Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Donald Trump officieel gekozen als kandidaat

Werken bij de NOS --- We mochten vandaag naar de Republikeinse Conventie. Dat is een heel groot feest van de democratie. Waar Amerikanen zwaaien met Amerikaanse vlaggen. Ze zeggen dat ze trots zijn op hun Amerika. Republikeinen zijn een soort PVV-ers. Stomme dikke blanke mensen met hele grote auto's. Michael van de Volkskrant was er ook. Hij moest van zijn baas Wilders belachelijk maken. Wij lachen. Staten zijn een soort provincies. Uit heel Amerika waren mensen naar de zaal in Cleveland gekomen om te vertellen hoe trots ze zijn op hun staat en hun land. Er waren zelf Aziatische mensen uit American Samoa en Guam. En die waren ook trots op hun land. Daar geloofden we niks van. De meeste mensen zeiden dat ze Donald Trump geweldig vonden. Dan riepen ze Trump Trump Trump. Echt heel stom. En toen gingen we met de hele ploeg van de NOS hamburgers eten, Budweiser drinken en naar de hoeren. De bonnetjes hebben we bewaard. Dat moet van Marcel.

Reaguursels

Inloggen

@De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 19:03

Inderdaad een normaal mens dat alleen kan kiezen tussen twee kwaden kiest voor de minst kwade.

Dat is normale logica die door een halve zool als de Koreaanse Slet niet te vatten is.

Pieter V | 21-07-16 | 10:01

@De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 12:25

Hé, eeuwige betweter of beter gezegd, gruwelijke zeikerd, hou nu eindelijk eens op met je achterlijk getrol zonder ook maar een greintje toegevoegde waarde.

Pieter V | 21-07-16 | 09:55

alles beter dan die krakende heks van clinton ,beroeps leugenaar pluche klever !!het is zo,n gemaakte buikspreker dat linea rekta naar de wc moet lopen als je dit aanhangsel van bill ziet ,,maar hier bij de npo heel populair he meneer twan huis !!!!
hij krijgt een orgasme van dit geblondeerde kreng !!!

geeratz8217 | 20-07-16 | 23:55

USA = FUBAR

Thuisfluiter | 20-07-16 | 23:27

Dat worden nog veel inspirerende speeches van mevrouw Trump.

Thuisfluiter | 20-07-16 | 23:26

@De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 13:11

Gut, die intens slechte man Trump leert dus wel heel snel bij. Dat is nu eenmaal een eigenschap van mensen die het op eigen kracht gered hebben i.p.v. nono's die het van partijpolitieke oplichterij moeten hebben zoals wij dat hier kennen.

Hij gebruikt nu dus dezelfde trucjes die intens smerig links al meer dan 100 jaar wereldwijd gebruikt?
Te beginnen met het Sovjet regime via Zuid Amerika tot en met Obama met zijn geheime islamiseringsagenda als extraatje.

Pieter V | 20-07-16 | 20:41

@Pieter V | 20-07-16 | 18:24
Dat is dan ook het doel van de Trump-train. Fuck dat Don Trump een walgelijke idioot is, Hillary is erger ;)

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 19:03

Ben totaal geen trump fan maar laten we hem een kans geven. Zou zomaar kunnen dat hij de hedendaagse wereldproblematiek oplost. En misschien ceta en ttip een halt toe roept. Obama yes we can is een wolf in schaapskleren een lobbyist van de multinationals. Die Hillary Clinton gaat dezelfde koers aanhouden en dus verandert er weinig.

jitro | 20-07-16 | 18:55

@Brulboei_61SB | 20-07-16 | 11:29

Veel geld over de balk om een stelletje oplichters te kiezen die gewoon de democratie de nek omdraaien? Erdogan heeft het van geen vreemde hoor!

Pieter V | 20-07-16 | 18:26

Amerikanen dom? Misschien omdat ze 70 jaar geleden hun zonen offerden op de slagvelden in Europa om Hitler te verslaan? Domme Amerikanen, die in 1969 succesvol een landing op de maan bewerkstelligden. Domme Amerikanen die gewoon de iPod en iPhone ontwikkelen. En nu Nederland. Hippies, gedoogbeleid, alles moet kunnen, maar vooral over alles en iedereen een mening hebben en al decennialang met het vingertje wapperen omdat Nederlanders zoveel beter zijn en alles beter weten dan wie dan ook ter wereld.
Nederland zal eens kritisch naar zijn zelf gecreërde menselijke afvalberg moeten kijken, en hoe ze hun samenleving verwoesten. Ruim eerst je eigen zooi op voor je gaat zeiken over een ander. Dat doet hier alsof het allemaal universitair geschoolde hoogbegaafden zijn en het hoogstandje van cultuur hier is 'alles mag op vrijdag' en 'idols'.
Nederland heeft genoeg om trots op te zijn, maar men is hier te onwetend om dat te beseffen. Amerikanen kennen over het algemeen hun geschiedenis wel. Nederlanders weten niet eens wie Australië heeft ontdekt.
Trump is geen echte Republikein, laat dat voorop staan. Er waren en zijn betere kandidaten. Maar als het erop aankomt, is dat nog altijd beter dan dat corrupte viswijf dat samen met haar man over de ruggen van domme Liberals zichzelf verrijkt.
Ze heeft de wet overtreden, wist u dat? FACT. Dat ze door die corrupte Obama admin met haar corrupte Dept. of Justice ermee wegkomt, doet niets af aan het feit dat ze de wet heeft overtreden. Liegen kan ze ook als de beste, en natuurlijk race-baiten, dat hoort bij die racistische huichelkliek dat Democraten/Links nu eenmaal zijn. Multiculti prediken maar er niet naar leven.

DearMud | 20-07-16 | 18:25

@swassannuf | 20-07-16 | 11:34
Of dat Clinton-wijf dat helemaal niet te vertrouwen is.

Inderdaad, Trump is kut maar Clinton is kut in het kwadraat. Een smerig wijf dat de democratie in Amerika net zo hard de nek om zal draaien als haar criminele tegenvoeters in de EU gevestigd in de EU toren van Babel in Brussel.

Dus, w.m.b. is Trump te verkiezen boven Hillary Clinton, die overigens gewoon Hillary Diane Rodham heet. Hillary Rodham die nooit de naam Clinton van haar echtgenoot heeft willen aannemen totdat het uit politiek opportunisme voordelig bleek te zijn.

Zo gaat dat in het politieke oplichterswereldje

Pieter V | 20-07-16 | 18:24

@mysteryposter | 20-07-16 | 17:34
Daar gaat het niet om. Er iets niets gevonden wat eventueel een aanklacht kan vormen. De FBI zegt nee, onzorgvuldig maar niets strafbaars en dus geen verzoek tot aanklacht. De openbare aanklager zegt we hebben niets om aan te klagen.

De republikeinen (Trump) zeggen dan gaan we maar 75 jaar zoeken naar iets. Dat is belachelijk. Dit gaat dus nu alleen maar om Hillary zwart te maken en zo de verkiezingen te winnen. Dat is het enige doel. Niet omdat ze een goed plan hebben, nope, gewoon de vijand verwonden al dan niet uitschakelen en zodoende winnen.

Sorry. Maar dat is niet kies en al mijn alarmbellen gaan af.

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 18:02

Pritt: "Republikeinen zijn een soort PVV-ers."
-
Man, wat een aperte onzin schrijf je daar nu weer?
Bovendien is PVV voor mij in hun denkwijze hartstikke links.

Draaikolk | 20-07-16 | 17:57

@ De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 17:13

De huidige situatie waar o.a. Hillary boven de wet staat is een kenmerk van de door u genoemde regimes. Niemand zou boven de wet mogen staan, dat u het daarmee oneens bent is kenmerkend.

Elke president in de VS heeft een openbaar aanklager, dat is onderdeel van de "administration". Hier is een voorbeeld van hoe Obama die openbare aanklager inzet. Verkrachting door een moslim migrant in Idaho, getuigen en slachtoffer werden met rechtszaken bedreigd als ze niet meewerkten aan de gewenst censuur.

mysteryposter | 20-07-16 | 17:34

@mysteryposter | 20-07-16 | 17:21
Ehm. Ik weet niet of je opgelet hebt maar... "In June 2016, in response to the Republican National Committee's complaints filed on March 2016, the State Department estimates it will take 75 years to complete the review of documents which are responsive to the complaints"

Tegen die tijd is ze al dood. En daarnaast was het niet illegaal maar roekeloos. De vraag is hoe erg was de 'lek' en hoe lang wil je er over doorzeiken. Zinloos dus.

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 17:30

@ De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 17:13

De openbaar aanklager kan een rechtszaak beginnen vanuit de staat als daar gegronde redenen voor zijn. Het is uiteindelijk aan het rechtelijk systeem om een oordeel te vellen. Als ze onschuldig is volgens de wet, dan is er niks aan de hand, en omgekeerd.

mysteryposter | 20-07-16 | 17:21

@mysteryposter | 20-07-16 | 16:46
Dat kan niet. Trias politica. Als Trump Hillary gaat vervolgen met zijn crownies dan is hij Poetin, Erdogan of Kim Jong Un. Gewoon gelul dus. Hillary kan alleen vervolgd worden door justitie en niet door zijn persoonlijke 'aanklager'. En die hebben gezegd dat dit niet gaat gebeuren.

Zo ja, toch wel onder Trump. Dan is Amerika failliet.

Maar eventjes iets anders. Heb jij echt niet door wat de strategie is? Ben jij echt zo'n goedgelovige geit?

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 17:13

Chris Christie wordt de openbaar aanklager van de president Trump. Hier zijn een aantal rechtszaken die opgestart worden tegen Hillary als Trump wint.

www.youtube.com/watch?v=j_OF76YmtdE

mysteryposter | 20-07-16 | 16:46

@Frits.Fantastic | 20-07-16 | 16:22
Zoek de lijst van Trump op en je weet precies wat 'meevallen' is. Hillary is tot in de anus onderzocht en wist er, als er sprake van schuld was, mee weg te komen. Trump... WOW! Maar ga eens zoeken. Zoek zoek zoek.

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 16:39

Haha en hij blijft lekker onder zijn vertrouwde dikke steen zitten.. Ik hoor geen 1 feit, heb je uberhaupt die eerste link bekeken?

"In alle gevallen viel het wel mee". Los van de investeringsfraude e.d., hoe valt het (met videobeelden bewezen) verzinnen van sniperbeschietingen voor een dramatic effect wel mee? Als je niet verder wil kijken dan je eigen, overduidelijk beperkte visie houdt het wat mij betreft al op..

Frits.Fantastic | 20-07-16 | 16:22

Frits.Fantastic | 20-07-16 | 16:05

Niet echt. Hillary is betrapt op een leugen. Een mogelijke investering fraude en mogelijke onvoorzichtigheid met staatsgeheimen. In alle gevallen viel het wel mee.

De lijst van Trump kan ik hier niet eens posten.

Maar het staat je vrij om het op te zoeken.

Daar komt bij dat 95% van de officiële uitspraken van Trump niet blijken te kloppen. De man stinkt. En de grote mannen in de republikeinen weten dat. Daarom komen ze niet om steun te betuigen. Trump speelt. Maar of hij wint?

Oh en dit gaat enkel over Trump. Zijn zoon zei het beste. 'Tell my dad, he can't or shouldn't do it and he will do it'. Klinkt prachtig. Behalve als je wat dichterbij kijkt en snapt dat Trump miljarden verliezen heeft geleden en daar nog steeds met pijn en moeite mee moet om gaan en een spoor van ellende achterliet.

Geen wonder dat er democraten glimlachen en zich koest houden en de republikeinen balen.

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 16:14

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 14:50

En op de keeper beschouwt heeft Hillary schonere papieren. Ze is onderzocht en er was niets om haar te pakken. Trump kan ongeveer hetzelfde claimen met het grote verschil dat de schandalen rond Trump meer, groter en erger zijn.

Onder welke dikke steen heb jij geleefd dan? Alleen hier al zijn weet ik hoeveel leugens uiteengezet, waarvan de verzonnen sniper-beschietingen bij een bezoek aan Bosnië misschien wel meest bedroevend is.

www.youtube.com/watch?v=-dY77j6uBHI

Trump mag dan wel niet de perfecte man zijn, het is er wel eindelijk eentje die niet namens de elitaire agenda handelt en nu bijv al aangeeft een audit voor de FED te willen. Dat zal je Hillary niet snel horen zeggen.

theweek.com/articles/620637/donald-tru...

Frits.Fantastic | 20-07-16 | 16:05

Nehemia | 20-07-16 | 15:13

Oh voordat ik het vergeet. http://www.vogue.com/11739787/ivanka-trump-collection-the-apprentice-family/

"When I bring this up to Ivanka, she sighs. “I saw the glamour and the excitement that surrounded my parents. Rooms would hush when they’d walk in. But I think for Jared and me, it’s more about real relationships. I always prefer smaller groups.”

Two of the people who are often in those smaller groups are Chelsea Clinton and her husband, Marc Mezvinsky. “She’s always aware of everyone around her and ensuring that everyone is enjoying the moment,” says Chelsea. “It’s an awareness that in some ways reminds me of my dad, and his ability to increase the joy of the room. There’s nothing skin-deep about Ivanka. And I think that’s a real tribute to her because certainly anyone as gorgeous as she is could have probably gone quite far being skin-deep.” Or, as Jared will tell me later, “There’s not a lot of bullshit in Ivanka’s life. Living through everything that she saw as a kid, she has a very good filter on what’s real, what’s not, what’s worthwhile, and what’s not. We both work very hard to not allow things that aren’t meaningful into our lives.”

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 15:35

Nehemia | 20-07-16 | 15:23

Neuh. Amerikanen zijn dom genoeg om Trump te stemmen. Helaas. En over zijn veiligheid hoef jij je geen zorgen te maken. Bikers for Trump is al zijn privé militie.

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 15:33

Nehemia | 20-07-16 | 15:13

Dat is dus het clubje van Trump. De republikeinen. Het enige probleem is dat veel prominente neoconservatieve republikeinen Trump niet zien zitten omdat ze denken dat de 'bullshit' die hij verkoopt aan 'het volk' voor problemen gaat zorgen en vooral dat zijn schandalen hem de verkiezingen gaan kosten. Sommigen zijn overstag gegaan en kwamen opdagen anderen weigeren hun naam aan hem te verbinden dus zeggen ze niets over Trump maar alles over Hillary.

Maar aan de andere kant is er zelfs een theorie dat Trump die voorheen de democraten financieel steunde en wiens dochter Ivanka Trump dikke maatjes met Chelsea Clinton is dit doet om centjes te verdienen.

Wat hij overigens doet.

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 15:30

DKS
Overigens hoeft je niet bang te zijn dat Trump ooit president wordt. Werkelijk alle registers worden opengetrokken om dat te voorkomen. Waarom? Omdat hij niet in de pas wil lopen van de instituties die achter de schermen de dienst uitmaken. Voorzeker. Trump zal een 'ongelukje' gaan krijgen mocht het er echt op gaan uitlopen dat hij POTUS gaat worden. De 'belangen'zijn veel te groot. Dit is een mondiaal schaakspel - een agenda die voltrokken moet worden wat natuurlijk niet verstierd mag gaan worden door oom Donald. Arme Trump. Oud zal die niet worden. Het is meebewegen of ten onder gaan. Zo lopen de hazen in het geopolitieke spectrum.

Nehemia | 20-07-16 | 15:23

Cousin Eddie | 20-07-16 | 15:05

Jammer dat jij jezelf belangrijk genoeg vindt om niets te zeggen.

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 15:18

DKS 14.50

Begrijpt u wel wat ik met neocons bedoel? Ik heb het niet voor niks over trekpoppen als Obama en Hillary, maar Bush senior en junior dansten ook naar hun pijpen.

Neoconservatieven. Het is een groep van oorlogshitsers die gelieerd is aan het Militaire-Industriële- Complex en Israël, brachten ons Granada en de Contra affaire in Nicaragua. President Reagan ontsloeg hen. Niet slecht voor een ex-acteur en zij werden vervolgd, maar kregen vervolgens gratie van Reagan’s opvolger, George HW Bush. Je ziet hem en zijn zoon nog regelmatig op een golfkarretje paraderen waar ze met een sardonische grijns in de lens staren.
.

Genesteld in denktanks en beschermd door Israëlisch geld lees AIPAC en geld van het Militaire en Beveiligings- Complex, kwamen de Neoconservatieven weer boven drijven in de regering-Clinton en organiseerden het uiteenvallen van Joegoslavië, de oorlog tegen Servië, en de uitbreiding van de NAVO richting Rusland.
Neoconservatieven domineerden het regime van George W. Bush. Ze beheersten het Pentagon, de Nationale Veiligheidsraad, het Bureau van de Vice-President, en nog veel meer.
.
De Neoconservatieven zijn min of meer verantwoordelijk voor 9-11, de invasies van Afghanistan en Irak, het begin van de destabilisatie van Pakistan en Jemen, het Amerikaanse Africa Command (AFRICOM), de invasie van Zuid-Ossetië door Georgië, de ondergang van het anti-ABM-verdrag, ongrondwettelijk en illegale spionage op Amerikaanse burgers zonder toestemming van de rechter, verlies van grondwettelijke bescherming, marteling en het feit dat de Uitvoerende Macht ( President en Ministers) zich niets aantrekken van de Wet, en van het Congres en van de Rechterlijke Macht. Daar worden we natuurlijk niet echt vrolijk van. Kortom, de Neoconservatieven hebben de basis gelegd voor de Dictatuur en voor WO III. Ondanks dat Trump een conservatief is wil die natuurlijk niks weten van deze totaalidioten. Althans - dat hoop ik dan maar.

Nehemia | 20-07-16 | 15:13

Nehemia | 20-07-16 | 14:57

Ja. Het punt is dat de gewone man eindelijk verzekerd is zoals wij dat al decennia doen in Europa en in de Verenigde Staten lag je maar op sterven. En niet eens in een bed.

Waar de republikeinen vooral kwaad om zijn is geld. Hun geld. Maar dat ligt niet aan Obama.

Dat ligt aan het feit dat neoconservatieve republikeinen zoals Trump overal een centje aan willen verdienen zelfs gezondheidszorg. Dat vinden ze communistisch.

Persoonlijk ben ik het daar wel mee eens. Maar daar ik niet in Amerika woon kan ik gewoon objectief zeggen dat je niet voor het volk kan zijn, iemand hierboven noemde Trump zelfs een socialist, en tegen Obamacare.

Dat is gewoon gelul. Trump is een charlatan. Een leugenaar en een professioneel liegbeest.

Ze liegen dus en spugen 'het volk' recht in het gezicht.

Prachtig toch hoe je belazerd wordt als Amerikaan. ;)

De ironie is zo grappig. 'Het volk' hier schreeuwt zelfs om Trump maar zodra ze snappen dat het 'ziekenfonds' per direct wordt afgeschaft terwijl zij zich blindstaarde op een muur en wat voor een kutwijf Hillary is e.d. komt het toch hard binnen.

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 15:10

Dankjewel Slet.
fijn dat er iemand is zoals jij.
die alles zo goed weet enzo.

Cousin Eddie | 20-07-16 | 15:05

DKS 14.40
Ik heb een artikel over Obamacare en daar ga je natuurlijk iets van vinden. Licht er alvast iets uit:
.
"Het Amerikaanse zorgstelsel is notoir duur - 40 procent duurder dan de nummer twee op de internationale lijstjes: het Nederlandse zorgstelsel - en levert voor al die dollars middelmatige uitkomsten. Maar het allergrootste probleem in de Verenigde Staten is het grote aantal Amerikanen dat geen toegang heeft tot de zorg. Woolhandler: 'Zelfs nu geprobeerd is het aantal onverzekerden aan te pakken met Obamacare is negen procent van de bevolking nog onverzekerd.
.
Dat zijn ruim 30 miljoen mensen. Daarnaast zijn er nog eens ruim 30 miljoen mensen met een letterlijk totaal waardeloze verzekering die volledig tekortschiet in haar doel; mensen dus die zich mèt verzekering nog steeds geen medische hulp kunnen veroorloven.' Bijna eenvijfde van de Amerikaanse bevolking heeft dus praktisch nauwelijks toegang tot zorg.
'Nixoncare'
.
Obamacare - een programma dat kortgeleden werd ingevoerd door de naamgever ervan, president Barack Obama en algemeen beschouwd als de inlossing een van zijn belangrijkste verkiezingsbeloften - is in de ogen van veel van Himmelstein en Woolhandler's medestanders dé oplossing voor dat probleem. Dat pakte anders uit, zeggen de twee onderzoekers. Himmelstein: 'Obamacare bestaat in de basis uit twee onderdelen. Het eerste is de uitbreiding van het pakket van verzekerde zorg voor de allerarmsten onder Medicaid. De dekking daarvan is nu redelijk goed, hoewel dokters en ziekenhuizen nauwelijks betaald krijgen voor hun diensten onder Medicaid. Dus het kan moeilijk zijn om een dokter te vinden die je wilt behandelen, maar als dat eenmaal is gelukt krijg je in elk geval niet alsnog een rekening. Maar de verplichte private verzekering, die geldt voor mensen met een inkomen boven 133 procent van de armoedegrens, kent grote eigen bijdragen.
.
Patiënten moeten gemiddeld 5.000 dollar zelf betalen voor de verzekeraar ook maar iets vergoedt. De meeste mensen met die verzekering hebben dat geld niet.' 'Met name de verzekeringsindustrie en de farmaceutische bedrijven profiteren van Obamacare' Het zijn volgens Himmelstein vooral de commerciële verzekeraars die profiteren van Obamacare. 'Honderden miljarden aan overheidsinvesteringen stromen door dit beleid de verzekeringsmarkt op. Zelfs de dekking van het Medicaid programma voor de allerarmsten is nu uitbesteed aan private verzekeraars. Met andere woorden: met name de verzekeringsindustrie profiteert van Obamacare. En de farmaceutische industrie; een groot deel van dat geld wordt namelijk besteed aan medicijnen.
.
Het is erg problematisch.' 'Het grappige is dat het beleid dat nu Obamacare heet, oorspronkelijk door Republikein Richard Nixon werd gepromoot. Je zou het Nixoncare kunnen noemen. Het idee ervoor werd ook geadopteerd door de conservatieve denktank Heritage Foundation. Dit was in de jaren tachtig hun standpunt over het inrichten van de gezondheidszorg.'
.
Verder:
www.ftm.nl/artikelen/marktwerking-in-...

Nehemia | 20-07-16 | 14:57

Verkiezingen in de US zijn een "selection, not an election".
Je mag kiezen tussen A en A+. Onafhankelijke kandidaten zijn zo erg in het nadeel (allerlei regels die het bemoeilijken om zelfs maar op de verkiezingslijst per staat te komen, nauwelijks kans om bij de debatten uitgenodigd te worden, niet of nauwelijks zendtijd via CNN/ FOX etc) dat het een klein wondertje mag heten dat er ooit een Ross Perot het zo ver schopte.
Helaas werd de beste man bedreigd en gaf ie er de brui aan.
De huidige "keuze" tussen Clinton en Trump is, als je dan toch gelooft in "eerlijke verkiezingen tussen 2 voorgeselecteerde kandidaten", een eenvoudige.
Ik zou nog liever op een blinde, paarse chimpansee met alzheimers stemmen dan op Hillary.
Dat mens heeft zoveel lijken in de kast liggen dat het een wonder mag heten dat ze nu meedoet om de hoogste post, wat mij betreft zat al een jaar of wat in de nor.

OudeNederlander | 20-07-16 | 14:50

Nehemia | 20-07-16 | 14:41

Trump is van de neoconservatieven. Let jij eigenlijk sowieso wel op? Dat hij 'het volk' probeert te paaien met opruiende retoriek en Clinton bashing is gewoon onderdeel van het plan.

En op de keeper beschouwt heeft Hillary schonere papieren. Ze is onderzocht en er was niets om haar te pakken. Trump kan ongeveer hetzelfde claimen met het grote verschil dat de schandalen rond Trump meer, groter en erger zijn.

De verstandige republikeinen houden hun hart vast want die weten nu al dat als het feest losgaat dat er schandaal na schandaal na schandaal door de Clinton campagne wordt geopenbaard die het daglicht niet kunnen zien. Trump is een narcist die denkt dat het wel goed gaat komen maar iemand met enig verstand en kijk op de levensloop van Trump weet dat hij een lopend doelwit is. Daarom proberen ze nu een wereldwijde haat en afkeer naar Hillary te creëren in de hoop dat dit blijft hangen en Trump wel mee lijkt te vallen.

Dat is de campagnestrategie. Het domme volk indoctrineren met gelul, Hillary zwartmaken tot het punt van bittere haat, en hopen op het beste. Het kan, zeker in Amerika werken, maar republikeinen houden hun hart vast want Trump kan de partij zomaar voor de komende decennia dermate besmetten dat ze uit elkaar pleuren.

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 14:50

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 14:32

Weet je wat het is? Natuurlijk heeft Trump geen smetteloos blazoen. Niemand wordt miljairdair zonder vuile handen te maken. Wel eens gevorst in alle antecedenten van Hillary? Daar lusten de honden geen brood van. Je moet voor de mondiale veiligheid naar plussen en minnen kijken en ik denk dat Hillary zich net als Obama door de neocons zal laten besturen met alle gevolgen van dien. Dat hele Midden Oosten beleid is een debacle van jewelste. Dan is het een keuze tussen 'kwaden' en dan lijkt Trump me een minder kwaad dan Hillary vooral omdat Rusland en Israël in het spel zijn. Beide nucleaire staten die altijd hun eigen veiligheid zullen prevaleren.

Nehemia | 20-07-16 | 14:41

Nehemia | 20-07-16 | 14:27

Maar Nehemia. Dat klopt dus niet. Dat is het probleem met Trump. Obama deed het helemaal niet slecht dus was de strategie is Obama koste wat het kost lasteren. Tot in het onzinnige zelfs. En nu dat Obama klaar is en ze hem eigenlijk niet echt op harde feiten kunnen pakken gaan ze nu los op Hillary.

Dit is de strategie. Gisteren, of vanochtend was er een soapserie actrice met een avocado boerderij o.i.d. die liep te janken dat het onbegrijpelijk was dat haar medewerkers nu ziekenfonds hebben. En dat dit haar business kapot maakte. Ik begrijp haar wel. Ik ben het zelfs deels met haar eens. Maar haar antwoord was dat haar werknemers geschokt zijn dat ze nu plots deze dure verzekering hebben en dat ze allemaal Trump gaan stemmen. Wat gewoon een fucking leugen is want geen avocadoplukker loopt te balen dat hij verzekerd is. Wel de werkgever natuurlijk.

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 14:40

Cousin Eddie | 20-07-16 | 14:29

Nee gewoon dom.

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 14:34

Nehemia | 20-07-16 | 14:15

Het probleem met Trump is dus niet dat hij een narcist is. Het probleem met Trump is dat hij als een tweedehands autoverkoper uit zijn nek lult. Hij zegt maar wat de mensen willen horen. En daar naast draaikont hij ook als de pest. Hij is niet consequent.

Zijn enige waarde is zijn naam die hij al jaren synoniem probeert te stellen aan succes, rijkdom en macht. Het probleem is echter dat hij eigenlijk helemaal niet zo succesvol is maar meer door geluk en een grote waffel min of meer zichzelf een imago heeft weten aan te meten van succes. Het is een persoonlijkheidscultus die hij heeft gemaakt. De man is een vastgoedhandelaar of liever gezegd huisjesmelker die door veel blablabla zich van de ene tot de andere businessventure stort en met regelmaat faalt.

Trump magazine. Bestaat niet meer.
Trump world magazine. Bestaat niet meer.
Trump steaks. Bestaat niet meer.
Trump airlines. Bestaat niet meer.
Trump wodka. Bestaat niet meer.
Trump morgages. Bestaat niet meer.
Trump etc.

Verschillende vastgoedprojecten van hem faalde 100% en hij heeft daar diep voor moeten betalen maar erger duizenden slachtoffers achtergelaten met niets omdat ze geloofde in de naam Trump.

Trump university staat voor de rechter vanwege oplichting.

Trump is misschien een geniale marketing of brandmanager die zich ondanks schandalen en ellende toch telkens weet te behouden maar als president kan je hem niet geloven. Trump is eigenlijk een oplichter.

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 14:32

@de Koreaanse Slet 14:05

Ik vond Obama eigenlijk alleen maar goed -zoals zovelen- omdat ie 'n kleurtje had. Ben ik nu een rascist?

Cousin Eddie | 20-07-16 | 14:29

ben kokhals | 20-07-16 | 13:00

Wat overigens lachwekkend is als het niet om te janken is. Of het nou om een liedje, een rap, een grapje etc etc gaat. Elke artistieke scheet van Obama is hier voorpaginanieuws en krijgt in het Staatsjournaal Een vandaag en Nieuwsuur en alle andere MSM media de volle aandacht en bewieroking. Men komt hier echt klaar op die gast.
.
Onder Obama is de staatsschuld bijna verdubbeld. Meer dan vijftig miljoen Amerikanen zijn van voedselbonnen afhankelijk. Yes we can. Niet dat dat voor de MSM wat uitmaakt. Die blijven hem uiteraard op het schild hijsen als het beste wat Amerika is overkomen. Gaat het bij de NPO om Trump - die wordt - no matter what - altijd gedemoniseerd. Die agitprop is weerzinwekkend, maar de NPO doet het bij veel meer personen. Ook Viktor Orban is met regelmaat de klos. Overigens dat epistel van hem onlangs hier laat zien dat het zeker geen inhoudsloze staatsman is.

Nehemia | 20-07-16 | 14:27

Hé Tom, ouwe engerd.
ga zo door, des te eerder zijn we van je af

Cousin Eddie | 20-07-16 | 14:26

logicavanhetgevoel | 20-07-16 | 13:28

Ja maar dat is logisch. Ik gebruik mijn hersenen en kijk verder dan mijn neus lang is.

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 14:19

Trump mag dan een narcistische blaaskaak zijn, maar op zich is dat niet zo heel boeiend. Hij acteert vaak als een onbehouwen hork - helemaal waar, maar aan de andere kant signaleert hij als geen ander wat er in de samenleving speelt. Hij is wars van het pad dat de gevestigde orde wil blijven bewandelen. Het is geen trekpop zoals Obama en Hillary laat zich financieren door Saoedi Arabië, dat is waarschijnlijk ook de reden dat bij elke aanslag het woord moslim angstvallig vermeden wordt en we van haar en Obama enkel lofzangen over de islam horen.
.
Buiten dat wil Trump met Rusland weer normale betrekkingen. Hillary stuurt aan op een oorlog. Dat wijf is knettergek. Trump wil de banden met Israël weer herstellen. Obama heeft een pest pleurishekel aan Israël. Obama en Bibi zijn water en vuur. Met Hillary zullen die banden er zeker niet beter op worden. Vergis je niet. De Democraten neigen veel meer naar het Palestijnse kamp. Israël ziet ook niet voor niets veel liever een Republikein als een Democraat op de hoogste echelons van de macht zitten.

Nehemia | 20-07-16 | 14:15

ben kokhals | 20-07-16 | 13:13

Ja. En dit is ook het grootste probleem van de republikeinen. Obama deed het helemaal niet slecht en zeker niet voor de gewone man. Ze moeten dus nu met agitprop de gewone man het gevoel geven dat Hillary, want over Obama hebben ze het niet meer, het grote kwaad is en Amerika naar de afgrond zal storten en dus Trump de enige optie is.

Yep. Dat is hun strategie. Hillary zwartmaken en hopen dat mensen dan maar Trump kiezen zodat ze de macht krijgen. Veel meer is er niet behalve holle retoriek. Het is droevig omdat ik ooit eigenlijk meer sympathie had voor de republikeinen. Tegenwoordig denk ik dat de democraten de betere kaarten hebben.

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 14:14

ben kokhals | 20-07-16 | 13:16

Ik vind en vond Obama toentertijd de beste en meest stabiele keuze.

Helaas moet ik dit keer weer stellen dat de democraten een betere kandidaat hebben. Hillary is natuurlijk een teef maar ze heeft betere kaarten. Al die 'schandaaltjes' die de republikeinen nu proberen te gebruiken worden schromelijk overdreven en uitgemolken omdat ze kennelijk niets beters te bieden hebben.

Dat zegt mij genoeg. 95% van de speeches gingen niet over Trump of over waarom hij de man is voor de toekomst maar over hoe slecht Hillary is. Dat is een zwaktebod. Je tegenstander bashen voor nota bene eigen parochie is zielig.

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 14:05

Nou, lachen, het hele republikeinse congres is geinfecteerd met het NORO-virus.
Oh, man ik kan de pret bijna niet afwachten.

mallekater | 20-07-16 | 14:04

@nickolaas | 20-07-16 | 10:54
Ah ja, de NEXT. Prachtig vooruitstrevend. Wel van Steve Jobs maar niet van Apple. Jobs was toen weg bij Apple.

Rest In Privacy | 20-07-16 | 13:41

@De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 13:11
Mooi dat jij het beter weet dan de meeste Amerikanen.

logicavanhetgevoel | 20-07-16 | 13:28

De ene oorlog ophitser is natuurlijk veel beter dan die andere maar laten we Hilldog nemen want de afspraken liggen er al .
We laten de opleidingseisen al zakken om zo meer jongeren in het leger te loodsen en ze straks tegen Rusland direct beschikbaar zijn .

Castor12 | 20-07-16 | 13:25

@De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 13:11 "Hij zegt letterlijk wat zijn publiek wil horen wanneer het hem uitkomt. Echt heel eng."
.
Zoals Obama dus. Vond jij Obama "echt heel eng"? Hillary was erger.

ben kokhals | 20-07-16 | 13:16

@De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 13:09 "ben kokhals | 20-07-16 | 13:00 Jij moet je bronnen eens factchecken."
.
Heb jij ze al gefactchecked dan? Links en titels staan er bij.

ben kokhals | 20-07-16 | 13:13

@logicavanhetgevoel | 20-07-16 | 12:55
"Waarom zijn we zo bang voor Trump? Omdat ANP en NOS ons dat hebben ingeprent!".

Tja, dat is dan juist een van de redenen waarom wij juist voor Trump moeten zijn, want als de islamknuffelende linkse idioten tegen Trump zijn, dan weet je meteen al dat Trump juist groot gelijk heeft en hij is goed bezig, Trump is een sterk en slimme leider, dat hebben wij in het Westen hard nodig.

Trump for president.

Wonderful-Life | 20-07-16 | 13:12

logicavanhetgevoel | 20-07-16 | 12:55

Nee hoor Trump is pro-choice en pro-life. Trump draait met alle winden mee. Hij zegt letterlijk wat zijn publiek wil horen wanneer het hem uitkomt. Echt heel eng.

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 13:11

logicavanhetgevoel | 20-07-16 | 13:00

Maar Trump is een miljardair, althans dat zegt hij zelf, mensen worden geen miljardair door samen met hun arbeiders beton te storten. Trump is marketing. Niet meer niet minder. Hij weet dat het 'gewone volk' dat stoer vind dus hij zegt alles wat ze willen horen.

ben kokhals | 20-07-16 | 13:00

Jij moet je bronnen eens factchecken. Je staart je blind op retoriek niet op feiten. De hetze tegen Obama is gewoon feitelijk onjuist. Het is agitprop.

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 13:09

@De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 11:43 "Het meest enge aan Trump is dat hij heel slim 'het volk' achter zich heeft gekregen door precies te zeggen wat ze willen horen. Dat maakt hem dus een volksmenner pur sang en dat zijn altijd gevaarlijke mensen."
.
Dat deed Obama inderdaad veel beter:
Sing for Change! www.youtube.com/watch?v=TW9b0xr06qA Yes We Can! www.youtube.com/watch?v=wOtGr1JFCnE Hope! We're Moving Forward! beforeitsnews.com/mediadrop/uploads/20...
En een uitstekend economisch resultaat: "Under Obama, Blacks Are Worse Off -- Far Worse"; "Black Child Poverty at Record High"; "Poverty level under Obama breaks 50-year record"; "19.9 million Americans live in extreme poverty"...
En einde aan al die kloteoorlogen van Bush, behalve in "Afghanistan, Iraq, Pakistan, Somalia, Yemen, Libya and Syria" [+Oekraïne +ISIS]. Maar je hebt een Nobelprijs vor de Vrede of niet nteb.mudflowermedia.netdna-cdn.com/wp-...

ben kokhals | 20-07-16 | 13:00

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 12:39
Binnen de partij heeft Trump indedaad veel vijanden. Vooral omdat Trump zegtdat het afgelopen moet zijn met corruptie en zakkenvullen.
Sta jij nou die corrupte bende in Washington te verdedigen of zo? Wat uiteindelijk telt is de stem van het volk. Ook in Texas Utah en Ohio. En Colorado!

logicavanhetgevoel | 20-07-16 | 13:00

Waarom zijn we zo bang voor Trump? Omdat ANP en NOS ons dat hebben ingeprent!
Ik denk dat de volkskrant lezers eens goed naar Trump moet luisteren. Trump is een man van het volk, een socialist. Hij zegt dingen die de arbeider graag wil horen. Trump is pro-homo en pro-abortus! Trump is anti-corruptie. Hij weet dat dit lastig is in zijn partij dus hulde voor hoe hij daar mee omgaat.
Ik denk dat de volkskrant journalisten eens goed naar Trump moeten luisteren en wat hij zegt 1:1 in de krant en op de site moeten zetten. Geenstijl zou dat ook kunnen doen trouwens.

logicavanhetgevoel | 20-07-16 | 12:55

En nu in fatsoenlijk Nederlands Pritt.

whetherthouwouldbe | 20-07-16 | 12:42

Hypno2050 | 20-07-16 | 12:25

Staten zoals Texas, Utah, en zelfs Ohio zijn uitgesproken tegen Trump. Ik weet niet of jij opgelet hebt maar er is een behoorlijk schisma binnen de partij en vooral de sterke mannen en vrouwen zien Trump helemaal niet zitten. De partijprominenten die wel op kwamen dagen doen het voor de partij. Er is gewoon zelfs openlijk gemuit. Dat is ongekend op een partijcongres.

Als Trump wint dan wint hij op basis van volledig valse beloftes, demonisering van Hillary en vooral leugens om zodoende het domme volk voor zich te manipuleren.

Zie de toespraken van gisteren en eergisteren. 95% ging over crooked Hillary en de enige toespraak die redelijk was die van zijn zoon de rest was een jankend klaaglied over Hillary Clinton wat natuurlijk niets met de inhoud of met Trump te maken heeft.

Het lijkt wel alsof de strategie is om Hillary zo slecht te maken dat de enige optie Trump blijft.

Dit lijkt me enorm dom want Hillary is een sluwe en keiharde tante die politiek gezien gehakt van Donald kan maken.

Daarnaast is er nogal wat te doen want Trump zijn verleden en heden is alles behalve fris. Van maffiacontacten tot fraude tot oplichting het zwermt om hem heen als een wolk strontvliegen.

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 12:39

Los van dat het stuk van Michael Persson in de VK zeer (links) politiek gekleurd is en anti-Trump bemerk ik ook een diepe minachting voor homo's. Dat zal er wel als zoete koek in gaan bij de achterban van de 'Volks'krant.

keestelpro | 20-07-16 | 12:35

Glasgow Argus | 20-07-16 | 12:04

Er is niets inhoudsloos of kennisloos aan wat ik zeg. Als er iets duidelijk is dan is het dat jij 'valt' voor domme retoriek.

'We gaan een muur bouwen om Nederland' - jij klappen en juichen.
'We gaan Daesh kapot maken' - jij klappen en juichen.
'We gaan Nederland weer de VOC maken' - jij klappen en juichen.
'We zorgen voor minder Marokkanen' - jij klappen en juichen
'De gulden komt terug' - jij klappen en juichen.
'We gaan de koran verbieden' - jij klappen en juichen.
'We gaan een kopvoddentaks invoeren' - jij klappen en juichen.

Maar geen van deze punten zijn technisch haalbaar. Jij klapt, jij juicht maar je denkt niet na.

Dat is het probleem met Trump. Zijn hele 'imperium' is gebouwd op imago en piramidespel maar als je eventjes de moeite neemt om wat beter te kijken dan zie je al snel dat geen van de dingen die hij zegt waar of mogelijk zijn. Hij zegt enkel precies wat de mensen willen horen, niet wat ze moeten horen.

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 12:25

Het wordt acht jaar Trump dus wen er maar vast aan. Knap hoe die man tegen alles en iedereen van de gevestigde orde in gewoon op zijn eigen brute lompe wijze zichzelf blijft en de kandidatuur binnensleept.

Hypno2050 | 20-07-16 | 12:25

CynicalBastard | 20-07-16 | 11:50

Dat deze vorm van grenzeloos populisme altijd werkt om macht te grijpen en dat het nooit iets goeds oplevert. Trump is een demagoog geen politicus. Hij weet heel handig de republikeinse elite buitenspel te dwingen en het domme volk voor zich te winnen.

Voor het geval dat je twijfelt. Het domme volk bestaat en is de meerderheid. Een verstandig politicus draagt partijstandpunten uit en probeert 'het volk' voor zich te winnen met punten uit het partijprogramma. Trump heeft helemaal geen programma. Hij demoniseert Clinton. Hij gaat een muur bouwen. Hij gaat Amerika groot maken. Maar hoe? Daar heeft hij niets over te melden. Levensgevaarlijke gek dus.

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 12:19

Ach ja: je bent anders dan de o zo tolerante linksmensch en dan ben je automatisch dom, racistisch, verward of wat dan ook. Behalve als je een lichtgetintier bent. Dan ben je tof en is alles wat je doet ok.

Pgibbons01 | 20-07-16 | 12:18

Die Kurt is overigens best wel een aardige kerel.

Rest In Privacy | 20-07-16 | 12:14

jawor36 | 20-07-16 | 11:25
Iedere reactie op uw brouwsel is een herhaling van zetten. Verdiep u in materie alvorens te reageren.

Glasgow Argus | 20-07-16 | 12:09

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 11:43
Hollie retoriek? Kijk naar jezelf, Slet. Voor de zo eerste keer maakt je jezelf weer grenzenloos belachelijk door je totale gebruik aan kennis en je inhoudsloze geschreeuw. Veel geluk in de rest van je leven.

Glasgow Argus | 20-07-16 | 12:04

"Met een half uurtje rijden loop je er dus gewoon omheen (maar dat kan jij waarschijnlijk niet weten - misschien lees je niet eens een krant.. ( ;) ! ).
nickolaas | 20-07-16 | 09:21 "
Jawel, de Volkskrant. En waarschijnlijk ook het Parool en het AD en de Fabeltjeskrant, dus hij is pluriform ingelicht, vindtie zelf.

Sans Comique | 20-07-16 | 12:02

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 11:43 je hebt volkomen gelijk. Alleen is elke politicus een volksmenner, waarbij effectiviteit omgekeerd evenredig is aan de inhoud. Dus wat is het punt bij Trump waar je je kwaad over maakt? Dat hij werkelijk alle pretentie laat varen? Of dat het lijkt te werken?

CynicalBastard | 20-07-16 | 11:50

Glasgow Argus | 20-07-16 | 10:52

Je herhaalt hier gewoon ongefundeerde holle retoriek van het gemiddelde rabiaat ultraconservatieve haatblogje. Als je de moeite nam om echt eventjes uit te zoeken hoe en wat dan zie je dat naar omstandigheden Obama voor de Amerikanen en vooral voor de gewone man een enorm goede president was.

Overigens en voor de duidelijkheid de holle retoriek van Trump blijkt voor een whopping 95% in de schemerzone te hangen van walgelijke leugen tot min of meer waar. D.w.z. dat slechts 5% van zijn uitspraken daadwerkelijk kloppen.

Het meest enge aan Trump is dat hij heel slim 'het volk' achter zich heeft gekregen door precies te zeggen wat ze willen horen. Dat maakt hem dus een volksmenner pur sang en dat zijn altijd gevaarlijke mensen. Het zegt het één om jouw stem te krijgen maar voor geen seconde houd hij zich bezig met jouw lot.

Het is een klucht en het spuugt in het gezicht van de republikeinen. Zelfs Bush had meer integriteit.

Het is niet voor niets dat de meeste partijprominenten niet aanwezig zijn.

De Koreaanse Slet | 20-07-16 | 11:43

Waarom alleen de NOS op de hak nemen en niet RTL?

Mannes | 20-07-16 | 11:39

mallekater | 20-07-16 | 11:22
Dus dan maar liever een streepjespak en gaatjesschoenen type?

swassannuf | 20-07-16 | 11:34

Snappen ze nu nog niet bij die dode-bomen bende + de NPO dat Internet ons als burgers veel meer (en vooral echte) informatie geeft?
Dit zag je met die kerk in Leeuwarden, niks over gezien bij de linkse NPO, want het was immers een licht getinte dader.

Keyboardspeler | 20-07-16 | 11:30

necrosis | 20-07-16 | 09:33
Niet alleen de yanks.
Als ik de uitzendingen van de vakantieman,Frits Bom,terughaal zakt mijn broek nog steeds af van die hollandse vakantiegangers die op een landkaart moesten aanwijzen waar ze zich bevonden.
Denk eerlijk gezegd dat er niets veranderd is.

swassannuf | 20-07-16 | 11:30

Zo'n conventie lijkt me ook wel wat voor Nederland:
Tokkies die met rood-wit-blauwe vlaggetjes getooid op het Binnenhof hun favoriete partijleiders toejuichen.
(Of Wim-Lex en Max, dat mag ook.)
Gebeurt natuurlijk al op Prinsjesdag maar als we nou ook eens zoiets met de kamerverkiezingen doen dan kan er tenminste weer wat leven in de Haagse Brouwerij komen.

Brulboei_61SB | 20-07-16 | 11:29

Glasgow Argus | 20-07-16 | 10:52

- Health care reform
De duurste mislukking aller tijden. Verzekeringspremies zijn met honderden procenten gestegen.
--> Cruciaal onderdeel van een verzorgingsstaat, ongelofelijk dat het in z'n rijk land zo lang heeft moeten duren. Maar inderdaad het kost geld.
- Miljoenen banen gecreerd
Miljoenen part time banen zal je bedoelen. Good betaalde banen in de IT worden overgenomen door indiers op H1B visas, de Amerikanen die worden vervangen morgen Hun opvolgers natuurlijk nog wel even inwerken. En dan op zoek naar een temp job als Kelner. Of hamburgers flipped, todat $15 per uur minimum wage robotisering in de macdonalds lonend maakt. Een voordeel: de robot klaagt niet, is hygienisch en spuugt niet op je burger wanneer je geen tip geeft;
--> Dit is kapitalisme, geen politiek. Het grootste deel van mijn eigen collega's zit ook in India, simpelweg omdat wij het zelf niet willen en kunnen doen voor dat bedrag.
- Werkloosheid drastisch omlaag
De werkloosheid in de bredere zin is nog nooit zo hoog geweest als nu. Arbeidsstatistieken worden enorm gemanipuleerd door BLS (officieel bureau of labor statistics, maar in het echo the bureau of lies and shit). Wanneer je een baan hebt van 1 uur per week wordt je meegeteld als niet werkeloos. Wanneer je geen week meer zoekt omdat er geen week is, Dan Ben je discouraged for work en Ben je niet werkeloos. Brilliant.
--> Onzin, na de grootste recessie in tijden is het een behoorlijke prestatie om werkloosheid zo te laten dalen (die recessie ontstond overigens onder het gezag van Bush).
- Geopolitiek in Cuba en Iran
Met als gevolg dat bestaande loyale bondgenoten onder de bus worden gegooid, schurkenstaten kernwapens mogen maken en heel noord Africa met een rubberboot onder weg is naar de europese uitkeringsfabrieken. Groot succes.
--> Als je van een vijand een vriend kan maken doe je het gewoon goed. Vluchtelingen zijn echt niet aan Obama te wijten. Overigens staan de meeste bedden in de AZC's inmiddels alweer leeg.
- Einde Irak oorlog en Osama dood
Iran niet meer in oorlog? Nou, de Amerikanen zijn bijna allemaal weg. Irak is veranderd in een rokende puinhoop waar IS de vrije hand heeft. Osama - een CIA asset - is wel of niet dood, maar totaal irrelevant want vervangen door andere CIA assets zoals IS. Same shit, different smell
--> Jup, een oorlog die nooit begonnen had moeten worden (wederom Bush). Nu zat er weinig anders op dan te vertrekken en te hopen dat het land zichzelf kan redden.
- Deficit meer dan gehalveerd
De Amerikaanse staatsschuld is sinds Obama met meer gestegen dan onder alle voorafgaande presidenten bij elkaar. En Dan heb ik het alleen nog maar over de officiele staatsschuld in US dollars, niet over de unfunded liabilities onder Medicare en Medicaid en de pensioenfondsen. De vs is nog veel faillieterder dan Europa, en dat wil wat zeggen.
--> Verreken je het wel even netjes naar ratio tov GDP? Dan is hij toch echt gedaald.

jawor36 | 20-07-16 | 11:25

Gaaf, de Republikeinen hebben unaniem
(????) besloten dat ze de Democraten weer aan de macht willen hebben.

Met alle respect, maar wie deze man kiest als president der US is zo geschift dat hij/zij opgesloten zou moeten worden.
Inclusief die drol die zichzelf Trump noemt.
En met alle respect..kijk nou eens echt serieus naar die man, dan weet je dus dat dat wijf van hem een doodnormale golddigger is/was.

mallekater | 20-07-16 | 11:22

Zowiso is WW3 in de maak wie der ook president wordt echter met Trump gebeurd dat wat eerder.

jankaasvanoranje | 20-07-16 | 11:19

-weggejorist-

Upharsin | 20-07-16 | 11:16

-weggejorist-

Upharsin | 20-07-16 | 11:15

Dat is toch geweldig?
De Republikeinen hebben zich enthousiast uitgesproken voor een democratische partij, want ieder zichzelf respecterend mens stemt niet op Trump, of stemt helemaal niet.
Met een lul als Trump, die ongeveer de helft van eigen partij niet wil, is de uitslag al voorgeprogrammeerd.
Ik ben niet blij met mme Clinton, ik vertrouw haar ook voor geen meter, maar alles is beter dan Trump.

mallekater | 20-07-16 | 11:13

@mezelf | 20-07-16 | 10:54
Oh, iedereen is weg ;) Laat ik dan maar de staart van het draadje helemaal volspammen met jaren '80 computergeschiedenis.. P2000C had 2 processors aan boord (Z80 en 8088 - laatste de voorloper van 'de huidge intelprocessor'..). Deze kon dus zowel P2000-programma's, als de eerste DOS en ook Apple's NeXT OS draaien..
Draagbaar was trouwens een relatief begrip denk aan een ATX-kast met een draagband. www.old-computers.com/museum/computer....

nickolaas | 20-07-16 | 11:12

Er zijn nog vele miljoenen Nederlanders die de kots van van de policor Volkskrant en andere MSM gewillig naar binnen werken. Voor deze simpele zielen zijn dit de verkondigers van de absolute waarheid. Wat mij betreft kan de complete publieke omroep opgeheven worden. Minder minder minder invloed van de staat. Vraag creëert aanbod. Vraag naar verdienende journalistiek of andere niche programma kunnen prima door commerciële partijen worden aangeboden.

Upharsin | 20-07-16 | 11:12

Willianus Wortelus | 20-07-16 | 10:38 Zwart jongetje geeft geen fuck dat hij zwart is, zijn vrienden ook niet. Amerikaan is hij wel. De enige racisten in het filmpje zijn zure oude dame en oudere schreeuwnegert die de tekst op zijn t-shirt tegenspreekt.

CynicalBastard | 20-07-16 | 11:09

@mezelf | 20-07-16 | 10:36
@McMarx | 20-07-16 | 10:24
Oh.. ik haal Apples en Philipsen door elkaar (Next was van Apple) - P2000C (van Philips) was draagbaar.. al weet ik nu ook niet meer zeker of ie op 120V gewerkt zal hebben - staat me iets van bij dat ie een keer mee is geweest op een reis naar de VS.. maar dat is dus allemaal zo'n 30 jaar terug.

nickolaas | 20-07-16 | 10:54

Tom: dat dedain... ik weet weer waarom ik niet de Volkskrant lees, maar de NRC. Die ook erg is trouwens. Maar ja, wat moet je dan lezen.

Poes Fiep | 20-07-16 | 10:53

Jawor36 | 20-07-16 | 10:09
- Health care reform
De duurste mislukking aller tijden. Verzekeringspremies zijn met honderden procenten gestegen.
- Miljoenen banen gecreerd
Miljoenen part time banen zal je bedoelen. Good betaalde banen in de IT worden overgenomen door indiers op H1B visas, de Amerikanen die worden vervangen morgen Hun opvolgers natuurlijk nog wel even inwerken. En dan op zoek naar een temp job als Kelner. Of hamburgers flipped, todat $15 per uur minimum wage robotisering in de macdonalds lonend maakt. Een voordeel: de robot klaagt niet, is hygienisch en spuugt niet op je burger wanneer je geen tip geeft;
- Werkloosheid drastisch omlaag
De werkloosheid in de bredere zin is nog nooit zo hoog geweest als nu. Arbeidsstatistieken worden enorm gemanipuleerd door BLS (officieel bureau of labor statistics, maar in het echo the bureau of lies and shit). Wanneer je een baan hebt van 1 uur per week wordt je meegeteld als niet werkeloos. Wanneer je geen week meer zoekt omdat er geen week is, Dan Ben je discouraged for work en Ben je niet werkeloos. Brilliant.
- Geopolitiek in Cuba en Iran
Met als gevolg dat bestaande loyale bondgenoten onder de bus worden gegooid, schurkenstaten kernwapens mogen maken en heel noord Africa met een rubberboot onder weg is naar de europese uitkeringsfabrieken. Groot succes.
- Einde Irak oorlog en Osama dood
Iran niet meer in oorlog? Nou, de Amerikanen zijn bijna allemaal weg. Irak is veranderd in een rokende puinhoop waar IS de vrije hand heeft. Osama - een CIA asset - is wel of niet dood, maar totaal irrelevant want vervangen door andere CIA assets zoals IS. Same shit, different smell
- Deficit meer dan gehalveerd
De Amerikaanse staatsschuld is sinds Obama met meer gestegen dan onder alle voorafgaande presidenten bij elkaar. En Dan heb ik het alleen nog maar over de officiele staatsschuld in US dollars, niet over de unfunded liabilities onder Medicare en Medicaid en de pensioenfondsen. De vs is nog veel faillieterder dan Europa, en dat wil wat zeggen.

Dus, de successen van het bewind Obama zullen vooral door de geschiedenis beoordeeld mogen worden. Op dit moment is zijn nalatenschap niet meer Dan een rokende puinhoop van verbroken beloften, wereldwijde toegenomen onveiligheid en leugens.
De arabische lente, om er eens een te noemen, daar gaan we nog veel plezier aan beleven. Fracking, Oekraine, Syria, crony capitalism, Benghazi, fast and furious wapenschema,...
Obama is een mislukking, de slechtste president ooit. Nog slechter dan jimmy carter, en dat is een prestatie op zich.

Glasgow Argus | 20-07-16 | 10:52

necrosis | 20-07-16 | 09:16
"Yes, but where the heck did you find out about that stuff?"
?

CynicalBastard | 20-07-16 | 10:52

De Volkskrant?
Die draait toch ook op sjoemelsoftware? Net als die autootjes van dat megalomane bedrijf waarvan de directie ook vond dat ze met de wet en de burgers geen zak te maken hebben.
Wat een toeval!
Hoogste tijd voor megaclaims tegen die VOLKSmenners.
Wat die "krant" doet heeft met nieuwsgaring en onafhankelijke duiding al lang niets meer te maken, wel met extreem linkse activistische propaganda.
Ik weet het dat laatste is een pleonasme van de bovenste plank.
Excuses daarvoor.

Off topic: Is het u wel eens opgevallen hoe dikwijls de auteurs van artikelen in de msm het woordje "naar" gebruiken als ze "na" bedoelen?
De beheersing van het Nederlands is dan ook al lang niet meer wat het ooit was.

Pieter V | 20-07-16 | 10:52

@nickolaas | 20-07-16 | 10:36
Als het desktop computers gaat kan ik beamen dat daar of een schakelaar op zat of simpelweg alles tussen de 100 en 240 aankon.

Rest In Privacy | 20-07-16 | 10:50

Tsja, ik vind Trump als president ook een slecht idee, maar een courant hoort gewoon objectief te zijn.

Boer in 020 | 20-07-16 | 10:45

Trumpets for trump.

Extra.Paracetamol | 20-07-16 | 10:42

Michael van de Volkskrant kan al een beetje schrijven. Nu nog nadenken.

papillon46 | 20-07-16 | 10:41

@LupusLupus, je snapt zijn grap denk ik niet

Bokito ergo sum | 20-07-16 | 10:39

Het verhaal van necro ging over JAREN geleden.
McMarx | 20-07-16 | 10:24
Wij hadden in de jaren '80 vroeger al 10+ computers in huis.. waaronder ook de eerste Apples. Misschien dan een Philips P2000 niet op het Amerikaanse net kan - maar de latere reisversie (ik meen iets van P2000Next of zo) al weer wel..
Ik denk eigenlijk nog steeds dat ie ongelijk heeft..

nickolaas | 20-07-16 | 10:36

Tom is aan het overleven als een rat op het zinkende schip. Zijn eergevoel is weg.

Hartgrond | 20-07-16 | 10:33

Het volkskrant stukje gelezen. De stijl klopt met Pritt.
Zeldzaam korte zinnen om maar vooral simpel over te komen.
Het punt is: de bedoeling was om de Trump aanhangers en Wilders simpel en slecht te laten lijken. Het resultaat: De schrijver komt simpel en slecht over. Het druipt van de vooringenomenheid. Zoals gebruikelijk bij Trump en Wilders. Journalistiek is het in ieder geval niet.

dijkbewaker | 20-07-16 | 10:31

En och och wat zijn we toch verbaasd over de hekel en haat die men heeft aan de hoernalistiek welke bedreven wordt door de staatsomroep en pijpers van de gevestigde orde.

HaatAth3ist | 20-07-16 | 10:30

@Lupuslupus | 20-07-16 | 10:12
Maakte maar een geintje. Harlem in NY - Haarlem in NH.
Geintje mislukt blijkbaar.

Rest In Privacy | 20-07-16 | 10:30

Changeisthelawoflife | 20-07-16 | 08:59
nou, als Geert wegvalt en Bosma daarvoor in de plaats komt stem ik twee keer op de PVV. (een beetje fraude mag van links als het "voor de goede zaak" is)

bergsbeklimmer | 20-07-16 | 10:30

@Glasgow Argus | 20-07-16 | 09:07

En dan winden de EU-dictators zich op over de MSM in Polen.
Ziende blind en hoerende doof want onze msm zijn voor het grootste deel al vele decennia in handen van extreem linkse idioten.

Pieter V | 20-07-16 | 10:28

@jawor36 , ik zal niet ontkennen dat er niets gebeurd is in 8 jaar.
Maar zo rooskleurig als u het laat zien klopt niet.
National debt is verdubbeld:
en.m.wikipedia.org/wiki/National_debt...
Weet u nog, dat de republicans onder druk gezet werden om het nieuwe plafond te accepteren om een meltdown te voorkomen?
De VS zijn ook al technisch failliet genoemd de afgelopen jaren.
En qua werkloosheid overdrijft u ook wat, deze is juist onder Obama fors gestegen, en recent pas weer gedaald:
www.google.it/search?q=unemployment+u...

Nuchternederland | 20-07-16 | 10:26

Dat gaat 8 november lachen worden met het NOS hoernaal. We gaan uitzinnige, in Amerika aanwezige, objectieve correspondenten zien die alleen maar Hillary voters zijn tegengekomen met misschien een verdwaalde Trump voter. In de studio heerst een jubbel stemming van jewelste. Mijn glazen bol laat niets zien over de verkiezingsuitslag, maar wat zal de kater groot zijn in Hilversum mocht Trump POTUS worden.

koosnaam | 20-07-16 | 10:25

@Changeisthelawoflife | 20-07-16 | 08:59

En dat de PvdAchterlijken ineens weer groot werd met "amateur", volksverrader en oplichter Cohen is natuurlijk iets heel anders.

Oh ja, waarom is Cohen een Volksverrader? Omdat hij systematisch geweld van mocrotuig vergoelijkte ende slachtoffers aan hun lot overliet. Nog gekker: "U hoeft hier niet te wonen", dit naar aanleiding van zijn commentaar op zijn walgelijk gedrag.

Over dat achterover gedrukte geld van de burgers om zijn islamitische protegés te bevoordelen zullen we het maar niet meer hebben, evenmin over het zéér voordelig in zijn ambtswoning blijven wonen na ambtstermijn, zijn megalomane optreden in het algemeen en zijn wanbestuur in Amsterdam (Metrodossier).

Cohen, vals en achterlijk links ten voeten uit.

Pieter V | 20-07-16 | 10:24

@nickolaas | 20-07-16 | 10:16
Het verhaal van necro ging over JAREN geleden.

Rest In Privacy | 20-07-16 | 10:24

necrosis | 20-07-16 | 10:06

Jawel hoor, heel even...

Bijtendehond | 20-07-16 | 10:23

De gemiddelde Amerikaan weet niets van de rest van de wereld, maar dat geldt ook voor de gemiddelde bewoner van andere grote landen als China, Brazilie en Rusland.

Dat is de arrogantie van in een groot land wonen.

martymcfly | 20-07-16 | 10:22

Polletiek.
Elke 4 of 8 jaar een andere Narcist or Psychopaat die als overlord mag regeren over de nutteloze eters .

PrachtigeHorizon | 20-07-16 | 10:22

Wie de reacties onder Tom's tweet even leest, ziet ook dat hij met 'verwarde mensen' niet doelde op het vermeende IQ van Trump-stemmers maar - blijkbaar - slechts op verwarring rond de procedure van de conventie (dat schijnt namelijk vaak nogal chaotisch te verlopen).

Dat kán echt waar zijn. Al vind ik het wat ongeloofwaardig dat iemand die verslaglegt voor zijn brood, niet in de gaten heeft welke suggestie hij wekt met deze bewoording.

Als het maar een smoesje is, is het wel een knappe spin-poging. Dus Tom kan altijd nog aan de slag als voorlieger.

Joris Draaksteker | 20-07-16 | 10:21

Tom is een halfbroer van Jaap Jongbloed. Zo rolt de NOS. Tom was niet de beste sollicitant, hij kwam gewoon in een kruiwagen binnen rollen dankzij Jaap. Nu zit Tom in een van de belangrijkste landen volledig neutraal verslag te doen van hetgeen hij ziet. Mensen die niet meteen aannemen wat Tom ervan duid zijn natuurlijk allemaal dom, tokkie of in ieder geval verward. En dat van die kruiwagen is ook allemaal niet waar, het was geen kruiwagen maar een Aldi karretje.

Barbara Drijfzand | 20-07-16 | 10:19

@necrosis | 20-07-16 | 10:06
Ik ben al jaren geen computervoedingen meer tegengekomen, die niet zowel op 110V/120V als op 220V-240V werken (bij desktops zit er soms zo'n schuifknopje op.. ). Andere stekker is meestal het enige (zeker bij laptops).
Die reisstekkers zijn wel vaak onveilig (zeker met het type voedingen van computers - die willen bij het inpluggen nog wel eens een vonk geven.. niet helemaal duidelijk soms of die dan wel of niet iemand raakt bij het insteken - maar de afscherming is minder goed, dan als je gewoon tweede snoer had gekocht met de stekker van de regio).

nickolaas | 20-07-16 | 10:16

Dit azijnbode / ambtenaar journalisten tuig accepteert democratie alleen als het hun uitkomt.

MrShadow | 20-07-16 | 10:16

@Lupuslupus | 20-07-16 | 09:49
Ik heb vrijwel mijn hele werkzame leven voor Amerikaanse bedrijven gewerkt, in Nederland, België en in veel landen in het MO en Afrika.

Toen ik een Amerikaan vertelde over ons politiek stelsel met destijds meer dan 20 politieke partijen en pakweg 16 miljoen inwoners was zijn reactie:
"The only thing you guys really need is a good mayor and a good sheriff".

Daarmee werd de situatie in Nederland even teruggebracht tot realistische proporties.

Van opgeblazen kikkers zoals Rutte, Samsom en Koenders was toen nog niet eens sprake.

Pieter V | 20-07-16 | 10:13

@McMarx | 20-07-16 | 10:01
Vraag dat aan gastjes van een jaar of 20 en ze antwoorden vrijwel allemaal met 'Amsterdam'.

necrosis | 20-07-16 | 10:13

Hoofdstad van HY is Harlem. Makkie. Dat ze dat daar niet weten...
McMarx | 20-07-16 | 10:01
.

New York is de grootste stad van de Verenigde Staten van Amerika. Dankzij de leidinggevende en invloedrijke rol in handel, financiën, media, public relations, kunst, mode en educatie geldt zij als een van de belangrijkste wereldsteden. De stad wordt ook New York City of NYC genoemd om haar te onderscheiden van de staat New York, waar zij ligt. New York is niet de hoofdstad van die staat, dat is Albany(!).

Lupuslupus | 20-07-16 | 10:12

Nuchternederland | 20-07-16 | 09:51

Bij mij blijft dat niet hangen. Racisme kent de VS al een tijdje, wil ook wel eens cijfers zien of dat echt is toegenomen in de periode Obama.

Wat bij mij wil blijft hangen:
- Health care reform
- Miljoenen banen gecreëerd
- Werkloosheid drastisch omlaag
- Geopolitiek in Cuba en Iran
- Einde Irak oorlog en Osama dood
- Deficit meer dan gehalveerd

jawor36 | 20-07-16 | 10:09

@necrosis
lolzzzzz

witchmaster | 20-07-16 | 10:08

@McMarx | 20-07-16 | 09:57
Na een tijdje raken de Amerikanen wel gewend aan het feit dat onze 'standaard' net zo hoog ligt als die van hun.
Nog een lollig feitje, een Yank had zijn computer meegenomen maar de stekker paste uiteraard niet op de Nederlandse aansluitingen.
Dus vroeg hij of ik een Nederlandse stekker kon monteren op zijn 120 Volt apparaat.
Ik heb hem uitgelegd dat DAT niet zou werken.

necrosis | 20-07-16 | 10:06

Grappige tekst. Eigenlijk zou ieder zinnetje nog met "En toen" moeten beginnen.

polt | 20-07-16 | 10:06

Tja als je echt geen enkel inhoudelijk commentaar hebt begin je over het uiterlijk.
Lupuslupus | 20-07-16 | 09:38
Trump heeft simpelweg niet zo veel inhoud. ("Build a waaaaall"/Chiiiina/This is greeeeaaat, you people are greeeeaaat/I use the best words, I use big words")

Gualtiero | 20-07-16 | 10:03

FF oftopic met excuus .
inmiddels heeft de democratie erdogan......
Turkse autoriteiten hebben Wikileaks op zwart gegooid nadat de site gisteravond bijna driehonderdduizend gelekte e-mails publiceerde van de AK-partij van de Turkse president Recep Tayyip Erdogan.

witchmaster | 20-07-16 | 10:02

@Bokito ergo sum | 20-07-16 | 09:52
Hoofdstad van HY is Harlem. Makkie. Dat ze dat daar niet weten...

Rest In Privacy | 20-07-16 | 10:01

Ach, wat schattig: Michael Persson.
Hij doet z'n best om in NY te blijven als correspondent van VK, maar het blijft een kleinburgerlijk mannetje met z'n half ingehouden woede en z'n gevoel van linkse (Apple)superioriteit.
Vroeger gingen deze mensen bij de SA of vergelijkbare verenigingen elders.

Foezela | 20-07-16 | 10:01

Trump for president.

Het wordt hoog tijd dat Europa ook sterke en slimme leiders als Trump krijgt, anders zijn wij verloren.

Wonderful-Life | 20-07-16 | 10:01

Of je door de hond wordt gebeten of door de kat wordt gekrabd het doet beide gewoon pijn .
Beide zijn niet goed voor (kots) de E.U , de politiek ligt wereld wijd op zijn gat behalve in rusland en china .
als je hier beter van moet worden zal je met rasse schreden uit de E.U moeten gaan en het voorbeeld van de britten moeten volgen

witchmaster | 20-07-16 | 09:59

@Lupuslupus | 20-07-16 | 09:49
Ergens heb je een punt, maar ze zingen er wel elke dag het volkslied op de scholen en hebben respect voor de vlag.
Hier lopen ze met Turkse/ IS vlaggen en vegen een hoop lieden hun reet af met onze normen en waarden.
Enne... New York is ook het paradijs op aarde niet, daar zijn buurten waar je overdag niet eens moet komen....

necrosis | 20-07-16 | 09:58

@necrosis | 20-07-16 | 09:40
Dus de yank gaat op zakenreis en verdiept zich nul kommam nul in het land waar ie naar toe gaat. Ja, zo kennen we ze.
Ik heb een tweetal keer een groep Amerikanen van Nederlandse voorouders mogen bijspijkeren over de 'Nederlandse elementen' in hun cultuur. Een stukje geschiedenisles zeg maar. Ze weten echt niks. Was wel leuk overigens om de verbaasde gezichten te zien bij allerlei trivia.

Rest In Privacy | 20-07-16 | 09:57

Dit is helaas echt een perfecte weergave het niveau van het NOS journaal.

Harry Turtle | 20-07-16 | 09:54

Die fake-blonde Milo Yiannopoulis is een creep. Twitter heeft gisteren zijn account weggejorist. www.buzzfeed.com/charliewarzel/twitte... — past goed bij Wilders, dit soort figuren.

Gezellig! | 20-07-16 | 09:53

@necrosis | 20-07-16 | 09:50

Oh pardon...

cekars | 20-07-16 | 09:52

@Doper, vraag de gemiddelde Amsterdammer wat de hoofdstad Noord-Holland is. Net zo bedroevend als je aan de gemiddelde in NYC vraagt wat de hoofdstad van New York is

Bokito ergo sum | 20-07-16 | 09:52

-weggejorist-

ProFileerder | 20-07-16 | 09:52

Meneer Lupus, u bent nog dommer dan ik dacht:
Commentaar op het uiterlijk van bovengenoemd blond figuur is per definitie inhoudelijk commentaar!!!@hahhaha!!!

cekars | 20-07-16 | 09:42
.
"Meneer Lupus"? hahaha. Over dom gesproken.

Lupuslupus | 20-07-16 | 09:52

@jawor, 8 jaar president, en wat zal blijven hangen in de geschiedenis is toegenomen raciale spanningen.
Spanningen die hij had kunnen verminderen als hij op National tv de feiten had gepresenteerd ipv de standaard "Yes we can unite " lege frases.

Nuchternederland | 20-07-16 | 09:51

jawor36 | 20-07-16 | 09:38

Dankzij de "gezond verstand politiek" van de Republikeinen heeft Obama in <8 jaar niets wezenlijks kunnen bereiken of kapotmaken.

Ook het gedrocht "Obamacare" gaat er hopelijk snel uit, immers net als in NL begint ook daar het gedrocht "Verplichte Ziekenkosten verzekering" snel de werking van een gezondheidsbeperkende kankergezwel te krijgen.

TriestGeval | 20-07-16 | 09:51

Nos is dat niet die nieuwe Arabier zender ? Of is het NPO ?

altijdfeest | 20-07-16 | 09:51

@cekars | 20-07-16 | 09:42
Lupuslupus is een dame van stand.
Ga eens gauw gebukt staan voor de mattenklopper.....

necrosis | 20-07-16 | 09:50

Maar waarom waren Quid e3n Van Leeuwen daar niet? Of beter nog, onze ouwe Sint Jan...?

F. von Zeikhoven | 20-07-16 | 09:49

Sowieso weten ze bijna geen enkel land aan te wijzen.
necrosis | 20-07-16 | 09:33
.
Aan de ene kant begrijpelijk omdat de VS een werelddeel is maar wellicht krijgen ze op school geen aardrijkskunde?
Alleen New York heeft al meer dan 7 miljoen inwoners. Voor ons onvoorstelbaar. Dus dat ze geen idee hebben over een landje met 17 miljoen inwoners is eigenlijk niet zo vreemd.
.

Lupuslupus | 20-07-16 | 09:49

Gheghe

mundusvultdecipi | 20-07-16 | 09:48

@Bokito ergo sum | 20-07-16 | 09:43
Ik durf te wedden dat Poetin Berlijn blindelings kan aanwijzen.
*gne*

necrosis | 20-07-16 | 09:48

Hopelijk kan Trump als president ook Europa in de goede richting sturen. De Amerikanen hebben er ook geen belang bij dat de Europese hoofdsteden veranderen in theaters van de burgeroorlog. Stop de immigratie nu. Sleep al die bootjes consequent terug. Bouw muren. Doe je het niet, OK, je kinderen erven een bugeroorlog. Dat is gegarandeerd. Wie dat op zijn geweten wil hebben, deugt niet.

Rest In Privacy | 20-07-16 | 09:48

Neerkijken op de ander is altijd véél leuker als je geldige argumenten hebt.

Slogra | 20-07-16 | 09:45

Priceless. Je voelt letterlijk de woede, frustratie en onmacht van volkskrantredacteur Michael. Wilders in het centrum van de (bijna) macht in de USA.

Nemfor | 20-07-16 | 09:44

@Dr. Frambozenjam | 20-07-16 | 09:33
Ze tilde haar rok op?

necrosis | 20-07-16 | 09:43

necrosis | 20-07-16 | 09:33
Ze kunnen wel vaak een heel aantal Staten benoemen. Dat kunnen niet-amerikanen vaak niet. En sinds Staten vaak net zo groot zijn als landen, is het geografische vermogen tussen beide groepen ongeveer gelijk. Niet verrassend als je erover nadenkt: allemaal westerse mensen. Vgl de kennis over Aziatische landen van een _gemiddelde_ Nederlander.

Doper | 20-07-16 | 09:43

@Necrosis, ach, toen Merkel op een blinde kaart Berlijn moest aanwijzen wees ze naar Parijs.

Bokito ergo sum | 20-07-16 | 09:43

Geniaal stukje, Pritt

de drijfsijs | 20-07-16 | 09:43

Dat Trump zinnige dingen zegt wil nog niet zeggen dat ie die ook meent. Ik geloof er geen snars van dat hij een Reagan is, eerder een Berlusconi, en die heeft toch veel voor elkaar gekregen...

JTKDM | 20-07-16 | 09:43

Wat is de VK, na de BE overname, toch een dom-linkse krant voor een serviel dom-links publiek geworden.

Het is geen wonder dat deze dom-linkse krant overal van de leestafels geweerd wordt, immers je gaat je organisatie toch niet degraderen door zichtbaar een abbo op een kritiekloze EU-NSB krant te etaleren.

Zelfs in openbare bibliotheken, die vaak in de gratis "Controlled Circulation" zitten, verdwijnt hij vaak direct in de oud papier bak.

TriestGeval | 20-07-16 | 09:42

-weggejorist-

cekars | 20-07-16 | 09:42

Tom Kleijn heeft natuurlijk niet in de gaten dat zijn salaris wordt betaald door de in zijn ogen "verwarde mensen".

Uw Psychiater | 20-07-16 | 09:42

Mr_Pikibelly | 20-07-16 | 09:07
Links is helemaal niet pro- of anti-homo. Het kan links niets schelen. Het enige waar links zich druk over maakt is of er op ze gestemd wordt door de knuffelgroep-du-jour.
Homo' s zijn een tijdje en vogue geweest. Maar sinds de Moslems de nieuwe kiezersbasis zijn en zo wel de arbiters als de homo' s zilch emancipeerden en op (burgerlijk) Rechtsbijstand partijen ginger stemmed, heeft links een ander electoraat gekozen.
Autochtone arbeiders, homo' s, vrouwen, al die groepen wooden door links voor de bus gegooid. Ten gunste van die andere groep, uw nieuwe meesters.

Glasgow Argus | 20-07-16 | 09:41

@McMarx | 20-07-16 | 09:30
Die Yank was bloedserieus, die was bang in een soort onderontwikkeld derde-wereldlandje terecht te komen.
Bij Aardrijkskunde in de VS leer je alles over.... de VS.
Ik heb bijna tien jaar met diverse Amerikanen gewerkt, die zaten op kantoor, in hun hotel of in de VS.

necrosis | 20-07-16 | 09:40

Toen gingen we even pinnen en mijn salaris, betaald met belastinggeld, is al gestort. Lekker hoor.

Doper | 20-07-16 | 09:39

Hij wil in ieder geval de immigratie aan banden leggen, zoals bijv. geen moslims erin. Zeer verstandig! Is niks populistisch aan, is gewoon een kwestie van gezond verstand, oftewel intelligentie.
Hier in Europa ontvangen Merkel & Co de ISIS-terroristen met open armen. Boem!

Rest In Privacy | 20-07-16 | 09:38

Lupuslupus | 20-07-16 | 09:17

Ik kan dat gewauwel over die muur echt niet meer aan horen. Obama heeft in 8 jaar zo veel bereikt, het land echt verder gebracht, en dan komen de republikeinen met een muur. That's it. Een f*cking muur.

Dat je rechts georiënteerd bent is natuurlijk geen enkel probleem, goed zelfs, maar dat je een volidioot als Trump verdedigd (en ook nog op dit punt) is gewoon triest.

jawor36 | 20-07-16 | 09:38

Dames en heren, de volgende president der Verenigde Staten:

Jaap Aap met zijn coupe Tornado!

cekars | 20-07-16 | 09:32
.
Tja als je echt geen enkel inhoudelijk commentaar hebt begin je over het uiterlijk. Doen ze bij Wilders ook omdat ze geen letter van zijn verkiezingsprogramma hebben gelezen. Holle vaten.

Lupuslupus | 20-07-16 | 09:38

@jawor36 | 20-07-16 | 09:30
Ach, het is net als met Israël (@Lupuslupus ), de allergrootste haviken werden of voordat de premier werden duiven of tijdens hun premierschap (en dat waren uiteindelijk zelfs vaak de mensen die vrede sloten en/of land opgaven.. ). Waarmee je je ook kan afvragen of die ideologie die ze daarvoor aanhingen in praktijk wel uitvoerbaar is (zelfde met de Conservatieven in het VK.. eerste wat het raam uit is gegaan is 'austerity' met vervolgens George Osborne zelf er achteraan.. ).

nickolaas | 20-07-16 | 09:37

Ha ha ha ha ha, een homo die iets "aanboort". Want dan is het bruin en stinkend natuurlijk. Subtiel hoor!

CynicalBastard | 20-07-16 | 09:37

Mede dankzij Sander Dekker (VVD) hebben deze mensen nog een baan, worden ze des PVDA beschermd. Bah Bah Bah

Rico den Hollander | 20-07-16 | 09:35

Trump wordt, voordat hij maar een voet in het witte huis kan zetten, door een Amerikaanse Volkert uitgeschakeld. Ik hoop het niet, maar het is een gedachte die de laatste tijd steeds vaker door mijn hoofd spookt

gooischetrut | 20-07-16 | 09:33

@Lupuslupus | 20-07-16 | 09:22
Gedurende de rit naar zijn hotel, keek hij zijn ogen uit.
Veel mensen in de VS denken nog steeds aan Nederland als onderdeel van Scandinavië, windmolens, tulpen en klompen (en natuurlijk Amsterdam voor de hash/ hoeren).
Maar inderdaad, geef een Yank een atlas en hij weet Nederland niet aan te wijzen.
Sowieso weten ze bijna geen enkel land aan te wijzen.

necrosis | 20-07-16 | 09:33

Van de week zag ik een foto van Hillary Clinton met een bloksnor! echt waar..

Dr. Frambozenjam | 20-07-16 | 09:33

Lupuslupus | 20-07-16 | 08:54
Ik heb niets tegen huisdeuren, want elke keer door het raam naar binnen/buiten moeten klimmen is ook zo lastig.

Mubbenschonster | 20-07-16 | 09:32

-weggejorist-

cekars | 20-07-16 | 09:32

Wat is dit voor populisme? De problemen voor ons zijn zo complex en talrijk, dat is niet even te reduceren tot een kruisje achter een naam. Kiezers hebben geen idee wat er werkelijk speelt, hebben zich niet verdiept in verdragen, geopolitieke verhoudingen en al helemaal niet in monetaire vraagstukken. Wie van die kiezers heeft bv. het TTIP-verdrag gelezen? Ik denk niemand! Verkiezingen zetten derhalve alleen maar aan tot verdere polarisatie. Het beste zou zijn om een groep wijze mannen te benoemen en die te laten kiezen voor Hillary (ook al is ze wit).

Vriendelijke groet,
Uw Volksvertegenwoordiger

atheïstisch stemvee | 20-07-16 | 09:31

In een deuk hier om dat achterlijke artikel in de volkskrant, dat er een markt voor is , is diep triest.

GerMonster | 20-07-16 | 09:31

@Pritt Stift | 20-07-16 | 08:44
Hahahahaha! Schitterend artikel!

kweethetooknietbeter | 20-07-16 | 09:31

nickolaas | 20-07-16 | 09:13

Ja hoor, kan me hier ook wel in vinden. Weet alleen niet zozeer of het echt aan de republikeinse politieke ideologie ligt. Het bouwen van een muur lijkt een groot deel van de republikeinen over de streep te trekken om op Trump te stemmen. Zolang dat de realiteit is, zie ik er weinig heil in om met gedegen politieke argumentatie aan te komen zetten.

jawor36 | 20-07-16 | 09:30

@necrosis | 20-07-16 | 09:16
"Are you joking or just an ignorant self fulfilled prick?"

Rest In Privacy | 20-07-16 | 09:30

"Wat fijn dat jullie er zijn, wat te gek dat we bij elkaar zijn, als het goed gaat komt het door ons en als het fout gaat door de anderen. Laten we met z'n allen een lied gaan zingen en met vlaggen zwaaien. God wat zijn we het lekker eens met elkaar. Het maakt ook niet zoveel uit wat ik zeg, als je maar begrijpt waar de zij stopt, dan kunnen we met elkaar juichen en klappen. Het is zo fijn om samen te zijn, je krijgt er tranen van in je ogen. Als je iets niet begrijpt of denkt wat raar dan hou je je natuurlijk je mond dicht in deze grote groep -daarom hebben we ook heel veel mensen hier. De waan van eengezindheid moet wel heel bijven." etc etc. Het is van alle tijden, in heel de wereld, aan alle kanten. Gelukkig hebben we steeds meer gezonde individualisten die zelf nadenken. Mag je hopen. Zolang het nog kan.

kloopindeslootjijook | 20-07-16 | 09:30

gestopt | 20-07-16 | 09:25
Als u er echt zo over denkt, zou ik het nog maar goed van nemen.
Nu het nog kan.

Rest In Privacy | 20-07-16 | 09:30

NOS = Goebbels. Mag k dat zeggen, ja dat mag ik zeggen!

eerstneukendanpraten | 20-07-16 | 09:28

Mooi. Nu hopen dat hij wint. Hillary heeft afhankelijk van hoe je rekent tussen 150.000 en 750.000 burgers vermoord. Hillary verdient officieel nog geen 2 ton per jaar, maar heeft naar het schijnt de de laatste 7 jaar zo'n $14.000.000,- binnengeharkt. Dat betekent dat ze de trekpop van de Amerikaanse industrie is.

Trum is tegen TTIP en respecteerd Putin. Voor de res van de wereld is Trump een stuk veiligere gok. En ik zeg gok, want Obama deed ook het tegenovergestelde van wat hij gezegd heeft.

Vogelbeest | 20-07-16 | 09:28

Hilary = oorlog met Rusland
Trump = oorlog met China
kiest u maar...
(China is een beetje verder hier vandaan)

gestopt | 20-07-16 | 09:25

Het is geweldig dat Trump al zo ver is gekomen. Zijn campagne was spectaculair, zijn opkomst fenomenaal. Dat bewijst dat er nog gezond verstand is bij de Amerikanen. Het is ook de hoogste tijd dat Obama verdwijnt. De man doet niets anders dan overal chaos creëren, nu ook in eigen land met zijn raciale politiek.
De vraag is inmiddels of Obama in zijn laatste maanden als president Amerika nog in een rassenoorlog kan storten.

Rest In Privacy | 20-07-16 | 09:24

Toch netjes geschreven hoor. Ik ben maar één keer 'en toen' tegengekomen, ga zo door!

Vesta | 20-07-16 | 09:24

Tom Kleijn:
Deze "verwarde"mensen hebben ons bevrijd, klootzak!

Foezela | 20-07-16 | 09:23

wij blijven de hoofdstad van belgie... dus whatever....

fingers | 20-07-16 | 09:23

@vhKarelkruizenruiker | 20-07-16 | 09:12
Ik zou er zelf op schijten, na een flinke portie shoarma met knoflooksaus.
Daarna in een envelop en terugsturen naar VK HQ.
(maar ik ben dan ook een heel naar ventje)

necrosis | 20-07-16 | 09:22

Op een dag moest ik een nieuwe Amerikaanse manager van Schiphol ophalen.
Toen hij in mijn auto zat, was het eerste wat hij vroeg: hebben jullie kabeltv en stromend water.
Wat zeg je dan tegen een geboren Texaan met hoed en cowboylaarzen.....
necrosis | 20-07-16 | 09:16
.
Hahaha. Uw wenkbrauwen schoten zeker 10 cm omhoog?

Lupuslupus | 20-07-16 | 09:22

Uitstekend verslag. Daar kunnen ze bij de staatsmedia nog wat van leren.

Rest In Privacy | 20-07-16 | 09:21

@Lupuslupus | 20-07-16 | 09:17
Noem eens een getal van hoeveel mensen er per week door die Israëlische muur komen.. dan geef ik je daarna het echte getal (en dat zijn dan alleen nog maar mensen die de kortste weg nemen - want in het Zuiden is de muur/(ook een groot deel hekken) tussen Israel en de Westoever nooit voltooid (al dan niet bewust). Met een half uurtje rijden loop je er dus gewoon omheen (maar dat kan jij waarschijnlijk niet weten - misschien lees je niet eens een krant.. ( ;) ! ).

nickolaas | 20-07-16 | 09:21

vhKarelkruizenruiker | 20-07-16 | 09:12

Zonde van je Ipad

Mr_Pikibelly | 20-07-16 | 09:18

@ Klapleaupert | 20-07-16 | 08:53

Ik dacht precies hetzelfde. Schandalig hoe die "ongekleurdheid" en "onvooringenomenheid".

kortebroek | 20-07-16 | 09:18

Hebben die Amerikanen nou ook iets met de programmainhoud of is het inmiddels een kwestie van een kant kiezen en daar blijven plakken en niet willen vertrekken ongeacht de inhoud. 'If 50 million people say something foolish, it is still foolish' Klappen omdat andere mensen klappen dat werk. Dus je huurt wat klappers in. Dat geldt voor beide kampen overigens.

kloopindeslootjijook | 20-07-16 | 09:18

nickolaas | 20-07-16 | 09:02
.
De muur in Israël heeft zijn nut in ieder geval bewezen alsmede het hek in Hongarije. En of "the wall" er nou wel of niet komt is natuurlijk aan de VS. Wat een paar border patrols daar ook van vinden.
De VS heeft al grote problemen met een deel van haar zwarte bevolking dus ze zitten niet te wachten op hordes Mexicanen.
.
Er leven miljoenen Amerikanen van voedselbonnen dus zo geweldig is het daar niet. Om het over de talloze daklozen maar helemaal niet te hebben.
.
En zolang hier in ons land de voedselbanken de vraag niet aankunnen moeten we af van dat "kom maar allemaal binnen".

Lupuslupus | 20-07-16 | 09:17

@Lupuslupus | 20-07-16 | 09:03
Jaren geleden werkte ik voor de Nederlandse afdeling van een Amerikaanse oliemaatschappij.
Op een dag moest ik een nieuwe Amerikaanse manager van Schiphol ophalen.
Toen hij in mijn auto zat, was het eerste wat hij vroeg: hebben jullie kabeltv en stromend water.
Wat zeg je dan tegen een geboren Texaan met hoed en cowboylaarzen.....

necrosis | 20-07-16 | 09:16

Ik mis nog een regel aan het einde:
.
'en toen kwam er een olifant met een hele lange snuit en die blies het hele verhaaltje uit'.

Lum-chan | 20-07-16 | 09:15

Fappelmoes | 20-07-16 | 08:55
Ja Fappelmoes, spijker en kop enzo.
Maar hoe droevig is het dat we moeten vaststellen dat zo een nuancering veel te ingewikkeld is voor de goedmensen onder ons. Dat is te verwarrend voor ze.

Not_again | 20-07-16 | 09:15

Alsof MSM ontwikkelingen kunnen tegenhouden door er (n)iets van te vinden.

Medianix | 20-07-16 | 09:14

lol@sfeerimpressie in de Volkskrant, de rancune druipt er vanaf

Bokito ergo sum | 20-07-16 | 09:13

Het zou juist rechts moeten zijn die piswoest worden dat ze met zo'n man opgezadeld worden en als gevolg daarvan niet meer serieus genomen worden.
jawor36 | 20-07-16 | 09:05
Ik zou die zin persoonlijk veranderen in "Het zou juist rechts moeten zijn dat piswoest is dat hun politieke kopstukken hun geloofwaardigheid verloren hebben en ze als gevolg daarvan met zo'n man zitten opgezadeld [?]" (of kan dat niet.. ? nou ja, in plaats van piswoest worden, kunnen ze zich ook afvragen of met die ideologie nog wel een meerderheid in presidentsverkiezingen te behalen is.. maar dat zal voor een hoop mensen vragen zijn zichzelf op te heffen.. ook al kunnen ze op de lange termijn waarschijnlijk ook niet zo bestaan als ze nu doen.. jah.. taai koekje qua denktraject).

nickolaas | 20-07-16 | 09:13

*zucht* volkskrant ... ik laat er mijn kat nog niet op schijten

vhKarelkruizenruiker | 20-07-16 | 09:12

..... en toen het afgelopen was kreeg iedereen een zuurstok voor mee naar huis.'

'Dát was een heel leuk schoolreisje'

HypoPseudo | 20-07-16 | 09:11

Is die Michael Persson soms homofoob?
Overigens zijn 'the Donald' en 'Gurt' getrouwd met een vrouw.

necrosis | 20-07-16 | 09:10

-weggejorist-

vrijheidvoorbeginner | 20-07-16 | 09:08

Links: Jij hebt een andere kijk op de wereld, dus jij bent dom en gaan we jou belachelijk maken.

Dutch_Holland | 20-07-16 | 09:08

Heb meteen een abbo op deze krant genomen. Ik snak naar meer van dit soort hoogstaande journalistiek. En dat elke dag!

Sinister-President | 20-07-16 | 09:07

Altijd goed te zien hoe (s)links Nederland door die roze bril kijkt. (s)links heeft een hekel dus aan homo's! Wel goed dat ze uit de kast ermee komen. Dan begrijp ik ook beter waarom ze zo voor multikul zijn! Ook de wijze van schrijven zegt erg veel. Altijd weer bevestigend en daar hecht ik ook waarde aan. Niet dat ik nog verdere bevestiging nodig heb, want overtuigd ben ik al!

Mr_Pikibelly | 20-07-16 | 09:07

Go Trump. Reagan werd ook belachelijk gemaakt destijds. Ga verslag niet kijken want ik weet toch wel wat ik kan verwachten van de NOS.

Bokito ergo sum | 20-07-16 | 09:07

De NOS en neutrale verslaggeving. Zucht. Ben BNR weer een tijdje zat en switch maar eens naar Radio 1
Al een paar dagen bij de republikeinse conventie en alle tegenstanders van Trump zijn uitgebreid aan het woord geweest. plus een paar van de meest extreme gekken die je je maar kunt bedenken. Neo Nazi KKK gun lover motor bikers for Trump ofzo.
Ook op Radio1, naast wandelende babyboomers in Nijmegen, een onderzoeker van het extreem linkse KAFKA over de Soldiers of Odin. Presentator vraagt niet naar de mening van KAFKA over de sharia-brigades in Den Haag, stel je toch eens voor. Nee, enkelingen in het Noorden, daar moet je je over opwinden.
Wat ook niet wordt vermeld is de politieke achtergrond van KAFKA, een tak van AFA, de hooligans van links.
De NOS is een extreem linkse organisatie. Ze zouden voorafgaand aan iedere uitzending moeten vermelden dat het luisteren naar deze informatie schade kan berokkenen.

Glasgow Argus | 20-07-16 | 09:07

Gelukt! Mijn demente tante van 70 begrijpt het en mijn dochter van 4.

TheseDays00 | 20-07-16 | 09:06

Michael van het Azijnkrantje probeert een heuse linkse Pritt-imitatie weg te geven maar blijft helaas steken op het poppenhuis niveautje van Claudia de Breij. Wat een broddelaar

Conan de Rabarber | 20-07-16 | 09:06

Het is gewoon een lastige kandidaat om te verdedigen. Sterker nog, het lijkt me een soort journalistieke plicht om de beste man kritisch te benaderen op zijn uitspraken. Veel hiervan zijn namelijk klinkklare leugens, onmogelijkheden of is gewoon "ignorant bullshit".

Het zou juist rechts moeten zijn die piswoest worden dat ze met zo'n man opgezadeld worden en als gevolg daarvan niet meer serieus genomen worden.

jawor36 | 20-07-16 | 09:05

Voor ons is een Trump altijd beter dan Hillary. Gelukkig ziet 90% van de pers dat ook. (*kuch, hoest*)
Fappelmoes | 20-07-16 | 08:55
.
Ach de pers in Nederland heeft geen enkele zeggenschap over of invloed op wat er in de VS gebeurt. Ze lagen hier allemaal in katzwijm toen die moslim in het Witte Huis was gekozen dus vandaar dat ze zich nu afzetten tegen Trump.
99,9% van de Amerikanen weet Nederland niet eens te vinden op de globe, laat staan dat ze zich ook maar 1 seconde iets aantrekken van wat die rooie pers hier schrijft. Totaal onbelangrijk.
Ook daarom hoop ik dat Trump de nieuwe VS president wordt, om al die rooien eens flink op hun smoel te zien gaan. Het gejank zal niet van de lucht zijn. hahaha.Ik verheug me daar nu al op.

Lupuslupus | 20-07-16 | 09:03

Er werken ruim 600 erg verwarde en de realiteit ontkennende mensen bij de NOS. Wat nog minder is ze ' verdienen' hun dik belegde boterham door het volk voor constant voor te liegen, feiten te verdraaien en dingen moedwillig te verzwijgen.
.
Alles mede mogelijk gemaakt en gefaciliteerd door u.
.
Goooooooooooooooo Trump!

Veni_Vidi_Vici | 20-07-16 | 09:02

@Lupuslupus | 20-07-16 | 08:54
Citaat uit een recent artikel (ik kan zelf ook nog wel onderbouwen dat je een klassieke denkfout maakt, maar je kan ook een paar oude powned.tv-topics opduikelen - dan hoef ik dat niet allemaal opnieuw te gaan zitten typen.. ).
Anyway, hier 'experts' (ervaringsdeskundigen uit het veld of hoe je het wil noemen)... "Given the union’s strong support for Trump, you might be surprised to discover that many Border Patrol agents have one small policy difference with the candidate: Almost no one in the Rio Grande Valley—including the Border Patrol itself—thinks “The Wall” is a good idea. The Wall, from their viewpoint, is an expensive, pointless boondoggle, and wouldn’t solve the main problems with border security. " www.politico.com/magazine/story/2016/0...

nickolaas | 20-07-16 | 09:02

Cuyahoga | 20-07-16 | 08:58
Een knap retorisch staaltje!

Rest In Privacy | 20-07-16 | 09:00

Maar voorlopig zijn ze er wel in geslaagd om @nero het zwijgen op te leggen.
Vieze linkse stinkhippies.

IJzervreter | 20-07-16 | 08:59

Trump zal zich ook aanpassen en wellicht een aantal thema's mogen behouden. Gaat er om dat er op de persoon wordt gestemd niet op het programma.

Zullen we in NL ook weer gaan mee maken. Sterker nog, het is al zo. Neem Geert weg bij de PVV, en veel mensen zullen plots niet meer PVV stemmen.... That's how it works...

Changeisthelawoflife | 20-07-16 | 08:59

Mark van Leeuwen | 20-07-16
Iemand wegzetten als dom heeft namelijk het grote voordeel dat je niet hoeft te luisteren naar argumenten.

frank87 | 20-07-16 | 08:58

Tommie Tweet twee uur geleden nog dat er een nieuwe "Making a murderer" in de maak is. Genoeg stof zou ik zeggen. Ben alleen bang dat ze die murderers niet gaan behandelen.

metzonderzijwieltjes | 20-07-16 | 08:58

Dus Amerika moet nu kiezen tussen een megalomane, corrupte, narcistische, onbetrouwbare, kwaadaardige, met duister geld gefinancierde, anti-lgbt, geblondeerde dwaas

en Donald Trump?
Nou dan lijkt me die keuze niet zo moeilijk, eerlijk gezegd.

Cuyahoga | 20-07-16 | 08:58

Hopelijk wordt Trump president. Dat geeft populistische bewegingen in Europa ook wind in de rug, en komt het einde van de failliete, tirannieke EU snel naderbij!

Rest In Privacy | 20-07-16 | 08:57

Luegenpresse met zonnesteek = Idiotenpresse.

solcama | 20-07-16 | 08:57

Was die vent van de Volkskrant aan de coke? Raar stukje.

salonsocialist | 20-07-16 | 08:56

Dank Tom! Heel fijn dat je er was en jezelf weer eens volledig belachelijk hebt gemaakt. En nu terug naar je werkplek bij de Volkskrant zodat je weer koffie kunt rondbrengen..... loser!

Blonde Nel | 20-07-16 | 08:55

Trump is een clown. Hillary komt over als de intelligentste van de twee. Maar toch is ze verschrikkelijk gevaarlijk.
Ze is uit op een oorlog met Rusland, wil Assad wegruimen voor het stichten van 'democratie' en ISIS platbombarderen.
Trump ziet tenminste in dat Assad beter op zn plek kan blijven zitten. Hij was ook tegen de oorlog in Irak en het doden van Khadaffi. En hij wil de banden met Rusland aanhalen ipv uitsturen op een nieuwe koude oorlog.

Voor ons is een Trump altijd beter dan Hillary. Gelukkig ziet 90% van de pers dat ook. (*kuch, hoest*)

Fappelmoes | 20-07-16 | 08:55

@En dat zegt Wilders ook. Het gaat hem om de vrijheid. En daarom moeten de grenzen dicht. 'Bouw die muur!', roept iemand."
.
Muren om een land kun je zien als huisdeuren: binnen de muren/huisdeuren ben je redelijk veilig (100% veiligheid bestaat niet maar het is een goed begin).
Of heeft er iemand iets tegen huisdeuren?

Lupuslupus | 20-07-16 | 08:54

@ frank87 | 20-07-16 | 08:51

"En iedereen die het niet met mij eens is is dom."

Domrechts heet dat dan in linkse kringen. Want slimrechts en domlinks bestaan namelijk niet want anders ben je het niet met hen eens en dus domrechts. Zoiets.

Mark van Leeuwen | 20-07-16 | 08:54

Leuk lagere school stijltje dat je heb overgenomen , Pritt

lijn5 | 20-07-16 | 08:53

Grappig dat deze 'Tom' wellicht z'n mond houd over al die religieus-verwarde mensen dichter bij huis.

Klapleaupert | 20-07-16 | 08:53

Als ik de tekst lees, hoor ik Sander praten.

Oeloeboeloe | 20-07-16 | 08:52

Mij te warm om alles stom te vinden.

Eparchus | 20-07-16 | 08:52

De VK zal nog eens heel groot gaan worden.
*En toen werd ik wakker*

Carpe@diem | 20-07-16 | 08:52

Leuk die vooringenomenheid. Toch zou ik liever zelf mijn mening willen vormen zonder dat het voorgekauwd is

Mark van Leeuwen | 20-07-16 | 08:52

En iedereen die het niet met mij eens is is dom.

frank87 | 20-07-16 | 08:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken