Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE #ZG16 - JOODJE PESTEN met de NPO

Wegkijkwijzer534wide.jpgZo, alles is al zo'n beetje al gezegd, en nog het beste door Arthur van Amerongen: Het probleem met Abou Jahjah bij Zomergasten is dat hij een totaal marginaal verschijnsel zonder aanhang is (en niet de leider van een grote, brede maatschappelijke beweging zoals de VPRO suggereert). De Marokkanen in België moeten hem niet omdat zijn vader een (niet-practiserende) shi'iet is, zijn mama christelijk en hijzelf een flinke pot bier niet schuwt en met Belgische madammekes poept. Bovendien heeft hij zich belachelijk gemaakt met zijn leugens over zijn dienst bij Hezbollah. Hij lag te kermen onder het bed van zijn ouders toen de IDF overvloog. Daarnaast is ISIS (de club van Molenbeek) de gezworen vijand van Hezbollah (de club van Abou Jahjah). Zijn enige steun in Belgikistan komt van die drie genderloze Vlaamse weekdieren: Tom Lanoye, David Van Reybrouck en Peter Vandermeersch. In Nederland bestaat zijn aanhang uit Sunny Bergman. Je kan dus net zo goed zanger Rinus uitnodigen bij Zomergasten, al heeft die wel veel echte fans (bron). Nu tijd om welles/nietes te gaan kijken naar die aangezwengelde golf van jodenhaat op de Nationale Televisie die Door Ons Allemaal Betaald Wordt. LIVESTREAM
(Cortoon boven: Een extragratis kijkwijzersymbool voor #zionistenpijper)

Reaguursels

Inloggen

Deze man doet gewoon zijn voorbereiding voor dit programma, zoals elke. Deelnemer neem ik aan: je komt toch in beeld bij een elite en wilt de volgende dag geen recensie lezen dat je een oppervlakkig wezen bent.

Waar hij zogenaamd de redelkhid zoekt, wil ik hem daar wel eens over horen op een ander podium en dat is nu precies waar deze man zijn ware gezicht laat zien. De Joden zijn de schuld, Israël een apartheidsstaat enz.
Helaas ook hier mensen die menen dat dit redelijk is. Israël is in de regio echt het enige land met we democratie. Niet een modelmatig maar waar vindt je die wel? Arabieren hebben er dezelfde rechten als andere inwoners van het land. Waa zie je dat in de moslimwereld. Israël heeft land gewonnen over de tijd gezien, in oorlogen die moslims begonnen. ook is er land terug gegeven, in ruil voor vree, die er nooit is gekomen. jammer dat zijn,oudes uit dat geboortedorp zijn verdreven, wens je niemand toe, maar misschien eens kijken waarom dat gebeurde?

Israël kan zich niet veroorloven een oorlog te verliezen en moet altijd hard terugslaan bij aanvallen. Ondanks dat, blijft men daar toch nog de menselijke mAt zoeke. Zeker begaan ze ook misdaden, niet iedere soldaat en burger kan aan de lijn gehouden worden. Zie die toestanden 2 of 3 jaar terug ( toch?) Palestijnen vermoorden lafhartig drie Joodse tieners en al die lui vieren feest. Abbas deed niets, de Palestijnse politie doet niets. Een wraakactie door Joden wordt door de Israëlische politie en justitie snel en hard opgelost. Twee daders levenslang. Netanyahu bezocht nog de ouders van die jongen. Een totaal andere, en beter, maatschappij.

Nuuk | 01-08-16 | 22:38

Jep, ik heb het bekeken. Best interessant nog, ook de door hem gekozen fragmenten. Eerlijk gezegd vind hem nou niet veel onverstandige dingen zeggen. En wat hij dan eigenlijk zou bedoelen, maar niet zegt en wat hij werkelijk zou denken daar kan ik allemaal niet zoveel mee. Uitgaande op wat ik heb gezien kwam hij toch niet onsympathiek over. Zijn stelling over allochtoonse jongeren en de politie deel ik overigens niet.

Charlie36 | 01-08-16 | 21:31

Wel gekeken en het was een hele zit pfff. Wat een ophef. Hij geeft een mening en dat mag gelukkig in dit land. In sommige ideeën slaat hij wel door, maar ik moet hem gelijk geven dat extremisme onder de joden net zo gevaarlijk is als elk ander extemisme. Misschien nog wel gevaarlijker omdat het zionisme wereldwijd de hand boven het hoofd wordt gehouden. Er had allang vrede in Israël kunnen zijn wanneer ook zij water bij de wijn doen.

Eduardo5000 | 01-08-16 | 20:59

Een zielig clubje de VPRO,dat ze het moeten hebben van zo'n stuk bagger.
Hij is Belg geworden door met een Vlaamse te trouwen en daarna te scheiden.
Als hij zo pro moslim is wat doet hij dan hier ?
Waarom blijft hij niet gewoon waar hij thuis hoort:Libanon;een van de meest vrije arabische landen?
Het wordt de hoogste tijd dat moslims die zo anti westers zijn hun paspoort wordt afgenomen en op naar de moslim heilstaten !

Pieter H | 01-08-16 | 15:21

@BommelMarwijkROOD | 01-08-16 | 12:47
Vraagje: wat denkt u, waar hebt u als Jood de meeste overlevingskans, hier in het vrije NL of in een Moslimland ?
Neem in uw overweging ook de reactie van de groot Mufti van Jeruzalem mee:
www.catholic.com/magazine/articles/hit...

Bolder | 01-08-16 | 13:47

Heb het gedeeltelijk gezien en wat me opviel was wat je vaker bij dit soort types ziet. Men slingert in het verleden een boude stelling of opmerking de wereld in, dus dat wat hij echt meent, die wordt met goedkeuring ontvangen door zijn aanhangers maar hij weet dat hij die later moet verdraaien/nuanceren als hij (bij toeval) mogelijk wordt "betrapt". Hij is daar meester in. Met een glimlach appels met peren vergelijken om iets recht te praten wat krom is onder het mom van: "Zo bedoelde ik het niet." of "Ik schrok achteraf erg van mezelf bij die opmerking." Yeah right. Zijn originele bericht is iig goed doorgekomen bij zijn maatjes en dat rechtdraaien? Ach dat is voor de Buehne. Zie de Erdo kliklijn. "Foutje, bedankt. Nee het was echt niet de bedoeling." ondertussen weet iedere klikturk waar hij moet zijn om zijn landgenoot te verlinken. Bericht aangekomen. Ik denk ook dat hij heel rancuneus is. Hij glimlacht je toe als je het niet met hem eens bent en hem bekritiseert maar a la minute dat hij buiten staat, gaat je naam in zijn boekje en als er in zijn leven ooit een "day of reckoning" is dan weet hij je feilloos te vinden. Voor de rest wat Lagonda | 31-07-16 | 22:06 zei.

Basil Fawlty | 01-08-16 | 13:33

Soms hebben de re(a)geerrrders hier gezond verstand, maar als het over joden (ik ben er zelf een) en Israël gaat, zit het verstand ver onder nul. Dit was uitstekende televisie, een goed debat, een prima gast. Beter dan het meeste op tv, beter dan de meeste zomergasten. Heeft er iemand een inhoudelijke reactie?

BommelMarwijkROOD | 01-08-16 | 12:47

Het valse aan Abou is dat ie met opzet verwrongen definities hanteert voor bekende termen. Bijvoorbeeld islamofobie (afkeer van islam, sec gesproken: ontwijkend gedrag ten aanzien van alles wat met islam te maken heeft) wordt doodleuk vertaald in moslimhaat. Zo lust ik er nog wel een.
Dit is ergerlijk en zelfs gevaarlijk omdat hier vervolgens doodleuk op verder wordt gebouwd alsof het een vaststaand feit is - en dan vooral als verklaring voor een oneindige reeks gewelddadigheden waar je veel begrip voor kunt opbrengen. Kortom Abou, ofwel het prototype van de valse profeet. Jammer dat hier niet voldoende doorheen werd geprikt.

hardhorendhert | 01-08-16 | 12:01

Vrijheid van meningsuiting met een kogelvrijvest om, welkom in nederland, abu van mij heb je natuurlijk niets te duchten. Ga in vrede, leipo

rattenvanger XL | 01-08-16 | 11:08

Ik denk dat ie een vest aan heeft door reaguurders zoals mij

rattenvanger XL | 01-08-16 | 11:02

Kansloos mannetje, vraag me af wat deze hater( ja ja de hater) in hemelsnaam in mijn tolerante landje doet. Waar is onze geheime dienst gebleven? Dit soort mensen moet benadrukt worden op de vrijheden van iedereen. Desnoods op je knieën in de duinen, want hij lijkt wel geallahspoeld. Ja nieuw woord ge-allah-spoeld, is met geen therapie te genezen. Alleen een dieet van lood in het achterhoofd kan verlichting brengen.

rattenvanger XL | 01-08-16 | 11:00

Je mist de dankbaarheid bij deze lieden.
J.Slavink | 01-08-16 | 08:14

LOL

Hij begon de uitzending met het doelpunt van Van Basten tegen Duitsland 1988, en legde uit hoeveel pijn dat doelpunt hem deed, vanuit zijn achtergrond! Op de Nederlandse tv! Briljant!

landlopertje | 01-08-16 | 10:26

op joop vallen de reaguurders van blijdschap in jubel-lofzangen en terroristenpijperij over elkaar heen. Het mooiste wat ze ooit gezien hebben, "dat ik dit nog mee mocht maken", "boeh aan alle fascisten", etc. De maskers vallen daar weer eens, niks kritisch, gewoon lekker vanuit de hoogte, het eens zijn met elkaar. Als domheid een naam heeft heet hij joop.

TheseDays00 | 01-08-16 | 10:15

#De Waarheid;

https://www.youtube.com/watch?v=8RmiRPEvUIk

Rivpim | 01-08-16 | 09:53

de VPRO is altijd al fout geweest.

pedro300 | 01-08-16 | 09:40

je zal maar in een land wonen waar je maar één mening in de media te horen krijgt.... hier is dat gelukkig anders.

Satria | 01-08-16 | 09:27

Nasrdin Dchar

Wow! Eindigen met Jacques Brel. I love Brel! Ik heb vanavond naar n man gekeken met kennis, bevlogenheid en visie. Dank
----------
De islamofascist die zich agnost durft te noemen heeft blijkbaar ook hier echte vrienden.

Nelis SplitBloes | 01-08-16 | 09:24

De film vond ik sterk. Past zo binnen het actuele kader.
De overeenkomsten van de grote aanslagen in de film met die van nu in West-Europa zijn beangstigend.
Waarschuwing: Na de terreur komt de gewapende opstand.

squadra | 01-08-16 | 09:12

@plaszak | 31-07-16 | 22:37

Jij geeft dat Amerika rond die tijd niet betrokken was in buitenlandse oorlogen. Daar val wel wat op af te dingen: Amerika voerde eind jaren 90 bombardementen uit op Servië. En in maart 2001 sprak het een veto uit in de veiligheidsraad voor een externe veiligheidsmacht op de westelijke Jordaanoever ter bescherming van de Palestijnse bevolking, dit veto wordt door de Palestijnen (en hun sympathisanten) gezien wordt als steun aan de vijand Israël, zoiets als: 'de vriend van mijn vijand is mijn vijand'.

Begin jaren 90 was er de eerste Golfoorlog, weliswaar niet in 2001, maar de aversie die deze oorlog heeft gewekt bij de Soennitische Irakese bevolking blijft lang hangen. Wat ook weer bevestigd door de verheugde reactie van een verbitterde Chileen op de aanslagen van 11 september, hij koesterde nog wrok gevoelens naar de VS voor hun steun aan de coup van Augusto Pinochet in 1973(!).

Dus ik denk niet dat je kunt ontkennen dat de VS een interventionistische politiek voerde, en geen isolationistische,en een bemoeial oogst geen sympathie. Daarom denk ik dat isolationistische politiek veiliger is, voor ons en voor de Amerikanen zelf.

pislink | 01-08-16 | 08:57

Wat is 'Zomergasten'?

The Dialeesi | 01-08-16 | 08:56

Was erg benieuwd naar dit interview omdat ik al lang niks van hem gehoord had. Het lijkt mij sterk dat deze man een beweging van de grond krijgt omdat hij daarvoor toch te veel een eenling is. Alle ophef vind ik tamelijk belachelijk maar zal wel komen omdat hij dingen over Israël roept die feitelijk juist zijn maar hier niet een populaire mening vormen.

Simon_GS | 01-08-16 | 08:52

De Publieke Omroep.

Bestaat die nog dan ?

HypoPseudo | 01-08-16 | 08:46

Alexander des Burgus 20:50
Die 'wetenschap' kopen ze in bij de BBC. Ze maken zelf niets meer.

Der Schnitzeljäger | 01-08-16 | 08:27

Ik heb een deel van de aflevering gezien en ik snap niet waar het geblaat alhier en van bijvoorbeeld de Barendjes vandaan komt. Er was iemand op tv met wie het niet eens was; big deal. Ik luister ook geregeld naar het rabiate gelul van Donald Trump of de beperkte vocabulaire van Geert Wilders, de onsamenhangende tirades van Jan Mulder en de zelfpromotie van Halina Reijn.

Donkersloot | 01-08-16 | 08:21

Je mist de dankbaarheid bij deze lieden.

J.Slavink | 01-08-16 | 08:14

Opgefokte Erdbrink zat daar duidelijk om te scoren. Vreselijk stemmetje heeft die man ook.

philia | 01-08-16 | 08:10

Grappig dat de Geenstijl reaguurders nodeloos gekwetst zijn door de VPRO, en daar nog boos over zijn ook.

the Jackdawn | 01-08-16 | 06:07

Ik stel voor dat de NPO een schrijfwedstrijd houdt over dit onderwerp. Het is denk ik hoog tijd voor een kernachtig essay over de gangbare definities en de opvattingen erover binnen de verschillende denkrichtingen.
Duiding door Onafhankelijke Journalistiek is vervolgens gewenst omdat het debat diffuus begint te worden.
De hoofdpunten van dit essay zijn:
Wat is antisemitisme (minder dan 100 woorden)
Wat is Zionisme (minder dan 100 woorden)
Wat is antizionisme (minder dan 100 woorden)
Waarom wordt veelal gesteld dat Zionisme=racisme terwijl datzelfde verwijt kennelijk niet geldt wanneer een staat wordt ingericht naar Islamitische uitgangspunten (omdat: minder dan 100 woorden).
Wat zijn de kenmerken van een #zionistenpijper en waarom wordt dat als negatief uitgegelegd (minder dan 100 woorden).
In HUN EIGEN 100 WOORDEN per eenheid vraagstelling wel te verstaan zodat ik mijn eigen conclusies bevestigd dan wel ontkracht kan zien. Knippen en plakken niet toegestaan.

kindapaas | 01-08-16 | 03:23

We hebben het over de man die het als goede bekende van familie en vrienden van Abdeslam voor hem op nam. Enkele dagen later viel de hele tyfusbende ook voor goedgelovige MSM idioten (en politie van onze zuiderburen) door de mand.

metzonderzijwieltjes | 01-08-16 | 02:42

Graaf van Egmont | 01-08-16 | 01:29 Ja maar wat zal AboeJaJa dan bedoelen eigenlijk? Moeten we het zo begrijpen dat heel die islamitische gemeenschap in Europa zwaar aan de uitkering is en die uitkering ziet als de belasting die de ongelovige verplcht is te betalen aan de islam en dat de islam ondertussen ijverig bezig is de moslim bij te brengen de westerse wereld te haten en te verachten, om fijn ook die westerse wereld met aanslagen te verrijken en met verder eindeloos veel criminaliteit en auto’s in de fik steken enzovoort - zit het zo AboeJaJa??? En ja, het is dan wel handig om de verontwaardiging daarover weg te zetten als een herleving van de jodenhaat die dan ditmaal een moslimhaat is maar met wel de suggestie erbij dat al die verontwaardigden een soort van nieuwe nazies zijn, die je dan fijn als nazi weg kan zetten, in een poging ze zo monddood te maken, ze weg te demoniseren - nietwaar AboeJaJa??? Zoals het ook heel fijn is van de broeders van de VPRO, dat zij je een hele avond de gelegenheid geven om deze boodschap toch nog even diep in de hersentjes te drukken van de toch al zeer de eigen westerse cultuur hatende VPRO-kijker – is het niet Aboejaja??? Fijn he, leuk, zijn we het toch nog eens. En ik heb niet eens gekeken.

notamused | 01-08-16 | 02:03

Stormageddon | 01-08-16 | 01:51
De recensent lijkt het fragment over voor terreur vluchtende Belgen uit de voormalige arbeiderswijken, die door Abu als racist bestempeld werden, gemist te hebben.
Of heeft dat als niet relevant beschouwd.

de honden blaffen... | 01-08-16 | 01:57

Hahahahahaha. Oh gottegottegot. De Volkskrant heeft een eh... Ehm.. Nou ja, "recensie".
http://www.volkskrant.nl/televisie/abou-jahjah-wil-gevaarlijk-lijken-maar-is-het-niet~a4349407/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=shared%20content&utm_content=paid&hash=443ce779caf7d545855e991077ebb387fcb6891f

Stormageddon | 01-08-16 | 01:51

Graaf van Egmont | 01-08-16 | 01:29
Ik zit te wachten op het vervolg.
De vrij recente terreurgolf waarbij hele dorpen afgeslacht werden.
In het kader van de islamisering.

de honden blaffen... | 01-08-16 | 01:46

..Sorry was even naar de prachtfilm over Algerije aan het kijken. Echt 'n succes geworden dat land. Ik wens Abou en zijn familie daar heel veel plezier en geluk toe!

alphenaandenrijn | 01-08-16 | 01:42

pissebed | 01-08-16 | 00:06
Het verbaast me je nog reageert op deze duidelijke trol Ik bedoel jou: Luistertenleer/Bozekanarie/Uw Verzekeringsadvis/Berbaar of hoe de fuck je je wel niet noemt.

Roadblock | 01-08-16 | 01:30

En nu ik de battle van Algiers gezien heb kom ik tot de constatering dat Abu weer eens een keer heft zitten liegen. In het gesprek gaf hij aan dat de Fransen begonnen met staatsterreur en dat de Algerijnen daar wel op moesten reageren. In de film blijkt echter dat de Algerijnen begonnen zijn met random Franse politieagenten neer te schieten. Waarop de Franse geheime dienst begon met staatsterrorisme door een bomaanslag te plegen om de zaak te laten escaleren, zodat de Paratroepen moesten komen. En het leger kennende begonnen die dus met onconventionele oorlogvoering door iedereen maar te gaan martelen.
Beetje dom dus van Abu om een film te kiezen die hem als leugenaar weg zet.

Graaf van Egmont | 01-08-16 | 01:29

Dat ze Abou Jahjah een podium verschaffen is natuurlijk weerzinwekkend. Een virulente jodenhater die als het even kon ze allemaal over de kling zou jagen. als het aan hem lag, hadden we nooit een Albert Einstein en of Steven Spielberg gekend en de lijst is zeer, zeer lang van Joden die een onuitwisbaar spoor hebben nagelaten.

kunst-en-cultuur.infonu.nl/mensen/1168...

Nehemia | 01-08-16 | 01:26

@Stormageddon | 01-08-16 | 00:38 Voor wie het niet gezien heeft sluit dat artikel op doorbraak.be naadloos aan bij hetgeen er vanavond allemaal is gezegd.

knutsel | 01-08-16 | 01:06

LuistertenLeer | 31-07-16 | 23:59
De moslimbroederschap, is de islamitische variant van de vredesbeweging.
Toch???

de honden blaffen... | 01-08-16 | 01:06

Lewis Lewinsky | 31-07-16 | 23:56

Ach, dat is nu eenmaal zijn niveau.

edelweiss | 01-08-16 | 00:56

knutsel | 31-07-16 | 23:37
Grijns, aan de andere kant, voor Juncker gaat beide op. Moet me nog even bezinnen op hoe zulks eruit moet zien.

toetssteen | 01-08-16 | 00:44

alphenaandenrijn | 31-07-16 | 23:25 In de islam wordt elk kind geleerd alles wat niet-islam is te haten en te mishandelen, uit te buiten en eventueel te vermoorden. Maar politiek correct is het totaal verboden om dit hardop te zeggen. Sterker nog, de linkse kerk gaat helemaal mee met de islam-leugen dat de islam een religie van de vrede is. Het zal waarschijnlijk leiden tot een oorlog tegen die islam en die linkse kerk islamgoedpraterij. Het zal er niet leuk uit zien allemaal. Het zal waarschijnlijk een bloedbad worden. Waarvoor dan al jaren en jaren gewaarschuwd is. Maar waar systematisch en volhardend niet naar geluisterd is. Integendeel, het is allemaal weggedemoniseerd.

notamused | 01-08-16 | 00:41

alphenaandenrijn | 31-07-16 | 23:25
In twee Brusselse moskeeën zijn moordaanslagen gepleegd door landgenoten (Er zijn slecht 6 mio inwoners)van Jahjah. Dat kan haast geen toeval zijn.

Ci Ty33 | 01-08-16 | 00:39

pa_niek | 31-07-16 | 21:12

Het zijn zelf honden.

edelweiss | 01-08-16 | 00:38

@LuistertenLeer | 31-07-16 | 23:59
Speciaal voor jou, pik. Lees en leer.
http://tpo.nl/2009/11/02/interview-theo-van-gogh-vs-boris-dittrich/
http://maartenboudry.blogspot.nl/2016/01/dubbelinterview-met-dyab-abou-jahjah-in.html
http://www.liberales.be/columns/ameyebartjahjah
http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/de-klaagmuur-van-dyab-abou-jahjah
De man is een radicale islamist en jodenhater, ongeacht zijn gladde praatjes. Hij spreekt met een gespleten tong. Verdiep je eerst eens voordat je een mening baseert op niet meer dan de reclamefilm van vanavond.

Stormageddon | 01-08-16 | 00:38

Mocro2897 | 31-07-16 | 20:28

Daar is Mocro ook weer. Nog steeds hier? Ga weg .

edelweiss | 01-08-16 | 00:30

LuistertenLeer | 31-07-16 | 23:59 Andere mening? Viel wel mee. Het was een soort van socialistische preek 2.0.

knutsel | 01-08-16 | 00:20

al is de jahjah nog zo snel.....

nemeton | 01-08-16 | 00:18

LuistertenLeer | 31-07-16 | 23:59 Jij bent er dus lelijk ingetuind door dit georkestreerde babbelgesprek. Geeft niet, hordes is dat vanavond overkomen.

pissebed | 01-08-16 | 00:06

@LuistertenLeer | 31-07-16 | 23:59
Media is meervoud, zwitsal. Weet je waarvan, dude?

Lewis Lewinsky | 01-08-16 | 00:05

@knutsel | 31-07-16 | 23:59
Ha! Dat is heel sterk opgemerkt. Nogmaals dank.

Lewis Lewinsky | 01-08-16 | 00:04

-weggejorist en opgerot-

LuistertenLeer | 31-07-16 | 23:59

-weggejorist-

LuistertenLeer | 31-07-16 | 23:59

@Lewis Lewinsky | 31-07-16 | 23:54 Vooral ook dat verhaal erbij dat hij werd gewaarschuwd dat hij zijn achterban zou verliezen als hij openlijk ongelovig is. En dat dan niet gebeurd is. Goh.

knutsel | 31-07-16 | 23:59

Goed verhaal.

de_landloper | 31-07-16 | 23:59

@Berbaar | 31-07-16 | 23:37
Een moslim die liegt dat hij atheïst én agnost is, noem jij een prima gesprek? Zoals de waard, mmm?

Lewis Lewinsky | 31-07-16 | 23:56

@knutsel | 31-07-16 | 23:53
Precies. Dat zie jij heel goed, waarde knutsel. Dank!

Lewis Lewinsky | 31-07-16 | 23:54

@Lewis Lewinsky | 31-07-16 | 23:47 Het is een zeer slimme truc van die Jahjah om zichzelf als ongelovige te profileren, alle eventuele verwijten met religieuze oorzaak kunnen dan onmogelijk in zijn naam plaatsvinden.

knutsel | 31-07-16 | 23:53

@alphenaandenrijn | 31-07-16 | 23:25
Goed gezegd. Heel erg vond ik dat hij ISIS en de aanslagen, met miljoenen doden die zijn vermoord uit naam van islam, slechts *marginaal* vond.

Lewis Lewinsky | 31-07-16 | 23:47

@BozeKanarie | 31-07-16 | 22:24
Dat doe ik nooit.

Lewis Lewinsky | 31-07-16 | 23:46

@plaszak | 31-07-16 | 22:41
OK. Agreed to disagree.

Lewis Lewinsky | 31-07-16 | 23:45

Ik kan er nog steeds met de pet niet bij dat de VPRO dit soort mafkezen zonder enige aanwijsbare achterban (op die paar mafklappers na dan) zoveel zendtijd in de schoot werpt.

Reykjavik | 31-07-16 | 23:44

Berbaar | 31-07-16 | 23:37
Er is een groot verschil tussen een andere mening hebben of lopen te trollen en te zuigen, alhoewel dat zuigen bij jou tegen zal vallen.

Ongeblustekalk | 31-07-16 | 23:44

De flauwekul die ons wordt voorgeschoteld door de door ons betaalde media is grenzenloos.

Zenzeo | 31-07-16 | 23:41

@toetssteen | 31-07-16 | 23:34 Oh ja, je hebt gelijk. Lol.

knutsel | 31-07-16 | 23:37

-weggejorist-

Berbaar | 31-07-16 | 23:37

knutsel | 31-07-16 | 23:27
Ehhh, gespleten tong; met dubbele tong dan heeft u er een stuk of wat teveel op.

toetssteen | 31-07-16 | 23:34

@Graaf van Egmont | 31-07-16 | 23:20 Ik vond juist dat hij teveel ruimte kreeg. Maar goed, als de ander twee keer zo snel praat lijkt dat al snel zo.
Anyway, als ik een indiaan zou zijn zou ik zeggen: Abou Jahjah spreken met dubbele tong.

knutsel | 31-07-16 | 23:27

Heb gekeken: Hij is welbespraakt maar praat totale onzin.

Wat n lulkoek over democratie, gelijkheid en zijn begrip voor het respectloze gedrag van Arabische jongeren naar de politie toe.

Als oud leraar op n islamitische school weet ik: De kindertjes worden gehersenspoeld tegen het westen te zijn. Dat komt nooit meer goed.

Mijn conclusie: Abou Jahjah is een intelligente slang en wordt vet betaald om zijn boodschap te brengen.

alphenaandenrijn | 31-07-16 | 23:25

Ik blijf het zeggen: de beste Zomergasten presentator was gewoon Peter van Ingen, legendarische uitzendingen met oa Jan Wolkers en Piet Vroon. Vroeger was alles nou eenmaal beter.

KirkOlson | 31-07-16 | 23:24

Ik heb hem in het voorbij zappen 5 zinnen horen zeggen en toen had ik er al geen zin meer in. Als zanger Rinus komt, dan ben ik van de partij.

Watching the Wheels | 31-07-16 | 23:21

Was een goed gesprek. Abu kreeg weinig ruimte vond ik.
En zijn opvattingen, ja, eigenlijk is het nog een ouderwetse Arabisch nationalist in een nieuw jasje gestoken door andere en modernere kretologie. En laten we eerst maar eens in Europa beginnen, nou het in het M.O. niet blijkt te lukken.

Graaf van Egmont | 31-07-16 | 23:20

ROFLOL@ Pritt Stift | 31-07-16 | 20:14
"Je kan dus net zo goed zanger Rinus uitnodigen bij Zomergasten, al heeft die wel veel echte fans"

darmflora | 31-07-16 | 23:19

Die man kan Jacques Brel nooit begrijpen. Wij begrijpen niets van kamelen. Daar hoor je ons dan ook niet over.

Lentehaas | 31-07-16 | 23:19

Wat een kutavond. Veel,wen er maar aan racisten, zionisme en Europa wordt het nieuwe midden oosten en Brel als goedmakertje.
Trap er niet in.

RickTheDick | 31-07-16 | 23:16

*:) Zei

Dr. Frambozenjam | 31-07-16 | 23:15

La Bailaora | 31-07-16 | 22:58
Wat zegt jou artikel? Dat hij 13 1/2 jaar geleden voorman van een partij was die zei de sharia in te willen voeren. Als je die man vanavond zo hoort zie je dat hij al ettelijke keren van identiteit veranderd is (hij verandert net zo vaak van mening als een vrouw van schoene wisselt) én een enorme provocateur is die de controverse opzoekt. Een soort kameleon eigenlijk. Sommigen kunnen die veelkleurigheid niet verdragen omdat het niet past in hun eigen hokjesdenken. Ze concluderen hieruit dat hij toch in een bepaald hokje moet passen (dat ze daar allemaal Arabische termen bijhalen die ik helemaal niet ken en ook niet wil kennen moeten ze zelf weten).
Ik kan het op zich wel waarderen.

duh! | 31-07-16 | 23:14

Een wasknijper is doelmatiger, kan je kleren aan hangen.. Al dat gesticuleren van Aboe. pfoe.. Zij hij nog iets constructiefs? het loopt ten einde.

Dr. Frambozenjam | 31-07-16 | 23:13

Eerstvolgend zal de VPRO wel komen met een avondvullende documentaire over de verrijkende effecten van het stenigen van verkrachte vrouwen, homo’s die van hoge gebouwen worden gegooid, mensenrechtenactivisten die met een machete worden doodgehakt, en zo meer van die alleraardigste onweerspreekbaar voorgeschreven gebruiken van de religie van eindeloze barmhartigheid. En heel het links-progressieve ultra-empathische en moreel superieure wegmetonsbrigade zal er met een vrome marksisties-leninistiese blik naar kijken, in de verwachting dat al deze barmhartigheid eindelijk die verderfelijke gristelijk-kapitalistiese westerse cultuur zal slopen.

notamused | 31-07-16 | 23:13

Harry uit Rotterdam | 31-07-16 | 21:54
Ik heb een boek in de kast geschreven door Jahjah. Het heet: De stad is van ons, manifest van een nieuwe meerderheid.
Een andere 'Belg' spreekt mij meer aan: Blehri Lleshi, vooral diens boek De neoliberale strafstaat. Daar heeft ook wat over gestaan op TPO maar kan het niet vinden.

Ci Ty33 | 31-07-16 | 23:04

Ik kijk toch echt niet.

edelweiss | 31-07-16 | 23:04

Gotspe, die gast zit er alleen voor zichzelf. Babbelonische
trekken. Speedfreak. Klik.

Ernst Oosters8389 | 31-07-16 | 23:03

Geen excuus meer. Maakbaarheid bestaat niet.

Amok | 31-07-16 | 23:01

@ robertdoesnEro | 31-07-16 | 22:56
Moet eerlijk zeggen dat ik de laaste jaren ook zelden meer gekeken heb, ik ben NPO-moe. Écht moe. Teeuwen was de laatste, maar dat was dan ook meteen geweldig, al begreep Wilfried de Jong hem totaal niet en lulden ze langs elkaar heen.
Het concept is en blijft geweldig.

Lewis | 31-07-16 | 23:01

Met het accepteren van arabieren zoals jahjah binnen je landsgrenzen, haal je ook de hele midden oosten problematiek binnen. Als er geen stevig Europees patriottisch verzet komt, zal Europa in dezelfde chaos als daar, eindigen.

Rest In Privacy | 31-07-16 | 22:59

@La Bailaora | 31-07-16 | 22:56
En hij zegt zelf: "Wij wijzen de sharia niet af. Een moslim kan niet tegen de sharia zijn, want het is zijn plicht om hiernaar te streven."

La Bailaora | 31-07-16 | 22:58

@Lewis

Misschien is de reden dat ik zo denk wel het feit dat er nooit echt verrassingen tussen zitten, altijd hetzelfde gewauwel.
Maar ik kijk het dus echt nooit meer, al jaren niet. Misschien heb ik intussen iets fundamenteels gemist? :)

Tesla, Bach, Galilei, Wagner, Columbus, toch veel mensen die met niet heel veel woorden best wel wat bijzonders aan de tafel brachten in de geschiedenis.

De meeste 'inspirerende' figuren die ik tegenwoordig zie, zijn meer van lekker lullen, maar als je vervolgens opzoekt wat ze voor unieks hebben bijgedragen, dan zie je niet zo veel.

Of ik ben gewoon een beetje vroeg zuur, dat kan ook.

robertdoesnEro | 31-07-16 | 22:56

Haha, er zijn hier ontkenners van het feit dat Abou een moslim zou zijn? Ja een taqiya ridder, waarvan het zo duidelijk is dat ie wel een moslim is, daarvoor hoef je niet diep te graven:
www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article...

Iemand die de sharia, de wet van de islam, wil invoeren, is niet seculier.

La Bailaora | 31-07-16 | 22:56

Het wordt steeds meer een links onderonsje. Olifanten pasten kennelijk niet door de deur.

knutsel | 31-07-16 | 22:56

Welja over de rug van het slavernij verleden een vergelijk trekken over iets wat zijzelf opdringen aan een continent. Is een totale minachting van de "zwarte" medemens. Treurig.

ikdenkwat | 31-07-16 | 22:52

@ Gerard Leeflang | 31-07-16 | 22:40
Nu weet ik wat de overtreffende trap van 'kort door de bocht' is.

Lewis | 31-07-16 | 22:49

Ja Israél zal het nog heel moeilijk krijgen maar tenslotte zullen alle volkeren die haar aanvallen, vernietigd worden. Mooi toch?
Lupuslupus | 31-07-16 | 21:44 Het beest lijkt een gezicht te krijgen. Jammer dat interviewers als Erdbrink, in plaats van alles politiek te willen duiden, niet doorvragen naar de confronterende koranpassages die de ultieme kern van haat tegen Israel vormen.

A.S. Perien | 31-07-16 | 22:49

Roadblock | 31-07-16 | 22:42
Gezien wat je schrijft begrijp ik dat je zegt dat begrijpend lezen moeilijk is. Van mijn vorige post dus in jouw geval.

duh! | 31-07-16 | 22:47

@Gerard Leeflang | 31-07-16 | 22:41
Welk standpunt? Elaborate, please.

Stormageddon | 31-07-16 | 22:46

Zomergasten had ooit Hirshi Ali als gast. Hoogtepunt qua denkniveau. helaas ook de opmaat voor het barbarisme op lieve Theo.

Toen kwam Wouter Bos op zomergasten. Die mocht een citaat van Fortuyn zo vernaggelen, dat Fortuyn klonk als PvdA-er, omdat zijn boodschap "De islam een een bron van onvrede en oorlog" er doodleuk uit was geknipt door de Goebelsen van de VPRO: www.dagelijksestandaard.nl/2013/08/wou...

Sindsdien kijk ik alleen naar de VPRO met laarzen aan en mijn haar in een scheiding. Je weet nooit of ze terug kijken.

tipo | 31-07-16 | 22:46

Uit de Larousse Encyclopédie 1939.
https://www.factualisrael.com/wp-content/uploads/2014/11/Larousse-French-dictionary-from-1939-Palestine-is-Jewish.jpg

Stormageddon | 31-07-16 | 22:45

duh! | 31-07-16 | 22:33
Begrijpend lezen is toch moeilijk.
Ik wil het wel herhalen:
Een salafist/jihadist ziet een ongelovig iemand als het slechtste wat er is. Het is hem middels de qur'an zelfs verboden er vriendschap mee te sluiten.
Vreemd toch dat ze, volgens zijn zeggen, zulke goede maatjes zijn.

Roadblock | 31-07-16 | 22:42

Stormageddon | 31-07-16 | 22:33
Ben jij nu het standpunt van feynman aan het jatten, of...?

Gerard Leeflang | 31-07-16 | 22:41

@Lewis Lewinsky | 31-07-16 | 22:13
Dan vindt jij hem maar een "moslim".
Kan mij dat verpotten.
Voor mij is hij dat overduidelijk NIET.

plaszak | 31-07-16 | 22:41

Erdbrink is getrouwd met een hoofddoekje, dus die zal zich niet erg kritisch opstellen. Hoor ik hier weer het bekende agressievige verwijttoontje van de Moslim? Wegwezen.

Poes Fiep | 31-07-16 | 22:41

Lewis | 31-07-16 | 22:11
Intelligentie, daar wordt je mee geboren. Wanneer je daar niets nuttigs mee doet verdien je het om afgeserveerd te worden. Domheid en intelligentie lopen vaak hand in hand, elkaar goed onderbouwde verhalen vertellen over zaken die er niet toe doen en leiden een leven vol met moreel bedrog en vertwijfeling.
Biertje?

Gerard Leeflang | 31-07-16 | 22:40

@ Piet Karbiet | 31-07-16 | 22:34
Jij hebt echt nooit een boeiende aflevering van Zomergasten gezien?

Lewis | 31-07-16 | 22:39

Meestal worden vlaams-sprekenden ondertiteld, dat zou nu ook geen overbodige luxe geweest zijn. Heb nog geen 10 minuten gekeken naar dit irritante geratel.Snap niet dat dit soort figuren een podium krijgt in dit soort programma's. Zucht....

waarmotdatheen | 31-07-16 | 22:39

Socioloog Ruud Koopmans van de Humboldt-Universität doet onderzoek naar islam, resultaten bevallen Duitse studenten niet, hoogleraar moet kapot
.
media.tpo.nl/2016/07/31/nederlandse-ho...

donjon | 31-07-16 | 22:39

@pislink | 31-07-16 | 22:16
Zoals ik al eerder schreef zaten de Amerikanen pre-9/11 helemaal nergens. Er waren geen oorlogen waar de Amerikanen bij betrokken waren.
Je had een no-fly zone boven Irak en daar deden ook Arabische landen aan mee, zoals S-A.
Het was Osama BL die de Amerikanen de oorlog verklaarde voor de camera's van CNN ergens in 97/98, na een serie van brutale aanslagen.
Denk je dat de aanslagen niet hadden plaatsgevonden als de Amerikanen een protectionistisch beleid hadden gevoerd met zo min mogelijk bemoeienis in het buitenland?
Nee natuurlijk niet.
Allereerst hadden ze de Sovjets op hun grondgebied gehad en die Jihadi's die pakken de VS toch wel, omdat het staat voor alles wat zij verafschuwen.

plaszak | 31-07-16 | 22:37

Ik kan het niet langer dan 5 minuten aanzien en alleen maar hoofdschudden....
Wartaal, leugens, daar verstrikt in raken, manipulatie, etc.
De verslaggever deed een goede poging om goede vragen te stellen, maar kreeg zijn antwoorden niet.

Elvi | 31-07-16 | 22:34

@Lewis | 31-07-16 | 22:31
Wanneer is het op de TV?

Piet Karbiet | 31-07-16 | 22:34

Ik kijk nooit naar Zomergasten. Ooit was de VPRO progressief, heden ten dage conservatief, elitair en commercieel. Je kan ook na de 'ophef' over Jahjah vooraf op je vingers natellen dat zowel de vpro/npo, alsmede de hipster interviewer en extremistische geïnterviewde er alles aan gelegen is dat na afloop de doorsnee kijker zal zeggen: 'Mwoah, dat viel best wel mee'. Zo wint die Jahjah aan kracht, en zijn radicale 'antiracisme' club Movement X. Dat hij onder meer Erdolf ophemelt, dat doet natuurlijk niet ter zake.

Bij de NPO lieten ze vanavond nog een Erdolf-fan aan het woord, de crimineel Aysel Erbudak. Wikipedia: nl.wikipedia.org/wiki/Aysel_Erbudak Wat had zij zoal te melden? Nu, dit: "Erdogan wil als sterke en grote Turkse leider de geschiedenis in. Hij wil boven Attaturk uitstijgen. En hij heeft die potentie. Media doen aan demonisering. Hij kan wel tegen kritiek, maar hij accepteert geen leugens over hem. Erdogan is wat Turkije nodig heeft om te voorkomen dat we in dezelfde situatie komen als andere landen in het Midden-Oosten."

pissebed | 31-07-16 | 22:33

Ecological Fallacy by Aboe Jahjah(supported by Vpro).

Dr. Frambozenjam | 31-07-16 | 22:33

Roadblock | 31-07-16 | 22:25
Ook daar moet je toch heel erg mee oppassen. Grote tragiek van de geassimileerde joden in WO II. Ze werden tegen wil en dank altijd als jood beschouwd.
Tuurlijk is Abou daar niet mee te vergelijken, maar de manier van denken is ronduit gevaarlijk: hij komt er vandaan, identificeert zich er deels mee dus hoort hij bij de groep. En de groep is fout, fout, helemaal fout!

duh! | 31-07-16 | 22:33

@Piet Karbiet | 31-07-16 | 22:24
Het is een copy paste van dit:
http://www.elsevier.nl/nederland/news/2014/07/jonge-marokkaanse-criminelen-moorden-voor-merkkleding-1569457W/
Iets kopieren zonder bronvermelding en net doen of het je eigen tekst is. Tja..

Stormageddon | 31-07-16 | 22:33

Houdt toch eensch op met de "Vereniging Protestantse Radio Omroep" het is zooooo 1950........

Biologische_Dildo | 31-07-16 | 22:31

@ robertdoesnEro | 31-07-16 | 22:19
Het concept van Zomergasten is geweldig. Niets mooier dan een avondvullend programma met een interessante gast, eindelijk eens echte diepgang in plaats van snelle oppervlakkigheid.
Maar dan moet de gast wel deugen en boeiend zijn natuurlijk.

Lewis | 31-07-16 | 22:31

Onze cultuur en daarmee onze identiteit wordt bedreigd, aangevallen en afgebroken, door negers, moslims, feministen, cultuur-marxisten en links-fascisten.

donjon | 31-07-16 | 22:29

Lewis Lewinsky | 31-07-16 | 22:21
Weet je wie dat ook zei, maar dan over een andere bevolkingsgroep?

duh! | 31-07-16 | 22:27

@ Yoshidepossi | 31-07-16 | 22:21
Die lui moeten zich helemaal kapot lachen om dit land.

Lewis | 31-07-16 | 22:27

duh! | 31-07-16 | 22:17
Wat ik wel begrijp is, dat meneer de libanees gezien zijn verleden niet in de eerste leugen gestikt is.
Hij wordt geaccepteerd door streng gelovige jihadisten, die hem dus als eerste een kopje kleiner zouden moeten maken.
Het begrip taqiyya zal je wel onbekend zijn.

Roadblock | 31-07-16 | 22:25

Lewis Lewinsky | 31-07-16 | 22:19
Je bent aan het trollen, toch? Hopelijk?

BozeKanarie | 31-07-16 | 22:24

@Yoshidepossi | 31-07-16 | 22:21
En dit typt u net allemaal uit het hoofd op?

Piet Karbiet | 31-07-16 | 22:24

Gaat Erdbrink nou eens kritisch worden over de islam. En over Hezbollah, waar deze JaJa zo'n supporter van was. Over de achterlijke toestanden die bij die groepen leven. Over die malle ramadan, dat je 12 uur niet mag drinken, vreselijk ongezond, Erdbrink, je bent een slappe lul, ik ga naar bed. Fuck die VPRO!

Ruud5 | 31-07-16 | 22:22

@Stormageddon | 31-07-16 | 21:51
Tariq Rammadan hebben ze gelukkig 010 Erasmus uitgestuurd.

Piet Karbiet | 31-07-16 | 22:22

-weggejorist-

Yoshidepossi | 31-07-16 | 22:21

@fail | 31-07-16 | 21:55

Ja, Battle of Algiers was ook de keuze destijds van Jan Marijnissen: www.filmmad.nl/zomergasten-2010-jan-ma... Nog maar 6 jaar geleden notabene. Wel een goeie film, maar er waren eerder zomergasten die hun 1e keuze niet konden laten zien, omdat deze al geweest was.

Prof. D.A.H. Vintik | 31-07-16 | 22:21

@duh! | 31-07-16 | 22:17
Iemand is moslim of geen moslim. Ingewikkelder is het niet. En Blabla is moslim, want hij zegt zelf dat hij deel is van de moslimminderheid in Brussel.

Lewis Lewinsky | 31-07-16 | 22:21

@Crufty
Tuurlijk jo, lekker zwart wit, dat gaat ons verder helpen, een Zwitsal zoals jij draagt niet bij aan het GS nivo.

Uw Verzekeringsadvis | 31-07-16 | 22:21

En dat allemaal met ons belasting centen

komtdatschot | 31-07-16 | 22:20

Is er nog wat op TV vanavond?

Mark_D_NL | 31-07-16 | 22:20

Ik heb het concept van dat programma nooit begrepen.
Iemand tig uur lang een podium geven om zijn persoonlijke ongein tentoon te spreiden?
Net als de later gekomen "24 uur met".

Ik snap heus wel dat niet alle mensen op tv nutteloos zijn, er het soms best interessant kan zijn wat ze te melden hebben, maar meerdere uren aan interessante meningen is nogal onrealistisch.

En dingen zoals een Youp van 't Hek die veel te laat een leuke dogma film gezien heeft, en het feit dat duizenden Nederlanders de film de volgende dag gaan kijken, omdat hij het een aardige film vond, onbegrijpelijk.
Op tv komen heeft niets te maken met intellect, kunstzinnig zijn, wijs zijn, of wat dan ook.

Met als dieptepunten types als Koblenko, Van Rossum, van Nieuwkerk en vele anderen met hen, die zelfoverschatting naar een nieuwe hoogte brengen.

robertdoesnEro | 31-07-16 | 22:19

Harry uit Rotterdam | 31-07-16 | 21:54
Heb nog niks gehoord over hoe islam vreedzaam is/kan zijn.

Bram van Ojik | 31-07-16 | 22:19

duh! | 31-07-16 | 22:17
Belijdend that is

duh! | 31-07-16 | 22:19

@plaszak | 31-07-16 | 22:17
Hij zegt het zelf.

Lewis Lewinsky | 31-07-16 | 22:19

Lewis Lewinsky | 31-07-16 | 22:11
Hij identificeert zich ermee, maar is geen beleidend moslim. Kun je zo'n nuance begrijpen of is dat te moeilijk?

duh! | 31-07-16 | 22:17

@Dus is hij moslim.
Lewis Lewinsky | 31-07-16 | 22:11
Nee, dat is hij niet. Zijn ongeloof heeft er voor gezorgd dat ie Libanon OPNIEUW heeft moeten vluchten.

plaszak | 31-07-16 | 22:17

Ja wollah hij steund dus Hesbollah dus Assad best wel complex kijk maar ja maar kijk ehh Assad eehh IS ikkee ehhh mn ik geloof in mn mening dus pakte mn koffers naar België. Hallo hier ben ik, ja hallo weet ik veel eigenlijk intervieuw..... Mn broertje van 4 heeft interessante gesprekken in de speeltuin.

ikdenkwat | 31-07-16 | 22:16

Crufty | 31-07-16 | 22:00
Hij heeft inderdaad de link gelegd met wetenschap en geloof. Aardig stukje Comedy waarin wordt gesteld dat religie en vooral de beloftes die uit naam van het geloof worden gedaan de grootste leugens zijn die in de wereld worden verteld.

Harry uit Rotterdam | 31-07-16 | 22:16

Zojuist stukje gezien, Abou Jahjah over zijn gelukzalige gevoel bij het horen van het nieuws over de aanslagen op 11 september. Hij zegt daarover wel zinnige dingen: in de wereld was en is veel onvrede over het bemoeienis van de V.S. met de politiek en oorlogen in andere landen. Hij gaf aan dat hij een Chileen kende die verguld was dat de aanslagen juist op 11 september waren gepleegd, voor hem symbolisch, wraak voor de omverwerping van het Ajende regime in Chile die ook op 11 september plaatsvond. Pinochet greep de macht geholpen ddor de CIA.

Ik me zelf nog de reactie van Matea Kezman (Servische spits PSV) herinneren die het wel fijn vond dat de Amerikanen nu de bommen op hun kop kregen. En ook in het midden oosten delen velen een dergelijk gevoel.

Kortom: 11 september is het gevolg van de geopolitiek machtsspelletjes van de VS, daar zit wel wat in vind ik.

Daarom is het met de verkiezingen in de VS in het vooruitzicht, wel interessant wie die gaat winnen vanuit het oogpunt van inmenging in oorlogen en politiek in bijvoorbeeld Turkije, midden oosten, Cuba, Venzuela, etc. Mijn gevoel zegt me dat Trump het minst op heeft met politieke machtspelletjes in andere landen, en met hem zal de VS zich meer isoleren dan met Clinton, lijkt mij daarom de veiligste keuze.

pislink | 31-07-16 | 22:16

@compitaal | 31-07-16 | 21:44
-
Dat hebben ze al eens geprobeerd (en in sommige landen is het nog steeds een tophit):
-
'Big Brother'

bisbisbis | 31-07-16 | 22:14

Harry uit Rotterdam | 31-07-16 | 21:54
En daar hebben we Knarry uit Rotterdam ook weer die moeite heeft met namen spellen.
Kon je joop.nl even verlaten?
Jouw gedreven publicist met een hoge opleiding zit net wel bomaanslagen op burgers te vergoeilijken.
Dat heb ik Wilders nooit horen doen.

Roadblock | 31-07-16 | 22:14

@plaszak | 31-07-16 | 22:09
Hij is moslim. Geen twijfel over. Een liegende moslim, zoals zovelen.

Lewis Lewinsky | 31-07-16 | 22:13

@Lewis | 31-07-16 | 22:11
Ach, terzijde; volgens de koran zijn islamieten superieur boven de apen en varkens die wij zijn en dat geeft ze een héél goed gevoel, daarom integreren ze niet, dan verlagen ze zichzelf namelijk tot jou en mij.

Crufty | 31-07-16 | 22:13

Harry uit Rotterdam | 31-07-16 | 21:54 |
Dus jij vindt het genuanceerd dat AJJ zegt: "Islamofobie is antisemitisme 2.0"?
'Fobie' is een term uit de psychiatrie/psychologie. AJJ zegt dus dat alle mensen die zich oprecht zorgen maken over de toenemende invloed van de islam in de EU en NL geestesziek zijn. Dat lijkt me nou niet bevorderlijk voor een serieuze discussie. Dat zou ongeveer hetzelfde zijn als dat ik zou zeggen dat hij een mongool, een idioot, een debiel of iets dergelijks is. Ook allemaal termen uit de psychiatrie/psychologie.

Aristotalloss | 31-07-16 | 22:13

@Harry uit Rotterdam | 31-07-16 | 22:08
Weetje, het maakt eigenlijk geen ene flikker uit of ie moslim is of niet.
Het is extreem linkse socialist en dat vind ik al erg genoeg.

plaszak | 31-07-16 | 22:13

@knutsel | 31-07-16 | 22:08
ja,.. het geef ze allemaal een villa en veel graties poen, plus een Audi en het komt goed-idee.

Crufty | 31-07-16 | 22:12

@ Gerard Leeflang | 31-07-16 | 22:04
Voelt dat nou goed, je (geestelijk) verheven voelen boven een ander?

Lewis | 31-07-16 | 22:11

@Mocro2897 | 31-07-16 | 20:28
Da's prima maar dan ook volgende keer een anti-islamiet die helemaal los mag gaan op proMo, z'n bruidje en het opperwezen. Dan ook niet janken.

drekzooi | 31-07-16 | 22:11

@Harry uit Rotterdam | 31-07-16 | 22:08
Blabla zei letterlijk dat hij deel uitmaakt van de moslimminderheid. Dus is hij moslim.

Lewis Lewinsky | 31-07-16 | 22:11

Al die ophef is zwaar overdreven. Laat die gast zijn verhaal doen. Je hoeft toch niet te kijken!

hautmont | 31-07-16 | 22:11

180 minuten indoctrinatie.. ik heb af moeten zwaaien.

Leibniz | 31-07-16 | 22:10

@Uw Verzekeringsadvis | 31-07-16 | 22:05
Oh, op zoek naar de nuance.. maar... religie versus realiteit, ik zie daar geen nuance in, wel een hoop idioterie en ellende aan de kant van de religie dus en bezitsdrang op menselijke begrippen, zoals moraal en ethiek.
Maar ook die begrippen komen niet van een verzonnen godje.
Er is geen nuance als het de islam betreft, behalve als je zelf in die reli-kul gelooft en denkt dat er werkelijk waarheid in zit die van zoveel waarde is, dat het de wetenschap, die altijd twijfelt en alleen ongelijk kan aantonen en niet de waarheid, opzij zet.

Crufty | 31-07-16 | 22:10

Lagonda | 31-07-16 | 22:06
Inderdaad, kutburgertje ;-)

duh! | 31-07-16 | 22:10

@Lewis Lewinsky | 31-07-16 | 21:53
Je hoort het hem zelf zeggen toch?
"ik ben niet gelovig"
Hij maakt wel deel uit van een Arabische en islamitische cultuur. Dat klopt, want dat is zo.
Een Jood hoeft toch ook niet gelovig te zijn?
Maar kan wel deel uitmaken van de Joodse gemeenschap met al zijn tradities en normen en waarden.

plaszak | 31-07-16 | 22:09

@@plaszak | 31-07-16 | 21:39
En ik ben niet de enige die gehoord heeft dat de pooier van de profeet naar eigen zeggen deel uitmaakt van de moslimminderheid.
twitter.com/Paulslettenhaar/status/75...

Lewis Lewinsky | 31-07-16 | 22:08

Lewis Lewinsky | 31-07-16 | 21:53
Hij zegt inderdaad dat hij tot een minderheid behoort. Hij zegt niet dat hij Moslim is, hij is in een moslim cultuur opgegroeid. Aan het begin van de uitzending heeft hij duidelijk gezegd dat hij niet gelooft zoals Plaszak stelt.

Harry uit Rotterdam | 31-07-16 | 22:08

Duidelijk JahJah. Om het "marginale" terrorisme niet groter te laten worden moeten we de problemen oplossen. Onderdrukking, socio-ecomische omstandigheden, etc. Nauwelijks religieus. Er zullen vast nog wel mensen zijn die daar intrappen.

knutsel | 31-07-16 | 22:08

Die uitgebluste linkshippies van de VPRO maken de denkfout dat alles wat controversieel is, per definitie "hoogstaand" is, omdat met controverse de burgermaatschappij wordt uitgedaagd. En de burgermaatschappij uitdagen, dat vinden linkshippies leuk, en ook vooral erg nóbel. In de jaren '60 hebben de linkshippies wat marginale succesjes geboekt met hun tegendraadsheid, en er met name hun dikbetaalde baantjes aan overgehouden. En, ook niet onbelangrijk, ze hadden het recht verworven om voor de rest van hun leven met veel dédain op de burgermaatschappij neer te kijken.

Maar kritisch nadenken, kunnen ze niet meer. Want een antisemiet bewierroken, is uiteraard weer heel erg controversieel, maar deze controverse dient geen enkel maatschappelijke belang. Geen enkel idee van Jahjah is het waard om nagevolgd te worden; geen van zijn overtuigingen dient door onze samenleving omarmd, geaccepteerd en zelfs niet eens getolereerd te worden.

Maar de linkshippies van de VPRO zien de verontwaardigde burgerman, en lachen zelfvoldaan. Kijk die kutburgertjes eens boos zijn! Net als vroeger! Zie je wel dat we gelijk hebben!

Lagonda | 31-07-16 | 22:06

@Harry uit 010
Met je eens, nuance, dat schijnt tegenwoordig een moeilijk begrip te zijn voor de vele nieuwe GS reaguurders lopen een beetje als lemmingen achter elkaar aan, verhoogd het nivo hierover niet.

Uw Verzekeringsadvis | 31-07-16 | 22:05

Lupuslupus | 31-07-16 | 21:44
Wanneer je zoals jij genoeg weet over het geloof is het een uiting van geestelijke armoede om je daar nog verder in te verdiepen, als je het kent is het toch wel duidelijk. Als kind lees je grote sprookjesboeken, maar als je volwassen wordt moet je die naast je neerleggen omdat een mens dan van fantasie naar werkelijkheid gaat.
Een volwassene die zich verdiept in een geloofsboek is niets meer dan een infantiel dom mens wat zich geestelijk probeert te ontwikkelen in een levensfase die al verder moest zijn dan dat.
Wat een armoede en niet serieus te nemen.

Gerard Leeflang | 31-07-16 | 22:04

Normaal gesproken gebruik ik Zomergasten als middel om snel in slaap te komen. Deze boycot ik echter. Maakt qua kijkcijfers geen fuck uit want hier is toch geen kastje. De VPRO zal heel tevreden zijn over de gratis reclame voor dit programma. Volgend jaar schijnt Assad er te zitten.

de Voorzittert | 31-07-16 | 22:03

-weggejorist-

Albert5000 | 31-07-16 | 22:03

Het trieste van het verhaal is anderzijds dat dit soort gasten onze gastvrijheid en onze vrijheiden niet waarderen. Terwijl zij te gast zijn, willen zij ons veranderen naar zijn normen/waarden. Hier geldt: 'love it or leave it.' Maar dat snappen Rutte en Pechtold alleen niet. Daar gaat het fout, waardoor zo'n knaap zich gesteund voelt.

Albert5000 | 31-07-16 | 22:03

@duh! | 31-07-16 | 22:00
LOL, ja ik ben helaas wel somber, al wil het niet zijn!

Crufty | 31-07-16 | 22:01

@Harry uit Rotterdam | 31-07-16 | 21:54
zelf geloven.. ja dat zet zoden aan de dijk; ijzertijdreligies aanhangen in de tijd dat de cyberwar is uitgebroken, LOL, lekker nuancerend lullen over allah. Daar kom je wetenschappelijk ver mee vandaag de dag.
btw, is het woord wetenschap daar al gevallen?
Aangezien we daarmee die kulreligies VOLLEDIG van tafel vegen. Op 'god' na natuurlijk, samen met de elfjes en de eenhoorn.

Crufty | 31-07-16 | 22:00

Palestina bestaat dus al.
http://orig01.deviantart.net/ae69/f/2013/003/4/9/a_state_for_the_palestinian_arabs__by_3d4d-d5qapo2.jpg

Stormageddon | 31-07-16 | 22:00

Crufty | 31-07-16 | 21:55
Kom kom, niet zo somber Crufty. Ken je het gezegde 'when you have two jews you have three opinions? Vind ik wel een mooie

duh! | 31-07-16 | 22:00

Hoewel ik tegen de Communiatische Staats Omroep (NOS) ben, is het wel goed dat dit soort gasten aan het woord komen. Ze maken zichzelf belachelijk, En dat is toch ook mooi?

Albert5000 | 31-07-16 | 22:00

Boem!

gepost op | 31-07-16 | 21:56

Wie nu nog lid is van de VPRO is een Jodenhater.

Rheia | 31-07-16 | 21:56

-weggejorist-

Maria.1 | 31-07-16 | 21:55

@Harry uit Rotterdam | 31-07-16 | 21:54
Wie is Greet?

Lewis Lewinsky | 31-07-16 | 21:55

Battle of Algiers... hebben we die niet al gehad als zomergasten film? #stokpaardje

fail | 31-07-16 | 21:55

@duh! | 31-07-16 | 21:52
ja en dat zal Israel nekken, dat andere joodse geluid en dan is er geen joods geluid meer.
In WW II had je ook joden met een 'ander joods geluid'.

Crufty | 31-07-16 | 21:55

-weggejorist-

Piet Karbiet | 31-07-16 | 21:54

Prima uitzending tot nog toe. Een kritische journalist tegenover een gedreven publicist. Interessant om Abou eens te vergelijken met Greet. Greet heeft geen kwaad woord voor Israël over, Abou heeft kritiek op Israël. Greet slaat een uitnodiging af voor Zomergasten, Abou gaat akkoord. Greet heeft zijn havo afgerond, Abou heeft een graad in de politieke wetenschappen. Greet gelooft niet in een vreedzame Islam en vindt dat de Koran verboden moet worden, Abou wil dat iedereen zelf moet kunnen geloven.
.
Abou brengt nuance, Greet probeert mensen bang te maken. Ben benieuwd hoe dit verder gaat.

Harry uit Rotterdam | 31-07-16 | 21:54

Aandacht geven aan MSM is het serieus nemen. Dat zou ik niet doen, hoe minder kijkers hoe beter en dat gaat niet alleen om zomergasten van de VPRO. De goedmensen zullen allemaal kijken, en morgen met de wegkijkcijfers weten wij hoeveel het er nog zijn.

Medianix | 31-07-16 | 21:54

@plaszak | 31-07-16 | 21:39
De zogenaamde atheïst/agnost zei zojuist dat hij deel van de moslimminderheid is.

Lewis Lewinsky | 31-07-16 | 21:53

Oei, zijn 9/11 quotes. Komt ie nu van terug?
Maar wat een GELUL.
Op 9/11/2001 zaten de Amerikanen helemaal nergens.
Desert Storm had je gehad en de no-fly zone over Irak. VN operaties waar de hele Arabische wereld aan meedeed, inclusief Syrië en Muhadjedin uit fukking Afghanistan!
Hypocriet.

plaszak | 31-07-16 | 21:52

Crufty | 31-07-16 | 21:45
Dát hoorde je mij niet zeggen. Ik ageer alleen tegen mensen die een ander geluid dan het hunne niet tolereren. Joden zijn over het algemeen tolerant en hebben onderling vaak verschillende opinies, denk bijvoorbeeld aan een Ander Joods Geluid.

duh! | 31-07-16 | 21:52

@Lupuslupus | 31-07-16 | 21:44
Israël eindigt waarschijnlijk net zo rampzalig als 'Palestina', en dan janken ze daarna nog harder die moslims, dat het leven onder de joden beter was; toen hadden ze rechten namelijk.
Net zoals de oude Palestijnen nu klagen, die hadden het onder de joden ook beter dan onder hun eigen moslims, die alles en iedereen onderdrukken, het geld van het westen voor 'hulp' in eigen zak en eigen veiligheid steken en het prima vinden die kampen overbevolkt te houden, want dat is perfect voor de propaganda.
Stel je toch voor dat al die honderden miljoenen bij die paupers in de kampen terecht waren gekomen.. dan hadden ze geen raketten kunnen kopen om op Israel af t schieten en geen bunkers kunnen bouwen voor de leiders.
Dat levert geen westerse meelijcent op natuurlijk; fraaie nieuw bouwwerken voor de paupers en scholen, nee... dan een 'ziekenhuis' voor die paupers bovenop de voorraad raketten, altijd handig, voor de propaganda.

Crufty | 31-07-16 | 21:52

@knutsel | 31-07-16 | 21:36
Mooiprater, net als Tariq Ramadan. Sofistische en semantische trucjes rollen van de gespleten tong als snoepjes van de lopende band in de snoepfabriek. En dat klinkt dan heel redelijk en alle Meulenbeltjes, Duisenbergjes, Bergmannetjes en andere goedbedoelende multiculti meisjes trappen er in. Ze zouden een uurtje naar Brigitte Gabriel moeten luisteren. Komt uit hetzelfde gebied in Libanon als Aboe JarJar.
https://www.youtube.com/watch?v=a6DmEoGCPqs

Stormageddon | 31-07-16 | 21:51

botbot | 31-07-16 | 21:21
Ik zie een gladjanus die, zodra hij ook maar een beetje door zijn eigen uitspraken in het nauw komt, dit met een stortvloed woorden probeert te verdoezelen.
En een interviewer die hem er keer op keer mee weg laat komen.

Roadblock | 31-07-16 | 21:50

Ja, het had ook Che Guevara kunnen zijn....

fail | 31-07-16 | 21:50

Ik heb geen idee wat die idioot heeft gezegd en ik wil het niet weten ook. Ik zou veel meer willen zeggen maar dat doe ik niet. Als ik z'n naam alleen al hoor voel ik een grote stinkende scheet opkomen. (ik hou me in)

mafmaarnietgek | 31-07-16 | 21:50

Over vijf minuten Midsomer Murders.

lingo star | 31-07-16 | 21:49

Die hele Abou Jahjah is een grote sukkel wat hij probeert te verbloemen door een quasi-intelectuele spraakwaterval.
Meer is het niet.
Next...

Aristotalloss | 31-07-16 | 21:48

@BozeKanarie 21:42
Ja, nu ben je een Jodenhater. Want je kijkt VPRO.

tipo | 31-07-16 | 21:46

Heb inmiddels de tyfus van alles met een baard.
Behalve de Sint natuurlijk.

crankshaft | 31-07-16 | 21:46

@duh! | 31-07-16 | 21:39 \
tja, want in Libanon is het leven voor Joden zo prettig, toch? :)
En niet alleen Libanon hoor, wat dacht je van Irak, Iran, Egypte, Tunesië, Marokko, Jemen, SA, Algerije, Dubai, VAE, etc, etc, overal weer die joden die zo lekker vrij en veilig leven, daarom is er geen behoefte aan Israël, ze leven overal heerlijk en veilig met die joodminnende moslims.

Crufty | 31-07-16 | 21:45

@Ruud5 | 31-07-16 | 21:43 Klopt. Erdbrink is te licht.

knutsel | 31-07-16 | 21:45

@bisbis
Écht controversiële rakkers zitten op dit moment een soort van levenslang uit, zou mooie tv zijn.

compitaal | 31-07-16 | 21:44

Gebeurt vanzelf, doordat de moslims in de meerderheid komen, die planten zich voort als ratten namelijk.
Crufty | 31-07-16 | 21:32
.
Vanuit menselijk oogpunt gezien wel ja maar ik kijk en lees wat daarover in de bijbel staat. Zojuist een hele tijd zitten lezen wat Walid Shoebat (eens PLO-terrorist die de koran van haver tot gort kent, nu christen) over Israël en de islamitische volkeren/de islam schrijft. Machtig interessant maar helaas is daar hier geen interesse voor.
.
Ja Israél zal het nog heel moeilijk krijgen maar tenslotte zullen alle volkeren die haar aanvallen, vernietigd worden. Mooi toch?

Lupuslupus | 31-07-16 | 21:44

Het is een vervelende, rappe, agressieve prater. Zo'n type moet je keihard met zijn ongerijmdheden confronteren, en dat gebeurt dus niet, die Erdbrink wil het gezellig houden, zoals de meeste interviewers. Deze eikel moet je vastpinnen, net nog over het feit dat hij Bart de Wever een zionistenpijper noemde, nadat deze op geroepen had de Joodse instellingen te beveiligen na de aanslag op het Joods museum, , zoals dat in Nederland ook moet gebeuren. Die Erdbrink laat hem ontsnappen zonder hem vast te pinnen op zijn foute praatje. Daarom deugt dit programma niet, en daar was iedereen al bang voor.

Ruud5 | 31-07-16 | 21:43

@Alexander des Burgus | 31-07-16 | 21:27
Tot voor kort hadden we Holland Doc. Nu gefuseerd met Cultura. Daar gebeurde ook nog wel eens wat, maar toch ook erg veel meningen verpakt als documentaire. Ideologische en idealistische shit verpakt als feitelijke info en vrijwel altijd pseudo-historische, politieke, en softe onderwerpen. Harde wetenschap en techniek deden ze niet aan.
Ze kunnen het hier niet. Net als kwalitatief goed drama. Kunnen ze ook niet bij de NPO. Bellicher als enige positieve uitzondering.

Stormageddon | 31-07-16 | 21:43

Ik kijk nu een tijdje en hij zegt geen hele onredelijke dingen. Vrij intelligente vent ook.

BozeKanarie | 31-07-16 | 21:42

Iedereen die kijkt is een Jodenhater. Zo, ik ga weer bier drinken.

tipo | 31-07-16 | 21:40

Effe serieus, wie kijkt er nou naar die shit..

compitaal | 31-07-16 | 21:40

Zien jullie nu wel dat hij ongelovig is?
Op andere draadjes werd ik hier belachelijk om gemaakt, maar het is wel zo...

plaszak | 31-07-16 | 21:39

botbot | 31-07-16 | 21:21
Ik volg de uitzending en ik ben niet geschokt. Gezien wat hij allemaal rondstrooit in de pers soms een controversieel figuur (leve het debat en de controverse) maar het is niet zo heel opzienbarend wat hij hier zegt. Eerder wel verfrissend om zaken eens op een andere manier belicht te zien en best beredeneerd. De man is met zijn ouders in zijn jonge jeugd in Libanon verdreven uit zijn dorp dat vervolgens vernietigd is door de Israëli's, dus dat hij tegen het zionisme ageert is ook weer niet zo heel gek.
Alle ophef is nogal hysterisch in mijn optiek. Als we speak laat hij de zanger Cohen zien, noemde hem net fenomenaal.

duh! | 31-07-16 | 21:39

Haha als iemand nu nog die Abou BLABLA nog gelooft moet degene echt opgenomen worden in een psychiatrische inrichting, werd die er even uitgeluld met zijn antisemitische onzin.

Meisje1985 | 31-07-16 | 21:36

@Stormageddon | 31-07-16 | 21:27 Ik wil het uit Jahjah's mond horen. Maar als een gluiperige slang ontwijkt hij alle vragen. Hij werpt zich nu op als pacifist. Behoorlijk walgelijk.

knutsel | 31-07-16 | 21:36

Volgens de VPRO moést en zou deze man toch in 'Zomergasten' vanwege zijn interessante, controversiële maatschappijvisie?
-
Nou, waar blíjft die dan?
-
Zelfs Gretta Duisenberg is 'controversiëler'!
-
Wát zeg ik? Zelfs WIM Duisenberg is controversiëler - en dat wil écht wat zeggen!

bisbisbis | 31-07-16 | 21:35

Wat óók onsympathiek aan hem is, dat hij demonstraties organiseert op dagen die voor de Belgen (inclusief de toezicht houdende politie-agenten) belangrijk zijn, b.v. 11 november, de dodenherdenking, of op Paaszondag, terwijl die dagen niets te maken hebben met het object van zijn (gespeelde?) boosheid.

Ci Ty33 | 31-07-16 | 21:35

@Lupuslupus | 31-07-16 | 21:30
Gebeurt vanzelf, doordat de moslims in de meerderheid komen, die planten zich voort als ratten namelijk.

Crufty | 31-07-16 | 21:32

Het is een beetje als Willem Holleeder bij dat narcistische privéfeestje van Twan Huys, Collegetour. Op zich een leuk format, kan mooie TV opleveren en interessante gesprekken, maar dan nodig je geen ontvoerder, moordenaar en afperser uit.
Laat dat maar aan Pet0r R. of eh... Thijs Zeeman (lol-link) http://www.mediacourant.nl/2016/07/jan-roos-haalt-genadeloos-hard-uit-naar-thijs-zeeman/

Stormageddon | 31-07-16 | 21:32

Oeh, Carlin. Dat had ik niet verwacht.

gepost op | 31-07-16 | 21:32

Nu Isra@el nog, toch?
Crufty | 31-07-16 | 21:20
,
Dat zouden ze wel graag willen maar gaat niet gebeuren.

Lupuslupus | 31-07-16 | 21:30

Toch een erg goede aflevering waarin hem het vuur aan de schenen wordt gelegd. Als je hier niet naar wil kijken, ben je gewoon een wegkijker.

Gerard Leeflang | 31-07-16 | 21:30

@botbot
Juistem !

Uw Verzekeringsadvis | 31-07-16 | 21:28

Genoeg gezien, is al dik een uur vragen aan het ontwijken en inhoudelijk gaat het nergens over......
Jammer

Beukenoot | 31-07-16 | 21:28

compitaal | 31-07-16 | 21:23
Lol, zo kun je het ook bekijken.
Maar tot heden is hij erg tam.

botbot | 31-07-16 | 21:27

@Stormageddon | 31-07-16 | 20:55 @fleurtje | 31-07-16 | 20:57 Ik heb geen schotel. Zo'n tv-fan ben ik nou ook weer niet. Ik ken BBC4. Kijk wel eens wat ervan op internet. Maar ik denk toch wel dat een Nederlands wetenschapskanaal toch z'n meerwaarde geeft. Bijvoorbeeld om te kijken wat er buiten de Anglosfeer gebeurt. Ook Nederlandse ondertiteling erbij. Is voor mij ontspannend aangezien ik nog steeds in het Nederlands denk. Maar het is inderdaad wel jammer dat ik het kanaal moet delen met de babyboomers.

Alexander des Burgus | 31-07-16 | 21:27

@knutsel | 31-07-16 | 20:57
Terwijl het zo simpel is... http://cult.tpo.nl/2016/07/30/de-mythe-van-islamofobie/

Stormageddon | 31-07-16 | 21:27

-weggejorist-

Wutbürger_ | 31-07-16 | 21:27

Goed van Erdbrink dat hij toch vraagt waarom de joden bang zijn en uit Europa naar Israel verhuizen na de opmerking van DAJ over zionisme.

knutsel | 31-07-16 | 21:26

Ik ga er niet eens naar kijken. Lange tenen voor me en jullie feedback is voldoende.

Mr_Pikibelly | 31-07-16 | 21:26

Ziezo, twee tellen gekeken, dat accent trek ik niet.

compitaal | 31-07-16 | 21:25

@pa_ niek, de islamietjes zijn altijd scheidsbang voor mijn hond. Mijn hond heeft nl haarfijn door wanneer iemand zich wat apart gedraagd. No shit. Vanavond nog.

roze_bril | 31-07-16 | 21:23

@botbot
Welk gesprek?

compitaal | 31-07-16 | 21:23

Dan maar Obese (RTL4) Volkomen kudt, maar alles beter dan aboeneeja. Liever een mevrouw die wil afvallen, dan een idioot die wil opvallen.

gescheurdrubber | 31-07-16 | 21:23

En de volgende aflevering van Zomergasten is met... Marc Dutroux.

Orakel1958 | 31-07-16 | 21:22

arabierenlanden* niet enkel SA dus he

Crufty | 31-07-16 | 21:22

Het gesprek een beetje blijven volgen en daarna commentaar geven lijkt mij wel zo verstandig.

botbot | 31-07-16 | 21:21

Ik ben zionist.

compitaal | 31-07-16 | 21:21

@Lupuslupus | 31-07-16 | 20:39
antisemitisme?
Volgens mij zijn er 22 Arabische landen die zo ongeveer volledige van alle Joden gezuiverd zijn. Nu Isra@el nog, toch?

Crufty | 31-07-16 | 21:20

Dus kunnen ze de volgende keer Constant Kusters uitnodigen.

roze_bril | 31-07-16 | 21:19

Mèh...

Schietmijmaarlek | 31-07-16 | 21:19

J.Slavink | 31-07-16 | 21:10

Ze komen uit de Riff, allemaal. En hun moeder is ook oma en hun vader is hun oom.

eerstneukendanpraten | 31-07-16 | 21:12

Veel te mooie avond om binnen te zitten. Ik ga een blokje om met de hond. Apropos 'hond' het valt me op dat ik, na al die jaren dat er moslims in Nederland zijn, nog nóóit een Turk of Marokkaan met een hond heb zien wandelen. Zolang ze dat niet gaan doen lijkt 't me niks te worden met integratie. Niks zo makkelijk om een gesprek te beginnen als je beiden een hond hebt, tóch?

pa_niek | 31-07-16 | 21:12

-weggejorist-

J.Slavink | 31-07-16 | 21:10

ai ai joris heeft me te pakken .

witchmaster | 31-07-16 | 21:09

Ik moet opeens enorm poepen.

eerstneukendanpraten | 31-07-16 | 21:09

@Bigi Bana Boy | 31-07-16 | 21:01
precies!

Crufty | 31-07-16 | 21:08

-weggejorist-

witchmaster | 31-07-16 | 21:06

Ik mis Jelle BC.

frisenfruitig | 31-07-16 | 21:06

Als ome Theo tegenover hem had gezeten was het misschien nog leuk geweest.

Krultang | 31-07-16 | 21:05

Ik ga een beetje op mijn vrije zondag naar ergerlijke moslims zitten kijken. Heb wel leukere dingen te doen.

Bigi Bana Boy | 31-07-16 | 21:01

jahjah: islamofobie = haat tegen moslims = antisemitisme. (semantische discussie blahblah) Erdbrink stelt de vraag niet. Wat is het verschil tussen joden toen en moslims nu.

knutsel | 31-07-16 | 20:57

Alexander des Burgus | 31-07-16 | 20:50
Kijk eens op een buitenlandse zender, daar zenden ze ook veel wetenschap uit ,en dan hoef je ook niet naar je wetenschapsprogramma van omroep Max te kijken hoe een stelletje ouwe van dagen d'r vakantie doorbrengt in een sleurhut .

fleurtje | 31-07-16 | 20:57

Ik doe een Paulien Bijster(tje) in deze

pendajo | 31-07-16 | 20:57

Oké, ik geef toe: ik heb tien minuutjes gekeken. Langer gaat mijn bloeddruk niet trekken.
En ik moet zeggen, hij is opener, misschien zelfs sympathieker, dan ik had verwacht. Kijkt kalm en helder uit de ogen, kijkt zijn gesprekspartner veelvuldig aan, blijft rustig, is welbespraakt, nuanceert. Wat zijn opvattingen natuurlijk alleen maar enger maakt, omdat hij er meer mensen mee zal aanspreken dan hij zou doen als hij een schuimbekkende driftkikker was.
Dat hij is uitgenodigd voor Zomergasten blijft voor mij onbegrijpelijk, maar hij komt in omgang wel heel anders over dan ik had ingeschat.

Lewis | 31-07-16 | 20:57

Ok zomergasten is ook de plee door gespoeld, presentator is zwak en heeft een vervelende stem en dus een gast welk alleen bekend is vanwege zijn antisemitisme. Nou chapeau VPRO goed gedaan!

Ommie de HaatMoker | 31-07-16 | 20:55

@Alexander des Burgus | 31-07-16 | 20:50
Wetenschap? Op de Nederlandse TV? Daar hoef je bij de NPO niet om te komen. Human heeft heel af en toe nog wel eens wat, maar voor wetenschap moet je bij BBC4 zijn. Da's de enige zender die er regelmatig wat aan doet. En Discovery Science, maar de beste docu's daar zijn ook vaak van de BBC.

Stormageddon | 31-07-16 | 20:55

GS, neem iemand anders in de maling. In de "(bron)" link is helemaal geen onderbouwing te vinden voor het bestaan van echt zanger Rinus fans.

W_F | 31-07-16 | 20:54

Te gast is Dyab Abou Jahjah, een invloedrijke stem in het debat over immigratie en burgerrechten in België.
Ik moest meteen denken aan dit artikel van Hans Jansen.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/04/...

Gerard Leeflang | 31-07-16 | 20:54

Jammer dat hij geen Turk is want dan keken we naar Dönergasten.

hettie | 31-07-16 | 20:54

Het is een clown. Een hele nare. Na 20 seconden wel weer genoeg gezien.

Rest In Privacy | 31-07-16 | 20:52

@fleurtje | 31-07-16 | 20:25
Voor wetenschap heb ik toch liever de NPO. Rechts is toch niet zo goed in wetenschaps-tv. Veel beter dan RTL Transportwereld, Ancient Alien-theorieën en How It's Made wordt het niet. Maar ja, voor de rest mag er wel een flinke bezem door de publieke omroep worden gehaald. Pleur al die overbetaalde presentatoren maar op naar de commerciëlen. Zoveel beter dan een paar goedkopere nieuwelingen doen ze hun werk nou ook weer niet.

Alexander des Burgus | 31-07-16 | 20:50

Ik geloof niet dat mijn achternaam een scheldwoord is.

Mali | 31-07-16 | 20:49

Als de vpro nu dit soort gasten aan tafel heeft, dan wacht ik wel op de volgende aflevering met Goebbels. Pol Pot en Stalin lijken me ook erg interessant.

* tikt brief aan vpro redactie *

SapperDeFlap2166 | 31-07-16 | 20:47

@ Lupuslupus | 31-07-16 | 20:43
Was ook een aardige film geweest
het was eigenlijk óf Laurel & Hardy óf iets avondvullends met veel explosies en wat dies meer zij
Wordt het dus Lawrence, alles Aboe Blabla's schuld

Tobi | 31-07-16 | 20:46

Van Aub Jahjah naar Abu JaHoor in 10 minuten.

Sliptong | 31-07-16 | 20:45

Onderop bij NPO livestream kan je op -minder drukken. Pluspuntjr.

Sliptong | 31-07-16 | 20:44

VPRO doet nu het omgekeerde van wat ze met Wilders plegen te doen. Ze proberen deze demon als mens neer te zetten zodat we aan het eind van de avond moeten vinden dat het toch best wel meevalt met die fundamentalist...

Hufter | 31-07-16 | 20:43

En jij geeft die marginaal ook een podium Pritt.
We moeten onze aandacht wel richten op mensen die het verdienen. En niet de exotische geitenneukende toyboy van Anja en Gretta.

miko | 31-07-16 | 20:43

Vanavond maar weer eens Lawrence of Arabia opzetten
nou dát was nog eens een arabier ;)
Tobi | 31-07-16 | 20:36
.
Ja mooie film hè? En hij duurt ook zo lekker lang.:-) Nog steeds 1 van mijn favorieten maar "de wind en de leeuw" met Sean Connery was minstens zo mooi. Is net zoiets.

Lupuslupus | 31-07-16 | 20:43

Ik ben gestopt met de publieke zenders. Te idioot dat ik er wel voor moet betalen. Als er een partij is die ze wil afschaffen krijgt die mijn stem.

Mesmer | 31-07-16 | 20:42

@ JTKDM / 20:37
VPRO OKW hoopt dat na vanavond gansch het arabische dee van onze fiere natie
prompt lid wordt van de moeilijke intellectuelenclub
Dat wordt vast een doorslaand succes,
totdat de omroep het bestaat om eens iets positiefs over den Jood te berichten, waarna de groote uitstroom der arabische al-vpro leeden een feit zal zijn

Tobi | 31-07-16 | 20:42

De VPRO bekent kleur.

atheïstisch stemvee | 31-07-16 | 20:41

NPO het is niks en het wordt nooit niks, Berlusconi omroep van de VVDPVDA.
Alles waar Vandermeersch voor staat is weg met ons.

Flatuleerder | 31-07-16 | 20:39

En zo word Antisemitisme door onze strot gedruk.

endtotrolling | 31-07-16 | 20:26
.
Welnee zeg, dat gebeurt hoogstens als je zelf geen enkele mening hebt, een nitwit bent (en vooral: dat wilt zijn).
In dit internet tijdperk kan iedereen alles opzoeken maar dat moet je natuurlijk wel willen.
.
Ik kijk al jaren geen t.v. meer en wil deze bagger dus ook niet zien, omdat ik zeker weet dat ik mij enorm zal ergeren. De bovenstaande inleiding is voldoende om te weten waarover het gaat. Dus geef mijn portie maar aan Fikkie.
.
Normaal gesproken bekijk ik alle links die de redactie van GS in een artikel plaatst, dat hoort gewoon zo (vind ik) maar er zijn uitzonderingen, zoals deze "zomergasten".

Lupuslupus | 31-07-16 | 20:39

@ mijzelf | 31-07-16 | 20:22
ohw...toch wel dus....
https://s32.postimg.org/jlo5ocjbp/geert_rambo.jpg

kapitein_iglo | 31-07-16 | 20:38

Ah Israel. So it begins.

knutsel | 31-07-16 | 20:37

Geweldig dat de VPRO nog steeds programma's uitzendt die voor sommige mensen aanleiding zijn om hun lidmaatschap op te zeggen. Dat is het bestaansrecht van die club.

JTKDM | 31-07-16 | 20:37

Vanavond maar weer eens Lawrence of Arabia opzetten
nou dát was nog eens een arabier ;)

Tobi | 31-07-16 | 20:36

Ik heb overigens geen hekel aan Joden. Maar ik zie wel dat ze een gigantisch talent hebben voor drama.

Orakel1958 | 31-07-16 | 20:36

Een man die zichzelf vele rollen toekent en ze met voldoende overtuiging weet te spelen. Krijgt dan kort wat sheeple mee tot hij weer eens door de mand valt en hij weer in zijn hol kruipt. Waarschijnlijk een donker hol vol vies ondergoed, half opgegeten turkse pizza's en een doos tissues. Past goed bij zijn puberale gedrag. Next please!

saidnowomanever | 31-07-16 | 20:35

De enige goede uitzending van Zomertijd was met Ayaan Hirshi Ali. Voor de rest alleen modderkruipers aan het woord geweest.

Orakel1958 | 31-07-16 | 20:34

De enige goede uitzending van Zomertijd was met Ayaan Hirshi Ali. Voor de rest alleen modderkruipers aan het woord geweest.

Orakel1958 | 31-07-16 | 20:34

Hee, ook voetballe kijke op de VRRO!
Wat een topaflevering!

Gerard Leeflang | 31-07-16 | 20:34

Is dit een programma van Twan Huys?

Brutus_Bosch | 31-07-16 | 20:33

Ik pas.

TheseDays00 | 31-07-16 | 20:33

Heja, heja, hoo !

Bigi Bana Boy | 31-07-16 | 20:32

Tot dusver: saaie shit. Mijn eigen levensverhaal is minstens zo boeiend.

TheBurnerMan | 31-07-16 | 20:30

Ik kijk geen publieke omroep..... op Opsporing Verzocht na dan.

Uw Psychiater | 31-07-16 | 20:30

Nee, ik hoef het niet te zien. Ik ken de denkbeelden van de man al en moet er niets van hebben. Daar ga ik geen tijd aan verspillen.
De eerste aflevering ooit die niet ga zien.

Stormageddon | 31-07-16 | 20:29

Een beetje kritiek op het zionisme moet ook kunnen. Niet meteen weer de antisemieten kaart trekken!

Mocro2897 | 31-07-16 | 20:28

stop making total assholes famous #notwatching

superjan | 31-07-16 | 20:28

Wie gaat het aantal keren "eeeeehhh" tellen van die eloquente redenaar.

CoffeePatch | 31-07-16 | 20:27

Ik ga Vinyl kijken.
is veel leuker.

Wutbürger_ | 31-07-16 | 20:27

En zo word Antisemitisme door onze strot gedruk.
"Moslims zijn lief" en islam is vrede, en joden zijn het gevaar. En allemaal door ons belasting geld betaald.

endtotrolling | 31-07-16 | 20:26

Opheffen die omroep bende in Hilversum, eenzijdig ,niet actueel ,opruiend, en wordt verplicht door de staat betaald door de burgers. Bij welk bedrijf gebeurd zoiets nog, als je een zaak hebt ,en hem niet zonder steun kan laten draaien ,ga je normaal failliet ,en dat is dat linkse crapuul al jaren . Weg met die pulp .

fleurtje | 31-07-16 | 20:25

Exact hetzelfde als dat zwarte piet is racismuuzz clubje. Schreeuwlelijken krijgen podiums want minderheden tellen er meer om dan meerderheden. De oude bekende concessus crack.

sickstyle | 31-07-16 | 20:25

da's toch die gast die met een AK47 op de foto staat?
dat zie ik Geert Wilders nog niet zo gauw doen.

kapitein_iglo | 31-07-16 | 20:22

Parsons | 31-07-16 | 20:17
Ik denk dat er weinig verrotte policor oogjes open zullen gaan: er zit te veel zand in.

nemoj me jebat | 31-07-16 | 20:22

Nou laten we eens beginnen met de vraag waarom het niet ondertiteld is. Wordt een vermoeiende avond zo.

knutsel | 31-07-16 | 20:21

De pooier van de profeet (TvG)

PrachtigeHorizon | 31-07-16 | 20:20

Iemand anders die zijn vest ziet? Waarom zit hij daar met een kogelwerend vest?

Zoon van Boer | 31-07-16 | 20:20

Ik kijk niet.
En ik wil mijn geld terug.

nemoj me jebat | 31-07-16 | 20:20

Ben er een heel groot voorstander van om dit soort lui uren en uren te laten lullen op TV.

Wel jammer dat je op voorhand al kunt voorspellen dat er geen enkele kritische vraag gesteld zal worden.

Maar toch, dit soort doodscultusaanhangers kunnen niet genoeg zendtijd krijgen; opdat er wellicht weer een paar links verrotte policor oogjes open zullen gaan.

Parsons | 31-07-16 | 20:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken