Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten - EU op ramkoers met EU

feynmanenoffeiten.jpgArtikel 50 lid 3 geeft twee keer aan dat uittredende lidstaten in goed overleg in enkele dagen de Unie kunnen verlaten, of in vele jaren. Iedere termijn is toegestaan. “De Verdragen zijn niet meer van toepassing op de betrokken staat met ingang van de datum van inwerkingtreding van het terugtrekkingsakkoord” en “de Europese Raad met instemming van de betrokken lidstaat met eenparigheid van stemmen tot verlenging van deze termijn besluit.” Niet alleen wordt aan de onderhandelingstafel besloten wanneer een lidstaat uittreedt, die onderhandelingen daarover mogen onbeperkt duren. U zult zich misschien afvragen waar dan het hardnekkige gerucht vandaan komt dat het Verenigd Koninkrijk in twee jaar moet onderhandelen en uittreden. De tikkende tijdbom op de onderhandelingstafel. Dat is alleen geldig als het Verenigd Koninkrijk en de Unie geen enkele afspraak met elkaar kunnen maken. “bij gebreke daarvan, na verloop van twee jaar”. Dit is meer een clausule voor een vechtscheiding. Zelfs als partijen er niet uitkomen, kan een lidstaat toch uittreden. Je zit niet gevangen in de EU. Je hebt geen toestemming nodig te vertrekken. Het Verenigd Koninkrijk heeft op de dag van de uitslag de EU al een lange onderhandelingstermijn aangeboden om met zo min mogelijk onrust op financiële markten in het Verenigd Koninkrijk, de Unie en wereldwijd te veroorzaken. De EU heeft dat voorstel dezelfde dag afgewezen, en wilde graag per direct de tweejaartermijn starten. Geen financieel paspoort? De EU dreigt het Verenigd Koninkrijk geen financieel paspoort te geven om vanuit London het bedrijfsleven van financiële dienstverlening te voorzien. De ECB koopt voor tachtig miljard euro per maand leningen op, in de ijdele hoop dat de kredietverlening op gang komt. Vervolgens gaat de EU een van de grootste kredietverleners niet meer toelaten tot de Europese markt. Die Britten gaan datzelfde geld uitlenen in Afrika, BRIC-landen en de rest van Azië, waar de economie harder groeit en hebben daar beperkt last van. Koop een kleine falende Europese bank, en je hebt als Brit dat begeerde paspoort alsnog. Die straf gaat nooit werken, die Britten hebben er geen last van als die maatregel wel zou werken, én de EU zit hooguit haar eigen ramen in te gooien. Betalen voor markttoegang? Wij zijn betalen voor markttoegang normaal gaan vinden. Is de insteek van de Unie, zelfs van het Verenigd Koninkrijk. Dat is omdat we zelf ook nettobetaler zijn. Is een gedachte die de transfer-unie als gegeven accepteert. Maar waarom moeten wij betalen voor markttoegang?!? USA doet het niet in TTIP, Canada niet in CETA en geen enkel beoogd EU-lid in een associatieverdrag. De netto ontvangers wórden betaald voor exact dezelfde markttoegang. Feitelijk acteurs in een weggeefwinkel die de spullen komen ophalen. Die betalen met subsidies en geleend geld, zonder bedrijfsplan om ooit echt af te lossen. Onder een combinatie van renteverlagingen (korting), looptijdverlening (uitstel) en kwijtscheldingen (afstel) wordt de illusie gemaximaliseerd dat er netjes betaald wordt, zonder echt ridicule staatsschulden in de boeken te laten staan. Geforceerd uittreden? Nu de Britse reactie meer dan een maand duurt, dreigt de Unie met artikel 7 het Verenigd Koninkrijk uit de Unie te gooien. Oh kan dat echt? Hadden we dat misschien moeten doen toen sommige leden opriepen tot massa-immigratie? Toen begrotingstekorten en staatsschulden ver over de normen gingen en bleven. (Maastricht). Toen de buitengrenzen werden opgezet? (Schengen) Toen de vluchtelingen vrije doorgang kregen? (Dublin) Of toen een land fraudeerde met de toetreding om daarna over de kop te gaan? (Verdrag ontbrak) Of belastingontduiking wereldwijd faciliteert? Ierland zag haar economie in 2015 op papier met 26,3% groeien. Allemaal brievenbusfirma`s die op het eiland de helft van hun vennootschapsbelasting ontduiken en de andere helft in Ierland aftikken. Helaas gaat de meeste winst naar Nederlandse royalty’s of Britse Maagdeneilanden en wordt er helemaal nergens iets betaald. (Verdrag ontbreekt) Nee, dat is allemaal prima. Die acties worden gedoogd en worden blijkbaar wél in het belang van de Unie gezien. Pas als je het feestje wilt verlaten voordat het echt uit de hand loopt, ga je te ver. Dat mag niet. Je mag niet eerst rustig overleggen over de rekening en betalen, nee je moet horizontaal met de uitsmijter mee, om daarna in een vechtscheiding te belanden. Onzekerheid gemaximaliseerd Het IMF geeft onzekerheid als oorzaak van iets gedaalde economische vooruitzichten, niet het uittreden zelf. Binnen het Verenigd Koninkrijk geeft deze extra onzekerheid maximaal uitzicht op een recessie. Binnen de Unie staat zelfs de solvabiliteit van de Deutsche Bank ter discussie. The Economist vatte het mooi samen, de bank heeft geen doel of bedrijfsmodel meer. In de coulissen van Brussel wordt nog steeds gehoopt dat deze harde opstelling een Brexit misschien zal voorkomen, of op zijn minst het uittreden van andere nettobetalers zal afschrikken. Kennelijk heeft zelfs de Unie geen vertrouwen in de voordelen die het lidmaatschap volgens haar heeft. De EU verleidt niet meer, leverde al tijden niet meer en probeert nu te straffen alsof vertrekken een delict is. Harakiri Er is te weinig respect voor de schade die dat beleid in Europa en daarbuiten veroorzaakt. Of je nu naar de Italiaanse staatsschulden, gebrekkige kredietverlening of massale werkloosheid kijkt: De Unie hikt al tegen systeem falen aan. Toch wordt het veroorzaken van een recessie in een vertrekkende lidstaat belangrijker geacht, dan eigen economische stabiliteit. Complete zelfdestructie wordt geaccepteerd, zolang de trein van een ever closer Union doorrolt. Als lemmingen het ravijn in. Het doel heiligt de middelen. Maar heiligt het ook de route en de uitkomst?

Reaguursels

Inloggen

EU is een beetje als het Eurovise songfestival. Een hoop gedoe en met geld smijten, met een pruts product komen en een applausje voor jezelf.

logicavanhetgevoel | 24-07-16 | 17:42

Wij kunnen de Unie in enkele dagen verlaten? Hoera,Nexit in drie dagen.

nik777 | 24-07-16 | 17:24

-weggejorist-

Chipskauwgom | 24-07-16 | 17:07

"Sparen heeft geen zin meer, en dus wordt er niet meer geïnvesteerd."
Van Duyvenbode | 24-07-16 | 12:30
Een grotere tegenstrijdigheid bestaat niet,hoe verzin je het!!!!

botbot | 24-07-16 | 15:59

De EU is gedoemd. Hoe eerder dat semi-communistisch-socialistiche experiment stopt hoe beter.
Brexit helpt een beetje, omdat een solide land en klant van de resterende EU vertrekt.

Raider Twix | 24-07-16 | 15:13

@Dr. Frambozenjam | 24-07-16 | 03:23
De Islam en haar volgers hebben een grote blinde spot dat is de profeet zelf. De blinde spot geeft uiteindelijk de ultieme vrijheid aan een ieder. Ik hoop dat ik die tijd mee mag maken. Want na 1400 jaar ellende, waarbij de redelijkheid altijd weer wint, toch aardig moe te raken.

Bill Cosby | 24-07-16 | 15:09

Klopt van geen kant dit verhaal. Klinkt wel leuk maar het is totale bullshit. De banken in het VK zijn vooral Amerikaans of Duits. VK koopt helemaal geen bank in de EU omdat met alleen Barclays en wat hedgefunds het VK en Londen een lege huls zijn. De banken vetrekken naar Dublin Frankfurt en Ams. Daarnaast de termijn van twee jaar. Zolang de voorwaarden niet rond zijn mag het VK geen andere handelsakkoorden tekenen. Het onderhandelen met Noorwegen duurde al 7 jaar. In die tussentijd betalen ze wto tarieven voor de grootste consumentenmarkt ter wereld. ttip wat nu niet doorgaat nog langer. Ceta ook. Waarom betalen ze niet voor markttoegang? Nogal wiedes omdat ze geen geografische binding hebben met Europa. Daarnaast spreekt de schrijver over massale werkeloosheid en geen economische groei en de EU. Waar is de onderbouwing hier? Factfree politics wederom. Met 9,1 procent is de werkloosheid weer op het niveau van voor de crisis is 2008. Grootste oorzaak was de Amerikaanse beurscrisis van deze werkloosheid. De economische groei is nu 1,7 procent en 1,9 procent in 2017. De haat tegen de EU en liefde voor de PVV verblindt de auteur voor harde feiten. Hij gebruikt belastingontduiking als tegenargument tegen de EU terwijl dit juist op de agenda staat om aan te pakken, omdat dit altijd een nationale aangelegenheid was waar Nederland vooral ook veel heeft geflikt en regels heeft tegengehouden. Juist een Brexit zorgt weer voor belastingontduiking op grote schaal als de Britten hun eigen regels gaan opstellen voor de starbucksen en googles van deze wereld. Het is een zwaar onsamenhangend verhaal wat hier semi intellectueel wordt verteld om het pvv stemvee de boze blanke mannen te paaien. Alleen het verhaal van de Italiaanse schulden is waarheid. Maar er is genoeg ervaring nu om zo'n land aan te pakken.

ernstigdaapje | 24-07-16 | 12:46

De EU heeft een fatale constructiefout - er is geen gemeenschappelijke schuldenmarkt - die zij steeds weer opnieuw moet corrigeren d.m.v. obligatie aankopen door de ECB en d.m.v. reddingspakketten voor de Zuidelijke landen. Daardoor is de rente inmiddels de hul genaderd. Speculanten - o.a. banken - kennen dit mechanisme en profiteren daarvan middels derivaten.
Ze wedden op een dalende rente, een uitkomst die zo goed als zeker is. Echter, nul rente of negatieve rente is slecht voor de echte economie. Sparen heeft geen zin meer, en dus wordt er niet meer geïnvesteerd. Het gebouw wordt niet meer onderhouden, de boel verpaupert. De EU samen met het financiële casino leiden ertoe dat Europa een armenhuis wordt, een getto.
Er moet een Noord-Europese Unie komen. En de financiële speculatie moet worden geneutraliseerd middels een splitsing in de verschillende vormen van bankieren. Dit zijn geen kleine maatregelen, maar ze moeten genomen worden. Ze zijn onontkoombaar.

Van Duyvenbode | 24-07-16 | 12:30

Ci Ty33 | 24-07-16 | 11:01
Zou kunnen. De steunberen waren te dun en niet geheel op maat, heb ik begrepen. En door de wind ging het geheel resoneren. Het pijnlijke van het verhaal is, dat men de ijzeren staven die waren toegevoegd om het deel dat nog overeind staat extra stabiliteit te geven om esthetische redenen alsnog heeft verwijderd, en daardoor zijn er enorme scheuren ontstaan. Vervolgens zijn er weer stalen stangen aangebracht, maar die hadden, zo bleek, niet de zelfde uitzettingscoëfficiënt als ijzer, waardoor er weer nieuwe problemen ontstonden. Kortom, zelfs alle pogingen om de restanten van een mislukt megalomaan project overeind te houden hebben tot nu toe geresulteerd in nóg grotere ellende.
Komt me bekend voor.

Schoorsteenveger | 24-07-16 | 11:59

"Complete zelfdestructie wordt geaccepteerd, zolang de trein [] doorrolt" .

Dit is typisch de Duitse mentaliteit. (en ook russisch, ze hebben er zelfs een woord voor).
Dit zie je bij bedrijven (ook bij DeutscheBank), bij technologische vernieuwing (zo lang mogelijk uitstellen, en dan full-force de andere richting uit) , maar ook in de politiek (jaren '80 visie wordt hier nog als vooruitstrevend gezien).

Dus dan weet u alvast: die crash gaat er komen...

Wutbürger_ | 24-07-16 | 11:43

Helaas plegen lemmingen geen collectief zelfmoord. Het heeft te maken met hun voortplantingscyclus.

Nobeltje | 24-07-16 | 11:01

Schoorsteenveger | 24-07-16 | 10:32
Was dat niet die kathedraal waar de jonge architect meende dat hij even geniaal was als zijn vader? Naja, dat is ook een vorm van hovaardij, die men nog wel eens in de politiek tegen komt (b.v. burgemeester Den Haag).

Ci Ty33 | 24-07-16 | 11:01

De Koreaanse Slet | 24-07-16 | 10:37
Slet ik geloof u,u bent uniek geen ander is in staat zoals u om een tegel te veranderen in een plemsel door zoals gewoonlijk te besluiten met een scheldkanonnade.

botbot | 24-07-16 | 10:59

Maarten VB | 24-07-16 | 10:19
Betalen voor toetreding: dat doen die gekke (en hier op GS merkwaardigerwijs veel geroemde) EFTA-landen ook. Bovendien implementeren ze de EU wetgeving, zonder invloed op de besluitvorming (hoewel die voor ons land ook alleen op papier bestaat)en zonder te willen toetreden. Hoe gek kun je zijn om de eigen democratie onder curatele te stellen.

Ci Ty33 | 24-07-16 | 10:53

@Hartgrond | 24-07-16 | 10:36
Bron?

De Koreaanse Slet | 24-07-16 | 10:52

Schoorsteenveger | 24-07-16 | 10:32
Juist, en de constructiefout van de EU is dat er geen gemeenschappelijke schuldenmarkt is. En die hoeft er van mij niet te komen ook, ik wil geen Europese superstaat.
De huidige constructie van één gezamenlijke munt met zelfstandige obligaties van de afzonderlijke landen, werkt niet,
omdat de economieën onderling te veel verschillen.

Van Duyvenbode | 24-07-16 | 10:38

@geen blijvende stad | 24-07-16 | 04:38

Vooruit nog een laatste keer aandacht voor je absurde gedachtegang.

Jeroen Hoogewij is, of liever was, dus kennelijk reaguurder nonpissatinventum. Dat heeft dus niets met mij te maken. Helemaal niets. Dat verzin jij er nu letterlijk bij.

Voor de duidelijkheid:

- Ik gebruikte geen meerdere nicks, ik gebruik namelijk al bijna 10 jaar uitsluitend DKS.
- Ik ben niet Jeroen Hoogewij. Een simpele zoekopdracht naar Jeroen Hoogewij geeft een profiel dat niet eens op mij lijkt. Ik kom namelijk uit Amsterdam (zoals ik hier met regelmaat stel) niet Schiedam, ik werk in de internationale verkoop (zoals ik hier met regelmaat stel) niet in IT consultancy, ik werk in de internationale commerciële wereld (zoals ik hier met regelmaat stel) niet voor het rijk etc. etc. etc.
- Jouw enige *kuch* *hoest* 'bron' dat mij linkt aan Jeroen Hoogewij is een reaguursel of liever beweersel van een reaguurder op PowNed waarin deze beweert dat ik Jeroen Hoogewij ben. Kennelijk omdat ik linkjes gaf naar blogjes die complottheorieën debunken (blogjes waar deze Jeroen Hoogewij op reaguurde en/of stukjes schreef). Zie dit draadje anders: https://www.powned.tv/artikel/schauble-tijdelijke-grexit-optie#!comments Dat is het. Een verband leggen dat er niet is op basis van helemaal niets. Dat is dan weer hijgend overgenomen door Micha Kat en weer overgenomen door Martin Vrijland en voila een nieuwe complottheorie is ontstaan.

Hier hier. Ik geef nu een linkje naar de NOS http://nos.nl/artikel/2119340-vermoorde-journalist-begraven-in-minsk.html. Misschien ben ik wel Marcel Gelauff. Of nee misschien is Marcel Gelauff wel Jeroen Hoogewij? Wie weet?

*koffie zetten gaat*

De Koreaanse Slet | 24-07-16 | 10:37

lsimon | 24-07-16 | 10:30
Er zijn wel méér oplossingen. Het zal blijken dat daar waar mensen onderling zeer afhankelijk van elkaar zijn de afspraken als vanzelf gemaakt worden en niet afhankelijk hoeven zijn van een megalomaan concept, gedragen en opgelegd door een stelletje machtswellustelingen. Het eindresultaat zal een Europa zijn dat verdomd dicht ligt bij de idealen waarmee men ooit aan het project begon.
Al doende leert men.

Schoorsteenveger | 24-07-16 | 10:36

-weggejorist-

Hartgrond | 24-07-16 | 10:36

lsimon | 24-07-16 | 10:30
Ik zou Moffrika ook mee nemen in mijn lijstje, immers wij teren op de economie van Duitsland.

botbot | 24-07-16 | 10:35

Het doet me een beetje denken aan de val van het Oostblok.Plots lijkt het hele systeem niet meer te werken, omdat de fundamenten waarop het gebouwd is zijn weggezakt. Te laat komt men er achter dat men niet goed nagedacht heeft toen men met de bouw begon.
Misschien nog een betere vergelijking is die met de Kathedraal van Beauvais, de grootste kathedraal van de Christelijke wereld. Althans dat was de bedoeling. Toen men aan de bogen van het schip bezig was stortte de boel in. Nooit echt afgebouwd. Het Koor, hert deel van de kerk waar de hogepriesters hun rituelen ten tonele moeten gaan voeren, dat was wél af, en staat er nog.
www.learn.columbia.edu/ma/htm/ms/ma_ms...
Hovaardij.

Schoorsteenveger | 24-07-16 | 10:32

Er is een oplossing: een unie van Noord-Europese landen, zoals Denemarken, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Weeffouten in handelsverdragen corrigeren en open grenzen oké, maar dan wel gereguleerd met handrem erop.

lsimon | 24-07-16 | 10:30

Zou @Bakito trouwens weer plaatjes gaan draaien op de 'zwarte cross'?

necrosis | 24-07-16 | 10:30

Een nieuwe bankencrisis zal het lot bezegelen van de EU,
als we voordien niet een oorlog zijn ingerommeld met Rusland.

Van Duyvenbode | 24-07-16 | 10:26

HypoPseudo | 24-07-16 | 10:16
Maar waarom gaan die Britten niet aan de onderhandelingstafel zitten.
Ik zou zo zeggen ik stap er uit en jullie hebben nog tot 31-12-2016 om je wonden te likken.

botbot | 24-07-16 | 10:25

@witchmaster | 24-07-16 | 10:06
Ik ga dus NOOIT naar Schurkije, al kreeg ik €1000 toe!

necrosis | 24-07-16 | 10:20

Mooi.
Vertelt u eens even aan de gravin aan welke wankele zinsconstructies u zich stoort.
Gravin v Kippenbouth | 23-07-16 | 22:30

Hallo Gravin, excuus voor de late reactie, ik bevind mij in een andere tijdzone. Laat ik er één onderdeel uitlichten.

De hele alinea onder 'Betalen voor markttoegang?' is een taalkundige rammelkast.

Wij zijn betalen voor markttoegang normaal gaan vinden. Is de insteek van de Unie, zelfs van het Verenigd Koninkrijk. Dat is omdat we zelf ook nettobetaler zijn. Is een gedachte die de transfer-unie als gegeven accepteert. Maar waarom moeten wij betalen voor markttoegang?!?

Zin twee schept al een hoop verwarring. Als zelfstandige zin is het onzin, er zou ergens een vraagteken moeten staan, o ja en een onderwerp. Met goede wil gelezen zou er 'Dat' voor 'is' moeten staan. Maar waar verwijst 'is' dan naar? Het 'normaal gaan vinden' of het 'betalen' in de eerste regel.

Feynman verdient een redacteur. Vandaar mijn oproep.

Maarten VB | 24-07-16 | 10:19

"break it down break it down get your head in the groove". sample oud housenummer. heb de tweemaal "break it down" gelooped als ringtone..... laat ik lekker uitlopen want ik neem nooit op. maar "break it down" dus:

verbanden | 24-07-16 | 10:17

Het is gewoon ongelooflijk dat Juncker, Verhofstadt en van Baalen cum suis gewoon halsstarrig, tégen alle signalen [met als meest evidente de Brexit] in, drenszerig hun eigen gelijk en zin blijven doorzetten en de ingeslagen weg vervolgen.

Alsof het de laatste stuiptrekkingen van een achterhoede gevecht op het oorlogsfront zijn. Daar is namelijk doorgaans geen mogelijkheid tot terugtrekken en kun je het beste dapper doorvechten tot de dood erop volgt.

Daarentegen ís dit geen oorlog en hebben de EUrocraten gewoon de mogelijkheid om zich wél terug te trekken door de hand in eigen boezem te steken en eens echt te gaan luisteren naar het volk.

Maar hun enige antwoord aan het VK is; 'Eruit gestemd, dan zo snel mogelijk optiefen, aan (het volk van) de overige lidstaten; 'Fuck you!' en voor het overige méér, méér en nóg méér EU.

Die lui voelen zich verheven boven ons. (Ik zou ook zeggen; boven de werkelijkheid).

Ik hoop dan ook dat ze vroeg of laat inderdaad als 'Lemmings' te pletter storten na een oneindige val. Maar dan wel zónder ons.

HypoPseudo | 24-07-16 | 10:16

Een grondwet van meer dan, zeg 10 artikelen deugt niet. Of is in ieder geval geen grondwet.

theteach | 24-07-16 | 10:07

Ondertussen in (vrij ?) turkey waar het leven zo goed is!
........................................................
Erdogan tekent zijn eerste decreet

De Turkse president Erdogan heeft zijn eerste decreet uitgevaardigd sinds de noodtoestand van kracht is die dat mogelijk maakt.

Hij laat onder andere meer dan duizend privéscholen sluiten. Verder maakt hij het mogelijk bepaalde verdachten langer (tot dertig dagen) vast te houden zonder officiële aanklacht.
.......
denk na voor je daar met vakantie gaat je hebt zo 30 dagen langer vakantie met gratis kamer

witchmaster | 24-07-16 | 10:06

Stel ik zit in een maatschap wat me elke dag zwaar geld kost en die mij belemmert in mijn ontwikkeling.
Dan zou ik er toch liever vandaag als morgen uitstappen.
Ik heb al een kosten-baten analyse gemaakt en plannen uitgewerkt anders kan ik niet weten of ik er wel beter van zal worden.

botbot | 24-07-16 | 09:53

O.T. Tsunami van bekeerlingen: in Duitsland steeds meer moslims vooral uit Iran worden Christen, wellicht om kans op verblijfsvergunning te vergroten. En de Duitse bejaarden in de kerk zijn soms nog maar een kleine minderheid, voor wie de dominee/priester weinig tijd meer heeft. De kerkdienst gaat soms deels in het Farsi. www.zeit.de/gesellschaft/zeitgeschehen... Het lijk tme dat de RK kerk nog erg veel spijt gaat krijgen van het besluit van het tweede Vaticaans Concilie, om het Latijn nagenoeg af te schaffen en diensten in de 'volks'taal te houden.

Ci Ty33 | 24-07-16 | 09:50

sinar2 | 24-07-16 | 09:04
de wet van hoogmoed, de ander kopjeonderduwen om zelf boven water te kunnen blijven, de ander kleiner maken om zelf groter te lijken..

fikkieblijf! | 24-07-16 | 09:43

-weggejorist-

wijzegeit | 24-07-16 | 09:39

"Matje" Koenders en Timmerfrans zijn alweer bezorgd.

wijzegeit | 24-07-16 | 09:39

Rechterhand en neef van Gülen gearresteerd. Binnenkort door marteling verkregen bekentenis daf Gülen achter de staatsgreep zat. Mark my words.

wijzegeit | 24-07-16 | 09:37

-weggejorist-

geen blijvende stad | 24-07-16 | 09:34

@necrosis | 24-07-16 | 08:43

Haha, proost!

Desmoulins | 24-07-16 | 09:30

Zeer goed stuk. Alleen als je gevangen zit heb je toestemming nodig te vertrekken. Als je doel is de Britten te schaden bij vertrek, dan heb je een slecht moraal. De EU zoals het nu wil werken is een kracht voor het kwaad. De Nexit moet komen anders sta je dus achter dit kwaad.

nerugaer | 24-07-16 | 09:20

Het is de EU er nu alleen om te doen om de boel zoveel mogelijk in het honderd te laten lopen. Met als doel om andere landen die uit de EU zouden willen stappen af te schrikken.
Een niveau kleuterschool waar de Junckers en Timmermansjes maar wat graag aan meedoen.

sinar2 | 24-07-16 | 09:04

@dubbelq | 24-07-16 | 08:52
Ze zeggen wel eens dat kinderen en dronken mensen de waarheid spreken maar Juncker liegt, al heeft hij een hele fles cognac op.
Ken je de uitspraak die John Cleese over hem heeft gedaan?

necrosis | 24-07-16 | 09:01

Ik vraag mezelf af als ik dit artikel lees of zo'n vent als Juncker wel de regels kent als je hem zo hoort raaskallen

dubbelq | 24-07-16 | 08:52

@De Koreaanse Slet | 24-07-16 | 02:34

Dan heeft hij zo een geschiedenis en gaat hij dit soort vage filmpjes lopen maken:

www.youtube.com/watch?v=ttStjFmFhoA

Jakkes.

decadent degeneraat | 24-07-16 | 08:48

@Desmoulins | 24-07-16 | 08:33
@OudeNederlander | 24-07-16 | 08:33
Bedankt, daar gaat mijn eetlust.
*direct aan de drank gaat*

necrosis | 24-07-16 | 08:43

@Desmoulins | 24-07-16 | 08:29
Ik zou graag willen kijken, maar ik wil zo meteen even wat gaan eten en heb geen zin in kots/ wurgneigingen.

necrosis | 24-07-16 | 08:40

necrosis | 24-07-16 | 08:21
Klopt, de negatieve cijfers zijn bekend. Maar die positieve cijfers die komen er maar nooit... gek he..
Vwb Hillary.. die vee-deal is nog de minste van alle schandalen.
Er zijn meer dan 50 mensen gestorven in zéér verdachte omstandigheden, die allemaal uit de school konden of wilden klappen.
www.whatreallyhappened.com/RANCHO/POLI...
Het kost wat tijd, maar neem die hele lijst maar eens door. Ik kreeg er koude rillingen van.
En zo iemand willen ze president maken.....

OudeNederlander | 24-07-16 | 08:33

necrosis | 24-07-16 | 08:17

Check mijn eerder geposte link.
'Clinton Cash' is nu gratis te zien via Breitbart.
Daar verbleekt die $200.000 bij. Werkelijk stuitend wat zij allemaal uitgevreten hebben met de Clinton Foundation. Typisch ook dat de MSM geen oog heeft voor deze keiharde feiten.
De Clintons zijn de personificatie van corruptie.

Desmoulins | 24-07-16 | 08:29

@OudeNederlander | 24-07-16 | 08:11
Die cijfers over werkeloosheid zijn gewoon bekend.
En het zal je niet verbazen dat de hoogste werkloosheid in landen als Spanje en Griekenland liggen.
En bij Griekenland hoef je je natuurlijk niet af te vragen waar al dat steungeld van EU/ IMF gebleven is.....

necrosis | 24-07-16 | 08:21

@Desmoulins | 24-07-16 | 08:07
Hillary... die zou ik nog niet doen met de lul van een ander.
Als zij President wordt, krijgt viespeuk/ echtgenoot Bill een baantje in haar administratie.
Nog even los van het feit dat toen haar echtgenoot nog president was, zij $200.000 kon bijschrijven dankzij een vee-transactie waarvan zij voorkennis had.
Helaas mag ik niet stemmen in de VS, maar Hillary zou NOOIT mijn stem krijgen.

necrosis | 24-07-16 | 08:17

Als iets heel goed is of werkt, dan hoef je er geen reclame voor te maken want iedereen wil het zelf.
Zo hoef ik mijn kinderen nooit over te halen om een dag naar een pretpark te gaan.
Maar bij de EU schijnt dat anders te werken.
Landen die er niet in willen of er juist uit willen, of er in zitten maar er uiterst kritisch over zijn, die worden op alle mogelijke manieren gedwarsboomd.
Zo wacht ik bijvoorbeeld nog steeds op dat rapport dat met onafhankelijk cijfermateriaal aantoont wat een succesverhaal die EU economisch is geweest, de afgelopen jaren.
Of zou de reden dat het er maar niet komt te maken hebben met de belabberde groei en record werkeloosheid, het grenzeloze protectionisme en moordende regelzucht?

OudeNederlander | 24-07-16 | 08:11

@Rampstad | 24-07-16 | 08:01
Eens in de vier jaar kiezen wij een nationale regering die precies hetzelfde doet.
Heb jij die €1000 al ontvangen van Rutte?

necrosis | 24-07-16 | 08:10

Rampstad | 24-07-16 | 08:01

Een tandeloos parlement om het EU-plebs een schijngevoel van de democratie en inspraak te geven.
Een Trump administratie is geen fan van de EU maar van nationale soevereiniteit. Hillary zal niets anders doen dan de ever closer union blijven steunen. Zo rolt dat globalistisch tuig.

Desmoulins | 24-07-16 | 08:07

De EU burgers mogen EU parlement kiezen, maar daarna ziet de EU de burgers niet meer staan, want het gaat om de handel en industrie.Bovendien wil Amerika een verenigd Europa om Rusland te pesten, dus doet Europa dat.

Rampstad | 24-07-16 | 08:01

@geen blijvende stad | 24-07-16 | 04:38
Wow, complottoestanden op de GeenStijl...
Zal ik dan maar wegblijven?
Straks komt men er nog achter dat ik Vladimir Poetin ben....
*naar plee rent voordat ik in mijn broek zeik van het lachen*

necrosis | 24-07-16 | 07:34

@mallekater | 24-07-16 | 07:08
Ik moet nog wachten op mijn eerste WW uitkering, maar ik betaal het ook niet.

necrosis | 24-07-16 | 07:24

@McMarx | 24-07-16 | 03:01
Ik schrijf niet voor een krant waar ik mijn reet niet eens mee wil afvegen.
Ik schrijf alleen op de GeenStijl, ter leering ende vermaeck.

necrosis | 24-07-16 | 07:21

Dank zij Draghi zullen straks vele banken omdonderen.
En wie gaat dat betalen?

Draghi niet.

mallekater | 24-07-16 | 07:08

@geen blijvende stad | 24-07-16 | 04:38
Het gebruik van verschillende nicks op GeenStijl (trollen) is niet toegestaan en levert je een ban op.
*ik ben de huisregelspecialist*

necrosis | 24-07-16 | 06:47

Het is toch niet te geloven.. het lijkt alsof de kortzichtigheid en grenzeloze naïviteit zich als een dodelijk virus heeft verspreid onder het Europese regerings-canaille.
De Min van Biza van Germany, T.de Maiziere, in Bild vandaag:
"... minister van Binnenlandse Zaken zondag dat het belangrijk is erachter te komen hoe de man een pistool kon bemachtigen. 'Daarna moeten we zeer voorzichtig evalueren of en waar er verdere wijzigingen in wetten nodig zijn"

Wat verwacht je nu met jarenlange open grenzen naar de Balkan mafketel??
Het Paard van Troje dat jullie hebben binnengehaald was niet alleen geladen met gelukszoekers,slapjanus!!

daytripper | 24-07-16 | 06:18

-weggejorist-

geen blijvende stad | 24-07-16 | 04:38

-weggejorist-

Dr. Frambozenjam | 24-07-16 | 03:41

Graaf van Egmont | 24-07-16 | 03:05
Je mist mijn punt 'eigen belevingswereld'. Emotionele respons/uiting wat wel eens onprofessioneel is. Of ja dan ga je naar het theatrale misschien. Maar een huurling zal aan strikt werkbeleid moeten voldoen.

Dr. Frambozenjam | 24-07-16 | 03:40

-weggejorist-

Bill Cosby | 24-07-16 | 03:38

-weggejorist-

Bill Cosby | 24-07-16 | 03:38

-weggejorist-

Bill Cosby | 24-07-16 | 03:36

https://www.youtube.com/watch?v=UWH3vFQhC1o

Piet Karbiet | 24-07-16 | 03:28

Graaf van Egmont | 24-07-16 | 03:16

Dit is 'm volgens Wikipedia

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Rijkspas

De Koreaanse Slet | 24-07-16 | 03:26

notamused | 24-07-16 | 03:03
De islam zelf is een indicator voor benepenheid op deze wereld. Een meter voor achterlijkheid. Hoe meer het westen islamiseert/importeert des te groter de degradaties op maatschappelijke vlakken zichtbaar worden. En zo als ook u plempt.
De islam dient tot niets dan destabilisatie en/of grootheidswaanzin van haar volgers..

Dr. Frambozenjam | 24-07-16 | 03:23

De Koreaanse Slet | 24-07-16 | 03:05
Zoals ik al zei: ik ken die hele pas niet en heb er nog nooit zo een gezien. Op een overheidspas moet op zijn minst het ministerie vermeld worden, identiteitsnummer, naam en voorletters en de functie van de persoon. Of het moet een toegangspas zijn voor een of ander gebouw, maar dan wil ik graag de achterkant zien.

Graaf van Egmont | 24-07-16 | 03:16

@Graaf van Egmont | 24-07-16 | 02:50
Ik zit nog eventjes in die rijkspas van Jeroen Hoogewij te neuzen.

Wat blijkt: https://disqus.com/by/jeroenhoogeweij/
"Er wordt door sommige gekkies wel eens gezwaaid met mijn Rijkspas, maar die heb ik dus omdat ik klussen doe voor Rijkswaterstaat en het Rijksvastgoedbedrijf."

Toch wel apart dat een AIVD agent zo'n enorm online profiel heeft onder zijn eigen naam. Vind je niet?

En hier overigens het hele verhaal van mafklapper Martin Vrijland debunked: http://urubin.com/barracuda-ontmaskert/

De Koreaanse Slet | 24-07-16 | 03:05

Dr. Frambozenjam | 24-07-16 | 03:00
Daar vergis je je dan in. Een informant of agent doet nooit iets zonder aansturing. Hij moet consequent blijven, juist door die aansturing. Zo'n man/vrouw kan je niet laten roamen.

Graaf van Egmont | 24-07-16 | 03:05

Dr. Frambozenjam | 24-07-16 | 02:02 Sterk destabiliserende factor in heel de westerse wereld is de islam. De islam heeft ontdekt dat de westerse wereld zwak is, althans niet bereid is te onderkennen dat de islam een gevaar is, of zelfs als ideologie heeft, de politieke correctheid, die zegt dat die islam deel moet zijn van de westerse wereld. Op die manier zie je een haast gretige zelfislamisering, gekoppeld aan een nihilistische onverschilligheid voor de gewone burger die steeds meer te maken krijgt met de overlast en terreur van die islam, en voor de moderne westerse cultuur die men lijkt te willen offeren aan de barbarij van de islam. Onder dergelijke omstandigheden melden zich mensen die wel bereid zijn die gewone burger en zijn cultuur serieus te nemen. Bijvoorbeeld Trump, Wilders, Marine Le Pen. Wat op zich niet betekent dat zij redding zullen brengen. Zij tekenen de verharding, de polarisatie, de komende getto’s en gated communities en politiestaat. Net als in Israël zal iedereen een wapen dragen, getraind zijn in vechtsporten, en omringd zijn met veel beton om de islamitische gekte op een afstand te houden.

notamused | 24-07-16 | 03:03

@necrosis | 24-07-16 | 02:13
Schrijf een stuk voor de Volkskrant. Gooi er wat onzinnige bewering in zoals bijvoorbeelde de ongelofelijke charme van de oudere vrouw. Dan komt het vanzelf op GS.

Rest In Privacy | 24-07-16 | 03:01

Graaf van Egmont | 24-07-16 | 02:50
Bedankt voor het breder uiteenzetten..
Maar een social media controller bij de Nctv? zo nu en dan is het ijs zeer dun. Maar goed een huurling heeft sowieso minimaal 20 ip-adressen en/of aliassen ter beschikking. En in deze is het verhaal vaak consequent en opgebouwd uit eigen belevingswereld zonder aansturing.. dat valt ook op..

Dr. Frambozenjam | 24-07-16 | 03:00

Dr. Frambozenjam | 24-07-16 | 01:22 Geen moeite doen. Waardeloze foto.Nietsnutten

vanvandaag | 24-07-16 | 02:56

Dr. Frambozenjam | 24-07-16 | 02:44
Er is hier geen sprake van een overheidsambtenaar, maar iemand die door de AIVD zou zijn ingehuurd voor bepaalde werkzaamheden. Een informant dus, of een agent zo je wilt. Als zo iemand door de mand valt, neemt ie geen andere nick, maar wordt niet meer gebruikt. Voor hem 2 of 3 anderen. En wat moet zo'n man met een pas? Daar heeft ie helemaal geen gebruiksrede voor als ie toch maar achter zijn pc zit.

Graaf van Egmont | 24-07-16 | 02:50

De Koreaanse Slet | 24-07-16 | 02:34
Wat je post googelde ik zo een 4 maanden geleden al, en precies dat zag ik, wou er niets over posten ivm ip.. Maar wie helder nadenkt weet ook dat een overheidsagent bij ontdekking een ander id/nick neemt. En daarom na 4 maanden geef ik u het voordeel van de twijfel.

Dr. Frambozenjam | 24-07-16 | 02:44

@De Koreaanse Slet | 24-07-16 | 02:34
Uiteraard.
Ik zit ook nog even te genieten met een muziekje en een wijntje en heb geen zin meer om iets over mekka's te mekkeren.

Bill Cosby | 24-07-16 | 02:39

@Bill Cosby | 24-07-16 | 02:21
Het is Zaterdag, nu ja Zondagochtend. Mag ik.

Ik zit me net eventjes te verdiepen in die rare aantijging dat ik Jeroen Hoogewij zou zijn.

Krijg ik dit. https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=De+Koreaanse+Slet+%2B+Jeroen+Hoogeweij

Faalhaasje Micha Kat kwam er kennelijk mee na een reaguursel van mij op PowNed op reaguurder thepinkpainter (AKA Pinky Paint AKA Tani G. veroordeelde pedofiel).

Het ging kennelijk als een lopend vuurtje door het aluhoedjesland en Jeroen Hoogewij zelf ontkent overigens in alle toonaarden. https://barracudanls.blogspot.nl/2015/07/meiden-van-stavast.html

Wat een prutsers.

De Koreaanse Slet | 24-07-16 | 02:34

Iemand moet het doen.

Piet Karbiet | 24-07-16 | 02:22

De Koreaanse Slet | 24-07-16 | 02:20
Kijk, dat bedoel ik nou.

Graaf van Egmont | 24-07-16 | 02:22

@De Koreaanse Slet | 24-07-16 | 02:20
slet je bent nog laat op.

Bill Cosby | 24-07-16 | 02:21

Graaf van Egmont | 24-07-16 | 01:58

Het is al niet juist dat ik Jeroen Hoogewij ben. Moet je nagaan.

De Koreaanse Slet | 24-07-16 | 02:20

geen blijvende stad | 24-07-16 | 02:06
Ik heb het pasje nog nooit gezien tijdens mijn 42 jarige ambtsperiode, terwijl ik toch ook 18 jaar verkeerd heb ik de kringen waar DKS ook toe zou behoren volgens het blogje.

Graaf van Egmont | 24-07-16 | 02:20

*gaat mandje opzoeken*

necrosis | 24-07-16 | 02:17

@geen blijvende stad | 24-07-16 | 02:10
Ik een artikel op GeenStijl?
Waarschijnlijk als varkens kunnen vliegen....
*snik*

necrosis | 24-07-16 | 02:13

necrosis | 24-07-16 | 02:06 Ik suggereer echt niet dat jij een voorkeursbehandeling krijgt, maar je kwam zelf met het verhaal dat je een lijntje hebt met het HQ. Maakt mij verder niets uit hoor. Altijd handig toch? Mischien mogen we nog eens een artikel van je lezen:)

geen blijvende stad | 24-07-16 | 02:10

Dr. Frambozenjam | 24-07-16 | 02:02

Absoluut, en zeker weten. De hele wereld moet nu zeer krachtig stelling nemen tegen de islam. Trump geeft het goede voorbeeld: 'Geen enkele moslim meer in Amerika.' Zo moet het in Nederland ook. Ook al wordt er maar één aanslag mee voorkomen, dat scheelt alweer heel veel leed. Maar ja... Rutte... Pechtold...

hoogstetijd | 24-07-16 | 02:09

necrosis | 24-07-16 | 01:57
Oohja de soldiers of Odin waar hoogstetijd naar verwees vergat ik te replayen. Bij deze: zelf zou ik ook een burgerarrest toepassen bij het aanschouwen van een misdrijf.. En mocht daartussen een soldier of Odin tussen zitten die een misdrijf pleegt, pak ik hem nog harder aan:-)

Dr. Frambozenjam | 24-07-16 | 02:08

-weggejorist-

geen blijvende stad | 24-07-16 | 02:06

Europa is bijna even democratisch als Turkije. In GB word een referendum wel gerespecteerd Rutte! De Engelsen zijn altijd al een beetje tegendraads geweest ten opzichte van bv Europa.Het land heeft een sterke economie die alleen maar zal verbeteren omdat ze geen rekening meer hoeven te houden met pakken onzinnige regeltjes uit Brussel welke alleen maar een remmende werking hebben op onze economie.Alleen al het monetaire beleid van Brussel remt ontzettend.

tegenalles | 24-07-16 | 02:06

@geen blijvende stad | 24-07-16 | 01:54
Als ik bepaalde uitlatingen doe, krijg ik ook met de mattenklopper van Joris....

necrosis | 24-07-16 | 02:06

necrosis | 24-07-16 | 01:57

Ja, ik weet het. Ik heb deze kwestie vanaf het begin gevolgd. Zo'n blogje heeft geen impact op mij, De Telegraaf wel. En ik snap echt niet dat De Telegraaf deze groep 'zeer omstreden' noemt. Ik vind Soldiers of Odin juist een verrijking. Goed dat ze er zijn, ik voel me er veilig bij.

hoogstetijd | 24-07-16 | 02:04

hoogstetijd | 24-07-16 | 01:53
Wie had in 2011 Trump geloofd toen hij zei president van de USA te willen worden. Het één had toen ook niets met het ander te maken.. Maar zie anno 2016. Persoonlijk denk ik dat dit een zeer mooie en bijzondere kentering wordt met Trump(miss) als president in de Amerikaanse history..

Dr. Frambozenjam | 24-07-16 | 02:02

okay, Lamb live
https://www.youtube.com/watch?v=kPfmVhzRJHw

Piet Karbiet | 24-07-16 | 01:59

geen blijvende stad | 24-07-16 | 01:54
Oh, dat verklaart veel. btw, wat heb jij tegen DKS? Is het allemaal waar wat er staat?

Graaf van Egmont | 24-07-16 | 01:58

@hoogstetijd | 24-07-16 | 01:47
Het kan nog dommer.
De schoolkrantredacteur van dat bedelblogje (FN) roeptoeterde dat die 'asielzoeker' (uit Winschoten) in elkaar geslagen was door 'Soldiers of Odin'.
Helaas voor hem bleek dat hij klappen had gekregen in een kroeg.
Je kunt nieuws brengen zoals het is, of zoals je WIL dat het is.

necrosis | 24-07-16 | 01:57

Graaf van Egmont | 24-07-16 | 01:37 necrosis heeft een lijntje met het GS HQ- zegt ie zelf tenminste.

geen blijvende stad | 24-07-16 | 01:54

Dr. Frambozenjam | 24-07-16 | 01:42

Ik vind dat het één niks met het andere heeft te maken in je posting. Een vriendin uit Pennsylvania, die de vorige keer Obama heeft gestemd, gaat nu voor Trump stemmen. 'Because everyone has been brainwashed to be politically correct.' Zelfde als in Nederland. Ook zij is misselijk van die gevaarlijke, linkse indoctrinatie.

hoogstetijd | 24-07-16 | 01:53

Over EU en Brexit:
Stukje tekst van de Eagles, Hotel California:

"Last thing I remember, I was
Running for the door
I had to find the passage back
To the place I was before
"Relax, " said the night man,
"We are programmed to receive.
You can check-out any time you like,
But you can never leave! ""

de honden blaffen... | 24-07-16 | 01:52

necrosis | 24-07-16 | 01:41
Het is inderdaad een blamage hoe die vent zich meent te moeten gedragen voor de camera. Berlosconi 2.0 en de arrogantie van de macht. Zie nog hoe Hollande misbaar maakte toen la grandeur de la France beledigd werd.

Graaf van Egmont | 24-07-16 | 01:50

necrosis | 24-07-16 | 01:41

Ja, je kunt wel een trauma oplopen van dat filmpje. Deze niet-door-het-volk-benoemde zakkenvuller moet zo snel mogelijk worden afgezet. En de hele EU ook meteen.

Afgezien daarvan, ik begreep mijn favoriete krant De Telegraaf deze week helemaal niet. De Telegraaf kwalificeerde Soldiers of Odin als 'zeer omstreden'. De Telegraaf moet nu niet ineens dom links gaan lullen. Deze mensen hebben vorige week zonder geweld een allochtoon die vrouwen lastig viel naar de politie gebracht. Is dat zeer omstreden? Please Telegraaf, denk even na. Dat was een uitstekende actie!

hoogstetijd | 24-07-16 | 01:47

hoogstetijd | 24-07-16 | 01:29
Over integere Trump kan ik niets vinden. Maar wel een andere rage die uit de VS komt overwaaien:

www.onionstudios.com/videos/new-wearab...

Dr. Frambozenjam | 24-07-16 | 01:42

Frankasd | 24-07-16 | 01:37
Snel dan maar. Wees welkom in mijn land ;)

Graaf van Egmont | 24-07-16 | 01:41

@hoogstetijd | 24-07-16 | 01:29
Juncker mag van mij als eerste weg.
Dat filmpje wat ik laatst van hem zag, toen hij iedereen liep te zoenen/ in de wangen knijpen was gewoon een blamage van iemand die 's ochtends al aan de drank zit.
Waar ik heb gewerkt, werd je (minstens) naar huis gestuurd als je een slok op had, in het ergste geval werd je permanent op non-actief gesteld.
Weg met die Druncker!

necrosis | 24-07-16 | 01:41

ProAsfalt | 24-07-16 | 01:10
Kun je nagaan hoe weinig mij dat wijf boeit.

Graaf van Egmont | 24-07-16 | 01:38

Fact free politics will make America great again. Fact free politics sloop dat kleine beetje Europa dat we hebben opgebouwd.
Snel een huisje in Frankrijk kopen dan maar en dikke doei...

Frankasd | 24-07-16 | 01:37

necrosis | 24-07-16 | 01:02
Behalve je voorliefde voor de milf, valt mij op dat je precies in de gaten houdt wie er gejorist gaat worden en gejorist werd. Ik verdenk je er daarom van veelvuldig gebruik te maken van het NSB knopje.

Graaf van Egmont | 24-07-16 | 01:37

Feynman en/of Feiten - EU op ramkoers met EU...... zomer reces .... pffffhhh.... niemand denkt aan politiek in de politiek

kereltie_ut_drenthe | 24-07-16 | 01:35

@Jan Dribbel | 24-07-16 | 01:26
Kan niet is een eufemisme voor 'ik wil niet'.

La Bailaora | 24-07-16 | 01:31

necrosis | 24-07-16 | 01:27
Maar is dit wat men bedoelt met het 'westen'

Dr. Frambozenjam | 24-07-16 | 01:29

Dr. Frambozenjam | 24-07-16 | 01:22

Ik gelukkig ook niet. Het is voltooid verleden tijd. Obama wordt vervangen door Donald J. Trump, Juncker (extreem rechts op de foto lol) en Merkel ook een kwestie van tijd.

Over een tijdje graag een foto van Donald Trump, mp Geert Wilders en een stuk of wat Soldiers of Odin, dan zijn we allemaal weer gelukkig.

hoogstetijd | 24-07-16 | 01:29

@Dr. Frambozenjam | 24-07-16 | 01:22
Ik ook niet, maar Merkel kan wel een goede kapper en kledingadviseur gebruiken.
En verder kijkt ze wel heel moeilijk.....

necrosis | 24-07-16 | 01:27

Waarom weten wij dit niet?
Turkije ontvangt al jaren en jaren EU-geld.
Al jaren doen de Junckerboys of Turkije al lid is van de EU.
http://www.ad.nl/nieuws/koenders-turkije-korten-als-het-zo-doorgaat~a8ec7bfb/
Loopjongen Koenders wil Turkije korten maar kan niet wegens verplichtingen.
Koenders doe eens een Putintje, een Trumpje, sluit de geldkraan naar deze islamofascisten en verschuil je niet achter formele regels.

Jan Dribbel | 24-07-16 | 01:26

@ProAsfalt | 24-07-16 | 01:10
Zullen we na het zomerreces een wielklem op de tandem van Jetta plaatsen?
Of ben ik nu erg gemeen?
Ik ben overigens officieel lotgenoot.
Mijn werkgever moet nog wat centen overmaken, maar daarna is het afgelopen tot ik weer een baan heb.

necrosis | 24-07-16 | 01:19

@tattooboer | 24-07-16 | 01:07
Ik ben nog wakker maar kan geen zak veranderen aan de huidige situatie.
Verwacht je van mij dat ik die malloten uit hun ivoren toren in Brussel trek en ze gelijk onder de guillotine leg?
Dat is geen reële optie en je weet het!

necrosis | 24-07-16 | 01:13

@Graaf van Egmont | 24-07-16 | 00:56
Kennelijk wilt gij dat Klijnsma niet wordt gevonden door zoekmachines zoals zij daadwerkelijk is gelet op uw schrijfwijze van Klijnsma.

ProAsfalt | 24-07-16 | 01:10

Ok...1:00 geweest en iedereen gaat slapen? was zeker een rustige week...

tattooboer | 24-07-16 | 01:07

Zoveel woorden en exclusieve hoeken met stemmen uit ge-oliede kelen en dikke praat terwijl de boodschap gewoon is; pik dit niet meer mensen.

tattooboer | 24-07-16 | 01:03

@Graaf van Egmont | 24-07-16 | 00:56
Dan vraag ik me af hoe IK hier bekend sta met mijn linkjes, het meppen op knopjes en mijn voorliefde voor oudere vrouwen.
Maar ik ben wel fel TEGEN de EUSSR, dat dan weer wel.
En ik deel nog steeds de mening van John Cleese, over wat we met Juncker moeten doen.

necrosis | 24-07-16 | 01:02

La Bailaora | 24-07-16 | 00:28
Ik vrees dat je gelijk hebt en dat we weer eens een keer voorgelogen worden. Maar gelukkig zijn er op het internet genoeg partijen te vinden die wel de onderste steen boven halen.

Graaf van Egmont | 24-07-16 | 00:58

@ProAsfalt | 24-07-16 | 00:43
Helaas moeten we het weer eventjes doen zonder @Van Bukkem, die kreeg de rode kaart van Joris.

necrosis | 24-07-16 | 00:57

ProAsfalt | 24-07-16 | 00:43
Je staat hier natuurlijk hier negatief bekend, met je gejank om Kleinsma. Edoch, je bent van harte welkom. Waar heb je vakantie gehouden van de centjes die je niet hebt? Moestuintje?

Graaf van Egmont | 24-07-16 | 00:56

@enorme sukkelzak | 24-07-16 | 00:45
Merkel ging al 'nat' na het negeren van het akkoord van Dublin.

necrosis | 24-07-16 | 00:51

@necrosis | 24-07-16 | 00:38
Jetta Klijnsma is het dan kennelijk wel gelukt om uit de bijstand te komen of te blijven en hoe.

e 975 tot e +/- 1350 per maand (afhankelijk van samenstelling huishouden) of de meer dan riante verdienste van een staatssecretaris € 146.824 (2016) per jaar inclusief vakantiegeld en eindejaarsuitkering ( www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/belo... ).
Opleiding van mijn baas: sociaal-economische geschiedenis. Geen techniek dus. Conclusie: volg geen technische opleiding anders word je baas Jetta Klijnsma (PvdA)!

ProAsfalt | 24-07-16 | 00:47

@De Geus | 24-07-16 | 00:41
Engeland kan zonder de EU prima op eigen benen staan.
Dat konden ze vóór de EU namelijk ook, net als Nederland en Duitsland.
Het zijn juist die zuid-Europese landen die niet zonder geldinfuus kunnen, dankzij de EU....

necrosis | 24-07-16 | 00:46

Totaal absurd die fixatie op de EU regels bij de Brexit
Als er een club is die regels aan de laars lapt is het wel de EU.
.
G.B. moet gewoon kunnen uittreden op een voor hun gunstige manier en termijn zonder zichzelf onnodige schade te berokkenen - Basta - wat de EU daar van vindt boeit niet.

enorme sukkelzak | 24-07-16 | 00:45

@necrosis | 24-07-16 | 00:28
Fijn dat mijn afwezigheid is opgemerkt. Dat betekent dat ik een behoorlijke reputatie heb opgebouwd. Of het positief of negatief is laat ik maar in het midden.

De kans dat ik op het strafbankje op joris belandt, is volgens mij niet zo heel erg groot, tenzij joris plotseling een aanhanger van Jetta Klijnsma (PvdA) en een Pro EUSSR'er wordt en alleen hun bovengenoemde meningen deelt.
Bij stand.nl ben ik wel diverse keren weggestand en opgerot. Maar ja, dat is een gigantische Pro EUSSR en klimafaat site.

@Jan Dribbel | 24-07-16 | 00:32
Zie bovengenoemde tekst waarvoor ik u gaarne van dienst ben geweest.

ProAsfalt | 24-07-16 | 00:43

Reaguurder @gazzerop ziet het scherp. De Brexit wordt Rutte-style net zo lang opgerekt tot het referendum vrijwel is vergeten en genegeerd kan worden. Nu wordt nog geroepen dat de volkswil wordt uitgevoerd, maar de tijd zal zijn werk doen.
Vergeet die Brexit gewoon maar..

De Geus | 24-07-16 | 00:41

De tijd is rijp om de elite tyfuslijertjes wakker te schudden.en ze te vertellen dat ze ook maar van vlees en bloed zijn.
En de lokale bevolking in de achterstandsbuurten.
www.youtube.com/watch?v=er1vbzb4Cxk
Waar onze zogenaamde elite al niet meer rond kan lopen,je eigen oogies uitpoepen is namelijk niet fijn.
Landveraders will be shot survivors will be shot again.
Remember that.9).
www.youtube.com/watch?v=eV42a1nrGxk

hebbuh | 24-07-16 | 00:41

@Jan Dribbel | 24-07-16 | 00:32
Jetta is geen baas maar een excuus-gehandicapte-omdat-het-moet.
Zonder haar PvdA partij-lidmaatschap, had zij kartonnen dozen kunnen vouwen op een sociale werkplaats voor een bijstandsuitkering.
Klinkt misschien hard, maar ik weet hoe het werkt!

necrosis | 24-07-16 | 00:38

Het EU sprookje is inderdaad uit. Met het feit dat we nu met Israelische toestanden moeten leven, elke week moordpartijen van de door hen hierheen gebrachte vrolijke vrienden van het geloof der vrede gaat de klapper echt vallen: nog meer EU landen die zeggen het is wel genoeg geweest. Ze zijn echt bang aan het worden. En dus gaan ze om zich heen slaan.

*Visioen dat ik vandaag had, waarschijnlijk door de hitte en volle maan*: De domineesdochter achter de stafkaart met niet meer bestaande gemigreerde legergroepen: 'Dat was een bevel! Het opnemen van vluchtelingen was een bevel! Hoe durven jullie een bevel van mij te negeren?
Iedereen heeft gelogen, zelfs Franz-Keinmanz en Schnapps-Ju! Onze politici zijn alleen maar een bende verachtelijke disloyale lafaards!
Ik had al die hooggeplaatste politici moeten laten liquideren, net zoals mijn vriend uit Turkije gedaan heeft!

geen blijvende stad | 24-07-16 | 00:38

ProAsfalt | 24-07-16 | 00:17
Geen woord over je goede baas, Jette Klijnsma.

Jan Dribbel | 24-07-16 | 00:32

@DANNY3960 | 24-07-16 | 00:24
Ik zeg niets meer over vrouwen, anders heb ik straks weer ruzie in de panelen met sommige reaguursters.

necrosis | 24-07-16 | 00:31

Sorry, maar...
Wat de goede man hier oreert is geen nieuws en dus oude wijn in nieuwe zakken.
Wat mij stoort aan de auteur is dat in erbarmelijk Nederlands, van de hak op de tak springend, chaotisch diffuus, een onleesbare ananalyse wordt geplempt.
Een weekendvullend tranendal.

Stenkel | 24-07-16 | 00:29

@Graaf van Egmont | 24-07-16 | 00:02
Het is veel logischer dat het een IS fan (Turkije-Free Syrian Army) is dan een Iraniër. IS is namelijk de groepering die nogal wat aanslagen claimt. Iran niet.

Dus dat van Shoebat kan zomaar eens waar zijn. Hij toont ook nogal wat over naamgenoten die allen fan van Turkije zijn, en uit de buurt van Homs afkomstig lijken.

La Bailaora | 24-07-16 | 00:28

@ProAsfalt | 24-07-16 | 00:17
Je bent er weer!
Ik was al bang dat je op het strafbankje van Joris was beland.
*opgelucht ademhaalt*

necrosis | 24-07-16 | 00:28

Een goede column van de heer Feynman die direct door de anti EUSSR partijen kan worden gebruikt zonder in leugens te vervallen.

Jammer dat er maar één echte anti EUSSR partij is, namelijk de PVV.

De uitkomst laat zich raden in maart 2017: het volk stemt massaal op de Pro EUSSR partijen en kan ik de kreet 'RIP koninkrijk der Nederlanden 1830 - 2012' en nogmaals bevestigd in maart 2017 in de herhaling gooien.

ProAsfalt | 24-07-16 | 00:17

"(...) De EU heeft dat voorstel dezelfde dag afgewezen, en wilde graag per direct de tweejaartermijn starten."

Geeft precies aan wat voor een dictatoriaal regiem de EUSSR is dan wel aan het worden is.

ProAsfalt | 24-07-16 | 00:14

@Een vrije paling | 24-07-16 | 00:05
Nu hebben we een falend kabinet wat maar niet wil vallen ondanks de doofpotten, schandalen en andere ellende.
En wat betreft het onzinkbare schop: de Bismarck?

necrosis | 24-07-16 | 00:13

Feynman | 23-07-16 | 21:04 Lol! Nu punt nl, vormingsinsituut voor jonge schlechtmenschen nog wel:)

geen blijvende stad | 24-07-16 | 00:11

Er was eens een onzinkbaar schip dat zonk.

Een vrije paling | 24-07-16 | 00:05

Lewis Lewinsky | 23-07-16 | 23:39
Ik weet niet uit welke hoek dat shoebat komt. Anders was het wellicht te duiden.

Graaf van Egmont | 24-07-16 | 00:02

@Paljas | 23-07-16 | 23:43
Engeland is nettobetaler en de EU wil een tweede Griekenland (UA) binnenhengelen.
Dat moet ergens vandaan komen.
Laatst las ik weer iets over Europese belastingen.
Belastingen zouden het algemeen nut moet financieren, zoals aanleg van wegen, gezondheidszorg, etc.
Ondertussen pompt de EU miljarden in de zakken van Porosjenko en zijn roverbende.
Er is geen binding van het volk met de EU, men had het bij de EEG moeten laten.

necrosis | 23-07-16 | 23:53

De gedachte dat een langzame losmaking van Britannië uit de EU beter is, is onjuist. Het moet juist snel gebeuren. Want pas onder pressie van een snel naderende deadline komen bureaucraten in actie. En voor bedrijven is het belangrijk snel te weten waar ze aan toe zijn.

Langzame heelmeesters maken stinkende wonden.

Stap eruit per 1 januari 2017, Britten!

Lewis Lewinsky | 23-07-16 | 23:47

Met name Duitsland heeft een veel te grote bek over de Brexit.
UK importeert meer uit de EU dan het exporteert naar datzelfde EU.
De financiële pijn zit in Berlijn, niet in Londen.
Komt nog bij dat UK 50% van zijn spullen exporteert naar de de VS, terwijl een land als Nederland voor miljarden exporteerde naar Rusland.

necrosis | 23-07-16 | 23:44

Ik mag hopen dat onze politici er binnen de EU op aandringen dat de uittredings onderhandelingen op een fatsoenlijke en redelijke manier worden gevoerd. De EU lijkt steeds meer op een rancuneuze partner die wordt verlaten en zijn ex geen toekomst gunt.

Paljas | 23-07-16 | 23:43

@Mark_D_NL | 23-07-16 | 23:18
Interessante info. Men probeert het dus weer te framen naar het andere kamp: de Shjieten, maar in feite is het dus weer het Sunni kamp waar de ellende te vinden is.

La Bailaora | 23-07-16 | 23:41

@Mark_D_NL | 23-07-16 | 23:18
Ongeloofwaardig verhaal daar in die link, maar toch dank ervoor.

Lewis Lewinsky | 23-07-16 | 23:39

OT:ff over MH-17 Hoeveel buk systemen Urine(west)toen had.
Check die datums en de 300 serienummers.
www.liveleak.com/view?i=b5c_1469017504...
Het kijken waard u begrijpt dan dat de zogenaamde dreiging van Rusland er alleen maar is om de islamitische hordes binnen te laten,zonder dat de Russen in kunnen grijpen.
Alleen het probleem is dat Poetin het plannetje doorheeft.
En dat doet pijn dus straffen we elke Rus (zie songfestival wat een kutlied,en de olympische spelen kots zo opvallend maar ach dan kijken we niet).

hebbuh | 23-07-16 | 23:25

@Lewis Lewinsky | 23-07-16 | 22:51
Ali David Soboly is no Iranian but pro Turkey’s Islamists from Syria. That plus he had a record with the Interpol and was being watched. - http://shoebat.com/2016/07/23/the-munich-massacre-is-a-complete-coverup-the-munich-shooters-facebook-including-his-family-background-shows-he-is-not-iranian-but-a-syrian-islamist-pro-turkey/

Mark_D_NL | 23-07-16 | 23:18

@mrXL | 23-07-16 | 22:54

Oh dat doet heel veel pijn, wordt een drama voor de samenleving. Maar daarmee versla je landen als Frankrijk en Duitsland niet. Hoogstens tijdelijk ontwrichten.

Parel van het Zuiden | 23-07-16 | 23:06

-weggejorist-

Hartgrond | 23-07-16 | 22:59

lightyears | 23-07-16 | 22:51
Ongeveer wat 'notamused' zegt.
En vervang dan 'kan-ie' in 'zal-ie'.

Hartgrond | 23-07-16 | 22:57

Ik ontbeer enige militaire kennis, ben gelukkig onder m'n dienstplicht uitgekomen maar ben wel gienteresseerd hierin.

@Parel van het Zuiden: Maar ga je niet teveel uit van een symmetrische oorlog? Oorlog met TR zie ik vooral als een guerilla oorlog: Erdogan roept hier z'n aanhangers op om aanslagen te plegen...

Als ik zie wat 1 knuppel met een pistool al voor chaos kan zorgen in Munchen, dan lijkt me dit wel het meest realistische scenario.

En dan kunnen we vliegdekschepen en atoombommen hebben, maar we gaan dan gewoon zwaar nat...

mrXL | 23-07-16 | 22:54

Excuus. Verkeerde topic.

Lewis Lewinsky | 23-07-16 | 22:52

In weerwil van uw naam, mijmeren over de toekomst lijkt niet aan u besteed. U mist teveel actualiteit.
Hartgrond | 23-07-16 | 22:39

??????????
En waar zijn jou argumenten om dat te onderbouwen?

In mijn reactie schrijf ik op hoe ik denk dat het zal gaan. Niet hoe ik wil dat het zal gaan. En ik denk dat ik er uiteindelijk niet ver naast zal zitten met mijn analyse. Maar de tijd zal het leren.

lightyears | 23-07-16 | 22:51

-weggejorist-

Lewis Lewinsky | 23-07-16 | 22:51

Ondertussen wordt in Turkije alles wat denken kan opgepakt, gemarteld of vermoord. Het is een drama wat daar plaatsvindt. En als die gangster aan de Bosporus eenmaal alleenheerser is, dan kan-ie zomaar bevel geven ook hier de heilige oorlog te beginnen tegen alle andersdenkenden.

notamused | 23-07-16 | 22:49

Voor als je niet kunt wachten dat die lemmingen het ravijn in storten, wij zijn die lemmingen, we worden door de grootspraak balkende ezels van de EU de afgrond ingeduwd. Goed stuk van Feynman, GB komt wel uit de verf, maar nu is het ook nog eens netjes onderbouwd. Niemand had hier denk ik anders verwacht. De mentaliteit in Brussel moet totaal om, dat kan feitelijk alleen wanneer we radicaal gaan stemmen en ook dat vind ik nog geen geruststellende gedachte. Wanneer het huidige EU wel behoorlijk naar haar onderdanen had geluisterd dan was Europa als eenheid nog te redden geweest. Nu is het een hopeloze zaak geworden.

Jan, Leiden | 23-07-16 | 22:47

lightyears | 23-07-16 | 22:29
In weerwil van uw naam, mijmeren over de toekomst lijkt niet aan u besteed. U mist teveel actualiteit.

Hartgrond | 23-07-16 | 22:39

@Gravin v Kippenbouth | 23-07-16 | 22:30
O, en ik neem reaguurder Feyneman inhoudelijk altijd heel erg serieus.

Gravin v Kippenbouth | 23-07-16 | 22:37

@Maarten VB | 23-07-16 | 22:18

Ik vind het ongepolijste eigenlijk wel charmant. Het mag ook omdat @Feynman wel scherpe vragen stelt, analyseert, samenhang tussen zaken zoekt. De combinatie roept bij mij een beeld op van een oprechte zoeker, ietwat nerdig, nog wat geitenwollen sokken sporen maar te intelligent om zichzelf echt voor de gek te houden.

Parel van het Zuiden | 23-07-16 | 22:35

Ik denk dat Fijneman ook wel de "Zwarte zwanen"
van gister gezien heeft.
Ach ach die arrogantie van de pensioenfondsen en de beheerders.
Hoogste tijd Wilders is de kans krijgt,de eerste 2 jaar zullen dan kut zijn vanwege de 1e kamer,maar slechter als het nu gaat kan gewoon niet.
Weg met die linkse hippies en hekbouwuh nu.

hebbuh | 23-07-16 | 22:35

@Maarten VB | 23-07-16 | 22:18
Mooi.
Vertelt u eens even aan de gravin aan welke wankele zinsconstructies u zich stoort.

Gravin v Kippenbouth | 23-07-16 | 22:30

Feytman maakt er puike stukjes van! (Y)

Verder: die Britten gaan het "gewoon" rekken zoals Ruttel met de referendumuitslag (and then some)...
TPTB hadden helemaal niet verwacht/gewild/geframed dat het op een brexit uit zou draaien en zodoende wordt er alles aan gedaan om maar niet met de documenten over de brug (/plas) te komen.

Gazzerop | 23-07-16 | 22:30

Er zijn globaal 3 toekomstscenario's voor de toekomst:
1) er veranderd weinig
2) de EU valt uit elkaar
3) EU superstaat.

Ik denk dat het gewoon optie 1 wordt. Optie 2 speelt voorlopig niet want zolang traditionele partijen nog meerderheden hebben houden ze star en tegen beter weten in vast aan het EU project. Politici geven hun eigen falen namelijk nooit toe.
Optie 3 gaat ook niet gebeuren. Want daar is geen draagvlak voor onder de bevolkingen die EU juist beu zijn in verschillende lande.
Dus wordt de komende jaren gewoon optie 1. En wat de EU betreft meer van hetzelfde . nog meer vastlopen. nog meer ruzie. nog meer bureaucratie. 27 landen moeten het eens worden en dat lukt natuurlijk nooit. De een wil vooruit (Hollande en Merkel) de ander wil achteruit (verschillende Oost Europese) en sommige landen willen alles houden zoals het is (kleinere West/Noord Europese landen). Dat effent zich uit. Dus gebeurd er niet veel.
Daarnaast komen er nog een hoop referenda aan die waarschijnlijk in de meeste gevallen op een hard Nee zullen uitdraaien. Brussel doet vervolgens weer niks met de uitslag. Zoals met referenda EU grondwet. Maar daarmee jagen ze de mensen alleen maar verder tegen zich in het harnas.

De commisie en het europarlement zal vanuit grootheidswaanzin misschien nog proberen om zaken te forceren. Dus meerderheid van landen beslist en andere landen moeten gedwongen mee gaan. Zo deden ze het ook met vluchtelingenakkoord. Maar andere landen overrulen is natuurlijk vragen om een volgens land dat zijn koffers pakt. En na de Brexit is de onderhandelingspositie van individuele landen sterker geworden. Want nog een uittreder kan de EU zich niet veroorloven.
Uiteindelijk komt er misschien iets van EU met 2 snelheden. Maar als men het lef heeft het aan de bevolking te vragen kiest de bevolking bijna in elk land de langzame snelheid vermoed ik. Dus blijft ook in dit geval bijna alles bij het oude.
Dus we rommelen voorlopig nog wel even door met de EU. Nog wat geld over de balk smijten. Zolang tot de traditionele politieke partijen in de meeste landen de meerderheden kwijt zijn. Daarna kan pas een eindspel beginnen.

lightyears | 23-07-16 | 22:29

@Lyin Ted | 23-07-16 | 20:48
Jij snapt het. Tech heeft de EU overbodig gemaakt.
Mark_D_NL | 23-07-16 | 21:48
Klopt, "lekker snel schakelen" als landje, of nee wacht, gemeente, gezin, als individu met identiteit .......
Gek, voel ik toch nog elite in mijn ether.

Hartgrond | 23-07-16 | 22:18

Prima stuk, maar luister nu toch eens naar de reaguurders... geef die man een redacteur! Met deze wankele zinsconstructies wordt de inhoud niet serieus genomen. En dat is zonde.

Maarten VB | 23-07-16 | 22:18

witchmaster | 23-07-16 | 21:48

De landen geven het op, dan gaat de rest vanzelf. Denemarken heeft de grenzen sinds november 2015 gesloten. Dat wordt en blijft nu definitief zo. Vluchtelingen met geld mogen hier hun eigen verblijf betalen. Asielzoekers krijgen 50% uitkering, hun familie wordt voorlopig niet toegelaten. En nog meer schadelijke EU Brussel voorbeelden. We pikken het hier niet meer. Dat noem ik een kentering.

duitse herder | 23-07-16 | 22:14

De EU lijkt in meer dan één opzicht op de FIFA.

Sans Comique | 23-07-16 | 22:03

Graaf van Egmont | 23-07-16 | 21:54
Die rode vlag met halve maan is anders ook prima geschikt om je aarsch mee af te vegen.. Valt in ieder geval niet of nauwelijks op bij hevig bloedende aambeien.

Ommezwaai | 23-07-16 | 22:03

witchmaster | 23-07-16 | 21:53
Geen nood. Erdogan zal vast wel nog meer familieleden van Gülen vinden en opbossen. Een soort tsarenfamilie 2.0.

Graaf van Egmont | 23-07-16 | 21:57

Parel van het Zuiden | 23-07-16 | 21:51
Inderdaad, een roze vlag, met bruine donut en dito ster. Prima ding om je lul mee af te vegen in een darkroom.

Graaf van Egmont | 23-07-16 | 21:54

Eigenlijk zouden de Tweede- en Eerste Kamer en de ministeries gehalveerd moeten worden, en de salarissen ook. Ze zitten er dankzij "hun" Brussel immers voor piet snot wat menig kwestie betreft. Daarnaast verdienen Willem de zoveeste en familie een fikse korting op de uitkering. Je kan niet de soevereiniteit in de uitverkoop doen en tegelijk pretenderen koning van een soeverein land te zijn. Alleen een nexit kan ze dan nog redden van de gaarkeukens:)

ben kokhals | 23-07-16 | 21:54

Ondertussen wordt de druk opgevoerd ...........
Muhammed Sait Gülen is aangehouden in Erzurum, in het noordoosten van Turkije. De man zal naar de hoofdstad Ankara worden overgebracht voor verdere ondervraging. Het is de eerste keer dat een familielid van Gülen is aangehouden na de couppoging.

witchmaster | 23-07-16 | 21:53

@Graaf van Egmont | 23-07-16 | 21:37

Nu heb ik altijd al gevonden dat Turkije haar vlag roze zou moeten maken. Wellicht heeft u gelijk.
.
Als Erdo het zegt heb ik overigens dus ongelijk. Ik zal de laatste zijn om de kalief, eh sultan, eh fuhrer te weerspreken.

Parel van het Zuiden | 23-07-16 | 21:51

@Lyin Ted | 23-07-16 | 20:48
Jij snapt het. Tech heeft de EU overbodig gemaakt.

Mark_D_NL | 23-07-16 | 21:48

@duitse herder
denk u werkelijk dat die paar honderd leden die daar hun zaken vullen dit zomaar opgeven ?
zij zullen alles doen om dit te verhinderen en ja ook die duitsers vullen genadeloos hun zakken als men er uit stapt en de euro wordt weer de gulden of mark (van af de jaren 60 is de gulden hier aan gekoppeld)breek de pleuris uit in europa want men rekent never nooit de euro terug naar de gulden ..... dan betaal je 4/5 gulden voor een brood een ons goede ham 6 gulden de schock zal verschrikelijk zijn

witchmaster | 23-07-16 | 21:48

@gnor | 23-07-16 | 21:35

Onze grondwet beschermt met de huidige politiek sowieso niemand. Wordt immers niet gehandhaafd en niet nageleefd. Het kan echter de basis vormen voor legitiem verzet. Immers, die grondwet geeft de burger wel moreel steun in de rug om die rechten en verhoudingen op te eisen. Zo was mijn tegel bedoeld.

Parel van het Zuiden | 23-07-16 | 21:47

Nexit! Nexit! Nexit!

a1a2a3 | 23-07-16 | 21:47

EU Brussel verkeert in een situatie dat paniek heet, niet meer de controle over zichzelf heeft.
Angst is de drive geworden voor een verdere ontmanteling van de EU zelf. In de meest brede zin van het woord.
Het EU sprookje dat we moesten geloven is uit. Dat boek is dicht.
Er hoeft nog maar slechts één ander land zich aanmelden dat ook uit de EU treed, dan is het voorbij met dat EU imago.
Ik zie Denemarken als een serieuze kandidaat als uittreder. Met name de EU melksubsidies voor de veeboer, lees de EU Duitse vrienden krijgen het hoogste subsidiebedrag binnen de EU, kon in Denemarken wel eens de motor worden van dat uittreden.

duitse herder | 23-07-16 | 21:42

@witchmaster | 23-07-16 | 21:37

Dat hebben de yanks dan ook zo opgezet. Turkije moest voor de NAVO vooral kanonnenvoer leveren en druk op de zuidflank van de USSR. Verder niet te onafhankelijk worden natuurlijk. Nogal onstabiel land...

Parel van het Zuiden | 23-07-16 | 21:40

oeps stap moet uiteraard stop zijn excuus

witchmaster | 23-07-16 | 21:37

Parel van het Zuiden | 23-07-16 | 21:27
Misschien is die roze wel een Turk? Die reageren normaliter altijd wat chauvinistisch. Als Erdogan het hem verteld heeft, dan is het gewoon zo. Anders zou ik niet weten waarom hij dit hier durft te plempen.

Graaf van Egmont | 23-07-16 | 21:37

@Parel van het Zuiden
Buiten dit , zonder de yank kan men niet eens recht in de pot zeiken ook qua matriaal stap de yank dan stop het leger .
Ze hebben een leger dat volkomen afhankelijk , was de now-how ontbreek volkomen

witchmaster | 23-07-16 | 21:37

@Parel van het Zuiden | 23-07-16 | 20:54
Zie vanaf artikel 90 Grondwet zoals in 1982 vastgesteld door de weggeefbrigade die toen de dienst uitmaakte. Nog steeds denken veel Nederlanders (en daarmee gelijkgestelden) dat de Grondwet de Nederlander beschermt. Vergeet het maar!

gnor | 23-07-16 | 21:35

To Nexit or not to Nexit : ik hoef geen gelijk te krijgen als het alternatief beter is.
Maar je kan niemand meer vertrouwen.

Promedio | 23-07-16 | 21:34

@roze_bril | 23-07-16 | 21:14

Uhuh. Laten we het makkelijk houden en dan stel ik u een vraag.
.
Een gevechtstank zoals een leopard 2, heeft Turkije er een beperkt aantal van, doet ongeveer 90km/u (iets harder zonder begrenzer). Hoe gaat het verslaan van een land als Frankrijk vele honderden kilometers lang en breed dan in z'n werk?
.
Ik studeer overigens al zo'n 20 jaar krijgshistorie en krijgsleer. Heb ook via familiehistorie een link met het onderwerp maar vind t vooral gewoon leuk. Even qua credentials.

Parel van het Zuiden | 23-07-16 | 21:27

Artikel 50 is opgesteld in 1992. Nu, 24 jaar later is de EU uitgegroeid tot een dictatuur waar eigen wetten en regels door dezelfde EU met voeten wordt getreden, en uit wordt gelegd zoals het de EU uitkomt.
Weg met die geldverslindende, corrupte bende.

Acuntofaday | 23-07-16 | 21:26

@roze_bril | 23-07-16 | 21:14
Wat je zei is onzin. Van wie je het hebt maakt niet uit, onzin is onzin. Turkije heeft geen schijn van kans tegen landen met kernwapens.

Lewis Lewinsky | 23-07-16 | 21:26

@lightyears | 23-07-16 | 20:42 "2) Dat de onderhandelingspositie van het VK veel sterker is dan veel mensen denken."
.
Mee eens. Als het VK in ruil de Duitse producenten/industrie beperkingen gaat opleggen, is het meteen afgelopen met stoere taal uit Brussel.
De vraag is tevens wat de VS gaat doen. De EU immers is geen handelsunie, maar een politieke unie met handel als alibi. De CIA (incl. Washington) heeft vanaf het prille begin op die politieke unie aangestuurd omdat één ongekozen regering gemakkelijker onder de duim te houden is dan tientallen democratieën. Komt er nog meer chaos en stagnatie zodat de EU nog meer macht naar zich toe kan trekken? Is het VK nodig buiten de EU om Commonwealth landen als India (BRICS) en Zuid-Afrika (BRICS) aan de Westerse invloedssfeer te binden?

ben kokhals | 23-07-16 | 21:25

Als de Britten slim zijn, dan zeggen ze: per 1 januari 2017 stappen we uit de EU. Dan zijn er nog een paar maanden om het hoognodige te regelen, en kunnen ze op 1 januari een frisse start maken. FU EU.

Lewis Lewinsky | 23-07-16 | 21:24

Ik voorspel gouden tijden voor GB. Snel en zelfstandig handelsafspraken maken met VS maar belangrijker nog de ex-kolonien als India, Pakistan etc.. Heel Azie ligt open voor ze en die willen wel. Die EU moeten ze gewoon laten vallen. Die is al doodziek en komt er niet meer bovenop. In het Oosten ligt de toekomst.

Ofzo2 | 23-07-16 | 21:19

@Parel van het zuiden, haha Omdat jij het zegt? Lol Ik heb dit niet van mezelf, maar van een voormalig geopolitiek adviseur van de Amerkaanse overheid. Ik lees nog wel wat anders dan GS.

roze_bril | 23-07-16 | 21:14

@feynman - hear hear!

Maar ik ben ook bang dat onze ruggegraatloze 'leiding' pas op de rokende puinhopen gaat roepen: Dit zag werkelijk niemand met enige intelligentie aankomen! Gelukkig hebben we stand gehouden toen populisme, anders was het veel slechter afgelopen.

MarcS | 23-07-16 | 21:13

@roze_bril | 23-07-16 | 20:59

U heeft werkelijk geen idee waar u het over heeft. Turkije heeft een heel groot leger, met vooral B-klasse materieel. Is niet in staat om ver buiten de eigen landsgrenzen te opereren.
.
Vechten kunnen Turken sowieso niet. Zie geschiedenis laatste 100 jaar.
.
Een dag, een uur om enorme landen als Frankrijk en Duitsland te verslaan? Ridicule tijdslijnen voor oorlogsvoering. Alleen geografie maakt dit al onmogelijk. Hollywood b-film materiaal.
.
Enzovoort. Kom op, zeg. U weet van uzelf vast wel dat u nog nooit langer dan vijf minuten ook maar iets van kennis over militaire zaken of krijgsleer tot u heeft genomen. Laat dit soort quatsch dan gewoon achterwege.

Parel van het Zuiden | 23-07-16 | 21:09

@fleurtje | 23-07-16 | 20:47

Dievenbende? Topcriminelen van het ergste soort!

Pieter V | 23-07-16 | 21:07

Ik hoop dat het VK doorzet. Eindelijk zelf ondernemen in plaats van doodgewurgd worden met een scala aan regels omdat je samen moet werken met minder getalenteerde ondernemers. Liever een klein bedrijf met een paar talenten en goed verdienen dan een grote onderneming met dombo's die samen met vakbonden en (overheids) instanties het faillissement al gepland hebben.

Bert-Bus | 23-07-16 | 21:04

@lightyears, wat dacht je van Turkije! Dat leger kan binnen een dag Duitsland verslaan, Frankrijk binnen een uur. Het enig land dat tegenwicht kan bieden is het VK. De EU heeft geen idee in welke positie zij zichzelf heeft gemanouvreerd. Het is dat Trump een hekel heeft aan de Islam. Maar de VS neemt Turkije al serieuzer dan de EU.

roze_bril | 23-07-16 | 20:59

mensen noemde elkaar geen mietje eenmaal zing je allemaal , allemaal het zelfde liedje tis de schuld van het kapitaal.
we mogen van geluk spreken dan we een verdomde goede MP hebben beste mede gluurders

witchmaster | 23-07-16 | 20:55

Aangezien de Nederlandse politiek verzuimd heeft de EU in te bedden in onze grondwet heb ik als burger helemaal niets te schaften met de EU. Ik ben dus vrij om me te verzetten. Moreel, intellectueel, en rechtstatelijk op de high ground..
.
Dat Haagse gerommel heeft echter zo zijn voordelen. Zou eea ordentelijk via grondwetswijzigingen gelopen zijn zou ik me bezwaard kunnen voelen.
.
Dat betekent nu nog niet veel. Ik word net als u gedwongen mee te werken met deze onrechtstatelijke, feitelijk illegale constructie.
.
Het is voor mij wachten op ditzelfde besef onder mijn medeburgers. De Nederlandse EU deelname is op illegale wijze tot stand gebracht en daarmee ongeldig.
.
En wanneer genoeg mensen het snappen betekent het wel degelijk heel veel. De grondslag voor een legale revolutie die de goedkeuring van de grondleggers van de democratische rechtstaat, verlichtingsdenkers en de geschiedenis zal krijgen.
.
Let's pray we are in time...

Parel van het Zuiden | 23-07-16 | 20:54

@LangeTijdGeleden | 23-07-16 | 20:49
Oeps laat maar zitten... Ik las het verkeerd, 2 maal toe... Negeer mijn eerst opmerking...

LangeTijdGeleden | 23-07-16 | 20:50

Er wordt teveel "Europa" gezegd waar eigenlijk "EU" moet staan. Komop Feynman, ben beter gewend!

De rest is wel spot on.

LangeTijdGeleden | 23-07-16 | 20:49

Dat men in de EU zo emotioneel rancuneus reageert komt ook door dat men op een religieuze manier in het falende project gelooft.

Konden eurosceptici eerst nog weggezet worden als sneue figuren, nu heeft een niet te negeren groep mensen gezegd: we geloven niet meer in jullie sprookje.

En dus reageert men zoals men in elke religie reageert op afvalligen: het liefst op de brandstapel er mee.

KropjeSla | 23-07-16 | 20:49

De EU heeft net zoals de Deutsche Bank ook geen doel meer, ze doen net alsof het nog 1950, technologie heeft de noodzaak van 1 munt, open grenzen en regels op deze manier opgesteld overbodig gemaakt. Kleinere onafhankelijke landen hebben de toekomst, die kunnen snel sturen in deze tijd van continu snelle veranderingen.
.
Wordt tijd dat wij ook het stuur gaan omgooien, zo ver mogelijk van Brussel af.

Lyin Ted | 23-07-16 | 20:48

bakoenin | 23-07-16 | 20:44
Die dip schijnt dit najaar verwacht te worden, zo ongeveer vanaf september. Geniet er dus nog maar van.

Graaf van Egmont | 23-07-16 | 20:48

Hoogste tijd dat het tijdperk van die zelfbenoemde klootzakken gaat stranden ,dievenbende meer is het niet .

fleurtje | 23-07-16 | 20:47

Feynman, wat een geweldige, sterk onderbouwde column weer. Klasse.

hoogstetijd | 23-07-16 | 20:47

Wij zitten met ons land al zó muurvast in allerlei verdragen, dat het zo zwaar is geworden als een middeleeuws harnas. Tijd om dat harnas eens af te schudden en uit te zweten.

Graaf van Egmont | 23-07-16 | 20:46

Ach die EU rommelt nog wel een jaar of wat door. Het kiezersvolkje laat zich namelijk altijd weer belazeren.
Het wachten is op de volgende economische dip en dan is het echt voorbij.
En die dip komt echt wel.
Wat wel mogelijk is, dat is dat hier en daar wat staatjes er nog uit gaan ondertussen.
Maar Nederland... echt niet.
Wij zijn een provincie van Duitsland.

bakoenin | 23-07-16 | 20:44

lightyears | 23-07-16 | 20:42
Angela pist nu al in haar broek bij één verkeerde kansenparel in München.

Graaf van Egmont | 23-07-16 | 20:44

Ik zou hier graag aan willen toevoegen:
1) dat als er geen handelsakkoord tussen EU en VK komt er gewoon gehandeld kan worden via de WTO handelsregels van de Wereld Handels Organisatie
2) Dat de onderhandelingspositie van het VK veel sterker is dan veel mensen denken. Als de VK slim is maakt ze het NAVO lidmaatschap onderdeel van de onderhandelingen. Waarom zou het VK zich nog verantwoordelijk voelen voor de veiligheid van een continent als het geen toegang krijgt tot de interne markt van dat continent? Trump wil sowieso misschien wel af van de NAVO. Ik ben benieuwd of ANgela Merkel met haar wegbezuinigde leger het (samen met het Nederlands gebroken geweertje en het mega leger van Luxemburg) aandurft om de Russische tanks af te schrikken. Nee dus. Angela pist al in haar broek bij de gedachte daaraan.

lightyears | 23-07-16 | 20:42

Bij ons is er na een referendum "zo spoedig mogelijk" een antwoord van de Mp.

Flightless bird | 23-07-16 | 20:41

Het ravijn kan mij niet diep genoeg zijn.

Rest In Privacy | 23-07-16 | 20:39

Dat ze lekker alleen het ravijn inpleuren. Daar bedoel ik natuurlijk onze macho's Van Baalen, Verhofstadt, De Drinker en Van Rompuy en alle aanhang mee.

Bijtendehond | 23-07-16 | 20:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken