Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eindelijk. Echte Nederlandse BOERKINI FOTOOS

ANP-47214793.jpgCheck die wereld van verschil! ANP-47214854.jpgDat komt noooooit meer goed! ANP-47214851.jpgCheck die koeltoeren clashen dan! ANP-47214799.jpgHuh? Wat is dat? Een regenboogbal? ANP-47214797.jpgAt your service van ANP Photo. Foto's van bikini- én boerkinimeisjes! Want we hadden een probleem inzake de toevoer van 100% Nederlands fotomateriaal van Nederlandse boerkini's aan de Nederlandse stranden. Okee, er was die malloot (m) van de Jonge Socialisten, en die telt niet. Maar nu zijn ze er! Dank ANP (mirror). De discussie kan nu echt losbarsten. anpboerkini.jpg

Reaguursels

Inloggen

@Schaaldier | 26-08-16 | 13:13 dat we de onderdrukking wel moeten aanpakken, maar dat een provocerende strandoutfit bij wet verbieden de onderdrukking niet zal stoppen, of zelfs zal aanwakkeren met nieuw opduikende (gniffel) alternatieve provocerende strandoutfits? Zeker weten.

NLvoorwat | 26-08-16 | 17:20

Nehemia | 26-08-16 | 01:12

Opnieuw helemaal eens!!! Leest u de eerste zin nog eens?
Hetgeen wat mij bezighoudt, wat sommige anderen hier schijnbaar nog steeds niet snappen na al mijn toelichting, en mij daarom steeds woorden in de mond leggen die totaal niet sporen met mijn mening en gevoel, is het volgende. Ik wil dat we ons niet verlagen tot dezelfde beledigende manier van met vrouwen omgaan als veel moslimmannen blijkbaar doen. Ik geloof niet, ongeacht welk onderwerp dan ook, dat als iets bewezen slecht is, je dat oplost met meer van hetzelfde. Dus in dit geval dat die vrouwen, die al door hun eigen mannen vernederd worden (even ervan uitgaand dat dat gebeurt), nu dan ook maar door de overheid, dus bij wet(!) vernederd mogen worden. Voor de .. tigste keer, het gaat mij er dus NIET om dat ik het voor moslimvrouwen wil opnemen omdat ze zielig dan wel moslim zijn, want daarover denk ik hetzelfde als u! Maar het gaat mij er om dat als de Franse aanpak werkt, tot hoe ver de overheid uiteindelijk probeert te gaan met de rechten van vrouwen in het algemeen! Het is nog relatief kort geleden dat vrouwen hier geen stemrecht hadden en op basis van cao-regels ontslagen mochten worden als ze gingen trouwen. Hoezo is het onterecht dat ik me zorgen maak, gezien de feiten die ik zojuist noemde en gezien het vermoeden dat de overheid steeds kijkt hoe ver ze kan gaan met het wegnemen van rechten en democratie? Je hoeft maar een paar van de koppen op GeenStijl te lezen om tot het vermoeden te komen dat de overheid steeds kijkt hoeveel rek er nog is bij het volk en waar ze nog mee wegkomt. En blijkbaar is dat nog heel veel. Graag zou ik willen weten wat iedereen er op tegen heeft dat ik mijn zorgen benoem over een mogelijk scenario waarbij respect voor vrouwen in het algemeen opnieuw bij wet mag worden ontnomen. Als nu nog niet duidelijk is wat ik bedoel en reaguurders gaan mij opnieuw wegzetten als dom, moslimknuffelaar e.d., dan geef ik het definitief op. Ontstellend echt, hoe snel mensen maar conclusies trekken en iemand alleen al om het uiten van een zorg persoonlijk aanvallen. Het recht van vrije meningsuiting is op GeenStijl blijkbaar al hartstikke overleden. Val mij of elkaar niet aan, uiteindelijk hebben we elkaar nodig als de shit aan gaat. Fijne dag nog.

Schaaldier | 26-08-16 | 13:13

Lekker boeie wat iemand draagt en wat de achterliggende gedachte daarvan is. Niemand heeft er last van (behalve misschien diegene die het draagt). Het verbod in Frankrijk slaat daadwerkelijk nergens op. Moet je een non dan ook verplichten om haar kleding uit te doen? Ja, in veel moslimlanden moet je je aanpassen aan hun kledingvoorschriften, maar waarom zouden we ons verlagen tot hun niveau?

PulpFiction | 26-08-16 | 11:50

Wie is die hoerrrr links?

His Lordship | 26-08-16 | 10:52

De discussie zou allen moeten gaan over dwang! Wat de moslimmannen hun vrouwen gedwongen opleggen. En slechts een klein uitvloeisel van die dwang is de Boerkini. De feitelijke onderdrukking van de vrouw door de moslimmannen behelst veel meer. En waar blijft de 3e feministische golf om de moslimvrouwen te bevrijden van dat juk. Of hebben die feministische vrouwen het voor zichzelf mooi voor mekaar (d'Ancona en de hare) en hebben ze iets van na ons de zondvloed. Willen we onze westerse vrijheden en samenlevingsvorm behouden dan moeten we ingrijpen. NU!!

Mariolo | 26-08-16 | 09:54

Welke discussie? Of je nou in een burkini zwemt of bikini dat mag je toch helemaal zelf weten?

Kris | 26-08-16 | 09:32

Als je plotseling twee van die gewaden uit zee ziet komen kan ik me voorstellen dat je daarvan schrikt, de agressieve uitstraling van deze lappen is meer dan storend, mij stoort het mateloos!

lanexx | 26-08-16 | 09:15

Boerkini = bliksemafleider. Daarover gaat het gevoel van de Nederlander niet. De werkelijke discussie het gaat over dwangmatig afdwingen van islamitische (culturele) gewoonten/verplichtingen. Over het algemeen gedragen moslims zich weinig terughoudend, zijn agressief als het op hun godsdienst aankomt, zijn weinig tolerant, discussie is meestal niet mogelijk. Het gaat over het verplicht invoeren van de sharia. (We leven volgens islamitische zienswijze immers in het "Huis van Oorlog". DAT is de werkelijke discussie. nl.wikipedia.org/wiki/Dar_al-islam_en...
---
Zo en nu verplicht nummertjes schelden NPO op de PVV afwachten. Neem dan dit argument nog even mee: enkele decennia geleden was de islam in het openbare leven van Turkije nog verboden. Kijk wat er nu van terecht is gekomen....

matrixbluepill | 26-08-16 | 09:13

Maar goed ook dat Fatima een laken heeft aangetrokken. Gedverdemme.

simplie | 26-08-16 | 09:02

Iedereen moet de vrije keuze hebben om te dragen wat ze willen. Als iemand uit vrije wil een boerkini draagt, prima. Een duikpak mag tenslotte ook.

dr.andus | 26-08-16 | 08:59

Caption "ILLUSTRATIE - Een vrouw in boerkini en een meisje in bikini"

De scheiding kon alleen eerder in de titel gemaakt worden. Direct al lekker segregeren R. Koole. Werd u gesubsidieerd voor deze 'shoot'? En zo niet, mogen wij weten wie de financierende partij was?

LetTheSunshine | 26-08-16 | 08:43

Ik ben in mijn leven nog geen 1 niet-gefrustreerde moslima tegen gekomen. Ze worden allemaal te dik want dat is het enige in het leven dat ze nog hebben, vreten. Mooi 'vrijwiliig' leven hoor.

Stonecity | 26-08-16 | 08:37

Ik vind ze allebei wel leuk.....!
.
O daar ging het niet over........ nee mobiel en water gaan niet samen 🤔

NB-Stb | 26-08-16 | 08:32

Waarom zou je überhaupt in dat smerig grijs/bruin-ogende water willen voor je lol?

Jan Gordelroos | 26-08-16 | 08:15

De boerkini is zoiets achterlijks en smerig! De moslim fundamentalisten en de politiek correcten willen het doen voorkomen alsof het met recht op zelfbeschikking of vrijheid van godsdienst te maken heeft! Dat is gewoon lulkoek.

Dit is de werkelijke reden van het gehele gedoe met het dragen van de boerkini of de boerka: het op een sluikse manier hun moslim/sharia wetten invoeren!

Ziet of snapt niemand dat!?! Het gaat hier niet om 't recht op zelfbeschikking of vrijheid van godsdienst, maar om het op slinkse wijze invoeren van de sharia wetten.

De islam gebiedt elke moslim op dmv bedrog of misleiding de sharia in te voeren.

MRF2739 | 26-08-16 | 08:00

Batavi Magistralis 0150
Inderdaad. Het is een bepaalde manier van denken die ongeacht met welke argumenten je komt niet kan doorbreken.

Nehemia | 26-08-16 | 07:24

Voor sommige vrouwen is het bestaan van de boerkini een zegen.
Je moet er niet aan denken dat deze provocerende dikzak zich uitkleedt en in bikkeniks in je blikveld verschijnt.

mallekater | 26-08-16 | 07:10

-weggejorist-

Bram van Ojik | 26-08-16 | 03:40

Tegelijkertijd is dat ding een prachtige verkleding voor de carnaval.
Lekker warm ook voor de koude winterse carnavalsdagen.
De boerenkiel voor de vrouw.
De boerekini of beter boerinnekini.

klinkklaar | 26-08-16 | 02:35

@Nehemia 01:12
Prachtige tegel, maar doe geen moeite meer.. Schaaldier is zo overtuigd van zijn gelijk..
Iedereen met een andere mening, begrijpt het systeem niet, en zijn tegels niet, en citeert hem verkeerd. Moslima's in boerkini zijn zielig, en wij zijn racisten omdat wij de boerkini niet willen accepteren in onze maatschappij.. Zoiets.
Kom op! Wij weten allemaal dat die zogenaamde boerkini een provocatie is, en een dikke middelvinger naar onze seculiere maatschappij. Stapje voor Staoje....

Batavi Magistralis | 26-08-16 | 01:50

Best geyl zo'n natte burkini. Zijn er ook die een beetje doorschijnen? Of mag dat ook weer niet van die achterlijke doctrine?

Ravissant | 26-08-16 | 01:45

Die in de boerinnekini heeft wel lekkere dikke ballen.

klinkklaar | 26-08-16 | 01:40

Herstel - gelaagder.

Nehemia | 26-08-16 | 01:20

Schaaldier 008
Het is signaalpolitiek. Je geeft aan die moslima's het beeld af dat ze geknecht worden in hun vrijheid. Ze mogen van Hassan niet gaan zwemmen zonder zo een burkini. Het wordt tijd dat ze gaan inzien dat ze theocratisch geketend worden door een zeer vrouwonvriendelijke ideologie. Er moet een islamitische feminisering plaatsvinden. Vrouwen zijn in hun essentie wezens die graag flaneren, zich opmaken en met hun lange haren wapperen. Die hele uiterlijke plastische kermis van verfraaiing zit in de vrouw als soort besloten. Dat heel veel moslima's dermate geconditioneerd zijn dat ze dat ze dat wegdrukken ten faveure van deze ideologie is zeer kwalijk. Het probleem is dat ze zo misvormd in hun denken zijn, volkomen analoog aan de teksten van de Koran en de Hadith dat ze het normaal zijn gaan vinden.
.
Ik pleit er dan ook voor om alle religieuze symbolen enkel achter de voordeur en of in de kerk, synagoge en moskee toe te staan. We moeten die theocratische ketens niet gaan faciliteren. Daarnaast is het ook provocatief. Er gaat geen dag voorbij waar het islamitische aanslagen regent op aarde. Men wil niet in het dagelijkse straatbeeld geconfronteerd worden met deze kwaadaardige ideologie die het westen in essentie een kwaad hart toedraagt. Het is allemaal veel geslaagder dan het lijkt.

Nehemia | 26-08-16 | 01:12

Gelukkig mag ik van mijzelf, (ik laat mij niet dwingen door welk boek of welke religie dan ook) in een katoenen niemandalletje mijn boodschapjes halen. Ik heb geen vent (ter controle) voor mij lopen of achter mij aan. Woon niet in de nabijheid van een strand, maar wandel lekker in luchtig katoen met mijn hond door het park alhier.
Ik zie de zwarte gewaden, rondstrompelend op lelijke herenschoenen danwel plastic badslippers, zwetend en onwel riekend , en hoop dat deze kledij binnenkort verboden zal worden in Nederland vanwege vrouwonvriendelijk maar bovenal ongezond. Zowel fysiek als psychisch.

appelvink | 26-08-16 | 00:53

De fervente overtuigde moslim-vrouw-boerkini-dragers hoor je hier overigens niet. Zo van: het is gewoon lekkerder zwemmen qua stroomlijn en je hebt ook geen zonnebrandcreme nodig. De dametjes waar het over gaat zouden misschien gesteund moeten worden wegens moed, maar zitten kort daarna al weer met haar allah-kuisheidsgordel bij hun koran-baas. Wanneer ze echt lef zouden hebben..

pfew | 26-08-16 | 00:34

Door moslims worden we ano 2016 weer terug geworpen naar de jaren 50 toen was er onder druk van het geloof ook gescheiden zwemmen. Door de evolutie in west Europa zijn we onder het juk van het geloof uitgekomen maar worden nu weer 60 jaar terug geworpen in de tijd.

Pier_penspien | 26-08-16 | 00:31

@Schaaldier | 25-08-16 | 23:43
Nee. De gesneuvelden interesseren jou geen hol en mij wel.
*islam weg ermee*

Lewis Lewinsky | 26-08-16 | 00:23

Hmmm, los van het feit dat de foto's in scene zijn gezet, zou ik wel willen weten wat er onder die boerkini zit.

pfew | 26-08-16 | 00:22

Batavi Magistralis | 26-08-16 | 00:16
Formuleer^d dus

Batavi Magistralis | 26-08-16 | 00:20

@Schaaldier | 26-08-16 | 00:08
Maar waarom dan die verheven toon? U begrijpt het helemaal, maar als u commentaar krijgt kunnen die andere mensen niet begrijpend lezen?! Misschien formuleert u het zelf wel enigszins verkeerd allemaal..
Ook een prettige nacht trouwens.

Batavi Magistralis | 26-08-16 | 00:16

Nehemia | 25-08-16 | 23:55

Helemaal mee eens. Alleen kun je er ook een vraag tegenover zetten: Waarom zou je jezelf als maatschappij omlaag halen door dezelfde belachelijke dingen te gaan doen als degenen tegen wie je ageert....
Welterusten voor straks ;-)

Schaaldier | 26-08-16 | 00:16

Boerkinie met open kruis en ik vind het goed.

walking frits | 26-08-16 | 00:09

Vigil | 25-08-16 | 23:40

Nog maar eens, maar hierna stop ik er echt mee, want begrijpend lezen blijkt lang niet aan iedereen hier besteed. Oké de politie bepaalt niet, maar de politiek. Voor mijn part noem je het de staat. Uiteindelijk vallen zij daar allemaal onder. Diezelfde staat doet overigens wel zaken met IS, weet WikiLeaks te melden, maar dat is een klein detail en daar hadden we het niet over.
Het gaat mij niet om moslims maar om vrouwen. Ik wil juist niet zwichten voor die angst, en blaat dus ook niet zomaar wat na, maar probeer verder te denken wat veranderingen aan de vrijheid van meningsuiting e.d. in de toekomst voor consequenties kunnen hebben, als wij het prima vinden dat de staat zich met persoonlijke dingen zoals kledingkeuze begint te bemoeien. En ja, ik begrijp hun schrik vanwege de aanslag in Nice.
En ja, om bepaalde redenen heb ik eerder op PVV gestemd. Maar ik baal er van (en dat is mijn gevoel, wist niet dat gevoelens ook al ter discussie moeten staan) dat Wilders nu ook weer een gimmick van het gebeuren in Frankrijk maakt. Ik baal er van, omdat ik nu al weet dat alle media dat weer helemaal gaan uitspelen en hem als dom wegzetten.
Zo, nu heb ik het op zo'n 4 of 5 verschillende manieren toegelicht. Het willen begrijpen hangt van de lezer af. Ik ga er eens mee stoppen. Zelf probeer ik het altijd bij het topic te houden, maar ik mis hier vanavond nogal het begrijpend (willen) lezen, en heb het inmiddels wel gehad met degenen die er meteen iets persoonlijks van menen te moeten maken. Voor een goed gesprek, waarin we elkaar proberen te begrijpen, ben ik wel in. Lachen wel trouwens dat mensen half lezen en denken dat ze helemaal weten wie ze voor zich hebben. Slaap lekker!

Schaaldier | 26-08-16 | 00:08

Ja, nu kan het nog wel hé, een bikini, want de islam is nog in de minderheid, maar zodra de islam de overhand krijgt, dan begint het onderdrukken van dat naïeve bikini meisje, want dat mag nie van de islam hé, naïeve Westerlingen, kijk eens naar de islamitische landen, vrouwen en geen islamieten worden keihard onderdrukt, maar ach, als mensen erg dom zijn, dan verdienen ze ook niet beter.

Europa is een zinkend schip, want er leven in Europa veel te veel naïevelingen, dit i.c.m. het importeren van zoveel islam, dat gaat nooit goed komen, binnen 100 jaar is heel Europa het nieuwe Midden-Oosten, totale puinzooi.

Wonderful-Life | 26-08-16 | 00:07

Dat roze slabbetje dient om tijdelijk een stel knetterharde spenen te verhullen?

onemanorgy | 26-08-16 | 00:06

@deministerpresident
Haha, en dat is ook terecht! Zijn van die preutse gastjes die hun onderbroek aanhouden tijdens het douchen na het sporten. Ja, ja ook dat gedrag heeft te maken met een bepaalde ideologie.. Gewoon een zwemshort, en daarna in de blote kont douchen ;) Preuts gezeik van die millenials, ik ben gelukkig geboren in de 70er jaren, een gezondere tijd..

Batavi Magistralis | 26-08-16 | 00:01

Schaaldier 2323
Weet u wie het vernederen van vrouwen toelaat om uw comment te spiegelen? Dat is de islam waar de vrouw een minderwaardig wezen is. In Egypte is bijna elke vrouw genitaal verminkt. Miljoenen vrouwen zitten wereldwijd aan de islamketens vast, hun gevangenis is van katoen en ze aanschouwen het leven als ze al eventjes naar buiten mogen door een brievenbusspleet van stof. Nu moet ik erbij vertellen dat dat mij al de nodige poststukken heeft gekost, daar ik de islamitische pinguïns voor een mobiele brievenbus aanzag.
.
Wij moeten als Westen deze vrouwonderdrukking niet faciliteren. De correctie moet uit de islam zelf komen. Dat al die fatima's aan een theocratisch Stockholmsyndroom lijden doet daar niks van af.

Nehemia | 25-08-16 | 23:55

botbot | 25-08-16 | 23:46
Helemaal eens, al kom ik nooit op een strand.

Vigil | 25-08-16 | 23:50

Schaaldier | 25-08-16 | 23:36

Dit schreef ik al eerder in een andere topic
"Als ik aan het strand lig dan wil ik niet herinnert worden aan de ellende waarvoor de moslims verantwoordelijk zijn.
Ik wil genieten en niet denken aan de aanslagen die ze al gepleegd hebben."

botbot | 25-08-16 | 23:46

Lewis Lewinsky | 25-08-16 | 23:29

Hé, ik blijf niet bezig. Gewoon even begrijpend lezen, dan weet je dat mijn begrip voor de schrik aldaar juist wél over die 84 gesneuvelden in Nice gaat.

Schaaldier | 25-08-16 | 23:43

Schaaldier | 25-08-16 | 23:36
OK, maar wat is dan u mening betreft de links van mij 23.28, en de vraag van Lewis Lewinsky van 23.29.?? Hoe lang moeten wij nog tolerant zijn tegen intoleranten. Laat u geen zand in de ogen stooien, die vrouwen in boerkini zijn niet zielig, het is slechts pure provocatie, in hoever de staat is van islamisering in West-Europa.
5 jaar geleden nooit van gehoord.. Stapje voor stapje...

Batavi Magistralis | 25-08-16 | 23:43

Je kon erop wachten.
Islamitische burgemeester Londen is tegen een burkiniverbod.

http://nieuws.tpo.nl/2016/08/25/islamitische-burgemeester-londen-spreekt-zich-franse-burkiniverbod/

Nehemia | 25-08-16 | 23:42

Vigil | 25-08-16 | 23:40
thuishoort

Vigil | 25-08-16 | 23:42

Schaaldier | 25-08-16 | 23:23
Wat een kletskoek!
De politie bepaalt helemaal niet wat men wel of niet mag dragen. Dat heeft daar de politiek gedaan
en dat u een en ander vernederend vind voor die moslim dames is precies het effect/beleid/onderbuik van de emotionele chantage van de politiek hypercorrecte linksmens. Op die manier begin je namelijk jezelf al meteen over te geven aan een fascistische cultuur, die hier in principe helemaal niet thuis en waarmee je bovendien geen oog hebt voor de toekomst van onze kinderen en dus de leefbaarheid in dit land.

Vigil | 25-08-16 | 23:40

Batavi Magistralis | 25-08-16 | 23:10

Ik vermoed dat u niet begrijpt dat ik wil zeggen. Ik heb er juust een gloeiende hekel als mensen zichzelf in een slachtofferrol plaatsen, ongeacht wie die mensen zijn! Het gaat mij niet om moslims, maar om het feit dat er vrouwen worden vernederd. In Europa. Anno 2016. Door Europeanen. En iedereen juicht dat ineens toe. En ik baal daarvan en vind het dom. U legt mij woorden in de mond. Als u het dan toch persoonlijk maakt: Uw conclusie is van u en zegt niets over mij, noch over mijn gevoelens en mening.

Schaaldier | 25-08-16 | 23:36

In het kader van if you can't beat them, join them, zit ik ernstig te overwegen om een lijn hoofddoekjes en burqa:'s te ontwerpen met zeer kwetsende afbeeldingen van mohammed, Allah, maakte vrouwen, varkenskoppen etc. Te bestellen via de Large naast de metalshirts. Als iedereen daar nou in gaat lopen een tijdje, af en toe een moskee ermee bezoekt dan gaan die idioten zich vanzelf normaal kleden. Maak ze belachelijk.. Verbieden heeft nl geen zin.

deministerpresident | 25-08-16 | 23:33

@Schaaldier | 25-08-16 | 23:23
Niets over die 84 gesneuvelden in Nice?

Lewis Lewinsky | 25-08-16 | 23:29

Lewis Lewinsky | 25-08-16 | 23:00

Mijn eerste zin niet gelezen zeker? Afijn, nog maar eens in de herhaling dan.
Natuurlijk begrijp ik wat de achterliggende reden is, ze slaan alleen vanuit angst nu zo door dat ze die vrouwen echt vernederend behandelen. Ik zou zeggen, kijk anders nog eens goed naar de foto's.
Verder vraag ik me dus of mensen wel beseffen dat, als wij het prima vinden dat de politie bepaalt wat we wel en niet aan mogen, dit nog weleens uitgebreid kan gaan worden met andere verboden en geboden voor iedereen. Het lijkt mij gewoon niks om onze vrijheden en verworvenheden in te leveren in ruil voor (schijn)veiligheid, en het lijkt mij al helemaal niks om me door angst te laten leiden. Maar mijn grootste punt in deze is dat het vernederen van vrouwen ineens wordt toegejuicht. Dan ben je als westerse maatschappij compleet de weg kwijt, ondanks het begrip voor de schrik die er goed in zit daar.

Schaaldier | 25-08-16 | 23:23

Noordoost | 25-08-16 | 21:57
Off topic maar helemaal waar. Die fotograaf moet zich schamen.

Daisy Cutter | 25-08-16 | 23:18

Heerlijk die keuzevrijheid! Ze kon kiezen: boerkini, thuisblijven of eerwraak.

LieberLiber | 25-08-16 | 23:14

@Schaaldier | 25-08-16 | 22:47
U ziet het helemaal verkeerd, staat U er wel eens bij stil hoeveel jonge meisjes lastiggevallen, aangerand, en zelfs verkracht worden in zwembaden, plassen, rivieren en aan de kust door islamitische kerels JUIST, omdat zij de voor onze cultuur normale en hygiënische badkleding dragen!? U draait de feiten om, en plaatst de islamieten wederom in de eeuwige slachtofferrol. Bovendien heeft Geert Wilders groot gelijk, en het volste recht om tegen deze provocaties te ageren.

Batavi Magistralis | 25-08-16 | 23:10

En waarom hep alleen die bikini een zonnebril?

Mata Hari | 25-08-16 | 23:04

Maar over Zwarte Piet hoor ik niemand meer? Het is al septembert, horrr.

Mata Hari | 25-08-16 | 23:04

Foto's zijn fake maar wat is nu het doel van de foto's?
Ik blijf de burkini een openlijk vertoon van onderdrukking vinden dus dat beeld verandert niet. Zandmeisje bij Pauw vertelde het afgelopen dinsdag wel duidelijk "als je gelooft in allah kleed je je daar ook naar..." maw als je niet in die middeleeuwse klederdracht wilt lopen hoor je niet bij de club en ligt een eerwraakje om de hoek... Wat mij betreft verbieden die burkini

Edgecrusher | 25-08-16 | 23:02

@Schaaldier | 25-08-16 | 22:47
Kwartje niet gevallen? Het boerkiniverbod werd in Nice ingesteld nadat een moslim daar 84 mensen vermoordde om te laten zien hoe geweldig de islam is.

Het boerkiniverbod is niets anders als respect voor de gesneuvelden.

Lewis Lewinsky | 25-08-16 | 23:00

Blijkbaar werkt zo'n boerkini afstotend, want ik zie op de foto's geen opgefokte mocro's die hun handen niet kunnen thuishouden. Daar heeft het blanke meisje dan weer voordeel aan.

Zupschufter | 25-08-16 | 22:57

-weggejorist-

Nehemia | 25-08-16 | 22:56

En naar de wintersport gaat ze zeker in haar nakie....

potloodvent | 25-08-16 | 22:55

Bikinimeisje zou ik zeker doen, maar dan moet ik niet naar die trol in dat pinguïnpak kijken, want dan krijg ik stijlicoontje niet meer omhoog.

Stijlicoon | 25-08-16 | 22:52

Ik begrijp best dat de Fransen voorzichtig zijn, maar ze slaan nu volkomen door. Als je die foto's hebt gezien, weet je dat het vernederend en vrouwonterend is, hoe de politie het aanpakt. Los van politieke voorkeur alhier, vind ik het dom dat er blijkbaar hier ook mensen zijn die willen dat we onze vrijheden opofferen, alleen uit angst. Of denken mensen serieus dat het bij alleen een boerkiniverbod zal blijven? Als een vrouw in een boerkini wil rondlopen op het strand, moet dat kunnen. Er lopen ook mensen aan zee met shirts aan tegen het verbranden en, zeker mannen, met van die kniebroeken waarin ze gaan zwemmen. Moeten die ook uit? Natuurlijk niet. Als het over hygiëne gaat, is een boerkini volgens sommigen wel vies, maar zo'n lange zwembroek die jongens en mannen de hele dag aanhebben, ook over straat, is dan wel lekker fris? Ik heb voor vandaag wel weer genoeg onzin gelezen. Baal er trouwens ook goed van dat Geert Wilders, die mijn stem weleens heeft gekregen, hier ook weer een gimmick van maakt. Ik weet in elk geval dat ik niet geassocieerd wil worden met een partij die het vernederen van vrouwen toejuicht. Benieuwd of ie daar wel bij stilgestaan heeft...

Schaaldier | 25-08-16 | 22:47

-weggejorist-

rattenvanger XL | 25-08-16 | 22:46

Brrr zo'n ding aan en dan met een natte boerkini het strand op en dan vol met zand zitten. Nou ik geef het je te doen. Nee gewoon zo al dat zand dat je reet flost is al niks maar dit lijkt mij een crime.Wel fijn dat een dagje strand je nu het typische turkije vakantie gevoel geeft. O wacht daar hebben ze dan weer geen boerkini aan maar hier wel. Maar ja daar is het zuipen dan ook weer inbegrepen van alcoholische drank ,zoveel je eilt en hier niet. Raar maar iets zegt mij toch weer dat er iets niet klopt? Tsja dat ze hier schijnbaar ineens hun vrome moslim zijn moeten uitdragen. Ik zeg stelletje wauzen. Had dan de badmutshoofdoek uitgevonden. Had toch een stuk makkelijker geweest.

tweetybird | 25-08-16 | 22:41

@ Jan Boule | 25-08-16 | 20:32
Erg goeie tegel van u +1 scherp gezien, het gaat inderdaad inderdaad niet om de belachelijke en lachwekkende daad om met al die vuile lappen in onze Noordzee te baden. Het gaat dieper, een test hoever ze kunnen provoceren en testen wat wij al toe staan qua islamisering. Ik zeg per direct verbieden deze provocaties, en voor straf een bikini aan. Als ik een pinguïn wil zien in zijn natuurlijke habitat, kijk ik wel naar de BBC.
* David Attenborough stem opzet *

Batavi Magistralis | 25-08-16 | 22:37

Het is wel duidelijk waarom de Moslim man zijn vrouw in boerkini meeneemt naar het westerse strand. Lekker naar al die bloedmooie chicks gluren. En z'n eigen vrouw maar zweten.

redje70 | 25-08-16 | 22:34

Hoezo in scène gezet? Hoe kom je daar nou bij? Interessante waan. Uitzondering. Wat je mensen kunt laten zeggen... Populistisch, Xenofoob, Fascistisch.

Orakel1958 | 25-08-16 | 22:32

@ProAsfalt | 25-08-16 | 21:35

Die gaat toch overal naar toe in een rolstoel?
Dan zal ze daarmee ook wel de zee inrijden?

Pieter V | 25-08-16 | 22:27

Zolang er vrouwen worden lastig gevallen, verkracht, mishandeld of opgesloten omdat ze GEEN Burka of wat voor een bedekking dan ook dragen over de hele wereld.
heeft dit dus TOTAAL niks te maken met vrijheid.
.
Gewoon integreren... kunnen miljoenen anderen ook
.
www.youtube.com/watch?v=sK2EcPpTaFo
.
www.dailymail.co.uk/news/article-32007...
.
Dit is wat die linkse gasten willen:
.
conservativepost.com/graphic-muslim-mo...
.

Dit is vrijheid...
.
www.dailymail.co.uk/news/article-37239...

www.dailymail.co.uk/news/article-31129...
.
www.dailymotion.com/video/x2m9vks
Waar zijn hier de niet extreme moslims zonder Burka ?

Trouwens de naam burkini slaat nergens op ik noem zulke poncho's Badburkas als ik kini hoor denk ik aan een mooie bikini en dat zie ik niet in de pakken.

Rene046 | 25-08-16 | 22:23

-weggejorist-

Snap_het_ook_niet | 25-08-16 | 22:20

Waarom heeft dat mens op twee foto's ook een hijab aan. En hoeveel heeft ze gekregen voor die fotoshoot.

Snap_het_ook_niet | 25-08-16 | 22:19

@Sovy: "hopeloos middeleeuws de boerkini."

Nee, eerder victoriaans..
In de Middeleeuwen waren ze helemaal niet preuts, integendeel.
In de Middeleeuwen gingen mannen en vrouwen samen in openbare badgelegenheden. Preutsheid was ver te zoeken.
Dus de moslims kunnen wat dat betreft een voorbeeld nemen aan die mensen uit de Middeleeuwen.

Alucard | 25-08-16 | 22:19

Supermuis | 25-08-16 | 20:47
Jij draait het om. Door invoering van de boerkini lopen dadelijk ook ongelovige vrouwen in dat vod omdat ze anders verkracht worden. Als je vroeger geen Ellese of Nike droeg was je een sukkel. Alleen dit is nu met een religieus sausje.

Smart-dumbass | 25-08-16 | 22:14

@cornablower LOL :)

Pompenkoning | 25-08-16 | 22:12

Zijn er eigenlijk al speciale clubs voor mensen met een Burkini fetish..

Gewoon even een gedachtespinsel. Als genoeg mensen de Burkini botergeil gaan vinden, dan komen de vetrollen de de behaarde benen vanzelf wel te voorschijn.

Rommelende Onderbuik | 25-08-16 | 22:10

Dat vrouwen zich zo laten vernederen door zich zo in te laten pakken. Letterlijk én figuurlijk..

broodjemetkaas | 25-08-16 | 22:07

Tjonge.. wat een propagandafoto. Mag ik iedereen er aan herinneren dat het experiment met (extremistische) moslims al in de jaren 60 in afghanistan en iran heeft plaatsgevonden (destijds zeer liberale landen, vrouwen met korte rokjes, stemrecht etc). We weten allemaal hoe dit "experiment" is afgelopen. Blijkbaar wil links het experiment hier opnieuw uitvoeren.

niemandindestad | 25-08-16 | 22:02

Wat ziet die in dan pinguinpak er uit als een slet.

Ronnie uit Helmond | 25-08-16 | 21:58

laatste foto: de afkeurende blik en lichaamshouding van de opblaasvogel richting mamaloe in haar pak spreekt ook boekdelen.

fram | 25-08-16 | 21:57

wat een lelijke scheve foto's. Die fotograaf heeft zich er met een Jantje van Leiden vanaf gemaakt..

Noordoost | 25-08-16 | 21:57

Mooi in scene gezet. Integratie op deze manier kan dus heel mooi zijn.

Mannes | 25-08-16 | 21:54

Moet omgekeerd zijn dus *en in*

Wembeka | 25-08-16 | 21:52

Dacht eerst vluchtelingen ruil is begonnen , gelukszoeker komt uit zee in en ruil moet een blanke de zee terug in -)

Wembeka | 25-08-16 | 21:50

-weggejorist-

kakkerlakgod | 25-08-16 | 21:41

Ik vraag mij telkens af heren politici: wat voor land willen we nu eigenlijk zijn? Ik dacht toch zo seculier mogelijk?
Kerk en staat moeten gescheiden zijn, evenals politiek en religie, maar waarom doen we (natuurlijk niet de reaguurders onder ons) steeds verdere concessies aan onze manier van leven en wordt islamisering oogluikend toegestaan? Ik hoop dat Greet een verbod op de boerkini ook in zijn partijprogramma zet. Nog een reden om op hem te stemmen. Ik trek dat haat-geloof echt niet meer. Ga alsjeblieft allemaal weg en ga naar een zandbak waar je kunt leven volgens de regels van jullie doodscultus.

Mr.Robot777 | 25-08-16 | 21:40

Een boerkini met deze temperaturen?
Ik zit in mijn blote r**t achter mijn computer en het zweet loopt nog steeds van mijn rug af.
necrosis | 25-08-16 | 19:03

Gelukkig zit je achter je computer.... maar snap je boerkini-punt.

Mottige Dorus | 25-08-16 | 21:39

God ik ben dat oeverloze gelul over wel / niet vrijwillig zo strontzat. Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om de onwil om te integreren. Geniale vondst eigenlijk van die burgemeester van Nice. Die stelde gewoon dat het openlijk sympathiseren is met een ideologie waarmee de republiek in oorlog is. Mooi. Allons enfants de la patrie!

Gen. Maximus | 25-08-16 | 21:37

De belangrijkste vraag is ondertussen, hoe gaat Jetta Klijnsma (PvdA) het strand op. In bikini of boerkini?

ProAsfalt | 25-08-16 | 21:35

Ashtrey | 25-08-16 | 20:58
Pas op voor dat elftal vol nep-Nijmegenaren hè, die gaan jullie allemaal de moeder voetballen. ;)

Jackanders | 25-08-16 | 21:34

@FrankVeer | 25-08-16 | 19:44
Voor je zwemdiploma moet je met kleren aan kunnen zwemmen in geval van nood.
Als jij een klapband krijgt en je schiet met je auto een sloot in, zit je waarschijnlijk ook niet in je speedo achter het stuur.

necrosis | 25-08-16 | 19:54

Ik snap waarom je voor je zwemdiploma met kleren aan moet kunnen zwemmen, het ging mij puur om het gevoel dat ik me nog kan herinneren van kleffe, natte kleding om je lijf die elke beweging hinderde. Kan me niet voorstellen dat een boerkini beter aanvoelt.

FrankVeer | 25-08-16 | 21:26

Ze dragen de hoofddoek geheel vrijwillig net als de boerkini omdat het MOET van de profeet.
Zouden ze het niet vrijwillig doen kunnen ze de rest van hun leven in een blijf van mijn huis slijten.

botbot | 25-08-16 | 21:26

-weggejorist-

Smart-dumbass | 25-08-16 | 21:25

Ha the Jackdawn maakt een grapje. Geinig toch! Of niet dan?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 25-08-16 | 21:23

@the Jackdawn | 25-08-16 | 21:15
Beetje het postuur en beharingsdichtheid van de Turkse kabouters Plop. Inderdaad, kraak noch smaak.

Slogra | 25-08-16 | 21:22

hopeloos middeleeuws de boerkini.

Sovy | 25-08-16 | 21:14

@ Ashtrey | 25-08-16 | 20:58

Teletekst 819?

Niet de huid verkopen voordat de beer geschoten is hè!!!!😉

Taxi!! | 25-08-16 | 21:08

Kijk haar is goed geïntegreerd zijn. Iedereen mag zijn of haar geloof uiten, maar ik zou er toch van spougen als ik in hoogzomer met een jurk het water in moet...

rhov-ion | 25-08-16 | 21:08

Met een boerkini de zilte zee induiken of het liefdesspel bedrijven met een rubber, zonder is toch veel lekkerder!

BadLieutenant | 25-08-16 | 21:06

-weggejorist-

Taxi!! | 25-08-16 | 21:05

Op foto twee zien we de nieuwste strandmode: de bef-boerkini.

Gravin v Kippenbouth | 25-08-16 | 21:01

Ik zou ze alle drie doen.

kzegje | 25-08-16 | 21:01

Supermuis | 25-08-16 | 20:47
Dat meent u toch niet. De moslims hier te lande en ook elders zijn steeds beter opgeleid maar tevens steeds radicaler. Dus informatie helpt niet. En ook drastischer maatregelen zoals in de Sovjet Unie hielpen niet om mensen tot de gewenste denkrichting te brengen. Bovendien zien we dat draconische straffen zoals in Arabië mensen ook niet op locale rechte pad houdt.
U laat u zelf toch ook niet ompraten over zaken die voor u essentieel zijn, al was het maar omdat u tot de grote meerderheid kunt behoren die zijn ouders niet wil kwetsen?

Ci Ty33 | 25-08-16 | 21:00

Jackanders | 25-08-16 | 20:31 :) Sjek!
Idem hier. Maar ik probeer wel dagelijks nog een stukje mee te lezen hoor, old habits right?
Maar het is toch anders geworden, of misschien is het juist hetzelfde gebleven en veranderen de particitoffepeerders.
Hoop dat alles goed gaat, met mij top, verder natuurlijk: Teletekst 819! Dan weet jij genoeg. Cheers.

Ashtrey | 25-08-16 | 20:58

Laat die pinguïns gezellig thuisblijven zoals die wijven in Amsterdam.

Banana008 | 25-08-16 | 20:57

Zelfs het simpele effect van water op je blote huid is de arme moslima's niet gegund. En toch maar die ellende blijven verdedigen "het is mijn keuze, huil huil". Flikker toch een eind op, je hebt een mentale afwijking als je dit serieus gaat verdedigen. De ziekte die langzaam door ettert in de breinen van die mensen. En vervolgens zichzelf superieur achten omdat ze toch zo vroom zijn en hun god dienen. Met als gevolg dat de afkeer naar de westerse vrije mensen nog groter wordt. De combinatie van godsvrees in een samenleving waar het gros je daarvoor uitlacht slaat om in een verdere vervreemding en haat. Het is wachten op de volgende aanslag. In en in triest is het. Kutzooi gvd.

Durotar | 25-08-16 | 20:55

Er is een groot verschil tussen het principieel oneens zijn met het feit dat vrouwen zich genoodzaakt voelen hun lichaam te bedekken (met een hoofddoek, boerkini, of wat dan ook) omdat hun religie/cultuur dat van hen eist en een voorstander zijn van het dwingen van vrouwen zich te ontkleden op het strand.

Als we als maatschappij emancipatie en integratie willen aanmoedigen zullen we moeten investeren in educatie en andere methoden om vrouwen optimaal te laten deelnemen aan de maatschappij. Het verbieden van een kledingstuk als de boerkini zal alleen maar averechts werken. Ik had gehoopt dat de tijden dat mannelijke agenten vrouwen vertellen wat ze wel of niet mogen dragen voorbij waren.

Supermuis | 25-08-16 | 20:47

Geyl!

matatwork | 25-08-16 | 20:47

Iemand bekend met het vitamine D tekort (rachitis) bij onze gesluierde medemens? Dacht ik wel. Maar dat is weer typisch islam: achterlijk zijn op andermans kosten.

Alleen dit is al een valide argument om dat kreng af te schaffen: beter voor je gezondheid!

mrXL | 25-08-16 | 20:44

Vroeger gebruikten we de uitdrukking "Blote tietenweer" voor de huidige temperaturen. Met de invoering van de boerkini is deze uitdrukking ter ziele gegaan...

Brulboei_61SB | 25-08-16 | 20:44

Wel een hele garderobe bij zich.

Plakbakbloedworst | 25-08-16 | 20:41

Hmm.. de meningen zijn verdeeld:
Islam takes complete care of the Muslim woman and preserves her modesty, conceals her and keeps her away from places of fitnah (temptation).

Islam enjoins women to stay at home and not go out unnecessarily, so as to preserve their chastity, maintain their dignity and protect them from all evil.

Muslim women going out to public centres and swimming pools is something that is emphatically forbidden, because it involves a number of evils and negative consequences.

Is dit nog nieuws? | 25-08-16 | 20:38

Ondertussen zijn er sinds september vorig jaar 60 kindbruidjes vanuit Syrië aangekomen in Ter Apel, die regelmatig aan stukken worden getrokken door een ranzige pedofiel. Als je een discussie wilt aangaan over keuzevrijheid van vrouwen binnen de islam, bekommer je dan eens over deze arme meiden, i.p.v. dat oeverloze geleuter over een lapje stof.

Borrelende Boris | 25-08-16 | 20:35

En weer een moslim piket paal in onze tolerante samemleving geplaatst.
Het sluipt er al jarenlang,via slinkse wijze in.
Let gvd toch een keer op!

De Profundus | 25-08-16 | 20:34

Is zwemmen voor vrouwen uberhaupt wel toegestaan volgens de religie van de Burqua dragers? Want vermaak enzo...
Allah the Almighty commands:
“Tell the believing men to reduce some of their looks and cover their private parts, because that is purer for them. Verily, Allah is All-Aware of what they are trying to do. Tell the believing women to reduce some of their looks and cover their private parts. Tell them not to uncover their private parts except what is naturally seen.” (The Light 24:30-31)

Aha, burka hoeft dus niet... Aandachts hoer dus...

Is dit nog nieuws? | 25-08-16 | 20:33

hmmm ik denk dat ik meer problemen heb met de personen die er zrlf voor kiezen om zo een ding te dragen dat zijn de mensen die zich bewust willen onderscheiden!

marrretje | 25-08-16 | 20:32

waarom ga je naar het strand ? Onder andere om je huid te laten genieten van het zilte water en de zon ( vitamine D).
Deze gewoonte kennen we sinds de 19e eeuw .Van de Oostzeekust ( Frau Merkel zelfs in Eva's kostuum) tot aan de Côte d'Azur. Met de voortschrijdende expansie dankzij o.a. diezelfde Frau Merkel van onze van de islam vindt ook het aftasten plaats ( probing) van onze samenleving.Hoever kunnen we gaan met het tarten van de Europese burger ? Luchtige en hygiënische badkleding maakt deel uit van onze gewoontes , zijn specifiek voor onze cultuur. De burkini is de appendix van iets gigantisch , namelijk de islam in de startblokken staand om via provocatie verder wortel te schieten. Nog meer toegeven aan de islam is het opgeven van onze cultuur daar doen onnozele melkmuilen van de PVDA en haar spreekbuizen VARA en JOOP niets aan af. In Frankrijk is men verder dan hier en heeft men het over
"costumes contre coutumes", ofwel de burkini als wapen tegen onze gewoonten ofwel onze verworvenheden. Laat de trutjes van de Jonge Socialisten een paar middagen luiers vervangen in de snikhete bejaardentehuizen dan winnen ze tenminste nog enig respect terug.

Jan Boule | 25-08-16 | 20:32

@@Cuyahoga | 25-08-16 | 19:05
De burgemeester van Londen heeft net verklaard dat in zijn stad geen voorschriften voor zwemkleding zullen worden uitgevaardigd: "iedereen mag hier aantrekken wat hij/zij wil". Dat is dus de stad waar reclames met schaars geklede dames niet meer mogen wegens aanstoot. En dat in Marokko in veel zwembaden deze boerkini's verboden zijn om hygiënische redenen is hem kennelijk onbekend.Om welke reden dan ook: verboden is verboden. Als ik met alleen een condoom om ga zwemmen word ik ook uit het water gehaald; en dat is toch echt behoorlijk hygiënisch.

Synecdoche | 25-08-16 | 20:32

Ashtrey | 25-08-16 | 19:29
Ik dacht dat je met de noorderzon vertrokken was hier.
Goed om je weer eens aan de bel te zien trekken.
Kan ook aan mij liggen hoor, ben niet meer zo vaak in de gelegenheid alles te volgen.

Jackanders | 25-08-16 | 20:31

Met een burkini te dicht bij een zandbak en weg is mevrouw, dankzij een muistroom.

Bert-Bus | 25-08-16 | 20:31

Beide dames zijn strafbaar. En heeft het ANP dat uitgelokt? Waar blijven de BOA's? Het is verboden om zich met een drijvend voorwerp in zee te begeven. www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=het+is+ve...

Ci Ty33 | 25-08-16 | 20:28

Het wordt wel een gedoe om die twee lesbische meiden met roze Geenstijlzwaan van een flat te gooien. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Medianix | 25-08-16 | 20:27

Wel een hoog Sesamstraat-gehalte met die rose Pino.

Bert-Bus | 25-08-16 | 20:25

@Botte Hork | 25-08-16 | 20:15
Waarom stenigen?
In zo'n bikini krijgt die jongedame een lekker kleurtje en kunnen de gutmenschen niet meer zeiken over de 'witte mens'.
Ik ben ooit naar het zuiden van Portugal op vakantie geweest, rond de 40 graden.
Toen ik thuiskwam dacht mijn moeder dat ik een buitenlander was, zo 'getint' was ik....

necrosis | 25-08-16 | 20:24

Dobbersmurfin deelt halalzwaan met ongelovige.
Vindt allah dat eigenlijk wel goed?

Gravin v Kippenbouth | 25-08-16 | 20:24

Waarom gekleed het water ingaan? Pis gewoon in je broek en je hebt het zelfde gevoel.

Blonde Nel | 25-08-16 | 20:23

Er is al veel te veel aandacht aan die boerkiniongein besteed.

Thomas333 | 25-08-16 | 20:21

Ik kan me er maar niet aan ergeren, sorry. Ik heb het geprobeerd, maar er zijn ergere dingen gaande.

Donkersloot | 25-08-16 | 20:19

Echt maar 2x het woord "fap" in de hele commentsectie tot dusver?
Ik ben zwaar teleurgesteld in jullie. Ik zal wel ff compenseren dan:
Oeeeeeh, check die natte kleren dan aan haar voluptieuze lichaam plakken! Fap fap fap fap fap.
Fap.

Vredige libertariër | 25-08-16 | 20:18

Ik zou 'r doen. Het lijkt me heerlijk dat kuise gewaad van haar af te rukken en er vol in te gaan.

McMarx | 25-08-16 | 20:17

@070 | 25-08-16 | 20:07
Ik moet nog eten, maar heb nu geen trek meer
Bedankt hè.....

necrosis | 25-08-16 | 20:17

Waarom moet ons zogenaamd duidelijk worden gemaakt dat burkini's heus wel OK zijn? En welke rol speelt de Publieke Omroep hierin? Ja dat zijn best wel domme vragen. Ik weet het.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 25-08-16 | 20:16

@McMarx | 25-08-16 | 20:14
@mezelf: oeps, verkeerde topic

McMarx | 25-08-16 | 20:15

Joehoe dit kan gewoon echt niet. Wil iemand zo vriendelijk zijn die blonde hoer ter dood te stenigen? Dit is zéér aanstootgevend voor onze -mentaal-uitgedaagde- moslim gemeenschap. Beetje repsect graag ja?! Alvast bedankt.

Botte Hork | 25-08-16 | 20:15

Die las ik vroeg in de ochtend en dacht dat het wel het openingstopic zou zijn op GS.
LOL; Het oefenen van zuippartijen, cliëntelisme, handjeklap en het volk in de bek schijten tot erfgoed proberen te maken.

McMarx | 25-08-16 | 20:14

foto's van twee acteurs voor een documentaire of zo

protonplof | 25-08-16 | 20:13

Wil iemand Joop eens vragen waarom het volgens de linkse kerk een goed recht is om uit vrije wil dagelijks een slavenuniform aan te trekken maar het op 5 december uit den boze is om uit vrije wil slechts 1 dag voor slaaf te spelen ?

A.S. Perien | 25-08-16 | 20:12

1. Het water is te bruin/groen
2. Ik ziet geen tepels
3. Is die lucht wel ekt - CGI

Concluedo: vanuit ergens in een kelderbox gemaakt

Centauri3 | 25-08-16 | 20:12

-weggejorist-

Lentehaas | 25-08-16 | 20:12

Dit is exact de situatie, zoals die in Libanon is. Helaas kennen de meeste Nederlanders dat niet.
Jullie hebben geeen flauw benul van de verhoudingen in het Midden-Oosten.

Lentehaas | 25-08-16 | 20:12

Sans Comique | 25-08-16 | 19:24

Ik word er gewoon misselijk van. Vooral die IS prijslijst. Ongelooflijk inhumaan die honden.

Tuborg øl | 25-08-16 | 20:11

Deze twee zijn vast beste vriendinnen en helemaal niet gevraagd om voor de reportage even te doen alsof ze ooit met elkaar zouden omgaan.

zwarte_weduwe | 25-08-16 | 20:11

En die islamitische rukkertjes maar fappen op al die half blote blonde sletjes terwijl hun wijf in een voortent zonder stokken loopt.

Balletje Mayo | 25-08-16 | 20:10

De schaduw op foto no.1 doet vermoeden dat de foto heel vroeg in de ochtend genomen is.
*voor 8:00h*

Obstiopaat | 25-08-16 | 20:10

Volgend topic: Hitler op surfplank.

compitaal | 25-08-16 | 20:07

Ga er maar van uit dat onder die vodden nog eens 3 tot 4 onderbroeken zitten. Het is een broeierige massa daaronder. Moet er niet aan denken. Wordt er onpasselijk van. Blijf bij het zwemmen er ver vandaan.

070 | 25-08-16 | 20:07

@Menno Splijtzwam | 25-08-16 | 19:58
Eigenlijk wel, dus volgende keer verplicht zwarte sokken aantrekken onder die boerkini, anders gaat een enkele reaguurder raar doen:
Zie @Comablower | 25-08-16 | 19:08
Dit warme weer doet vreemde dingen met reaguurders.....
*koelelementen in nek leggen doet*

necrosis | 25-08-16 | 20:07

Man man man, totaal niet in scene gezet. Wat willen ze daarmee nou bereiken, behalve dan een open publiekelijk debat saboteren door een vals idealistisch beeld neer te zetten van de werkelijkheid.

XaleX_2 | 25-08-16 | 20:06

Ik zou haar doen. Die blonde. Dus.

Montgomery Burns | 25-08-16 | 20:06

Komt er toch weer een liedje boven borrelen uit mijn jeugd in Rotterdam,
Turrekie augurruhkkie. Met een broekie en een jurrekkie.

Woest werden ze dan, maar ja, rooie tegen mij roepen moest kunnen.

opruimen | 25-08-16 | 20:05

Dat dient dus om aandacht van mannen af te weren zeggen ze. Dus wanneer wij allemaal nadrukkelijk naar die boerkini gaan staren, komt ze dan daarna met een volledige bungalowtent naar het strand?

Jan, Leiden | 25-08-16 | 20:05

Is dat nou een opblaasbaar varken?

FCDenBosch | 25-08-16 | 20:03

OffTopic ...
Maar indirect heul OnTopic

Google es The Mandela Project of Cern and the Great Deception.

Maar het heb nix met de ideologie van the Djinn te maken heur.

Centauri3 | 25-08-16 | 20:03

@Threesixty | 25-08-16 | 19:30
Haha LOL inderdaad.
Wat een zomer-komkommer is die hele boerkini discussie trouwens.
Verbod gaat er nooit komen op onze stranden en dat is maar goed ook.
Verder lagaan, lekker belangrijk en over 3 weken is het toch geen strandweer meer.

Berbaar | 25-08-16 | 20:01

-weggejorist-

ag-kansloos | 25-08-16 | 20:00

@Lupuslupus | 25-08-16 | 19:54
Misschien zitten er wel speciale drijfkussentjes in die boerkini, of ze hebben gewoon een dikke reet, dat kan ook.
Anyway, een dikke reet = vet, en vet blijft drijven.

necrosis | 25-08-16 | 20:00

Ja dit zie je op elke straathoek, van die gemengde vriendinnen clubjes van westerse dames in sexy kledij met hun burka-bff's.
De spontane interactie spat er dan ook van af bij de beide dames.
Overigens respect voor de ondernemerszin van fotografe Roos, want deze foto gaat desondanks/dankzij het hoge propaganda gehalte gretig aftrek vinden bij de deug-media.

Harry Turtle | 25-08-16 | 20:00

Ik zie blote voeten onder die tent. Is dat niet haram?

Menno Splijtzwam | 25-08-16 | 19:58

Wat ik me nu echt afvraag: douchen die vodwijven nu ook met burkini aan en gebruiken ze dan waspoeder ipv zeep en shampo?

Bert-Bus | 25-08-16 | 19:56

@basweetutwel | 25-08-16 | 19:18
Omdat exoten altijd van die wijze en verheven wereldburgers zijn, vooral als ze geen skin showen. Blanke Nietzsche en Goethe zijn er niets bij.
En ze koken ook altijd lekkerder.

Slogra | 25-08-16 | 19:55

@supah | 25-08-16 | 19:27
'dat betekent dat het net zo goed gesceneerd kan zijn.'

Niet zo argwanend man!

keestelpro | 25-08-16 | 19:55

@FrankVeer | 25-08-16 | 19:44
Voor je zwemdiploma moet je met kleren aan kunnen zwemmen in geval van nood.
Als jij een klapband krijgt en je schiet met je auto een sloot in, zit je waarschijnlijk ook niet in je speedo achter het stuur.
Behalve dan met deze belachelijke temperaturen.
Van mij mag de temperatuur omlaag naar 15.
*blij is dat de minkudo's zijn afgeschaft*

necrosis | 25-08-16 | 19:54

Kan me niet voorstellen dat je met een boerkini ook echt (goed) kunt zwemmen.
FrankVeer | 25-08-16 | 19:44
.
Ze kunnen niet eens zwemmen.

Lupuslupus | 25-08-16 | 19:54

TheBurnerMan | 25-08-16 | 19:48
Zoals u het schrijft, lijkt het wel plofkip vs. scharrelding.

Rommelende Onderbuik | 25-08-16 | 19:52

-weggejorist-

keestelpro | 25-08-16 | 19:52

Ik stel voor de Burkini op te spicen, door hem te stone-washen en net naast erogene zone's van scheuren te voorzien.

Maar goed, als ik fashion designer had willen worden, was ik niet met mw. Onderbuik getrouwd.

Rommelende Onderbuik | 25-08-16 | 19:50

Een religieuze broedmachine vs. een dame die kiest om een bikini te dragen en kiest om kinderen te verwekken.

TheBurnerMan | 25-08-16 | 19:48

Lachen hoe de linkse kerk hier op gaat reageren.
[email protected] | 25-08-16 | 19:32
.
Prachtig! Nu ga ik met NOG meer plezier op de PVV stemmen.

Lupuslupus | 25-08-16 | 19:47

Waar komt overigens het idee van zo'n moslima vandaan dat ik ook maar een fractie van een moment met begeerlijke ogen naar haar zou kijken? Al zou ze wijdgespreid voor me liggen. Behoorlijk aanmatigend allemaal.

Rest In Privacy | 25-08-16 | 19:47

@Sans Comique | 25-08-16 | 19:16
Sterk

keestelpro | 25-08-16 | 19:46

Ach, die foto's! Kijk nou toch hoe autentiek. En zo spontaan toevallig gespot op een strand in Scheveningen.

Kijk beste mensen, dat is dus realiteit. Deze foto toont wat we gelukkig dagelijks ook in het echt zien.

Ondanks die vermaledijde NPO die ons wil doen geloven dat er ook wel eens wat kleine probleempjes zijn met de immigratie, integratie en assimilatie van Nieuwe Nederlanders.

Chiant | 25-08-16 | 19:46

@Threesixty | 25-08-16 | 19:30
Surfpakken zijn bedoeld om je warm te houden als de temperatuur flink lager ligt dan nu en niet als religieus statement.
Ik kan me niet voorstellen dat een surfer op dit moment een surfpak aantrekt.
Je vergelijkt appels met bananen....

necrosis | 25-08-16 | 19:46

In alle toonaarden ageren tegen de dracht van de boerkini is onmachtig krokodillentranen huilen, geneuzel in de marge. Had u dan 10 jaar geleden eens verdiept in de koran of een boekje van Hans Jansen uitgelezen. Het zijn paarse krokodillentranen want uitvoerbare oplossingen om de ideologie waar dit alles uit voorkomt in te perken worden niet gegeven. Wat de ongemakkelijke vraag oproept of islamisering überhaupt tegen te houden is. Het spel op het wereldtoneel gaat zijn eigen ongecontroleerde, wellicht gepredestineerde gang, totaal los van wat door de spelers en leiders wordt geroepen. Als in een ziek lichaam.

A.S. Perien | 25-08-16 | 19:45

Drie maal raden naar wie moslim mannen liever kijken. Stelletje achterlijken dus.

Rheia | 25-08-16 | 19:44

Hoewel nu zo'n 40 jaar (of meer?) geleden dat ik met kleren aan heb gezwommen voor m'n zwemdiploma, kan ik me nog herinneren dat dat een buitengewoon onplezierige ervaring was. Ondanks het feit dat je natuurlijk zo licht mogelijk gekleed ging (t-shirt en broek, schoenen of sandalen weet ik niet meer), was het een lastige bedoening en absoluut niet iets dat je voor je lol ging doen. Kan me niet voorstellen dat je met een boerkini ook echt (goed) kunt zwemmen.

FrankVeer | 25-08-16 | 19:44

Overigens een gemiste kans. Ze hadden een filmpje kunnen maken waarbij beide dames elkaar op het strand in slow motion in de armen vliegen.

Vergeetput | 25-08-16 | 19:44

Heerlijk dat water en die zon op mijn huid denkt die moslima. Oh wacht...

Rheia | 25-08-16 | 19:44

Als deze dame in een mui stapt verzuipt ze levendig, een ander moet zijn leven wagen om haar te behoeden dat ze voortijdig opstijgt naar hun ultieme leider, die haar weer kan gebruiken door haar te bombarderen als een van de 72 bruiden voor een andere gek die zich opblaast.
Chinook Elsevier | 25-08-16 | 19:22

Moet je nog oppassen dat haar eigen vader haar niet doodslaat omdat ze door onreine handen is aangeraakt.

FrankVeer | 25-08-16 | 19:40

@Cuyahoga | 25-08-16 | 19:05
-
U zou eens op bepaalde besloten zwemavonden (al jaaaaren aan de gang) in de verschillende zwembaden van Den Haag moeten komen kijken... zwemmen voor Hindoes, zwemmen voor middenoosterse baardmeneren, zwemmen voor Turkse mevrouwen, zwemmen voor Marokkaanse mevrouwen: het is één en al onderbroeken en soepjurken.
-
Maar daar hebben wij dan weer chloor voor uitgevonden.

bisbisbis | 25-08-16 | 19:39

Deze photoshoot is zo rolbevestigend. De echte uitdaging voor Roos is een serie waarbij de dames van kledij zijn gewisseld.

jacobh | 25-08-16 | 19:38

Met zo'n vadsig lichaam zou ik ook een boerkini aantrekken.

Slabak | 25-08-16 | 19:37

Van mij mag iedereen dragen wat ie wil, zolang die tolerantie van twee kanten komt. Dus geen scheve blikken, geen gesis, geen ge 'EY CHICKIE!' En de gedachte dat dames zonder Teletubbie-pak grof wild zijn die straffeloos bepoteld mogen worden, mag ook eens verdwijnen.

Maar dat mag je niet zeggen he? Tolerantie moet hier altijd van één kant komen.

Vergeetput | 25-08-16 | 19:37

Iedereen heeft het maar over die Boerkini, ik vind dat mokkel met die bikini nog best prima. Jammer dat we dr gezicht niet zien

Martinspire | 25-08-16 | 19:37

M'n fantasie slaat altijd op hol. Zou ze lekkere tetten hebben, daar ergens onder die doeken?

Bottleneck | 25-08-16 | 19:36

Ik zou ze alle twee doen, want ik discrimineer niet, en ook de onderdrukte, gebrainwashde zandvrouwtjes verdienen een beetje liefde.

Wutbürger_ | 25-08-16 | 19:35

Bij sommige dames kan ik het voordeel boer'n kini wel inzien.

Der Schnitzeljäger | 25-08-16 | 19:34

Mooi toneelstukje. Kregen bij meisjes een raketje als ze meewerkten?

Harry Turtle | 25-08-16 | 19:32

Oeh oeh oeh! En morgen een groot topic over een man in een surfpak naast een man in een Speedo! Ik kan niet wachten!

Threesixty | 25-08-16 | 19:30

Overigens kíjk ik, hoewel ik weet dat er best aantrekkelijke vrouwen tussen zitten, niet eens óm naar vrouwen die een hoofddoek dragen.

En dat is niet eens bewust alswel een
autoreflex.

Zo'n immense afkeer heb ik van ervan

HypoPseudo | 25-08-16 | 19:30

supah | 25-08-16 | 19:27
Twijfel je daar nog over dan? Man man man.

Ashtrey | 25-08-16 | 19:29

Overigens kíjk ik, hoewel ik weet dat er best aantrekkelijke vrouwen tussen zitten, niet eens óm naar vrouwen dieveen hoofddoek dragen.

En dat is niet eens bewust alswel een autoreflex.

Zo'n immense afkeer heb ik van ervan.

HypoPseudo | 25-08-16 | 19:28

De caption geeft aan dat beide dames een model release hebben getekent, dat betekent dat het net zo goed gesceneerd kan zijn.

supah | 25-08-16 | 19:27

-weggejorist-

Coolcnor | 25-08-16 | 19:27

opgelet: er staat 'een 'meisje' in bikini' (want jong, sportief en ... zullen we maar zeggen sexy) enne ... een 'vrouw in boerkini' (middelbare leeftijd, vroom, kuis en ja, zeg maar saai).

Ozon | 25-08-16 | 19:26

Of het bikinimeisje is heel dom en links.
Of beiden kregen dik betaald voor de fotosessie.
Tweede optie, natuurlijk.

marjen | 25-08-16 | 19:26

Pinguin is vroom, goed meisje en staat ver boven die andere qua moraal, dat is wel duidelijk.....
Fuck-a-duck | 25-08-16 | 19:15
Helaas, dat gaat haar niet redden;
westerse-beschaving.org/de-waarde-van-...

Sans Comique | 25-08-16 | 19:24

Leuke spontane foto's ook. *kuch
En het ANP weet ook nog te melden dat die ene een meisje is, en die andere een vrouw. Er staat nog net niet bij via welk buro ze gehuurd zijn.

zetje01 | 25-08-16 | 19:24

Nogmaals het een is discussie die aangezwengeld is. Het is geen NL probleem. In Frankrijk wel daar zijn honderden mensen afgeslacht door radicalen M. Zo zie je maar dat er geen EU is. Dus.

ikdenkwat | 25-08-16 | 19:23

Als deze dame in een mui stapt verzuipt ze levendig, een ander moet zijn leven wagen om haar te behoeden dat ze voortijdig opstijgt naar hun ultieme leider, die haar weer kan gebruiken door haar te bombarderen als een van de 72 bruiden voor een andere gek die zich opblaast. Je kunt haar natuurlijk ook laten verzuipen, dat scheelt weer een geloofs waanzinnige minder, het is maar waar je voor kiest.

Chinook Elsevier | 25-08-16 | 19:22

Ze kijken elkaar nooit echt aan, moest er van de fotografe op deze wijze een natuurlijke afscheiding komen tussen deze vrome 'vrouw' en dat ongelovige zondige 'meisje'?

...

Ashtrey | 25-08-16 | 19:22

basweetutwel | 25-08-16 | 19:18
Volgens de islam zijn meisjes al vrouwen voordat ze tot tien kunnen tellen.

Jackanders | 25-08-16 | 19:21

Aan de stand van de zon te zien was dit heeeel vroeg in de morgen..

kuifkast | 25-08-16 | 19:20

Ik vind het jammer dat ze mij niet vragen als model, dan kom ik ook eens buiten.

Ceauceausneaut | 25-08-16 | 19:19

Waarom spreekt fotografe Roos Koole over een "meisje" in bikini en een "vrouw" in boerkini?

basweetutwel | 25-08-16 | 19:18

@ Gewinflipt / 19:15
Nix wij
Dit doet Policor & sLinks ons aan, alsin duwt het ons door de strot

Tobi | 25-08-16 | 19:18

Doet ook helemaal niet geposeerd, statisch of onnatuurlijk aan.
-
Echt een strandbeeld zoals je dat op warme dagen nu eenmaal aan onze stranden vindt. De roze flamingo was voor de gelegenheid even van een kindje dat een paar meter verderop speelde geleend?

bisbisbis | 25-08-16 | 19:17

Laten we dan afspreken dat alleen vrouwen met een redelijk tot mooi lichaam in bikini gaan, incl de islamitische, en de rest, inclusief de westersen, in boerkini de zee in gaan. Je kan meer dan de helft dus afschrijven. Soms is het inderdaad niet om aan te zien. Beide groepen dus.

070 | 25-08-16 | 19:16

@Cuyahoga | 25-08-16 | 19:05
Dat is precies de reden dat in veel openbare zwembaden jonge marocjes niet met boxershorts mogen zwemmen.
Ik weet wel een oplossing, maar dan krijg ik ruzie met moderatie, en dat moeten we niet willen.

necrosis | 25-08-16 | 19:16

Ja, en zet er nu eens een hollandse jongen bij?

Sans Comique | 25-08-16 | 19:16

culminatie van 2000 jaar Nederlandse cultuur kennelijk, blij dat ik weg ben

geenspam | 25-08-16 | 19:15

Blank leuk meisje in bikini iesssssj hoerrrrr. Pinguin is vroom, goed meisje en staat ver boven die andere qua moraal, dat is wel duidelijk.....

Fuck-a-duck | 25-08-16 | 19:15

Een aangepsoelde teletubbie, dat moet die culturele verrijking (herijking) zijn waar ze het altijd over hebben.

solcama | 25-08-16 | 19:15

www.zwembadgigant.nl/media/wysiwyg/Hom...
Dat strand kan me gestolen worden.
Gewoon een blauwe zak met 5000 liter puur Hollands kraanwater, een chloortablet en een pomp in de achtertuin.
Aan de duikplank vanuit het slaapkamerraam wordt nog gewerkt.

Jackanders | 25-08-16 | 19:15

Waarom in godsnaam doen we dit onszelf aan?

Gewinflipt | 25-08-16 | 19:15

Blanke meisje wil niet herkenbaar in beeld = schaamtecultuur

Keerf II | 25-08-16 | 19:15

Waarom toch steeds dat vergelijk met andere kledingstukken?
De boerkini is het uitdragen van de islam. Niets meer en niets minder.
Met het goedkeuren van dit vrouwonvriendelijke vod, accepteer je de islam. De koran.

vanvandaag | 25-08-16 | 19:14

Ze houden gelukkig allebei van roze flamingo's.

Muggenmepper | 25-08-16 | 19:13

Goed dat de mevrouw die badkleding aanheeft.Lijkt warm, maar ze wordt tenminste niet gestenigd.
Hopen dat haar man ermee kan leven dat ze zich überhaupt heeft laten fotograferen.

RickTheDick | 25-08-16 | 19:12

En kijk; Er is omgang! Beide in een zwemzwaan, een rein dier.
Toch nog beetje blijven opletten voor bikinimeisje, want ik lees net op Wiki: "Alles wat uit de zee komt is volgens de meeste madhhabs zonder meer halal, het hoeft niet op een speciale wijze gedood te worden."

metzonderzijwieltjes | 25-08-16 | 19:12

De HoofdDoek en óók de BoerKini zijn nodig om de seksueel opgefokte en seksueel gefrustreerde MoslimMan in het gareel te houden.
.
​De HoofdDoek,​ heeft tot doel de MoslimVrouw te ont-seksualiseren en de Autochtone vrouw júist te seksualiseren.
De MoslomMan kan vervolgens de Autochtone vrouw wél verkrachten door zíjn seksuele lusten op háár bot te vieren.
En dat kan allemaal tegenwoordig in NL, ongestraft.
Met dank aan de LinkseKerkers en hun GutMens kiezers.
Zoals de voorzitter Lieke Kuiper van de JS.
Deze Lieke Kuiper, van de PvdAllochtonen brengt NL op de rand van de afgrond. Dat dan weer wel.

Ella | 25-08-16 | 19:12

Eufemistische multcultifoto's van een roomblanke en gesluierde, tezamen spetterend in de branding, die de (valse) indruk moeten geven hoe mooi onze westerse verlichte cultuur prima hand in kan gaan met een bekrompen haatideologie.

Demagogie. Trap er niet in!

HypoPseudo | 25-08-16 | 19:12

En dat gemaakt leuk doen op de foto, walgelijk. Zo wordt de hersenloze massa toch weer beïnvloed dat het toch niet zo erg is en dat we het maar moeten accepteren. Wat een idioterie.

bw54354 | 25-08-16 | 19:11

Gelukkig kom ik niet meer op strand, om mij hier met weg met ons aan te ergeren.
Flatuleerder | 25-08-16 | 19:08
.. en nu in Nederlands:

Musset | 25-08-16 | 19:11

Nietszeggend, in scène gezet plaatje, door het ANP dus? Blijkbaar een afstudeerproject van de afdeling fotografische demagogie van Joseph Goebbels Academie.

Op zich heb ik geen bezwaar tegen een boerkini's, als de draagster er geheel zelf voor kiest en er geen nare dwingende ideologie is die het dwingend of dringend eist. En als een cultuur waar dit blijkbaar gewoon is, zich tolerant opstelt ten opzichte van andere badpakken, en daar gaat het fout in dit foto niemendalletje. Moslims die de tolerantie van de boerkini's eisen, zullen direct of indirect westerse culturele uitingen als bikini, minirok enz niet accepteren, zeker niet in een wijk waar moslims ( bijna ) in meerderheid zijn, en die zijn er in Nederlandse steden veel.

Nuuk | 25-08-16 | 19:11

Niemand gaat ze vertellen wat ze moeten dragen. Zeggen ze. Behalve door het geloof zelf dan. Omdat een aantal redenen. En dat is de goddelijke waarheid. Hoe ze weten dat dat de goddelijk waarheid is, dat blijft de vraag. Maar misschien is dat een verboden vraag.

kloopindeslootjijook | 25-08-16 | 19:10

#ikbenbaarmoeder.sprookje

hebbuh | 25-08-16 | 19:10

Wat een prostituee zeg. Zomaar haar gezicht, handen en voeten tonen. Schande!
Marokkanen hebben trouwens nu een eigen variant van de boerkini: de boefkini.

Admiraal_de_Ruijter | 25-08-16 | 19:10

Die boerkini is weer wel handig tegen tijgermuggen.

Pedronegro | 25-08-16 | 19:10

Let eens op die gezichtsuitdrukking op foto 4. "Hier ben ik, wie doet me wat" straalt ervan af.

Lupuslupus | 25-08-16 | 19:10

ik zat dze week op een terras in mijn woonplaats Stuttgart en prijsde mezelf gelukkig om al het moois dat langsliep. Roep 'amen' (of 'amien') als je van korte spijkerbroekles houdt!!!

Desi Erasmus | 25-08-16 | 19:09

Hmmm die enkel, to the fapcave!

Comablower | 25-08-16 | 19:08

Ik zoek nog een sponsor om bij de Nederlandse badplaatsen wat schermen van 12 bij 6 te plaatsen, waar 24/7 'two girls, one cup' wordt afgespeeld.
Want vrijheid en zo en iedereen mag zelf kiezen wat hij in het openbaar aan andere mensen laat zien.
Toch?

Cuyahoga | 25-08-16 | 19:08

Gelukkig kom ik niet meer op strand, om mij hier met weg met ons aan te ergeren.

Flatuleerder | 25-08-16 | 19:08

Dit is Nederland niet, in Nederland woonden Nederlanders met een Nederlandse cultuur. Dit is Besnedenland, waar het weg met onzen hoogtij voert en alles en iedereen een rascist is.

opblaasschaap | 25-08-16 | 19:07

Denken we dat er een roze boerkini met het Geenstijl logo op Dealdumpert inzit?

kloopindeslootjijook | 25-08-16 | 19:07

Even los van alle middeleeuwse doods-cultus fans, dit is toch gewoon walgelijk onhygiënisch?

Cuyahoga | 25-08-16 | 19:05

Wat moest de ANP fotograaf doen om de moslima op 'n paar foto te krijgen? Gratis verblijfsvergunning ofzo

TRUMP | 25-08-16 | 19:04

Een boerkini met deze temperaturen?
Ik zit in mijn blote r**t achter mijn computer en het zweet loopt nog steeds van mijn rug af.

necrosis | 25-08-16 | 19:03

Gefeliciteerd, je kan kan zwemmen met kleren aan.
Je hebt zwemdiploma A behaald.

keestelpro | 25-08-16 | 19:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken