Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederlander trekt stekker uit Boeddha in Myanmar en riskeert twee jaar cel wegens belediging

Yes! Een relitopic dat *niet* over de islam gaat. Of over de christelijke kruistochten. Maar over de religie van de kale monniken in de oranje omslagjurken. In Myanmar is de dertigjarige Klaas Haytema opgepakt omdat hij de stekker uit een religieuze versterker had getrokken. Het ding stond te dicht bij z'n hotelraam heilige onzin uit te kramen en daar had Klaas H. kennelijk genoeg van. Volgens de Myanmar Times moest ie vervolgens ontzet worden door het leger omdat een woeste horde gelovigen zijn hostel omsingelde. Tuurlijk, sinds de Vietnamoorlog weten we dat boeddhisten nogal licht ontvlambaar kunnen zijn, maar deze overgevoeligheid zagen we niet aankomen van de religie van de zwijgende zitmonniken. De Nederlander was net een maand op wereldreis van een jaar. Dat kan nu een vaste bestemming van twee jaar worden: de predikant die door de gesmoorde luidsprekers aan het brabbelen was, heeft aangifte gedaan en op de aanklacht van 'belediging van religieuze gevoelens' staat tot 2 jaar cel. Al denkt de eigenaar van Haytema's hostel dat het wel mee zal vallen: opgesloten toeristen is bad for business. Misschien kan de Akai Lama bemiddelen.

Reaguursels

Inloggen

En waar is Mark Rutte nu? Bij Ebru Umar had hij samen met Koenders en de Nederlandse ambassade is Turkije constant contact. Maar bij Klaas laat hij het afweten. Hmmm, waarom? Oh ja, Myanmar is economisch en politiek niet belangrijk voor Nederland. En Turkije wel.

Fad550 | 29-09-16 | 08:39

Is de opmerking:

"Als je naar zo'n land gaat, weet je natuurlijk dat je rekening moet houden met de cultuur van zo'n land.
En anders moet je maar gewoon in Nederland blijven."

al gemaakt?
Wel nu, komt ie:

"Als je naar zo'n land gaat, weet je natuurlijk dat je rekening moet houden met de cultuur van zo'n land.
En anders moet je maar gewoon in Nederland blijven."

TB2318 | 28-09-16 | 11:35

Een paar jaar geleden is een nederlander op Bali vermootd omdat hij klaagde over de lawaai van een moskee. 't Is hetzelfde idee en "het slachtoffer" heeft dezelfde handicap:" IK weet het beter!"
Ik schaam me soms kapot voor mijn landgenoten in het buitenland omdat ze met hun "nederlandse betweterige vingertje" de wereld proberen te veranderen, zonder zich ook maar een klein beetje te verdiepen in lokale gebruiken en/of tradities. Nederlanders ga ik tijdens mijn reizen uit de weg.

Anjin Mohammed | 27-09-16 | 05:52

Lupuslupus | 26-09-16 | 11:58
En de christenen zijn heilig zoiets? Doe 's normaal, godsdienst fanaten zijn de ergste. Als hij z'n poten had thuisgehouden was er niets aan de hand.

Implants | 27-09-16 | 05:47

Je moet ook niet aan zo een monnik z'n stekker komen. Dat is vragen om moeilijkheden.

vivaldi | 27-09-16 | 02:18

Al die "Lomperik! Je moet je aanpassen aan de normen en waarden van het land" reaguurders mogen dat hier ten lande wel eens aan de allochtonen meedelen, zie bijv. Zwarte Piet, het op humane wijze slachten van dieren, het hebben van een kerstboom in openbare gebouwen en scholen, het 'lekker luchtig' gekleed gaan van dames als het erg heet is in de zomer, etc. etc.

EnNouJijWeer | 26-09-16 | 22:21

-weggejorist-

fredjuhh | 26-09-16 | 21:55

Ja... Altijd oordopjes mee op vakantie/zakenreis. Hier hoef je het niet te proberen, een hotel te maken boven een feestlocatie of naast de speaker van een gebedshuis, in het buitenland doodgewoon. En klagen heeft echt geen zin, al is de feestruimte nota bene van het hotel zelf. Been there doen that.

fredjuhh | 26-09-16 | 21:55

Haha hoe komt een Salou-toerist in Myanmar terecht? Geen Llorett of Sunny Beach dit jaar, maar voor 500 euro een retourtje Myanmar en halve liters voor 1 euro. Zie het al voor me hoe die afgezopen Hollander die stekker eruit trekt.

petpetpetpet | 26-09-16 | 20:45

Je kunt die vent ook gewoon het land uit flikkeren.

Bubsy | 26-09-16 | 20:34

deze jongetjes hebben iets geleerd, maar niet op onze basisschool. het is een duidelijke boodschap...... onze rechtstaat geen geen boodschap terug.... hoe kan dit?

www.youtube.com/watch?v=Hd_5KVwkPkc

ali komijnekaas | 26-09-16 | 20:20

Dát zou het laatste zijn wat Boeddha zou willen. Die zou nog begrip hebben want met een megafoon boeddhistische verzen reciteren is niet goed niet voor rust en meditatie. Sowieso is aanbidden in het Boeddhisme een beetje raar. Maar dat is Myanmar ook.

Sliptong | 26-09-16 | 20:02

@ Fazal | 26-09-16 | 19:07

Oprutten! Plus één!

Bisschop Berenbaffer | 26-09-16 | 19:48

De zure regen onder een aantal reaguurders over "hoe intolerant religie wel weer niet is" regent weer op ons neer. Maar let wel: de reactie van de boeddhistische monniken is zo menselijk, je komt het in alle tijden en in alle bewegingen tegen: van islam, jodendom, christendom, tot boeddhisme, communisme en atheïsme en fascisme: overal waar de mensheid op grond van vermeende waarheden zijn onheilige voetjes heeft geplaatst, vindt onderdrukking, verdrukking, haat, moord en vervolging plaats. Dat is niet inherent aan religie, het is inherent aan kortzichtige bange mensen. En vaak vind men de oorzaak ook bij ophitsende inhalige priesters en politieke leiders die hun machtsstructuren aangetast zien worden.

matrixbluepill | 26-09-16 | 19:37

-weggejorist-

Fazal | 26-09-16 | 19:07

Boeddhisten zijn aanzienlijk relativerender en tegen het veroorzaken van extra lijden. Het is geeneens een godsdienst. Nooit gelazer gehad in Nederland met die gasten eigenlijk. Komt deze straf vanuit de boeddhistische kringen of vanuit de regering? Hier klopt iets niet.

kloopindeslootjijook | 26-09-16 | 18:40

@ EnNouJijWeer | 26-09-16 | 17:40

Ter zelfbescherming: blijf fijn in Tweede Exloërmond of waar je ook woont, en ga nooit verder op vakantie dan Vlaanderen om heibel te voorkomen.

Bisschop Berenbaffer | 26-09-16 | 18:19

@ très cool | 26-09-16 | 11:29

Hilarisch, hoe u meent anderen de maat te mogen nemen langs de meetlat van uw intens kleinburgerlijke bestaan.

Bisschop Berenbaffer | 26-09-16 | 18:06

Eh ja, doe dat dan ook niet, gekkie. Rot lekker op met je betweterige Nederlandse mentaliteit van "ik zit daar niet op te wachtuhhhhh". Lompe kinkel.

Bisschop Berenbaffer | 26-09-16 | 18:00

Is dit nu goede of slechte karma? Het boeddhisme is niet bedoeld voor blerende monniken met een luidspreker, maar meer als een leidraad voor individuele verlichting. Wat we in het Westen mogelijk troost zouden noemen.

Hetkanverkeren | 26-09-16 | 17:54

Zo weinig respect tonen voor het land waar je te gast bent zou je alleen hier kunnen flikken.
stom schaap | 26-09-16 | 12:06

Idioten die niet begrijpen/weten dat in de meeste landen op aarde de plaatselijke bevolking religie zeer serieus neemt behoren niet op 'wereldreis' te gaan.
Deze Friese boer had er beter aan gedaan om een zeilvakantie te boeken in Friesland.

Obstiopaat | 26-09-16 | 17:46

Hahaha, prima actie. Geloven doe je maar in de kerk, zei mijn lagere school-leraar vroeger. Opzouten met die versterker. Die Myanmarezen zijn net zo fanatiek als de moslims... als je aan hun geloofje komt, staat zo te muiten en te schreeuwen om koppen die moeten rollen.

Wat je eigenlijk nooit hoort, is dat "gematigde moslims" op de Christendom-schaal nog steeds op het "zwarte kousen kerk" niveau zitten, qua geloofsbeleidenis (extremistische moslims zitten op het "Spaanse Inquisitie" niveau). Ben benieuwd waar de "gematigde Boeddhist" zit, maar dit bericht lijkt toch de kant van "zwarte kousen kerk" op te wijzen.

EnNouJijWeer | 26-09-16 | 17:40

Achterlijke Fries!

Obstiopaat | 26-09-16 | 17:32

TeeJee | 26-09-16 | 12:19

Even in het Myanmarees aan de monnik vragen of het wat zachter kan? Lastig hoor.

Janloel7282 | 26-09-16 | 16:50

@Den Heerscher | 26-09-16 | 11:18

Boeddhisme zoals het door het merendeel van de Boeddhisten beleden wordt, is absoluut een godsdienst. Mensen bidden tot Buddha voor een kind, een baan of een goed cijfer, er is een hemel en en hel, rn je moet vooral veel doneren aan tempels en monniken. In dat op zicht is er geen wezenlijk verschil met andere godsdiensten.

Japannert | 26-09-16 | 16:33

Vertalen is ook een kunst. :-) Nederlander gearresteerd na butt-plugging a monk. Dus hij was bezig, als de katholieken, en dat is als vanouds.

Use less | 26-09-16 | 16:31

Hij werkt(e) dus voor SC Heerenveen?
www.sc-heerenveen.nl/nieuws/klaas-hayt...

Ik ben benieuwd of hij nog plannen had gehad om door islamitische landen te trekken, daar had ie z'n lompheid waarschijnlijk niet overleefd.

lx76 | 26-09-16 | 16:26

AKAI :)
Alleen de 30+ reaguurders snappen die.
Captain Pervert | 26-09-16 | 15:07
.
Dat ben ik.
En voor Akai heb ik ooit nog wat werkzaamheden voor verricht.
En de Dalai Lhama, in z'n geboorte land ben ik eens geweest.
Maar Akai Lhama, daar kan ik me niet zoveel bij voorstellen, tenslotte zijn er zoveel versterkers die Fikkie heten.

watmagjenogwel | 26-09-16 | 15:39

Ik snap het wel. Ik ben wel eens per ongeluk in het donker ingecheckt in een hotel precies onder een minaret van een moskee, waar het om 4am losging met de allah hoe snackbar. Nou, als toen de stekker in mijn kamer had gezeten, had ik het ook wel geweten.
Maar die zogenaamd zo vredelievende boeddhisten kunnen er ook wat van hoor! Laat je niks wijsmaken. Stelletje corrupte hittepetitten. En ik heb een keer een uitvaartdienst mee moeten maken geleid door boeddhistische monniken. Nou, dat gejammer van hun is echt van ISIS-niveau, zo naargeestig en doods en kil. Vreselijk. En het duurt maar.

Lefgozer | 26-09-16 | 15:27

when in Rome, do as romans do...

wezen | 26-09-16 | 15:08

AKAI :)
Alleen de 30+ reaguurders snappen die.

Captain Pervert | 26-09-16 | 15:07

Dom,dom,dom.
Mogen blij zijn dat ze de boze crowd ontsnapt zijn.
Weinig zinnigs over te zeggen, behalve beetje kort lontje als je een avond preken in de week in drie maanden vastentijd niet kan hebben.

Maar denk dat hier voor de overheid overtreden immigratie zwaarder weegt dan religieus disrespect, want dat laatste zou je toch echt sneller met geld ( offerdiensten aanvragen, donaties aan de tempel) en wagenlading excuses kunnen regelen.
Gezien het hostel denk ik, dat ze op visarun vanuit Thailand waren.
Hoe dan ook hoop dat ze gauw vrij komen, want geen pretje dit.

MistaRazista | 26-09-16 | 14:59

Dat reli-geneuzel is zowat de enige reden waarom er niet meer mensen een wereldreis maken, of een aanzienlijk aantal landen links laten liggen.
Eén enkel stekkertje uittrekken helpt helaas niet.

Notenkraker | 26-09-16 | 14:49

Ach ja hollanders in den vreemde: "Hoezo is het hier niet zoals in NL dan?"

Stuk voor stuk moederskindjes.

Henk de Vries2074 | 26-09-16 | 14:45

Moet ie ook niet doen. Hun land hun wetten, normen en waarden.

Barkruk2 | 26-09-16 | 14:44

très cool | 26-09-16 | 11:19

Oke almachtige wat is volgens jouw zeer belangrijke en omnipotente opinie dan wel de juiste leeftijd om op wereldreis te gaan ? Enlighten ons alstublieft zodat wij als uw eeuwige en nederige dienaren voortaan deze heidense beslissingen kunnen voorkomen.

Godverdomme man haal die stok uit je reet, neem een jonko en chill.

Lears | 26-09-16 | 14:37

Nederlanders die in het buitenland zelf wel uitmaken wat goed voor ze is. De gevangenissen zitten er vol mee.

Graaf van Egmont | 26-09-16 | 14:22

Een beetje aanpassen als je ergens naar toe gaat. Dat willen wij van die gasten die hier komen. En dat willen zij ook van ons. Je blijft bovendien van andermans spullen af, ook al is dat een stekker.

jochum1980 | 26-09-16 | 13:57

Dan zit je toch liever in Monnikendam.

Nehemia | 26-09-16 | 13:54

Er zijn wel meer godsdiensten waar ik de stekker uit zou willen trekken.

Antitheïst | 26-09-16 | 13:34

Dit straalt erg slecht af op de Nederlander.

Eigen Schuld! Als je naar andermans land gaat, dien je je gewoon aan te passen aan hun normen, waarden, regels en wetten.

Als hij dit in S. Arabie heeft gedaan hadden zij zijn kop afgehakt! Hij mag nog van geluk spreken dat hij 2 jaar kan krijgen.

Wat een achterlijke gozer. Heb ik totaal geen medelijden mee.

MRF2739 | 26-09-16 | 13:33

Moet je in die landen gewoon niet doen.. Beetje aanpassen en vooraf checken wat wel en niet hoort in die landen.
Wat wordt zijn volgende stap als hij vrij komt? Een bankbiljet met de afbeelding van de Thaise koning openlijk verbranden tijdens een bezoekje Thailand? Probeer het maar joh...

Roken Toegestaan | 26-09-16 | 13:32

Even logisch nadenken, de letter IJ kennen ze niet in Myanmar, dus maken ze er Y van. Haijtema. Even Googlen en je komt al snel de juiste persoon tegen. Overigens niet geboren in Wans maar in Wons. Fysiotherapeut van beroep.

hondsdolle baas | 26-09-16 | 13:22

@Botte Hork | 26-09-16 | 11:33
Misschien is het wat lastig te financieren, een wereldreis waarbij je steeds in Hiltons slaapt.
Maar voor de rest heb je met alles 100% gelijk!

Haatgenerator | 26-09-16 | 13:05

@Kat van T | 26-09-16 | 12:52
Ik maak inderdaad geen enkel verschil want dat is er ook niet. Of je nu achter God A, God B, of God C en D aan rent.

Haatgenerator | 26-09-16 | 13:00

@très cool | 26-09-16 | 11:29
Tip: sluit je browser af en kom twee dagen niet op GeenStijl.
Misschien zijn we dan vergeten wat een ongelooflijk domme, wereldvreemde, bekrompen en egocentrische sukkel je bent die iedereen beoordeeld die zijn keuzes en kwaliteit van het leven anders inziet dan jezelf. reageer hier niet op, je maakt het alleen maar erger.

Haatgenerator | 26-09-16 | 12:59

très cool | 26-09-16 | 11:19

Wat is er precies mis met op je 30e een wereldreis maken?
Ik ben nu bijna 50 en geloof me .. als ik het me financieel kan veroorloven om er een jaar tussenuit te piepen dan zal ik het niet nalaten.
Tot nog toe moest ik me altijd beperken tot 4-5 weken aan 1 stuk vrijaf maar daarmee ook al redelijk wat van de wereld gezien.
Blijft overeind staan dat het nogal dom en disrepectvol is om de stekker uit een religieuze speaker te trekken in zo'n land. Als je er niet door kunt slapen dan verkas je maar naar een ander hotel.
De wereld zit overzichtelijk in elkaar.... Ons land=rubberen regels, hun land=uit steen gehouwen regels. Vrij overzichtelijk..

loze stijl | 26-09-16 | 12:58

doe dat dan ook niet je bent daar te gast

Bokito ergo sum | 26-09-16 | 12:56

Nou ja, dat was ook wel lichtelijk overbodig, toch/

mallekater | 26-09-16 | 12:54

Haatgenerator | 26-09-16 | 12:46
Je stelt, na nope | 26-09-16 | 12:02 dat iedere godsdienst gebaseerd is op een overtuiging. Hoewel in principe wellicht juist gebruik je godsdienst terwijl je eigenlijk religie zou kunnen / willen gebruiken. Dit omdat godsdienst alleen over de drie genoemde religies gaat. Meergodendom bijvoorbeeld (waar er best een aantal van zijn) sluit je uit terwijl je hetzelfde argument, dat het gebaseerd is op een overtuiging, zou kunnen gebruiken.

Kat van T | 26-09-16 | 12:52

@Kat van T | 26-09-16 | 12:42
Wot???

Haatgenerator | 26-09-16 | 12:46

Haatgenerator | 26-09-16 | 12:33
Je bedoelt religie?
Godsdienst omvat voornamelijk Christendom, Islam en jodendom maar sluit alle polytheismen en ook pantheisme uit terwijl het (zo je die definitie als de juiste ziet) ook hiervoor geldt?

Kat van T | 26-09-16 | 12:42

1. je blijft met je poten van andermans spullen af.
2. Je respecteert de regels en gebruiken van het land waar je in bent.

Punt 2 zouden sommige nieuwkomers hier ook moeten doen.

Veritas Splendor | 26-09-16 | 12:42

@très cool: hoop dat jij je leven inricht zoals jij het wil en prettig vindt. Dat is toch heerlijk van het in Nederland wonen. Wat een ander doet, zonder dat je er last van hebt zal je toch een zorg zijn. Door het reizen maak je kennis met andere culturen en besef je ook dat we moeten koesteren wat voor mogelijkheden we allemaal hebben in Nederland.

Ronhonnepon | 26-09-16 | 12:40

@très cool | 26-09-16 | 12:05

Lekker blijven volharden in uw gelijk,u maakt zichzelf niet belachelijk.

*Schudt meewarig het hoofd*

ska ska ska | 26-09-16 | 12:39

Ik vermoed een zionistisch complot om het boeddhisme in een kwaad daglicht te stellen.

Prof. Dr von Fotze | 26-09-16 | 12:36

@nope | 26-09-16 | 12:02
Geldt dat niet voor elke godsdienst?

Haatgenerator | 26-09-16 | 12:33

necrosis | 26-09-16 | 12:04
Ach, dan was het in een ander land.

Piet Karbiet | 26-09-16 | 12:33

Je ziet m ook gewoon pissig lopen op zn slippers met sokken; gekke gejengel! Ik ben hier op verkansie hoor!

mundusvultdecipi | 26-09-16 | 12:27

Zo was ik ooit in Jeruzalem. Werd gek van die 43 oproepschreeuwers van de moskeeën. Heb verzocht of dat wat zachter kon. En dat kon. Gewoon beleefd vragen dus.

Turambar | 26-09-16 | 12:27

kwark001 | 26-09-16 | 11:18
Een religie is een systeem dat zich bezighoudt met het duiden van de oorsprong, de zin en het doel van het bestaan van de wereld en de mensen en het volgen van een hieruit voortgevloeide levensfilosofie. Daarmee is boeddhisme wel degelijk een religie.
Overigens vreemd genoeg wel een religie die slechts ongeveer 10% van de Vietnamezen aanhangen. Ook daar lijkt het zo te zijn dat een minderheid in naam van het geloof de openbare orde mag verstoren.

Kat van T | 26-09-16 | 12:24

Je moet ook wel een Groen-Linkse kudthippie zijn om niet door te hebben dat het boeddhisme net zo fascistoïde en totalitair is als elke andere religie. Laat hem maar lekker twee jaar zitten, anders is hij nog op tijd terug voor de verkiezingen en wordt het een extra stem voor ons aller "Obama".

Kapitein Stijlvol | 26-09-16 | 12:23

Altijd weer die boeddhisten!

R van Perzie | 26-09-16 | 12:22

Binnenkort op National Geographic, "Locked Up Abroad"...

@très cool | 26-09-16 | 12:05
Wat mij betreft mag iedereen z'n leven inrichten zoals-ie wil, zolang dat maar gebeurt met zelf verdiende centen. Eigen vrije keuze.
Maar natuurlijk niet 15-20 jaar later gaan janken als de 'pech-in-het-leven' je tòch blijkt te zijn overkomen, en je geen cent te makken meer hebt en vindt dat de wat bescheidener geleefd hebbende "rijke" er maar voor moet opdraaien via zijn afgedragen belastingcenten, lees 'uitkering'.

EefjeWentelteefje | 26-09-16 | 12:21

-weggejorist-

tanz_der_mussolini | 26-09-16 | 12:20

Die zetten ze aan het werk aan een beruchte spoorlijn.

McMarx | 26-09-16 | 12:19

Zoveel opties;
- Oordoppen
- Ander hotel zoeken
- Vriendelijk vragen
- Even doorbijten


Maar nee, deze dumbfuck trekt gewoon de stekker er uit. Jammer de bammer, hier kan ik geen sympathie voor opbrengen.

TeeJee | 26-09-16 | 12:19

@très cool | 26-09-16 | 12:05

U komt nogal jaloers over. Misschien niet uw bedoeling, maar toch …

Ik ben zelf niet zo van het wereldreizen, maar langere tijd in een ander land verblijven vind ik wel prettig. Heb ik nu een jaar gedaan en hoop dat ook in de toekomst nog een aantal keren te doen. Zo lijkt het me leuk om bijvoorbeeld nog eens een klein jaar in Chili door te brengen. Met vriendin en in de toekomst hopelijk ook met kind.

Als IT-er kan je tegenwoordig -met een beetje wil- best wel remote werken. Dus op die manier is het nog steeds mogelijk om wat op te bouwen, maar tegelijkertijd om nieuwe ervaringen op te doen. Of zoals ik het nu doe: paar maandjes in Nederland freelancen, daarna lange tijd in buitenland wonen en ondertussen werken aan wat eigen projecten.

Je leeft maar één keer. Het lijkt me zaak om zo veel mogelijk ervaringen op te doen die je leven kunnen verrijken. Bezittingen kun je sowieso niet in je graf meenemen, dus het lijkt me niet zinvol om heel veel geld in bijvoorbeeld een huis, auto, etc.. te steken. Maar des te meer in leuke ervaringen, als je de mogelijkheden daarvoor hebt.

DolfWeerwolf | 26-09-16 | 12:16

@Slogra | 26-09-16 | 12:07
Tja, het blijven mensen hè, die de Boeddha proberen na te doen ;)

AntiSoof | 26-09-16 | 12:13

Wel een echte Nederlander
met deze weg met mezelf methode!

Gags Beasley | 26-09-16 | 12:12

très cool | 26-09-16
Ah, jammer. Het is en troll.

Linkse Zakkenvuller | 26-09-16 | 12:12

Zijn vormende jaren waren dus eind jaren 90. De periode waar op elke regel van fatsoen gereageerd werd met "lekker belangrijk". Nu maar even op de blaren zitten

BASinnic | 26-09-16 | 12:11

@Lupuslupus | 26-09-16 | 11:58
Ware Boeddhisten zijn per defenitie vreedzaam. Dus in dit geval zijn het ws 'leerlingen' of tenminste mensen die de leer nog niet begrijpen.

AntiSoof | 26-09-16 | 12:11

@trescool: the joke is on you.

Tapu | 26-09-16 | 12:10

-weggejorist-

RoosvanJericho | 26-09-16 | 12:09

@très cool | 26-09-16 | 12:05
Als je andere culturen wil opsnuiven, volstaat een bezoekje aan bepaalde wijken in oa Den Haag en Rotterdam....

necrosis | 26-09-16 | 12:08

@AntiSoof | 26-09-16 | 11:40
Dat is precies hoe die levensbeschouwelijke stroming werkt. Het lijkt wel machtsmisbruik, dus hoe kan dat nu?

Slogra | 26-09-16 | 12:07

Vietnam, licht ontvlambaar.
Pun In Ten Ded zeker?

Kat van T | 26-09-16 | 12:07

Zo weinig respect tonen voor het land waar je te gast bent zou je alleen hier kunnen flikken.

stom schaap | 26-09-16 | 12:06

Haha, ik lach me gek om al die leeghoofden hier die bewondering hebben voor de ultieme verspilling, vervuiling en nutteloosheid van een wereldreis van een jaar. En dan denken dat ze "van het leven genieten", want dat hebben ze gelezen in de Viva bij de kapper. Lekker mensen ontmoeten, andere culturen opsnuiven, dat werk. En dan denken dat ze niet burgerlijk zijn *proest*.

très cool | 26-09-16 | 12:05

Kan me voorstellen dat die man gedacht heeft dat het om Nederlandse voetbalsupporters ging die met hun oranje overalls aan de tempel ontheiligden. "Mijn client dacht dat zijn landgenoten ...", ook weer opgelost.

Watching the Wheels | 26-09-16 | 12:05

Dit straalt slecht af op de Fries (vind ik persoonlijk een bet statement dan op de Nederlander)

Mesmer | 26-09-16 | 12:05

@Piet Karbiet | 26-09-16 | 11:51
Een Argentijn gebruikt geen elektrische bakplaat.

necrosis | 26-09-16 | 12:04

De 'ik zeg gewoon wat ik denk en ik doe gewoon wat ik vind' van de botte Hollander wordt kennelijk niet overal gewaardeerd. Gek toch.

van heinde en verre | 26-09-16 | 12:02

@Den Heerscher | 26-09-16 | 11:18


@Den Heerscher | 26-09-16 | 11:18
Boeddhisme is GEEN religie en GEEN godsdienst.
Het is gebaseerd op overtuiging....

nope | 26-09-16 | 12:02

@très cool: als je een jaar gaat reizen heb je niets opgebouwd? beetje krom. Het toont juist dat je wel iets hebt opgebouwd want je kunt een jaar reizen. Zelf heb ik een half jaar op mijn 21ste mogen reizen (naast m n studie werken in de kroeg) en op mijn 36ste met 2 kleine kinderen en vriendin (onbetaald verlof). Het mooie is dat alles in Nederland doordraait. Bijna elke plek van deze reizen weet ik nog letterlijk te herinneren (sfeer, locatie, mensen). Bij terugkomst verval je weer snel in een normaal ritme en de vaste patronen die het leven misschien stabiel maar ook soms saai kunnen maken. Is niet voor iedereen weggelegd en ook niet het ideaal voor veel mensen maar dat is prima.

Ronhonnepon | 26-09-16 | 12:01

-weggejorist-

dydxsq | 26-09-16 | 12:01

Men moet zich altijd aanpassen aan het land waar je naar toegaat, doen gelukzoekers/vluchtelingen hier toch ook…

Dutch_Holland | 26-09-16 | 12:01

Die domme boer was anders zonder gids de jungle in vertrokken, de verkeerde buurt ingelopen al vragend om coke of vul zelf maar een oerdom "Naieve Nederlander op vakantie" ding in.

Rest In Privacy | 26-09-16 | 11:59

Jezusismijnheer | 26-09-16 | 11:48
.
Ja zo rollen die 'zachtaardige' boeddhisten....

Lupuslupus | 26-09-16 | 11:58

très cool | 26-09-16 | 11:19
Ha ha, jij hebt blijkbaar echt geen idee meer voor na je dertigste. Veel sterkte !

vlo | 26-09-16 | 11:58

Of het nu om de islam gaat of om het boeddhisme, deze religies willen van zich laten horen op straat. U dient de boodschap tot u te nemen en ja te knikken tegen de priesters en hun Boek. U dient geen vragen te stellen en zelf na te denken. Het verschil tussen het Boeddhisme en de Islam is wel dat het Boeddhisme zich met dit gedrag beperkt tot hun oorspronkelijke regio, terwijl de Islam de wereld wil domineren. Daarom Boeddhisme OK, en Islam niet OK.

Boerkablaffer | 26-09-16 | 11:57

@très cool | 26-09-16 | 11:29

Nope. Je maakt het alleen maar erger met je tweede post. Niet wrijven in een vlek, stil blijven zitten als je geschoren wordt. En veel succes met "opbouwen", terwijl anderen van het leven genieten.

Tapu | 26-09-16 | 11:55

klaashaijtemawatdoejenu.nl

De Literator | 26-09-16 | 11:55

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 26-09-16 | 11:48
Ach dom?
De stekker uit een religieuze versterker trekken in Myanmar is dom, dit is een simpel leesfoutje mijn beste.

Berbaar | 26-09-16 | 11:55

@Mesmer | 26-09-16 | 11:15
Inderdaad, dan ben je echt een prutser eersteklas. Sowieso: op visite gaan in een ander land en dan vervolgens jouw verlangen om uit te slapen te laten prevaleren boven een regulier evenement op je vakantiebestemming.
Dat is ongeveer hetzelfde als in Amsterdam op stedentrip tijdens het A.D.E. en dan de stekker uit de versterker van de DJ-set trekken. Dan wordt je ook belaagd door een wilde troep pillenslikkers.

RedBill | 26-09-16 | 11:55

-weggejorist-

dydxsq | 26-09-16 | 11:54

Kansloos, lkr lang vastzetten. Kuch, aanpassen..

Het Noorden | 26-09-16 | 11:54

Mensen die een wereldreis maken hebben dat vaak wel, al was het maar om nog even contact te houden met de mensen die je onderweg tegenkomt. Maar ik zie al dat de accounts oogschoond zijn. Best slim.

Mesmer | 26-09-16 | 11:53

Mesmer | 26-09-16 | 11:33

Op mijn 30e had ik de tijd en het geld voor een wereldreis.
Ik was alleen geen egocentrische hipster die meent dat je dingen aan de andere kant van de wereld moet doen omdat de buurman dan later niet zomaar kan zeggen "oh, daar ben ik ook geweest"....

happen naar de baas | 26-09-16 | 11:52

Heel goed van die man, t*herrie.

Watching the Wheels | 26-09-16 | 11:51

Toen ik op wereldreis was belandde ik in een Argentijns grillrestaurant. Aan een tafel verderop zaten luidruchtige Duitsers aan de electrische bakplaat en ik zat naast hun stopcontact. Iedere drie minuten trok ik dan even de stekker er uit. Die heren zitten nog te wachten tot het vlees gaar is.

Piet Karbiet | 26-09-16 | 11:51

Binnenkort ook in Amsterdam.
(Why take an app if you can bother your secular neighbours?)

Einde van de Domheid | 26-09-16 | 11:51

De lokale autoriteiten zullen vast wel een creatieve oplossing verzinnen om de gemoederen te bedaren. De mate van bedaring zal ongetwijfeld positief worden beïnvloed door de hoeveelheid spijtbetuiging die betaald moet worden. De spirituele verlichting kan daarmee een nieuwe dimensie bereiken.

Nivelleermarionet | 26-09-16 | 11:50

Myanmar staat ook op de top 50 lijst van open doors waar christenen worden vervolgd vanwege hun geloof. citeer" De rol van het boeddhisme in Myanmar (Birma) neemt toe. Familie en de gemeenschap zetten bekeerlingen onder druk hun christelijke geloof af te zweren. De overheid voerde een wet in die bekering tot het christendom bemoeilijkt. Daarnaast oefent het Myanmarese leger druk uit op minderheden, waaronder christelijke minderheden.

Wat is er aan de hand?
Op 8 november 2015 waren er voor het eerst in 25 jaar democratische verkiezingen in Myanmar. Minder christenen dan voorheen kregen een zetel in het parlement. Ondanks een voorlopig staakt-het-vuren, viel het Myanmarese leger etnische minderheden aan. Veel christenen werden hier slachtoffer van. Boeddhistische monniken hebben veel invloed in het land en strijden tegen minderheidsgroeperingen.

Hoe gaat het met de kerk?
Kerken staan onder toezicht. Het leger valt regelmatig binnen, in de strijd tegen onafhankelijkheidsbewegingen. Het afgelopen jaar was er veel geweld tegen christenen. Als christenen een kerkgebouw willen renoveren of een nieuwe kerk willen bouwen, dan duurt de officiële procedure daarvoor onnodig lang. Lokale leiders moeten de plannen goedkeuren. Zij laten zich soms door boeddhistische monniken onder druk zetten om de kerkdeuren te sluiten of plannen te dwarsbomen. Moslims en boeddhisten die christen worden, hebben te maken met zware vervolging van familie, gemeenschap, vrienden en buren. Kinderen krijgen op school verplicht boeddhistisch onderwijs, christelijke kinderen worden gediscrimineerd door docenten en klasgenoten. Duizenden christenen vluchtten weg van het geweld naar China of naar het grensgebied met Thailand.
bron : www.opendoors.nl/vervolgdechristenen/...

Jezusismijnheer | 26-09-16 | 11:48

@Berbaar | 26-09-16 | 11:38
Oeps! Dat was inderdaad dom van me.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 26-09-16 | 11:48

Zzzucht... Boeddhisme is geen religie. Maar dat doet er niet eens toe want net als die lui die hun alleenrecht om dingen stuk te slaan uit een boekje halen, hebben deze mensen van hun 'religie' kennelijk ook niet zoveel begrepen. Je kan immers niet boos worden op deze onwetekende toerist die zijn verlichting nog niet gevonden heeft.

GormSuil | 26-09-16 | 11:47

Ik zag de boeddhisten gisteren ook al niet op de dag van ieder1 en nou dit weer.
Zoiets zet je toch wel aan het denken over de ware aard van de boeddhisten.

komtdatschot | 26-09-16 | 11:47

@ Mesmer | 26-09-16 | 11:44
Ik heb ook geen facebook, linkedin dus wat is daar zo bijzonder aan?

normanius | 26-09-16 | 11:47

Vertroetelen moest vertrutte zijn, autocorrect ftw

drooN datsyleL | 26-09-16 | 11:45

Ik vind Buddha Bar eigenlijk ook niet kunnen...
Waar kan ik mijn klacht indienen?

Ali Bi | 26-09-16 | 11:45

Wel bijzonder dat hij geen facebook, linkedin of eenofandereopreispagina lijkt te hebben

Mesmer | 26-09-16 | 11:44

@DikkeWalm | 26-09-16 | 11:36
En hopelijk komt ie in zijn spirituele op zoek naar mezelf trip tot de enige juiste conclusie, 'ik ben een totale lul'.
Is het allemaal toch nog ergens goed voor geweest.

Botte Hork | 26-09-16 | 11:44

Tja, ook dit is cultuur, en een gevalletje normen en waarden van je gastland respecteren. Afgezien van het feit dat 2 jaar celstraf wel/niet te lang is, is dit ook een gevalletje eigen schuld dikke bult.

Le Roi | 26-09-16 | 11:44

Als een stel hyena's achter meneer Sap aan?
En dan ook nog es een aanklacht wegens belediging van religieuze gevoelens?
Stelletje religekkies.

Schietmijmaarlek | 26-09-16 | 11:43

@ très cool | 26-09-16
Lekker nog 40 jaar uitkijken naar je magere vroegpensioen. Benijdenswaardig.
Ik ga er ook jaarlijks 3-5 maanden tussenuit. Eigen bedrijf, kan overal werken, vriendin hetzelfde verhaal. Huis gaat op Airbnb.
Iets opbouwen, klinkt als een babyboomermentaliteit.

Linkse Zakkenvuller | 26-09-16 | 11:42

Eigen schuld als je zo de klootzak gaat uithangen. En dan heeft de politie hem zelfs tegen de boze menigte in bescherming genomen. Dat hij daarvoor de rekening krijgt lijkt me meer dan logisch.

ThePriest | 26-09-16 | 11:42

Toe maar, een filosofie een religie noemen. Boeddhisme is juist een wijze levenshouding en de Boeddha zou zijn leer vgs mij geen religie noemen.
Trouwens, die 'monnik' zou als goed Boeddhist het helemaal niet erg moeten vinden dat hij unplugt werd, maar hij zou dat juist als een los-laat-momentje moeten zien. Alles is lijden hè? Wegens hebzucht?(!)

AntiSoof | 26-09-16 | 11:40

@très cool | 26-09-16 | 11:29

Wat ben jij een ontzettend bekrompen burgermannetje. Als je op je 30 geen vrouw, 1.6 kind, een golden retriever, een kantoorbaan van 9 tot 5 en een lidmaatschap van de lokale hengelsportvereniging hebt is volgens meneer je leven kompleet mislukt. Volgens mij moet je eerst zelf maar eens naar dat vertroetelen excuus voor een leven van je kijken voordat je anderen af zeikt. Azijnpisser.

drooN datsyleL | 26-09-16 | 11:40

@Stijlloze nick | 26-09-16 | 11:21
In hun parlement is sowieso 25% van de zetels gereserveerd voor militairen.
Dat soort landen staan niet op mijn 'to do' lijstje.

necrosis | 26-09-16 | 11:40

Mandalay. Rudyard Kipling heeft er in 1892 nog een mooi gedicht over geschreven. raysweb.net/poems/mandalay/
Tekst later gebruikt in liedje van Frank Sinatra dat daarna weer gecoverd is door Robbie Williams.
Culture mode off//
:)

Basil Fawlty | 26-09-16 | 11:38

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 26-09-16 | 11:32
Ja want 10 pm is 10 uur 's ochtends??
Man, man, man!!

Berbaar | 26-09-16 | 11:38

@El Rico Grande | 26-09-16 | 11:15
Een prenk?
Een prank!

necrosis | 26-09-16 | 11:37

@Botte Hork
U slaat de spijker volledig op zijn kop!

DikkeWalm | 26-09-16 | 11:36

elke religie vormt een belediging / minachting voor de met rede toegeruste mens.

krelus | 26-09-16 | 11:36

@Van Rossum.
Sneu badinerend perspectief;
Iemand die twee jaar een wereldreis maakt en om welke reden dan ook een stekker uit een installatie trekt vanwege welke lokale activiteit is een indianen en buffels schietende totaalmalloot die verbannen dient te worden tot de Urbanialaan, GTST-straat of andere SBS-esque Vinex weg in Almere of een ander polderdorp. Iets zonder cultuur of internationaliteit.
Dit is Trump-gedrag.
Dit is swaffelen tegen het mausoleum van Ho Chi Minh en denken dat niemand dat erg vind.

hfakker | 26-09-16 | 11:36

@kwark001O Boeddhisme is in hoofdzaak een levensbeschouwing maar ook zeer zeker een godsdienst.

DikkeWalm | 26-09-16 | 11:35

Jan-Joris-Jaap-Joop | 26-09-16 | 11:32
Die jongen heeft het goed voor mekaar.. Hij gaat nu dingen zien en meemaken die voor de meeste toeristen verborgen blijven.
The stories to tell...

Petrus Poortwachter | 26-09-16 | 11:35

Man beledigd andere religie dan de religie van de vrede en krijgt... een geldboete.

Admiraal_de_Ruijter | 26-09-16 | 11:35

Dan had ie maar in het Hilton gaan pitten. Wat verwacht je dan met je spirituele 'op zoek naar je zelf sabatical'?
Ieder land heeft zijn eigen cultuur. Even aanpassen was te veel moete voor meneer. Goed van die boeddhisten dat ze dat niet pikken. Zouden we in Nederland ook moeten doen met lieden uit bepaalde zandbakregio's die ons land verkrachten. Stekkers uit die moskeeën. En verder, religie is gestoord. Allemaal.

Botte Hork | 26-09-16 | 11:33

@très cool | 26-09-16 | 11:29
Tsja, het zal dan wek komen doordat ik geen millenial ben maar oo mijn 30 had ik genoeg opgebouwd om dit soort reizen te kunnen betalen en ook doen. Het was juist een kwestie van keihard werken om zoiets te organiseren. Je opmerking geeft mij vooral het gevoel dat je in een vastgeroest huisje boompje beestje idee en je leven in een bepaalde "zo hoort het toch" volgorde leven. Gelukkig heeft mijn familie mij andere waarden meegegeven,

Mesmer | 26-09-16 | 11:33

Domme kudt! When in Myanmar, do as the Myanmarians do!!

iustus | 26-09-16 | 11:33

when in rome...

larie | 26-09-16 | 11:32

Wat deed hij om 10 uur 's ochtends nog op z'n hotelkamer? Je gaat op wereldreis om dingen te zien en mee te maken. Maar toch niet om laat in de ochtend nog (met een kater?) op bed te liggen ruften?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 26-09-16 | 11:32

Een wereldreis. Grote kans dat dit een rijksambtenaar met een terugkeergarantie met baanbehoud is. Kosmopolitische stoerdoenerij op kosten van de Staat. Ben ooit in Guatemala een Belg tegen gekomen. Hij was de wereld rond en onderhield zich met het maken van chocoladerepen. Hij was broodmager maar verdiende wel respect.

Piet Karbiet | 26-09-16 | 11:32

Man man man, wat een vol-idioot ben je dan.

normanius | 26-09-16 | 11:31

Het lijkt wel een 'Even Apeldoorn bellen' reclame

Ravissant | 26-09-16 | 11:31

Last van de herrie ? moet je als bekpekkende kudtthipster ook maar ergens anders gaan liggen muren ipv in je afgedwongen 1 dollar per nacht el cheapo kakkerlak zweetschuur...

Grijskijkert | 26-09-16 | 11:31

jullie zouden je ook beledigd voelen, als iemand de stekker uit een kerstboom zou trekken...
Oh nee toch niet.

Rest In Privacy | 26-09-16 | 11:30

Je kunt natuurlijk ook een andere hotelkamer regelen.

James Lastig | 26-09-16 | 11:30

Weet je wat die heilige gasten daar pas echt goed kunnen?
Ongegeneerd staren naar de tieten van je vriendin.

RickTheDick | 26-09-16 | 11:30

Aanpakken die "gast"....
Je weet, dat als je in een land als Thailand, je niet aan de regels houdt dat je daar een groot probleem kunt krijgen.
Je weet ook dat je daar niet met een vette joint in je bakkes moet zijn...... Je weet ook dat het beledigen van het koningshuis in Thailand je een fikse celstraf kan verwachten....
Wat ik ermee wil zeggen..... pas je aan aan het land.
Anders moet je daar gewoon niet zijn.
Dat geldt ook voor die gasten die hier "te gast" zijn.

DikkeWalm | 26-09-16 | 11:29

Die monnik stond natuurlijk een grap te vertellen en net voor de clou trekt die Nederlander de stekker eruit. Dat was dus niet zo slim.

Basil Fawlty | 26-09-16 | 11:29

In dit geval heb je er niks aan om Rob Geus te bellen.

brutus68 | 26-09-16 | 11:29

Aan alle geschrokken millenials: als je er op je dertigste nog eens een heel jaar tussenuit kunt gaan betekent dat dat je niets hebt opgebouwd en dat niemand je nodig heeft. Geen gezin, geen carrière, geen bedrijf, geen vereniging, alleen maar een leeg gevoel van onvervuldheid dat je dan gaat proberen op te vullen met hedonistisch "wereldreizen". Toppunt van zielige navelstaarderij.

très cool | 26-09-16 | 11:29

VOC-mentaliteit. Ook die achterlijke cultuur mag zich aan de superieure Noord-Europese cultuur laven.

Teleo | 26-09-16 | 11:29

Wat is de mens toch eigenlijk een stel prokaryoten en eukaryoten bijelkaar.

Slogra | 26-09-16 | 11:29

-weggejorist-

Epke_Zonderband | 26-09-16 | 11:27

Die speaker was misschien niet van Ieder1? Hadden ze wel eens een sticker op mogen plakken dan. In het Nederlands.

Petrus Poortwachter | 26-09-16 | 11:26

@JonahFisherBBC.... Die steekt zijn voorliefde voor Grote Zwarte Zwaarden niet onder stoelen of banken!

wessaman | 26-09-16 | 11:25

Krijgt waarschijnlijk een paar weken cel om hem een lesje te leren. Heel terecht gezien het grove en respectloze gedrag van deze heer.

zeeman73 | 26-09-16 | 11:23

Een hipster in zijn natuurlijke habitat doet wat hij als hipster nu eenmaal niet laten kan.

happen naar de baas | 26-09-16 | 11:23

@ très cool | 26-09-16
Want wereldreizen is iets wat na je dertigste niet meer leuk is ofzo?

Linkse Zakkenvuller | 26-09-16 | 11:23

Den Heerscher | 26-09-16 | 11:18

U heeft gelijk. Sorry, ben een beetje reli-moe.

kwark001 | 26-09-16 | 11:22

@très cool | 26-09-16 | 11:19
want? goede oprotpremie, leuke winsten op de beurs, startup voor veel geld verkocht, allemaal niet zo heel sneu.

nsl | 26-09-16 | 11:22

@très cool
Want papa had die van jouw al op je 18de betaald?

Stijlloze nick | 26-09-16 | 11:22

@ très cool | 26-09-16 | 11:19
Jaloers dat zij zich dit kennelijk kunnen veroorloven? Wat is hier sneu aan?
Mijn opa en oma hebben ook op latere leeftijd nog meerdere wereldreizen gemaakt.

Mesmer | 26-09-16 | 11:22

Tja, ik vind het onzin maar als je daar te gast bent in een cultuur waar geloof wel belangrijk is dan kan je een felle reactie verwachten ook.

Dr. Klatergoud | 26-09-16 | 11:22

Dit zijn waarschijnlijk de zelfde mensen die hier van iedereen verlangen dat ze zich aan ons aanpassen.

Ponypak | 26-09-16 | 11:22

très cool | 26-09-16 | 11:19
met 30 heb je nog een flink gedeelte van je leven voor je, iig genoeg om er nog wat van te maken.

EA 827 | 26-09-16 | 11:21

Tja, dat soort dingen moet je ook niet in bijv. Thailand proberen. 's Lands wijs, 's lands eer. Je gaat in Saudi-Arabië ook niet in een sexy bikini rondlopen.

Een beetje toerist zou zich wel in de gebruiken, normen en waarden van een land moeten verdiepen, alvorens op vakantie te gaan. Om problemen te voorkomen.

Dit straalt slecht af op de Nederlander.

DolfWeerwolf | 26-09-16 | 11:21

Pleur toch op man met je religie!

Oogst voor u zaait | 26-09-16 | 11:21

Wat een nare xenofoben daar, hebben zeker een zeer guurrechts kabinet.

Stijlloze nick | 26-09-16 | 11:21

Dat heb je als je in de (religieuze)achterlijkheid op vakantie gaat.

Heiner | 26-09-16 | 11:20

niet alle landen hebben een "weg met ons" religie.

nsl | 26-09-16 | 11:20

Haha op je dertigste nog een keer op wereldreis van een jaar. Hoe sneu. Dan weet je dat zo'n leven eigenlijk al helemaal mislukt was ruim voordat ie aan die stekker begon te sjorren.

très cool | 26-09-16 | 11:19

Op wereldreis gaan omdat je "graag andere culturen wil leren kennen". En dan lopen mekkeren als het allemaal niet is zoals thuis. Mafketel.

MasterGully | 26-09-16 | 11:19

@kwark001 | 26-09-16 | 11:18
Boeddhisme is WEL een religie. Het is GEEN godsdienst.

Den Heerscher | 26-09-16 | 11:18

Ben benieuwd wat zijn vriendin nu doet

Mesmer | 26-09-16 | 11:18

Conclusie nogmaals: Religie is NOOIT tolerant.

Godsammekraken | 26-09-16 | 11:18

Tsja. Moet je eens tijdens de Azaan in Saudi Arabie bij een minaret proberen. Dan werd enkel z'n hoofd uit z'n hostel ontzet door de staat.

Den Heerscher | 26-09-16 | 11:18

Twee jaar cel in Myanmar is ongeveer 30 jaar cel in Nederland.
Dat was dus niet zo slim van hem.....

necrosis | 26-09-16 | 11:18

boeddhisme is geen religie!

kwark001 | 26-09-16 | 11:18

's Lands wijs, s lands eer. Daar moeten betweterige Nederlanders zich niet mee bemoeien.
Kijk, dat hier in dit rotland alles kan en mag - hoe beledigender hoe beter - wil nog niet zeggen dat ze daar in andere landen hetzelfde over denken.

Lupuslupus | 26-09-16 | 11:17

Dan ben je dus ook gewoon een totaalidioot.

Mesmer | 26-09-16 | 11:15

It is a prenk!

El Rico Grande | 26-09-16 | 11:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken