Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Cortoon. Spot de Erdominions

Erdominions534.jpg Zoekspelletje! Mark Rutte. Frans Timmermans. Hans van Baalen. Tunahan Kuzu. Jean-Claude Juncker. Federica Mogherini. Judith Sargentini. Die Turkse GroenLinkser uit Gorinchem. Joe Biden. Angela Merkel. Franske Hollande. Sylvana Simons. Bert Koenders. Martin Schulz. Han ten Broeke. Ze staan d'r allemaal op. Kun jij ze vinden? Opklikken voor gigageinig dekbedmotief van Cortés, voor uw kinderen!

Reaguursels

Inloggen

Sinterklaas en zijn zwarte pieten legioen anno 2020

heilgeil | 29-08-16 | 21:16

Lewis Lewinsky | 29-08-16 | 00:31

S.P op nul zetels,nou ik zou nog maar niet met je voorspelling naar de bookmakers gaan.

ska ska ska | 29-08-16 | 13:13

Minions zijn onderdanen van het Dominion. De Federatie is daarmee in oorlog met Captain Jean-Luc Picard als bevelvoerder. Het Dominion wil de Europese Federatie onderwerpen en heeft daartoe een regiment Erdoborgs vermomd als vreedzame Erdominions. Die laten zich dan door wellustige blonde Gutmeisjes naar binnen zingen in Groot-Alcool, het domein van Jean-Claude Druncker. De leiders van het Groot-Europese Reich zijn al gevlucht, en daarom niet zichtbaar. Met uitzondering van Frau Merkel, die es heeft geschaft om zich te vermommen als Burkinion. Vlucht, kafirhonden, want Erdo komt eraan.

Nivelleermarionet | 29-08-16 | 10:33

OudeNederlander | 29-08-16 | 09:12
Mezelf even corrigeren, 30% heeft het opgegeven. Is toch nog een hele berg, als je uitgaat van ongeveer 550.000 werkelozen.

OudeNederlander | 29-08-16 | 09:18

Overigens, over de laagste inkomens gesproken, vond dit een sprekend plaatje:
www.bloomberg.com/news/articles/2016-0...
In NL is nog maar een kwart van de werkelozen op zoek naar een baan, de rest heeft het opgegeven.

OudeNederlander | 29-08-16 | 09:12

@Mark_D_NL | 29-08-16 | 09:05
Als Jan Roos zich schaart achter de 'vlaktax', dan ben ik bang dat de voedselbank de grootste bank van Nederland gaat worden.

necrosis | 29-08-16 | 09:10

jatheïst | 29-08-16 | 09:01
Ik zou alleen een stem op Jan Roos overwegen als VNL uit de EU stappen als speerpunt, en breekpunt, heeft.
Anders heb ik geen behoefte aan weer een partij die doorpoldert richting de afgrond.

OudeNederlander | 29-08-16 | 09:06

@jatheïst | 29-08-16 | 09:01
Ik zie het alleen zitten als Roos een vlaktax ondersteund VANAF een bepaald inkomen.
Zodra de allerlaagste inkomens hetzelfde percentage aan belasting moeten betalen als de miljonairs in Nederland, kan Jan Roos en VNL van mij ongezien de typhus krijgen!
Overigens gaat mijn stem in maart wederom naar Fleur!

necrosis | 29-08-16 | 09:06

Lewis Lewinsky | 28-08-16 | 23:12 Een coalitie met PVV en VNL, is prima toch. Het zal mij niet verbazen als die partijen in de toekomst gaan regeren.

jatheïst | 29-08-16 | 09:05

Jan Roos zal tevens voor VNL veel mensen trekken. Natuurlijk de meelifters en me2 mannetjes en vrouwtjes. Maar ook de wat serieuzere mensen die hebben afgewacht tot een redelijk mens zoals jan iets ging doen in den politiek.

Mark_D_NL | 29-08-16 | 09:05

@ Yes, heb ik dat goed gelezen? JAN ROOS for President!!!! Mss nog een beetje voorbarig, maar het plan Jan Roos in de 2e Kamer bij VNL zie ik helemaal zitten! Mijn stem krijg je Jan!

jatheïst | 29-08-16 | 09:01

@Lupuslupus | 29-08-16 | 08:49
Ga jij het Rutte en co maar uitleggen.
Die zitten met hun vingers in hun oren en roepen 'lalala, can't hear you'.
De meeste ministers en stassen hebben één of andere pretstudie achter de rug en zijn daarna zo de politiek ingerold, zonder enige kennis van zaken.
Ik heb al eerder geopperd om een bijstandsmoeder minister van Financiën te maken.
Die smijten niet met geld maar weten (meestal) de eindjes aan elkaar te knopen met zeer beperkte middelen.
Momenteel hebben we Dijsselbloem als MinFin, en die bukt en betaalt zodra de EU daartoe opdracht geeft!

necrosis | 29-08-16 | 09:00

necrosis | 29-08-16 | 07:03
.
Niemand gaat daar natuurlijk intrappen. De lager betaalden niet want die gaan er alleen nog meer op achteruit en de hoger betaalden niet want die blijven gewoon bij de VVD. Dus wie verzint zoiets!
.
Ze hadden beter een punt kunnen maken dat de laagstbetaalden 10% belasting gaan betalen. Kijk DAN schiet het een beetje op want het is een zeer grote groep die dan meer overhoudt dus meer uitgeeft. Goed voor de economie.

Lupuslupus | 29-08-16 | 08:49

HypoPseudo | 29-08-16 | 08:28
Het trieste is dat een Tommy Cooper vandaag de dag voor zijn leven zou moeten vrezen.

Van Duyvenbode | 29-08-16 | 08:48

@Piet Karbiet | 28-08-16 | 22:08
Valt me nog mee. In de voortreffelijke nazitraditie zou hij zichzelf toch wel Führer moeten noemen.

Pieter V | 29-08-16 | 08:32

Treffend!

Allemaal Tommy Coopertjes, die het goochelen met rechtsstaat & democratie tot kunst verheven hebben.

HypoPseudo | 29-08-16 | 08:28

Wat mij zo verwondert is dat er geen been wordt gezien in 'zaken', zeg maar volledige verkwanseling van onze belangen, doen met de bewezen fascist Erdogan, maar populisten bestreden dienen te worden wegens racist, islamfoob. Dan nog een Obama die de Koerden verraad en het progressieve PC volk houdt er toch wat vreemde helden op na.

bijna_raak | 29-08-16 | 08:16

@Jan Dribbel | 29-08-16 | 01:18
Die vlaktax is inderdaad de nekslag voor de laagste inkomens.
Stel dat de vlaktax 25% is.
Het minimumloon is momenteel zo'n €1500, dan hou je netto €1125 over.
Gevolg is dat steeds meer mensen aan de onderkant van de samenleving bijzondere bijstand moeten aanvragen voor het vervangen van een kapotte wasmachine of koelkast.
Als mensen die €10.000+ verdienen ook maar 25% belasting betalen (en dus 7500 netto per maand overhouden), waar moet dat (extra) geld voor bijzondere bijstand dan vandaan komen?
En wie kan er dan straks nog 'die nieuwe auto of dat huis' kopen.

necrosis | 29-08-16 | 07:03

@Lewis Lewinsky | 29-08-16 | 01:06 Tis vast anders. Die ene fluistert iets in het oor van degene met de telefoon. Hij belt het op zijn beurt door naar degene die actievoerende moet starten. Die in die boerka wordt achtergehouden. Eén leider , één boodschap. Logisch.

knutsel | 29-08-16 | 01:20

Lewis Lewinsky | 29-08-16 | 01:08
Njet. Een partij die een vlak-taks wil invoeren laat de laagste inkomens relatief de meeste belasting betalen.
Een partij die zich beklaagt over de graaiers in dit land en zegt tegen dezelfde graaiers, stem op ons, want bij ons betalen jullie, de graaiers, de laagste belastingen.
Bah.
Een partij wanhopig op zoek naar een lijsttrekker, Moskowitz... nee, Orakel Peter R de Vries... nee.
Dan maar Jan Roos, bij voorbaat ongeschikt.

Jan Dribbel | 29-08-16 | 01:18

Als VNL of welke partij dan ook serieus zowel wannabee Lenin Marxisme als extremistisch islamisme tegen wilt gaan is een focus op meer deel gebieden noodzakelijk.

En niet enkel kritiek, maar ook in gesprek gaan met vertegenwoordigers van vele sectoren, en hen betrekken bij een positief en beter proces voor een beter Nederland.

Bij sommige zaken is het verstandig om politiek incorrect te zijn, politiek correctheid zelf wordt echter het best bestreden door die processen om te draaien zonder het te benoemen, een koekje van eigen deeg in politieke correctheid.

Indien VNL een diepte advies wilt hoor ik het wel.

mysteryposter | 29-08-16 | 01:14

@Jan Dribbel | 29-08-16 | 00:59
En ik dacht dat die partij helemaal geknipt voor jou was, Jan.

Lewis Lewinsky | 29-08-16 | 01:08

Partij voor de dieren, anti europa en Marianne heeft zaadvragende ogen, grin.

Joris Driepitter | 29-08-16 | 01:07

@knutsel | 29-08-16 | 00:58
Nee, een gezinnetje. De ouders hebben twee ogen, de kinderen één.

Lewis Lewinsky | 29-08-16 | 01:06

Jan Roos wordt lijsttrekker van de VNL.
Wat een armoede-bod van deze splinterpartij.

Jan Dribbel | 29-08-16 | 00:59

@Lewis Lewinsky | 29-08-16 | 00:53 De vijf zuilen van de islam?

knutsel | 29-08-16 | 00:58

Zeg! Cortés! Er staan weliswaar 63 poppetjes op je schitterende tekening, maar er zijn maar 5 verschillende!

Lewis Lewinsky | 29-08-16 | 00:53

@Graaf van Egmont
De Jan Roos van de schone keuken.

RickTheDick | 29-08-16 | 00:51

Flatulent | 29-08-16 | 00:42
Allemaal proxy oorlog. Ik weet bijna zeker dat alle betrokken partijen weten tot hoever ze kunnen en mogen gaan. Laten we zo zeggen, soms wordt er in een oorlog meer gesproken dan geschoten.

Graaf van Egmont | 29-08-16 | 00:50

@tipo | 29-08-16 | 00:36 Lol. En die kinderen konden heel mooi Schubert spelen op de piano.

knutsel | 29-08-16 | 00:48

Dat vraag ik mij nog af. Normaal is Rusland er al snel bij als Turkije iets in Syrie doet. Overigens is het vanaf de kant van Assad ook erg stil...

Flatulent | 29-08-16 | 00:42

RickTheDick | 29-08-16 | 00:39
En wie mag Rob Geus dan wel niet zijn?

Graaf van Egmont | 29-08-16 | 00:41

@Graaf van Egmont | 29-08-16 | 00:36
Idd. Putin is geen vrind van Erdo. Gebruikt de situatie alleen maar om Erdo en de VS uit elkaar te krijgen. Er is geen betere schaakspeler dan Putin.

La Bailaora | 29-08-16 | 00:41

@tipo | 29-08-16 | 00:36
Hulde voor je plemp, tipo.

Lewis Lewinsky | 29-08-16 | 00:40

Man man man, Rob Geus gearresteerd in Spanje vanwege vieze magneetstrip.

RickTheDick | 29-08-16 | 00:39

Flatulent | 29-08-16 | 00:29
Putin gaat zijn marinebasis in Syrië veilig stellen. De Zwarte Zeevloot is te afhankelijk van de fratsen van Erdo mbt de Bosporus.

Graaf van Egmont | 29-08-16 | 00:36

knutsel 00:27
De boodschap zal zijn: Rutte = positieve vibe (lekker lachen met Gordon). De man waar de naam niet van genoemd wordt = negatief gif (Beelden een AZC bijeenkomst en iets met piemols er in) En een anekdote van een Marokkaan die hij op straat tegenkwam die een de wereld gered heeft, maar waar de kinderen huilend van thuis zijn gekomen door Wilders.

tipo | 29-08-16 | 00:36

zwellevertje | 28-08-16 | 23:52
Nou dat is al grondig afgebroken! Was nou maar naar speKsavers gegaan...

Cobalt bomb | 29-08-16 | 00:32

Mijn peiling:
PVV 50
CDA 25
VVD 20
VNL 10
D66 10
GrL 10
50+ 10
CUn 5
SGP 5
PvA 5
Afronding op 5 zetels

Lewis Lewinsky | 29-08-16 | 00:31

@Jan Dribbel | 28-08-16 | 23:55

Ja die ja.

ska ska ska | 29-08-16 | 00:31

politiek_inorrect | 28-08-16 | 21:58

Ik ben alleen benieuwd wat Poetin gaat doen als hij moet kiezen tussen zijn nieuwe Turkse vriendje of zijn bondgenoot Asad als die straks vraagt in te grijpen...

Flatulent | 29-08-16 | 00:29

@Glasgow Argus | 29-08-16 | 00:18 Volgende week Rutte bij zomergasten. Eens kijken hoe hij al die leugens en de sorry gaat spinnen.

knutsel | 29-08-16 | 00:27

Glasgow Argus | 29-08-16 | 00:18
Maar maakt het uit of je een Rutte in een lapjeskat-coalitie hebt of Buma als premier?

Want dat is de enige marge die stemverschillen te weeg brengen. Het gaat er om wie de tweede grootste wordt en die mag de de premier van 6 margepartijtjes met maximaal 17 zetels worden. Helaas.

tipo | 29-08-16 | 00:24

tipo | 29-08-16 | 00:13
Jawel, maar VNL is de bliksemafleider die overlopers van de VVD naar PVV gaat opvangen.

Glasgow Argus | 29-08-16 | 00:18

@Mastermattie | 29-08-16 | 00:12
In Amsterdam worden er wel erg weinig pvv-stemmen geteld. Maar je hebt gelijk.

Lewis Lewinsky | 29-08-16 | 00:14

@Glasgow Argus | 29-08-16 | 00:11
Ja. Dank voor de tip.

Lewis Lewinsky | 29-08-16 | 00:13

Glasgow Argus 23:39
Stel dat VNL met Jan Roos 15 zetels haalt, dan komen 10 van die zetels van de VVD-achterban, 2 van die zetels van lolbroeken die nog nooit gestemd hebben, en slechts 3 van de PVV.

Blijf je dus over met met een CDA-premier in een lapjeskatcoalitie...

Tsja, er zijn gewoon te weinig ambitieuze Nederlanders over... Dat ligt niet aan Jan Roos of aan Geert Wilders.

tipo | 29-08-16 | 00:13

Lewis Lewinsky | 29-08-16 | 00:10
Niet alleen in Amsterdam, in heel NL!
We moeten weer controleurs in de stembureaus hebben.

Mastermattie | 29-08-16 | 00:12

Lewis Lewinsky | 29-08-16 | 00:10
des te meer reden om als burger je recht uit te oefenen om bij de openbare telling aanwezig te zijn.

Glasgow Argus | 29-08-16 | 00:11

von Strumpfhausen | 29-08-16 | 00:04
Ze gaan tot op het bot door met bashen van de geenpeil campagne. Dat hij mensen onjuist voorgelicht zou hebben over de betekenis van de vraagstelling van het referendum. Dat deden ze namelijk ook tijdens die campagne.

Mastermattie | 29-08-16 | 00:10

@Glasgow Argus | 29-08-16 | 00:08
Ik maak me ook veel zorgen over stemfraude in Amsterdam.

Lewis Lewinsky | 29-08-16 | 00:10

Lewis Lewinsky | 29-08-16 | 00:04
Tenzij ze in Oostenrijk de fraude met post-stemmen weten te voorkomen. De vorige keer heeft de rechter de zaak nog weten te keren, maar the powers that be zijn tot alles in staat. Alleen hoge opkomst en een duidelijke uitkomst gaat het redden. Net - overigens - als in de VS waar al eerder verkiezingsfraude tot de gewenste uitkomst leidde. Hoewel ik niet rouwig ben over de uitschakeling van klimaatfraudeur Al Gore door dimwit George Bush, begrijp me niet verkeerd.

Glasgow Argus | 29-08-16 | 00:08

-weggejorist-

Jan Dribbel | 29-08-16 | 00:05

@Glasgow Argus | 29-08-16 | 00:03
Zo is het. En Oostenrijk bij de presidentsverkiezingen.

Lewis Lewinsky | 29-08-16 | 00:04

@Mastermattie | 28-08-16 | 23:58

Dat bedoel ik, ik hoop voor Jan, als het VNL verhaal waar natuurlijk, dat hij een brandschone lei heeft want men zal niets schuwen samen met de MSM om hem tot op de grond toe af te breken.

von Strumpfhausen | 29-08-16 | 00:04

Lewis Lewinsky | 29-08-16 | 00:01
laatste kans voor autochtoon Europa om de zaak te keren. Niet alleen in Nederland, maar evengoed in Duitsland en Frankrijk bij de Bundestag, respectievelijk presidentsverkiezingen.

Glasgow Argus | 29-08-16 | 00:03

@Glasgow Argus | 28-08-16 | 23:59
Ja, je hebt gelijk. Het wordt erop of eronder.

Lewis Lewinsky | 29-08-16 | 00:01

Ik mis Tommy Cooper daartussen.

Turambar | 29-08-16 | 00:00

Lewis Lewinsky | 28-08-16 | 23:58
Lach er maar om. Wij zijn in der Untergang

Glasgow Argus | 28-08-16 | 23:59

von Strumpfhausen | 28-08-16 | 23:55
Dat is zeker waar.

Ik meen me overigens één interview met Jan Roos te herinneren (op de NPO) waarin hij bij een bepaalde (kritische) vraag dichtklapte, ik weet even niet meer waar dat was. Het is niet de hopen dat dat gebeurt als 'ie echt de kamer in gaat.

Mastermattie | 28-08-16 | 23:58

*Waar is Sylvana?*
*In de Overgang*

Lewis Lewinsky | 28-08-16 | 23:58

@Mastermattie | 28-08-16 | 23:56
Jup. La Partie Jan Rose.

Lewis Lewinsky | 28-08-16 | 23:57

Maar goed... VNL wordt dus Lijst Roos?

Mastermattie | 28-08-16 | 23:56

Is de VNL niet de partij die de graaiers in dit land lokt met een vlak-taks?

Jan Dribbel | 28-08-16 | 23:55

@Mastermattie | 28-08-16 | 23:51

Ja maar met een groot verschil... Klaver/GL hoort bij de corrupte PC kliek en Roos/VNL niet.

von Strumpfhausen | 28-08-16 | 23:55

@Glasgow Argus | 28-08-16 | 23:54
ROFLOL

Lewis Lewinsky | 28-08-16 | 23:55

Maria.1 | 28-08-16 | 23:43
DENK haalt 3 stoeltjes omdat Dyanet de opdracht gaat geven om daarop te stemmen.
We hebben kunnen zien hoe men de handtekening voor aangifter tegen Wilders zonder blikken of blozen zette.

Mastermattie | 28-08-16 | 23:54

@zwellaviertje | 28-08-16 | 23:52
Een aviertje is wel een beetje lang, maar zo erg is dat toch niet?

Lewis Lewinsky | 28-08-16 | 23:54

Lewis Lewinsky | 28-08-16 | 23:53
met een fractiekamer in de Overgang.

Glasgow Argus | 28-08-16 | 23:54

@Glasgow Argus | 28-08-16 | 23:50
In de wandelgangen de lijst PMS genoemd.

Lewis Lewinsky | 28-08-16 | 23:53

Omfg, PVV komt met een achterlijk A4tje en VNL na die oplicht advocaat met de ongeschoren schreeuwbakkes van Jan Roos, beiden zullen zo wel volle zalen trekken. Dit land zal en moet kapot.

zwellevertje | 28-08-16 | 23:52

von Strumpfhausen | 28-08-16 | 23:42
Jesse Klaver door ook direct vanaf het VMBO op in de kamer (ik wil niet weten wat 'ie daarvoor gedaan heeft)
Maar ik denk dat Jan Roos dat wel aankan. Hij hangt natuurlijk al enige tijd in Den Haag rond en weet wel een beetje wat er speelt. Ter aanvulling zal Joram 'm mogelijk wel een beetje bijspijkeren.

Ik hoop dat we zo een echt rechts kabinet kunnen krijgen.

Ik blijf echter loyaal aan de PVV!

Mastermattie | 28-08-16 | 23:51

Maria.1 | 28-08-16 | 23:49
met daarna een afsplitsing van de lijst Simons.

Glasgow Argus | 28-08-16 | 23:50

@knutsel | 28-08-16 | 23:47
Ik denk meer.

Maria.1 | 28-08-16 | 23:49

@Maria.1 | 28-08-16 | 23:43 Voorspelling: twee zetels voor denk.

knutsel | 28-08-16 | 23:47

Maria.1 | 28-08-16 | 23:45
die zie ik eerder in een horror-coalitie van PvdA, D66, CDA, GL, CU en SP.

Glasgow Argus | 28-08-16 | 23:46

Lewis Lewinsky | 28-08-16 | 23:41
Hmm... De geruchten beginnen nu wel extreme vormen aan te nemen en Jan zelf ontkent het niet hard. Ws omdat hij "dat tv programma" (Expeditie Robinson?) de primeur wil geven.
Overigens ontkent Jan net zo dat 'ie meedoet aan ER.

Mastermattie | 28-08-16 | 23:46

@Glasgow Argus | 28-08-16 | 23:44
Yep!

Maria.1 | 28-08-16 | 23:45

Maria.1 | 28-08-16 | 23:43
DENK?

Glasgow Argus | 28-08-16 | 23:44

^
Qua het aantal stemmen dat ze gaan krijgen.

Maria.1 | 28-08-16 | 23:44

@Glasgow Argus | 28-08-16 | 23:39
Je vergeet een partij die beslist heel veel stemmen gaat krijgen en die i.m.o. heel erg onderschat wordt!

Maria.1 | 28-08-16 | 23:43

@tipo | 28-08-16 | 23:30
Jan Roos gaat het met VNL goed doen. Wordt een succes. Jan is redelijk gewoon en een beetje raar. gescheiden, rechts, drinkt bier, bbq-en en vlees zijn zijn hobbies. 1 van de mannen dus. Veel mensen (ook vrouwen) kunnen zich met hem identificeren. Er is een grote afstand tussen de kiezers en politici. Zelfs met Wilders. Jan roos kan die verkleinen. Hij kan je buurman zijn.
--
Minimaal 15 zetels.

Mark_D_NL | 28-08-16 | 23:43

@RoBD=Skullfucker | 28-08-16 | 23:15

Buiten dat lijkt het mij buitengewoon onverstandig voor iemand zonder enige relevante politieke ervaring zoals Jan Roos gelijk als lijsttrekker van een niet PC partij in de Haagse politieke slangenkuil te springen.

von Strumpfhausen | 28-08-16 | 23:42

@Mastermattie | 28-08-16 | 23:37
Sorry is niet nodig. Topic "Jan Roos gaat VNL naar de gallemiezen helpen" komt pas als het zover is, lijkt mij.

Lewis Lewinsky | 28-08-16 | 23:41

Slingert nog even 'en' naar boven.

Tsja net thuis van een lange werkdag dan ben je niet meer zo scherp.
Maarja iemand zal moeten werken om al die uitkeringen,donaties aan onrendabele eu-landen en verdere politieke fuck-ups te financieren.

ska ska ska | 28-08-16 | 23:39

De allergrootste: Vladimir Poetin.

Donkersloot | 28-08-16 | 23:39

Er staan maar vijf verschillende erdominions in dat plaatje en ze zijn allemaal Sylvana, want er is er geen een wit.

Pierre Tombal | 28-08-16 | 23:39

tipo | 28-08-16 | 23:30
Mark Rutte is machiavellist genoeg om verdeeldheid aan zijn rechterflank toe te juichen. Verdeel en heers. Zijn VVD wordt de grootste, of eventueel de tweede partij. De PVV is niet salonfähig en is bij voorbaat uitgeschakeld tenzij de partij onmiskenbaar (plus veertig zetels) de allergrootste is.
mark rutte is over the moon met een pvv op 25 stoeltjes en een vnl op 12. dan kan hij rustig meewerken aan een coalitie met VVD, CDA, VNL, D66 en seniorenpartij met samen 76 tweede kamerzetels en een meerderheid in de eerste kamer. de uitverkoop gaat door.

Glasgow Argus | 28-08-16 | 23:39

@RoBD=Skullfucker | 28-08-16 | 23:35
*boks*

Lewis Lewinsky | 28-08-16 | 23:38

Lewis Lewinsky | 28-08-16 | 23:27
Ja sorry, had ik even over het hoofd gezien.
Maar ik verwacht toch eigenlijk wel een topic vanuit GSHQ

Mastermattie | 28-08-16 | 23:37

@Lewis Lewinsky
Klopt, en t was ook geen verwijt. Was toen erggg kwaad. Grappig dat je t onthouden hebt.

RoBD=Skullfucker | 28-08-16 | 23:35

Als de PVV kiezers gewoon bij de PVV blijven en VNL in staat is om kiezers bij andere partijen we te snoepen zou dat top zijn. Ik dank alleen dat VNL niet meer dan 2 stoeltjes scoort. Maar je weet het nooit...

Mastermattie | 28-08-16 | 23:35

@Wutbürger_ | 28-08-16 | 23:28
Wacht jij maar rustig af tot het NRC weer op je mat ploft... Ze schrijven er vast iets over.

Mark_D_NL | 28-08-16 | 23:34

@Wutbürger 23:28
En de kansdat God bestaat is net zo groot als de kans dat een geel met rode waterfiets in de ruimte zweeft. Voor beide is geen enkel bewijs. Daarom kun je stellen dat God allicht een geel met rode waterfiets is.

Truste

RoBD=Skullfucker | 28-08-16 | 23:34

Jan Roos en VNL. Mmmhh. VNL heeft al zo weinig krakers in de geledingen. Maar van mij mag ie. Het is in ieder geval wel zo, dat Wilders niet van zins is, om zijn toon wat te matigen, of minimaal aan te passen aan wat zijn kiezers graag zouden horen.
Jaren lang met je kop tegen een betonnen muur bonken gaat het ook niet worden.

Graaf van Egmont | 28-08-16 | 23:34

@Wutbürger_ | 28-08-16 | 23:28 Zo groot is het rechtse segment op de Nederlandse sites nou ook weer niet. Toch heel veel ons kent ons lui. Als er twee iets horen zou het al in de richting van meer dan een roddel kunnen gaan.

knutsel | 28-08-16 | 23:33

@Piet Karbiet | 28-08-16 | 23:25
Ja, dat was grappig. Peggold minister, ha! Of was het geen ironie?

Lewis Lewinsky | 28-08-16 | 23:32

Maria.1 | 28-08-16 | 23:23
helaas, dienstplicht is nooit echt afgeschaft. Als er oorlog is dan is iedereen nog steeds oproepbaar om te dienen als kanonnenvlees.

Wutbürger_ | 28-08-16 | 23:31

@RoBD=Skullfucker | 28-08-16 | 23:25
Ja hallo, die naam heb je zelf in de panelen verteld toen je als zwitsal hier vloekend en tierend binnenstrompelde en bulderde dat je ingezonden brievenschrijver was in zo ongeveer elk sufferdje van Nederland en omstreken. Ik heb hier ergens een geheugen. *tikt op hoe heet dat ook alweer*

Lewis Lewinsky | 28-08-16 | 23:31

@Mastermattie | 28-08-16 | 23:26
Lijkt me geinig, zet hem op Jan met het matrozenpetje!!!

Berbaar | 28-08-16 | 23:30

Jan Roos naar VNL,een behoorlijk deel van hun partijprogramma behoorlijk te pruimen en het zou zomaar kunnen dat ze mijn stem krijgen.
Ik kan me alleen niet zo vinden in die vlaktaks.
Werken moet inderdaad weer lonen maar de grootste problemen hierbij liggen toch meer bij de lager betaalde lonen dan bij die banen waar meer belasting afgedragen moet worden.
Als iemand voor een paar tientjes meer dan de uitkering 40 uur aan een lopende band oid moet staan buffelen raken ze (deels begrijpelijk) niet erg gemotiveerd.
Ga daar eerst maar eens iets aan doen.

ska ska ska | 28-08-16 | 23:30

@Glasgow Argus 23:11
Jan Roos vertegenwoordigt 62% van de VVD-achterban (uit 2012) aangaande het Oekraine-referendum. Rutte slechts 1/3e. www.ipsos-nederland.nl/actueel/nieuws/...

Rutte moet heel bang zijn van Jan Roos.
Wilders niet.

tipo | 28-08-16 | 23:30

Mark_D_NL | 28-08-16 | 23:11
blablabla...
als je gekwetter op de twitter en blogs (zonder bronvermelding en/of wederhoor) als absolute waarheid ziet dan ben je wat mij betreft als een religieuze gekkie die roept 'maar het staat geschreven!!' en daarmee alles denkt te kunnen bewijzen.

Wutbürger_ | 28-08-16 | 23:28

@Mastermattie | 28-08-16 | 23:26
Was hierboven al genoemd, beste mattie.

Lewis Lewinsky | 28-08-16 | 23:27

-weggejorist-

Mastermattie | 28-08-16 | 23:26

-weggejorist-

Piet Karbiet | 28-08-16 | 23:25

@Lewis Lewinsky 23:19
Zo hé, mijn naam!
De tokkies die ik ken vinden JR, die met z'n matrozenpet, grappig en Wilders een held. Maar we zullen zien.
Zou t alleen jammer vinden als GS voor één partij gaat. Hoop dat ze eventuele gebreken v vnl net zo hard zullen aanpakken als die van andere partijen.

RoBD=Skullfucker | 28-08-16 | 23:25

@nonloso | 28-08-16 | 23:06
Welnee, GS legt de PVV ook even over het hakblok.
LOL en wat blijkt de gekke Greet fanboys gaan gelijk over de zeik.
Hulde roze helden!!!

Berbaar | 28-08-16 | 23:25

VNL leek wel wat, maar helaas; zij willen de dienstplicht weer invoeren. En daar ben ik tegen. Eerst maakt de overheid er een zooitje van en dan kunnen mijn kinderen straks de kastanjes uit het vuur halen en als kanonnenvlees dienen. Neen!

Maria.1 | 28-08-16 | 23:23

@knutsel | 28-08-16 | 23:20
Eens, knutsel.

Lewis Lewinsky | 28-08-16 | 23:22

Ik denk niet dat GS ooit de spreekbuis van een politieke partij zal worden. Dat er hier bijvoorbeeld kritische stukken van van Rossem over de PVV verschijnen wil nog niet zeggen dat VNL hier voortaan geplugd gaat worden. Daarnaast heb ik niet de indruk dat Jan Roos extreem populair is. Afwachten dus. Ik denk wel dat Roos dan verdwijnt van GS.

knutsel | 28-08-16 | 23:20

@Glasgow Argus 23:11
Van voor naar achter, onder, boven, elke letter het met je eens

RoBD=Skullfucker | 28-08-16 | 23:20

@RoBD=Skullfucker | 28-08-16 | 23:15
Met dat laatste ben ik het niet eens, Rob Dijkstra. Er zijn mensen die zich te fatsoenlijk achten voor de PVV en daar niet op stemmen, maar zich wel tokkie genoeg voelen voor Jan Roos.

Lewis Lewinsky | 28-08-16 | 23:19

@Mark_D_NL | 28-08-16 | 23:11

Als het waar is zou dat de anti PVV fratsen van GS de afgelopen week verklaren.

von Strumpfhausen | 28-08-16 | 23:18

Gaat gs naar vnl ook hiero iemand exit. Kracht van gs is (was?) dat ze ongefundeerd, tendentieus etc tegen ieder te keer gaan die dat nodig heeft.

Jan R naar VNL is hetzelfde als t a4tje van Wilders: je kunt t niet meer serieus nemen. Enige stemmen die hij kan trekken zijn PVV stemmen en daar heeft niemand iets aan.

RoBD=Skullfucker | 28-08-16 | 23:15

@@Piet Karbiet | 28-08-16 | 23:06
Als Wilders 50 zetels haalt en Roos 26, is het kabinet rond.

Lewis Lewinsky | 28-08-16 | 23:13

@Piet Karbiet | 28-08-16 | 23:06
Waarom? Jan Roos, ik mag hem graag, naar VNL lijkt mij prima. Ik blijf gewoon PVV stemmen.

Lewis Lewinsky | 28-08-16 | 23:12

@Wutbürger_ | 28-08-16 | 23:04
Toch zijn de eerder 2 genoemde artikelen, deze tweets imgur.com/a/0gMLc, geen nee NEE van Jan Roos, geen nee van goede vriend Jan Dijkgraaf, een RT van Jan D. En Niemoller is geen gekkie. Toch veel aanwijzingen die duiden op Jan Roos naar VNL.
--
Niemoller. Zijn blog draait goed, schrijft veel gelezen boeken. Hij is altright dus begrijpelijk dat hij door zo'n policor mannetje als jij weggezet wordt als onbetrouwbaar. Ga je schamen lutser.

Mark_D_NL | 28-08-16 | 23:11

VNL gaat het niet worden. Ze hebben het voordeel van de luwte, niet achter het negeerakkooord tegen Wilders, maar missen het oorspronkelijke geluid dat de pvv al jaren heeft
Gewoon springen in het gat aan de rechterflank van de vvd klinkt voor de hand liggend maar versplintering helpt alleen maar het eu contingent pvda vvd cda d66 en gl.
Voor de noodzakelijke omwenteling is het nodiig om een sterk tegenwicht te hebben. Met alle respect voor de inspanningen van jan roos in geenpeil en van bontes in het mh17 dossier, vnl is niet de oplossing.
Wilders heeft de kaarten in handen maar zou slimmer moeten omgaan met de veenbrand die gaande is in de samenleving. Een a4-tje met op zich sterke argumenten vervreemdt meer dan het kiezers trekt.
Mark Rutte is de lachende derde. En het vierde europese rijk helemaal.

Glasgow Argus | 28-08-16 | 23:11

@Wutbürger_ | 28-08-16 | 23:04
Oef. Excuses. Ik had eerst de link van Mark_D moeten lezen.

Maar het subject ontkent het niet.
twitter.com/LavieJanRoos/status/76995...

Lewis Lewinsky | 28-08-16 | 23:07

@Mark_D_NL | 28-08-16 | 22:49
Dan kun je mij hier uitvlakken.
Er zijn gelukkig veul meer Internetz dan GS.
In Rio waren de tribunes ook leeg.

Piet Karbiet | 28-08-16 | 23:06

Ja, ik heb de laatste tijd ook gemerkt dat GS zich steeds meer afkeert van de pvv en een standpunt neemt richting...?
We zullen zien. Nogmaals jammer.

nonloso | 28-08-16 | 23:06

Lewis Lewinsky | 28-08-16 | 23:02
en dat is volgens jou gelijk aan lijsttrekker worden?
in dat geval ben ik ook lijsttrekker!

Wutbürger_ | 28-08-16 | 23:04

@Wutbürger_ dommerdje | 28-08-16 | 22:49
Hier heb je een bron. De persoon zelf zegt:
*ik ben heel open met wat ik stem. Altijd VVD, maar nu VNL*
twitter.com/LavieJanRoos/status/76514...

Lewis Lewinsky | 28-08-16 | 23:02

Hij daar, met die snor....

nogmoraine!! | 28-08-16 | 22:57

@Wutbürger_ | 28-08-16 | 22:49
Misschien krijg je gelijk misschien ook niet. Maar het toeval wilde dat ik na het lezen van 2 GS artikelen hetzelfde dacht. We zullen zien..

Mark_D_NL | 28-08-16 | 22:54

Mark_D_NL | 28-08-16 | 22:29
stel jezelf altijd een paar vragen als je een willekeurige website leest:
1. is er sprake van bronvermelding?
2. is er sprake van hoor- en wederhoor?
3. heeft de journalist de persoon in kwestie gesproken?

Als je dat zou doen zou je iets minder dom overkomen.
In dit geval is het antwoord op alle vragen 'nee', en zou het dus heel goed een verzinsel kunnen zijn om klicks te genereren voor z'n blog.

Wutbürger_ | 28-08-16 | 22:49

Mark_D_NL | 28-08-16 | 22:29
Jammer, ik had verwacht dat Geenstijl en consorten zelf een partij zouden oprichten.

nonloso | 28-08-16 | 22:44

#enpassant | 28-08-16 | 22:33
ga eens terug naar nujij.nl , gekkie.

Wutbürger_ | 28-08-16 | 22:42

Sylvana Simons is makkelijk te vinden. Die staat naast Kuzu.

Lewis Lewinsky | 28-08-16 | 22:40

-weggejorist-

#enpassant | 28-08-16 | 22:33

@wiedergut
Oh sorry

RickTheDick | 28-08-16 | 22:32

Heeft niets met Turkije te maken. Geen Turkse vlaggen.
Ik zie een zooitje Tommy Cooper's.
De man die stierf op het podium onder luid gelach van toeschouwers die geen idee hadden van het werkelijke drama, terwijl ze er naar keken.

RickTheDick | 28-08-16 | 22:30

Maar on topic: Hans van Baalen is die dikke zonder vrienden en vriendin in burka van de FFT. De rest is ook naargeestig. Maakt niet uit wie wie is. De Stasi, KGB, Gestapo en anderen deden ook gewoon hun ding zonder dat het ons iets uitkwam.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 28-08-16 | 22:26

Wat kan ik winnen als ik alle antwoorden goed heb?

Jan Dribbel | 28-08-16 | 22:26

Vanmiddag was ik nog in de supermarkt (Amsterdam) en ik rekende af bij een jonge vrouw zonder hoofddoekje. En dat vond ik best wel speciaal. Zoiets overkomt me niet meer dagelijks.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 28-08-16 | 22:19

Geheel linksboven,Tommy Cooper.

wiedergutmachsnikkel | 28-08-16 | 22:17

De boxershort van Kuzu heeft dit motief.

Admiraal_de_Ruijter | 28-08-16 | 22:14

Bart Simpson in een fout geprogrammeerd kloonmachine?

Dr. Frambozenjam | 28-08-16 | 22:08

@politiek_inorrect | 28-08-16 | 21:58
.
Het NOS journaal begon er zelfs mee.
Erdogan: Wij zijn 1 Natie, 1 Volk en 1 Leider.
???
Verder geen kritisch woord, vanzelfsprekend.

Piet Karbiet | 28-08-16 | 22:08

@MichieldeMuiter | 28-08-16 | 21:47
Daarvoor zijn het er te veel.

Zoetwaterpanharing | 28-08-16 | 22:01

knutsel | 28-08-16 | 21:50
Bandirah schijnt onbetaalbaar te zijn geworden. Naja, moeten we het hier maar mee doen.

aardappelninja | 28-08-16 | 21:59

-weggejorist-

politiek_inorrect | 28-08-16 | 21:58

Ik mis de IS zelfmoordterrorist met bomgordel op dit plaatje. Die zou ik er nog graag tussen zien. Maakt het ook wat realistischer. Judith zullen we dan ook ontdekken want die gaat meteen schreeuwen dat er geen terroristen tussen zitten de zonder visum Europa in willen.

Rheia | 28-08-16 | 21:50

M.a.w. er komen voortaan cartoons van Cortés op GS?

knutsel | 28-08-16 | 21:50

Islamieten zien er uit als borgs en gedragen zich er ook naar. Dus zal het wel het volledige europarlement zijn op het eerste plaatje. Die zitten immers in de keurslijf van erdo. Dat hoedje is het europese respect voor de man met de grote waffel.

Ofzo2 | 28-08-16 | 21:50

Groepsfoto van de toekomstige PVDA fractie ?

MichieldeMuiter | 28-08-16 | 21:47

-weggejorist-

van stampij | 28-08-16 | 21:45

Heel veel kuzutjes.

van stampij | 28-08-16 | 21:45

Frans Timmermans & Hans van Baalen staan er niet op! Geen dikke er(d)ominions te bekennen. Trap er niet in!

moutardeaprèslerepas | 28-08-16 | 21:41

Maar van binnen zijn we allemaal Minions

Tha Analyzer | 28-08-16 | 21:41

Op die eerste pica zie ik 60 exemplaren van Kaas de Vies...

eerstneukendanpraten | 28-08-16 | 21:41

Ik zie alleen maar Erdogans en boerka’s.

Ars Vivendi | 28-08-16 | 21:40

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken