Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Turkije dreigt - alweer - met vluchtelingentsunami

Ruttodan.jpgEigenlijk is het voor westerlingen gewoon enorm moeilijk te begrijpen wat die Turken drijft. De hand-overspelende brutaliteit waarmee die lui zich keer op keer in het geopolitieke debat begeven, is voor 'onze' poldergeestjes gewoonweg te uitzinnig. En we bewonderen het ook niet, want zélfs bij de EU trapt eigenlijk niemand in hun straatvechters / bazar-achtige onderhandelingskapriolen, en dat zegt een hele hoop, zo niet alles. Het is gewoon een ongekend primitieve en doorzichtige manier van diplomatie, en dat verdient niets dan hoon. Eind vorig jaar lijfde Erdo Europa al in z'n vluchtelingen-protection racket en stond hij te schreeuwen om een visumvrije regeling voor 75 miljoen Turken. Op 27 mei sprak Timmerfrans nog enthousiast over de 'joint determination' en het wegwerken van de laatste 'technicalities' voor het realiseren van de regeling. En toen kwam de coup, die in de Turkse psyche het land nog meer recht geeft op een wandelpas van Ankara tot Scheveningen. Waarom? Dat snappen alleen Turken, maar Erdogan dreigt nu wederom om de vluchtelingendeal (die er eigenlijk nooit echt was) van tafel te vegen, en wederom trapt niemand erin. "De Europese Commissie herhaalde dat niet aan de voorwaarden zal worden getornd. 'Afspraak is afspraak', liet ook minister Koenders (Buitenlandse Zaken) weten. 'Van eenzijdige deadlines kan geen sprake zijn.' De Duitse vicekanselier Sigmar Gabriel zei dat de EU zich 'onder geen beding moet laten chanteren' door Turkije." Enfin, het is wachten op de volgende Turkse gotspe, en die zullen we dan weer allemaal heel hard proberen te begrijpen. Dat zal natuurlijk niemand lukken, maar in de woorden van Sunny: "Ze zijn nog zo authentiek, nog zo dicht bij de natuur."

Reaguursels

Inloggen

@Banana008 | 02-08-16 | 21:54
Klopt. Er zijn ook al stelende Oekraïners gesignaleerd hierzo. De overheid doet niks.

Maria.1 | 03-08-16 | 09:01

-u

ThereseBeez | 02-08-16 | 22:49

www.standaard.be/cnt/dmf20160703_02368...
Straks valt geen "vluchteling" meer tegen te houden, noch door hekken, Orban, legers. Wegens allemaal visuumvrij reizende Turkse staatsburgers. De revolte is onvermijdbaar.

ThereseBeez | 02-08-16 | 22:39

Volgens CDA kamerlid P. Omtzicht krijgt Turkije - als kandidaat EU lid- per jaar 600 miljoen euro EU geld om de rechtsstaat te bevorderen.
Vraag: is dit echt waar En zo ja, hoe lang krijgen de Turken dit geld al?

stutz | 02-08-16 | 21:57

Op een dag besef je als werkende Nederlander dat iedereen tegen je is; de overheid, de EU, de islam, de zogenaamde 'vluchtelingen', handophouders uit andere Schengen sloeberstaten en corrupte schurkenstaten uit Oekraiene en Turkije die ook graag gratis miljarden en visumverkeer reizen willen naar ons mooie land. We worden niet meer vertegenwoordigd, alleen nog maar keihard gebruikt door alles en iedereen. De overheid kan maar beter de regie terug in handen nemen, voordat burgers het zelf gaan doen.

Banana008 | 02-08-16 | 21:54

@JackRyan | 02-08-16 | 19:35
Je begrijpt de bedoeling niet; we zijn te mondig en te lastig. Er moeten meer religieuzen geïmporteerd worden die weer onder de knoet gehouden kunnen worden. Iets anders kan ik er niet van maken.

Maria.1 | 02-08-16 | 21:21

Neem bij bovenstaande reactie ook in ogenschouw dat het Westen onmogelijk alle (economische) vluchtelingen op de wereld kan opvangen. Dat zijn er in potentie namelijk miljarden, terwijl de bevolking van het Westen (EU, VS en rest) niet meer dan een miljard bedraagt.
Het beleid moet erop gericht zijn dat ze zelf hun land opbouwen, net zoals het Westen dat geheel zelf heeft gedaan. Alleen dat is de oplossing, door het ze op eigen kracht en initiatief te laten doen.
Daarnaast, wat geeft de ene vluchteling (die een smokkelaar kan betalen) wel het recht om als asielzoeker naar de EU te migreren en de andere vluchteling (die dat geld niet heeft) niet dat recht?
Laat Merkel en c.s. daar eens over nadenken. Hun kortzichtige beleid houdt juist de ellende in stand.

JackRyan | 02-08-16 | 19:35

Als het 'vluchtelingenprobleem' een toneelstuk is. En dat dat het is, migratiebeleid, dat hebben we allemaal allang kunnen vaststellen, dan is die 'vluchtelingendeal' met Turkije natuurlijk ook één of ander rad voor ons ogen.

Dus. Elke politicus die bezorgt kijkt vanwege oh oh oh die toestand, en de vluchtelingendeal, liegt.
Het is een schande dat er ook maar één cent uit de deal naar Turkije gaat, en wat de Turkse president verder roept, zou ons niet moeten bommen.

LibertasSimplex | 02-08-16 | 19:31

Ik zie diverse reaguurders stellen dat het onmogelijk is om de Europese buitengrenzen te bewaken. Dat is volstrekt onjuist.
Met moderne technologie kunnen de buitengrenzen hermetisch bewaakt worden, zodat er vrijwel geen illegale migratie meer kan plaatsvinden.
Zet een dubbel hek neer over de gehele oostelijke en zuid-oostelijke grens van de EU, dat met sensoren, IR-camera's, UAV's (Global Hawks o.i.d.) bewaakt wordt.
Richt een kustwacht op naar Amerikaans/Australisch model, dat de Egeïsche en Middellandse zee (met als voordeel dat deze een natuurlijke barrière zijn) kan patrouilleren en bootjes terug sleept naar land van herkomst.
Gegarandeerd dat de illegale migratie met minstens 99,9% verminderd zal worden.
Zo'n project kost waarschijnlijk wel enkele tientallen miljarden, maar dat is een schijntje van de kosten van het NIET bewaken van de buitengrenzen, in de vorm van uitkeringen, justitiële kosten, terreur, maatschappelijke onrust, etc.
De EU zal naar een nieuw migratiebeleid moeten, waarbij migranten enkel nog op basis van (benodigde) kwalificaties toegelaten worden, zoals dat ook in ieder ander zichzelf respecterend Westers land gedaan wordt (zoals Australië of de VS). Vluchtelingen moeten in de regio worden opgevangen, met als doel herovering van eigen land en wederopbouw.
Kortom, het momenteel niet bewaken van de buitengrenzen is een keuze en dus beleid. De buitengrenzen zijn namelijk uitstekend te bewaken. Dat had vanaf begin jaren 90 al moeten gebeuren, na invoering van Schengen. De EU/Schengen heeft al die tijd zeer ernstig verzaakt in één van haar kerntaken. En dan vinden politici het gek dat het draagvlak voor de EU/Schengen steeds kleiner wordt.....

JackRyan | 02-08-16 | 19:24

(... het vereist wel *ruggengraat* van politici...)

hotmint | 02-08-16 | 19:23

Potjandriekus, nog 1 keer dan:
.
1 *Wij* halen de deal van tafel,
vanwege niet aan voorwaarden voldoen
en nu ook vanwege een fascistisch kut-land zijn.
.
2 - Alle vluchtelingen naar 1 Grieks of Italisaans eiland.
Daar een paar honder miljoen in pompen voor nette opvang,
in afwachting van veilige terugkeer.
.
Een koopje, zonder een deal met de duivel,
en voorkomt import mensen met NIET passende normen en waarden.

hotmint | 02-08-16 | 19:18

Is dat wat 'Sunny' zegt? Ik vind dat een nogal racistische opmerking. Turken dicht bij de natuur? Wellicht als ze een volière in de tuin hebben, geen idee.
Laten we wel wezen, Erdogan is een alfamannetje die heel goed door heeft dat heel de EU bestierd wordt door 'gleufmannetjes', mannen die enkel nog in hun paspoort als 'man' gekenmerkt staan, maar die door de verregaande feminisering van de samenlevingen totaal ontmand zijn en bij iedere agressieve actie een huilerige jankreactie en aanverwante scheiterigheid vertonen.
Nee, Turken 'staan niet dicht bij de natuur'. Voor Erdogan compleet hitler ging, was Turkije een redelijk Westers land waar de inwoners vlotter en moderner waren dan dat bergvolk dat wij plegen te importeren. Nu Erdogan duidelijk merkt dat zijn plannen om pre-Ataturk te gaan op totaal geen tegenstand hoeft te rekenen, hoef je geen genie te zijn om te raden wat meneer gaat doen. Vol op het orgel beuken op zijn borstkas en flink zijn macho gewicht in de schaal gooien. Wat gaat zo'n wijf als Timmermans hieraan doen? Met zijn stewie-griffin-Engels en pinkje omhoog als je koekjes vreet-manieren? Man, die gast vreet hem op met huid en haar.
Ik wil een ding zeggen over Erdogan, hij heeft lef, meer lef dan die ruggegraatloze strandkwallen die wij als 'heersers' hebben. En dan onze defensie-ministers. Blatende bakvissen met rode koontjes die nog nooit echt werk hebben gedaan in hun leven, en dus niet kunnen begrijpen dat het toch wel handig is als je leger kogels heeft als je ze op weer een 'window-dressing missie' gaat sturen.
Symboolpolitiek en cosmetische schijnoplossingen in het Westen, daadkracht en een duidelijk doel voor ogen in Turkije. Als ik een weddenschap zou aangaan, weet ik op wie ik jammer genoeg mijn geld zou inzetten om winst eruit te halen.
Het is te hopen dat de EU gauw in elkaar dondert en dat we per land eindelijk wat echte kerels en vrouwen met haar op de tanden op de juiste posities krijgen, anders maar Turks leren en moslim worden, emigreren of sterven als de laatste der Mohikanen.

DearMud | 02-08-16 | 19:05

Pacta sunt servanda. Dat is de belangrijkste reden waarom Nederland groot is geworden.
Maar in de Arabische wereld onderhandelt men ook nog ná het akkoord. Erdogan gaat dus over de voorwaarden onderhandelen. En onze cultuur trapt daar in.
Er is nooit een akkoord. Ze blijven onderhandelen.
Dat leidt uiteindelijk altijd tot conflicten. Daarom wordt het Midden-Oosten gekemerkt door conflicten.
Je hebt geen keus: je moet een conflict aangaan.
Maar hoe leg je zoiets uit aan linkse geitenwollen sokken met een utopisch wereldbeeld???

Lentehaas | 02-08-16 | 19:03

Erdogan is een veel betere onderhandelaar dan de prutsers van de EU. Dus dat visumvrij reizen komt er. Dat houd je niet meer tegen. Let maar op.

Lentehaas | 02-08-16 | 18:50

@Maria.1 | 02-08-16 | 18:07
Inderdaad. Het is alleen wel wat meer dan de Krim. We hebben het over de gehele Donbass-regio. Ik dacht dat dit uit de hand zou lopen, maar wat blijkt: http://liveuamap.com/ Oekraïne heeft bijna al haar land weer terug. Dus het gevaar van Oekraïne lijkt voorlopig geweken, tenzij ze een paar keer verkeerd richten op Rusland natuurlijk.

Jostifiel | 02-08-16 | 18:27

Erdogan zet vraagtekens bij samenwerking US nu.nl... ( www.nu.nl/buitenland/4301421/erdogan-z... ).

gvdgvdgvdgvd! Wat een headline. Alsof hij het voor het zeggen heeft. Hoogste tijd voor wereldleiders om de insultan zijn plaats te wijzen. "De wereld plaatst vraagtekens bij samenwerking Turkije!" Laat die apen met die sociopaat lekker zijn eigen boontjes doppen. En dat we vooral alle besprekingen, verdragen en afspraken opschorten. Een jaartje of 50...

metzonderzijwieltjes | 02-08-16 | 18:25

Erdogan wil gewoon oorlog met Europa, en z'n onderdanen staan garant om de grote zuivering in Europa uit te voeren. Prettige wedstrijd, politici gaan ons uitspelen totdat ze de juiste mensen in hun land hebben. Politici EU + Erdodeal = dubbele winst.

Sweetlakecity | 02-08-16 | 18:16

@MRF2739 | 02-08-16 | 17:43
Verder klinkt het heel aannemelijk. En die nieuwe partij hier vind ik ook doodeng! Volgens mij dumpen ze Sylvana en die Marokkaan als ze genoeg stemmen en zetels hebben.

Maria.1 | 02-08-16 | 18:11

@MRF2739 | 02-08-16 | 17:43
Volgens mij had de EU Erdogan helemaal niet nodig om Europa en Rusland tegen elkaar uit te spelen. Dat was al gebeurd toen Verhofstad en Van Baalen naar de Krim gingen. En Turkije is toch ook lid van de NATO; die zou dan aan onze kant moeten vechten.

Maria.1 | 02-08-16 | 18:07

@JohannGambolputty | 02-08-16 | 16:11
Je denkt toch echt niet dat Erdogan zijn vrijgekomen Lebensraum gaat opgeven aan de kaaskoppen?

Jostifiel | 02-08-16 | 18:06

Ik heb altijd al gezegd en zal het blijven zeggen dat Erdogan de man is die WO-III in gang zet!

Velen zijn ziende blind, terwijl als je je een beetje verdiept in de persoon Erdogan en de cultuur vd islam, dan ziet Erdogan zichzelf als de nieuwe Mahdi.

2016 en 2022 hebben in de Islam een belangrijke betekenis: zij zijn van overtuigd dat wij momenteel in de Eindtijden leven en dat in 2016 de Mahdi komt en dat in 2022 de eindstrijd begint. De moslims, onder aanvoering van Erdogan, zijn hier al hard aan het voorbereiden. Hoge moslim geestelijken hebben Erdogan al als de nieuwe Mahdi erkend.

Erdogan is er heilig van overtuigd dat zijn missie is, als de nieuwe Mahdi, het opzetten van een wereldrijk kalifaat en terug naar het Ottomaanse tijdperk.

Syrie (!) was vroeger onderdeel van het Ottomaanse tijdperk en Erdogan wilt dit terugbrengen naar de Turken. Assad van Syrie is, ook omdat hij Alawiet is, de grootste tegenstander voor Erdogan. Het is dan ook niets voor niets dat Erdogan de Soennietische ISIS en andere terreurgroepen ondersteunt met geld en wapens. De volgende stap zou een invasie in Syrie zijn, maar de Russen houden dit tegen, waardoor Erdogan zich genoodzaakt ziet niet alleen Europa tegen elkaar uit te spelen, maar ook Amerika, de NATO tegen Rusland. Europa en Amerika moeten niet i.d. val van Turkije trappen, maar gezamenlijk optreden tegen Turkije / Erdogan.

Erdogan is naast Trump de aller gevaarlijkste man ter wereld.

MRF2739 | 02-08-16 | 17:43

En nu roept Erdogan dat wij de coupe hebben ondersteund. *zucht*

Maria.1 | 02-08-16 | 17:37

'.. geen asiel voor illegale migranten ..'
nik777 | 02-08-16 | 16:45

Dat gaat denk ik niet helpen.

De meeste islamterroristen zijn/waren niet illegale maar legale migranten of nazaat van legale migranten. Duitsland (Ansbach). Engeland (Londen). Frankrijk (Parijs, Nice). België (Zaventem).

** just saying **

gaffelbaard | 02-08-16 | 17:34

Conan de Rabarber | 02-08-16 | 14:42
Ik hoop ook niet dat het optie 2 word, maar die optie ligt wel voor de hand als je je bedenkt hoeveel er al is geschreven over financiering van IS en het trainen van IS terroristen door Turkije.

Sarcastisch varken | 02-08-16 | 15:28
Alsjeblieft. Graag gedaan.

protonplof | 02-08-16 | 15:45
Die warheads even snel wegbrengen naar ergens anders is dus een probleem want dan moeten ze het materieel weg vliegen en dat mogen ze niet.
'U.S. Air Force planes stationed there were prohibited from taking off or landing' www.newyorker.com/news/news-desk/the-h...

gaffelbaard | 02-08-16 | 17:28

Nu op het Duitse nieuws:er komen er weer duizenden per dag overdobberen naar Griekenland...maar die stomme wijven hebben wel hun Nikaabs
en Burkaas aan, in plaats maar eens een HEEL KLEIN POGINKJE te doen zich een pietseltje aan te passen dreutelen die meurende vuilniszakken nog steeds met de handjes omhoog ( voor de uitkering en bed, bad en brood) Europa binnen.
Ze verwachten vervolgens dat wij helemaal juichend blij welkom staan te roepen tegen dat soort wijven.
ELKE vrouw, katholiek, gereformeerd, moslim of wat voor andere geestelijke afwijking dan ook, die zich NIET wenst aan te passen aan het land waar ze de eerstvolgende jaren gratis logies krijgt kan wat mij betreft per direct teruggezonden worden.
Zonder pardon.

mallekater | 02-08-16 | 17:10

Eerst miljarden ontvangen van Europa om zgn de vluchtelingen te helpen (meeste vluchtelingen worden door Erdogan beschouwd als afval en worden daarom tussen de strijdende partijen van ISIS en coalitie in kampen over de Turkse grens geplaatst!).

Al die miljarden die de Turk Erdogan vn Europa ontvangt wordt in zijn leger en zijn paleis gestopt en vervolgens ook nog naar ISIS overgemaakt!

Wat zijn onze EUro-politici niet alleen dom maar ook de grootste verraders van vrijheid en democratie! Ze hebben niks geleerd van WO-II.

MRF2739 | 02-08-16 | 16:49

Vluchtelingentsoenami? Waarom laten wij ons bang maken, laat ons toch de australisch voorbeeld volgen: geen asiel voor illegale migranten ("vluchtelingen"), wie niet vrijwillig omkeert ,word geinterneerd (eiland veraf europa).Het werkt, Australië heeft nauwelijks meer illegale immigratie.

nik777 | 02-08-16 | 16:45

kijken wat onze MP broodje slap vlees er van vind.

Bafbeffer | 02-08-16 | 16:35

-weggejorist-

bisbisbis | 02-08-16 | 16:29

goh... dat krijg je ervan als je als corrupt EU zaken doet met de mensenhandelaar, moslimbroeder en dictator Erdogan!

Nederland bukt keihard voor Erdogan omdat wij ook gechanteerd worden. Hun geheime dienst alles weten van de sexuele strapatsen van onze hooggeplaatsten met Turkse kinderpiemeltjes.

MRF2739 | 02-08-16 | 16:16

Guys. Ik heb de oplossing. We geven de Turken precies wat ze willen.Vanaf 1 september 2016 openen wij allen volledig de deuren voor alle vluchtelingen en migranten. Iedereen is welkom. Maakt niet uit waar je vandaan komt. Visumvrij reizen? Toppie! Afgesproken. Wir schaffen das!

Nee, ho wacht, niet gelijk afkeuren. Geef het een kans. Nu komt het. Op de zelfde datum verzamelen wij Nederlanders ons allen bij de Turkse grens samen en vallen we het inmiddels leegelopen land binnen. Daar stichten we Nieuw Nederland (Reaguurdië), een seculiere staat, bij voorkeur een republiek, met directe democratie naar Zwitsers model.

We zijn direct geen lid meer van de EU, kunnen onze eigen munt weer slaan & handelsbetrekkingen aan gaan. Dankzij IORP 2 pakken we straffeloos nog net onze eigen pensioenpot mee om deze voor eens en voor altijd uit de klauwen van Juncker en Draghi te redden.

Er is ruimte zat, dus de Koerden, Armenen en Friezen mogen samen wat onafhankelijke bufferstaatjes tussen Nieuw Nederland en Syrie, Irak en Iran aanleggen. Griekenland bedankt ons voor alle centen-naar-griekenland door ons Cyprus te schenken. We worden weer baas over onze eigen grenzen en sturen met liefde vluchtelingen door naar Merkel, het schijnt dat ze daar een miljardje of 6 per jaar voor over heeft.

Well, reaguurders? What say you?

JohannGambolputty | 02-08-16 | 16:11

Zet een hek om Turkije, dan is het probleem ook opgelost.

ad melkert | 02-08-16 | 15:56

B!oo | 02-08-16 | 15:39
Misschien heb je gelijk maar het visum vrij reizen moet je volgens mij meer iets als het gelegitimeerd wegjagen van iedereen en alles wat hem niet welgevallig is. Turkije is een lappendeken van etnische groepjes zo'n stuk of 50 verschillende. Hij is nu al bezig deze groepen te ontheemden en weg te jagen van hun woongebieden. De Armeense genocide is nog niet afgesloten in verwrongen geest van Adolf Erdogan.
Hierin past de eis dat turken visum vrij moeten kunnen reizen in Europa en hij makkelijker mensen kan lozen

protonplof | 02-08-16 | 15:51

gaffelbaard | 02-08-16 | 13:11
Dat Turkije de atoomwapens gaat inpikken ik denk niet dat USA dat zomaar laat gebeuren Als het zover is zijn die dingen allang weg of de "warhead" is verdwenen. Daarnaast moet de activering van die dingen gebeuren met code sleutels en die liggen echt niet bij Adolf Erdogan op zijn bureau.

protonplof | 02-08-16 | 15:45

Erdogan is slim. Door het visumvrij reizen stuurt hij alle migranten alsnog door naar Europa. Én hij krijgt geld van Europa. Wie is hier nou dom?

B!oo | 02-08-16 | 15:39

gaffelbaard | 02-08-16 | 14:22

Thanks, daar kan ik wel wat mee

Sarcastisch varken | 02-08-16 | 15:28

Atta zou dit allemaal niet gewild hebben.

alshetware | 02-08-16 | 15:13

@Alexis de T. | 02-08-16 | 12:34
Wat denk je zelf? Onze overheid gaat het gewoon doen hoor. Namen en rugnummers worden as we speak naar Ankara gestuurd. Alles om de Sultan tevreden te houden.
Wij laten ons chanteren.

Stormageddon | 02-08-16 | 15:08

gaffelbaard | 02-08-16 | 14:22
Laten we hopen dat het niet optie 2 wordt dan, alhoewel de malloot me er gek genoeg voor lijkt als hij de kaliefstroon zou mogen bestijgen.

Conan de Rabarber | 02-08-16 | 14:42

WIJ kunnen ook dreigen....

Helemaal nooit of te nimmer lidmaatschap van de EU.
Helemaal nooit visumvrij reizen.
Alles wat Turks en werkloos is in ons land en in de bijstand zit per kerende post naar Turkije.

Daarnaast natuurlijk uitsluiting van de NAVO.

Zomaar een paar dingetjes.
En natuurlijk een boycot m.b.t. vakantiereizen en handel.....

mallekater | 02-08-16 | 14:31

litebyte | 02-08-16 | 13:20

Nee. Volgens mij had hij niks over die wapens gezegd. Tenzij ik eoa bericht heb gemist, that is.

Sarcastisch varken | 02-08-16 | 13:24
Lees hier www.newyorker.com/news/news-desk/the-h... vanaf de 4e alinea. Dat geeft denk ik antwoord op je vraag.

Conan de Rabarber | 02-08-16 | 13:59
Wetende dat de Russen in het verleden al 12 oorlogen met de Turken hebben gevoerd, denk ik niet dat Turkije ooit zal overlopen naar de Russen. en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_... Russen en Turken zijn al eeuwenlang vijanden.

gaffelbaard | 02-08-16 | 14:22

Wat dachten jullie van het volgende plan: gewoon onze pijlen richten op Libanon! Gewoon die gek in Ankera laten raaskallen. De grenzen sluiten met hem en alle onderhandelingen stoppen. Alle vluchtelingen die hij door laat opvangen en linea recta overbrengen naar Libanon en met deze regering een soortgelijke overeenkomst sluiten. Met een x-aantal miljard aan hulp zullen ze daar heel blij zijn en zo ver ik weet zit daar geen koekwous aan het stuur die zulke fratsen met de EU uithaalt. Bijkomstig voordeel.. er wonen heel veel mooie dames in Libanon. Een nauwe samenwerking kan dus tot heel veel andere.. enfin ik sla door...

A-Safari | 02-08-16 | 14:20

keestelpro | 02-08-16 | 10:05
Een hek om Europa onmogelijk? Kijk eens naar de kaart. Die vluchtelingen komen niet via Bulgarije (dat kennelijk de grens met Turkije goed bewaakt) maar via het open water tussen Griekenland en Turkije. Dat op open water is een natuurlijke grens en eenvoudig te bewaken zolang de vluchtelingen niet per duikboot richting Europa reizen. Het lullige is gewoon dat die bewaking ontbreekt en dat Frontex zich vooral als pont voor zeevarenden richting Europa laat gebruiken.

jochum1980 | 02-08-16 | 14:12

gaffelbaard | 02-08-16 | 13:11
Jawel, ik lees ook (oa) de Russian Times, alleen al om wat breder geïnformeerd te blijven want als je alleen de MSM volgt krijg 90% gewoon niet te zien en te horen. Ik blijf erbij wat ik, erg kort door de bocht op 02-08-16 | 10:16 schreef, Euro Disney Brussel is als de dood dat de Turken naar Putin overlopen, of nog erger, openlijk naar IS.

Conan de Rabarber | 02-08-16 | 13:59

Zoals de staatsgreep in scene lijkt te zijn gezet, zo lijkt Turkije ook niet vies om de vluchtelingenstroom richting Europa te sstimuleren. Altijd handig om je zogenaamde bondgenoten mee te chanteren.

jochum1980 | 02-08-16 | 13:53

ondertussen.. www.elsevier.nl/buitenland/achtergrond...
hoe groot is de kans dat deze 10.000 mensen zonder mede weten/werken en/of toestemming van de turkse overheid deze oversteek konden maken als men weet dat er nog steeds fanatiek jacht word gemaakt op die "coup"plegers.

ko uit groningen | 02-08-16 | 13:50

Hoe eerder we van die deal met de Turken af zijn hoe beter. En er is een simpele oplossing; grenzen weer gaan controleren. Wie over land komt komt via een veilig land en moet dus terug. zo zijn nl de regels. En nu eindelijk eens gaan nadenken over het opzeggen van vluchtelingenverdrag(en).

Poes Fiep | 02-08-16 | 13:45

Het is hier simpel: Turkije heeft de macht. Het visumvrij reizen komt er dus wel. Het alternatief is weer duizenden vluchtelingen en het sluiten van de NAVO-basis. Daarboven komen dan de Turken die aan Erdogan willen ontsnappen. Gelukkig zag ik Pechthold vorige week bij RTL Late Night tekeer gaan tegen Erdo en die is daar vast van geschrokken. Er is dus nog hoop.

Mannes | 02-08-16 | 13:38

Iemand een idee waarom er Amerikaanse kernwapens in Turkije liggen trouwens?

Sarcastisch varken | 02-08-16 | 13:24

gaffelbaard | 02-08-16 | 13:11

'Mad' Herben aanhalen.... ga je van Baalen ook nog aanhalen?

litebyte | 02-08-16 | 13:20

Als de EU politiek nu nog akkoord gaat met visum-vrij reizen voor turken ben je na het laatste restje geloofwaardiheid ook het laatste restje moraal kwijt als EUroscisten.

turkije is een dictatuur, ranzige surrogaat intellectuelen als Bertje Koenders weten van incompetente gekkigheid niet meer hoe ze dit moeten verwoorden.

litebyte | 02-08-16 | 13:15

Conan de Rabarber | 02-08-16 | 11:32
Wie heeft het over boycotten? Ik dacht eerder aan sluiten en confisqueren.

('Na de Tweede Wereldoorlog werden alle goederen in Nederland die bezit waren van Duitse particulieren, zoals kasteel Slangenburg en het eiland Schiermonnikoog, geconfisqueerd middels een speciale Noodwet.' nl.wikipedia.org/wiki/Confiscatie )

Erdogan is inmiddels al met confisqueren begonnen. Kranten
www.hurriyetdailynews.com/turkish-maga...
venitism.wordpress.com/2016/03/04/cor...
En kerken
www.express.co.uk/news/world/663089/Is...
shoebat.com/2016/04/18/the-government-...

En waarom we ons daar druk over moeten maken? Nou, op de basis in Incirlik liggen iets van 50 atoomwapens opgeslagen. Er zijn nu al berichten dat Erdogan die moet confisqueren. En berichten die hiervoor waarschuwen.
'Turkey should confiscate the nuclear arms in Incirlik and get out of NATO. It is the right thing to do.'
www.linkedin.com/pulse/turkey-should-...
www.commondreams.org/news/2016/07/31/t...
addisabram.wordpress.com/2016/07/18/d... met 666 plaatje addisabram.files.wordpress.com/2016/0...

De confiscatie is op dit moment al aan de gang.
'TURKISH citizens and police have ‘surrounded’ the Incirlik air base it operates with the United States — and where a large stockpile of NATO nuclear weapons is held — '
us.tomonews.com/turkish-troops-lock-do...
'What can be seen from video and reports is that there are heavy dump trucks being made ready to enter Incirlik Air Base where some 50-90 tactical nuclear weapons are stored.'
reclaimourrepublic.wordpress.com/2016...

Heeft de NLse media hier al over bericht? Ja wel! Matt Herben. www.dagelijksestandaard.nl/2016/07/haa... En Jan Roos. twitter.com/laviejanroos/status/75458... En VNL www.vnl.nu/algemeen/vnl-haal-navo-ker... Maar ja, dat zijn 'haatzaaiers' die zich laten leiden door 'angst' - volgens de linkse wegkijk media en politici - dus daar luistert niemand naar.

gaffelbaard | 02-08-16 | 13:11

Ik heb Putin nog niet betrapt op het voeren van déze manier van diplomatiek onderhandelen met het westen...

Sarcastisch varken | 02-08-16 | 13:11

-weggejorist-

donjon | 02-08-16 | 13:11

@mia | 02-08-16 | 12:51
Amen. Dat roep ik al decennia lang. Om te beginnen, verbied de islam in het Westen, maar helaas niemand wilt luisteren.

Wonderful-Life | 02-08-16 | 13:07

In feite is het een cultuur dat nog in de puberale fase zit. En dan de puberale fase van jongetjes.

BASinnic | 02-08-16 | 13:02

Onbegrijpelijk dat de EU er niet wat harder ingaat. Turkije met zijn 70 miljoen inwoners is een economie nog kleiner dan Nederland. Dan moet de EU ze toch simpel klem kunnen zetten, zo van jij turk doet wat wij willen, anders verkoop je hier helemaal niets meer.

louis6227 | 02-08-16 | 12:59

@watervlug | 02-08-16 | 12:12
Goh?! Wat moeten wij dan doen?! Wij leven in een democratie en rechtstaat, dat is maar goed ook, maar als de meerderheid op softe slappe partijen stemt, dan hebben de daadkrachtige mensen pech, want dan zijn wij in de minderheid.

En ga niet lullen met "ga in opstand", dat gaan wij niet doen, want dan ga je dus de lieve naïeve softe meerderheid onderdrukken, zo slecht zijn ze niet, die naïeve mensen in Europa, alleen hun naïviteit is levensgevaarlijk, maar dan ben je zelf ook een smerige dictator als je die lieve naïeve meerderheid gaat onderdrukken.

Ik geef hier een daadkrachtig oplossing, als ik de macht had, zou ik daadkrachtige maatregelen tegen Turkije nemen, maar helaas, die macht heb ik niet en de meerderheid van het Europese volk stemt dolgraag op slappe leiders, dan wachten wij tot dat de meerderheid wakker wordt.

Tot die tijd, blijven wij geargumenteerd discussiëren en daadkrachtige oplossingen bieden, en ja ook vanachter het toetsenbordje, hiermee kunnen wij ook op termijn heel veel bereiken hoor. Kijk bijvoorbeeld naar de PVV en alle daadkrachtige partijen in Europa, ze worden steeds groter, zo gaat dat in een beschaafd democratie, je mening uiten en geduld hebben, je emoties beheersen, dat is ook daadkracht.

Wonderful-Life | 02-08-16 | 12:55

-weggejorist-

mia | 02-08-16 | 12:51

Stormageddon | 02-08-16 | 12:27 "En ondertussen gaat Nederland helpen om organisaties van Gülen aanhangers in Nederland op verzoek van de Turkije op te sporen en verbieden..."
-
Dat staat er niet he? Er staat : "Ankara gaat Nederland om hulp vragen bij de strijd tegen de aanhangers van de Turkse geestelijke Fethullah Gülen."

En de Wiki over Gulen:

Er zijn verschillende onderzoeken in Nederland verricht naar de Gülenbeweging. In opdracht van minister Ella Vogelaar heeft de AIVD de beweging onderzocht en is tot de conclusie gekomen dat zij niet staatsgevaarlijk is en geen verontrustende activiteit voorbereidt.

Op 4 juli 2008 werd bekend dat een meerderheid van de Nederlandse Tweede Kamer een onderzoek wil naar subsidies die worden verstrekt aan Turkse organisaties, gelieerd aan Gülen. De initiatiefnemers, de SP en de VVD menen dat deze organisaties segregatie bevorderen en dat de subsidies juist voor integratie en onderwijs bedoeld zijn.

Naar aanleiding van deze Kamervragen is de beweging uitvoerig onderzocht door Martin van Bruinessen. Hij concludeert dat de beweging niet-sektarisch is en integratie bevorderend is. Bruinessen: "Ze scoren heel hoog op in elk geval twee criteria voor integratie: schoolsucces en arbeidsparticipatie. Ze zijn goed opgeleid, spreken de taal uitstekend en trekken geen steun." Naar zijn mening is dit dan ook de reden waarom wethouders en andere politici het goed kunnen vinden met Gülen-volgelingen en vice versa.
-
Dat het waarschijnlijk anders gaat lopen is een andere zaak.

Alexis de T. | 02-08-16 | 12:34

Je ziet gewoon dat de culturele verschillen onoverbrugbaar zijn, hoe graag de politiek en wereldverbeteraars dat zouden willen!
Moslims leven nog in de vroege middeleeuwen, integreren nooit en proberen ons hun wil en geloof op te leggen. Kappen met dat soort en ons niet laten intimideren door Erdogan en zijn meelopers!

Lexus01 | 02-08-16 | 12:30

Velen hoor je over Trump, maar Erdogan en zijn cornuiten zijn net zo dwaas

Strongbow | 02-08-16 | 12:27

En ondertussen gaat Nederland helpen om organisaties van Gülen aanhangers in Nederland op verzoek van de Turkije op te sporen en verbieden...
www.elsevier.nl/nederland/achtergrond/...
En wat is het belangrijkste nieuws van het NOS journaal vandaag? De staat wordt aangeklaagd vanwege de slechte luchtkwaliteit. Goed, ik ga even roken.

Stormageddon | 02-08-16 | 12:27

S802 | 02-08-16 | 11:23

Cyprus is geen troef. Cyprus word bedreigd. De noordelijke helft van Cyprus is door Turkije bezet. De andere helft willen ze annexeren. Zoek maar eens op Erdogan Cyprus en annexation op het web.

En, wie herinnert zich nog de Ezadeen? Die van Famagusta in het door Turkije bezette Noord-Cyprus vertroke? ichef.bbci.co.uk/news/624/media/images...
www.bbc.com/news/world-europe-30669136...

gaffelbaard | 02-08-16 | 12:24

Koenders 'Afspraak is afspraak' gaat zich niet aan die afspraak houden. Afspraken zijn maar lastig.

van heinde en verre | 02-08-16 | 12:21

Ik mag toch aannemen dat het vrije en democratische Westen zich kan verweren tegen een staatsinrichting die met democratie of beschaving niets gemeenschappelijks heeft?
Dus domweg hetlidmaatschap van Turkije definitief uitsluiten, alsmede, natuurlijk, de visumvrijheid.

mallekater | 02-08-16 | 12:18

Het probleem is niet zozeer Turkije maar Brussel, of eigenlijk Merkel, of eigenlijk Obama. Een verstandig beleid jegens Turkije wordt pas mogelijk als Obama weg is en vervangen door Trump, en als Merkel weg is en vervangen door Petry, en Rutte weg is en vervangen door Wilders. Essentieel is de WIL om een bepaald beleid te voeren. En de huidige wil is vooral gericht op knuffel knuffel met de islam en islamisering van de westerse wereld en islam in Europa, enzovoort. En al die terreur die afkomstig is uit de de islam, die is, zo de politiek correcte weg-met-ons-brigade (Obama, Merkel, Rutte), een betreurenswaardige misvorming van de ware islam, die puur liefde is.

notamused | 02-08-16 | 12:15

We kunnen toch even terugdreigen?
Met als straf een helemaal never nooit toetreding totde EU, en een ban m.b...t. de NATO.

mallekater | 02-08-16 | 12:13

Graag gedaan!

Met vriendelijke groet,
Daadkrachtige Reaguurder.
Wonderful-Life | 02-08-16 | 11:43

Daadkrachtig.........,vanachter je toetsenbordje????????

watervlug | 02-08-16 | 12:12

Beste methode om de verdere indringing van dit nare volk tegen te gaan is alle mogelijke (handels)betrekkingen met (o.a.) Schurkije te verbreken.
Werkt echt en voelt prettig!
Wel jammer voor de goeien maar prio = prio!
pennestront | 02-08-16 | 11:56

Zolang daar nog karrevrachten Nederlanders heen gaan voor de zonnige stranden en de all-you-can-eat ontbijbuffetten kun je dat wel vergeten.

Donkersloot | 02-08-16 | 12:10

Sorry
ijsaartindeoven.......

pennestront | 02-08-16 | 12:07

@ijstaartindeoven
Policorrupt denken en handelen is nog makkelijker.......,

pennestront | 02-08-16 | 12:06

Laat die deal maar barsten. Liever nog een paar "echte" Syrische vluchtelingen erbij, en misschien nog wat onderdrukte Koerden, dan overspoeld worden door veel gevaarlijkere Erdoğan aanhangers.
Bij de volgende pro-Erdoğan demonstratie al deze personen direct insluiten en samen met de ganze familie een enkeltje Turkije.
Nooit meer een cent naar Turkije, en laten we dit geld besteden aan de echte vluchteling.
Je zal zien dat we dan per definitie minder geld kwijt zijn, en dat onze bevolkingsgroei zal dalen, of op zijn minst zal stabiliseren.
Nadenken is niet zo moeilijk.

ijsaartindeoven | 02-08-16 | 12:01

De EU die "nee" zegt tegen MEER, MEER, MEER immigratie? Droom ik? Ben ik in Bizarro World terecht gekomen?

Piet van het Padje | 02-08-16 | 11:56

Jammer , dat de verkiezingen nog zo lang duren. Hopelijk kiezen ze in de USA Trump in november. Dan duurt het nog tot voorjaar 2017, voordat hij de macht krijgt. Dan kan hij samen met Putin het probleem Syrie oplossen en dan gaan de Syriers, die nu in Turkije zijn weer terug naar huis.

Ik vraag mij echter af of we die tijd nog wel kunnen afwachten. De druk wordt steeds groter en in de zwakke EU en USA leiders van nu heb ik geen enkel vertrouwen.

oostermoer | 02-08-16 | 11:56

Beste methode om de verdere indringing van dit nare volk tegen te gaan is alle mogelijke (handels)betrekkingen met (o.a.) Schurkije te verbreken.
Werkt echt en voelt prettig!
Wel jammer voor de goeien maar prio = prio!

pennestront | 02-08-16 | 11:56

Wonderful-Life | 02-08-16 | 11:43

het kan veel simpeler.

Turkije zit onder de kredieten, en heeft associatieakkoorden zodat Turkse producten hier heen kunnen zonder invoerrechten (incl. Fiats, Toyota's, Hyundai's etc). Ook hebben ze deviezen nodig van toeristen en EU-Turken.

Dus wat doen we?

1) ivm brakke Turkse grenscontroles een veiligheidsheffing van € 50 voor iedereen die naar of van Turkije in de EU reist. Dat maakt een vakantie voor een gezin van 4 zomaar even € 400 euro duurder :). Weg toeristen en een blow voor de Turken van heb ik jou daar. Bovendien tref je zo ook al die Erdogan-jugends aka NederTurken als ze weer eens naar hun land gaan.

2) opzeggen alle associatieakkoorden. Dat geeft een enorme blow aan de Turkse export.

beide zorgen voor een deviezen-tekort, een val van de Turkse munt, inflatie, kortom, een economische dreun aan Turkije; dat zoals gezegd al bijna onder een schuldenberg bezwijkt in buitenlandse valuta.

FW Ta-183 Huckebein | 02-08-16 | 11:56

Misschien is het de hoogste tijd om deze aardbol te resetten... De hele wereld is namelijk knettergek geworden. Is het niet het Kalifaat dan is het wel de VS met een nieuw zombiedrugs Flakka: www.youtube.com/watch?v=X-N2LwJL75g

Amok | 02-08-16 | 11:55

Hey, naïeve leidertjes van Europa, hier ik geef jullie de oplossing, helemaal graties.

Maar, eerst moeten jullie de keiharde feiten erkennen: Seculiere Turkije is er niet meer, het is een gruwelijke fascistische islamitische dictatuur geworden en het kan dus nooit meer een bondgenoot van het Westen zijn, anders zijn jullie allemaal zwaar hypocriet en medeschuldig aan de schendingen van mensenrechten in Turkije.

Hier, de oplossing van het probleem Turkije:

1- De grens met Turkije hermetisch afsluiten, zet daar zwaar bewapende NATO troepen neer, dat is ook goed voor de werkgelegenheid van de NATO lidstaten, legers creëren ook banen.

2- Flikker de islamitische Turkije uit de NATO, alle verdragen met Turkije per direct opzeggen en zware economische sancties opleggen.

3- Iedereen die probeert vanuit Turkije naar Europa binnen te dringen, daadkrachtig tegenhouden, Australië is een goed voorbeeld van hoe het moet. U moet dit ook met alle Noord Afrikaanse landen toepassen, gewoon daadkrachtig optreden en alle indringers tegenhouden, net zoals Australië doet.

4- Erdogeit zal dan na een tijdje op zijn knieën gaan en Europa smeken voor vergeving, geef hem dan glimlachend de middelvinger en kijk de andere kant op, gewoon negeren, laat ze daar in de islamitische middeleeuwen leven, dat is wat ze graag willen. Iedereen blij.

Graag gedaan!

Met vriendelijke groet,
Daadkrachtige Reaguurder.

Wonderful-Life | 02-08-16 | 11:43

mennie | 02-08-16 | 11:21
Dan wordt Griekenland toch gewoon de kurk? Die hekken bij de Visegrad landen doen het echte werk hoor. Ineens gingen de de veerboten naar het Griekse vasteland minder frequent..... Vooral die actie van de Macedoniërs om doorgebroken migranten 's nachts terug te leveren op Grieks grondgebied was hilarisch. Added bonus: leveren ze eindelijk eens een nuttige wederprestatie voor al die mijardeninjecties.
.
En als we dan gewoon eensch de ballen hebben om de Noordafriksaanse instroom meteen terug te slepen ipv als veerdienst te fungeren, dan is de boel onder controle. Je maakt mij niet wijs dat de failed state Libië in staat is tot effectieve kustbewaking.

Gen. Maximus | 02-08-16 | 11:40

@mennie | 02-08-16 | 11:21

We hebben alleen Turkije nodig omdat de EU om een onverklaarbare redenen bepaald heeft dat het stom is om je eigen grenzen te bewaken. Dus moet Erdogan ingehuurd worden om "het vuile werk" op te knappen. We hebben Erdogan echt niet nodig als we zelf geld steken in goede grensbewaking, zoals enkele Oostbloklanden inmiddels doen.

DolfWeerwolf | 02-08-16 | 11:36

gaffelbaard | 02-08-16 | 11:19
Ach kom, boycotten is zoooo jaren '70.

Conan de Rabarber | 02-08-16 | 11:32

Waarom onderhandelen voor grensbewaking bij Turkije?
Een hek om Europa is sowieso onmogelijk.
Een hek om Nederland is nog wel te overzien.
Daarom moet Nederland zo snel mogelijk uit die fascistische EU en terug naar het veilige Nederland van voor Schengen.
Grenzen dicht!
keestelpro | 02-08-16 | 10:05

Ik denk dat je met de technolgie van tegenwoordig niet eens meer een hek nodig is om de grens te bewaken maarja.

Sjonie01 | 02-08-16 | 11:29

Dat moet Turkije zelf weten.
Dan volgt er onder geen voorwaarde nog een toetreding tot de EU en misschien zelfs een eruitflikkeren bij de NATO.

mallekater | 02-08-16 | 11:27

@mennie 11:21: Om soortgelijke redenen wil je misschien ook motherfuckin' Guido te vriend houden, je weet wel, die louche vent die elke week een greep in jouw kassalade komt doen omdat zijn vriendjes anders jouw zaak kort en klein komen slaan. Dat soort lui moet je te vriend houden... tot het moment dat ze je gaan afpersen.

Muxje | 02-08-16 | 11:27

Weet je welke dictator ook vluchtelingen uit zijn land naar andere landen wilde sturen – waar die andere landen toen niet op zaten te wachten?

simpelman | 02-08-16 | 11:25

Stoere taal van de Europese Commissie dat niet aan de voorwaarden zal worden getornd. Binnenkort horen we gewoon dat Turkije aan alle voorwaarden voldoet en kan de invasie beginnen: je als "Gülen-aanhanger" in Nederland of Duitsland melden als politiek vluchteling. Duitsland kent inmiddels 295.000 Turkse bijstandsuitkeringtrekkers. Binnenkort ook in uw theater.

Mr. C. Delicti | 02-08-16 | 11:24

-weggejorist-

S802 | 02-08-16 | 11:23

Een reden om Turkije te vriend te willen houden is omdat ze op de kurk van het midden oosten zitten, als het mis gaat is de tsunami vanuit Noord-Afrika, de Sahara én Zuid-Azië niet meer te houden.
Daarbij zijn ze ook nog NATO lid vanwege die liggen én omdat zij als enige in de regio nog wel een groot leger hebben én B-61 kernbommen (Griekenland bv. niet meer sinds 2001).

mennie | 02-08-16 | 11:21

Als de Europese Commissie en ministers zulke boute uitspraken doen is dat meestal een voorbode van draaikonten naar het tegengestelde.
Dus ik verwacht dat het visumvrije reizen voor de Toerken gaat er wel komen.

Steinway | 02-08-16 | 11:20

Een hoop GS reaguurders hier, die het oneens zijn met Turkije, gaan straks weer lekker turkse pizza kopen of doen inkopen in een turks supermarktje waar ze hun geld uitgeven aan "De Nederlandse tak van het Turkse Presidium voor Religieuze Zaken Diyanet, de Islamitische Stichting Nederland".


"De Nederlandse tak van het Turkse Presidium voor Religieuze Zaken Diyanet, de Islamitische Stichting Nederland, heeft in Nederland de afgelopen vijf jaar voor meer dan vier miljoen euro aan grond en gebouwen gekocht. Ook wordt op grote schaal nieuw gebouwd, hypotheken zijn daarbij niet nodig.
..
Diyanet blijkt in Nederland niet alleen moskeeën en woningen voor imams te bestieren, maar ook panden waarin supermarkten of kapperszaken zitten, .. Daarnaast is Diyanet eigenaar van een hele rij gebouwen aan de Amsterdamse Rozengracht, waarin eettentjes gevestigd zijn."
www.zamanvandaag.nl/nieuws/binnenland/...

gaffelbaard | 02-08-16 | 11:19

De PvdA GroenLinks en D66 zijn hun handjes al aan het warm wrijven met het oog op de aanwas van nieuw toekomstig stemvee.
Heeft Frontex al aangekondigd extra pendeldiensten in te zetten om alle crimigranten veilig Uitkeringlandië in te loodsen?

Uw Psychiater | 02-08-16 | 11:18

Erdogan heeft een leger van een paar 100.00 man in West Europa rondlopen. En die mensen gaan Erdogan volgen in alles wat hij zegt. Die "burgeroorlog" komt er wel. Daar hoef je geen specialist voor te zijn, om dat te zien aankomen. De EU club zal doorgaan tot het bloed vloeit. Die zijn van god los. Het ziet er niet zo mooi uit.

Mark_D_NL | 02-08-16 | 11:16

Piet Karbiet | 02-08-16 | 11:02
Klopt. Ik doelde echter meer op dictaturen, communisme, extreem rechts. In ieder geval landen waar democratie slechts recentelijk is ingevoerd of in ieder geval een poging daartoe. Spanje overigens is sowieso vrij streng aan de "buitengrenzen". Veel Zuid-Amerikanen mijden Spanje als binnenkomst in Europa indien mogelijk.

Bert-Bus | 02-08-16 | 11:13

Wat ze drijft is dat Europa samen sterk is aan de oppervlakte maar in werkelijkheid enorm zwak.
We hebben geen geld, we hebben geen leger en we hebben ook geen ruggengraat.
Dan begint men om ons heen lekker te knabbelen zonder dat we er iets aan kunnen doen, Putin, Erdoputin, Trump, Farage...

mennie | 02-08-16 | 11:12

Wat mij zorgen baart in de gesprekken tussen Turkije en de EU, is dat voor de EU het herinvoeren van de doodstraf de druppel is. Het afbreken van de democratie, vervolgen van de vrije pers, afschaffen van de onafhankelijke rechtspraak en nationaliseren van kritische media is allemaal weliswaar "zorgelijk" maar niet voldoende om te concluderen dat Turkije cultureel toch niet zo lekker bij Europa past.

Muxje | 02-08-16 | 11:11

Piet Karbiet | 02-08-16 | 11:02
Een kneus wil ook helemaal niet naar Spanje. Een kneus wil maar een ding en dat de benefits van een verzorgingsstaat zoals gratis geld de rest van zijn leven.

Pedronegro | 02-08-16 | 11:11

Erdo-gangnam style!

jeedeezet | 02-08-16 | 11:10

Vogelbeest | 02-08-16 | 10:43

We zijn visionairs, tegen het goddelijke aan zo'n beetje. Een moderne Nostradamus etc. Ja, dit was en is eenvoudig te voorspellen. Iedereen die een klein beetje nadenkt en zijn/haar gezonde verstand gebruikt weet gewoon dat dit niet werkt en het ook nooit zal gaan doen.

Mr_Pikibelly | 02-08-16 | 11:08

@Rheia | 02-08-16 | 10:56
Hitler was Rijkskanselier.

necrosis | 02-08-16 | 11:06

@ TheseDays00 | 02-08-16 | 11:00

Nou, als ie alle nuttelozen gaat dumpen hebben we pas echt een probleem. Eigenlijk 2, waar laten we 75 miljoen asieleisers en wat doen we met Erdogan.

Elessir | 02-08-16 | 11:06

Het moet eens afgelopen zijn met het bukken voor die fascist. Noord Cyprus binnenvallen met de NAVO en volledig ontruimen. Vervolgens alle vluchtelingen uit heel Europa hier opvangen zonder kans op verblijfsvergunning. Toezegging doen aan Rusland en Assad dat de Syrische regering terug in het zadel wordt geholpen, op voorwaarde dat alle Syriërs terug opgenomen worden. Maarja, dat gaat in tegen de olie belangetjes van onze elite en zal dus nooit gebeuren.

Banco Suivi | 02-08-16 | 11:04

Willen we onze klein- en achterkleinkinderen laten opgroeien in een seculiere, verlichte, vrije samenleving met institutionele democratie, dan moeten zo snel mogelijk:

- de landsgrenzen dicht
- dubbele nationaliteit worden afgeschaft
- een opvangplan ín de regio om aldáár te bepalen wie een 'echte hulpbehoevende vluchteling' is
- alle onderhandelingen met Turkije worden opgeschort en mogelijk toekomstig EU-lidmaatschap uitgesloten

Maar ik zie het zo snel niet gebeuren. Sterker, ik denk dat het al te laat is en Nederland al uitverkocht is.

HypoPseudo | 02-08-16 | 11:03

Primitief en bovenal gevoelig voor schaamte. Hebben we het toevallig over de klingons? Oh wacht...

Suncatcher | 02-08-16 | 11:03

@Conan de Rabarber | 02-08-16 | 10:42
Misschien moet de bemanning van die boten eens doen wat onze politici ook doen: vingers in de oren, hard 'lalala' roepen en de andere kant opkijken.
Immers wat je niet ziet, is er niet.

necrosis | 02-08-16 | 11:03

Timmermans en Koenders moeten we niet meer serieus nemen. Volksverlakkers zijn het. Megalomane verraders pur sang. Denken in hun manie dat ze het juiste doen. We moeten en duidelijk maken dat ze een gevaar zijn. We moeten hen stoppen. Wat zij willen is niet wat de meerderheid van het volk wil. Wie denken zij dat ze zijn om toch te doen wat hen het beste dunkt? Ze behoren te luisteren naar het volk!

Rheia | 02-08-16 | 11:03

@Bert-Bus | 02-08-16 | 10:49
Spanje neemt nauwelijks illegalen op, hup die sturen alles terug met de boot. Terwijl dat land het dichtste bij Afrika ligt.

Piet Karbiet | 02-08-16 | 11:02

Erdogan maakt naast de vluchtelingentsunami (wie er buiten Turkije geboren is) wordt doorgeschoven, gewoon nog een Eigen golf bij: alle volkeren waar hij vanaf wil kunnen dan ook even geruimd worden: Turkse Koerden, Gulen aanhangers, boeven met resterende gevangenisstraf, alles kan ge-endlosd worden. Volgens mij is het zijn belang, doel de boel te lsaten ploffen, voor zoveel mogelijk geld en eens even wat tegenstanders of nuttelozen dumpen.

TheseDays00 | 02-08-16 | 11:00

@General McAuliffe | 02-08-16 | 10:53
Als de Turken inderdaad zo gek zijn om een vliegbasis te aan te vallen waar Amerikaanse kernwapens liggen opgeslagen hebben we zeker weten poep aan de knikker.
Denk dat het vooral kwestie is van spierballen laten zien.

Barkruk2 | 02-08-16 | 10:59

Oplossing? Hek, vloot.

Elessir | 02-08-16 | 10:58

Erdogan krijgt zijn zin en dat weet hij. We noemen het anders en dat is het.

Pedronegro | 02-08-16 | 10:57

Trüp ür nüt ün!

eerstneukendanpraten | 02-08-16 | 10:57

Wanneer DENK dadelijk weer het Erdogan beleid steunt ofwel wederom toont meer met Ottomaanse belangen bezig te zijn dan zouden verwijdert moeten worden wegens landverraad alhier.
Wij willen geen vertegenwoordigers van andere landen in ons parlement.
Laat Nederland daar een signaal mee afgeven dat hun politiek van meerderheid en invloed creëren om Europa volgens Ottomaanse denkbeelden te veroveren geen kans krijgt.

Moneytron | 02-08-16 | 10:57

Duitsers hebben Merkel verkozen tot slechtste bondskanselier in de geschiedenis. Ter illustratie: Hitler was ook bondskanselier https://pbs.twimg.com/media/Coot_OdWEAE2J7x.jpg:large

Rheia | 02-08-16 | 10:56

@ noerg | 02-08-16 | 10:52
Stoppen bij de bron: oorlogen smoren ipv de wereld proberen te verbeteren en daarin falen. De sterkste aan de macht helpen/houden in dat soort landen. Dan hoeven mensen niet te vluchten en kun je landen velig verklaren en gewoon mensen die toch komen (economische migranten, geldzoekers) per kerende post en eigen kosten terug.

TheseDays00 | 02-08-16 | 10:56

Wanneer gaat Den Haag, Berlijn, Brussel, etc nog eens inzien dat WIJ het volk helemaal niet zitten te wachten op visumvrij reizen voor de Turken...?!

oh no | 02-08-16 | 10:56

"De Europese Commissie herhaalde dat niet aan de voorwaarden zal worden getornd. 'Afspraak is afspraak', liet ook minister Koenders (Buitenlandse Zaken) weten."

Dan verwacht ik dat binnen een week of drie de EU en Koenders hun keutel weer intrekken en de visumdeal alsnog zal doorgaan. Ongetwijfeld met als argumentenbingo 'humanitaire ramp', onschuldige slachtoffers' en 'goede progressie in hernieuwd democratiseringsproces in Turkije'.

FrankVeer | 02-08-16 | 10:54

@Alexis de T. | 02-08-16 | 10:42
Inderdaad. Het gaat om lizard-brain vs. monkey-brain. Of in de terminologie van Leary: 2de circuit vs. 4de circuit. Een cultuur die de door angstindoctrinatie tot stand gekomen consensus-waarheid van de tribe hoger waardeert dan de subtiele, relativistische en kwetsbare waarheid van het individu. We need to grow some balls, en deze roedel holbewoners snel terugtrappen naar de middeleeuwen waar ze thuishoren.

Lagonda | 02-08-16 | 10:53

@lichtstadfan 10:51
Het is al verloren, desondanks geweun PVV blijven stemmen, om te pesten.

compitaal | 02-08-16 | 10:53

He GS waar blijft een artikel over Incirlik Air Base?
Ik zie op buitenladse sites psoradisch iets en soms zelf berichten weer verdwijnen, wat is er allemaal aan de hand?
Moet ik wachten tot wiki leaks met iets komt over Incirlik.
Incirlik Air Base heeft recht op Nederlandse kamervragen want wat daar gebeurt is minstens zo bizar als de Turken die dreigen met een nieuwe tsunami doelzoekende terroristen.

General McAuliffe | 02-08-16 | 10:53

@Eparchus | 02-08-16 | 10:38
Ik snap het probleem wel.
Zodra die bootjes uit Turkije (en Syrië) een Europees marineschip in het vizier hebben, laten ze hun boot expres zinken vanwege de maritieme wetten.
Dus zijn de EU-schepen verplicht ze te 'redden' en af te zetten op Lampedusa of een Grieks eiland.
Wat ik dan weer niet snap: waarom varen ze niet naar de Turkse/ Syrische kust en gooien ze die illegalen gewoon overboord op een redelijke afstand van het strand.
Men is natuurlijk weer bang voor 'Aylan' achtige foto's.
Die foto ging de hele wereld over en men huilde krokodillentranen.
Toen moest ik ineens aan krantenloopster 'rooie Anita' denken.
Maar DAT interesseert de gutmensch geen reet!
*in tikplank bijten doet*

necrosis | 02-08-16 | 10:53

EU laat zich al vanaf dag 1 chanteren door Turkije en daar ging het al fout: nooit onderhandelen met iemand die je probeert te chanteren. Dit waren geen gelijkwaardige onderhandelingen zolang de EU geen migranten terugbrengt/weigert, maar ze met een ferry op komt halen (redden in gutmensentaal).

TheseDays00 | 02-08-16 | 10:53

necrosis | 02-08-16 | 10:32
Dat je dan de turkse nationale wateren in moet bijvoorbeeld. Dat je moet gaan aantonen dat ze in turkije zijn vertrokken en dat ze (inmiddels) geen papieren (meer) bij zich hebben helpt dan ook niet.
Ik denk niet dat de turken akkoord gaan, en achterlaten op het randje van de territoriale wateren (in een fatsoenlijke boot) zoals australie volgens mij doet, schiet ook niet op omdat de afstanden zo klein zijn. Doen ze over 3 uur een nieuwe poging (en als je ze een betere boot geeft laden ze hem gewoon weer zo vol dat het weer onveilig is).
Binnen de huidige regels zie ik geen oplossing. Mensen laten verzuipen of verhongeren is geen optie, maar het stoppen van alle asielprocedures wel. Er is opvang, en 1 manier om daar uit te geraken, namelijk terugkeer. Een groep zal er op een onprettige manier achter moeten komen dat er hier niets voor ze te halen valt, daarna stopt de stroom vanzelf.

noerg | 02-08-16 | 10:52

Turkije wordt het nieuwe Iran. In Iran vechten de vrouwen zich momenteel vrij met de steun van hun mannen in een zeer succesvolle ludieke actie die inmiddels de hele wereld over gaat, waarbij mannen foto's van zichzelf plaatsen met boerka.
De Turkse vrouwen zullen achter het aanrecht blijven of weer terecht komen en hun leven spenderen als slaaf van hun man.

Rheia | 02-08-16 | 10:51

De EU en NL zijn voor iedereen (goed en slecht) vrij toegankelijk. Sterker in plaats van de grenzen te bewaken zetten we onze oorlogsvloot in om "vakantiegangers" uit de Middelandse zee hier comfortabel naar toe te brengen. Wel of geen Visum-plicht voor Turken ??? Laat me niet lachen.
De enige redding voor Nederland kan nog 15-3-2017 komen. Als we die kans weer verprutsen geef ik er ook de brui aan. Gewoon omdat het tij daarna nooit meer te keren zal zijn.

Lichtstadfan | 02-08-16 | 10:51

Inferi0r | 02-08-16 | 10:45
Zijn wel meer voorbeelden van in (Zuid)Europa; Italië, Joegoslavië, Spanje (min of meer).

Bert-Bus | 02-08-16 | 10:49

Ja maar wij zijn met meer? Zo meteen zitten ze nog in onze regering...... oh kut!

rattenvanger XL | 02-08-16 | 10:48

@vogelbeest
Een virtueel hek is afdoende; geen gratis geld, is de lol er snel af.

compitaal | 02-08-16 | 10:45

@datzouzomaarkunnen | 02-08-16 | 10:23
Vergeet niet dat de Grieken een vergelijkbare geschiedenis als de Turken kennen, met hun Kolonelsregime in de jaren '70. Burgerloorlog en communisten na WO2, en de jaren daarna altijd gezeik met communisten, rechst-extremisten, Turkije en de Europese Unie zelf.

in 1956 pas vrouwenkiesrecht en in 1981 pas afschaffing bruidschat.

Grieken hebben dan ook een bijzonder moeilijk te verdedigen land/gebied, maar hebben weinig echt positiefs laten zien sinds WO2.

Inferi0r | 02-08-16 | 10:45

Oeps.

compitaal | 02-08-16 | 10:44

w.e h.e.b.b.e.n h.e.t h.i.e.r a.l.l.e.m.a.a.l a.a.n z.i.e.n k.o.m.e.n

Worden je hersens operatief verwijderd als je politicus wordt of zo? Iedere reaguurder heeft dit van een kilometer afstand aan zien komen.
De enige echte oplossing is een hek, met bewapende grenswachten. Ieder ontwikkelingsland kan zijn eigen grenzen beschermen, maar de grootste economie ter wereld is een gatenkaas.

Vogelbeest | 02-08-16 | 10:43

En ook alle Europese egoisten die lekker goedkoop er op vakant gaan zijn een probleem. Boycot dat land.

Leger en marine aan de grenzen.

Alle illegale Turken of diegene die strafblad hebben retour.

Alleen dergelijke taal maakt indruk bij deze fascisten.

Moneytron | 02-08-16 | 10:43

Kredietcrisis, bankencrisis, eurocrisis,
migrantencrisis, aanslagen in Europa, ex-syriëgangers binnen onze landsgrenzen, neder-turken en neder-marrokanen die niets met Nederland hebben, wir schaffen das politiek... eigenlijk gaat het best wel goed. U kent vast wel de term "a perfect storm?"

Mr.Robot777 | 02-08-16 | 10:43

Pfff. Om samen te leven en politiek te bedrijven heb je een gezamelijke basis nodig. Samenleven gaat over elkaar ruimte laten en op redelijke wijze gezamelijke standpunten hebben (ik blijf met mijn poten van jouw spullen, wijf, drank, geld af etc), politiek gaat over meningen respecteren en te discussieren op basis van argementen en feiten. Dat doen die gasten niet. Wij zijn een product van de verlichting, zij zijn een product van een woestijngeloof. Nog steeds. Een samenleving gebaseerd op gelijkheid kan niet samen met een maatschappij gebaseerd op macht. Om het uit het Westen vs. Islam debat te trekken: Wij gaan nooit echt begrijpen waarom de Russen achter sterke mannen aanlopen. Wij gaan nooit echt begrijpen wat de Chinezen bezielt, of wat er in die koppies afspeelt. Wij gaan nooit begrijpen hoe de schaamte in Japan werkt. Dat zit in hun Lizzard Brain. Dat krijg je er niet uit. Het feodale systeem in Rusland, het Confucianisme in China, Japan heeft "ningen kankei". Wij zullen altijd een verkeerd beeld hebben, zij zullen ons nooit begrijpen. Dat kan verder goed samen, zolang de een de ander maar niet probeert te overheersen. Wij kunnen geen democratie naar Afganistan, Irak, Saudi brengen, dat moeten we (dan bedoel ik et westen, US, EU, NATO) onderkennen.
.
Nu, in het geval van Turkije (en ik zet IS daar ook maar even naast, daarvoor Al Qaida) is het ook weer een geval van macht. Het enige wat we kunnen doen is gewoon onderkennen, niet meespelen. Als een paar honderd man op de Ersamus brug gaan staan, of in Keulen, om te roepen dat Turkije hun vaderland is dan is het over. Je bent af, je doet niet meer mee. Wij wonen in Nederland, Benelux, Noord West Europa en daar telt het verlichtings denken. Hier heb je een ticket en doeg. Dan kan je de boel proberen heel te houden, dat gaat niet lukken. Dat eindigt in burger oorlog en ik ben bang dat we daar dichter bijzijn dan menigeen denkt. Ik denk dat ik maar Reactionair ga worden. Dat waren nog eens goede tijden.

Alexis de T. | 02-08-16 | 10:42

.. aan de andere kant heeft het wel iets moois dat de VVD66 Jugend onder de voet wordt gelopen door geïmporteerde barbaren, bedank CDA excellentie Piet de Jonge nog maar een keer..

compitaal | 02-08-16 | 10:42

necrosis | 02-08-16 | 10:32
Het probleem is dat die gehaaide migranten hun dobberkuip lek steken zo gauw er een schip in zicht is. Volgens goed gebruik moet het dichtsbijzijnde schip de drenkeljngen redden en aan wal zetten. Meestal EU-veerdienst Frontex dus. Nou ben ik totaal niet op de hoogte van het zeerecht dus waarom ze deze schooiers dan rechtstreeks naar de EU varen is me ook een raadsel. Ze pikken ze nog net niet zelf op van de Afrikaanse stranden. Het zaakje stinkt en heeft een groot Coudenhove-Kalergi gehalte.

Conan de Rabarber | 02-08-16 | 10:42

Denkend dat het kalifaat waar de zon nooit ondergaat dreigt de snor enkel met nog meer overlast.
Het politiek apparaat in Turkije kent nog veel heimelijke tegenstand in de steden, en hun islamonderbouw is deconstructief.
Wat Erdo wil lukt niet en nooit. Het is enkel -letterlijk- dodelijk irritant.

Notenkraker | 02-08-16 | 10:41

Het is simpel: Deze Turken denken dat ze de nieuwe Ottomanen zijn.

Piet Karbiet | 02-08-16 | 10:41

Turkije zo snel mogelijk bij de EU, hoe sneller de ellende in elkaar klapt. Zoveel mogelijk asielzoekers importeren, hoe sneller het klapt.

Van mij mogen ze het hier lekker uitzoeken met je flut projectje (Y)

XAUUSD | 02-08-16 | 10:41

-weggejorist-

compitaal | 02-08-16 | 10:41

Hopelijk schaffen ze eindelijk eens dat bezopen open deuren beleid af in de EU. Buitengrenzen op slot en dat actief handhaven. Hebben we die struikrovers ook niet meer nodig.

Akiron | 02-08-16 | 10:40

Hè, de EU kan toch haar grenzen sluiten? http://www.doorbraak.eu/gebladerte/10532f32.htm Kudt, dat was in 1999.

Jostifiel | 02-08-16 | 10:40

Turkije moet uit de NATO en de VS moeten als de vliegende weerlicht die kernwapens daar weghalen of Turkije gaat ze tegen os gebruiken.

Rheia | 02-08-16 | 10:40

Waarschijnlijk hebben we alles te danken aan de VS. Die helpen altijd hun bondgenoten; of in positieve zin of naar de kloten. Wapens moeten er verkocht worden. En een sterk Europa (lees EU) is ook niet hun belang. We moeten de Russen bashen want dan kunnen jankees en cs weer lekker cashen.

Bert-Bus | 02-08-16 | 10:39

Wat ik me afvraag: wat gebeurd er met de Turken die persona non grata zijn. Gulen aanhangers en de rest?
10.000 zo niet 100.000 personen. Worden die berecht en als landverrader veroordeeld Door een "onpartijdige" rechtbank. Of worden ze het land uitgetrapt. (waarom het visumvrij reizen opeens zo belangrijk is) Een knettergekke islam dictator, volgelingen die in heel Europa bezeten met vlaggen gaan wapperen om steun te betuigen(terwijl ze de vlag van het land waarin ze vertoeven niet aanraken) Ik krijg er niet echt een fijn gevoel bij. Wie kritiek op de islam heeft moet uitkijken, daar komt kritiek op Erdogan bovenop. Niet echt fijn. Ook in mijn omgeving wonen Turken. Zo komt de burgeroorlog wel heel dichtbij.

dijkbewaker | 02-08-16 | 10:39

Moneytron | 02-08-16 | 10:33
Het NAVO verdrag voorziet niet in een vrijwillige of een onvrijwillige beëindiging. Het zou beter zijn om de NAVO helemaal te ontbinden.

Glasgow Argus | 02-08-16 | 10:39

Hahahahaha de migratie deal. Waar vind ik de tussenstand van het aantal tot nu toe geruilde migranten?.
.
Als het überhaupt effect sorteerde dan was het de afschrikkende werking. Iets dat net zo goed bereikt kan worden door van Kos en Lesbos de eindstations te maken. Geef die miljarden maar aan de grieken.

Gen. Maximus | 02-08-16 | 10:39

Als Erdo het geld terug geeft en Europa de grenzen sluit is het opelost en veel goeiekoper.

doskabouter | 02-08-16 | 10:38

Juncker: "Hoe erg de migrantencrisis en het terrorisme ook worden, we zullen onze open grenzen nooit opgeven" https://fenixx.org/2016/08/01/juncker-hoe-erg-de-migrantencrisis-en-het-terrorisme-ook-worden-we-zullen-onze-open-grenzen-nooit-opgeven/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Rheia | 02-08-16 | 10:38

@necrosis | 02-08-16 | 10:32
Psies!

Eparchus | 02-08-16 | 10:38

@Boer in 020 | 02-08-16 | 10:22
Wat hij WIL? Het land zuiveren van Koerden, Alavieten en de laatste Joden en Christenen:

www.groene.nl/artikel/we-gaan-het-lan...
Een groot zuiver soennitische Staat. En dan alle vrouwen aan de lijn.

Piet Karbiet | 02-08-16 | 10:36

De Navo basis Incirlik, waar duizenden Amerikanen gestationeerd zijn, wordt ook nog steeds afgegrendeld. Al sinds de coup, hoewel Erdogan destijds heeft toegezegd dit per direct op te heffen.

Hoor en lees je ook helemaal niks over.

alexbl | 02-08-16 | 10:35

"Ze zijn nog zo authentiek, nog zo dicht bij de natuur."
Goed zo, lekker bij de natuur blijven, daar dus.

Eparchus | 02-08-16 | 10:35

Hier een interessant artikel over de natte droom van Erdozwijn:
www.middenoostenandersbekeken.nl/nieuw...
Alle banden verbreken met Turkistan! Turken zonder EU-paspoort meteen retour Turkistan. En een compleet handelsboycot van Turkistan lijkt me het beste: er zou vanuit de EU geen cent meer overgemaakt mogen worden naar Turkistan.

Aristotalloss | 02-08-16 | 10:35

Europa en met name de VS wilden Turkije bij de NAVO als buffer in het zuid oosten tegen USSR. Later als buffer met midden-oosten.

Het zou beter zijn afscheid te nemen van Turkije in de NAVO. Immers artikel 5 geeft Turkije bijna legitimiteit om in Syrië oof Irak aanvallen te plegen wat ze overigens al regelmatig doen. Straks moet navo weer voor ze instaan zodra ze weer eens de russen schofferen.

Ho wacht, daar willen ze nu weer vrienden mee worden omdat men nu de VS wil aanpakken ivm Gülen maar als dat alles voorbij is en de Russen maken het te bont in het grensgebied in Syrië en de Ottomanen zijn weer op hun snor getrapt dan hebben ze weer bijna oorlog met de Russen. Uit de navo en snel graag..

Moneytron | 02-08-16 | 10:33

Niet voor niets is er een spreekwoord voor:
Aan de Turken overgeleverd zijn. (=slecht behandeld, bedrogen, mishandeld worden)
(bron:woorden.org)

Sinister-President | 02-08-16 | 10:32

Als puntje bij paaltje komt, blijft de EU zwak. Dus uiteindelijk zal de EU wel naar de pijpen van Erdogan dansen en tegelijkertijd wordt ons wijsgemaakt dat de EU weer een overwinning heeft binnengesleept (zoals die farce van een vluchtelingendeal).

DolfWeerwolf | 02-08-16 | 10:32

doedeljantje | 02-08-16 | 10:22
Zie amma-asante.nl
Weer een mooi voorbeeld van de clientèle politiek van de PvdA. Nu de Turken afvallig worden en DENK hebben opgericht wordt gewoon weer een nieuwe doelgroep gepaaid. Ongetwijfeld op onze kosten worden allerlei projecten in Amsterdam zuid oost gestart, speciaal voor ghanezen. Het stemgedrag van deze groep moet tenslotte worden verzekerd.

Glasgow Argus | 02-08-16 | 10:32

Wat is er nou zo moeilijk om die bootjes uit Schurkije aan te haken en terug te brengen richting strand van Schurkije?
Ik snap het probleem niet.

necrosis | 02-08-16 | 10:32

Erdogan heeft de revolutie in scène gezet.
En is ook de drijvende kracht achter de vluchtelingen Tsunami.
Dit is echter voor onze bestuurders niet te vatten. Die gaan door met het besluiteloze vergaderen.

Orakel1958 | 02-08-16 | 10:31

Het neerhalen van de SU-24 was bedoeld om Erdogans positie te beschadigen, als voorbereiding voor de coup.
.
Erdogan announced in an interview that the two Turkish pilots were arrested and that a court should find out "the truth". http://www.hurriyetdailynews.com/turkish-pilots-who-downed-russian-jet-detained-erdogan.aspx?pageID=238&nID=101899&NewsCatID=338
.
De EU is er altijd vanuitgegaan dat Erdogan onvrijwillig zou vertrekken, dat is de reden dat ze onderhandelden als softies.
Nu de staatsgreep mislukt is moet plan B uit de kast worden gehaald.

bambi1970 | 02-08-16 | 10:30

Iets zegt mij dat Europa toch weer zal buigen voor de Turken.

Van Kamsteren | 02-08-16 | 10:30

Een NAVO-lid dat andere Navo-leden wil destabiliseren.
Het kan in 2016.

Brutus_Bosch | 02-08-16 | 10:30

Turkije moeten we afstand van nemen. Erdogan is een gevaarlijke gek die met het wasten speelt. Hij heeft de macht en misbruikt die op alle manieren die hem goed uitkomen. Wij zijn de muis, Erdogan de kat. De muis kan de kat een stukje kaas geven in de hoop dat hij hem dan laat lopen maar de kat heeft een instinct en zal de muis alsnog grijpen.
Wat de EU nu moet doen is de grenzen gaan bewaken met het leger en NIEMAND doorlaten. Stuur de marine de zee op en laat geen enkele vluchteling de Europese wateren bereiken. Richt geweren op de vluchtelingenboten en stuur hen terug. Het is hard maar het is de enge manier om Europa te beschermen. Niemand heeft er wat aan als ook Europa geen veilige plek meer is. Wij hoeven niet onze levens te gven om de levens van anderen te redden. Wij hoeven niet onze vrouwen te laten verkrachten door de mensen die wij onderdak bieden. Wij zouden gek zijn als we onderdak bieden aan degenen die ons kwaad doen. Als Timmermans, Juncker en de rest van de Eurofielen weigeren ons te beschermen dan moeten wij maatregelen tegen hen nemen. Juncker heeft al gezegd dat de open grenzen voor hem heilig zijn. Hij wil ze open houden koste wat kost. Ten koste van onze levens en ten koste van onze veiligheid. Dat is hoogverraad en dat mogen we niet accepteren. We moeten deze gevaarlijke politici stoppen! Hoe maakt mij inmiddels echt niet meer uit. Onze levens kunnen die lui niets schelen. Waarom zou ik nog compassie hebben voor dat soort keiharde criminelen?

Rheia | 02-08-16 | 10:30

Per 1 januari 2017 vervallen alle dubbele nationaliteiten en krijgen zij een visum voor zes maanden.

Per 1 juli 2017 zullen zij, die niet kunnen aantonen in hun eigen behoeften te kunnen voorzien, het land moeten verlaten.

kwark001 | 02-08-16 | 10:29

@ bergsbeklimmer | 02-08-16 | 10:25
Vrees dat je gelijk gaat krijgen met die laatste zin.

Gemeen Mosje | 02-08-16 | 10:29

@Bert-Bus: ik ga wel herhalen wat ik pas nog opschreef (in een ander draadje): Amma Asante wordt het volgende PvdA-Kamerlid. Misschien dat iemand iets over haar weet.

doedeljantje | 02-08-16 | 10:22
Armand Assante? Werkelijk? Die acteur die o.a. Napoleon speelde?

Nuchternederland | 02-08-16 | 10:29

De EU durft de vriendschap niet te verbreken.
En Erdo wil niet dat zijn droom (de islamitische sEUperstaat) uit elkaar spat.
Met zulke leiders heb je geen vijanden meer nodig.

Schietmijmaarlek | 02-08-16 | 10:29

Het is best makkelijk om Turkije pijn te doen, door het gewoon volledig te boycotten als vakantieland. Maar dat gaat de all inclusive tokkies een stap te ver.

drijflijk | 02-08-16 | 10:27

Tekenend voor de huidige situatie is dat zelfs de grote EU voorvechter Pechtold vorige week in RTL Late night nog opmerkte dat het opheffen van de visumplicht voor Turken en onderhandelingen over Turks EU lidmaatschap een brug te ver zijn als Erdogan opnieuw de doodstraf invooert, zelfs als daardoor weer een tsunami aan vluchtelingen ontstaat. Gisteravond was in Nieuwsuur te horen waarom hij makkelijk een tsunami aan vluchtelinegn kan accepteren: Die komt er namelijk helemaal niet: Zolang Viktor Orban en z'n nationalistische Balkan trawanten de diverse hekken dicht houden weten alle in Turkije aanwezige vluchtelingen dat de Balkan route inmiddels een No-Go area is geworden. Pechtold kan dus nu geholpen hierdoor makkelijk afstand nemen van een lidmaatschap voor Turkije en opheffen visumplicht.

Brulboei_61SB | 02-08-16 | 10:27

Zolang de EU het DERTIG jaar oude Schengenverdrag met haar BUITENgrenzen niet uitvoert staan we letterlijk én figuurlijk open voor deze chantage.
Feynman | 02-08-16 | 10:05

En zo is het.
En niet alleen chantage van De Turk, maar ook van álle linksdraaiende wir-schaffen-es Gutmensjes.

klön | 02-08-16 | 10:26

Het wordt tijd om dubbel stemrecht door dubbele paspoorten in Europa aan te gaan pakken.

Antitheïst | 02-08-16 | 10:26

Rot toch op met die poppenkast, al dat tuig van Erdogan, Odrama, Merkel, Trutte enz. enz. werken gewoon vrolijk samen aan de ondergang van het vrije westen. Het zijn achter en soms gewoon openlijk voor de schermen gewoon de allerbeste vriendjes met elkaar.

endofdays | 02-08-16 | 10:26

In de ogen van DENK is dit artikel racistisch en haatzaaiend. Ze beraden zich vast al op aangifte.

Alle gekheid op een stokje, ik verwacht dat Timmerfrans vandaag of morgen aankondigt dat Turkije aan alle kriteria voldoet en 1 oktober Visumvrijheid krijgt.

bergsbeklimmer | 02-08-16 | 10:25

Ik zou zeggen ga nu eerst het vraagstuk Cyprus maar is oplossen alvorens verdere concessies te doen naar de Turk. Kotsmisselijk van die arrogante houding.

S802 | 02-08-16 | 10:25

Toen Arafat in de jaren 90 zijn steun aan Saddam uitsprak kieperde saudi-arabia dezelfde week alle (tienduizenden) palestijnen het land uit wegens vijandelijk zijn. Nu erdo zijn putch en zijn sudetenland heeft gehad kunnen we wachten op een aanval op koerdistan (oid). Hij heeft immers, als opperbevelhebber, een overwinning nodig. Wat is het het plan met 'onze' turken die, in grote getale, hun dienstplicht in Turlije hebben vervuld?

Alquest | 02-08-16 | 10:24

harries | 02-08-16 | 10:20
Daarom, volgende keer als je Erdogan de moeder neuqt leg je die benen uitelkaar in plaats van op je schouders. Scheelt een stuk en die wasknijper kan af blijven.

Conan de Rabarber | 02-08-16 | 10:24


Taqiyya is an Islamic juridical term whose shifting meaning relates to when a Muslim is allowed, under Sharia law, to lie.

en.wikipedia.org/wiki/Taqiya

Troy Ounce | 02-08-16 | 10:24

Aristotalloss | 02-08-16 | 10:21
Dan moet er ook een oplossing komen voor de miljoenen manschappen van de vijfde kolonne van Turken in west Europa. En hun kazernes.

Glasgow Argus | 02-08-16 | 10:24

@Boer in 020 | 02-08-16 | 10:22

Dat hij wordt geknuffeld door zijn moeder. De rest is allemaal projectie.

roze_bril | 02-08-16 | 10:23

Dit is de russische school van diplomatie bedrijven. Overschreeuw jezelf ad absurdum, kijk al die overcerebrale fatsoenrakkers eerst helemaal verward zijn en zich dan even vermannen, maar aan het eind van het liedje is het hele verhaal toch weer wat jouw kant opgeschoven. Want nu heeft dat hele leger incompetente EU vergadertijgers toch ergens het gevoel dat ze Turkije iets te kort hebben gedaan.

très cool | 02-08-16 | 10:23

Ik heb medelijden met de Grieken..
Financieel voor eeuwig slaaf van de EU, sociaal cultureel overlopen door woestijnbarbaren en een buurland dat een islamitische dictatuur geworden is.

datzouzomaarkunnen | 02-08-16 | 10:23

Wat bij mij altijd de vraag oproept: wat WIL die man nou? Uiteindelijk, diep in zijn hart?

Boer in 020 | 02-08-16 | 10:22

@Bert-Bus: ik ga wel herhalen wat ik pas nog opschreef (in een ander draadje): Amma Asante wordt het volgende PvdA-Kamerlid. Misschien dat iemand iets over haar weet.

doedeljantje | 02-08-16 | 10:22

Turkije heeft zich met EU-geld (en dus ook met ons NL-geld) een (±) 6e of 7e plaatsje veroverd in het lijstje met grootste legers op de wereld!!! En over dat megalomane paleis hoeven we het niet eens te hebben.
Geen dubbeltje Europees geld meer naar Turkije, alle banden met dat kudt-land verbreken en Turkije dus ook uit de NAVO. En wat die vluchtelingen-invasie betreft: wat is er gebeurt met het aloude concept van 'schoten/salvo's voor de boeg' (en verder)!?!
Rug recht, hakken in het zand en kiezen op melkander!!!

Aristotalloss | 02-08-16 | 10:21

Sancties zoals turkije een no-go zone maken voor toerisme. Bootjes terug brengen. Uit de navo mikken, uitkeringen van zogenaamde turkse pensionarissen stoppen. Handelsboycot lijkt me een leuke. Ff kijken of ze ome erdo dan nog zo leuk vinden over een maandje of 4

rattenvanger XL | 02-08-16 | 10:21

Als ze maar niet gaan dreigen met de Zweetvoeten van Erdogan zijn Moeder want poe poe die stinken

harries | 02-08-16 | 10:20

@bwi | 02-08-16 | 10:15
Kijk dat is de juiste gedachte. trekken ons gelijk terug uit Syrië is dan ook hun probleem, beschermen we alleen ons eigen gebied nog.
@Conan de Rabarber | 02-08-16 | 10:16
Daarna Putin even kietelen hebben we één mooi groot front tegen de gekkies.

Barkruk2 | 02-08-16 | 10:20

Geloof dat vrij veel Turken nog dromen over vroegah, toen de Ottomanen nog iets voorstelden.
Welnu, dat Ottomaanse Rijk van jullie is niet meer en komt ook nooit weer terug. Klein kutlandje is het toch geworden, ha!
www.google.nl/search?q=ottomaanse+rij...

Ichneumonidae | 02-08-16 | 10:19

Barbaren, en dat wil bij de EU. Ik begin zo langzamerhand te denken aan een Turkse oorlog. Dejavu van eerste escapades Ottomaanse invasies richting Bulgarije en Griekenland. Lidmaatschap van NATO gebruiken ze toch alleen in hun voordeel, ze hebben schijt aan andere landen met hun normen en waarden. Het is net Duitsland 1933. Wees wijs en sluit juist de grenzen met dat land, embargo het en zet legers aan de grenzen met Bulgarije en Griekenland om in hun taal te spreken dat ze op hun tellen moeten passen.

S802 | 02-08-16 | 10:17

Disneyland Brussel is ook nog eens als de dood dat Recep Saruman uit boosheid naar Putin overloopt. Daarom die samengeknepen billetjes van Oenders, Timmerflappie, Druncker, Ferkel en Flutte.

Conan de Rabarber | 02-08-16 | 10:16

-weggejorist-

bwi | 02-08-16 | 10:15

Ik ga niet herhalen wat ik eerdaags schreef en dat werd weggejorrist, maar dit gaat nog een heel (bloederig) serieus probleem worden. Zie de EU maar als een poes die tijger en leeuwen welpjes adopteert. Na een paar maanden heeft de poes geen staart meer, maar ach het zijn zulke schatten.

Bert-Bus | 02-08-16 | 10:15

Linksmenschen hebben nu al hun remedie tegen Erdogan geventileerd: gewoon méér asielzoekers binnenlaten.
Veel meer.

compitaal | 02-08-16 | 10:15

Sultan Erdogan kan wat mij betreft op z'n kop gaan staan. Vijfenzeventig miljoen(!) Turken visumvrij laten reizen is sowieso geen opwekkende gedachte - zeker wanneer je weet dat twee-derde daarvan Erdogan-adept is. Dat impliceert dus vijftig miljoen loslopende islamofascisten.

Ik moet er niet aan denken. Grenzün dücht!

Reinaert | 02-08-16 | 10:14

"Ze zijn nog zo authentiek, nog zo dicht bij de natuur."
.
Ja dat zijn gifslangen ook maar je kunt ze beter niet in je buurt hebben.

Lupuslupus | 02-08-16 | 10:13

Tusnami is een vloedgolf die er een beetje tussenin hangt?

havannahapper | 02-08-16 | 10:13

Raar dat Turkije nog steeds in de NATO zit.

lady blabla | 02-08-16 | 10:13

Wat een primitieve geesten aldaar. Maar let op, ze krijgen hun zin.

Galspuier | 02-08-16 | 10:13

Luister, U en ik weten niet wat Merkel heeft besproken met haar grote geitenvriend Recep. Net voor die 'deal'is gehandjeklapt door de andere malloten van Brusse. Hij zou in juli al zijn legeronderdelen naar de EU hebben mogen verplaatsn. Het is niet verbazingwekkend dat net na die 'belofte' die niet is uitgevoerd door de EU die mislukte Coupe is gepleegd. Gelukkig dat Erdogan zich in nowtime heeft kunnen ontdoen van vele vijandgezinden. Zodat de volgende zet is om opnieuw de EU onder zware druk te zetten om zich te voegen aan zijn pro-kalifaat. Het gaat niet meer om toetredening Turkije bij de EU het gaat NU om inlijving van de EU aan het Islamitsch Sultanrijk van Recep EUrdogan. Zijn leger is in gereedheid en op orde binnen en buiten de EU, zijn moskeeen in stelling om zijn boodschap te verkondigen, zijn vrouwen zijn bezig en nog meer dan meer bereid om als broedkip te zorgen voor veel en heel veel toekomstige Mohamed.
ZIJ ZIJN DAN MET MEER, maar Rutte is dan allang GEEN MP meer.

fikkieblijf! | 02-08-16 | 10:12

De Nederlandse regering laat zich graag chanteren en kruipt en beeft voor de kennis van de Turkse geheime dienst over de door ons bovengestelden.

www.blikopdewereld.nl/rechtspraak/leve...

rechtsdwalendeautist | 02-08-16 | 10:12

Erdogan kan al lang geen tsunami van vluchtelingen meer doorlaten, Balkanroute zit zo goed als potdicht. Ze zijn van jou Erdogan veel plezier ermee.

Bokito ergo sum | 02-08-16 | 10:10

@Feynman | 02-08-16 | 10:05
Goede comment. De EU houdt zich ook niet aan het Schengenverdrag. Dus waarom zouden wij onze grenzen niet sluiten en weer gaan bewaken. De vluchtelingencrisis is sowieso het failliet van Schengen.

keestelpro | 02-08-16 | 10:10

Sunny B. heeft het een keer bij het rechte eind. Die islamisten staan nog dichter bij de natuur dan een familie Neanderthalers, al waren die waarschijnlijk heel wat slimmer.

Conan de Rabarber | 02-08-16 | 10:09

Hek, sancties klaar

rattenvanger XL | 02-08-16 | 10:09

Waarom dreigen wij dan niet met een Turkse remigratie-tsunami?

Nelis SplitBloes | 02-08-16 | 10:08

In oktober dus visumvrij reizen voor de Turkies. Of beter gezegd Koerden, zodat Erdo makkelijker Turkije etnisch kan zuiveren.

Baby Fark McGee-Zax | 02-08-16 | 10:08

Zo snel mogelijk gesprekken voeren met Assad en zorgen dat hij zijn landgenoten weer op neemt. VS buitenspel zetten. Dan toont de EU leiderschap.

roze_bril | 02-08-16 | 10:08

Die tsunami lijkt alweer aan de gang te zijn, geen melding in MSM.
https://www.rt.com/news/354073-greek-islands-refugees-turkey/

deluiegriek | 02-08-16 | 10:07

Zolang de EU het DERTIG jaar oude Schengenverdrag met haar BUITENgrenzen niet uitvoert staan we letterlijk én figuurlijk open voor deze chantage.

Feynman | 02-08-16 | 10:05

Waarom onderhandelen voor grensbewaking bij Turkije?
Een hek om Europa is sowieso onmogelijk.
Een hek om Nederland is nog wel te overzien.
Daarom moet Nederland zo snel mogelijk uit die fascistische EU en terug naar het veilige Nederland van voor Schengen.
Grenzen dicht!

keestelpro | 02-08-16 | 10:05

Turkije is een vijandige mogendheid. En dient als zodanig benaderd te worden.

Glasgow Argus | 02-08-16 | 10:04

Goh, dat had natuurlijk niemand zien aankomen, toch?

IgNOraNcE | 02-08-16 | 10:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken