Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PVV-bolwerk vindt boerkini prima

Helemaal ondergesneeuwd in de sportzomertsunami daarom maar in de herhaling bij de koffie-automaat van Werkend Nederland. Aardappel Charlotte van Omroepje Powned ging dit weekend met een boerkini-meisje naar het strand van Scheveningen. Om de woedende reacties te voxpoppen onder de onderbuikiaanse meeuwmensen van Duindorp en omstreken. Dat viel nog reuze tegen. Of zijn die allemaal weggejorist in de montage, op last van de netmanager? Ook met Celal Altuntas en zijn schitterende schutting.

Reaguursels

Inloggen

Nappa | 22-08-16 | 17:58

Dacht 't van wel! U heeft zich aan dezelfde wetten te onderwerpen als ik. Zou me een mooie boel worden als relimafklappers hun eigen ding zouden kunnen doen!

toetssteen | 23-08-16 | 01:21

@Nappa
Als ze onze normen en waarden niet respecteren dan kunnen ze retour.
Als het westen en onze gebruiken zo slecht zijn... wat komen ze hier dan zoeken!?

ikke M. | 23-08-16 | 00:18

Ohja | 22-08-16 | 22:15 Oh en naast oprecht, zelfs een liefdevolle vraag, omdat je laat zien ookal is dat misschien in haar geval niet terecht, dat je geeft om haar welzijn. Als dat racistisch is dan snap ik het echt niet meer.

Ohja | 22-08-16 | 22:17

Ik ben wel voor. Net wat aangekomen en zo ziet niemand t. Maar serieus, ik denk niet dat er wat mis mee is, alleen dat we er normaal over moeten kunnen praten. Dat de sfeer zo is dat je aan zo'n mevrouw kunt vragen of ze dat vrijwillig doet en dat die mevrouw dan eerlijk antwoord kan en wil geven en niet direct zich gediscrimineerd voelt door een oprechte vraag. Ftr: er zijn mensen waar je dat soort directe gesprekken gewoon mee kunt hebben, maar met een groot deel ook niet. Dat lijkt me het probleem dat er een sfeer is die het onmogelijk maakt om te praten, zelfs als dat gewoon positief praten is maar wel direct.

Ohja | 22-08-16 | 22:15

Ik vind het best. Dan zie ik ze niet.

Patatter | 22-08-16 | 20:53

Komt omdat Nederlanders een stuk beschaafder zijn. In tegenstelling tot wat links Nederland beweert volgens wie achter elke boom een extreem-rechts figuur staat die moslims willen vermoorden. Veel mensen zijn kritisch over moslims, maar ze blijven met hun handen van hen af. In moslimlanden gaat het er een stuk barbaarser aan toe, daar hakken ze je kop eraf bij iedereen die niet in het religieuze en culturele plaatje past...

freelux | 22-08-16 | 20:45

Charlotte is liev.

doskabouter | 22-08-16 | 19:58

Ik word altijd hitsig van boerkini's. Meer Meer Meer !

ballenkraker | 22-08-16 | 18:32

Het lijkt me ook niks om aan te voelen, die natte kleding op je lichaam, moeilijk bij het zwemmen in het water, en bij het uit het water gaan,, en dan de stank en de onreinheid die je in en ook weer uit het water meeneemt, het is echt een heel vies idee dat die vrouwen slechts omwille van de islam zich aandoen, en dan nog denken dat ze het zelf ook echt zo willen, zo doen we dat, heel eigenwijs, bovendien, geen vitamine d van de zon ontvangen, met dan nog zo'n wit lijf 's avonds in bed, ook al niet om aan te zien, gewoon de vooruitgang een eeuw terugsturen, dat is het...

Doe mij maar twee ! | 22-08-16 | 18:17

-weggejorist-

Nappa | 22-08-16 | 17:58

@mezelf
Boerkini.

toetssteen | 22-08-16 | 17:46

the Jackdawn | 22-08-16 | 15:03
Eh, andersom. Religie mag zich niet met de Staat bemoeien, lees de wet uitmaken. Vandaar dar in art. 1 ook staat 'behoudens de wet'.
Men was namelijk wel klaar met een staatsreligie.

Ik zou trouwens maar snel naar de Joop gaan, daar kunnen de boekini-aanbidders het niet bolwerken tegen de inhoudelijke argumentatie van zowel rechts, maar ook nogal linkse mensen die inzien dat dit absurde kledingstuk een pas of tien terug in de tijd is en bovendien een klap in het gezicht van vrouwen die keihard hebben gevochten voor de vrouwenemancipatie.

toetssteen | 22-08-16 | 17:45

Ik ben wel tegenstander van hoofddoekjes, boerka en boerkini. Als mensen hier willen komen wonen, moeten ze ook Nederlander willen zijn. Moeten ze ook mee willen doen en mee willen werken.
In je arabische gewaad blijven lopen is niet integreren, is dus geen werk krijgen en op de zak van een ander leven.
Bovendien vind ik vanwege de veiligheid dat iedereen herkenbaar moet zijn.
Dus weg met die gewaden, verbod op moskeeen en geen schotel meer op het dak.
Eerst 10 jaar meewerken voordat je je Nederlander mag noemen (dan heb je dat ook verdiend). En wie zich misdraagd mag inclusief gezin retour. Dat zou een hoop ellende sparen!

ikke M. | 22-08-16 | 17:45

Blurrkini.

ja,diedus! | 22-08-16 | 17:13

Het Nederlandse volk heeft al decennia enorm veel energie en geld besteed om het islamvolk naar de zin te maken.
Het resultaat is een steeds meer eisend en ons hatend volk met een hele grote negatieve opbrengst die met de import van nog veel meer steeds negatiever en steeds meer eisend zal worden.
Verbieden dus de islam.

henk vintage | 22-08-16 | 17:09

waarom zou je naar het strand gaan als je toch niet uit je tent komt?
en nou hetzelfde onderzoek met een stuk of 50 van die ninja's

eriksweet | 22-08-16 | 17:08

@sinar2 | 22-08-16 | 09:25
.
Iets met *spijker* en *kop*!!...
.
Kijk eens naar Pegida.. en hoe de media dit verslaat.. ineens allemaal gekke Henkies...

*E*T* | 22-08-16 | 17:07

Wat je op het strand draagt is niet interessant voor mij, zolang het bloot maar aanstaarbaar is. Ik val niet op spekrolletjes en zal daar ook niet naar kijken, wat als logisch gevolg heeft dat niemand een boerkini hoeft te dragen. Hou wel een oogje (of twee) dicht.

Use less | 22-08-16 | 16:31

@RoBD=Skullfucker | 22-08-16 | 09:36 Provoceren. Dat is het gewoon. Een echte moslim gaat niet naar het strand tussen naakte mrnsen staan, dat is haram.

jatheïst | 22-08-16 | 16:02

Van een boerkini (en bier) gaat je kut stinken.
Daarnaast las ik dat het gewoon onhygiënisch is.. niet per def voor de dra(a)g(st)er maar voor de overige zwemmerts.

Dus de boerkini mag van mij verboden worden in de openbare ruimte.

lefbak | 22-08-16 | 15:51

Assembled in NL | 22-08-16 | 10:08
" Geloof en staat zijn gescheiden van elkaar"

Wanneer je bij de wet uitingen van geloof gaat verbieden is het geloof en de staat niet van elkaar gescheiden.

the Jackdawn | 22-08-16 | 15:03

ristretto | 22-08-16 | 11:23
"Overigens was Franco een copycat, die het heel lang heeft volgehouden. Mussolini had de echte rechten."

Franco en Salazar in Portugal hebben jaren een succesvol fascistisch beleid gevoerd als antwoord op de linkse politiek in Europa in tegenstelling tot Mussolini.

the Jackdawn | 22-08-16 | 14:58

"Aardappel" Charlotte? Heel wat beter dan Jan Roos bij Geen Stijl. Verder gelukkig toch weer de Hollandse nuchterheid: "ik kan haar gezicht nog zien". Kennelijk weinig reaguurders op het strand.

Mannes | 22-08-16 | 14:10

Moderne Westerse cultuur 2016: De islam is een etnocidale psychose die politiek correct wordt binnengeknuffeld, en ben je het er niet mee eens, dan ben je een nazi.
Niet zo moderne westerse cultuur 2160: De islam is de meest superieure en totaal absolute waarheid en mohammed is zijn meest geniale en menslievende profeet, en ben je het er niet mee eens, dan word je onthoofd.

notamused | 22-08-16 | 14:05

@Nappa: ik ga zelf altijd voor het uren in de file staan, geen parkeerplek kunnen vinden en vervolgens nauwelijks op m'n handdoek kunnen liggen vanwege de drukte.

Maar wat ik al zei: "normale mensen".

mrXL | 22-08-16 | 13:57

-weggejorist-

Nappa | 22-08-16 | 13:41

Maar wat kom je doen op het strand? Normale mensen willen er bruin worden. Dat lukt niet met zo'n pak aan. En daar zien we weer de volslagen achterlijkheid terug zoals we die kennen bij de moslims...

mrXL | 22-08-16 | 13:31

-weggejorist-

Nappa | 22-08-16 | 13:14

Met al die mobiele tenten op het strand is het net alsof je op de camping bent!

Ali Ben Ossepoot | 22-08-16 | 13:13

weet niet waar men die onderzoeken doet, maar iig ben ik niet meegenomen in de vraag : ben ik er ok mee?

nope nope nope nopedy nope from nopesville.

SnoopNL | 22-08-16 | 13:04

toch niet zo raar :p ze zitten in volledig gewaad al aan het strand en nu gaan ze het water in.

Domovich | 22-08-16 | 12:57

Nederlanders vinden het niet prima. Het is gewoon bespottelijk maar ja.... angst en bang dat binnen een uur 20 strijdbare moslimmannen verhaal komen halen. Vullen heidenen en hoeven zijn we...

ag-kansloos | 22-08-16 | 12:47

dijkbewaker | 22-08-16 | 12:33

De islam heeft van WOII geleerd dat een Blitzkrieg niet werkt dus voert men de islamisering sluipenderwijs uit. De boel beetje bij beetje overnemen via de trein die democratie heet en dan uitstappen als het doel bereikt is. Ik citeerde slechts Kalief Erdogan hiermee.

Nelis SplitBloes | 22-08-16 | 12:46

Het wordt toch echt tijd dat de mensen in het land eens gaan begrijpen dat het geouwehoer van die moslims over burka, niqaab, baardaap, djellaba, moskeetjes en enge jihandschooltjes maar één oplossing kent... wanneer het de dames en heertjes niet past is een enkeltje Sahara de enige oplossing.
Daar kunnen ze, aangezien dat toch hun beloofde land is, geen bezwaar tegen hebben.

Mannen en vrouwen die allemaal in hun achterlijke klederdracht(Burka, Djellaba, Koplapje) willen rondsjouwen moet worden gezegd dat ze dat mogen.... maar niet in het openbaar.
Het krankzinnige is dat ze dat JUIST in het openbaar doen en niet thuis... hoewel, dat muffige schaamhaar van de "heren" alswel het licht ongewassen en nauwelijks geluchte lijf van de dames ... dat meurende thuisgebeuren daar wil je als normaal denkend mens niets mee te maken hebben.

mallekater | 22-08-16 | 12:40

Deze kwam ik een uurtje geleden tegen.
Sid Lukassen interviewt Wim van Rooy bekend van het boek - waarover men niet spreekt. Wim was een oude linkse rakker tot het moment kwam dat hij dacht - hier klopt iets niet. Hij ging op onderzoek. Een man die meer dan zeventien jaar de islam tot in haar vezels onderzocht heeft. Ook legt hij uit waarom er nooit een verlichting zal komen. Middels culturele, religieuze wegen door de geschiedenis heen wordt men meegenomen. Deze masterclass video op academisch niveau is er eentje voor iedereen die graag de achtergronden beter wil begrijpen over deze ideologie. Video duurt een uur, maar het is de tijd dubbel en dwars waard.

ejbron.wordpress.com/2016/08/21/video...

Nehemia | 22-08-16 | 12:38

Hier in het plaatselijke (let op:! GEMEENTELIJKE) zwembad worden die schaatspak-look alike-dingen óók al gedragen.
Als ík daarentegen het bad betreed met kleren aan, om wat voor reden dan ook, word ik er gewoon uit gehaald.
HypoPseudo | 22-08-16 | 10:54

Dat gebeurt hier ook. Maar het is hier een verbetering: voorheen zaten er bij het peuterbad meerdere volledige aangeklede moeders met hoofddoek aan de kant om hun spelende kinderen in de gaten te houden. Nu de regel is ingevoerd dat je in het water bij je kind moet blijven ihkv veiligheid komt dat niet voor, maar zie je wel af en toe een dame in burkini. Goed voor de kinderen om te zwemmen, goed voor hun mannen en oudste zoons dat moeder de vrouw ook mee is naar het zwembad.

hot thing | 22-08-16 | 12:36

Nederland vindt boerkini prima lijkt me voorbarig.
want hoe gaat dat:
1 boekini tussen duizenden gewone badgasten doet niet zo veel. Dat is slechts het begin.
Het worden er 2, het worden er 10, het worden er 20 allemaal bij elkaar. Meisjes moet een boerkini aan. Op het strand wordt er luidruchtig Arabisch gebeden. Handdoeken en schermen hebben Arabische teksten. Er wordt gevraagd en daarna gesommeerd of de normale badgasten wat verder op kunnen gaan zitten omdat het onzedelijk en provocerend is voor moslims. Moslims komen met klachten over discriminerende en racistische opmerkingen tegen in boerkini gehulde vrouwen bij de overheid.
Men claimt een gedeelte van het strand om zonder gedoe als volwaardig zedelijke moslim van het strandplezier te kunnen genieten. De gemeente zet een gedeelte van het strand af speciaal voor moslims. .... En zo gaat het verder. Bekende tactiek van de islam. Zo gaat de islamisering van Nederland. Men eigent zich steeds meer ruimte op voor een groeiende islam. Men krijgt steeds meer invloed op onze samenleving. Stapje voor stapje.
Zo gaat het altijd. Dus kan je beter in een vroeg stadium de islamisering tegengaan. Helaas zijn onze bestuurder allemaal pro islam om de droom van de multiculturele samenleving niet te verstoren.

dijkbewaker | 22-08-16 | 12:33

De stelling van links: "Wilders zaait verdeeldheid", wordt met dat boerkiniverhaal duidelijk weerlegd. Het is weer een van de vele bewijzen dat onze mozzelse vrienden dat toch echt zelf doen.

okkums reezur | 22-08-16 | 12:28

Die Pier is in Scheveningen-Bad, heel ver van Duindorp verwijderd.

Zo'n boerkini vind ik overigens een stuk minder intimiderend dan de niqaabs, boerka's enz. die hier ook over straat waggelen.

Guido | 22-08-16 | 12:25

Ik hoop van harte dat we zo nuchter blijven.

Lanoxious | 22-08-16 | 12:22

het gaat goed totdat de economische motoren aan de kust "zand" tussen de tandwielen krijgt en opdroogen agv de wegblijvende "normale" klanten dan zal de omslag plaatsvinden maar het is dan wel te laat.
Zie de prive clubs/stranden langs de kust een gouden toekomst hebben omdat deze een "verplichte" kledingkeuze mogen hebben incluis deurbeleid.

Umberto die trotzoni | 22-08-16 | 12:19

-weggejorist-

ruysdael050 | 22-08-16 | 12:16

Mij is niks gevraagd.
Ik zou niet zo mild zijn in mijn reactie.
Ik zie het als pure provocatie.
En het liefst zou ik dat ding van haar lijf rukken.
Het is niet de boerkini op zich.
Het is het oprukknde mechanisme van de islam die zo beetje voor beetje het straat/strandbeeld wil bepalen in ons voorheen zo goed als godsdienst vrije land.
Ik erger me aan boerkinis en hoofddoeken insgelijks.
Aan al die aanstootevende kledij.
Islam staat voor mj gelijk aan exteem facisme, communisme of voor elk ander totlitair systeem wat je kan bdenken.
En die kledij hoort daarbij.
Ik zie het als een statement van hun afscheiding en de afkeer van onze vrije samenleving.
Zelfs bij joop.nl gaan ze hard in tegen een foto die is gemaakt van een paar nonnen die pootje baden.
Een imam wou een vergelijking trekken met zwemmende mosselimas in burkini en het artikel wordt met de grond gelijk gemaakt door de meesten. Ja zelfs op Joop!!
Ik vind de milde reacties hier daarom op zijn minst verrassend.
Geef mij maar The Corcican Way.
Maar ook daar ging het niet om de burkini zelf maar om het achterliggende provocerende gedrag van de moslims er omheen die hun wijze van leven willen odringen aan de anderen.

klinkklaar | 22-08-16 | 12:13

denk veel harige delen onder zo'n ding, vandaar.

prutserstentop | 22-08-16 | 12:13

Ik denk dat er allemaal overbehaarde vrouwen onder schuil gaan. Hoef je niet te scheren.

prutserstentop | 22-08-16 | 12:09

Beurs gebeukt door de linkse Nederlandse media durft niemand nog te zeggen wat hij/zij vindt. Gelukkig kunnen we in het stemhokje ongezien onze opgekropte gevoelens kwijt.

Lichtstadfan | 22-08-16 | 12:05

Ze kunnen beter de islam verbieden, zijn we gelijk van die boerkini's af. Je kan mij niet vertellen dat iemand dit uit vrije wil doet.

doskabouter | 22-08-16 | 11:59

Waarom is zo'n burkini nouw zow raar, tis geweun een doorsnee Hollandsche meid, zo motte we maar denken, die aan d'r eerste duikles bezig is enne zonder flessen tog?

william7055 | 22-08-16 | 11:57

En de aanhangers van de weg met ons 135 zetels zagen dat het goed was en stemmen in maart weer gezellig op de haagse maffia.

komtdatschot | 22-08-16 | 11:52

Joh, het kan mij allemaal geen zak schelen wat henkie, pietje of fatima draagt, zolang zij allemaal maar lekker met zichzelf bezig blijven. Pietje mag wat mij betreft in een mankini lopen, Fatima in een boerkini zolang ze anderen maar niet lastig vallen met hun keuzes.

Aatje | 22-08-16 | 11:51

Je zal maar Kini heten en boer zijn.

Kanernietmeertegen | 22-08-16 | 11:51

Uiteindelijk zijn het, direct of indirect, de mannen die bepalen hoe vrouwen gekleed gaan: Burkini, Badpak, Bikini, Topless, Naakt. Dit heeft gewoon met voortplanting te maken.

Musset | 22-08-16 | 11:46

Ik ben voor een boerkini gebod. De meeste vrouwen in bikini zouden er namelijk goed aan doen een boerkini te dragen.

OokIkPraatMee | 22-08-16 | 11:45

-weggejorist-

toolate | 22-08-16 | 11:45

We zijn begonnen met 2 moslims, was ook geen probleem.

Uw Verzekeringsadvis | 22-08-16 | 11:39

En dan nu de tegenargumentatie:
De PVV bepleit persoonlijke vrijheid en tolerantie en bestrijdt de intoleranten. In hun idee de Islam en haar volgers. Is op politieke wijze haar draagvlak aan het vergroten. Niet via geweld.
De EU bepleit persoonlijke vrijheid binnen een Europesche eenheid. Het Rijnlandse model waarbinnen de leeuw met het lam samen moet slapen. Solidariteit tot de hemel reikt. Iedereen is welkom.
De Islam is in principe niet fascistisch want godsdienstig georiënteerd.

ristretto | 22-08-16 | 11:32

@TB2318 | 22-08-16 | 11:04
Je plaatst ze in een topic over boerkini's, met de vraag of de terpetijnflessen en azijnkruiken weer leeg zijn.
Dus mag ik aannemen dat je een vergelijking maakt en eigenlijk vindt dat we niet moeten zeuren.

Schietmijmaarlek | 22-08-16 | 11:30

Je moet de Islam zoveel mogelijk de kop indrukken, anders vernietigt vroeg of laat de Islam onze vrijheden. Maar dat je voor een camera jezelf verdraagzaam toont: dat zou ik ook doen. Anders kan ik me aan de koffietafel met mede-hulpverleners niet meer vertonen.

Poes Fiep | 22-08-16 | 11:27

Dat niemand er iets van zegt, betekent niet dat iedereen het prima vindt. Alleen dat we aan de ketens van de tolerantie liggen EN geen zin hebben in gezeik/discussie op het strand.

zwarte_weduwe | 22-08-16 | 11:24

the Jackdawn | 22-08-16 | 10:02
Als er een vergelijking moet worden gemaakt met de kenmerken van het fascisme en een huidige beweging komen er drie kandidaten in aanmerking.
De PVV. Niet democratisch, een leider, nationalistisch tov Nederland en geneigd de ander uit te sluiten die het niet eens is met haar standpunt.
De EU. Niet democratisch, een leider, nationalistisch tov de EU, en geneigd de ander uit te sluiten die het niet met haar standpunt eens is. Interne en externe structuur gericht op verstevigen van machtspositie.
De Islam. Niet democratisch, een leider principe, (Erdogan), bereid met geweld de ander uit te sluiten die het niet eens is met haar doctrine, wetgeving die onderdrukt en regels stelt.
Interne en externe structuur gericht op machtsuitbreiding door intimidatie en geweld.

Overigens was Franco een copycat, die het heel lang heeft volgehouden. Mussolini had de echte rechten.

ristretto | 22-08-16 | 11:23

OudeNederlander | 22-08-16 | 11:02

Ik verwacht dat Denemarken de volgende is die uit de EU stapt.
Inmiddels wil 46% van de bevolking dat, is een stijging van 6%. Onderzoek 1 maand geleden.

duitse herder | 22-08-16 | 11:22

Stranden zijn door de vrije westerse moraal bevochten als bijzondere terreinen om je bloter te kunnen kleden dan op andere plekken. Het dragen van burkini's is een pure provocatie om die moraal terug naar de middeleeuwen te duwen. Onze houding moet echt zijn: aanpassen aan de blotigheid of anders hoor je niet op het strand thuis. Je gaat op het naaktstrand ook niet met een zwembroek lopen. Dat is in die context een provocatie.

Nou is het natuurlijk lastig om mensen te bewegen hun kleren uit te trekken. Wat we wél kunnen doen is in de aanwezigheid van burkini's nog iets bloter gaan. Breng de speedo en het topless zonnen maar weer terug naar de stranden van Europa. En als het leidt tot intolerante reacties: direct de politie inschakelen.

Joris Draaksteker | 22-08-16 | 11:13

Het verbieden van nikaabs en burkini's is symptoombestrijding. Ook symptomen als bv. hoofdpijn moeten worden bestreden, maar zolang de onderliggende oorzaak van de ziekte niet wordt bestreden, is het water naar de zee drage. De onderliggende ziekte is de islam en zolang die wordt gefaciliteerd heeft het bestrijden van 1 symptoom geen enkele zin. Het is als een steen plaatsen in een bergstroom. Als het kwaad niet bij de bron wordt aangepakt, is symptoombestrijding een doekje voor het bloeden bij iemand die aan de bloederziekte lijdt.

Het wordt hoog tijd dat de oorzaak van al deze ellende eens wordt benoemd. Maar nu zijn onze politici degenen die de ziekte laten voortwoekeren. En woekeren zal ze. Let maar op de komende tijd. De aanslagen nu zijn nog maar het begin.

D. G. Narrator | 22-08-16 | 11:05

Schietmijmaarlek | 22-08-16 | 11:00
Ik heb gewoon foto's geplaatst van vrolijke mensen en de reactie is:
"Slaat nergens op".
Wie zegt dat ik dit vergelijk met burkini's.
Neem nog een glas azijn.
"De nonnen hebben er zelf voor gekozen".
Het is/was in sommige katholieke gezinnen wel de gewoonte dat 1 van de gezinsleden het klooster in gaat.
Maar goed: Neem nog een tweede glas azijn.

TB2318 | 22-08-16 | 11:04

duitse herder | 22-08-16 | 10:56
Ik had het niet over NU, ik heb het over straks.
Jij gelooft hopelijk toch niet dat de EU Denemarken met rust laat, als de netto-betalende landen op de knieen zijn gedwongen (= á la Griekenland, vazallen zijn geworden).
Einddoel van de EU is een feodaal Europa, waar één centraal bestuur regeert over al haar provincies.
Je kunt nu dus vluchten naar een ander europees land, maar als de EU haar plan kan uitvoeren is het straks overal hetzelfde.

OudeNederlander | 22-08-16 | 11:02

@TB2318 | 22-08-16 | 10:44
Slaat nergens op.
De nonnen hebben er zelf voor gekozen.
Zij kunnen hun kleding zo omruilen voor burgerkleding, zonder dat ze in elkaar gehoekt worden door een broeder.

Schietmijmaarlek | 22-08-16 | 11:00

@ krelus | 22-08-16 | 10:55

Dat denk ik ook. Bovendien laten veel mensen uit angst en bedachtzaamheid gewoon niet het achterste van hun tong zien.

Maar dat ze er niets van zeggen betekent daarmee beslist niet dat ze er geen uitgesproken gedachten bij, of afwijzend oordeel over, hebben.

Veelal wordt gedacht: 'De afrekening komt volgend jaar maart'....

HypoPseudo | 22-08-16 | 11:00

OudeNederlander | 22-08-16 | 09:48

Nee... niet juist !

De grenzen zijn hier sinds november 2015 dicht en www.youtube.com/watch?v=-kaSbr4SnWU&a...
en dus:
Aantal asielzoekers Denemarken 2016.

jan 918
febr 470
mrt 396
april 366

PS 80-90% wordt afgewezen.

duitse herder | 22-08-16 | 10:56

conclusie in de kop slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als je vragen stelt met een draaiende camera in een land dat 80% van zijn burgers door links-policor heeft laten impregneren, dan weet je de nep-uitslag al.

krelus | 22-08-16 | 10:55

Hier in het plaatselijke (let op:! GEMEENTELIJKE) zwembad worden die schaatspak-look alike-dingen óók al gedragen.

Als ík daarentegen het bad betreed met kleren aan, om wat voor reden dan ook, word ik er gewoon uit gehaald.

HypoPseudo | 22-08-16 | 10:54

Tja de boerkini. Er is het snorretje van Hitler, en er is de boerkini. En de ideologische inhoud ven beide is praktisch hetzelfde. Maar de boerkini is politiek correct heilig verklaard, terwijl we het snorretje gebruiken om iedereen weg te demoniseren die geen zin heeft nog mee te moeten maken dat stenigen van verkrachte vrouwen heel normaal wordt in Nederland. Wilt u dat nog mee maken, dat stenigen van verkrachte vrouwen? Stem dan Groen Links, roep dat PVV fascisme is, en zet de grenzen open voor heel de islamitische wereld om hier gezellig eigen sharia-getto’s te komen inrichten. En zie uzelf vervolgens als ‘sterk empathisch’ en ‘moreel superieur’ met uw bijdrage aan het bevorderen van de praktijk van stenigen van verkrachte vrouwen in Nederland.

notamused | 22-08-16 | 10:51

-weggejorist-

TB2318 | 22-08-16 | 10:45

-weggejorist-

TB2318 | 22-08-16 | 10:44

"Maar ze gaan juist op zondagochtend naar de kerk om vergiffenis voor hun dronkemansgedrag te vragen."
@R van Perzie | 22-08-16 | 10:32
En als beloning krijgen ze een slokje wijn.

kweethetooknietbeter | 22-08-16 | 10:42

Zo'n bukkakini heeft tenslotte best wel voordelen
scheelt tenslotte enorm bij de afwas, lijkt me

Tobi | 22-08-16 | 10:38

@the Jackdawn | 22-08-16 | 09:58
Wat is er mis met Polen die naar de kerk gaan? Hebben we daar last van in NL ???? De enige geradicaliseerde Polen die ik wel eens tegenkomen zijn stomdronken Polen die tegen me aan botsen. Maar ze gaan juist op zondagochtend naar de kerk om vergiffenis voor hun dronkemansgedrag te vragen.

R van Perzie | 22-08-16 | 10:32

Komt een hoofddoek, boerkini, burka, niqab, en dergelijke niet allemaal voort uit het feit dat men bang is dat de man(nen) zich niet kan/kunnen inhouden? Als dat zo is, dan lijkt het me veel verstandiger d(i)e mannen te verplichten een kuisheidsheidgordel te dragen en het sleuteltje ervan bij diens echtgenote en/of vriendin neer te leggen. ;)

kweethetooknietbeter | 22-08-16 | 10:32

1F status, bedoelde ik

R van Perzie | 22-08-16 | 10:30

funkyd 1017
Die topless wijven met hun tattoo's hebben geen problemen met jou. Degene die islamconfectie dragen zijn verbonden aan een ideologie die u en mij totaal niet zien zitten. Ziet u het grote verschil?

Nehemia | 22-08-16 | 10:29

@Assembled in NL | 22-08-16 | 09:56

Uh, hoe ga je in een wet vastleggen wat het objectieve verschil is tussen een boerkini en een wetsuit? Dat zal knap lastig worden.
Ik ben ook grote voorstander van het terugdringen van salafisme en islamisering in NL + de uitingen daarvan in het openbaar, maar het moet wel wettelijk uitvoerbaar blijven. Anders krijgen we symboolwetgeving die niets oplost.
Verbieden van boerkini's op het strand is bullshit. Verbieden van boerka's en nikab's op straat en in het OV is prima uitvoerbaar en controleerbaar. Verder zal er vooral strengere controle op de achterliggende bronnen van de uiterlijke kenmerken van radicalisering moeten komen. Maatregelen daarbij: controle op & verbieden van haatsjeiks, haat verspreidende imams en moskeeën. Verbieden van salafistische scholen en andere instituten. Strengere controle op islamitisch onderwijs, inclusief madrassa's en andere ongein, enz.Intrekken van paspoorten/visa, en actief het land uitzetten van Syriëgangers, ronselaars, haatsjeiks afgewezen "asiel"zoekers met status F1 (staatsgevaarlijk);enz etc usw.

R van Perzie | 22-08-16 | 10:28

Wat hadden ze bij Powned dan verwacht? Dat die badgasten te hoop zouden lopen, of met een goed onderbouwd filosofisch essay aan zouden komen om te betogen dan het niet kan en niet mag?
Leve Nederland, zou ik zeggen. Het is ook geen "positieve" houding zoals die deugmoslim staat te beweren, het is pure onverschilligheid. "Ik ben moslima. Dat je het weet" wordt simpelweg gepareerd met "je gaat je gang maar, je moet doen wat je niet laten kunt."
Die mevrouw laat in haar commentaar zien hoe de nuance door het bowerk der PVV wordt waargenomen. "Ook al zeggen mensen dat het hun eigen keuze is, ik kan het me gewoon niet voorstellen. Dat vrouwen willekeurig bepaalde dingen doen, gewoon omdat het toch niet mag van hun man. Daar is het uiteindelijk toch voor."
Het feminisme heeft gezegevierd, ondanks de inspanningen van de feministes om het niet te laten gebeuren. Het volk ziet wat er gebeurt, en neemt stelling. Die stelling is momenteel nog "Zo lang ze ons niet lastigvallen, doen ze maar, maar vraag niet aan ons om het goed te keuren, want dat doen we niet."

Schoorsteenveger | 22-08-16 | 10:18

deEerlijkeLeugenaar | 22-08-16 | 10:11

Alleen verbieden van een kledingstuk is niet de oplossing, bedoelt U dat ?

vanvandaag | 22-08-16 | 10:18

Als diehard PVV'er heb ik er geen probleem mee. Het ziet er niet uit maar als we toestaan dat wijvon topless aan het strand liggen, tatoos boven hun reedt hebben etc, dan is een pinguin ook geen probleem toch? Laten we focus houden op de belangrijke dingen.

funkyd | 22-08-16 | 10:17

Wat men draagt kan me niets schelen.
Wat men er mee uit wil dragen wel.
In dit geval is dat de islam.
En laat die nou wereldwijd alleen maar ellende veroorzaken.
Overal waar de islam verschijnt, moeten andersdenkenden vrezen voor hun leven.
Ze maken zelfs elkaar af. Kijk maar naar de ontwikkelingen in Turkije.
Vrouwen/meisjes zijn niks waard en moeten zich volledig onderwerpen aan de mannen. We zien het overal.
Al roepen ze nog zo hard dat ze zo'n ding vrijwillig dragen, ik geloof daar geen reedt van.
Als we dit toe gaan staan, eisen ze straks gescheiden stranden, omdat de westerse vrouwen er zo hoerig bij liggen, dat de tere moslimzieltjes daardoor gekwetst worden.
Dus opzouten met die boerkini.

Schietmijmaarlek | 22-08-16 | 10:17

Opportunist 952
Yep. Ik geloof dat Cruijff er ook een variant op had.

Nehemia | 22-08-16 | 10:16

Kijken er nog mensen op de site van PowNed dan?
Hockey kinderen met spraakgebrek en het niveau is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Ik denk dat een gemiddelde schoolkrant beter is, ja ook van een VMBO school.

catomar | 22-08-16 | 10:16

deEerlijkeLeugenaar | 22-08-16 | 10:11
Oneens. Het is het begin van het dwijlen, en zou laten zien dat de wil om het probleem op te lossen aanwezig is.

OudeNederlander | 22-08-16 | 10:16

@the Jackdawn | 22-08-16 | 10:02

Nederland had prima betrekkingen met het Spanje van Franco, er trouwde zelfs een prinses met een Spaanse prins. En de burkini-vrije stranden lagen vol met Nederlanders.

Piet Karbiet | 22-08-16 | 10:14

Duidelijk, dat dit smurfenpak,blauw, alles moet bedekken om de islamitische testosteronbommen in het gareel te houden.

Zou er voor de geit ook een dergelijke burkini of smurfenpak zijn?

braamstruik | 22-08-16 | 10:14

Verbieden van een kledingstuk is niet de oplossing.

deEerlijkeLeugenaar | 22-08-16 | 10:11

Nehemia 1008
Herstel - islam.

Nehemia | 22-08-16 | 10:10

beter 1 boerkini op het strand als 10 in het land.

mia | 22-08-16 | 10:09

-weggejorist-

Assembled in NL | 22-08-16 | 10:08

Die bril, die schreeuw om aandacht, ik wed dat Tinkebel in dat boerkinipak zit.

keestelpro | 22-08-16 | 10:08

The Jackdawn 958
Mijn wijk is ook nog redelijk gevrijwaard, maar je snapt de strekking van mijn verhaal niet. De iam zal de komende decennia ontzettend gaan groeien en ook de gegoede burgerij zal dat steeds meer gaan ontwaren. Er worden in Europa steeds meer islamvlaggen geplaatst.

Nehemia | 22-08-16 | 10:08

@RoBD=Skullfucker | 22-08-16 | 09:36 Ik denk ook niet dat de burkini een probleem is. Maar hoe lang blijft al datgene wat jij noemt (bikini's, topless eventueel, feest, barbeque etc.)? De volgende stap is dat jou vriendin (if any) wordt aangesproken op het feit dat ze toch ook met een burkini naar het strand zou kunnen, aftand te nemen van de vleeskeuring etc? Of dat je gen alcohol meer mag nuttigen omdat de burkini meisjes dat toch niet zo leuk vinden? Of dat je de barbeque niet meer met spareribs mag volplempen? Ik ben voor het feit dat iedereen kan dragen wat hij wil. Maar heb angst voor de verdere vertrutting. Nu al durven veel meisjes niet meer vrij en blij naar het strand wegens oprukkende uitwassen (bontkraagjes). Naar het strand en dan een horde sissende Naffers op je nek, nee dankje. Dus. Punt is dat onze westerse vrijheid met hand en tand verdedigd moet worden. Daar hoort het afstoppen nieuwe, opgelegde islamistische waarden bij.

Alexis de T. | 22-08-16 | 10:08

Twee weken geleden in Zwitserland een paar van die Nikaap gevallen gezien.
Vrouwonterend gewoon, mannen en jongens lopen op slippers korte broek en T-shirtje bij 30 graden, vrouwen in zo'n zwart gewaad gezicht bedekt en zelfs over de ogen een bril.
Heeft geen zak met geloof maar alles met onderdrukken van de vrouw te maken. Het is mijn vrouw en jij mag er niet naar kijken, punt.
Het is nonderjeu 2016 en we gaan hier een discussie over voeren of het wel of niet kan. Waar is Mary Dresselhuis als je haar echt nodig hebt?

rooiebosduivel | 22-08-16 | 10:06

@Poesmobiel | 22-08-16 | 09:57
Die foto is door een imam in Italie geplaatst en de vergelijking gaat natuurlijk helemaal mank. Nonnen wonen doorgaans afgezonderd in een klooster en eisen niet om zo gekleed in publieke functies te mogen werken. Belangrijker nog; katholieke jongeren gaan niet massaal op de vuist als iemand een foto van die nonnen maakt, zoals op Corsica.

Piet Karbiet | 22-08-16 | 10:06

-weggejorist-

the Jackdawn | 22-08-16 | 10:05

NL vindt dit, NL vindt dat... Wie is NL eigenlijk?

maar toch | 22-08-16 | 10:05

Mijn bezwaar voor de boerkini is dat deze geassocieerd wordt met onderdrukking van een islamitische vrouw.

Een kledingstuk wat verboden wordt omdat dit een symbolisch beeld uitdraagt zoals ook een Nederlands vlaggetje op een bomberjack niet welkom is in deze vrije samenleving, mag wat mij betreft verboden worden.

Als je een ideologie beleefd die geen vrijheid kent voor vrouwenrechten dan heb je wat mij het recht niet om deze te uiten in een samenleving waar deze rechten hoog geprezen worden in de samenleving.

Vervelend voor de vrouw die hier vrijwillig voor kiest, maar als je deze vrijwillig draagt dan vind ik het een teken van disrespect naar degene die de boerkini verplicht moeten dragen.

Aan de andere kant, deze vrouwen konden na een hele lange tijd zelfstandig naar het strand, maar zullen met een verbod wellicht niet meer naar het strand kunnen en op die manier alsnog onderdrukt worden.
Beide kanten kent zijn nadelen.

Ik heb er voor nu even geen eenvoudige oplossing voor.

pickalilly | 22-08-16 | 10:04

Het gaat ook allemaal niet om de kleding van dat volk.
Verbied de ideologie als je echt wat wilt bereiken.
Sluit de haatkazernes.
Laat er geen 1 meer binnen.

Maak ze het leven onmogelijk hier in het Westen.

Die zogenaamde "goeien" die er schijnen te zijn. Fuck them.
Aboutaleb heeft er een problemen mee 300 Feyenoord supporters op te pakken die niks deden maar voor de 2de keer in korte tijd kunnen de turken/koerden hun gang gaan in Rotterdam.
Dus zijn agenda is ook duidelijk.

Ikdus | 22-08-16 | 10:03

confronteer en vraag de 'gematigde moslim' op een plek buiten zn comfortzone nu eens goed door over : bur- en bikini's , het homohuwelijk , christenen , het midden-oosten , joden , de nederlander en zijn huisdier , het milieu , de toekomst etc.
graaf diep naar de waarheid meneer de journalist
ipv iedere keer 'het probleem' bij de Nederlander te leggen.
vraag ook meteen even wat nu precies de aanwinst is voor de Nederlander van de komst van de islam naar NL.
hm ? kunt u er ook maar één noemen?

nemeton | 22-08-16 | 10:03

Burkinidraagster uiteraard ingehuurd door Powned. Het blijft npo en komkommertijd.

Bert Konterman | 22-08-16 | 10:03

Oudere Nederlander 945
Inderdaad. Ze begrijpen de onderliggende beginselen van de islamconfectie niet. Dat vrouwen minderwaardig zijn volgens de islam weet iedereen wel, maar dat een ideologie vervolgens nog alle ruimte krijgt van gutmensch Nederland om dat aan ons te laten zien in het straatbeeld is een capitulatie voor de rechten en vrijheden die we in het westen gewend zijn.

Nehemia | 22-08-16 | 10:02

Piet Karbiet | 22-08-16 | 09:57
"wat is er fascistisch aan de PVV"

Twijfel je dan, bekijk de punten van de politieke stroming en vergelijk wat Wilders wil met het beleid van Franco, maak dan je eigen oordeel, mij is het om het even.

the Jackdawn | 22-08-16 | 10:02

@the Jackdawn | 22-08-16 | 09:58
En toen ze de zigeuners afvoerden heb ik gezwegen, want ik was geen zigeuner.
Zoiets?

Piet Karbiet | 22-08-16 | 10:02

Nehemia | 22-08-16 | 09:38
"Dat steeds minder mensen zich nog senang voelen als hun wijk in een islamitisch bolwerk verandert is volkomen te begrijpen."

Niet iedereen woont in het afvoerputje van de maatschappij. Ik heb nog nooit een boerka in mijn buurt gezien en ik denk met mij velen. Als een wijk vol met Polen zit dan heb je kerken en zit het vol met moslims dan heb je moskeeen en als je een hardwerkende Nederlander bent dan heb je een leuk huis in een nette buurt en dan merk je er allemaal niets van.

the Jackdawn | 22-08-16 | 09:58

17 maart... pay-back-time.

meneer Q | 22-08-16 | 09:58

Sinds wanneer is de opvatting van een aantal mensen op een middagje strand vergelijkbaar met dat van Nederland zoals de kop doet vermoedden?

alusion | 22-08-16 | 09:58

Er zijn nog zoveel mensen die echt niet begrijpen dat een burkini niet hetzelfde is als een vrouw in klederdracht.

Er circuleert een foto van een groep nonnen in Italië die in de branding staan. Die wordt gebruikt, onder andere onder leiding van Tanja Jess, om te propageren dat alle religies gelijk zijn. 'Ja, want de zee is van iedereen!'

Maar hoe lang is eigenlijk de arm van Soros? www.frontpagemag.com/fpm/263898/soros-...

Poesmobiel | 22-08-16 | 09:57

@the Jackdawn | 22-08-16 | 09:51
Euh, wat is er fascistisch aan de PVV? In Nederland geldt nog steeds het uniformverbod. wetten.overheid.nl/BWBR0001854/2016-07...
Artikel 435a.

Piet Karbiet | 22-08-16 | 09:57

@oudenederlander
Ik denk dat ze subsidiegeil zijn geworden... Dertig zilverlingen enzo....

kaplaarzenverkoper | 22-08-16 | 09:56

-weggejorist-

Assembled in NL | 22-08-16 | 09:56

@duitse herder | 22-08-16 | 09:47
Kan het zijn dat ik dat comment al eens eerder gelezen heb?
Heb je dat comment ergens onder een knop zitten?

necrosis | 22-08-16 | 09:56

Elke hoofddoek, elke djellaba zijn vlaggen die geplaatst worden met de boodschap - islam. Het is een ideologische provocatie die steeds meer om zich heen grijpt. Die straten, wijken en steden gaan domineren. De islam is in toto een zeer onderdrukkende en kwaadaardige ideologie. Als men weet hoe ze over ons denken, kun je wel uitrekenen als de macht van het getal zich steeds meer gaat laten gelden. Dit is veel gelaagder dan de meeste bakfietsmoeders zich kunnen voorstellen.

Nehemia | 22-08-16 | 09:55

De discussie wordt verkeerd gevoerd. In Nederland zijn we liberaal over wat iemand wel of niet draagt. De discussie moet gaan over de zelfstandigheid van de vrouwen en in welke mate ze nu echt vrijwillig een boerkini, hoofddoek of boerka dragen. Daar ligt het probleem. Niet bij dat kledingstuk.
Bytemaster | 22-08-16 | 09:24
Spreek voor jezelf zou ik zeggen. Afgezien van wat er aan ten grondslag ligt, vind ik het gewoon weerzinwekkend als mensen in zwarte lappen gewikkeld rondlopen. Bovendien lopen ze vaak te stinken van het zweet, en gaan daarna lekker met die zweetlappen naast je in het water liggen. Ophoepelen met die belachelijke onderwerpingscultuur.

Akiron | 22-08-16 | 09:54

Is er trouwens iets veranderd aan het bestuur van Powned? Of hebben ze andere financiers gekregen?
Geen schim meer van wat het eerst was.

OudeNederlander | 22-08-16 | 09:53

Burkini? Waar ligt dat?

heilgeil | 22-08-16 | 09:53

gestopt | 22-08-16 | 09:14
Dat is het nou,wij moeten ons aanpassen.
Tenminste dat willen ze.

endtotrolling | 22-08-16 | 09:52

Nehemia | 22-08-16 | 09:38

Iets wat je niet snapt kan je ook niet begrijpen.

Opportunist | 22-08-16 | 09:52

-weggejorist-

Roel8478 | 22-08-16 | 09:51

Iemand die een Boerkini draagt ziet ons (de anderen) als minder en dat is al genoeg reden om hier tegen te zijn. Daarnaast zullen Boerkinis de neiging hebben om met meerdere exemplaren tegelijk op te duiken, aangevuld met wat er aan familie omheen hangt. Denk niet dat een dagje strand nog hetzelfde zal zijn.

Wat wil PowNed hiermee bereiken?

Roel8478 | 22-08-16 | 09:51

Je kunt natuurlijk ook gewoon aanstoot nemen aan een boerkini zonder dat van de daken te schreeuwen en zonder de dame in kwestie aan te vliegen. Zelf heb ik bijvoorbeeld een enorme hekel aan de islam, maar dat zal me niet beletten moslims gewoon beleefd te behandelen.

Stijlicoon | 22-08-16 | 09:51

Pas als er 100 boerkina in een groep op het strand staan wordt het een ongemakkelijk beeld omdat dan een stuk publieke ruimte zichtbaar is overgenomen. Maar dan is er ook geen weg terug meer. Hier weer geneuzel over onderdrukking door de man i.p.v onderdrukking door de wereldwijde Islam. We mogen van de Nederlander ook niet verwachten hier iets van te vinden. Het gaat tenslotte niet over voetbal.

A.S. Perien | 22-08-16 | 09:51

-weggejorist-

the Jackdawn | 22-08-16 | 09:51

www.telegraaf.nl/vrouw/26454190/___Zij...
In het AD hebben ze hele domme, slechtschrijvende columnistes. Dat kunnen we slechter, dachten ze bij de Telegraaf. En inderdaad, Phaedra Werkhoven braakt iets op papier wat zelfs die hoofddoekcolumniste van het AD nog niet zo slecht had kunnen schrijven. Let vooral ook op het verstolen stukje antisemitisme "ik weet niet hoe het nu is op de stranden in Israel". Wat.de.f*ck.
.
Je kunt Israel van heel veel beschuldigen, maar wat heeft dit nou weer met de burkini te maken? Onzedelijk betast in het heilige land, de frame is overduidelijk. Maar wanneer je de kop overslaat, gaat het dus over arabieren. Arabieren in Israel, arabieren die net als hier zich misdragen, die zich gedrag aanmatigen, die openbare ruimte claimen. En gelegitimeerd door een systeem van maatschappelijke ordening, verstopt achter een religieuze pretentie.

Glasgow Argus | 22-08-16 | 09:50

"Boerkini" verbod is onzinnig. Dan zou je ook wetsuits voor duikers en surfers moet verbieden. Verder laat de boerkini voorzover mij bekend het gezicht onbedekt.
Wat wel terecht verboden is (en dat moet zo blijven) is het dragen van gezichtsbedekkende kleding (boerkini, niqab, bivakmuts, enz) in openbare gelegenheden, verkeer (tram, bus, trein), op het werk enz.

R van Perzie | 22-08-16 | 09:49

Het gaat niet over dat alles bedekkende lapje en dat weten jullie van gs hopelijk ook. We hebben het over de islam, de provocatie zoekende jankmossels die het westen willen slopen!

kaplaarzenverkoper | 22-08-16 | 09:49

duitse herder | 22-08-16 | 09:47
Mensen die denken dat het elders in Europa beter is, komen bedrogen uit.
Nu worden de sterke EU landen aangepakt, en als die op de knieen zijn, de rest.

OudeNederlander | 22-08-16 | 09:48

Zover zijn we dus al, mensen durven hun mening niet meer te geven, bang als ze zijn dat ze later door een of ander gutmensch figuur voor racist worden uitgemaakt.
En vlak ook de onverschilligheid niet uit, vaal verward met tolerantie maar toch echt heeeel iets anders.

General McAuliffe | 22-08-16 | 09:47

De Nederlanders vinden alles wel best. De Hollander weet ik niet, die hebben en zijn Nederland aan het verlaten.

Emigratie uit Nederland:

Periode 2000 t/m 2009
.
aantal 1.077.776 - gemiddeld 107.777

2010 - 128.000
2011 - 133.000
2012 - 142.800
2013 - 145.700
2014 - 144.134
2015 - 147.156 verwachting

Aantal 840.790 (laag t/m universitair opgeleid)

* Totaal generaal 1.918.566 emigranten *

duitse herder | 22-08-16 | 09:47

Islam? De aanhangers van die sekte die kinderen op een zelfmoordmissie sturen? Die dus?

Dat schorem waar wij van onze dictators respect voor moeten hebben, hier welkom heten en levenslang een gratis leventje moeten aanbieden terwijl ze ons tot op het bot haten en hun achterlijke ideologie aan ons op zullen dringen.

Pieter V | 22-08-16 | 09:45

Nehemia | 22-08-16 | 09:38
Dat komt helaas nog veel te vaak voor in Nederland, dat mensen er niets van (willen) begrijpen.

OudeNederlander | 22-08-16 | 09:45

Nog een keer filmen maar dan met een ijzeren bal aan haar been.
Bommetje!

Piet Karbiet | 22-08-16 | 09:44

Ga in de zomer eens naar het strand met een winterjas aan en chronometreer het aantal seconden voor je eraf wordt gehaald door witjassen met eventueel een dwangbuis.
Achterlijkheid: het moet niet de norm worden alhier.

Notenkraker | 22-08-16 | 09:42

Het is ook symboolpolitiek. En het is laf. Die onderdrukte vrouwen zijn het probleem niet. Maar men is te schijterig om iets te doen tegen moslimmannen. Ja doodknuffelen dat is wat er nog gebeurt.

Ravissant | 22-08-16 | 09:41

Het gaat niet om dat stukje textiel, het gaat vooral om de ideologie die achter dat stukje textiel staat, die ideologie is fascistisch, onderdrukt vrouwen en het is dus anti-vrijheid.

Daarom, boerkini moet ook verboden worden, geef anti-vrijheid ideologieën geen vrijheidsrechten, boerkini is een symbool dat bij een fascistische ideologie hoort.

Een hakenkruis is ook maar slechts een tekentje, bij hakenkruis gaat het dus ook niet om een tekentje, maar om de fascistische ideologie die achter dat tekentje staat en die ideologie is verboden. Nu de islam nog, verbieden.

Wonderful-Life | 22-08-16 | 09:41

Assembled in NL | 22-08-16 | 09:19

+1

Edgecrusher | 22-08-16 | 09:41

-weggejorist-

crankshaft | 22-08-16 | 09:40

Ja, wat moet ik nu zeggen. Aan alle reaguurders, journos, politici: ga eens minimaal één jaar buiten Europa (over)leven en daarna spreken we elkaar weer. Klinkt wellicht arrogant, is echter niet zo bedoeld.
Zou zo graag willen uitleggen dat een politiemeneer 8 uur werkt en 24 uur in dezelfde buurt woont als het tuig. Iemand enig idee hoe dat werkt?

Bert-Bus | 22-08-16 | 09:39

Ik riep het al eerder. Islamconfectie is beeldtaal. Elke boerka, boerkini, nikab, chadors en zelfs elk hoofddoekje zijn markeringspunten, piketpaaltjes en of vlaggen die de theocratische dominante van de islam exposeren. Dat steeds minder mensen zich nog senang voelen als hun wijk in een islamitisch bolwerk verandert is volkomen te begrijpen. Het is een stille revolutie die steeds meer om ons heen grijpt. Dat vrouwen onderdrukt worden accepteren de meeste moslima's dan ook gelaten - want minderwaardig volgens de koran. Een theocratisch Stockholmsyndroom. De signaalfunctie die het ademt is - als wij hier in overtal zijn, zal de rest er ook aan moeten geloven. Mensen die zeggen dat ze zelf wel mogen uitmaken wat ze aantrekken hebben er niks van begrepen. Snappen de codetaal van de islamconfectie niet.

Nehemia | 22-08-16 | 09:38

Je zal je verbazen hoe veel vrouwen zo'n boerkini vrijwillig willen dragen. maar ook dat is onderdeel van een zekere doctrine. Als je zo bent opgevoed/gehersenspoeld, weet je ook niet beter meer. Maar gelijke rechten in dit land voor man en vrouwen en seksuele geaardheid staat op gespannen voet met die religie van de oorlog. Want dat is mannen terrein volgens die groep. Die hebben het voor het zeggen. Nog steed, en altijd.

Betweetert | 22-08-16 | 09:37

Op de NL tokkie stranden zoal Scheveningen komen ook de burkini's, boerka's en haatbaarden in jurk. En dus mijd je die stranden.

Mark_D_NL | 22-08-16 | 09:36

Ik stem PVV. Ben erg tegen veel aspecten van de Islam. Vindt de vluchtelingen politiek in Nederland een drama. Ben van mening dat voor migranten de grens dicht moet en dat vluchtelingen beter gescreend moeten worden. Bij overtreden vd wet meteen exit. En ja, ook verplicht integreren. Maar.....

Ik snap niets vd burkini angst. Daar waar ik een hoofddoek wel als onderdrukking kan zien, en de nikaab ook, zie ik dit niet bij de burkini. Deze vrouwen gaan/mogen naar het strand. Waar goeddeels iedereen bijna naakt rondloopt. Waar gezopen wordt. Waar mensen elkaar insmeren met olie en andere intieme dingen doen. Waar de gettoblasters popmuziek uitbraken. Ze nemen hun kinderen mee die dit ook allemaal zien en horen. Het lijkt me dan ook juist een plek waar zeer liberale moslims heengaan en die kan bijdragen aan een goede integratie. Één uitzondering, het dragen van een burkini om uit te dagen betekent wel meteen exit.

RoBD=Skullfucker | 22-08-16 | 09:36

@RoBD=Skullfucker | 22-08-16 | 09:23
Bedankt voor de correctie.
*in hoekje gaat zitten schamen*

necrosis | 22-08-16 | 09:36

Politiek en media gaan heel vaak niet samen met de realiteit immers.

halfvolle glas | 22-08-16 | 09:36

In België is de situatie al niet veel beter:

Vind jij dat er een boerkiniverbod moet komen aan de kust?

Ja, volledig mee eens. 28.03%

Nee, iedereen heeft het recht te kiezen wat ze dragen. 71.97%

nl.metrotime.be/2016/08/17/must-read/n...

Hoeveel slachtoffers van islamterreur moeten er nog bijkomen voor de schellen van de ogen vallen?

Prof. D.A.H. Vintik | 22-08-16 | 09:34

@necrosis

www.youtube.com/watch?v=8bjfNH6fIgk

Voor de haaien. Zodat ik niet inhoudelijk hoef te reageren op het meest teleurstellende ochtend topic in jaren.

Pompenkoning | 22-08-16 | 09:34

Opportunist | 22-08-16 | 09:30
en behalve de dames ook een horde van die neefjezzz

Glasgow Argus | 22-08-16 | 09:32

Zolang de boerkini en aanverwante aliens die doorgaan voor "hoogwaardig mannelijk geslacht" zich niet bemoeien met mijn vrouw, is er niets aan de hand.

Snoeshaantje | 22-08-16 | 09:32

Het punt is als volgt, Een of 2 dames in een Burkini is geen punt dat vindt (bijna)niemand erg of intimiderend.

Maak daar een groep van 20 dames van of meer en het wordt een heel ander verhaal.

Ik zeg: repo overdoen voor resultaat bij een grotere groep Burkini dames, en dan kijken of we dan nog geslaagd zijn!

Opportunist | 22-08-16 | 09:30

-weggejorist-

Piet Karbiet | 22-08-16 | 09:29

Een groot voordeel voor die vrouwen is wel dat ze hun zwaar behaarde benen nu niet hoeven te ontharen, dat scheelt toch zeker één bus scheerschuim en één setje scheermesjes per maand...

eerstneukendanpraten | 22-08-16 | 09:29

Zwemmen in een SS-uniform-equivalent!

MacMiep.nl | 22-08-16 | 09:28

@Betweetert | 22-08-16 | 09:18
Ik heb zelf nog steeds een bomberjack in camouflagekleuren, zeker 20 jaar oud.
Nooit problemen mee gehad.

necrosis | 22-08-16 | 09:27

Purno de purno op het strand

skippa | 22-08-16 | 09:26

De gemiddelde NL-er is gewoon een schijtbak en durft niets te zeggen.

Nelis SplitBloes | 22-08-16 | 09:25

Ik zou er ook niks van zeggen voor een camera omdat de gevolgen groot zullen zijn. Antidiscriminatiebureaus die massaal aangifte tegen je doen, lichtgetintiërs die je op straat in elkaar meppen en je baas die onder druk van de Linkse Opinie word gedwongen je te ontslaan.

sinar2 | 22-08-16 | 09:25

Het is helemaal niet prima! Maar Nederlanders hebben beschaving.

Alleen gaan Nederlanders niet gelijk met stokken en stenen achter volk aan wat zich niet gedraagt.
Dat is Apengedrag en wordt vooral gebezigd in bepaalde landen rond de middelandse zee en het midden-oosten.
Wij regelen het liever beschaafd.

Vogelbeest | 22-08-16 | 09:24

Ik las schrijver Cellulitis.

Piet Karbiet | 22-08-16 | 09:24

De discussie wordt verkeerd gevoerd. In Nederland zijn we liberaal over wat iemand wel of niet draagt. De discussie moet gaan over de zelfstandigheid van de vrouwen en in welke mate ze nu echt vrijwillig een boerkini, hoofddoek of boerka dragen. Daar ligt het probleem. Niet bij dat kledingstuk.

Bytemaster | 22-08-16 | 09:24

@necrosis 09:13
Nu ben ik toch benieuwd. Wanneer is er voor het laatst een badgast in de Nederlandse kustwateren aangevallen door een haai? Weet je, ik help je: nooit.

En hoe goed kunnen haaien zien? Net zo goed als mensen en onder water zelfs beter. Haaien vallen (in warmere wateren) surfers aan vanwege de vorm vd surfplank die op een zeehond lijkt en absoluut niet vanwege de kleur.

Verder: goedemorgen!

RoBD=Skullfucker | 22-08-16 | 09:23

Recht om je middeleeuwse pakje te dragen: ja. Recht op een uitkering vanwege daaruit voortkomende werkloosheid: NEE!
Godsammekraken | 22-08-16 | 09:16
Een belangrijk item in de hele integratie-discussie. Mensen vinden dat integratie niet afgedwongen kan worden, maar vergeten even dat massa's mensen in de bijstand zitten ondat ze totaal niet integreren. En de rest van Nederland mag daar voor werken.

Akiron | 22-08-16 | 09:23

Ik zou mij ook op de vlakte houden of weigeren antwoord te geven... Dit land is nog veel te politiek correct.
Overigens vergeten de meeste mensen de link te leggen met islamitische oppressie terwijl het woord 'boerkini' toch vrij duidelijk dient te zijn.

Desmoulins | 22-08-16 | 09:22

-weggejorist-

Assembled in NL | 22-08-16 | 09:19

Wij noemden die dingen vroeger gewoon surfpak:p maar ik begrijp de controverse wel hier. Dit is een symbool van vrouwen onderdrukking. Bomber jacks waren ook ooit verboden omdat ze een gedachten goed weergaven, welke niet gewenst was. Dus die boerkini verbieden is zo gek nog niet.

Betweetert | 22-08-16 | 09:18

De doorsnee-Nederlander vindt alles wel goed....

vanvandaag | 22-08-16 | 09:18

De aarde warmt op. Ooit gaan ze uit.

Normpje | 22-08-16 | 09:16

Recht om je middeleeuwse pakje te dragen: ja. Recht op een uitkering vanwege daaruit voortkomende werkloosheid: NEE!

Godsammekraken | 22-08-16 | 09:16

Verwacht je dat als er een aanslag komt in Nederland, wij hier ook een boerkini verbod krijgen?

Man, man, man wat een hoogstaande journalistiek.

Maya de Blij | 22-08-16 | 09:16

necrosis | 22-08-16 | 09:13
- valt mij ook op dat de boerkinidraagsters maar 1 kleur kennen, donkerblauw (zwart is geen kleur). Zouden zomerse kleurtjes te uitdagend zijn? Of te vrolijk? Ik ben geneigd deze mensen nu in het hokje 'emo' te plaatsen.

blokje om | 22-08-16 | 09:15

Ik hoor genoeg veroordelende reacties, echter is wegkijken best Nederlands. Eén boerkini past nog in je blinde vlek, maar het probleem met de islam is dat het daar nooit bij blijft.

Lieutenant_Gruber | 22-08-16 | 09:15

als je niet wilt integreren, zout dan op

gestopt | 22-08-16 | 09:14

Een zwarte (of donkerblauwe) burkini aantrekken, is niet erg verstandig als je in zee gaat zwemmen.
Hetzelfde geldt voor wetsuits van surfers.
Haaien zien het verschil nauwelijks tussen een mens in een donkere outfit en een zeehond.
En ja, er zwemmen haaien in de Noordzee!

necrosis | 22-08-16 | 09:13

Niemand laat zich meer uit/in de tent lokken, 17 maart is toch Dag des Oordeels.

ad melkert | 22-08-16 | 09:12

Ik dacht altijd dat er maar vier Teletubbies waren...

eerstneukendanpraten | 22-08-16 | 09:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken