag aan te passen maar als dat niet gaat, gewoon ratificeren. Het 'slechts' een advies van 2/3 van 30% van de kiesgerechtigden = ca. 3 mln, bij lange na niet de meerderheid van NL die tegen dit verdrag heeft gestemd. Daarbij moet deze referendumwet gewoon verdwijnen. Aangezien men niet met de kiezer kan debatteren komt er nooit een compromis op tafel waartegen men wél ja kan zeggen. Er zijn al mechanismen in NL die wetsvoorstellen van de 2e kamer kunnen overrulen, namelijk de eerste kamer, raad van state, de rechterlijke macht en internationale instanties. Meer dan voldoende waarborg met mensen die wél kaas hebben gegeten van de materie.

pomtiedom | 24-10-16 | 22:01

Is er ook een site die bijhoud hoeveel minuten aandacht partijen/politici krijgen bij de Publieke omroepten?. Volgens mij is de ProPvdA-PRmachine al weer op volle sterkte aan het werk (de zogenaamde strijd om het voorzitterschap is ook een bewuste PRstrategie). Straks Samson al weer bij NieuwsUur.

ad melkert | 24-10-16 | 21:59

Frans Wijnglas die het eens is met Hans Wiegel. T is alsof mijn opa het eenß is met zijn schoonvader.

Allebei met pensioen en de vut en denken dat de wereld 40 jaar heeft stilgestaan.

Bon-sens | 24-10-16 | 21:56

@De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 21:49 - natuurlijk, Duitsland was ook wel verslagen als ze niet op meerdere fronten tegelijk hoefden te vechten. De geallieerden hebben voor de lol kapitalen aan wapens etc aan Rusland geschonken.

MarcS | 24-10-16 | 21:55

@De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 21:49
Zonder de Russen sprak je nou Duits. Niet dat dat nou zo verkeerd zou zijn. Lügner.

VerenigingVanDieven | 24-10-16 | 21:55

Waarom mag het Volk niet reaguren bij de Volkskrant? Gewoon in de bijkeuken je bek houden bij die linkse stadsadel. Zo kennen we de schijn-elite weer.

Piet Karbiet | 24-10-16 | 21:54

ik ben verschrikkelijk bang voor een 5/6 partijen stelsel (hoewel deze ligt wel eerder op hun bek) weet wat je doet in maart geef die aso.s geen kans

witchmaster | 24-10-16 | 21:54

"Gewoon ratificeren" aldus Matglas, een fijne man en tevens doorgewinterd rasdemocraat.

Negatyfus | 24-10-16 | 21:53

Roadblock | 24-10-16 | 21:17

Och als je inhoudelijk niets te melden hebt toch? Hier komen geen revolutionaire mensen. Hier komen laffe mankinderen met een grote internetwaffel en weinig feitenkennis of inhoud maar erger geen daadkracht. Waar zijn de grote demonstraties. Dat is geen mening maar een observatie. Er zit geen daadkracht in de reaguurders.

De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 21:53

De uitspraken moeten vooral gezien worden in het licht van de komende verkiezingen. Oude VVDmastodonten die Rutte willen helpen om nu maar daadkrachtig te zijn en fuck dan maar kiezer want jij bent de leider. De strategie van de PvdA/de Volkskrant is: laat Rutte maar lekker (en nog langer) bungelen, dat is alleen maar goed voor ons. Het gaat hier eigenlijk helemaal niet meer om de uitslag van het referendum sec.

ad melkert | 24-10-16 | 21:52

Ik kan niet zeggen dat Nederlanders beter verdienen dan de huidige regenten. In maart stemt de overgrote meerderheid tenslotte toch weer gewoon op de VDD/PvdA/CDA/D66/GL eenheidsworst.
Mensen die denken dat het gezapige stemvee van mening zal veranderen vanwege een middelvinger van Rutte zijn niet goed bij hun hoofd. Er is geen enkele reden waarom de dommige apathie bij de meerderheid het volk opeens om zou slaan in zorgen over de vrijwel volledig vernietigde democratie. Rutte en cum suis weten dit maar al te goed.
En dat was tenslotte grotendeels het doel van het referendum. Niet om dit wanstaltige verdrag met een corrupte bodemloze put tegen houden, maar om aan te tonen dat er van de Nederlandse democratie vrijwel niets meer over is. We hebben er lang op moeten wachten, maar het bewijs daarvan volgt zoals verwacht binnen een week.

Lagging | 24-10-16 | 21:51

VerenigingVanDieven | 24-10-16 | 21:24

Er is geen Rus gestorven voor mijn vrijheid. In tegendeel de Russen hebben het hele Oostblok bezet met nog meer repressie. Je moet niet liegen.

De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 21:49

miko | 24-10-16 | 21:13

Jij hebt letterlijk geen idee waarom al die mensen op Maidan stonden. De corruptie komt uit Rusland. Dit hele verdrag is geënt om Oekraïne uit de corruptie en invloedssfeer van Rusland te trekken. Iets wat Russische en Oekraïense oligarchen niet leuk vinden. Snap je er werkelijk niets van?

De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 21:48

De VVD en NSB negeerders van het referendum vinden ineens iets anders
wanneer 'het volk' iets anders had gekozen
Referenda = ok, maar alleen als het de ivoren torenbewoners toevallig zo uitkomt

Tobi | 24-10-16 | 21:47

Misschien voelt het ook een Bertje als 'we doen als Geensteil toch niet zo ter zake'?

hfakker | 24-10-16 | 21:45

Rutte heeft een grote blunder begaan. Als hij twee weken na het referendum bekend had gemaakt dat hij het volk hartelijk had gedankt voor hun mening maar dat hij als regeerder besloten had dat het beter voor Nederland was om te tekenen bij het kruisje, dan had hij zich staatsman getoond. Tegen deze tijd was de storm allang gaan liggen en tegen TK2017 had niemand er nog om gepiept.
.
Nu is hij bokkelul-de-luxe.

marcoplarco | 24-10-16 | 21:44

hotmint | 24-10-16 | 21:33
Waarschijnlijk Arjan van Veelen, ziet eruit als de vaste OpEd op pag. 2 (normaliter door Heijne maar die is tijdelijk pleite of zoiets)

Gen. Maximus | 24-10-16 | 21:42

(Wjselijk maakt de schrijver van dit stukje fopjournalistiek zich niet bekend. Ik zou het wel graag willen weten, om hem/haar voor altijd te negeren)

hotmint | 24-10-16 | 21:33

Wat een ontluisterend stukje in de NRC,
waar de 2.5 miljoen tegen stemmers worden afgedaan als een "digitaal" (ongenuanceerd) "nee".
Met vervolgens de oproep aan de regering om er toch maar een digitaal "ja" van te maken.
.
En waarom? Er wordt in het artikel *nergens* gerept over de voors en tegens van een "ja" of "nee".
Alleen in de laatste alinea staat zonder onderbouwing de kreet:
"... schreeuwt het huidige geopolotieke klimaat om een samenwerkingsverdrag tussen de EU en Oekraine."
.
Shame on you, NRC! Dit is _geen_ journalistiek.

hotmint | 24-10-16 | 21:31

Ik blijf het merkwaardig vinden hoe alle -normaliter o zo pacifistische- linkse progressievelingen ineens veranderen in oorlogshitsers als het om dat verdrag met Oekraïne gaat. Zie ook weer dat NRC artikel: ".... het huidige gespannen geopolitieke klimaat schreeuwt om het samenwerkingsverdrag". Come again?

Die gespannen geopolitieke toestand is vooral ontstaan door de stalen ring van containment die na de koude oorlog zo nodig om Rusland moest worden gelegd. Vooral vanuit de yanks. Ook zoiets, normaal vindt men in diezelfde doelgroep geopolitiek zoals bedreven door de USA maar vies bah en jakkes. En nu lopen ze ineens slaafs aan de leiband? Hoe werkt dat dan in godsnaam in die hoofden?
En wanneer is het eigenlijk mode geworden dat "dappere politiek" synoniem staat aan het negeren van burgers? Was het ancient régime dan ook een dappere bestuursvorm? En Pol Pot ook, for that matter? Godskolere zeg.

Gen. Maximus | 24-10-16 | 21:30

@De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 20:59
Voor die vrijheid zijn ook Russen gestorven. Verder vind ik jouw vergelijking van Rusland met daesh zelfs onder jouw niveau.

VerenigingVanDieven | 24-10-16 | 21:24

Verbaast me niets. Mijn broer is ook heel erg voor democratie zolang het maar wel met zijn mening strookt. Zo rolt oud-links.

Spinazi | 24-10-16 | 21:24

@devil13 | 24-10-16 | 20:36
Voor mij ging het om het gedeelte waar Oekraine volledige toegang krijgt tot onze markt maar praktisch gezien eindeloos tijd heeft om hij standaard te laten voldoen aan EU regels. Dat gaat alle boeren in West-Europa heel erg veel geld kosten omdat het heel erg oneerlijke concurrentie betreft. Mijn gok is eerder dat de bedoeling is om onze eigen boeren er uit te drukken voordat het te duur wordt en zo hele onze voedselproductie overnemen is uiteindelijk het doel. Ik wordt er niet vrolijk van de gedachte dat een multinational de macht krijgt om ons op water en brood te zetten.

Zoon van Boer | 24-10-16 | 21:21

Aanmatigende stelling van de hoofdredactie van NRC.
Alsof een ratificatie de geo- politieke spanning kan verminderen.

Baardvansinterklaas | 24-10-16 | 21:21

Rutte tekenen bij het kruisje = lef tonen?
Die andere EU landen de groeten wensen met het verdag en de wens van het volk volgen.. dat zou pas lef tonen zijn.

Claude_Vieaul | 24-10-16 | 21:20

De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 21:05
Wat die je hier eigenlijk als je zo'n negatieve mening hebt over de gemiddelde reaguurder van geenstijl.
Is het niet meer gezellig op POWNED, of zijn ze je eeuwige betweterigheid en het uitschelden van mensen die een andere mening hebben zat?

Roadblock | 24-10-16 | 21:17

@tipo | 24-10-16 | 21:05

En natuurlijk als belastingbetaler op kan draaien voor de mislukte avonturen van een paar multinationals in failed state zoals de Oekraine waar dergelijke zogenaamde handelsverdragen in essentie voor bedoeld zijn.

von Strumpfhausen | 24-10-16 | 21:16

Weet goed wat je met je laatste stem doet!

Normpje | 24-10-16 | 21:16

@De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 20:53
Wat een enorme onzin. polen is een land met toekomst,potentie en een goede hardwerkende bevolking en een redelijk functionerend landsbestuur. Oekraïne is niks van dit alle.
Als je tegen Poetin bent moet je het zeker zijn tegen dat walgelijke land dat bol staat van corruptie.
Het zal me werkelijk aan mijn reet roesten wat Poetin er mee wil.

miko | 24-10-16 | 21:13

tipo | 24-10-16 | 21:05

Leugens en drogredenen. Als je ooit zaken gedaan had in Rusland weet je dus al dat je zonder een associatieverdrag met Rusland nooit eerlijke en vrije handel kan drijven met die boeven. Je liegt hier dus.

De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 21:11

-weggejorist-

arc-en-ciel | 24-10-16 | 21:06

Weis(n)glas met zij corrupte maatje (vastgoed) Wiegel begrijpen nog niets van hoe een democratie behoort te werken, het zijn dus jarenlang de kakkerlakken van beide kamers geweest.
En het zijn beide, u raad het al, VVDers de neoliberalen, die de hele middenklasse hebben weggevaagd.

He lallende , brallende zuipschuiten NEE betekend NEE denk eens binair. trek jullie terug, jullie tijd is voorbij neem een glas en een sigaar en als toetje de pil van Schippers.

Chinook Elsevier | 24-10-16 | 21:06

tipo | 24-10-16 | 20:59

Onzin. We betalen jaarlijks een contributie aan de EU om de voordelen te mogen genieten. Dat is een percentage van ons BNP. Dan kan je eventueel schermen met Griekenland maar dat was wederom weer om onze banken te redden en vrijwel niets kost de belastingbetaler extra. Wat wel zo is is dat de verzorgingsstaat onder druk komt te staan. En terecht we geven meer uit aan ouderen en ziekenzorg dan wat dan ook. Zelfs ons AOW stelsel kunnen we niet ophoesten. Hoog tijd voor verandering dus. Maar over dat soort zaken hoor je niemand hier. Het zal iets met de gemiddelde leeftijd van de reaguurders te maken hebben. Het gaat namelijk voor deze mensen niet om handel of de toekomst maar puur over hun eigen leventje.

De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 21:05

De Koreaanse Slet 20:59
Mooie vrijheid is dat, waar je geen geld mag verdienen aan eerlijke en vrije handel met Russen, maar wel verplicht geld moet geven aan Oekrainse biljardairs.

tipo | 24-10-16 | 21:05

Rutte heeft zich sufgedraaid, komt er niet uit en dan wordt het gevaarlijk. Een sufferd in het nauw..

073Cab | 24-10-16 | 21:04

Ratificeren
Iets met ratten en de tyfus
Ongezien dat is.

HA, BIER!1! | 24-10-16 | 21:04

Frauderen voor de jihad nu op npo2 klinkt wel als een bindende kijktip.

jip_86 | 24-10-16 | 21:04

Muxje | 24-10-16 | 20:50

Het gaat helemaal niet over de inhoud van het verdrag. Het gaat om dat gedeelte van het volk wat zich bedreigd voelt door globalisering en daar niets mee kan. Met het verdrag is niets mis. Het gaat om associatie met de EU waarin Oekraïne in ruil voor steun moet ontsnappen uit de klauwen van het corrupte Kremlin. Afgezien van het feit dat het jou niet positief of negatief benadeeld hoe kan je daar tegen zijn? Dat is zoiets als zeggen dat we de Taliban of Daesh niet moeten bestrijden want niet ons probleem. Maar het probleem is dat als je totalitaire regimes zoals Rusland of Daesh niet sloopt dat het voordat je het weet voor je deur staat. Of geniet je niet van de vrijheid die je hier hebt? Want daar hebben we hard voor gevochten namelijk.

De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 20:59

@De Koreaanse Slet 20:43
Het AA treft iedere Nederlandse belastingbetaler. Die hebben ook allemaal gestemd, omdat zij zich belanghebbende voelen. Daarom was de opkomst ook niet zo hoog, want we hebben te veel linkse uitkeringstrekkers zoals u en te weinig belastingbetalers zoals ik.

tipo | 24-10-16 | 20:59

@Mark_D_NL | 24-10-16 | 20:29

Nope... WW3

von Strumpfhausen | 24-10-16 | 20:55

@devil13 20:36
Nee, de NRC zegt dat de referendumuitslag niet het Nederlandse belang dient, zonder dit uit te leggen.

Tevens doet de NRC alsof het referendum over een vrijhandelsaccoord tussen de EU en Oekraine ging. Was dat het geval geweest, dan was het uiteraard niet referendabel, want een exclusieve EU-bevoegdheid geweest.

De NRC snapt de wereld gewoon niet en is het domste krantje uit de kiosk. Maar wat wil je, als het door een Belg gerund wordt.

tipo | 24-10-16 | 20:54

Mark_D_NL | 24-10-16 | 20:29

Nee het is Poetin terug in zijn hok schoppen. Schoothondje Trump betekent gewoon dat Poetin zijn gang kan gaan. Want och. Toen hij kwam voor Oekraïne zei je niets want je was geen Oekraïner. Toen hij kwam voor Polen zei je niet niets want je was geen Pool. Toen hij kwam voor Duitsland zei je niets want je was geen Duitser. Toen kwam hij voor jou en was er niemand meer om het voor je op te nemen.

We hebben dit allemaal al gezien. Het klassieke stereotype landverrader zonder principes die zich maar al te graag in een onbegrijpelijk net van negativisme laat vangen door de eerste beste 'sterke man'.

De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 20:53

Sinister-President | 24-10-16 | 20:44
Frans Weisglas is bij mij al jaren geleden door de mand gevallen.

Roadblock | 24-10-16 | 20:51

@devil13 20:36: Het ging wel degelijk deels over de inhoud. Maar daarnaast ook over Europa, en dan met name de manier waarop dit soort verdragen tot stand komen, onze invloed daarop, en het mandaat waaronder de eurocraten werken.

Muxje | 24-10-16 | 20:50

Mark Rutte was al, en Frans Weisglas is nu ook, definitief door de mand gevallen.

Sinister-President | 24-10-16 | 20:44

Inderdaad. Verdrag gewoon ratificeren. Het heeft totaal geen zin om een zooitje boosmensen tegemoet te komen over iets wat ze letterlijk niet treft. Niet in positieve zin of negatieve zin. En als ze vinden dat ze wel gelijk hebben dan gaan ze maar massaal de straten op met honderdduizenden om te protesteren. Kom nou. We gaan eens in de vier jaar naar de stembus en dan kiezen we volksvertegenwoordigers die als enige taak hebben om ons te vertegenwoordigen dat is de fundamentele basis van onze democratie. Linkse grapjes zoals raadgevende referenda passen niet in dat systeem. En nu we toch bezig zijn kunnen we ook een kiesdrempel in gaan stellen voor al die splinterpartijtjes? Het is toch om doodmoe van te worden.

De Koreaanse Slet | 24-10-16 | 20:43

Nog even en de deelname aan die Volkskrantpeiling komt boven de opkomst bij het referendum uit!

paulvink | 24-10-16 | 20:43

Eigenlijk is de NRC van mening dat de politiek gewoon rücksichtsloos verder moet marcheren. En ondertussen is deze krant verbaasd dat Donald Trump, m.i. een ongeleid projectiel, het bij een groot gedeelte van het Amerikaanse electoraat zo goed doet.

therealbraindump | 24-10-16 | 20:42

De eerste de beste aanleiding om tegen de EU te ageren was het verdrag met Ukraine. Het ging dus nooit om de inhoud van het verdrag, maar om een signaal af te geven dat we het niet eens waren met de koers die de EU vaart. Dat Ukraine de pech had om als eerste op de agenda te staan was jammer voor ze, het werdt uiteindelijk een nee. De poll van NRC gaat dus eigenlijk meer over wat we met de EU aanmoeten dan wat we met het EU-UA verdrag moeten doen, dat was ook de insteek van GeenPeil volgend Jan Roos.

devil13 | 24-10-16 | 20:36

Reken maar dat ONZE premier Rukke van het allerbeste kabinet sinds de Hunnen met een intelligente oplossing komt. Mij krijg je niet gek!

McMarx | 24-10-16 | 20:29

Oekraïne Verdrag ratificeren + Clinton als president = Oorlog in Europa.

Mark_D_NL | 24-10-16 | 20:29

Ik zal wel weer heel dom zijn, maar waarom schreeuwt het geopolitieke klimaat in godsnaam om ratificatie NRC? Gaan jullie dan werkelijk met angst en beven naar bed, hopend dat Putin niet stiekem in het hoekje van je kamertje staat? En denken jullie dan echt dat juist ratificatie die koude oorlog niet dichterbij zal brengen?

Lood om oud ijzer | 24-10-16 | 20:23

Dit is ons systeem en het heet democratie. Volgens mij, de best of the rest.
We weten dat de uitslag niet bindend was.
Ik stem mijn leven lang al sociaal liberaal. Maar na het grondwet nee van 2005 en het referendum nee van dit jaar, besef ik des te meer dat de democratie in ons land failliet is.
Stemmen is nutteloos. Bindende referendums lijkt de toekomst voor een land buiten de EU. (zie Zwitserland)
Laten we gokken op een Nexit. Rutte gaat natuurlijk overstag (referendum uitslag negeren) en in maart is iedereen het weer vergeten. Behalve de reaguurders die gaan strijden voor een Nexit. Ik teken alvast.
Opa Ben

papillon46 | 24-10-16 | 20:22

wilt u de guillotine terug voor democratie of niet?
laten we er een neerzetten op het binnenhof, gewoon als KIND REMINDER #1.000.000 van de burgers naar de regenten.

RepubliekHolland1234 | 24-10-16 | 20:22

En die flut peilingen van de Hondt waarin de VVD net zo groot is als de PVV lachwekkend.

mierus | 24-10-16 | 20:20

-weggejorist en opgerot-

quazi | 24-10-16 | 20:19

Every Dutch politician has a decision to make: Either you are with us - the Dutch people - or you are with the tyrants.

tipo | 24-10-16 | 20:18

Het "handelsverdrag" met Oekraïne mag in de prullenbak, maar CETA en TTIP zo snel mogelijk tekenen en per 1 januari 2017 in laten gaan.

Dutch_Holland | 24-10-16 | 20:18

Alsnog ratificeren zou inderdaad nogmaals bewijzen dat als Rutte iets belooft hij precies het tegenovergestelde gaat doen.

Muggenmepper | 24-10-16 | 20:17

En dan te bedenken dat Weisglas verdomme voorzittert van de Tweede Kamer is geweest. Ronduit stuitend. Zal samen Wiegel geheid onderdeel zijn van de VVD pr-machine zijn maar dat kan dan ook prima: deze week in de peiling van 24 naar 27. Dit land wil gewoon voorgelogen en beduveld worden. Wen er maar aan.

de Voorzittert | 24-10-16 | 20:16

In Den Haag zitten er maar weinig mensen die hun baantje danken aan echte democratie. Dus dat ze op je gestemd hebben. Rutte is ook niet door rechtstreekse stemmen aan de macht gekomen, maar door partijpolitiek en vriendjes.
Vandaar dat hij graag doet wat Brussel zegt, want hij weet hoe dat spelletje werkt.

crankshaft | 24-10-16 | 20:15

Wachten tot na de verkiezingen en dan instemmen.

landlopertje | 24-10-16 | 20:15

Dat wordt dan lachen bij #tk2017. Vvd net zo groot als gristenunie

zeiksmurf | 24-10-16 | 20:14

Nivelleren op 1 bij de PvdA. NSB handelsblad krijgt er een lekloel van.

Ronnie uit Helmond | 24-10-16 | 20:09

De digitale Azijnbode heeft andere lezers dan de old-school PvdA lezers van de dode-bomen versie.

daytripper | 24-10-16 | 20:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken