Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Europese Commissie: 'Turkendeal blijft van kracht'

oppakkengvdeawrf.jpgDoor al Erdo's amok van afgelopen dagen zou je het natuurlijk bijna vergeten, maar toen het nog een brave seculiere liberale democratie was, dixit de gehele EU, hadden we een dealtje met ze. Niemand weet nog precies wat de deal ook alweer was, maar iets met een paar miljard per jaar, visumvrij reizen en versnelde toetredingsgesprekken voor de Turken, in ruil voor gratis döner op je Turkse pizza. En als het aan oneindige wijsheid van de Europse Commissie ligt, blijft die deal gewoon van kracht. "European Commission officials said this week the EU would stand by its tenuous migration deal with Turkey." Inmiddels is het halve land opgepakt en de noodtoestand er met 3 maanden verlengd, wat betekent dat het parlement nu buitenspel is gezet en Erdogan per decreet kan regeren. Maar dat zijn allemaal details, want Turkije is pas stout als het de doodstraf invoert. Want dat is dan volgens Peggol & Co ineens ONACCEPTABEL.

Reaguursels

Inloggen

@Watching the Wheels | 21-07-16 | 17:06
IS speelt in zoverre een rol, dat het een belangrijke ideologische en religieuze concurrent is geworden ten opzichte van Saudi Arabie dat samen met allerlei lobby groepen miljarden heeft geïnvesteerd om de door de VN bevoorkeurde versie van de Islam wereldwijd te verbreiden, bij voorkeur in de voormalige koloniën zodat die weer in de 100 jaar oude NWO plannen kunnen worden ingepast. De gedane investeringen in infrastructuur (gas- en oliewinning, transport enzovoorts) en religieuze vorming moeten worden terugverdiend; grote kans dat IS er met de hoofdprijs vandoor gaat als ze niet gestopt worden.
Het morele gezag vertegenwoordigen over 1,2 miljard latent militante Sunnitische volgelingen doet in ieder geval al iedere zichzelf respecterende globalist duizelen van de vrijgekomen geluksstofjes; dat moet je een ander niet gunnen tenslotte.

kindapaas | 22-07-16 | 08:18

Erdogan heeft niet één, maar gewoon 4 azen. Dikke middelvinger naar de EU. ja ze weten drommels goed dat het een machtswelustige zieke dictator is, maar die turk heeft de EU bij de ballen. Visum vrij reizen en centen of ik gooi de poorten van de hel open en heel europa zal overstromen met gelukszoekers en IS soldaten. Kiezen of delen!

FinFucker | 21-07-16 | 23:38

Nexit?

Patatter | 21-07-16 | 22:50

Ja, of tot de schydt ons doodt

pennestront | 21-07-16 | 20:05

"De Turkse vicepremier Numan Kurtulmus heeft donderdag gezegd dat gedurende de noodtoestand in Turkije het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens wordt opgeschort. Het Verdrag beschermt burgers onder meer tegen de doodstraf, martelingen en onrechtmatige detentie."

Da's ook wel lekker zo... Met alle winden meedraaien ten gunste van het eigen gewin. Burgers doen er niet toe.

sickworld | 21-07-16 | 20:04

Die doodstraf komt er ook wel. Is het niet "in your face" dan wel een detentie in een vochtig donker rattenhol tot de dood ons scheidt.

sickworld | 21-07-16 | 19:58

GeenStijl, joris die Erdokut 's ff

herr von arschloch | 21-07-16 | 19:17

bericht=berichten naar boven gooit.

Stiller | 21-07-16 | 19:10

@Watching the Wheels | 21-07-16 | 18:50

Ik vertrouw ze ook niet. Ze zijn op een of andere wijze betrokken bij een groep of groepering. Daarom zullen we pas veel later (of niet) tot de kern komen. In dit geval probeer ik het puur objectief te bekijken: 1) is er mogelijk een band met gulen en de coup 2) zijn daar bewijzen van, direct of indirect, 3)zijn er al bekentenissen.

Als je die whatsapp bericht (vertaald dan) kan leest, is het best wel heftig. Dat zijn zware bewijzen in het nadeel van gulen of tenminste zijn aanhangers. Het moet nog blijken of zoiets direct door hem is geregisseerd al dan niet met hulp van externe krachten (landen, inlichtingendiensten).

Stiller | 21-07-16 | 19:09

Alle ontslagen Turken worden door Erdogan op de boot naar de EU gezet. Wedden?

Raider Twix | 21-07-16 | 19:08

@Stiller | 21-07-16 | 18:34
Ik vertrouw ze geen van allen en die Erdogan al helemaal niet ;). Wat journalisten te verwijten valt is dat ze geen moment tot de kern van de conflicten proberen door te dringen. Het moet haast zo zijn dat onze media door belangengroepen zijn geïnfiltreerd, want je ziet nergens kritische verslaggeving. Ze doen niet eens een poging om de kern van het conflict aan het licht te brengen.

Watching the Wheels | 21-07-16 | 18:50

@Watching the Wheels | 21-07-16 | 18:12

En Frankrijk doet het nog steeds. Sinds november 2015. Het is pas nog verlengd na de laffe aanslag in Nice. Lijkt me heel logisch, zo ook voor de turkse beslissing.

Zie hier bijv whatapp communicatie tussen coupplegers. "Abiler" wordt gebruikt door gulen aanhangers. Ze noemen erdogan een yezidi. En er wordt expliciet gezegd dat hij zal worden gedood.

www.facebook.com/WUOttoman/posts/1051...

Stiller | 21-07-16 | 18:34

Stormageddon | 21-07-16 | 17:58
En dat deed Oekraïne ook al en was ook daar geen enkele belemmering voor een handelsakkoord. nos.nl/teletekst#126 Frankrijk deed het volgens Teletekst ook, dus kritiek op uiten wordt lastig.
.
Er is ook weer een kind van 12 onthoofd in de buurt van het voorgenomen tracé van de Arb Gas Pipeline bij Aleppo en.wikipedia.org/wiki/Arab_Gas_Pipeli... volgens nos.nl/teletekst#129 wanneer vertellen de MSM eens eerlijk wat de rol van gaspijpleidingen in het Irak, Syrië, Turkije conflict is?

Watching the Wheels | 21-07-16 | 18:12

Gewoon Ministerie BZ verzoeken hiermee per direct te kappen. Kan op hun website

Plakbakbloedworst | 21-07-16 | 17:16

de opbrengsten

Watching the Wheels | 21-07-16 | 17:07

2013 was toevallig het jaar dat al die studenten opgepakt werden en al die militairen overgeplaatst werden. En het was toevallig ook het jaar van TANAP www.youtube.com/watch?v=ZYM63KFdH78 dus niet onlogisch zou zijn dat Gülen tot die tijd goed samengewerkt heeft met Erdogan die de EU en USA belangen natuurlijk net zolang behartigd heeft, totdat hij geen zin meer had om te opbrengsten te veel te delen. En daar is Rutte en Shell natuurlijk ook bang voor, dat er vergelijkbare dingen gebeuren zoals ooit in Rusland met Sakhalin-II. Voor je het weet zijn er ineens milieuwetten die overschreden worden of iets dergelijks en voor je het weet is Shell zijn positie in Turkije kwijt, zoals destijds in Rusland Poetin ook even de helft af nam en.wikipedia.org/wiki/Sakhalin-II#Env... (er waren na het confisqueren van de helft van de aandelen ineens geen milieuproblemen meer in Rusland ;) ). Hier nog een lijstje van de strijdende partijen in het buurland van Turkije en.wikipedia.org/wiki/List_of_armed_g... en dan blijven wij maar denken dat het om "ISIS" gaat en niet om de macht over olie en gas.

Watching the Wheels | 21-07-16 | 17:06

Heeft D66 zich wel eens afgevraagd hoe ze daar in Turkije over de kroonjuweeltjes (homohuwelijk, euthanasie en referendum) denken?

jochum1980 | 21-07-16 | 17:06

@protonplof | 21-07-16 | 14:09
Die Gülen is ook een geestelijke die een vermogen zou bezitten met zijn beweging van 50 miljard en die tot 2013 hecht met Erdogan zou hebben samengewerkt. Je kunt je afvragen waar zijn beweging die 50 miljard mee verdiend heeft (of is het hem misschien gegund om een zeker doel te bereiken?). Net zoals de familie Erdogan ongetwijfeld miljarden naar zich toe sluist. En dat kan allemaal, omdat wij olie en gas van ze kopen en er zouden meer dan 25 NATO bases in Turkije zijn 4.bp.blogspot.com/-AIfNOwe0W2k/UD9lUbs... het deugt aan twee kanten niet en draait alleen om wereldmacht en het betaalbaar houden van energie t.b.v. economische groei en we proberen ze natuurlijk allemaal om te kopen :). Door olie en gas en pijpleidingen krijgen ze die macht, anders waren ze nergens *zonnepanelen op dak leggen doet. Power to the people!

Watching the Wheels | 21-07-16 | 16:58

In Frankrijk geld de noodtoestand sinds November 2015...
Wordt makkelijk vergeten.
Stiller | 21-07-16 | 10:16

Klopt en daarmee is ook gelijk aangetoond dat de ene noodtoestand de andere niet is..

loze stijl | 21-07-16 | 16:51

Ik ben ook voor de doodstraf in Turkije. Op voorwaarde dat het slechts één keer wordt uitgevoerd. Op Erdogan.

rijk | 21-07-16 | 16:24

@protonplof | 21-07-16 | 14:09
Het gaat altijd om geld. Gas = geld uit het niets = macht. Erdogan koop waarschijnlijk zelfs via zijn zoon olie uit Syrië op www.elsevier.nl/buitenland/article/201... en www.google.nl/?#q=zoon+erdogan+isis en dan kunnen die pijpleidingen daar wel tijdelijk buiten bedrijf zijn, de handel gaat altijd door. Maar wat ik dus schreef was iets anders ... Nederland en Duitsland kunnen niet te kritisch zijn tegen Erdogan, Shell heeft grote belangen in Turkije en Duitsland is voor 33% afhankelijk van gas uit het oosten (die zitten in de kou zonder gas van TANAP). Botas = Shell www.google.nl/#q=TANAP+Erdogan+BOTAS

Watching the Wheels | 21-07-16 | 16:22

Afgezien van hoe fout dit allemaal is... iets wat ik wel heel knap vind van Erdogan.... Grootste deel van het volk draagt hem op handen.... is erg resoluut in zijn beslissingen nemen en heeft dan poep aan alles en iedereen en gaat voor Turkije... iets daarvan zouden ze hier ook kunnen leren....

obseditas | 21-07-16 | 16:18

ondertussen heeft Recept de smacht te pakken. Hij is nog net geen sultan. Hij legt alle verdragen naast zich neer. Schijt aan de hele wereld, inmiddels.

fikkieblijf! | 21-07-16 | 16:12

Zou Früns Timmermüns ook zuiver Turks spreken? Dan kan hij van Baalen en Koenders helpen tolken om Turkije zo snel mogelijk in de EU te krijgen. Kunnen ze daarna in Turkije de doodstraf invoeren. En dan kan Koenders zeggen dat hij geschokt is en het niet had zien aankomen.

artie | 21-07-16 | 16:07

Net op AD.NL: Turkije schort mensenrechtenverdrag op gedurende de noodtoestand.....
Ben benieuwd of dit de EU-bestuurders uit hun psychose haalt.... vast niet

Not_again | 21-07-16 | 15:57

Gaaap

Die deal moet koste wat kost overleven, omdat het een absolute must is voor het lijfbehoud van de zittende sociaaldemopotentaten en liberaallozen in al onze parlementen. Overal hebben ze de hete adem van 'populisten' in hun nek, dus koste wat kost moet die asielzoekersstroom opgedroogd blijven lijken, omdat zodra die stroom weer aanzwelt Merkel, Rutte, de hele flikkerse bende z'n pink slip mag komen ophalen bij de lokale prins pils

F#ckingAwesome | 21-07-16 | 15:41

Waar kan ik me aanmelden voor de revolutie in Nederland/EU beindigende coup?

Hakoen | 21-07-16 | 15:18

Elke godvergeten kutturk die na oktober met een vals visum deze kant op komt kan wat beleven.Ik sta nergens voor in.

Hoe haal je het godverdomme in je knar om daarmee in te stemmen na deze weerzinwekkende actie van Adolf Erdogan?
Een vreselijke oorlog, 80 jaar geleden, veroorzaakt door net zo'n lul als Erdogan, een lul die Erdogan tot voorbeeld heeft gediend.... en heel Europa zwijgt, en kijkt toe.
Elke godvergeten kutturk die achter Adolf Erdogan aansjokt is een landverrader, een vijfde colonne of een NSB-er.2
Opzouten met dat volk, wegsodemieteren en oprotten ermee.

Ga terug naar je geitenneukert, en BLIJF daar .

mallekater | 21-07-16 | 14:54

Zou die Nabucco-pijplijn er alsnog komen, dat ze zo blijven slijmen tegen die dictator die zijn halve volk uitschakeld?
Want liever gas en olie via Turkije, dan via Rusland?
Manmanman wat een stel debielen daar in Brussel.
Maar dat wisten we al.

Schietmijmaarlek | 21-07-16 | 14:48

@mmamax | 21-07-16 | 12:25 "Grappig hoe mensen zich blijven berusten op de coup in Turkije.... wij leven al dik 20 jaar in een voortdurende coup..."
.
Wat zou ik graag "nee joh" willen zeggen, maar het is de spijker op de kop. Slow motion coup.

ben kokhals | 21-07-16 | 14:31

Godallemachtig, het KAN echt niet waar zijn dat we de geesteszoon van Hitler nog naar de mond praten.Flikker op met die idioot.,
HOW LOW CAN YOU GO!!!

Nou, dieper zinken dan Koenders lijkt me niet eenvoudig.
Wereldoorlog nummern 3 is aanstaande, de erfgenaam van Hitler heeft de touwtjes in handen en drollen als Koenders etc. laten hem begaan.
Chamberlain was er zuiver en heilig naast.

mallekater | 21-07-16 | 14:24

Intussen is lucifer, alias Soros, de druk op de EU aan het opvoeren met zijn verdere invasieplannen: "Accept 300k Refugees Costing $30Bn, Or Risk EU Collapse" www.zerohedge.com/news/2016-07-20/geor...

ben kokhals | 21-07-16 | 14:20

Watching the Wheels | 21-07-16 | 12:48
Volgens mij zijn die gas&oliepijpen sinds de oorlog in syrie min of meer stil gelegd.
Op dit moment gaat het er voor Adolf Erdogan er om zijn politieke rivalen uit te moorden (de Gülen Ideeën). zijn opzich wel leerzaam om eens door te lezen Zijn ideeën bieden de islam een uitweg uit de huidige radicaliteit en religie achterlijkheid.
Oom Adolf Erdogan zal de coup gebruiken om meer macht naar zich toe te trekken en turkenland verder een oppressief bewind te installeren. voor zijn eigen persoonlijke gewin en macht. Vrijheid van meningsuiting is nu wel zo'n beetje over (maar dat wisten we al). Eigen ideeen en invulling van het leven is over De onderdrukking van minderheden wordt nu opgeschaald. Die het zwaar te verduren gaan krijgen zijn cristenen, koeren en joden worden als minderwaardig gezien en moeten in het wereldbeeld van de islamisten vernietigd worden.

protonplof | 21-07-16 | 14:09

Sovy | 21-07-16 | 12:57

Yep. Er zijn altijd andere opties. Maar de vraag is in hoeverre vallen deze binnen westerse waarden en normen.

De Koreaanse Slet | 21-07-16 | 13:47

watmagjenogwel | 21-07-16 | 12:41
Valt mij ook op, Telegraaf gaat al mooi meedoen, ongevalligheden worden niet op prijs gesteld!

Radijsje | 21-07-16 | 13:42

@Aristotalloss | 21-07-16 | 10:30
Helemaal raak.

ben kokhals | 21-07-16 | 13:40

Ja, de afgehakte koppen en bijlenklievers zijn niet van de lucht maar denk toch vooral aan Uw autogordel.
groetjes vak K

Cousin Eddie | 21-07-16 | 13:36

Politici blijven achterlijke wezens die de wereld in vederf storten!

Frans Timmermans (PvdA) vd. Europese Commissie vindt het allemaal goed!

MRF2739 | 21-07-16 | 13:35

De EU stelt geen ruk voor Erdogan zegt het verdrag op middels het invoeren van de doodstraf.
Maar de ongekozen edelen in Brussel fantaseren gewoon verder

Toontje-lager | 21-07-16 | 13:33

Effe serieus hè, maar die Turkse ambassadeur ontbieden, hoe denken mensen dan dat dat zal verlopen?

"Ja, hallo. Leuk dat u er bent, ja nee, ga zitten. Ja, oh dag mevrouw. Geen hand? Oh, nee, oké"

"Nou uh, waar ik u voor uh, heb uitgenodigd is, ja, eh, de situatie in Turkije hè, met die hele doodstraf en zo. Ja, iets waar wij bepaald geen warme gevoelens van krijgen."

"Ja nee, tuurlijk erkennen we Turkije als soevereine staat. Ja.. nee.. Ja nee, haat moet voorkomen worden, en we moeten ook denken om de toon van het debat, maar we zouden het toch echt heel prettig vin.. Waar gaat u nu naartoe? Hallo? Zeg!"

Bisschop Berenbaffer | 21-07-16 | 13:33

En wat vind de mensenrechten organisatie hier van !! of zijn ze alleen druk als de zwarte piet in Nederland arriveert .

Jetstream | 21-07-16 | 13:25

@oh no | 21-07-16 | 10:54

Ach dat soort verschillen is aan het debieltje Stiller niet besteed gezien zijn meer dan achterlijke reactie.
Zal ook wel een Nederturk zijn die gehypnotiseerd is door Erdogan.

Pieter V | 21-07-16 | 13:23

Het uitroepen van de noodtoestand betekent volgens de Turkse grondwet dat fundamentele rechten kunnen worden beperkt of tijdelijk niet meer gelden. President Erdogan kan verregaand per decreet regeren. Maatregelen die het kabinet Erdogan in deze situatie wettelijk kan nemen zijn:

- Instelling avondklok
- Verbod op personen- en vrachtvervoer op bepaalde tijden of in bepaalde gebieden
- Toestemming voor veiligheidsdiensten om personen te fouilleren, voertuigen en huizen te doorzoeken en bewijsmateriaal in beslag te nemen
- Afsluiting bepaalde contreien en evacuatie
- Controle van verkeer te land, ter zee en in de lucht
- Verschijningsverbod kranten, tijdschriften en boeken; toestemming nodig voor publicatie
- Controle op alle radio- en tv-uitzendingen, verspreiding van tekst, beeld en geluid en zo nodig beperking of verbod
......................................................
Ik zoek nog naar een verbod voor de E.U

witchmaster | 21-07-16 | 13:10

What's the colour of money?

Umberto die trotzoni | 21-07-16 | 13:08

peterdh | 21-07-16 | 11:24

Oh help. Jij snapt er echt niets van...

De Koreaanse Slet | 21-07-16 | 13:07

Ik was wel wat EU fratsen gewend,
maar be nu toch weer even verbijsterd, sprakeloos.
.
Voort met de BREXIT, op naar de EU hervorming, anders NEXIT.

hotmint | 21-07-16 | 13:05

Die Pieter Omzigt is ook een Lulletje Rozenwater zeg. Snapt die man dan echt niets van diplomatie? Wat doet zo'n knuppel in de kamer? En belangrijker is er dan niemand in het CDA die hem uitlegt wat er aan de hand is?

Pieter. Diplomatie is rook en spiegels en een totaal andere taal dan wij hier bezigen elke dag. Het is allemaal niet geheim hoor maar je moet de taal wel verstaan om te begrijpen wat ze zeggen.

De Koreaanse Slet | 21-07-16 | 13:03

Bertje-flapdrol(vrij naar jan Marijnissen)-Koenders gaat een ultieme poging doen om te zagen aan de laatste 8 stoeltjes van wat eens een arbeiderspartij was, nu bijwagen van de VVD.
Lang leve mijn carriere!!

daytripper | 21-07-16 | 12:59

De Koreaanse Slet | 21-07-16 | 12:56
Valse dichotomie, sletje. Er zijn nog andere opties.

Sovy | 21-07-16 | 12:57

Bolder | 21-07-16 | 11:21

Jij leest dat echt zo? Ik lees dat Erdogan geen fuck geeft om het lidmaatschap. Verder is het nogal logisch dat de EU niet staat te springen om de Turkendeal te verbreken. De keuze is immers Turken die geen visum hoeven aan te vragen of duizenden asielzoekers per dag. Wie wil duizenden asielzoekers per dag? Ik heb dan liever Turken die 90 dagen mogen blijven op eigen kosten.

De Koreaanse Slet | 21-07-16 | 12:56

Erdogan en ieder Turk die hem steunt zijn volledig van de pot gerukt en horen niet thuis in Europa. Meer woorden hoef je daar dan ook niet aan vuil te maken.
Fuck Erdogan, fuck Turkije en fuck de EU.

WatZalIkErvanZeggen | 21-07-16 | 12:52

Heel veel rechten en amper plichten doet een migrant enclaves stichten .

Castor12 | 21-07-16 | 12:49

@protonplof | 21-07-16 | 12:20
@Stiller | 21-07-16 | 12:24
Het draait waarschijnlijk om olie en gas. Turkije heeft met hulp van Shell (VVD) een gas leiding aangelegd uit Azerbaijan www.youtube.com/watch?v=ZYM63KFdH78 en ze zijn bezig met pijpleidingen uit Iran en Qatar door Syrië. En ze zijn ook nog bezig met een gaspijpleiding van Israël naar Turks-Cyprus. Daarom wil de EU Turkije ook bij de EU, anders geeft het zo'n gedoe met het Griekse deel van Cyprus. Verder willen de Turken nog graag wat wapens van Israël om de Koerden te bestrijden, ze verbinden alles aan elkaar en zijn zich bewust dat ze (net als Oekraïne) een belangrijke strategische positie hebben (zowel militair als voor energie). Moet je dit zien oilprice.com/Energy/Natural-Gas/Russia... dan valt veel op z'n plek. Of die staatsgreep nu serieus was of niet (denk zelf fake), er ontstaat weer een nieuwe onderhandelingspositie voor alle partijen en daar zou het de bedenkers van de staatsgreep wel eens om kunnen zijn gegaan. Die staatsgreep was, wie hem ook bedacht heeft, gedoemd te mislukken.

Watching the Wheels | 21-07-16 | 12:48

Nederland wil geen gezichtsverlies lijden met de Samsomdeal. Daarom wordt nu net gedaan of er weinig aan de hand is. Ik hoop dat dit puur uit diplomatieke overwegingen gebeurt, want 'het volk' gelooft het zeer zeker niet.

lekgoot | 21-07-16 | 12:45

Wanneer gaan we de straat op?? Dit geklaag hier op GS heeft niet echt nut.
Dit is eigenlijk een stille overgave.
Het volk moet demonstreren, zich laten zien, tonen dat het zo niet langer kan!!
Dan worden ze bang in Brussel.
Massa demonstraties is hetgene waar de elite bang voor is.
Wie oh wie geeft het eerste zetje?
Ik heb geen zin in nog meer facistische Turken die zich over Europa verspreiden en hier de boel op stelten komen zetten.
Er zijn grenzen!!
Ohnee die zijn er helemaal niet volgens Brussel.
Turkije moet geboycot worden, niet omarmd!
Alles wat Turks is boycotten lijkt me het beste.

klinkklaar | 21-07-16 | 12:43

Ook zo iets moois bij de Telegraaf, "Vakantieganger merkt niets van noodtoestand in Turkije".
Aanvankelijk kon je reaguren, wat ook door een aantal werd gedaan, maar kennelijk stonden de reacties de redacteur niet aan, dus werd het maar uitgeschakeld, en de reaguursels verwijdert.
Ongelooflijk zoals de media het publiek manipuleert.

watmagjenogwel | 21-07-16 | 12:41

tja, de EU is er voor de bankiers en oligarchen. de muppets zeggen gedwee ja en amen, daardoor hebben ze nu een mooi EU-baantje en hopen daarna een barroso-tje te doen. centralisatie van macht zorgt voor mega giga corruptie. tijd voor NEXIT

blabla9899 | 21-07-16 | 12:34

Grappig hoe mensen zich blijven berusten op de coup in Turkije.... wij leven al dik 20 jaar in een voortdurende coup... de coup die de EU heet en elk land die daar tegen is daar wordt een andere leider verkozen...

mmamax | 21-07-16 | 12:25

@protonplof | 21-07-16 | 12:20

Ik weet niet waar jij de afgelopen week verstopt zat, maar er is poging gedaan om de regering omver te werpen, een coup poging. Dit gaat om terrorisme. Er zijn mensen vermoord. Er werd gepoogd om de president te vermoorden. Wat lul je nou man???

Hoe oud ben je eigenlijk? 70+?

Stiller | 21-07-16 | 12:24

No problemo, zonet op Al Jazeera gezien. Booslim Erdomans orakelde: doodstraf is belangrijker dan toetreding EU. Zimmerfrenkse, start the spinning

akoya | 21-07-16 | 12:24

Turkendeal? Heet dat trouwens niet het plan Samsom? Gaat die mooi de geschiedenisboekjes in als de man die het plan bedacht waarmee Erdolf Europa kon chanteren en tot op het bot kon vernederen. Fijn hè Samsom om zo als de nieuwe Chamberlain voor eeuwig bekend te staan. Er is voor Samsom maar een mogelijkheid: Bidden dat de agressor dit keer wint, de geschiedenis herschrijft en het grote masterplan voortaan als het geniale Plan Erdogan in de boekjes verschijnt.

lulleficatie | 21-07-16 | 12:23

In Frankrijk geld de noodtoestand sinds November 2015...
Wordt makkelijk vergeten.
Stiller | 21-07-16 | 10:16

Jaa maar die noodtoestand wordt gebruikt om terroristen uit de weg te ruimen en niet politieke tegenstanders of zijn de terroristen de politieke tegenstanders, onduidelijk verhaal

protonplof | 21-07-16 | 12:20

De EU is zolangzamerhand verworden in een rariteiten kabinet en karikatuur van de 21ste eeuw.

protonplof | 21-07-16 | 12:17

Voor de feitenkenners onder ons, de veelal genoemde 6miljard is slechts vluchtelingdeal. Ze krijgen ook al jaren 4.5 miljard/j voor pre-EU-toetreding-zaken.

MarcS | 21-07-16 | 12:17

Adolf Erdogan riep woensdag de noodtoestand uit voor drie maanden, na de zuiveringen in het overheidsapparaat (leger, politie, onderwijs, rechterlijke macht) te hebben uitgebreid.

Ben benieuwd hoeveel mensen er spoorloos gaan verdwijnen de komende 3 maanden

protonplof | 21-07-16 | 12:16

Ik heb ooit een keer op de VVD gestemd, toen met Bolkestein. Hij had ferme taal, beetje zoals Churchill. Een maand na de verkiezingen ging ie henes en toen kregen we zo'n droogkloot. Ik heb nooit meer op de VVD gestemd, ik zal mijn nieuwe Churchill voortaan altijd ergens anders zoeken. Pieter Omtzigt, Sjoerd Sjoerdsma, Jan Roos, Nigel Farah. En kijk uit hè, als je CDA stemt krijg je Mona Kijzer. Bij aankomst was ze het "politieke wonder", ben benieuwd wat ze nu is, aanstaande wachtgeldiër of zo? Doe mij dan maar Dionne Stax, die krijgt meer voor elkaar.

Ik reaguur al 5 jaar | 21-07-16 | 12:15

van uit de televaag plak + copy.... zo meneer koenders...
..............................................
Erdogan: ’Doodstraf belangrijker dan EU-lidmaatschap’

BRUSSEL - De Turkse president Erdogan zal een wetsvoorstel van het parlement over de herinvoering van de doodstraf ook goedkeuren als dat het lidmaatschap van Turkije in de Europese Unie in gevaar brengt.

Dat zei hij tijdens een interview met de Arabische zender Al-Jazeera. De EU had eerder deze week duidelijk gemaakt dat het meteen het einde betekent van de toetredingsonderhandelingen als Turkije de doodstraf weer invoert. Erdogan lijkt zich weinig aan te trekken van dit dreigement. „De wereld is niet enkel de Europese Unie. Bestaat de doodstraf in de VS, Rusland, China en veel andere landen? Ja”, zei hij. Turkije schafte in 2004 de doodstraf af in het kader van zijn kandidatuur voor EU-lidmaatschap.

witchmaster | 21-07-16 | 12:10

gestopt | 21-07-16 | 10:37
.
Ja laten we die ook opnemen, en dus nog meer van dat tuig, wat onlangs in R'dam demonstreerden.

watmagjenogwel | 21-07-16 | 12:09

Je zou op zijn minst alle gesprekken kunnen opschorten totdat de noodtoestand voorbij is. Bovendien zal duidelijk moeten worden wat er met de vele opgepakte mensen gebeurd. Met het nu invoeren van visumvrij reizen creëer je een nieuwe vluchtelingenstroom: Turken die het regime van Erdogan ontvluchten (als ze al het land uit mogen). Daarbij zal overal een strijd tussen voor- en tegenstanders van de Turkse president ontstaan. Maar Europa is waarschijnlijk niet bij machte dit tegen te houden. Immers, wie zit te wachten op een hernieuwde toestroom van grote groepen vluchtelingen? En hoe zit het met de strijd tegen IS, als Erdogan de vliegvelden in Turkije dichtgooit?

Mannes | 21-07-16 | 12:07

Natuurlijk gaat de EÜ Schürkije niet straffen. Erdo is hun hun ogen een man die weet hoe je een land moet regeren en waar de burger braaf doet wat hun grote leider opdraagt. De Eü zou dit ook graag willen. Iedereen die kritiek heeft op de handelswijze van de EÜ gewoon van het toneel laten verdwijnen zonder daarvoor verantwoording af te leggen .

Uw Psychiater | 21-07-16 | 12:07

Blij dat die hele PVDA inclusief Koenders er per 17 maart 2017 uit liggen. Wat is dat een huichelaar bah bah bah. Die wil je niet in je vriendenkring hebben.
prutserstentop | 21-07-16 | 10:45

@prutserstentop. Nou , daar zou ik maar niet zo zeker van zijn .. na 17 maart wordt alles uit de kast getrokken om de 40 zetels van Wilders onschadelijk te maken . Dusss
: brede coalitie van VVD/CDA/D66/Groenslinks en ja.. daar zijn we weer.. de +/- 7 zetels van de Pvda.

daytripper | 21-07-16 | 12:07

@ Boy Cot | 21-07-16 | 12:03
+100

telelezer | 21-07-16 | 12:06

@Gags Beasley | 21-07-16 | 11:59

Idioot. Ik kan veel hebben, maar dit soort debiele opmerkingen, daar kan ik niet tegen.

Niveau is echt om te janken.

Stiller | 21-07-16 | 12:06

Moeten we hier ook doen. De noodtoestand en dan zuiveren... klinkt echt heel fout! En is het natuurlijk ook.
En natuurlijk is deze generatie Turk of Marokkaan een toerist in zijn land van herkomst. De meeste zijn hier gewoon geboren en worden met de nek aangekeken als ze toerist zijn. In feite hebben ze zichzelf stateloos gemaakt door hun uitspraken. Ik ken er geen 1 die vrijwillig naar Turkije of Marokko emigreert. Tenminste nooit gezien in het programma "ik vertrek" ;-)

peanutpower | 21-07-16 | 12:05

Die doodstraf die nu door Erdo's fascistische regering wordt geroeptoeterd dient 2 doelen:
1 - komt tegemoet aan de fascistische Erdo kliek/aanhang, en
2 - speelt in op de anti-doodstraf gedachte van de EU inwoners.
Die doodstraf komt er niet, dat zal hoogstpersoonlijk door Erdo in een emotionele TV uitzending worden bekend gemaakt. Er zal dan veelvuldig aan het democratische gedachtegoed van de huidige Turkse regering en de natie worden gerefereerd. Gemakheidshalve wordt dan maar even de opsluiting en uitsluiting van een groot aantal andersdenkende vergeten.
Als beloning voor dit 'grootse' gebaar zal een versnelde procedure in werking worden gesteld om Turkije bij de EU te krijgen, zoals ook gepresteerd bij de vluchtelingen crisis.
En de domineesdochter uit de DDR, sorry uit Duitsland en zuipschuit Juncker en Rubberen Rutte hebben hun alsnog hun zin gekregen.

Boy Cot | 21-07-16 | 12:03

-weggejorist-

bruin kikkertje | 21-07-16 | 12:02

"Erdogan gaat de halve bevolking van Turkije martelen en doodmaken, daarna zijn wij aan de beurt"
@ Gags Beasley | 21-07-16 | 11:59
.
Maar eerst mag de andere helft hierheen komen (visumvrij)

telelezer | 21-07-16 | 12:02

@Wonderful-Life | 21-07-16 | 11:39
Jup je ziet het op straat al, als er iemand beroofd of lastig gevallen word meerderheid staat erbij en kijkt weg. Europeanen zijn vergeten wat er opgeofferd is in 40-45 om in vrijheid te kunnen leven.
Nationalistisch is een vies woord geworden. Ben je trots op je land ben je extreem rechts. Vechten is barbaars, voor welke rede dan ook.
Daarom pakken we ook alles met een fluwelen handschoen aan. Lage straffen, 80000 hulpinstanties, bieden elke week weer excuses aan voor de "slechte" daden van onze voorouders en bukken elke keer weer voor klachten van kleine groepen.
Hoe kan je verwachten van imigranten of andere landen dat ze ons respecteren als we onszelf en onze eigen cultuur niet eens respecteren.

Barkruk2 | 21-07-16 | 12:00

metzonderzijwieltjes | 21-07-16 | 10:21
Naar ik hoop, Merkel niet in der blote reet, dat kun je de mensen niet aandoen.

watmagjenogwel | 21-07-16 | 12:00

Erdogan gaat de halve bevolking van Turkije martelen en doodmaken, daarna zijn wij aan de beurt.

Gags Beasley | 21-07-16 | 11:59

@Doper | 21-07-16 | 11:51

Inderdaad. Noodtoestand is ook iets tijdelijks. In frankrijk duurt het al 8 maanden. In turkije heeft men de noodtoestand uitgeroepen voor 3 maanden. Ik hoop dat het daarbij blijft, uiteraard.

Stiller | 21-07-16 | 11:57

Eigenlijk gaan de beprekingen over de toetreding van de EU tot Turkije.

Steinway | 21-07-16 | 11:57

Tis natuurlijk geen echte zuivering als je ze niet tegen de muur kan zetten, dat snap ik wel van Erdogan. Zn vrouw is oud en lelijk en viagra werkt al 2 jaar niet meer bij em.
Daisy begint toch een beetje te verlekkerd naar dat jonge bokje te kijken.

Rest In Privacy | 21-07-16 | 11:57

Zouden die politici weleens aan de toekomst van hun kinderen denken in plaats van aan hun eigen carriere ?
Barbarous_Relic | 21-07-16 | 10:17
.
Ja, dat doen ze wel, maar die hebben geen kindertjes zoals u en ik. Die hebben van diezelfde arrogante balletjes, zoals ze zelf zijn, en zo voeden ze die kinderen ook op.
Verschil moet er zijn, niet dan?

watmagjenogwel | 21-07-16 | 11:55

@roze_bril | 21-07-16 | 11:50

Nah, niets te maken met bitches. Feiten zijn altijd lasting als ze in je weg lopen. In 1980 werden er 650.000 (zes honderd en vijftig duizend) mensen opgepakt, rond 1000 mensen gexecuteerd. Nu is het peuleschil.

Stiller | 21-07-16 | 11:55

Stiller | 21-07-16 | 10:16
Wat zegt dat eigenlijk over een medelidstaat, zo'n noodtoestand? Moet dat niet binnen zoveel tijd opgelost zijn? Ik vind het niet bepaald geruststellend. Verder onderhandelen met dictators. Leuk, lid zijn van de EU. De Britten hebben net op tijd kunnen stemmen. Laf dat ze artikel 50 nog niet hebben ingeroepen, maar goed, dat wordt nog wel afgestraft in de volgende verkiezingen.

Van noord naar zuid. Zweden bijna failed state. Denemarken op randje Dexit. Britten er al uit. Nederlands volk zeer ontevreden. Duitse banken op randje omvallen, land zal dan volgen. Frankrijk permanente noodtoestand, en houdt zich nooit aan (geld)regels. Oostenrijks volk zeer ontevreden. Balkan Staten bedreigd met moslim oorlogen die ze maar al te goed kennen uit de hele geschiedenis. Spanje zo goed al failliet, jeugd geen toekomst. Portugal houdt hoofd nog redelijk boven water, maar zal niet lang meer duren. Italië een grote crisis. Griekenland in feite failliet, geen partij voor Turkije. Gaat lekker met deze veel te dure club.

Doper | 21-07-16 | 11:51

@Stiller | 21-07-16 | 11:45 & @bruin kikkertje | 21-07-16 | 11:36
Het is 1 grote zuivering. Die 3000 rechters, wat hadden die met deze coupe te maken? Jullie zijn gewoon een sneu stelletje Erdogan bitches.

roze_bril | 21-07-16 | 11:50

Er gaan nog steeds busladingen Nederlanders op vakantie naar dat land wat "daar krijg je als toerist niks van mee".

Domme mensen. Wat als je wat krijgt daar? Ongeluk door schuld of oid. Dan ben je pas de sigaar.

De enge richting die wij zijn ingestuurd door de EU krijgt bijna niemand wat van mee, daar dit niet op de Staatsomroep word getoond.

Drenthie | 21-07-16 | 11:48

En dat vinden zij het in Brussel raar dat steeds meer mensen er een middelvinger naar opsteken.

MrShadow | 21-07-16 | 11:47

Die Britten hebben toch een mazzel met hun Brexit!

a4p | 21-07-16 | 11:46

@bruin kikkertje | 21-07-16 | 11:36

Inderdaad. Maar er wordt hier helaas alleen maar in de rondte geroepen zonder de feiten, de situatie, oorzaak, enz in ogenschouw te nemen.

Stiller | 21-07-16 | 11:45

Ik denk alleen dat dat HEEL slecht af zal lopen voor de moslims. Kwestie van tijd.
Adversary | 21-07-16 | 11:28
.
Moslims hebben ons land al vele jaren geterroriseerd en alles is ze in de schoot geworpen. Logisch dat ze daarvoor een prijs gaan betalen. Kan niet hoog genoeg zijn.
.
Maar sorry, ik geloof helemaal niets van het 2e deel van uw reactie. Het zijn de autochtonen die de prijs van de massa immigratie betalen, nu en in de toekomst. Een burgeroorlog kan m.i. niet uitblijven maar dan zal de overheid zich samen met de islamieten tégen de autochtoonse bevolking keren. Kijk maar hoe moslims in het verkeer al wegkomen met hun grote bek, waarvoor een autochtoon een dikke prent krijgt. Zag een filmpje waarin een marokkaan tegen een politieagent schreeuwde "ik hoop dat je tegen een boom rijdt". En wat deed de agent: die st6ond te lachen. Zo kan ik wel tientallen voorbeelden opnoemen maar die weet u ook wel.

Lupuslupus | 21-07-16 | 11:43

Dat en hoe Turkije Nederland bij de balletjes heeft, dat wisten we (sinds Klaas Langendoen dat onder ede voor de rechter verklaarde).
Maar waarmee laat de rest van Europa zich door Erdogan chanteren?

simpelman | 21-07-16 | 11:42

Staat er in den haag niet een internationaal gerechtshof waar dictators en hoog geplaatste op het matje moeten komen als zij te ver doorslaan met hun sprookjes waarheid?

jitro | 21-07-16 | 11:41

medelmo | 21-07-16 | 11:37

Juist. Shit. Spijtig. Ik moet weg. We gaan hier naar het strand toe. Reaguur ze allemaal verders. Laters

Nehemia | 21-07-16 | 11:41

Misschien moeten we de Olympische Spelen van 2020 toch maar in Turkije houden. We willen de analogie niet doorbreken...
Desgewenst te vervangen door het WK voetbal van 2018, dat sluit qua jarenplanning beter aan.

lulleficatie | 21-07-16 | 11:41

@Adversary 11:28: Ik geloof geen van beide theorieën. Er is een veel eenvoudiger verklaring: Nederlandse (en Europese) politici hebben een blinde vlek voor ongewenste bijverschijnselen. Een maatregel die gunstig effect lijkt te hebben wordt al heel snel een stokpaardje, een panacea dat breed toepasbaar is. En geluiden dat het in andere omstandigheden toch niet werkt of wel heel veel nadelen met zich meebrengt worden weggewuifd.

Rehabiliteren is beter dan straffen. De-escalatie is beter dan geweld. Praten heeft de voorkeur. Een sterk Europa brengt ons veel voordelen. De markt levert betere service. Of sommige zaken kan je beter aan de staat overlaten. En onze lange, goede relatie met Turkije is het waard om te behouden. Al de bovenstaande punten zijn waar. Áls je aan elk van hen het volgende in chocoladeletters toevoegt: *maar niet tot elke prijs!*

Muxje | 21-07-16 | 11:40

@Barkruk2 | 21-07-16 | 11:06
De huidige "leiders" van Europa zijn allemaal pussies. Ze werden helaas door de meerderheid van het volk gekozen, dat geeft dus ook aan wat voor slappe idioten die meerderheid van de Europeanen is, vooral West-Europeanen te slap en te naïef. Daarom, Europa is helaas een zinkend schip.

Wonderful-Life | 21-07-16 | 11:39

Adversary | 21-07-16 | 11:28

Dat is heel logisch. Moslims hebben (niet allemaal maar de meesten) niks op met de westerse samenleving. Hoe groter de groep, hoe groter de vraag om sharia. Arabist Hans Jansen zei het al. Wie islam zaait - zal sharia oogsten. Dat zie je in Frankrijk, in Duitsland, Engeland en Zweden. Aangezien theocratie en democratie niet verenigbaar zijn is de islam de splijtzwam in Europa - ergo - het jaagt de onrust en anarchie aan. Als de chaos groot genoeg is - is het doel bereikt - ram er een totalitaire politiestaat door die makkelijk te controleren is. George Orwell was zijn tijd ver vooruit. Dit zijn gewoon werkende modellen die toegepast worden.

Nehemia | 21-07-16 | 11:39

@roze_bril | 21-07-16 | 11:35
Dan zullen we de slappe knieën van Europa weer zien trillen.

Barkruk2 | 21-07-16 | 11:38

Nehemia | 21-07-16 | 11:12
Doel:Het uitbreiden van de bevolkingsgroei in europa onder de centrale banken.... pyramidespel van onze financiele werld is gebaat bij meer deelnemers,deze moeten het spel voortzetten anders stort het in...
Asielzoekers en eisers dienen mee te gaan draaien in dit pyramide spel... Draghi ( goldman sachs en hun bazen vriendjes)en andere trekpoppen van dit wereldconsortium, .onder leiding van de grootste oorlogshitser en veroorzaker van allemaal.Change has come ..... for whom is the question.
De invoering van de microkredieten was een eerdere poging om de portefeuille van verzekeraars en banken incl.centrale banken te vergroten,.....
Eu is in zee gegaan met de kleinst mogelijke handelspartner o.b.v belofte en gegroeide verstrengeling.dommer dan dom
aan de hand van usofa ,die gebaat zijn op meerdere manieren bij een economisch verslechterend europa .
De knikkers rollen de verkeerde kant op,..... logisch als het hellend vlak gedragen moet worden door niet gekozen bestuurders,.
Amerikaans handels en arbeidsprobleem wordt verschoven naar europa,..... daar groeit de economie o.b.v oorlogs en wapenind,.gevolgd door hulp (marshall) en opbouw met woeker en wurg contracten als voeding mining en fracking ,geopolitieke doelen.
Zij hebben maling aan het volk ,building 7 en de andere ook.Nexit
Nexit.peoples power for the next thousands years,no more governments,no more war.

medelmo | 21-07-16 | 11:37

Barbarous_Relic | 21-07-16 | 10:17
Nee.... want die Timmermans kan zn kinderen en kleinkinderen nooit meer recht in de ogen kijken.

Alexander Pechkop | 21-07-16 | 11:37

-weggejorist-

bruin kikkertje | 21-07-16 | 11:36

Ik neem aan dat we die 6 miljard wel al overgemaakt hebben?

van heinde en verre | 21-07-16 | 11:36

Sano | 21-07-16 | 11:19

Het zijn geen aluhoedjes. Die verdragen bestaan echt - alleen de waarheid is voor velen te verschrikkelijk om te aanvaarden. Timmerfrans heeft dat echt gezegd over die mono-culturen die verwijderd moeten worden. Schauble zegt dat we moslims nodig hebben om onze eigen inteelt te bestrijden (sic???). Martin Schulz geeft hoog op van de moslimimmigratie en voor Mogehrine geldt compleet hetzelfde. Ze orakelen in Brussel allemaal dezelfde taal, terwijl de afgelopen tien jaar zeer pijnlijk laat zien dat het een grote faal is. Bezinning? Even een stapje terug? Geenszins. Ze accelereren alleen maar met steeds grotere snelheid. Turken en Oekraïners visumvrij reizen en op termijn lid van het Brusselse grootrijk. Dit is allemaal bewust gepland. Ze bakken broodjes en drinken zoete koffie met de grootst denkbare dictator Erdogan. Denk na!

Nehemia | 21-07-16 | 11:34

Turkije heeft straks die 6 miljard ontvangen en knijpt dan die puist van X- miljoen vluchtelingen uit zodat die als nog richting het westen gaan, tel daarbij op de gulen-aanhangers , Koerden en christenen die Turkije moeten ontvluchten vanwege de zich vormende islamitische staat, dan kunnen we nog wel een paar azc's uit de grond stampen. Vervolgens zitten we daarna met een enorme hoeveelheid moslims die zich niet willen aanpassen en de linkse kliek die daarvoor opkomt en het faciliteert. Mix voor burheroorlog in NL. Zelfs janmaat zag dit al aankomen.

genoegisgenoeg | 21-07-16 | 11:33

Ik blijf het zeggen : de EU is op dit ogenblik de grootste vijand van de vrede op het europese vasteland. De EU, en de idioten in de Nederlandse politiek die ermee heulen, marcheren linea recta op chaos en burgeroorlog af. Onder Nederland EU-voorzitterschap werd 6 miljard beloofd aan moslimdictator Erdogan, 6 miljard dus van uw en mijn belastinggeld waarmee die gevaarlijke gek zich tot de tanden toe kan bewapen, waarmee hij 5e colonne operaties in heel Europa op touw kan zetten, waarmee hij stiekeme steun aan IS kan verlenen (publiek geheim dat hij dat al jaren doet). En ondertussen is onze politie zo kapotbezuinigd dat ze geen enkele grip hebben op de terreur in Amsterdam Noord, dat ze geen antwoord hebben op een paar opgeschoten jochies in Ede, dat er provinciale bestuurders de noodklok luiden dat ze de drugsbaronnen niet meer de baas kunnen. En ons leger is in deze tijden zo kapotbezuinigd dat ze zelfs schoenen moeten LENEN bij de Amerikanen om een kleine missie uit te voeren, laat staan dat ze serieuze tanks of artilleriestukken hebben, nee zelfs munitie is te duur.In mei 1940 werd de Grebbeberg verdedigd met door paarden getrokken kanonnetjes uit de 19e eeuw, omdat ook in de 30'er jaren de boekhouders de baas waren in dit land. Dezelfde schandalige verwaarlozing van onze vrede, veilgheid en rechtsorde is nu aan de hand. Sinds Schengen hebben we niets meer wat nog in de verste verten lijkt op serieuze grensbewaking. Als Erdogan besluit nog een miljoen stuks 5e colonne op ons af te sturen, hebben we nul komma nul antwoord. He-le-maal niets !! Tel daarbij op dat de EU volledig machteloos is gebleken tegenover de bankenlobby, met als resultaat dat we nog steeds op een monetaire tijdbom zitten, met alle potentiële sociaal-economische repercussies van dien, en je snapt het gevaar waar we aan blootstaan. De ontwikkelingen gaan zo snel dat ik vrees dat het inslaan van een andere koers na de verkiezingen van 2017 te laat zal komen. O Nederland let op uw zaak.

CeesCloosd | 21-07-16 | 11:32

Nehemia | 21-07-16 | 11:12
Ik ken die theorieen en één ding klopt er totaal niet aan en dat blijft me steken: ALS je dit al zou willen orchestreren op deze manier, ALS je al zou willen dat volkeren zich vermengen en omvormen tot één monocultuur... waarom zou je dat dan ALLEEN met moslims proberen. Serieuze vraag: Als je net zo goed als wij dondersgoed weet dat moslims zich NOOIT aanpassen en dat het Westen zich niet kan conformeren aan de islam zonder gelijk een ontzettende terugval in economie en vooruitgang te zien... waarom dan toch moslims? Waarom geen mexicanen, chinezen, eskimo's van mijn part? Dat maakt gewoon geen sense voor mij. Olie is al lang niet meer nodig - Peak Oil is jaren geleden. Ik vrees zelf een ander scenario waarin onze 'leiders' willens en wetens de hoeveelheid moslims in onze landen laten toenemen juist OM een eenheid te vormen - TEGEN de moslims. Eerst veroorzaak je een probleem, een gemeenschappelijk vijandsbeeld, daarna verenig je de groepen mensen. Dat vijandsbeeld kunnen nog steeds de Russen zijn, maar hoeveel Russische aanslagen zijn er geweest? Nee, iedereen, of het nou duitsers, grieken, of fransen zijn zullen zich tegen de moslims moeten keren, DAN is het scenario geslaagd. Ik denk alleen dat dat HEEL slecht af zal lopen voor de moslims. Kwestie van tijd.

Adversary | 21-07-16 | 11:28

-weggejorist-

bruin kikkertje | 21-07-16 | 11:28

Dictators onder elkaar. Daar krijg je geeld speld tussen zoals wel blijkt. Zoals een Turkse functionaris gisteren zei de doodstraf van militairen staat los van de doostraf voor burgers en we zijn alleen van plan militairen te verhangen dus de EU heeft geen poot om op te staan.

Therapietje | 21-07-16 | 11:25

Wel godverdomme, wat een verschrikkelijk opzichtige fuck-you naar de bevolking! Het enige wat die Turken nu hoeven te doen is de doodstraf pas invoeren als ze zijn toegelaten. Welke debiel snapt dit nou niet. Ze kunnen dus blijkbaar complete etnische zuiveringen gaan uitvoeren (zijn ze al aan het doen) 'zolang ze de doodstraf niet invoeren', en zodra ze bij de EU zitten zijn 'all bets off'... Hoppa doodstraf invoeren. Officieel.

Wat natuurlijk ook niemand snapt bij die EU, dat ze het het helemaal niet 'officieel' ietshoeven in te voeren, om het uit te voeren. Want alle rechters die eventueel nog iets er tegen konden doen zijn al geruimd.

Wat een stelletje gekken toch bij die EU. Wat een blamage en waarom laten wij dit toe????

peterdh | 21-07-16 | 11:24

@LupusLupus, een raadgevende wel, zal ook weer genegeerd worden maar het moet zo veel mogelijk gaan wringen. Zelfs mijn Volkskrantlezende moeder stuurt me niet meer spreekwoordelijk naar mijn kamer als ik zeg dat iets toch echt zo is.

Bokito ergo sum | 21-07-16 | 11:21

Koenders gaat in gesprek over toetreding ? Hij bedoeld zeker over aftreding ? Dit gaat toch niet gebeuren zeker ? Nee dat is onmogelijk .Weer praten praten praten en maar vragen en vragen.Geen ballen geen ruggegraat geen eigen mening.

altijdfeest | 21-07-16 | 11:21

-weggejorist-

bruin kikkertje | 21-07-16 | 11:19

@Nehemia | 21-07-16 | 11:12
Of we hebben gewoon olie nodig voor alles en we zuigen elke piemel zo hard mogelijk als daar ms olie uitkomt.
Alutheorieen zijn er omdat het minder "eng" is dan het alternatief. Wat is enger, dat je "verslagen" bent door een snood uitgekookt plan? Of dat de personen die je regeren het allemaal compleet aan hun reet roest als ze hun 4 jaar maar overleven?

Rest In Privacy | 21-07-16 | 11:19

Komt er weer eerst een associatieverdrag?

wingload | 21-07-16 | 11:18

Er komt toch wel een negatief reisadvies ? Trouwens een normaal met goed boeren verstandig burger,gaat er niet heen.Het was al veel minder geworden. Prof voetballers uit Duitsland, die in de Turkije spelen komen ook terug.Uit politieke gronden.

altijdfeest | 21-07-16 | 11:17

Oscar Wilde: Democratie betekent eenvoudig het ranselen van het volk door het volk voor het volk.
Sigmund Graff: Achter de coulissen van de dictatuur vloeit bloed, achter die van de democratie geld.

Medianix | 21-07-16 | 11:16

@ Lewis / 10:19
De schoppen hebben ze lekker goedkoop bij een mannetjü in Turkije gehaald

Tobi | 21-07-16 | 11:15

Toch zit er wel wat in het herinvoeren van de doodstraf. Sommige mensen zijn niet te helpen en niet elk leven heeft waarde.

mundusvultdecipi | 21-07-16 | 11:15

eppo,politiek,zakken vullen schande politiek!

Tuig

Mensen verkiezingen komen eraan

Toch niet weer deze tuig BoBo,s

hunny | 21-07-16 | 11:13

Want dat moet de regering uitschrijven, zoals in het VK. Dus nog even wachten op premier Wilders want die gaat dat zéker doen.

Lupuslupus | 21-07-16 | 11:13

Sano | 21-07-16 | 10:58

Je hebt natuurlijk het verdrag van Straatsburg uit 1975 wat al veertig jaar gehonoreerd wordt - olie voor immigratie. In 1973 werd de oliekraan dichtgedraaid. De zogeheten oliecrisis. De Europese gemeenschap heeft in 1975 - bang dat de Saoedische olieboeren opnieuw de kraan zouden dichtdraaien een deal gesloten. Oil for immigration. Daarnaast heb je het Coudenhoven Kalergiplan - een georchestreerde volksvervanging om elke nationaal sentiment uit te bannen. Vooral ultralinkse multimiljairdair George Soros is hier een spin in het web.
.
Timmerfrans riep het onlangs. De mono-culturen in Europa moeten vervangen worden en ingeruild voor een multi-etnische. Doel is dat iedereen zich zo verweesd voelt dat er een grauwe homogene brei van mensen ontstaat. Dermate versplinterd dat het nog lastig wordt om als één volk op te staan en natuurlijk is de nakende Europese Superstaat veel makkelijker te besturen en te introduceren. Ordo ab chao. Kijk het allemaal maar na op het web. Het staat er overal. Je hoeft maar te kijken wat er allemaal gaande is om te concluderen. Verdomd, het klopt. Dit is van meet af aan de bedoeling geweest.

Nehemia | 21-07-16 | 11:12

maar nog veel belangrijker:
Heeft u uw franse bulldogje (#haram) aan de lijn als u niet in een hondenlosloopgebied loopt?
#90euroboete

Cousin Eddie | 21-07-16 | 11:11

Bokito ergo sum | 21-07-16 | 11:09
.
Een nexit referendum kan helemaal niet.

Lupuslupus | 21-07-16 | 11:11

Ja mensen onze eppo,s zijn op vakantie ,niet storen s.v.p

hunny | 21-07-16 | 11:10

Als er ooit een beter moment was voor een Nexit-referendum... Obi-Wan Kano- Geenstijl, jullie zijn de enige met de slagkracht. Maar dan zonder Jan Roos, deze keer veel serieuzer in toon

Bokito ergo sum | 21-07-16 | 11:09

Wie zei dat ook al weer? Een groot EU dan krijgen we nooit meer oorlog?

Loewi | 21-07-16 | 11:07

@Ik reaguur al 5 jaar | 21-07-16 | 11:03
Hadden we maar een Churchill of een Pim of iets wat op sterk leiderschap leek.

Barkruk2 | 21-07-16 | 11:06

Gelukkig hebben Obama en de EU de Nobelprijs voor de Vrede al gewonnen. Ik nomineer bij deze de Erdogang. #sickworld

Piet Karbiet | 21-07-16 | 11:05

Men wil koste wat kost, in deze "regeer periode" de boel in kannen en kruiken hebben, dan is er geen weg terug.
Ik kan het bijna niet meer aan, deze totale waanzin en vernietiging van land en volk!

Radijsje | 21-07-16 | 11:04

@fikkieblijf! | 21-07-16 | 10:23

Droomt u maar lekker verder met uw "goede zet" in uw Teletubbies land.

Pieter V | 21-07-16 | 11:03

Ik vind het allemaal gewoon verschrikkelijk erg. Geweldig blij dat ik bij GeenStijl op 1 dm²+leesverder dit allemaal kan lezen. Ik wil maar één ding, een bestuurder á la Churchill die deal intrekt. Ik wil de kreet "Who do they think we are, we will never surrender" horen. Linkse kerk gedoe = het betasten van dochters in Keulen onder de pet houden want is anders volksophitserij. We gaan Nederland toch niet cadeau weggeven? Maar Europa is al cadeau vergeven aan Erdogan. Kan iemand aan Jan Roos en Pieter Omtzigt vragen om een bindend Nexit referendum? Nigel Farah zoekt ook een nieuwe baan!

Ik reaguur al 5 jaar | 21-07-16 | 11:03

De meeste Nederlandse politici zijn helemaal knettergek, ze knuffelen al decennia lang met de vijand, ze maken Nederland kapot, stelletje sukkels.

Turkije moet je boycotten, het is een islamitische dictatuur, dus Turkije is de vijand van het vrije Westen. Weg ermee.

Wonderful-Life | 21-07-16 | 11:02

Klopt, en wordt helemaal niet vergeten! Maar als je het verschil niet ziet tussen beide gevallen misschien toch maar even naar Specsavers gaan.

@Pieter V | 21-07-16 | 10:43

Stoer hoor. Specsavers? Zelf bedacht?

En het wordt wel degelijk vergeten. En zie jij het verschil wel? Aanslagen in frankrijk, coup poging in turkije. Als er een verschil is, is dat de situatie in turkije erger is.

Waarschijnlijk ben je vergeten wat er hier op fora allemaal werd geroepen na de aanslagen in frankrijk: oppakken al die gasten, uitzetten, opsluiten. Welnu, turkije doet dat.

Consistentie is ver te zoeken. Zolang je moslims kan in het westen kan opsluiten, uitzetten: prima plan.

Stiller | 21-07-16 | 11:02

-weggejorist-

bruin kikkertje | 21-07-16 | 11:02

Oke, als zelfs een land kan doen en laten wat het wil zonder consequenties, kunnen wij als burger dat ook, zou ik zeggen.

donjon | 21-07-16 | 11:01

@Glasgow Argus | 21-07-16 | 10:22

Nee natuurlijk niet. Maar dat interesseert het Brussels tuig in het geheel niet. Hoe meer dombo's hoe liever want die lopen wel in de pas van de dictators. Je hoeft alleen maar uit het raam te kijken om het te zien, als je het wilt zien natuurlijk.

Het door de EU-criminelen omhelsde misdadige Coudenhoven-Kalergi plan wordt onder uw ogen uitgevoerd.
"Social engineering" waarbij de Europese autochtone bevolkingen worden vervangen middels massa-immigratie van ons vijandig gezinde en potentieel zeer gewelddadige elementen.
Stalin en Hitler liggen in hun graf te applaudisseren.

Merkel en Van Rompuy zijn al voor hun verdiensten voor de implementatie van dat C-K plan onderscheiden.
En Juncker wil natuurlijk ook zo een vetleren medaille als "eerbetoon" voor het "ausradieren" autochtone bevolkingen van de EU landen.

Pieter V | 21-07-16 | 11:00

@oh no | 21-07-16 | 10:54
Exact. Ondanks de noodtoestand ga ik zonder problemen naar Frankrijk. In Turkije zul je mij niet zien.

Piet Karbiet | 21-07-16 | 10:59

Tot de Duitse inval van 10 Mei 1940 was Hitler een bevriend staatshoofd waar je geen kritiek op mocht hebben. www.verzetsmuseum.org/jongeren/inval
Zelfs Charlie Chaplin kreeg kritiek van de Amerikaanse regering voor het aanvallen van een bevriend staatshoofd toen hij de film "The great dictator" uitbracht. nl.wikipedia.org/wiki/The_Great_Dicta...
In dat licht kan ik begrijpen dat Erdogan een bevriend staatshoofd is, al weten de meeste burgers wel beter.

Osdorpertje | 21-07-16 | 10:59

@Nehemia | 21-07-16 | 10:55

Dat iedereen maar wat aankloot en het enige twee dingen die ze interesseren is geld zonder er echt voor hoeven te werken en hoe ze op de foto overkomen kan het niet zijn.
Het moet een league of evil zijn wat erachter zit, kan. niet. anders.

Rest In Privacy | 21-07-16 | 10:58

Alle Nederlandse universiteiten zijn nu in rep en roer, want "wetenschap is BIJ UITSTEK internationaal".
(anders dan het volk met z'n nic(h)e problemen)

Hartgrond | 21-07-16 | 10:58

Hartgrond | 21-07-16 | 10:35
Niet vreemd, want juist in Beieren was decennialang de grootste concentratie van oorlogsrestanten (Weisse Engel figuren). Daar maakte men zich decennialang niet druk om en dat geeft aan de jongere generaties een gigantisch schuldgevoel. Als je je hele kindertijd bij die lieve opa op schoot kroop en dan in je twintigste hoort wat hij heeft gedaan... Dan ga je overcompenseren.

metzonderzijwieltjes | 21-07-16 | 10:58

bruin kikkertje | 21-07-16 | 10:47
Bruine kikkertjess hebben bruine hemdjes.

medelmo | 21-07-16 | 10:57

Het is de schuld van het internet en Wilders! Wat? Maakt niet uit.

TheseDays00 | 21-07-16 | 10:57

"@Evocatus | 21-07-16 | 10:19
Jij kan dat 'Salut' beter vervangen door 'Vaarwel'. Dat pas wat beter in de tijdsgeest.
McMarx | 21-07-16 | 10:26"

Ne, nee, ik geef de hoop niet op. Bovendien is het een groet aan onze medecommentatoren! Voor de EU in zijn huidige vorm slechts grafkransen en dan sloof ik me nog uit.
Salut! Evocatus

Evocatus | 21-07-16 | 10:56

Brussel is niet gek, maar sluw en doortrapt. Er wordt hier gewoon een geplande agenda voltrokken. Overspoel het Europese continent met voornamelijk moslimmigranten. Er zal chaos en zelfs en burgeroorlog (of meer) komen. Een opmaat naar dagelijkse aanslagen. Er ontstaat anarchie. De volkeren zijn ontredderd. Beloof ze oplossingen en verregaande veiligheidsmaatregelen - ze zullen alles slikken als de ellende maar ophoudt. Voila - en dan wordt de Europese Superstaat compleet doorgedrukt. Elke scheet van u zal elektronisch geregistreerd woorden. Elk woord dat u intikt op uw toetsenbord gecheckt. Een totalitaire politiestaat gemodelleerd naar het boek 1984 van George Orwell. Hier zit een plan achter. Wie kan anders het kamikazebeleid van Brussel en grote broer Amerika duiden? Ze gaan niet voor niks door met hun fatalistische en destructieve draaiboeken. Niet voor niks is de capaciteit om nog veel meer immigranten op zee te onderscheppen en snel naar Europa te brengen flink opgeschaald. We worden door criminele psychopaten bestuurd die andere heren dienen.

Nehemia | 21-07-16 | 10:55

In Frankrijk geld de noodtoestand sinds November 2015...
Wordt makkelijk vergeten.
Stiller | 21-07-16 | 10:16

Ja... maarrr... hebben die dan ook binnen no-time 60.000 personen opgepakt omdat ze tegen Hollande zijn? Nee!

De noodtoestand in Frankrijk is gericht op anti-terreur en blijkt keer op keer helaas noodzakelijk te zijn.

De noodtoestand in Turkije is gericht op het verwijderen van personen die anti-meer-macht-naar-Erdogan zijn!

oh no | 21-07-16 | 10:54

Maar de Russen zijn superstout!!1!!1

Makro777 | 21-07-16 | 10:53

Ik hoor niemand over het feit dat de stemmers op Erdogan voornamelijk laagopgeleide en analfabete mensen op het platteland waren. Dat argument geldt blijkbaar alleen voor Britten.

Piet Karbiet | 21-07-16 | 10:52

Het verlies van de EU (niet Europa) de enorme zwakte en lafheid die er hier van uit gaat.

De hypocrisie en vuige achterbaksheid is relatie tot andere dictaturen.

litebyte | 21-07-16 | 10:52

EU de zekerste weg naar de ondergang.
Nexit please.
Ik wens geen deel uit te maken van het economisch roulette pyramidespel voor een paar baantjes van lapzwansen en volksverraders.
TTIP CETA ,OEkr. vluchtelingen,grenzen ,megalomaan gedrag ,gesloten vergaderingen en geheime afspraken zonder democratisch besluit ennu het kruipen voor schurkye.
De vijand heeft zich in Brussel ingegraven........
uiteindelijk zal blijken dat het niet diep genoeg was.
oan de riek mit die luu.

medelmo | 21-07-16 | 10:50

@doskabouter | 21-07-16 | 10:25

Ik heb dit argument ook al op mijn werk onderuit moeten halen. Maar werkelijk, mensen denken zo. Je krijgt de linkse reflex niet uit hun kop. George Friedman stelt dat Turkije Duitsland in 1 dag onder de voet kan lopen en Frankrijk in een paar uur (als ze op komen dagen). Fijne gedachte.

roze_bril | 21-07-16 | 10:48

Weg met die idioten, Engeland heeft laten zien dat het kan.

pomodorus | 21-07-16 | 10:48

-weggejorist en opgerot-

bruin kikkertje | 21-07-16 | 10:47

My god wat zijn de beweegredenen...
@leisure suit larry | 21-07-16 | 10:15
.
Dat is de hamvraag. Het is walgelijk om te moeten horen dat de leiders van de EU het opschorten van de democratie blijkbaar prima vinden. En een gemuilkorfde pers, massale arrestaties, massa-ontslagen, avondklok, straatterreur unz. Heel eng.

Piet Karbiet | 21-07-16 | 10:47

Waar blijft trouwens de bijbehorende cortoon van Cortés (formerly known as Boosvogel)

necrosis | 21-07-16 | 10:47

Barkruk2 | 21-07-16 | 10:37
System of a Down - B.Y.O.B.
.
Why don't presidents fight the war?
Why do they always send the poor?

zelf_bedacht | 21-07-16 | 10:46

En met die 'muur' bedoel ik een mechanisme om ervoor te zorgen dat de vluchtelingenstroom geheel beheersbaar wordt. Ik vind namelijk wel dat we vluchtelingen kunnen opnemen, maar je moet te allen tijde voorkomen dat Turkije de sluizen kan openzetten en we hier vervolgens met de handen in het haar zitten. Een vluchtelingendeltaplan als het ware.

wattan!! | 21-07-16 | 10:46

Koenders gaat de geschiedenis in als de sukkel met oogkleppen.

niks mis mee | 21-07-16 | 10:46

Hoezo verlengd?! Spartacus weer hoor ... Zucht.

Speirs1920 | 21-07-16 | 10:45

Blij dat die hele PVDA inclusief Koenders er per 17 maart 2017 uit liggen. Wat is dat een huichelaar bah bah bah. Die wil je niet in je vriendenkring hebben.

prutserstentop | 21-07-16 | 10:45

Brussel graaft zn eigen graf en dat is goed.

pomodorus | 21-07-16 | 10:44

Het wordt tijd voor een massale oproer.
Niet omdat het kan
maar omdat het moet.
Persoonlijk ben ik zeer gehecht aan mijn voorhuid en het laten staan van een baard stuit mij tegen de borst.
Ik sla mijn vrouw niet en ik weiger tevens op blote voeten de bilnaad van de voor mij knielende achterlijke te besnuffelen. Meisjes van 9 horen meisjes-van9-dingetjes te doen en behoren niet door bebaarde pedoos beklommen te worden.
Achterlijkheid:
Minder
Minder
Minder

pennestront | 21-07-16 | 10:43

@Stiller | 21-07-16 | 10:16

Klopt, en wordt helemaal niet vergeten! Maar als je het verschil niet ziet tussen beide gevallen misschien toch maar even naar Specsavers gaan.

Pieter V | 21-07-16 | 10:43

en weg is de samsomdeal..... pfff

ali komijnekaas | 21-07-16 | 10:43

@Guido | 21-07-16 | 10:28
Martelen doen ze ook nog gewoon in Turkse gevangenissen.
En wat de EU niet ziet, is er niet.....

necrosis | 21-07-16 | 10:43

metzonderzijwieltjes | 21-07-16 | 10:21
Rutte zit dan al lang en breed onder Trump regime voor zijn Unilever vrienden een nieuwe halal strategie voor de groeiende Europese markt uit te denken.

metzonderzijwieltjes | 21-07-16 | 10:42

Dit is diplomatieke taal. Of dacht je echt dat Koenders meent wat hij zegt. Puur voor de bühne om het gesprek gaande te houden. De EU moet nu 1 ding doen: Een enorme 'muur' rondom Europa bouwen. Door de 'wir schaffen das' van onzer Angela is de EU verworden tot het schoothondje van Turkije. Hij heeft een mega troefkaart in zijn handen. En die zul je moeten elimineren. Dus plan B in werking laten treden.

Brengt mij op het volgende: Hoe kan het in vredesnaam dat Angela Merkel nog in het zadel zit? Na de allergrootste geopolitieke blunder aller tijden. Een HAVO scholier van 14 had kunnen voorspellen wat de gevolgen waren van die 'wir schaffen das'.

wattan!! | 21-07-16 | 10:42

Of is het een veilig land als je niet voor Erdo bent?
Volgens mij zijn er vele miljoenen niet voor Erdo...
gestopt | 21-07-16 | 10:37
.
Zojuist lees ik dat er op dit moment 6.000 Nederlanders in Turkije zijn dus valt het allemaal wel mee. Laten de turken hun eigen sores maar oplossen. Grenzen dicht!

Lupuslupus | 21-07-16 | 10:42

Erdogan, Sultan voor het leven, zal beslist na 3 maanden zijn noodtoestand weer opheffen. Echt. Heus. Dat policor wensdenken gaat nog eens heel groot worden. Alle schaakstukken voor EUrabië staan op het bord. Nog even en het is schaakmat.

Angel_eyes | 21-07-16 | 10:42

Eu wijkt niet af van zijn doel, indien nodig met een omweg, een kleine aanpassing van een verdrag om eu burgers buiten spel te zetten.
Met deze besprekingen over toelatingseisen jaagt Brussel steeds meer mensen richting een exit, dan heb ik het niet over ons trutstaatje, ik betwijfel of Merkel en haar Franse vriend nog een termijn in hun torentje gaan doorbrengen.

NB-Stb | 21-07-16 | 10:41

Zelfs de verhaalschrijver van Goede Tijden, Slechte Tijden verzint dit niet.
Compleet en volkomen de weg kwijt! Wie komt ons redden?
Nexit, nu! Holdor!

ParaPiet | 21-07-16 | 10:41

Zie mutti Merkel daar nog weggezakt in die grote vergulde zetel zitten bij Erdogan. Toen had die ze al te pakken. Ze zijn hier helemaal de weg kwijt. Het wordt tijd dat de verantwoordelijken voor deze chaos hun straf gaan krijgen. Tot nu is dat hier altijd zo geweest, na hun politieke debacles kunnen ze gewoon verder in een van te voren verworven baan en zijn niet meer verantwoordelijk. Dat moet echt anders. Ze slepen het hele land de afgrond in en komen daar mee weg. Balkenende is daar het grootste voorbeeld van.

prutserstentop | 21-07-16 | 10:41

Ja, ja, ja, allen Turken vrij reizen door Europa. Turkije bij de EU, want hier moeten we er meer van hebben. Ze passen zich zo geweldig aan aan culturen waar ze niks mee hebben, ze staan er zo voor open, en zijn bijzonder tolerant t.o.v andersdenkenden. Die moeten we er bij hebben hoor.

Bari Oomsma | 21-07-16 | 10:41

@subsidistan | 21-07-16 | 10:11

Griekenland uit de EU flikkeren lost twee problemen op.

Pieter V | 21-07-16 | 10:41

Ik begrijp trouwens niet dat zo'n zuipschuit als Juncker per se Turkije bij de EU wil hebben. Zit Turkije er eenmaal in, dan is het afgelopen met alcohol op recepties. En Erdogan gaat echt geen uitzondering maken voor Juncker.

MAD1950 | 21-07-16 | 10:41

@Yohean | 21-07-16 | 10:25
Elders halen wat je tekort komt is binnen de huidge randvoorwaarden wat lastiger; strooptochten zijn zó Julius Ceasar tenslotte.
Herverdelingsmaximalisatie loopt uiteindelijk ook tegen zijn eigen grenzen aan maar dat duurt nog wel even. Tegen de tijd dat dat gaat knellen zijn de huidige bestuurselites met welverdiend pensioen.

kindapaas | 21-07-16 | 10:41

Sven Hoek | 21-07-16 | 10:12

Polen was in strijd met het ideale Europa. Turkije echter is zoals Brussel het graag zou willen. Elke vorm van kritiek weg, gezuiverd, indien nodig met geweld, uit het zicht.

Er staat ons nog watte wachten hier in Europa.

swapper | 21-07-16 | 10:40

Dit gaat fout, iedereen ziet t! Grenzen en continenten zijn er niet voor niets. Gevolgen zullen extreem zijn. WIJ ZIJN HET VOLK! En pas er maar voor op

rattenvanger XL | 21-07-16 | 10:40

Ik heb voor dat EU tuig in Brussel maar een woord: Criminelen!

Pieter V | 21-07-16 | 10:39

Ik lijkt er nu op dat ze met hun volksverlakkerij een pan Europese volksopstand aan het opwekken zijn.

Antitheïst | 21-07-16 | 10:38

Als ik over Erdogan en de EU lees moet ik constant denken aan het nummer War Pigs van Black Sabbath..
As the war machine keeps turning.
Death and hatred to mankind,
Poisoning their brainwashed minds.
Oh lord yeah!
Politicians hide themselves away,
They only started the war.
Why should they go out to fight,
They leave that role to the poor.*
Yeah!
Time will tell on their power mind, **
Making war just for fun.
Treating people just like pawns in chess,
Wait till their judgement day comes.

Barkruk2 | 21-07-16 | 10:37

gaan we turkse vluchtelingen wel opnemen?
Of is het een veilig land als je niet voor Erdo bent?
Volgens mij zijn er vele miljoenen niet voor Erdo...

gestopt | 21-07-16 | 10:37

Blijkt die lange arm van Erdogan toch gewoon bij Bertje Koenders in zijn kont te zitten. Vrijwillig.

Osdorpertje | 21-07-16 | 10:36

Kunnen we geen Nexit realiseren voor gisteren?

davimore | 21-07-16 | 10:36

Collectieve Europese zelfmoord.
Waar is een succesvolle Eisner als je hem nodig hebt?

Thomas333 | 21-07-16 | 10:36

"Oostenrijk en Belgie hebben de Turkse ambassadeur al ontboden".

Rubberen Rutte zal eens als eerste een ferm standpunt in durven nemen. VVD en PvdA worden alsnog bedankt voor het op de kar hijsen van een Premier met de ruggengraat van een naaktslak.

Boy Cot | 21-07-16 | 10:36

..... een Beiers dorpje.........
metzonderzijwieltjes | 21-07-16 | 10:21
Beieren werd (terecht) geroemd om de integratie-aanpak. Nauwsluitende programma's met echte aandacht voor de individuele vluchteling, begeleiding in alles tot aan het vinden van een baan. Onmiddellijk sportverenigingen optuigen. Ze waren/zijn oprecht: als het dan toch moet, doen we het grondig en goed.
Kersje op de taart is de bijlman in de trein. Dank u.

Hartgrond | 21-07-16 | 10:35

"Wat erdo doet is de natte droom van Juncker.
Baby Fark McGee-Zax | 21-07-16 | 10:17"

Niet alleen van Juncker, ook die van Arrogander cs.

Delectados | 21-07-16 | 10:34

Bedrogen en verraden zei ik al bij de vluchtelingendeal, dat de EU echt weerzinwekkend is wist ik al hopelijk gaan nu bij wat meer mensen de ogen open. Gelukkig hebben de gebeurtenissen in Turkije ook niets met de islam (de sunnische dan wel) te maken maar ik zou daar nu liever geen jood, christen of aleviet zijn. Koerden die al leiden onder oorlogsmisdaden zijn weliswaar van het goede geloof maar verkeerde hoe zal ik dat zeggen, afkomst? Ook beter om niet tot die etniciteit te behoren, om over Guhlen aanhangers maar te zwijgen, was ooit een medestander van Erdogan. Het wachten is op de showprocessen.

bijna_raak | 21-07-16 | 10:34

De verborgen agenda van de EU is niet bepaald verborgen meer.

crankshaft | 21-07-16 | 10:34

fikkieblijf! | 21-07-16 | 10:26

Weet ik en Wilders ook niet, maar de meeste natuurlijk wel.

Barbarous_Relic | 21-07-16 | 10:34

Zou er ooit in de geschiedenis van de mensheid zo'n naïeve,domme,compleet gestoorde club hebben bestaan als de EU.
Nee dus,en we zijn er ook nog eens lid van. We hebben geen reet te vertellen en ik erger me dood.

pejoar | 21-07-16 | 10:33

Turkije begint een soort Noord Korea te worden. Die horen ook nergens bij. Ze zijn geen Europa en ook geen Azie (midden oosten). Het is wel heel jammer dat ze bij de NAVO horen nu. Ze slopen hun leger....

peanutpower | 21-07-16 | 10:33

Het zou wat zijn als er een met een rechte rug zat in Brussel .

fleurtje | 21-07-16 | 10:32

Onderwegnaarzorgen | 21-07-16 | 10:25

Wat hij nu heeft gedaan moet al ruim voldoende zijn maar nee hoor. Ik hoop dat de Oost Eurpese landen hier een eind aan maken. Die hebben meer lef als Nederland Duitsland en Frankrijk.

doskabouter | 21-07-16 | 10:32

@Duck Twacy | 21-07-16 | 10:24
Neen! Dan grenzen we nog steeds aan de Turkse vazallen België en Duitsland. En dat zonder kogels voor onze olijfgroene ferme knapen.

Guido | 21-07-16 | 10:31

Yohean | 21-07-16 | 10:25 |
Het 'spook van het nationalisme'. Met dat waanbeeld in het hoofd is alles geoorloofd voor christenen, liberalen, humanisten daar in Brussel. Ze vergeten maar even dat dit een opzetje is naar de marxistisch-islamitische dictatuur waar ook hun koppen zullen rollen.

Aristotalloss | 21-07-16 | 10:30

Voordeel van de wegkijkpolitiek is natuurlijk wel dat die doodstraf nooit toegepast hoeft te worden. Iedereen die geen fan is van de sultan crepeert al in de een of andere cel (de makelaarsaanduiding voor een diep donker hol).

Guido | 21-07-16 | 10:28

De complete boycot van de Krim blijft natuurlijk wel overeind. Want foei foei. De Enge Unie meet inmiddels met 3 maten.

Piet Karbiet | 21-07-16 | 10:27

Dit is geen uitbreiding van de EU dit is een uitbreiding van Turkije met 28 landen.

doskabouter | 21-07-16 | 10:27

Neville Chamberlain 1938: "”We regard the agreements signed last night as symbolic of the desire of our two peoples never to go to war with one another again." (We beschouwen het akkoord dat gisteren getekend werd als symbool van de wil van onze volkeren om nooit meer oorlog met elkaar te voeren.)".
Jean-Kloot Juncker 2016: "”We regard the agreements signed recently as symbolic of the desire of our two peoples never to go to war with one another again but to cooperate such that we are on our knees and He is on his throne." (We beschouwen het akkoord dat onlangs getekend werd als symbool van de wil van onze volkeren om nooit meer oorlog met elkaar te voeren maar om samen te werken zó dat wij op onze knieën gaan en Hij op zijn Troon zit.)".

langzullenweleven | 21-07-16 | 10:27

Barbarous_Relic | 21-07-16 | 10:17
voor zover bekend heeft Merkel en Rutte geen kinderen. gaan er ook niet komen. Hun kind is het grote Reich en voor Rutte een plek in de USA zon!

fikkieblijf! | 21-07-16 | 10:26

@Evocatus | 21-07-16 | 10:19
Jij kan dat 'Salut' beter vervangen door 'Vaarwel'. Dat pas wat beter in de tijdsgeest.

McMarx | 21-07-16 | 10:26

Bijtendehond | 21-07-16 | 10:14

1 miljoen soldaten - 10k is nog steeds heel veel. Mijn god waar zijn we in verzeild geraakt en wie gaat ons verlossen.

doskabouter | 21-07-16 | 10:25

Het zal mij benieuwen hoelang het onacceptabel blijft voor de EUlite als de Erdogangster de doodstraf invoert. Die geitenneuqker neukt iedereen keihard de moeder en komt er mee weg dus hij gaat echt zijn koers niet wijzigen hoor. De EUlite ook niet want die willen alleen maar meer, meer, meer EU. Het stopt niet vanzelf.

Onderwegnaarzorgen | 21-07-16 | 10:25

Ottomaanse sultans hebben er altijd hard voor geknokt, maar hebben naar mijn weten altijd gefaald om Europa te pakken te krijgen, maar anno 2016 geven we gewoon onszelf weg aan Erdo. Alles voor het imperialisme!

Bertie Wooster | 21-07-16 | 10:25

Erdo proest zijn scherm onder als hij leest waar hij mee wegkomt. Eens kijken, wat zullen we nu eens proberen?

Ter zake. Kan de EU niet onder de vluchtelingen deal een gevangenruil schuiven. Alle mensen die opgepakt zijn door Erdo zijn de facto vluchtelingen (geen eerlijke rechtsgang, slechte behandeling, etc), ruilen tegen alle mensen met een Turks paspoort in EU gevangenissen (of gewoon aangeven liever in Turkije te wonen, want geweldig en superieur)? Turkije geeft door de paspoort constructie al aan ze liever terug te hebben dan aan een buitenland over te laten.

TheseDays00 | 21-07-16 | 10:25

@Fappelmoes | 21-07-16 | 10:19
Het meervoud van visum is visa, dus Erdosnor kan ongezien de typhus krijgen.

necrosis | 21-07-16 | 10:25

Het wensdenken neemt groteske vormen aan. De veiligheid en cultuur van 500mln europeanen wordt op het spel gezet. Waarom?

Yohean | 21-07-16 | 10:25

Zij erin, wij eruit, Deal?

Duck Twacy | 21-07-16 | 10:24

De hele EU is als een op hol geslagen bus zonder stuurinrichting:
Hij kan alleen nog maar heel hard vooruit totdat hij onvermijdelijk tegen een muur crashed.
The sooner the better.

basbadjas | 21-07-16 | 10:23


Ik ga ervanuit dat deze doorgang van deal mits geen doodstraf politiek gezien op dit moment weleens een goede zet kan zijn om de doodstraf tegen te houden en om de tienduizenden onschuldige burgers en ambtenaren, rechters en dergelijke te behoeden voor een massa executie.
het zou overigens wel de EU landen sieren om met deze uitroepen van de noodtoestand aan zijn eigen burgers een negatief reisadvies te geven. Alle reden toe op dit moment. Het is voor velen absoluut niet veilig meer. Een ambassade kan weinig nog doen als burgers worden opgepakt en verdwijnen.

fikkieblijf! | 21-07-16 | 10:23

Schurkije bij de EU?
Nee, gewoon nee!!!!

necrosis | 21-07-16 | 10:23

Evocatus | 21-07-16 | 10:19
Nou is mijn kennis van genetica misschien wat roestig, maar lossen wij potentiële inteelt op door kruising met het product van 1400 jaar neef/nicht huwelijken?

Glasgow Argus | 21-07-16 | 10:22

De EU verkoopt z'n ziel aan de duivel!
De dictator met de fez heeft zo'n beetje elk grondrecht dat in de gemiddelde constitutie staat met besmeurde voeten getreden.
Europa staat aan de afgrond!
#chamberlain

Aristotalloss | 21-07-16 | 10:22

Balkan landen houden die route zelf dicht. De miljarden naar Griekenland/Frontex ipv Turkije en de dobber-ferrys tot een ‘retour afzender-dienst’ maken? Zal wel een raar idee zijn.

Roel8478 | 21-07-16 | 10:22

Kom bij de eu,voorwaarde burgeroorlog.Verlaat de de eu ecomische ramp/o,nee oorlog o,nee voorspoed.

van stampij | 21-07-16 | 10:21

Ergens is het wel goed. Het is namelijk het volgende stapje in de richting van het totaal kapot klappen van dat monster dat we de "Europese Unie" noemen.

Tha Man | 21-07-16 | 10:21

Ik denk dat Koenders binnen een paar jaar in zijn blote reedt, ergens in een verzetsboerderij, ter verantwoording wordt geroepen. En dat we daarna nooit meer iets van hem horen, behalve het kraken van botten tussen de varkenskaken. Het zal rond de tijd zijn dat Merkel aan een touw door de straten van een Beiers dorpje wordt getrokken.

metzonderzijwieltjes | 21-07-16 | 10:21

Het blijft zo stil rond de mensen die het hardst juichten om de Arabische lente.

roze_bril | 21-07-16 | 10:21

Wat velen al zeiden, het terugtrekken van zijn plan om de doodstraf toch niet uit te voeren is om het gezichtsverlies van Merkel te beperken.

Bokito ergo sum | 21-07-16 | 10:21

De EU waant zich in een wereld waar de twee maten waarmee ze meten eigenlijk dezelfde zijn. Dergelijke poltieke acties zouden doorgaans en in het verleden vervloekt zijn, zou je denken. Maar nee Turkije zakt steeds verder weg in de abis en de EU vindt het allemaal wel prima.

For the love of sanity, what the fuck is going on!?

Sceptic | 21-07-16 | 10:21

Sow even koffie en leesluim.

Oh, nee, niets luimigs, want de EU-Tsaren willen ons nog steeds door Middenoosterlingen vervangen, denk Wolfgang Schäuble. De besprekingen moeten gewoon doorgang vinden stel je voor dat wij degenereren door inteelt (Inzucht op z'n mofs)

Het moet wel 2 voor 12 zijn. Volgende generatie loopt anders lallend en kwijlend in bosrijke omgevingen egstichtelijk rond. Dus hup op die Turkvrouw en fokken maar.
Salut! Evocatus

Evocatus | 21-07-16 | 10:19

advocaat van de duivel. Als hij al die mensen ontslaat gaat de tegenwerking groter worden. Het zijn vrijwel mensen met brains die de laan zijn uitgestuurd.

Denk trouwens dat er een hek bij de Grieks/Turkse grens moet komen en elke Turk die zakt voor het inburgerings examen terug naar die zandbak moet worden gestuurd. Geld trouwens ook voor Marokkanen. De helft zakt gegarandeerd

peanutpower | 21-07-16 | 10:19

De EU is in een waanzinnig tempo haar eigen graf aan het graven.

Lewis | 21-07-16 | 10:19

Erdogan zei het zelf: Die visums komen in oktober. Dus die visums komen ook in oktober.

Punt.

Fappelmoes | 21-07-16 | 10:19

Hier blijkt weer eens: onze EU-leidertjes zitten te kwijlen van jaloezie omdat Erdogan doet wat ze zelf ook graag zouden willen. Je ziet ook dat Erdogan hun grote voorbeeld is. Frankrijk doet zelf een Erdogannetje: omdat in Frankrijk de noodtoestand heerst, kan de regering de arbeidswet invoeren zonder dat het parlement erover gestemd heeft.

MAD1950 | 21-07-16 | 10:18

De tirannie neemt draconische vormen aan. Mensen die Erdogan niet zien zitten spelen vaak toch het spelletje mee om niet in de problemen te komen. Dus mee demonstreren bij de grote pleinen en, om niet op te vallen, anderen aangeven vanwege gebrek aan loyaliteit.
Het zal niet lang duren voordat de tiran een schare van vertrouwelingen om zich heeft die zijn kont likt maar tegelijkertijd vervuld is van diepe haat en minachting.
En dat zal zich een keer gaan wreken denk ik.

flinkescheet | 21-07-16 | 10:18

Blijkbaar heeft de EU er geen probleem mee om deals te sluiten met dictators... zegt wat over de EU.

Barkruk2 | 21-07-16 | 10:17

Hypocrieten.

zwartzondersuiker | 21-07-16 | 10:17

Zouden die politici weleens aan de toekomst van hun kinderen denken in plaats van aan hun eigen carriere ?

Barbarous_Relic | 21-07-16 | 10:17

Wat erdo doet is de natte droom van Juncker.

Baby Fark McGee-Zax | 21-07-16 | 10:17

En Europa blijft maar geloven dat het over zal waaien... Rutte had toch geschiedenis gestudeerd? Blijkbaar niet de 20e eeuw. En ook niet de middeleeuwen. Is zeker gestopt na het paleozoïcum.

lulleficatie | 21-07-16 | 10:17

Voor zover je nog bewijs nodig hebt van het algehele principeloze van de EU. Behalve het mantra " meer EU " is alles te koop, niets is heilig (of veilig, for that matter). En al zeker niet de belangen van de bevolkingen van de EU landen.
Het is ook hierom dat de EU uiteindelijk ten onder gaat. Het volk weet heel goed door wie zijn belangen zijn uitverkocht. Brexit en de opkomst van Trump zijn prima voorbeelden dat de bevolking genoeg heeft van de politieke spelletjes. Nu Brussel nog.

Glasgow Argus | 21-07-16 | 10:16

In Frankrijk geld de noodtoestand sinds November 2015...
Wordt makkelijk vergeten.

Stiller | 21-07-16 | 10:16

What's new?

XHannibalX | 21-07-16 | 10:16

En terecht. Democratie is zo overschat, gelukkig begrijpen ze dat in Brussel ook.
Turkije als blueprint voor de rest van Europa.

spanarchist | 21-07-16 | 10:15

My god wat zijn de beweegredenen...

leisure suit larry | 21-07-16 | 10:15

Allemaal erdolfs lovers daar in Brussel
Ik begrijp er werkelijk geen snars van! Ethiek is demense in Brussel totaal vreemd.
Ik zeg revolutie en bijltjesdag!

Klunhel | 21-07-16 | 10:15

Ik ga het eens van de positieve kant bekijken. Als je je halve leger oppakt, verliest dat ook de helft van zijn slagkracht. Dat kan maar twee dingen betekenen: het werkt in je voordeel óf in je nadeel.
In het laatste geval graaft Erdohitler zijn eigen graf. En in het slechtste geval (voor hem dan): letterlijk.

Bijtendehond | 21-07-16 | 10:14

Als die Gülen hier had gezeten, was 'ie al afgeleverd.

A. Bacadabra | 21-07-16 | 10:14

Erdogan hoeft maar met z'n vingers te knippen en zijn geheel aanhang in Europa gaat los dat is wel gebleken afgelopen week.
Ik zou die deal toch maar eens herzien...

keestelpro | 21-07-16 | 10:13

-weggejorist-

Sven Hoek | 21-07-16 | 10:12

De EU weet wat goed voor u is. Laten we Pokémon gaan vangen.

Pastor Sippenhaft | 21-07-16 | 10:12

Boter op het hoofd daar in Brussels... Kilo's.
.
Nu de noodtoestand is afgekondigd, ben ik benieuwd wanneer de eerste "schuldigen" met de kraanwagen worden opgetakeld.

Ommezwaai | 21-07-16 | 10:12

Tuurlijk blijft visumvrij reizen van kracht, ik denk dat Adolf Erdogan zijn politieke tegenstanders met staatsgarantie stuurt.

Sadomassochristus | 21-07-16 | 10:12

Peace for out time.

lulleficatie | 21-07-16 | 10:11

Tjsa, hoe ga je anders de hakbars uit Europa houden? De Grieken lijken er niet in geinteresserd.

subsidistan | 21-07-16 | 10:11

-weggejorist-

Narcist_ontmaskerd | 21-07-16 | 10:11

De EU... chronisch worden ingehaald door de realiteit, maar pertinent blijven vasthouden aan je eigen wensdenken. Precies de reden waarom de EU doomed is.
Liever gisteren dan morgen. Good riddance

beschuitfluiter | 21-07-16 | 10:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken