Mijlpaal. @MinPres negeert referendum 150 dagen
Het is vandaag 150 dagen na 12 april - de dag dat de uitslag van het GeenPeil-referendum officieel geldig werd bevonden door de Kiesraad. Mooi rond getal, maar da's dan ook het enige positieve. Tussen vandaag en de belofte van Rutte om na het Brexit-referendum en ná de EU-top van eind juni, edoch vóór de zomer, met een antwoord te komen op de klinkende 61% NEE is NEE uitslag van 6 april gaapt een gapende kloof van 150 dagen. 150 dagen waarin nog altijd geen antwoord van de regering is gekomen op het NEE van de kiezer, die NEE zei tegen het EU Associatieverdrag met het in staat van ontbinding verkerende Oekraïne. 150 dagen, dat is een termijn waarbinnen het CJIB al twee keer een forse strafverhoging op een boete voor 4 kilometer per uur te hard zou hebben gelegd. Maar voor burgers gelden andere normen dan voor bestuurders. En dat laat Rutte vandaag al 150 dagen merken. Prettig weekend.
Reaguursels
InloggenIedereen die nog 1 woord gelooft van wat Rutte ook zegt moet haast wel lobotomie ondergaan hebben. Ik kan er niets anders van maken. Dat joch doet al sinds hij er zit niets anders dan dingen beloven en niet nakomen. Sorry veranderd daar bar weinig aan.
Nare antidemocraten in ons landsbestuur.
@ knerf | 10-09-16 | 10:27
.
In werkelijkheid spreekt Mark-Malek-Ramadan-Rutte namens Brussel en Mohamed(varkenskoteletten zij met hem)
botbot | 10-09-16 | 00:04
Eerste alinea schrijf je dat je geen moskeeen kan sluiten om vervolgens in je laatste alinea een pleidooi te houden voor het sluiten van moskeeen.....
Ben je nou echt van het pad af?
"knerf | 09-09-16 | 19:07
Knerf ben je nu echt zo dom of wil je het niet snappen Rutte spreekt als minister president namens de tweede kamer.
Vergeme, lees de statuten eens voor je weer je scheur opentrekt.
botbot | 09-09-16 | 19:16"
Nee hij spreekt namens het kabinet, niet namens de tweede kamer.
Doe eens een cursus staatsinrichting voor je je scheur opentrekt!
"Maar met al dat gekissebis wint de islam gestaag terrein en het zal een hels karwei worden om dit terug te draaien."
@ botbot | 10-09-16 | 00:04
.
youtu.be/30BRW4-VauU?t=5912
neem de tijd voor deze film om te zien hoe in 1683 op 11 September(..!) de booslims werden tegengehouden door de Poolse koning Jan Sobieski, de redder van Europa
botbot | 10-09-16 | 00:04
Je hebt ook de vrijheid tot vergadering of vereniging. staat ook in de grondwet. Maar als die vereniging verdacht wordt van criminele activiteiten kan je het vereniginggebouw of clubhuis sluiten. Is bij de Hell Angels gebeurd. Kan je dus ook met moskeeën doen die verdacht worden van opruiing of aanzetten tot haat.
Overigens veeg ik met die grondwet van jou mijn reet af.
Volgens diezelfde grondwet is iedere burger gelijk voor de wet.
Maar helaas werd Maxima nooit vervolgd voor het verlaten van een plaats delict (aanrijding met letsel)wat in Nederland voor iedere burger een misdrijf zou zijn.
Mark-Yellow-Belly-Rutte probeert het sluw uit te stellen tot na de verkiezingen; en als hij dan dankzij het naieve kiesvolkje weer voor 4 jaar gebeiteld zit, tekent hij gewoon bij het Brusselse kruisje(no pun intended)
.
"Yellow belly". A somewhat archaic word for coward. Most commonly associated with the South and Southwest. "He's too afraid to stand up to them" (them=Brussel)
www.urbandictionary.com/define.php?ter...
Joh, dit soort zaken til je over de volgende verkiezingen heen. Met al die andere zaken die ook zwaar (blijven) liggen als stenen op de maag van de Nederlander.
Mocht er Rutte III ontstaan en ik heb gisteren een artikel gelezen van zijn trouwste fans die dit hardop de wereld insturen, ja dan.. veegt hij meteen deze hele hete aardappel van de tafel door aan te kondigen dat hij dit maal geen belofte heeft gedaan om deze zaak verder op te pakken.
Immers 'men'begint weer op de 0 lijn.
TriestGeval | 09-09-16 | 21:37
"Wat was ook al weer de totale import van de Oekraine (excl brandstoffen)?
Nog geen 3 miljard en via een onverzekerbaar risico."
En het voordeel is dat de 3 miljard handel die Nederland verliest gewoon opgepakt gaat worden door Duitsland en Frankrijk. Voor de EU vestzak broekzak die geen reden om je druk te maken, het geld blijft binnen de EU. En de mensen die door de Nee stem hun baan verliezen krijgen lekker gratis geld, allemaal winnaars dus.
De reguliere media maken zich niet druk, hebben niks met dat referendum en tijdens de verkiezingsstrijd zullen ze het Rutte wat betreft het referendum niet lastig maken. Het zijn geen vluchtelingen maar gewone kiezers en die 61% kan wat de media betreft de boom in dus negeren maar.
En zo hoopt Mark een antwoord op de uitslag van het Oekraïne-referendum over de verkiezingen heen te kunnen tillen.
Vrijheid van godsdienst is verankert in onze grondwet Dus men kan geen islamisering stoppen door moskeeën te sluiten.
Als Wilders eens samen zou gaan werken met andere partijen dan zou hij meer bereiken als nu.
Dat zou wel betekenen dat hij water bij zijn wijn moet doen en dat wil hij niet, zijn wil is wet maar dat kan nu eenmaal niet in een democratie.
Maar met al dat gekissebis wint de islam gestaag terrein en het zal een hels karwei worden om dit terug te draaien.
Beter zou het zijn om de koppen nu eens bij elkaar te steken en salafisme te beschouwen als een terroristische organisatie (bewijzen in overvloed)
om vervolgens de daarbij behorende moskeeën te sluiten.
Dat werkt, niet dat gebral.
@botbot | 09-09-16 | 19:25
Ik citeer:
"Moet ik u nota bene ook nog even uitleggen wat er in de grondwet staat of hoe zit dat?"
Goh. U neemt de grondwet kennelijk serieus. Da's heel goed.
Maar ik ken een 'geloof' dat geen 'geloof' is maar een ideologie die moet leiden tot een totalitaire staatsvorm, dat zich hier in Europa heeft genesteld en dat van de eerste tot de laatste letter van haar manifest ('koran' geheten) in strijd is met vrijwel alle grondwetten in vrijwel alle Europese landen.
U ook?
Of niet? Nooit van dat geloof gehoord zeker? Ook wel 'religie' genoemd.
Maar trap daar niet in.
Mocht u daar kennis van nemen.
En die man met dat A-viertje waar u het over heeft, is al heel lang de enige - helaas, want ik wou dat ik méér te kiezen had - die, ondanks het feit dat ie door zijn mening al meer dan tien jaar bewaking nodig heeft omdat ie zijn leven niet zeker is vanwege de aanhangers van die 'religie', het durft op te nemen tegen de bedreigers van onze vrijheid - en onze grondwet. Die u terecht zo serieus neemt.
U richt uw pijlen, net als vele anderen, op de verkeerde.
Bruine Beer | 09-09-16 | 22:30
Waar slaat dit nu weer op?
Ik probeer het eenvoudig uit te leggen voor iemand die nog geen kaas van de politiek gegeten heeft.
Bruine Beer | 09-09-16 | 22:33
Of het dom is te ja of te nee doet er niet toe de toezegging is er.
Of het juridisch toelaatbaar is zal men aan een rechter moeten voorleggen zover gaat mijn kennis niet.
Mijn persoonlijke mening over het referendum heb ik al eerder geplaatst
.
"Wat moet je met een referendum wat amper de meerderheid van de stemmers heeft gehaald en waarvoor de stemmers in volle glorie van A tot Z voorgelogen zijn."
De politiek negeert het volk, negeert de meerderheid, negeert de democratie, negeert de fatsoensregels. Ik zou zeggen een prima uitgangspositie voor Nexit!
Nee de wet niet maar het kabinet had besloten dat na het behalen van een bepaald percentage kiezers opkomst het referendum bindend zou zijn.
botbot | 09-09-16 | 22:28
En dat was dus een knap domme uitspraak van de ministers. Juridisch klopt het sowieso niet, moreel is het dom. De gemiddelde kiezer is al niet in staat het verschil tussen een partij voor de vrijheid en een partij voor vrijheid en democratie uit te leggen, laat staan een complex economisch verdrag te doorgronden.
Is het na 150 dagen nog niet duidelijk Rutte eigenlijk al lang het raadplegend referendum naast zich heeft neergelegd?
Het toch ook al lang bekend dat de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie niets van referenda wil weten? Dat die naam eigenlijk een gotspe is? En Hans Wiegel in 1999 het correctieve referendum heeft getorpedeerd in de Eerste Kamer? Dat de uitslag ze in 2005 uiterst slecht is bevallen?
Dat nietsdoen vaak een effectieve strategie in de politiek is en de meeste kiezers een kort geheugen hebben? En eerlijkheid in de politiek vaak electoraal wordt afgestraft?
Dus wat kan je van de VVD verwachten?
Knerf ben je nu echt zo dom of wil je het niet snappen Rutte spreekt als minister president namens de tweede kamer.
Vergeme, lees de statuten eens voor je weer je scheur opentrekt.
botbot | 09-09-16 | 19:16
Botbot, ben je nu echt zo dom of wil je het niet snappen? Rutte spreekt als minister-president namens de REGERING, niet namens de tweede kamer. De tweede kamer heeft haar eigen voorzitter, Arib op dit moment.
Vergeme, lees de statuten eens voor je weer je scheur opentrekt.
De wet verplicht niet tot het volgen van de uitslag,
Bruine Beer | 09-09-16 | 22:16
Nee de wet niet maar het kabinet had besloten dat na het behalen van een bepaald percentage kiezers opkomst het referendum bindend zou zijn.
Tukker | 09-09-16 | 17:54
Het alsnog ratificeren zou terecht zijn, zonder meer. Wat Rutte - en de hele TK, en de hele regering - zwaar aan te rekenen valt is dat ze dat óók niet doen.
De wet verplicht niet tot het volgen van de uitslag, de wet verplicht hen tot het expliciet nemen van een beslissing. En dat doet de slappe hap niet.
Op de aanslagen van 11 september zal hij wel vlugger reageren.
Nee, niet op die van 2001 maar die van 2016.
En dat is al overmorgen.
De woorden "geschokt" en "het heeft niets met de Islam te maken" zullen dan wel de boventoon voeren.
Dan wel.
the Jackdawn | 09-09-16 | 20:50
Wat was ook al weer de totale import van de Oekraine (excl brandstoffen)?
Nog geen 3 miljard en via een onverzekerbaar risico.
Alleen hit and run exporteurs hebben daar iets te zoeken.
HypoPseudo | 09-09-16 | 18:27
"Dát is dus het probleem. Begrijpie ?"
Hoezo een probleem, zolang Nederland niet ratificeert zullen de bedrijven in Nederland extra kosten moeten maken om handel te drijven met de Oekraine waardoor ze uit de markt worden geprezen door bedrijven in Duitsland en Frankrijk. Met een beetje geluk kan dit duizenden arbeidsplaatsen kosten in Nederland. Meer mensen gratis geld dat hebben de Nee stemmers toch maar mooi bereikt.
Tuig van de richel.
Democratie is zwaar overschat, een sterke dictator kan meer en sneller dingen voor elkaar boksen dan die trage democratische processen ooit kunnen bereiken.
Grrraaien | 09-09-16 | 19:34
Natuurlijk de mening van een ander doet er niet toe.
Denk nu toch eens na man!
-weggejorist-
Lulletje rozenwater kan nou wel de verkiezingscampagneheld uit gaan hangen maar zijn bazen te Brussel gaan gewoon vrolijk verder met waar ze mee bezig zijn.
EU: Turkije was, is en blijft kandidaat-lidstaat
politiek.tpo.nl/2016/09/09/eu-turkije-...
@ botbot | 09-09-16 | 19:09
Democratie is zwaar overschat, een sterke dictator kan meer en sneller dingen voor elkaar boksen dan die trage democratische processen ooit kunnen bereiken. De meest recente referenda tonen ook het failliet aan, Rutte negeert de uitslag op zijn eigen gladde wijze en de Brexit lijkt steeds meer te gaan lijken op een holle kreet omdat men op slinkse wijze gaat bewerkstelligen dat ze formeel eruit zijn zonder dat er in de praktijk ook maar iets gaat veranderen.
@ knerf | 09-09-16 | 19:12
En dat de grondwet al vaak zat met voeten getreden wordt als het de E.U. of zelfs nationale wetten zo uitkomt daar hoor je ze dan weer niet over. En ook dat gezeik over klakkeloos achter Wilders aanlopen. Alsof iedereen hier het met alles van Wilders eens is, of zelfs maar op hem stemt...
@ botbot | 09-09-16 | 19:20
Hij is de minister president, het aanspreekpunt van het kabinet. Dat we het hier over Rutte/hij/hem hebben en dat jij daar over gaat zeiken is niets meer dan zeiken over semantiek. Ook wel bekend als een zwaktebod.
En blijf Wilders vooral een dictator noemen, spreidt lekker tentoon hoe dom je bent. FYI: Interne partij politiek is iets anders als externe partij politiek.
knerf | 09-09-16 | 19:12
Speciaal voor u is hij met een a-viertje opkomen draven om het makkelijk te houden,
De helft druist tegen de grondwet in.
Moet ik u nota bene ook nog even uitleggen wat er in de grondwet staat of hoe zit dat?
Rutte negeert veel meer dan alleen die referendum-uitslag.
Rutte negeert de terechte zorgen van burgers betreffende de afbraak van de zorg;
Rutte negeert de terechte zorgen van de burgers betreffende de massa-immigratie van kansloos barbarenvolk uit culturen die haaks staan op de onze;
Rutte negeert de terechte zorgen van de burgers (en de legerleiding) over de onverantwoorde bezuinigingen op en de afbraak van onze weerbaarheid;
Rutte negeert de terechte zorgen en ergernis van de burger over het verlies van onze zelfbeschikking als natie, over de arrogantie van een ongekozen kliek potentaten in Brussel die zich bemoeien met de kleinste facetten van ons leven, en over de onverantwoorde geldsmijterij van die kliek plus aanhang naar fascistische faalstaten.
Rutte zei vandaag in zijn wekelijkse persconferentie dat ie zich "twee dagen kapot had zitten ergeren" aan het Turkse straattuig dat een wijk in Zaanstad verziekt.
Twee dagen.
Twee dagen!!
Twee dagen kapotte ergernis van Rutte!
Ik ken mensen (inclusief mijzelf) die zich al twintig, vijfentwintig jaar lang kapot ergeren aan zo'n beetje alles dat die ongevraagd geïmporteerde moslimse nestbevuilers hier aanrichten. Met hun "cultuur". Met hun "geloof".
Als Rutte gedurende de afgelopen zes jaar zijn best had gedaan aan ál die terechte zorgen en ergernissen van talloze burgers iets te dóen, in plaats van zich twee dagen te ergeren, was ie misschien serieus genomen.
Misschien.
Och als het toch "niemand interesseert" dan kan hij Merkelfapper | 09-09-16 | 19:16
Hij kan niets,.. de tweede kamer.
We leven niet in een dictatuur zodat hij dat maar even beslist, het is Wilders niet!!!!!!!
Een geniale opmerking hier in de panelen was dat 'Rutte alvast sorry moet gaan zeggen voor alle leugens die hij nog gaat vertellen. Wie zei dat nu ook alweer? Verdomme.
knerf | 09-09-16 | 19:07
Knerf ben je nu echt zo dom of wil je het niet snappen Rutte spreekt als minister president namens de tweede kamer.
Vergeme, lees de statuten eens voor je weer je scheur opentrekt.
@ botbot | 09-09-16 | 18:31
Och als het toch "niemand interesseert" dan kan hij makkelijk zeggen dat hij de wens van de kiezers naast zich neerlegt toch? Ik zie het probleem niet.
en 61 tegen 39 procent amper een meerderheid noemen? Doet u dat ook als de uitkomst u wel uit was gekomen?
botbot | 09-09-16 | 19:09
Waar wil Wilders de grondwet opzij schuiven? Je bedoelt de sluiting van moskeeen etc.
Ben ik het niet mee eens maar als het broeinesten van agitatie tegen onze democratie blijken te zijn, heeft hij mijn zegen.
En die broeinesten zijn het..
Rutte negeert, maar regeert niet.
Wie zou nog een tweedehands auto kopen van die man nou zijn zgn. beloftes?
De Koreaanse Slet | 09-09-16 | 18:54
Daarom stemmen ze zo graag op Wilders geen ledenraad geen inspraak hij beveelt en zo dient het te gebeuren.
Je lacht je toch de ballen uit je broek dat ze Erdo verafschuwen terwijl ze hier op een dictator stemmen die met het zelfde gemak de grondwet terzijde schuift.
Maar die zelfde PVV stemmers lopen om het minste en geringste te jammeren dat de democratie in gevaar komt.
Het is gedurig ronduit vermakelijk.
@De Koreaanse Slet | 09-09-16 | 18:54 Toch al meer dan u heur.
J.s.
@ Tukker | 09-09-16 | 17:54
Het was ruim meer dan 30% en mensen die te lui zijn om te stemmen daar houdt een democratie anders ook nooit rekening mee, zoals het hoort.
botbot | 09-09-16 | 18:56
Herinnert u zich deze (uitspraken van Rutte) nog:
- 1000 Euro voor ieder burger in Nederland
- Geen cent meer naar Griekenland
- Onderste steen boven in kwestie MH17
- En last but not least zijn houding in bovenstaand item
En dat zouden we niet mogen benoemen want persoonlijk aanval? Feiten man en voor de rest lul niet zo slap.
Je gaat nergens inhoudelijk in op mijn reactie van 18.38 u
Het is in het Nederlands belang dat niet ene NEO Liberaal rechtse eikel zoals Verhofstadt gaat onderhandelen met de UK ,maar juist iemand anders . Jullie moeten natuurlijk vooral doorgaan met te zeiken over alles wat links is en dat het allemaal door hun komt en dat zelfs na jaren van liegen door Rutten ,maar de realiteit ligt wel ff anders . Die wat je niet laten kunt ,maar ook Brussel is vooral extremistisch neo liberaal rechts .
Eerst zorgen dat er no go areas ontstaan en dan stoere praat gaan dien. Zeg dan gelijk sorry.
Geniale metafoor als het niet zo droevig was.
De Koreaanse Slet | 09-09-16 | 18:41
En wat zouden wij dan moeten doen tegen de leugens van jouw Fuhrer Rutte? Met de hooivorken oprukken naar Den Haag om vervolgens weggemept te worden door laffe smerissen die wel tegen het autochtone volk durven op te treden maar niet tegen het zich misdragende Marokkaanse en Turkse volk?
Allemaal mede mogelijk gemaakt door die VVD van jou.
En hou eens op met je demagogische vergelijkingen met Hitler en Trump. Goedkoop, nergens op slaand en weer een teken van je inhoudsloze gelul.
@ F. von Zeikhoven | 09-09-16 | 17:13
Nog nooit van de "zo spoedig mogelijk" passage in de referendum wet gehoord? Te druk met GS afzeiken om eens een keer te lezen?
@HypoPseudo Next year: " Ask not what Europe can do for you , ask what you can do for the EU NWO " - Herr Verhoffstadt .
knerf | 09-09-16 | 18:38
Hoor je mij zeggen hoe ik over Rutte denk.
Ik heb het over het staatsrechtelijke karakter.
Wat dat betreft is de redactie van GS veel slimmer die spreekt van Rutte regeert.
En dat klopt Rutte regeert, in genade van de tweede kamer.
En wat doen jullie in alle onnozelheid, jullie pakken Rutte persoonlijk.
En al lul je tot morgenvroeg het blijkt dat je geen zak van politiek hebt.
Maar vele reaguurders zijn wel zo weinig onderwezen in de politiek dat zij in al hun onnozelheid Rutte de schuld geven.
botbot | 09-09-16 | 18:31
Dat staat als een huis. Ze snappen Trias politica niet eens inzake MH17. Het is het volk wat massaal naar de stembus rende om op Hitler te stemmen want die ging alle problemen oplossen. Of recentelijk, Donald Trump.
De grootste slaven zijn de zogenaamde 'vrijbuiters' die massaal een sterke 'leider' adoreren tot in heiligheid. 'Ik bevat niet wat er mis is maar (vul in) Trump/Hitler/Stalin/Poetin/Wilders gaat het oplossen.
Yeah right. Dat is gewoon slaafs gedrag wat bizar en gestoord is. Iedereen met enig denkvermogen en verstand weet dat je problemen zelf moet oplossen en dat er niets anders rest dan voormannen te kiezen die jouw punt verdedigen. Met mensen zoals Wilders kom je dan nergens. Het is de boer Koekoek van de huidige politieke. Grote woorden, niets bereikt.
Maar vele reaguurders zijn wel zo weinig onderwezen in de politiek dat zij in al hun onnozelheid Rutte de schuld geven.
botbot | 09-09-16 | 18:31
Dat staat als een huis. Ze snappen Trias politica niet eens inzake MH17. Het is het volk wat massaal naar de stembus rende om op Hitler te stemmen want die ging alle problemen oplossen. Of recentelijk, Donald Trump.
De grootste slaven zijn de zogenaamde 'vrijbuiters' die massaal een sterke leider'
@knerf | 09-09-16 | 18:43
Ja, ik begrijp wat je bedoelt.
Het is alleen zo opvallend dat je bij JOOP best wel wat tegendraadse meningen kan uiten (want heb ik gedaan) , zolang je maar niet aan de FUHRER (van JolO) zelf komt. Best fascistisch, niet?
Ha!
HypoPseudo | 09-09-16 | 18:39
Ja. Want alle gekozen vertegenwoordigers van het volk zijn nep omdat ze het niet eens zijn met Wilders. Wilders. Die onderdeel uitmaakt van het 'nep' parlement, ofwel de democratie. Het is een belachelijk statement en Wilders moet zich schamen.
Die fascistoïde bullshit ben ik kotsbeu. Ik stem VVD denk je dat ik alles krijg? Nope. Ik moet hopen dat Mark Rutte zoveel mogelijk van ons partijprogramma kan doordrukken wetend dat de PvdA gaat dwarsliggen voor armlastige mensen.
doitdoit | 09-09-16 | 18:34
Francisco van Jolo kan ook niet tegen andermans meningen en al helemaal niet als die met feiten onderbouwd zijn.
Een karaktertrekje dat je wel meer aantreft bij mensen die gevoed worden door een ideologie, religie of een ander waanidee.
Verder is hij politiek-correct dus geestesziek. Niet op Joop.nl komen dus, heeft geen zin. Andere meningen leiden tot een ban. Je bent niet de enige die dit overkwam :)
HypoPseudo | 09-09-16 | 18:27
Ik denk eerder dat je het woord 'mogelijk' niet kan bevatten. Je klinkt als een peuter die gaat huilen omdat het ijsje niet nu komt. Helaas voor jou zijn er grotere belangen en zaken dan die rommelende onderbuik van je. Zoals ik al eerder zei, wel of geen ratificatie de droplul hier merkt er weinig of eigenlijk niets van, voor Nederland an sich en het bedrijfsleven is er iets wat groter is dan die groeiende ruft die nergens op gebaseerd is. Nederland is één van de allerbeste landen om in te leven en de vraag is eerder welk steentje heb jij bijgedragen?
"Ask not what your country can do for you, ask what you can do for your country" - JFK
Als je simpelweg geen onderdeel bent van de oplossing dan ben je onderdeel van het probleem. Kijk en dat is er mis met mensen zoals jij. Je klaagt, zeikt, huilt en zeurt maar je onderneemt niets.
Dus dikke boe voor je.
Jackanders | 09-09-16 | 18:06
Tikplank? Reaguren doe je tegenwoordig op je iPhoney, compleet met kekke emoticons! ♠️
Mag niet van Joris, maar ik doe t lekker toch. 📵
* wegduikt veur Joris zie allmighty *
@ botbot | 09-09-16 | 18:31
En daarom zijn dus de partijen in de Tweede kamer, die geen meerderheid (willen) geven aan die intrekkingswet, óók een stelletje slappelingen met gekookte asperge-ruggengraten. zó vuistduip zitten we al in Brussel.
Greet Willy zei het eerder al zo treffend: 'Een NEPparlement'.
Ga toch lekker slapen mensen ,de NWO van brussel met Neo nazi/liberaal Verhofstadt en downingstreet 10 zorgt volgend jaar voor een chaos van jewelste na de brexit.
Een NEE in de UK van het volk is bewust ook een NEE van de overheid ,maar niet in Nederland .
Hoe zat dat ook alweer in 2005 ?
Bent U voor of tegen instemming door Nederland met het verdrag tot vaststelling van een grondwet voor Europa?
"Are you For of or Against approval by the Netherlands of the treaty establishing a constitution for Europe?"
Nederland = Tegen : 61.54 procent
Brussel = Voor :80 procent
Daarna was het weer zoiets als van : Stemrecht is in NL als een bus en die brengt de Burgers van de ene plek naar de andere ,maar diegenen die de busdienst regelen hebben ervoor gestudeerd (de EU lobby) en die zorgen er voor dat de bussen hier op tijd rijden .
Oftewel ,de VVD overheid heeft er voor gestudeerd en het stemmende volk is altijd links en geeft slechts aan wat zij wil .
Mark Rutten en zijn VVD hebben er voor gestudeerd ,dus jullie moeten niet zeiken .
Zodra jullie kiezen voor een VVD en of PVDA ,dan wordt het kabinet PVDA met VVD .
Zodra jullie kiezen voor een PVV ,dan wordt het de komende verkiezingen een PVV met de VVD .
Desnoods manipulereren ze bij de VVD van tevoren wel ff de stemcomputers / verkiezingsuitslagen .
Een leugen is soms nodig voor de bestwil van het volk .
De nieuwe wereldorde van Hitler is niet dood ,zij heeft haar normen en waarden tijdelijk aangepast en neemt volgend jaar Brussel over .
Landen die nog net op tijd hun grenzen weten te sluiten zoals de UK ,die overleven de komende val van het west romeinse rijk .
Zien jullie het al voor je ? Herr NWO Brussel Verhoffstadt gaat onderhandelen met Downingstreet 10 .Dat moet er voor gaan zorgen dat er geen herhaling van geschiedenis komt ? Volgens mij stevenen we keihard af op een chaos van jewelste . Welke mafketel heeft hier bepaald dat Verhoffstadt die onderhandelingen moet gaan voeren ?
botbot | 09-09-16 | 18:31
Dus we schaffen ook de verkiezingen PS af want daar is geen meerderheid gaan stemmen?
En ook worden we door Rutte herhaaldelijk voorgelogen en bedragen en door de partijprogramma's van diverse politiek partijen.Maar daar hoor ik niet over.
Uw subjectieve argumenten zijn totaal inhoudsloos om uw eigen woordkeus te gebruiken.
Het referendum heeft aan alle voorwaarden voldaan dus waar zeurt u nog over, ondemocraat?
botbot | 09-09-16 | 18:31
Hoihoi Joshua Livestro.
Mark, schaam je.
Ha, deze is leuk:
Sinds een paar maanden post ik mijn rabiate comments ook op JOOP.nl.
Ik raakte daarmee voortdurend de grenzen van het toelaatbare.
Sinds vanmiddag ben ik er achter waar die grens precies ligt.
Van Jolo (het linksige-Fuhrertje daar) had een stukje getiept waar de honden geen brood van lusten en ik zeikte dat vriendelijk (zonder schelden en tieren) wat af. Dat had ik beter niet kunnen doen.
Vanaf die comment heb ik een BAN!
Aaaaargghhh!
Alle vooroordelen bevestigd.
FucK JOOP. DAmn!
knerf | 09-09-16 | 18:12
LOL. Ja natuurlijk.
Wat moet je met een referendum wat amper de meerderheid van de stemmers heeft gehaald en waarvoor de stemmers in volle glorie van A tot Z voorgelogen zijn.
Niemand in Nederland hoor je er over omdat ze het geen ballepiet interesseert de opkomst getuigde er van.
Het gaat niet over het inhoudsloze referendum maar om het beschadigen van Rutte.
Hij kan het niet op eigen houtje indienen we leven hier niet in een dictatuur hij zal toestemming van de tweede kamer nodig hebben.
Het indienen dient door de staat der Nederlanden te gebeuren met goedkeuring van de tweede kamer en zolang die er niet is kan Rutte niets beginnen.
.
Maar vele reaguurders zijn wel zo weinig onderwezen in de politiek dat zij in al hun onnozelheid Rutte de schuld geven.
Sorry voor dubbelpost was niet de bedoeling.
-weggejorist-
Kan het zijn dat je niet meer bij powned kan reageren ?
@ the Jackdawn | 09-09-16 | 17:06
..... Waarna vervolgens 'zo spoedig mogelijk' een wetsvoorstel moest komen, waarin duidelijk wordt gemaakt of de uitslag van het referendum WEL of NIET wordt gevolgd.
En dat 'zo spoedig mogelijk' wordt tot op de dag van vandaag opportunistischerwijs als een diffuus begrip gehanteerd, onderwijl de reet met de wil van het volk afvegend, eindeloos opgerekt.
Dát is dus het probleem. Begrijpie ?
Ik heb vanwege mijn bloeddruk wijselijk niet naar zomergasten gekeken, maar is daar het referendum nog ter sprake gekomen?
@Tukker | 09-09-16 | 17:54, U zegt zes jaar onderhandeld, maar vergeet voor het gemak even niet dat dit al decennia lang in de planning is vanuit boardrooms van bepaalde bedrijven. (Enig idee wat betreft de rijkdom die hier te verkrijgen is over-de-rug-van?? Waar we hier nu uiteindelijk over praten?) En heeft u gezien wat deze 'verstopte rijkdom' met dat land doet? Vast wel. Dat is de kern.
Dus nee, we vragen niet naar uw gevoelens, uw (gedeeltelijke) interpretaties of uw afwegingen, maar naar uw goedkeuring dan wel afkeuring onder de streep; een besluit met invloed op 'Europa' & uw 'Nederland'.(?) Negentien procent is een prima basis, uiteraard is extrapoleren meer een statistiek, maar meestal klopt het prima. Het opkomstpercentage afkraken is wel het laatste daar te scoren. (geef dan de stem van de niet-stemmers uw persoonlijke voorkeur, dat lukte best aardig)
ach, hoe langer het duurt, hoe eer argumenten er zijn Tegen ukraine.
Maar hij noemde de kansparels vandaag wel tuig van de richel...
Jackanders | 09-09-16 | 18:06
Die heb ik!
necrosis | 09-09-16 | 18:08
Ik drink niet veel, heb geen Parkinson en ook geen tremor.
Geen stress en ook geen idee waar het aan ligt.
Oh, man - vakantie. Dat zou lekker zijn.
Gladjanus, slapjanus, en alles wat nog meer eindigt met anus.
Tukker[09-09-16]
Omdat 81% het niet nodig vond of te lui was om te stemmen kan je niet spreken over 19% van de kiezers want als je niet stemt ben je geen kiezer. Dus van de 100% die wel is ^gaan stemmen heeft 61% tegen gestemd in dit referendum waarvan de heren politici van te voren gezegd hebben dat de uitslag wat hun betreft gevolgd zou worden. Dus het is niet huilie huilie hier maar gezeur van jou.
metzonderzijwieltjes | 09-09-16 | 18:13
Die steun komt in ieder geval van 10% van de GS-reaguurders.
Sommigen leren het nooit: een pathologische leugenaar en bedrieger als Rutte, ze blijven hem steunen.
De Koreaanse Slet | 09-09-16 | 18:12
Kom je weer met je persoonlijke ervaringen als onderbouwing van je bewijslast?
Hou eens op gekkie!
Rukke wacht gewoon de verkiezingen af. Als hij opnieuw premier wordt, dan keurt ie het verdrag goed. Als niet, dan laat ie het aan anderen over.
En hij komt ermee weg. Zoals alles waar deze huichelaar mee weg komt. Joost mag weten waar zijn steun vandaan komt en welke walgelijke agenda die mensen hebben.
Jaja reageren op zaans turken tuig, maar hierop is popie jopie Rutsel aardig stil.
De Koreaanse Slet | 09-09-16 | 18:02
Je eerste posting en meteen weer dat sociopatische gedrag: wie het niet met mij eens is, is een nietsnut.
Zoek eens een goeie psychiater en bijpassende medicijnen.
Overigens de arbeidsethos en algehele houding van bijvoorbeeld Oekraïners valt toch echt op in vergelijking met Afrikanen en Nederlanders. De éne groep bestaat uit notoire nietsnutten en de andere groep staat bekend als veel klagen en zeuren en vooral de kantjes er van af lopen.
In mijn voormalig sales-team hadden we zeikerd eerste klas van Nederlandse origine die heb ik persoonlijk vervangen voor een Surinamer van hindoestaanse afkomst die wel wist hoe je e.e.a. voor elkaar kon krijgen. Niet om lullig te doen maar als het gaat om arbeidsethos dan scoren Nederlanders angstvallig laag. Enkel Fransen en Italianen zijn erger.
@Tukker | 09-09-16 | 17:54
U ziet een paar dingen over het hoofd namelijk bij stemmen eens in de vier jaren is het kwaad al geschied.
Tweede is dat veel parlementsleden hebben ingestemd met het verdrag zonder een letter van dit verdrag te hebben gelezen waaronder de heer A. Pechtold. En dat noem u een zorgvuldig (democratisch) besluit?
Mark 'negeert' Geert naar de minpres-mode.
@nemoj me jebat | 09-09-16 | 18:03
Misschien moet je juist meer alcohol drinken om te voorkomen dat je vingers gaan trillen en je meerdere malen op 'post' drukt.
Straks krijg je nog een weekje 'verkansie' van Joris en dat moeten we toch niet willen.....
Het gaat weer net als in 2005 met dat Nederlandse referendum over een EU grondwet
Wordt een klassieker net als het "kwartje van kok"
nemoj me jebat | 09-09-16 | 18:03
Dan is het tijd voor een nieuwe tikplank.
@De Koreaanse Slet | 09-09-16 | 18:02
Biertje? **Plop**
Ik drukte één keer!
-weggejorist-
Lot_van_Beek | 09-09-16 | 17:56
Draaikonterij.
-weggejorist-
Nou en? Ik begrijp dit niet. Nobody gives a fuck. Voor 99% van alle Nederlanders is het absoluut niet interessant of we nu wel of niet een associatieverdrag of handelsverdrag hebben met Rusland of Oekraïne. Het gaat gewoon nergens over. Van daar dus ook dat ik het referendum steunde. Gewoon om feitelijk en keihard aan te tonen dat dit onzin en gemekker is van ontevreden kleuters die de 40 ruim gepasseerd zijn. Quasi-(nationaal)socialisten die mekkeren over eigen volk eerst gevoed door Russische propaganda.
Het treft letterlijk niemand hier in de panelen of we nu wel of niet een associatieverdrag hebben. Niemand.
Nederlandse bedrijven die opdraaien voor de verzorgingsstaat echter wel. Ik begrijp de motivatie niet van werkloze nietsnutten om fervent en fanatiek achter mannetje Poetin aan te lopen en volkomen te negeren waar hun relatieve rijkdom vandaan komt. Want er is een reden dat vluchtelingen en immigranten massaal hun leven wagen om hier te komen. En dat is namelijk dat het leven in vooral de noordelijke lidstaten perfect is voor nietsnutten.
Geloof best dat Rutte aandacht heeft gevraagd voor het Nederlandse standpunt in kwestie. Echter, als je jarenlang blanco cheques invult, Europese wetgeving ongezien door de Tweede Kamer drukt en als een schoothondje achter de Europese leiders aanloopt, dan maken ze zich niet druk om een Nederlands "Nee". Vermoed dat ze tegen hem hebben gezegd dat het zijn probleem is en dat hij het maar zelf moet regelen. Ondertussen zit hij met het referendum in z'n maag. De verkiezingen naderen, en hoe rijm je dat met de krachtige leider die ferm "hoepel op" roept, maar niet eens voor de belangen van het Nederlandse volk opkomt. Een hoofdpijndossier waar zelfs de 600mg variant van Ibuprofen geen oplossing voor biedt.
-weggejorist-
Omdat 19% van de kiesgerechtigde bevolking zich in een raadgevend referendum heeft uitgesproken tegen een associatieverdrag waaraan 6 jaar onderhandeld is, waarvan de vraag gesimplificeerd tot een voor of tegen, zou een zorgvuldig democratisch besluit van een meerderheid van een representatief gekozen volksvertegenwoordiging maar even pats boem van tafel geveegd moeten worden? Hoezo democratie? Als je het zo erg niet eens bent met de gang van zaken dan is je kans 15 maart 2017. Wat een huilie huilie topic dit zeg.
F. von Zeikhoven | 09-09-16 | 17:13
Door de ruim gehaalde eis van 30% opkomst is het raadgevend referendum een bindend referendum geworden.
Dat weet Rutte en dat weet de landsavocaat en dat weten ook de broeders in Brussel, die hebben Rutte al duidelijk gemaakt dat als hij niet ratificeert een toekomst als leugenachtig EU bestuurder uitgesloten is.
Rutte wacht gewoon op de uitslag van TK 2017 en als de VVD grof verliest, dan ratificeert Rutte het verdrag als demissionair MP.
Rutte is net als Timmermans een politieke crimineel die beslist na de TK 2017 juridisch vervolgt zal worden voor een ambtsmisdrijf waardoor hij feitelijk nooit een geloofwaardige EU bestuurder kan worden.
Deze charlatan is te druk bezig zich met stoere taal en een charme offensief voor te sorteren voor de verkiezingen.
In al die jaren presidenschap is er nul komma nul gebeurd om deze "tuig van de richel" in te dammen.
Net op de radio de burgemeester van Zaandam, geeft alle schuld aan de media!
Maar hij vertegenwoordigt het volk wel. Geloof deze eerlijke man toch eens. Groet aan oma. Vanavond kebab special.
Gelukkig zitten wij achter de schermen ook niet stil.
(reaguurders die tot de laatste week willen wachten: doe dat eens een keertje niet)
-weggejorist-
@nemoj me jebat | 09-09-16 | 17:34
Ik ben gek op vrouwen die hun hersens niet sufgeblowd hebben of of op sterk water water hebben gezet.
Ik durf alleen geen kusje te geven omdat ik anders weer afgemaakt word in de reaguursels.
Ik heb toch al niet zo'n beste naam.....
Rutte gaat echt niet het referendum naast zich neerleggen, voorlopig, dat doet ie pas, als ie zeker is van mooie EU baan/functie. Is zijn pasmunt, 0 zetels voor de VVD, maar zelf superduper assistent van hoe heet die stomme belg ook al weer.
@Justin-Kees | 09-09-16 | 17:21
Gelukkig is er een weblog met een paar honderdduizend lezers die het gewoon frontaal met een tellertje op de homepage plakt om ons eraan te herinneren... of niet dan?
necrosis | 09-09-16 | 17:21
Ik wel. Toen hebben we nee gestemd. Nou, en toen ...
Wacht eens even ...
Ben benieuwd, of vrij de EU afstropen door 70 miljoen Erdogangers ook zo te stoppen is.
Ik ga Mark een kaart sturen om hem te wijzen op een goede audicien.
Ik ga Mark een kaart sturen om hem te wijzen op een goede audicien.
Niets doen, betekent geen ratificering. Zonder dat referendum had die flikker al 22 keer overal getekend.
Ach ja, Zaandam is weer iets waar hij een grote broek voor aantrekt, maar voor de echte items is hij tien maatjes te klein gelijk een middelbare scholier met jeugdpuisjes en een grote bek. Met andere woorden, het is niks , het wordt niks, en het zal nooit wat worden. Het zijn weekdieren zonder ballen.
@Sioux | 09-09-16 | 17:12
Laten we met zijn alle Rutte (VVD) Samson (PVDA), Pechtold (D'66) Klavertje (GL) en natuurlijk het CDA in ieder geval negeren.
Een welgemeend 'sorry' dan maar?
@F. von Zeikhoven | 09-09-16 | 17:13
Kennelijk is gij nog niet op de hoogte van de wet.
In de wet is bepaald dat het kabinet zo spoedig mogelijk bepaald wat het met de uitslag gaat doen: inwilligen of terzijde schuiven.
In dit geval is nog helemaal geen beslissing genomen door de overheid hetgeen aantoonbaar is met de wet hetgeen door het parlement (= overheid) is aangenomen.
Natuurlijk negeert hij de uitslag want bij het afwijzen van het verdrag lopen de bazen miljoenen, miljoenen gratis arbeidskrachten mis en baas z'n wil is wet.
His wish is my command.
Het interesseert niemand meer. En dat weet hij.
Goed gespeeld, Mark Rutte.
Tijd is de vijand van populisme.
@Handsomeboy | 09-09-16 | 17:20
Via Grindr?
@the Jackdawn | 09-09-16 | 17:06
Herinner jij je de Europese grondwet nog?
Hij heeft t te druk met reageren op kut allochtoontjes in Zaandam.
Om het in het juiste perspectief te plaatsen. De draagtijd van een Geit is 154 dagen.
Rutte benoemde vandaag wel 'het tuig van de richel', want daar irriteerde hij zich wel 2 dagen over (het volk irriteert zich iedere dag). Dus hij heeft het volk weer bewezen dat hij een daadkrachtige MP is die in ferme bewoordingen het volk en het land vertegenwoordigt. Op naar nog 4 jaar Rutte en de VVD.
-weggejorist-
Ik denk dat de beloofd 1.000,- nog eerder komen, samen met de onderste steen dan dat pRutte zijn overlord in Brussel verloochent...
Housop met dat gejank? Het is vrijblijvend. Er staat nergens dat de MinPres er op moét reageren. Het is tenslotte maar een landelijke gebeurtenis geweest. Neejoh, de Minpres heeft het veultste druk met instant-reaguren op microlokaal schorriemorrie van een man of vijf, zes uit Zaandam...
Nog 187 dagen tot de Grote Afrekening.
Ondertussen negeer ik Rutte ook al weer 150 dagen.
vóór de zomer.. is daar een jaartal bij genoemd? anders kan het nog steeds natuurlijk.
Ze zitten met de clusterfuck dat het Kiev was die MH17 neerhaalde. Zodra ze genoeg "bewijzen" gefingeerd hebben dat het Rusland was word het verdrag er meteen doorheen gedrukt.
@the Jackdawn | 09-09-16 | 17:06
" met een antwoord te komen op de klinkende 61% NEE is NEE uitslag van 6 april" != "niets doen"
@ TonyD | 09-09-16 | 17:10
Belgische kabinetten gok ik zo
-weggejorist-
Zet maar alvast een digit voor dat honderdtal. Alhoewel? Grote kans dat dan Rutte er niet meer staat, heeft dan vast al een Europese topfunctie...
Hij heeft toch al sorry gezegd? Laat die jongen nou, hij's hartstikke eenzaam maar wel een optimistisch mens. En geen homo.
@altijdfeest | 09-09-16 | 17:06
U bedoelt: uit de kast komen?
ach, het is nog niks vergeleken met een zuid-nederlandse formatie...
Hij zal zich toch een keer moeten uiten M Rutte.
Sorry maar het referendum heeft beslist dat het handelsverdrag met de Oekraine niet geratificeerd mag worden en volgens mij heeft Rutte zich daar nog steeds aan gehouden.
Struisvogelpolitiek. Net als op zoveel andere vlakken. Als je net doet of je t niet ziet, dan is t er ook niet. Ofzo.
REAGEER OOK