Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Babyboomer legt uit waarom babyboomers stom zijn

babyboomlulvk.png Lol. Brief van de Dag in Azijnbode. Babyboomer van dienst Joop Vermeuken (??) vat per ongeluk het probleem van zijn generatie samen: zij hadden, konden en mochten alles. Jongeren mogen niks meer. Op straffe van langdoucheboetes. (p.s. wattefak is dat voor foto en weet je wel zeker dat ie alleen maar staat te douchen?)

Reaguursels

Inloggen

Een dom idee word niet dommer ervan dat iemand babyboomer of anders gelabeld word, maar vooruit.
Ik heb trouwens mijn kinderen alleen met regenwater gewassen uit de regenton.

MistaRazista | 25-08-16 | 12:05

Ik zit al op dat terras ;-)

MoonBeebe | 25-08-16 | 11:24

De babyboomers krijgen nu werkelijk de schuld van alles. De uitvinding van de douche.De allochtonen invasie, de opwarming van de aarde, het uitsterven van de bleekneusvissen, de onmogelijk hoge belastingen,de aardbevingen in Groningen, de teloorgang van de PvdAVVD en ga zo maar door ....
Weet je wat, het is 35 graden ik pak mijn cabrio, rijd naar en lommerrijk terras waar ze nog echt goede Rose schenken en geef al die jaloerse sukkels die na 1970 geboren zijn een dikke vette middelvinger. Zo uit het open dak van mijn cabrio. Ga gewoon werken dan kun je dit later zelf ook. Beterschap !

Lichtstadfan | 25-08-16 | 10:08

ach de Babyboomerts zijn de oorzaak dat we met torenhoge hypotheken zitten opgescheept.
Assembled in NL | 24-08-16 | 14:10

Vlak de grondmaffia ook vooral niet uit. Het begint met een C en rijmt op CDA.

You-On-A-Gin | 25-08-16 | 08:48

Toch is het geinig. De langdouchende jongeren verpesten het milieu en verpatsen energiebronnen, maar zij hebben er ZELF straks ook de last van.
IK maak de tijd dat water inderdaad schreeuwend duur- want schaars-, en verwarming schreeuwend duur -want energietekorten- waarschijnlijk niet meer mee.
ZIJ wel.
Maar ik ben na 3 minuten klaar met de douche, mijn kleinzoons doen er rustig een half uur over.

Zelf weten.
Gat branden
Op de blaren zitten.

mallekater | 25-08-16 | 07:36

In een teiltje in de keuken iedere zaterdag avond.
En ik maar janken omdat volgens mij al mijn broers en zusters in het badwater gepiest hadden.

botbot | 24-08-16 | 21:38

Babyboomers zijn net Ajax vergane glorie
Overigens lijkt brievenschrijver mij een geschikte peer

lingo star | 24-08-16 | 21:32

Precies het is de. Stones of de Beatles Niks leukers bij een liedje van de Beatles vragen aan een babyboomer of dat de Stones zijn

lingo star | 24-08-16 | 21:27

@botbot | 24-08-16 | 18:30
Pa klaagde ook over te lang douchen (pre babyboom) dus aan de opvoeding lag het niet. Sinds ik mijn eigen gas, licht en water betaal sta ik er rustig een half uur onder om wakker te worden, het wordt wat korter :)

voldemort | 24-08-16 | 21:20

De brief is fake. Je zong de Beatles óf de Stones. Nimmer beiden.

th3freeze | 24-08-16 | 21:08

Mijn pa is 86, ik ben 46. Hij is in de steun opgegroeid. Heeft de mof door de straten zien stampen en is op zijn 14e op het land gaan werken. Hij komt rond van zijn AOW en toeslagen en spaart er nog 200 euro per maand van om hem te kisten zoals ie hetzelf zegt. U raad al mijn jeugd was ook geen vetpot. Kom prima rond en zeur nergens over. Babyboomers zijn jankzakken

Zatkniss | 24-08-16 | 21:05

ik heb geen zoon maar onreine dochters. Kan ik dan korting krijgen?

sickworld | 24-08-16 | 20:36

Ik ben vertaler voor diverse televisieprogramma's, inclusief enkele documentaires
robertdoesnEro | 24-08-16 | 19:59
Als die TV programma's maar niet voor de linkse kerk zijn anders heb je het hier ook al weer gevreten.
Als u begrijpt wat ik bedoel.

botbot | 24-08-16 | 20:05

botbot | 24-08-16 | 18:57

Ik ben vertaler voor diverse televisieprogramma's, inclusief enkele documentaires, dus ik "vreet niet uit de ruif."

Maar ik wist ergens wel dat ik hiermee een "pik-meet"-reactie zou veroorzaken, zelfs met de toevoeging dat het uw mening niet minder waardevol maakte, dus ik zal het niet meer doen, beloofd. :)

robertdoesnEro | 24-08-16 | 19:59

@Sinister-President,
Mag je helemaal zelf bepalen, in welk hokje jij mij indeelt.
En de opvoeding en opleiding hebben zeker wel impact op het wereldbeeld van een gehele generatie. Zo werd in de jaren 50, 60 en 70 anders les gegeven als nu.
En dat zie je terug.

r04drunn3r | 24-08-16 | 19:57

r04drunn3r | 24-08-16 | 19:31
Begrippen als babyboomers, millenials zijn generalisaties, die het o zo makkelijk maken om daarover in generieke termen te spreken.
Dit soort indelingen zijn net zo kunstmatig als bv. onderverdeling in roodharigen, blondharigen, zwartharigen enzovoort. Mensen vastprikken op slechts een aspect: leeftijd, haarkleur is volkomen zinloos.
Binnen al dit soort kunstmatige hokjes is er net zoveel diversiteit dan binnen de mensheid in zijn geheel.
De hele discussie hier is dan ook hoogstens amusant, meer niet.
In welk hokje zou U willen passen, overigens?

Sinister-President | 24-08-16 | 19:41

@robertdoesnEro,
Babyboomers vinden me een socialist.
Millennials vinden me een kapitalist.
En als die twee generaties zo door blijven zeuren wordt ik een fascist.
Maar de mensen die me kennen, vinden me een seksist.
.
Babyboomers & Millennials hebben de realiteit uit het oog verloren.
Babyboomers moeten eens rekening gaan houden met mensen om hun heen en niet gaan auto rijden als ze aan valium of aan andere op doktersrecept verkrijgbaar baren 'drugs' zijn.
.
Millennials moeten niet verbaast zijn als hun HBO diploma 'eigen mening studie' geen baan oplevert. Ga iets studeren waar wel vraag naar is. En ga je rijbewijs halen of wil je straks 3 tot 4 uur per dag in het openbaar vervoer doorbrengen na een werkdag van 8 uur... nee he?! en niet alles is per OV te bereiken.

r04drunn3r | 24-08-16 | 19:31

Mijn vorige reactie is inmiddels uit de notulen verwijderd.
Hij zal onbedoeld wel tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend zijn bevonden. Sorry hoor.
Ik zal herfraseren:
Het artikel in de Volkskrant is duidelijk heel erg Cynisch bedoeld, en wellicht geschreven om veel reacties uit te lokken.
En dat is wat hier op GS is gebeurd, veel reacties die er vanuit gingen dat dit een welgemeend artikel was.
Op z'n Shakesperiaans: Much to do about nothing.

Sinister-President | 24-08-16 | 19:26

robertdoesnEro | 24-08-16 | 18:39
Kiek mien jong dah verdulde dialect.
Het is meuliek veur mie net als veur oe.
Mar als ie mien begriept goat er een wereld veur u open.
Snap ie?
Bie ons zegge ze "donder toch op droplul als je niets beters te melden heeft."
Akelige onnozele hals als u het niet om de inhoud gaat maar op de zin opbouw en taal fouten ga dan eens aan het werk op een lagere school, ze zitten daar met smart op u te wachten.
Dan hoef je in ieder geval niet uit de ruif te vreten zoals nu.

botbot | 24-08-16 | 18:57

Babyboomers willen alles controleren. Maar ze willen dat anderen het betalen. Daarom zien ze het als overheidstaak. In dit voorbeeld moet de overheid het douchen gaan reguleren.

Lentehaas | 24-08-16 | 18:50

botbot | 24-08-16 | 15:41

Wel opvallend dat u als Babyboomer de Nederlandse taal niet vaardig bent.
Taalfouten zijn niet iets waar ik gewoonlijk op let omdat ze heel vaak worden gemaakt, maar dit is heel opvallend.
Mocht u geen enkele interesse hebben in de basiskennis van de Nederlandse taal, kunt u deze reactie als niet verzonden beschouwen.
Het is een pet peeve, en maakt uw mening niets minder waardevol verder, al ben ik het er niet mee eens. :)

robertdoesnEro | 24-08-16 | 18:39

ik moest me wassen in de gootsteen waskuip met kraan temperatuur water. Toch wel mijn huis later met 600% belastingvrije winst verkocht. Hard voor gewerkt dat huis. Harder dan de huidige snowflake generatie. 90 uur per week was normaal. Vakanties? echt niet. Geen geld, geen tijd. Sparen voor mijn persoonlijke pensioen. Dus nu dat ik verweg van genderneutraal safespace geislamiseerd nederland ervan geniet kan ik alleen maar lachen om die pathetische klachten van de laatste generaties.

Gingersrule | 24-08-16 | 18:31

voldemort | 24-08-16 | 18:20
Zuinigheid met vlijt doet huizen bouwen als kastelen, maar goed ik neem het u niet kwalijk u bent niet zo opgevoed maar denk daar maar eens over na.

botbot | 24-08-16 | 18:30

Het gaat de babyboomert niet om het milieu hij is gewoon te gierig, dat beetje gas extra en water valt nog steeds gratis uit de hemel.

voldemort | 24-08-16 | 18:20

Zoon van Boer | 24-08-16 | 17:23
Ho wacht eens even u valt buiten de doelgroep u werkt.
Het is wel de bedoeling dat u vanachter het toetsenbord commentaar levert op de gene die werken en gewerkt hebben.
Bovendien vermeld u niet hoeveel uur u voordat geld moet kromliggen en of u een auto van de zaak heeft.
Ik heb zo het idee dat ik nooit voor zo'n schamel bedrag gezien de arbeidsomstandigheden en geen eigen auto van de zaak mij verder in zou spannen.
Maar goed u probeert door werken in uw eigen levensvoorziening te voorzien maar dat kan nooit de bedoeling zijn.
De overheid dient voor u te zorgen en niet uw vader.
s,m,o.

botbot | 24-08-16 | 17:42

En vooral, water is zo enorm schaars in Nederland, schande dat wij miljoenen badkuipen vol zoet water dagelijks lozen in de Noordzee.

flashforward | 24-08-16 | 17:40

@piet van het padje
Ik werk 5 weken op een boerderij (van mijn pa), ik krijg goed betaald, maar ik mag blij zijn als ik 3000 euro netto mee naar huis krijg. Ik lach babyboomers uit als ze gaan zeuren dat de jeugd niet weet wat hard werken is.

Zoon van Boer | 24-08-16 | 17:23

'student "techniek" Delft': iemand die zoiets zegt zo op een verjaardag z'n eigen bier mogen gaan halen.

Draak uit Brabant | 24-08-16 | 17:15

-weggejorist-

Sinister-President | 24-08-16 | 17:10

Assembled in NL | 24-08-16 | 16:23
Ik zal je eens even uit de droom helpen.
Ten eerste ben ik zelfstandige en heb in principe niets met de pensioenen te maken maar ik maak mij er wel zorgen over dat de zuurverdiende centjes is een groot EU fonds zullen verdwijnen (zeg maar dag met je handje tegen je AAA rating)
Ten tweede hebben de Babyboomers wel verplicht voor de volle 100% betaald maar het werkgeversaandeel (de overheid) is in afdracht gedeeltelijk in gebreke gebleven.
Maar dat kan men de babyboomers niet verwijten simpelweg omdat ze daar geen zeggenschap over hadden.

botbot | 24-08-16 | 16:57

Ik heb een beetje een (héél klein beetje maar hoor) hekel aan paternalistische bemoeials die met hun eco-idealistische verlengde arm in mijn watermeterkast gaan zitten.

HypoPseudo | 24-08-16 | 16:44

Babyboomers pesten ja leuk Ja babyboomers jullie hebben een leven lang andere generaties gepest nu zijn jullie aan de beurt

lingo star | 24-08-16 | 16:44

-weggejorist-

Assembled in NL | 24-08-16 | 16:23

-weggejorist-

Assembled in NL | 24-08-16 | 16:20

-weggejorist-

Assembled in NL | 24-08-16 | 16:18

auto's wassen is ook raar dat hebben ze niet nodig om te rijden ? ramen wassen nog zoiets je kan ook gewoon naar buiten en de boel dicht spijkeren? kunnen we niet eerst de rest verzieken voor we als een stel stinkende hippies ergens in de rij staan te meuren?

decepticon | 24-08-16 | 16:14

Oh ja, en één enkele student uit Delft moet dus, soort van, gratis de wereld redden. Zelf zeker niet in Delft gestudeerd, of bereid iemand in te huren (tegen salaris) om dit voor je in je huis te installeren meneer Vermeuken? Consultant/manager/coach/inspirator geweest?
TheseDays00 | 24-08-16 | 15:34

Precies! Van een student uit Delft moet je geen oplossingen verwachten. Je studeert niet voor oplossingen, maar on een hype-app te kunnen releasen.

Yann47 | 24-08-16 | 16:13

kweethetooknietbeter | 24-08-16 | 15:18

Da's te makkelijk gecompenseerd, duizenden privé zwembaden voor een enkele publieke baden.

Sweetlakecity | 24-08-16 | 16:04

Die heeft zeker de griep prik gekregen ofzo.

Sjonie01 | 24-08-16 | 15:42

Als babyboomer heb ik in mijn leven hard gewerkt en ik ben er voor betaald om dat ik het verdiende.
Het eerste huis wat ik kocht koste 49.000 gulden.
Het tweede 129.000 en later er één van........
Afijn het huis is nu een vermogen waard
Alles wat ik bezit heb ik eerlijk verdient en belasting over betaald.
En dan zou ik nu de helft aan de staat moeten geven omdat het mij in het leven tegoed is gegaan.

botbot | 24-08-16 | 15:41

Oh ja, en één enkele student uit Delft moet dus, soort van, gratis de wereld redden. Zelf zeker niet in Delft gestudeerd, of bereid iemand in te huren (tegen salaris) om dit voor je in je huis te installeren meneer Vermeuken? Consultant/manager/coach/inspirator geweest?

TheseDays00 | 24-08-16 | 15:34

Babyboomers moeten gewoon hun bek houden over de jeugd. Die mogen de maatschappij helemaal zelf verkloten.
En dat zeg ik als babyboomer.

Graaf van Egmont | 24-08-16 | 15:26

@quigg | 24-08-16 | 15:09
Inderdaad. het zou mooi zijn als sommige bashers eens in de spiegel keken en genieten van wat ze hebben en niet naar andere kijken (incl eigen en andere generaties)
Vroeger was niet altijd beter en later ook niet.
Geniet van het leven zoals het is, het kan zo over zijn

Tostiman | 24-08-16 | 15:21

Daar komt Vermeuken. Gauw de douche uit, voor -ie je komt verneushoorntjesvangen in het enge bos.

LibertasSimplex | 24-08-16 | 15:19

Waarom is douchen slecht voor het milieu? Hoe meer water we wegspoelen hoe meer verdund de schadelijke stoffen raken. Veel douchen is goed. Altijd dat eeuwige gezeur over milieu erbij slepen. Ga naar het socialistische arbeidersparadijs Venezuela: daar mag je maar kort douchen want het paradijs weet geen water te leveren (en veel andere basisbenodigdheden ook niet, hoewel olierijk).

marjen | 24-08-16 | 15:18

@Sweetlakecity | 24-08-16 | 15:10
Maar, dat is/wordt dan weer gecompenseerd door elders in het land de openbare zwembaden te sluiten wegens te duur en geen geld. Gelukkig zijn er dan wel weer rivieren of plassen waar de mens dan met gevaar voor eigen leven (sterke stoming/blauwalg) mag gaan zwemmen op dagen als deze.

kweethetooknietbeter | 24-08-16 | 15:18

@Assembled in NL | 24-08-16 | 14:49
Ik wacht op hoe de generatie(s) na jouw op jouw generatie gaat reageren? Ik neem aan dat jouw generatie (het klagende deel) de opbrengst van bv dat afbetaalde huis niet aanneemt uit principe?
Altijd maar kijken wat een ander heeft, nooit eens tevreden kijken wat meneer zelf heeft.
Nogmaals hou nu eens op met dat generatie bashen. In elke generatie zitten uitnemers en klootzakken

Tostiman | 24-08-16 | 15:16

Ik denk dat we ons niet moeten laten uitspelen door de politiek maar gezamenlijk de politiek moeten aanpakken.
Tostiman | 24-08-16 | 15:07
Helemaal eens. Moet je eens kijken wat voor een welvaart we overhouden als we dat corrupte zooitje in Den Haag konden vervangen door mensen die Nederland op de eerste, tweede en derde plaats zetten.

OudeNederlander | 24-08-16 | 15:14

Dan zullen ze de kosten voor zijn douche beurten met terugwerkende kracht verrekenen met zijn pensioen, deal?

boerk | 24-08-16 | 15:14

Niets is onverwoestbaar.

stenenbeen | 24-08-16 | 15:12

decepticon | 24-08-16 | 15:01

Da's nog zuinig, tel via googlemaps alle privézwembaden in de beter bedeelde wijken van Nederland eens op, de blauwe vlakjes-wijken zijn niet meer te tellen.

Sweetlakecity | 24-08-16 | 15:10

@ tostimaker | 24-08-16 | 15:05
Behalve dat je racistisch bent (veel plezier met je egoistische frustratie), vinden mijn omgeving en ik het ook wel fijn om niet een week in dezelfde kleren rond te lopen, iedere dag schone sokken, onderbroek, enzo. Vraag het eens aan bekenden.

TheseDays00 | 24-08-16 | 15:09

Babyboomers zijn stom? Ja, vast. Ik ben een babyboomer en ben daar trots op. Je hoort mij niet zeggen dat het vroeger beter was, want dat was het niet. Thuis hadden wij alleen draadomroep met 4 zenders. Geen auto, geen tv, geen telefoon en al helemaal geen internet want dat bestond nog niet. Als ik als klein jongetje in de bus stapte met mijn moeder, kreeg ik te horen: let op, je mag zitten zolang er nog open plaatsen zijn, maar als de bus vol is dan moet je opstaan voor ouderen! En dan glom ze van trots als ze een goedkeurend knikje kreeg van andere moeders. Kom daar nu nog maar eens om! Laten tegenwoordig gewoon een bejaarde met een been in het gips staan, want zoonlief van 5 heeft ook betaald voor een zitplaats. Ik ga dus niet zeggen dat het vroeger beter was. Maar ik voelde me toen wel gelukkiger.

quigg | 24-08-16 | 15:09

@Oeleflaffel | 24-08-16 | 14:42
Daar gaan we weer. Generaties bashen. Onthou nou eens dat onder alle generaties winnaars en verliezers zaten. Niet alle babyboomers wonen in een groot huis en ook niet alle jongere hebben het slecht. Maar hou nou toch eens op met zeuren dat de babyboomers alles verpest hebben, jij zou ook een huis gekocht hebben voor die prijs en verkopen voor de huidige marktprijs, alleen je moet daarna toch weer wonen dus die winst is gebakken lucht.
Ik denk dat we ons niet moeten laten uitspelen door de politiek maar gezamenlijk de politiek moeten aanpakken.
Ik ben trouwens geen babyboomer, maar ook geen jongere. Mijn ouders werkte beide meer dan 50 uur per week pp voor een modaal inkomen. Had niets te klagen maar rijk en 3x per jaar op vakantie zoals tegenwoordig normaal is was er niet bij.

Tostiman | 24-08-16 | 15:07

@Zeepvrij | 24-08-16 | 15:02
U vergeet gebreide wollen mutsen, een zuur gezicht en altijd boos zijn op het onrecht gepleegd door Israel en de Verenigde Staten.

Jezus_Boeddha | 24-08-16 | 15:06

Als heel Nederland kort zou douchen dan!.. eh.. gaat de wereld 1 seconde langer mee, want in Amerika wonen 350 miljoen mensen waarvan de blanken het normaal vinden om 3 x per dag te douchen en elke dag andere kleren aan te trekken. Begin maar met hun geologische voetafdruk die 5x zo groot is als een Nederlander

Rest In Privacy | 24-08-16 | 15:05

@Zeepvrij | 24-08-16 | 14:54
Bovendien, de briefschrijver van de volkskrant zou ook best groenlinks kunnen zijn: zeurderige ouwe man die op het milieu let en jongeren maar slecht opgevoed vindt. Groenlinks had serieus eens voorgesteld om onder het douchen meteen te plassen om zo wat water te sparen bedoeld voor het doorspoelen van de toilet.
Zie link: www.volkskrant.nl/archief/groenlinks-d...

Jezus_Boeddha | 24-08-16 | 15:04

@Zeepvrij | 24-08-16 | 14:42
De drang van mensen om vooral zeep en zo te gebruiken heeft soms een tegengesteld effect.
Zo als je oor schoonmaken met een q-tips ( wel lekker) je oor gaat alleen maar meer smeer produceren.
www.seventeen.com/beauty/a29092/i-have...

miko | 24-08-16 | 15:03

@Assembled in NL | 24-08-16 | 14:55
Je oplossing zorgt voor een rechtsongelijkheid gebaseerd op leeftijd.
Zouden we de leeftijd eruithalen, dan krijgen we hetzelfde als dat oude experiment in het oosten.
Beter is dat iedereen zelf hun broek moet gaan ophouden.
Dus de volgende oplossing:
AOW -> Pil van Drion
WAO -> Pil van Drion
Wajong -> Pil van Drion
Bijstand -> Pil van Drion
Moet je zien hoe snel de woningprijzen gaan dalen in Nederland.
En hoe snel mensen stoppen met zeuren en aan de slag gaan.

Ing. eslapen | 24-08-16 | 15:02

@Jezus_Boeddha | 24-08-16 | 15:00
Excuses aanvaard. Ik ben inderdaad een mevrouw en niet van GroenLinks. Daarvoor zou ik mijn okselhaar moeten laten staan en raar ruiken.

Zeepvrij | 24-08-16 | 15:02

lang douchen moeten ze echt verbieden! maar het is mooi weer ik ga verder met de koivijver verversen daar gaat vandaag weer 15.000 liter schoon water in dan kan ik de visjes goed zien.

decepticon | 24-08-16 | 15:01

@Zeepvrij | 24-08-16 | 14:54
Ik bedoelde u op grond van uw bijdrage: beetje de edele delen met water afspoelen eens per week is ook voldoende. Vandaar mijn vraag. Misschien is u geen meneer maar een mevrouw. Dan mijn excuses.

Jezus_Boeddha | 24-08-16 | 15:00

Assembled in NL | 24-08-16 | 14:55

Als deze mensen komen te overlijden, gaat het vermogen naar de eventuele kinderen en de overheid. Trouwens het geld dat besteed wordt komt ook ten goede aan de economie. Zie op zich het probleem niet.

Borrelende Boris | 24-08-16 | 14:59

Jullie generatie is verantwoordelijk voor deze miljarden verkwistende multiculturele teringzooi, welke uiteindelijk de ondergang van de westerse beschaving zal betekenen. Jullie ene generatie!
Oeleflaffel | 24-08-16 | 14:42
.
1 generatie = 20 jaar. Maak eens een afspraak met een psychiater zou ik zeggen.
Toen hun huur-portiek-woninkje te koop was, hebben mijn ouders het gekocht. Daarvoor zijn ze 10 jaar lang niet met vakantie geweest en werd elke cent 3x omgedraaid. En ja, toen was het huisje afbetaald. Is nu 75.000 euro waard.
.
Moet je nu komen! Tonnen LENEN ze en na hun de zondvloed. En U durft uw smoel open te trekken? U hebt geen ENKEL idee! Holle vaten klinken het hardst, nietwaar?

Lupuslupus | 24-08-16 | 14:58

Die man zal van mij houden: 46, en douche nog steeds 2 uur als het kan. Zal vanavond lekker 3 uurtjes douchen.

En voor de rest: make the world a better place and euthanize the babyboomer.Of zo iets :D

mister niet scherp | 24-08-16 | 14:57

@brughslurph | 24-08-16 | 14:26
Daar zeg je wat. Als kind eens per week naar het badhuis alwaar een enorme stoot warm water uit de spuit kwam en de badmeester op de deur bonkte als je er te lang onder bleef. Dat is wel wat anders als dat zielige straaltje dat er tegenwoordig uit komt.

McMarx | 24-08-16 | 14:57

Denk dat meneer Vermeuken het spottend bedoelde en de Volkskrant het als bloedserieus nam & daarom heeft geplaatst.

Sjors W. | 24-08-16 | 14:56

-weggejorist-

Assembled in NL | 24-08-16 | 14:55

Wat een dom gezeik

Gags Beasley | 24-08-16 | 14:55

@lupuslupi, je veward babayboomers met hun ouders die in een onverschoonde luier in een verzorgingshuis liggen. Babyboomers zijn die lui die je uitschelden als je niet direct aan de kant gaat als ze met hun racefiets het pad inemen

Bokito ergo sum | 24-08-16 | 14:54

@Jezus_Boeddha | 24-08-16 | 14:46
Welke meneer? Die van de brief? Ik zie het nergens staan.

Zeepvrij | 24-08-16 | 14:54

@miko | 24-08-16 | 14:32
Dat zijn er wel meer dan 10. Vergeet niet de technologie achter de waterzuiveringsinstallaties (scrable woord) die steeds doorontwikkeld wordt, ook geëxporteerd wordt en de productie ervan.

McMarx | 24-08-16 | 14:53

Joop vermeuken 'hoop verneuken'.

Prima babyboomer naam

Schmutzige Harry 1 | 24-08-16 | 14:52

Wat Vogelbeest | 24-08-16 | 14:07 zegt.

knutsel | 24-08-16 | 14:51

*Baas in Eigen Douche!*
*Een tevreden doucher is geen onruststoker!*
*Liever vijf minuten douchen dan een babyboomer in de tuin!*

atheïstisch stemvee | 24-08-16 | 14:51

Het leven als mens net op de rand van de generatie X en de Pragmatische generatie is niet makkelijk.
Zeker niet als je vrijgezel, blank en man bent.

In praktijk de generatie die wel redelijk nuttig is, maar gehaat door oude babyboomers en jonge snowflakes.

Ik haat ze nog meer terug, dat is mijn oplossing. :)
Ik werk en denk voorlopig wel verder terwijl zij dom aan het janken zijn, maar ooit...

Gelukkig zijn er binnen iedere generatie mensen die verwachtingen overstijgen trouwens, zelfs babyboomers en millennials.

robertdoesnEro | 24-08-16 | 14:51

***bad vol met ezelinnenmelk laat lopen***

de ouderwetse oplossingen zijn vaak de beste

Tante Kaatje | 24-08-16 | 14:51

@Assembled in NL | 24-08-16 | 14:40
Dat er te weinig pensioen is afgedragen betwijfel ik.
Wel is het zo dat partijen in de jaren 80 een grote graai uit die pot hebben gehaald.
Dat, gecombineerd met verbeterde zorg, heeft er toe geleid dat we te lang leven.
Hierdoor is er ook nog meer woonruimte nodig, wat natuurlijk de waarde van bestaande woonruimte opdrijft.

Ing. eslapen | 24-08-16 | 14:49

@Piet van het Padje | 24-08-16 | 14:44
Veel van die bebieboemers zijn links: pvda, groenlinks (ppr, psp cpn), d66, vvd, cda. Allemaal economisch liberaal en elitair. De onderklasse kan voor hun barsten, zolang zij maar van hun VUT en vakantievilla's in Portugal kunnen nagenieten.

Jezus_Boeddha | 24-08-16 | 14:49

-weggejorist-

Assembled in NL | 24-08-16 | 14:49

Kunnen ze douchen niet duurder maken naarmate de gebruiker ouder is?

taxhond | 24-08-16 | 14:48

volgens mij waren wij vroeger arm als ik dat zo lees. Wij moesten bij het inzepen de douche uitzetten. En de douche was een luxe want vaker moest je in de tobbe waar al 10 man in hadden gezeten. Toch gek want ik voelde me altijd rijk als een koning vroeger. Vroeger was alles ook beter.

sufkut | 24-08-16 | 14:47

@Zeepvrij | 24-08-16 | 14:42
Meneer is ook Groenlinks!

Jezus_Boeddha | 24-08-16 | 14:46

Trappen nou zowel azijnbode als reaguurders in dezelfde prankbrief?

Bert Konterman | 24-08-16 | 14:44

Trouwens de foto uit de volkskrant laat de Groenlinks methode al zien: de man staat te plassen en af te trekken terwijl hij doucht. Lekker voordelig voor het milieu.

Jezus_Boeddha | 24-08-16 | 14:44

@Piet Karbiet | 24-08-16 | 14:05
Hoi papa!

Botte Hork | 24-08-16 | 14:44

Het probleem van veel babyboomers is dat ze wel degelijk in redelijke armoede zijn opgegroeid, maar dat ze daarna ongekende rijkdom over zich uitgestort kregen. Ik moet mensen van die leeftijd er dikwijls aan helpen herinneren dat ze meteen na de opleiding en veelal zonder schuld aan het werk konden. Verhalen uit hun studententijd zijn vaak doorspekt van reizen naar verre landen, en het bezit van motoren en auto's. "Ja, maar we werkten we de hele zomer om dat te kunnen betalen" zeggen ze dan. Maar dat kan helemaal niet meer. Niet op zijn minst omdat dat werk nu gedaan wordt door buitenlandse seizoensarbeiders, natuurlijk, waarvan zij dan meteen beweren dat die "het werk doen wat de moderne luie jeugd niet meer wil". Wat natuurlijk je reinste onzin is.

En dat kleine beetje armoede uit hun vroege kindertijd wenden ze tegenwoordig aan om zichzelf het recht toe te eigenen om iedereen te vertellen hoe ze moeten leven. En het ligt natuurlijk altijd aan de persoon. Zij zijn zo goed omdat ze hard werkten, en jonge mensen tegenwoordig hebben het slecht omdat ze lui en dom zijn. Alle gigantische verandering in economie, beleid, demografie, etc. in de tussentijd, die ze zelf hebben ingevoerd? Nee joh. We moeten NOG MEER maatregelen treffen. Zeggen de mensen die in het meest vrije klimaat ooit zijn opgegroeid...

Piet van het Padje | 24-08-16 | 14:44

Babyboomers zijn mensen die net na de oorlog zijn geboren.
Het is toch wel vermakelijk dat er zoveel jonge mensen zijn die denken dat deze mensen in weelde zijn opgegroeid :D In de jaren zestig hadden de meeste huizen echt geen douches.

Yann47 | 24-08-16 | 14:43

Voor de babyboomers (behalve babyboomende reaguurders die zijn lief), de uitgeklede zorg voor mensen die wel wat beters hadden te doen dan naakt rond te rennen in het Vondelpark, namelijk opbouwen. Ik veracht jullie. Voor babyboomers waarvoor dit allemaal niet opgaat, ik bedoel niet u

Bokito ergo sum | 24-08-16 | 14:43

@miko | 24-08-16 | 14:33
Eens. Echt poetsen met zeep doe je alleen na een dag landarbeid of sleutelen in de garage. De meesten onder ons hoeven alleen maar wat zweet af te spoelen. Wist u dat we het meeste lichaamsvuil zelfs kwijtraken door het dragen van kleding? Alleen de essentiële lichaamsdelen moeten dagelijks even worden afgespoeld met wat water. Maar goed we dwalen af.

Zeepvrij | 24-08-16 | 14:42

@Lupuslupus | 24-08-16 | 14:23
Jullie generatie is verantwoordelijk voor deze miljarden verkwistende multiculturele teringzooi, welke uiteindelijk de ondergang van de westerse beschaving zal betekenen. Jullie ene generatie!

Oeleflaffel | 24-08-16 | 14:42

Ach, wie heeft er niet onder de douche gemasturbeerd?
Toen ik jong was kon ik geen douche voorbijlopen zonder eronder te masturberen.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat mijn klasgenoten en leraren wel raar naar mij keken na het schoolreisje naar Auschwitz.

Cuyahoga | 24-08-16 | 14:41

@R van Perzie | 24-08-16 | 14:06
Je kunt toch de Groenlinks methode van wc-gang beoefenen? Gewoon onder de douche op je voeten plassen en een minuut douchen. Met koud water. Is goed voor het 'milieu'. En verder alle poep bewaren in een ton voor later als je een huiskamertuintje begint. Lekker voor op de tomatenplanten.

Jezus_Boeddha | 24-08-16 | 14:41

-weggejorist-

Assembled in NL | 24-08-16 | 14:40

Zolang wij ons druk kunnen maken over dit soort futiliteiten is er eigenlijk helemaal niks aan de hand.

slootschurftklootzak | 24-08-16 | 14:37

Mwah, dan blijven ze wel gamen. Of wil je per 5 minuten ook de elektriciteitsprijs en het internettarief laten verdubbelen?

ZoltarTheMagnificent | 24-08-16 | 14:35

ik heb niet zoveel geduld met de meest destructieve en egoistischengeneratie die er ooit geweest is. Beetje feesten op geld dat de Amerikanen ook terug willen. Nooit tegengesproken omdat pa maar mulo en moes huishoudschool had

Bokito ergo sum | 24-08-16 | 14:35

@Assembled in NL | 24-08-16 | 14:33
Een standaard generatiefittie.
De oplossing daarvoor is de pil van Drion in het basispakket.

Ing. eslapen | 24-08-16 | 14:34

Heeft die Verneuken een foto van zichzelf onder de douche meegestuurd?

medusa324 | 24-08-16 | 14:34

Lang douchen toen ik jong was?
Echt niet!
Ik was nummer 3 in de zinken teil voor de potkachel.
Ons geisertje gaf een pisstraaltje, dus daar was ook niks an.
En daarna hadden we zo'n sneue boiler die zo leeg was.
Ruzie met de familie, als je het laatste beetje warme water had, dus shampoowen, inzepen, uit/afspoelen, klaar.
Doe het nog steeds zo... ben het gewend.

Schietmijmaarlek | 24-08-16 | 14:34

@Zeepvrij | 24-08-16 | 14:25
Vuil word al bijna niemand,het gaat meer om je eigen zweet en zo.

miko | 24-08-16 | 14:33

Dat belerende toontje is ironisch bedoeld neem ik aan? Nagenoeg gratis zeven jaar studeren, zonder aantoonbare vaardigheden een goede baan met een vast contract, een eigen vrijstaand huis op zijn vijfentwintigste en een maandelijks pensioen even hoog als de gemiddelde totale studieschuld van tegenwoordig. Bek dicht opa.

His Lordship | 24-08-16 | 14:33

-weggejorist-

Assembled in NL | 24-08-16 | 14:33

Mijn vader draaide na 5 minuten de warme kraan in de keuken open. Weg warm water onder de douche.
Ik mag lijen dat hij, straks in het bejaardenhuis, ook zo betutteld gaat worden en er niet naar zijn protesten dat ie nog niet klaar is geluisterd wordt.

J. Jarig | 24-08-16 | 14:33

@McMarx | 24-08-16 | 14:22
Ja, gauw een stuk of tien banen er bij! katching!
Mijn kinderen mogen zo lang onder de warme douche als ze willen maar mijn blaas trekt dat niet.

miko | 24-08-16 | 14:32

-weggejorist-

Assembled in NL | 24-08-16 | 14:30

Beste Joop,

Flikkerstraal lekker een eind op. Ik werk me de tyfus in, studeer daarnaast en probeer een klein beetje een fatsoenlijk bestaan op te bouwen tegen onbetaalbare prijzen in de woningmarkt en op vele andere gebieden.
Daarnaast betaal ik ook nog eens bijzonder hoge pensioenpremies zodat jij daarvan kan genieten, zelf zal ik er waarschijnlijk nooit een cent van terug gaan zien. Het enige godvergeten kleine stukje luxe dat ik me zo'n beetje op dagelijkse basis kan veroorloven is twintig minuten chillen onder de douche. Daar blijf je lekker met je babyboomtengels van af.
Krijg ziektes.
Met vriendelijke groet,

Tha Man | 24-08-16 | 14:30

Sinds wanneer hebben we een watertekort in Nederland? Ook energie is er genoeg in Nederland. Dit is dus weer een mooie symbolische oplossing voor een niet bestaand probleem.

Duifmans | 24-08-16 | 14:29

Ik vind dat types als Vermeuken nu alsnog wel op drink- en douche water kunnen besparen ter compensatie van het water dat ze in de jaren 60 zorgeloos hebben weggespoeld.

MaisNon | 24-08-16 | 14:29

Assembled in NL | 24-08-16 | 14:25
Als we eens stoppen met die flauwekul in Mali, Afghanistan en de EU, dan hebben we zoveel geld over dat we de hele dag met 18 miljoen mensen onder de douche kunnen staan en zelfs onze ouderen nog één keer per dag kunnen wassen.

OudeNederlander | 24-08-16 | 14:28

Wat een gezeur.de eerste vijftien jaar van mijn leven had ik niet eens een douche.
Hup de rivier in. Het hele jaar door, en koud dat dat was dat wassen.

brughslurph | 24-08-16 | 14:26

Laten ze eens opschieten met de nanotechnologie zodat alles behandeld kan worden met die nieuwe spray waarmee er geen vuil meer blijft kleven aan vaat/schoenen/kleding. Scheelt een hoop gewas. Verder meer innovatie nodig in het waterverbruik van landbouw en industrie.
Korter douchen als burger zet echt geen zoden aan de dijk, is maar een druppel op een gloeiende plaat en puur om je een Beter Mens te voelen. Oh ja en we gaan allemaal nog eens ten onder aan die hygiene maar dat is een andere discussie.

Zeepvrij | 24-08-16 | 14:25

Als 70 jarige heb ik daar meer dan 30 jaar geleden tegen ge-ageerd, bij mijn kinderen.
Het heeft uiteindelijk, dus niets geholpen.
En nu is het weer een onderwerp?
De geschiedenis herhaalt zich, keer op keer, op keer , op keer , op keer op keer op.... nu vul zelf maar in, daar wordt ik hoor en dol van.
Neem nog een wijntje.

watmagjenogwel | 24-08-16 | 14:25

-weggejorist-

Assembled in NL | 24-08-16 | 14:25

@roosvrij | 24-08-16 | 14:20
Het ergens inplanten is veel slechter voor het milieu! ;-)

miko | 24-08-16 | 14:24

Ik snap het probleem nooit. Hoezo verspilling? Van wat? Alsof het water voor altijd weg is. En gasverbruik? Waarom moet ik nu slechter leven zodat mensen in de toekomst "het beter" zouden hebben? Die mensen in de toekomst moeten ook weer interen om de mensen na hen een goed leven te geven. Bottom line is dat iedereen het altijd slechter moet hebben voor de volgende generaties. Leef en laat leven en zeur niet zo over het milieu.

culture_vulture | 24-08-16 | 14:24

Als we allemaal afspreken om nooit meer te douchen of in bad te gaan, zijn we er na een jaar wel aan gewend. Probleem opgelost.

artie | 24-08-16 | 14:24

ach de Babyboomerts zijn de oorzaak dat we met torenhoge hypotheken zitten opgescheept.
Assembled in NL | 24-08-16 | 14:10
.
Rot.een.sop en ga zelf eens aan het werk op je 16e!!! Alles is zg de schuld van de babyboomers en de TWEE daarop volgende generaties(!) wassen hun handen in onschuld!!

Lupuslupus | 24-08-16 | 14:23

Bemoei je met alles en iedereen, praat onschuldigen een schuldcomplex aan, controleer het gedrag om te kunnen straffen bij overtreding. Principe wereldverbeteraars: de vervuiler betaalt, ergo, wie betaalt mag vervuilen.
In de praktijk stopt de student uit Delft na 5 minuten even met douchen, gaat daarna weer lekker warm verder. Tegen ¨starttarief¨.

squadra | 24-08-16 | 14:23

Water hebben we zat en we kunnen goed zuiveren. Meer waterverbruik is meer werkgelegenheid in die branche.

McMarx | 24-08-16 | 14:22

Het leeft trouwens wel bij de VK, dit onderwerp.
Al 4 reacties.

OudeNederlander | 24-08-16 | 14:21

(wat hard nodig is met deze hittegolf)

R van Perzie | 24-08-16 | 14:06
.
Twee (!) dagen boven 20o is een hittegolf? U bent zeker ook van de rubberen tegel/sneeuwvlok brigade?

Lupuslupus | 24-08-16 | 14:20

Die foto!!! Welke idioot heeft die uitgekozen?! Sure as hell staat die "verkwistende snotneus" niet alleen maar te douchen.... LOL
Jastno | 24-08-16 | 14:07
Fappen is m.i. ook een soort van verkwisten.

roosvrij | 24-08-16 | 14:20

mrXL | 24-08-16 | 14:15
lol.
Deze man is gewoon een Bèta zeikerd!

lanexx | 24-08-16 | 14:19

Nah, dan laat ik toch lekker het bad vollopen...

kweethetooknietbeter | 24-08-16 | 14:19

2 euro voor 5 minuten of 120 euro voor een uur....

Ing. eslapen | 24-08-16 | 14:19

Ik geloof geen zak van dat 'jongeren douchen te lang' onderzoek. Heb even rondgekeken en vind nergens iets over het onderzoek zelf, alleen over de uitkomst. Onder hoeveel mensen is dat onderzoek gehouden? Is ook bekend waarom jongeren (18 - 35 jaar!) zo lang onder de douche staan? Gaan ouderen misschien vaker in bad? Duurt douchen in een boerkini langer omdat het lastig inzepen is met zo'n ding aan? Enzovoort. Nee, dit 'onderzoek' van Milieu Centraal is niet meer dan een wrakke kapstok om hun milieupropaganda aan op te hangen: 'pas op hoor, niet langer dan 5 minuten douchen!' (wapperend vingertje). Laat ons toch met rust, subsidiespons. Zo, en nu ga ik even een half uur mijn douche laten lopen. Loeiheet. Gewoon, omdat ik daar zin in heb.

Huupke | 24-08-16 | 14:17

Assembled in NL | 24-08-16 | 14:10
Every generation blames the one before.....

TB2318 | 24-08-16 | 14:17

Ik ben juist heel zuinig met water. Ze zeggen dat plassen onder de douche water bespaart, dus douche ik 4x/dag!

mrXL | 24-08-16 | 14:15

Water kost 6 cent de liter geloof ik? Gas voor je CV 50 cent per m3 ofzo Lekker vangen die babyboomer die zijn kind uitknijpt met Euro's per minuut. Duidelijk een PVDA-er die Joop Vermeuken.

Banana008 | 24-08-16 | 14:12

Tweede legsel. Of Vermeuken heeft een lange gevangenisstraf uitgezeten, zo tussen 1970 en 2000.

Lewis Lewinsky | 24-08-16 | 14:12

Die new-bejaarden mogen van mij alles, als ze verdomme maar uit de spits blijven met hun grijze Kia's, Toyota's en ander wegmateriaal dat blijkbaar standaard met lijm aan de banden wordt verkocht.
En deaud gaan mag ook, maar dat is optioneel.

crankshaft | 24-08-16 | 14:12

Oudere mensen zijn nogal winderig, ik stel voor daar belasting over te heffen. Natte winden dubbel tarief (ja, Arnon Grunberg, Francisco van Jole en Han van der Horst, jullie zijn flink aan de beurt).

TheseDays00 | 24-08-16 | 14:12

-weggejorist-

Assembled in NL | 24-08-16 | 14:11

-weggejorist-

Assembled in NL | 24-08-16 | 14:10

@Vogelbeest 'Gewoon je kinderen opvoeden.' Dat dus. Gefaald in de opvoeding. Of gewoon kut kinderen.

WernerT | 24-08-16 | 14:08

Die foto!!! Welke idioot heeft die uitgekozen?! Sure as hell staat die "verkwistende snotneus" niet alleen maar te douchen.... LOL

Jastno | 24-08-16 | 14:07

Onzinverhaal. De enige die beter wordt vanprogressieve tarieven zijn de energielevarnciers.

Gewoon je kinderen opvoeden. Kan echt. Weet ik zeker. Zelft verantwoordelijkheid nemen en dat ook aan je kinderen leren.

Kost wel moeite natuurlijk. Vandaar dat Joop deze taak liever bij een ander legt. Dat hoort zo bij Volkskrant-PvdA volk.

Vogelbeest | 24-08-16 | 14:07

De overheid die langzaam maar zeker nu ook achter je voordeur loert. We zagen het al met de smartmeter, op naar de volgende betuttelende maatregel, met als rode draad meer kosten voor minder comfort.

OudeNederlander | 24-08-16 | 14:06

Hoeveel minuten moet je de kraan dichtdraaien voordat de teller weer op 0 gaat? Is daar al over nagedacht.
En wat als tijdens het douchen een huisgenoot:
- het toilet doortrekt?
- de afwas doet?
- de wasmachine aanzet?
- de auto of de tuin gaat sproeien? (wat hard nodig is met deze hittegolf)

Of mag er voortaan nog maar 1 kraan per huis tegelijkertijd geopend zijn?

R van Perzie | 24-08-16 | 14:06

In Rusland is dit geen probleem. daar stroomt het gas zo de bodem uit, rechtstreeks t boilertje in. Dus waar hebben we het over

Handsomeboy | 24-08-16 | 14:05

Mijn zoon doucht vrijwel nooit. Die zit met de gordijnen dicht te gamen.

Piet Karbiet | 24-08-16 | 14:05

Haha, ze hebben zelf de complete maatschappij verneukt en het milieu naar de zak geholpen en vervolgens maar de jongere de puinhopen wederom oplossen.

De babyboomgeneratie... Veel egocentrischer krijg je ze niet... Wellicht de volgende keer een brief posten als je nuchter bent?

el burro | 24-08-16 | 14:05

Met de huidige temperatuur zou ik willen dat er ijsblokjes uit de kraan zouden komen.....

necrosis | 24-08-16 | 14:05

Fapfapfap

Bubsy | 24-08-16 | 14:05

Ik heb het niet zo op lieden die mijn douchepret willen vermeuken.

Jon Snow | 24-08-16 | 14:05

Voor de eerste 5 minuten 2 euro is al ongelofelijk veel X duurder dan het water je nu kost.

dieED | 24-08-16 | 14:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken