Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eritreese vakantiefugees all inclusive naar Eritrea

Zondagavond Ophef des Jours. Handig weggemoffeld in komkommer- en recestijd. Die zielige dobbermensen dus uit Eritrea die hier een Miele, een huurhuis, 10K IKEA-zakgeld, gratis WIFI en een smartphone van de staat komen opeisen, gaan dus met verkansie naar... Eritrea. Want het is daar fantastisch! Zon, zee, strand. Wie wil dat nou niet? Kan iemand even Mag ik dan bij jou? van Claudia de Breij op die Imagine-piano aanheffen? Enfin, boek ook, want Turkije is echt kudt tegenwoordig. Hotel? Trivago! huppolen.jpg ♫ Jij bent welkom. Welkom in je eigen land. ♫

Reaguursels

Inloggen

Ik mis de Grieken in het rijtje !!

jantha | 18-07-16 | 19:22

Onverkoopbaar naar de belastingbetaler dat deze mensen op vakantie kunnen terwijl veel Nederlanders daar het geld niet voor hebben? Is dit luilekkerland? Ja, maar niet meer voor Nederlanders en op termijn voor niemand meer. Deze linkse hobby is onbetaalbaar en een gevaar voor de stabiliteit en veiligheid van de autochtone bevolking en uiteindelijk ook een gevaar voor de asielzoekers en autochtonen want dit gaat allemaal een keer gigantisch uit de hand lopen. Iedereen die eraan heeft bijgedragen op weke manier dan ook, dat er zoveel immigranten in Nederland (en de EU wonen) heeft bloed aan zijn handen. Ook het bloed dat nog zal vloeien van hun eigen familie en (klein)kinderen. Onnozelheid is de doodsteek voor onze beschaving.

Rheia | 18-07-16 | 18:31

-weggejorist-

Kok Blekemolen | 18-07-16 | 17:37

Is al decennia gaande, daar zijn ze helemaal 't mannetje met hun nieuwe nikes en iphones, helemaal gefinancieerd door nederlandse belastingbetaler en gefaciliteerd door nederlandse landverraders. Destijds de reden dat m'n familieleden zijn gestopt met vrijwilligerswerk voor vluchtelingenwerk. Ik kijk nergens meer van op, ook niet als je je verplicht anaal moet laten nemen door een migrant.

nsl | 18-07-16 | 15:19

Ach wat maken we ons druk is van alle tijd. maar zolang de mensen die voor sinterklaas spelen dat niet willen zien gebeurd er niks, want ja is wel de "nieuwe" industrie nu al het oude richting het oosten en verre oosten is vertrokken.

Umberto die trotzoni | 18-07-16 | 13:55

Copycrauw | 18-07-16 | 11:38 de naam zegt genoeg, zal wel niet meer hersens in zitten dan een kraai, met je alarmbellen.....
Graaier | 18-07-16 | 11:49 rapport van de VN uit 2011 concludeert...... dan praat je over 5 jaar terug, en wat in hoeveel landen geweest... concludeert 70% arm is, en waar wonen wij zelf, ouderen gaan met honger naar bed dus dat VN gelul blabla.... Ik ben wel met een rijke Afrikaanse getrouwd, ze zijn niet allemaal arm hoor net zoals hier in Nederland, je hebt hier ook rijk en arm... maar de mensen die er helemaal niks van afweten gillen het hardst, want toevallig hebben ze dat gelezen in de krant........

Gerrit1962 | 18-07-16 | 13:27

(1) “…met een eigen 'familie'huis in het vaderland terwijl ze hier in een oetkering zitten, met huur/zorg en allerlei andere inkomstenafhankelijke toeslagen…”
@ fikkieblijf! | 17-07-16 | 20:26
en
(2) Dat wist jij. Dat wist ik. Dat wist de groenteboer om de hoek. Maar toen we er iets van zeiden waren we racisten en ongevoelig voor het leed in deze wereld.
@ Statler en Waldorf | 17-07-16 | 20:33
.
Van de 3,6 miljoen alloggetooone (bron CBS) in dit debiele Sinterklaasland (mag ik nog Sinterklaas zeggen of is dat raaasssiest en slavenjagerij en trap ik op tere mozzliem zieltjes?) onderhouden wij dom werkmierenvolk ongeveer 1 miljoen met een bijstandsuitkering. Dat maal circa 1000 per maand per persoon is dus 1000.000.000,00 (een miljard) Eurootjes PER MAAND!
.
Mijn punt is dat veel van dat geld het land uitgaat. Bij onze eigen bijstanders (die overigens toen ze nog werk hadden hun leven lang premies en belasting hebben betaald itt.de floegteliengen die nog nooit een cent bijdroegen en ons alleen maar uitvreten) blijft dat geld in onze eigen economie!
.
Maar hoe dom is de overheid: een kennis van mij werkte vroeger bij de sociale dienst en die vertelde mij al vele jaren geleden dat het toen al bekend was (maar waar ze weinig of niets tegen kunnen doen, want de booslims zijn moSLIM en wij zijn christenDOM) dat een zeer groot aantal gewoon als een vorst in eigenland van onze uitkeringen leeft want daar kun je er een hele extended family van onderhouden.
Maar dan moeten ze dus wel hier ingeschreven blijven als inwoner. Wat doen ze: ze betalen een vriendje om hun post te checken en als ze dan 1x per 10 a 12 maanden worden opgeroepen bij de soos dan komen ze even overvliegen. Wel via Belgie of Duitsland en dan verder met de bus anders kunnen ze hier door de “douane-mand” vallen. In eigen land laten ze hun eigen paspoort stempelen dus dat krijgt de NL douane en soos niet te zien want dat zijn ze zogenaamd kwijt. Trouwens de soos wordt tegenwoordig al voornamelijk gerund door hoofddoekjes dus die houden hun bek wel dicht als het een geloofsgenoot betreft.
Dat was dus lachen een paar jaar geleden met de vulkaanuitbarsting; ineens kreeg de soos talloze ziekmeldingen van floegtekiengen die niet konden komen vloegen om op hun afspraak mbt de jaarlijkse uitkeringsverlenging te komen, want ze woonden toch zogenaamd in Nederland..haha.
.
Mijn punt is dat DAT geld uit onze economie weggezogen wordt.

telelezer | 18-07-16 | 13:05

Nederlandse bijstanders mogen 1 maand betaald vakantie houden en desnoods op aanvraag, met veel moeite en smeken nog 1 maand erbij maar dt wel onbetaald! Maar de meesten hebben niet eens geld voor vakantie.
Buitelandse floegteliengen mogen officieel 3 maanden wegblijven (wel doorbetaald natuurlijk, want moezzliem en soooo sielig). Van dat geld kunnen ze daar rijkelijk leven. En daar werken vaak zwart bij want niemand kan dat controleren. Toen ik een aantal jaren geleden (toen het nog veilig was) in mijn vakantiehotel in Tunesie aankwam werd ik daar aan de balie begroet door een vloeiend Nederlands sprekende moezliem.
En wij maar dokken…

telelezer | 18-07-16 | 13:04

Weet je waar al dat tuigh, die hier de touwtjes in handen hebben, van energiebedrijf tot verzekeringen (anders is het niet te noemen) mee te pakken is? Simpelweg de automatische incasso's op te zeggen. Zelf betalen, of massaal niet meer betalen. Eens kijken wat er dan gebeurd.
Linksom of rechtsom, daar worden mede de uitkeringen en faciliteiten van deze 'stumperds' van betaald.
In de gemeente waar ik woon, was een enorm betaaloverschot het afgelopen jaar en dat gaat nu naar de pot 'algemene' middelen.
Waarom, waarom niet de gemeentelijke belastingen verlagen?

mom van avezaath | 18-07-16 | 12:58

Het zou pas nieuwswaardig zijn als die gasten gaan kamperen in Zuid Frankrijk. Dit weet toch iedereen?

johoost | 18-07-16 | 12:46

"(...)grenzen dicht nu!"
@ koosnaam | 17-07-16 | 20:40
.
foei,...iesse raaasssiest..!

telelezer | 18-07-16 | 12:11

In hoeveel veilige gebieden en landen is jou echtgenote destijds geweest Gerrit ? Want het is wel heel bijzonder dat je pas in Nederland asiel gaat aanvragen.

Nog even over dat mooie vakantieland. Even Google erbij. Eritrea is straatarm. Een rapport van de VN uit 2011 concludeert dat zeventig procent van de bevolking niet in de eigen voedselbehoefte kan voorzien. De regering houdt echter vol dat Eritrea volledig zelfvoorzienend is wat betreft voedsel, en het land weigert voedselhulp van buitenaf.

Graaier | 18-07-16 | 11:49

Nu zullen er wel mensen zijn die zich af vragen waar ik die wijsheid vandaan haal, wel ik ben sinds de jaren 90 met een Eritrese getrouwd, een echte vluchtelinge, die hier in Nederland kwam met de granaatstukken nog in haar donder... Zoek je een leuk land met vriendelijke mensen die een ander mens nooit zullen aanraken zonder dat u dat wil, en een mooi land met altijd mooi weer boek eens een reis naar Eritrea, het zal vele verbazen (dan bedoel ik de mensen die zonder dat ze er ooit geweest zijn hun woordje wel even doet)hoe mooi en relax een vakantie is geweest, en echt geloof me, ik voel me veiliger in Eritrea dan hier in Nederland..............
Gerrit1962 | 18-07-16 | 09:20

Ah... getrouwd met een vluchtelinge... sorry maar dat doet bij mij altijd alarmbellen rinkelen.

Copycrauw | 18-07-16 | 11:38

Grenzen dicht is natuurlijk een beetje een tokkie oplossing.
Maar een retour Eritrea moet natuurlijk gewoon mogelijk zijn en als de overheid daar niet meewerkt dan moet de subsidie-kraan dicht.
Money talks, bullshit walks.
Berbaar | 17-07-16 | 20:43

Volgens mij is deze "tokkie" oplossing beleid wat wij zo`n beetje tot 1992 hebben gevoerd, dus we waren voor 1992 een "tokkieland"? Wat een dom gezwets.

Copycrauw | 18-07-16 | 11:35

@ET phone home | 18-07-16 | 11:09
Mee eens. Zodra één "vuchteling" op vakantie kan naar het land waaruit diegene zogenaamd gevlucht is, kunnen al diens reserveland-genoten terug. En dan stoppen met die asiel-waanzin. Voortaan alleen nog vluchtelingen uit eigen regio opnemen.

ben kokhals | 18-07-16 | 11:27

@Kok Blekemolen | 18-07-16 | 07:01 "En Trump heeft in één ding sowieso gelijk: de vijand kijkt mee"
.
Wie is die "vijand"?

ben kokhals | 18-07-16 | 11:22

Hoeveel bewijs moet er nog aangeleverd worden voordat de grenzen op slot kunnen. Minstens 90% van de vluchtelingen doen dat om economische redenen. Met terugwerkende kracht terug sturen als onderdeel van de de-islamisering.

ET phone home | 18-07-16 | 11:09

Hello sheeple! Zijn we weer lekker, voor de belasting en een beetje voor jezelf, aan het werk?

Jammer dat 'ons' mooie landje al sinds Joop de Trojaanse paarden met stoeten tegelijk ons land binnen laat galopperen. Alle protesten van de Nederlandse Nederlanders zal men blijven negeren aangezien de vijand allang doorgedrongen is in alle gelederen. Een soort kanker wat men op den duur niet langer kan negeren. Het zou mij niets verwonderen dat het gehele nepparlement in BruSSel en Den Hagistan reeds jaren gechanteerd wordt door allerlei duistere krachten. Een andere verklaring is er bijna niet te vinden want waarom worden jij en ik anders zo gehaat en uitgewoond?

WitteGrunneger | 18-07-16 | 10:48

Ik kom vrij regelmatig in Eritrea, voor mij is het paradijs op aarde, een land die na de oorlog het land weer opbouwen, hele villawijken worden gebouwd maar ook appartementen(flats) en het volk is echt zo lief en oprecht, maar dit volk spreekt er ook schande van de Eritreeër die nu dan zogenaamd op de vlucht zijn, ze vragen zich af "waarvoor" De echte Eritrese vluchtelingen zijn allemaal in de jaren 90 gekomen, de rest wat later komt zijn gewoon economische vluchtelingen, die onze AOW komen halen, want zo is het gewoon. Maar we hebben het niet altijd over Eritreeërs het wil namelijk heel vaak gebeuren dat dit Ethiopiërs zijn, die zeggen dat ze Eritrese zijn omdat Eritrea geen relaties hebben met USA en de EU, Eritrea word vaak beschuldigd door USA en EU voor dingen die echt te belachelijk zijn voor woorden, zo zou bijvoorbeeld de president van Eritrea een tiran zijn die het volk onder druk zet, dit is allemaal bulshit, ik vertrouw mijn hebbe en houwe aan deze man, en in ieder land heb je voor en tegenstanders, ik ben bijvoorbeeld niet zo gek van Rutte en zijn mee lopers, maar om nu te roepen dat hij een tiran is, is wel een leugenaar. Maar dit is het geval van wat ze doen om economische er zelf op vooruit willen komen, je zegt gewoon dat het heel slecht leven is in Eritrea, de USA en de EU kijken niet hoe het daar aan toe gaat en geloven deze mensen ook nog.... Volgens mij en vele andere willen de leiders uit de USA en de EU de zaken daar wel even regelen, en WAAROM, dat zal ik vertellen, er zit veel goud en andere dure metalen in de gronden van Eritrea, ook olie... En na veel blabla van de USA en EU heeft de president van Eritrea gezegd "ga weg"hier regelen we het allemaal lekker zelf, en dat is de reden dat Eritrea een slecht land is, terwijl ze gewoon voor hun rechten op komen, en dat lukt ze aardig zal ik u vertellen. En dat de meeste vluchtelingen(Eritreers dan) mannen zijn komt omdat ze niet in militaire dienst willen, want de jongen die in dienst moeten, zijn veel bezig met het land op te bouwen, net als onze Vader en Moeders of Opa en oma, die werden na de oorlog van 1940-1945 ook gevraagd om te helpen om Nederland weer op te bouwen, dit is ook gevraagd aan het Eritrese volk, maar deze zogenaamde vluchtelingen zijn te LUI om te werken en houden liever alleen hun hand op in een ander land zoals Nederland.. Wat ik wel vind is dat de dienst periode te lang duurt. Maar er is niks slechts aan de oproep om te helpen om je eigen land weer op te bouwen. Nu zullen er wel mensen zijn die zich af vragen waar ik die wijsheid vandaan haal, wel ik ben sinds de jaren 90 met een Eritrese getrouwd, een echte vluchtelinge, die hier in Nederland kwam met de granaatstukken nog in haar donder... Zoek je een leuk land met vriendelijke mensen die een ander mens nooit zullen aanraken zonder dat u dat wil, en een mooi land met altijd mooi weer boek eens een reis naar Eritrea, het zal vele verbazen (dan bedoel ik de mensen die zonder dat ze er ooit geweest zijn hun woordje wel even doet)hoe mooi en relax een vakantie is geweest, en echt geloof me, ik voel me veiliger in Eritrea dan hier in Nederland..............

Gerrit1962 | 18-07-16 | 09:20

gelukzoekers met een fijne uitkering

coolgen | 18-07-16 | 09:04

Je zou bijna in de lach schieten als het niet zo triest was.
Ik begin ook steeds meer te geloven dat we dit verdienen, we zijn gewoon te soft geworden met ze alle.

Barkruk2 | 18-07-16 | 09:02

Jullie niet begrijp. Nedderland ons uitgenodigd. Meisje grens zing welkom. Regering Nedderland geven Miele verblaifsvergoenning. Dan volk Nedderland ons neem kwalijk wij maken gebrauk aanbieding. Jullie niet eens met regeringsbeleid, dan jullie omvergooien jou dictator.

Nivelleermarionet | 18-07-16 | 08:37

@Berbaar je hebt het over extra hulp ipv verdringing in de thuiszorg en bejaarden tehuizen.
Ken persoonlijk twee vrouwtjes die hun boterham in de thuiszorg verdienden.
En er uit zijn gezet voor gratis werkkrachten uit de sociale dienst.
Thuiszorg gaf ze nog een mededeling mee.
Zodra jullie ww afgelopen is en in de bijstand terechtkomen mogen jullie meteen bellen.
En willen we jullie graag terug.
Waanzin en het lost niks op omdat de nieuwe werknemer ook niet uit de uitkering komt .
Twee keer half jaar en een jaar contract en ze nemen weer andere langdurig werkelozen.
Hier betreft het geen vluchtelingen maar wel werkverdringing.
Beiden zijn niet dom, hebben nu priveadresjes over gehouden bij mensen die niet elke week een ander over de vloer willen.En lever de hulp uit eigenzak betalen omdat het toch een grote bijdrage is in je hulp via thuiszorg instanties.

Lilia2 | 18-07-16 | 08:36

Waarom hebben de verrotste landen ter wereld de allermooiste duikplaatsen?

Eritrea heeft het Dahlac Marine National Park voor de deur liggen. Infrastructuur bouwen en hoppa. Je hebt een economie.

Willianus Wortelus | 18-07-16 | 08:23

Gewoon nog steeds actueel, youtu.be/kSdyJ7801ek. Ondanks alle keren dat ze; geschokt waren, geleerd van de situatie hadden, met de kennis van nu het anders zouden doen.
SLAAP ZACHT, minister en zijn volgvolk

opruimen | 18-07-16 | 08:19

Robin Hood | 17-07-16 | 22:46
ik adviseer u om eens met wat érvaringsdeskundigen te gaan praten hoe je dat doet. Ik tip even wat aan om vast mee te beginnen; veul kinderen maken, U komt dan in aanmerking voor veel KGB, AKW en de diverse ondersteuningspotjes van de gemeentelijke dienst ikv kindondersteuningsgelden, Verder krijgt u dan ontheffing van betaling van gemeentelijke heffingen en belastingen. Uw maandinkomen stijgt aanzienlijk als je het bij elkaar optelt.Vooral niet gaan werken voor 36 uren want dan houd je uiteindelijk onder aan de streep minder over.
Als U dan zorgt dat u de huur en zorg even 2 maanden niet betaald en flink elders schulden maakt, zorg wel dat er na enkele maanden wel weer wordt betaald, zodat de hele incassoprocedure niet kan worden vervolgd, je haalt al het geld na het storten van de bijstand van de rekening en bouwt schulden op in de aangegaande verplichtingen. Je koopt alleen nog 'zwart'bij je eigen supermarket, de slagers, groenten etc etc, scheelt enorm aan uitgaven. Verder kun je een beroep doen bij flinke schulden op de plaatselijke voedselbank, spullenbank en kledingbank!
Succes.. met de groeten van Jan Modaal die zijn kinderen niet op sporten kan doen en vakantie ook in eigen land doorbrengt omdat de bijzondere kindondersteuning niet geldt voor Jan's kinderen en Jan wel de max. tax-huur-zorg-gem.lasten en heffingen mag ophoesten. Die heeft ook om het hoofd boven water te houden,zijn kinderen te voeden en onderhouden aan 2 kinderen meer dan voldoende!!

fikkieblijf! | 18-07-16 | 08:07

Is echt geen nieuws, hele verhalen kan ik zo vertellen. Van 'zieken' bezoekjes aan familieleden in het land dat ze zijn ontvlucht. Tot aan het begraven van je zwaar gehandicapt kind in je eigen vaderland in oorlog terwijl dat kind hier in Nl is geboren en intensief verzorgd en verpleegd. De kosten van die reis met veel bombarie declareren bij de bijzonder bijstand.Nog meer ophef maken omdat deze niet wordt gehonoreerd.Tot aan huwelijksreizen naar Pakistan voor jonge meiden die daar zijn uitgehuwelijkt aan een neef in gebieden waar het fors oorlog is en onder de noemer van 'gezinshereniging' en vanuit het Nl burgerschap een beroep doen op 'gemeentelijke bijstand' om direct uit dat gebied te kunnen vertrekken maar zonder geld zitten om de reis terug te kunnen betalen.
De verhalen van schuldenaren met een afkomst uit verweggistan die 'tijdelijk' het Nederland ontvluchten naar het land dat ze hebben verlaten vanwege dreiging en hun vrouw met kinderen achterlaten met de schulden en ellende zijn talrijk. Man, vader zit dat in verweggistan bij familie en in Nl zit de vrouw die nauwelijks het Nl spreekt, begrijpt of eenvoudig weg vanuit de gedachte dat de vrouw enkel geschikt is voor een leven thuis achter de gordijnen. Met 6 jonge kinderen of zelfs meer. De problemen worden als vanzelfsprekend gedropt bij de gemeentelijke instanties om het gezin te stutten. Kost klauwen met geld. Eenmaal na maanden intensieve hulpverlening 'draait'het gezin komt manlief en vader weer terug en begint de riedel weer opnieuw..nieuwe schulden, nieuwe kinderen..Of is een enkel geval. Komt man weer terug in Nl blijkt die opnieuw in het Islamitisch vaderland een nieuw gezin te hebben gesticht. Volgens de regels van de aldaar geldende wetten, voegt uiteindelijk het kind van vrouw 2 zich bij vader, in Nl! Echt, dit hele circus van onderhouden van/door het Nl wetstelsel zou eens heel goed tegen het licht dienen te worden gehouden met daarbij een goed luisterend en adviserend oor vanuit diverse hulp organisaties die te maken hebben met deze groep. Het roept vanuit heel de wereld op dat je leven en je nageslacht verzekerd is van onderhoud, wat je dient te doen is zorgen dat je in Nl terecht komt..voor asiel!

fikkieblijf! | 18-07-16 | 07:43

De schoorsteen van de Nederlandse zieligheidsindustrie moet toch blijven roken en daarom staan de poorten nog wagenwijd open. En wat het allemaal kost? Ach het is toch maar gratis geld van de belasting betalers.

Hei-kneuter | 18-07-16 | 07:34

geld heb ik niet om op vakantie te gaan maar,ik betaal wel belasting.

jopie1 | 18-07-16 | 07:20

Trouwen doen ze ook in hun eigen land. Wat ik niet snap want dan zou dat heel makkelijk herleid kunnen worden..

boerk | 18-07-16 | 07:18

Vluchtelingrn die hier alles krijgen, wasmachine, meubels, miele en samsung verkopen t ook gewoon door.

boerk | 18-07-16 | 07:15

-weggejorist-

Kok Blekemolen | 18-07-16 | 07:01

-weggejorist-

Kok Blekemolen | 18-07-16 | 06:57

Kotsbeu!

dubbelq | 18-07-16 | 05:50

'T is net de Belastingdienst. Leuker kunnen zij het niet maken, eenvoudiger wel. Alles wat uitreist naar het land van herkomst of daar in de buurt, komt er hier niet meer in. Dikke Doei

Baronwater | 18-07-16 | 04:57

Wat ben ik toch blij dat ik aan die waanzin niet meer meebetaal want geemigreerd. En ik zou het iedereen aanraden. Vooral mensen die een betere toekomst voor hun kinderen willen.

Daisy Cutter | 18-07-16 | 03:26

Natúúrlijk gaan ze in het moederland met vakantie - hoe zouden ze anders met versbesneden jongedochteren thuis kunnen komen?

bisbisbis | 18-07-16 | 03:26

@Berbaar | 17-07-16 | 23:46 "Nederlanders met een mislukt leven jankeballen over "de buitenlanders"
.
Ook gelsaagde Nederlanders klagen steen en been, maar zij allen klagen beslist niet over álle buitenlanders zoals jij ook heel goed kan weten. By the way, hoe hebben de Marokkanen het Fransen-vraagstuk in hun land eigenlijk opgelost, want die waren ooit nadrukkelijk aanwezig en waar was men behoorlijk over aan het jankeballen. Er zijn in hun land nauwelijks nog Fransen te vinden.

ben kokhals | 18-07-16 | 03:06

De grote uitstroom is begonnen "vakantie uitstroom" weer kunnen ze de ogen uitsteken van de plaatselijke bevolking van hun land als ze binnen rijden met die gore en rokende Mercedes diesel of een low budget vlucht boeken , helden verhalen opsteken in de familie hoe belangrijk ze wel niet zijn "UWV belangrijk /drugs gerelateerd belangrijk " na de twee of vier of acht weken vakantie komen ze terug om verder te leven als tweede of derde rang burger in een land waar ze helemaal niet willen wonen , en dan verder gaan met het " uitkotsen en zeiken van de bevolking die ze voed " wij worden elke dag bestempeld dat we geboren racisten zijn en discrimineren iedereen die hier een andere afkomst heeft , ik wacht op het moment dat ze massaal gaan emigreren naar hun geweldige thuis land doordat of het gratis geld op is of het geloof aan banden wordt gelegd , en dan spuug ik ze allemaal in hun bek een Nederlandse eerlijke roggel .

Jetstream | 18-07-16 | 02:56

@EefjeWentelteefje | 18-07-16 | 01:19 "ECHTE vluchtelingen: welkom."
.
Alleen vluchtelingen uit eigen regio, zou men als steltregel moeten nemen. Somaliërs, Afghanen, enzovoorts, hebben genoeg buurlanden in eigen regio om naar uit te wijken of om onderdak te zoeken. Als wij dan als tegenpestatie Washington aan de ketting leggen, komen we een heel eind de goede richting op.

ben kokhals | 18-07-16 | 02:53

Wat fikkieblijf! | 17-07-16 | 20:26 zegt. Hoog tijd voor het alert intrekken van verblijfsvergunningen (van criminelen, uitbuiters en aanstellers) en het stoppen van de asielgekte (voortaan opvang door eigen regio).

ben kokhals | 18-07-16 | 02:47

Herstel - mocro's.

Nehemia | 18-07-16 | 01:31

Maria.1 | 0.52
De Nederturken die Alahu Akhbar schreeuwend hun loyaliteit betuigen aan ome Erdo zullen net wat meer loyaliteit voelen voor de inhoud van hun portemonnee die hier in dat 'walgelijke' westen toch stukken beter geborgd is. Daarnaast weten velen niet hoe het is om onder Erdogan te leven. Ze horen alleen de door Erdogan geregisseerde jubelkanalen van de schotelantennes die op de balkons van hun flat gemonteerd zijn. Dat is het probleem als men niet wil assimileren. Een verdeeld huis houdt geen stand. Je kunt geen twee heren dienen zonder daarbij schade op te lopen. In wezen is een groot deel van de 400.000 Nederturken hier in hoge mate schizofreen. Ze zijn volslagen losgezongen van de realiteit. Een echec waar veel micro's ook mee kampen, hoewel het bij laatstgenoemde ook extra aangejaagd wordt door inteelt.

Nehemia | 18-07-16 | 01:28

Zolang de PvdA bestaat, verandert er niets!

Nederlanddraaitdoor | 18-07-16 | 01:28

@Stormageddon | 17-07-16 | 20:49

+ veel.

ECHTE vluchtelingen: welkom. Klaplopers: opzouten.
En nou vrees ik toch echt dat we hier te maken hebben met minimaal 90% klaplopers en hoogstens 10% echte vluchtelingen.

Wie daadwerkelijk gevlucht is voor oorlog, gaat NIET terug op vakantie naar dat oord. Zelfs niet 'in de buurt'. Zo simpel is het.

EefjeWentelteefje | 18-07-16 | 01:19

Enne erg stevige en woeste woorden van de zgn gezagsdragers, maar er wordt geen enkele verblijfsvergunning ingetrokken. Wedden?

Frits1888 | 18-07-16 | 01:02

@Frits1888 | 18-07-16 | 00:56
Zelfs bij winkeldiefstallen door "vluchtelingen" weet het COA niet hoe snel ze de diefstallen moeten vergoeden om het maar onder de pet te houden. Van ons geld. Hoe gek wil je het hebben.

Maria.1 | 18-07-16 | 00:58

Ach, als je autochtoon bent, zonder werk en in de bijstand dan ben je het haasje. Ben je allochtoon, geen werk en zelfs gesjeesd voor de inburgeringscursus dan ben je het baasje want de instanties rennen voor je, buigen voor je en laten het wel uit hun hoofd om je op de vingers te tikken want stel je voor. Rara, wat klopt hier niet.

Frits1888 | 18-07-16 | 00:56

-weggejorist-

byzantium1453 | 18-07-16 | 00:54

Ik snap ook niet waarom die pro-Erdogan Turken niet als de sodemieter naar Turkije gaan om hun grote idool te steunen, maar hier tegen de autochtone bevolking blijven trappen.

Maria.1 | 18-07-16 | 00:52

@ja,diedus! | 18-07-16 | 00:42
Berbaar is zelf een anderskokende. Het zou me niks verbazen als hij ook met zijn vlag in Rotterdam heeft gestaan.

Maria.1 | 18-07-16 | 00:50

Berbaar | 17-07-16 | 21:06 Lees het nog eens goed door, voordat u begint met schelden. U heeft het niet goed begrepen wat er staat.

ja,diedus! | 18-07-16 | 00:42

@Berbaar | 17-07-16 | 23:46
Jaloezie?! Wij autochtone Nederlanders worden benadeeld in alle opzichten. Artikel 1 van de grondwet schijnt alleen voor Nederlanders te gelden. Iedereen en alles mag nationalistisch zijn behálve de autochtone Nederlanders. Ik kan verdorie in mijn eigen land heel veel mensen niet verstaan, terwijl ik toch diverse talen spreek. Onze geschiedenis moet herschreven, onze cultuur moet verdwijnen. Wij moeten onze spullen laten vernielen en ons uit laten schelden en als je 1x een woord terug zegt dat over de afkomst van de vernieler zegt staat binnen 20 minuten de politie voor je neus wegens "discriminatie". Weet je hoe zat ik het weg met ons ben?! Aanpassen of oprotten! En een 1-paspoortensysteem invoeren.

Maria.1 | 18-07-16 | 00:32

@Berbaar|17-07-16|23:43
Uw snapvermogen is niet toereikend. Ik verdenk u er van dat uw vader of moeder ergens de roots heeft in een land met veel woestijnen, kamelen en natuurlijk maagdelijke geitjes.

Vespucci | 18-07-16 | 00:32

Als taxichauffeur rij ik, al vele jaren, vanuit opvang centra mensen van diverse nationaliteiten naar schiphol zodat ze in hun moederland op vakantie kunnen. Rit wordt overigens gewoon door ons belastingbetalers voldaan.
Jullie bericht is wel heel oud nieuws.

Troost J.E. | 18-07-16 | 00:26

@Berbaar|17-07-16|23:43
Je durft nogal om o.a. zieken, gehandicapten, daklozen en ouderen mislukt te noemen. Blaas maar niet te hoog van de toren, straks blaas je jezelf nog omver. En als je verkeert neerkomt zou je zomaar eens chronisch ziek of gehandicapt kunnen zijn. Bovendien zie ik deze mensen niet als onderklasse, maar voor jou zou ik een uitzondering maken; je bent iemand die duidelijk geen enkele klasse heeft!

miss error | 18-07-16 | 00:13

Het enige wat Nederland aantrekt zijn niet nederlanders voor het gratis geld wat men hier krijgt. Nederlands sociaal stelsel wordt al decennium lang misbruikt door volkeren, die in het grafiek vermeld worden, zonder dat daar ook maar iets tegen over staat. Als de Nederlander geld wil hebben, moeten ze gewerkt hebben, premie betalen, aan allerlei voorwaarden voldoen, verzekeringen afsluiten enz., en dan is het nog maar de vraag, of je iets krijgt.

Radijsje | 17-07-16 | 23:54

Die knul met zijn "tyfus bull shit" heeft het er maar druk mee. Lekker naar Qatar en dan "hup naar Eritrea", volgens zijn FB-paginaatje. Echt man, de hel hoor, dat land.

Kameroudste | 17-07-16 | 23:50

We worden met onze ogen open genaaid en blijkbaar is de PVDA wel een een beetje masochistisch want ze laten het gebeuren en weer en opnieuw en nog eens.

Dirk III | 17-07-16 | 23:48

@miss error | 17-07-16 | 23:38
Ergo: Nederlanders met een mislukt leven jankeballen over "de buitenlanders" wiens leven nu eauk niet echt florissant was en het zeker ook niet gaat worden.
Jalousie de métier van de onderklasse lijkt me.

Berbaar | 17-07-16 | 23:46

@Robin Hood|17-07-16|22:46
Als je in Nederland alleenstaande moeder of vader, arm gezin, oudere met weinig inkomen, chronisch ziek, gehandicapt, werkloos, dakloos, of om andere reden minderbedeeld bent, behoor je tot de absolute onderklasse. "Vluchtelingen" worden hier door slinks en de zogenaamde socialisten ver boven geplaatst met alle voordelen die voor eerstgenoemde groep niet gelden.
In de buurt zie ik veel goedgeklede, weldoorvoede, vrolijk lachende "vluchtelingen" rondhangen, meestal jonge jongens. De onvermogende Nederlander begint er steeds armetieriger en vermoeider uit te zien. Je ziet steeds meer mensen met gaten in de mond rondlopen omdat ze de tandarts niet meer kunnen betalen. In Duitsland maakt men zich ondertussen wel druk om de gebitssanering bij vluchtelingen.
www.stuttgarter-nachrichten.de/inhalt....
Dat er genoeg kinderen zijn die vrijwel nooit op vakantie kunnen doet de pseudo socialisten niets. Het socialisme is tegenwoordig alles behalve sociaal, vooral als het de eigen bevolking betreft.

miss error | 17-07-16 | 23:38

@Robin Hood | 17-07-16 | 22:46
Ik ben er ook een tijdje tussenuit geweest en kon de tandarts alleen betalen via de aanvullende verzekering die ik kon betalen door al mijn boodschappen bij de Lidl te doen in plaats van Albert Heijn.
Ik denk dat die Somaliërs en Erithreers er en zwart handeltje in qat op na houden. En dat zij de weg naar allerlei subsidies beter kennen dan U en ik.

Osdorpertje | 17-07-16 | 23:37

@marlin5215 | 17-07-16 | 23:12
Dan bent U een zelfstandige van niks.
Grappig hoe de groepen die zelf een mislukt leven (schijnen te) hebben het hardst over "de vluchtelinguh" blaten.

Berbaar | 17-07-16 | 23:36

@Maria.1 | 17-07-16 | 23:16
Haha dommer dan U maken ze ze niet Maria.
Het betreft hier geen verdringing maar extra hulp, U zou eensch de interviews met de Katwijkse oudjes moeten zien die maar wat blij zijn met hun extra hulp.
Maarja weet U veel.
Verder kunnen alle werkgevers subsidie krijgen als ze ruifvreters (NL, MOE, Syriër etc) in dienst nemen, dus dat is eauk niks nieuws.
Verder nog iets dat Uw onderbuik kwijt moet?
Man, man, man............

Berbaar | 17-07-16 | 23:31

Heerlijk. De achterlijke linkseurofiel verdient niet beter. Dat het linksgoedvolk de meeste euros moge bijdragen. Dan hebben we er op die manier tenminste nog lol om.

demagoog.en.atheist | 17-07-16 | 23:30

Dit is natuurlijk al decennia lang bekend.
Een probaat middel om daar een eind aan te maken, is terugkeer te weigeren, want: gelogen over vluchtmotieven.

de honden blaffen... | 17-07-16 | 23:25

Ik heb een NL paspoort, maar of ik daar nog trots op ben? Wat een ziek kapot stuk uitgewoond land zijn 'we' inmiddels. Ik kamp met een hevige identiteitscrisis.

BlowingBubbles | 17-07-16 | 23:24

Geef je snoepjes weg komen ze zeuren over rotte tanden. In zo tijd leven we.

ikdenkwat | 17-07-16 | 23:17

@Albert5000 | 17-07-16 | 23:10
U vergeet de bruidjes die moeten achterblijven in het land van herkomst.

Maria.1 | 17-07-16 | 23:17

@Berbaar | 17-07-16 | 22:40
U bent nog veel dommer, maar dat wist ik inmiddels al. Ik geef 1 voorbeeld van hoe het kan dat niet geschoolde, geen Nederlands sprekende nieuwkomers betaalde krachten aan de kant schuiven. Dat ligt niet aan de betaalde krachten. Daarnaast is het ook zo dat Nederlanders de opleidingen zelf moeten betalen met een steeds kleinere kans op werk. Het is al jaren zo dat werkgevers subsidie krijgen als zij statushouders in dienst nemen.

Maria.1 | 17-07-16 | 23:16

Ik kan me als ZZP-er al 7 jaar geen verkansie meer veroorloven.
Maar ben erg blij dat Eritreërs van mijn belastingcenten lekker even terug kunnen naar Eritrea. Een mens heeft toch recht op verkansie?
Lekker even ontsnappen aan dat kutleven dat ze hier moeten leiden met hun Miele, een huurhuis, 10K IKEA-zakgeld, gratis WIFI en een smartphone van de staat.

marlin5215 | 17-07-16 | 23:12

Ja, en? Deze informatie is toch al zo oud als 'de weg naar Kralingen'?
Hoe vaak en hoeveel jaren is dat al niet gepubliceerd, gekoppeld aan het feit dat in hun eigen thuisland hun dochters verminkt (sorry, ik bedoel te zeggen: besneden) worden?
Het zijm geen vluchtelingen maar gelukzoekers.

Albert5000 | 17-07-16 | 23:10

Dat meer dan zes op de tien Syriërs een uitkering hebben is te billijken. De vacatures voor raketwetenschapper, neurochirurg en hoogleraar astrofysica zijn natuurlijk snel vergeven.

Nehemia | 17-07-16 | 23:09

@miss error | 17-07-16 | 22:11
Waarde miss error, er is natuurlijk een distinctie tussen vluchtelingen en het herkomstland ontwikkelt zich natuurlijk eauk.
Zo kan niet iedere Saudiër hier met succes aankloppen maar een Saudiër met homo is welkom want anders hijskraan.
Eritreërs schijnen vaak jongens te zijn die de dienstplicht (die daar niks fijn is) willen ontlopen.
Daar heb ik geen waardeoordeel over maar het geeft maar aan dat er onderscheid is tussen de verschillende groepen en dat de situatie in het thuisland ook aan verandering onderhevig is.
Ergo: generaliseren, ook mbt asielzoekerTs, is een slecht idee.

Berbaar | 17-07-16 | 23:08

Ach. Over een x aantal jaar dondert de hele verzorgingsstaat hier toch in elkaar en dan is hun parasiterende luilekkerland leven toch echt ten einde. Dit is trouwens exact wat de Brexit heeft veroorzaakt. Al die gelukszoekers die en masse misbruik maken van de verzorgingsstaat. Maar volgens Jesse Klaver, Pechtold, Samsom, Rutte, Roemer, Seegers, Linda Voortman zijn het stuk voor stuk kansparels met ongekende potentie.

Nehemia | 17-07-16 | 23:06

Ja, vind je het gek, als de qat van huis is, dansen de muizen op tafel...

Nuchternederland | 17-07-16 | 23:01

Dit toont maar weer eens aan wat voor een volkomen krankzinnig vreemdelingenbeleid we in 0031 hebben. Bakken met geld naar dit soort "gasten", en ondertussen lazert de bejaardenzorg in 0031 in elkaar. Dit kabinet laat de mensen die 0031 na de oorlog weer hebben opgebouwd volkomen stikken. Ronduit treurig en meer dan schandalig!

Reykjavik | 17-07-16 | 22:50

En willen de mensen die wel eens de polen in een kwaad daglicht willen zetten even naar de onderste regel kijken. Ik herinner me nog een polen meldpunt van een bepaald persoon.
Jekzon | 17-07-16 | 20:41

www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/02/...

Deze bedoel je?

AgentSmith | 17-07-16 | 22:49

@Berbaar | 17-07-16 | 22:27
Doe eens normaal, eikeltje.

Piet Karbiet | 17-07-16 | 22:48

@Vespucci | 17-07-16 | 20:59
*begrip hebben doet*

zwemverbrander | 17-07-16 | 22:47

@ dildona | 17-07-16 | 20:53

Leuk bedacht, maar je vergelijking gaat sowieso scheef op het volgende. Een alleenstaande in de bijstand krijgt incl toeslagen rond de 1300 per maand. Een echtpaar of een alleenstaand ouder tegen de 1700,-. Huur: 600,- / 700,-. Gas, water, licht, zorg, verzekeringen, tv, internet, telefoon, sport/hobby voor de kids etc en je hebt zo'n 300,- per maand voor boodschappen. Hoe wil je daar geld van sparen voor vliegtickets voor een heel gezin? En dan ook nog geld voor je familie meenemen? Ik (alleenstaand moeder) kan het me al jaren niet eens veroorloven om naar de tandarts te gaan! Laat staan met vakantie. En dan leef ik toch echt niet royaal..

Robin Hood | 17-07-16 | 22:46

Dit soort van schandalige uitvreterijen, wie kijkt daar nog vanop. Een beetje Nederlander weet toch al tientallenjaren, links maakt dit mogelijk. Jarenlang knijpen ze de eigenburgers in dit land finaal uit, nergens is geld voor, maar voor wagonladingen gelukzoekers staat gelijk niets meer in de weg. Geld genoeg, nee niet voor de eigenbevolking.

FreeVogelaar | 17-07-16 | 22:45

Een Turks meisje praat met haar leraar:
– “Dat was een heel goed werkstuk, je schrijft als een Nederlander!”
Het meisje gaat naar huis en zegt tegen haar moeder “Mam! Ik kreeg het hoogste cijfer en de leraar zei dat ik een echte Nederlander ben!”. Haar moeder geeft haar een mep. Het meisje gaat naar haar vader, en hetzelfde gebeurt nog een keer.
De volgende dag vraagt de leraar: “Dus, hoe bevalt het Nederlander zijn?”
Het meisje: “Kut! Ik ben al in elkaar gemept door twee vuile buitenlanders”

Accident_Prone | 17-07-16 | 22:44

jongens, dit weten we toch al minstens 20 jaar....

oblix | 17-07-16 | 22:43

Is de staatsruif al leeggevreten voordat deze sprinkhanen verder trekken?
Holy shit zeg, je zal je tientallen jaren de tyfus werken om er over 10/20 jaar achter te komen dat alles op is aan uitkeringsgraaiers/ oplichters en fraudeurs die we zelf binnen laten. Wanneer wordt dit land eens wakker?

Behangdelul | 17-07-16 | 22:43

@dildona | 17-07-16 | 22:18
Tuurlijk 200 euries overhouden iedere maand van een bijstandje LOLOL
LuchtfietserT!!

Berbaar | 17-07-16 | 22:42

Als we dan toch zo nodig allochtonen in ons landje moeten opnemen, dan stel ik voor om een lading Polen te ruilen tegen dobbernegers.

Eduard van Druten | 17-07-16 | 22:41

@Maria.1 | 17-07-16 | 22:06
Ja jeetje er is 1 project waar men 6 vluchtelingen schoolt in de ouderenzorg in ruil voor huisvesting en integratie.
En dat is dus de norm?
U bent nog dommer dan gedacht, zucht...

Berbaar | 17-07-16 | 22:40

@edelweiss | 17-07-16 | 22:16
Leg het dan eensch uit mijn beste.
Ik zie alleen een lutser Rutte, het land en politici de schuld geven van zijn/haar problemen.
Vele mensen hebben onverwachte zorgkosten, dat is kudt maar zo werkt dat in het echte leven.
Lang geleden projecteerden de mensuh ook hun problemen op vreemdelingen, liep niet goed af heur.

Berbaar | 17-07-16 | 22:37

Nou weet ik het 100% zeker. Ik ben een racist. En niet zomaar eentje, een enorme vette MEGA-RACIST.

Accident_Prone | 17-07-16 | 22:35

Ik begrijp niet dat alle mensen uit Eritrea hier mogen blijven. Omdat het land een soort Noord Korea is? Dan moeten die mensen juist daar blijven, en met zijn allen een revolutie ontketenen. Wat vreselijk, dat die uitvreters hier rond lopen.

Poes Fiep | 17-07-16 | 22:33

SyntaxError | 17-07-16 | 20:36

Ik ga 3 weken naar Terrassia , maar er staat wel een zwembad op !

edelweiss | 17-07-16 | 22:32

Zou simpel op te lossen zijn. Mij kunnen ze in ieder geval via mijn BSN echt helemaal doorlichten. Volgens mij wordt nagenoeg iedereen die ergens in de EU een vliegtuig boeken geregistreerd met hun BSN (voor mensen uit Nederland neem ik aan). Als dat BSN-nummer met de bestemming correspondeert met een vluchteling uit datzelfde land, dan krijgt ie netjes de kosten voor zijn retour op zijn bankrekening gestort als laatste uitkering en hoeft ie nooit meer terug, want blijkbaar is het er weer veilig. Kwestie van bij binnenkomst duidelijke regels stellen en laten ondertekenen. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn, maar in Nederland durven ze niks en willen ze het allemaal volgens de regeltjes doen (als enige).

dildona | 17-07-16 | 22:30

@Maria.1 | 17-07-16 | 22:12
God/Allah/Koekiemonster daar hebben we spuit 11 weer.
Leesch eens muts alvorens Uw stompjes stompzinnige plempsels te laten dumpen alhier.
Niemand heeft het erover dat men "in het thuisland ontwikkelingen wil doen" en de situatie in dergelijke landen is natuurlijk fluïde en geen vast gegeven.
Het is allemaal niet zo moeilijk hoor.

Berbaar | 17-07-16 | 22:27

-weggejorist-

catomar | 17-07-16 | 22:27

@Heinzz | 17-07-16 | 21:47
Hoezo, voor onze pensioenen? Die mensen zijn hier niet om te werken. Er werkt er geen één van, althans niet in de reguliere arbeidsmarkt, je weet wel: met belastingen en AOW premies en pensioenreserveringen en zo. Daar doen ze niet aan. Een zwart circuit (belastingtechnisch, niet qua huidskleur, ook al komt dat toevallig overeen) in eigen kring, dat is er uiteraard wel. Zoals in heel Afrika de zwarte economie een veelvoud is van de officiële. Dat systeem zetten ze gewoon voort. En een basisloon in de vorm van bijstand erbij. (Ja, zij kunnen dat - een basisinkomen systeem, inclusief toeslagen - begrijp je ook meteen waarom ze elk jaar met de hele familie dure vliegtickets naar het thuisland kunnen betalen).

Stormageddon | 17-07-16 | 22:22

Yup, ook Irakezen gaan gewoon terug op vakantie naar Irak. Het klopt gewoon niet.

mental K | 17-07-16 | 22:21

@catomar | 17-07-16 | 22:05
Meld het aan Joris knul, die kan U van Uw waandenkbeelden verlossen.
Maar denk niet dat Uw gejankebal hem ene sikkepit interesseert.
Sterkte LOL!!

Berbaar | 17-07-16 | 22:19

Kunnen wij geen probleem Marokkanen relocaten naar Italië?

Bert-Bus | 17-07-16 | 22:19

catomar | 17-07-16 | 21:41

Inderdaad een akelig persoon. Moet gauw naar Turkije terug, daar wonen nog meer van die gekken.

edelweiss | 17-07-16 | 22:19

O ja dat iemand uit Eritrea komt en hier helemaal pas veilig zegt te zijn, is al een lachertje. Die is al in diverse veilige landen geweest en vaak al maanden onderweg. Maar tja hier gratis gezondheidszorg, gratis onderwijs, onderdak voor weinig, uitkering, pgb tje erbij, inrichting huis subsidie, gratis advocaat en Nederlanders die je nog geloven ook en jou helpen want zielig hahaha. Kortom, alles is geregeld. Je hoeft zelf niets te kunnen of te doen. En dan via Egypte naar Eritrea en je arme ex buurman vertellen hoe fijn het hier is. Wat gaat die doen denk je ?

Graaier | 17-07-16 | 22:19

@ Berbaar | 17-07-16 | 21:06
Begrijpend lezen heet zoiets.
Die 20 tot 30K was om de vergelijking met onze situatie te maken, om duidelijk te maken dat het eigenlijk heel gek is als die mensen NIET hierheen zouden komen. Hier 200 euro per maand overhouden lukt die mensen echt makkelijk (dat is in veel Afrikaanse landen het netto maandinkomen). Ze ondersteunen juist met het bespaarde geld vaak een groot deel van hun familie.

dildona | 17-07-16 | 22:18

Ik zie het al, we moeten hier minder Polen hebben, die werken zo hard dat die arme Somaliers niet aan een stage plek komen, en zo niet kunnen doorstromen naar een echte baan.

cor9420 | 17-07-16 | 22:17

@Vespucci | 17-07-16 | 20:59
Da's kudt maar sh!t happens.
Hoe staat dat trouwens in relatie tot die Eritreërs?
Berbaar | 17-07-16 | 21:35

Erg dom dat u dit niet snapt Berbaar.

edelweiss | 17-07-16 | 22:16

waar doen doen die lui dat allemaal van dan?..ik hou iets meer dan 300eu pm over van mijn uitkering na alle lasten betaald zijn en dan moet ik ook nog eten en drinken..vakantie ben ik al in geen 5 jaar meer geweest laat staan een dagje weg naar familie ofzo..gaat mij niet lukken van dat geld, waar ik me overigens bij neer heb gelegd dat ie die beperking heb..

Intelroy | 17-07-16 | 22:14

@Graaier | 17-07-16 | 22:10
Hetzelfde zien we nu met veel Turken. Hier een goed leven leiden en nu trappen naar de autochtone bevolking.

Maria.1 | 17-07-16 | 22:13

-weggejorist-

catomar | 17-07-16 | 22:13

Die mensen hadden nooit "Nederlander" moeten worden. Dit is te voorspelbaar.

DonSwami | 17-07-16 | 22:13

@Berbaar | 17-07-16 | 21:55
Als ze in het thuisland ontwikkelingen willen doen dan hadden ze daar moeten blijven. Onzin wat u schrijft! Gevaarlijk is gevaarlijk. Deze mensen gaan gewoon op vakantie in het thuisland. We worden ordinair gezegd belazerd.

Maria.1 | 17-07-16 | 22:12

Graag namen en woonplaatsen doorspelen naar de overheid of de gemeenten. Deze mensen moeten definitief worden teruggestuurd, mochten ze geen goede reden hebben om op vakantie te gaan naar hun vaderland.

CaptainKurk | 17-07-16 | 22:11

@Berbaar|17-07-16|21:46
Op het moment dat er nog steeds vluchtelingen uit Eritrea binnenkomen gaan er dus ook "vluchtelingen" naar Eritrea op vakantie. Dus zoveel zal de situatie niet veranderd zijn. Maar inderdaad een goed idee om juist hiervoor geen definitieve status te geven.

miss error | 17-07-16 | 22:11

jopie1 | 17-07-16 | 21:22

U bedoeld de Nederlanders / Of alleen de Noord en Zuid Hollanders?

edelweiss | 17-07-16 | 22:10

Ten eerste zijn hier nauwelijks echte vluchtelingen. Mogelijk 2procent van de aanvragen. De rest is allemaal economische vluchteling op zoek naar het makkelijkste land dat oog goed betaald aan voorzienieningen en veel statussen afgeeft. Ach in het land van herkomst ben je altijd welkom want je neemt geld mee en wat de overheid daar betreft was je toch al een gewone burger. Het is grote list en bedrog bende. Van begin tot eind en wij betalen braaf en belonen de oplichters aller landen.

Graaier | 17-07-16 | 22:10

@catomar | 17-07-16 | 22:05
Interesting observation Watson :)

SyntaxError | 17-07-16 | 22:07

-weggejorist-

nee_toch | 17-07-16 | 22:07

@Berbaar | 17-07-16 | 20:57
Nou moet je niet zo dom l*llen berbaar. We hebben allemaal kunnen lezen dat vluchtelingen hier een gratis opleiding krijgen in de ouderenzorg en dat tegelijkertijd massa's verzorgenden ontslagen worden. Waarom? Dat weet niemand, maar het stinkt aan alle kanten.

Maria.1 | 17-07-16 | 22:06

-weggejorist-

catomar | 17-07-16 | 22:05

HMCuiteraard | 17-07-16 | 20:43

Tsja , eigen schuld. Nederlander zijn , foei, en misschien ook nog blank, nog eens foei .

edelweiss | 17-07-16 | 22:05

Ik herinner mij dat de Telegraaf hierover publiceerde begin jaren negentig. De telegraaf werd van racisme beschuldigd, moest het artikel rectificeren en een boete betalen en daarna werd het niet meer genoemd in de media.

Osdorpertje | 17-07-16 | 22:03

Vespucci | 17-07-16 | 20:59

Staat u mij toe met u mee te schelden ?

edelweiss | 17-07-16 | 22:03

@Desmoulins | 17-07-16 | 21:47
2+2=5

SyntaxError | 17-07-16 | 21:58

En daarom zet ik mijn onderneming voort in het buitenland. Dit land krijgt geen cent meer van mij. Dat zouden meer moeten doen. Er is toch totaal geen draagvlak meer om belasting te betalen in Nederland.

roze_bril | 17-07-16 | 21:56

@miss error | 17-07-16 | 21:46
U vergeet dat er in het thuisland eauk ontwikkelingen gaande zijn die het soms weer veilig maken?
Tsja dan gaan die mensen effe terug, logisch toch.
Dat is het probleem van het feit dat wij hier mensen een definitieve status geven, hou je die conditioneel dan kunnen ze nog terug gestuurd worden.
Daar zouden we iets aan kunnen doen bijvoorbeeld.

Berbaar | 17-07-16 | 21:55

@catomar | 17-07-16 | 21:41
Ja dat begrijp ik mijn waarde.
Iedereen die een andere mening heeft en U met argumenten om de oren slaat is "heel irritant".
Harden the f*ck up dude.

Berbaar | 17-07-16 | 21:49

OooH, nou nu zal het el snel gedaan zijn met vergunningen voor Eritreeërs, toch?
Nee hoor, we halen ze hier met onze marine. Hoe meer hoe beter. Voor onze pensioenen.

Heinzz | 17-07-16 | 21:47

@SyntaxError | 17-07-16 | 21:29

Een bizarro wereld.
Wat goed is, is slecht en wat recht is, is krom.

Desmoulins | 17-07-16 | 21:47

@Berbaar|17-07-16|21:40
Natuurlijk mogen ze op vakantie in hun land van herkomst, maar omdat het er veilig genoeg is om vakantie te vieren kunnen ze er ook meteen blijven.

miss error | 17-07-16 | 21:46

-weggejorist-

catomar | 17-07-16 | 21:41

Heeft Denk.nl al kamervragen gesteld.

Lasmeister | 17-07-16 | 21:41

Ik word er zo verdrietig van in Den Haag zijn de bijstandsconsulenten door Van Aartsen, zo monddood gemaakt dat het niet meer te doen is daar te werken. Ik hoorde veel van een vrouw, die daar gewerkt heeft. Turken, die vanuit hun schuur handel dreven en daar veel geld omzetten ze wilde de uitkering stoppen maar deze Turken, gingen langs Van Aartsen en ze moest het terugdraaien 'per direct' van haar leidinggevende. Somaliërs, die in de winter terug naar hun land gingen ze konden niet tegen onze winter. Zo kan ik boeken hierover schrijven en niemand durft hiertegen in te gaan. Dan weet je dat ze de allochtonen boven de Nederlanders zetten en niemand doet wat niemand echt niemand en we laten ze gewoon hun gang gaan jarenlang. De PVDA, GroenLinks, CDA, D66, VVD weten het maar ze laten het zo ver van hun bed show. En wij maar betalen aan deze fraudeurs.

HdJ& | 17-07-16 | 21:41

@henriette | 17-07-16 | 21:32
En??
Mensen die een status hebben mogen alleen nog naar goedgekeurde landen op verkansie??
Vertel......

Berbaar | 17-07-16 | 21:40

@henriette | 17-07-16 | 21:32
Waren die ook "gevlucht voor oorlog"?

SyntaxError | 17-07-16 | 21:36

En tijdens de vakantie flink over de plaatselijke vrouwtjes heen zodat die na 9 maanden ook naar NL mogen. Wat hebben wij toch een prachtig land!

Bert-Bus | 17-07-16 | 21:36

Kanslozen derin, belastinggeld eruit. Westerlingen zijn tegenwoordig de nieuwe slaven wiens landen gekolonialiseerd worden.

heldheino | 17-07-16 | 20:30

Moet het niet zijn de nieuwe slaven wier landen....?
Meervoud 2e naamval?

Nelis SplitBloes | 17-07-16 | 21:36

@Vespucci | 17-07-16 | 20:59
Da's kudt maar sh!t happens.
Hoe staat dat trouwens in relatie tot die Eritreërs?

Berbaar | 17-07-16 | 21:35

Daar tof lopen doen met Nederlandse belastingcenten. Daar zou een straf op moeten staan. Ik zeg niet welke want ik vind het wel leuk om hier af en toe te tegelen.

Joffri | 17-07-16 | 21:35

>Iut = Uit de panelen
*k*t

SyntaxError | 17-07-16 | 21:35

Dat is vrij normaal. Mijn kind zat in een klas vol buitenlandse kinderen, een groot deel was gevlucht Irak, Iran, Afrika en weet ik veel waarvandaan. Die gingen bijna allemaal op vakantie naar hun thuisland. Vaak vliegen ze naar een buurland en gaan dan met de bus of trein de grens over of worden ze daar opgehaald door een familielid.

henriette | 17-07-16 | 21:32

Hoe zat het ook al weer? Gemiddeld jaarinkomen in Somalië/ Eritrea = ca. 400 USD, uitkering in Nederland iets van 800 euro per maand? U do the math.

FrankVeer | 17-07-16 | 21:32

3 agenten doodgeschoten en 3 gewonden in usa. Batton rouge. Geen stukkie niks hier?

deechteprins | 17-07-16 | 21:31

Uit eigen ervaring heb ik meegemaakt dat asielzoekers via de sociale werkvoorziening binnengehaald werden omdat ze veel goedkoper zijn. Waarna enige tijd later vaste medewerkers werden ontslagen. Reden volgens de manager, ze zijn zo zielig..

polderaar | 17-07-16 | 21:30

@Desmoulins | 17-07-16 | 21:23
Is dat de vraag; Ben ik nu gek, of is ons land ("De Wereld") krankzinnig?

SyntaxError | 17-07-16 | 21:29

@Piet Karbiet | 17-07-16 | 21:24
Worden die dan vervangen door goedkopere oostblokkiërs hier?
Dacht het niet.
Geeft niks als economische wetmatigheden U wat boven de pet gaan maar laat dan de discussie aan Uw onverstand voorbij gaan please.

Berbaar | 17-07-16 | 21:28

Ach, die arme vluchtelingen uit Eritrea ook. Na een helse vlucht uit je land van herkomst ben je toch wel toe aan een vakantie in je land van herkomst. Het is toch wel een misser dat er nog geen vakantiecheque, te besteden in het land van herkomst,in het welkomstpakket in Nederland is toegevoegd.

miss error | 17-07-16 | 21:28

Achja, wat doe je ertegen als blijkt dat de overheid tot op het bot verrot is en een stel volks verlakkers en landverraders aan de touwtjes trekken!
 
Iedereen met een ook maar één hersencel kan je vertellen dat dit soort migranten uit diep donker Afrika hier om maar één ding naartoe komen, geld aan de Westerse staten onttrekken.

HaatAth3ist | 17-07-16 | 21:28

Kunnen we Erdogan hier in NL niet even de sociale diensten laten doorlichten?
Die weet er wel raad mee en schopt zo 10.000 ambtenaren op straat.

Keyboardspeler | 17-07-16 | 21:26

@HdJ& | 17-07-16 | 21:23
Vergeet niet dat wij monddood gemaakt worden! Allochtonen mogen onze spullen vernielen en ons uitschelden, maar als we ook maar iets verkeerds terug zeggen staat de politie voor je neus! Onnodig tuuteren mag niet, Turken mogen dat wel. Enz. enz.
Maar dat wil niet zeggen dat er niks broeit!

Maria.1 | 17-07-16 | 21:26

Steeds.maar.weer.

Changeisthelawoflife | 17-07-16 | 21:26

Knettergek!

postmodernismisdead | 17-07-16 | 21:25

SyntaxError | 17-07-16 | 21:12

Had zelfs een account aangemaakt om te kunnen commenten maar nadat ik een kritisch stuk had gepost over Diederik Samsom die nadat hij zijn vrouw bedrogen had even zonder hypotheek een nieuw stulpje van 3ton had gekocht kon ik opeens niet meer inloggen. Maar wat me wel opvalt is dat zelfs daar het besef doordringt dat de multicul mislukt is en dat we nu wel genoeg asielzoekers in huis hebben.

eerstneukendanpraten | 17-07-16 | 21:25

Waarom laten ze niet de hele familie overkomen? veel makkelijker.

vanvandaag | 17-07-16 | 21:25

@SyntaxError | 17-07-16 | 21:18
Minimum of CAO loon is minimum of CAO loon dat discrimineert niet en biedt niemand oneigenlijke voordelen.
En wat heeft de koopkracht in Polen er mee te maken?
Liep U ook te hoop tegen Nederlandse financials die lekker liepen te cashen in Londen toen het pond nog wat voorstelde?

Berbaar | 17-07-16 | 21:25

Dat kan toch geen nieuws zijn? Mijn gevluchte (voormalige) Eritreese collegaś doen dat al meer dan 10 jaar. Ze namen altijd kadootjes voor me mee uit Asmara. Dat dan weer wel.

Sherpa | 17-07-16 | 21:24

@Berbaar | 17-07-16 | 21:12
Vertel je dat even aan de massaal ontslagen medewerkers in de verzorgingstehuizen en die 4000 straks bij Tata Steel, stakker.

Piet Karbiet | 17-07-16 | 21:24

Ach dat gaat toch al jaren en jaren zo,éénmaal zeker van een verblijfstatus gaan ze op vakantie naar het land wat ze zijn ontvlucht,en de regering doet er niets aan.Net als veel van onze medelanders die hier van een uitkering leven maar in hun vaderland bezittingen hebben.Schandalig dat de regering hier niets aan durft te doen,Het is toch te gek voor woorden dat zulke gasten maanden in hun vaderland verblijven niet beschikbaar hoeven te zijn voor werk,maar wij domme Nederlanders wel aan al die eisen moeten voldoen,want anders einde uitkering.

janmetdepet | 17-07-16 | 21:23

Emigreren.
Het wordt namelijk nog duizendmaal erger.
Ons land is krankzinnig.

Desmoulins | 17-07-16 | 21:23

Rutte, Pechtold, Samsom moeten hun ogen uit hun kop schamen het geld moeten wij ophoesten en ze krijgen gelijk huizen, uitkeringen, subsidies en gaan terug naar vaderland. Ze hebben van ons geld huizen in land van herkomst, waar wij jaloers op zijn. Waarom laten we toch zoveel toe hebben we dan echt geen greintje zelfrespect meer! Een beetje reageren hier op social media en dat is het voor de Nederlanders. Er blijft gvd niets meer over later voor onze kinderen, denk daar eens aan en stem op Wilders, die is de enige die we groot moeten maken. Wat zulken ze ons ons toch uitlachen ze krijgen gratis geld uitkeringen inrichtingsgeld kinderbijslag pgb ze frauderen maar raak. Mooier kunnen we het niet voor ze maken en dan de goedmensen en linkse partijen ze blijven ze liefhebben en leggen de goude loper keer op keer uit voor elke allochtoon, want dat hoort. Wie het moet financieren denken ze niet aan en dat ze zoveel krijgen en vakantie houden vindt iedereen blijkbaar gewoon. Stumperds allemaal. Strooi mee geef ze goud zilver van je geld en pamper ze stelletje gekken.

HdJ& | 17-07-16 | 21:23

en den hollander heeft niks,deurwaarder voor den hollander met een beetje schuld je huis uit en niet naar een vakantieoord,maar onder de bruggen slapen.

jopie1 | 17-07-16 | 21:22

@Berbaar | 17-07-16 | 21:12
Maar de Poolse vrachtwagenchauffeur of timmerman die je inhuurt via zijn eigen Poolse BV-tje of eenmanszaak hoef je geen CAO loon te betalen. En de Roemeense komkommerplukker die je van een Tsjechisch uitzendbureautje haalt (die je zelf hebt opgezet), hoef je niet meer te betalen dan het Tsjechische minimumloon. En daar zit de kneep.
Nog even afgezien van het zwartwerken door illegalen van diverse herkomst die dat altijd onder een CAO minimum doen. Helemaal als je het zelf niet regelt maar een uitzendbureautje laat regelen met als vestigingsadres een kelderbox in een Bijlmerflat.

Stormageddon | 17-07-16 | 21:21

@Berbaar | 17-07-16 | 21:12 Anders gezegd dan. Je baan wordt overgenomen omdat buitenlandse werknemers genoegen nemen met het minimumloon, terwijl geschoolde Nederlandse werknemers ook wel eens op vakantie willen.
(Afgezien van het gegeven dat men de eerste helft van het jaar niet voor zichzelf werkt.)

knutsel | 17-07-16 | 21:20

Ieder weldenkend mens zou zeggen; asielstatus intrekken en laat ze in Eritrea blijven of stuur ze weer terug. En doe dat ook bij andere nationaliteiten.
Ben benieuwd met welke reden Klaas Dijkhof ze hier toch laat blijven.

Duifmans | 17-07-16 | 21:19

@Berbaar | 17-07-16 | 21:12
Als dat zo is heeft de euro die ze hier verdienen nog steeds meer koopkracht in Polen.
Bovendien werken ze zonder gezeik voor een minimum loon, in tegenstelling tot de Nederlander i.d.d.
En hoe zit het met belasting eigenlijk, als ze hier met een werk visum werken, hier niet "permanent verblijven" en geen NL paspoort hebben?

SyntaxError | 17-07-16 | 21:18

Dit is al zolang gaande, je moet voor de grap eens op Schiphol rond lopen bij de gates met vluchten naar Somalië, Eritrea etc zodra de vakantieperiodes beginnen, of zodra het vakantiegeld door de SVB wordt betaald. Maarja, verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd is toch allang binnen, dus yolo.

blendedperfection | 17-07-16 | 21:18

Er zijn ook voordelen!

Durotar | 17-07-16 | 21:17

Zolang vieze neo-nsb'ers als Twan Huys en Judith Sargentini het voor het zeggen hebben zal dit voor het islamofascistische kolonisatieproces geen ruk uitmaken. WEG-MET-ONS!!!!!

Ales | 17-07-16 | 21:14

Geen probleem joh; we bezuinigen hier nog wel wat op de bejaardenzorg, zorg voor langdurig zieken en gehandicapten om die quat kauwers van een huis en geld te voorzien. Iedereen die hier komt binnenwandelen met een zielig verhaal is immers belangrijker dan de autochtone bevolking, die is er slechts om belasting te betalen.

miff | 17-07-16 | 21:14

-weggejorist-

catomar | 17-07-16 | 21:13

@Berbaar 20:57
Zo zie je maar. De één is mislukt in het leven, de ander is mislukt als mens.

RoBD=Skullfucker | 17-07-16 | 21:13

@knutsel | 17-07-16 | 21:01
Lulkoek natuurlijk.
Ik moet iedere werknemer Hollands, MOE-lander of zandbakkiër hetzelfde CAO loon betalen, zeau werkt dat hier.
Feit is dat als je bang bent dat je baan overgenomen wordt door een ongeletterde, niet Nederlands sprekende immigrant dat je dan gewoon mislukt bent in het leven.
Alle kansen hier gehad en er geen pest van terecht gebracht.
Triest dat dan weer wel.

Berbaar | 17-07-16 | 21:12

't begint zo langzamerhand wel erg onduidelijk te worden voor mij. Ik dacht namelijk dat ze een all-inclusive naar Nederland hadden geboekt.

Bert-Bus | 17-07-16 | 21:12

@eerstneukendanpraten | 17-07-16 | 21:09
Lees jij de Joop?

SyntaxError | 17-07-16 | 21:12

Komt dit ook op de Joop? Denk het niet...

eerstneukendanpraten | 17-07-16 | 21:09

dildona | 17-07-16 | 20:53
Eens. Plus 1 van de leukere nicks. Voor mij op het niveau ´Op de Bree 14´, ´Haagse Skieldah´, eerstneukendanpraten, Statler en Waldorf, hangtietmetknoop, en wat dies meer zei. Lupuslupus mag er ook zijn vind ik.

chicago river | 17-07-16 | 21:09

Wellicht nog een punt voor dhr Lukkassen uit het vorige topic. Toch een stukje gemeenschappelijke identiteit; dat er de eerste helft van het jaar niet voor jezelf maar voor heel-veel-waar-we-niet-om-gevraagd-hebben moet worden gewerkt.

knutsel | 17-07-16 | 21:09

Overigens is dat volk zo lelijk als de nacht. Mag wel eens gezegd worden.
http://memory-alpha.wikia.com/wiki/The_Cage_(episode)?file=Talosians_3.jpg

Slogra | 17-07-16 | 21:07

Heb vandaag 12 uur gewerkt waarvan 52% van 12 is 6,24 uur om de all-in Corendon trip van de Qat kauwers te bekostigen. Heb er nu al helemaal spijt van dat ik weer gegaan ben maar is een beetje cultuur
weet je !! Morgen weer maar weer denk.

Texacoballletje | 17-07-16 | 21:07

-weggejorist-

jitro | 17-07-16 | 21:07

-weggejorist-

jitro | 17-07-16 | 21:07

Vakantie in eigen land.

jitro | 17-07-16 | 21:07

Dit was in halverwege negentiger jaren vorige eeuw al gaande, las toen artikel in Leeuwardercourant ging over Somalische vluchteling vrouwen en hun kinderen, besnijdenis van hun meisjes was hier niet mogelijk.
Ze waren vluchteling, besnijden moest dus vloog men naar Somalie en liet het daar doen.
Merkwaardig toegelaten vluchtelingen wegens bedreiging van hun leven, vlogen toen al op hun gemakje van gespaarde bijstandcentjes terug op vakantie naar hun bedreigers.
Zeker al 20 jaar bekend, onze politici keken en kijken nog steeds andere kant op.

Flatuleerder | 17-07-16 | 21:06

@dildona | 17-07-16 | 20:53
Haha U denkt dat mensen met een bijstandje 20-30K per jaar kunnen sparen?
MafklapperT!!

Berbaar | 17-07-16 | 21:06

@Berbaar | 17-07-16 | 20:57
Louis CK zei ooit ook zoiets.
Duidelijk gebrek aan nuance en alle randzaken die te maken hebben met sociale zekerheid, belastingen etc.

Er zijn al genoeg rechtszaken geweest tegen werkgevers die mensen uitbuiten. Dat heeft weinig te maken met "mislukt zijn".

TeeJee | 17-07-16 | 21:06

Nouwske | 17-07-16 | 21:05
Rustaagh

lingo star | 17-07-16 | 21:06

Iemand die zijn hoofd uit zijn aars haalt is nieuws omdat ???

brughslurph | 17-07-16 | 21:06

Ik kan mezelf zo langzamerhand niet meer in de hand houden.

Nouwske | 17-07-16 | 21:05

Was 20 jaar geleden al zo met de Somaliërs. Zogenaamd gevlucht vanwege de levensgevaarlijke situatie daar, maar elk jaar wel op vakantie naar Somalië.

Waardeloos volk, luie parasieten & leugenaars op de enkele goeie (o.a. Hirsi Ali) na.

raskol | 17-07-16 | 21:04

De tyfeus dus voor al die met welkom welkom vlaggetjes zwaaiende en zingende gutmensen , trouwens wordt er ook weer op de tafel gedanst maar nu voor de Turkse lente.

blauwe zander | 17-07-16 | 21:03

Ze doen ook al niet mee aan de Vierdaagse, zie ik.

Piet Karbiet | 17-07-16 | 21:02

@TeeJee | 17-07-16 | 20:53
Voor sommige types wel en daar mogen errr moeten we tegen optreden en tegen de landen die aan het ontwikkelingshulp infuus liggen. maar niet meewerken ook.
Harden the f*ck up om maar eensch in Aussie terminologie te vervallen ;)

Berbaar | 17-07-16 | 21:02

@Vespucc
troost u mijn vrouw had kanker en nu moet ik bloeden en wel dubbel

witchmaster | 17-07-16 | 21:02

@Berbaar | 17-07-16 | 20:57 En het minimum loon zoals vastgelegd in de CAO van de betreffende tak niet hoeft te ontvangen...

knutsel | 17-07-16 | 21:01

Het loopt de spuigaten uit hier, maar wat doe je eraan als burger??

Paintertje | 17-07-16 | 21:01

Eigenlijk al een klassieker te noemen. Maar het is nooit verkeerd, voor een update!

Mr_Pikibelly | 17-07-16 | 21:01

@Glasgow Argus | 17-07-16 | 20:57

Maar dat uitzuigen is toch prima want wij zijn rijk en zij niet en nivelleren is een feest volgens die landloper van de PvdA.

eerstneukendanpraten | 17-07-16 | 21:00

Mark van Leeuwen
Het is die verdomde gratis Miele die wil ik ook!

lingo star | 17-07-16 | 21:00

Ik ben het zat. Ik ben het zo vreselijk zat. Ik ben het zo vreselijk godvergeten zat.Heb zojuist een dikke rekening van de zorgkosten moeten betalen zodat ik niet op vakantie kan. Klotezooi. Kloteland. KloteRutte. Klotewereld. Kloteteringzooi. Smerig Klotegeld. Smerige teringpolitici.

Vespucci | 17-07-16 | 20:59

@Mark van Leeuwen | 17-07-16 | 20:49

Vliegen komen af op stront en deze str*ntvliegen komen af op ons gratis geld.

eerstneukendanpraten | 17-07-16 | 20:58

Vluchtelingen zijn het succesvolle economisch model van de Eritrese dictator. Vluchtelingen uit dat land betalen belastingen in Eritrea. Onder de vluchtelingen - verkeerde term, kolonisten dekt de lading beter - zijn ook medewerkers van de Eritrese geheime dienst die overzee een oogje in het zeil houden.
Een model dat Eritrea heeft afgekeken van Marokko en Turkije die via hun ministeries van overzeese bevolking respectievelijk godsdienstzaken en de geheime diensten DGST en MIT al tientallen jaren zorgen voor een maximalisatie van overdragsuitgaven. Integratie en sterker nog assimilatie is een grote bedreiging voor de geldstromen en wordt met hand en tand tegengewerkt. Met hulp op de grond van linkse wegmetonzers. Voor wie, inter alia, de kolonisten een welkome aanvulling zijn op het vroegere linkse electoraat. Een verdienmodel dat gebaseerd is op parasitair bestaan, een model dat de gastheer leegzuigt. pas wanneer het geld op is, zal dit ophouden.

Glasgow Argus | 17-07-16 | 20:57

@Lupuslupus | 17-07-16 | 20:50
Nou en....?
Als je baan overgenomen wordt door een buitenlander die de taal niet spreekt, nada diploma's maar wel een gezonde mentaliteit mbt werk dan ben je imo toch vrij mislukt in het leven.
Tough shit!

Berbaar | 17-07-16 | 20:57

Ja, dat kan allemaal wel zo zijn, maar we krijgen er ook heel veel voor terug.

Eritreeërs dan, wel te verstaan.

jemagookniksmeer | 17-07-16 | 20:56

Berbaar | 17-07-16 | 20:43
Grenzen dicht is bepaald geen beetje´tokkie oplossing´.
En waarom zou jij, Berbaar, het een ´beetje´ een tokkie oplossing vinden?
Met andere woorden, eigenlijk vind ook jij, Berbaar, het nog helemaal niet zo´n gekke oplossing.

Of heb je last van een Stockholm-syndroom, of, nu je toch houdt van maatschappijkennis, je houdt er een andere agenda op na. Beetje Marcouch stijl, merk ik vaker bij je prutsende comments.

chicago river | 17-07-16 | 20:55

Ik kan niet op vakantie

MenteSuperior | 17-07-16 | 20:54

"We zijn geschokt, verbaasd en verrast dat er überhaupt nog iets goed gaat in dit land."

SapperDeFlap2166 | 17-07-16 | 20:53

@ Robin Hood | 17-07-16 | 20:26

Met een NL uitkering houdt je na vaste lasten en zuinig voedsel en kleding kopen meer over dan een regulier maandsalaris daar!!!

Daarom snap ik die mensen wel dat ze hierheen komen. Zonder te werken een goede woning, goed eten, geen oorlog en je houdt iedere maand een maandsalaris uit je thuisland netto over (in je onderbewustzijn werkt dit natuurlijk niet motiverend om ooit te gaan werken). Ze gaan inderdaad daarna op vakantie in hun thuisland en hoe denk je dat dit weer werkt op anderen die eerst nog twijfelden of ze wel naar Europa zouden moeten gaan?

Moet je voor de lol eens naar Amerika verhuizen, dan hier op vakantie gaan en een slordige 20.000 tot 30.000 euro meenemen voor je familie die hier is achtergebleven. Vertel er dan ook bij dat je geld hebt gekregen van de Amerikaanse overheid, een woning en je hoeft niet te werken daarvoor en dat je dat bedrag hebt overgehouden.

Wat een gekken hier in Den Haag. De overheid, mensen, die moeten we dit kwalijk nemen, niet de mensen die hiervan gebruik maken.

dildona | 17-07-16 | 20:53

@Berbaar | 17-07-16 | 20:43
Welkom in de realiteit; dit is een luilekker-land voor deze types en die uitenlandse uitvreters lachen om de naïviteit van al de Gutmenschjes hier.

We moeten veel harder zijn, net als Australië.

TeeJee | 17-07-16 | 20:53

Ik snap niet dat daarover ophef is, ik heb bij de sociale dienst gewerkt en dit wisten wij twintig jaar geleden al. We hebben toen eens een (geheim, want de gemeenteraad zou er eens achter moeten zijn gekomen) project gehad gericht op uitkeringsfraude door somaliers. Je wilt niet weten hoeveel er daarvan op fraude werden gepakt. Na ruim 15 jaar sociale dienst kan ik rustig zeggen dat minimaal de helft fraudeert met zijn uitkering (Nederlanders trouwens ook)

Professor Bacterie | 17-07-16 | 20:52

Dat deden de gevluchte joden in WOII ook; gezellie in Moffia met vakantie.

Fijnstoffer | 17-07-16 | 20:52

Mark van Leeuwen | 17-07-16 | 20:49

Ze zijn nergens voor gevlucht, ze zijn ergens op af gekomen.

doskabouter | 17-07-16 | 20:52

En willen de mensen die wel eens de polen in een kwaad daglicht willen zetten even naar de onderste regel kijken. Ik herinner me nog een polen meldpunt van een bepaald persoon.
Jekzon | 17-07-16 | 20:41
.
U gaat toch niet met droge ogen lopen beweren dat die tienduizenden(!) Polen GEEN banen van Nederlanders hebben bezet? In de bouw, in het transport, enz. enz. Dáár ging dat meldpunt over.

Lupuslupus | 17-07-16 | 20:50

Maar waarvoor zijn zij dan gevlucht? Of bederf ik nu de clou?

Mark van Leeuwen | 17-07-16 | 20:49

Die mensen hollen het asielrecht uit. Waar ik in het vorig topic ook al over schreef is draagvlak. Er is heus draagvlak voor een ruimhartig asielbeleid voor mensen die echt op de vlucht zijn, echt vluchten voor vervolging en geweld en daadwerkelijk iets te vrezen hebben. Er is heus draagvlak om die mensen op te vangen en ze de vrijheden en rechten te geven die ze in hun land van herkomst ontberen. Bij echte vluchtelingen en asielzoekers zie je dan vaak ook dankbaarheid en de bereidheid tot het "terugbetalen" aan deze samenleving. Ze leren razendsnel de taal, gaan studeren, werken en dragen bij. Die ethos wordt dan ook overgedragen op hun kinderen en daar heb je bijna altijd alleen maar plezier van. Er zijn voorbeelden te over. Nou ja, Afshin Ellian is er eentje. Ayaan was een ander.

En dan heb je dit soort lapzwansen die het asielrecht misbruiken en hier alleen voor de kassa komen. Tja, door op vakantie te gaan naar het land waaruit ze zijn "gevlucht" geven ze zelf al aan dat ze niets te vrezen hebben en dus ten onrechte asiel hebben gekregen. Over Ayaan gesproken: Voor een echte vluchtelinge, die uit pure angst had gelogen over haar achternaam was dát leugentje genoeg om het land te worden uitgezet. Deze lieden hebben nog veel harder gelogen en komen een na een maandje onder de Eritrese zon weer gezellig naar het loket van de Sociale Dienst. Geld is op....


Als dit soort charlatans ons asielrecht kunnen blijven misbruiken vervalt het draagvlak er voor ook. Ik denk zelfs dat draagvlak er al niet meer is.

Stormageddon | 17-07-16 | 20:49

Als het in Eritrea zo toppie is, blijf daar dan maar krullebolletjes. Dikke doei!

TeeJee | 17-07-16 | 20:48

server reageerde niet (staat er nu 3 keer). Sorry mensen!

dildona | 17-07-16 | 20:47

En daarnaast het onbespreekbare onvoorwaardelijke basisinkomen:
www.svb.nl/int/nl/remigratie/hulp_rem...
2. U bent erkend vluchteling of asielgerechtigd

'Woont u als erkend vluchteling of asielgerechtigde in Nederland? Dan maakt het niet uit uit welk land u komt en welke nationaliteit u heeft. U kunt alleen remigreren naar het land waar u vandaan komt. Wel moet u vóór 1 juli 2014 een verblijfsvergunning hebben gekregen.'
Geen controle, geen verplichting, geen vermogenscheck, slechts ooit een akte van overlijden.
Die gaat dus never komen.

gentle giant | 17-07-16 | 20:46

Wij zijn met voorsprong het domste land van de aarde. Dit is al heel lang bekend en ook Syriërs doen dit. Dus als je morgen gaat werken dan weet je dat dat hier aan meewerkt.

doskabouter | 17-07-16 | 20:46

-weggejorist-

dildona | 17-07-16 | 20:45

@koosnaam | 17-07-16 | 20:40
Grenzen dicht is natuurlijk een beetje een tokkie oplossing.
Maar een retour Eritrea moet natuurlijk gewoon mogelijk zijn en als de overheid daar niet meewerkt dan moet de subsidie-kraan dicht.
Money talks, bullshit walks.

Berbaar | 17-07-16 | 20:43

Mijn maat (degelijk NL'er) MAG als ik het goed begrijp niet eens het land uit omdat hij op een uitkering zit.

HMCuiteraard | 17-07-16 | 20:43

Het zou komisch zijn als ik me niet iedere maand weer opnieuw afvraag, waarom er zo godvergeten weinig overblijft en zelf 'ieder' jaar niet eens een vakantie kan betalen

Tsaaah | 17-07-16 | 20:43

Dat is toch altijd zonnig geweest? Gevluchte Afghanen gaan naar Afghanistan. Somaliërs naar Somalië. Bosniërs naar Bosnië. Irakezen naar Irak. Iraniërs nar Iran. Sudanezen naar Sudan etc etc etc. Is al decennia zo

PopperFlopper | 17-07-16 | 20:43

Haha, in het stuk van de telegraaf: "Die signalen heb ik ook ontvangen en daar werd ik niet vrolijk van.” Het departement zegt nu de komende maanden vakantievierders in de gaten te gaan houden. Hoe dat gebeurt, blijft geheim."

Ik schat in dat de diepte van het onderzoek is dat er iemand met een lijst namen gaat zitten facebooken en als ze niks vinden hem van de lijst strepen, en het zo wel goed vinden. Hopen dat ze op Schiphol ook een lijstje leggen. Kosten, 25 miljoen, en ze vinden helemaal niemand want nu dit naar buiten is gekomen zijn er 2435454 linkse "hulpverleners" die aan hun cirkel van persoonlijke moraliteitsverlichting gaan vertellen dat ze het wel stiekem moeten doen, en hoe. Vanaf België of Duitsland vliegen naar een vakantieland om vanaf daar met een internetgeboekte ticket door naar Eritrea te vliegen enzo.
Maar de oplossing is simpel, grenzen dicht en iedere asielzoeker verplicht zo'n helm met een zwaailicht laten dragen zodat ze er gemakkelijk tussen uit te pikken zijn bij de grens/vliegveld voor controle.
Of, zeggen dat we het goedvinden en de eerst volgende Eritrese feestdag voor allemaal betalen om terug te vliegen, en vanaf dan ieder vliegtuig uit Eritrea een AIM-120 AMRAAM laten koppen.

DaJonkel | 17-07-16 | 20:42

-weggejorist-

dildona | 17-07-16 | 20:42

En willen de mensen die wel eens de polen in een kwaad daglicht willen zetten even naar de onderste regel kijken. Ik herinner me nog een polen meldpunt van een bepaald persoon.

Jekzon | 17-07-16 | 20:41

Gebeurt inderdaad waarschijnlijk al jaren en met alle vluchtelingen (weer: geef die vluchteling geen ongelijk dat ze die domme Nederlandse overheid uitbuiten). Ik werkte bij de Belastingdienst en er werkte iemand uit Armenië, hij en zijn vrouw hadden beide een opleiding en baan gekregen bij de Belastingdienst en absoluut geen slechte (schaal 9 zoek maar op, loopt op dit moment tot ca. 3500 euro bruto). Hij werkte bij mij op de afdeling en nam de telefoon niet op (geen leidinggevende die daarover sprak). Ging inderdaad openlijk op vakantie naar zijn thuisland waar hij bij binnenkomst over heeft aangegeven dat ie daar moest vrezen voor zijn leven. Het weer was daar beter, de economie, de wijn, ging daar naar de tandarts, geen woord gelogen.

dildona | 17-07-16 | 20:41

uncommonsense | 17-07-16 | 20:29
Een Somalier is zo´n beetje het grootste non-functionerende medelander in het continent. Qatkauwen kunnen ze als de beste en dan is het plotseling weer half elf in de avond. Ja daar heeft Randstad ook geen zin in. Schijt aan die lui en neem een tigtal kinderen maar niet in 0031.

chicago river | 17-07-16 | 20:40

@Berbaar | 17-07-16 | 20:31
Mocht asiel verzoek afgewezen worden, dan nog blijkt het meestal schier onmogelijk om uit te zetten. Stoppen die waanzin, grenzen dicht nu!

koosnaam | 17-07-16 | 20:40

"We gaan ze in de gaten houden" is ambtelijke taal voor "we doen er lekker geen flikker aan". Eigenlijk net zoiets als de beloftes van Rutte.

Steinway | 17-07-16 | 20:39

Hier is men hard bezig om de binnenkomende'vluchtelingen' die geld hebben, hun asielkosten alhier te laten betalen. Persoonlijke inschatting: dat gaat gebeuren.

duitse herder | 17-07-16 | 20:39

Ze kunnen daar helemaal de pooier uithangen met ons gratis geld.
Laat ze toch.
Jij hebt lekker een 40 uur/week baan en zij alleen gratis bijna evenveel geld.
Arme zieltjes..

Hufter | 17-07-16 | 20:39

Oh en over aanzuigende werking: eerst 5 jaar in het land zijn en gewerkt hebben, voordat je sowieso iets kan aanvragen. Klaar

Bubba | 17-07-16 | 20:37

Er kan voor mij net 2 weken tuinesie vanaf :(

SyntaxError | 17-07-16 | 20:36

@Berbaar | 17-07-16 | 20:31

Eritrea is kennelijk voldoende veilig. Asielverzoeken categorisch afwijzen danwel bewijslast "gevaar" omkeren.
.
Next.

Parel van het Zuiden | 17-07-16 | 20:35

Lol

Latrinalia | 17-07-16 | 20:35

Mensen... Stop de uitkering, geef ze 10k oprotpremie. Kost je 10 miljard, maar dan ben je wel 1 miljoen uitkeringstrekkers kwijt...

Bubba | 17-07-16 | 20:35

'Welkom in eigen land': superieur aan 'minderheid in eigen land'.

Slogra | 17-07-16 | 20:34

I'm ready to believe anything now.

Mali | 17-07-16 | 20:34

Tuig van Laban!

eerstneukendanpraten | 17-07-16 | 20:34

Waar betalen ze het van? Oh, wacht.....

brutus68 | 17-07-16 | 20:33

Dat wist jij. Dat wist ik. Dat wist de groenteboer om de hoek. Maar toen we er iets van zeiden waren we racisten en ongevoelig voor het leed in deze wereld.

Statler en Waldorf | 17-07-16 | 20:33

Ah identiteit afgezet tegen hand ophouden. Duidelijk.

knutsel | 17-07-16 | 20:33

Vluchtelingen hebben het goed hier maar wij gaan er gaandeweg aan kapot.

McMarx | 17-07-16 | 20:33

Ja, de uitnodigingsfolders van GroenLinks, PvdA en D66 moeten toch een keer op plaats van bestemming aankomen, dus waarom zouden ze hun achterban dan niet sturen?

Uw Psychiater | 17-07-16 | 20:33

Oh dan is het veilig daar ? Dan kunnen duizenden weer terug ,die op EU kosten hier leven.Fijn te horen .Wat voor landen nog meer ?

altijdfeest | 17-07-16 | 20:33

Schijnt daar heel mooi te zijn deze tijd van het jaar.

McNulty | 17-07-16 | 20:32

Groen links ziet dat het goed is

lingo star | 17-07-16 | 20:32

Robin Hood | 17-07-16 | 20:26

Dat doen de Denen, en die hebben zich er niet geliefd mee gemaakt als toevluchtsoord. winwin

Tuborg øl | 17-07-16 | 20:32

Mijn kaken staan zo wijd open van verbazing dat ik ze niet meer op elkaar krijg. Maar nee, niet echt.

Straks zing ik a la farce majeure: "Dat kan toch allemaal maar, dat kan toch allemaal maar, dat kan toch allemaal, allemaal, allemaal maar in Nederland!"

#kamervragen (wederom)

Jan, Leiden | 17-07-16 | 20:32

Het is al weer jaren geleden dat wij van Schiphol vertrokken en ons opviel dat voor een balie naar Eritrea een grote rij mensen van die afkomst stonden. Dus dit is niet nieuw.

ouwe treurniet | 17-07-16 | 20:31

Identiteitsdingetje mensen, gewoon doorlopen...

Parel van het Zuiden | 17-07-16 | 20:31

Tsja als ze eenmaal een verblijfsvergunning hebben dan heb je er niets meer over te zeggen.
Beter, strenger, selecteren, vooraf meer zit er niet op.

Berbaar | 17-07-16 | 20:31

Wat snap je niet. Ze zijn gewoon gevlucht voor weinig of geen gratis geld aldaar. En krijgen van ons vervolgens levenslang ruim gratis geld.Dan mogen ze toch ook wel even terug om vakantie te vieren van ons gratis geld? We zijn toch geen racisten?

Hufter | 17-07-16 | 20:30

Kanslozen derin, belastinggeld eruit. Westerlingen zijn tegenwoordig de nieuwe slaven wiens landen gekolonialiseerd worden.

heldheino | 17-07-16 | 20:30

Goh, zij gaan wel met vakantie.....

DoeIsRustig | 17-07-16 | 20:30

Is niks nieuws hoor. Toen ik nog op Schiphol werkte en we hordes Afghaanse vluchtelingen binnenkregen gingen die ook allemaal op vakantie. Naar het prachtige Pakistan. Vaak genoeg vonden we bewijs dat ze naar Afghanistan waren geweest. Dat waren ze natuurlijk allemaal, maar bewijs was lastig (listige ventjes, die baardmannen). Altijd direct aangeven bij de IND.

uncommonsense | 17-07-16 | 20:29

@Normpje | 17-07-16 | 20:25
Jup. Allemaal gefaciliteerd door ... van mijn/ons geld.

SyntaxError | 17-07-16 | 20:27

Verkansie in dji booty

LibertasSimplex | 17-07-16 | 20:27

Doe de Somaliërs al jaaaaaaaren. Ze vliegen dan naar Egypte om daar de grens met bussen over te gaan. Zodat in het paspoort geen stempel komt van Somalië. Zullen we het maar niet meer gaan hebben over de duizenden Turken en Marokkanen met een eigen 'familie'huis in het vaderland terwijl ze hier in een oetkering zitten, met huur/zorg en allerlei andere inkomstenafhankelijke toeslagen..

fikkieblijf! | 17-07-16 | 20:26

Waar de hel halen ze dat vakantiegeld vandaan?? Dat red je niet met een bijstandsuitkering. Gingen we die 'gasten' niet kaalplukken bij de 'grens'?

Robin Hood | 17-07-16 | 20:26

Hahaha ... wat een gekte.
Helaas verbaast het me helemaal niets, verder wat feynman zegt.

SyntaxError | 17-07-16 | 20:26

Wie is eigenlijk de nationale knuffel-eritreeër??

Bassie B | 17-07-16 | 20:25

Dat is toch al jaren bekend?

La Bailaora | 17-07-16 | 20:25

-weggejorist-

Normpje | 17-07-16 | 20:25

We gaan op vakantie en nemen mee: een beste bak geld van die domme Hollanders.

Normpje | 17-07-16 | 20:25

Dit is al gaande sinds 1990 toen de eerste brede stromen vluchtelingen op gang kwamen. het heeft nog nooit het verstrekken van een verblijfsvergunning in de weg gestaan.

Godsammekraken | 17-07-16 | 20:22

Dat worden wandelende uithangborden van onze weggeefwinkel. #Aanzuigende_werking

Feynman | 17-07-16 | 20:22

Je. Verwacht. Het. Niet

Mastermattie | 17-07-16 | 20:21

Lol. Hoogleraar en Eritrea-deskundige Mirjam van Reisen.

Piet Karbiet | 17-07-16 | 20:20

Iemand nog een vakantie tip?

TRUMP | 17-07-16 | 20:19

Waar zijn de Sargentiniërs?

Dr.Dexter | 17-07-16 | 20:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken