Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Immigratie. Verhofstadt snapt er geen fluit van

En The Economist ook niet. De reden van Europa's demografische automutilatie is niet dat het de geïmporteerde cultuur niet helemaal begrijpt. Het probleem is dat de EU's opvattingen daarover volledig tegenovergesteld aan de waarheid zijn. De bovenstaande post van Guy bijvoorbeeld, hangt aan elkaar van gewoonweg staatsgevaarlijk anthropologisch gezever. Bovenal importeert de EU namelijk tribalisme, een cultuur waarbij je juist op je afkomst en religie getoetst wordt, en het eerste grootschalige bewijs dat deze lui nou zozeer en masse op een niet-subversieve wijze aan de samenleving bij willen dragen, moet ook nog geleverd worden. EU, wat ben je toch onhebbelijk kudt.

Reaguursels

Inloggen

Deze dorpsgek, Verhofstadt, zit, zowel in Brussel als in Straatsburg niet voor niks op stoel nummer 11 in het EUSSR-parlement.

Frans Bierings | 04-08-16 | 11:49

@Nilfisk | 03-08-16 | 19:11

Dat doen normaal denkende mensen om dezelfde reden waarom ze een borstwering op een plat dak zetten. Bescherming van het individu tegen ongelukken.

De policor debielen zoals links in de cartoon vinden dat niet nodig. Die offeren met plezier mensen op om hun eigen waanideeën door te drukken.

Pieter V | 04-08-16 | 10:53

Waar de EU mee bezig is zijn "social engineering" experimenten met als proefkonijnen de hele bevolking van de EU.
En dat is dus op een schaal waar de kampartsen van Hitler van zouden watertanden.
En als het fout afloopt, en dat zal het gegarandeerd, dan zeggen die EU-criminelen als Verhofstadt, Juncker, Merkel, Timmermans, etc.: "Wir haben es nicht gewußt."

Pieter V | 04-08-16 | 10:44

@quantumcollider | 03-08-16 | 16:11

Inderdaad, zo werkte het na WOII ook.
Dat had de RAF goed gezien, maar dat was natuurlijk geen reden om maar aan het moorden te slaan.

Pieter V | 04-08-16 | 10:36

@Thomas333 | 03-08-16 | 15:54

Gek? Nee hoor, gewoon crimineel!

Pieter V | 04-08-16 | 10:18

@Wutbürger_ | 03-08-16 | 16:02

Werkende allochtonen? Die anderhalve man en een paardekop?

Pieter V | 04-08-16 | 10:10

@Ichneumonidae | 03-08-16 | 15:48

Het enige wat ik steeds voor mij zie is dat stelletje EU-pubers op schoolreisje die zich daar in Kiev op het Maidan plein onvoorstelbaar hebben misdragen. Verhofstadt was een van die debielen. Van Baalen idem dito.

Zouden die gasten bij het terugzien van die video zich niet kapot schamen zoals ieder normaal mens dat zou doen?
Nee dat doen zij niet deze EU dictators zijn iedere schaamte voorbij.

Pieter V | 04-08-16 | 10:08

@Wutbürger_ | 03-08-16 | 15:46

Zonder de juiste papieren en/of het volgen van de juiste procedure kwam je tot voor kort geen enkel land in.
Totdat de EU besloot om alle buitengrenzen maar wagenwijd open te zetten voor iedereen, rot, rijp en groen en zelfs honderdduizenden illegale immigranten zelf uit zee ging vissen voor een gratis overtocht.

De crimineel Merkel gooide nog wat olie op het vuur om er zeker van te zijn dat de situatie definitief onhoudbaar zou worden en het voortdurend verkrachten van de EU regels zoals ooit in de EU afgesproken in daarbij een prima middel gebleken.

Pieter V | 04-08-16 | 10:00

@Muxje | 03-08-16 | 15:45

Weer dat geleuter over die stageplek.

Als je het verdomd om de juiste kwalificaties te bemachtigen, je tijdens de kennismaking agressief of onaangepast opstelt maak je geen kans. Dat geldt voor iedereen autochtoon en allochtoon.

De grenzeloze arrogantie van de allochtonen heeft het voor de groep inderdaad moeilijker gemaakt. Komt er van als je solliciteert zonder hoofddoek en de eerste werkdag met een hoofddoek op verschijnt die nooit meer af mag want dag gaan we gillen over discriminatie.

Pieter V | 04-08-16 | 09:52

@General McAuliffe | 03-08-16 | 15:40

Mis! Als dat zou gebeuren zullen de Gutmenschen en de kansarabieren gewoon het gedeelte 2 weer bezetten en doorgaan met hun grenzeloze intimidatie en geweld zoals nu in heel Europa gebeurt.

Overigens, het linkse gewelddadige criminele tuig zoals er zijn AFA, RARA, Internationale socialisten, Dierenbevrijdingsfront, Wij bekennen kleur, etc, etc. deden dit al lang voordat ze hulp kregen van de import die het doet omdat ze de zelfverklaarde moreel superieure Übermenschen zijn en de rest toch alleen maar ongelovige honden die naar wens en willekeur afgemaakt mogen worden. Het staat echt vele malen in hun handboek soldaat (jihadist)

Pieter V | 04-08-16 | 09:45

@HotPotato | 03-08-16 | 15:38

Dan mag je toch zeker verwachten dat Guy en zijn zelfverklaarde moreel superieure handlangers als de wiedeweerga al die tribalisten uit het MO en Afrika, die hier ongevraagd zijn binnengekomen, ons haten tot op het bot en desnoods met grof geweld tot hun achterlijke doctrine willen bekeren, weer van een enkeltje thuisland gaan voorzien?

Hij zegt het toch zelf?

Pieter V | 04-08-16 | 09:36

Guy Verhofstadt is een gevaarlijke gek die nog steeds niet opgepakt is.

rijk | 04-08-16 | 09:09

Belgie is frans nederlands en duitstalig verdeelt. Er is niet alleen een taal verdeeltheid maar ook een wereld van verschil in culuur gewoontens en gastvrijheid. Belgische politiek heeft al een decenia last van de verdeeltheid en niet opgelost kan worden door de verschillen van cultuur en gewoontes. Kijk verhofstadt.. wij waren vrij in vele opzichten we hadden het goed in vele opzichten we hadden een relatief gezonde welvaart we hadden een goede goedkope zorg we hadden een goede goed bestaan ons leven was eenvoudig zonder dat je erbij hoef te denken als je naar buiten loopt of je wel de juiste kleur schoenen aan hebt en je vrouw niet te bloot is. Deze vrij en blijheid word in een rap tempo ontnomen door multinational vriendjes en door de import van mensen die schijt hebben aan het westen en die omver willen werpen. Jij die de handen en voeten bind van de westerse mens en de deur openzet voor de islam met alle gevolgen vandien.

jitro | 04-08-16 | 08:36

Niemand heeft ooit beweerd dat Verhofstad ergens iets van snapte.
Daarom heeft hij ook zo'n grote bek.
Dat hebben vrijwel alle oliedomme semicriminele manipulators.

mallekater | 04-08-16 | 07:14

dus nu heten ze Flemish Liberal Open Party: FLOP?
Dat lijkt me een prima naam.

J. Jarig | 04-08-16 | 06:34

@Jeanine Hennis
Wij in Brabant zijn voorstander van zo min mogelijk grens tussen België en Nederland. Heet lijk ons daarom een goed idee om te beginnen, de grens met een paar kilometer te verkorten in; nl.wikipedia.org/wiki/Baarle-Hertog voordat onze grote vriend Guy daar een getto van maakt.

byzantium1453 | 04-08-16 | 05:21

-weggejorist en opgerot-

dumper101 | 04-08-16 | 04:16

-weggejorist-

dumper101 | 04-08-16 | 04:11

-weggejorist-

dumper101 | 04-08-16 | 04:01

-weggejorist-

dumper101 | 04-08-16 | 03:56

-weggejorist-

dumper101 | 04-08-16 | 03:55

ben kokhals | 03-08-16 | 17:47

Hoe waar! Ik lees altijd de columns van Roberts en ik verbaas me erover dat maar weinigen het oppikken.

Ik lees ook op het blog van Ron Paul die vindt dat Trump de FED aan zou moeten vallen. Ik begrijp het, maar het lijkt me niet zo verstandig op dit moment.
Ja en ik begrijp Paul dat hij vreest dat als Trump het niet goed aanpakt die huizenbubbel wat zwelt, maar for heaven sake als de MOAB's en de FOAB's rondvliegen, zijn we allemaal zoutpilaren.

toetssteen | 04-08-16 | 01:57

Interresant: en.wikipedia.org/wiki/Tribalism
Tribalism and evolution
Tribalism has a very adaptive effect in human evolution. Humans are social animals, and ill-equipped to live on their own.[12] Tribalism and social bonding help to keep individuals committed to the group, even when personal relations may fray. This keeps individuals from wandering off or joining other groups. It also leads to bullying when a tribal member is unwilling to conform to the politics of the collective.

Socially, divisions between groups fosters specialized interactions with others, based on association: altruism (positive interactions with unrelated members), kin-selectivity (positive interactions with related members), and violence (negative interactions). Thus, groups with a strong sense of unity and identity can benefit from kin selection behavior such as common property and shared resources. The tendency of members to unite against an outside tribe and the ability to act violently and prejudicially against that outside tribe likely boosted the chances of survival in genocidal conflicts.

Modern examples of tribal genocide rarely reflect the defining characteristics of tribes existing prior to the Neolithic Revolution--for example, small population and close-relatedness.

According to a study by Robin Dunbar at the University of Liverpool, primate brain size is determined by social group size. Dunbar's conclusion was that most human brains can only really understand an average of 150 individuals as fully developed, complex people (Known as Dunbar's number). In contrast, anthropologist H. Russell Bernard and Peter Killworth have done a variety of field studies in the United States that came up with an estimated mean number of ties, 290, that is roughly double Dunbar's estimate. The Bernard–Killworth median of 231 is lower, due to upward straggle in the distribution, but still appreciably larger than Dunbar's estimate.

Malcolm Gladwell expanded on this conclusion sociologically in his book, The Tipping Point where one of his types - Connectors - were successful due to their larger than average number of close friendships and capacity for maintaining them which tie otherwise unconnected social groups together. According to these studies, then, "tribalism" is in some sense an inescapable fact of human neurology, simply because many human brains are not adapted to working with large populations. Once a person's limit for connection is reached, the human brain must resort to some combination of hierarchical schemes, stereotypes, and other simplified models in order to understand so many people.

Flappie2006 | 04-08-16 | 01:29

Separatie is het socialisatieproces van acculturatie waarbij leden van een niet-dominante groep zich vrijwillig nauwelijks mengen met de dominante groep, maar vooral contact onderhouden met de andere leden van de eigen groep. Er is dus een hoge graad van cultuurbehoud en participatie met de eigen groep (ingroup), terwijl er nauwelijks sprake is van participatie met en aanpassing aan de andere groep (outgroup). Als dit gedwongen gebeurt, wordt wel gesproken over segregatie.

Flappie2006 | 04-08-16 | 00:39

Laten we closed maar doen mafketel.

krijgdetiefusmaar | 04-08-16 | 00:33

Danku Spartacus om over alles een bericht te maken waar ik mij eerder al aan ergerde. The economist is totaal de weg kwijt als het gaat over massa-immigratie. Ze hebben zich ook bekeerd tot de linkse PC-god. Ik koop het blad daarom ook niet meer. Je had van economen toch gehoopt dat ze gewoon eens koud zouden berekenen wat verschillende groepen migranten een land effectief opbrengen? Niet dus. Vervang die regenboog maar door een moskee met daarnaast een gevangenis, een bomaanslag en een schuldenberg.

Het_Belgske | 03-08-16 | 23:32

Dat konijn moet eigenlijk veel noten op de zang hebben. Sinds hij premier af is en de naam van de partij veranderd is, heeft OpenVLD ongeveer elke kiezer in Belgie en Vlaanderen verloren. Maar zo kennen we onze Europese vrienden uiteraard: Roepen in de woestijn. Iedereen heeft ongelijk en zij zijn juist. De bevolking snapt het gewoon niet zo goed.

pandalicious | 03-08-16 | 22:32

Euhh. Redactie, ik zie helemaal geen bovenstaand bericht.

Pot Vol Koffie | 03-08-16 | 22:27

Bovendien: we hebben hier overbevolking. Er moeten mensen uit, in plaats van in. UIt: om te beginnen iedereen met een dubbel paspoort die zich misdraagt.
En: zoals elk onderzoek hieromtrent weer aantoont: mensen willen niet samenleven met anderen die niet op hun lijken. Waarom zouden we blijven ontkennen dat mensen zijn zoals ze zijn, zo inproductief.

Poes Fiep | 03-08-16 | 21:38

Kijk, Newt Gingrich zegt de juiste woorden en legt de vinger op de zere plek bij de politieke heersende elite: We're like sheep wondering why the wolves keep killing ushttps://www.youtube.com/watch?v=XZQpNZy8D5s

Road to serfdom | 03-08-16 | 21:34

Adversary 15.48
De reden van het omkatten van het Europese volk is inderdaad de homogeniteit dermate laten versplinteren dat niemand zich nog cultureel geworteld voelt omdat de macht van het getal van vreemde import dat bijna laat verdampen. De drogreden van Brussel en Europese politici dat ze gaan bijdragen aan de economie is als je naar de arbeidsparticipatie in totaal kijkt een grote leugen. Erdogan stuurt alleen laagopgeleide door. De enkelingen die een klasje hoger gezeten hebben houdt die zelf.
.
Waarom juist voornamelijk moslims? De reden is simpel. Het ligt niet in de aard van de muzelman en Fatima om zich aan het Westen aan te passen. Dat verbiedt hun ideologie ook. Kortom - de Islam is een splijtzwam en dat is juist het doel van Brussel. Ze willen doelbewust chaos veroorzaken. Wat gaat het volk doen als ze zich onveilig voelen? Ze smeken aan de boven hen gestelden om oplossingen. Veiligheid - wat natuurlijk een schijnveiligheid is. Brussel tovert wat panacee's tevoorschijn. Lees - het implementeren van ongekende veiligheidsmaatregelen die diep ingrijpen op ieder individu. Een vrije meningsuiting wordt nagenoeg aan banden gelegd. Kritiek op de overheid, Brussel of Islam en je wordt beschouwd als Staatsgevaarlijk. Zover is het nog niet, maar er worden steeds meer stappen in die richting gezet.
.
Kortom - import van veel moslims creëert veel onrust omdat ze zich in grote getale afzetten tegen het Westen. Weinig tot niet op de arbeidsmarkt zitten en criminaliseren. Hun geloof steeds meer opdringen en ga zo maar door. Chaos is de uitkomst en dan kan Brussel verregaande veiligheidsmaatregelen invoeren en als Superpolitiestaat helemaal los gaan. Totale controle. Deze modellen werken altijd, tenzij het volk zelf ingrijpt. Juncker gaf vorige week aan dat de import van migranten in een stroomversnelling moet. Ook Brussel ziet dat ze haast moeten maken met hun doortrapte agenda want het verzet groeit. U zit daar toch ook bij?

Nehemia | 03-08-16 | 21:25

Op zich kan ik dat stuk van Gietje nog wel billijken, vooral dat je nieuwelingen voor al moet beoordelen op "willingness to partake in our society (on where they want to go)". Alleen zo jammer dat wanneer na binnenkomst blijkt dat de willingness 180 graden anders is dan vooraf aangegeven er geen maatregelen worden genomen.

Cynevisie | 03-08-16 | 21:04

In de middeleeuwen stond deze clown op het kerkplein in het schandblok en mocht je er rotten tomaten op gooien.

vinzDH | 03-08-16 | 19:51

En om het nog eens over Guy Verafstoot te hebben: check hier zijn eerste 'burgermanifesten'. Wilders had er nog wat van kunnen leren.

lvb.net/item/4054

fins_boeddhist | 03-08-16 | 19:49

Guy Verafstoot is intellectueel/politiek én fysiek een volslagen weerzinwekkend mens.

Other than that: er bestaat binnen de E.U. wel degelijk een paradijs dat door de 'islamigratie' is overgeslagen, mensen. Het heet Portugal. Check it out! (Not even kidding)

fins_boeddhist | 03-08-16 | 19:46

“Do we want to judge people on the basis of their ancestry (from where they come) or do we want to judge them on the content of their character.” ~ “we wanted to make clear that we will rebel against tribalism and other kinds of 'group thinking'. ” Dit is echt zoiets dat je als argument gebruik als je simpelweg ongelijk hebt. Net als het aankomen met specifieke gevallen om je punt te maken.

Je kunt namelijk geen beleid op een individu maken. Je maakt per definitie beleid op groepen. Waarschijnlijk is de enige wet die op het individu gericht is (In Nederland), een wet over 'de koning' maar zelfs dat is een feite een groep omdat het zowel voor de huidige als vorige als toekomstige koningen zal gelden.

Dus beoordelen we personen puur op gedrag of ook op afkomst? Het antwoord is beide. De groep die zich misdraag (groep.. niet persoon!) behandel je anders dan de groep die zich misdraagt. Ook kijk je wel degelijk naar afkomst.

Zo is iemand die niet uit de regio komt per definitie geen vluchteling en moeten we daarom mensen die daar afkomstig zijn anders behandelen (iets dat we al decennia niet (voldoende) doen!). Zeker in een land met een verzorgingsstaat kun je niet zomaar iedereen de zelfde rechten geven.

Als ik dat zeg komen de extreem niet nationalisten direct met opmerkingen als “dus je wilt er tweederangs burgers van maken.”. Ze zijn namelijk gewend dat bij zo'n opmerking iedereen terug deins. Maar inderdaad ik wil je een andere (noem het 2e of 3e rang) status geven. Iets dat we in deze maatschappij overigens volop doen. Alle groepen hebben bepaalde rechten of plichten gebaseerd op de groep waar ze bij horen. Een gehandicapte mag op een gehandicapte-plaats parkeren, een ander niet. Om eens een voorbeeld te noemen. Nooit is dat een probleem, totdat de gemene deler afkomst is en dan ontstaat er ineens kortsluiting bij heel wat mensen en is het het slechtste wat je kunt bedenken.

Het beleid dat we nu hebben... dat is het slechtste wat je kunt bedenken.

DerUnterMensch | 03-08-16 | 19:41

Zijn eigen land Belgie is met twee volkeren (Vlamingen en Walen) en twee talen als praktisch onbestuurbaar.

theo-is-dood | 03-08-16 | 19:37

Waarom zou je trouwens naast een kloof ook nog eens een muur neerzetten?

Nilfisk | 03-08-16 | 19:11

Het regenboogje staat aan de verkeerde zijde. Moet niet bij "welcome" maar bij "keep out" staan. Over een paar jaar kan je beter niet meer met een regenboogje rondlopen, ben je alleen maar welkom bij "keep out".

swapper | 03-08-16 | 19:06

Verhofstadt moet eens 3 maanden in Molenbeek of de Schilderswijk gaan wonen om tot besef te komen hoe de wereld daadwerkelijk in elkaar steekt. Inplaats onzin uit te kramen door z'n gespleten en walgelijke bovengebit.

Goedverdoemme | 03-08-16 | 19:03

lol d ... ach ja

LetTheSunshine | 03-08-16 | 18:43

Hij vertegenwoordigd mij niet. Nooit gedaan. Hij kan psychotisch beweren van wel, maar neen het is niet zo. Heel raar dat deze meneer zo kan praten, ze zijn echt totaal gestoord binnen dat familie/kennissen parasietenclubje van ze; miljarden stelen van hun arbeiders(slaven), daarbij eisen stellen, hoog van de toren blazen, mooie jongen spelen en dat alles zonder enige vorm van democratisch erkende autorisatie te hebben. Een grote referendale afkeur, dat heeft hij gekregen. Iedereen die bovenstaande niet gestoord vindt, heeft waarschijnlijk een EU uitkering (wat ze zelf salaris noemen).

LetTheSunshine | 03-08-16 | 18:43

Verhofstad heeft zijn eigen belangen en gebruikt politiek om die ten uitvoer te brengen.
wij, het gewone volk en de immigranten/vluchtelingen zijn slechts pionnen in zijn masterplan en wij betekenen helemaal niets in zijn wereld.
er zitten nog meer van dat soort lieden bij de EU en ook in de landelijke politiek, vergeet dat niet als je gaat stemmen.

NEXIT NU !!!!!!!!!!

isotope 465 | 03-08-16 | 17:58

Steeds staat hier in de comments : Verhofstad is gek, Rutte is gek, Merkel is gek. Nee die zijn niet gek. Ze zijn bezig met het uitvoeren van een masterplan. Zoek maar eens op de Illuminiti. En wij mogen hetzelf allemaal betalen ook. Volgende fase is dat je je huis uitgeschopt wordt.

Bertus Bolknak | 03-08-16 | 17:53

@A3an | 03-08-16 | 17:18 "Denk dat ze giga betaald worden door bepaalde landen om Europa te laten islamiseren..."
.
Dr. Paul Craig Roberts: www.paulcraigroberts.org/2016/07/27/is... "In the 1970s my Ph.D. dissertation chairman, then a very high-ranking official in Washington with control over international security affairs, asked me to undertake a sensitive mission abroad. I refused. Nevertheless, he answered my question: “How does Washington get foreign countries to do what Washington wants?”
“Money,” he said. “We give their leaders bagfuls of money. They belong to us.”

ben kokhals | 03-08-16 | 17:47

In landen, 'samen' levingen waar een grote etnische verscheidenheid is zie in de kern dan er een etnische lappendeken ontstaat waarbij de welvarendste groepen (blanken) zich gedwongen zien zich te beschermen tegen brutaal opdringende andere etniciteiten en in 'gated communities' (omheinde wijken met een wacht bij de slagboom) gaan leven. Waar zie je dit overal ontstaan? In de USA en Suid-Afrika en in landen met kleine blanke minderheden voornamelijk expats. Dit is zaak van leven en dood, beschermd de blanke mensen zich niet dan zijn roof overvallen met moord en doodslag schering en inslag. Zo moet je ook naar de bevolking samenstelling van de wereld kijken. Ommuren we het Westen niet tegen de binnen dringende primitieve horden uit het Midden Oosten en Afrika dan is de genocide van de witte mensen onafwendbaar.

Johan1737 | 03-08-16 | 17:35

We moesten toch aan het milieu denken? Wat is dit voor waanzin?

@Piet Karbiet | 03-08-16 | 16:59

Waanzin, inderdaad. En iedereen met een werkend stel hersens zou moeten kunnen inzien dat de 'oplossing' voor een niet-bestaand dan wel zichzelf oplossend 'probleem' dus NIET bestaat uit de exorbitante import van kansloze gelukszoekers.

Het zou zó mooi kunnen zijn in West/Noord Europa: een teruglopend inwonertal geeft de burgers weer ruimte, rust en natuur. Helaas: om het dolgedraaide piramidespel dat 'economie' heet (en dan met name in de knoflooklanden) draaiende te houden, wordt de hardwerkende dan wel de hard WILLENDE werkende West-Europese burger opgezadeld met nòg meer overbevolking, agressie, drukte en milieuvervuiling.

Volslagen KNETTER.

EefjeWentelteefje | 03-08-16 | 17:35

Oh.. gewone moslims..

gewoon doorlopen..

fukallahalhollandi | 03-08-16 | 17:30

@ProAsfalt | 03-08-16 | 15:53
Precies! Laten we ook Ruud Lubbers en de zijnen met terugwerkende kracht opdraaien voor de kosten van alle gastarbeiders.

Peter_K | 03-08-16 | 17:26

Ja ik spreek hier net een belg: Verdrinken in een frituurpan die lul.
Ik: Warm of koud die frituur?
Belg: Waar jij blij van wordt.
Kijk das nog s een goeie belg, laat nog een beetje een achterdeurtje open voor andere ideeën.

rattenvanger XL | 03-08-16 | 17:25

Die gasten weten heus wel dat ze ontzettend fout zitten.
Daarom zullen ze ook visumvrijheid verlenen aan de Turken.
Dan mogen de islamieten ons opruimen terwijl zij ondertussen naar de andere kant van de oceaan (Z.A.) zijn verhuisd.
Denk dat ze giga betaald worden door bepaalde landen om Europa te laten islamiseren, of bedreigd of gechanteerd.
That's it and nothing else.

A3an | 03-08-16 | 17:18

Ziet Guy zijn eigen fout niet in? Die mensen willen niet participeren in onze gemeenschap. Die mensen willen alleen profiteren van onze gemeenschap en voor de rest er helemaal buiten staan. Dus uitkeringen: ja, onze denkwijze: nee.
En dat geldt niet alleen voor islambommers, dat geldt voor vrijwel elke vluchteling. Zelfs Turken en Marokkanen die hier 30-40-50 jaar geleden kwamen willen (het grootste deel daarvan tenminste) niet participeren in de samenleving. En hun kinderen nog minder.

Barry Hay | 03-08-16 | 17:15

Verhofstadt is net zo'n enge man als die ene die in dit land voor premier moet door gaan. Dat zij iets niet snappen, snap ik dan weer wel. Wat ik dan niet snap is dat zij iets zeggen over niet snappen terwijl het eigenlijk negeren zou moeten zijn? Want negeren, onderdrukken en zelfverrijking is het enige wat ze, of hij want van de "premier" van Nederland is er NOG niet zoveel meer bekend dan dat hij nog bij/dichtbij zijn moedertje woont, hij erg goed in is. Ik vraag mij ook gelijk af waarom Verhofstadt en die dikke van Balen nog niet in Ankara op de barricades zijn geklommen om daar het volk op te stoken en zo de wettige president van zijn zetel proberen te beroven? Nee, verhofstadje, mislukte zak met genen, je dubbele agenda om als commissaris een afzet gebied veilig te stellen tegen de Russische concurrent heeft mij de ogen geopend. De regent wilde met Suez erg graag de brandstof leveren aan de kerncentrale's in de Oekraïne, terwijl Rusland van dag één af aan heeft gezegd: Doe wat je wil, een tweede Tsjernobyl is jullie verantwoording want jullie splijtstof is niet geschikt voor dit type reactor. En nu: De pro westerse niet gekozen president heeft contracten afgesloten om op kosten van de EU, de kerncentrale's om te bouwen en toch geschikt te maken voor Frans plutonium. Enge man, zou liever mijn eigen kinderen opeten dan ze bij hem in bewaring achter te laten.

PieterC | 03-08-16 | 17:09

marcoplarco | 03-08-16 | 16:44
Nee hoor.
Veel meer mensen hebben dat gevoel.
Maar dan bakken ze een tegeltje hier of daar, en dan zakt het weer.

Jackanders | 03-08-16 | 17:05

@notamused | 03-08-16 | 16:46
Correct. De EU is voor veel technocraten een nieuwe religie. Die staan niet open voor debat en kritiek met argumenten. Hun religie is de juiste. Point.

Piet Karbiet | 03-08-16 | 17:03

Guy Verhofstadt is toch de man die de Oekraïners ophitste op het Maidanplein? Die man heeft elke geloofwaardigheid al jaren geleden verloren.

i-Wonder | 03-08-16 | 17:00

lady blabla | 03-08-16 | 16:51
Veel meer dan verdeel en heers kan ik er niet van maken.

Heeft altijd gewerkt.

Ichneumonidae | 03-08-16 | 17:00

@lady blabla | 03-08-16 | 16:51
Ook opmerkelijk; geboortepolitiek was lange tijd een Taboe in dit land. De overheid mocht zich niet met gezinsplanning bemoeien en de kerk al helemaal niet. Een erfenis uit WOII. Maar nu besluit Brussel opeens dat miljoenen extra mensen welkom zijn, met een gemiddeld vruchtbaarheidscijfer van 4,8% in Afrika. Nederland groeit dit jaar via immigratie met een stad zo groot als Nijmegen. We moesten toch aan het milieu denken? Wat is dit voor waanzin?

Piet Karbiet | 03-08-16 | 16:59

@Glasgow Argus | 03-08-16 | 15:56
Ok, punt duidelijk. Al klonk het mij in eerste instantie of je een hoerenkast wilde importeren.

Panos88 | 03-08-16 | 16:56

als ik een moslim geweest zou zijn (gelukkig ben ik genderneutraal Atheist), zou ik een fathwa uitspreken over gay.

blanke pool | 03-08-16 | 16:56

Over 1 a 2 generaties is Europa onherkenbaar beschadigd door de islam.

Dat de EU dit niet ziet is onzin.

De agenda van de EU momenteel is planmatig Europa kapot maken.

Waarom? geen idee.

lady blabla | 03-08-16 | 16:51

Verhofstad begrijpt niet wat bedoeld wordt met ‘moderne open samenleving’. Karl Popper bedoelt daarmee dat een samenleving net als wetenschap open moet staan voor kritiek en verbetering. Het moet mogelijk zijn dat dingen beter begrepen worden, beter gezien en onderkend. Het moet mogelijk zijn te komen tot voortschrijdend inzicht. Op het moment evenwel dat je te maken hebt met een of andere Absolute en Onweerspreekbare Waarheid, dan is vooruitgang niet mogelijk en dan wordt iedereen die ook maar iets suggereert aan kritiek verbannen of afgemaakt. Popper doelde oorspronkelijk op o.a. nazisme en communisme als notoire afmakers van afwijkende denkers. Maar tegenwoordig zou je onmiddellijk denken aan de islam, als voorbeeld bij uitstek van intolerante en gewelddadige Waarheid. Zoals trouwens de tegenwoordig heersende politieke correctheid zeker ook kenmerken toont van een gesloten geest of van in ieder geval totale blindheid voor de informatie die zegt dat het niet zo’n slim idee is om een intolerant en gewelddadig idee als de islam massaal te importeren in je moderne open samenleving. Maar ja, Verhofstad & Co leven grotendeels in een paralleluniversum van het Eigen Gelijk, en weten Bij Voorbaat dat afwijkende geluiden alleen maar blijk geven van ‘tribaal groepsdenken’. De kritiek van velen betreft evenwel de massale en van bovenaf opgedrongen import van de intolerante en gewelddadige en voor kritiek gesloten islam. Zullen Verhofstad & Co dat ooit begrijpen? Het zal er waarschijnlijk op neer komen dat de islam nog veel meer mensen moet vermoorden en verminken voordat Verhofstad & Co een licht op gaat.

notamused | 03-08-16 | 16:46

I always judged people on the content of their character, but lately it does not suite me, more and more…

Claudia M. | 03-08-16 | 16:46

Ben ik de enige die agressieve neigingen krijgt bij die gore samenlevingverkrachtende hufter?

marcoplarco | 03-08-16 | 16:44

@Oktoberfest | 03-08-16 | 16:28
Meer een uit de kluiten gewassen variant van Joegoslavië. Er zit (nog) geen Erdogan in het EU-parlement en ik denk ook niet dat, als hij erin zit, hij 14 andere presidenten van de lidstaten achter zich kan krijgen in de Raad van Europa.

Jostifiel | 03-08-16 | 16:39

Wat die beschuitlul van een Verfopstad allemaal zevert is niet boeiend.
Besluiten, zoals het importeren van bijvoorbeeld achterlijke, religieus gestoorde,moordlustige zandbakpedofielen, zullen allereerst door de onderbuik moeten worden verteerd.
En dat gebeurt niet.
Dit volk is hier -inmiddels- verregaand onwelkom. Tóch wegkijken door de policorruptici zal zich wreken.
Fysiek keihard verzet ligt nadrukkelijk op de loer.
Wanneer daar echt sprake van zal zijn, zijn de zittende politieke flapdrollen daar als enige verantwoordelijk voor.
En zullen tzt dat mogen komen verantwoorden voor een of ander tribunaal.
De slachtoffers zijn dan de échte getraumatiseerde asylzoekers, die niets minder verdienen dan een veilige plek, waar ze zich verder kunnen ontwikkelen.
Mits ze meedoen, that is!

pennestront | 03-08-16 | 16:37

Verder kan ik alleen maar Karl Popper z'n voortreffelijkheid aanhalen: een tolerante maatschappij die intolerantie toestaat, is niet langer tolerant.
Willianus Wortelus | 03-08-16 | 16:21

Dat ging allemaal mis in de laatste decennia vorige eeuw. Je telde niet mee als je geen cultuurrelativist was. Aldus werd in feite het 'Weg-met-ons' concept geïntroduceerd.

De ironie is natuurlijk dat ook het hele idee van cultuurrelativisme zichzelf per definitie in de staart bijt, achterlijk Westers idee als het was. Zoals de oude krullenbol Albert al zei: De notie dat alles relatief is, is onzinnig omdat je dan niet weet ten opzichte waarvan het relatief is. Je kiest dan dus het meest voor de hand liggende (absolute) referentielichaam en aan de hand daarvan bepaal je je berekeningen, opvattingen e.d.

Allemaal in vrij eenvoudige bewoordingen na te lezen in de speciale relativiteitstheorie, ook voor de jongens en meisjes alhiero (ik bedoel jou niet) die de middelbare school niet hebben af gemaakt;).

Ichneumonidae | 03-08-16 | 16:34

@spanarchist | 03-08-16 | 16:17
Nou is Peggie een l*l met vingers maar om zo iemand die er een andere mening/wereldbeeld op na houdt nu te gaan vergelijken met een crimineel als Dutroux, is natuurlijk gel*l van een dronken aardbei.

Berbaar | 03-08-16 | 16:29

De EU: De Weimarrepubliek van de 21ste eeuw.

Oktoberfest | 03-08-16 | 16:28

Laatste Europese verkiezingen stemde iedereen d66 en CDA, schiet niet op.

compitaal | 03-08-16 | 16:26

@Ing. eslapen | 03-08-16 | 16:10
Pleurt eensch lekker op met Uw staken!
Staken doet men (soms terecht) voor betere arbeidsvoorwaarden of iets wat direkt met branche of firma te maken heeft, niet om iemands (verwrongen) wereldbeeld door te drammen.
Waarom zouden daar de ondernemers voor op moeten draaien.
De eerste die bij mij om een dergelijke reden staakt kan direkt door naar het UWV en komt linea recta op de (natuurlijk niet bestaande ;) ) zwarte lijst van de branche-vereniging terecht.

Berbaar | 03-08-16 | 16:26

Verhofnar is een enge nare man. Zat tot zijn 30e met zijn voorhoofd vergroeid aan dat van zijn tweelingzus Angela Merkel-Verhofnar. Is tegenwoordig capo van de grootgrutters partij ALDI waarvan zijn billenmaat Hans van Baalen via een doorgestoken stemming tot president verheven is. Het ALDI clubje loert met een oog naar de immense schaliegasvoorraad van Oekraïne en met het andere lodderoog schuins naar de goedkope hoeren en het nog goedkopere onroerend goed dat ALDE momenteel per strekkende kilometer aan het opkopen is. Alles onder het mom van EU politiek maar in feite gewoon op zijn kolonialistisch lekker alles leegroven of voor een appel en een ei opkopen van hebberige maar dommige ex-apparatsjiks en dorpsbobo's. Ondertussen verloopt het omkatten van West-Europa, van een moderne maatschappij naar een islamitische woestenij volgens plan. Verhofnar en van Baalen's kostjes zijn al gekocht, ten koste van onze kostjes.

Conan de Rabarber | 03-08-16 | 16:26

Waarom moeten we er dan ook nog eens voor betalen? Men bouwt een land op en dan om 'open' te zijn moeten we mensen faciliteren die niet aan het werk kunnen maar ons geld kosten?
.
En waarom judgen jullie dan niet op content of character? Mensen die haaks staan op onze Westerse samenleving vind ik qua content of character nou niet bepaald wenselijk.
.
Waarom wordt er een experiment uitgevoerd terwijl zeker de helft van de bevolking er niet achter staat? Waarom bepaald een Belg over wat wij moeten / mogen doen met ONS land?
.
Waar is de multiculti in Afrika, in het Midden Oosten, in Azie? Heeft u enig idee wat er gebeurt als er een babyboom elders is en hier de bevolking afneemt en je dan de deuren opent? Hoe eerlijk is dat?!?

Lyin Ted | 03-08-16 | 16:24

Wutbürger_ | 03-08-16 | 16:11
Frankrijk voelde zich altijd omsingeld door de Habsburgers, in Spanje, 'Duitsland' , 'Belgie"/De Nederlanden. Frankrijk is eeuwenlang de grote agressor geweest. Pas na wat Pruisische invasies in Denemarken en Oostenrijk en de daarop volgende zg. Duitse eenheid, begon Duitsland het thans al bijna 150 jarige expansionisme: met achtereenvolgens de zg. Frans - Duitse Oorlog, WO , WO II, de EU bezetting en -naar te vrezen valt - in de nabije toekomst de invasie in Rusland.

Ci Ty33 | 03-08-16 | 16:24

@El Rico Grande | 03-08-16 | 16:05
De lager geschoolden, de middenklasse en de ouderen betalen allang de prijs voor het 'succes' van de mondialisering en de bankencrisis. Massa-ontslagen, lagere en kortere uitkeringen, verplaatsing van industrie naar Azie, overlast, dalende lonen, mega werkloosheid, verloedering, gestegen criminaliteit, woningtekorten, gestegen huren, gestegen belastingen etc. De kosmopolitische bovenlaag wereldwijd geniet met volle teugen maar legt de rekening bij de burgers. Zie de EU. De Spaanse jeugdwerkloosheid is 50% maar Brussel importeert analfabete Oeigoeren, Somaliers en Tsjetsjenen als oplossing. Dat hadden de Britten goed door.

Piet Karbiet | 03-08-16 | 16:23

Verder kan ik alleen maar Karl Popper z'n voortreffelijkheid aanhalen: een tolerante maatschappij die intolerantie toestaat, is niet langer tolerant.
mrXL | 03-08-16 | 15:37

en.wikipedia.org/wiki/Paradox_of_tole...

Willianus Wortelus | 03-08-16 | 16:21

Wutbürger_ | 03-08-16 | 16:11
Nederlanders en Fransen *altijd* in oorlog? 1672-1679 (hoewel het eerder lotharingen was dan wat wen frankrijk noemen) en 1800-1815.
Het was meer de behoefte van de Engelsen om een buffer te hebben tussen Pruisen en Frankrijk die in 1813 tot de vorming van het Koninkrijk der Nederlanden heeft geleid.

Glasgow Argus | 03-08-16 | 16:17

El Rico Grande | 03-08-16 | 16:05
Het FD heeft het ook over vluchtelingen. Jawel. In de regio is er natuurlijk niks.
Half Afrika staat zo onderhand aan de voordeur (niet bij Guy) en de rest komt uit achterlijke moslimcontreien.

Gelukszoekers, meer niet. Zelfs dat niet eens. Graaiers uit andermans pot. Verstandige mensen, die Zwitsers. Kun je niks of heb je geen vermogen, blijf dan lekker thuis.

Ichneumonidae | 03-08-16 | 16:17

Uw Psychiater | 03-08-16 | 16:14
Ijdele hoop. Pechtold past prima in dit rijtje en volgens de peilingen wil 10% van de Nederlandsers op hem stemmen.
Alsof 10% van de ouders graag Dutroux als oppasser van hun kinderen wil hebben.

spanarchist | 03-08-16 | 16:17

@Ing. eslapen | 03-08-16 | 16:10
Tenzij ik reaguur tegen een Belg weet ik dat staken niet werkt als je in Nederland woont. Er zijn altijd weer lui die dan dubbel zo hard gaan werken of die je een slecht gevoel aanpraten of je gaan NSB'en bij je volgende werkgever. Nee, wat beter helpt is Amsterdam onder water laten zetten. Dan zie je de originele Amsterdammers de stad weer watervrij maken, terwijl de nieuwe Amsterdammers zijn gevlogen of gewoon lachend staan toe te kijken. Misschien dat er dan een lichtje gaat branden bij links Nederland.

Jostifiel | 03-08-16 | 16:17

@Ing. eslapen | 03-08-16 | 16:10
Tenzij ik reaguur tegen een Belg weet ik dat staken niet werkt als je in Nederland woont. Er zijn altijd weer lui die dan dubbel zo hard gaan werken of die je een slecht gevoel aanpraten of je gaan NSB'en bij je volgende werkgever. Nee, wat beter helpt is Amsterdam onder water laten zetten. Dan zie je de originele Amsterdammers de stad weer watervrij maken, terwijl de nieuwe Amsterdammers zijn gevlogen of gewoon lachend staan toe te kijken. Misschien dat er dan een lichtje gaat branden bij links Nederland.

Jostifiel | 03-08-16 | 16:17

Hij zegt het toch goed? "Do we want to judge people on the basis of their ancestry (from where they come) or do we want to judge them on the content of their character, on their willingness to partake in our society (on where they want to go)."
Ik beoordeel ze inderdaad in hun bereidheid om mee te doen aan mijn samenleving. Wat bijzonder tegenvalt als ik de signalen die bij mij binnenkomen interpreteer.

Ignore | 03-08-16 | 16:16

Verhofstadt, Merkel, van Baalen, Junker, Timmermans, Hollande, van Rompuy... wanneer worden deze staatsgevaarlijke psychopaten eens berecht?

Uw Psychiater | 03-08-16 | 16:14

Het zou zeer fijn zijn als ik wakker werd, de krant open zou slaan, en zou lezen dat deze kwal aan een hartaanval is overleden. Of nog liever, door een truck is geplet.

Sovy | 03-08-16 | 16:13

Alle EU- en Europeese binnenlandse politici zouden onderstaande film voorgelegd moeten krijgen over de Jihad en stille Jihad zoals in deze Amerikaanse dokumentaire.
Alleen het zien al en het daarna eventueel willen ontkennen dat dit de waarheid is omtrent de Islamitische verovering van de wereld zou hen direkt schuldig maken voor de hoogste rechter inzake genocide, etnocide en landverraad.
www.youtube.com/watch?v=dytL0a5YePw
Bloed niet alleen aan hun handen, maar aan hun hele lijf en familie !
Zij zijn de allereersten die strafbaar zijn!

A3an | 03-08-16 | 16:12

Weet je wat mij het meest dwars zit?
.
Het feit dat wanneer de bom (die Verhofstadt et al hebben gecreerd) eindelijk barst, goede mensen zullen sterven in hun pogingen hun land te redden.
.
Maar gegarandeerd dat Verhofstadt ongedeerd blijft, en in de periode na de crisis weer een hoge positie zal bekleden om alles opnieuw te verkloten.

quantumcollider | 03-08-16 | 16:11

Die Verhofstadt is met stip de grootste gek die daar bij de EU rondloopt. Verkoopt een hoop onzin waar je niet goed van wordt. En dan hebben we nog natuurlijk die ouwe alcoholist Juncker, die allerlei kerels op hun kop staat te kussen als hij een liter op heeft en natuurlijk junckie Merkel, is het speed, lsd of cocaine wat ze gebruikt? Chef ijdeltuit Timmerfrans knakt bijna uit zijn pakken, vreet zich rond en staat 2 uur per dag voor de spiegel om zich te verbazen hoe geweldig hij is.Je bent er klaar mee met dat stel.

Ruud5 | 03-08-16 | 16:11

Glasgow Argus | 03-08-16 | 16:02
nee, Belgie juist gecreeerd omdat de Nederlanden en Fransen altijd in oorlog waren. Het is een buffer-land, waardoor de bestuurlijke crisis beperkt wordt tot een innerlijk conflict in een klein land.
Kun je van vinden wat je wil, maar sindsdien is er geen oorlog meer geweest tussen de Nederlanden en de Fransozen.
Een non-country by design.

Wutbürger_ | 03-08-16 | 16:11

We kunnen zoveel reaguren als we willen.
Dat gaat helemaal niets veranderen.
Wat wel werkt is nu de gehele economie stil te leggen.
Staken tot na de komende 2e kamer verkiezingen.

Ing. eslapen | 03-08-16 | 16:10

Waarom tolereren we dit soort ''leiders''?

prov1nciaal | 03-08-16 | 16:10

Hey Verhofstad: Als je zo open bent, doe dan ook de voordeur even open. Ik wil graag dat woninkje van u betreden!

Rest In Privacy | 03-08-16 | 16:06

@ ProAsfalt | 03-08-16 | 15:53
Het FD van vandaag heeft een artikel: Duitse arbeidsmarkt worstelt met vluchteling. Wat blijkt? Voor heel veel banen is enig opleidingsniveau en taalkennis nodig. De vluchteling heeft dat meestal niet. Het Bundesagentur für Arbeit gaat ervanuit (niet zeker dus) dat binnen een jaar een op de tien werk heeft. Na vijf jaar zou dat 1 op 2 moeten zijn, en na 10 jaar 2 op 3.

Tevens staat in de krant een artikel van Angus Deaton (Nobelprijswinnaar Economie 2015) met als ondertitel: "Lager geschoolden in rijke landen dreigen prijs te betalen voor succes van mondialisering". Bizar feit: in 2015 was het algehele sterftecijfer in de VS hoger dan in 2014 en was de levensverwachting gedaald.

El Rico Grande | 03-08-16 | 16:05

Fuck you Guy, de eisers en nemers zijn geestelijk van voor de oorsprong van de antieke filosofie. Met een iPhone.

RickTheDick | 03-08-16 | 16:05

Glasgow Argus | 03-08-16 | 16:02
+100

HotPotato | 03-08-16 | 16:04

spanarchist | 03-08-16 | 15:58
België is een failed state. al sinds 1830. Het land heeft geen eigen taal maar leent de talen van noorder-, zuider- en oosterburen. De voertaal in het grootste deel van de hoofdstad is Arabisch. Brussel is een bestuurlijke chaos en was dat ook dertig jaar geleden, voor de mosliminvasie al. De communistische bende CCC en de bende van Nijvel hebben dat toen al geïllustreerd. De belgische volksaard zit zo in elkaar dat niemand iets van een ander aantrekt. Daarom is het mogelijk dat perverselingen Dutroux kunnen inhuren om kinderen voor misbruik te ontvoeren.
Publieke ruimte is een grote ellende, uiteenlopend van de autowegen tot en met de kerncentrales.
Belgie is de blauwdruk voor de EU.

Glasgow Argus | 03-08-16 | 16:02

@ fleurtje | 03-08-16 | 15:47
Nee, geen Belg: een Vlaming. Hoho, niet iedereen op een hoop gooien, dat willen ze niet, vermengen, beh. Anders hadden ze zich the European party genoemd. "Nur fur Flemish" is het nu op zijn deur.

TheseDays00 | 03-08-16 | 16:02

ProAsfalt | 03-08-16 | 15:53
het zieke is dat die bedrijven subsidies krijgen op de loonkosten om hen aan te nemen. En het geld daarvoor wordt door de werkende allochtonen betaald. Dus je wordt met je eigen geld uit de markt gewerkt.
Gelukkig doen ze voornamelijk ongeschoold werk, dus ik zal er minder last van hebben, maar het is wel heel triest voor de ongeschoolde NL'er die echt geen enkele kans meer heeft op een baan.

Wutbürger_ | 03-08-16 | 16:02

Als je je eigen kind ook al Guy noemt, dan weet je ook echt niet meer wat je er mee aan moet.
Kan n Good guy, a bad guy, a miserable guy zijn. Kan eigenlijk van alles zijn. Maar nee hoor....... t is een
Rainbow guy geworden.
Wat n volslagen idioot

Alexander Pechkop | 03-08-16 | 16:01

Dus een grote muur èn een kloof om linksgekkies en illegalen op afstand te houden.
Ik zeg Doen!

Piet Karbiet | 03-08-16 | 16:00

@Adversary | 03-08-16 | 15:48
De linksmensen zweven nog steeds ergens in hun droomwereld rond. Zij kunnen nog wél dromen in hun zeer goed beveiligde en AZC-vrije wijken, terwijl de rest van Nederland iedere dag weer de realiteit in hun gezichten geslagen, geslist en gespuugd krijgt.

Jostifiel | 03-08-16 | 16:00

Adversary | 03-08-16 | 15:48
Lijken me allemaal terechte vragen. Huidig EU-beleid is niet meer dan 'Divide et impera'.

Zou een boel verklaren.

Ichneumonidae | 03-08-16 | 15:58

Gelukkig heeft hij in België wel het goede voorbeeld gegeven hoe het mogelijk is om van elkaar gescheiden groepen perfect te laten integreren.
Wat hem niet lukte als premier in België met 7 miljoen inwoners zal hem zeker wel lukken in Europa. Alsof je de manager van een totaal mislukte buurtwinkel opeens de baas van een multinationaal maakt. En denkt dat hij nu opeens wel begrijpt hoe het moet.

spanarchist | 03-08-16 | 15:58

Panos88 | 03-08-16 | 15:49
Nou, neukertjes hoef je voor mij niet te importeren. Ook dat soort van relatief laagwaardige vaardigheid (hoewel er inderdaad exemplaren zijn die meer dan bevredigend acteren) zal door toenemende robotisering worden vervangen.
Billen wassen en voeren, dat zijn vaardigheden die wat lastiger te automatiseren zijn - tenzij je het wilt ontmenselijken en verpleeghuizen in intensieve menshouderij met wasstraten wilt vervangen.
Maar terug naar het punt. Wat mij betreft hoeft er helemaal niemand te worden geïmporteerd. ' Het ' argument voor immigratie is altijd arbeidstekort. Maar wanneer dat zo zou zijn - eens met je impliciete punt dat we hier al veel te veel werklozen hebben - dan nog zou je alleen moeten importeren wat je *nodig hebt*. En dat gebeurt nu juist helemaal niet.

Glasgow Argus | 03-08-16 | 15:56

Guy V., iemand nog gekker dan Alexander P.

Thomas333 | 03-08-16 | 15:54

-weggejorist-

Piet van het Padje | 03-08-16 | 15:54

@Adversary | 03-08-16 | 15:48
Omdat Satan het beveelt, en mensen zoals Guy daar naar luisteren. Word je rijk van.

VerenigingVanDieven | 03-08-16 | 15:53

The Economist en Verhofstadt begrijpen het heel goed.

De EUSSR is er alleen voor de bazen, de banken, de multinationals en de groene khmer. Hoe kunnen zij zo veel mogelijk en zo snel mogelijk centjes verdienen? Dat is om de kosten zo laag mogelijk te houden. Nu leert bij een normaal bedrijf dat de arbeidskosten heel hoog zijn. Het ei van columbus? Deze kosten drukken. Dat doe je het makkelijkst door gratis arbeidskrachten. Maar ja, deze zijn intern kennelijk niet genoeg voorradig, dus wat doe je dan? Je gaat lobbyen om de grenzen wagenwijd open te zetten. En daarin zijn ze geslaagd. Vele harde werkers voor nop.

Zo was er gisteren ook een baas op de TeeVee. Een Duitse baas. Ik meen in nieuwsuur en die zei: ik neem zoveel mogelijk nieuwkomers in dienst want ik vind het belangrijk om hen een goede kans te bieden én het is belangrijk dat zij zo snel en goed mogelijk integreren.
Alleen jammer dat geen journalist van nieuwsuur aan die baas concreet heeft gevraagd wat de baas die nieuwkomers betaalt en wat hij de inheemse bevolking zou moeten betalen met gelijke werkervaring en kennis.

Dat de nieuwkomers, de vermeende gratis arbeidskrachten, soms dingen uitspoken die het daglicht niet kan verdragen en vooral hun nazaten zullen Verhofstadtjes, the economist, de bazen, de multinationals en de banken een rotzorg zijn. De top daarvan wonen wel in beveiligde villa's en gaan alleen met grote mannen, de beveiligers, de straat op.

En zoals in eerdere reaguursels gezegd: waarom moet het klootjesvolk opdraaien voor het genot van de Verhofstadtjes, the economist, de bazen, de multinationals en de banken?

Ik vind dat de gevolgen, alle gevolgen, dus de kosten ervan, bijvoorbeeld politie, justitie, rechtelijke macht, pro deo advocaten, een hele lading aan hulpverlening, huis van bewaringskosten, smartengeld, schadeloosstelling, et cetera, veroorzaakt door de gratis arbeiders volledig voor rekening moet komen van de Verhofstadtjes, the economist, de bazen, de multinationals en de banken.

Derhalve stel ik voor een nieuwe belasting te introduceren die aantoonbaar alleen voor rekening komt, zonder door te berekenen aan de consument, voor Verhofstadtjes, the economist, de bazen, de multinationals en de banken, namelijk de GratisArbeidersBelasting zoals politici graag in Engelse termen vatten: The FreeWorkersTax.

Wie is er voor de GratisArbeidersBelasting oftewel The FreeWorkersTax?

ProAsfalt | 03-08-16 | 15:53

@Glasgow Argus | 03-08-16 | 15:45
Voor Filipijnse neukertjes ga je maar op de Filipijnen wonen, er zijn hier al genoeg mensen die in de zorg zouden kunnen werken. Bovendien zal de toenemende automatisering er voor zorgen dat nog meer banen in de zorg in de toekomst overbodig worden.

Panos88 | 03-08-16 | 15:49

Is het een 'contest', open or closed?
Ga het de Europese burger maar vragen, kereltje Guy. Nee, die Brexit had je ook niet zien aankomen? Enige wat wij zien is dat jij met je papperige weekdierbuik aankomt en dat je, met je lullig geknoopte stropdas, maar wat onderuit hangt in de Europese bankjes.

Weet je Guy, schreeuwende gekken als jij (Oekraïne) hebben we niet nodig. Ga in godsnaam verhuizen naar Libië of zo, kun je daar het verkeer gaan regelen.

Ichneumonidae | 03-08-16 | 15:48

Ik begrijp het nog steeds niet. Als je Coudehoven-Kallergi zo graag wil doorvoeren en je wilt een soort van diversiteitsideaal creeeren door culturele hegemonie te doorbreken door middel van de import van 'nieuwe' mensen... waarom zou je dat dan juist doen met de meest afgesloten monocultuur die de wereld misschien ooit gekend heeft? De islam vermengt zich niet, het is alsof de EU denkt dat je water en limonadesiroop beter kunt Mengen als je er olie aan toevoegt, het maakt gewoon geen sense. Wie stuurt dit nou aan? Met welk bizar doel? Want als we een ding nu zeker weten, dan is het wel dat de vulchtelingencrisis geheel volgens plan verloopt. Miljoenen moslims moeten erbij. Geen Mexicanen, Chinezen, of Christenen uit Afrika of Indonesie, geen gevluchte Yezidi's, nee... alleen moslims. Waarom toch?

Adversary | 03-08-16 | 15:48

Een Belg, wat kan je anders verwachten, bestuurlijk komen ze er daar nooit uit ,en nu is er plots een kluns die wil het in de EU voor het zeggen hebben , Verhofstadt kan nog niet eens een frietkot runnen .

fleurtje | 03-08-16 | 15:47

Zou het nou niet enorm vermoeiend zijn om constant zo zelfvernietigend te zijn. Constant alleen bezig met jezelf zo politiek correct mogelijk uit te drukken en niemand tegen het hoofd te willen stoten.
Begrijpen zulke mensen nou niet dat niet iedereen op de wereld graag in "vrijheid" wil en kan leven. Dat er mensen zijn die vanuit o.a. geloofsovertuigingen andere mensen willen onderdrukken. Dat er mensen zijn die het helemaal niet eens zijn met onze grondwet of onze manier van leven.
.
En die mensen Guy willen we inderdaad buiten houden. Opdat we lekker gayprides kunnen houden, zodat vrouwen mogen werken en bikini's kunnen dragen. Zodat onze kinderen naar school kunnen. Eigenlijk elk stukje vrijheid waarvoor gevochten is willen we graag beschermen tegen mensen die die vrijheid van ons willen afpakken.
Mits niemand daarvoor wil vechten zijn we die vrijheid niet waard.
Wil niet zeggen dat we niet moeten delen in onze vrijheid natuurlijk maar dan wel volgens ons boekje.

Barkruk2 | 03-08-16 | 15:46

Is bovenstaande cartoon een macro-opname van de voortanden
van Verhofstadt? Zo ja, dan is de kloof onoverbrugbaar.

Ernst Oosters8389 | 03-08-16 | 15:46

"In the inaugural I said the fundamental choice for which we stand is the choice between an 'open' or a 'closed' society. Between tolerance and tribalism. Do we want to judge people on the basis of their ancestry (from where they come) or do we want to judge them on the content of their character, on their willingness to partake in our society (on where they want to go)".

Verhofstadt, ken je geschiedenis. De Amerikaanse Indianen hadden een keuze tussen een open of een gesloten maatschappij. Tussen tolerantie en tribalisme (of wat de vertaling ook is). Het is een denderend succes.

Je open grenzen heeft al geweldige resultaten gehad in Keulen. Oh, trouwens, het kan de meeste mensen weinig schelen waar iemand vandaan komt. Zie bijvoorbeeld de vluchtelingen na de Hongaarse Opstand. Wat wel van belang is dat er nu mensen naar Europa komen die een cultuur bij zich hebben waar de meeste mensen in Europa niet van houden. Uw vrouw wellicht wel. Maar dat zult u het beste weten.

El Rico Grande | 03-08-16 | 15:46

Grenzen zijn er niet om burgers buiten te houden (vreemde soldaten niet meegerekend).
Dat is nooit zo geweest (behalve als je stadsmuren in de middeleeuwen rekent als grenzen). De berlijnse muur was er om mensen *binnen* te houden.
Landsgrenzen zijn er om wetgeving te kunnen hanteren: een wet is alleen geldig in een gebied/land, en daarbuiten gelden andere wetten. Juist door deze grenzen respecteren buurlanden hun verschillen in wetgeving, zonder er constant oorlog over te hoeven voeren.
Het is diep diep triest (en gevaarlijk) dat juist de wetgevers dit principe niet begrijpen.
Politici die het liefst buiten hun grenzen regeren (Ploumen, Koenders, etc) respecteren hun eigen grenzen en dus hun eigen wetten niet, en zetten dus de deur open voor oorlog.

Wutbürger_ | 03-08-16 | 15:46

Die mensen op de rechterhelft maken op mij geen ongelukkige indruk. Ze laten hun handjes wapperen en hebben zelfs al samen een mooie muur gemaakt.
Op de linkerhelft zijn ze nog aan het kletsen hoe een ander het werk moet gaan doen.
Links en rechts is weer karakteristiek gekozen op de pica.

Pedronegro | 03-08-16 | 15:46

Het asielrecht is een verkapt instrument voor massa-immigratie, daar moet iets aan worden gedaan. Wat mij betreft zoveel mogelijk opvang in de regio, ruimhartig gefaciliteerd door de EU en VS. Opvang binnen de EU alleen voor kwetsbare groepen als vrouwen en kinderen, gebonden aan een harde tijdslimiet van een aantal jaar.
Normale migratie van buiten de EU heb ik principe geen problemen mee, zolang de migrant een baan is aangeboden in de hogere sectoren van de arbeidsmarkt.

Panos88 | 03-08-16 | 15:45

Het gras is, volgens mij, aan de rechterkant toch iets groener

Barbarous_Relic | 03-08-16 | 15:45

Wanneer de demografie en vooral de behoefte aan specifieke arbeidskracht een motief zou zijn, dan zou je toch mogen verwachten dat juist op die specifieke kracht geselecteerd zou worden? Tekorten aan werkkrachten in de zorg worden makkelijker opgevangen door jonge vrouwen uit de filippijnen te halen dan mannen uit het midden-oosten? Zoeken we mensen met meer analytisch aangelegde kwaliteiten, raketgeleerden en wiskundici, dan zouden russen en aziaten met aantoonbaar behaalde diploma' s van aantoonbaar goede universiteiten een aanbeveling zijn. een aanpak, zeg maar, zoals de VS die ook al jaren voert.
maar om de een of andere reden vist de eu steeds weer de minder aantrekkelijke krachten uit de genenpoel. gemiddeld zwakbegaafden uit noord-afrika, turkije en het midden-oosten.
En dan hebben we het nog niet eens over de onverenigbaarheid van de culturele bagage met de zelf uitgedragen normen en waarden die de eu zalig acht ten opzichte van de voorhistorische woestijnideologie, die de nieuwkomers met zich brengen.
hoe idioot moeten de nep-liberalen van "open" VLD zijn om in een quatsch-verhaal te geloven, over het uitstralen van inclusiviteit, terwijl er parallele samenlevingen worden geïmporteerd. Paralelle samenlevingen die best bereid zijn om uit de ruif te vreten en als het puntje bij het paaltje komt hun voorhistorisch sektarisch geweld hier op de deurmat te gooien.
De EU is niet onhebbelijk kudt. Volslagen krankzinnig is een betere kwalificatie. en laten we bidden dat het alleen maar krankzinnigheid is. Het alternatief, dat er een echt plan achter zit dat wil laten gebeuren, wat er nu gebeurt, is te misdadig om zelfs maar te willen overwegen.

Glasgow Argus | 03-08-16 | 15:45

@Verhofstadt: "Do we want to judge people on the basis of their ancestry (from where they come) or do we want to judge them on the content of their character, on their willingness to partake in our society".

Ongelofelijke stoethaspel. De reden dat guurrechts Europa het inmiddels helemaal gehad heeft met vreemdelingen, is dat jullie die vreemdelingen alleen maar op hun afkomst hebben beoordeeld, en bang of onwillig waren om nieuwkomers te selecteren of zelfs maar fucking te beoordelen op hun karakter of inzet. Het resultaat is dat Europa het afvalputje is geworden voor het allerslechtste dat Turkije, Marokko, Somalië en andere landen te bieden hebben. De boodschap is: in Europa hoef je niets te kunnen en niets te doen. Je kan je gang gaan, en je krijgt bij binnenkomst een setje rassenkaarten waarmee je je vrij kan kopen als je in de problemen komt. Een plek op de top-600 overlastgevers is goed voor een baan, schuldsanering, hulp aan je familie en verder wein, weib und gesäng op kosten van de gemeente.

Rechts is niet "tegen vreemdelingen" of tegen vluchtelingen. We willen "minder, minder" maar niet "nul", en vooral dat er aan de nieuwkomers wat eisen gesteld gaan worden. Laten we om te beginnen de nieuwkomers eens echt als gewone Nederlanders behandelen. Gelijke kansen op die stageplek, maar ook gewoon een knuppel in de nek als je je misdraagt, en geen kickboxcursus om "te leren met agressie om te gaan". Oftewel: beoordeel de vreemdelingen op hun karakter en inzet zoals je zelf propageert, dan zal je zien dat rechts gelijk heeft en er een héél andere aanpak van immigratie en integratie nodig is.

Muxje | 03-08-16 | 15:45

Wat een faalhaas. De binnengekomen Albanese, Afghaanse, Turkse, Iraakse en Somalische clans zijn hier in Europa al jaren vooral bezig elkaar de tent uit te vechten voor een dominante positie in de vrouwenhandel, drugshandel, protectie en prostitutie. Vraag maar aan de Yoego's uit de jaren '90. Dat had Karl Popper niet voor ogen met zijn Open Society.

Piet Karbiet | 03-08-16 | 15:44

Hoe meer de EU elite in de problemen gaan komen hoe vreemder hun uitspraken gaan worden maar ik vrees alleen hoe vreemder hun daden ook gaan worden.

HotPotato | 03-08-16 | 15:44

Treffend beeld, de afgrond tussen de politieke uitersten.

hovawart | 03-08-16 | 15:42

En gesloten zijn we zeker niet. We handelen met iedereen en geven steun waar dan ook ter wereld.

mrXL | 03-08-16 | 15:42

EU memberstates have to act as one group !
O wait shit, that's group thinking.

HotPotato | 03-08-16 | 15:42

Figuren als Verhofstadt werden in mei 1945 op de platte kar gezet en afgevoerd.

Pemberton | 03-08-16 | 15:42

... judge them on the content of their character, on their willingness to partake in our society.

Zouden ze dat doen dan was het probleem ook opgelost. Want die welwillendheid om mee te doen stopt toch echt bij het vangen van gratis geld...

Lood om oud ijzer | 03-08-16 | 15:41

Ik roep het al een tijdje, Nederland gewoon opdelen in 2 delen. Deel 1 kunnen de gutmenschen en hun kansenarabieren gaan wonen. Deel 2 gezond verstand Nederland.
Drie keer raden waar de economie zal floreren, waar mensen vrij over straat kunnen lopen zonder geconfronteerd te worden met anti terreurmaatregelen.

General McAuliffe | 03-08-16 | 15:40

"Do we want to judge people on the basis of their ancestry (from where they come) or do we want to judge them on the content of their character, on their willingness to partake in our society (on where they want to go)."
.
Meneer Verhofstadt, ik wil niet op basis van tribale voordoordelen iemand uitsluiten, ik wil graag dat de mensen deelnemen aan een samenleving zoals die in de laatste 300+ jaar gedefienieerd is in west-europa. Dat doen ze niet. Ze nemen niet deel, en daarmee bevestigen ze de tribale vooroordelen. Iedere Islamiet, Jood, Christen, Boeddhist, Hindu, Eskimo en Aboriginal is meer dan welkom. Maar onder de voorwaarde dat ze deelnemen aan de maatschappij die ze verkozen hebben als beter dan degene waar ze vandaan komen. Niet met de wens om er misbruik van te maken, hem te willen veranderen, hem te onderwerpen. Het gaat niet om een hek. Het gaat niet om discriminatie. Het gaat om deelnemen. En als je dat wilt, dan zorg je dat je kan deelnemen. Niet zeggen dat je geen werk kan vinden als je de taal niet spreekt of vastgeroest zit in gebruiken van je herkomstland, niet nemen wat je niet toebehoort, en al zeker niet mij vertellen wat ik moet denken van een religie. Daarbij komt meneer Verhofstad dat uw politieke agenda u geen recht geeft mij smadelijk neer te zetten als fascist, dom mens, of xenofoob. Want dan meneer Verhofstad maakt u het zelf tot een clash of civilisation.

Alexis de T. | 03-08-16 | 15:40

Anti tribalisme maar het letterlijk massaal importeren.

baronbreekijzer | 03-08-16 | 15:40

Nou Guy, ik zal het eens uitleggen. Je hebt net voor 4 personen gekookt en je krijgt ineens 4 onverwachte gasten die ook moeten mee-eten dus krijg je nog maar een half portie. En omdat ze ook ergens moeten slapen, slaap jij voortaan op de bank tot ze zijn vertrokken.

Osdorpertje | 03-08-16 | 15:39

De tijd van dit soort ideologisch doorgeslagen psychiatrische patiënten is bijna voorbij. Steeds minder mensen trappen in dogma's als 'groepsdenken is slecht'. Westerlingen moeten en gaan hun eigen identiteit herontdekken, verstevigen en de-individualiseren waardoor we weer weerbaar worden tegen excessieve ideologiën als de islam, die vooralsnog mede door de wereldvreemdheid van de Verhofstadts van deze wereld zo makkelijk over ons heen loopt.

De maatschappij van de gutmensch is volledig mislukt, we moeten stoppen met trekken aan een dood paard, we moeten nu de andere kant op.

pluk-87 | 03-08-16 | 15:39

@Foolonthehill | 03-08-16 | 15:36
Moest er een beetje om grinniken. Guyguyguyguyguyguy

Jostifiel | 03-08-16 | 15:39

Op zich klopt zijn verhaal wel. Je beoordeelt mensen niet op hun afkomst, maar op hun bereidheid bij te dragen. Maar dat laatste is niet te doen, en daarom is zijn statement volledig hol, en mondt het uit in een open-door policy.

Koning Willy | 03-08-16 | 15:38

Mooi he, geregeerd worden door onverkozen leiders.

Anoguurder | 03-08-16 | 15:38

'Open Flemish Liberals and Democrats' - we wanted to make clear that we will rebel against tribalism and other kinds of 'group thinking'.

Zo, dat "als groep denken" wat de EU nu probeert door te voeren als zijnde "Wij zijn één" is toch niet zo een goed idee ?

HotPotato | 03-08-16 | 15:38

Je moet echt compleet blind zijn voor de realiteit om figuren zoals Guy Verhofstadt nog serieus te nemen.

First Contact | 03-08-16 | 15:38

LOL @ tribalisme. Als er iets is wat de islam kenmerkt is het nu juist wel dat.

Al het gelul van die malle Belg zou bij een normaal immigratiebeleid totaal maar dan ook totaal irrelevant zijn. Ws zijn in zijn opinie de autochtonen de tribalisten. Als het niet zo zwakzinnig zou zijn, zou je het nog sneu kunnen noemen.

Ichneumonidae | 03-08-16 | 15:38

Tjsa, die open insteek heeft ook zo lekker gewerkt de afgelopen duizenden jaren.... Het concept van grens en grenscontrole heeft altijd z'n nut bewezen, en nu denkt die debiel dat dit altijd fout was?

Er heeft zich altijd migratie voorgedaan. Alleen de uitkomst was niet altijd voordelig voor de oorspronkelijke bewoners. Vraag maar aan de Indianen of Aboriginals.

Verder kan ik alleen maar Karl Popper z'n voortreffelijkheid aanhalen: een tolerante maatschappij die intolerantie toestaat, is niet langer tolerant.

Daarom werkt migratie wel tussen Westerse landen onderling (alhans: die met dezelfde omgangsnormen t.a.v. vrouwen/homo's, dezelfde werkcultuur) en niet met willekeurige mensen.

mrXL | 03-08-16 | 15:37

Geen zorgen Guy, je bent noch wit, noch man, dus maak je niet druk.

Foolonthehill | 03-08-16 | 15:36

Europa MOET kapot, dank je wel, Belgische clown!

eerstneukendanpraten | 03-08-16 | 15:34

Hahahahaha.... de SUKKEL.
Want Flemish is zeker geen verschil/scheiding maken tussen BELGEN.

Verhofstad, het land waar je vandaan komt is tot op het bot verdeeld.

Onkel Bratwurstbude | 03-08-16 | 15:34

Werden de binnenkomers maar eens beoordeeld. Maar dat gebeurt dus niet. Walgelijk down-syndroom figuur van Verhofstad. Op de loonlijst van vele foute multinationals en Soros.

Baby Fark McGee-Zax | 03-08-16 | 15:34

Wij van de open vlaams liberale partij ontkennen de aard van mensen, groepen, godsdiensten en culturen. We doen gewoon alsof alles kan, en als de werkelijkheid niet meewerkt, sluiten we onze ogen en geven andersdenkenden de schuld.

zeeman73 | 03-08-16 | 15:33

-weggejorist-

Malleus_Maleficarum | 03-08-16 | 15:33

met 'open samenleving' wordt meestal een samenleving bedoeld met individuele politieke vrijheden en rechten, dat kan dan in de vorm van een democratie zijn of in de vorm van bijv. hong kong onder brits bestuur (geen echte democratie, wel een stuk 'opener' dan andere aziatische landen). ik zie niet wat dat in principe te maken heeft met open of gesloten grenzen.

aight.. | 03-08-16 | 15:33

Lekker suggestief ook, dat regenboogje aan de linkerzijde.

Muxje | 03-08-16 | 15:32

Hunnies maken een tweedeling in de maatschappij, wij zijn beterst! Wij alleen hebben gelijk, hunnies zijn Nazi's. Hmm, hem wil ik niet als buurman. Lijkt mij een narcistische ruziezoeker met een grote verheven bek. Ben ik nu xenofoob?

TheseDays00 | 03-08-16 | 15:32

Laat je je voordeur ook openstaan, hypoguy?

VerenigingVanDieven | 03-08-16 | 15:30

Bovenaan mijn lijst van meest walgelijke mensen
vlak voor timmermans

gestopt | 03-08-16 | 15:26

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland