Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ojee. Witte chauffeur gooit zwarte vrouw uit bus

Ondertussen. In het Onrendabelen Vervoer. RACIST GOOIT SURINAAMSE VROUW UIT DE BUS!! NS-BUS luidt de titel van deze vage onboard video. Of de uitdebus-gooier echt een racist is en/of de mevrouw echt Surinaams, dat weten we allemaal niet. Waarom mevrouw haar rit moet beëindigen wordt niet echt duidelijk. De lokatie is onbekend, en welke trein er is uitgevallen waardoor de NS bussen moest inzetten, weten we ook al niet. Maar daar komen we allemaal achter, als DWDD, StandpuntNL, NOS Journaal, Radar, Zembla, Brandpunt, Jeugdjournaal, Pauw, Nieuwsuur, Buitenhof zich massaal, wekenlang en jubelend op deze video storten.

Reaguursels

Inloggen

Was dat nou Sylvana Simons? Zwart rijden is niet netjes.... o het woordje zwart is zeker weer racistisch?

Cuddle | 18-10-16 | 20:51

"... zich massaal, wekenlang en jubelend op deze video storten."

Dat is echt waar. Bij Joop waren ze al blij. Ik zou liever de aanleiding weten, dan kan alles weer terug in de juiste proporties. Want waarom zou je alleen blanke mensen de bus uit mogen gooien bij wangedrag?

Mark van Leeuwen | 18-10-16 | 13:05

Die kopers toch:
hminkema 18 oktober 2016 at 01:40
Het blijft een beetje raden, omdat u & ik duidelijk informatie missen over de precieze toedracht, maar dit is wat ik in de video waarneem.

1. Mevrouw beklaagt zich over iets dat in haar ogen een kennelijke misstand is. Heeft te maken met een persoon die buiten de bus een hamburger eet (en wellicht daarom de bus is uitgezet) en een persoon die niet de bus is uitgezet, terwijl die ook een hamburger eet.

2. Een persoon die zo’n ongelijke behandeling waarneemt, mag zich mondeling beklagen, binnen de grenzen van het redelijke. Als ik als blanke bij een Turkse bakker kom en ik zou twee euro voor een brood moeten betalen en een Turk éen euro, mag ik me ook beklagen. Maar ik mag niet alle broden door de winkel gooien of een steen door de ruit smijten.

3. De chauffeur gooit de spullen van de vrouw uit de bus en zegt haar de bus te verlaten. Ik geloof niet dat de chauffeur daartoe bevoegd is, tenzij er duidelijk sprake is van gewelddadig of anderzins extreem hinderlijk gedrag. Aan zulk extreem gedrag maakt de vrouw zich niet schuldig; ze beklaagde zich en is in een heftige conversatie geraakt met de chauffeur zonder dat duidelijk is wie de meeste olie op het vuur gooide. Immers, de chauffeur had zich ook – professioneel – kunnen openstellen voor de klacht, zonder dat hij het er mee eens was.

4. De toon die de chauffeur aanslaat en de houding die hij aanneemt (“Eruit!” “En nu ga je eruit ook!” (pakt de vrouw vast) “Hoppa!”) zijn volstrekt ongepast. Hij treedt duidelijk buiten zijn bevoegdheden. Als dit uw vrouw of zus overkwam, dan zou u dit nooit goedkeuren.

5. De vrouw vraagt op rustige, zelfs gedweeë toon bij herhaling om de naam van de chauffeur. Hij geeft die niet. Dat is opnieuw tegen de regels. En die regels zijn er niet voor niets. Bij elk dienstverlenend bedrijf moeten klanten beschermd worden tegen wangedrag van medewerkers, die zich desgevraagd identificeren.

6. De passagier achter de mevrouw vindt het nodig zich met de kwestie te bemoeien met een zinloos commentaar: “Er zijn genoeg mensen die tegen u instemmen (?)”. Een Duitser vraagt op luide toon om opheldering. De grimmige stemming neemt toe.

7. Dan voegt zich een lange Nederlander bij het gezelschap die de chauffeur wil ‘helpen’. Zijn ‘hulp’ bestaat uit schreeuwen naar en intimideren van de mevrouw (“Deruit!” “Ik grijp je bij je lurven en dan eruit!”).

8. De mevrouw laat zich niet zomaar uit de bus zetten op – in haar ogen (en in die van veel anderen) – onterechte gronden. Ze kondigt aan dat ze de politie wil inschakelen bij dit conflict. Dat is haar goed recht. Iedereen die zich bedreigd voelt, mag de politie te hulp inroepen. Dat hoort de chauffeur ook te weten, als professioneel dienstverlener. Ze wijst er op dat ze een vervoerbewijs heeft en wil op die titel normaal vervoerd worden. Op de beschuldiging dat ze stennis maakt, herhaalt ze op beheerste toon haar klacht (“U laat iemand buiten staan en u laat niet/hier iemand een hamburger eten”).

9. Mevrouw wordt door omstanders te verstaan gegeven dat ze ‘geen behoorlijk Nederlands spreekt en haar mond moet houden’ en dat ze ‘hier te gast is’ en dat ‘wij zijn zat van u gewoon’. Dat noem ik niet alleen onjuiste, maar ook discriminerende uitspraken. Niet alleen spreekt mevrouw prima Nederlands, met een licht Surinaams accent, maar ook weten de omstanders niets van haar nationaliteit of verblijfstitel. Dik kans dat mevrouw in Nederland geboren is of tot Nederlander genaturaliseerd is. Zulke mensen zijn geen ‘gasten’ met speciale gedragsregels: volgens onze eigen Grondwet is iedere ingezetene voor de wet gelijk. Zelfs als mevrouw slechts een tijdelijke verblijfsstatus zou hebben, dan nog heeft ze dezelfde normale rechten als u en ik, en dat is maar goed ook.

10. Niettemin voeren de betrokken mannen de bedreiging uit: de vrouw wordt met harde hand uit de bus gezet. De mannen hebben daartoe al helemaal geen bevoegdheid. De chauffeur verschuilt zich laf achter hen (“Ik kan dat niet doen”). Het intimiderende “Gooien we d’r deruit of niet? Flikker haar deruit”, “Deruit!” “Eruit!” vanaf 2:46 mag wat mij betreft juridisch bestraft worden.

Dus sorry, lieve mensen, ik kan in deze droevige kwestie niets anders zien dan dat een vrouw die zich beklaagt over wat in haar ogen een misstand is, onprofessioneel en intimiderend behandeld wordt door een chauffeur die zijn bevoegdheid bij herhaling overschrijdt, en die passagiers met laakbaar gedrag jegens de mevrouw het ‘vuile werk’ laat opknappen door de mevrouw uit de bus te duwen, nadat hij zelf haar spullen uit de bus heeft gegooid.

Ook als je huidskleur of achtergrond uit de kwestie weglaat (wat ik niet zou doen), is wat mij betreft duidelijk dat de chauffeur en de omstanders zich hier schandelijk hebben gedragen.

Hilarisch

MrEA | 18-10-16 | 11:46

Die laatste klonk als een loepzuivere " 'raus!!!"

hfakker | 18-10-16 | 11:06

Tegen vrouwen en kinderen durven ze wel.

Kaan78 | 18-10-16 | 09:15

Een zwarte zwartrijdster?
Of een gekleurde medepassagier met een te grote muil zonder kaartje?

mallekater | 18-10-16 | 08:48

Etnisch geprofileerd natuurlijk. Dan krijg je dit hè. kuch...

Jan Gordelroos | 18-10-16 | 08:37

Ze wou zelf met het proletenvervoer, dan moet je niet zeuren als het niet gaat zoals je hoopt. Dat is meer regel dan uitzondering.

Vout | 18-10-16 | 07:22

Het verlangen van autochtone Nederlanders om dit massaal te doen (waarbij de bus uiteraard een metafoor voor Nederland is) is zo groot dat de blijdschap bijna uit de video spat.

Toontje50 | 18-10-16 | 07:04

Filmpje uit 2011 ! Maar het is nooit te laat om lekker ongenuanceerd je bek open te trekken en je gal te spuwen . Hebben we geen filmpje uit 40-45 ?

alshetware | 18-10-16 | 05:43

catomar | 17-10-16 | 22:25
Nou, dat hoeft niet per se. Het zou ook kunnen dat de rest allemaal achter de chauffeur gaat staan, omdat ze gewoon zo snel mogelijk naar huis willen. Dat wordt moeilijk als ze de chauffeur buiten zetten.

quigg | 18-10-16 | 04:40

Iedereen heeft het maar over haar hamburger, maar de chauffeur heeft het toch echt voornamelijk over haar gedrag... hier was meer aan de hand.

Krantlezer | 18-10-16 | 03:18

Pritt: je bent Joop.nl vergeten.

Draaikolk | 18-10-16 | 02:54

Waarschijnlijk wilde Gerda Havertong de bus naar Sesamstraat nemen

Mark zit te Dutten | 18-10-16 | 02:52

"Waarom mevrouw haar rit moet beëindigen wordt niet echt duidelijk. De lokatie is onbekend".

Kortom de auteur weet helemaal niet waarover dit gaat. Wij dus ook niet. Waarom wordt deze onzin dan toch aan ons voorgelegd?

Pace | 18-10-16 | 01:50

Je mag wel van de ratten besnuffelt zijn als je nog gebruik maakt van de NS.

Fi-Bu-Bla | 18-10-16 | 01:44

De mevrouw is verbolgen over het feit dat de chauffeur de ene meneer die een hamburger eet er uit zet en de andere niet.
Niet zij zat te eten, maar ze kwam op voor degene die eruit moest. (0:33)
Vervolgens wordt mevrouw wel degelijk verteld door chauffeur dat ze geen Nederlands praat, en ze hier te gast is.
Meneer heeft wel degelijk de racitische kaart gespeeld.
Omdat meneer zijn vingers niet aan haar wil branden, doet een medepassagier dat.
Flinke vent om een oude vrouw de bus uit te donderen.
Ik mag hopen dat mevrouw een aangifte en klacht in dient.
Ze heeft niets anders gedaan dan opkomen voor iemand die de bus uit moest terwijl de andere schijnbaar kon blijven zitten.
Mevrouw verdient een bloemetje, ipv door het slijk te worden gehaald.

Gaia67 | 18-10-16 | 01:14

Update 21.20uur:
Een woordvoerder van de NS laat weten dat het een filmpje uit 2011 betreft. Wat de NS destijds aan actie heeft ondernomen naar aanleiding van het incident is nog niet bekend. De NS onderzoekt momenteel of het filmpje destijds bij hen is aangekomen en zo ja, hoe er toen mee om is gegaan.
www.joop.nl/nieuws/buschauffeur-laat-p...

Jan Leul | 17-10-16 | 23:32

Ze denken godnondeju ook allemaal dat ze Rosa Park zijn.
(Satire mensen, satire)

Geile Markeerstift | 17-10-16 | 23:20

quote

In de trein mag je ook eten. Als je dus gedwongen wordt verder te reizen met een alternatief vervoersmiddel betekent dat wél dat je dezelfde rechten behoudt lijkt mij als wanneer je met het oorspronkelijke voertuig je voortbeweegt.

overVecht | 17-10-16 | 15:23

In de trein mag je ook pissen. In de meeste bussen niet.

euroka | 17-10-16 | 22:53

@overVecht | 17-10-16 | 16:03
Ok let even op:

"U bent verplicht deze huisregels
in acht te nemen."

Ja? Heb je hem?

"Deze huisregels worden aan u bekend gemaakt op de stations en in de treinen
door middel van stickers, posters of andere uitingen"

Er zit een sticker in de bus: "Verboden te eten!", ja? Gaan we verder:

"bijvoorbeeld door personeel van NS."

De buschauffeur is hier omdat ze werd overgeplaatst van trein naar bus een verlengstuk van het personeel van de NS en zowiezo de gezaghebbende verantwoordelijke persoon in de bus. (Als ik zeg dat er in mijn auto niet gegeten mag worden dan is dat zo)

Ja kun je hem nog volgen, want... Gaan we verder:

"De huisregels kunnen door NS worden aangepast of aangevuld."

En die maakt het plaatje sluitend: Ook al staat het in de voorwaarden dat je mag eten, zijn ze vergeten de sticker in de bus te plaatsen en word je overgeplaatst van trein waar het wel mag naar een bus waar het onduidelijk zou zijn of het wel of niet mag... Dan alsnog mag het personeel de regels verduidelijken, aanvullen, wijzigen alnaargelang hem dat uitkomt om de rit orderlijk te laten verlopen.

Je roept steeds dat de NS/busvervoerder het duidelijker moet aangeven en dat ze vanwege de onduidelijkheid in gebreke zijn gebleven: BullShit! Dat is *precies* wat de chauffeur hier doet, hij verduidelijkt nog even de regels: dat het *niet* toegstaan is om in de bus te eten.

Dat mevrouw het daar niet mee eens is, en dat de chauffeur dat niet op een handige manier doet staat hier *helemaal* los van.

peterdh | 17-10-16 | 22:40

-weggejorist-

Tijl U | 17-10-16 | 22:36

-weggejorist-

Tijl U | 17-10-16 | 22:35

Richy Valens2567 | 17-10-16 | 21:08
Eens. Er ontstaat in de bus een soort racistische groepsdynamiek en ik hou daar niet zo van. Maar goed dat ligt hier nogal gevoelig heb ik het idee. Als je er iets van zegt, word je meteen in een hoek geduwd. Zo werd er gezegd dat ik een racisme fetisj heb. Prima hoor als de meeste hier echt alleen maar behoefte hebben aan tunnelvisie, ga je gang en geniet van het bevestigen van elkaars mening zonder het eens van de andere kant te bekijken.

catomar | 17-10-16 | 22:25

Buschauffeur bedoelde dat ze te gast is in zijn bus. Klaar.

Vespucci | 17-10-16 | 22:10

"Niet eten of drinken in de bus. Water is bijvoorbeeld geen probleem. Maar niet toegestaan is alles wat geur verspreidt, rommel maakt of vlekken geeft."

Dit is het beleid bij vrijwel alle busmaatschappijen. De NS regelt welliswaar alternatief vervoer, maar in het geboden alternatieve vervoermiddel gelden de eigen regels, daar had mevrouw rekening mee kunnen houden. Ze had haar hamburger kunnen opbergen in de tas die ze er bij kreeg.

Ze vat niet juist op met wat wordt bedoeld met "u bent hier te gast" Te gast is in de context van "te gast in de bus" en heeft daarmee geen racistische bedoeling. De chauffeur had dit beter in deze context kunnen zeggen, maar de opmerking laat omdat hij bestuurder is van het voertuig niets te wensen over aan duidelijkheid.

De opmerking van de chauffeur dat ze geen goed Nederlands spreekt omdat ze slechts een accent heeft kan niet worden getolereerd, maar hij zal hebben bedoeld dat de interpretatie van haar "gast" niet de juiste was? De opmerking blijft in deze hoedanigheid onnodig kwetsend/grievend. Excuus wordt hiervoor aan mevrouw verwacht. Daarmee moet dit zijn afgedaan.

Mevrouw bleef eten en verzette zich tegen de instructies hetgeen oponthoud en aansluiting van treinen kan veroorzaken. Omdat ze niet wilde luisteren en haarzelf niet aan deze situatie aanpastte is het uitzetten een ongewenste, maar wellicht noodzakelijke ingreep geweest van de medepassagier. Een laatste waarschuwing van het opbergen van haar hamburger zou nog mogelijk zijn geweest, maar mevrouw was al afdoende gewaarschuwd.
"Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen."

Tenslotte spreek ik de hoop uit dat u ook in de trein rekening houdt met het welbevinden van uw medepassagier: eten is toegestaan, maar laat geuren, smakken niet al te storend zijn voor de ander, een niet gebonden advies. Houd hiernaast bij voorkeur uw omgeving schoon. Neem bij volle prullenbak uw afval mee en deponeer het in een grote afvalbak op het perron waar u uitstapt. Mocht u onverhoopt knoeien, veeg dit dan even schoon. Zo wordt de treinreis voor iedereen een prettige ervaring. Waarvoor mijn erkentelijke dank!

Jan, Leiden | 17-10-16 | 22:07

Nooit geweten dat je niet iets mag knagen in een bus, touringcar zal dan wel een uitzondering zijn, maar het is al zo,n 200 jaar geleden dat ik in zo,n stinkding heb gezeten.

broervandenhollander | 17-10-16 | 21:39

Ik kan nu al voorspellen dat de buschauffeur ontslagen gaat worden. Onlangs in Almere gaf een buschauffeur een tik aan zo'n dame en hij werd op staande voet ontslagen.
www.omroepflevoland.nl/nieuws/138285/a...

Vespucci | 17-10-16 | 21:33

@Richy Valens2567 | 17-10-16 | 21:08
Dan moet ik het nog eens bekijken...

Maria.1 | 17-10-16 | 21:28

@overVecht | 17-10-16 | 15:29
Onzin natuurlijk. Het is een alternatief dat aangeboden wordt aan de reiziger met als primair doel om de reiziger van A naar B te krijgen. Je hebt ook geen stiltecoupe in de bus, daar ga je dan toch ook geen stampij over maken?

Sir Hackalot | 17-10-16 | 21:25

Zou graag mijn Lijfspreuk willen brullen maar dan wordt ik gejorist, Deus V.... maar als er een Blanke de bus uit zou worden gegooid?
Ten tweede de politie heeft geen tijd voor dit soort gezeik die sturen een paar gekleurde collega's van de BOA's erop af.
je kent ze wel, 2 dikke allochtonen vetzakken, een gordel om met 12 portofoons, die heup voor heup zetten als ze lopen.. anyway.
en rijden in die berlingo's en komen met 12 autootjes met zwaailicht af op een vuilniszak die is opengewaaid.

RepubliekHolland1234 | 17-10-16 | 21:24

5 jaar oud filmpje

Rest In Privacy | 17-10-16 | 21:24

-weggejorist en opgerot-

klotekaaskppen | 17-10-16 | 21:23

@Maria.1

Tuurlijk en om de bus in te komen als gast moet je zeker ook goed Nederlands spreken zoals opgemerkt wordt.

Wat een zielig gedraai om de waarheid hier weer.

Richy Valens2567 | 17-10-16 | 21:08

@necrosis | 17-10-16 | 15:53
De touringcars hebben wel gordels. Je zou dus de overheid kunnen aanklagen wegens 'negligence'

Joost Maghetweten | 17-10-16 | 21:07

@catomar | 17-10-16 | 16:42
Te gast in de bus! Wat maak jij er nou weer van?

Maria.1 | 17-10-16 | 20:57

Zonder waarheidsvinding gaat de NPO los, walgelijk.
-
Na zo veel 'incidenten' en agressie tegen buschauffeurs worst er opgetreden en een vrouw uit de bus gezet. De NPO vindt het nodig om die vrouw te discrimineren, omdat één van haar voorouders uit Suriname zou kunnen komen. Walgelijk.
Daarnaast worden alle burgers en deze buschauffeur ook gelijk neergezet als racisten. Walgelijk.
-
Waarom niet gewoon melden dat een overlastgevende vrouw uit de bus is gezet, punt. Nu wordt iedereen tegen elkaar opgehitst, die vrouw gediscrimineerd iedereen die helpt voor racist uitgemaakt inclusief buschauffeur.
-
NPO bereikt hiermee nieuw dieptepunt, ook tijd dat het subsidie infuus van Joop eruit gaat. Dit wegens het verdraaien van feiten zonder dit ergens op te baseren (geen waarheidsvinding).

bananabanana | 17-10-16 | 20:55

Wat ben ik blij met mijn autootje, geef hem morgen nog een extra wasbeurt.

poisonivy | 17-10-16 | 20:53

Hoop geleuter, hoop gezwets. Dat mens had er veel rapper uitgebonjoured kunnen en moeten worden. Geen tijd voor vloggies, cameraatjes en dat soort ellende. Als dat mens een kaartje heeft kan ze achteraf in beklag. Aangezien de chauffeur bijval kreeg zal het qua racisme wel meevallen.

Nederlanddraaitdoor | 17-10-16 | 20:38

Even op de FB pagina kijken of er al iets staat over etnisch profileren.

Maria.1 | 17-10-16 | 20:38

[...] als DWDD, StandpuntNL, NOS Journaal, Radar, Zembla, Brandpunt, Jeugdjournaal, Pauw, Nieuwsuur, Buitenhof [...]
Op kosten van de belastingbetaler. En dus opheffen. Eruit ;-)

Zoetwaterpanharing | 17-10-16 | 20:04

Donkersloot | 17-10-16 | 17:47
En u denkt werkelijk dat Joop dit artikeltje laat lopen?

Pedronegro | 17-10-16 | 20:02

Ja.. en welke kleur had het asfalt waar die bus op rijdt. En welke kleur het papier waar de aanbesteding op is ingediend?

Pompenkoning | 17-10-16 | 19:51

-weggejorist en opgerot-

Dick123 | 17-10-16 | 19:42

Het is gewoon verboden in zowat alle bussen in Nederland te eten, wat water drinken mag, Maar niet toegestaan is alles wat geur verspreidt, rommel maakt of vlekken geeft.
.
De treinen zijn een ander verhaal, omdat vroeger namelijk zelfs op lange ritten een karretje rond reed die mensen van drank en eten voorzag, nu dit namelijk niet meer gebeurt, zouden ze ook het eten in de trein ooit kunnen verbieden. scheelt denk ik enorm aan schoon maak kosten en tijd waardoor een trein meer uren kan draaien.
In een trein zit je voornamelijk ook nog langer dan in een bus. ( hoe het zit met vervangend vervoer als een trein niet rijd??? maar dan nog denk ik dat deze wordt ingehuurd en dan ook nog steeds de regels gelden van de bus maatschappijen. Een bus is ook instabieler ,door de bochten die deze neemt..
.
Wist alleen niet waarom de chauffeur de reiziger niet uit de trein mag zetten....(moet de politie dit doen ?
.
www.waarmaarraar.nl/pages/re/69533/Co...
.
www.veolia-transport.nl/nederland/kla...
.
www.connexxion.nl/samen-met-de-bus/12...

Rene046 | 17-10-16 | 19:37

Van die KFC-Precious types in de nachtbus moeten ze hetzelfde mee doen.

Krultang | 17-10-16 | 19:34

Onvoldoende gegevens om tot een genuanceerde uitspraak te komen.
Het is wel aardig om de reacties te lezen en hieruit op te maken of er veel racisten zijn onder de reaguurders.
Ook mensen die snel boos zijn kunnen hier hun agressie ventileren.

alshetware | 17-10-16 | 19:32

@overVecht | 17-10-16 | 15:29

Wat jij of ik vind - da's gewoon niet belangrijk. De chauffeur is de baas in bus is het idee. Lekker praktisch.En gewoon luisteren in plaats van psychiatrisch patient met persoonlijkheidsstoornis cluster b uit te hangen.

DebraCadabra | 17-10-16 | 19:27

Zwartrijder.... hihihi.

Kaaaaaanonne | 17-10-16 | 19:20

Blijkbaar zitten alleen maar super gezonde Medelanders op geenstijl, maar suikerpatiënten hebben problemen met voedselverwerking. Ze dienen regelmatig voedsel te nuttig.

We kunnen de hele wereld verbieden omdat er potentiële vandalen het kunnen verpesten. Maar als iemand fatsoenlijke er gebruik van wil maken (geen idee of hier sprake van was) , is de wereld te klein.

MrEA | 17-10-16 | 19:17
-weggejorist-
rat233 | 17-10-16 | 19:13

@ mezelf 18:37: jha, toch wel wat racistische opmerkingen. Mag inderdaad niet. Maar als je de hele bus tegen je hebt heb je toch iets verkeerd gedaan en dat zal NIET haar huidskleur zijn.
Tutanchamon | 17-10-16 | 18:57

Dat denk ik ook vaak en Nederlanders zijn over het algemeen niet racistisch, maar ik heb de laatste tijd wel een paar keer gehad dat ik een discussie/ruzie heb met iemand (omdat ze voordrongen, of al spullen op de band gooiden terwijl ik niet klaar ben) en dat zij of omstanders ras erbij halen. Je hebt dan zo al een paar mensen tegen je, terwijl je eigenlijk oorspronkelijk maar met een iemand ruzie had. Want de 'allochtoon' moet wel iets gedaan hebben. Zie ook de reacties onder dit artikel als voorbeeld.

Het is zeker mogelijk dat de vrouw zich ZWAAR misdragen heegt (anders is dit gedrag echt zwaar overtrokken) maar dat weten we simpelweg nog niet. Dus om te zeggen dat de vrouw een takkewijf is of de buschauffeur een lul heeft nog niet zoveel zin (al maakt hij een paar domme opmerkingen).

Halveneger | 17-10-16 | 19:10

De enige bus waar ik niet mag eten (en ik reis met 5 verschillende wekelijks) zijn die op een bepaalde route van het EBS. En daar mocht het ook altijd tot ongeveer een jaar terug. Totdat er opeens tegen me geschreeuwd werd en de chauffeurs zich dusdanig agressief begonnen te gedragen dat ik me niet meer veilig voelde op die route. Omdat ik een broodje kaas at. Wat altijd mocht. Had gewoon gezegd 'het is nu verboden' en dan had ik het ook wel begrepen. Maarja lekker stoer tegen doen tegen nette vrouwen... Op diezelfde route werd er ook tegen me geschreeuwd omdat ik alvast opstond voordat we stopte bij de halte (achter de gele lijn). Omdat als ik te laat ben de chauffeur gewoon weer doorrijdt of klaagt waarom ik zo langzaam ben (ik heb een hernia). Veel van die gasten zijn gewoon zwaar opgefokt en krijgen van mij het voordeel van de twijfel niet meer. Chapeau voor de weinige leuke.

Halveneger | 17-10-16 | 19:03

@ mezelf 18:37: jha, toch wel wat racistische opmerkingen. Mag inderdaad niet. Maar als je de hele bus tegen je hebt heb je toch iets verkeerd gedaan en dat zal NIET haar huidskleur zijn.

Rest In Privacy | 17-10-16 | 18:57

Mevrouw zit fout, meneer zit meer fout met zijn opmerking over dat iemand uit Suriname hier te gast is. T zal wel een ongelooflijk zeikwijf zijn, maar dan nog.

crankshaft | 17-10-16 | 18:44

"je bent te gast" als passagier van de busmaatschappij lijkt me. En als gast gedraag je je dan naar de regels van die maatschappij. Racistisch ? Als ik niet luisterde vroeger, dan zeiden ze:"je verstaat toch wel Nederlands of niet" ? Met andere woorden: die vrouw kan toch de regels lezen die bij de ingang staan ? Ook hier is het een keuze om het racistisch op te vatten of niet. Maar goed, Quincy, Silvana en de hunnen gooien het daar nogal graag op bij misdragingen omdat het het enige is dat ze hebben. Triest en sneu.

Rest In Privacy | 17-10-16 | 18:37

-weggejorist-

joanth | 17-10-16 | 18:30

donkieshot | 17-10-16 | 18:09

Als die chauffeur vervolgens het ontslag aanvecht bij de rechter, krijgt hij gelijk.

quigg | 17-10-16 | 18:15

Chauffeur mag per direct vertrekken, waardeloos figuur. Een mevrouw eruit zetten voor het eten van een broodje.

donkieshot | 17-10-16 | 18:09

@overVecht | 17-10-16 | 15:57

3 keer waarschuwen? Waar lees je dat? Je hebt je aan de regels te houden. Doe je dat niet? RAUS! Het is aan de chauffeur of (tram)bestuurder om de beslissing te nemen of hij je er meteen uit zet of niet.

TaliSepatu | 17-10-16 | 18:07

Zucht... Ze zal wel iets gedaan of gezecht hebben waardoor dit komt

MountainDoeMaarNiet | 17-10-16 | 18:02

Wacht eens! Heeft iemand al een verband gelegd met zwarte Piet?

TaliSepatu | 17-10-16 | 18:01

We hebben in ieder geval stof voor de linkse programma's, een en al racisme is het, van voren tot van achteren en weer terug!

lanexx | 17-10-16 | 17:58

-weggejorist-

ModusOperandi | 17-10-16 | 17:55

@Graaf van Egmont | 17-10-16 | 16:59
Jij & Hier? Volgens mij maak jij je schuldig aan buitenlandse inmenging ;-)

McMarx | 17-10-16 | 17:53

je blijft met je handen van mensen af en een tikkeltje racistisch was het ook wel.

Binnenbaan | 17-10-16 | 17:50

Geenstijl en de fans werken zich alvast in de huilmodus door de laatste zin; wedden dat er alleen via dit kanaal aandacht is? Er zijn ook filmpjes van tokkies in een bowling in Zoetermeer die de boel verkloten en scheldende kutturken in Nieuwegein. Rotzooi trappen is vrij van afkomst en religie.

Donkersloot | 17-10-16 | 17:47

Oh god, ik werk ook voor 1 van 's lands grote OV bedrijven en vaak menen passagiers het volste recht te hebben om hun eigen regels te bepalen. Wanneer men deze passagiers aanspreekt krijg je 9 van de 10 keer een arrogante kop en grote bek terug. En ja, het zijn vaker dan eens passagiers van de lichtgetinte of negroïde persuasie.

TaliSepatu | 17-10-16 | 17:47

Druit!! Kort maar krachtig en een betere naam voor de PVV.

D.Ormin | 17-10-16 | 17:46

Als je het al zover hebt gemaakt dat je zelfs de chauffeur kwaad maakt, dan was er genoeg reden toe deze vrouw uit de bus te zetten.

Doe mij maar twee ! | 17-10-16 | 17:41

Ik vind dit weer een voorbeeld van hoe laf Nederlanders zijn.

Richy Valens2567 | 17-10-16 | 17:38

du Roi Soleil | 17-10-16 | 17:27
Dat heb ik als witte ook wel eens gedaan. Bezopen uit de kroeg komen rollen en zo het theater is. Tja, die dingen gebeuren. Ben er niet trots op.

hurenisvoorpaupers | 17-10-16 | 17:32

Over 10 jaar zitten de buitenlanders weer boven op de bus, om niets hoeven te betalen (= zwart rijden). Nederland wordt beetje bij beetje een 3e Wereldland. Bedankt PvdA.

ad melkert | 17-10-16 | 17:29

-weggejorist-

du Roi Soleil | 17-10-16 | 17:27

-weggejorist-

du Roi Soleil | 17-10-16 | 17:27

Dinand | 17-10-16 | 17:24

Mooi verwoord Dinand.

1+1 | 17-10-16 | 17:26

Mannes | 17-10-16 | 17:16

Kort door de bocht.

Ik denk dat mijnheer de gehele bus achter zich heeft staan. En zijn verhaal (wet= want mag niet eten in de bus) kan beamen.

1+1 | 17-10-16 | 17:25

Mijn Hindoestaanse moeder reist al sinds 1974 elke dag met de HTM naar haar werk en ze is nog nooit een bus of tram uitgezet. Conclusie van het filmpje, mevrouw zal het zelf naar gemaakt hebben maar links en zo zal wel een racisme kaart op tafel gooien. Ik ben wel een paar keer de tram uitgezet ergens midden jaren 80 op weg naar brugklas maar dat was ook wel 100% terecht moet ik bekennen. Jeugdzondes zullen we maar zeggen. En natuurlijk was dat geen racisme want mijn blanke vrienden kregen dezelfde behandeling.

Dinand | 17-10-16 | 17:24

Einde carrière voor de buschauffeur. De aanleiding voor zijn actie is onduidelijk, maar van een bedreigende situatie lijkt geen sprake. Was verstandiger geweest als hij via zijn dienstleiding de politie had gebeld.

Mannes | 17-10-16 | 17:16

NAW van deze man zodat ik hem een bloemetje kan sturen.

Hans Gruber | 17-10-16 | 17:13

Marvin_NL | 17-10-16 | 16:53
Ben je Surinamers aan het zwart maken?

Barre_de_k | 17-10-16 | 17:13

hurenisvoorpaupers | 17-10-16 | 17:10

Ik denk dat Marvin het cynisch bedoelde.

1+1 | 17-10-16 | 17:12

Waarom zijn het altijd die Surinamers die stennis maken?
Marvin_NL | 17-10-16 | 16:53
hmm... Het zijn toch een beetje onze troetelnegers, niet zo hard over de Surinamers.. Een groot gedeelte is overigens uiterst beschaafd. Al ken ik de onderkant niet, dat moet ik dan ook wel weet toegeven.

hurenisvoorpaupers | 17-10-16 | 17:10

catomar | 17-10-16 | 16:55
Aardig bij elkaar verzonnen.
Wie weet wat de feiten zijn?

Roadblock | 17-10-16 | 17:10

Lijkt me toch geen Rosa Parkje. Staat JOOP al op haar achterste benen?

Nehemia | 17-10-16 | 17:09

Ik ben nog nooit de bus uit gezet.

1+1 | 17-10-16 | 17:09

Marvin_NL | 17-10-16 | 16:53

ohhhhhhhooooh. ;)

1+1 | 17-10-16 | 17:08

Ik zie en hoor alleen maar feiten:

"u spreekt gebrekkig nederlands" ... klopt
"u bent als gast hier" ... klopt. Iedereen is gast in de bus
"u mag niet eten in de bus" ... klopt ook.
"u gaat nu de bus uit" mag ook als je je niet gedraagd.

Wat zit dat mens nou te zeuren.

Je hebt iets gedaan wat niet mag, je wordt gestraft dus optiefen. D't uit.

Het Licht | 17-10-16 | 17:06

Opgeruimd staat netjes!

Godfried de Bouillon | 17-10-16 | 17:05

Ik heb niets tegen zwarten, maar inderdaad, in het openbaar vervoer gaan ze soms veel te ver. Komen ingewreven in weeïg walmende kokosolie binnen en gaan dan allerhande onwelriekende gerechten uit stukjes alufolie uitpakken en naar binnen werken. Zit je ook nog eens te kokhalzen van de odeur van gebakken banaan en kerrie-ei. Kan best lekker zijn, maar zo 's ochtends op weg naar werk, is het me allemaal wat te veel.

Rommelende Onderbuik | 17-10-16 | 17:03

catomar | 17-10-16 | 16:55
Dat die allochtonen hier te gast zijn kan m.i. niet vaak genoeg benadrukt worden. Voor je het weet denken ze het hier voor het zeggen te hebben.

Graaf van Egmont | 17-10-16 | 16:59

... nee maar! Er is hoop voor Nederland. Ergens in een bus is dan toch echt sprake van een klein beetje 'en nu is het genoeg'! Niks weg-met-ons reactie. Die komt ongetwijfeld over links... Maar dit filmpje hebben we. En dat geeft de burger zowaar wat moed. Een voorbeeld voor velen. Hulde aan de chauffeur en zijn hulpjes. Briljant!

batavia1 | 17-10-16 | 16:58

stijlvolRechts | 17-10-16 | 16:46
Nee, ik ben het niet met je eens. Volgens mij zat ze niet eens een hamburger te eten maar moest een medereiziger buiten blijven staan omdat hij een hamburger had. Vervolgens mocht iemand anders wel met eten de bus in en daar werd ze zo kwaad over. Het kan trouwens prima zijn dat het een vervelende vrouw was en misschien had ze ongelijk. Zou best kunnen allemaal maar ik vond de opmerkingen over dat ze niet eens normaal Nederlands sprak in combinatie met je bent hier te gast racistisch.
Hoepel op met je racisme fetisj. Ik vind wat ik vind of jou dat nou uitkomt of niet.

catomar | 17-10-16 | 16:55

Tja... zwart en blauwe bekleding past ook niet goed bij elkaar.

duitse herder | 17-10-16 | 16:54

Waarom zijn het altijd die Surinamers die stennis maken?

Marvin_NL | 17-10-16 | 16:53

Deze buschauffeur is een held. Langzaam zie je de slappe Hollanders momentum krijgen. Maar dat kwam door de chauffeur. Goed zo!

hurenisvoorpaupers | 17-10-16 | 16:52

Heb ik ook wel eens gedonder mee gehad, toen ik nog een blauwe maandag via het uitzendburo als buschauffeur werkte. Zou iedereen eens moeten doen trouwens, er gaat een wereld voor je open. Het rijden stelt niks voor, gewoon de bochten wat ruimer nemen. Iedereen gaat voor je aan de kant!

Maar goed, ik dwaal af. Eten in de bus dus. Ja, dat mag niet. Staat met hele kleine lettertjes in de vervoersvoorwaarden en bovendien met hele grote letters op een sticker bij de entree. Het hangt er wel een beetje vanaf en dat riekt misschien naar willekeur, maar dat is niet zo bedoeld. Als je als volwassene een broodje kaas of een krentenbol in mijn bus wil eten, zeg ik daar niks van. Ook niet als je zwart, bruin, groen of paars bent. Ben je een kleine jongen van 3 jaar met een veel te groot smeltend ijsje, dan heb je pech. Niet omdat ik veel sterker ben, maar omdat ik vermoed dat straks de helft van je ijsje in de bus achterblijft. Een lekkerbekje, dat mag ook niet, vanwege de lucht die nog een uur blijft hangen. Dat levert geheid problemen op. Wachten tot je thuis bent willen ze niet, want dan is hij koud. Eerst opeten en dan pas in de bus stappen willen ze ook niet want dan te laat thuis. Het is veel makkelijk om de chauffeur uit te maken voor Jai raisies! Nee mens, het is niet omdat je een kleurtje hebt maar omdat je vis zit te vreten! Snappen ze niet.

quigg | 17-10-16 | 16:48

Werkelijk geen minderwaardiger volk dan het Hollandse gespuis....
Oprotten, allemaal de trein uit!
DeMof | 17-10-16 | 15:38

U mag voortaan eerste klas met het vliegtuig o.k.

Zeg maar | 17-10-16 | 16:48

De subsidieclubjes kunnen vol op het orgel

lingo star | 17-10-16 | 16:48

-weggejorist-

1+1 | 17-10-16 | 16:46

@catomar | 17-10-16 | 16:42

Met je bent hier te gast wordt in de bus bedoelt. Met je racisme fetisj.... De vrouw zat een hamburger te eten en dat mag gewoon niet in de bus, als de vrouw paars/geel/groen/blank had geweest had precies hetzelfde gebeurd.

StijlvolRechts | 17-10-16 | 16:46

PROPAGANDABEER | 17-10-16 | 16:26
Nog niet de juiste chauffeur tegengekomen denk ik..

Roadblock | 17-10-16 | 16:45

@Claude_Vieaul | 17-10-16 | 15:48
Veel van die bussen die de NS inzet hebben een bagageruim. Als je het de chauffeur vriendelijk vraagt, is de kans groot dat je je fiets erin mag zetten/leggen. Dat is ook niet onlogisch als je met de fiets op de trein stapte en gedwongen wordt door de NS om met de bus verder te gaan. Neemt niet weg dat je dat vriendelijk vraagt en niet gaat zwaaien met rechten.

Filmpjes haperen vandaag.

McMarx | 17-10-16 | 16:44

Dit is gewoon ordinair racisme of het nou een vervelend wijf is of niet. "Je bent hier te gast" deed echt totaal niet ter zake. Ook de opmerkingen over of ze nou wel of niet normaal Nederlands sprak waren niet relevant. Ik weet niet of deze mevrouw terecht boos was of dat de buschauffeur terecht boos was. Daar gaat het ook niet om. Dit is fout.

catomar | 17-10-16 | 16:42

@Mark_D_NL Lekker belangrijk wat jij van mij vindt. Druiloor.

_Stephan_ | 17-10-16 | 16:41

overVecht | 17-10-16 | 15:29
Je hebt helemaal geen rechten in bus of trein. De vervoerder is slechts verplicht tegen betaling van een tarief een passagier te vervoeren. Je kunt zelfs geen zitplaats eisen, zoals veel onrendabelen dit de laatste jaren graag doen.

Graaf van Egmont | 17-10-16 | 16:41

kat-de-kat | 17-10-16 | 15:20
lol ... En zo is het!

1+1 | 17-10-16 | 16:41

@ necrosis Aha! O.k. zal ik doen. Ik had i.d.d. de moeite niet genomen die huisregels te lezen.

_Stephan_ | 17-10-16 | 16:39

@_Stephan_ | 17-10-16 | 16:30
Lekker belangrijk wat jij vindt. Lutser.

Mark_D_NL | 17-10-16 | 16:38

@_Stephan_ | 17-10-16 | 16:30
Dat komt omdat je een ui achter je nick hebt staan.
Lees de huisregels eens, anders kom je mij nog wel eens tegen.
*gnehehehe*

necrosis | 17-10-16 | 16:38

Wat mijn vooral stoort is dat iedereen en alles maar overal aan het Eten is. En dat dat als een recht gezien wordt.
--
Eten doe je aan een tafel, neem je de rust voor. Wat nu voor ons zien is eigenlijk een super groot Medisch probleem. Goedkoop voesdel de hele dag door, en nooit nemen ze de rust om te eten. Hierdoor krijg je dus al die Obesed mensen. En dus de grote kosten in de gezondheidszorg.

Mark_D_NL | 17-10-16 | 16:37

@_Stephan_ | 17-10-16 | 16:30
Lekkere klaagception kerel, u wint het internet.

Rest In Privacy | 17-10-16 | 16:35

Nou dat laatste schiet niet echt op want daar mag je alwéér niet eten...

@Lupuslupus | 17-10-16 | 16:07

haha. Ach, als het inderdaad een NS-vervangings-bus betreft, dan duurt het nog wel eventjes voor de volgende komt... tijd genoeg om de vette prak naar binnen te duwen. :-)

EefjeWentelteefje | 17-10-16 | 16:35

@Claude_Vieaul | 17-10-16 | 16:31

:'-)

overVecht | 17-10-16 | 16:35

Gelukkig is voor de PVDA afkomst niet relevant als het om bijvoorbeeld verkrachting gaat, dus dan is de afkomst in dit geval zeker niet relevant.

StijlvolRechts | 17-10-16 | 16:33

@small_town_dude | 17-10-16 | 16:21
Nou, 35 jaar geleden sneden ze met een mes ook de lederen banken in de metro aan flarden als de rush niet beviel. Met het harde plastic gaat dat vandaag wat minder makkelijk. Vooruitgang.

Piet Karbiet | 17-10-16 | 16:32

@overvecht, dus als ik in dat vervoer zou zitten tegenover deze mevrouw en bij een noodstop ik die hamburger over mij heen krijg dan moet ik schade claimen bij de NS? Wat denk je zelf dat er gaat gebeuren? Ik zie in jouw verhaal over voorwaarden juist dat jij ongelijk hebt, namelijk, bij het binnengaan van de bus: je mag daar niet eten.
"Deze huisregels worden aan u bekend gemaakt op de stations en in de treinen door middel van stickers, posters of andere uitingen" Als je dat idd zou uitbreiden met vervangend vervoer wat daar overigens niet beschreven staat. Voorwaarden zijn toch ook geen rechten? Ja, vanuit NS gezien, niet voor de klant.

Ignore | 17-10-16 | 16:31

-weggejorist-

_Stephan_ | 17-10-16 | 16:30

@Lupuslupus | 17-10-16 | 16:20
Dat weet ik, maar ik probeerde onopvallend de slijmbal uit te hangen.
Bij de meeste vrouwen werkt het perfect.....
*gaat nieuwe strategie verzinnen*

necrosis | 17-10-16 | 16:28

@aldus_mijn_moeder | 17-10-16 | 15:45

Daar ben ik het dus volledig mee eens.
Daarom is het toch jammer dat we de 'voorgeschiedenis' van deze hele scène niet kunnen zien.

EefjeWentelteefje | 17-10-16 | 16:28

@Lupuslupus | 17-10-16 | 16:13
Je hoeft niet blank te zijn om rascist te zijn.
Alleen blanke vrouwen zijn slachtoffer.

bambi1970 | 17-10-16 | 16:26

Ik eet zo vaak vette hap in de bus of trein en ik hoor daar nooit wat over. Maar misschien komt dat ook door mijn angstaanjagende Angry Resting Face.
Als je netjes eet moet dat gewoon overal en altijd kunnen.

PROPAGANDABEER | 17-10-16 | 16:26

Hamburger in de bus eten?.... ja dan vraag je om een Mac klem

SoepKip | 17-10-16 | 16:23

@necrosis
En toch zullen mensen haar een Turk noemen die naar haar eigen land moet oprotten.

RickTheDick | 17-10-16 | 16:22

Aan de commotie te zien lijkt het mij naar waarschijnlijkheid terecht dat ze verwijderd werd. Het getuigt wel van een lompe domheid om iemand uit een land dat tot 1975 nog tot het Koninkrijk der Nederlanden behoorde en wellicht het grootste deel van haar leven in Nederland heeft doorgebracht, als "gast in het land" te betitelen.

God_Almighty | 17-10-16 | 16:21

-weggejorist-

ChronischeKlager | 17-10-16 | 16:21

Context ontbreekt behoorlijk toch lijkt het voor mij duidelijk zat wie de aanstich(s)ter is ;)
Als iemand te ver gaat dan is vast niet de hele bus het er mee eens... maar ja aannames he ;)

ChronischeKlager | 17-10-16 | 16:21

@Dommelsch | 17-10-16 | 16:17
zoals in de metro in Amsterdam. En wikkels van drugs natuurlijk ook.

small_town_dude | 17-10-16 | 16:21

@overVecht | 17-10-16 | 16:01
"Zowel in de bus als in de trein is het eten van iets geen direct gevaar voor de veiligheid van de mens of het vervoer."

In het gangpad schijten ook niet, wat is je punt? Waar haal je in vredesnaam de wijsheid vandaan dat dat de enige redenen zijn om iemand toegang te ontzeggen? Het zijn gewoon hun bussen en treinen hoor. Als jij denkt daar rechten in te kunnen eisen alleen maar omdat je geen medepassagiers bedreigt met een mes ben je niet echt snugger...

peterdh | 17-10-16 | 16:20

Al 50 jaar?
Hebben je ouders dat verteld?
*knipoog*
necrosis | 17-10-16 | 15:56
.
Nee lieverd, dat heb ik zelf meegemaakt. ^^

Lupuslupus | 17-10-16 | 16:20

@peterdh | 17-10-16 | 16:07

Owja. Even compleet alles uit de context halen en alle protocollen weg pleuren. Ik keur het gedrag btw nergens goed.

De mevrouw eet iets wat niet mag. Gaat niet vrijwillig de bus uit op verzoek van de chauffeur. Dus dan staat er in het protocol dat een burger haar de bus uit mag duwen omdat de chauffeur dat niet mag?

Mij lijkt het dat je dan handhaving of politie inschakelt om ervoor te zorgen dat er gebeurt wat jij verwacht van de passagier. Want je ziet het ook duidelijk. Een andere burger gaat er allemaal niet relevante shit bijhalen als 'je bent hier als gast gekomen' en 'je praat geen eens goed Nederlands'. Nu gaat het om een vrouw. Maar een andere keer wellicht om een opvliegend stuk tuig die iedereen de tering in slaat.

Er wordt alhier (terecht ben ik inmiddels achter. Ik geef het toe) gezeken over het eten en regels zijn regels maar vervolgens maakt het voor de oplossing (de vrouw de bus uit dwingen door een burger) geen fuck meer uit dat dat wettelijk gewoon niet toegestaan is.

overVecht | 17-10-16 | 16:19

Als ik Bussemaker mag geloven is dit gewoon de veranderende norm. De buschauffeur maakt zich nu nog druk maar over 10 jaar zitten we allemaal te eten in de bus en pleuren we ons afval onder de stoel. Ies normaal.

Dommelsch | 17-10-16 | 16:17

Die buschauffeur gaat hoe dan ook niet de Nobelprijs voor diplomatie ontvangen. Want dit was vrij stuitend.
Joris Draaksteker | 17-10-16 | 15:57
.
Hij is dan ook een goede chauffeur, wat heeft u liever, als het er op aan komt.... en u zit in die bus.

watmagjenogwel | 17-10-16 | 16:17

Don't touch Shaaniqua's hamburger!

PikinhetBlik | 17-10-16 | 16:17

wat ik zie is dat ze verzocht wordt de bus te verlaten.. wrs wegens het eten van het een of ander. Mevrouw ziet daarin geen probleem en wenst om dat feit niet uit de bus verwijderd te worden. Ze vertrekt niet ondanks herhaaldelijke verzoeken van de buschauffeur. Uiteindelijk wordt ze door een passagier eruit gezet met dwang.. nadat andere passagiers ook datzelfde wenst te doen.. Ik kan mij bij zoiets invullen dat er echt wel iets niet juist is .. alle passagiers excl. mevrouw racistisch.. lijkt mij niet..

fikkieblijf! | 17-10-16 | 16:16

Zonder haar te kennen, of te willen veroordelen, blijft achter in mijn hoofd de gedachte hangen dat ze ook blijft praten in de stilte coupé. Ze komt een beetje over als een "iedereen is tegen mij" mevrouw...
(maar ze kan best heeeeeel lief zijn, hoor.)

verlegenmaarlief | 17-10-16 | 16:16

@Joris Draaksteker | 17-10-16 | 15:57
"door middel van stickers, posters of andere uitingen, bijvoorbeeld door personeel van NS. "
Tnx. Dat maakt het een stuk duidelijker:

a) in de bus staat duidelijk dat je er *niet* mag eten.
b) De chauffeur zegt bij monde van vervangend NS personeelslid dat de vrouw daar *niet* mag eten. Zoals aangegeven op de sticker in de bus.

"De huis-
regels kunnen door NS worden aangepast of aangevuld."

c) Dus de regels kunnen daaropvolgend ook worden aangepast door de chauffeur van de bus. Ook al stond het niet op de sticker.

peterdh | 17-10-16 | 16:16

@DeMof | 17-10-16 | 15:38
Op een lange rit met de trein naar Groningen laat een bakje roti zich goed smaken. En roti stinkt niet. Roti heeft aroma.

Osdorpertje | 17-10-16 | 16:15

Aha, dus hier zijn al die stoere blanke mannen gebleven, dan weten we waar we voortaan moeten zoeken als er weer iets aanhangig is in den lande!

BadLieutenant | 17-10-16 | 16:14

-weggejorist-

Dick123 | 17-10-16 | 16:14

Komt er nog een topic over Zweden? Daar is een vrouw uit haar rolstoel gezet door rascisten.
twitter.com...
bambi1970 | 17-10-16 | 16:05
.
Zeker niet alles gelezen hè? Die vrouw is geattacceerd door asielzoekers waarna autochtonen het asielzoekerscentrum hebben aangevallen!
Dus over welke racisten hebt u het eigenlijk?

Lupuslupus | 17-10-16 | 16:13

@RickTheDick | 17-10-16 | 16:05
Ebru is in Nederland geboren, dickhead!

necrosis | 17-10-16 | 16:12

@overVecht | 17-10-16 | 15:36
met zulk soort ik sta op mijn "rechten' fuck mijn verantwoordelijkheden (i.e. andere passagiers niet tot last zijn met een vette hap) houding kun je geen samenleving draaiende houden, krijg je allemaal volkert van der G's zeikerds die elkaar continu aan het aanklagen zijn.

nsl | 17-10-16 | 16:11

overVecht | 17-10-16 | 15:36
Ben blij dat ik geen buschauffeur ben.
Met klanten zoals u, zou het zomaar kunnen gebeuren dat u de bus niet eens in komt.

watmagjenogwel | 17-10-16 | 16:09

Dan ook graag even aandacht voor het volgende:DWDD, StandpuntNL, NOS Journaal, Radar, Zembla, Brandpunt, Jeugdjournaal, Pauw, Nieuwsuur, Buitenhof.

www.ad.nl/nieuws/enige-kaaskop-in-de-k...

janmetdepet | 17-10-16 | 16:08

Op joop.nl is de server op tilt geslagen

komtdatschot | 17-10-16 | 16:08

dan stop je òf je vreten weg, òf je gaat de bus uit en wacht op de volgende.
EefjeWentelteefje | 17-10-16 | 15:40
.
Nou dat laatste schiet niet echt op want daar mag je alwéér niet eten...

Lupuslupus | 17-10-16 | 16:07

@overVecht | 17-10-16 | 15:57
"Was zij een directe bedreiging voor de omgeving? Was zij een gevaar voor zichzelf? Was er sprake van zelfverdediging? Noodweer?"

Dus dat zijn volgens jou de enige geldende argumenten om iemand uit de bus te werken? Mooi dan ga ik volgende keer na mijn ruksessie in de bus lekker schijten in het gangpad terwijl ik de longen uit mijn lijf schreef dat alle joden dood moeten... ik bedoel, volgens jouw helemaal ok toch? Moeten ze me maar gewoon netjes en beleefd vragen of ik dat niet wil doen... Mag ik daarna gewoon weer plaats nemen... Worden nog gezellige ritjes met jou aan de knoppen.

peterdh | 17-10-16 | 16:07

Waarom zit ze dan ook achterin? Ze mag al eeuwen voorin.
Piet Karbiet | 17-10-16 | 15:52

Ik ben even bezig met mijn thee van mijn beeldscherm vegen. :-D

Part Beek7581 | 17-10-16 | 16:07

Je mag toch niet eten en drinken in een bus?

Kris | 17-10-16 | 16:07

@Piet Karbiet | 17-10-16 | 15:57
Het voordeel van zulke lange mensen, is dat ik niet hoef te bukken om ze een bal af te draaien.
*gnehehehe*

necrosis | 17-10-16 | 16:06

Je bent hier als gast gekomen. Nederlanders die surinamers,molukkers of pinda's, Patty Brard of ebru iets willen laten weten over oorsprong moeten naar Limburg. Enge helper witneus. En mevrouw, rot die bus uit als de chauffeur daarom vraagt.

RickTheDick | 17-10-16 | 16:05

-weggejorist-

Heinrich | 17-10-16 | 16:05

De witte chauffeur gooit helemaal niemand uit de bus. Dat doet de passagier die achter haar zit. Chauffeur zegt nog 'gooit u haar eruit, want ik mag het niet doen'.
NerdAlert | 17-10-16 | 15:29
.
Kijk, en zo ontstaat het probleem....
Wilders vroeg ook alleen maar.....

watmagjenogwel | 17-10-16 | 16:05

Komt er nog een topic over Zweden? Daar is een vrouw uit haar rolstoel gezet door rascisten.
twitter.com/hashtag/gotland

bambi1970 | 17-10-16 | 16:05

Ik zie hier meerdere gevallen die voorkomen hadden kunnen worden als er niet kneiterhard zou worden bezuinigd in de GGZ

Part Beek7581 | 17-10-16 | 16:05

@Claude_Vieaul | 17-10-16 | 15:48

Heb je die? Wat zeg ik. Bestaat dat? :'-D

overVecht | 17-10-16 | 16:04

@peterdh | 17-10-16 | 15:55

dit....

Tja welke regels gelden hier?
Uit de algemene voorwaarden van de NS blijkt het vrij duidelijk:
"De Voorwaarden zijn ook van toepassing als u gebruik
maakt van vervangend vervoer dat door NS is ingezet. "
en
"Op het station en in de treinen van NS geldt een aantal huisregels. U bent verplicht deze huisregels
in acht te nemen. Deze huisregels worden aan u bekend gemaakt op de stations en in de treinen
door middel van stickers, posters of andere uitingen, bijvoorbeeld door personeel van NS. De huis-
regels kunnen door NS worden aangepast of aangevuld."
Die mevrouw heeft dus gelijk. De NS hoort hierover duidelijk te zijn richting van chauffeurs van vervangend vervoer en zal dus ook de eventuele extra door klanten veroorzaakte schoonmaak/reparatiekosten aan hun waarschijnlijk wel vergoeden.
Die buschauffeur gaat hoe dan ook niet de Nobelprijs voor diplomatie ontvangen. Want dit was vrij stuitend.
Joris Draaksteker | 17-10-16 | 15:57 | | Reageer+ |

overVecht | 17-10-16 | 16:03

@Joost Maghetweten | 17-10-16 | 15:49

Zowel in de bus als in de trein is het eten van iets geen direct gevaar voor de veiligheid van de mens of het vervoer.

En verder wat ik hierboven al ergens zeg. Vooruit. De regel is dat je niet mag eten in een bus. soit. Maar je mag als burger dus wel aan iemand komen en die persoon de bus uitwerken? Interessant...

overVecht | 17-10-16 | 16:01

@necrosis | 17-10-16 | 15:53

Omdat als een stadbus tegen een auto aanklapt de auto het probleem heeft en de passagiers in de bus geen 3 meter door het voorraam vliegen.

peterdh | 17-10-16 | 16:01

Ik zie niet hoe dit iets met kleur te maken heeft.

bambi1970 | 17-10-16 | 15:58

@Balzakius | 17-10-16 | 15:54
Je gaat niet voor dit soort dingen de politie bellen.
Die hebben wel iets beters te doen. Oh nee niet, dus bellen maar voor dit soort onzin, scheelt weer 40 boetes aan burgers.

Rest In Privacy | 17-10-16 | 15:57

Tja welke regels gelden hier?

Uit de algemene voorwaarden van de NS blijkt het vrij duidelijk:

"De Voorwaarden zijn ook van toepassing als u gebruik
maakt van vervangend vervoer dat door NS is ingezet. "

en

"Op het station en in de treinen van NS geldt een aantal huisregels. U bent verplicht deze huisregels
in acht te nemen. Deze huisregels worden aan u bekend gemaakt op de stations en in de treinen
door middel van stickers, posters of andere uitingen, bijvoorbeeld door personeel van NS. De huis-
regels kunnen door NS worden aangepast of aangevuld."

Die mevrouw heeft dus gelijk. De NS hoort hierover duidelijk te zijn richting van chauffeurs van vervangend vervoer en zal dus ook de eventuele extra door klanten veroorzaakte schoonmaak/reparatiekosten aan hun waarschijnlijk wel vergoeden.

Die buschauffeur gaat hoe dan ook niet de Nobelprijs voor diplomatie ontvangen. Want dit was vrij stuitend.

Joris Draaksteker | 17-10-16 | 15:57

Ik steek na een goeie Happy Meal altijd een sigaar op in de bus. Maar goed, ik ben dan ook 2,15 meter en heel gespierd.

Piet Karbiet | 17-10-16 | 15:57

@Arie_R | 17-10-16 | 15:48

Ik ben inderdaad een zeurpiet. Knappe analyse ook. Chapeau ende klap klap.

Dat gezegd hebbende. Je mag gewoonweg als burger (what's in the name) of als buschauffeur iemand uit de bus duwen. Dus net zoals je niet mag eten in de bus is dát ook gewoon een regel. Hij had drie keer moeten waarschuwen en dan de politie moeten bellen als je je zo aan de regeltjes wilt houden. Wie is hier nou nog meer een zeurpiet? De ene regel wel op hameren en de andere regel negeren. Iets eten staat bóven het aan iemand gaan zitten en een voertuig uit duwen. Verklaar je eens nader.

Laten we het er over eens zijn dan dat je niet mag eten in een bus. Dat scheelt dan wat. Maar leg uit waarom het toegestaan is om aan iemand anders te zitten en zelfs een voertuig uit te werken. Was zij een directe bedreiging voor de omgeving? Was zij een gevaar voor zichzelf? Was er sprake van zelfverdediging? Noodweer?

Ben benieuwd.

overVecht | 17-10-16 | 15:57

Wat een vreetzak. Hamburgers zijn sowieso al smerig.

Simon_GS | 17-10-16 | 15:56

@Lupuslupus | 17-10-16 | 15:27
Al 50 jaar?
Hebben je ouders dat verteld?
*knipoog*

necrosis | 17-10-16 | 15:56

@overVecht | 17-10-16 | 15:23

Op welke planeet heb je dit bedacht???? Ten eerste het behouden van het recht om te eten? Hoezo het recht om te eten, in de trein is het niet verboden om te eten, de vervoerder staat het *in principe* toe, ga daar eens zitten en laat bami uit je mond druipen op het moment dat de conducteur langs komt... Moet je eens zien hoe snel ze je het verbieden...

Ten tweede hoezo word je gedwongen om met een andere vervoerder verder te reizen? Wie heefft haar met haar bak eten de trein uit gesleurd en tegen wil en dank met eten en al de bus in geforceerd, kicking and screaming? Volgens mij heeft ze toch zelf echt de keue gemaakt om met eten en al de bus in te gaan. Op haar gemakje daar te gaan zitten, haar lunch uit te pakken en te gaan zitten eten.

Dit is een beetje als zeggen, jahhh ik zat thuis te roken maar ik moest weg... Ik moet verplicht met de trein naar Den Haag dus dan verwacht ik wel dat ik gewoon in de trein mag roken, ik bedoel zo'n sigaar duurt wel ff en tja, ik moest toch verplicht met de trein... Beetje onzin als mijn recht om te roken dan ineens weg is terwijl het thuis en zelfs op het perron ook nog mag...

peterdh | 17-10-16 | 15:55

Dat de meerderheid haar uit die bus wil hebben, wil niet zeggen dat ze gelijk hebben. Iedereen wil gewoon naar huis, dus dan maar zonder dat vrouwtje. Die chauffeur had gewoon de politie moeten bellen en die als mediator op laten treden.

Als je dit toelaat zonder onderzoek, dan komt de volgende idioot met een chauffeursdiploma, en die trapt de volgende zwartvrouw er met een dubieuze reden uit.

Balzakius | 17-10-16 | 15:54

@Joost Maghetweten | 17-10-16 | 15:49
Nu snij je een heel zinnig punt aan: waarom geen gordels in bus of trein, maar wel in de auto?
En een vette boete als je die niet om hebt.
Ik draag overigens altijd mijn gordel, ik heb ooit mijn eigen voorruit gekopt....

necrosis | 17-10-16 | 15:53

Ik voorzie een groot excuus aan komen van de ns. Want witte man heeft vroeger slaven gehad en nu blijven we overal sorry voor zeggen en buigen.

daborg015 | 17-10-16 | 15:53

RAL9005-reiziger...?

Air van Boven Dorens | 17-10-16 | 15:52

Waarom zit ze dan ook achterin? Ze mag al eeuwen voorin.

Piet Karbiet | 17-10-16 | 15:52

@EefjeWentelteefje | 17-10-16 | 15:40

Blij dat ik nooit in die krengen zit. Behalve af en toe naar het stadion van FCU maar neuh... dan drink ik gewoon een gouden rakker met de rest van de bus terwijl de buschauffeur: 'proost mannen! Hou het een beetje schoon en een fijne wedstrijd!' door de bus omroept.

Applaus meestal ook en iedereen pleurt bij het naar buiten gaan wat euro's op zijn desk.

overVecht | 17-10-16 | 15:51

Een verassing gast aan tafel, bij de J Pauw of DWDD en ook in Nieuwsuur.Misschien heeft deze vrouw zich gewoon misdragen.

altijdfeest | 17-10-16 | 15:51

Naar mijn idee spreekt ze een aardig woordje fatsoenlijk Nederlands. Ze blijft ook heel erg netjes terwijl de hele bus haar zat is.. Of de buschauffeur gelijk heeft of niet dit gaat naar mijn idee wel heel erg ver.. Doe dit eens tegen een groepje Finnen! Kijken of die man nog steeds een grote mond heeft.. Ik denk van niet.. Nogmaals ze zal het wel verdiend hebben maar om zo tekeer te gaan tegen een naar mijn idee oudere vrouw is wel wat overtrokken.

schopkoppert | 17-10-16 | 15:50

@Oelefapper | 17-10-16 | 15:26
Er hangt nl een bord boven de ingang van elke bus, niet eten, niet drinken, niet praten met de bestuurder tijdens de rit.
Omdat dit voor MW zo ontiegelijk moeilijk schijnt te zijn moet ze toch wel een nieuwe aanwinst zijn. De andere logishce verklaring is dat ze een totaal idioot is, idg word ze nog steeds correct aangesproken.

Rest In Privacy | 17-10-16 | 15:49

@ProAsfalt | 17-10-16 | 15:42
Ben jij soms de broer Van @duitse herder?
*diepe zucht*

necrosis | 17-10-16 | 15:49

@overVecht | 17-10-16 | 15:26
Als jij met de taxi verder wordt vervoerd, weiger jij dan ook je gordel om te doen omdat ze die in de trein ook niet hebben?

Joost Maghetweten | 17-10-16 | 15:49

@Zeepvrij | 17-10-16 | 15:40

Ik zou het al een hel vinden überhaupt met het OV te gaan. En dan bouw ik spanning op en moet ik mezelf helemaal de obesitas eten.

overVecht | 17-10-16 | 15:49

@ overVecht: Je bent gewoon een zeurpiet. Helaas gaat niet altijd alles volgens plan en ik zou al blij zijn met een vervangende bus als de trein op dat moment een slechtere optie is (geen trein, heel lange wacht tijd, heel druk, whatever). Als je er voor kiest om gebruik te maken van het vervangende vervoer, moet je je ook aan de regels houden van dit vervoertype. Ze had ook haar broodje buiten op kunnen eten mocht er een paar minuten tijd zijn voor vertrek, en anders kan ze ervoor kiezen het weg te gooien of te bewaren voor later. Het is niet ideaal, ik ben zelf ook in een situatie als deze beland en heb er toen voor gekozen om snel mijn friet op te eten voor ik de bus in ging, in plaats van me als een zeiksnor te gedragen.

Arie_R | 17-10-16 | 15:48

overVecht | 17-10-16 | 15:23
Behoud van eetrecht? Dit zijn 2 verschillende vervoerders. Men stelt hun eigen regels. Ik ga ook niet met mijn NS fietsdagkaart en fiets in de bus of wel..

Claude_Vieaul | 17-10-16 | 15:48

-weggejorist-

De.broer.van.Frits | 17-10-16 | 15:46

Wie weet zat ze de hele weg al te ruften, heeft ze de vuilnisbakjes vol gescheten en de achterste drie ramen er uit getrapt. Hoe kan je hier nou over oordelen?
Het pleit wel tegen haar dat de hele bus haar wil lozen.

Pedronegro | 17-10-16 | 15:46

Als meneer haar nou gewoon even eruit had getrapt zonder onnodige opmerkingen te leveren zoals "U bent te gast gekomen... u spreekt niet eens behoorlijk nederlands" bla bla dan was er niets aan de hand geweest. Nu komt hij behoorlijk in de problemen.

Suncatcher | 17-10-16 | 15:46

Voor een volledig beeld van het motief van de uploader is het zeker de moeite de andere videos op het kanaal van de uploader (Video112) eens te bekijken:

www.youtube.com/channel/UChfnbGK_w6-Y...

De.broer.van.Frits | 17-10-16 | 15:45

Stomme opmerkingen over: "u bent als gast hier gekomen" en het niet goed spreken van de taal. Die opmerkingen waren niet relevant en niet nodig en getuigen wel degelijk van enige vooringenomenheid.
Dat staat los van de werkelijke reden waarom mevrouw de bus moet verlaten en het feit dat de dame gewoon de instructies van de chauffeur heeft op te volgen.

aldus_mijn_moeder | 17-10-16 | 15:45

Zit je daar ook bij als tewerkgestelde bijstandsgerechtigde door Jetta Klijnsma (PvdA) want een auto kun je je niet veroorloven.

ProAsfalt | 17-10-16 | 15:42

Je gaat niet tegen een oudere vrouw zeggen dat je haar 'eruit gooit' en 'bij de lurven grijpt'. Ik heb het niet gevolgd maar het is niet alsof ik intuïtief veel sympathie voel voor de bestuurders en de medepassagiers.

jeanmondo | 17-10-16 | 15:42

Die "u spreekt niet eens behoorlijk Nederlands" was dan wel weer racistisch en onnodig... Ze heeft een licht Surinaams accent, dat is volledig irrelevant in deze discussie.

Jaap Brulaap | 17-10-16 | 15:41

Is dat Rosa Parks niet?

Pimp my Voortuin | 17-10-16 | 15:40

@overVecht | 17-10-16 | 15:36
En hoe erg is het trouwens om een uurtje gewoon even niet te eten?

Rest In Privacy | 17-10-16 | 15:40

@overVecht | 17-10-16 | 15:36

De NS die die bussen gaat schoonmaken? Je maakt een grapje...
Het is inderdaad de verantwoordelijkheid van de chauffeur om eventuele troep na afloop weer op te ruimen. Vandaar ook het verbod om te eten en te drinken. Als het je niet bevalt, dan stop je òf je vreten weg, òf je gaat de bus uit en wacht op de volgende.

EefjeWentelteefje | 17-10-16 | 15:40

Het verhaal van de 'homohaat-flyer' wordt door DWDD, PAUW, nieuwsuur en 20:00journaal met dit filmpje overklast. We krijgen dus een week lang donker getinte mensen (Sylvana zal wel weer opdraven) in praatprogramma's en zemelen over hoe racistisch het OV is. En iedereen krijgt het woord behalve de gehate homo............

Ik snap er niks van! | 17-10-16 | 15:39

Racisme of niet, het openbaar vervoer is k*t, dat wordt wederom bevestigd.

kapotte_stofzuiger | 17-10-16 | 15:39

Ja in de trein mag je eten, maar geen vieze stinkende patat, meurende frikandellen of andere vette troep van de Smullers. Werkelijk geen minderwaardiger volk dan het Hollandse gespuis met en houding, ikke ikke en de rest mag wel lekker meegenieten van mijn stinkende fastfood rotzooi.
Net zo erg als in de ochtend in de volle trein je makeup op je gezicht smeren en je natte haren kammen.
Oprotten, allemaal de trein uit!

DeMof | 17-10-16 | 15:38

Einde is briljant. 'Bedankt'! Yo!'

DeKleijert | 17-10-16 | 15:38

Schnell der uit en vlug de deur dicht.

kneuterzak | 17-10-16 | 15:37

@Zeepvrij | 17-10-16 | 15:34

Nee. De NS moet er maar voor zorgen dat de bussen schoongemaakt worden nadien. Het is hun probleem. Niet die van de chauffeur.

overVecht | 17-10-16 | 15:36

Dit gaan we vaker meemaken de komende jaren... demense zijn het zat die hele multicultishit

Bracula | 17-10-16 | 15:36

-weggejorist-

RdeFriesch | 17-10-16 | 15:35

@overVecht | 17-10-16 | 15:29
En dan mag de chauffeur zelf na afloop zeker de troep opruimen want het zijn immers jouw rechten.

Rest In Privacy | 17-10-16 | 15:34

Ik wacht met spanning op de reactie van Sylvana Simons

Duppiedam | 17-10-16 | 15:34

@NerdAlert | 17-10-16 | 15:32

Het is m.i. nagenoeg bekend dat je in de bus niet mag eten of drinken inderdaad. Dat er wel eens chauffeurs zijn die een oogje dichtknijpen doet daar niets aan af.
Als mevrouw inderdaad op een hamburger zit te knagen dan heeft deze chauffeur het volste recht om mevrouw de uitgang te wijzen. Het is niet anders.

EefjeWentelteefje | 17-10-16 | 15:34

-weggejorist-

Ravissant | 17-10-16 | 15:33

EefjeWentelteefje | 17-10-16 | 15:30
Sowieso zwartrijden.

Gerard Leeflang | 17-10-16 | 15:33

@Lupuslupus | 17-10-16 | 15:27

Ja. Ik begrijp dat je niet mag eten in de bus en dat dat altijd al zo is. Maar als ik de keuze maak met de trein te gaan en mijn reis duurt langer en mét alternatief vervoer. Dan wil ik toch echt onderweg wat kunnen eten. Want in de basis ging ik er vanuit dat dat mogelijk zou zijn bij aanschaf van een ticket.

overVecht | 17-10-16 | 15:32

@EefjeWentelteefje Mevrouw eet een hamburger, en daar is chauffeur niet van gediend. 1x remmen en hij kan de troep opruimen. Staat volgens mij bij ingang bus. Geen ijs , patat e.d.

NerdAlert | 17-10-16 | 15:32

Ich bin ein hamburger.

Schietmijmaarlek | 17-10-16 | 15:32

Head first de bus uit, het wordt tijd.

gentle giant | 17-10-16 | 15:32

@NerdAlert | 17-10-16 | 15:29

Die passagier ook niet zoals ik óók al aangeef hierboven. Je mag niet andere mensen dwingen iets te doen als je daar niet bevoegd voor bent.

overVecht | 17-10-16 | 15:31

@_Stephan_ | 17-10-16 | 15:29

Nee hoor. Gewoon realistisch ben je.

overVecht | 17-10-16 | 15:30

Toch jammer dat we nergens de initiële oorzaak van deze ophef te weten komen. Zwartrijden? Eten? Roken in die bus? Geen idee.

EefjeWentelteefje | 17-10-16 | 15:30

De witte chauffeur gooit helemaal niemand uit de bus. Dat doet de passagier die achter haar zit. Chauffeur zegt nog 'gooit u haar eruit, want ik mag het niet doen'.

NerdAlert | 17-10-16 | 15:29

@Zeepvrij | 17-10-16 | 15:28

Nou. Wat ik hierboven zeg. In een trein mag je eten. Als ik dus niet door eigen toedoen op een andere manier vervoer krijg aangeboden vind ik wel dat ik dezelfde rechten hoor te behouden als waarvoor ik betaald heb. Dus in die zin ben ik van mening dat je gewoon moet kunnen eten.

overVecht | 17-10-16 | 15:29

-weggejorist-

_Stephan_ | 17-10-16 | 15:29

@Oelefapper | 17-10-16 | 15:26

Ja dat dus. Waarom haalt hij al die shit erbij. Werkt onnodig escalerend en nu het op film staat wellicht ook nog tegen hem.

'U gaat de bus uit want u heeft zich niet aan de regels gehouden. Gaat u niet op eigen verzoek ben ik genoodzaakt de politie erbij te halen.'

overVecht | 17-10-16 | 15:28

Gewoon luisteren naar de chauffeur en dat hamburgertje even goed inpakken voor later, hoe moeilijk kan het soms toch zijn...

Rest In Privacy | 17-10-16 | 15:28

Met kop en kont. Opzouten!

gentle giant | 17-10-16 | 15:28

Keurig zoals ze door een mede-passagier naar buiten werd geholpen....!
Hulde daarvoor!

TonyD | 17-10-16 | 15:27

n de trein mag je ook eten. Als je dus gedwongen wordt verder te reizen met een alternatief vervoersmiddel betekent dat wél dat je dezelfde rechten behoudt lijkt mij als wanneer je met het oorspronkelijke voertuig je voortbeweegt.

overVecht | 17-10-16 | 15:23
.
Leuk bedacht maar als de chauffeur van de bus zegt dat het niet mag, mag het niet. Je mag trouwens nooit in de bus eten (of drinken). Dat is al 50 jaar zo.

Lupuslupus | 17-10-16 | 15:27

Tja als ze eenmaal binnen zijn...

Veritas Splendor | 17-10-16 | 15:26

Vragen in eerste en tweede Kamer.
Een huilende burgemeester.
Extra edities bij de gelijkgeschakelde media (kranten en tv).

meneer Q | 17-10-16 | 15:26

'je bent als gast hier gekomen en blablabla'

Tering die gast ook even uit de bus. Complete onzin omdat erbij te halen cq. een enorm zwaktebod.

overVecht | 17-10-16 | 15:26

Ja het zal allemaal wel goed wezen, maar waarom begint die idioot dan ook weer over beperkt spreken van de taal of dat ze hier als gast gekomen is. Iedereen lijkt het erover eens dat deze mevrouw terecht de bus moet verlaten. Stom en zonde, nu gaat het weer de hele tijd over de opmerkingen van deze chaffeur..

Oelefapper | 17-10-16 | 15:26

-weggejorist-

RenHoek | 17-10-16 | 15:25

-weggejorist-

Gerard Leeflang | 17-10-16 | 15:25

-weggejorist-

Xirdalan | 17-10-16 | 15:24

Gezien de meerdere steunbetuigingen van de medepassagiers, ben ik toch van mening dat mevrouw het er zelf naar gemaakt heeft.

Gomezlopez | 17-10-16 | 15:23

Is dit niet vrijheid van meningsuiting?

roze_bril | 17-10-16 | 15:23

@Arie_R | 17-10-16 | 15:19

In de trein mag je ook eten. Als je dus gedwongen wordt verder te reizen met een alternatief vervoersmiddel betekent dat wél dat je dezelfde rechten behoudt lijkt mij als wanneer je met het oorspronkelijke voertuig je voortbeweegt.

overVecht | 17-10-16 | 15:23

Aanwijzigingen van het personeel niet opgevolgd.

van Oeffelen | 17-10-16 | 15:22

De vrouw blijft ansich heel redelijk als ik het zo hoor...

overVecht | 17-10-16 | 15:21

#blackliesmatter

Glasgow Argus | 17-10-16 | 15:21

Aangezien meerdere mensen de chauffeur steunden neem ik aan dat ze behoorlijk vervelend was voor deze opname begon.

iB€€R | 17-10-16 | 15:21

Als het echt een racist was geweest, dan had hij haar niet uit de bus gezet maar juist gesommeerd om achterin te gaan zitten. Storm in een plasticbeker Fernandes dus.

Kapitein Stijlvol | 17-10-16 | 15:20

Waarom gaat die bus niet rijden ? Oh wacht, het is de buschauffeur die een zwartrijdster aanpakt.

van Oeffelen | 17-10-16 | 15:20

U maakt geen service.... Argumenten die er toe doen !

kat-de-kat | 17-10-16 | 15:20

zwartrijder, next. Wacht, mag ik wel zwartrijder zeggen van de SS

Bokito ergo sum | 17-10-16 | 15:19

Het klinkt alsof ze heeft zitten eten in de bus, dat ze daar niet op mee wilde houden en niet weg wil als ze verzocht wordt om te vertrekken. Hierdoor houdt ze de boel op voor iedereen.

Arie_R | 17-10-16 | 15:19

Shitstorm in 3,2,1....

GematigdeMoslim | 17-10-16 | 15:18

U vergeet Joop.nl Pritt. Jole heeft net zijn onderbroek bevlekt met het horen van dit bericht.

Charles de Batz | 17-10-16 | 15:18

Het is Precious Laetitia Shivani uit Almere Poort.

Zo is het maar net! | 17-10-16 | 15:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken