Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Cannes: boerkinidraagsters zijn kalifaathoeren

topictettenfrans.jpgAlles Cannes in de gemiddelde Franse badplaats, maar de burgemeester van het Goudenpalmië heeft nu bepaald dat boerkini's vanaf nu VERBOTEN zijn op het strand. Een soort omgekeerde zedenwetgeving, zeg maar: gij zult uw boobies tonen! Een beetje gek en antiliberaal is het wel, maar goed, het dient natuurlijk om erger illiberalisme te voorkomen, namelijk een overname door de seksueel hysterische mohammedaantjes. De motivatie van de Franse stad liegt er niet om: de maatregel zou niet bedoeld zijn om religieuze kleding te weren, maar specifiek de boerkini, omdat het dragen van een dergelijk gewaad duidt op: "sympathie met een terroristische beweging, waarmee we in oorlog zijn". Daar zit geen woord Frans bij. Allez les tetten!

Reaguursels

Inloggen

Wat ik niet begrijp is, dat vrouwen zo gekleedt gaan naar het strand? Als je zonodig uiting wil geven aan je geloof dmv kleding, dan houdt dat ook bepaalde beperkingen in, in het westen. Als een volledig geklede vrouw uit het water komt, zijn de vrouwelijke vormen meer dan zichtbaar. Een radicale moslima zal daarom nooit naar het strand gaan.

Wat overblijft zijn wannabe's en echt niet gevaarlijk. Het is trouwens wel vreemd hier, dat er van de moslims zo'n probleem wordt gemaakt. In deze wereld is het een geloofsgemeenschap, die blijft hangen in dogma's vanuit het verleden.

jezusisonzin | 13-08-16 | 09:12

Hettiet...vroeger, toen de mensen nog op een normale manier dachten en deden, vocht "links"fanatiek tegen alle malle uitwassen van alle religies, en was daarin in de jaren '70/'80 grotendeels geslaagd.
Tegenwoordig wordt er een scheepslading religieuze krankzinnigen het land binnen gelaten en datzelfde links gaat op de barricaden om het dat volk toe te staan zich op bizarre wijze te kleden en te gedragen, en zich zelfs deels aan die achterlijke hobbies te onderwerpen.....Overheden, winkels, werkgevers, overheidsinstellingen, ze bukken allemaal voor de fratsen en eisen van dit volkje.

We gaan echt naar de kloten.

mallekater | 13-08-16 | 07:18

Die bedekte wijven, zouden die dan echt bedekt voor de spiegel staan en bij zichzelf denken: wauw ik zie er wel lekker uit zo, laat de mannen maar komen! Lezen die bedekte wijven geen Westerse modebladen? Onvoorstelbaar dat vrouwen zichzelf zo kunnen vernederen.

jacobh | 13-08-16 | 00:04

Frankrijk is sowieso al hopeloos verloren. Wat was het, bijna 1000 wijken waar de overheid geen gezag meer heeft en waar de sharia op lokaal niveau is ingevoerd?

Uw Psychiater | 12-08-16 | 21:32

Je gaat naar een strand om bruin te worden als je een bikini aantrekt en ook je marktwaarde te bepalen.
Zo'n moossselvrouw in een all out pak voldoet niet aan deze critera want ze mogen alleen een mossel trouwen ze willen misschien wel anders maar mag van de mannetjes niet.Dus hebben ze inprincipe hier niks te zoeken behalve ergernis oproepen van de niet mossels. das de reden we worden etnisch geprofileerd door hun.

Umberto die trotzoni | 12-08-16 | 21:14

Goh, het geduld bij de gevestigde orde kan dus wel degelijk opraken. Verwacht meer van dit als les citoyens dit keer hun duit in het zakje hebben gedaan.

Slogra | 12-08-16 | 16:30

Aanpassen of oprotten. Zo rollen de Fransen. Vive la France!

24^7 | 12-08-16 | 16:13

@BlowingBubbles | 12-08-16 | 12:48
Het enige waar die lutser spijt van heeft is dat zijn filmpje op het wereldwijde Internet staat en hij dus gewoon de pisang is omdat iedereen nu weet wat hij eigenlijk écht denkt. Dáár heeft ie spijt van. Van wat hij in dat filmpje zegt meent hij ieder woord.

@Daisy Cutter | 12-08-16 | 12:56
Dat dus. Hier in mijn wijk waan ik me ondertussen ook ergens in het M.O.. Alles dat je ziet loopt in alles verhullende tenten met blikken nou, als die konden doden zat ik nu niet achter mijn tikplank. Omdat ik er zelf ook niet NL uitzie (half-bloed Indiaan) laten ze me nog met rust omdat ze niet weten wat ze er van moeten maken. Maar de volbloed typisch NL uitzienden weten ondertussen ook waar mohamed de humus haalt.

@Daisy Cutter | 12-08-16 | 13:12 ik denk helaas dat dat geen 20 jaar gaat duren met het huidige tempo...

@Ramsesz | 12-08-16 | 14:17
Wat een geweldige vergelijking! En ja, subiet de tent opdoeken en afreizen naar zandbakkië van keuze. Daar vinden ze dat soort shows over het algemeen heel leuk.

Sjefke7807 | 12-08-16 | 15:58

Geniaal van mezelf, elke imam die preekt verplicht in alleen een speedo, dan mag die brullen voor een menigte wat ie wil. Hebben we allemaal iets om om te lachen.

Rest In Privacy | 12-08-16 | 15:38

@IlGenio | 12-08-16 | 15:20
Zolang mensen in speedos zichzelf niet int het openbaar opblazen nee. (ziet ISIS al en masse omschakelen naar speedos als bedrijfskleding, lol)

Rest In Privacy | 12-08-16 | 15:31

Nee he... dit soort verboden maakt t de volgende (DENK) regering ook mogelijk om de Spido te verbieden

IlGenio | 12-08-16 | 15:20

als de boerkini's éénmaal in de meerderheid zijn denk je dat je dan nog veilig over het strand kan in je westerse bikini?

eriksweet | 12-08-16 | 15:12

-weggejorist-

CleaudeSacke | 12-08-16 | 15:09

Deze maatregel verdient de schoonheidsprijs.

joepiedepeopie | 12-08-16 | 14:41

litebyte | 12-08-16 | 14:27 En zo worden we dus net zo'n land. We worden steeds meer bananenrepubliek...

Ramsesz | 12-08-16 | 14:37

De uitwassen van het relifascisme zijn het beste aan te pakken door vergelijkbare ridicule maatregelen te nemen als in islamitische landen.

litebyte | 12-08-16 | 14:27

Boerka's staan symbool voor onderdrukking en radicale islam, daarom verbieden! Stel je de ophef eens voor wanneer er op het strand of in het openbaar er een opkomst zal zijn van mensen die rondlopen met een hakenkruis.

First Contact | 12-08-16 | 14:22

TheEgg | 12-08-16 | 13:54 Als hier morgen ineens honderdduizenden mafklappers in een clownspak gaan rondlopen, zouden we dat ook oncomfortabel vinden. Als die clowns dan ook nog hele wijken overnemen en een gesloten front vormen tegen de rest, dan zouden we subiet maatregelen treffen en het hele circus verbieden. Het hoeft dan nog niet eens een gewelddadige ideologie te zijn. Het gaat erom dat het vreet aan de samenleving waarin je je prettig voelt. Nu de clowns in kwestie, de lappenbrigade, ook nog een militante tak blijken te hebben, wordt het tijd om er een reizend circus van te maken, ver de grens over. De show is nu wel eens klaar.

Ramsesz | 12-08-16 | 14:17

Antiliberaal? Boerka's zijn juist antiliberaal. Het is kledingdwang

Worst_kaas_scenario | 12-08-16 | 14:04

jemagookniksmeer | 12-08-16 | 12:21
Ik heb deze vergelijking al vaker gemakt: Eigenlijk is het hetzelfde als het dragen van zo'n kek rood armbandje met een hakenkruis. Dat is ook verboden, en ook niet omdat dat rood niet aan bepaalde kuisheids eisen voldoet. Overigens valt een hoofddoek wat mij betreft al in die categorie.

Je toont publiekelijk om achter een buitengewoon verwerpelijk gedachtengoed te staan. In principe zou beiden moeten mogen (volledige vrijheid van meningsuiting), maar aangezien we de grens trekken bij het oproepen tot geweld (dat doen ze ook beiden), dienen ze alletwee verboden te zijn.

TheEgg | 12-08-16 | 13:54

@Julia | 12-08-16 | 12:52
Je kaart allemaal relevante problemen aan die niet kunnen worden opgelost met het verbieden van een duikkopvod. Dat is allemaal symboolpolitiek; het zal vast goed voelen maar wel lossen er uiteindelijk geen echte problemen mee op.

Een veel scherper beleid om reli-relschoppers het land uit te knikkeren zou meer helpen. Ze gaan maar lekker in hun eigen zandbakje moeilijk doen. Of het daadwerkelijke procederen van tuig dat vrouwen lastig valt in plaats van verwachten dat we ons omgekeerd aanpassen aan de middeleeuwse principes van Mo & co.

dlseth_ | 12-08-16 | 13:49

Onze feministen steunen hun islam zusters zo graag met hun hoofddoeken en de rest van de meuk, hebben ze zelf niet in de gaten dat ze zo de eigen kledingvrijheid ondergraven en ook van degenen die liever zonder zouden doen maar volkomen kansloos zijn want de controle is groot. Op apostasie staat voor moslims nog steeds de doodstraf.

bijna_raak | 12-08-16 | 13:42

daarbij is het niet hygiënisch om met kleren te gaan zwemmen.
haar,zweet,bloed en andere (vloei)stoffen kunnen infecties veroorzaken.
in veel zwembaden in Denemarken is het al verboden.

pejoar | 12-08-16 | 13:38

Rheia | 12-08-16 | 13:32
Nederlanders hebben, ondanks een klein land, eeuwenlang de wereldeconomie bepaald. Grandioze wijze. Bootjes bouwen en varen, terugkeren met de handelswaar en weer terug. En dat land is nu een zieltogend stukje Noord Europa geworden. Met dank aan de middenpolitieke partijen. Ja, lezen jullie mee, middenpolitieke partijtjes?

chicago river | 12-08-16 | 13:37

@Muxje | 12-08-16 | 13:21
Er zijn zwembaden in Nederland die marokjes weigeren als ze willen zwemmen in een oversized boxershort.
Kwestie van hygiëne.
Nog even los van het feit dat een burkini een religieuze uiting is waar men in het seculiere Frankrijk niet op zit te wachten.
En al helemaal niet naar aanleiding van de aanslagen door verwarde moslims.

necrosis | 12-08-16 | 13:35

Muxje | 12-08-16 | 13:21
Probleem is dat de islam slim gebruik(misbruik)maakt van onze vrijheden om hun intolerantie binnen de eigen groep en islamitische/ongelovige vrouwen op te dringen.. en wanneer we naar islamitische landen kijken, zullen uiteindelijk ook hun grip willen nemen op ongelovigen, joden, christenen, vrouwen, andersdenkenden,criticasters van de islam, ongelovige vrouwen etc.
Wanneer je dus de islam wilt inperken zullen ze schreeuwen dat we hier in vrijheid leven en we alles zelf mogen kiezen, wat natuurlijk ook waar is. Maar wat als we dus vrijheden geven aan een ideologie,geloof en aan mensen... die uiteindelijk volgens hun ideologie diezelfde vrijheden waarvan zij gebruik konden maken.. uiteindelijk wilt vernietigen? Waar ligt de grens van de ene zijn vrijheid en de ander zijn vrijheid? De islam geeft hier niet zo'n goed voorbeeld van als we kijken naar islamitische landen...

Julia | 12-08-16 | 13:34

@Muxje | 12-08-16 | 13:21
We moeten onze cultuur op de wereld erfgoedlijst zetten. Klaar. In onze cultuur horen geen boerkini's en wel bloot. Wie dat niet onderschrijft hoort hier niet. Simpel. In Zwitserland kunnen mensen ook niet naturaliseren als ze niet zijn geïntegreerd. Het is allemaal niet zo moeilijk maar in Nederland zijn we er heel erg goed in om allemaal barrières op te werpen onder (onbewuste) invloed van de linkse kerk. Het lijkt wel alsof we onze cultuur niet willen beschermen. Het lijkt wel alsof we ons machteloos voelen tegenover de intoleranten. Dat is niets meer en niets minder dan een slachtoffer houding. Een laffe houding van onmacht. Een Stockholmsyndroom houding die ons is bijgebracht door jarenlange linkse indoctrinatie. Stop daar nou eens mee! We kunnen wel, maar we willen en durven niet. we zijn een stel zwakzinnige lafaards en dat buiten moslims volledig uit totdat we hier zelf niets meer te zeggen hebben. Want dat gaat gebeuren als we nu niet veranderen.

Rheia | 12-08-16 | 13:32

Ze beginnen het daar te begrijpen. Veertig jaar te laat, maar toch. Het land zit vol uitzaaiingen. Daar kom je niet zomaar meer vanaf.

metzonderzijwieltjes | 12-08-16 | 13:30

lopen met een boerka of boerkini heeft maar een doel.provoceren.
we hebben hier een redelijke vrije seksuele moraal en we zijn niet zo seksueel gefrustreerd als moslims.
door datt provoceren moeten wij ons bijna zondig gaan voelen is de gedachte van moslims.
soms krijgen ze orthodoxe christenen mee met die gedachte.
met name moslim mannetjes weten zich geen raad en daarom hitsen ze de moslima's op om vooral volledig gekleed te gaan,overal.
Frankrijk geeft een goed signaal af,beter als de Duitsers, die niet aan een boerka verbod denken.
waarom zouden wij hier onze moraal en normen moeten veranderen voor een middeleeuwse ideologie.
dat wat in islamitische staten misschien gebruik is heeft hier niks te zoeken.

pejoar | 12-08-16 | 13:30

Julia | 12-08-16 | 13:14 Daarom. Koester de cultuur waarin jij je thuis en veilig voelt. En accepteer niet meer dan zeg 5 tot 10 procent "anderen", en 0 procent anderen die cultuurvijandig zijn. Dat dit geen beleid is van onze politiek geeft aan dat er iets goed mis is.

Ramsesz | 12-08-16 | 13:29

necrosis | 12-08-16 | 13:26
No worries. Kreeg het ook. En Hardcore never dies!

chicago river | 12-08-16 | 13:29

De vraag stellen is hem beantwoorden.
Jij weet dat, ik weet dat, dus wat is je agenda?

crankshaft | 12-08-16 | 12:33

Het is wel een uitestekende burgemeester met ballen. Ik wou dat er meer zo waren. Daarom val ik erover dat je hem eruit pikt.

burgermoedt | 12-08-16 | 13:29

Toch nog eens een keer goed nieuws.

Rest In Privacy | 12-08-16 | 13:28

Ja no entry fur muselmanbikini's

rattenvanger XL | 12-08-16 | 13:27

Even offtopic: waarom krijg ik, als trouw/ hardcore reaguurder steeds "no entry"?
En weg met die boerkini's, wij mannen willen vrouwenvlees, geen stinkende lappen.

necrosis | 12-08-16 | 13:26

When in Rome, do as the Romans do'.
henkvaningrid | 12-08-16 | 13:17
En toch kom ik wel in Rome. Gekleed zoals ik gekleed wens te gaan. Niet in Indonesie, S-A, Jemen, Jordanie, Egypte, Mali, Nigeria en Sudan. Etc. enzovoort. Want ik laat me de wil niet opleggen van een systeem dat haaks staat op mijn wil. Heb er niets te zoeken en dat zal voorlopig wel even zo blijven.

chicago river | 12-08-16 | 13:24

henkvaningrid | 12-08-16 | 13:17 "When in Rome, do as the Romans. Until you are with enough, then terrorize the Romans and breed them out fast."

Ramsesz | 12-08-16 | 13:24

@Rheia 12:58 en Julia 12:56: Ik ben een groot voorstander van wetten die religieuze opdringerigheid tegengaan. Denk aan keiharde maatregelen tegen terreur in de buurt, eerwraak, en dergelijke. Wetten die de verantwoordelijkheid voor keuze voor een bepaalde religie bij de gelovige legt: aan de vrijheid van religie kan je geen enkel additioneel privilege ontlenen, en niemand kan gedwongen worden jouw geloofsbelijdenis te faciliteren. En het geloof niet langer beschermen tegen kritiek, spot of belediging.

Maar een verbod op burkini's past niet in dat rijtje. Waar ik bang voor ben is dat het mogelijk maken van dergelijke verboden een springplank is voor allerlei andere zeikers (niet in de laatste plaats de moslims zelf) om hun eigen verbodjes er door te krijgen. Geen reclame's met bloot meer. Geen alcohol openlijk op straat. Kruisjes en andere gelovige dingetjes die tegelijk met de hoofddoek verboden worden.

Zo'n inperking kan op zich wel zin hebben als zij specifiek tegen islam gericht is. Qua mensenrechten zal het wel verdomd lastig zijn om maatregelen te formuleren, en je moet dat ook alleen doen als het ook daadwerkelijk zin heeft. Wat zin heeft zijn de voorgenoemde maatregelen die elke eis van moslims voor respect, gebedsruimtes, gescheiden zwemmen, verplicht rekening houden met ramadan, geen spaarvarkentjes bij de bank, en alle andere eisen die er op gericht zijn de invloed van islam uit te breiden ten koste van onze vrijheden, direct naar de prullenbak te verwijzen. Zolang we dat niet doen gaat een burkiniverbod ook geen zoden aan de dijk zetten.

Muxje | 12-08-16 | 13:21

Daisy Cutter | 12-08-16 | 13:12
Precies, meisjes in Zweden verven hun haren al zwart.. want blond valt teveel op.
Naarmate er steeds meer hoofddoeken zullen verschijnen zal dat macht aan de islam geven en een vrijbrief voor islamitische mannen om ongelovige vrouwen lastig te vallen (Gebeurt nu ook al) het zal met nog meer islam en moslims alleen maar gaan toenemen.
Daarom, wanneer jij als ongelovige autochtone westerse vrouw jouw vrijheden en veiligheden wilt bewaren voor je (klein)dochters.... en die dus wenst door te geven en niet een of andere samenleving van 100 jaar geleden waarin vrouwen geen vrijheid hadden..... dan zou je tegen de binnenkomst van tig islamitische mannelijke 'vluchtelingen' moeten zijn.

Julia | 12-08-16 | 13:20

Julia | 12-08-16 | 13:14
En dat eten is dan weer erg ongezond. Vele malen meer hart vaat en suikerziekten bij niet-westerse allochtonen. (Een glaasje wijn erbij is trouwens altijd beter.) Dus ook daarvoor hoef je niet multi cul te worden.

Ben-Kotsbeu | 12-08-16 | 13:18

Niet meer dan normaal, deze maatregel. In pakweg Saudi-Arabië of Iran wordt vrouwen verboden westerse (lees: gewone) badkleding te dragen. Kan je als land of plaats zelf bepalen. 'When in Rome, do as the Romans do'.

henkvaningrid | 12-08-16 | 13:17

paulpils | 12-08-16 | 13:10 Dus om niet de "terroristen te supporten" moeten we maar accepteren dat burkini's, baarden en burka's ons straatbeeld gaan bepalen? Met alles wat daarbij hoort? Dat het accepteren en kop houden is? Fijn voor jou maar ik wil niet dat mijn land, mijn Europa, zo wordt.

Ramsesz | 12-08-16 | 13:16

Pedronegro | 12-08-16 | 12:20

Nee hoor; in Frankrijk is immers de burka óók bij wet verboden. Deze burgemeester doet precies hetzelfde omdat die ploflims al provocerend stellen dat een boerkini iets anders is dan een burka.

In Frankrijk geldt -middels de wet van 1905 over de laïcité (en met uitzondering van de Elzas omdat die toen nog bij Duitsland hoorde)- de absolute scheiding tussen kerk en staat.

In de openbare ruimte worden uitingen van religie niet getolereerd.

Overigens ergert het enorm veel Fransen dat onze lichtgetintiërs hier zich daar vaak niks van aantrekken en dat vervolgens de Staat onder leiding van François Nulle niet ingrijpt - de Staat handhaaft haar eigen wetten dus niet in dit specifieke geval.

De Droit | 12-08-16 | 13:16

Ja, top! Of gewoon meedoen, of lekker thuis in zoveel mogelijk rare lappen zitten. Maakt het verschil met westerse vrouwen zo snel mogelijk zo klein mogelijk. Elke dag worden westerse vrouwen kwetsbaarder: powervrouwen.blog.nl/vagina-on-recht/2...

Poesmobiel | 12-08-16 | 13:16

Ramsesz | 12-08-16 | 13:08
Niet alleen brengt het gezeik op, de sociale cohesie gaat eraan, men wil niet integreren, beeldvervuiling voor mijn ogen.... alsof we in het buitenland zijn.
Financieel gezien is het ook een enorme aderlating qua uitkeringen,criminaliteit,soc.huurwoningen,achterstanden, gezondheidszorg.... mooi toch, die multiculturele samenleving... we kunnen zoveel leren van andere culturen en geloven, en het is spannend en exotisch en vaak zijn het eigenlijk ook betere culturen dan die van ons (hoe men daarbij komt en wat dan precies de toegevoegde waarde moge weze mag joost wete)... men komt vaak niet verder dan het eten.

Julia | 12-08-16 | 13:14

Daisy Cutter | 12-08-16 | 13:12
Laat je niet gek maken. Ze vormen nu 6% van de bevolking, ook al schreeuwen ze alsof ze 60% zijn. Zo hard fokken ze nou ook weer niet.

Ben-Kotsbeu | 12-08-16 | 13:14

@Rheia | 12-08-16 | 13:00
Zeg ik dus ook altijd in ww2 waren niet alle Duitsers Nazies maar uiteindelijk heeft die kleine harde kern wel een heel land weten op te hitsen. Als het erop aan komt zijn ze allemaal Moslim en niet Nederlander. Je ziet het al met de Turken laatst.

Barkruk2 | 12-08-16 | 13:13

Prima maatregel! Dan kijk ik wel de andere kant op als ik dikke vrouwen met een hangend "vetschort" in het vizier heb. Dat toch liever dan een boerkini.

DasNouJammer | 12-08-16 | 13:12

-weggejorist-

Daisy Cutter | 12-08-16 | 13:12

Muxje | 12-08-16 | 12:43
Natuurlijk graag minder. Om te beginnen aan het strand! Ooit was de strijdkreet van vrouwen: "wij willen de openbare ruimte terug!" Die is nu (40 jaar later!) harder nodig dan toen. Weg met al die intolerante idioten!

Ben-Kotsbeu | 12-08-16 | 13:10

Wat de fuck.
"sympathie met een terroristische beweging". Moeten kaalkopjes, hippies en dieren-afbeeldingen ook verboten worden. Stelletje terroristensupporters.

paulpils | 12-08-16 | 13:10

Verdelgen die haat! Te beginnen met de bikini interpretatie van de heilige oppergeiteneuker!

Antitheïst | 12-08-16 | 13:09

Zonder alle import en "ontwestelijking" van het westen hadden we dit gezeik niet gehad.

Ramsesz | 12-08-16 | 13:08

De rechter zegt het dus eindelijk met zoveel woorden: islam is een "terroristische beweging". Eindelijk!
*traantje wegpinkt*

Aristotalloss | 12-08-16 | 13:08

@crankshaft. Omdat Abu een moslim is.

Rest In Privacy | 12-08-16 | 13:07

Piet Karbiet | 12-08-16 | 12:28
Liep met een blik bier met plus o moin 10 jongens en meisjes, leeftijd veertien, vijftien, over de Kruiskade (010 maar ik geloof dat ik aan jou niet hoef te zeggen. Komen er twee dienders aan. Of we die blikjes bier subiet wilden deponeren in de zwarte prulbak. Ik en minstens 8 van de 10 dronken een paar slokken de blikken leeg en pleurden ze in de bak. We hebben ze even aangekeken, ´nu tevreden?´ en zijn teruggekeerd naar het concert. Waar je wel gewoon je bier kon drinken zonder bemoeienis van vervelende verveelde dienders.

Om de hoek stonden de Antillianen de coke te verkopen als malloten.

chicago river | 12-08-16 | 13:06

The empire strikes back!

Ettore | 12-08-16 | 13:04

@Biertap | 12-08-16 | 12:53
De meerderheid van de 'gematigde' moslims steunt al dan niet stilzwijgend, het doel van de strijd van terroristen en daarmee ook het geweld en de terreur. Namelijk de islamisering van de wereld.

Rheia | 12-08-16 | 13:00

Ik word zooooo moe van de problematiek rond de islam. En die problemen zijn ontstaan omdat onze overheden deze ideologie veel te veel ruimte geven. Waarom ? geen idee maar het blijft een vreemde situatie.

Hettiet | 12-08-16 | 12:59

Terecht.
Er komt zelfs voor de meest tolerante medemens een moment waarop het ballonnetje klapt.
Trutten met een boerkini dienen zich in de eigen badkamer te begeven en niet in de openbaarheid.

mallekater | 12-08-16 | 12:58

@Muxje | 12-08-16 | 12:27
Onzin, iedere terugdringing van de islamitische opdringerigheid helpt wel degelijk. Meer meer meer.

Rheia | 12-08-16 | 12:58

Tja dit soort dingen krijg je na paar aanslagen. In de kern slaat zo'n verbod nergens op maar uiteindelijk is gewoon moslim pesten. Kan het ze niet kwalijk nemen.

Barkruk2 | 12-08-16 | 12:58

Julia | 12-08-16 | 12:52
Juist! Alleen dat hoor ik nooit enig hoogwaardigheidsbekleder zeggen. Maar het zou de meest geldige reden zijn om hem overal te verbieden. Het is een 'ik ben zedig en jij bent een hoer'-haatgewaad.

Daisy Cutter | 12-08-16 | 12:56

Muxje | 12-08-16 | 12:43
Uiteindelijk zullen wij idd minder moslims moeten binnenlaten, of beter, geen 1..
En uiteindelijk zullen wij de vrijheden moeten gaan inperken van de islam en moslims.... om uiteindelijk onze eigen vrijheden en veiligheden te kunnen bewaren. Ja, dat is heel kut... maar uiteindelijk zal het gif van de islam niet zomaar stoppen.. dus liever zij dan wij... IN ONZE eigen landen...
ze mogen lekker islamitisch doen in hun eigen islamitische landen.

Julia | 12-08-16 | 12:56

Het is een signaal: FLIKKER op met je achterlijke moslimwetten, en laat fatsoenlijk denkende mensen met rust.
Sodemieter met je achterlijke koplappen, de bespottelijke burkini's, je weerzinwekkende haatbaarden op naar je eigen rotstranden.
Je hebt er inmiddels genoeg platgebombardeerd dus afmars richting Heimat.

mallekater | 12-08-16 | 12:55

Ze slaan wel een beetje om van eens strijd tegen de terroristen naar een strijd tegen de Islam.

Biertap | 12-08-16 | 12:53

Is ie nu al verboden? Ik heb hem nog nooit gezien. Ik ga dan ook nooit naar het strand bij asielzoekers ontvangende landen...

Pompenkoning | 12-08-16 | 12:53

Onze laatste kans. Verkloot hem niet. Trap niet weer in de verkiezingspraatjes van en stem niet op de gevestigde pro EU partijen D66, VVD, GroenLinks, SP, CDA, VVD of uw kinderen en kleinkinderen zulen uw stemgedrag bezuren. Kijken!
https://www.youtube.com/watch?v=6K7YXaNw2CU

Rheia | 12-08-16 | 12:52

dlseth_ | 12-08-16 | 12:36
Het ligt niet alleen aan de islamitische mannen die de niet haattenten lastig vallen... het ligt aan de hele ideologie die schuilgaat achter de haattenten/haatdoeken/ haatburkini's... dus de ideologie, islamitische mannen en ook zeer zeker de islamitische vrouwen die deze haattdoeken dragen zijn direct en indirect schuldig aan het feit dat ongelovige onbehoofddoekte autochtone Westerse vrouwen worden lastig gevallen, verkracht, aangerand etc. KIJK NAAR DE CIJFERS in Europa, islamitische mannen zijn oververtegenwoordigd daarin.
Kijk naar de docu femme de la rue waarin autochtone ongelovige westerse vrouwen worden vernederd,lastig gevallen enkel en alleen omdat ze geen hoofddoek dragen.
Het is gewoon een walgelijke ideologie die een gevaar is voor de autochtone ongelovige westerse vrouw, zelfs Femke Halsema (!) is niet blij met de hoofddoek, dat moet wat zeggen.

Julia | 12-08-16 | 12:52

Bert Konterman | 12-08-16 | 12:43
We zullen dat nooit weten wat die islamvrouwtjes denken, als ze al mogen denken tenminste.
Tenzij ze dat al aan jou verteld hebben, na een ferme handdruk, terwijl ze je aankijken, eventueel tijdens een gezellige barbecue met wat pilsjes. Maar ik betwijfel het.

Notenkraker | 12-08-16 | 12:49

Papa fume!

eerstneukendanpraten | 12-08-16 | 12:49

En wat de reinheid betreft in een overdekt zwembad of ander tegeltjes bad dat is te betwijfelen.Het lijkt me niet fris .

altijdfeest | 12-08-16 | 12:49

Wie het er niet mee eens is mag in Saudi Arabië gratis bijbels gaan uitdelen.

Vogelbeest | 12-08-16 | 12:49

BlowingBubbles | 12-08-16 | 12:39
BlowingBubbles | 12-08-16 | 12:44

En zie hier nog even een bevestiging van dat ze de haat tegen ons met de paplepel ingegoten krijgen.

www.telegraaf.nl/buitenland/26396116/_...

BlowingBubbles | 12-08-16 | 12:48

Ik vind dat het hoog tijd wordt dat we hier ook alles verbieden dat duidt op sympathie met een terroristische beweging waarmee we in oorlog zijn. Verbod op Boerka, boerkini, hoofddoek, lange baarden, mannen in vuilniszakjurken, moskeeën Turkse en Marokkaanse paspoorten etc.

Rheia | 12-08-16 | 12:48

Von Arschloch: dit moeten we niet willen, dit is een verkeerd signaal.

ad melkert | 12-08-16 | 12:46

Als je in een land in het oosten bent als vakantieganger,moeten de toeristen zich ook aan bepaalde kledingvoorschriften houden.Waarom niet in Europa ? Ze vestigen zich in het westen ze weten waar ze voor kiezen,ze weten ze zijn in een vrij land ,en als hier kleding voorschriften zijn,moeten zij zich er ook aan houden.Velen zijn hier ook voor hoofddoek verbod en boerka verbod en niqap verbod.Het is hier in het westen geen gezicht ,en het is beangstigend.Dus hier ook zo een verbod is zeer welkom.Gedragen naar de westerse norm en waarde en geloof thuislaten.Men wil als Nederlander niet ermee confronteert worden.

altijdfeest | 12-08-16 | 12:45

hotmint | 12-08-16 | 12:32
Nee, niet terecht. Tenzij we onze vrijheden uiteindelijk geheel te grabbel willen gooien. We verkeren in een fase waarin een intolerante, fascistische en discriminerende ideologie knabbelt aan onze manier van leven.

BlowingBubbles | 12-08-16 | 12:44

burkini, hoofddoekjes, jezelf opblazen, gaat allemaal niet om de eigen geloofsovertuiging (doe het lekker thuis) maar vooral om deze onder de neus van anderen, de ongelovigen te drukken. Daarmee verkloten ze in de eerste plaats ons humeur en uiteindelijk ook onze samenleving zoals we die kennen.
En laten we stoppen islamvrouwtjes te zien als slachtoffers van onderdrukking, ze vinden het prima zo en werken minstens even fanatiek mee aan de jihad.
Omdat ik een pesthekel heb aan drammers: yes we Cannes!

Bert Konterman | 12-08-16 | 12:43

@Julia 12:33: Aan die islamterreur doet een burkiniverbod niets af. Dat blijkt ook wel uit het feit dat die terreur op het strand en in de zwembaden al jaren gaande is, lang voordat die burkini was uitgevonden.

Een achterlijke godsdienst (ja: vrouwenonderdrukking en oorlog tegen andersdenkenden zijn achterlijk) in combinatie met een achterlijke en nauwelijks gemoderniseerde stammencultuur die om gewelddadige eer en wraak draait, gaat gewoon niet samen met onze vrije samenleving. Die lui worden niet vanzelf verlicht doordat ze ons zo blij bezig zien, regels en dwangmatige opvoeding gaan niet helpen, en een dress-code al helemaal niet. Niet zolang er geen noodzaak is te integreren in onze cultuur omdat hun eigen cultuur de buurt inmiddels heeft overgenomen. Kanaleneiland en de Schilderswijk ga je ook niet terug veroveren met een burkaverbod. De enige oplossing is minder, minder.

Muxje | 12-08-16 | 12:43

Nu komen er ook genoeg vrouwen op het strand waarbij ik denk, doe maar een Burkina aan...

wiza | 12-08-16 | 12:42

Wat doet die linkse nou met heur linkerhand?
Zakt haar broekje af of doet ze iets anders?
Maar alles beter dan zo`n haattent.

Dostranamus | 12-08-16 | 12:41

Prima actie,aanpakken die moslims! Kunnen die slapjanussen in Den Haag een voorbeeld aannemen

Lexus01 | 12-08-16 | 12:40

Precies wat ze willen horen.
Onstrategisch.

Einde van de Domheid | 12-08-16 | 12:39

je_schoonvader | 12-08-16 | 12:20
In principe wel, maar om dat zo te houden moeten de religie van vrede en al haar uiterlijke, voor-middeleeuwse verschijningsvormen te vuur en te zwaard bestreden worden. Opdat onze vrouwen tot in lengte van dagen inderdaad nog zelf kunnen bepalen of ze in badpak, bikini of monokini (of zelfs geheel ongekleed) op het strand vertoeven.

BlowingBubbles | 12-08-16 | 12:39

Thuis hebben wij een varkentje, Mohammed hebben we hem genoemd. Een hangbuikzwijntje, zindelijk en vriendelijk, bijt nooit kinderen en apporteert als de beste. Andere mensen laten hun hond uit op het strand, wij Mohammed. Vindt hij leuk. Nergens last van. Verbieden van kleding vind ik een nare pvda/GL maatregel.

TheseDays00 | 12-08-16 | 12:39

Volgend jaar Le Pen president. Er is dan ook geen referendum meer nodig voor een Frexit.

Orakel1958 | 12-08-16 | 12:37

@Julia | 12-08-16 | 12:33
Dat is dan weer op te lossen door mannen die niet-haattenten lastig vallen heel hard het land uit te knuppelen. Daar schort het de moderne westerse 'beschaving' nog wel eens aan consistentie...

dlseth_ | 12-08-16 | 12:36

Ik heb weer wat hoop in de politiek

BMCJG | 12-08-16 | 12:36

Boerka,; Boerkini,; allemaal verboden .
Te veel bedekt op het strand en brengt angst bij normale badgeklede mensen.;-)

medelmo | 12-08-16 | 12:35

dlseth_ | 12-08-16 | 12:25
Tsja, totdat men de helft van het strand heeft overgenomen met hun spooktenten, totdat de mannen de niet-spooktenten (vrouwen in bikini's) gaan lastigvallen, want hey die zijn ongelovig en hoer dus die mag je zo behandelen. (Het zwembad Tropicana is daar een mooi voorbeeld van, islamitische jongens hebben daar de meisjes zo geterroriseerd dat het uiteindelijk is gesloten, deze terreur heb ik zelf ook mogen ondervinden in Tropicana)
Meer ruimte geven aan deze seksistische,discriminerende en onderdrukkende vrouwen geloof/ideologie is uiteindelijk de doodsteek voor de vrijheden en veiligheid van de ongelovige autochtone westerse vrouwen.
Pleur lekker op met je zwarte engel des doods doeken en ga lekker aan het strand en zandbak liggen in je eigen islamitische landen.

Julia | 12-08-16 | 12:33

Zie je het Aboutaleb doen? Nee he?
Juist.
crankshaft | 12-08-16 | 12:21

Ik zie het Van Aartsen niet doen en geen enkele andere burgemeester in NL, waarom pik je juist Aboutaleb eruit?
burgermoedt | 12-08-16 | 12:27
De vraag stellen is hem beantwoorden.
Jij weet dat, ik weet dat, dus wat is je agenda?

crankshaft | 12-08-16 | 12:33

Het zou politiek-correcter zijn geweest als 85% van het strand ter beschikking zou worden gesteld aan de 8 hierom eisende boerkinistas! Met een door de Grootmoefti van Cannes goedgekeurde halal afscheiding erom heen.

Wordt ook wel de Nederduitse oplossing genoemd.

moutardeaprèslerepas | 12-08-16 | 12:32

(Zal in de rechtbank idd geen stand houden, terecht)

hotmint | 12-08-16 | 12:32

Hmmm, dit is natuurlijk een beetje "overshoot" kwa regelgeving over vrijheden.
Vooruit, voor deze ene keer dan, als signaaltje.

hotmint | 12-08-16 | 12:31

Leuk, hoor, maar nogal zwak argument, dat voor een rechter waarschijnlijk geen stand houdt.

xspalm | 12-08-16 | 12:31

Meerkeuzevraag voor morons:
Het is zomer, zonnig en heet. Je gaat naar het strand. Wat trek je aan?
A. Een wollen winterjas
B. Een boerka
C. Een niqaab
D. Anders, namelijk...
NB: strandstoelen kan je opvouwen, nee echt. Je hebt hier geen vrachtwagen voor nodig die je tot op de dijk sjeest.

Notenkraker | 12-08-16 | 12:31

@Piet Karbiet | 12-08-16 | 12:28
Lekker, zo'n flesje droge witte cola.

dlseth_ | 12-08-16 | 12:30

Ze French like their wine and bikinis.

Polska | 12-08-16 | 12:29

Twee jaar geleden op het Zuid Franse strand bij Narbonne werden wij gesommeerd ons bierblikjes te verwijderen. Bleek alcohol op het strand verboden te zijn na ongeregeldheden met 'jongeren'. Onze Franse buren vonden het ook idioot. Zij zaten aan de oesters met de wijn keurig verstopt in een colafles. Folie.

Piet Karbiet | 12-08-16 | 12:28

Zie je het Aboutaleb doen? Nee he?
Juist.
crankshaft | 12-08-16 | 12:21

Ik zie het Van Aartsen niet doen en geen enkele andere burgemeester in NL, waarom pik je juist Aboutaleb eruit?

burgermoedt | 12-08-16 | 12:27

Meh, een dress code voor het strand. Beetje jammer, dit. Zeker omdat het geen zak gaat helpen tegen islamisering; het is letterlijk window dressing.

Muxje | 12-08-16 | 12:27

Mekkas, word zo moe van ze. Laten wij massaal met witte puntmutsen naar het strand gaan.. prima regel, meer van dit soort regels svp

Bill Cosby | 12-08-16 | 12:27

Nice dat dat Cannes in Stokbrodië

Bracula | 12-08-16 | 12:25

Moslimorganisaties hebben al opgeroepen om samen in beroep te gaan tegen boetes.
Uiteindelijk eist de islam ruimte en macht op om de uiteindelijke vrijheden te vernietigen voor enkel de wetten van de islam. Of is het zo lekker pais en vree in hun eigen islamitische landen voor andersdenkenden,ongelovigen etcetc?

Julia | 12-08-16 | 12:25

@je_schoonvader | 12-08-16 | 12:20
Ja, eigenlijk wel.

Dat je jezelf voor schut wilt zetten met een natte haattent om je lijf, prima toch? Zet jezelf maar voor schut; veel erger dan de gemiddelde Kimberley of Priscilla kan het toch niet worden.

Met die Primark bikini's en groupon tatoeages.

dlseth_ | 12-08-16 | 12:25

Groot gelijk, niet telkens maar weer aanpassen aan een onverdraagzame cultuur die uitsluitend dominantie in de westerse cultuur nastreeft.

DasNouJammer | 12-08-16 | 12:24

Vreselijk, het begint hier op West-Afrika te lijken met al die islamofobie:

'Elsewhere in the Muslim world, the garment remained largely unknown until relatively recently. It was the rise of the Wahhabi and Deobandi traditions which spread the burqa to areas where it was previously invisible, including West Africa.

Hardly any women wore the burqa in West Africa until two or three decades ago. Today, it remains rare in most countries in the region, explaining why some governments have imposed a ban without a public backlash.

The burqa is a reflection of culture rather than an accepted interpretation of Islam and it remains an alien imposition in large areas of the Muslim world. Since the rise of Boko Haram, it has also come to be seen as a security risk, hence the gradual spread of the ban through West Africa.'
www.telegraph.co.uk/news/2016/08/11/bu...

Prof. D.A.H. Vintik | 12-08-16 | 12:23

Omdat mensen niet normaal kunnen doen moeten we maar verbieden.

Kaas de Vies | 12-08-16 | 12:22

Zo’n maatregel getuigt van eenzelfde soort intolerantie als het soort waarvan we nu zo’n last hebben, en is bovendien ongrondwettelijk.
Dat gezegd hebbende, wat een verademing.

jemagookniksmeer | 12-08-16 | 12:21

Zie je het Aboutaleb doen? Nee he?
Juist.

crankshaft | 12-08-16 | 12:21

Je moet toch lekker zelf weten wat je aandoet naar het strand?

je_schoonvader | 12-08-16 | 12:20

Terecht.

knier | 12-08-16 | 12:20

Leuk dat die stoere burgemeester zijn paar dagen of fame heeft maar dit wordt rap teruggedraaid.

Pedronegro | 12-08-16 | 12:20

Die fransen snappen het. Verbieden die hap.

catomar | 12-08-16 | 12:18

De strijd tegen de islam is daar in cannes en kruiken. Yes, we cannes.

Piet Karbiet | 12-08-16 | 12:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken