achtergrond

Geenstijl

Hoe is het nu in... Landal Vaals, drie jaar later?

landallogo.png Drie jaar geleden schreven wij alhier over Landal Hoog Vaals, waar de gasten zich dermate aan elkaar storen dat de general manager zich geroepen voelde om een brief te schrijven waarin hij zijn vakantiegangers opriep om 'rekening te houden met Arabische gasten'. We zijn op de kop eraf af drie jaar verder, dus vroegen we ons af: hoe zou het de vakantiegangers in het prachtige Vaals deze mooie zomervakantie vergaan? Welnu. Dat valt tegen, als we een verslag op de vakantiewebsite Zoover mogen geloven. Alhier de link (even scrollen naar het rode vakje met de 3), maar ter lezing ende vermaak ook integraal geknip-en-plakt hieronder. Omdat er vast wel een paar GroenLinksers op de meld misbruik-knop gaan drukken bij deze vakantie vernaggelende taferelen uit het vakantiepark voor hoogwaterbroekdragers in Hoog Vaals. Een ware Arabische moslim-enclave! Behoorlijk teleurgesteld van het verblijf in dit Landal-park wat meer op een Arabische moslim-enclave lijkt! Wij gaan al jaren elke zomer, met volle tevredenheid, naar verschillende Landal-parken. Elk jaar gaan we met een goed gevoel weer richting huis, echter dit jaar niet. Het begon al bij aankomst waarbij we voor de receptie haast voor de voeten werden gereden door een (taxi/huur)bus vol met gesluierde vrouwen. Best vreemd voor een autovrij park! Aangekomen in het park werden we verrast door de zeer grote hoeveelheid Arabische bezoekers en bijbehorende kinderen, bij navraag blijken deze voornamelijk in een apart gedeelte van het park te verblijven. Na 12:00 komen ze tevoorschijn en nemen de speeltuin, het voetbalveld en de Plaza over. Ik dacht dat er een Boerka-verbod in NL geldt? In Landal Hoog-Vaals dus niet, heb er nog nooit zoveel gezien in Nederland.
Onze bungalow was netjes en voldeed aan de verwachting, het weer was slecht, veel regen, dus waren we meer aangewezen op 'indoor-activiteiten' o.a. in het Park-plaza. Dat was echter een grote tegenvaller, deze Plaza was namelijk volledig 'bezet' door rennende, schreeuwende, gillende en naar-niks-en-niemand-luisterende verwende oliestaat-kindjes. De arcade-hal was een klim-paradijs voor deze zelfde gastjes. De pool-biljarts waren incompleet en defect. De diverse binnen-terrasje allemaal bezet met gesluierde dametjes welke vooral druk waren met hun mobieltjes en daarnaast het bedienende personeel als voetveeg gebruikte. Idem voor de bowling-banen, ook daar was Arabisch de voertaal. Geen entertainment-team gezien. Vervolgens maar een WIFI-voucher gekocht (voor 27 euro!!) zodat onze zoon dan maar in het huisje een beetje op zijn tablet kan youtube'en en spelen. Jammer joh; WiFi is absoluut onbruikbaar op het park! En dat voor zoveel geld? Landal schaam je, het is 2016! Het zwembad is niet heel groot maar zeker OK, de restaurants en bar ook, mits er plek is (zie boven). Grappig die Arabische menu-kaart trouwens... Oooh ja, Landal, zorg dat de snackbar wat meer voorraad heeft, staat zo slordig, een nagenoeg lege vitrine. Het personeel is vriendelijk, maar duidelijk gefrustreerd door de kleinerende situatie, en schamen zich er voor. Laat ik voorop stellen dat wij absoluut wat gewend zijn m.b.t. verschillende culturen, we komen uit de grote (rand)stad maar het gros van de Arabische mede-bezoekers in dit Landal-park is ronduit ongemanierd en brutaal. Laten hun zooi achter in de Plaza, kafferen het personeel uit, dringen voor, en zijn intimiderend. Los daarvan scheuren ze rond in busjes en golf-karretjes in het auto-vrije (!) park. Beste Landal, ik snap best dat deze Arabische doelgroep meer centjes willen betalen dan de doorsnee gast, echter sloop je wel je reputatie bij je trouwe bezoekers. En dat kan nu net zo belangrijk zijn op de momenten dat je ze nodig hebt. Misschien moeten jullie eens overwegen om de oliestaat-klanten wat beter te 'doseren'. Volgende keer gaan we maar eens kijken wat Centerparcs te bieden heeft.... Marco, 09 augustus 2016

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.