Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NPO: 'PvdA en GroenLinks ramvol Erdoganpijpers'

De mislukte coup in Turkije heeft in de Nederlandse politiek een pijnlijke waarheid bloot gelegd: Turks-Nederlandse politici bij met name linkse partijen hebben behalve een dubbel paspoort ook een dubbele loyaliteit. In Nederland links lullen, maar wel totalitair het Turkse stembiljet invullen. Vooral bij GroenLinks en de PvdA komt de ware aard van hun Turkse en/of islamitische cliëntelisme aan de oppervlakte. Beide partijen zitten vol met beDENKelijke Turksnederlanders. Het zou schokkend zijn als het nog iemand zou verbazen. Bij GroenLinks pleegde ene Ahmet Daskapan rond de eeuwwisseling al een Turkse coup op de Haagse gemeentefractie (toen nog met Mirjam de Rijk en David Rietveld, voor de connaisseurs - red.). Dus hun verbazing en geacteerde woede over Gorinchems raadslid Ilhan "Erdogan op 1" Tekir is hypocriet - vooral toen bleek dat Tekir gewoon mocht blijven. Wat weer het krampachtige zwijgen van Jesse 'mouwen opgestroopt maar kop in het zand' Klaver verklaart, toen EenVandaag woensdag een reactie wilde op de kwestie. Hier het item:
Een paar uur later deed Nieuwsuur ook zo'n rondje politieke Erdoturken. "Slechts een kwart van de [Turkse] politici veroordeelt openlijk de Turkse zuiveringen." Tweederde van hen (met name snuggere CDA'ers en dito D66'ers) wimpelen de vraag af met een smoesje: "Te ingewikkeld", of "Ik ga er niet over". Yeah right. Politici die ineens een kwestie *niet* willen simplificeren tot oneliners en platitudes, zijn nog ongeloofwaardiger dan politici die dat wel doen:
Een paar Turkse PvdA'ers trapten wel in de open valkuil van de NPO-MSM: "Ik zou op de AK-partij stemmen. Als je ziet wat Erdogan allemaal heeft bereikt!", zegt PvdA-statenlid Bayram Erbisim zonder knipperen tegen Nieuwsuur. En ook: "Ik ben tegen martelen. Maar het gebeurt nou eenmaal." Dit en meer schokkende kwoots (voor wie het nog verbaast) hieronder:
Sja. Tot slot dan maar de uitstekende dertigsecondenkwoot van Eus bij EenVandaag, die zonder het te zeggen eigenlijk gewoon keihard voor de afschaffing van het dubbele paspoort bij politici pleit. Alleen is het probleem wel wat ouder dan "de laatste jaren" - vraag maar aan Rutte en zijn toverstokje.

Reaguursels

Inloggen

Weet je wat pas een goed voorbeeld is van de infiltratie die gaande is? Al die Islamitische Turken die lid zijn van Het Christen Democratisch Appél (CDA).

Wat hebben Islamieten te zoeken in een Christelijke partij en waarom worden ze door de Christenen toegelaten?

Rest In Privacy | 01-09-16 | 23:09

Ach ,heel den haag laat zijn oren hangen naar die kut turk,ze vinden het in het kabinet vast niet leuk dat er beelden zijn van gemartelden mensen ,kunnen ze niet zeggen dat ze het niet wisten ,maar de dromers daar is hen natuurlijk wijsgemaakt ,dat ze in een poging om te ontsnappen van de trap zijn gevallen . Kots van onze regering , het zijn slappe klootzakken .

fleurtje | 01-09-16 | 21:39

@watmagjenogwel | 01-09-16 | 10:55

Nee, hij is een halve mocro.
Welke helft weet ik niet.
Volgens mij is het wel zeker dat het zaagsel in zijn kop van marokkaanse oorsprong is maar het kan ook gewoon woestijnzand zijn natuurlijk.

Pieter V | 01-09-16 | 21:00

@zoethoutstokje | 01-09-16 | 10:48

U heeft kennelijk een IQ niet groter dan uw schoenmaat.
Daarom zal ik het in Sesamstraat-taal even uitleggen.

Het Turkse volk mag vinden wat ze willen en doen en laten wat ze willen maar dan wel in Turkije.

Hier in Nederland hebben ze zich aan onze wetten te houden en al zeker geen achterlijk conflicten uit gaan vechten.
En dat was hier het onderwerp.

Pieter V | 01-09-16 | 20:56

@Glasgow Argus | 01-09-16 | 09:58

Ik ben er nog steeds niet of het bij die landverraders gaat om cognitieve dissonantie, onvoorstelbare achterlijkheid of moedwillige acties om het land te destabiliseren.

Gezien hun onvoorstelbare hardnekkigheid gaat het meer dan waarschijnlijk om het laatste.

De totale afbraak van de samenleving is altijd al het streven van het communisme en soortgelijke linkse bewegingen geweest.

Pieter V | 01-09-16 | 20:44

@daytripper | 01-09-16 | 10:11

Dat kan toch geen toeval zijn dat het acroniem van de naam van die kapster SS is?

Pieter V | 01-09-16 | 20:36

Niemand die een verbinding legt met de moskeeën, of opereren de informanten van Erdoganistan allemaal op eigen houtje..........
De blindheid gevangen in domheid, wakker worden mensen, de hordes bevinden zich al onder u, (als je op de bovenste etage woont tenminste).
De koffie&theehuizen zijn er alleen voor de handel,(mag alla niet zien).

hovawart | 01-09-16 | 19:26

Dubbele paspoorthouders in de politiek. Alleen volstrekte debielen, smerige landverraders of gore criminelen kunnen daar voorstanders van zijn.

Diegenen die al decennia wijzen op de voor de hand liggende verstrengeling van belangen van dubbele paspoorthouders in de politiek zijn door diezelfde volstrekte debielen, smerige landverraders of gore criminelen systematisch weggezet als nazi's, racisten, xenofoben en nog een paar van die verwensingen die door dit soort volstrekte debielen, smerige landverraders of gore criminelen worden uitgelegd als "verbindend" taalgebruik.

Pieter V | 01-09-16 | 18:09

Een "dubbele loyaliteit"? Hoe naïef...

Trio Rimba | 01-09-16 | 17:13

Vroeger werden landen overgenomen via zichtbare invasie. Die tijden zijn voorbij.

bft | 01-09-16 | 16:32

Eén belangrijke motivatie ontbreekt hier nog wel: De meeste Turken en Marokkanen zijn rabiater rechtsnationalistisch dan Geert Wilders. De enige reden dat ze bij een linkse partij zitten, is omdat die meer bereid zijn hun doelgroep lekker te knuffelen. Volstrekt verwerpelijke huichelachtigheid, waar ze nog trots op zijn ook. Helaas zeer typerend voor de allochtone medemens.

His Lordship | 01-09-16 | 15:40

Allochtonen mogen dubbele paspoorten bezitten, Nederlanders niet........

FW Ta-183 Huckebein | 01-09-16 | 15:17

Het is tijd om keihard te gaan tegen dubbele moraal. Hoe onze koenders even door de vuilnisman van mensenrechten wordt beschimpt als lulletjehoujebek. Ze lachen ons uit, Aktie en snel!

rattenvanger XL | 01-09-16 | 15:04

Turkije bij de EU is niet alleen het einde van de EU, maar ook het einde van de Europese beschaving.

Stgeorge4444 | 01-09-16 | 14:31

@Sjefke7807 | 01-09-16 | 13:51
Het gaat niet zo zeer om het principe van artikel 1 maar de bewoording. De bewoording suggereert iets wat het niet betekent. Het principe is dat iedereen gelijk is voor de wet, dat iedereen door de overheid hetzelfde wordt behandeld en dat wet voor iedereen geldt, ongeacht afkomst of persoonlijke voorkeuren.
De grap is dat je daarmee dan ook meteen voorrechten en speciale behandeling uitsluit op basis van afkomst en/of voorkeuren. Dus dat een moslim/christen/anarchist/neonazi niet méér rechten kan eisen, geen voorkeursbehandeling kan krijgen etc. De bewoording van art.1 suggerreert dat inwoners onderling niet mogen discrimineren en dat op basis van dat artikel discrimininatie kan worden tegengegaan door juist wel voorkeursbehandelingen te krijgen, maar dat betekent het nu juist net niet. Integendeel.
Dus de bewoording moet anders. En artikel 6 moet eruit of ook radicaal anders verwoord, en artikel 23 aangepast, maar goed dat is een ander probleem. Artikel 6 en 23 staan toe wat art.1 nu juist verbiedt. Heb ik altijd zeer merkwaardig gevonden. Maar ja, wij hebben geen constitioneel hof, slechts een hoge raad voor civiel- en strafrecht en raad van state coor bestuursrecht en die kunnen zaken en wetten niet toetsen aan de grondwet, dat kan alleen de eerste kamer vooraf doen. Achteraf is er geen correctie mogelijk anders dan een uitspraak door de Hoge Raad dat een wet niet deugt of kan doen wat het beoogt en dan is het aan de tweede kamer om er wat aan te doen of niet. Zo niet, dan is door jurisprudentie de wet een dode letter geworden. En zo modderen we in dit land door. Aan de grondwet toetsen kan geen enkele rechter.

Enfin, art.1 is een verdomd nuttig en noodzakelijk artikel als gelijkheidsbeginsel, maar door bewoordingn lijkt het iets te betekenen wat het nu juist net niet betekent.

Stormageddon | 01-09-16 | 14:27

Pvdalims en Groenlinkslims kunnen zomaar weer een paar zetels roven straks na maart 2017, zich afsplitsen en dan toetreden naar Denk, of denk ik nu stom en zijn niet alle zetelrovers mollen. Minder minder minder zetelrovers en kan dat zetelroven niet uitgebannen worden, je verlaat een partij dan gaat die zetel gewoon retour die partij. En wat er in Erdostan gebeurt is toch verschrikkelijk, straks gaat ie nog concentratiekampen bouwen met grote douches. Walgelijk.

Theo-Pim-Riv | 01-09-16 | 14:17

-weggejorist-

kidney1923 | 01-09-16 | 14:15

@kidney1923 | 01-09-16 | 13:57
Genocide op de Armenen door de Turken is erkend door het grootste deel van de wereld.
Jammer knul.

TeeJee | 01-09-16 | 14:09

Inspraak is een groot goed, dat een politiek stelsel alle burgers van Nederland en overzee, alle familieleden evenveel zeggenschap geeft, men rekening houd met de buren, men handelsverdragen afsluit met andere landen, prima...............maar als een vreemde mogendheid zich gaat bemoeien met het dagelijkse leven in Nederland, probeert via de politiek om een non-westerse geloofswijze middels een politieke beweging of door bestaande partijen te infiltreren, een bepalende invloed op de levenswijze en overtuigingen te krijgen, heeft de politiek verloren, en daarmee het recht om te mogen regeren.....
Verkiezingen graag.

hovawart | 01-09-16 | 14:06

Alle Erdogan"pijpers" op transport naar Turkije.
Ik ben die Middeleeuwse mafkezen al lang zat!!
Ze passen enorm goed bij de AK partij maar dan wel in Turkije.
Erdogan blij en wij super blij en gelukkig dat ze weg zijn en wegblijven.
Dit soort mensen verdient Nederland niet.

AnnaJL | 01-09-16 | 14:05

-weggejorist-

kidney1923 | 01-09-16 | 13:58

-weggejorist-

kidney1923 | 01-09-16 | 13:58

-weggejorist-

kidney1923 | 01-09-16 | 13:58

-weggejorist-

kidney1923 | 01-09-16 | 13:57

@kidney1923 | 01-09-16 | 13:40
Hey, genocide!
Zoals op de Armenen. Door Turkije.

TeeJee | 01-09-16 | 13:52

@Stormageddon | 01-09-16 | 13:44
Ik snap uw punt. Het probleem is echter dat ze ons met ons eigen Artikel 1 te gronde richten. Net zoals onze tolerantie misbruikt wordt om het intolerante te tolereren. Met als gevolg dat wij straks vervolgden en verschoppelingen in eigen land zijn geworden. Krijgt mijn Lakota oom toch nog gelijk, tot zijn grote verdriet. Dat wel.

Sjefke7807 | 01-09-16 | 13:51

@kidney1923 | 01-09-16 | 13:03
Hey Zwitsal, jij denkt dat Nederland deze mensen tegen hun wil in dwingt hier te blijven?

Het is bij wet gewoon mogelijk om je Nederlandse nationaliteit in te leveren en te gaan.
Ga allemaal maar gauw.

TeeJee | 01-09-16 | 13:50

-weggejorist-

kidney1923 | 01-09-16 | 13:49

@Dandruff | 01-09-16 | 10:15
Bedankt, nu kan ik wéér de koffie van mijn beeldscherm gaan boenen^^ *plat geslagen wc-papier zoeken doet*

En verder noopt één en ander mij echt niet meer tot verbazing. Diegenen die dit nu nog niet zagen aankomen zitten zo ver met hun kop in het zand dat ze de zon in China kunnen zien opkomen. En dan te bedenken dat het merendeel van de Nederlanders slaafs blijft stemmen op de partijen die dit allemaal maar goed hebben gevonden *gaat verder met head desken*

Sjefke7807 | 01-09-16 | 13:48

Tja... In een andere gedaante heb ik 10 jaar geleden op deze pagina's al gesteld dat mensen met een dubbele nationaliteit ten principale geen passief kiesrecht mogen hebben, niet verkozen kunnen worden wegens een dubbele loyaliteit en mogelijke dubbele en tegenstrijdige agenda's. Ongeacht of die tweede nationaliteit Turks, Marokkaans, Duits, Amerikaans, Japans, Keniaans of Russisch is. Boeit geen flikker. Belangenverstrengeling ligt altijd op de loer en het belang van een buitenlandse mogendheid bij een beslissing van het Nederlandse parlement moet alleen gewogen worden door mensen die daar verder geen persoonlijk belang bij hebben en ook niet door de regering van het land van herkomst gedwongen of geïntimideerd kunnen worden tot het innemen van een bepaald standpunt dat strijdig is met de Nederlandse belangen en de Nederlandse waarden, de eigen partijpolitieke normen en waarden, en de de belangen van de bevolking die hij/zij moet vertegenwoordigen.

Maar ja, je kunt iemand niet zonder meer passief kiesrecht afnemen, dat gaat in tegen het gelijkheidsbeginsel van Art.1, en dan zou je tweederangs burgers creëren. De oplossing is simpel: het in principe verbieden van dubbele nationaliteiten en die alleen nog in uitzonderlijke gevallen toestaan. Simpele wijziging in de wet op het Nederlanderschap. Ben je meteen van een boel gesodemieter af. En dan ook gelijk de regels aanscherpen waardoor je de nationaliteit kan verliezen, ongeacht of je een tweede hebt.

Stormageddon | 01-09-16 | 13:44

Conclusie: Integratie is 'gelukt'.

ProAsfalt | 01-09-16 | 13:42

-weggejorist en opgerot-

kidney1923 | 01-09-16 | 13:40

De Turken zijn de nieuwe NSB'ers ,versie 2016, i.p.v 1945, vijne mensen die verraders onder elkaar.

arzal3138 | 01-09-16 | 13:40

nou schrijf ik niet zo vaak wat maar ik voel een enorme vorm van discriminatie aankomen. Namelijk het volgende.
Enn turk in Nederland met een turks paspoort mag in nederland stemmen en in turkye. Nou komt turkye bij de eu en zijn er eu verkiezingen. Dan gaan dus alle turken eerst hier stemmen en vervolgens voor die zelfde eu verkiezingen stemmen ze via turkye. Sinds wanneer is een turkse stem dubbel zoveel waard als de mijne. Ik vind het uberhaubt oneerlijk dat een turk via zijn stemrecht in 2 landen mag beslissen en ik maar in 1. Dat vind ik discriminatie. iemand?????????

erik6293 | 01-09-16 | 13:24

Zeg, Kidney1923, aka AKTurk, doet de naam Marinus v/d Lubbe bij u een sikkelvormig Turks belletje klinken?

Graaisnaaiert | 01-09-16 | 13:20

Decennialang hebben de linkse partijen blindelings hele nesten vol adders aan hun borst gekoesterd. Hen gevoed met miljoenen belastinggeld, hen gepamperd, bevoordeeld en bevorderd teneinde hun stemmen te kopen voor persoonlijk gewin en politieke macht.
Nu blijkt dat die adders giftig zijn heeft de linkse kliek geen tegengif paraat om het gevaar te bestrijden.
De islamitische aap uit de mouw! En wie hem reeds eerder opmerkte werd verguisd, was een racist, een tokkie, een xenofoob! Of nog erger, een nationalist!

appelvink | 01-09-16 | 13:17

-weggejorist-

kidney1923 | 01-09-16 | 13:03

@zoethoutstokje | 01-09-16 | 10:48
Er gingen voor Hitler ook mensen de straat op.


Bam, godwin!

TeeJee | 01-09-16 | 13:02

zoethoutstokje | 01-09-16 | 10:48
Wat bezielT jou om je druk te maken over aan welke items GS topics besteedt? Bevalt het leesvoer niet? Je wordt door niets en niemand verplicht op deze site in te loggen, dus blijf gerust weg en probeer niet (op Turkse wijze) te bepalen waar GS wel of niet over schrijft.
-
De rest van de inhoud van je reaguursel vertelt iets over jouw simpele denkvermogen.

appelvink | 01-09-16 | 12:58

Dubbele loyaliteit..... dubbele paspoorten. Een aantal jaren geleden hoorde ik een politicus kritisch hierover praten; hij werd destijds afgemaakt. Wederom heeft hij gelijk!

sallandstrots | 01-09-16 | 12:51

@altijdfeest | 01-09-16 | 09:10
Het bijdragen van een steentje in eigen land is in islamitische landen toch wat anders dan wat het gezegde hier beoogd.
ejbron.wordpress.com/2012/10/28/miljoe...

Rest In Privacy | 01-09-16 | 12:33

-weggejorist-

mallekater | 01-09-16 | 12:22

Geopolitiek, een smerig spelletje waarbij gezond verstand geen vereist speelstuk is...

Graaisnaaiert | 01-09-16 | 12:13

Ach, in maart is iedereen dit alweer vergeten en stemmen ze gewoon weer op de Groene Khmer, NSB66 of de Partij van de Anarchisten.

Uw Psychiater | 01-09-16 | 11:57

Binnen 48 uur na de coup werden er al duizenden mensen opgepakt.
Die lijsten lagen al klaar.
En dan met droge ogen beweren, dat de Gülen-aanhangers de coup gepleegd hebben?
Trap er niet in mensen... trap er niet in.

Schietmijmaarlek | 01-09-16 | 11:57

Tuurlijk mag hij blijven! Het is een stemmentrekker voor de achterban van linksch. Want als je als Mohammedaan of dictatorlover onaangepast je haat wil blijven aanhangen en verkondigen dan zijn partijen als GL en PvdA DE faciliterende partijen.

The Kwisatz | 01-09-16 | 11:54

De Turkse Staat heeft de laatste 40 jaar alle ruimte gekregen om hun eigen parallelle wereld te creeren. De politiek-correct linkse klasse vond het allemaal prima, want 'hun cultuur' en 'geef kwetsbare minderheden privileges'. De grap is dat door het fanatisme van die Turken, die linkse partijen volledig overgenomen kunnen worden.

martymcfly | 01-09-16 | 11:54

Dit is een moeilijke kwestie. Dat Erdogan de coup aangrijpt om schoon schip te maken is duidelijk. Intimidatie, martelingen horen niet thuis in een land dat zich een democratie noemt. Europa kan of wil weinig doen. Enerzijds uit angst voor een nieuwe vluchtelingenstroom, anderzijds uit vrees voor een geïslamiseerd Turkije. Dat politici hun achterban niet kennen, lijkt mij niet een specifiek "Turks" fenomeen. Het betekent wel dat politici nog eens gewezen moet worden op de eed die ze ooit afgelegd hebben. Daarbij zweren ze trouw aan de Grondwet. In die eed staat volgens mij niet dat het alleen om de Nederlandse Grondwet gaat. En misschien is dat wel een grote omissie.

Mannes | 01-09-16 | 11:46

@ centre pompidoe | 01-09-16 | 09:13

Waarom laten kiezen? Gewoon NL paspoort innemen en het land uit. Wat is de legitimiteit van hun aanwezigheid hier? Ik zou geen enkele reden kunnen bedenken.

Elessir | 01-09-16 | 11:28

Vieze fascisten die turken.

chrisjuh | 01-09-16 | 11:25

-weggejorist-

easytiger | 01-09-16 | 11:19

@ zoethoutstokje | 01-09-16 | 10:48
Zolang het binnen de landsgrenzen blijft kan het mij werkelijk geen zier schelen in welke zelfverkozen ellende die barbaren zich willen storten. Jammer natuurlijk, dat ze straks over een jaar of 20 hier asiel komen aanvragen, wegens turboellende in thuisland, graag wel met behoud van domme keuzes.
Terzijde zou ik trouwens er aardig wat op durven te verwedden dat Turkije binnenkort die landsgrenzen wat gaat verleggen (niet in de laatste plaats naar het Zuiden).
Het probleem is alleen dat wij klaarblijkelijk duizenden van die dwazen onder ons rekenen. Dat is een probleem dat zelfs nu nog sterk onderschat wordt.
Verder is het natuurlijk ook wel een beetje zielig voor de minderheden die in Turkije wonen een die nu in rap tempo worden weggepest.

Dan maar zo! | 01-09-16 | 11:12

Naomi71 | 01-09-16 | 10:21,
Mr_Pikibelly | 01-09-16 | 10:57,

Ach ja, "gematigden".
Hebben we het eigenlijk ooit al wel eens over "gematigde boeddhisten", "gematigde paganisten", "gematigde christenen" of zelfs maar "gematigde satanisten" gehad?
Niet?
Waarom eigenlijk niet?

Kennelijk is er maar één religie zo extreem gewelddadig dat het nodig is de dagelijkse reeksen moordpartijen goed te praten met "er zijn ook gematigden".
Die zijn er wel, overigens; zelfs in islamitische landen.
Ze hebben alleen precies 0,0% invloed in de islam.

Alle islamitische (geestelijk) leiders prediken haat en geweld, en streven naar censuur en dictatuur. Ook vrijwel alle islamitische politici in West Europa blijken een hele andere agenda te hebben dan de partijen waar ze in zitten. Uitgezonderd degenen die reeds hun eigen partij hebben, en openlijk hun programma van segregatie, censuur en dictatuur uitdragen.

Dandruff | 01-09-16 | 11:11

watmagjenogwel | 01-09-16 | 11:08
en inderdaad wat "islamofiel zegt, bij alle Roverheidsorganen.

watmagjenogwel | 01-09-16 | 11:10

En voor de duidelijkheid: als je als bijvoorbeeld PvdA dit soort lui duld in je partij, is dat geen blijk van diversiteit van meningen maar een statement dat je politieke zuivering, nationalisme, fascisme, salafisme en martelpraktijken acceptabel vind en dat democratie niet belangrijk is.

a1a2a3 | 01-09-16 | 11:09

Poema = oema

Islamofiel | 01-09-16 | 11:08

Cuyahoga | 01-09-16 | 11:01
Precies, A La die 2 zwervers van "denk", toevallig, heel toevallig kwamen die van pvda, dat was ook niet meer dan een opstapje.
Het is beter eens na te gaan hoeveel turks/marocs er in de 2e kamer zitten, kun je gif op in nemen dat het merendeel vroeg of laat zich ook aansluiten bij een Pro-Is-Lam partij.

watmagjenogwel | 01-09-16 | 11:08

Niet alleen op politici focussen.
Ook onze overheidsorganen zijn afgeladen met lichtgetintiërs die de poema verkiezen boven onze wet- een regelgeving

Islamofiel | 01-09-16 | 11:08

Het leek zowaar alsof er bij NieuwZuur gisteren ook een kritische toon was te horen. Kon m'n oren niet geloven.
Klapleaupert | 01-09-16 | 09:10

De enige reden is dat het 1 minuut voor 12 is... kennelijk is de situatie zorgelijker dan de regering doet laat blijken.

Maar natuurlijk, dat wisten wij al, alleen dit wordt nu druppel gewijs naar buiten gebracht.

Extra.Paracetamol | 01-09-16 | 11:02

"Het gaat erom dat hij in Gorinchem zich gedraagt en handelt volgens de beginselen van Groenlinks"
aldus Marjolein Meijer.

Bull.
Shit.
Hij gedraagt zich in Gorcum volgens de beginselen van Erdogan, hij heeft helemaal niks met groenlinks.
Als er iemand denkt dat hij bij groenlinks zit, vanwege hun beginselen, denk maar overnieuw.
Hij weet zelf niet eens bij welke partij hij zit, had net zo goed sp, pvda of d66 kunnen zijn.
Hij zit daar voor de turkse stemmen en voor de turken.
En wie dat niet ziet of niet durft uit te spreken is een achterbakse hypocriet.

Cuyahoga | 01-09-16 | 11:01

@Naomi71 | 01-09-16 | 10:21
Die doet alsof, zoveel islamieten die doen alsof ze modern zijn maar dat niet zijn.
Als je echte intellectuelen spreekt die Turkije ontvlucht zijn en je noemt het woord "islam" of "Erdogan" lopen ze paars een en beginnen ze te schuimbekken en krijgen een dridubbele hartaanval. Iedereen uit die regio die dat niet doet bij het noemen zal nooit en te nimmer integreren en draagt het westen geen warm hart toe om maar mild uit te drukken.

Rest In Privacy | 01-09-16 | 11:01

zoethoutstokje | 01-09-16 | 10:48,

Als je tegen enige aandacht bent dan deug je niet.
Wie eerlijk en oprecht handelt en spreekt is altijd blij met eerlijke publiciteit.

Deze column ging overigens niet over Turkije, maar over Nederland. Namelijk over zogenaamd "Nederlandse" politici die eigenlijk in dienst zijn van een buitenlandse dictator.
Kon jij niet weten natuurlijk, want je had de column niet gelezen. Logisch, want je gaf ook al aan niks van Turkije af te weten, behalve dan dat sprookje over "80 miljoen Turken die de straat op gingen".

Ik ben het natuurlijk met je eens dat je totaal onbelezen bent.
Ik ben het niet met je eens dat dat het gelijk van dictators bewijst.

Dandruff | 01-09-16 | 10:57

Naomi71 | 01-09-16 | 10:21
Daar zit ook het gevaar!. Er word ook gesproken van: gematigden". Het is een beetje weer een excuus zoeken om zaken goed te praten want...... er zijn "gematigden". En dat is best wel eng, zeker nu je met eigen ogen zo'n gematigde heb mogen ontmoeten. In mijn klantenkring heb ik ook van die gematigden zitten. Ik ga er ook afscheid van nemen op het moment ik maar één goed woord hoor over die dictator of iets negatiefs over ons als Hollanders van die strekking als de jouwe.

Mr_Pikibelly | 01-09-16 | 10:57

zoethoutstokje | 01-09-16 | 10:48
Ga dan maar rap naar Joop.

watmagjenogwel | 01-09-16 | 10:56

Tel daarbij op al die simpletons van 'buitenlandse' komaf en er ligt een behoorlijk potentieel aan kiezers.
Desmoulins | 01-09-16 | 09:26

En vergeet niet dat er vanuit Ankara ongetwijfeld een schriftelijk decreet aan alle Nederturken komt om op Denk te stemmen, zoals dat onlangs ook voor de AKP is gebeurd.

FrankVeer | 01-09-16 | 10:55

daytripper | 01-09-16 | 10:49
Dat joch heeft toch ook Turkse rootes?
Of vergis ik me nou?

watmagjenogwel | 01-09-16 | 10:55

daytripper | 01-09-16 | 10:39
Ja, dat is me ook al opgevallen gedurende lange tijd, om die reden heeft het geen enkele zin om op die media te reageren.
Overigens denk ik niet dat wij de enigen zijn.

watmagjenogwel | 01-09-16 | 10:53

Nederland is echt verloren, Saban in een 5 sterren resort en de regering is geïrriteerd. Beste Medelanders, laten we opnieuw beginnen. Oost Europa, denk dat het Hongarije wordt.

langsdelijn | 01-09-16 | 10:51

Zou manneke Klaver ook het kotsbeu hebben van zijn knuffel-Turken? Of zou hij ook z'n handjes in onschuld wassen en kiezen voor electoraal plussen en minnen?

daytripper | 01-09-16 | 10:49

Nuchternederland | 01-09-16 | 10:40,

Maar dat gaat niet; een paspoort geeft bepaalde rechten in het land dat dat paspoort uitgeeft. Dus met 2 paspoorten kun je inderdaad in 2 landen stemmen (mits beide landen aan verkiezingen doen).

Dus weg met dat dubbele paspoort.
Zodat mensen die het Nederlanderschap afwijzen geen inspraak meer hebben in de Nederlandse besluitvorming. En bovendien ook geen recht meer hebben op Nederlandse uitkeringen en subsidies.
Graag of niet graag.

Dandruff | 01-09-16 | 10:48

Ben Geen stijl beu aan het worden er is geen enkel andere medium die zoveel aandacht besteed aan Turkije als Geen Stijl. En dan wel 2 a 3 topics per dag.

Als het Turkse volk blij is met hun dictator zoals Rusland dat ook is, wat bezield andere dan om zich druk te maken? Het zegt toch wel genoeg dat 80 miljoen mensen de straat voor hem opgaan tijdens een Coup? Wie riskeert nou zijn leven als hij echt zo slecht zou zijn!

zoethoutstokje | 01-09-16 | 10:48

-weggejorist-

Lot_van_Beek | 01-09-16 | 10:44

Is het ze toch gelukt voorbij Wenen te komen.
Litsehimmel | 01-09-16 | 09:10
Ja dat is het 100 jarige plan van de islam om de boel over te nemen waar ze al tijdje mee bezig zijn, oorlog word niet altijd gevoerd met wapens.

Sjonie01 | 01-09-16 | 10:43

Dubbel paspoort zou moeten betekenen, óf stemmen in NL, óf stemmen in Treurkije, Marokko enz.
Niet én én.

Nuchternederland | 01-09-16 | 10:40

Wat wij in rubber tegelland gewoon onderschatten , beter gezegd totaal niet beseffen, is dat 95% van de Turkse "politici" zitten voor de klassieke Turkse zaak en dat het geen ene reet uitmaakt in welke partij dat is. Als het zou kunnen/moeten desnoods bij de SGP.
Voorts kun je hier met een 2e Kamerjob , voor Turkse begrippen ,leuk binnenlopen.
Als deze twee simpele zaken nu es tot alle naïver rubberen koppen zou doordringen of doorgedrongen was , dan had het niet zover of nog verder hoeven komen.
95% van de turken is behept met een nationalisme wat er hier door links sinds de jaren '70, zie het onderwijs, vakkundig uitgeramd is. Wat zeg ik?: langzamerhand verboten en als het aan Verhofstadt e.d. ligt bijkans strafbaar :))

Grappig is tenslotte, dat als ik een stukje/comment als dit schrijf voor bv Nu.nl De Volkskrant, het AD, je plaatsing kunt vergeten.Ik spreek uit ervaring!

daytripper | 01-09-16 | 10:39

@ Muxje | 01-09-16 | 10:19
Ik ben het hier met Dandruff | 01-09-16 | 10:29 eens. Als wij hen voor de keuze stellen zal de meest Turkse helft verdwijnen naar dat fantastische land (of hier dan tijdelijk als expat aan de slag) en de andere helft zal zich na de keuze ook meer Nederlander voelen. Al was het maar omdat men achteraf de keuze zal rationaliseren. Ook puur praktisch zal je minder opties hebben, ik verwacht dat dat dan ook meer inzet zal betekenen.

Dan maar zo! | 01-09-16 | 10:37

De nieuwe fascisten zullen zich antifascisten noemen, aldus Churchill. Wat een gelijk.

Frapantetante | 01-09-16 | 10:36

Laat die Turken lekker in hun eigen sop gaarkoken. "Ieder volk krijgt de leider die het verdient" en al zingent en vlaggen zwaaiend helpen ze een dictator in het zadel.
Wat mij betreft een volledige boycot op Turkse producten. Erdogan stopt niet voor hij zijn gedroomde Ottomaanse Rijk weer op de kaart heeft staan.

Edgecrusher | 01-09-16 | 10:34

necrosis | 01-09-16 | 09:14

Huh? necrosis heeft Turk-roots?

Bijtendehond | 01-09-16 | 10:32

Hier wordt pijnlijk blootgelegd dat er dus al twee paralellen samenlevingen zich hebben genesteld in onze natie, deze samenlevingen zullen ons land in een niet te lange tijd ontwrichten en onze sociale cohesie zoals die nog mag bestaan kapot maken. Ik verwacht van onze regering een directe actie en al deze lieden met een dubbel paspoort te verwijderen uit hun publieke functie, zo ook onze ministerie's te zuiveren van dit soort lieden.

Ik ga er vanuit dat ons hele ambtenaren apparaat is geinfiltreerd met deze lieden en toegang hebben tot alle informatie die niet in Ankara en Rabat thuishoort, het paard van Trojan bevind zich al op volle sterkte in onze samenleving.

RUTTE WAT GAAN WE HIER AAN DOEN ? Hier kun je niet voor wegduiken.

Chinook Elsevier | 01-09-16 | 10:32

Gisteren hoorde ik op tv een PvdA- politicus zeggen dat hij martelingen afwijst. Daar moeten we dan blij mee zijn. En hebben de Wildersaanhangers eigenlijk niet veel te vrezen zo lijkt het. Gelukkig maar. Zo is er toch nog goed nieuws.

J.Slavink | 01-09-16 | 10:32

Muxje | 01-09-16 | 10:19,

Dubbele paspoorten is geen bijzaak, het is één van de vele problemen.
Natuurlijk kunnen Turken met alleen een Nederlands paspoort nog steeds Erdogan aanhangers zijn. Maar zonder Turks paspoort zijn ze minder chantabel door de Turkse overheid en Turkse gezelligheidsverenigingen zoals diyanet en de grijze wolven. Ze kunnen ook niet meer zomaar in Turkije worden opgepakt als ze alleen Nederlander zijn. Daarbij komt dat het zonder Turks paspoort lastiger is om Nederlands geld in Turkije te investeren, en dat zal de uitstroom van Nederlands geld naar Turkije indammen. Bij investeringen moet je niet alleen denken aan Nederlandse uitkeringen die in Turks onroerend goed zitten; elke "Nederlandse" Turkse jongen moet in Turkije in dienst, tenzij hij die dienstplicht afkoopt. Voor Turkije is dat gewoon een bron van inkomsten.

Het is ook iets symbolisch; kiezen voor een bepaald land.
Het is niet voor niets dat Turkije (maar bijvoorbeeld ook Marokko) zo vast houdt aan dat dubbele paspoort.
Dat is één van vele manieren om de integratie te belemmeren.

Dandruff | 01-09-16 | 10:29

@Naomi71 | 01-09-16 | 10:21
Dat is dus de mentale spagaat van Turken, maar ook van islamietjes, gekoppeld met zeer misplaatste trots.

Men heeft de mond vol van democratie, vrijheid, gelijkheid etc etc, en gaan vol op het orgel als een ANDER iets "fout" doet. Echter, zodra het Turkije of Erdogan betreft, dan zullen ze alles recht lullen wat krom is.
Alsof het concept van hypocriet er genetisch ingebakken zit.

TeeJee | 01-09-16 | 10:29

-weggejorist-

toolate | 01-09-16 | 10:29

frank87 | 01-09-16 | 10:03 Tsja, allemaal op /12 zetten, dan krijg je 1- 6/12-4/12-3/12= -1/12, gefeliciteerd u mag de politiek in, u kan niet rekenen, taalfouten zien we maar over het hoofd.

bijna_raak | 01-09-16 | 10:26

Sinds wanneer maakt Erdosnor hier de dienst uit en sinds wanneer hebben Nederlandse politici hun kloten verloren om in te gaan tegen die vent die overduidelijk het Ottomaanse rijk in ere wil herstellen?
necrosis | 01-09-16 | 09:26

@necrosis. Nou... kom op necrosis! Het Oekraine-referendum nu al vergeten? En de diverse andere kwesties die ik niet allemaal ga herhalen , waarin het pluche beter voelt dan wachtgeld/werkloosheid?

daytripper | 01-09-16 | 10:26

-weggejorist-

Mark_D_NL | 01-09-16 | 10:22

Zie je wel dat het uitstekend kan twee nationaliteiten voor politici, waarom zou dat ooit een probleem zijn?

bijna_raak | 01-09-16 | 10:21

Gisteren had ik een date met een Turkse jongen en op enig moment heb ik hem maar de deur gewezen. Hij leek me modern, maar hij ging de hele avond vertellen hoe Erdogan de democratie gered had, dat de Nederlandse pers geïnfecteerd is door Gülen aanhangers die de Nederlanders besmetten met hun propaganda, dat hij ook niet meer spullen ging kopen in winkels van Gülen aanhangers, dat het goed was om in Nederland in actie te komen voor een Turkse zaak omdat Nederland een soort financiële hub is voor gülenisten, dat de PKK, IS en de Gülen beweging met elkaar samenwerken om aanslagen in Turkije te plegen, naarmate het gesprek vorderde werd het echt steeds gestoorder.

Ik vond het doodeng, want dit is dus een "normale" Turkse jongen die wijn drinkt, seksueel voldoende bevrijd om zelfs met een transmeisje af te spreken, maar dan komen er alsnog van die waanverhalen uit. Ik durf dan ook wel te generaliseren dat dit de algemene houding van nederturkjes is en vind niet dat daar ruimte voor moet zijn in dit land. Het is gewoon echt fucking vijfde colonne.

Naomi71 | 01-09-16 | 10:21

Dat mensen er nog verbaasd over zijn is al raar.
Want dit is gewoon een combo van:
1. moslim omdat het moet/leuk op de lijst is.
2. taqiyya Meneer liegt dat hij groenlinks is en leeft volgens Erdogan.
Wat nog raarder is, is dat hij niet onmiddellijk uit zijn partij wordt geflikkerd.
Eens te meer duidelijk dat dubbele paspoorten met islamitisch exemplaar gewoon niet werkt.

datzouzomaarkunnen | 01-09-16 | 10:21

Hoopvol overigens voor de democratie, dat dan weer wel , dat EenVandaag dit oppakt. Kijk maar uit: maak Oom Mark niet boos!

daytripper | 01-09-16 | 10:21

@kommabijmebinnen 09:53: Dubbele paspoorten is een bijzaak. Waar het om gaat is de dubbele loyaliteit, en die haal je echt niet uit de streepjeslanders door ze hun paspoort af te pakken.

Muxje | 01-09-16 | 10:19

Verbazingwekkend en schandalig hoe een Partij die ooit principes had en waar ik zelfs jarenlang lid van was,de PvdA dus, nu zich zo over het regime Erdogan, dat grenst aan fascisme,durft uit te laten!!
Meer dan stuitend dat de PvdA zover durft te gaan, waarschijnlijk uit angst nog 2 zetels te verliezen aan onze Turkse vrienden.
Wat een hypocritie!!

daytripper | 01-09-16 | 10:19

plaszak | 01-09-16 | 10:07,

Gefeliciteerd; voor het eerst heb je een reactie geplaatst met bijna net zoveel diepgang als een platgeslagen vel toiletpapier. Terwijl jij toch altijd had gezegd elke vorm van inhoud te willen vermijden.

Wat heeft jou ertoe aangezet om door te groeien naar dat niveau?
Hoop je op een hogere uitkering?

Dandruff | 01-09-16 | 10:15

't Enige wat er nog aan ontbreekt is dat de neo-nsb toegeeft dat Wilders dus gewoon (weer) gelijk had over Erdoghan. Ik begrijp niet dat de kerk toestaat, met de verkiezingsstrijd losbarstend in September, dat de npo de Pvd Allahaanbidders en Volkertjes bekritiseert.

Ales | 01-09-16 | 10:14

De pvda was zo'n partij. Nu zijn ze voor die groep niet meer interessant en dat zie je aan alle peilingen. De pvda is een stervende zwaan. Binnen groen-slinks hebben ze ook problemen, daar zul je zien dat de komende maanden harde klappen gaan vallen. Ook daar zie je de eerste barsten in de spiegel ontstaan en de spanning loopt alleen maar op. Je zal ook merken dat deze partij hier hard op word aangevallen de komende maanden. Ook binnen deze partij zul je zien dat er koppen gaan sneuvelen. Waar gaat dit heen denk je? Eenvoudig. DENK! Dat wat dubbele moraal in de politiek zit zal zich verplaatsen en de wolf laat dan zijn ware gezicht zien.

Mr_Pikibelly | 01-09-16 | 10:13

-weggejorist-

Sicman | 01-09-16 | 10:12

Ach ja, het Socialisme is nu eenmaal een dictatorclubje:
Hitler (NDSAP, jawel), Stalin, Mao Ze Dong, Pol Pot, Kim xxx xxx, de lijst is eindeloos.
.
Psychologische duiding: het socialisme is een religie (waandenkbeeldige ideologie) en religies dulden geen andersdenkenden.
.
Wat dat betreft heb ik liever rechtse dictaturen (Zuid-Amerika); daar kun je best een andere mening hebben, zolang je je niet verzet zijn er weining problemen. De rechtse dictator is alleen maar uit op macht en geld. Linksen en religieuzen ook, maar ze gebruiken daarvoor eerder geneomde waandenkbeelden over de werkelijkheid zoals niet-bestaande goden of niet-bestaand menselijk altruïsme.

Brou Is Back | 01-09-16 | 10:11

200 duizend stemgerechtigde NL's van Turkse afkomst. stel.... 1/2" stemt DENK zijn 100.000 stemmen is 1 zetel. Voor 1 zetel ongeveer 67.000 stemmen nodig. hmmm. Voor 2 zetels dus 134.000. Hoe lossen we dat op? Aldus onze 2 vrienden. Voila zie de twee gevonden kompanen. Oh oh wat zullen die teleur gesteld zijn in maart. Man de twee bekokstovers blijven lekker in de kamer.
ikdenkwat | 01-09-16 | 09:41

De twee Türkse broeders weten dat ook en daarom proberen ze met S.S. de andere allochtonen aan te spreken.
Zou onze hysterische kapster S.S. ook kunnen rekenen?
Ze weet overigens vast wel wat een betrekking in de kamer schuift.

daytripper | 01-09-16 | 10:11

kommabijmebinnen | 01-09-16 | 09:53,

Precies.
Laten we ook niet vergeten dat Turkije en Marokko het wegdoen van hun paspoorten alleen maar verbieden omdat ze weten dat wij dat accepteren. Als NL morgen besluit dat dubbel paspoort te verbieden, zullen beide landen dat wel moeten accepteren. Dat is met name een zegen voor mensen die wèl willen integreren, zoals Ebru Umar.

Het verbod op een dubbel paspoort heeft dus alleen maar voordelen;
- immigranten die wèl Nederlander willen worden kunnen dat;
- immigranten die géén Nederlander willen worden, kunnen dat ook;
- maar verliezen hun stemrecht, recht op uitkeringen en subsidies, etc;
- criminelen en extremisten kunnen makkelijker uitgezet worden.

Gewoon weer baas in eigen land, zonder de ons door buitenlandse dictators opgelegde verplichting om collectief zelfmoord te plegen. Het is jammer dat zo weinig partijen heil zien in het leefbaar houden van ons land.

Dandruff | 01-09-16 | 10:09

GS en Powned zitten ramvol met Putin, Assad, Khadaffie en Saddam pijpers, dus wat is het verschil?

plaszak | 01-09-16 | 10:07

Overigens leert mijn breukenkennis dat (1 - 1/4 - 1/3 - 1/2 =) 1/12e zich dus keihard de zuiveringen verdedigt.

frank87 | 01-09-16 | 10:03

Volgende topic: de manier waarop onze ambtenaren en de politiek omgegaan zijn met de mh17 aanslag. Met als hoofdlijn: amateurisme en incompetentie.

Glasgow Argus | 01-09-16 | 10:03

Dit los je alleen op met een keiharde en alomvattende maatregel. Het soort maatregel waar (s)Links vant begint te schuimbekkend, en zich bijna verslikt in alle versleten termen die men naar je hoofd gaat slingeren.


Helaas maak je je diplomatiek dan niet populair, maar het is de enige manier om weer grip te krijgen op je eigen publieke instanties.

TeeJee | 01-09-16 | 10:02

De voorzitter van de PvdA Spekman - altijd vooraan als iemand volgens hem iets fout doet- durft hierover zich niet uit te spreken.

J.Slavink | 01-09-16 | 09:59

Nederlandse politici zouden zich eens moeten afvragen: Stel er komt oorlog tussen Turkije en Nederland/Europa....
Voor welke kant zullen de NederTurkjes gaan kiezen? Het is al een gotspe dat wij al toelaten dat Turken in Nederland in Turkse dienstplicht gaan of die laten afkopen!
Verder wordt de autochtone Nederlander ook eigenlijk gediscrimineerd want die verliest zijn Nederlanderschap als hij een 2e nationaliteit krijgt... Turken en Marokkanen mogen gerust wel 2 paspoorten hebben.

Julia | 01-09-16 | 09:59

tja, dit is dus multicultureel

nsl | 01-09-16 | 09:58

Vijftig jaar lang hebben politici alleen maar gedroomd van appeltjesgroene weiden waarop ze dansen rondom de meiboom.
Al die tijd was voor de geïnformeerde volger duidelijk wat de rol van het Turkse ministerie van godsdienstzaken binnen de moskeeën in nederland was. Dat de Turkse geheime dienst medewerkers meestuurde om de eigen kudde te hoeden. Dat de Turken bewust infiltreerden in vakbonden en politieke partijen. Dat de Turken een stevige greep gingen opbouwen op IND en ministerie van justitie.
En onze politici hebben het altijd ontkend. Weggewuifd. De methode-Sargentini, zullen we maar zeggen.
De confrontatie met de werkelijkheid is blijkbaar te moeilijk. Geen mea culpa' s, nee dat nooit want je weet nooit wie je in de kaart speelt. Wat een godvergeten ellende.

Glasgow Argus | 01-09-16 | 09:58

Is dit nieuws? Dit weet iedereen die de links-progressieve blinddoek om heeft toch al lang?

T0matenplukker | 01-09-16 | 09:57

@Antitheïst | 01-09-16 | 09:49
Nou als ik op de fb pagina van deze partij kijk, schrik ik er steeds weer van hoe veel aanhangers ons "witten" haten. Bemoeienis met Turkije mag niet, maar we moeten ons wel bemoeien met Israël. Hypocrieten!

Maria.1 | 01-09-16 | 09:56

Geen politicus durft iets te zeggen van de schotels waarop ze de hele dag - jong en oud- zijn afgestemd.

J.Slavink | 01-09-16 | 09:54

Heel eenvoudig: de Turkse en Marokkaanse Nederlanders moeten worden gedwongen om één van hun twee paspoorten op te geven. Dan pas is me loyaal aan een land (welke van de twee dat ook moge zijn) Indien men kiest voor het turkse of Marokkaanse paspoort, dan moet men een verblijfsvergunning aanvragen in ons land en daar moeten de autoriteiten maar eens heel erg terughoudend mee omgaan. Bij geen verblijfsvergunning: wegwezen!

kommabijmebinnen | 01-09-16 | 09:53

We moeten afwachten, het schaap komt vanzelf een keer uit de mouw.

Conan de Rabarber | 01-09-16 | 09:51

Walgelijk, zoals gewoonlijk wordt het stereotype van de enkel aan zichzelf denkende asociale moslim maar weer eens bevestigd.

Sceptic | 01-09-16 | 09:49

Ik hoop dat DENK heel groot wordt, dan wordt in ieder geval bij iedere weldenkende Nederlander duidelijk wat we niet willen.
Deze Turkse corrupte culturele haat hoort in Europa NIET thuis.

Antitheïst | 01-09-16 | 09:49

Alle moslims tewerk stellen bij de dieren welzijnsindustrie onder leiding van Stichting AAP. Rifapen voor rifapen. Daar draagt de EU vast wel (nog meer) iets voor bij.

En u krijgt er nog een goed gevoel bij ook. Zit in het verdien model.

Pompenkoning | 01-09-16 | 09:49

Het zal wel aan mij liggen maar ik zie toch anders weinig verschil tussen de Erdoganpijpers en de Junckerpijpers.

komtdatschot | 01-09-16 | 09:49

@Piet Karbiet | 01-09-16 | 09:31
Ja, 010 hier! Feijenoord/Bloemhof. Je hebt volkomen gelijk met je opmerking dat de PvdA in m.n. Feijeoord was overgenomen door turken.Bedreigingen, intimidatie en vergeet de rol van PvdA wethouder Karakus niet.Er kleefden affaires aan Karakus, zoals het cliëntelisme en machtsmisbruik in Feijenoord. In die deelgemeente werd onder meer jarenlang een brandgevaarlijk, illegaal Turks meisjesinternaat gedoogd, om de Turkse achterban tevreden te stellen.
Dat was in de periode dat er nog Deelgemeenten waren, die zijn opgedoekt.Nú zijn er "gebiedscommissies".
Wát die doen en hoé ze dat doen is voor de burger niét zichtbaar.Inmiddels bestaat de Oleanderbuurt voor +/-. 70% uit migranten van niet westerse komaf waarvan +/-. 40% turken. De invloed van die turken is dik aanwezig.Die gaan hun eigen gang en trekken zich van niets en niemand iets aan.

demaup | 01-09-16 | 09:47

Door het standpunt van de politieke partijen wordt de roep om wilders groter en groter.Ik mag hopen dat hij heel veel stemmen krijgt zodat we eindelijk eens wat aan dit probleem kunnen doen.

mia | 01-09-16 | 09:47

@necrosis | 01-09-16 | 09:44

Daar sluit ik me gaarne bij aan maar het is de bittere realiteit. Als het puntje bij paaltje komt, zijn het in de eerste plaats moslims.

Desmoulins | 01-09-16 | 09:47

@Conan de Rabarber | 01-09-16 | 09:38
Wat mij betreft komt er een kiesdrempel.
Zijn we gelijk van een hoop zeikpartijen af.

necrosis | 01-09-16 | 09:46

Rutte's toverstokje werkt niet op lege batterijen.

pjotr nicknaamtov | 01-09-16 | 09:45

@Desmoulins | 01-09-16 | 09:38
Dergelijke social media lees ik niet.
En hun 'ummah' kan ongezien de typhus krijgen.

necrosis | 01-09-16 | 09:44

Zo straft racisme zichzelf. Al doen ze het niet bewust, ze zeggen eigenlijk: "Jij domme turk wil wel even voor ons op een stoeltje zitten en wij zeggen wel wat je moet doen".

frank87 | 01-09-16 | 09:44

@ Muxje | 01-09-16 | 09:38
Viel mij ook al op.

Dan maar zo! | 01-09-16 | 09:43

Dus autochtonen met gezond verstand en ware woorden uitmaken voor racist blijkt helemaal geen oplossing. En nu ? Wellicht is het tijd om het politieke landschap hier ook te zuiveren en menigeen in het gevang te smijten.

netniet | 01-09-16 | 09:42

Hopelijk krijgt DENK veel zetels in Maart; verzwakking en uitholling van linksch en er komt meer duidelijkheid in de Nederlandse politiek.

meneer Q | 01-09-16 | 09:41

Als Turksnederlandse politici en andere openbare types niet openlijk afstand durven nemen van de daden van de de Turkse president is dat niet meer dan jammer. Het is voor te stellen dat zij zich koest houden omdat zij hun familie nog wel eens willen bezoeken. Kan ik inkomen.

Laat onverlet dat een publiek beroep zoals politicus dan gewoon niet voor hen is weggelegd.

Driewerf Hoezee | 01-09-16 | 09:41

200 duizend stemgerechtigde NL's van Turkse afkomst. stel.... 1/2" stemt DENK zijn 100.000 stemmen is 1 zetel. Voor 1 zetel ongeveer 67.000 stemmen nodig. hmmm. Voor 2 zetels dus 134.000. Hoe lossen we dat op? Aldus onze 2 vrienden. Voila zie de twee gevonden kompanen. Oh oh wat zullen die teleur gesteld zijn in maart. Man de twee bekokstovers blijven lekker in de kamer.

ikdenkwat | 01-09-16 | 09:41

"Jesse Klaver zat iedereen volledig om zijn vinger te winden bij Linda’s Zomerweek. Nooit eerder leek hij zo op de Canadese premier Justin Trudeau, als progressieve superster onder de politici". Aldus de tekst boven een artikel in de NRC www.nrc.nl/nieuws/2016/08/25/jesse-kl... Maar als het over echte problemen gaat dan duikt Klaver.

CoffeePatch | 01-09-16 | 09:40

De bewezen invloed van de satteliet schotel reikt heeeeel ver.....
Ideaal voor indoctrinatie en mensen dom houden.
Een soort van NOS wereldwijd.

steekmug | 01-09-16 | 09:39

necrosis | 01-09-16 | 09:30
Daarom hebben hoe heten ze ook al weer, Kunduz en Oztoerk een lokmarokkaan ingezet.

Conan de Rabarber | 01-09-16 | 09:38

@necrosis | 01-09-16 | 09:30

Dat is zo achterhaald.
De reactie op de 'social media' van de Marokkanen op de zogenaamde coup in Turkije liet niets aan de verbeelding over. De oemma necrosis, gaat boven nationaliteit.

Desmoulins | 01-09-16 | 09:38

Wie infiltreert wie?
Hoor hun vermogen tot 'logisch' nadenken van de halve maan-mens; het was walgelijk, het is walgelijk, het blijft walgelijk.
Geven wij onszelf op omdat wij ons niet kunnen voorstellen dat zulke mensen bestaan? Blijven wij met ons allen dromen dat het wel goed komt?

Zoltan | 01-09-16 | 09:38

Dat rare "te ingewikkeld" hoorde ik ook al een paar keer op Radio 1. Je zou haast gaan denken dat deze politici een stukje mediatraining via de Turkse ambassade hebben ontvangen...

Muxje | 01-09-16 | 09:38

jezusisonzin | 01-09-16 | 09:28,

Ik heb ook vrienden en familie zien overlijden aan kanker. Dat is geen reden dat woord nooit meer te gebruiken.
Het is wat anders als tokkies die ziekte als een soort extra lidwoord overal doorheen gooien. Maar Uberdude heeft een goed punt; links heeft dit land opgezadeld met een terminale ziekte. Er is nog hoop, maar dan moeten we wel opschieten.

Dandruff | 01-09-16 | 09:36

Het is werkelijk niet te geloven dat de politici in kwestie hierover het woord genuanceerd in de mond durven te nemen. Dit is niets meer en niets minder dan onversneden nationalisme, en dat voor een land dat werkelijk niets voor hen zou moeten betekenen dan wellicht wat nostalgie over lang vervlogen generaties.
Was het maar dubbele loyaliteit, want loyaliteit naar Nederland daar zie ik voorlopig niks van terug. Alle voordelen en geboden kansen ten spijt, treden de heren nog steeds in dienst van Turkije (of ze kopen het af), maar ten opzichte van Nederland kan er nog geen bedankje af.
Het is absoluut niet meer denkbeeldig dat Turkije straks een vijandige mogendheid is, en wij zitten dan met deze ondankbare lamstralen.

Dan maar zo! | 01-09-16 | 09:34

Erdogan: democratie is slechts de trein die wij nemen om onze doelen te bereiken.

aero911 | 01-09-16 | 09:33

De enige voorwaarde om in nederland politicus te worden ,meer lafheid dan ieder ander.

medelmo | 01-09-16 | 09:32

Dat filiaal in Nederland van de AKP van Erdo gaat héél groot worden! En de PvdA? Over en sluiten! Wat een land, wat een pleurisland!!

demaup | 01-09-16 | 09:32

Turkse politici, betaald door de Nederlandse belasting betaler.

Radijsje | 01-09-16 | 09:32

Dit weten ze na de coup in de wijk Feyenoord al jaren. Turken zitten er alleen voor de Turken. Is er een reaguurder aldaar voor een update? Is dat deel van 010 nog van Nederland?

Piet Karbiet | 01-09-16 | 09:31

dlseth_ | 01-09-16 | 09:23
Je vergeet die 40-45 stuks anti-zwartepiet malloten die achter Blonde Simons aanlopen. Die moeten ook Dünk stemmen van Kwinsie.

Conan de Rabarber | 01-09-16 | 09:31

@dlseth_ | 01-09-16 | 09:23
Ik denk niet dat een meerderheid van de Marokjes in Nederland op een Turks geënte partij gaan stemmen.
Turken en Marokkanen zijn doorgaans als water en vuur.

necrosis | 01-09-16 | 09:30

Heel erg goed GS / Van Rossem om dit item bij herhaling breed uit te meten en om dat te blijven doen. Deze linkse politieke en politiek-strategische verdorvenheid is de wortelrot van Nederland !

krelus | 01-09-16 | 09:29

@necrosis | 01-09-16 | 09:18

Nee, nee, wij blijven hier.
Een tijdelijk ballingschap van hooguit twee jaar... oké maar ons land definitief achter ons laten voor dat uitschot... dacht het dus niet.

Desmoulins | 01-09-16 | 09:29

Uberdude,

Jouw opmerking is totaal misplaatst. Ik hoop niet voor jou dat je in je familie mensen hebt die lijden aan kanker of gestorven zijn aan kanker. Je beledigd ze hiermee nogal. Lijkt nergens op.

jezusisonzin | 01-09-16 | 09:28

Vreemd dat buitenlanders in NL wel een dubbele nationaliteit mogen hebben, maar Nederlanders buiten NL geen ander paspoort mogen hebben.

am*dam | 01-09-16 | 09:28

De meeste Turken in Nederland zitten al decennialang vast aan de hondenriem van de Turkse overheid. Iedereen die dat 40 jaar geleden al wilde weten, wist dat ook. En tegenwoordig is Erdogan de Turkse overheid, dus luisteren "onze" Turken uitsluitend naar Erdogan.

Dat sommigen "Nederturken" braaf kunnen kwispelen naar hun Nederlandse verzorgers (uitkeringen, opleidingen, baantjes, subsidies, etc) is slechts onder voorbehoud; zolang Erdogan dat goed vindt.
Maar Erdogan is altijd duidelijk geweest over naar wie ze moeten luisteren. Ook tijdens zijn bezoek aan Duitsland riep hij Turken daar op om *niet* te integreren, maar een vijfde colonne te blijven. Klaar om Duitsland over te nemen, als de EU en de massa-immigratie het land ineen laten storten.

Dandruff | 01-09-16 | 09:28

En weer heeft Wilders gelijk gekregen.

drielenaar | 01-09-16 | 09:27

@necrosis | 01-09-16 | 09:14

+/- 20 procent van de Turken in Nederland stemt NIET op Erdogan en dat is schrikbarend laag. Tel daarbij op al die simpletons van 'buitenlandse' komaf en er ligt een behoorlijk potentieel aan kiezers.

Desmoulins | 01-09-16 | 09:26

@Feynman | 01-09-16 | 09:11
Het vervelende van de affaire 'Gülen' is dat Ankara het voor elkaar krijgt dat Nederturkse scholen leeglopen en bepaalde Nederturken moeten vrezen voor hun leven.
Sinds wanneer maakt Erdosnor hier de dienst uit en sinds wanneer hebben Nederlandse politici hun kloten verloren om in te gaan tegen die vent die overduidelijk het Ottomaanse rijk in ere wil herstellen?
En Rutte wil een derde termijn?
Laat me niet lachen!

necrosis | 01-09-16 | 09:26

@Potloodduwer | 01-09-16 | 09:09
Klopt; ik heb het meermaals gezegd. Al jaren. En ook naar Den Haag toe. Maar ja, ik ben dan ook een racist. Ook de PvdE baart me zorgen met het islamitisch-salafistisch centrum dat ze in Rotterdam wil neerzetten, gefinancierd door Qatar. Maar onze overheid zal daar wel geen problemen zien. Last van visie hebben ze daar niet.

Maria.1 | 01-09-16 | 09:25

@necrosis | 01-09-16 | 09:18
DENK mikt dan ook niet op de debiele Nederlandse stemmer; DENK mikt op de gemiddelde moslim. Ofwel; de debiele naffer of ottomaanse stemmer.

dlseth_ | 01-09-16 | 09:23

Erdogan mag zijn kleine teen stoten tegen de hoek een tafelpoot!

Koenz0r | 01-09-16 | 09:22

Hartgrond | 01-09-16 | 09:13
Ik vond PowNed daar anders best een geschikte poging toe.
Feynman | 01-09-16 | 09:15
De uitdrukking 'geschikte poging' vind ik typisch een met veel gelach gepaarde uitdrukking uit de koker van Brussel, als er weer wat opspeelt in onze schijndemocratie.

Hartgrond | 01-09-16 | 09:22

PVDAKP

gestopt | 01-09-16 | 09:20

Ik ga maar eens kijken waar een achterdeur is om deze potential war van afstand mee te gaan maken.Ik heb 4 kinderen waaronder twee tienerzonen.Ik weiger ze, mocht de dienstplicht weer ingevoerd worden ,te laten sneuvelen voor de grove fouten van onze politici en de eeuwige wapenlobby.Begrijp mij niet verkeerd ik wil vechten tot de dood tegen onrecht maar dit is ellende die dik voorkomen had kunnen worden en in mijn ogen zelfs uitgelokt is.

Hettiet | 01-09-16 | 09:20

Feynman | 01-09-16 | 09:11
Voor mijn gevoel staat dat al als een paal boven water dat Recep E. die toneelputsch zelf geregisseerd heeft. Vraag is niet óf er bewijs boven tafel komt maar wanneer.

Conan de Rabarber | 01-09-16 | 09:19

@Desmoulins | 01-09-16 | 09:11
Ik verwacht dat DENK hooguit twee zetels pakt.
Ik ga er namelijk vanuit dat het merendeel van de Nederlandse stemmers niet compleet debiel is.
Mocht ik het mis hebben, dan wordt het wellicht tijd om mijn koffers te pakken en te verkassen naar een ander land.

necrosis | 01-09-16 | 09:18

-weggejorist-

uberdude | 01-09-16 | 09:16

Dubbel paspoort dubbele agenda.

Islamofiel | 01-09-16 | 09:16

Hartgrond | 01-09-16 | 09:13
Ik vond PowNed daar anders best een geschikte poging toe.

Feynman | 01-09-16 | 09:15

Het is de EU die dictator Erdogan met jarenlange 'subsidies' machtig heeft gemaakt.
Afschaffen dubbele nationaliteit en NEXIT!

Aristotalloss | 01-09-16 | 09:15

Hier niet de prol uithangen en vingerwijzen van wij zijn zo slecht.Nee men moet zich afvragen hoe dat alles komt.Van niks komt niks.Dat is al decennia lang zo .Mijn tenen gingen omhoog in mijn schoenen ,de Kuzu bij Paul Witteman en die blond geverfde vrouw bij Jeroen Pauw .Is dit Nederland ? Armoede troef .

altijdfeest | 01-09-16 | 09:14

@Noordoost | 01-09-16 | 09:05
Je doelt op DENK?
*moehahahaha*
Van alle Turken in Nederland zijn er nog steeds een hoop die NIET op de Grote Geytenneuker stemmen en dus ook niet op zijn vazallen Kuzu en Osturk.
Nog even los van het feit dat de meeste Koerden in Nederland ook niet zullen stemmen op twee grijze wolven, een Surinaamse met blonde pruik en een verdwaalde Marokkaan.
Ondergetekende stemt in maart gewoon weer op Fleur!

necrosis | 01-09-16 | 09:14

Alvorens ik dit lange stuk ga lezen, daag ik van Rossem uit, zijn architect-kwaliteiten ten volle te benutten en voor eens en altijd het fenomeen npo ontmantelt.
In plaats van 'in de pas' blijven lopen mét.

Hartgrond | 01-09-16 | 09:13

Dubbele paspoortiers gewoon laten kiezen. Keuze niet op NL, oke prima, dan het land uit.

centre pompidoe | 01-09-16 | 09:13

De Vijfde Islamitische Colonne is al decennia onder ons en zit ook al in alle lagen van de politiek.

sinar2 | 01-09-16 | 09:13

Ik ben ook tegen discriminatie, maar het gebeurt nu eenmaal.

Piet Karbiet | 01-09-16 | 09:12

dat wat nu 'boven komt drijven'dubbele loyaliteit.. is al een halve eeuw in de diverse volkswijken overduidelijk bekend.Overigens een verkeerde conclusie.Wel dubbele paspoorten maar helemaal geen dubbele loyaliteit. Al die migranten hebben totaal geen enkel loyaliteit gevoel met hun broodheer en gastland. Dat is precies nl. de angel in dit hele globaliseringsverhaal..Haal dat privilege van die dubbele paspoorten weg. De oerhollander heeft ook geen keuze voor wie men loyaal mag zijn..

fikkieblijf! | 01-09-16 | 09:11

De beste aanwijzing dat Gülen niet achter de coup zit, komt bij De Turkse staat zelf vandaan. Ze kondigden aan Amerika te overladen met bewijs van zijn deelname, er ligt nu alleen een uitleveringsverzoek op basis van ANDERE ongerelateerde vermeende delicten, gepleegd lang voor de coup. nos.nl/artikel/2127828-vs-bevestigt-tu...

Als Erdogan Gülen al voor een Amerikaanse rechtbank geeneens beschuldigd van de coup, wie heeft hem dan wel gepleegd?!? Bekend Erdogan hier niet totaal geen bewijs te hebben?

Het scenario dat Erdogan de coup in scène zette met dienstplichtige tieners zonder kogels wordt steeds waarschijnlijker.

Feynman | 01-09-16 | 09:11

Noordoost | 01-09-16 | 09:05

DENK? Nog niet groot maar die gaan sowieso genoeg zetels pakken.

Overigens, dus on topic, verschuilen de meeste inteelt Turken zich achter het vermeende succes van Erdogan.
Wat tevens iets zegt over het niveau van de Turken die ons openbaar bestuur geïnfiltreerd hebben en er een soortgelijke logica op nahouden.

Desmoulins | 01-09-16 | 09:11

Politici met dubbele nationaliteit hebben naar inzien van velen burgers niks te zoeken in een Nederlands kabinet.Want ze kunnen wel zitten in de 2 k PvdA bijvoorbeeld ,maar de ware aard is toch het land van herkomst.Mijn mening, dan ga in de politiek in je eigen land .Misschien draagt zij of hij nog een steentje bij in het eigen land van de roots.

altijdfeest | 01-09-16 | 09:10

Is het ze toch gelukt voorbij Wenen te komen.

Litsehimmel | 01-09-16 | 09:10

Twat Huys keek zelfs verbaasd. Ik bedoel maar.

Normpje | 01-09-16 | 09:10

Het leek zowaar alsof er bij NieuwZuur gisteren ook een kritische toon was te horen. Kon m'n oren niet geloven.

Klapleaupert | 01-09-16 | 09:10

Vergeet Erdogroupie Rutte niet.

Conan de Rabarber | 01-09-16 | 09:10

Het staat met bij dat iemand al eens heeft aangekaart dat dubbele nationaliteit in de politiek en openbare functies een probleem (kan) vormen.

Potloodduwer | 01-09-16 | 09:09

Mensen die actief dictators steunen horen niet in de politiek.

Vogelbeest | 01-09-16 | 09:09

-weggejorist-

Pedronegro | 01-09-16 | 09:09

Nog een korte tijd en dan hebben we een grote Turkse partij in Nederland.....

Noordoost | 01-09-16 | 09:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken