Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Man omzeilt file A1. Volstrekt legaal en fatsoenlijk

ProTip van een geoefende weggebruiker (NAW bij redactie bekend). U kunt de dikke file op die nieuwe schitterende A1 eenvoudig, volstrekt legaal en geheel fatsoenlijk omzeilen met deze Weesp-Route. Extragratis kilometers opschieten en geen @VID of Verkeerspliesie die er wat van zegt. Niet allemaal tegelijk, want dan is het foetsie. At your service!

Reaguursels

Inloggen

Twee keer posten na een keer klikken? Vreemd.
Jammer dat de vakantie voorbij is het was heerlijk rustig op de weg voor randstad begrippen dan.

voldemort | 24-08-16 | 18:12

-weggejorist-

voldemort | 24-08-16 | 18:06

Mooie route hier kom ik nooit maar kijk ook altijd om me heen naar alternatieven.
De filmerdt doet niets verkeerd, volgt gewoon de beschikbare rijstroken en voegt netjes in waar het weer moet. Dat RWS de laatste tijd er een onduidelijke zooi van maakt is hun probleem. De A6 voor Almere spoort ook niet. Als je links blijft hangen richting Lelystad loopt het vast op één strook, terwijl ze er rechts gewoon voorbij suizen maar misschien is dat al weer veranderd.

voldemort | 24-08-16 | 18:06

@Ridocar | 24-08-16 | 15:27
Tankstations en parkeerplaatsen zijn een heel ander verhaal natuurlijk. Daar lopen namelijk mensen op de weg en dan creëer je een gevaarlijke situatie. Daarvan is hier geen enkele sprake aangezien je gewoon een toegestane route rijdt. Het enige afwijkende is dat je op dat moment een ander startpunt hebt dan degenen die volgens de opvatting van sommigen wel legitiem die route afleggen.

Pierre Tombal | 24-08-16 | 17:29

Ik zie dat reaguurder De Geus zich toen ook al in de discussie wiep.

De Geus | 24-08-16 | 15:34

Deze parallelbanen bestaan al heel lang, net als tankstations. Maar waarom zou ik er willen rijden? Ik word toch per uur betaald...

Ridocar | 24-08-16 | 15:27

@ Pierre Tombal | 24-08-16 | 14:56

Blijft een totale lul imo.
Gewoon je vertraging tot je nemen zoals de rest dat doet.

Wedden dat het een leasebak rijder is? ;)

SnoopNL | 24-08-16 | 15:05

@SnoopNL | 24-08-16 | 14:17
Onzin natuurlijk. Op de plek waar hij invoegt kan je helemaal niet waar hij op de parallelbaan terecht is gekomen. En je kan ook nog mis gokken doordat die parallelbaan uiteindelijk juist meer vertraging oplevert.

Er zijn overigens veel meer van dit soort verkeerssituaties. Bijvoorbeeld knooppunt Ridderkerk waar je op diverse plekken kunt kiezen voor de hoofdrijbaan of een parallelbaan. De complete Zuidring van Rotterdam. Op de A4 bij Leiden (was reeds genoemd), maar ook bij het Clausplein (Leidseveen) en het aquaduct Roelofarendsveen . De Drechttunnel. De Beneluxtunnel. De westelijke randweg Eindhoven (A2, A58, A67). En natuurlijk nagenoeg elk klaverblad.

Tip: veel van dat soort alternatieven kan je eenvoudig vinden door je navigatie op "kortste route" te zetten.

Pierre Tombal | 24-08-16 | 14:56

Dit kan op zoveel plaatsen. o.a. Badhoevedorp, Holendrecht, en niks mis mee. Niets verbodens aan, en t vergroot benutting van de weg.

Lex Trumbauer | 24-08-16 | 14:34

toch zeker aso en ik had hem er niet tussen gelaten, oprotten daarmee. Hij is een van die mensen waarom je er langer staat en die kwaad zal worden als je hem niet voor laat.

Totale lul van de week bedoelen jullie dus.

SnoopNL | 24-08-16 | 14:17

Prima hoor, maar je mag toch vraagtekens zetten bij het plezier in je leven als dit één van je hoogtepunten is. Hoe trouwens massa's mensen accepteren dat ze 2 uur per dag, 10 uur per week, (-vakanties)zo'n 500 uur per jaar - dus 21 complete dagen in de file staan is me een compleet raadsel. Da's 800 dagen tijdens 40 jaar werk: ruim 2 jaar.

LaPetite | 24-08-16 | 13:53

-weggejorist-

Worst_kaas_scenario | 24-08-16 | 13:43

snap de mensen die er een probleem ervan maken niet zo. Technisch gezien is het een extra rijbaan als ik het zo zie.

Blobber_NL | 24-08-16 | 13:23

@Weeraanmelden | 24-08-16 | 13:18
.
Nee, ook niet. De Peugeot voegt netjes in op het moment dat een gewone rijbaan een uitvoegstrook wordt. Als hij helemaal tot aan het einde van de uitvoegstrook was doorgereden om dat in te voegen, was hij verkeerd bezig.

Bytemaster | 24-08-16 | 13:23

Zo bestaat er ook een verschil tussen belastingontwijking en belastingfraude.

McMarx | 24-08-16 | 13:22

@Glandula magna
Waar heb jij het nu over?
Je moet de AFRIT volgen, niet de ROUTE.
Dat je AFRIT nu leidt tot een nieuwe weg, met opties, maakt niet uit. Je moet de afritten volgen. Niet de borden.
Zal een lekker zooitje worden dat je vanaf dat je de A1 op gaat, alleen nog maar naar Apeldoorn mag.
Dat is immers de route die je toch volgt

Weeraanmelden | 24-08-16 | 13:20

@bergsbeklimmer
Nee: Deze bestuurder/filmer volgt de rijweg.
De Peugeot voor hem, die verdiend wel de boete.
(Hij laat de filmer afremmen, zodat hij nog ff kan invoegen, terwijl het duidelijk een uitvoegstrook is)
Dat de uitvoegstrook naar een nieuwe weg leidt, waar hij keurig de weg volgt, is niet verkeerd.
Dit is overigens ook de andere kant , naar Amsterfoort.
Je moet bij knooppunt eemnes de afslag nemen naar Utrecht, maar blijft gewoon de weg volgen. Daarna voeg je braaf bij Baarn in, en vervolgt je weg op de A1 naar Amersfoort.
You're welcome

Weeraanmelden | 24-08-16 | 13:18

Wat een papieren fatsoensrakkers hier. Alsof ze in de rij blijven staan bij de kassa als er een andere kassa opent.

WernerT | 24-08-16 | 13:06

Zou me niet verbazen als de politie het bord 'Muiden Weesp' op 00.15 icm de pijlen op het wegdek als bindend beschouwt.

De Geus | 24-08-16 | 12:27

@WybWyb | 24-08-16 | 11:19

Kijk eens goed na het allereerste bord op (oo:26) die hij tegenkomt op de afslag die geeft de keuze om ook rechtdoor te gaan, hij hoeft dus niet verplicht rechts in te voegen.

Umberto die trotzoni | 24-08-16 | 12:17

@koeberg

De politie interpreteert de wet volgens mij fout en deelt ten onrechte boetes uit. Ewijk/Beuningen of daar in de buurt. Nu speelde dit wel enkele jaren geleden en ik ken de juridische afloop niet. Ik weet wel dat de politie na protesten bleef bekeuren.

De Geus | 24-08-16 | 11:57

Blunder ook om bij het Gouwe-aquaduct rijstroken zo aan te leggen dat je vanuit het oosten moeizaam naar rechts moet uitvoegen om de A20 op te rijden. Eerder moest je naar links uitvoegen om rechtdoor te gaan op de A12. Sinds de verandering dagelijks ongelukken en veel meer fileleed. Prutsers.

De Geus | 24-08-16 | 11:53

@De Geus | 24-08-16 | 11:37
De politie maakt de wet niet, die handhaaft alleen.
Welke regel overtreedt de filmer? (zoals door anderen hierboven is uitgelegd niet het verbod op inhalen file via uitvoegstrook, want hij voegt niet in op dezelfde uitvoegstrook).

koeberg | 24-08-16 | 11:52

-weggejorist-

Lot_van_Beek | 24-08-16 | 11:50

@WybWyb @Salem
De Golf-bestuurder had aan de bebording al kunnen zien dat de pijlen eraan kwamen en zit dus fout. De filmauto doet alles goed. Volgens mij maar vermoedelijk niet volgens de politie.

De Geus | 24-08-16 | 11:47

Mag volgens mij niet. Voorsorteren voor rechtsaf betekent verplicht rechtsaf. Niet dat ik dit verzin hoor, maar de politie wel. Als ik het goed heb worden bij Ewijk of Beuningen automobilisten bekeurd die eenzelfde truc uithalen. Volgens mij is er niks mis mee maar volgens de politie dus wel.

De Geus | 24-08-16 | 11:37

@Salem | 24-08-16 | 10:44
Hoe illegaal is het als je een rijstrook pakt die een paar honderd meter later ineens afrit blijkt te zijn? Beter leggen ze op het moment dat die 4e baan erbij komt al pijlen neer, anders blijf je dit houden.

jip_86 | 24-08-16 | 11:31

@WybWyb | 24-08-16 | 11:19
Dat doet hij ook (die zwarte golf voor hem niet), maar de vólgende afslag laat hij rechts liggen en blijft gewoon, legaal, op de rechtdoorgaande rijstrook.

Guido | 24-08-16 | 11:26

Aanvullend dit kan je dus een bonnetje á €230,- opleveren. (feitcode R619)

WybWyb | 24-08-16 | 11:24

Dit is zeker niet legaal.
Zie wettekst hier:
Artikel 78, lid 2 RVV

2.Bestuurders die de doorgaande rijbaan verlaten en daartoe een uitrijstrook volgen, zijn ter hoogte van de daarin aangebrachte pijlen verplicht om de richting te volgen die de uitrijstrook waarop zij zich bevinden, aangeeft.

WybWyb | 24-08-16 | 11:19

Bytemaster | 24-08-16 | 10:18
De weg wordt door RWS aangeduid als 10 rijstroken, dus 5 per richting. Daar kom je alleen aan als je deze meetelt.
I rest my case.

H. Drievuldigheid | 24-08-16 | 11:05

Heb hier een zakje kopspijkertjes, enne...

Jan Gordelroos | 24-08-16 | 11:03

Dezelfde kansloze constructie hebben ze in de A4 gemaakt bij de af/oprit N11.
Alleen daar hebben ze een rijstrook van de A4 af gehaald zodat (vooral vanuit Amsterdam) er elke dag ongelukken zijn.
Hele weg jaren op de schop geweest om uiteindelijk nog steeds een stuk 2 baans te hebben en enorme files beide kanten uit.
Bijna net zo kansloos als tunnels maken waar het niet nodig was en dan te gaan tunneldoseren.

mennie | 24-08-16 | 11:03

-weggejorist-

Magniet | 24-08-16 | 11:02

www.overpopulationawareness.org/nl/ Maar 1 oplossing. Indammen van de bevolkingsuitbreiding. En dat gezeik over asociaal. Als de overheid niet met een oplossing komt, zoek ik zelf wel de oplossing

Speertjespunt | 24-08-16 | 10:59

Salem | 24-08-16 | 10:44
Yep, dat is dus exact wat verboden is. Wat de filmer doet, is een rotstreek en voordringen maar feitelijk niet illegaal.

SanderEvers | 24-08-16 | 10:58

Clablan | 24-08-16 | 09:06
Pcies... maar ja, sommige mensen hier moeten altijd wat te zeuren hebben.

kleinkonijn | 24-08-16 | 10:55

Ha, een parallelrijbaan. Normaalste zaak van de wereld, maar blijkbaar bij veel weggebruikers niet bekend. Bedoeld om lokaal verkeer en doorgaand verkeer te scheiden ten gunste van beter doorstroming. De filmer volgt constant de aangegeven richting. Gewoon gebruiken dus. Zijn voorganger die even uitvoegt en op dezelfde uitvoegstrook weer invoegt is wel fout.

Salem | 24-08-16 | 10:44

Ik weet niet eens waar Weesp ligt.

ZwengelMeister | 24-08-16 | 10:42

@mezelf, pijl natuurlijk. Dom.

jefti | 24-08-16 | 10:41

Dit is -voor een gedeelte- helemaal niet toegestaan. Zodra je over de eerste peil naar rechts toe bent gereden, ben je verplicht die rijrichting te volgen. Zn verhaal gaat niet op dus.

jefti | 24-08-16 | 10:40

@Piet Karbiet | 24-08-16 | 09:08
Wat let je om dit bij de regionale politieke partijen op te pakken?

Martinspire | 24-08-16 | 10:36

... sowieso als méér automobilisten dít zouden doen ontlast dat de A1 plaatselijk op dat punt, wordt de doorstroming beter en dús minder file.

Eigenlijk zorgen alle moraalridders (hier) door hun 'roomser dan de pauselijkheid' júist voor nog meer oponthoud voor iédereen.

HypoPseudo | 24-08-16 | 10:35

@bergsbeklimmer | 24-08-16 | 09:06
Kul. Hij neemt de hele afslag en vervolgens komt hij de snelweg weer op. Dat is gewoon toegestaan. Die andere auto die je weer ziet invoegen, die is fout.

Martinspire | 24-08-16 | 10:35

Dat is dus auto rijden in Nederland anno 2016.. te zielig voor woorden.

Stonecity | 24-08-16 | 10:34

Dus je kan een boete krijgen als je niet de aangegeven richting volgt, als in de 'aangegeven plaatsnaam'? Wat een onzin, als ik richting het Noorden over de A27 rij wordt op een gegeven moment Groningen via de A28 aangegeven. Ik wil echter altijd via A6/A7 dus ik ga daar rechtdoor en dat zou niet mogen?

Sterker nog, ik denk dat een goede navigatie de route van de filmer wel eens als sneller alternatief zou kunnen aangeven. Dat zou dan wettelijk gezien niet mogen? Of je nou een detour van 1000 meter of 100km maakt, maakt dat nog uit?

Supporter | 24-08-16 | 10:34

@necrosis | 24-08-16 | 09:11
Als je leased merk je daar weinig van

Martinspire | 24-08-16 | 10:32

@ Glandula magna | 24-08-16 | 10:05

Je kan je toch [zogenaamd] vergissen? Laat een ander maar aantonen dat dat niet zo is.

Als uit principe dít niet zou doen, ben je echt roomser dan de paus of beter gezegd; over-correct.

HypoPseudo | 24-08-16 | 10:29

Wat een moraalridders vandaag.
Ik zeg als Audi rijder (kunnen jullie alvast je ongezouten mening op los laten), + veel voor deze man.
Het is legaal, dus alle zure reacties hierboven komen waarschijnlijk van de zelfbenoemde wereldverbeteraars.
Ben alleen bang dat het snel afgelopen is na het plaatsen van dit filmpje.

GaatDeGoedeKantOp | 24-08-16 | 10:26

Volgens de officiële regels mag je toch niet meer terug (vanaf de afrit rijbaan terug naar de doorgaande weg) zodra je 1 pijl die op de rijbaan van de afrit staat gepasseerd bent.

McMan1987 | 24-08-16 | 10:26

Het is legaal maar niet fatsoenlijk. Het benutten van de extra baan is prima. Die is daarvoor bedoeld. Daarna is het gewoon een vorm van voorkruipen.

Bytemaster | 24-08-16 | 10:25

Haha, wat een sukkels die plannenmakers bij RW.

geengemaar | 24-08-16 | 10:25

Fijn dit soort eikels. Krijg je hetzelfde als bij A9/A5 richting Westpoort. Hufters die even uitvoegen naar het "A5 deel" en dan weer naar de A9 die vast staat. Gevolg, de route naar de afslag A5 staat helemaal vast en mensen die daar gebruik van willen maken moeten in de file staan voor een paar egoisten die eigenlijk op de A9 moeten zijn.

Wel typisch dat het eerste deel (gewoon spitsstrook?) niemand op de spitsstrook rijd.

Kapitein_Koek | 24-08-16 | 10:23

Zo deed ik het altijd op de A9. Tot ze die gingen verbouwen. Maar nu ben ik een slecht mens, geloof ik.

Uriël Fack | 24-08-16 | 10:23

@H. Drievuldigheid | 24-08-16 | 09:41
.
Heeft niets met lemmingengedrag te maken. De afrit is een afrit voor andere richtingen. Lemmingengedrag zie je bij de tolpoortjes in Frankrijk. Iedereen sluit aan bij de middelste 4 poortjes terwijl er aan de buitenste twee poortjes slechts een handjevol auto's in de rij staan.

Bytemaster | 24-08-16 | 10:18

Dit is beslist NIET legaal!
Glandula magna | 24-08-16 | 10:05

Klopt. Ik heb voor precies zo'n situatie iemand bij Wegmisbruikers een boete zien krijgen. Nergens ging hij over doorgestrokken strepen of blokken, maar omdat hij niet de aangegeven richting volgde, was het toch strafbaar.

mrfreeze | 24-08-16 | 10:11

@bergsbeklimmer | 24-08-16 | 09:06
.
Dat is in dit geval niet van toepassing. Het is niet zo dat de auto aan het einde van de uitvoegstrook weer invoegt. Hij/zij blijft de uitvoegstrook gewoon volgen.

Bytemaster | 24-08-16 | 10:10

@H. Drievuldigheid 09:41: Als mensen de bedoelingen van de wegontwerper niet begrijpen, dan is die ontwerper de naam niet waard. Het hele punt is om de weg zo begrijpelijk en intuitief mogelijk te maken. Ik vraag me af of dit dezelfde ontwerper is die de stukjes A4 heeft ontworpen waar dezelfde situatie is ontstaan. Werkelijk niet te geloven.

Nog minder te geloven is dat bij de bouw van de A4 rekening is gehouden met de mogelijkheid om weer 3 rijbanen naast elkaar te maken, maar dat die mogelijkheid niet in het bestemmingsplan opgenomen. Dus wil men dit veranderen, dan moet je weer eerst jarenlang emmeren over milieu, gemeente, protesten van mensen die niet "meer asfalt willen", nou ja... je weet wel hoe snel zulke dingen in dit landje gaan.

Muxje | 24-08-16 | 10:07

Dit is beslist NIET legaal!

Je bent verplicht de rijstrook in de aangegeven richting te vervolgen. Dus als er pijlen op een strook staan dan MOET je in de richting van die pijlen afslaan (dat doet deze meneer dus wel) maar je MOET ook je weg vervolgen in de richting van een van de bestemmingen die boven de strook staan aangegeven. In dit geval dus Muiden of Weesp en NIET Amsterdam (A1).

Keren of een navigatiefout herstellen mag in dit geval pas nadat je de snelweg verlaten hebt.

Glandula magna | 24-08-16 | 10:05

Nooit last van files, gewoon zorgen dat je vooraan rijdt!!

Teringtyfus | 24-08-16 | 10:03

Zo heb je ook, t.b.v. tankstations in combinatie met een afrit, uitvoegstroken die met afslaan en gelijk dáárna weer de oprit oprijden, zo'n pakweg 2 a 3 kilometer beslaan.
Zo omzeilen veel lepe automobilisten een stuk file als die er staat.

Dat werd schering en inslag met/alsook hard rijden op de parkeerplaats en tankstations dus gevaarlijk enzo. Dus ging de pliesie daar maar eens een keer surveilleren;

Iédereen de de afrit nam werd geregistreerd. En zíj die de volgende oprit weer wilden nemen, ertussenuit gepikt en op de bon geslingerd.

Hilarische leedvermaak-jezelf klerelachpraktijken. Nóg later thuis en een flinke schep uit je portemonnee, ghehe.

HypoPseudo | 24-08-16 | 10:00

Wat een domme man om dit te delen met de hele wereld. Zijn een aantal punten waar dit kan in NL maar dat hang je natuurlijk niet aan de grote klok.

Hunter S. Thompson | 24-08-16 | 09:59

-weggejorist-

Willem Hollander | 24-08-16 | 09:55

Goeie actie...al die mafkezen die al kilometers van tevoren op het baantje stil gaan staan kachel ik ook voorbij om er voor in te voegen. Zelfde type weggebruikers die apathisch met 30 km per uur in kolonne achter tractor blijven hangen die je gewoon kan en mag inhalen op de dijken hier.

Willem Hollander | 24-08-16 | 09:54

Enigste wat die files beetje kan oplossen is als meer mensen een baan in hun woon gebied kunnen krijgen meer wegen gaat echt niet meer helpen.

Sjonie01 | 24-08-16 | 09:53

Gisteren ook gezien ja. In eerste instantie heuj, een extra rijstrook en paar honderd meter verder wtf, het is een afslag.

jip_86 | 24-08-16 | 09:52

Als er asfalt ligt, waarom er dan ook niet gebruik van maken? Natuurlijk, vluchtstroken moet je respecteren. Maar, het niet mogen/kunnen gebruiken van een spitsstrook buiten de spits, bijvoorbeeld, dat is wel zoiets raars. Dat is pure kapitaalvernietiging.

kweethetooknietbeter | 24-08-16 | 09:47

@nemoj me jebat | 24-08-16 | 09:25
Die zou zomaar uit de mond van Johan Cruyff kunnen komen.

necrosis | 24-08-16 | 09:45

@Piet Karbiet... Jij noemt het Gaza, maar er zijn erbij die heel Ijburg tot Kalifaat hebben verheven.. Ene Xandra Lammers rapporteert al jaren, met gevaar voor eigen leven, over de verloedering en islamisering van Ijburg. Zie haar blog: xandralammers.nl/

Handsomeboy | 24-08-16 | 09:43

Ik wil wel eens zien hoe druk het daar in een normale avondspits is en of je er dan ook nog zoveel profijt van hebt.

Wa jij wil... | 24-08-16 | 09:42

Geeft een aardig beeld van het lemmingengedrag van Jan en Mien Modaal. Imho is chaufeerdert een van de weinigen die de bedoeling van de wegontwerpers door heeft. Tot mijn onuitsprekelijk genoegen hoef ik slechts zeer incidenteel in die uithoek van het land (althans voor mij) te zijn, maar had 'm gisteren ook wel door ( ook met een behoorlijk genoegen trouwens).

H. Drievuldigheid | 24-08-16 | 09:41

File, hier bij het mooie Joure alleen op vrijdagmiddag en zelfs dat behoort binnenkort tot het verleden. Ik ga nooit meer terug naar de Randstad...

Air van Boven Dorens | 24-08-16 | 09:39

Hah dit doe ik altijd op de A4 bij Zoeterwoude, werkt als een tierelier.
.
Foolonthehill | 24-08-16 | 09:01
Voordringen heeft er niets mee te maken. Het is eerder het optimaal benutten van de aanwezige rijstroken. Neem weer even de A4 - Zoeterwoude-Rijndijk als voorbeeld, Rijkswaterstaat heeft daar een behoorlijk knullige fout gemaakt door het aantal rijstroken van 3 terug te brengen naar 2 (en dus het hele A4 project van 2 naar 3 rijbanen teniet gedaan). Hierbij hebben ze de files niet opgelost maar enkel verplaatst. M.a.w. wat hier gebeurt is niet verboden, het is een praktische workaround voor het falen van Rijkswaterstaat.

MistrX | 24-08-16 | 09:38

Ik vind het wel lachen dit.

1+1 | 24-08-16 | 09:37

Dit mag gewoon. Op de A4 heb je t.h.v. Rijswijk en de afslag Ypenburg richting A13 een vergelijkbare situatie. Dit wordt vervolgens ook een parallelweg van de A4. Niets mis mee. Als je vanuit Rijswijk komt en richting Utrecht de A12 op moet, scheelt dat ook 1 keer in- en uitvoegen, wat de doorstroming weer bespoedigt.

PulpFiction | 24-08-16 | 09:35

Uuhhh... een file? Wat is dat... een file?

duitse herder | 24-08-16 | 09:34

Tel Aziaat | 24-08-16 | 09:15
Want u bent levensmoe...?

Zenzeo | 24-08-16 | 09:33

Bij een boete kun je dit laten voorkomen, en helemaal gelijk hebben.

Je krijgt het echter niet en mag mooi dokken, want zo werkt dat in NL.

Nuchternederland | 24-08-16 | 09:32

JansJans | 24-08-16 | 09:17
Ooit in een wegmisbruikers aflevering gezien dat iemand uitvoegde, de weg onder aan de uitvoegstrook overstak en weer invoegde, mooi dat hij mocht aftikken. Ik ga het niet proberen, mocht ik er ooit komen.

bergsbeklimmer | 24-08-16 | 09:28

Er zijn meer situaties in Nederland waar de afslag ook doorloopt naar de hoofdrijbaan en als je die kent, zijn ze erg handig. Vooral voor de beroepschauffeur. Bv A2 richting Amsterdam; neem afslag Amersfoort en je rijdt door naar rijbaan Amsterdam.

marjen | 24-08-16 | 09:27

Of het nou zo veel uitmaakt betwijfel ik maar trollen altijd +1

Bokito ergo sum | 24-08-16 | 09:26

fail | 24-08-16 | 09:04
Als je als enige in de rij staat, dan sta je niet mee in de file.

nemoj me jebat | 24-08-16 | 09:25

Dit is toch wel de meest onnozele filemijder ooit. Nu gaat iedereen dit doen en staat het daar ook vast.
.
Narcisme heeft een prijs.

de Voorzittert | 24-08-16 | 09:25

Raad_maar_raak! | 24-08-16 | 09:08
Leuk, zo'n matrixbord kilometers eerder, maar op 0:15 staat een ander bord, nl. dat de rechtse rijbaan een uitvoegstrook wordt.

The_Black_Knight | 24-08-16 | 09:25

@Piet Karbiet | 24-08-16 | 09:15
LOL. Maar daar staat ook maar zelden een file ;)

Tante Kaatje | 24-08-16 | 09:24

Helaas ben ik niet in de gelegenheid om er een filmpje met een vrolijk muziekje van te maken, maar het schijnt dat als een stoplicht op rood staat en je rijdt toch door, dat je dan ook eerder thuis kunt zijn.

simpelman | 24-08-16 | 09:20

Juist wel met z'n allen! Bij leiden zelfde verhaal: als meer mensen dit zouden doen, wordt de drukte beter verdeeld over meer rijstroken. Nu sta je vaak al voor de afrit naar de parallelbaan al vast omdat te weinig mensen dit doen en als schapen voor de flessenhals verderop staan te wachten.

StYxX | 24-08-16 | 09:19

Niks mis met het gebruik van een extra strook. Deed juist iedereen dat maar. Misschien minder prettig voor als je die afslag wel moet hebben, maar dat hoort mijns inziens gewoon nog bij die file. Maar misschien komt hierdoor een afslag aan het begin van de file eerder vrij. Zelfde geld in principe voor een tankstation. Als iedereen het doet wordt de file gewoon breder en korter. Enige wat aso is momenteel is dat wanneer mensen vol gas door zo'n station gaan om vervolgens verderop in te voegen.

MacTreck | 24-08-16 | 09:18

kost je 150 EUri
rechtennieuws.nl...
bergsbeklimmer | 24-08-16 | 09:06

Nee hoor. Hij is de blokmarkering en uitvoegstrook gewoon gevolgd.

JansJans | 24-08-16 | 09:17

Dit is alleen gaaf als je er GEEN filmpje van maakt.
Een goede life-hack als deze hou je voor jezelf.
Voor je het weet gaat namelijk iedereen het doen of word de situatie gewijzigd.
Bovendien is het niet iets om trots op te zijn.

keestelpro | 24-08-16 | 09:17

@Bert-Bus | 24-08-16 | 09:05
Er zijn nog altijd automobilisten die ambulances geen centimeter ruimte geven, daarom kun je beter deze kopen:
data.primeportal.net/tanks/david_hale/...
Niet opzij, dan maar er over heen.....

necrosis | 24-08-16 | 09:16

@Zenzeo | 24-08-16 | 09:03
Minder! Minder! Minder!
Maar dan wel pas nádat er een fatsoenlijk alternatief is dat 300 km/h gaat.

Tel Aziaat | 24-08-16 | 09:15

Op de A3 kan dit niet.

Piet Karbiet | 24-08-16 | 09:15

Mooi thxs. Dus Weesp volgen en dan weer invoegen. Een stukje eerder in het traject op de A1 om de file te omzeilen bij Hilversum, bij Baarn Hilversum-noord volgen en de file omzeilen en bij laren uitkomen en weer invoegen op de A1. ProTip2.

Dr. Frambozenjam | 24-08-16 | 09:12

Ik kom nooit op de A1 maar ga het nu expres wel doen.

Chef-70 | 24-08-16 | 09:12

Dit kan ook op de A1 ter hoogte van Hilversum. Tussen Laren een knooppunt Eemnes.

seven | 24-08-16 | 09:11

@Akiron | 24-08-16 | 09:03
Sommige tankstations weten dat ze als 'inhaalplek' worden gebruikt.
Bij een aantal tankstations liggen nu van die grijs/ gele drempels.
En ga je daar overheen met een snelheid boven de 40, dan word je gelanceerd als een raket.
En nieuwe schokbrekers zijn duur......

necrosis | 24-08-16 | 09:11

Goed idee, zet het op GeenStijl, dat leest toch niemand.

Vogelbeest | 24-08-16 | 09:10

En het gekke is dus dat dit soort paralleloplossingen door de overheid gewoon gezien wordt als extra rijstroken. Kijk bij de A4 bij Leiden: hoofdrijbaan wordt op een gegeven moment 2 rijstroken, maar parallel wordt daar gewoon bij opgeteld om toch tot 3 rijstroken per richting te komen. Dat de boel hopeloos vast staat na de verbouwing (net zoals ervoor) is blijkbaar dan een niet aan gedacht detail.....

Ofwel: ik pak waar mogelijk en indien nodig ook dit soort parallelbanen. Werkt meestal prima. Soms vergis je je en sta je vaster dan dat je op de hoofdrijbaan had gestaan. Maar da's het gokje.

frenkievee | 24-08-16 | 09:10

En morgen staat ook op dat stuk een file.

__dictatuur | 24-08-16 | 09:09

@bergsbeklimmer | 24-08-16 | 09:06
Hij laat toch duidelijk het matrix-bord zien waar er een extra rijstrook is toegevoegd. Je mag daar gewoon rijden.

Raad_maar_raak! | 24-08-16 | 09:08

bergsbeklimmer | 24-08-16 | 09:06
Andere situatie.

Pedronegro | 24-08-16 | 09:08

Waarom staat er een file op een nieuwe snelweg?

waddapatja | 24-08-16 | 09:08

Daar ligt naast de A1 ook de Nuonweg. Die werd jaren gebruikt voor woon- en werkverkeer tot het dorp Diemen de weg met containers en dubbele hekken afsloot om IJburgers te dwingen hun boodschappen in Diemen te doen. debrugkrant.nl/wp-content/uploads/2014... Het is nu een soort Gaza en dat kan blijkbaar allemaal in Nederland anno 2016. Een weg afsluiten voor de winkeliers in je dorp. Ook fietsers uit Weesp en Muiden moeten nu 19 km om fietsen. www.parool.nl/amsterdam/ijburgers-vert... Knettergek.

Piet Karbiet | 24-08-16 | 09:08

Een file, hier nog nooit gezien...

eerstneukendanpraten | 24-08-16 | 09:07

Op deze momenten toch best blij dat mijn woning naast het bedrijf staat.

Oeloeboeloe | 24-08-16 | 09:06

Dit is gewoon legaal gebruik maken van de mogelijkheden die geboden worden. Heeft niks met voordringen of onfatsoenlijk rijgedrag te maken.

Clablan | 24-08-16 | 09:06

mmmm, ik zou dit niet aan de grote klok hangen...

Satria | 24-08-16 | 09:06

Ik vind het niet fatsoenlijk. Er komt misschien wel een punt dat zoveel mensen het doen, dat je gek bent als je als enige netjes in de rij blijft staan.

fail | 24-08-16 | 09:04

Door dit soort smeerlappen staan aandewethouders in de rij. Nederland is vergeven van flapdrollende egoisten.

Normpje | 24-08-16 | 09:04

Kom nooit in die contreien en wil het graag zo houden.

Maya de Blij | 24-08-16 | 09:04

Willen jullie méér of mínder auto´s in Nederland?!

Zenzeo | 24-08-16 | 09:03

Slim! Die kende ik niet. Dat moet toch een lekker gevoel geven.

Raad_maar_raak! | 24-08-16 | 09:03

Voordringen is per definitie niet fatsoenlijk.
Foolonthehill | 24-08-16 | 09:01
Zo is dat. Dit is net zo lame als een tankstation meepakken om 'rechts in te halen'.

Akiron | 24-08-16 | 09:03

Voordringen is per definitie niet fatsoenlijk.

Foolonthehill | 24-08-16 | 09:01

Mooie parallel-route. Suckers!

yamahaha | 24-08-16 | 08:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken