Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Koos Spee: 'Niet zo zeiken over etnisch profileren'

koosspeeisvoor.png Potverdikke kijk eens wie daar de hoek om komt. Ouwe getrouwe stijlloze figurant Koos Spee! Waren we in 2011 nog dolblij dat deze "automotive minkukel" (©Pritt) het Leodehazepad koos en werd weggepromoveerd of zoiets, vandaag moeten we toch bekennen dat we na 119 hits op zijn naam eindelijk een keer kunnen zeggen: Wat Koos zegt. Het kan ehm... verkeren, zeg maar. En ook de trouwe kijker van Wegmisbruikers, het Opsporing Verzocht onder de otosjoows, zal niet snel ontkennen dat de heer Spee (70 alweer) hier in drie tweets een herkenbare situatieschets in het bonnenboekje zet. TPO's Bertje Brussen belde met Spee en ook in dat gesprek neemt de voormalige verkeersofficier geen gas terug: “Ik heb bij dat rapport van maandag echt het idee van: ‘Jongens, hier was zeker een bepaalde uitkomst noodzakelijk hè? Het moest zeker bewust hier op uitkomen'. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dit: dat etnisch profileren valt allemaal best wel mee. Ik denk dat mensen zich vooral zelf vaak etnisch geprofileerd voelen en dat dan ook uitstralen.” Zo, zo, meneer Spee. Rechts inhalen was toch verboden?

Reaguursels

Inloggen

@lanexx | 05-10-16 | 13:21 ,
'links' bestaat niet, volkomen holle term zonder inhoud, wegkijkers, naïeve wereldverbeteraars en politiek correctelingen bestaan wel maar die vind je weer over het hele politieke spectrum, van links tot rechts voor zover er überhaupt linkse of rechtse politiek bestaat in dit land, het is meer 1 pot nat.

vander F | 05-10-16 | 15:24

Het profileren an sich is volkomen in orde,
diegenen die het, tegenwoordig, uitvoeren is wat anders.
Er lopen nu eenmaal dienders rond die weldegelijk misbruik maken van hun positie en het gegeven van 'etnisch' profileren, die zijn inderdaad Marokkaantjes aan het pesten.

Laag opgeleid en racistisch ronduit dom tuigh vind je ook bij de politie

vander F | 05-10-16 | 15:21

Alleen de gepensioneerden durven in Nederland hun rechtse mond open te doen, de werkenden zijn bang "weggezet", een links woord, te worden door links en hun smerige represailles.
Hulde voor Koos Spee!

lanexx | 05-10-16 | 13:21

@Berbaar | 04-10-16 | 21:49
Ik ken ook nog een stukje uit een krant j.l waar een meid van allochtone ouders doodsbang was voor de familie omdat ze zelf had besloten om door te leren. En niet zoals de familie had bepaald, was getrouwd met 1 of andere loser vent uit Marokko.
Die had dus de familie eer geschaad en moest dus dood..

Fijn volk hoor...

nobodyknows | 05-10-16 | 12:45

Juiste afspiegeling van de werkelijkheid is inderdaad Opsporing Verzocht, niet dit bureau van mooie verzoekrapportjes.

Jan, Leiden | 05-10-16 | 11:23

Tja, meteen in slachtofferrol duiken, want: rascistisch. Politie moet gewoon bij verdachte omstandigheden hun werk kunnen blijven doen en controleren, hoop dat ze hun rug recht houden! En niks van dit rapport met gewenste uitkomst gaan doen. Verdacht=verdacht is niet rascistisch!

Jan, Leiden | 05-10-16 | 11:20

Als ik een gloednieuwe, sportieve, matzwarte Golf met getinte ramen koop, weet ik dat ik bij elke verkeerscontrole aangehouden word. Het maakt dan niet uit of ik blank, zwart, bruin of geel ben.

En als ik een gloednieuwe, niet sportieve, blauwe Fiesta koop, mag ik bij elke controle doorrijden.

Maar dat zal beide wel met etnische profilering te maken hebben...

nooitgrappig | 05-10-16 | 10:46

Twijnstra en Gudde? Zwijnstra en Knudde!

jjg | 05-10-16 | 10:41

Hij is in ieder geval niet aan het hengelen naar een baantje als ombudsman.

Veldmaarschalk Sorry | 05-10-16 | 10:41

Koos Spee ben het nu eindelijk een keer met je eens.Was laats controle aan de Duitse kant van de grens er werden bijna alleen maar kleurtjes aan gehouden en dat doen ze niet voor niks.En het is een goed recht dat de politie ook kleurtjes aanhouden want ze plegen de meeste misdaden.

gerrit5042 | 05-10-16 | 09:47

Ik had nooit verwacht dat ik het eens zou zijn met Koos Spee. Kan de politiek niet eens uitzoeken wat de reden is dat er op deze wijze geprofileerd wordt. En waarom zou dat niet mogen. Ik ben ook benieuwd hoe de politiek gaan reageren als ik een keer wordt aangehouden door de politie en ik een klacht ga indienen vanwege de wijze van profileren. Ik heb namelijk een grote dikke wagen en ben groot en kaal. Dus volgens alle profileringsinfo en bioscoop films en series ben ik een crimineel.

bobby33 | 05-10-16 | 09:23

Ik ben als rasechte Nederlander al 6 jaar niet meer gecontroleerd door de politie in het verkeer. En die ene keer was omdat ik zat te bellen. Overigens mocht ik bij die gelegenheid zonder boete doorrijden omdat ik zeer beleefd en vriendelijk was tegen de agenten en rustig vertelde waarom ik zat te bellen. Ik weet zeker dat als ik een grote bek had gegeven ik wel een bekeuring had gehad. Natuurlijk ben je de Sjaak als je gaat ontkennen en schelden en schreeuwen dat je gediscrimineerd wordt. Agenten zijn net mensen.

Vespucci | 05-10-16 | 09:13

niet vaak met Koos eens maar dit keer wel.

pedro300 | 05-10-16 | 09:11

Kijk, als ze nou steeds Sinterklaas aanhouden en Zwarte Piet de bon geven, dan zou je misschien kunnen zeggen: dat is wel een beetje vreemd.

van Oeffelen | 05-10-16 | 09:05

Als de feiten voor zich spreken dat personen met dit signalement; licht getint, trainingspak, pet, sportschoenen, schoudertasje, bontkraag en in een te dure auto cq op een scooter rijdt, daarvan 80% van de gevallen een misdrijf pleegt, is het toch niet gek dat de politie daar meer aandacht voor heeft? Eigenlijk zegt het rapport dat blanke mensen zich meer aan de regels houden dan andere gekleurde..... Maar zegt het rapport ook welke huidskleuren de agenten hadden, die de staande- en of aanhoudingen deden?

Ik snap er niks van! | 05-10-16 | 08:53

Er wordt eigenlijk toch wel héél véél geld verspild aan die multikul en aan vriendjes en vriendinnetjes die al die onderzoekjes doen en rapportjes schrijven.
Overigens krijgt Koos een pluim op zijn pet voor zijn ongezouten mening in dezen.

Nelis SplitBloes | 05-10-16 | 08:44

Was nooit zo`n fan van Koos Spee, maar deze actie is prima, geeft de realiteit weer.
Hoe simpel kan het zijn: als je kunt vissen in 2 vijvers en je weet, van andere vissers of van eerdere vistochten, dat vissen in vijver A leidt tot goede vangsten en vissen in vijver B tot niet bewegende dobbers, dan is de keuze snel gemaakt. Ook al zie je aan het wateroppervlak niet wat eronder zit.

Kievit | 05-10-16 | 08:38

Deze man heeft 100% gelijk. Dat rare schuldgevoel van linkschen brengt ons land naar de afgrond. Het is 5 voor 12 mensen!

zeefert | 05-10-16 | 08:38

@appelvink | 04-10-16 | 20:33
Dhr. Spee is kennelijk niet erg populair hier, maar heeft altijd prima werk verricht. Veel mensen hier met te zware voeten, zo blijkt... tsja jongens, dat is nou eenmaal dokken. Hou je gewoon aan de regels en je hebt echt helemaal nergens last van.

En natuurlijk heeft dhr. Spee ook in dit opzicht weer helemaal gelijk. Iedere keer weer zie je het verschil in reacties bij controles: de autochtoon snapt dat-ie fout zit (op een enkele harrie na dan), de allochtoon begint meteen te krijsen over z'n 'rechten'. Toont m.i. feilloos aan dat die gasten dus geen enkel respect hebben voor onze rechtsstaat, en wellicht wordt het eens tijd om daar bijvoorbeeld in het onderwijs eens wat meer tijd aan te besteden. Als het al niet veel te laat is...

EefjeWentelteefje | 05-10-16 | 08:36

Etnisch profileren is prima.
De politie staat in de frontlinie en zij zien als beste dat criminaliteit ruimschoots bovenmatig voorkomt bij bepaalde etnische groepen.
Dus als je een verkeerscontrole doet...... wie controleer je dan ?
De huisvrouw van 35 jaar of de Marokkaan van 18.
Ik mag hopen dat de politie hier toch kiest voor de persoon die een grotere kans heeft crimineel te zijn.
De politiek correcte commentaren nu zijn weer misselijkmakend.
Laat die zeikerds eens naar opsporing verzocht kijken.
Daar is 90% allochtoon.

ftI | 05-10-16 | 07:53

Tsja, zo zie je mensen op t werk dis je altijd aanvallen op je werk, maar het enige dat ze willen is dat je iets uitlegr. Maar dat gewoon vragenis gezichtsverlies en drukken je daarom in de verdediging. Dat Racisme gezeik ook, wordt puur als bliksem afleider gebruik. De aandacht verleggen. Een discussie of gesprek bij voorbaat onmogelijk te maken.

boerk | 05-10-16 | 07:53

Nederlanders worden een volk van rare zelfkastijders.
Er hoeft maar iemand iets te roepen over Zwarte Piet, etnisch profileren of drankgebruik, en, hoe krakkemikkig het onderzoekje ook blijkt te zijn, alle Gutmenschjes staan alweer gebukt met hun gesels op hun rug te timmeren want ze zijn "Zooo ontzettend schuldbewust".
En iedereen die zich van geen schuld bewust is wordt zonder pardon als racist, kinderkweller of alcoholicus geëtiketteerd.
Ik heb niets tegen ZP, ook niet veel vóór ZP, maar wel ontzettend de schurft aan het voordurende gezeik van jankebroers erover.
Ik ben geen etnisch profileerder, maar als 80 % van de misdaden in dit land gepleegd worden door allochtonen is er reden genoeg om je af te vragen waarom je NIET etnisch zou mogen profileren.
Ik ben geen zuipschuit maar er zijn gelegenheden waar ik iets meer drink dan nodig tegen de dorst( alleen wanneer ik niet meer hoef te rijden, dat snap je ), maar ik mag doodvallen als ik me door een liegende en bedriegende overheid laat dwingen om minder of niet te drinken.

Suiker en vet zijn ook slecht voor een mens, maar intussen zit heel Nederland - gesponsord door de overheid - driemaal in de week naar een taartenbakprogramma te loeren alsof het harde porno is in een gevangeniscel.
Dit kabinet is uitgeregeerd,- hoop ik tenminste -, maar om nou toe te staan dat in in de hun resterende tijd allerlei onzin verzinnen om te laten zien dat ze het toch echt, heus waar, héél druk hebben gaat te ver.

mallekater | 05-10-16 | 07:35

De goeden lijden altijd onder de kwaden. Deal with it.

Vout | 05-10-16 | 07:13

Loop eens savonds door het centrum van een grote stad, dan begin je vanzelf wel te etnisch profileren. Overal lopen van die malloten in trainingspakken met tasjes om de schouder. En kijk ze maar niet (verkeerd) aan want dan is het opeens niet meer hun winkel vriend.

024 | 05-10-16 | 06:23

Feynman | 04-10-16 | 20:06

Dat je dat op de NPO niet hoort komt omdat je het dan gaat hebben over de feiten, die zijn veel te lastig voor de gemiddelde burger om te doorgronden op hun werkelijke inhoud. Daarom hebben we gelukkig de NOS, die duid de lastige materie.

Dr.Tatta.Macamba | 05-10-16 | 02:17

-weggejorist-

Dr.Tatta.Macamba | 05-10-16 | 02:10

@Feynman | 04-10-16 | 20:06
Ja, dus eigenlijk worden juist "wij" gediscrimineerd!

Watching the Wheels | 05-10-16 | 01:33

Dat zal toch wel "throw them all away" zijn (krijg je van dat kopiëren).

Watching the Wheels | 05-10-16 | 01:25

Voorlopig heeft deze man me meer gekost dan de lichtgetinten. Maar ik heb dan ook wel het geluk te wonen in een "witte" buurt.

j.m.de graaff | 05-10-16 | 01:25

How many times will you fall
Stand alone with your back to the wall
How many points did you win today
How many times will you trough ém all away
www.youtube.com/watch?v=mcx6NZX51g0

Watching the Wheels | 05-10-16 | 01:21

Oei. KoosSpee heeft een realiteits oprisping. Snel! Iemand! bel de gedachte politie!!

Pompenkoning | 05-10-16 | 00:37

In de jaren '70 reden hier blakka skotoe in C10's.
(Surinaamse functionarissen bestuurden een grote Chevrolet.)

Korte lontje lange tabbetje. Ma panpan!
:-)

Heinzelmann | 05-10-16 | 00:34

@Hoen | 04-10-16 | 22:58
Rijd eens door een grote stad zoals, in mijn omgeving, 010. De Golfjes die rechts inhalen, opzettelijk voorsorteren in een verkeerd vak bij verkeerslichten, gierend hard langs fietsers razen, hun auto's bij pinautomaten op de stoep pleuren, geen gordels dragen: het zijn al.le.maal allochtonen. Omdat ze weten dat ze er mee wegkomen, want de politie knikt en lacht ze vriendelijk toe.

Zupschufter | 05-10-16 | 00:32

koter | 05-10-16 | 00:17
Erdoganfanaten die Gulenaanhangers het licht in hun ogen niet gunnen? Familieclans die andere familieclans bestelen, beroven en soms vermoorden? Ja, Turken onderling zijn niet bepaald lieve blije lammetjes, samen dansend in grasgroene weiden. Soms komen er zelfs kalasjnikovs aan te pas.

appelvink | 05-10-16 | 00:31

@marcoplarco | 04-10-16 | 21:58
Goed plan en meisje + papa vinden dat ook.
Helaas (of gelukkig) is de afstand van deze mensen tot hun natie-genoten net zo groot als die van U en mij tot AFA of Pegida tokkies.

Berbaar | 05-10-16 | 00:29

Wie zoekt het volgende eens uit?:
Ik ben hoogopgeleid, werk hooguit vier dagen per maand, en de gemeente 010 stort –naast bijna 1000 bijstand– maandelijks tussen de 5 en 8 ruggen op mijn rekening(en) voor 'advies.
Daarnaast kan je –sinds de invoering van de 'gebiedscommissie' iedere maand € 1250,- aftikken zonder daar wat tegenover te hoeven stellen. (De beloften van "iets artistieks" of "iets voor de buurt" is genoeg. Zo er al iemand komt kijken is een glimlach genoeg, maar er komt niemand kijken. Nooit.)
Por favor: Ik ben die clown met al die kindjes op schoot, hou mij er effe buiten ja?

Heinzelmann | 05-10-16 | 00:28

koter | 05-10-16 | 00:10
Fijn om te lezen dat u, als een echte koter (lees: onnozele kleuter) weet te vertellen over IQ en etniciteit van dienders cq wetshandhavers.
Etnisch profileren door koters, joepie!!

appelvink | 05-10-16 | 00:22

Etnisch profileren andersom mag wel. Hoe vaak komt het voor dat een allochtoon door een autochtoon wordt overvallen en beroofd?
Maria.1 | 04-10-16 | 23:51

Niet zozeer etnisch maar economisch. Als het lijkt alsof je op een goudberg zit been je target. Hier in het stadje waar ik woon zijn allochtone ondernemers (met name Turks) vaak doelwit van dieven geweest. Lijkt me sterk dat dit elders niet het geval is.

koter | 05-10-16 | 00:17

ProAsfalt | 05-10-16 | 00:08
Zou kunnen. Maar ook dat is etnisch profileren..

appelvink | 05-10-16 | 00:12

Ik vind het toch verdomde knap hoe rustig die agenten blijven tijdens een gesprek met die etnisch gestoorden. Ik had ze echt allemaal met een nekklem aan mijn trekhaak gehangen. En dan was ik al toeterend rondjes over rotondes gaan rijden alsof mijn marokkaanse zus net was getrouwd.

Leptob | 05-10-16 | 00:12

Alle drie de keren gebruikt hij drogredenen... maar ik begrijp zijn punt. Er zijn inderdaad geldige redenen om etnisch te profileren, dit ontkennen is puur PC geleuter. Dat er bij de politie (bij het leger trouwens ook) sinds jaar en dag een probleem lijkt te zijn met racisme moeten we echter ook niet ontkennen. Poltie en leger werven met name in de onderlaag van de samenleving (de Kevin's en Priscilla's uit de oude arbeiderswijken zeg maar). Afkeer van allochtonen is met name onder deze groep zeer uitgesproken. Daarbij komt kijken dat het ook een groep is met een bescheiden IQ.

koter | 05-10-16 | 00:10

@appelvink | 05-10-16 | 00:05
Zou het kunnen zijn dat bij een hoofddoek niets te halen valt en bij een hoofddoekloze wel wat te halen valt?

ProAsfalt | 05-10-16 | 00:08

Maria.1 | 04-10-16 | 23:51
De vraag stellen is hem beantwoorden. De bejaarde dame, zie mijn eerdere comment @21.51, was nooit uitgescholden en beroofd indien zij een hoofddoek (de vlag van de islam) had gedragen.
Over etnisch profileren gesproken...

appelvink | 05-10-16 | 00:05

Maria.1 | 04-10-16 | 23:51
Is koeltoer hè.
Op de Joop zit iemand weer eens te oreren inzake Turken alsof die niet tot het blanke ras horen.
Moet ik wel bekennen dat het met Turken uit de grote steden en idem de Marokkanen (dus geen Berbers), voor zover ik weet weinig mis is. Lees men is vaak boos op dat scum dat zich keer op keer in de picture rijdt.
Zelf denk ik dan: luister naar deze mensen die prima meedraaien en niet naar die hosselaars. Maar ja boter aan de linkse galg.

toetssteen | 05-10-16 | 00:01

Etnisch profileren andersom mag wel. Hoe vaak komt het voor dat een allochtoon door een autochtoon wordt overvallen en beroofd?

Maria.1 | 04-10-16 | 23:51

Komt er toch nog iets goeds uit Koos Spee want normaliter wil hij het hele land overal stapvoets laten rijden, ook op de autosnelweg.

ProAsfalt | 04-10-16 | 23:50

tipo | 04-10-16 | 22:46
Sneuneus. Ik heb in mijn hele leven nog nooit enige hinder ondervonden van de Wet Mulder. Ooit een boete wegens overschrijding van parkeertijd, mijn eigen schuld. Boete betaald en verder geen stress. Staat geheel los van of ik het eens ben met belachelijke regels, hoge boetes, exorbitante parkeertarieven enz.
Houd je aan de regels, belachelijk of niet, en je hebt nergens last van.
.
Dat jij een roofoverval op een omaatje met smoezen bagatelliseert zegt veel over jouw verrotte mindset. Bah.

appelvink | 04-10-16 | 23:47

Ik had gedacht dat ik het nooit met die graftak van een Spee eens kon zijn,.......
Maar hier heeft hij zekers een puntje te pakken.

slipsniffer | 04-10-16 | 23:43

Hij slaat hier toch wel de spijker op z'n kop.

Uw Psychiater | 04-10-16 | 23:34

Kijk even naar Opsporing Verzocht, tel het aantal 'etnisch geprofileerden' en elke discussie over de vraag of de politie etnisch moet profileren is totaal overbodig.

Tijl U | 04-10-16 | 23:33

Zich etnisch geprofileerd voelen is zo langzaam etnisch profiteren.

donjon | 04-10-16 | 23:29

-weggejorist-

ikdenkwat | 04-10-16 | 23:15

“Ja: gedraag je gewoon op de weg. Als je dan door de politie op straat wordt aangehouden heb je niks te vrezen, ongeacht je huidskleur of je afkomst."

Bam. Zo simpel is het. Als je niet aangehouden wilt worden: gedraag je dan.
En tja... Als je toevallig in een patserbak rijdt, en je uiterlijke overeenkomsten vertoont met een groep jongeren die in 60% van de gevallen crimineel is én je bent wel erg jong om in zo'n dure auto te rijden: dan moet je gewoon niet zeuren. Jij kan er niets aan doen, maar de politie kan er ook niet aan doen dat je soortgenoten zo verschrikkelijk vaak crimineel zijn. Het is dan ook niet per definitie etnisch profileren, maar statistisch - dat een etniciteit nu eenmaal die statistiek nogal rap laat stijgen in de criminaliteit cijfers is niet iets dat je kan negeren.

En als jij niet crimineel bent? Wees dan heel blij dat de politie controleert, omdat zij de rotte appels proberen weg te halen van de straat/weg.

Trouwens, het is sowieso de omgekeerde wereld... Die etnische groepen hebben last van de criminelen die het voor hen verzieken, en daarom is er uberhaupt een profiel waar etniciteit, terecht, in vernoemd wordt. Dan moet je niet gaan klagen op de politie, maar ze juist bedanken dat ze hun werk doen en proberen het tuig van de straat te halen. Want weetje... Als alle criminelen opgesloten zitten, dan is dat etnisch profiel ook helemaal nergens meer voor nodig.

Werk mee, laat je controleren; rot op met die niet bestaande racisme/discriminatie "issues" en hou gewoon je grote smoel.

Liroy | 04-10-16 | 23:12

white privilege, jeweetzelluf

Sgt. Pepper Spray | 04-10-16 | 23:09

@Sgt. Pepper Spray | 04-10-16 | 22:51
Pepper is blij. Pepper wordt niet regelmatig staande gehouden.

Sgt. Pepper Spray | 04-10-16 | 22:57
Dank voor de tip! Ik geloof niet dat ik ze ooit ga bellen.

Hoen | 04-10-16 | 23:06

Elephant in the Hoen: 2.096.592 niet-westerse allochtonen in Nederland

Sgt. Pepper Spray | 04-10-16 | 23:06

@Feynman | 04-10-16 | 22:37
Klopt dat wel? Eens kijken: 2.096.592 niet-westerse allochtonen in Nederland, op een totale bevolking van 16.979.120. Dat is een percentage van iets meer van 12,3%.(Bron: statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?V... )

12,3% van 8.000.000 auto's (bron: www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2014/34/neder... ) is 984.000 auto's (Ik weet het. Allochtonen hebben vaker een auto, want fietsen is bah. Maar het gaat om ongeveer).

Met 51.000 politiemensen ( www.elsevier.nl/nederland/news/2013/05... Sorry oude cijfers. Maar het gaat om ongeveer) op straat maakt dat 19.3 auto per politieagent.

Mwa. Het zou kunnen. Als ze flink doorschrijven en hun CAO-voorwaarden het toelaten.

Hoen | 04-10-16 | 22:58

Hoen is wit. Hoen is niet blij. Dag Hoen

Sgt. Pepper Spray | 04-10-16 | 22:51

Je kunt de NOS beter NDOS noemen: Nederlandse desinformatie en opnaaistichting. Het lijkt gvd Oost-Duitsland wel hier. Het is gewoon geteisem daar bij die NOS, een stelletje vuile leugenaars is het.

Ruud5 | 04-10-16 | 22:50

-weggejorist-

Kok Blekemolen | 04-10-16 | 22:49

@Hoen | 04-10-16 | 22:37
Vorige week nog reed hier een Marokkaan in een auto een Marokkaan op een scooter overhoop. Bloedbad.

Lewis Lewinsky | 04-10-16 | 22:47

appelvink 22:37
Ja, lach die 15 a 30 miljard Euro's maar weg, die Koos Spee van hardwerkende Nederlanders gestolen heeft sinds hij van de Wet Mulder een goudmijn van de roverheid gemaakt heeft. Bij zo veel onrecht stelt een overvalletje op een omaatje - hoe onrechtmatig ook - helemaal niets voor.

Wat je hier ziet, is de grootste en vuilste straatrover uit de Nederlandse geschiedenis, die een paar kruimeldiefjes loopt te dissen. Nounou, wat een held.

tipo | 04-10-16 | 22:46

We hebben geeneens genoeg politie om iedere allochtoon iedere week staande te houden.
Feynman | 04-10-16 | 22:37
Precies, en dat willen naieve paters als Hoen gewoon niet zien. Treurig en zielig tegelijk.

appelvink | 04-10-16 | 22:45

@appelvink | 04-10-16 | 22:22
Ach. Je hebt helemaal gelijk. Het ligt aan hun rijgedrag. Vergeten. Stom van me.

Hoen | 04-10-16 | 22:37

Hoen | 04-10-16 | 22:33
We hebben geeneens genoeg politie om iedere allochtoon iedere week staande te houden.

Feynman | 04-10-16 | 22:37

tipo | 04-10-16 | 22:08
Ach gut, had je een bekeuring wegens een opgevoerde snorfiets?? Wellicht is er ergens in NL een praatgroepje waar je je leed kunt delen met lotgenoten.

appelvink | 04-10-16 | 22:37

Twynstra Gudde haal dat sperma van de Steurminator eens van je mondhoeken.. Gadver, wat een skanky hos!

NACademicus | 04-10-16 | 22:36

Hoen | 04-10-16 | 22:33
Zwarte Piet!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-10-16 | 22:36

@ChatBot | 04-10-16 | 22:00
Koos wordt ervaringsdeskundige genoemd, omdat hij wat schreeuwende allochtonen heeft meegemaakt. Een Marokkaan wordt tijdens z'n werk regelmatig aan de kant gezet door politie. En jij noemt dat '10 minuten lang staande houden' en vindt het 'karma'.

Ik denk niet dat Koos zo vaak is staande gehouden, als die mensen uit mijn eerdere linkje. Mijn laatste keer was ongeveer 25 jaar geleden. En jij? Ik betwijfel of het jou regelmatig gebeurt. Wij weten niet wat het is. Je weet pas wat het met je doet als het je overkomt, iedere week opnieuw.

Dus wie is er nou ervaringsdeskundige?

Hoen | 04-10-16 | 22:33

Koos heb gewoon helemaal gelijk! 100%!

Right up | 04-10-16 | 22:33

Goed gezegd Koos.
Het is een politiek-over-correct rapport.
Die mafkees die gisteren uitleg gaf aan het NOS-journaal straalde dat ook uit.
De houding van die man: kijk mij eens politiek correct lullen.

Jan Dribbel | 04-10-16 | 22:25

Hoen | 04-10-16 | 21:55
Ja en? Dat NOS artikel zegt helemaal niets over rijgedrag/verkeersovertredingen van de Afghaanse en Marokkaanse werknemers van dat belbedrijf. Dat de werknemers van dat belbedrijf een Golf7 mogen rijden wil niet zeggen dat elke werknemer keurig volgens de verkeersregels richting klant rijdt.
Slecht rijgedrag trekt aandacht van de politie. Ongeacht wie er achter het stuur zit.

appelvink | 04-10-16 | 22:22

De wetgeverĥ heeft nouw eenmaal bepaald door jarenlang PvdA te stemmeĥ dat dit slachtoffûhvolk de overhand lijkt te gaan krijgûĥ.

Bhagwan Sri Rajneesh | 04-10-16 | 22:20

En weet je? Dan hebben we het niet over die aardige buurvrouw met bruine ogen of over die man met donker haar die elke ochtend naar zijn werk gaat. Maar wel over mensen die hier zijn komen wonen en zich helaas niet zelden buitengewoon asociaal gedragen naar onze normen.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-10-16 | 22:19

Koos gaat binnenkort met pensioen en hoeft dus niet meer te liegen.

beau van rtl | 04-10-16 | 22:18

Zenzeo | 04-10-16 | 22:12
Als een tegel om in te lijsten!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-10-16 | 22:15

Allochtonen willen alleen etnisch profiteren.

Zenzeo | 04-10-16 | 22:12

Go Koos, go

Stratum | 04-10-16 | 22:11

he getsie weer een xenorealist. zat net zo lekker in de GroenLinks wegkijkmodus, nu dit weer.

bananabanana | 04-10-16 | 22:09

appelvink 21:21
Koos Spee is nooit politie-agent geweest. Hij is altijd struikrover geweest. En nu hij een beetje concurrentie van andere struikrovers krijgt, begint ie te piepen, de hypocriet.

Er is geen Marokkaan in Nederland die zo veel geld bij elkaar geroofd krijgt als Koos Spee in zijn jonge jaren deed.

Tuftufclub forever.

tipo | 04-10-16 | 22:08

Hoen | 04-10-16 | 21:55
Ik heb ook nog wel eens eens punt. Punt. Maar dat interesseert vrijwel niemand. En dat geldt dus ook voor jou. Jouw punt is gezeik wat ons betreft.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-10-16 | 22:07

Recent aan de kant gezet door een agent voor ~40km te hard op een stuk snelweg (op dat moment 100, dus 140). Ik had liever gehad dat ik wat vlotter aan de kant werd gezet, maar goed, die agent moet ook veilig een gesprek kunnen voeren dus soit, we rijden door naar het tankstation. Onderweg flitst nog even extra de waarschuwing 'blijf volgen', maar ik was echt niet van plan om a la GTA een escape in te zetten.

Kortom, ik groet de agent, geef mijn papieren en bedenk tijdens het wachten of het net geen 40, of hopelijk zelfs gemeten net onder de 30 zou zijn en of het dan €300 of €400 zou zijn en waar ik dat anders aan had kunnen spenderen. Je weet wel, er gaat niets door je hoofd als je €100 euro op een avond uit geeft, maar dan is zo'n snelheidsovertreding wel weer even schrikken.

Krijg ik een waarschuwing. Agent reed minimaal 5 km achter me. Ik krijg een waarschuwing!? Ik vraag nog; "Weet je het zeker?". De agent weet het zeker.

Ondanks talloze gesprekken met een biertje, sterke verhalen, met een maat van me die ooit agent was, begrijpen we nog steeds niet waarom. Maar ik weet wel dat ik als rasblanke gingerneller ook de volgende keer weer gewoon netjes de agent groet, geen verwijzingen maak naar mogelijke anti-ginger invloeden, maar gewoon m'n papiertje trek en een waarschuwing of boete incasseer. Ik maak de overtreding, ik onderga de straf. Zo ben ik opgevoed.

Dubz | 04-10-16 | 22:04

@Hoen: wat is jouw punt? Dat je het erg vind als een marokkaan in een golf 10 minuten lang wordt staande gehouden? Vanwaar die "ergenis by proxy", of ben je zelf soms een marokkaan?

Ik vind het pure karma.

ChatBot | 04-10-16 | 22:00

@Berbaar | 04-10-16 | 21:49 Mooi verhaal. Misschien moet je ook eens aan meisje en pappa uitleggen dat ze het voor zichzelf een stuk mooier kunnen maken door sociale controle in te zetten en dat gal-pus-tuigh aan neefjes en broertjes een corrigerende schop onder hun hol te geven in plaats van ze tot diep in de nacht over straat te laten zwerven. Zolang de Marokkaanse gemeenschap zelf geen schoon schip maakt blijven ze de paria's van de samenleving. Niet onze schuld, doen ze helemaal zelf.

marcoplarco | 04-10-16 | 21:58

@Sgt. Pepper Spray | 04-10-16 | 20:58
Het is veel erger.

*Van alle Marokkaanse jongens die 12 waren in 1999 is 65% aangehouden als verdachte voor zijn 23ste verjaardag*.

Zie hoofdstuk 4 van dit rapport:
www.wodc.nl/onderzoeksdatabase/cenr-2...

Lewis Lewinsky | 04-10-16 | 21:57

Ach daar hebben we Koos Spee met zijn psychisch gestoorde fixatie op automobilisten weer.
.
Koos: GA BOEVEN VANGEN!
.
Échte boeven!

Xirdalan | 04-10-16 | 21:52

Etnisch profileren, voor de gewone burger betekent dat: het kan je leven redden, je een trauma besparen, er voor zorgen dat niet je handtas plus inhoud geroofd wordt.
.
Twee weken geleden werd iemand uit mijn kennissenkring, een 82-jarige lieve dame, op een treinperron belaagd, bedreigd, uitgescholden en beroofd van haar tas. Tijdens die beroving kwam zij ten val, brak haar pols en raakte gewond aan haar hoofd.
De daders? 4 Jonge mannen van Nafferse persuasie.
Had deze dame etnisch geprofileerd was zij, zodra ze de roedel hyena's ontwaardde, met gezwinde spoed de trap afgelopen richting uitgang vh station, waar het beduidend drukker was. Nu belandde zij met gezwinde spoed in het ziekenhuis.

appelvink | 04-10-16 | 21:51

@eerstneukendanpraten | 04-10-16 | 20:16
Nou ken ik de meeste Marokkanen niet maar ik ken hele foute en hele goede en een hoop er tussenin.
Het zijn net mensen joh.
De foute moeten we laten zien voor het tuigh dat ze zijn maar de goeden mogen ook wel eens benoemd worden.
FF opa vertelt: Ik ben, op verzoek van haar vader en haarzelf, mentor van een Marokkaanse studente aan de TU Delft.
Leuke, slimme en hardwerkende meid maar uit een familie die nooit de basisschool heeft afgemaakt.
Wel willen ze dat hun kind(eren) de geboden kansen optimaal benutten dus vandaar dat papa een paar jaar geleden, met de hoed in de hand, kwam met het verzoek hun dochter in haar universitaire loopbaan te begeleiden.
Nutteloze trivia hier in de panelen dat weet ik maar er is nuance in alles en zeker ook mbt de Marokkaanse landgenoten.
Opa uit ;)

Berbaar | 04-10-16 | 21:49

juist. heb zelf ook in een ander land gewoont, en voelde me vaak ook gediscrimineerd. meestal was dat een overdreven reactie, soms was het ook echt. dat krijg je er nou eenmaal van als je in een ander land gaat wonen. deal with it.

het was trouwens een opluchting om van die asociale criminele marokkanen af te zijn jongen! zonder Marokkanen te veroordelen maar hun kroost die geeft me toch een hoop overlast, en het is heerlijk om van ze af te zijn

Bald Gefkens | 04-10-16 | 21:42

Deze even inlijsten, onder Autobahn vandaan gejat via monteur 04-10-16 | 16:13

"Ik heb eens wat dieper gekeken dan de NOS-headlines naar de cijfers van het 'onderzoek' over spontane onderzoeken van de politie. 40% van de staande houdingen van de politie bij 'allochtonen' was inderdaad onterecht, maar dus 60% was wel terecht. Dit terwijl bij de hele populatie, allochtonen + autochtonen maar 30% van de staandehoudingen leidde tot het vinden van een wetsovertreder.

Maargoed dat allochtonen dus relatief véél minder (2x zo weinig) 'onterecht' staande worden gehouden ten opzichte van de hele populatie horen we dan niet van onze Nationale Omroep Stichting."
Feynman | 04-10-16 | 20:06

Dat was zo'n beetje mijn reactie onder de Facebook post van Bert Brussen. 3x raden of het een allochtoon of autochtoon was die mij een 'simpele kneus die niet kan lezen' noemde....

ResSoniya | 04-10-16 | 21:42

Spee for president

Bofkut | 04-10-16 | 21:38

Koos Spee heeft gelijk. Ik herken dat uit de tijd dat ik zelf bij de politie werkte. Allochtonen vinden alles discriminatie om onder hun overtreding cq misdrijf uit te komen.
In de tijd daarna dat ik verzekeringsfraude onderzocht was het gros allochtoon. De methoden zal ik iedereen onthouden omdat het iemand op een idee kan brengen. Het is een moraliteitskwestie geen afkopmstkwestie.
En uiteraard heb je soms (met nadruk op soms) de verkeerde te pakken.
De politie is er om boeven te vangen en niet om arme gezinnetjes lastig te vallen.
Top, Koos, voor je terechte mening.

Albert5000 | 04-10-16 | 21:36

-weggejorist en opgerot-

ballenkraker | 04-10-16 | 21:33

Balsaq | 04-10-16 | 20:22

Dat is een heel cruciaal punt. Daarom zul je een hoge ambtenaren die nu nog in dienst zijn dit nooit horen zeggen.

ballenkraker | 04-10-16 | 21:31

profileren
interneren
deporteren

Het rijmt nog ook, zo moeilijk is het niet.

implosie | 04-10-16 | 21:31

HaatAth3ist | 04-10-16 | 21:02
Zat vanavond het 20 u journaal te kijken met de Gravin. We keken elkaar aan en vroegen ons af of dit allemaal nieuwswaardig was. Veel heeft toch te maken met een sfeertje kweken in plaats van vrije nieuwsgaring. Vooral die twitterende kindjes uit Aleppo. Dat moeten toch meer mensen doorhebben dat dit allemaal geframed wordt?
En daarbij wordt het kijkpubliek toegesproken of we kinderen zijn die naar het Sinterklaas journaal kijken.

Graaf van Egmont | 04-10-16 | 21:30

Rene046 | 04-10-16 | 20:43

Zou jammer zijn want dan wordt het programma behoorlijk minder leuk.

ballenkraker | 04-10-16 | 21:29

-weggejorist-

ballenkraker | 04-10-16 | 21:28

toen ik jaartje of 15 terug in mijn sportief uitziende v6 inclusief dubbele pijpjes enz enz .nog over de nederlandse wegen reed,werd ik zo vaak aangehouden /danwel bekeurd dat ik haast de gedachte kreeg dat ze mn kenteken achter de zonneklep geplakt hadden met een groot uitroepteken erachter,van die moeten we hebben.maar hee, ik ben geen allochtoon dus das dan niet etnisch profileren natuurlijk ,of was t jonge vent+snelle bak=grote kans op te hard rijden danwel wat anders profileren ?ik denk het laatste,en ook wel terecht soms ,jaja stukje zelfreflectie is dat .dat ontbreekt er bij de getinte medemens nog wel eens aan .

bowlfabriek | 04-10-16 | 21:26

Een kennis van mij, zo links als de tyfus en liefhebber van van kansen voor derden, werd agent.

Eerlijke kansen voor iedereen,ongeacht de afkomst, was zijn credo.

Na een paar paar jaar agent zijn haat hij marokkanen zo intens dat (zelfs) ik er soms van schrik.

Over Chinezen, Hindoestanen, Afrikanen of wie dan ook hoor ik hem niet.

'nuff said

implosie | 04-10-16 | 21:24

Vroeger wist ik als poltieagent altijd wat ik te verwachten had. Toen was het niet de kleur van de chauffeur, want arme Marokkaanse gastarbeiders reden geen auto. Het was de auto zelf qua technische staat, of het uiterlijk van de chauffeur. Kamper? Hippie? Zigeuner? Bekende crimineel?
Van etnisch profileren hadden we zelfs nog nooit gehoord.

Graaf van Egmont | 04-10-16 | 21:24

Volgens mij mogen ze bij Opsporing verzocht niet meer zeggen dat de daders licht getint of Marokkaans zijn.
Viel me wel op.
Je hoorde ze duidelijk praten bij die overval op die bus. ( ja ja, filmpje met geluid. )

ikkrijgjewel | 04-10-16 | 21:23

tipo | 04-10-16 | 20:53
Jij kent het verschil niet tussen buitenlanders en "buitenlanders", en weet niet dat Koos Spee een gepensioneerde 70-jarige ex-politieman is? Hoezo bonus?
Infantiele comments kun je beter plaatsen op kinder- en pubersites.

appelvink | 04-10-16 | 21:21

Er wordt druk gezaagd aan de poten van de Linksche kerk! Waar kan ik helpen zagen?

Koos begrijpt het en zegt het ook. Zou het tij dan keren?

Rooddraakje | 04-10-16 | 21:19

U zou er toch bijna het eehhmm.. heen en weder van krijgen. Dagelijks. Op dat pontje. Naar Amsterdam Noord. Niet alleen er heen, maar je moet ook weer terug. Ik zou bijna met u te doen krijgen. Laterz.

Hetkanverkeren | 04-10-16 | 21:12

Wat is dat rommelende geluid toch dat ik daar in de verte hoor?
Ah, de linkse maakbaarheidsdroom die uit elkaar klettert.

Ceristimo | 04-10-16 | 21:12

Etnisch profileren? Gewoon een kwestie van statistiek.

Cor Netto | 04-10-16 | 21:11

HaatAth3ist | 04-10-16 | 21:02
Haha "witwassen" in dit verband nog niet gelezen maar wel mooi gevonden.

Simon_GS | 04-10-16 | 21:09

Probleem lost vanzelf op. Sinds 2013 is het aantal allochtone dienders verdubbeld. De shariapolitie komt er aan. Bent u bijv. wit en een zgn. ongelovige hond dan kunt u blaffen wat u wilt maar u vangt bot (zonder vlees er aan).

gnor | 04-10-16 | 21:09

Sgt. pepper Spray | 04-10-16 | 20:58

Ze willen gewoon niet. wanneer gaan we eens vanuit die gedachte de problemen oplossen!

Biertjerbij | 04-10-16 | 21:08

Spee heeft hier gewoon gelijk. Punt.

Reykjavik | 04-10-16 | 21:07

-weggejorist-

Maxx! | 04-10-16 | 21:02

Tuig moet je gewoon als tuig behandelen, niks discriminatie.

Maxx! | 04-10-16 | 21:02

Ik reed vroeger in AlfaRomeo's die ik logischerwijze niet kon betalen op mijn leeftijd, gekoppeld aan mafiakop zorgde dat voor vele staandehoudingen. Controle op controle. Zelfs in Italië werd ik aangehouden om de haverklap en ben zelfs uren vastgehouden op een Italiaans politiebureau. Geen grensovergang zonder de auto omkeren. Alles veranderde toen ik me meer ging scheren, beter kleedde en een panda ging rijden. Profileren is iets van alle tijden. Zeikerds.

ristretto | 04-10-16 | 21:02

Feynman | 04-10-16 | 20:06
En hier zit héél het godverdomde probleem, het witwassen (lol) van een hele groep import-Nederlanders welke zich niet netjes en vaak ronduit asociaal gedragen.
 
Dit komt de sociale "wetenschappers" en de linkse kerk echter niet goed uit en moet het nieuwsapparaat naar de zesde versnelling om toch een gunstige anti-Nederlandse boodschap te verkondingen (de politie is eigenlijk racistisch en houdt het imperiale machtsvertoon in stand!). Noem mij een alu-hoedje, maar bij heel de staats omroep en mainstream media wordt niet aan nieuwsgaring en rapportage gedaan; het beleid van een kleine groep cultuur-relativisten wordt er verspreid.

HaatAth3ist | 04-10-16 | 21:02

De multiculti samenleving is mislukt. Maar dat weet iedereen al lang. De vraag is nu hoe we van deze ellende afkomen zonder gaskamers en kernoorlog.

Orakel1958 | 04-10-16 | 20:59

Bijna een kwart Marokkaanse jongemannen verdacht van criminaliteit
Van de allochtone mannen van 18-24 jaar wordt bijna 8% verdacht van criminaliteit, bij de autochtone mannen van diezelfde leeftijd is dit bijna 4%. Lees meer ...

Komende decennia sterke toename aantal allochtonen
In de komende decennia zal de allochtone bevolking sterk blijven groeien, van 3,1 miljoen in 2005 tot 5,3 miljoen in 2050. Het aandeel 1e en 2e generatie allochtonen in de totale bevolking zal naar verwachting sterk toenemen, van 19% in 2005 tot 30% in 2050 (zie figuur).

Prognose aandeel allochtonen in bevolking, 2005-2050 (Bron: CBS Allochtonenprognose).

Helft Turkse en Marokkaanse bevolkingsgroep keurt Nederlands leefwijze af
De helft van de Turkse en Marokkaanse bevolkingsgroep vindt dat de westerse leefwijze niet samengaat met die van moslims. Lees meer ...

Overgrote deel Turken en Marokkanen haalt partner uit eigen land
Van de Turken en Marokkanen die in 2001 trouwden, deed 90% dat met een partner uit de eigen herkomstgroep. Lees meer ...

Niet Westerse allochtonen hebben 2 keer zo vaak uitkering
Van de niet-westerse allochtonen van 15-65 jaar heeft 25% een (WAO-, WW- of bijstands)uitkering. Lees meer ...

Turkse en Antilliaanse leerlingen in groep 8 lopen 2,5 jaar achter
Van de niet-westerse allochtonen heeft meer dan een kwart niet meer dan basisonderwijs genoten. Lees meer ...

Sgt. Pepper Spray | 04-10-16 | 20:58

tipo | 04-10-16 | 20:53 Weten je ouders dat op internet zit en moet je niet naar bed nu ?

ja,diedus! | 04-10-16 | 20:56

botbot | 04-10-16 | 20:39
Agossie, je agressie niet onder controle??
En het dan raar vinden dat agressieve klootzakjes benoemd worden tot wat ze zijn: klootzakjes zonder zelfbeheersing, zonder controle over hun agressieve ego. Zie wegmisbruikers, de wekelijkse show waarin de klootzakjes hun kunstjes vertonen.

appelvink | 04-10-16 | 20:55

eerstneukendanpraten | 04-10-16 | 20:16 Ja , die zijn er. Die zijn inmiddels in hun eigen land begraven.

ja,diedus! | 04-10-16 | 20:55

Koos Spee is enkel boos dat buitenlanders hun boetes niet betalen en dat kost deze ex-belastinginner zijn bonus.

tipo | 04-10-16 | 20:53

Zo vertelde een kennis van me die bij de politie werkte dat ouwe BMW's en Mercedessen ook standaard vaker gecontroleerd werden.
Meestal wegenbelasting achterstand en dat soort zaken. tja, kampers.

miko | 04-10-16 | 20:53

papiricki | 04-10-16 | 20:44
Best wel een interessante redenatie ik ben ook aangehouden dus kon ik mijn bedrijfsactiviteiten niet uitvoeren wat mij een fikse schadepost opleverde.
Kan ik ergens mijn schade verhalen omdat ik buiten mijn schuld in deze situatie ben verzeild?

botbot | 04-10-16 | 20:52

Heeft het weblogje van Van Jole deze man al tot Nazi gebrandmerkt.

BlowingBubbles | 04-10-16 | 20:52

Rene046 | 04-10-16 | 20:43 Dat gaat dan een saai programma worden.

ja,diedus! | 04-10-16 | 20:52

Allochtonen. Beroepsslachtoffers. Allemaal.

marcoplarco | 04-10-16 | 20:52

en niet vergeten de meeste van die getinte mensen kunnen niet etnisch geprofileerd worden door hun getinte ramen....

Rene046 | 04-10-16 | 20:51

Dat rapport kan zomaar eens als een boemerang terug komen bij de opstellers. Kijk maar eens waar nu heg zwaartepunt en de aandacht liggen : Op Twitter ook veel reacties van mensen die zeiden: ‘Ja het is bij ons in de horeca en in de zorg niet anders, ook daar steeds allochtonen die gelijk agressief reageren’.” Aardige beerput lijkt mij.

ja,diedus! | 04-10-16 | 20:51

Ik word zolangzamerhand een beetje racistisch van al dat gezeik over racisme!1!
Hee opsporing verzocht is op de buis

Bert Konterman | 04-10-16 | 20:49

Ik ben samen met vele andere blanke Nederlanders ook onlangs onterecht bij Schiphol geconteroleerd door politie en marechausee vanwege de terreurdreiging van Islamitische Staat terwijl er elledelange files op de oprit ontstonden. Terwijl het voor de hand lligt dat de dreiging van Islamitisch terreur niet in onze hoek gezocht moet worden....

papiricki | 04-10-16 | 20:44

Degene die het aangaat doen ook aan etnisch profileren. V.w.b de slachtoffers dan die ze uitkiezen.

ja,diedus! | 04-10-16 | 20:44

Bij wegmisbruikers zal dat ook wel verboden worden... straks alleen nog blanken die gefilmd mogen worden....

Rene046 | 04-10-16 | 20:43

Hoen is wit. Hoen wordt niet etnisch geprofileerd. Dus Hoen denkt: het is heel erg. Welterusten Hoen, poep aan je schoen.

Sgt. Pepper Spray | 04-10-16 | 20:42

The revanche van Koos Spee, hij is minder een eikel dan ik dacht.

ja,diedus! | 04-10-16 | 20:41

haha koos zegt gewoon waar het op staat, pluspunten voor hemmie

gelachewoar | 04-10-16 | 20:41

Zeker omdat ik zwart ben, nou ik zou hem wel zo'n hengst geven dat hij lijkbleek wegtrok van de pijn.

botbot | 04-10-16 | 20:39

Al zijn de rassies-roepers nog zo snel, Spee achterhaalt ze wel.

Muggenmepper | 04-10-16 | 20:39

Zo zo, dat had ik van meneer Spee niet verwacht, hij heeft 100% gelijk.

Wonderful-Life | 04-10-16 | 20:38

Daarom kan het CBS vandaag ook rapporteren dat de Nederlandse Burger het meest vertrouwen heeft in de Politie. Maar weet je ... probeer eens in Nederland te onderzoeken dat profileren werkt en je zal zien dat het je onmogelijk wordt gemaakt: dan moet je immers etniciteit aan daders gaan koppelen en dat wil men niet.

Simon_GS | 04-10-16 | 20:35

Hoen | 04-10-16 | 20:27
Koos is een blanke ervaringsdeskundige. Oud-politieman en werkt thans, op 70-jarige leeftijd nog mee aan het programma "Wegmisbruikers". Wat is jouw punt?

appelvink | 04-10-16 | 20:33

Kijk eens naar 'Opsporing verzocht'. Case closed.

Der Schnitzeljäger | 04-10-16 | 20:33

Er zou een database moeten komen waarbij eerder gecontroleerde auto-bestuurder combinaties worden opgeslagen. Dan hoeven ze maar een keer gecontroleerd te worden. Vervolgens kan de popo tijd investeren in het opsporen van minder logische combinaties: probeersnor van 21 met een Benz van 240k...

Ruftende Buffel | 04-10-16 | 20:33

basweetutwel | 04-10-16 | 20:29
Nou ja, Opsporing Verzocht wordt op een gegeven moment ook van de buis gehaald denk ik.

flinkescheet | 04-10-16 | 20:31

Linkse onwetende roeptoeters zonder besef van hoe de 'straat' werkelijk in elkaar zit. Onwetende dat door dit gedrag diezelfde, vaak etnisch geprofileerden daar juist dankbaar gebruik van maken. Ik zie een paralel met de demografische verschuiving, en hoe de huidige politiek daar geen aandacht aan durft te geven door kritiek er op te bagataliseren. Wake. the. fuck. up. Als je op straat om je heen kijkt lijkt het allemaal niet zo'n vaart te lopen (behalve de toenemende brichtgeving over bepaalde wijken in OND Nederlandje), maar ondertussen.. Gaan wij dezelfde kant op als engeland? Waar je als autchtone 'westerling' niet eens meer normaal en vredig door any wijk dan ook kan lopen? The fuck jongens.. Heel benieuwd hoe de aankomende verkiezingen zullen uitpakken. IK weet zeker wat ik ga stemmen.. Laten die maar eens zien of ze het tij kunnen keren. Het is al vijf óver twaalf..

NiCeY | 04-10-16 | 20:29

@flinkescheet | 04-10-16 | 20:23,

Ook zo'n reden om over te gaan naar digitaal, C2000. Wij mogen het niet weten.

basweetutwel | 04-10-16 | 20:29

Is it because I iz black

Tobi | 04-10-16 | 20:28

ik moet de eerste politicus nog meemaken die zoveel nuchtere waarheid durft te verkondigen. Koos ik hoop dat zij jouw realisme en op feiten gebaseerde uitspraken ter harte zullen nemen. En uiteraard is dat rapport geschreven naar de policor-conclusie toe.

krelus | 04-10-16 | 20:28

Maargoed dat allochtonen dus relatief véél minder (2x zo weinig) 'onterecht' staande worden gehouden ten opzichte van de hele populatie horen we dan niet van onze Nationale Omroep Stichting."
Feynman | 04-10-16 | 20:06

Als er werkelijk sprake zou zijn van etnisch profileren dan was dat in de cijfers ook terug te vinden in relatief veel méér onterecht (zonder aanhalingstekens) staande worden gehouden van allochtonen.

QED

Sgt. Pepper Spray | 04-10-16 | 20:27

Koos is wit. Koos wordt niet etnisch geprofileerd. Dus Koos denkt: het valt wel mee. Welterusten Koos.

Hoen | 04-10-16 | 20:27

Wat Balsaq | 04-10-16 | 20:22 zegt.

Rimini | 04-10-16 | 20:26

@Cuyahoga
Ieder1 heeft toch ook rijbewijs en ervaring op de weg? Ieder1 niet zo van het meten en weten?

RickTheDick | 04-10-16 | 20:24

Vroeger luisterde ik naar de politiescanner. Het was een en al Naffer (Noord Afrikaan) dat gezocht werd of iets had uitgevreten. Signalementen logen er ook niet om.

flinkescheet | 04-10-16 | 20:23

Wow Koos Wow! Goed gedaan jochie!

RonnieKray | 04-10-16 | 20:23

Het centrale punt is dat deze man 70 is (zie wiki), en dus zijn baan niet meer kwijt kan raken door dit soort (ware) uitspraken.

Balsaq | 04-10-16 | 20:22

Koos jij weet het en durft het te zeggen nooit gedacht dat ik een vriend van je zou willen zijn

janmetdepet | 04-10-16 | 20:20

Hij mag het nu als ZZP-er zeggen. Het is inderdaad opvallend hoe vaak lichtgetinte medelanders respectloos met de agenten omgaan. Maar dat komt dan natuurlijk weer omdat ze zo vaak om niets aan de kant gezet worden. Straks is er weer Opsporing Verzocht, maar dat geeft natuurlijk ook een verkeerd beeld.

Mannes | 04-10-16 | 20:17

Kijk uit koos. Als je tegenwoording met gezond verstand zegt waar het op staat word je vogelvrij verklaard.

KutFilosoof | 04-10-16 | 20:17

kom hoe heet ie | 04-10-16 | 20:09

Zijn er trouwens ook Marokkanen die niet crimineel zijn?

eerstneukendanpraten | 04-10-16 | 20:16

Maar door zijn stemgedrag heeft deze babyboomer het waarschijnlijk zelf in de hand gewerkt.

basweetutwel | 04-10-16 | 20:11

Hij heeft gelijk...maar dat wisten we al.

Dit rapport is dan ook gratis.

RenHoek | 04-10-16 | 20:11

Geen speld tussen te krijgen.

VerenigingVanDieven | 04-10-16 | 20:11

RickTheDick | 04-10-16 | 20:06
Inderdaad, iedereen met gezond verstand weet dat.
Maar dat geldt dus niet voor Ieder1.

Cuyahoga | 04-10-16 | 20:10

Onverwacht politiek incorrecte uitspraken dit.

Maar kwestie van tijd tot er genoeg aan "diversiteit" bij de politie gedaan is en de oude dienders met pensioen zijn.

Dan werkt dat zogenaamde etnisch profileren heel anders. Dan kan je maar beter zo'n Allah Akbar hangertje aan je spiegel hebben en hamdullah roepen nadat je gevraagd hebt of de agent ook moslim is.

Rapclubje | 04-10-16 | 20:10

Zelfs een kapotte klok geeft 2 maal daags de juiste tijd aan.
Zo ook Koos Spee, hij kwaakt meestal onzin en soms heeft ie gewoon gelijk.

happen naar de baas | 04-10-16 | 20:09

Voor het eerst 100% eens met NSB-er Koos

Backonthetrack | 04-10-16 | 20:09

"Meneer, het zijn ALTIJD marokkanen..." Ik hoor het de agent nog tegen me zeggen.

Rest In Privacy | 04-10-16 | 20:09

Zou het gezonde verstand dan toch een keer zegevieren? Eerst D66 tuthola en nu Koosje Spee.

mierus | 04-10-16 | 20:08

"Ze" zijn niet op hun mondje gevallen maar wel keihard op hun achterhoofd . . . .

alshetware | 04-10-16 | 20:07

Dat we het niet eens waren met het fanatisme waarmee Spee de acceptgirobrigade leidde wil niet zeggen dat de man nergens een zinnig oordeel over heeft.
In dit geval heeft hij een overschot van gelijk!!

Vogelbeest | 04-10-16 | 20:06

Nuchtah
Feiten
Dat wat iedereen eigenlijk weet.

RickTheDick | 04-10-16 | 20:06

Deze even inlijsten, onder Autobahn vandaan gejat via monteur 04-10-16 | 16:13

"Ik heb eens wat dieper gekeken dan de NOS-headlines naar de cijfers van het 'onderzoek' over spontane onderzoeken van de politie. 40% van de staande houdingen van de politie bij 'allochtonen' was inderdaad onterecht, maar dus 60% was wel terecht. Dit terwijl bij de hele populatie, allochtonen + autochtonen maar 30% van de staandehoudingen leidde tot het vinden van een wetsovertreder.

Maargoed dat allochtonen dus relatief véél minder (2x zo weinig) 'onterecht' staande worden gehouden ten opzichte van de hele populatie horen we dan niet van onze Nationale Omroep Stichting."

Feynman | 04-10-16 | 20:06

Maak deze man Kinderombudsman!

Professor Superhirn | 04-10-16 | 20:05

Rassist!

yamahaha | 04-10-16 | 20:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken