Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Turkije. Drie miljoen Erdofans vieren "democratie"

datarmpjevertrouwenweniet.jpg Pöfferdömme en wij maar onderuitgezakt in onze onderbroek in de campingstoel met één hand aan het pils en de andere in een zak paprika ribbelchips op drie apparaten tegelijk naar de livestreams uit Rio gapen en doodmoe worden van alle inspanningen die andere mensen daar leveren in de hoop dat we d'r een vleugje nationale trots aan overhouden. Nee dan de Turken. In het Rijk van Recep zijn naar schatting zo'n drie miljoen mensen tegelijk de straat op gegaan vandaag. Even lekker uitwaaien en natuurlijk keiharde BOE roepen naar die stomme coupplegers die de Turkse DEMOCRATIE om zeep probeerden te helpen. Keigezellig feestje is het daar, nu alle naysayers zijn opgesloten / worden gemarteld / uit hun ambt zijn gezet / sociale paria's zijn geworden / Ebru Umar ondergedoken zit in Rötterdüm. We willen de Anatolische feestvreugde van de visumvrienden van JC Juncker niet bevlekken, maar weet je wie zich een dikke tachtig jaar terug ook als democratische eenmansleider liet toejuichen door (een groot deel van) zijn bevolking? Gratis superschotel extra vlees voor de reaguurder die een stralende Frans "Chamberlain" Timmermans op de beelden uit EUstanjanboel kan ontwaren.

Reaguursels

Inloggen

"Democratie is slechts de trein die wij nemen totdat wij op onze bestemming zijn aangekomen. Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten."

Recep Tayyip Erdoğan

Rien7847 | 09-08-16 | 11:06

Kudde berggeiten.

Spare Rib | 08-08-16 | 18:40

De definitie van `hypocriet' in de dikke Van Dale kan worden uitgebreid met een wel zeer onthutsend voorbeeld : `The Exoneration of Milosevic: the ICTY’s Surprise Ruling' www.counterpunch.org/2016/08/01/the-ex... "[...] They called him “the Butcher of the Balkans.” They compared him to Hitler and accused him of genocide. They demonized him and made him out to be a bloodthirsty monster, and they used that false image to justify not only economic sanctions against Serbia, but also the 1999 NATO bombing of Serbia and the Kosovo war.
Slobodan Milosevic had to spend the last five years of his life in prison defending himself and Serbia from bogus war crimes allegations over a war that they now admit he was trying to stop. The most serious charges that Milosevic faced, including the charge of genocide, were all in relation to Bosnia. Now, ten years after his death, they admit that he wasn’t guilty after all – oops. [...]"

rmstock | 08-08-16 | 18:23

De Turken hebben geen benul waar ze mee bezig zijn!
Kappen met Adolf Erdogan en met zijn AKP Turken!
De EU moet zich niet laten intimideren, m.b.t. de immigranten deal en zeker geen visum vrije toegang voor Turken invoeren! Immigranten stop per onmiddellijk, als het soennieten zijn gaan ze maar lekker naar hun broeders in Saudi-Arabië en naar Iran als het sjiieten zijn!
Wij moeten die nekkensnijders (die ons naar het leven staan) hier niet!

Lexus01 | 08-08-16 | 13:56

Stiller | 08-08-16 | 13:26

Dat Turken het zat zijn om z'n foto overal te zien weet ik niet omdat de meesten er niet eens meer op letten. Net zoals je na een week door de roep van de moskee slaapt 's morgens om 5 uur. Je went eraan. Maar het klopt wel dat Erdo dol is op die Ottomaanse helden net zoals men in Duitsland in de jaren '30 dol was op hun Teutoonse geschiedenis. Ironie. Ataturk beelden niet meer en vogue. Ottomaanse beelden dan weer wel en vogue. ;) Moet overigens zeggen dat ik ze in Istanbul nog niet heb gezien. Ze zullen er wel zijn maar het is me nog niet opgevallen. Zal eens opletten als ik weer in de file sta op zaterdagmiddag :).

Basil Fawlty | 08-08-16 | 13:44

@Basil Fawlty | 08-08-16 | 12:57

Inderdaad. :-) Op elk plein, elk straathoek.

Maar je (en je vrouw) vergissen zich in een punt: namelijk dat de meeste turken het zat zijn om zo'n standbeeld overal en altijd te zien. Gekscherend wordt hij ook wel "put Kemal" genoemd, stenen Kemal. Vooral als je weet dat moslims niet van standbeelden houden (a la protestanten). Vraag maar aan je vrouw. :-)

Ik denk dat erdogan eerder bezig is de ottomaanse helden te eren (zie de vele standbeelden aan de zwarte zee kust), en de bruggen die naar hen worden genoemd. Ik verwacht niet dat hij zo'n vliegveld naar zichzelf gaat noemen.

Ook is het de vraag of ataturk echt het land natuurlijk bij elkaar houdt of juist artificieel. Ik denk dat juist door de doctrine van ataturk de koerden altijd buiten de boot vielen.

Stiller | 08-08-16 | 13:26

Stiller | 08-08-16 | 12:26

Dank en wat je zegt klopt wel. Ik rijd vaker de weg langs Yildiz park in Istanbul (Tussen Ortakoy en Besiktas) en vooral op zaterdagmiddag is dat 1 lange file en doe je 3 uur over 2 kilometer en dan verveel je je en kijk je wat rond en wat zie je op de muur van dat park? Om de 25 meter een gigantische foto van Ataturk. Ataturk op boot. Ataturk bij boeren op bezoek. Ataturk met arbeiders. Ataturk met kindje etc. etc. etc. Verderop in Besiktas op veel pleinen een standbeld van hem. Jaren geleden na weer 3 uur in de file te hebben gestaan (lost valuable drinking time there ;)) en wederom verveeld fotos en beelden van Ataturk te hebben bekeken zei ik tegen mijn vrouw. "Sybil, worden jullie nou nooit moe van de constante aanwezigheid van deze man?" waarop ze droog antwoordde: "Basil het is deze man die Turkije bijelkaar houdt. Zonder deze man en zijn nalatenschap zouden we nu een burgeroorlog hebben." Inmiddels is Ataturk door ome Erdo op de achtergrond gedrukt en het liefste ziet hij hem helemaal van het straatbeeld verdwijnen maar hij beseft als geen ander dat dat nu echt niet kan. Wat hij doet is heel slim. Stukje bij beetje vervangt hij beeltenissen van Ataturk door banieren met fotos van hemzelf. Niet van de een op de andere dag maar heel langzaam. Voorbeeld. Ataturk vliegveld wordt binnenkort gesloten en gesloopt en in het noorden wordt het grootste vliegveld ter wereld geopend met de naam? Recep Tayyip Erdogan. Dat zou een jaar of 15 geleden ondenkbaar zijn geweest.

Basil Fawlty | 08-08-16 | 12:57

De Turken denken dat Erdogan hun profeet is.
Dat betekent dat Mohamed is nedergedaald in Turkije. Dat zullen ze in de Arabische wereld niet leuk vinden.
Die zeggen dat Mohamed een Arabier is en nu blijkt dat hij een Turk is. Dit wordt oorlog tussen de Turken en Arabieren.

Wistikniet | 08-08-16 | 12:29

@Basil Fawlty | 08-08-16 | 10:37

Als mensen de moeite namen om je reactie te lezen, dan zou men veel minder och jee en och wee schrijven. Je hebt natuurlijk gelijk: alle turken zijn nationalistisch, in meer of mindere mate. De seculieren zijn evengoed dol op vlaggen EN standbeelden van ataturk, en dat laten ze altijd ook zien. Als je niet wist wie ataturk was, zou je denken dat je in noord korea bent, met al die afbeeldingen en standbeelden.

Stiller | 08-08-16 | 12:26

Klinkt wel aardig en brengt ook wel heel wat ophef. Maar we hebben het hier over 3 miljoen Turken op een totaal inwonersaantal van 75 miljoen in Turkije. Dan blijft de vraag wat de mening is van de resterende 72 miljoen Turkse inwoners? Durven zij hun mening nog wel te geven of zijn ze kopschuw voor de toekomst? Nuance is op zijn plaats.
.
Wat wel heel vreemd is dat slechts 3% van het Turkse grondgebied in Europa ligt en 97% in het Midden Oosten. WTF, waar zijn we mee bezig om de Turken toe te laten tot de EU? Hoe zo zijn ze lid van de NATO?
.
Daarnaast is er een onoverbrugbare kloof tussen moslims en christenen. Moslims hebben een probleem met macht, geloof en sex. Christenen hebben dat niet. En kijk maar in Turkije: ook daar draait het om macht. Een zwakke democratie met een slecht centraal stelsel, leidt altijd tot machtsgrepen.
.
Maar wat bepaalt nu of iemand een dictator, terrorist of vrijheidsstrijder is? Wij door de wijze waarop we tegen het zitten regime aankijken. Zij ze ons welgevallig dan zijn het vrienden. Zij ze ons onwelvallig dan zijn het dictatoren. Strijden ze voor hetzelfde ideaal als wat wij nastreven, dan zijn het vrijheidstrijders, anders zijn het terroristen. In Turkije zijn de Koerden terroristen, in onze ogen zijn de Koerden in Syrie vrijheidstrijders.
.
Wie levert de wapens aan het Midden Oosten? Antwoord: Amerika, Europa en Rusland. We worden daar met onze eigen wapens beschoten, verwond en gedood. Apart, daar hebben we zeker boter op ons hoofd. Laten we daar eens wat aan doen!

Albert5000 | 08-08-16 | 11:58

-weggejorist en opgerot-

Crufty | 08-08-16 | 11:47

Het moge duidelijk zijn dat de EU er een sterke bondgenoot bij gaat krijgen, een boel turkse zetels (staanplaatsen, dat schreeuwt makkelijker) in het Europees Parlement of kortweg EP ,(Erdo's Posse), een lidstaat met vaste voet in alle andere lidstaten, en een vurige wens voor een Groot-Turkije, om trots op te zijn.
De Europese Unie huivert bij het zien van zoveel turks draagvlak, zelfs bewondering valt de grote leider ten deel, één rijzende vraag rest mij nog, hoe krijgen wij die 12 Israëlische davidsterren van de Vlag van Europa op de rode vlag van Groot-Turkije?, reeds in het gristelijke Oude Testament wordt vermeld dat Israël twaalf stammen kende. Ook waren er twaalf apostelen, of is er geen zionistische invloed in Brussel?

hovawart | 08-08-16 | 11:44

Wat doen de Turken in Europa als hij zegt; begin maar te rebelleren?
Doen ze dat dan ook meteen.
Pak je wapens op en ga vechten tegen die vervelende Europeanen.
Doen ze dat dan??
Jaa. Daar lijkt het verdacht veel op.
Ze houden niet op bij gezond verstand, want dat lijkt ze te ontbreken.
Ze lopen als de schapen die ze zijn hun Opper-Geit achterna wat hij ook van hen verlangt.
Van dit soort volk moet echt niet meer Europa binnen komen.
Al helemaal niet dmv visum vrij reizen.
Nog meer paardjes van Troje verspreid over heel Europa.

klinkklaar | 08-08-16 | 11:31

@Basil Fawlty | 08-08-16 | 11:03

Inderdaad. Het ging mij precies om dat punt in de column.

Stiller | 08-08-16 | 11:19

Die Turken zijn zo dom dat ze zelf geeneens zien dat ze hun democratie aan het verliezen zijn.
jankaasvanoranje | 07-08-16 | 20:33
.
Hoe staan wij in de EU denkt u ?

NB-Stb | 08-08-16 | 11:13

Stiller | 08-08-16 | 10:29

"Interessante" column. Vind het over algemeen het standaard pro AKP geprietpraat maar hij haalt wel een interessant punt aan en dat is de "cluelessness" van het VS buitenland beleid. Nou is dat al 8 jaar lang zo. Obama heeft maar wat aangerommeld. En ik denk dat het hem nu geen zak meer interesseert. Hij is in de "lame duck" periode en in januari is het voorbij voor hem. Volgens mij denkt hij: "Ze zoeken het maar uit. Na mij de zondvloed." en wie er ook komt als nieuwe VS president nou die zal zijn handen volhebben. Overigens geinig wel de klassieke Turkse ondertoon in de column. De VS heeft het gedaan. Maakt niet uit wat er gebeurd in Turkije, de VS is schuldig. Dat was voor Erdo al het geval en nu nog steeds en het feit dat Gulen in de VS woont versterkt dat alleen maar. Turken zijn heel erg geobsedeerd met de VS. Kijk maar naar boekwinkels in Turkije daar vindt je honderden verschillende boeken over de relatie VS met Turkije. Sommigen positief andere negatief maar het is wel een obsessie.

Basil Fawlty | 08-08-16 | 11:03

Een volk kiest de leider die het verdient.

Lampelul | 08-08-16 | 10:48

Dirk III | 07-08-16 | 23:45

Ik denk idd dat de angst er daar goed inzit en een pro democratie en anti-coup demonstratie begrijp ik volledig maar dit was weer de nationalistische Erdo show. Aan de andere kant denk ik dat de oppositie het ook wel weet maar ze hadden natuurlijk weinig keuze. Doe je niet mee dan wordt je denk ik nu snel door de AKP voor landverrader uitgemaakt. Echter links, rechts, gelovig of niet gelovig. De meeste Turken zijn in meer of mindere mate nationalistisch. Ironie, dat nationalisme werd vooral door Ataturk gepromoot want Turkije was na WO1 volledig failliet, machtsvacuum en was bijna opgedeeld onder de grote mogendheden en het was Ataturk die nationalisme gebruikte om Turkije bijeen te houden (in een notendop dit).

Basil Fawlty | 08-08-16 | 10:37

@Basil Fawlty | 08-08-16 | 10:15

Ja, hoe nu verder, dat is inderdaad een hele goede vraag. Ik kan me niet voorstellen dat dit geen impact heeft of gaat hebben op het bestuur.

Ik denk dat het ongeveer zal gaan toen ik de helft van de afdeling moest ontslaan (wegens incompetentie, tegenwerken, enz). De eerste 3 maanden zal er niet veel gebeuren, en er zal een serieuze dip zijn in de prestaties van de afdeling. Daarna had ik nog eens 3 maanden nodig op het weer op te bouwen.

Vijanden zullen meevallen. Ik denk dat de trademark van Gulen en cs is infiltreren en overnemen. Ze zullen niet de wapens oppakken.

Wel denk ik dat de buitenlandse vrienden van de turken, met name de VS, kleur zal moeten bekennen.

Zie de link hierover.

www.dailysabah.com/columns/serdar_kara...

Stiller | 08-08-16 | 10:29

@Adversary | 08-08-16 | 09:33

Ik denk dagelijks aan die seculieren/atheïsten die ik daar persoonlijk ken...

Afschuwelijk, dit. Vlaggenzwaaierij. Massahysterie.
Ja, deze godwin is volledig terecht vrees ik.

EefjeWentelteefje | 08-08-16 | 10:21

En dan, wanneer we toch bezig zijn, in een moeite door die Turkse klotenklappers van DENK afserveren naar hun eigen beloofde land?
MOET heerlijk zijn, dat wonen in het walhalla van islamisten en dictatoren.
Het moet geweldig zijn, ook voor ons, wanneer dat gajes geen misbruik meer wil maken van onze sociale voorzieningen maar zich nuttig maakt in de 72maagdenhemel van Erdogan.
Dus:opzouten Turkentuig.

mallekater | 08-08-16 | 10:18

Stiller | 08-08-16 | 08:31

Toch vraag ik me af. Hoe nu verder daar? Want door die zuiveringen vallen een hele boel mensen weg op allerlei posities in de samenleving en zoals je zelf ook al zegt zaten ze ook in hoge posities. Hoorde een verhaal van Nederlanders die daar zaken doen. Opeens is je zakelijk kontakt waar je al jaren mee praat ontslagen of op non aktief gezet en soms hele afdelingen die weg zijn en zij wisten totaal niet dat het (vermeende) Gulenisten waren want daar praatten ze nooit over. Daarnaast heeft Erdo nu nog meer tegenstanders. Had hij al de koerden tegen zich, nu komen er de Gulen aanhangers bij. Wie zijn de volgende?
Het land is in ieder geval tot op het bot gepolariseerd.

Basil Fawlty | 08-08-16 | 10:15

Geweldig

Laat ze daar vooral voor de doodstraf stemmen met zijn allen.
Dan is elke vorm van communicatie met de EU over en uit.
En laat die achterlijke Turken het daar vooral mee ens zijn, totdat ze, zoals zoveel mensen nu, voor de rechterstaan en de doodstraf horen uitspreken.
Wordt het overigens niet eens tijd dat WIJ de Turkse Ambassade hier definitief sluiten?

Met geteisem wil je toch geen zaken doen?

mallekater | 08-08-16 | 10:12

-weggejorist-

Ciska | 08-08-16 | 09:49

Er is nog een parallel te noemen met nazi-Duitsland, namelijk de sterke gespletenheid van het land. In Duitsland lag een communistische revolutie op de loer. Het was ook voor de nazi machtsovername zeer spannend in het land.
In Turkije heb je de Koerden die talrijk zijn en streven naar een eigen staat. Turkije als land zoals het nu is staat onder grote druk.
En ja, dan gaan mensen dus achter een sterke leider aanlopen.
Krijg je hier in NL ook als de mulitkul het voortbestaan van NL als land echt gaat bedreigen.
Autoritaire leiders worden niet in een vacuüm geboren.

Van Duyvenbode | 08-08-16 | 09:43

De EU-top en Erdogan zijn 2 handen op een buik: de democratie gebruiken om de democratie om zeep te helpen.

maar toch | 08-08-16 | 09:37

Je zal maar atheist zijn in Turkije nu. Of Koerd, nog erger. Wat een nachtmerrie. Jaren werd er al voor gewaarschuwd. En moet je nu eens zien.

Adversary | 08-08-16 | 09:33

Als hitler alle moslims had vergast in plaats van joden dan was de wereld ...... net zo kudt, waarom kunnen we niet een normale samenleving creëren? Russen wegens doping niet welkom op de OS, en al die Amerikanen hebben alleen maar Brinta als voedsel gehad? Jorris me niet weg omdat ik gewoon een beetje klaar ben met al dat gezeik. Waarom niet een verplicht TV kanaal dat aandacht schenkt aan hoe eten te maken, dieren te helpen, vrouwen te respecteren i.p.v. holywood kill you all stupid films?

Bert-Bus | 08-08-16 | 09:22

God Ver Domme als ik 80 jaar geleden had geroepen wat ik nu zou willen roepen dan ben ik af.

Bert-Bus | 08-08-16 | 09:09

-weggejorist-

Negatyfus | 08-08-16 | 08:58

*Nationale Trots*
Hoezo, vanwege wat dan?

Negatyfus | 08-08-16 | 08:58

Turkije haalt ook vijf diplomaten uit Den Haag terug. Zeer bekwame mensen volgens hun ambassadeur. Die het vervolgens over geruisloos infiltreren heeft. We hebben het hier over mensen die net niet de juiste versie van de islam aanhangen, niet over IS ofzo. Worden nu weggezet als leden van een vreemde krijgsmacht. Als James Bond van het verkeerde land.

Feynman | 08-08-16 | 08:53

Zal een van de weinige terechte godwinnetjes zijn de laatste tijd.

Der Schnitzeljäger | 08-08-16 | 08:42

En ondertussen wordt deze zelfheil mede gefinancieert door U en mij.. ondertussen krijgt Recep nog miljoenen steun uit de EU om de toetreding tot de EU mogelijk te maken. Miljarden vanuit de deal die is gesloten om een paar miljoen vluchtasielzoekers op te vangen. Zullen de overige miljoenen anti Erdostanners die nog niet opgesloten zitten alle moeite gaan doen te vluchten naar Europa waar de 'soldaten' van Recep wachten op het sein van hun grote leider om aan te vallen, hier in de EU!!

fikkieblijf! | 08-08-16 | 08:39

@Basil Fawlty | 07-08-16 | 23:56

Gulen was niet alleen maatjes met erdogan. Maar ook met Ecevit, Ciller, Demirel... Iedereen focused op de afgelopen 10 jaar, maar die gast wist iedereen om de tuin te leiden. Je vrouw kan het beamen dat ze tot alle gelederen van de overheid, justitie, leger, politie, onderwijs waren doorgedrongen. Om, wat de turken zeggen, toe te slaan wanneer ze sterk genoeg waren.

Erdogan weet als geen ander om situaties als deze in zijn voordeel te beslechten. En er het maximale eruit halen.

Stiller | 08-08-16 | 08:31

Donkersloot | 08-08-16 | 07:51
Hitler had net zo veel ideologie als Erdogan. Diktators rijden op de ideologische trein die ze naar hun doel brengt om de woorden van Ziya Gökalp (zo langzamerhand aan Erdogan toegeschreven) te parafraseren. Of deze ideologie nou Democratie, nazisme of islam heet is daarbij oninteressant. Er rijdt een trein met een diktator in spé en een lading strooplikkers die voor geen misdaad of amnesty international terugdeinzen. De trein van Erdogan is bijna op zijn eindbestemming en het westen heeft het, dit nooit weer, weer laten gebeuren.

Dit keer zit de luis in de pels, wat het nog veel griezeliger maakt. De NAVO wil deze diktator niet kwijt, kan hem niet kwijt, want het NAVO heeft geen mogelijkheden een lid er uit te gooien. Binnenkort gaan we ons zelf bombarderen om Erdogan te helpen. Maakt natuurlijk ook niet uit, want het verraad door onze leiders is al lang geschied.

Er gaan weer een hoop mensen geld verdienen aan een wereldoorlog.

bergsbeklimmer | 08-08-16 | 08:30

Zoiets heet massahysterie. Het is nooit zo'n goed idee om een enkele persoon te verheerlijken, maar daar moeten die blinde en dove Turken zelf maar achter komen. Zelden zoveel domheid en onwil bij elkaar gezien in de sekte die islam heet. Erdolul is een regelrechte psychopaat met grootheidswaanzin en het volk krijgt de wrede tering-leider die het verdient, denk ik dan maar.

Really? | 08-08-16 | 08:27

De Godwin komt deze keer van rechts. Het Nazisme had een ideologie; de ideologie van Erdogan ligt alleen maar bij Erdogan en alle middelen (godsdienst, media, justitie) hebben alleen maar het doel Erdogan stevig in het zadel te houden. Reken maar dat ''zijn'' bevolking weet dat als niet NIET met een rode vlag hebt lopen zwaaien je van de verkeerde partij bent. Morgen een bezoekje van de ordedienst.
Het bewijst alleen maar dat de identiteit van Turkije in het Midden-Oosten ligt en niet in Europa.

Donkersloot | 08-08-16 | 07:51

Heeft het Turkse elftal weer een wedstrijd gewonnen?

dubbelq | 08-08-16 | 07:49

Er zullen wel allerhande studies en artikelen gaan verschijnen over het verschijnsel 'nationaliteit' en 'identiteit' en of de laatste zonder de eerste kan.

kloopindeslootjijook | 08-08-16 | 07:22

Achter vlaggen, groepen en leiders aan lopen... kweenie. We zijn er ook een beetje mee gestopt inmiddels hier. Het zal een oeroud instinct zijn, maar het kan resulteren in samen in de groep omdat samen in de groep zonder duidelijke reden, maar met symbolen en een leider e.d. De zogenaamde Granfalloon. De geschiedenis en het heden zit er vol mee.
en.wikipedia.org/wiki/Granfalloon
"it is a group of people who affect a shared identity or purpose, but whose mutual association is actually meaningless." "een sociale groep mensen die kiezen voor of aanspraak maken op een gedeelde identiteit of doel, maar waarvan de onderlinge vereniging betekenisloos is"

en.wikipedia.org/wiki/Granfalloon
nl.wikipedia.org/wiki/Granfalloon

"Bij de vorming en instandhouding van een granfalloon worden methoden gebruikt waarbij individuen worden aangemoedigd zich te identificeren met die bepaalde sociale groep. Daarbij wordt binnen de groep vaak gebruikgemaakt van symbolen, rituelen en overtuigingen. De sociale druk om zich met zo'n groep te identificeren heeft als doel om onderlinge loyaliteit en betrokkenheid van het individu met die groep te versterken."

"In zijn onderzoek stelde Tajfel vast dat vreemden groepen kunnen vormen op basis van volledig irrelevante criteria. In een studie deelde Tajfel proefpersonen in groepen in door het werpen van een munt. Degenen die geplaatst waren in een dergelijke groep, handelden consequent alsof zij ineens familie of vrienden van elkaar waren geworden."

"Daarbij kan een self-serving bias ervoor zorgen dat mensen succes aan hun eigen capaciteiten of talenten toeschrijven (interne attributie), terwijl ze hun falen meer toeschrijven aan de omstandigheden of fouten van anderen (externe attributie)."

"sociale groepen vormen een bron van eigenwaarde en trots."

kloopindeslootjijook | 08-08-16 | 07:19

Potverdöner!

En we hádden destijds nog wel federaal het nationaalsocialisme de kop weten in te drukken en mogelijke opkomst van nieuwe varianten beteugeld – ’dít nooit weer’ was het toch? Welnu, Turkije staat aan de vooravond van een dictatuur in wording. En 2/3 van onze plaatselijke Nederturken vindt dat gewéldig. Dat zij zich hier dankzij ónze gastvrijheid konden vestigen en dankzij ónze vrije democratische samenleving vrijwel volledig hun eigen levenswijze konden behouden, zonder behoorlijke eisen tot integratie, zijn ze maar wat graag even vergeten. Als je het hedendaagse tafereel destijds aan hun voorouders en onze babyboomers had verteld, hadden ze waarschijnlijk op hun voorhoofd gewezen en je vierkant uitgelachen.
(nazi-)Turkije is gelukkig (nog) geen EU-lid maar daar is ook alles mee gezegd.

De EU (Gekke Henkie) staat erbij en kijkt ernaar en doet niets!

HypoPseudo | 08-08-16 | 06:53

Bij de link naar Juncker: De naaste adviseur van Erdogan heeft heel diplomatiek de woorden van Omar Celick verder vertaald en richting Kern getwitterd: "Verpiss dich, Ungläubiger!" (Lazer op, ongelovige) www.krone.at/nachrichten/erdogan-chefb...

Kijk zo´n land moet echt bij de EU vindt dronken droppie Jankloot.

bergsbeklimmer | 08-08-16 | 06:35

Trouwens heel veel respect for de Easter Egg: Deze post is geplaatst om 19:33, het jaar dat Adolf serieus aan de macht kwam. Mooie grapjes.

Upendo | 08-08-16 | 04:11

Bij iemand als Erdogan denk ik: Het is maar één man. Al z'n volgelingen kunnen niks zonder hem. Hij is de spin in het web. Maar hij is ook maar één man. En voor één man is ook maar één man nodig, eigenlijk. Eén Volkert. Maar goed, Volkerts werken helaas de verkeerde kant op.

Upendo | 08-08-16 | 04:01

@mysteryposter | 07-08-16 | 23:49
Vind je het gek? Wat ik begrepen heb is dat de Russen in vol ornaat in Donetsk zijn gespot: liveuamap.com/en/2016/7-august-russian... Daarnaast gingen de grenzen van de Krim spontaan dicht. Er waren wat beschietingen geweest. Buiten dat is er in ieder geval is Oekraïne al een tijdje met een offensief aan de gang, waarbij er lukraak met mortieren wordt geschoten. Zo ziet het eindresultaat er ongeveer uit: www.youtube.com/watch?v=OxP1oozgIvA Kan nog gezellig worden als Rusland er vol voor gaat.

Alexander des Burgus | 08-08-16 | 03:46

Ergens geniet ik hiervan. Had dit jaren geleden al voorspeld. Turkije is een eng nationalistisch land, dat zie je al aan die bedrijven Turkcell TurkCola TurkishAirlines etc. Alles is Turks. Enkele jaren geleden werden een aantal Braziliaanse voetballers hun namen verTurkst toen ze in Turkije gingen voetballen. Eng land. Dit zal nog een hoop gedonder alsmede entertainment gaan opleveren de komende jaren.
Nanker Phelge | 07-08-16 | 20:03

@Nanker Phelge. Heldere scan/conclusie.+10

daytripper | 08-08-16 | 03:20

3 miljoen Turken zegt meer dan genoeg.
Ze kunnen niet allemaal tgelijk de straat op.
Dat gebeurt in geen één land.
Maar dit zijn schrikarende aantallen.
Zo'n demonstratie droom ik van.
Ook voor de democratie. De echte wel te verstaan.
Dus egen de EU en haar afbreuk beleid.
Tegen verdragen met landen waar dictators heersen.
In dit geval dus Turkije.
Wat een eng volk begint dit te worden.

klinkklaar | 08-08-16 | 02:10

Ja, iemand als Rutte gaat zoiets nooit voor elkaar krijgen.

de honden blaffen... | 08-08-16 | 02:08

nazi-deutschland wederom, wie niet op straat gaat staan juichen word geregistreerd en later opgeruimd. de hiep hiep is pure angst bij velen

mmkk | 08-08-16 | 01:13

Fantastisch, binnenkort is de Europese variant van Noord-Korea onze bondgenoot. Laten we het alvast vieren.

pissebed | 08-08-16 | 00:54

wat is toch een Erdo/Adolf zonder onze Chamberlains... ze vergroten het probleem

nik777 | 08-08-16 | 00:22

@Keyboardspeler | 07-08-16 | 23:06
Klopt, maar zonder een macho snor tel je niet echt mee als dictator.

I.P standing up | 08-08-16 | 00:13

Wachten op de eerste anschlüss.

Zyprexa20mg | 08-08-16 | 00:12

@mysteryposter | 07-08-16 | 23:49
Lijkt meer een soort oudere samenvatting, maar ik ben te moe het helemaal te bekijken, sorry

Crufty | 08-08-16 | 00:03

@mysteryposter | 07-08-16 | 23:49
kan t niet goed zien van wanneer dit is, maar de datum op dat achtergrond filmpje waar die vent spuugt op Obama en Clinton lijkt 2015?

Crufty | 08-08-16 | 00:02

Dit zijn de vooropgezette plannen, beraamd tijdens de BungaBungaparty's, van Berlusconi.

hovawart | 07-08-16 | 23:59

Basil Fawlty | 07-08-16 | 23:56

"van iedereen die het -niet- met hem eens is" Sorry..

Basil Fawlty | 07-08-16 | 23:59

Stiller | 07-08-16 | 23:38

Stiller. Wederom klopt. Hoorde dat verhaal ook afgelopen week. Maar vergis je niet behalve Hurriyet heeft dat land qua media alleen nog maar de Turkse varianten van de Volkische Beobachter. Het kwam Erdo toevallig verdomd goed uit. Gulen en Erdo zijn in mijn ogen sowieso lood om oud ijzer. Beiden super islamitisch radicaal. Maar Gulen leeft in de VS. VS levert hem (nog) niet uit en Erdo ziet zijn oude maatje thans als aartsrivaal. Dus is de VS mede schuldig. Erdo is een hele simpele straatvechter die uit de Kasimpasa goot is gekropen en zijn motto is: Wie niet voor mij is, is tegen mij (waar heb ik dat eerder gehoord?) Ik als neutrale buitenstaander bekijk het vol interesse en als nuchtere Nederlander vraag mij af waarom die absolute haat en rancune? En nee ik ben zeker geen Groen Linkser, PVAD-er of treehugger maar die hele enge Hitleriaanse haat van Erdo tov van iedereen die het het met hem eens is. Die man heeft een serieus probleem.

Basil Fawlty | 07-08-16 | 23:56

Stiller | 07-08-16 | 23:46
Precies... "tegen de coupplegers" in opdracht van ome Erdo. Met als gedachte "als je niet met me bent dan ben je tegen me". Iedereen is bang voor die vent en de sociale controle en dus doen ze mee.

Dirk III | 07-08-16 | 23:51

Ondertussen worden we afgeleid van andere plekken in de wereld. Als alle media ogen ergens op gericht zijn is het interessant om naar andere regio's te kijken. Zoals Oost Oekraïne, er is een enorme troepenopbouw voor een grote aanval op Donesk. Hier is een indrukwekkende rapportage over de huidige situatie.

youtu.be/CCNa9OqRsUE?t=873

mysteryposter | 07-08-16 | 23:49

Jan, Leiden | 07-08-16 | 23:36
Die genocide is al een paar maanden gaande. Hele Turk-Koerdische dorpen zijn kapotgeschoten en plat gebulldozerd alsof ze nooit bestaan hebben.

Dirk III | 07-08-16 | 23:47

@Dirk III | 07-08-16 | 23:45

Dat is niet waar man. Burgers van alle politieke kleur gingen de straat op om tegen de coupplegers op te nemen.

Stiller | 07-08-16 | 23:46

Basil Fawlty | 07-08-16 | 23:21
Wat ik dus niet begrijp is dat de oppositie zich voor Erdo's kar laat spannen. Pro democratische demonstratie?
/einde quote
Wanneer de complete militaire, academische, journalistieke en politieke oppositie is vastgezet dan denk je als enige overgebleven politieke opponent wel drie keer na voordat je tegen de dictator in gaat.

Dirk III | 07-08-16 | 23:45

Turken mogen dan de 2e wereldoorlog niet hebben meegemaakt, maar de eigen gepleegde genocide op de Armeniërs hebben ze ook nooit erkend. Waarop Hitler weer dacht: niemand herinnert ze nog die Armeniërs, ik ga de joden ombrengen.

Nu straks de Koerden en andere minderheden? En wat vind de USA er straks van, die strijden met die Koerden tegen IS.

Het rommelt in deze wereld heel gevaarlijk aan alle kanten en omdat Europa geen duidelijke stelling neemt wordt het er niet beter op...

Jan, Leiden | 07-08-16 | 23:42

@Basil Fawlty | 07-08-16 | 23:34

Nou ja, dit beschouwen ze wel degelijk als gelijk aan een buitenlandse bezetting. Gulen vanuit de VS die als khomenie naar turkije wilde komen. En ze geloven er geen reet van dat de amerikanen hier niets mee te maken hebben gehad. En ik heb velen zelfs horen zeggen dat dit een tweede onafhankelijks "oorlog" was, gelijk aan 1915 bij de dardenellen.

Stiller | 07-08-16 | 23:38

En wat betreft mevrouw Merkel: gaat ze straks wegkijken wanneer er genocide wordt gepleegd op al die arme drommels van Koerden en andere minderheden? Of weet ze nog iets te herinneren uit de geschiedenis wat nie wieder herhaald zou worden?

Jan, Leiden | 07-08-16 | 23:36

Stiller | 07-08-16 | 23:28

Stiller. Klopt. Weet ik allemaal en heb ik keer op keer gehoord van mijn schoonfamilie en heb er veel over gelezen. Maar al die dingen die jij noemt, namen en nemen ze voor "lief." Mijn vrouw is opgegroeid tijdens de '80 coup. Haar oom was communist en is toen opgepakt, gemarteld en jaren later als 42 jarige man overleden aan de gevolgen, maar het land was niet bezet door een vreemde mogendheid. Het was intern gekloot. En op de een of andere manier maakt dat minder indruk dan bezet te zijn door een vreemde mogendheid. Althans dat is zoals ik dat ervaar. Kan daar helemaal mis mee zitten maar....

Basil Fawlty | 07-08-16 | 23:34

Ofzo2 23:07,

Als je echt wat wil veranderen zal je diep moeten gaan, we zitten tot onze lippen vol met linkschmenschen in dit land. Wil ook niet zo de boeken in, maar wat als ze in Turkije nou eens een keertje gelijk hebben? Hoor turken positief over hem praten, andere zeggen dat t een idioot is. Kan best een adolfje zijn, denk ik eigenlijk wel..... Maar wat als die gullen nog erger waren?
Dan was ie goed bezig, E.U waardig, zelfs junckervervangingsmateriaal lijkt me.
Kill us all

rattenvanger XL | 07-08-16 | 23:33

@Martinspire | 07-08-16 | 20:43
Ah,anderhalf keer Vaticaanstad dus, das inderdaad een megagroot niet bestaanbaar plein, maar betreft het 1 plein waar dan 3 miljoen mensen zouden zijn samengekomen of is het aantal de som van alle pleintjes tezamen?

Crufty | 07-08-16 | 23:31

Gunst, voor een land dat nét zo'n beetje alle hoogopgeleiden achter tralies heeft gezet, lopen er toch nog aardig wat vrij rond, zo te zien...

bisbisbis | 07-08-16 | 23:31

@Basil Fawlty | 07-08-16 | 23:21

Ze hebben de 2e WO niet meegemaakt, wel de 1e en wel op een gruwelijke wijze. Ze hebben ook een aantal coups meegemaakt, waarbij in 1980 650.000 mensen werden gearresteerd, duizenden gemarteld en geëxecuteerd. Ze hebben een premier zien opgehangen worden. Dat wil niemand meer meemaken. Ook niet de seculieren.

Dat snap je toch wel.

Stiller | 07-08-16 | 23:28

En de Brusselse staatsgreepomroep NOS blaat dat ook de oppositie meedeed, nounounou, wat een geweldige viering van de democratie, dit kan alleen nog maar zó worden vertaald.... Eng gewoon dit!! Het is gewoon een nep-oppositie. Juichende totaal afgestompte domme geïndoctrineerde mensen rondom 1 leider, bah, wat herkenbaar! :(

De werkelijke oppositie, het intellect, de rechters, alles met een beetje verstand van het land zitten achter de tralies, stelletje domme dozen redactie van de NOS!

Denk na Timmerfrans en Juncker drinkende joker, waar hebben we dit eerder gezien. Ergens in een buurland destijds? Nee, maar daar mogen we het zeker niet mee vergelijken. Rot toch een eind op! Het zijn de Chamberlains van 2016 die nu weg zitten te kijken!

#NEXIT NOW! #Turkijke: vermeend nieuwe neo-fascistische dictatuur #NOS: berichtgeving failliet in onze zogenaamde democratie.

Jan, Leiden | 07-08-16 | 23:28

Maar goed, er is geen Turk die kan zeggen dat ze 'het niet geweten hebben'.
Iedere Turk is nu verantwoordelijk voor wat komen gaat en dat betekent nu afstand nemen van Erdogan of straks tijdens de Turkse variant op het Neurenberg tribunaal accepteren dat je een touw om je nek krijgt.

Johanvb | 07-08-16 | 23:25

@Ofzo2 | 07-08-16 |

Dat is nu. Ik heb het over voor 2010. Niet alleen erdogan maar hele turkse bevolking weet dat de eu ze naait met al die beloftes. Ze zijn toen eigen pad gaan wandelen.

Overigens stem ik volgend jaar ook op Wilders. Niet dat ik hem zo denderend vind, maar wegens gebrek aan beter.

Stiller | 07-08-16 | 23:22

Wat ik dus niet begrijp is dat de oppositie zich voor Erdo's kar laat spannen. Pro democratische demonstratie? Prima maar het toont wederom ook de stupide naieviteit aan van dezelfde oppositie. Erdo gebruikt deze manifestatie nml niet voor democratie maar voor zijn eigen hele enge, grote ego. Toont voor mij ook weer aan hoe schaapachtig dom de oppositie is. Leren die mensen nou werkelijk niets uit het verleden? Ik heb die vraag al vaker de afgelopen decennia aan mijn vrouw (Istanbul seculier Turks) voorgelegd. Dan zegt ze: "ja Basil ik bgrijp wat je bedoelt" maar uit haar antwoord hoor ik niet de stellige overtuiging die ik wil horen. waarom? (Godwin modus nu) Turken hebben niet de 2e wereldoorlog meegemaakt. Ze weten niet wat het is om onder een onderdrukking te leven. Ze hebben geen familie die is afgevoerd of in het verzet hebben gezeten. Losstaand van dat is de Turkse mentaliteit over het algemeen totaal anders dan de onze. Ze willen een sterke leider. Of het nou Ataturk, Erdogan of Sultan Suleiman de grote is. Ja mijn vrouw en haar hele familie zijn seculier maar na 12 jaar Erdo zijn ze murw gebeukt. Zoals ik al eerder vandaag zei, door deze mislukte couppoging is de laatste kans om Erdo democratisch weg te kiezen volledig verdwenen. Klinkt misschien arrogant maar het proletariaat olv Erdogan heeft Turkije volledig in de macht en dat zal nog lang voortduren.

Basil Fawlty | 07-08-16 | 23:21

Dat geitenvolk heeft nou eenmaal een dictator nodig om te functioneren. Dit is toch niets nieuws.

ren-forrest-ren-e | 07-08-16 | 23:12

Die erdogan wil zich op gelijk voetstuk met Poetin zetten , daar zal de great dictator nog snel achter komen dat de russen zich niet laten gebruiken door een in verhouding in feite een armlastige onderontwikkelde grootbek die tevens uiteindelijk als de turkse bevolking genoeg getreiterd is en tot ommekeer komt, staat hem het lot wat Nicolae Ceaușescu heeft ondergaan of iets in die buurt te wachten.

Koeienflat | 07-08-16 | 23:11

@stiller begrijpt het nog niet allemaal. Als Wilders de helft van de rechters zou ontslaan of gevangen zou zetten. Idem met de alle arbeidskrachten van de NPO (ja met Pauw etc..), de Volkskrant, NRC en politieke partijen als PVDA, D66 en Groenlinks. De helft van de ambtenaren ontslaat of gevangen zet omdat hij ze verdenkt van links gedachtengoed. Hij vervolgens, zeg een, miljoen Nederlanders met Nederlandse vlaggen laat wapperen op het museumplein in Adam. Dan vind jij dat goed?
Let wel, ik stem op Wilders en dus verwacht ik dat ook niet van hem, laat staan dat ik het zou pikken.

Ofzo2 | 07-08-16 | 23:07

Stiller | 07-08-16 | 22:29
1. Niemand hier is blij dat we Roemenië en Bulgarije bij de EU hebben gekregen als grote netto ontvangers met onmetelijke corruptie. Daar beslist het zwarte gat de EU over.
2. Dat Turkije beter georganiseerd lijkt dan Roemenië wil niet zeggen dat ze daarmee automatisch een toegangskaartje voor de EU hebben. Gelukkig maar want dan hadden we deze gekke ome Erdo nu in de EU. Moet er niet aan denken...

Dirk III | 07-08-16 | 23:06

@I.P standing up | 07-08-16 | 22:57 Je vergeet MAO Zedong in je rijtje.... minstens 45 miljoen moorden op z'n geweten.

Keyboardspeler | 07-08-16 | 23:06

@Stiller | 07-08-16 | 22:29
Erdogan beslist welke keuze de Turken moeten maken.
En die keuze gaan ze, en wij, spijt van krijgen

TeeJee | 07-08-16 | 23:06

Het zit niet helemaal snor in Turkije. Mannen met een snor zijn eng:
Hitler: 20 million kills
Stalin: 62 million kills
Enver Pasha: 1.1 to 2.5 million kills
Saddam: 2 Million kills
Chiang Kai-shek: 10 million kills
Hirohito: 6 milion kills
Erdogan: new highscore?

I.P standing up | 07-08-16 | 22:57

Dit gebeurt allemaal door zwakte van onze kant. Kozen wij maar weer eens de leiders die vroeger hadden...

heldheino | 07-08-16 | 22:55

Het steunen van een terroristische organisatie is toch strafbaar?

Open maar alvast wat extra cellencomplexen.....

Uw Psychiater | 07-08-16 | 22:55

Uit een miljoen monden klinkt de kreet "Heil Erdogan!". "Be our Fuehrer!

En Juncker is de Chamberlain of our Times. Ga maar lekker slapen, Europa; de Fuehrer heeft het alleen maar goed met Europa voor.

ljcoster | 07-08-16 | 22:43

Laat ik het anders zeggen. Turkije gaat de komende weken minstens een miljoen vluchtelingen op Europa loslaten met een dikke middelvinger erbij. En dat was al maanden te verwachten. Hij gaat niet wachten tot oktober als het slecht weer wordt op de middellandse zee. Maar dat is op zich niet erg genoeg. Ook zal hij proberen een pact te maken met Rusland, en die willen wel gezien de vijandigheid van de EU en de NATO naar hun toe. Eigenlijk is er dus maar 1 uitkomst. Hij zal volledig loco gaan tegen de koerden in Turkije zelf en in Syrie. Iedereen is immers monddood en er zijn verder geen vijanden meer. What else?

Ofzo2 | 07-08-16 | 22:39

Geschiedenisboek 2020: De voorspelde EU continentale crisis is niet begonnen met de NL Oekraine referendum of met de Brexit maar met een beproefde Reichstagje van de Ottomaanse Sultan Erdogan

HetOorAakel | 07-08-16 | 22:29

@Dirk III | 07-08-16 | 22:16

Ik durf te beweren dat als we dat land serieus hadden genomen met de toelating tot de EU we nog zeggenschap hadden over het beleid aldaar. Ik werk en woon al jaren in turkije, en sinds januari in Roemenië. Wow. Dit land -Roemenië dus- was toen niet klaar voor de eu, en nu nog steeds niet. Wat een puinhoop is het hier. De turken zijn lichtjaren verder dan de landen zoals Roemenië en Bulgarije. En toch hebben we de turken steeds een dikke middelvinger gegeven. Dat spelletje gaan ze op een gegeven moment door krijgen. Ze weten dat ze never nooit zullen worden toegelaten. Dus voeren ze sinds 2010 hun eigen beleid.

Nu kunnen we alleen toekijken. De turken beslissen over hun eigen toekomst.

Stiller | 07-08-16 | 22:29

De islamitische doctrine/ideologie en de democratie gaan nou eenmaal niet samen. Terwijl de (schijn)democratie regeert is het de islam die dicteert.

Nelis SplitBloes | 07-08-16 | 22:27

lady blabla |

Vriendin, ik woon allang niet meer in dat benauwende burgerlijke Calvinistische sombere, grauwe, regenachtige burgerlijke land waar ik geboren ben,....

Paulo63 | 07-08-16 | 22:27

Vergeet die miljoenen, op enkelen na, domme meute die al in Europa zit en zich nog steeds Turk voelt en niks te maken wil hebben met democratie en het Westen. Binnen twee decennia vindt de volgende obliteratie in Europa plaats. Bring to light that day of joy.

Ronnie uit Helmond | 07-08-16 | 22:25

leuk zo,n feestje voor die egotrippende narcist
is ie voor de rest van de dag weer even rustig..

ko uit groningen | 07-08-16 | 22:20

Ik vond net nog 2 droge sneetjes brood in de kast dus heb ook maar gelijk de staat van beleg afgekondigd.

Flatulent | 07-08-16 | 22:19

Stiller | 07-08-16 | 22:12
Je hebt een punt maar ik woon toch liever in een land: -waar ze niet bezig zijn genocide uit te voeren.
-waar ze niet de hele rechterlijke macht achter tralies zetten.
Enz enz.

Dirk III | 07-08-16 | 22:16

Mooi. Binnenkort casus belli om Constantinopel te heroveren

Gen. Maximus | 07-08-16 | 22:16

Het valt me al langer op dat Ero haast heeft. Is het zijn leeftijd of speelt er iets onder de leden. Hoj is al weken het volk aan het ophotsen en dit was de grand finale. Er gebeurt dus iets de komende dagen dat zijn weerga niet kent. Elke EU politicus met een beetje historisch besef en nu zijn mond nog niet heeft open getrokken is of zeer inbekwaam in zijn vak of super schuldig aan wat er nu gaat gebeuren. Ik verwacht per definitie een breuk met Europa maar houd mijn hart vast voor de koerden. Zij zijn immers niet uitgenodigd en volgens mij is hij ondertussen wel klaar met Gulen aanhangers.
Europa, ga je gvd schamen dat je Hitler 2.0 negeert ook al zie je het voor je ogen gebeuren!!!

Ofzo2 | 07-08-16 | 22:13

@hotmint | 07-08-16 | 21:59

Zorgelijk voor wie en waarom? De turken zijn blij met hem, zijn beleid en hebben sinds 2002 voor zijn partij gekozen. Ze zijn blij met wat ze bereikt hebben: 0 euro schuld aan de IMF; alles is afbetaald. Ze zijn onafhankelijker dan ooit; kunnen aan bijna iedereen de middelvinger geven. De gewone turk is er rijker op geworden, ze kunnen hun kinderen laten studeren, er wordt naar ze geluisterd.

Ik zou zeggen: hadden wij dat maar hier. Een kabinet die de uitkomst van een referendum opzij zet is niet democratisch. Toch zeggen we dat we een democratie hebben.

Stiller | 07-08-16 | 22:12

@Paulo63 | 07-08-16 | 22:08

Wanneer ga je erheen verhuizen?

lady blabla | 07-08-16 | 22:11

Prairiehond | 07-08-16 | 22:06
Hitler was in dat opzicht wat "eerlijker" als je het zo kan noemen.
Erdo det hetzelfde onder de naam "democratie" maar we zijn het er denk allemaal wel mee eens dat het alles behalve democratisch is. De democratie in Turkije is dood.

Dirk III | 07-08-16 | 22:10

Ik begin steeds meer bewondering voor de Turken te krijgen... een volk dat trots is op eigen land en cultuur, itt het verwijfde Westen... Go for it Turkey!

Paulo63 | 07-08-16 | 22:08

Grote verschil is wel dat Hitler:
a. verkondigde dat hij de democratie wilde afschaffen en
b. geen compromissen wenste te sluiten.

Prairiehond | 07-08-16 | 22:06

Hoe zit het eigenlijk met Rusland? Wil Erdo de banden daarmee aanhalen?

lady blabla | 07-08-16 | 22:00

Geen wonder dat meneer Verhofstadt deze kritiekloze ja-knikkers zo graag bij de EU wil...
.
Maar serieus: Meer dan zorgelijk dit...

hotmint | 07-08-16 | 21:59

Roadblock,

Een meerderheid bij een opkomst van 32% is niet-echt een meerderheid te noemen.

jezusisonzin | 07-08-16 | 21:53

""om ons infidels terug te brengen tot slechts een voetnoot in de geschiedenisboeken. Binnenkort in de aanbieding! bidmatjes voorzien van e reader met de koran en ingebouwd compas op DealDummpert.""
@ trivius | 07-08-16 | 20:44
.
dat proberen ze al zo'n 1600 jaar
www.youtube.com...
telelezer | 07-08-16 | 21:07

@telelezer, met dit verschil dat ze nu volledige steun hebben van Brussel en een overgroot deel van onze volksvertegenwoordingen, het zal er om spannen wie het eerste naar het oosten knielt Rutte of Pechtold.

trivius | 07-08-16 | 21:52

Die fahane hoch! die reihe fest geschlossen ! S.A marschiert mit mutig festen schritt... ga vooral zo door stomme Turken. Zijn er al kampen met prikkeldraad, een S.S heeft Erdogan ook nodig dat staat beter en veel oefenen met de rechter arm.
Ach het liedje was al eerder gereciteerd zie ik nu, lag ook erg voor de hand.

Aboe la | 07-08-16 | 21:51

Worden die miljarden EU belastingpoet nog steeds maandelijks overgemaakt aan Erdo?

Dirk III | 07-08-16 | 21:49

-weggejorist-

Aboe la | 07-08-16 | 21:47

-weggejorist-

Steinway | 07-08-16 | 21:47

Nadat de one and only grote almachtige Frans deze foto`s gezien had liet kleine slappe fransje sinds lange tijd ook weer eens van zich horen en vrouwtje Timmermans was hier uitermate blij mee.

GeorgKeßler | 07-08-16 | 21:46

-weggejorist-

arc-en-ciel | 07-08-16 | 21:45

Ich habe ess nicht gewusst.

neemjemoederindemali | 07-08-16 | 21:45

And so it begins

Duck Twacy | 07-08-16 | 21:42

"Alle meest ziekelijke fantasieën die eeuwenlang gegroeid waren, alle grootse feesten waarbij de oorlog gevierd werd als het onvervreemdbare recht van de natie om overheersing te verkrijgen, concentreerde zich uiteindelijk in Hitlers Duitsland.
De natie diende als voorbeeld van wat er in ieder land kan gebeuren als het meest fanatieke nationalisme ongestoord zijn gang kan gaan, als ideeën over recht gelijkgesteld worden aan macht, als een natie gerechtigd is de verwoesting van andere naties te gaan overwegen.
Hierbij moet je beseffen dat Hitler dacht dat iedere gruweldaad gerechtvaardigd was in het licht van wat hij het grotere goed dacht. In meer of mindere mate waren veel van die ‘idealen’ die hij er op nahield en voorstond, allang aanvaard in de wereldgemeenschappen, alhoewel er niet met zoveel spoed naar gehandeld werd. De volkeren in de wereld zagen dat hun slechtste neigingen, gepersonifieerd in het Duitsland van Hitler, op het punt stonden hen aan te vallen."

PG4161 | 07-08-16 | 21:37

Dit betekent maar één ding, WWIII en die verschrikkelijke vent stuurt er in alle opzichten op aan. Hij is liefhebber van Hitler en hij is eerder straat-slim dan intelligent. Dus mogen we hopen dat hij dezelfde fouten maakt als Hitler en niet slim genoeg is een beter plan te bedenken.
Een punt waar hij een voorsprong mee heeft ten opzichte van Adolf is dat Erdo zijn voetsoldaten zich al ver in de te veroveren gebieden bevinden en verbonden worden door een islam ideologie, overgoten met een saus Turks nationalisme, die ze met de paplepel hebben binnen gekregen.
We kunnen tussen nu en 1 jaar vuurwerk verwachten te beginnen met het compleet uitroeien van de Turkse Koerden waar hij nu al hard mee bezig is (nieuwe genocide met de hulp van Merkel!!!) en vervolgens zal hij de Grieken te grazen nemen en zijn voetsoldaten opdracht geven Europa pijn te doen.
Deze vent is niet tevreden met minder namelijk. Voor hem is het de dood of de gladiolen.

Dirk III | 07-08-16 | 21:33

@La Bailaora
Zou mij aan mijn reet roesten tot welk clubje ze behoren. Allemaal een pot nat. Overigens is een surplus aan zwart in een vlag niet zelden een signaal voor potentiële engnekkerij: Afghanistan, Angola, Libië, Palestina, Belgie, Duitsland, Feyenoord.

Nanker Phelge | 07-08-16 | 21:23

En dat rood met al die door de staat uitgedeelde vlaggen komt mij ook bekend voor uit de jaren 33-45..

Leffe Blonde | 07-08-16 | 21:22

Piet Karbiet | 07-08-16 | 21:12
Ene Annemiek van Vleuten lag in de berm...

OudeNederlander | 07-08-16 | 21:19

Nog eventjes en het parlement is zelf aan de beurt. Nu hossen ze nog mee, maar straks niet meer. De klok tikt.

SapperDeFlap2166 | 07-08-16 | 21:19

@OudeNederlander | 07-08-16 | 21:08
Inderdaad off-topic, deze generalisatie.
Het intereseert me geen snars. En bovendien: sport heeft toch niks met politiek te maken?

Of toch? Brood en spelen?

Sinister-President | 07-08-16 | 21:16

Goud! Van der Breggen. (Meisje op fiets)
Nu zijn de Spelen pas echt begonnen.

Stormageddon | 07-08-16 | 21:13

@OudeNederlander | 07-08-16 | 21:08
Vet. Zag het net. Maar wie ligt er in de berm?

Piet Karbiet | 07-08-16 | 21:12

Wilders had gewoon gelijk! Hij zei jaren geleden al dat Erdogan een gevaarlijke gek is. Maar dat mocht hij van het establishment niet zeggen. Conclusie: Wilders heeft meer beoordelingsvermogen in zijn pink dan de hele rest van de club in hun verzamelde 'beschaafde' geesten. Pechtold!!!!! Wat ben je stil!!!!!???

Tijl U | 07-08-16 | 21:11

Ein volk!
Ein kalifaat!
Ein Erdogan!

ska ska ska | 07-08-16 | 21:10

Politici zijn creatief.
En gaan zodoende creatief met de waarheid om.
Dictators, zoals Erdogan, hebben dit soort creativiteit tot een Ware Kunst verheven.
En nog niemand legt dit soort een (echte, veritable) strobreed in de weg. Waarvoor niets dan minachting.

Sinister-President | 07-08-16 | 21:10

Even verschrikkelijk belangrijk en volledig offtopic - "we" hebben ons eerste goud.

OudeNederlander | 07-08-16 | 21:08

Eng, buitengewoon eng. Alsof Hitler weer wordt toegejuicht door 1.000.000 hersenlozen. Oftewel hoe de democratie in een hierarchisch en patriarchaal systeem een gevaar kan zijn. De liefde voor de leider gaat boven de rechtstaat. Zulke drommen mensen zijn tot alles in staat. Als Erdogan morgen zegt: 'alle homo's' in de gevangenis, dan GAAN ze de bak in. Lang leve de gekozen president!

Tijl U | 07-08-16 | 21:08

""om ons infidels terug te brengen tot slechts een voetnoot in de geschiedenisboeken. Binnenkort in de aanbieding! bidmatjes voorzien van e reader met de koran en ingebouwd compas op DealDummpert.""
@ trivius | 07-08-16 | 20:44
.
dat proberen ze al zo'n 1600 jaar
www.youtube.com/watch?v=c7y2LRcf4kc&a...

telelezer | 07-08-16 | 21:07

3 miljoen... Hij hoeft maar te roepen en er staan zoveel Turken klaar. In Duitsland, was er ooit ook zo'n type.

HdJ& | 07-08-16 | 21:07

jezusisonzin | 07-08-16 | 20:39
Ik ben zo naief om te denken dat Nee Nee is.
Maar dat dacht ik ook met het referendum over de europese grondwet.
Dus ik herhaal: Een uitkomst van de meerderheid wordt door de gevestigde orde naast zich neergelegd.
Is niet bevorderlijk voor het vertrouwen in die zittende meerderheid.
Niet dat ik dat al had overigens.

Roadblock | 07-08-16 | 21:03

Das Heim von De Waldheim slagt Zuruck!

michelr | 07-08-16 | 21:02

Erdo zit nu met een kaart van het Ottomaanse rijk voor zich. En Juncker biedt hem een moderne versie van het Ribbentrop/Molentov pact aan in de vorm van toetredingsgesprekken. De vluchtelingen opvang was al het Chamberlain momentje. De paralellen zijn te eng.

Yohean | 07-08-16 | 21:01

Er waren 1 miljoen mensen in Istanbul alleen. In totaal in andere steden nog eens 4 miljoen. Totaal 5 miljoen.

Stiller | 07-08-16 | 21:01

".. Dat weten ze verdomd goed. En ze zijn er dolblij mee."
@ quantumcollider | 07-08-16 | 20:51
.
ik vermoed dat je gelijk hebt want veel moslims zijn nou eenmaal door de koran geindoctrineerde masochisten en willen liever een dictator (zie alle andere moslimlanden)
.
Nota bene:
Ik schrijf met opzet "veel" moslims en niet "de" moslims want anders word ik voor het gerecht gesleept wegens discriminatie/haatzaaien/beledigen en het denigreren van "een heel volk" en al dat moois, wat wij idioten hen als wapen tegen onszelf hebben gegeven.

telelezer | 07-08-16 | 21:00

@Martinspire | 07-08-16 | 20:43
Ik denk dat je gelijk hebt. Zelfs de grootste Nurnberg manifestatie bracht niet meer dan 350.000 mensen op de been.
En het befaamde moskou vliegveld concert zou om en nabij 500.000 mensen geborgen hebben. Beduidend een groter aantal mensen.
3.bp.blogspot.com...
miko | 07-08-16 | 20:55
.
Ik heb begrepen dat in het hele land tegelijkertijd zulke manifestaties werden gehouden. 3 miljoen is wellicht het totale aantal.
.
Maar ook dan is het getal zeker opgeblazen ten behoeve van de propaganda.

quantumcollider | 07-08-16 | 20:58

Mein Kampf is niet voor niets een bestseller in Turkije, en alle overige moslimlanden trouwens

PopperFlopper | 07-08-16 | 20:56

NSDAP'tje spelen in Turkije, weer eens wat anders dan Pokemon. Tis nog even wachten tot een vriendje van het zwijntje Erdo zich opperbevelhebber noemt en hijzelf een titel voor het leven neemt.
Blijven onze EU leidsters volwaardige Chamberlaintjes of staan ze op tegen de nieuwe dictator? Er zit toch nog wel iemand met ballen?

donkieshot | 07-08-16 | 20:56

Wachtend oproep doet.... Om de dijken te bewaken ....

Szuz | 07-08-16 | 20:55

@Martinspire | 07-08-16 | 20:43
Ik denk dat je gelijk hebt. Zelfs de grootste Nurnberg manifestatie bracht niet meer dan 350.000 mensen op de been.
En het befaamde moskou vliegveld concert zou om en nabij 500.000 mensen geborgen hebben. Beduidend een groter aantal mensen.
3.bp.blogspot.com/-1JKjrjWmDJ8/VbqFoeh...

miko | 07-08-16 | 20:55

@Nanker Phelge | 07-08-16 | 20:33
Dat zijn oa de rebellen van de Free Syrian Army en Al Nusra (Al Qaeda), 10 jaar geleden nog dé ISIS groep van het Midden Oosten met Bin Laden als roverhoofd 'schurk'.

Het is vreselijk dat die gewonnen hebben, ze hebben een omcirceling van Aleppo doorbroken met een legermacht van ongeveer 10.000 manschappen. Als je de filmpjes ziet en ziet hoe zwaarbewapend ze zijn is het ook niet zo vreemd. Hoe komen ze aan die wapens? Het is algemeen bekend dat deze 'gematigde' rebellen worden bewapend door de VS. Deze rebellen die nog maar een week of wat geleden een jongetje onthoofden in Aleppo, en die dansten op de lijken van Russen na een heli van de Russen te hebben neergehaald.

Voor mij is het duidelijk wie de bad guys in deze zijn, dat zijn deze door de NATO gesponsorde jihadi's, waar de NOS ook zo blij mee is. Wij staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis.

Hier een filmpje met een tot de tanden toe bewapend en professioneel leger van de jihadi's:

www.youtube.com/watch?v=QX3bzq9FDi8

La Bailaora | 07-08-16 | 20:54

Wat gepeupel op GS t.g.v. mediapropaganda niet door heeft, is dat Turkije op grootste gasvoorraden ter wereld zit. Verder lopen olie / gasleidingen vanuit Iran, Syrië, Qatar, etc. via Turkije naar Europa (2-na grootste markt ter wereld). Buiten Rusland om. Europa wil niet afhankelijk zijn van Russisch gas, daar gaat conflict om. Vluchtelingen, chemische wapens, terrorisme = collateral damage. Turkije/Erdogan houdt eer over olie-/gasleidingen terecht aan zichzelf.

www.theguardian.com/environment/earth...

www.aljazeera.com/indepth/opinion/2012...

Schwanz | 07-08-16 | 20:53

Nu dansen die miljoenen Turken nog op de pleinen in Istanboel. Maar eerdaags in een stad/dorp bij u in de buurt zodra EU-bedrijfspoedel Rutte op Befehl van het Brusselse Kremlin ook voor ons land de visumplicht voor Turken moet opheffen, (soevereiniteit hebben we allang niet meer)

telelezer | 07-08-16 | 20:52

nemoj me jebat [07-08-16] 20:26
Haar schrijfsels zijn van een allertreurigst niveau. Om je een idee te geven,eerst komt Ebru dan een hele tijd niets dan Quid direct gevolgd door Mulisch Hermans en Reve.

brughslurph | 07-08-16 | 20:52

Die Turken zijn zo dom dat ze zelf geeneens zien dat ze hun democratie aan het verliezen zijn.
jankaasvanoranje | 07-08-16 | 20:33
.
Dat is een misvatting. Dat weten ze verdomd goed. En ze zijn er dolblij mee.

quantumcollider | 07-08-16 | 20:51

Wanneer begint de Anschluss met de rest van het voormalige Rijk?

michelr | 07-08-16 | 20:49

Goed nieuws: In Oost Europa Begint de Victorie!
"Oostenrijk dreigt dwars te liggen bij de uitbreiding van de onderhandelingen over de Turkse toetreding tot de EU."
www.telegraaf.nl/buitenland/26364870/_...

telelezer | 07-08-16 | 20:48

Het Duitse Nazi probleem is destijds ook opgelost met veel dode Duitsers als gevolg. Elk nadeel heeft ook een voordeel.

Frapantetante | 07-08-16 | 20:47

Duitsland levert de wapens, wie voor je werkt is je knecht, ik bedoel maar dat de turken de duitse vieze klusjes mogen opknappen, laat de eenwording van het Reich maar komen, wat een goed idee om een coalitie van Rusland, Duitsland en Turkije te vormen, laat de EU-lidstaten bezuinigen op defensie, iedereen stonk erin, maar ons koningshuis zit hier toch veilig in Rio.
Deutschland Deutschland uber Pays-Bah, und so weiter.

hovawart | 07-08-16 | 20:46

Onderwijl poetst Brussel de laatste kreukeltjes voor de toetreding nog even glad zodat de Turkijanen zich straks geruisloos en zonder weerstand aan kunnen sluiten bij de bijna op volle sterkte en zeer gemotiveerde al aanwezige 5de colonne om ons infidels terug te brengen tot slechts een voetnoot in de geschiedenisboeken. Binnenkort in de aanbieding! bidmatjes voorzien van e reader met de koran en ingebouwd compas op DealDummpert.

trivius | 07-08-16 | 20:44

Kunnen we de staatspropaganda van honderdduizenden mensen of zelfs 3 miljoen even debunken? Een acceptabel aantal personen per vierkante meter is 4,7 (en ja dat is nog best druk maar daar zullen ze momenteel niet boven zitten.

Om dus 3 miljoen mensen te kunnen hebben aldaar, heb je dus 638.297 vierkante meter nodig, oftewel 0.638 vierkante kilometer. Het grootste plein ter wereld heeft niet eens die oppervlakte. Nou staan ze wel in de middle of nowhere zo lijkt, maar zelfs dan is het vrij onmogelijk dat ze die hoeveelheid halen. Ga maar eens kijken naar een bijeenkomst van Obama 1.bp.blogspot.com/_OBmKtukIGAA/SPp9B9D... met 100.000 mensen, of news.xinhuanet.com/english/2009-06/15/... in china. Dat ziet er ongeveer vergelijkbaar uit en dat is gewoon 100.000 man. Het is leuk dat iedereen toch telkens die overheid blijft copypasten, maar volgens mij kunnen we concluderen dat ze naast belabberde volksvertegenwoordiging, ook niet kunnen tellen. Of het komt in het rijtje manipulatie van de media waar ze wel goed in zijn, samen met het brainwashen van de populatie.

Martinspire | 07-08-16 | 20:43

@Johnweer | 07-08-16 | 20:34
Exact. Hetzelfde als Maxima opeens het kabinetsoverleg in het Catshuis gaat voorzitten. Weten die Turken veel. Eng.

Piet Karbiet | 07-08-16 | 20:40

Roadblock,

Dat ging over een verdrag met een ander land. Als de voorwaarden ook maar iets worden aangepast, dan kan dat verdrag gewoon doorgaan. Iets met een kluitje en het riet.

Hoe naïef kun je zijn.

jezusisonzin | 07-08-16 | 20:39

@hhmariavanempel | 07-08-16 | 20:35
Zodra Erdogan dingen begint te roepen als 'ons geduld met Europa op begint te raken', dan moeten we ons echt zorgen gaan maken. De rest is voorspel.

atheïstisch stemvee | 07-08-16 | 20:38

Als men niet op komt dagen zien ze hun familie nooit meer terug .. zo rolt ome Erdo

michelr | 07-08-16 | 20:38

Nanker Phelge | 07-08-16 | 20:33
Nog opmerkelijker is, dat het nergens anders zo gebracht wordt.

Roadblock | 07-08-16 | 20:36

@nemoj me jebat | 07-08-16 | 20:25
Stel er waren compromiterende foto's van mij in een Turkse sauna met Maxima die een dildo in mijn reet duwt en Turkse hoerenzonen die vrolijk mee doen terwijl ze een Koerdische baby verkrachten, en Turkije zegt dan dat ze die willen onthullen dan zou ik als premier van dit land zeggen: Nou, doe maar. Lachen met je kudtdictator.

Piet Karbiet | 07-08-16 | 20:36

-weggejorist-

Chiant | 07-08-16 | 20:35

@OudeNederlander | 07-08-16 | 20:33
Ach, aan alles komt een einde, ook aan de verzorgingsstaat. ;)

Crufty | 07-08-16 | 20:35

Zondag 3 maart 2024 is het precies honderd jaar geleden dat het Oosters kalifaat door Ataturk werd afgeschaft. Op die dag zullen alle straten en pleinen van Tanger tot Atjeh en van Rotterdam tot Zanzibar vol zijn met rode vlaggen. Turkse wel te verstaan : Erdogan heeft op die dag nog voor het eind van zijn tweede ambtsperiode het kalifaat hersteld. Weliswaar nominaal maar toch. De enige vereisten voor een kalief is het behoren tot het Keizerlijk Huis van Osman en besneden zijn. Een geschikte kandidaat ? www.facebook.com/HIHPRINCEKONSTANTIN/...

hhmariavanempel | 07-08-16 | 20:35

Alles wat in massa gebeurt is per definitie grondig fout. Altijd.

Notenkraker | 07-08-16 | 20:35

Erdogan is inderdaad democratisch gekozen door de meerderheid van het volk.
Mocro2897 | 07-08-16 | 20:26

- Als president met een 'ceremoniële' funktie ja. Zelfde bevoegdheden als ons koningshuis zeg maar.

Nu trekt hij alle macht naar zich toe en die Turken zijn te achterlijk om het te begrijpen. (Maar wat verwacht je ook van een land waarin het gemiddelde IQ 84 is...)

Johnweer | 07-08-16 | 20:34

Crufty | 07-08-16 | 20:26
En toen ging de wekker en werd je wakker en realiseer je je dat al dat gratis geld tot gevolg heeft dat je hele generaties kweekt die afhankelijk zijn van de overheid, en dus bij uitstek die partij kiezen die gratis * alles* belooft.

OudeNederlander | 07-08-16 | 20:33

Die Turken zijn zo dom dat ze zelf geeneens zien dat ze hun democratie aan het verliezen zijn.

jankaasvanoranje | 07-08-16 | 20:33

@roy3573 | 07-08-16 | 20:29
Geen, alleen een stuk of 35 bommen.

Ing. eslapen | 07-08-16 | 20:32

jezusisonzin | 07-08-16 | 20:11
Dat staat wel wat haaks met wat er met het referendum gebeurt is het niet?
De meerderheid sprak, en de gevestigde orde legde het naast zich neer.

Roadblock | 07-08-16 | 20:32

Ik vraag me plots af, wat is Erdolf zijn versie op het ooit populaire "Heil"?

Opportunist | 07-08-16 | 20:31

Morgen zend de NPO van Van Nablus naar Ninevé uit om 21:15 www.npo.nl/van-nablus-naar-nineve/08-0... Een programma over hoe de christelijke Kopten in Egypte behandeld werden.

Egypte en Turkije hebben een bijzondere relatie. De AK-partij van Erdo is gelieerd aan het Egyptische moslimbroederschap. Het moslimbroederschap won de verkiezingen in Egypte, en dankzij een coup hebben we daar nu weer een wat meer seculiere regering. Een coup die door het Westen toegejuicht werd.

Turkije kreeg een coup waar het aantal tanks precies genoeg was voor wat persmomenten, maar te kansloos in militair opzicht. Een coup die door het Westen veroordeeld werd. Erdogan beweert dat die gepleegd werd door een andere islamist.

BNN zond eerder al een epos uit hoe Turkije omging met atheïsten en christenen. D66 Boris van der Ham was mee en schrok. Atheïstische Vereniging verboden, vrijwilligers en leden door andere Turken gemolesteerd, website weer uit de lucht. Alleen maar omdat je zegt niet in Allah te geloven.

Waarom zend de NPO iets uit over Egypte, is die oude aflevering over Turkije niet veel actueler?!?

Feynman | 07-08-16 | 20:31

Ik geloof er geen reet van dat het er 3 miljoen zijn.

Evengoed, met 79 miljoen inwoners kun je dan ook stellen: '76 miljoen Turken geven Erdogan de middelvinger.'

Johnweer | 07-08-16 | 20:31

@Mocro2897 | 07-08-16 | 20:26
Wij kiezen geen president, maar een parlement. Parlementaire democratie is wezenlijk anders dan een presidentieel systeem.

atheïstisch stemvee | 07-08-16 | 20:31

Hoeveel kernraketten liggen er in Volkel.. stelt me misschien te rust

roy3573 | 07-08-16 | 20:29

Even zomergast Lubach kijken dan maar.

Crufty | 07-08-16 | 20:27

@quantumcollider | 07-08-16 | 20:22
Mooi. Hoef ik dat mustreadartikel over die engnek hier niet meer te plempen.

Piet Karbiet | 07-08-16 | 20:27

Komt er een gastcolumn van Ebru?
Ik ben erg benieuwd naar haar visie.
En sorry voor de dubbelposts. Ik druk écht maar één keer.
*angstig naar muisknop kijkt*

nemoj me jebat | 07-08-16 | 20:26

@Feyman, kijk hier verwoordt je mooi een libertarisch ideaal;
"Dat je niet met dat visum mag werken. Wie controleert daarop?!? Wanneer heeft u voor het laatst op de werkvloer uw papieren laten zien? Nederland heeft minder arbeidsinspecteurs dan vereist is door de VN. Officieel zijn die bedoelt voor de veiligheid, maar het geeft alvast een indruk van de pakkans. Die Turken komen en masse voor ongeschoold werk voor verre familieleden. Die gaan echt geen fiscaal formuliertje invullen. "
.
A;s wij dat nu OOK allemaal gaan doen, gewoon geen ID tonen als je een bordje 'tegen de koning' draagt en natuurlijk geen belasting afdraagt om dat logge socialse apparaat in leven t houden alwaar het stikt van de immigrnaten van vooral de islamitische afkomst..., dan hebben we zelf stukken meer te besteden en trekt ons inkomen ook weer gelijk met de Turk die TOCH geen cent afdraagt en ook geen ID laat zien, en.. we schaffen het minimumloon ook meteen af, kun je ze zelfs inhuren voor een schijntje, meer zijn ze markttechnisch toch niet waard.
Willen ze niet.. dan gaan ze maar bij de familie intrekken, het is hier dan ineens stukken minder interessant om te wonen en er staat uiteraard geen enkel recht als een uitkering, noch zorg, noch scholing graties en voor niets tegenover.
Geen gratis rechtszaakjes voren tegen de staat voor je graties geld en huis.. op de kosten van de rest van de samenleving ook.
Dat houdt dan allemaal direct op en sociaal huren, dat schaffen we dan ook meteen af, niet meer nodig namelijk.
Je zult eens zien hoe veel minder aantrekkelijk NW- Europa wordt als er niet alles graties en voor niets uitgedeeld wordt en religie, tja, geen moskee meer, bidden doe je maar thuis of ergens op t toilet.

Crufty | 07-08-16 | 20:26

Erdogan is inderdaad democratisch gekozen door de meerderheid van het volk. Dat kan je helaas niet zeggen over de Nederlandse president.

Mocro2897 | 07-08-16 | 20:26

Democratie is in het Turkije onder Erdogan het massale vereren van hemzelf en alles of wie dat niet doet, kapot maken.

Ergogan valt al aan te klagen voor mensenhandel ivm. de vluchtelingendeal in relatie tot de andere deal van visumvrij reizen voor de Turken.

De tussen-bomus-deal op mensenhandel gaat over het extra Turkse document om úit te mogen reizen van Turkije.

Niemand van de EU horen we hierover.

Afijn, de Turkse democratie is niks anders dan een jubelpodium van stemband gemankeerden. Ofwel omdat ze de dom zijn om hun eigen reet af te vegen (schijten kan iedereen wel). Ofwel omdat het ze dun tussen de bilspeet loopt als ze ook maar enige twijfel koesteren over dit 'type democratie'.

Wat een schijtvolk dus. Met hun schijtdemocratie.

Kudtkip | 07-08-16 | 20:26


jezusisonzin | 07-08-16 | 19:45
Hoeveel rechters, onderzoekers, militairen, journalisten en critici zitten er in Frankrijk vast zonder enige vorm van proces?
Hoeveel steden in het oosten van Frankrijk hebben de Franse machthebbers al platgegooid?
De staat van beleg in Turkye is bedoelt om er een islamitische staat van de maken, de staat van beleg in Frankrijk is om te voorkomen dat islamisten nog meer voet een de grond krijgen.
Belgie, dito.

General McAuliffe | 07-08-16 | 20:25

-weggejorist-

nemoj me jebat | 07-08-16 | 20:25

Stormageddon | 07-08-16 | 20:04
Zou Demmink misschien ... eh?

nemoj me jebat | 07-08-16 | 20:25

@jezusisonzin | 07-08-16 | 20:11
Ik zie niet in wat er democratisch aan is dat de Kamer, jaren geleden gekozen door het volk, massaal vóór het verdrag met Oekraïne is, terwijl het volk middels referendum over dit onderwerp massaal tégen heeft gestemd.

ProAsfalt | 07-08-16 | 20:23

Voor degenen die het interessant vinden:
.
Erdogan's toekomstige titel wordt 'Basyüce' (spreek uit: basj-juuse), 'Verheven Leider'.
.
www.groene.nl/artikel/we-gaan-het-lan...

quantumcollider | 07-08-16 | 20:22

Altijd eng, dat massale schaapachtige gekruip voor 1 leider/regime.
.
Zo, en nu lekker Lubach kijken.

Bottleneck | 07-08-16 | 20:22

jezusisonzin | 07-08-16 | 20:11 Nu een wat minder vriendelijke reactie. Jij bent vast ook zoon lul die verwacht dat andere voor jouw gaan vechten mocht jij het bij het verkeerde eind hebben. Dan mogen de nationalisten het oplossen en verdwijnt het goedvolk terug in een hol.

lelijkeschapenneuker | 07-08-16 | 20:21

@Feynman | 07-08-16 | 20:12
En vergeet ook niet dat de Europese Commissie (En Duitsland) uitbreiding gezinshereniging wil invoeren.

lady blabla | 07-08-16 | 20:21

Goh, dus godwinnen is alleen verboden als linksmensen het doen?
Tief toch op met je nieuwe-politieke-correctheid.

******** | 07-08-16 | 20:19

Rode vlaggen; fout volk.

compitaal | 07-08-16 | 20:19

Voordeel is dat over een paar jaar de Javastraat verlost is van al die belwinkels en je weer leuk bij een Hollandse bakker een croissant kan kopen.

Piet Karbiet | 07-08-16 | 20:19

"Turkije. Drie miljoen Erdofans vieren "democratie"
Ze moeten op straffe van hele ellendige jaren in de nabije toekomst. Bah, wat een volk.

langzullenweleven | 07-08-16 | 20:19

Democratie betekent dat de meerderheid de minderheid mag onderdrukken en martelen.

Patatter | 07-08-16 | 20:18

3 miljoen mensen op een kluitje. Zonder ploflims. Knap gedaan.

de Voorzittert | 07-08-16 | 20:15

Indrukwekkend, 3 miljoen is niet niks.
Lekker laten gaan daar en niet mee bemoeien.

Berbaar | 07-08-16 | 20:15

Heel de islamitische wereld is sinds WO 2 gevier,vijfvoudigd. Radicalen onder hen: Ziekelijk veel. Deze shitstorm zou ik het liefst in een onderzeeër willen meemaken. Onze leiders zijn klaar om in het strafhof terechtgesteld te worden. Te gek dat ze onze trotse landjes zo laten verzieken om geld. Zo Europees ben ik dan wel weer, ik voel mee met de autochtone bewoners.
Trouwens goed werk van de politie in Amsterdam, ik had eigenlijk een aanslag verwacht. Doofpotje? Of zijn ze ineens tot inkeer gekomen?

rattenvanger XL | 07-08-16 | 20:14

@a1a2a3 | 07-08-16 | 20:12
Ach, zolang ze de doodstraf niet invoeren is er niets aan t handje, dat scheelt, je zou er van wakker liggen.. de doodstraf.. in Turkije, nee... vreselijk.

Crufty | 07-08-16 | 20:14

@atheïstisch stemvee | 07-08-16 | 20:06
Blij dat er hier nog mensen zijn die weten hoe het zit.
De Deltawerken?? Jij en ik weten wie die gebouwd hebben!
*boks*

miko | 07-08-16 | 20:13

Die kop van TRT ook. Turkey United. Beetje vreemd met duizenden politieke gevangenen. Tienduizenden docenten hun licentie kwijt omdat ze les gaven op een particuliere school. Vijf raadsheren van de Turkse raad gearresteerd. 140 arrestatiebevelen tegen hogere rechters.

Een derde van de gouverneurs ontslagen. Een derde van de generaals ontslagen. Tienduizenden ambtenaren ontslagen. ALLE academici mogen het land niet meer verlaten. Miljoenen ambtenaren moeten terugkomen van vakantie.

Maar dat zijn geeneens de ergste bladzijden in de Turkse heilstaat. De genocide tegen Koerden gaat gewoon verder en zij zijn niet de enige tegenstanders die gewoon van de kaart geveegd worden. Ook Russen die vechten tegen fundamentalistische groepen in Syrië worden afgeknald door de nieuwe leider.

1 Turkije, jazeker. Zoals er ook ooit 1 rijk, 1 volk en 1 leider was. Kan je verzekeren dat niet iedere Duitser even gecharmeerd was. Niet vooraf, niet tijdens en vooral niet erna.

Juncker zit nog gewoon te onderhandelen over visumvrij reizen en andere cadeau`s aan Erdo. Kan iemand die man een beetje geschiedenis bijbrengen?

Naïeve idioten zeggen dat het visum maar drie maanden geldig is. Wie controleert daarop?!? Wanneer is er voor de laatste keer gecontroleerd op uw legale aanwezigheid? Wie zegt mij dat die termijn niet een jaar later opgerekt wordt? Lopen gewoon rond met een kopie rijbewijs van een neef. Succes ermee.

Dat je niet met dat visum mag werken. Wie controleert daarop?!? Wanneer heeft u voor het laatst op de werkvloer uw papieren laten zien? Nederland heeft minder arbeidsinspecteurs dan vereist is door de VN. Officieel zijn die bedoelt voor de veiligheid, maar het geeft alvast een indruk van de pakkans. Die Turken komen en masse voor ongeschoold werk voor verre familieleden. Die gaan echt geen fiscaal formuliertje invullen.

En ja iemand die een visum voor drie maanden cadeau krijgt, kan asiel aanvragen. Maar waarom zou die dat doen?!? Je kan toch net zo goed een kamer huren? Zwart werken midden in de stad? Waarom zou je je naar een hutje in op de hei laten deporteren om daarna uitgezet te kunnen worden. Het is totaal onnodig en niet meer logisch voor de doelgroep.

Als vluchteling moet je je vingerafdrukken inleveren. Dat is voor sommige nieuwe Nederlanders een beetje onhandige stap in sommige beoogde carrières. U weet wel over welke sector ik het heb. Voor sommige nieuwkomers staat asiel aanvragen gelijk aan juridische harakiri, en zoveel wordt er nu ook niet uitgedeeld door het COA.

En werken dat die nieuwkomers doen... Klagen durven ze niet, want ze bestaan officieel niet. Geen recht op bijstand hier, in Griekenland of Turkije. Alles te verliezen. Het zijn de nieuwe slaven. Werken is eten.

Een totaal contrast bij de Hollandse kaaskop die bij vergelijkbaar werk zich afvraagt waarom hij na een volle maand werken met hetzelfde thuiskomt als de buren. Buren die helaas niet meer werken.

Werkgevers zijn gewend geraakt aan die "vrijwillige" slavernij. Kunnen niet meer tegen iemand die solliciteert vanuit de bijstand. Iemand die graag minimumloon wil zonder dat je de helft kan laten verdwijnen door een duur stapelbed te verhuren. Dat zegt dus niet zozeer iets over mensen die maar geen werk kunnen vinden, dat zegt iets over de uitbuiting van de mensen die dat werk nu wel hebben.

Dezelfde tweespalt zit nu ook in de Turkse maatschappij. Maar dan niet tussen de kaste die werk heeft en de kaste die geen werk heeft. Nee in Turkije heb je de kaste die hard genoeg voor de leider geapplaudisseerd hebben, en de kaste die zonder bewijs wordt weggezet als Gülen aanhanger.

Turkije 1, ja natuurlijk. Probleem nummer 1.

Feynman | 07-08-16 | 20:12

Nou Timmerfrans, roept u maar, constitutionele democratie toch? Tijd voor visumvrij reizen voor 60 miljoen van die engnekken. Wat kan er mis gaan?

a1a2a3 | 07-08-16 | 20:12

Onze naïeve politici zullen hem vast een aai over zijn bolletje geven. History repeats.
Total silence a.u.b., vooral geen podium onder mom persvrijheid want hij misbruikt de pers.

ruud-topper | 07-08-16 | 20:11

Mensen zijn zeker uitgekeken op voetbal. Wanneer vieren wij de onze?

Slogra | 07-08-16 | 20:11

in Brussel zijn ze jaloers, Timmerfrans wil dit ook.

deluiegriek | 07-08-16 | 20:11

@necrosis | 07-08-16 | 20:02
Ruim 3 miljoen, ze zijn hard op weg naar de 4 en de rest volgt vanzelf

Crufty | 07-08-16 | 20:11

Pro asfalt,

Democratie is, dat de meerderheid uiteindelijk beslist. Dus als de zogenaamde gevestigde orde een meerderheid bij verkiezingen krijgt, dan betekend dat, dat jouw mening wordt vertegenwoordigd door een minderheid.

Veel simpeler is het niet en wordt het ook niet. In het geval van de gevestigde orde zullen zij in ieder geval luisteren naar de mening van een minderheid en in jouw geval er niets mee doen. Omgekeerd vraag ik mij af of jij zou luisteren?

Als je dus het idee had en hebt dat je mening de meerderheid van Nederland vertegenwoordigd, dan is dat dus niet zo en de verwachting is ook iet dat dit anders zal worden. Gelukkig.

jezusisonzin | 07-08-16 | 20:11

Een volk krijgt de leider die het verdiend...

alpha centauri | 07-08-16 | 20:10

jezusisonzin | 07-08-16 | 19:45 Staat van beleg is maar net wat er aan verbonden zit. Ik zie Frankrijk niet massaal journalisten arresteren, deel leger leiding ontslaan, universiteiten opheffen en noem maar op. Erdogan doet dit onder de mantel "staat van beleg".
.
Ik zie België dit ook niet doen overigens mocht het tot een staat van beleg komen.
.
Dit heeft inderdaad op het moment nog niets met een dictactuur te maken maar dat dachten wij ook van Adolf Hitler in 1929 (begin van zijn opkomst). Om tot macht te komen had hij steun van meerdere partijen en deze later na zijn behaalde doel bij het grofvuil zette. JIj kan het vergelijken met de Gülen beweging in relatie tot AKP van Erdogan.

lelijkeschapenneuker | 07-08-16 | 20:09

@Stormageddon | 07-08-16 | 20:04
Dat wordt nog een groter feest voor de moflims.
I.p.v. vlag al die blije kindbruidjes op de schouders en feesten maar.

Crufty | 07-08-16 | 20:08

Blijft interessant om te zien dat zo'n fascistisch regime zich nog kan ontwikkelen in de 21e eeuw, het is nu nog maar wachten wanneer de boel explodeert in Turkije

Admiraal R | 07-08-16 | 20:08

Het gevolg van 10 jaar niet negeren van Turkije maar ze onderdeel maken van actieve politiek (pijpleidingen, EU-toelating, ISIS etc etc).

Mark_Pugner | 07-08-16 | 20:08

@miko | 07-08-16 | 20:04
Net zoals het Duits eigenlijk gewoon een lokaal Turks dialect was, toen ze de Europeaan leerden lezen en schrijven.

atheïstisch stemvee | 07-08-16 | 20:06

En ondertussen wordt de zedenwetgeving in Turkije ook even Shariatechnisch aangepast.
Het mag weer met kinderen. Moet je niet over oordelen, dat is daar nu eenmaal cultuur.
www.epochtimes.de/politik/europa/tuerk...

Stormageddon | 07-08-16 | 20:04

@Mark_D_NL | 07-08-16 | 19:45
Gewoon, blitzkrieg. Dat hebben de Turken namelijk uitgevonden. Net zoals ze Amerika ontdekt hebben de piramides gebouwd en als eerste op de maan waren. Duh,...

miko | 07-08-16 | 20:04

Grappig dat jullie die tweet van Rami #CloseIncirlik erbij hebben geplaatst.
.
Rami is een notoire ISIS-aanhanger op Twitter.
.
Maar afgezien van wat meningsverschilletjes zijn Erdogan en ISIS twee handen op 1 buik. Geen verrassing dat die Rami dus ook blij is.

quantumcollider | 07-08-16 | 20:04

Democratie?
Ja daar zijn ze dol op, want dat brengt ze nu een theocratie en dan kan de democratie eindelijk op de schop.

Crufty | 07-08-16 | 20:03

Ergens geniet ik hiervan. Had dit jaren geleden al voorspeld. Turkije is een eng nationalistisch land, dat zie je al aan die bedrijven Turkcell TurkCola TurkishAirlines etc. Alles is Turks. Enkele jaren geleden werden een aantal Braziliaanse voetballers hun namen verTurkst toen ze in Turkije gingen voetballen. Eng land. Dit zal nog een hoop gedonder alsmede entertainment gaan opleveren de komende jaren.

Nanker Phelge | 07-08-16 | 20:03

@Ing. eslapen | 07-08-16 | 19:57
Ik weet, en in Duitsland is dat aantal nog veel groter.
Nederland telt zo'n 350.000 Turken, in Duitsland ligt dat aantal dik boven het miljoen.

necrosis | 07-08-16 | 20:02

Ik dacht bij die laatste picas aan de straten van Europa over enige tijd. Bloedrood.

miko | 07-08-16 | 20:01

@necrosis | 07-08-16 | 19:55
De EU maakt afspraken met dat land. De EU spreekt over toetreding met dat land. Wij -de EU- zijn met meer.

atheïstisch stemvee | 07-08-16 | 20:00

3 miljoen blije Turken voor de democratie de straat op? Krijgen hier nog geen 3 miljoen Nederlanders om op een referendum te stemmen...

Eugene Lury | 07-08-16 | 19:59

fingers | 07-08-16 | 19:43 Vergeet het belangrijkste wat vaak voor de problemen zorgt. Met het vingertje naar de buurman wijzen in dit geval Europe of Syrië.

lelijkeschapenneuker | 07-08-16 | 19:58

Wij willen ook geen democratie want wij stemmen massaal op de gevestigde orde die tegen referenda zijn.

ProAsfalt | 07-08-16 | 19:57

Alleen op basis van visuele overeenkomsten? Rode vlaggen en heel veel mensen? Da's wel een beetje een goedkope Godwin.

fail | 07-08-16 | 19:57

@necrosis | 07-08-16 | 19:55
En dan te bedenken dat een deel van de inwoners in Nederland bij Schurkije hoort...

Ing. eslapen | 07-08-16 | 19:57

Het landsbestuur heeft volksvermaak in Rio, leuk toch?

rechtsdwalendeautist | 07-08-16 | 19:56

Hopelijk verhuizen nu veel mensen met ook een Erdoganistaans passport naar Erdoganistan.

lady blabla | 07-08-16 | 19:56

Damn you Leroy Theuniszen, die Triumpf Des Willens grap had ik willen maken.

Osdorpertje | 07-08-16 | 19:56

So this is how liberty dies,
with thunderous applause

KirkOlson | 07-08-16 | 19:56

@atheïstisch stemvee | 07-08-16 | 19:49
Je wist niet dat Schurkije bijna vijf keer zoveel inwoners telt als Nederland?

necrosis | 07-08-16 | 19:55

ik ben nog niet helemaal zeker hoor !
ik wacht nog even de verovering van meer lebensraum en extra dienstregelingen naar het oosten af.

nemeton | 07-08-16 | 19:54

Hebben ze niet gewoon een medaille?

nemoj me jebat | 07-08-16 | 19:52

Ein Volk, Ein Reich, Ein Führer.
L'histoire se répète.
Zelfs de onderliggende ideologie is niet veel anders.

Durmazon | 07-08-16 | 19:52

Die laatste foto doet me een beetje denken aan Noord-Korea.

necrosis | 07-08-16 | 19:50

@Elessir | 07-08-16 | 19:48
Zelfde woord vanaf nu.

Crufty | 07-08-16 | 19:49

Weet Erdogan wel dat wij met meer zijn?
*piepstemmetje*

atheïstisch stemvee | 07-08-16 | 19:49

Ze houden wel erg van massaal samenklonteren, dat kan nog eens van pas komen.

Crufty | 07-08-16 | 19:48

En terwijl de wereld gespannen toekijkt, laat Juncker zich door Erdogan nog een wijntje inschenken.

metzonderzijwieltjes | 07-08-16 | 19:48

Wat is Führer in het Turks?

Elessir | 07-08-16 | 19:48

Dit is de Erdogang?

bots! | 07-08-16 | 19:48

Met vlaggen marcheren..... nuff said.

Onze man in Mockba | 07-08-16 | 19:47

Timmer gaat vannacht dromen dat er miljoenen EU burgers naar Brussel komen om hem toe te juichen.

Dutch_Holland | 07-08-16 | 19:47

Ze zetten de klok gewoon weer 75-80 jaar terug. Ik doe niet mee.

Alexis de T. | 07-08-16 | 19:47

De vergelijking is wel een beetje mank. Het is een demonstratie van ak partij en ook oppositie partijen. Een aantal van 3 miljoen is niet mis. En het heeft op dit moment nog niets te maken met een dictatuur. Er is een staat van beleg afgekondigd, maar dat is in Frankrijk ook en België zit er tegen aan.

jezusisonzin | 07-08-16 | 19:45

Wat is "Blitzkrieg" in het Turks?

Mark_D_NL | 07-08-16 | 19:45

Snel allemaal maar even youtuben hoe je bloembollen moet koken.

DaJonkel | 07-08-16 | 19:43

economie groeit minder. slechte uitvoerende departamenten. lamme centrale bank. minder toeristen. meer problemen. tja. sta je met je vlaggetje. succes!

fingers | 07-08-16 | 19:43

Adolf had ook veel aanhang ,had ,later toen ze allemaal wisten wat voor schoft het was ,waren ze er helemaal klaar mee .
In Brussel zitten alleen maar uilskuikens, en die willen eigenlijk ook allemaal wel wat Erdogan doet ,de pers weg ,en tegenstanders ook het liefs opsluiten ,dat is de democratie die ze momenteel aanhangen .

fleurtje | 07-08-16 | 19:41

3 miljoen van de 75. Dat voorspelt niet veel goeds.

ikdenkwat | 07-08-16 | 19:41

Stelletje engnekken.

Schietmijmaarlek | 07-08-16 | 19:40

Let je op Kim?

ti ta toverkuffar | 07-08-16 | 19:40

Ein Anatolisches Reich, Ein Volk, Ein Erdogan! Met de zegen van Angela Merkel en zuiplap Jean Claude Juncker: wir schaffen das!

Xirdalan | 07-08-16 | 19:39

Ik mis Ebru, mag hier vanavond een uitzondering? Haar column terug waar die hoort?

Feynman | 07-08-16 | 19:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken