NPO Buitenhof: 'Het westen en islam zijn in oorlog'
Maajid Nawaz, de liberaal-seculiere D66'er die D66 nooit heeft gehad, zat bij een verrassend politiek incorrecte NPO Buitenhof vandaag om uit te leggen wat regressief links niet wil horen. Namelijk dat het westen en de islam in oorlog zijn. "Vijftien jaar geleden wilde Osama Bin Laden een wereldburgeroorlog tussen moslims en niet-moslims. Als je kijkt naar de realiteit van vandaag, dan is dat precies wat er aan de hand is." (En dat is ook zo.) Mawaz legt het ragfijn uit: Bin Laden vermoordde duizenden onschuldigen op 9/11, waardoor het wederzijdse wantrouwen tussen het westen en de islam groeide. Hij wilde een overreactie van de Amerikanen, en die kreeg Bin Laden ook, van George W. Bush. Die overreactie werden de oorlogen in Afghanistan en Irak, waarbij vooral de laatste op dermate wankele gronden werd gevoerd, dat het wederzijdse wantrouwen er alleen maar verder door werd gevoed. uit de escalaties die er uit volgden, is de, kwoot Nawaz: "mondiale jihadistische opstand" ontstaan waaruit nu de splinters neerdalen op het vrije westen. Ook een mooie: "Je hoeft geen enkele pagina uit de koran te kennen om te weten dat er geen enkele rechtvaardiging is voor het onderwerpen en verkrachten van vrouwen. Het is een mensenrechtenargument." Wat wel weer intens treurig was aan het gesprek (fragment boven, hele item onder), is dat Marcia Luyte voor de kijkers benadrukte dat Nawaz een gederadicaliseerde moslim is, terwijl iedereen die z'n wereldbeeld niet op de NPO baseert, al jarenlang weet dat hij een belangrijke stem is in het internationale islamdebat. Hier NPO'ers, lees Radical (Nawaz) en Islam and the Future of Tolerance (Nawaz/Harris) en kijk ff dit debat met jullie goeie vriendin Ayaan. Geen dank en hup superieure westerse cultuur!
Bonusmateriaal: Eerder in de uitzending probeerde de moreel verwarde sociaalwetenschapper Merijn Oudenampsen (GroenLinks) een debat over Edith Schippers' Schoo-lezing nog te verstoren met valse vergelijkingen tussen gewelddadig jihadisme en de PVV, maar hij werd door Paul Cliteur en zelfs Zihni Özdil op vermakelijke wijze bijgeschoold.
Debatverstoorder @dewaremerijn Oudenampsen vergelijkt PVV met jihadisme. Özdil & Cliteur scholen hem bij #buitenhof pic.twitter.com/nAXXG4NrT6
— Bart Nijman (@BartNijman) September 11, 2016
Reaguursels
Inloggen-weggejorist-
Man, die Merijn bracht me bijna tot waanzin: ten eerste : het probleem is helemaal niet die vluchtelingen. Het probleem is een miljoen moslims die hier al jaren het straatbeeld op een agressieve manier hebben veranderd.
Ten tweede, hij zegt dat 'we' bang zijn geworden voor de minderheden. Of dat 'we' islamofoob zijn, wat hetzelfde betekent. Angst voor islam.
Ik heb zo kotsbeu dat dit voor angst aangezien wordt.
Ik heb er gewoon geen zin in.
En ik ben ook niet bang voor zo'n socioloog. Ik heb er gewoon geen zin in. Geen zin in mensen die lekker verdienen en ergens in een witte wijk wonen en hun filosofietjes afdraaien omdat ze de luxe hebben dat te kunnen doen.
Laat hem maar eens een jaar in een achterstandswijk gaan wonen met een minimaal inkomen. Dan is die arrogantie er wel van af.
Oh, hij heeft ook iets geschreven over geenstijl. Wellicht staat dat hierboven al ergens maar ik had geen tijd om reacties te lezen.
merijnoudenampsen.org/2013/07/12/de-d...
Wat zijn we toch in en in trieste wezens op deze planeet. Het blijft maar doorgaan, de oorlogen om de door mannen verzonnen sprookjesboeken. Boeken waarin mannen er o.a voor hebben gezorgd dat vele vrouwen wereldwijd de textielgevangenis zijn in gedreven.
Houd het simpel en overzichtelijk.
Wij moeten intolerant zijn tegenover de intoleranten.
Er is geen misverstand.
Zodra er een intolerante ideologie/godsdienst/nationaliteit/partij wordt aangehaald om intolerant te zijn tegenover andersdenkenden, moet die intolerante opvatting worden tegengesproken en belemmerd; zowel goedschiks als kwaadschiks.
Waarom gebeurt dat nog niet (?), omdat naast de kritiek op de moslims dat ook kritiek op de orthodoxe christenen en kritiek op de orthodoxe joden zou inhouden.
Dat is dus de stap die in gedachten nog moet worden gezegd.
Dat álle monotheïstische godsdiensten, de ene duidelijk veel méér dan de andere, maar toch, dat alle godsdiensten zichzelf de beste vinden en daarom eigenlijk anti-democratisch zijn, als andersdenkenden ook hun plekje opeisen om anders te mogen denken.
Dat 'anders-dan-anderen' mogen denken is geen probleem.
Dat 'anderen-jouw-normen-opleggen' is intolerant en dus wél een probleem. Maar daar hoort dan ook de grens te liggen.
Wie zich aan anderen opdringt (al dan niet met integer gevoelde gekwetstheid geconfronteerd te worden met andersdenkenden en anders-doenden); dié gelovige dient te worden geconfronteerd met de intolerante uitkomst van zijn (geloofs)overtuiging en dient te worden bestreden, 'nooit geloofsopvattingen/sharia's/besnijdenissen/familierecht-afhankelijkheden te mogen opleggen aan anderen; ook als dat afvalligheid in eigen kring zou betekenen'.
Einde van deze preek.
We weten 't wel, maar onze vijfde colonne in de strijd tegen islamitische gedachtepolitie is de gedachtepolitie van onze fijn-beschaafde christenbuurman en andere fijn-beschaafde gelovigen, 'die toch nooit zomaar 'n homo van de toren zullen gooien, of zomaar verbieden op zondag te zwemmen, of jou verklikken, of jouw 8-jarige kind verwijten uit de verkeerde club te komen als die op 'n school komt, waar misschien wel 'n coup wordt beraamd. (wie de schoen past, trekke 'm aan)
Er is geen misverstand.
We vinden 't alleen nog zo 'vervelend' die engerd van 'n buurman aan te spreken op z'n intolerante gedrag, en dat daar 'n eind aan moet komen. 'Wat 'n gedoe hè'. En dan wachten de meesten maar in stilte af; hopend dat 't misschien tóch vanzelf over gaat.
Maar ik heb te melden, dat 'n syfilis goed te behandelen is, maar dat 't niet vanzelf over gaat, omdat 't niet slechts 'n in stilte uit te zieken griepje is.
Wij moeten intolerant zijn tegenover de intoleranten.
Die linkse geitenwollensok is een beetje de weg kwijt en leeft nog 30 jaar terug. Het is 1 voor twaalf. Er vallen hier al doden en deze gutmensch komt niet verder dan zijn vredelievende praatje. Merijn; als ze voor je staan snijden ze je kop er af. Zij zitten op een iets andere golflengte dan jij. En door jezelf zo naïef op te stellen breng je anderen direct in gevaar. Kappen.
@Piet van het Padje | 12-09-16 | 11:17
whaha ik vind dat eigenlijk wel een goeie idd, ga zelf maar verhuizen :D
Die vergelijking tussen Jihadisme en PVV geeft de morele rot onder de socialisten goed weer. Het is toch te achterlijk voor woorden dat een geweldloze, democratische partij waarvan de leider onder bescherming moet leven vergeleken wordt met jihadisten? Niet eens radicalen, maar mensen die bommen leggen en hoofden afsnijden. Als Merijn gelijk had, stond hij daar uit een bloedend stompje te lullen.
Dit zijn mensen die verontwaardigd raken als je historische feiten noemt. Zoals de misdaden van andere socialisten, de band tussen de Nazis en de Islam, en ga zo maar door. Maar dat loopt dan zelf wel vrolijk jihadisme in de schoenen van rechts te schuiven alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Het is gewoon werkelijk idioot. En het overtuigt mij er van dat we in het Westen de oorlog simpelweg niet gaan winnen met de huidige democratie. Sommige mensen hier zullen de vijand blijven verdedigen totdat het mes op hun keel staat. En waarom moet de rest van ons lijden onder de NSBers die samenzweren met de vijand?
Voor mij is het simpel: Neuzelaars zoals Merijn die multikul willen verhuizen zelf maar lekker, i.p.v. iedereen hier binnen te halen. Sticht maar een Nederlandse wijk in Ankara, met je GroenLinks vrinden. Want waarom moet uitgerekend alleen het Westen onderhevig zijn aan de achterlijke massa-immigratie retoriek? Zij hun mode-Moslims, wij geen anti-Westerse socialisten meer. Iedereen blij.
De niet meer te stoppen globalisering leidt tot vervagende grenzen en dreigend verlies van greep op grote, teleurgesteld rakende bevolkingsgroepen die steeds slechter bereikt kunnen worden via traditionele partijpolitiek. De Islam kan helpen massagedrag beter onder controle te krijgen.
Wereldwijd zijn er al meer dan 1.7 miljard aanhangers van diverse smaken van de Islam, evenveel Chinezen, 1.3 miljard Indiers, 1 miljard Afrikanen en een restantje beter opgeleide blanken ter grootte van nog geen miljard. Beter opgeleide oudere blanken met een klein opgebouwd vermogen dat men vanzelfsprekend wil beschermen zijn hierdoor de systeemvijand van de globalisering en bijbehorende Islamisering; de kleine vermogentjes moeten dienen ter financiering van deze massale en globale hervorming. Achtergestelde, vervolgde en van huis en haard verdreven Moslims moeten helpen u vrijwillig afstand te laten doen van uw opgebouwde vermogentjes.
Er wordt handig gebruik gemaakt van de tegenstelling tussen mensenrechten en burgerrechten. Conflicten worden onbeheersbaar gemaakt zodat de mensenrechten situatie als breekmiddel kan worden gebruikt om burgerrechten ondergeschikt te maken aan mensenrechten met u in de huiskamer uiteindelijk als het echte slachtoffer. De rol van de landelijke politiek is dit "beter uit te leggen" zodat u desondanks het gewenste stemgedrag blijft vertonen.
Waar de conflicten werkelijk om gaan is de leiderschapsrol over de wereldwijde Islam. Door de gemaakte keuzes is de grip op de Islam een kritische succesfactor geworden.
Het heeft echter de potentie om, geplaagd door interne conflicten, de gehele wereld mee te zuigen in de richting van Islamogeddon dat de overtreffende trap gaat zijn van de achter ons gelaten middeleeuwen.
Onze politici denken intussen niet verder dan hun volgende vier jaartjes systeem uitmelken totdat ze opgevolgd worden door nieuwe bestuursvormen.
Opschudden van de nationale electorale lakens heeft inmiddels geen zin meer. Het enige dat nog kan helpen is een grondige hervorming van de EU. De voltallige huidige bestuurslaag moet vervangen worden.
-weggejorist en opgerot-
a1a2a3 0824.
Gisteren is ook van mij een lang verhaal weggejorist, ik vermoed omdat dat verhaal geplaatst was bij een vefhaal over GL en DENK of zoiets.
Denk niet meteen het slechtste, het kan zijn dat je gewoon off-topic was.
En verder is het weggejorist worden te onbelangrijk om je er druk over te maken, vind je zelf ook niet?
Haha die Merijn. PVV framen wordt met elke aanslag lastiger.
-weggejorist-
a1a2a3 | 11-09-16 | 22:38
LEL. Geenstijl en mensen die het niet met ze eens zijn. Het blijft lastig hè? En maar doen alsof je voor de vrijheid van meningsuiting bent.
Niet alleen met het westen is de Islam in oorlog. Ook onderling kunnen ze het niet met elkaar eens worden. Er worden door bepaalde groeperingen echt geen onderscheid gemaakt of er onder hun slachtoffers ook islamieten zitten. Kijk naar de oorlog in Syrie en Irak. Kijk in Jemen overal waar Islam heerst moet het vooral nog radicaler en fundamentalistischer. De Islam wil dat staat en religie weer 1 gaat worden, dat is er aan de hand.
Oudenampsen heeft het over een botsing van beschavingen en vergeet in één ruk door dat het Jihadisme geen vorm van beschaving is.
Bij een ander onderwerp hier op GS heb ik gisteren al geschreven dat Merijneke Oudenampsen echt definitief helemaal de weg kwijt is, zijn verhaal was dermate tenenkrommend dat ik nog tijdens de uitzending mijn gal moest spugen.
De redactie van Pauw, DWDD of ander bijeengeraapt discussiemateriaal moest er eens over nadenken voor ze dat soort figuren uitnodigt voor een discussie.
Het zijn uitwassen als Oudenampsen die mensen in de armen van de PVV - of erger- drijven.
We waren in de jaren 70 blij dat we in NL afraakte van de achterlijkheden der godsdienst, inmiddels weer volop invloed van een godsdienst, ideologie die echt anti-democratisch is. De linksen blijven het maar verdedigen, in weerwil van alle bewijzen van homofobie, vrouwonvriendelijkheid en andere achterhaalde denkbeelden. Elke islamiet moet je wantrouwen, ook als zij de passie preken, godsdienst is voor mentaal gemankeerden, onthoud dat nu eens. Wees nou eens nuchter mensen. Dat geval van Groenlinks laat ook weer zien wat een kruipende weekdieren het zijn.
Er zijn echter nog steeds veel academici en politici die geloven dat islam vrede is. Echter, sinds de oprichting v.d. islam door ene Mohammed, is de islam continu in oorlog met de rest v.d. niet-islamistische wereld, met in totaal ruim enkele honderden miljoenen doden tot gevolg!
Wie dan nog overtuigd is dat de islam de religie van vrede is, verdient een klomp beton aan zijn voeten om vervolgens gedumpt te worden i.d. Marianen-trog.
Conclusie: Islam = Evil.
Nadeel voor die Nawaz is dat die Wahabies en Salafisten het grote boek erbij halen, wijzen naar enkele soera's en andere teksten en zeggen: "Dus jij zegt dat dit niet meer zo is?, jij trekt dus in twijfel wat Mohammed (pbuh) geopenbaard heeft gekregen? Jij betwijfelt de juistheid van Mohammed?" En daar ga je dan... Dan ben je een afvallige en moet ter dood gebracht worden... Dit win je niet van die gasten.
-weggejorist-
-weggejorist en opgerot-
Wat een kut ondertiteling zeg, is dat van de NPO zelf!? Dan is echt de helft van wat die vent zegt weggelaten. :/
Wat we nodig hebben is een "weerbare democratie". Daarom is het boek "Weerbare democratie - De Grenzen van Democratische Tolerantie" van Bastiaan Rijpkema verplicht leesvoer.
Salut les Gars! Evocatus
Raadslid Rot uit Poelenburg heeft vandaag aangifte gedaan tegen de Neus en zijn inteelt vriendjes.
vanvandaag | 11-09-16 | 23:48 Dat is een nogal domme duiding van Ayaan Hirsi Ali. Zij heeft diverse boeken geschreven. Men zou eens de moeite kunnen nemen die boeken te lezen. Haar opstandigheid jegens de islam begon trouwens met haar gedwongen uithuwelijking. En het is haar vlucht naar het vrije westen die haar in staat heeft gesteld om nu als moderne geëmancipeerde vrouw door het leven te gaan. Maar vertel dit de communisten van JOOP. Die zijn helemaal knuffel knuffel wat betreft de islam. En iedere islamcriticus is een nazi, nietwaar JOOP?
-weggejorist-
@kloopindeslootjijook | 11-09-16 | 23:34 Ik heb dat ketter-boek van Ayaan nog niet gelezen. Ik weet ook niet of ik dat nog ga doen. Ik voel me niet aangesproken. Als zij "voor de eigen bühne" een pleidooi wil houden voor hervorming, hartstikke mooi.
Ikzelf zit niet zozeer vast. Voor die islamitische verlichting er komt zijn we m.i. enkele tientallen, zo niet honderden jaren verder. Tot die tijd zijn wij de vijand. Ik ben van mening dat die gedachte een stuk zinniger is dan te denken dat wij de islam kunnen hervormen met liberalisme en dergelijke.
rooiesaus | 11-09-16 | 23:50 Bedtijd.
Het is 15 jaar geleden dat een gestoorde arabier met twee volgetankte planes de Twin Towers sloopte, in de U,S&A. Erg klote allemaal, kut ook dat Sjors Boesh de boel heeft verkloot in Irak. Ik ben in 2003 al afgehaakt toen Sjors & Co. Baghdad platnuketen met hun Laser Guided Missiles To Nowhere. Gvd.!
kloopindeslootjijook | 11-09-16 | 23:34
Bij de Joop denkt iemand dat het met Ayaan als volgt zit:
"Toen Ayaan vijf jaar oud was, heeft haar grootmoeder haar toch laten besnijden.
Ayaan Hirsi Ali heeft deze traumatische gebeurtenis nooit een plek kunnen geven. Het heeft haar uiteindelijk ook de kans ontnomen om als complete moderne vrouw door het leven te kunnen gaan. Dit is dus de kiem van haar haat tegen de islam. Ik heb echt met haar te doen maar het rechtvaardigt niet de manier waarop zij zich nu manifesteert op het politieke en maatschappelijke toneel."
Schietmijmaarlek | 11-09-16 | 22:23
Precies !
@Jan Dribbel | 11-09-16 | 22:02
Ik noem dit soort gasten gewoon wat het zijn, achterlijk idioten.
-weggejorist-
Als dit waar is:
Major French Author Reveals The French Government Is Secretly Preparing For A Massive War To Reconquer France From The Muslims
shoebat.com/2016/09/09/major-french-au...
@kloopindeslootjijook | 11-09-16 | 23:02
Laten we maar eens beginnen met vast te stellen dat de islam helemaal geen geloof is maar een uiterst gewelddadige ideologie, c.q. doctrine die slechts één doel heeft, namelijk de wereldheerschappij.
Aangezien de islam absoluut geen geloof is en zodra iedereen met een IQ van boven de 80 dat nu eindelijk eens inziet, kan de islam als de ideologie van vijandige overheersers worden verboden, in ieder geval in de openbare ruimte.
Ongeblustekalk | 11-09-16 | 23:12
"Ik ruik een ontplofte mol. truste! "
Eet dan niet van die rare dingen of laat em waaien als je onder de dekens ligt.
La Bailaora | 11-09-16 | 22:46 Er is veel oplichterij aangaande de islam: Tariq Ramadan, Karen Armstrong, Maajid Nawaz, Jan-Jaap de Ruiter, Dennis Honing, Mosab Hassan Yousef, Maurits Berger... Je zou zeggen dat er heel een industrie is van goed praten, gunstig praten, hele en halve waarheden vertellen, stiekem toch islamagenda doordrukken, enzovoort. En de eindeloos welwillende goedmens wil het allemaal maar al te graag geloven, zo moeilijk als het hem valt te geloven dat de islam echt er op uit is hem te onderwerpen en uit te buiten en te vermoorden.
Taqiyya: liegen voor de islam
Tawriya: misleiden voor islam
Kitman: halve waarheden vertellen voor islam
Muruna: bedriegen voor islam
Bron: elicit.wixsite.com/apostates-infidels/...
knutsel | 11-09-16 | 23:27
"de islam een verlichting door kan maken een grove denkfout was?"
Dan zitten we mooi vast...
Hoewel Ayaan Hirshi Ali is een voorbeeld dat het soms gebeurd. Moest ze wel voor in Nederland zijn en jarenlang in een andere omgeving zonder geloofsdrang en de nodige rationele input krijgen. Ze kan de uitzondering zijn die de regel maakt. Iets dat nooit elders gaat gebeuren.
Het doorgronden van bepaalde aannames die gestut zijn op referentie/bagage en dergelijke op kritische wijze onderzoekt ÷en de persoonlijke ingeving van zijn zienswijze daarna afstelt op vrede in de zin van ieder mens is equil, en no more pain from my hands attitude. Dan geef ik alle grenzen op. Maar helaas ieder draagt zijn bagage. De wereld is geen paradijs, en zoals iemand eens zei wat ga je in het paradijs doen? Op micro basis (school)? Vergeet niet te lachen, er is geen beter medicijn. *eskimo spreuk*
Als we dan toch die oorlog krijgen, laten we er dan maar de positieve kanten van zien (alsways look on the bright side of life). Je krijgt weer saamhorigheid, je gaat weer tot een groep behoren (strijdmakkers), en het leven wordt weer avontuurlijk, onvoorspelbaar; je gaat het leven ook meer waarderen wanneer het op het spel staat.
Inderdaad, wat een onvoorstelbare onbenul is die Merijn Oudenampsen. Nou ja, onvoorstelbaar? Niet echt natuurlijk als je bedenkt dat hij bij de club Gore Leugenaars hoort.
Het clubje dat al decennia lang criminelen in heer gelederen heeft opgevangen.
GS als ordinair dagelijks NPO promotie blog, bah!
@kloopindeslootjijook | 11-09-16 | 23:20 Dat is wel duidelijk. Al geruime tijd. Eerlijk gezegd neem ik de westerlingen die niet willen zien dat de islam een onveranderlijk iets is meer kwalijk dan de moslims zelf. Waarom geeft men niet gewoon toe dat denken dat de islam een verlichting door kan maken een grove denkfout was?
Ongeblustekalk | 11-09-16 | 23:12
Tuurlijk vechten er twee, duh. Alleen vecht het westen tegen een idee, een geloof. En zolang dat idee er is, gaat het door, als nuke je het hele midden oosten plat. Want dat geloof is de drijfveer. Niet bezit of macht. Dan zou het simpeler zijn. Dus hoe ga je dat aanpakken? Het is niet voor niets dat mensen hier zoiets hebben van, doe die aanslagen lekker thuis.
Lewis, het binnenvallen van Irak was lang gepland, net zoals het ondermijnen van andere landen in de regio. De VS was in 2001 in onderhandeling met Irak en had een prima deal klaar liggen. Dat was niet genoeg. Zoek maar eens op wat de toenmalige onderhandelaar van de CIA Susan Lindauer er over vertelt.
knutsel | 11-09-16 | 23:08
Ze bevechten het westen dus door een idee. Waarvan ze niet kunnen zien hoe ze eraan komen, laat staan of het bespreekbaar is. Dat stadium heeft het westen gehad. Inmiddels is het westen in slaap gesukkeld en is het moeilijk de eigen waarden aan te wijzen. Eraan gewend geraakt dat de vrijheden er gewoon zijn. Pas als ze een boerkini zien, schrikken de fatsoensrakkers wakker en komt er verwarring bij de multiculti's.
-weggejorist-
Oorlog is altijd spannend (tenzij je meteen een atoombom op je kop krijgt), oorlog verhit de gemoederen en, zoals alleen de Amerikanen zo mooi kunnen zeggen:
War is the greatest fun you can have with your pants on.
kloopindeslootjijook | 11-09-16 | 23:07
Om oorlog te voeren zijn er twee partijen nodig die dan tegen elkaar vechten. Het gaat er dan niet om wat de ene of andere partij ervan vindt.
Het is dan oorlog, mensen maken elkaar af, zonder nuance.
Begrijp je het nog of is deze primaire uitleg teveel voor die verdwaasde verbonden synapsen van je.
Ik ruik een ontplofte mol. truste!
Hobbykip | 11-09-16 | 22:42
omanders | 11-09-16 | 22:45
Let maar niet op mij... ik zie as we speak op History en NG al die docus weer voorbijkomen...... wat me na het zien van die tweede die zich in de Twin Towers boorde is niets vergeleken met wat ik de daaropvolgende dagen in de NLpers las. Honderden Pislam aanhangers dansen in de straten....... toen schakelde er iets om in mijn grijze massa.
@ kloopindeslootjijook | 11-09-16 | 22:50 "Strikt genomen zijn de gelovigen in oorlog met zichzelf, tegen hun eigen verlichtingsdenken, hun eigen zelfreflectie.
Dat klopt, dat heet in in de islam "de grote jihad". De oorlog tegen de rest van de kafirs is de kleine...
Ongeblustekalk | 11-09-16 | 23:00
"Ik heb wel een idee hoe het komt dat we in het westen in deze toestand verzeild zijn geraakt, door figuren zoals jou."
Die moet je even uitleggen, maar dan zonder de jijbak.
Er zijn gelovigen die tegen het westen vechten, omdat het westen niet het zelfde geloofd. Het westen vindt het op zich niet erg dat iemand iets anders geloofd, zolang je geen rommel ervan maakt, zij wel. Dus wat ons betreft is er geen oorlog nodig. We zijn alleen hier in slaap gevallen, denk ik dan, want zo denken die anderen niet.
@IPNP | 11-09-16 | 22:55
Dat ook inderdaad. De ondertitelaars konden het duidelijk niet bijbenen.
Ondertitel dan gewoon niet.
vanvandaag | 11-09-16 | 22:57
Tsja, tuttebellende debiliteit die morgen waarschijnlijk weer voor de klas staat om vluchtelingen te faciliteren.
FrankVeer | 11-09-16 | 22:51
Dat gaat niet, omdat een geloof zijn geloofregels hoger in rang ziet dan door mensen bedachte opvattingen. Hoe gelovigen tot die conclusie komen, dat kunnen ze helaas niet uitleggen. Maar dat schijnt geen probleem te zijn. Wel voor de mensen die die zelf andere regels bedacht hebben natuurlijk. Het is dus ratio tegen non-ratio. En non-radio denkt niet na, dus ook niet over zichzelf.
Ik durf trouwens nog altijd de stelling aan dat het zo gek niet was dat Bush Irak aanviel. Het had er álle schijn van dat Hussein wel degelijk massavernietigingswapens verborgen hield. Hij werkte alle onderzoeken stelselmatig tegen. Of hij dacht dat Bush het uiteindelijk toch niet zou aandurven, of hij wilde net zo'n overreactie uitlokken als waar Van Rossem het over heeft.
(Daarom was ik het óók eens met Balkenende toen hij het had over 'met de kennis van nu'.)
kloopindeslootjijook | 11-09-16 | 22:50
Strikt genomen sta jij oog in oog met datgene wat jij zo mooi academisch kan duiden en krijg je geweld om de oren. Volgens mij heet dat oorlog.
Wel fijn dat je het zo goed kan verwoorden.
Ik heb wel een idee hoe het komt dat we in het westen in deze toestand verzeild zijn geraakt, door figuren zoals jou.
Lewis | 11-09-16 | 22:50
Ja, maar toen was de enorme omvang van de immigratie nog niet vooruit te zien. Bovendien zaten we nog in de koude oorlog, de vijand was het oostblok. Destijds je verheven hebben gevoeld boven Janmaat, daar zijn dus nog wel excuses of verzachtende omstandigheden voor te bedenken. Janmaat had wel gelijk, en dat komt omdat hij met beide benen in de werkelijkheid stond, en geen meeloper was, en al berustte in zijn rol als zwart schaap.
@ FrankVeer | 11-09-16 | 22:51
Volmondig mee eens.
@ Van Duyvenbode | 11-09-16 | 22:52
Maar wat dééd je daar dan?
Zolang de mensheid bestaat, waarvoor is gevochten moet verdedigd worden.
kloopindeslootjijook | 11-09-16 | 22:50
"Strikt genomen zijn de gelovigen in oorlog met zichzelf, tegen hun eigen verlichtingsdenken, hun eigen zelfreflectie."
Gelukkig maar, ik ging ervan uit de islam het op mij voorzien had.
Altijd weer interessant om het bonusmateriaal te bekijken. Vanavond, eigenlijk nu zit ik naar de monitor te kijken en naar verwarde mensen en hoe we er mee omgaan. Dit is zo'n verwarde man, alleen voldoet die nog net niet aan de criteria om opgepakt te worden.
Offtopic, Lubach was redelijk geniaal vandaag, terugkijken waard.
Kuzu en Jesse Klaver goed door de mangel gehaald.
Hobbykip | 11-09-16 | 22:18
Ik heb gemerkt dat complexe zinnen en moeilijke woorden bijna niet vertaald worden.
Joegoslaven hebben mij halverwege de jaren 90 - vlak na de oorlog op de Balkan - op de scheepswerf van Barcelona (wat ik daar deed gaat niemand wat aan) gewaarschuwd voor een oorlog in Europa. Nou, als Joegoslaven gaan waarschuwen voor een oorlog, dan weet je wel hoe laat het is; namelijk: te laat.
Als we in oorlog zijn, waarom maken we het de vijand dan zo naar zijn zin op ons eigen grondgebied?
Verbied de islam. Een verderfelijke ideologie uit het zieke brein van een pedofiele rover.
diek | 11-09-16 | 21:51
Zover wil ik nog niet gaan, maar de islam heeft zich in onze westerse wereld gewoon te schikken naar onze wetten en regels en niet andersom en daar moeten we ook geen duimbreed vanaf wijken. Waar dat niet mogelijk is moet de islam of delen daarvan verboden worden.
Islam ontleent zijn bestaansrecht aan conflicten. Het is immers toegestaan om "vijanden van de Ummah" te bestrijden. Elke molecuul die moslims - in hun ogen - in de weg wordt gelegd wordt uitgelegd als enorm moslim-onderdrukkend obstakel en oorlogsverklaring. Zodat ze altijd een excuus hebben om "hun geloof te verdedigen". Zelfs de meest vredelievende moslim kan dat beamen. Amerika heeft zich inderdaad door 9/11 laten uitlokken. Niet omdat ze zich rekenschap gaven van de agenda van de wereldwijde Moslim-Broederschap die dit organiseerde maar omdat het de Amerikaanse wapenindustrie (Cheney) ook wel goed uitkwam. Zo worden het naïeve Westen en de islam aan elkaar overgeleverd.
@ Van Duyvenbode | 11-09-16 | 22:42
Ik voel me soms nog heel schuldig tegenover al die mensen die vroeger, in de jaren 80, hun twijfels en zorgen uitten over de massa-immigratie en wegliepen met Janmaat.
En ik me maar verheven boven ze voelen.
Must See: Het fenomenale debat tussen hem en duo Douglas Murray/ Ayaan hirsi Ali: youtu.be/rh34Xsq7D_A
Pure rede en ratio in het kwadraat! (vond maajid nawaz niet zo leuk achteraf vermoed ik)
Nou in oorlog.. laten we het er op houden dat veel moderene post-verlichte stromingen in westen het niet eens zijn met opvattingen van de islam, en ook kunnen uitleggen waarom niet. De meeste van deze stromingen zijn namelijk rationeel van oorsprong. Maar het niet eens zijn met geloof, dat kan vanuit een geloof niet, omdat het goddelijk waarheden zijn. Hoe ze weten dat het goddelijke waarheden zijn, is niet bespreekbaar, daar is verlichtingsdenken/zelfreflectie voor nodig.
Overigens, waarheden zijn waar of ze goddelijk zijn of niet, dus strikt genomen bestaan goddelijke waarheden niet, alleen goddelijk instructies -hoewel die ook een waarheid als achtergrond moeten hebben.
Dus eigenlijk zijn gelovigen in oorlog -als de interpretatie dat toelaat- maar het westen niet. Het westen of wel moderniteit staat een beetje raar te kijken wat er op ze afkomt, ze dachten dat dat soort dingen voorbij was. Strikt genomen zijn de gelovigen in oorlog met zichzelf, tegen hun eigen verlichtingsdenken, hun eigen zelfreflectie.
IPNP | 11-09-16 | 22:45 (het tweede filmpje bedoel ik)
@Parsons | 11-09-16 | 22:33
Klopt Parsons, een wolf in schaapskleren, net als Tariq Ramadan. Mensen zien er maar niet doorheen...
Muxje | 11-09-16 | 22:33
Zo is het.
Kotsbeu heb ik van mensen als Klaver, die mij in een vakje gooien wegens 'jouw mening deugt niet, en wij weten alles beter'.
Ik ben daar wel klaar mee.
@DANNY3960 | 11-09-16 | 22:39
Nee.
Natuurlijk zijn er problemen met jihadisme en salafisme. Maar kijk eerst even naar James Corbett voor een stoomcursus wat er mis is met het officiële verhaal over 9/11: www.youtube.com/watch?v=yuC_4mGTs98
Bonusmateriaal: de ondertitels missen 80% van het gesprek.
@DANNY3960 | 11-09-16 | 22:39
Ehm....... Nee
Ik zal het jullie nog sterker vertellen. Het was reeds een oom van mij die in de restauratie van de gemeentebibliotheek van Rotterdam, in 1986 het uiteenvallen van de Sovjet-Unie voorspelde en het komende conflict met de islam. Toen klonk dit allemaal nog als koeterwaals in mijn jonge oren.
Heftig ongeluk dankzij vluchtelingen bij Calais. www.youtube.com...
Feynman | 11-09-16 | 22:09
Gepubliceerd op 3 sep. 2016?
Eindconclusie.......... Sadam Hoessein was goed bezig en Bush stuurde een paarBoeings de Twin Towers binnen.
Interessante en intelligente man, overigens.
-weggejorist-
Hij heeft volkomen gelijk dat er in de islamitische wereld een theologisch debat dient te worden gevoerd. Maar ik vraag me af: Wat als zijn kant die verliest?
Merijn de Joopridder.
Merijn is natuurlijk een zeer domme, verwarde jongen die totaal niet weet waar hij over babbelt en wordt gelukkig snel terecht gewezen door Özdil en Cliteur maar nog irritanter vind ik het aanstellerige nep Engelse accent van Luyten. Oh kijk mij eens "chique" Engels praten. Brrr.
Ik denk dat dit conflict al te ver heen is om met een debat op te lossen. Debatteren heeft ons deze maatschappij verkrachting opgeleverd.
Er is maar één oplossing en dat is oorlog voeren en op dit continent. Alles opruimen.
Ik filosofeer maar wat, dat dit duidelijk is.
@Jackanders 22:15: Die vluchtelingen zijn net zo goed mensen, die lui hebben ook rechten, geen mens is illegaal, wij hebben een morele plicht, ze hebben al zoveel meegemaakt, het echte drama is hun wanhoop en uitzichtloosheid, we moeten ons kapot schamen voor de manier waarop we met ze omgaan. Ik hoor alle holle frasen van links de revue weer passeren. En het kan me allemaal niet meer schelen. Behalve dan dat laatste sentiment: we moeten ons inderdaad kapot schamen. En niet alleen voor de beroerde opvang het het volstrekte gebrek aan organisatie hiervan in de EU, maar vooral ook voor het feit dat ernstig wangedrag van dit soort tuig, hoe "begrijpelijk" ook, ontkent, genegeerd en getolereerd wordt.
Ehm.. hou een sop met die Maajid Nawaz neer te zetten als "weldenkend" of "gematigd" of wat dies meer zij.
Die knakker is en blijft een mohammedaan, een aanhanger van de doodscultus die uit is op onze ondergang.
Het gevaar van de Maajid's van deze wereld is dat het net lijkt alsof er een gematigde islam is... FAAL. Er is geen gematigde islam, er zijn hooguit een handvol gematigde mohammedanen, maar dat is niet dankzij islam maar ondanks islam...
En net zoals met elke gematigde mohammedaanse moslim, die niets met islam te maken heeft, valt ook Maajid door de mand.
Maar goed, een kniesoor die daar op let natuurlijk.
twitter.com/MaajidNawaz/status/679139...
bisbisbis | 11-09-16 | 22:30
Ik ben hem uit het oog verloren.
GeenStijl is onmisbaar in de goede strijd tegen het kwaad dat ons bedreigt.
Goeie laatste zin in het bonusmateriaal.
"Er zijn nou eenmaal in deze wereld culturen, landen, stromingen die heftig gekant zijn democratie en rechtsstaat. Dus je moet je democratie en rechtsstaat beschermen en als je dat niet doet, dan zul je die eens verliezen."
Dit snappen veel 'progressieve' politici niet. Of ze zijn bang voor die waarheid en ontkennen het daarom. Ik denk vooral het laatste.
@Van Duyvenbode | 11-09-16 | 22:25
-
... en waar hangt deze Grote Helderziende tegenwoordig uit?
-
Of hing hij voor de Appie vanwege de goedkope vruchtenwijn en ligt hij alláng op gemeentekosten onder de zoden?
En toch gaat het steeds beter met de wereld, zie daskapital.nl
Heeft aquarius dan toch al invloed?
@Feynman | 11-09-16 | 22:09
Zodan.... nog even en de weg naar Calais is een dodenweg.
Bin Laden wilde de USA uit het Midden-Oosten wegjagen.
De komende oorlog is reeds voorspeld door Alex in 1993 voor de Albert Heijn op het Sierplein in Amsterdam N-West. Deze zal gaan tussen enerzijds nationalisten en/of aanhangers van de verlichting, en anderzijds moslims en de aanhangers van de policor. De islam bewerktstelligt een schisma in de maatschappij, de nieuwe vriend-vijand verhouding voor de 21e eeuw.
Haar eerste vraag straalt al zoveel domheid uit.
Hoe zou het nou toch komen?
Kijk ff in de archieven meid en zie waar jullie van de NPO al jarenlang aan mee hebben gewerkt.
Steeds maar weer juichen over de "vluchtelingen", die illegaal dit continent kunnen overspoelen en alleen maar eisen stellen en rotzooi trappen.
Altijd maar uitvluchten bedenken voor criminele kansenparels en roepen dat alle moslims liev zijn en dat aanslagen echt niets met de islam te maken hebben.
En maar juichen voor de EU en al hun enge vriendjes.
Steeds maar weer zeggen dat Erdo zo democratisch is en alle steun verdient om "terroristen" (lees: Koerden, andersdenken en iedereen die Erdo beledigd) te elimineren.
Continu wegkijken, jaar in, jaar uit.
En maar doen alsof mensen zoals Janmaat, Fortuyn en Wilders het grootste gevaar voor de samenleving zijn.
En dan nu Huh?? doen?
Ga toch weg!
Merijn de cultuurrelativist. Sukkel.
Man man, die presentatrice met haar fake Engels accent..
Kaas de Vies | 11-09-16 | 21:49
U bedoelt waarschijnlijk "hoest een stuip"?
"Die overreactie werden de oorlogen in Afghanistan en Irak, waarbij vooral de laatste op dermate wankele gronden werd gevoerd"
Alléén de laatste op wankele gronden. De oorlog in Afghanistan tegen de Taliban was legitiem en 'justifiable'.
wisten we al
Overigens is de ondertiteling (weer) bar slecht.
Volgens mij zegt hij ergens op het laatst:
"Do you know the first modern state to decriminalize homosexuality? The Ottoman Empire "
En dus niet dat het Ottomaanse rijk homofoob was
Hoezo in oorlog? Net in een terugblik bij het kristallen jubileum van 11 september beweerde een New Yorkse oppermoslim, die een dik boek van verwensingen tegen moslimmeisjes en dergelijke bijeen had gesprokkeld en van de documentairemakers ruimschoots de tijd kreeg om zijn klaagzang te zingen, dat 11 september niks met de islam van doen had.
miko | 11-09-16 | 22:11
Heb jij op dezelfde toneelschool gezeten als necrosis?
Feynman | 11-09-16 | 22:09
Om een file te veroorzaken met vrachtwagens er in, ziek.
Ah, het hysterische heliumstemmetje van de hysterische linkse rakker Merijn met z'n hysterische uitspraken en paniekerige handgebaren doet mij schaterlachen.
De sneuneus kan nog niet in de schaduw staan van normaal en rationeel denkende intelligente mensen als dhr Cliteur..
De door Merijn tentoongestelde linksigheid riekt naar overjarige oubolligheid en onwetendheid. Een flapdrol die is blijven hangen in de roze-wolken-denkbeelden van eind vorige eeuw. Totaal irrelevant anno 2016. Snap niet dat deze halve wordt uitgenodigd voor een TV-programma.
@macmiep.nl | 11-09-16 | 22:05
Tuurlijk, want de islamitische golf die al aan de gang is sinds begin twintigste eeuw is de schuld van Amerika??
Ja joh,....
@Sherrika221 | 11-09-16 | 21:44
Nou toedels dan he sukkel!
*met voorhamer op [!] knop ramt! *
Beetje, bij beetje, wordt men wakker. Helaas wel op het moment om te zien dat de wereld al is vergaan. Jammer.
Heftig ongeluk dankzij vluchtelingen bij Calais. www.youtube.com/watch?v=T6cONK2TOPI
Een groot deel van die conflicten zijn aangegaan om belachelijk veel belastinggeld naar enkele particuliere partijen (o.m. Halliburton en andere bedrijven van het Militair Industrieel Complex) te schuiven. En - zoals Wesley Clark al aangaf - om de resten van de Koude Oorlog op te ruimen i.c. de voormalige bondgenoten van de USSR.
"Het Westen is in oorlog met de islam" - dat klopt, al zo´n 1400 jaar.
Maar het Westen is ook in oorlog met zichzelf: islam-critici versus islam apolegeten. Dit interne conflict is eigenlijk nog veel gevaarlijker.
@Aristotalloss | 11-09-16 | 21:58 Klopt. Als die hypocriete Bush, als zogenaamd overtuigd "Christen" zo had gereageerd zoals (ff aangenomen dan he) Jezus zou hebben gedaan - namelijk de andere wang toekeren en kwaad niet met kwaad vergelden, dan zou de boel niet zo geëscaleerd zijn en zaten we nu niet met de gebakken peren.
Ayaan Hirsi Ali & Maajid Nawaz - Freedom of Speech
www.youtube.com/watch?v=0SvwA6As_FY
Sociaalwetenschappers zijn m.i. wereldvreemd.
GroenLinks sociaalwetenschappers zijn zowel wereldvreemd als wegkijkers.
Gevalletje Erdogan heeft wel aangetoond dat we hier niet te maken hebben met nieuwe Nederlanders maar met soldaten van vreemde mogendheden. De dag dat ze vanuit Saoedi-Arabië of Qatar aangestuurd worden om de heilige oorlog te beginnen, komt steeds dichterbij.
Religie valt wat mij betreft onder het kopje NAH. Niet-aangeboren hersenbeschadiging. Daar zijn allerlei gradaties in, van een kleine tick tot een vegetatief bestaan. Islam valt in de laatste categorie, met zeer kwaadaardige symptomen.
Gelukkig is er op zondag nog wel kwaliteitstelevisie. #ZML pwnt in 5 minuten GroenLinks en DENK helemaal de moeder.
Ik ben het niet met hem eens: Osama Bin Laden heeft de huidige toestand in het geheel niet veroorzaakt maar de idioten in Washington, Brussel, Londen, Parijs, Rome, Den Haag, enzovoort. Als 'onze bestuurders' een heel klein beetje adequater hadden opgetreden en het hele Midden-Oosten niet overhoop hadden gegooid was er nagenoeg geen enkel probleem geweest.
Wilt vinden van een meisje voor de nacht? Beste Dating op==>> www.adating.link
Sherrika221 | 11-09-16 | 21:44
.
donder op klootzak
@Joris, kan je deze filmpjes ook op Dumpert zetten? Dit maakt het toegankelijker voor veel mensen.
Van mensen als Maajid Nawaz moeten wij het hebben. Ik vind het werkelijk knap wat een ongelofelijke stap deze man heeft gemaakt, van Islamist (Hizb ut-Tahrir) tot iemand die streeft naar reformatie van de islam.
Ik heb er nog steeds een hard hoofd in of dit ooit gaat lukken...... Maar ja, wie weet
Was interessant geweest om mensen eens uit hun comfortabele zone te halen en na te denken, maar wat is het bereik van dat programma nou helemaal? Verwaarloosbaar.
NL kijkt liever gezellige tv met Geer en Goor
en zijn voor de rest liever overal blind voor!
Heftige uitspraak, check je bronnen.
Verbied de islam. Een verderfelijke ideologie uit het zieke brein van een pedofiele rover.
Klinkt altijd zo tokkie, maar toch denk ik weer, je ziet aan die zachtegekookte eitjeskop al dat Muppet Merijn een kromme graat in ze rug heb zitten.
Gelukkig gaat Hilary Clinton ons redden.
Ha, ik lach me een stuip!
En daarom: waarom mag ik bij de plaatselijke boekenboer geen 'Mein Kampf' kopen en wel een Koran? De laatste is zelfs nog uitgebreider in haar haat; niet alleen tegen Joden, maar tegen alles en iedereen die geen Moslim is.
-weggejorist-
Islam voert oorlog tegen alles wat niet islam is, da's niet voorbehouden aan alleen het Westen
Gezien vanmiddag, best een interessant gesprek met een interessante gast.
REAGEER OOK