Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Raadsvragen voor Joost Eerdmans om Turken-demo

ANP-46615756.jpgIngezonden. Niet alleen kamerleden ergeren zich aan vlagwapperende NederTurkse landgenoten, Anatolische Streepjes-Nederlanders, PolderTurken, TurkoKazen Turken. Ook de man in de Rotterdamse straat heeft er moeite mee dat zulks zomaar allemaal kan. NAW bij de redactie bekend. Foto via ANP. = = = Geachte heer Eerdmans, Ik schrijf u deze e-mail omdat u als wethouder, veiligheid en handhaving in uw portefeuille heeft en u presenteert zich naar de Rotterdamse kiezer als iemand die voor stevig handhaven is en een zero-tolerance beleid voert. Tot mijn grote verbazing zijn er onlangs twee demonstraties in Rotterdam geweest die niet minimaal 48 uur van te voren zijn aangemeld bij de burgemeester (de regels die Rotterdam zelf stelt aan demonstraties). Het gaat om deze en deze demonstratie. De eerste demonstratie was gespannen volgens de nieuwsberichten: medewerkers van de media konden hun werk niet doen. Persvrijheid, onmisbaar in een democratische samenleving (lees ik ook op de website van de Rijksoverheid) werd gedwarsboomd. Ook werd er een cameraman van de NOS geslagen en werd een auto beschadigd. Sinds wanneer worden in Rotterdam demonstraties niet afgebroken waar de persvrijheid wordt ondermijnd, geweld wordt gebruikt en vernieling aan de orde is? Graag uw antwoord. Nu mijn vraag over het toestaan van de demonstraties. De gemeente heeft regels omtrent demonstraties. Deze moeten minimaal 48 uur van te voren aangemeld zijn. Dat waren deze demonstraties niet. Toch is er besloten deze nationalistisch geïnspireerde demonstraties doorgang te laten vinden. Ik zeg nationalistisch, want er waren veel Turkse vlaggen te zien en er werd geroepen 'Türkiye'. Blijkbaar staat de gemeente bepaalde nationalistische demonstraties wel toe die niet 48 uur van te voren aangemeld zijn. Aangezien ik aanneem dat de gemeente Rotterdam niet handelt op basis van willekeur (als de gemeente wel zo handelt, hoor ik dit graag) en ook voor de gemeente artikel 1 van de Nederlandse grondwet geldt (iedereen is gelijk voor de wet), zou ik graag van u horen onder welke voorwaarden (die ook gehanteerd zijn bij de twee bovenstaande demonstraties, want er werd niet ingegrepen) het mogelijk is om een nationalistisch geïnspireerde demonstratie in Rotterdam te houden, zonder dat deze 48 uur van te voren aangemeld is bij de burgemeester. Bij voorbaat dank. Met vriendelijke groet, Arjen

Reaguursels

Inloggen

Rustig nu allemaal, voorzitter Arib zal morgen die 2 leden van DENK uit de 2e kamer verwijderen, wegens aanzetten tot haat en ophitserij.
Toch?

Keyboardspeler | 18-07-16 | 13:58

Cekars, 13.05
Ja, dat had Abou moeten doen.
Regels zijn regels, wet is wet.
VOORAL hier.

mallekater | 18-07-16 | 13:10

Het is waar, bij deze demo had de Rotterdamse politie keihard moeten ingrijpen.
Het gaat niet aan dat aanhangers van een fascist in O N S land gaan lopen demonstreren.
Dat doen ze maar in de dichtstbijzijnde varrkensfokkerij.

mallekater | 18-07-16 | 13:09

@Albert5000, niets aan toe te voegen. Wat ik me alleen nog afvroeg, in het kader van roepen van leuzen, is de context van dit alles. Ik bedoel, scandeer "Sich Heil" en je refereert naar de WO2, nazisme en veel slachtoffers. Und das ist Verboten ! Maar wanneer er "Alahu Hakbar" gescandeerd word, ook refererend aan talloze aanslagen die hebben plaatsgevonden uit naam van van denkbeeldige 'grootheid', die door een nog grotere groep wordt aangehangen, dan kan dat probleemloos. Scandeer dit in het winkelcentrum (1 seconde later breekt er paniek uit) en er gebeurt niets. Maar scandeer "dood aan de Koning" en je gaat achter slot en grendel. Ik kan dat met NIETS rijmen, anders dan dat alles wat M-O gerelateerd is met andere normen en regels behandeld wordt. Kan iemand mij uitleggen waarom dit gebeurt?

Betweetert | 18-07-16 | 08:56

Jeetje, nooit meegekregen dat de Nederlander in Nederigland een ondergeschikt, inferieur, racistisch naar wezen is dat vooral zijn mond dient te houden en belasting dient te betalen!? Hoe durf je PvdA-beleid aan de kaak te stellen... ben je naast een racist ook nog een populistisch-fascist of zo!? Nare blanke nationalist! Bah, DENK eens aan uw arme superieure niet-autochtone medemens, nare autochtoon!

Nederlanddraaitdoor | 18-07-16 | 01:39

De enige groep Nederlanders die echt achtergesteld wordt dan wel gediscrimineerd, is de blanke werkende klasse. Voor de rest niemand.

Albert5000 | 17-07-16 | 23:24

Tja, handhaven van regelgeving is lastig voor politici. Consequent zijn ligt niet in hun aard. Bevolkingsgroepen voortrekken is aan de orde van de dag. Grappig genoeg gaat het nooit om blanke Nederlanders, maar om 'gasten' in ons land die van onze gastvrijheid genieten. Van Aartsen weet er alles van met zijn Schilderswijk.
Wanneer verenigingen wij ons en tonen ons solidair aan elkaar en laten dat onze gaste weten? Wie durft? Want dan komt wel de ME en wordt er traangas gebruikt. Wedden?

Albert5000 | 17-07-16 | 23:23

Eens een Turk, altijd een Turk. Ze doen gewoon waar ze zelf zin in hebben. Moet vaak aan dat fragment denken met een Pim Fortuyn. "de nacht van Pim Fortuyn" . Toen had ik nog mijn twijfels, maar wat had de man gelijk. "Ze komen"! De vijfde colonne vreet zich met de dag verder in onze samenleving.

We gaan naar de Klote.

joost3001 | 17-07-16 | 23:15

Eigenlijk vind ik het allemaal een slappe hap. Allemaal een grote bek op het internet en schelden op buitenlanders en op het beleid, maar er is niemand die eens actie onderneemt tegen dat schorum van DENK (en dan bedoel ik een gerechtvaardigde actie, geen debiele acties).

We weten allemaal (incl. de EU en de regeringen van de aangesloten landen) wat Erdogan van plan is. En er is simpelweg niemand die niks durft te ondernemen. We moesten ons de ogen uit onze kop schamen hoe we onze eigen belangen en ons aangezicht weggeven aan dat tuig die de rechten schenden waar we zo lang en hard voor hebben gevochten.

Doe godverdomme wat!! Als hun daar staan te wapperen met hun vlag, dan moeten wij er ook staan met ONZE vlag. En als wij dan worden opgepakt en hun niet, dan hebben wij gegrond voer aan de rechter om onze standpunten te kunnen weerleggen. Maar niemand doet wat. Zitten allemaal als een keyboardwarrior ons gal te spugen tegenover die mensen en vervolgens drukken we op het kruisje om daarna op Hamster onze zak te legen.

Ik ben van plan een digitaal platvorm te starten waarin we ons kunnen verenigen en een tegengeluid kunnen maken (op een nette maar harde manier). Geen Wilders praat (rechts lullen en links zakken vullen), maar gewoon ons te uiten op een sociale manier met de Nederlandse vlag als onze achterhoede en de wetgeving die onze uitingen rechtvaardigd. Een nieuwe partij die geen DENK heet maar DOEN!.

Wie doet mee? Help me godverdomme eens ipv hier de popiejopie uit te hangen op GS (waarvoor sowieso mijn dank dat hun bijna de enige zijn die hun bek open durven te trekken).We kunnen beter dan die zeteljatters met personen die alleen maar meedoen omdat ze zich gediscrimineerd voelen vanwege een kleur.

HELP ME AUB!!!

Yzord | 17-07-16 | 22:53

@SapperDeFlap2166 | 17-07-16 | 13:54
"... De anderen, die hebben totaal niet door wat er aan de hand is..."

Die hebben PRECIES door wat er aan de hand is, dat is nog het erge.

litebyte | 17-07-16 | 21:48

Als je hier woont hoor je je aan te passen. Nederlander? Waarom dan een Turkse vlag?

Patatter | 17-07-16 | 21:05

Als de geluiden van Nederturken representatief zijn voor de hele groep, dan staat ons nog een hoop ellende te wachten van de soort DENK ik.
Ik denk eerder dat het een hele smerige opzet van Sultan E. is. Waarom denk ik dat? Omdat het volstrekt ongeloofwaardig is dat ongeveer 3000 militairen tegen een overmacht van circa 1 miljoen, in staat zouden zijn om totaal onverwacht een coup te plegen. Waar IS er dagen over doet om de walgelijke aanslag in Nice te claimen, weet sultan E., direct de schuldige van de "coup" aan te wijzen, nogal verdacht en hoogst onwaarschijnlijk/ongeloofwaardig. De plannen om 2700 rechters en ander leden van de magistratuur te elimineren, moeten degelijk zijn voorbereid, dat kan niet anders. Sultan E. zal van deze georkestreerde aanval op mensen en de "democratie" misbruik maken om nog veel meer opponenten kalt te stellen of erger. We zijn nog lang niet van deze satanische sultan af. Ook vandaag riep hij "zijn" volk weer op pleinen enz. te bezetten en wat doet het volk, ze geven gehoor aan de oproep als ware het slachtvee dat de laatste Thanksgiving day heeft overleefd en nu slachtrijp wordt gemaakt voor de christelijke Kerstviering. Die turkeys toch. Erdo heeft hun ziel, allah carte.

h.a.k. blok | 17-07-16 | 20:53

Met elke vlag van een islamitische moslimstaat/land mag gewappert worden ook de isisvlag. Nederlandse vlag niet want Nederland is geen moslimland of islamitischestaat en dan is het verboden.. politie aan de deur.. neergeknuppelt worden gearresteerd moeilijke ondervraging en zelfs inbeslagneming van de Nederlandse vlag plus bekeuring.. onder de noemer nationalistische. U weet wat wel alles wat naar Nederland ruikt moet verwijdert en vernietigd worden. In Israël Libanon of Palestina word je neergehaald als je een bus bekogeld met stenen want dat valt onder terroristisch terreur. In Nederland word er een zwaar gesubsidieerd praatgroepje opgericht waar niemand van gehoort heeft of zelfs naartoe gaat. De EU noemt Turkye een democratie ik noem het een dictatuur. Hoe kan iemand die zichzelf als president heeft benoemt en wetten naar zijn hand zet de media de mond snoert bevolkingsgroepen en tegenstanders vermoord het een democratie noemen. Of praten we hier over de moderne democratie die ook vliegensvlug in de EU word ingevoerd. Want EU is hard opweg naar die moderne democratie met feestende dictaturen aan de macht.(zie rutte. Dikke schijt aan de Nederlandse bevolking)

jitro | 17-07-16 | 20:42

Gezocht(om op te zetten): een niet-hysterische Turk

H.Bakker | 17-07-16 | 20:39

Als die knakkers Erdogan zo geweldig vinden, wat doen ze dan hier??
Samen met DENK met kop en kont eruit!!

TheNox | 17-07-16 | 20:17

Het aantal keren dat Aboutaleb, met zijn gebral vol grote woorden, door de mand gevallen is zijn inmiddels ontelbaar. De man heeft aangetoond niet geschikt te zijn als burgemeester, sterker nog, met zijn politieke visie heeft hij totaal niets te zoeken in een democratische rechtsorde waarin alle mensen gelijkwaardig verondersteld worden.

Jonkheer Wttewaall | 17-07-16 | 19:34

Turkse ondernemers betalen geen of weinig BTW, om zo de ongelovige regering geen middelen te geven. Gelul? De belastingdienst heeft dikke rapporten, maar we gedogen als echte dhimmi's dat doen.

funkyd | 17-07-16 | 19:01

De foto gaat over toekomstig Nederland, en zie DENK z'n aanhang oproepen om Nederland over te nemen.

Sweetlakecity | 17-07-16 | 18:55

Iedere Turk die zich schaart achter islamfascist Erdogan dient zich kapot te schamen!

lekker wijf | 17-07-16 | 18:55

Ik bedoel niet dat wij ons tot hun niveau moeten verlagen, maar wil vooral wijzen op de verregaande schaamteloosheid van deze zogenaamd democratische (is toch altijd nog: meeste stemmen gelden) van deze lieden. Hoewel: ze nemen misschien een voobeeld aan Trutte, de premier van alle Nederlanders. Of zo.

Ben-Kotsbeu | 17-07-16 | 18:40

Waarom is er nu geen tegendemonstratie dan? We hebben altijd een grote mond, maar dan moeten we nu ook opstaan ook. Dan hadden we bij de rechter een goed weerwoord gehad. Waarom hun wel en wij niet IN ONS EIGEN LAND?????

Yzord | 17-07-16 | 18:05

Wat mij steeds meer verbaast: zowel in Nederland als bijvoorbeeld in Frankrijk vormen moslims maar ongeveer 7% van de totale bevolking. Types als graaf Dracula van Dacht gedragen zich alsof het al 60% is.

Ben-Kotsbeu | 17-07-16 | 17:57

MisterC | 17-07-16 | 16:41 De regerende elites zijn niet in staat noch bereid in de islam een vijand te ontdekken. En dat is voor de eenvoudige burger bijzonder treurig, want hij komt daardoor te leven in een wereld met steeds meer islam en islamitische tirannie en dwingelandij en terreur en achterlijkheid en stompzinnigheid. Maar het ziet ernaar uit dat de regerende elites liever nog hun vrouwen en kinderen laten kapot verkrachten en vermoorden, dan dat ze eindelijk eens bereid zijn te erkennen dat er iets ernstig mis is met die ‘religie van de vrede’. Het betreft hier gedrag dat peilloos crimineel is, pervers, moreel abject, weerzinwekkend, levensvijandig, suïcidaal psychotisch, nihilistisch neurotisch. Deze politici en hun trawanten zullen de geschiedenis ingaan als die dorpelingen die jarenlang vlak naast de concentratiekampen woonden en die later zeiden dat ze er niets van hadden geweten: Wir haben es nicht gewusst. Waarop je dan kan antwoorden: Ja dat klopt, jullie hebben het niet willen weten. Jullie hebben er jarenlang van weggekeken. En jullie hebben iedereen die jullie probeerde te informeren, weggedemoniseerd met woorden als: racist, fascist, nazi, islamofoob, populist en onderbuikgevoelens. En op die manier hebben jullie jezelf een reputatie ontwikkeld van totale morele gestoordheid en peilloze criminaliteit.

notamused | 17-07-16 | 17:53

@Guido | 17-07-16 | 15:14
Sinds Eerdmans in het huidige college wethouder van veiligheid is. Toont maar weer aan hoe zwak Aboutaleb is. Maar hij gaat nog steeds wel over de inzet van de politie.

Ben-Kotsbeu | 17-07-16 | 17:52

Buitengewoon zwak verweer van Joost op twitter. Dat houdt hij niet vol in de raad.

Stormageddon | 17-07-16 | 17:43

Ik neem aan dat de gemeente Rotterdam flink binnen is gelopen met de boetes van onnodig tüüteren. Wat kost dat ook weer? 170 Euro?

Maria.1 | 17-07-16 | 17:43

@Guido | 17-07-16 | 15:14
Sinds wanneer geven wethouders vergunningen af? Politie valt overigens onder burgemeester. Heeft politie opdracht gekregen een eind aan de demonstraties te maken?

Rheia | 17-07-16 | 17:41

@FinFucker | 17-07-16 | 17:19
Ik denk dat ze hopen dat het allemaal nog wel goed komt. Dat dacht ik vroeger ook; als men ziet hoe goed we het in Nederland hebben waar je mag zijn wie je bent en waar je mag zeggen wat je denkt, dan zullen ze zich wel aan onze samenleving aanpassen. Een enkeling doet dit ook, maar een groot deel wil dat helemaal niet. Denk heeft ook in haar programma staan dat integratie niet hoeft.

Maria.1 | 17-07-16 | 17:37

Annechien: 'Zullen we die zwakbegaafde islamofascisten die onze collega meerdere keren mepten maar even niet doen?'
Dionne: 'Wat denk jij dan?'
Astrid: 'We moeten er toch wát over zeggen?'
Dionne: 'Ok, zeg maar dat de sfeer zo gespannen was als bij een vroege zondagochtend op het Leidseplein, dan. Een seconde later zeg je dat onze hooggeëerde medelanders al snel vredig afdropen, toen de strijd gestreden was en Erdo z'n aardappelkop voorlopig behield. Het echte gevaar komt namelijk altijd van guurder-dan-guurrechts, ook al komt het aanvankelijke geweld van guurrechts. ٭keert de andere wang٭'

Slogra | 17-07-16 | 17:36

DENK's opmerking dat ze Nederlands zijn kunnen ze wel vergeten. Het is duidelijk: Er wonen Turken in Nederland en twee ervan zitten in ons parlement:

www.volkskrant.nl/binnenland/-het-volk...

omanders | 17-07-16 | 17:32

wat ik nou niet begrijp is het feit dat zij hier staan te schreeuwen rot ff op dan. en ga daar staan te schreeuwen. win win voor iedereen

wachtendopeenrukwind | 17-07-16 | 17:32

Joost Eerdmans is gewoon een lafbekje als het erop aankomt, net als zijn LPF vriendje Marco Pastors. Toen zij in 2006 mee gingen doen met hun partij 1-NL en een journalist op TV aan hen dezelfde vraag stelde als hij deed bij Geert Wilders over de Islam, durfden zij geen open kaart te spelen (Wilders uiteraard wel).
Vandaar dat zij geen zetel haalden en Geert meteen 9.

Keyboardspeler | 17-07-16 | 17:28

Tenenkrommende registratie gezien op het Staatsjournaal. Even afgezien van het psychopatische islammantra - alahu akhbar - die als knetterende relivonken door de lucht zwermde. Een paar Turkse mega naïeve wijven die ome Erdo liefkozend hun vader noemde. Godbetert - deze schurk kan een heel lijstje van ongekende misdaden op zijn palmares bijschrijven en de meeste Turken in 0031 zien dit stuk besneden schuim als hun ultieme verlosser. De degeneratie heeft keihard toegeslagen. Een arts kan zich vergissen - een chromosoom nooit.

Nehemia | 17-07-16 | 17:21

Het is net als HIV positief zijn. Je weet drommels goed dat je een dodelijke ziekte onder de leden hebt, maar het is niet erg want het is nog geen aids.... Dat is de gedachte van Nederlandse politici.

FinFucker | 17-07-16 | 17:19

Beste Arjen,
Dit is niets nieuws onder de zon. Iedereen die geen autochtone Nederlander is hoeft zich niet aan onze wetten te houden om de boel niet te laten escaleren.

Maria.1 | 17-07-16 | 17:14

Ik ben zoooooo benieuwd naar de verkiezingen maar 2017 geloof me maar , ik was al verschrikelijk teleurgesteld tijdens de staten-verkiezing toen had iedereen en ja ook hier het merendeel .......uiteindelijk was ^666 en de VVD de grootste

witchmaster | 17-07-16 | 17:14

Beste Arjen,
Als er een staatsgreep is in België mogen de Belgen ook zonder voorafgaande aanvraag demonstreren.
(Maar als er geen staatsgreep is, graag 48 uur van tevoren aanvragen.

Koos Knak | 17-07-16 | 17:11

Erdogan > AKP > Turkse ministerie van Algemene Zaken > Diyanet > Islamitische Stichting Nederland > Merendeel van de Turkse moskeeen in NL. Trap er niet in en DENK na over de lange arm van Erdogan in het Turkse Nederland

HetOorAakel | 17-07-16 | 16:54

Echt sta je land bij, Nederturken. Ze hebben u nodig. Luchtbrug opzetten nu Rutte. Gratis en voor niets.

ikdenkwat | 17-07-16 | 16:52

Wilfred | 17-07-16 | 16:37
Van mij mogen ze hem hebben in Den Haag. Kan 'ie "dan rot je toch op" tegen Dracula en de Grote Turk roepen.

Ben-Kotsbeu | 17-07-16 | 16:45

-weggejorist-

nee_toch | 17-07-16 | 16:44

Net "De kracht van de Rede" van Oriana Fallaci weer gelezen - ze schreef het 12 jaar geleden - twaalf jaar en nog zijn onze bestuurders (en een grote handvol gewone burgers en een heel grote handvol zgn. intellectuelen) moedwillig, of beter gezegd, uit angst, blind.
-
We kunnen niet meer denken. Dat is het probleem.

MisterC | 17-07-16 | 16:41

Turkse nederlanders?Turken in Nederland!Pak de twee paspoorten aan en stel de lui voor de keuse.Zoals Pim Fortuyn al jaren terug zei:"De vijfde colonne is onder ons"

nik777 | 17-07-16 | 16:39

De koran verklaart in soera 48 29 dat:"Muhammad is the Messenger of Allah ; and those with him are forceful against the disbelievers, merciful among themselves."
Aboutaleb volgt deze onzin, en is dus verplicht om met twee maten te meten.

Wilfred | 17-07-16 | 16:37

Liedje voor islamietjes die gaan verbinden

En vroolijk klinkt het wijd en zijd:
Wij melden U den nieuwen tijd.
Gij, Turkse gouwen reikt elkaar de hand, 
Kuzu marcheert, Kuzu marcheert 
Voor Turks Volk en Vaderland.

Ik vrees dat wij binnen afzienbare tijd die Turkies moeten gaan verbinden.

wijzegeit | 17-07-16 | 16:36

Volgens mij is die klootzak Erdogan democratisch gekozen door dat klotevolk, dus: geen gezeik,ieder z'n rijk!
Stel je eens voor dar hier zo'n staatsgreep zou plaatsvinden en Rutte...... oh, wacht...

Foezela | 17-07-16 | 16:36

Waarschijnlijk stonden Arjen en Pritt zelf met Duitse vlaggen voor de Stopera in Amsterdam.

abortuskliniek | 17-07-16 | 16:31

En maar in de schalchtofferrol over persvrijheid en democratie.

Wel zeuren dat Erdogan weg moet (wat geen probleem is om te denken). Terwijl je aan de andere kant democratie heel belangrijk vindt.

abortuskliniek | 17-07-16 | 16:30

@ Gravin v Kippenbouth | 17-07-16 | 15:23

Voor dit tegengeluid ga ik op gezette tijden naar het verkiezingslokaal en daar breng ik consequent sinds mijn 18e een stem uit op de partij die de meeste anti-migratie maatregelen in haar programma heeft staan.

MK VII | 17-07-16 | 16:30

Cuyahoga | 17-07-16 | 13:35 Ja precies. Wat je nu ziet in Syrie wat betreft de meest weerzinwekkende barbaarse praktijken, dat kan binnenkort ook plaatsvinden in Nederland. Uitgevoerd door die muppets met rode vlaggen, in combinatie met die andere muppets met zwarte vlaggen. En heel de regerende debielenclub in Den Haag kijkt ernaar of ze water zien branden. En mocht Wilders binnenkort met overmacht winnen, dan zullen ze zich toch nog tot het uiterste inspannen om hem buiten de regering te houden. En ondertussen maakt Erdogan van Turkije een islamitisch Noord-Korea, met steeds invloedrijker voorposten in Duitsland en Nederland. De islam is een religieus-fascistische waan waar enorm veel kracht in steekt en waar de politiek correcte weg-met-ons-cultuur geen antwoord op heeft. Er moet een wil komen om de westerse wereld tegen deze barbarij te beschermen. En men moet bereid zijn om daarin heel ver te gaan. Want met theedrinken is dit probleem echt niet op te lossen. Ook niet met meer geld voor integratie en meer jongerenwerkers en begripvolle wijkagenten. De islam is een gruwelijke vijand die de westerse wereld wil vernietigen. En het wordt tijd dat men dat gaat snappen, al die politici die al jarenlang de andere kant opkijken.

notamused | 17-07-16 | 16:23

-weggejorist-

Prematuurje | 17-07-16 | 16:22

@squadra | 17-07-16 | 16:10
Als jij tijdens de betoging had gefluisterd dat ze maar 'in hun eigen land moesten demonstreren', was je als vieze gore rechtse racist gearresteerd worden geworden.

Guido | 17-07-16 | 16:19

Vergeet niet dat Abouteleb al jarenlang alleen hard optreedt tegen dance liefhebbers, aanhangers van rechts en Feijenoord supporters. Verder weinig daden, vooral veel woorden. Zoals 'vrede'. Dat is dus 'islam' in het arabisch....

Ben-Kotsbeu | 17-07-16 | 16:17

Kuzu en consorten tonen zich landverraders. Ze worden door ons betaald en kunnen na de verkiezingen op onze kosten doorgaan. Wie pakt deze spionnen van IS aan?
Kom op Tweede Kamer!

Heil Turkse gouwen reikt elkaar de hand,
Kuzu marcheert, Kuzu marcheert voor volk en vaderland.

wijzegeit | 17-07-16 | 16:17

Er is nog een ander gevaarlijk aspect wat door velen over het hoofd wordt gezien. Namelijk dat andere burgers de nationaal-islamitische intimidatie zo zat zijn dat ze zelf de confrontatie aangaan. In het kader van openbare orde maar vooral van veiligheid en stabiliteit mag je gerust stellen dat de hiervoor verantwoordelijke autoriteit verwijtbaar nalatig is. Niet optreden. Lafheid of beleid? Stel nou dat het een keer matten wordt, doden en gewonden, zijn het dan weer de xenofoben en racisten van rechts?

squadra | 17-07-16 | 16:10

Ik ben ontroerd mensen die hun leven op het spel zetten om de democratie te redden en dan de halfslachtige en hypocriete reactie van het westen
Gelukkig hebben we nog kritische democraten als Kuzu

lingo star | 17-07-16 | 16:05

Hé en toen die Feyenoordhooligansukkels enkel maar naar het stadion kwamen en er verder nog niet zoveel gebeurd was werden er 300 man gearresteerd. Dus de Nederlanders wel maar de moslims schijnbaar niet. Wat vreemd en racistisch.

Tinus Trekveer | 17-07-16 | 15:59

Als het juist is dat dit spontane demonstraties waren en als het waar is dat de HR deze goedkeurt verwacht ik dat Abou Talib en Eerdmans publiekelijk afstand nemen van dit soort
Nazi-achtige samenscholingen.
En wie durft kamervragen te stellen? En wie gaat het gedrag van de Denk-terroristen aan de kaak stellen?

wijzegeit | 17-07-16 | 15:58

@GW2f | 17-07-16 | 13:43
Goed dat Eerdmans actief is, ik had er geen tweet over gezien twitter.com/eerdmans maar wel gezien dat ze een hoop geluidsoverlast veroorzaakten met vuurwerk en zo www.rijnmond.nl/nieuws/144155/Honderde... en je kunt toch moeilijk volhouden dat de tweede demonstratie ook een spontane demo was met die mannen van DENK en het gratis uitdelen van Turkse vlaggen www.rijnmond.nl/nieuws/144172/Turkse-b...
.
Kan me verder nog een demonstratie met kinderachtige varkensmutsjes (en hakenkruisjes in prullenbakjes) herinneren die ook redelijk spontaan was, maar toch niet werd geaccepteerd. In mijn ogen moet elke demonstratie altijd kunnen als hij echt spontaan is, maar dit lijkt toch enigszins (understatement) georganiseerd, nota bene mede door Tweede Kamerleden.

Watching the Wheels | 17-07-16 | 15:53

Is er nog iemand die weet dat voor de WWII we de Duitse dienstbodes in Nederland kregen. Of zijn we alles vergeten en kunnen we alleen maar verloochenen. (Is dat niet iets Chistelijks??) Raak ik nu ook in de war???

klull maran | 17-07-16 | 15:42

Blijkbaar hebben de demonstranten/feestvierders/agiteerden hun vlaggen en T-shirts altijd klaar liggen om desnoods ook midden in de nacht een show te geven als nationale flashmop. Is niet onbekend in de grote steden.

Alleen deze keer was het op "Bevel" van Erdogan.
En dat maakt het grote verschil.

MistaRazista | 17-07-16 | 15:41

die foto boven dit draadje.... over coupe en staatsgrepen gesproken

gelachewoar | 17-07-16 | 15:39

een stok met dat vod

BBmetR | 17-07-16 | 15:38

Iedereen moet zich aan de wet houden. Ook Turken. Anders moeten wij ook maar wat rechters ontslaan. Vooral die van D66.

Normpje | 17-07-16 | 15:37

Kan nog gezellig worden in Rotterdam...
eindelijk verbroedering tussen Erdogan-Turken, Gulen-Turken en Koerden, wat niet lukt in andere landen!

meneer Q | 17-07-16 | 15:33

Waar halen die Turken toch altijd die vlaggen zo snel van daan. Als je 100 turken vraag of ze een turkse vlag bezitten zeggen ze vast allemaal ja.

Zoiets | 17-07-16 | 15:10
Als u net als ik per ongeluk de start van de demonstratie had bekeken op de NPO had u gezien dat elke Turk m/v een stol met dat vod in zijn handen kreeg gedrukt.
Gezien de hoeveelheid die werd uitgedeeld vermoed dat zo'n demonstratie al lang van te voren was gepland.

BBmetR | 17-07-16 | 15:32

Inderdaad als er twee nl vlaggetjes te zien zijn loopt de redactie van Joop al te schuimbekken nu moeten we dit maar normaal vinden

lingo star | 17-07-16 | 15:29

Lees de WOM (Wet Openbare Manifestaties) er even op na zou zeggen.

droomwerker | 17-07-16 | 15:27

Arjen,

Je toon staat mij niet aan. Maar ik kan je wel vertellen dat ik met diverse moskeebesturen een kopje thee heb gedronken. Nou komt het goed,

Je wethouder

hurenisvoorpaupers | 17-07-16 | 15:26

@MK VII | 17-07-16 | 14:48
Decadentie? Gemakzucht bedoel je.
Dat jij geen zin hebt om je fijne huis, je gezin en je werk op het spel te zetten, vind ik begrijpelijk.
Nu heb je echter nog de kans nog om een tegengeluid te laten horen.
Doe dat dan ook, ook al heb je geen zin.
Met niks doen glijdt je onherroepelijk af.


Gravin v Kippenbouth | 17-07-16 | 15:23

Laten we "Wien Neêrlandsch bloed door d'aderen vloeit" maar weer in ere herstellen als volkslied; het Wilhelmus heeft z'n beste tijd wel gehad zo kunnen wij vaststellen.

Nelis SplitBloes | 17-07-16 | 15:21

Waar zijn we als Nederlanders ooit aan begonnen. .? De rollen zijn inmiddels omgedraaid: zwaai ik als blanke Nederlander met eigen vlag ben ik racist. Doet een Turk (als actueel voorbeeld, maar niet alleen beperkt tot) dit dan mag het allemaal straffeloos. We zijn het nieuwe Midden-Oosten dankzij deze gelovige bende! Ala-Ukhakbar.

Maurits_B | 17-07-16 | 15:20

De wal heeft het schip nog steeds niet gekeerd. Hoe gruwelijk het ook is, de irritaties, spanningen en onveiligheid vanuit de Moslimwereld moeten nog véél erger worden voordat de Nederlandse bevolking met 1 paspoort MASSAAL zegt: EN NU IS HET GENOEG. Wat er daarna met de losgebroken beer gebeurt weet Rutte ongetwijfeld, maar dan voor de allerlaatste keer, weg te lachen.

Musset | 17-07-16 | 15:19

"Aub geen visumvrij reizen voor turken"
@ Tirade | 17-07-16 | 15:15
.
mijn god dat zal me nog een hoop ellende gaan geven.
Maar wie weet wordt dat wel het begin van het einde van de EU want 76 miljoen Toerrrken vrij entree geven kan echt niet.
Die Engelsen zijn zo dom nog niet met hun Brexit.

telelezer | 17-07-16 | 15:19

@Piet Karbiet | 17-07-16 | 13:42
Erdogan heeft hooguit de helft van de Turken achter zich. Dat zijn de Turken die laagopgeleid en meest mohammedaans zijn. En dat zijn nou net ook de Turken die hier naartoe gestuurd zijn.

Guido | 17-07-16 | 15:18

Niet om 't één of ander maar: Eerdmans is een lamlul die zichzelf heel belangrijk vindt. Maar hij is niet belangrijk! Foute bril, fout pak én foute instelling.
Een politieke "hopper" die op de verkeerde plaats zit.
Allemaal doordat hij van tijd tot tijd Pim roept!
Dat is met die Sörensen en Pastors precies het zelfde.
Het zijn lamzakken die teren op Fortuyn. Zo is het, daar moet u het mee doen.

demaup | 17-07-16 | 15:16

Antwoord : Staat in artikel 1 van de grondwet: Eigen volk laatst. Eigen vlag mag alleen op de daarvoor bestemde dagen getoond worden. Die restrictie geld niet voor de Turkse vlag of andere vlaggen zoals IS vlaggen.

dijkbewaker | 17-07-16 | 15:16

Als de globalistische trend doorzet bestaat hun geliefde Turkije straks als land niet meer. Vooralsnog lijkt het erop dat de neder-turkjes dat nog niet doorhebben en dat ze als een blind paard op pro EU partijen stemmen.

mysteryposter | 17-07-16 | 15:16

"Turken, man man man, wat een kut volk."
@ Voorbeeldige | 17-07-16 | 13:05
.
Maar waarom blijven we er dan toch steeds maar meer meer meer binnenhalen..?

telelezer | 17-07-16 | 15:16

Aub geen visumvrij reizen voor turken

Tirade | 17-07-16 | 15:15

@knutsel | 17-07-16 | 14:21
Hmmm, laatste keer dat een groep mot met mij zocht heb ik welliswaar in de aanloop even over eieren gelopen - maar toen ze hun dingetje gedaan hadden, hebben de aanstichters daarvan nog bijna 20 minuten gok ik heel stil naar wat ik vervolgens te zeggen had zitten luisteren.. Try me ;) zou ik zeggen..
Verder was volgens mij dat ze zelf met patserbakken in die demonstratie @13:51 zaten mee te rijden, de reden dat ze mij met mijn auto kennelijk ook niet tegenhielden.. had liever iets beter kunnen doorrijden (of voor mij part houden ze al die auto eruit.. beetje primitief om waarschijnlijk op die manier status binnen een groep te moeten verwerven.. en dat is ook niet de reden voor zo'n tocht neem ik aan en leidt alleen maar af, maar echt een vlieg kwaad deden ze me dus ook niet (ik herinner me uit mijn vroege jeugd dat we als gezin wel eens tussen rellende voetbalsupporters terecht kwamen, die liepen echt over de auto heen met ME op de hielen.. dat was niet echt heel top in de jaren '80 was dat ergens - in dat andere geval was er dus niks aan de hand qua veiligheid of wat dan ook).

nickolaas | 17-07-16 | 15:15

@FrankVeer | 17-07-16 | 13:25

Over die Turkse superioriteit. Het Islamitische rijk heeft uiteraard ook enorm bijgedragen aan de wetenschap. Veel dingen die wij als gewoon beschouwen, ontlenen hun bestaansrecht aan onze islamitische medemens.

Zo hebben zij bijvoorbeeld de ontdekking gedaan, dat als je alleen maar je schaap neukt, dat je vrouw dan niet zwanger wordt.

Het westen heeft louter het schaap verwijderd en alleen het stukje schapendarm laten zitten, maar van oorsprong is dit een islamitische ontdekking.

Wist je zeker niet?

mrXL | 17-07-16 | 15:15

Beetje laat van die Rotterdammer om zich druk te maken over Turken. Rotterdam is al lang verloren en overgenomen door 'minderheden'. Sterker nog, de echte minderheid in Rotterdam zijn de autochtonen.

XaleX_2 | 17-07-16 | 15:14

@Rheia | 17-07-16 | 13:14
Euh, het gaat hier om Eerdmans, de wethouder die veiligheid in zijn portefeuille heeft en POLITIEK verantwoordelijk is.

Guido | 17-07-16 | 15:14

Allemaal 1 cellige tokkieturken die beter naar het achterlijke Turkije zouden vertrekken.

Asimov6 | 17-07-16 | 15:13

@Tarak | 17-07-16 | 13:08
Turken wordt aangepraat dat ze een tweevoudig Herrenvolk zijn: als Turk en als moslim.

Guido | 17-07-16 | 15:12

Waar halen die Turken toch altijd die vlaggen zo snel van daan. Als je 100 turken vraag of ze een turkse vlag bezitten zeggen ze vast allemaal ja.

Zoiets | 17-07-16 | 15:10

Maar ja, dat hou je met een Marokkaan als burgemeester.
Ikdus | 17-07-16 | 14:38
.
Klopt, maar het vervelende is : met een v. Aartsen als burgemeester had je precies hetzelfde gehad.
Die schreeuwmongolen met die stinkvlaggen komen er mee weg.

Pemberton | 17-07-16 | 15:10

*blabla* deëscalatie *blabla* begrip *bla*

noerg | 17-07-16 | 15:09

Ik kan geen genoeg krijgen van Turkse demonstraties. Die rabiate koppen! Bij een verkeerd woord gaan ze los. Dat maakt Turken voorspelbaar en manipuleerbaar. Mijn geld staat op ozturk van denk. Die heeft vaak zo veel moeite zich in te houden volgens de Nederlandse fatsoensnormen. Maar ik zie het in zijn ogen. That's entertainment mensen!

Accident_Prone | 17-07-16 | 15:09

Sinds de Partij van de Asielindustrie in Rotterdam met de kromzwaard zwaait is het landelijk ook wel bekend onder de naam "Rötterdürüm".

Uw Psychiater | 17-07-16 | 15:07

Volgens mij is die vergunning ruim 48 jaar geleden al afgegeven.

Bert-Bus | 17-07-16 | 15:07

Ik denk soms wel eens hoe weinig echte problemen Nederland zou hebben als er totaal geen islamofascistische kolonisten zouden wonen.

Ales | 17-07-16 | 15:03

Een demonstratie van laten we zeggen, Feyenoord supporters, was niet getolereerd en dan hadden ze alles op alles gezet om de straat weer vrij te krijgen. Op de site van de Telegraaf hebben ze inmiddels al een artikel over de afkeer van 2e kamerleden wat betreft deze demonstratie gesloten voor commentaar en hebben ze de geplaatste reacties verwijderd? Wat is er aan de hand, is er ook een coup aan de gang in Nederland? Ze zijn bang voor een bepaalde groep daar in Rotterdam, de coup heeft al lang geleden plaatsgevonden.

PieterC | 17-07-16 | 15:03

De faalcoup is nog maar enkele dagen oud.
In Rotterdam is dus de jongste uren enorm veel thee gedronken.
Gezien de recente geschiedenis spreken we dus niet meer van tegemoetkoming, maar van medeplichtigheid.

Notenkraker | 17-07-16 | 15:02

Halfslachtigheid is de grootste bedreiging van deze tijd. De geloofwaardigheid van de politiek is in het geding.
johannes14 | 17-07-16 | 14:30

Ik zie dit als het grootste gevaar voor de openbare orde. Het enige wat Nederlandse burgers ervan weerhoudt om het recht in eigen hand te nemen is het feit dat de overheid de zaak nog onder controle lijkt te hebben - althans, voor het zover het de brave burger betreft die nog vatbaar is voor boetes en dagvaardigingen. Maar dat zal dramatisch veranderen op het moment dat er een grote gebeurtenis plaatsheeft -een zware aanslag, grootschalige rellen- en vervolgens blijkt dat er onvoldoende politie is om de zaak te beteugelen.

De gebeurtenissen in Turkije schetsen een somber scenario, ook voor Nederland en West-Europa. Hier is een uitleg over hoe dat zit. Erdogan toont zich een onbetrouwbare partner voor de VS, en de VS zullen nooit Turkije als militaire machtsbasis opgeven. Het is immers de enige manier om de Russische Zwartezeevloot uit de Middellandse Zee te houden, en een belangrijke basis voor het luchtoverwicht in het Midden-Oosten.

Misschien is het je opgevallen dat Kerry tijdens de coup wenste dat "er snel een stabiele situatie zou ontstaan", maar zich tijdens het mislukken van coup haastte om steun voor "het democratisch gekozen regime" uit te spreken. Dat betekent dat de VS nu al van Erdogan af willen - en na zijn gemarchandeer met de basis Incirlik alleen maar meer. Ik geef Erdogan maximaal een jaar tot hij zal worden geëlimineerd door de CIA. 'Turkse president Erdogan gedood bij aanslag door PKK' zal het dan heten te zijn.

De moord op Erdogan zal in Turkije tot grote rellen en geweld leiden. De gebeurtenissen van afgelopen weekend waren daarvan slechts een voorproefje. Die rellen zullen overslaan naar West-Europa: Turken die massaal de straat opgaan en zich keren tegen alles wat niet pro-Erdogan of islamitisch is. Waarop de Nederlandse overheid vervolgens alleen maar fout kan reageren: of ze grijpen hard in, en de Turkse opstand zal alleen maar feller worden en bijval krijgen van Noordafrikaans tuig dat uit hun holen kruipt. Of ze grijpen niet in (zoals dit weekend), waarmee de fascistische Erdoganadepten feitelijk een mob rule zullen hebben afgekondigd in Nederland. Tegelijkertijd zullen radicale autochtone elementen de afwezigheid van het Nederlandse gezag zien als een machtsvacuüm waarvan het hun plicht is om het in te vullen.

Ziet u het plaatje al voor zich? En welke kant denkt u dat de politie zal kiezen op het moment dat de pleuris uitbreekt en de overheid totaal onzichtbaar blijft?

Professor Superhirn | 17-07-16 | 14:56

In elk geval zijn we Nice binnen één weekend al vergeten...

Loebas | 17-07-16 | 14:55

Kunnen die NSB-ers Kuzu en Ozturk niet gewoon het land uitgelkazerd worden?
Wie zit er te wachten op landverraders?

mallekater | 17-07-16 | 14:55

-weggejorist-

Dutch_Holland | 17-07-16 | 14:50

@ Bubbels Jackson | 17-07-16 | 14:38

Klopt, we zijn decadent geworden, MK VII inclusief. Fijn huis, gezin, vakantie en werk. Geen zin om dit op het spel te zetten. Geldt ook voor de politici die u en wij in de TK en EK hebben gekozen. pluk de dag tot dat het niet meer kan.

MK VII | 17-07-16 | 14:48

nickolaas | 17-07-16 | 14:17

Zo werkt het vergunningenstelsel niet.

doskabouter | 17-07-16 | 14:47

Arjan je kunt wachten tot je een ons weegt maar een antwoord zul je niet krijgen althans geen eerlijk antwoord.Want ik denk niet dat Eerdmans gaat zeggen dat hij bang is voor de Turken,en daarom de demonstratie maar door heeft laten gaan.

Deze demonstranten moeten als ze zo moedig zijn als ze beweren naar Turkije gaan en daar gaan demonstreren maar daar zijn ze gewoon te laf voor op veilige afstand durft iedereen van alles te roepen.
Het is het ultieme bewijs dat Turken maar ook andere allochtonen niets maar ook helemaal niets van ons land moeten hebben en alleen maar hier zijn voor de sociale uitkeringen,die vaak worden mee genomen naar hun zo geweldige vaderland.

janmetdepet | 17-07-16 | 14:47

@Gravin v Kippenbouth | 17-07-16 | 14:43
Oeps!.... jouw nickname bedoel ik.

Gravin v Kippenbouth | 17-07-16 | 14:46

@Gravin,

Je geeft me weer hoop :)

Bubbels Jackson | 17-07-16 | 14:46

-weggejorist-

Lefgozer | 17-07-16 | 14:45

@Bubbels Jackson | 17-07-16 | 14:38
Ik zie het ook somber in als ik naar jour nickname kijk.
Begin eens opnieuw maar dan met een met een Hollandse.
Kom op, vooruit met de geit en laat je niet gek maken.

Gravin v Kippenbouth | 17-07-16 | 14:43

Met brieven, hashtags, vlaggetjes in je profielfoto is nog nooit een oorlog gewonnen. Want dat het dat is oorlog, dat beginnen steeds meer mensen te begrijpen. Het wordt tijd dat het Islamitische smaldeel kleur bekend: are you with us, or are you against us. Ach laat ook maar. Het beste is om (zoals Newt Gringrich ook terecht opmerkte) alle moslims met extreme ideeën te deporteren. Eerst even de huidige 'leiders' aan de kant schuiven, en dan kunnen we aan de slag. Het houdt pas op als we de maatschappij ontdaan hebben van alles wat met de islam te maken heeft.

Kolbjorn Varmann | 17-07-16 | 14:41

Troy Ounce | 17-07-16 | 14:22
Duitsland en de NATO blijken goed op de hoogte te zijn van de Turkse ambities om kernwapens te krijgen.
"For quite some time, evidence is mounting that Ankara is trying to acquire nuclear weapons."
nationalinterest.org/feature/turkey-se...

Wutbürger_ | 17-07-16 | 14:40

@MenteSuperior | 17-07-16 | 14:19

Ik woon in een klein durpke vlak bij Eindhoven en ik ga nog heel vaak met de fiets naar Eindhoven. Laatst werd ik tijdens de fietstocht uitgescholden voor "hoer" door een lichtgetinte vlerk. Helemaal gratis en voor niets.
Orde scheppen doe ik bij voorkeur graag zelf. De licht getinte opsodemieter heeft van mij te horen gekregen dat zijn moeder de grootste hoer van allemaal is. Klaar.
Hoi Eindhoven, daar ben ik weer!

Gravin v Kippenbouth | 17-07-16 | 14:38

-weggejorist-

Bubbels Jackson | 17-07-16 | 14:38

Er is geen Nederlander te vinden die het nodig vindt dan wel de tijd heeft om op te komen voor Nederland, ons land. Al jaren roepen we om verzet, klagen we steen en been over de politiek, ons houding etc... Maar ik heb werkelijk nog nooit een massale demonstratie gezien, burgelijk ongehoorzaamheid. We moeten gewoon toeegeven dat dat niet in onze aard zit. Dat is gewoon de kwestie.

Ik begin steeds meer te geloven in de woorden van Maxima, Nederland heeft geen cultuur.

Sorry, maar ik zie d toekomst voor nederland somber in. We gaan deze strijd verliezen met onze houding.

Bubbels Jackson | 17-07-16 | 14:38

@Anoguurder | 17-07-16 | 13:02

Ach, gezien de 300+ Feyenoord supporters die ze wisten op te pakken vorig jaar (wegens onaangekondigde demonstratie) weten ze normaal gesproken wel hoe te hakken met dat bijltje.

Maar ja, dat hou je met een Marokkaan als burgemeester.

Ikdus | 17-07-16 | 14:38

Er zou een website moeten komen waarop deze mensen dit soort brieven als "standaard en over te nemen" kunnen plaatsen.
Alhoewel ik de poging van deze eenling toejuich denk ik dat een overvloed van deze emails meer zoden aan de dijk zet.

HotPotato | 17-07-16 | 14:31

Er wonen ca. 40.000 turken in Rotterdam. Als die voor de voeten gaat lopen dan moet je alle politie agenten uit heel NL in schakelen om de rust te bewaren. De benodigde capaciteit in Rdam is er dus niet. Ja dat is niet eerlijk ten opzichte van andere demonstranten, ja turken kunnen dus gaan en staan waar ze willen, ja dat is zorgwekkend. Maar dat is nu precies het resultaat van decennia lang anti NL partijen stemmen. We hebben het aan ons zelf te danken.

ILF2 | 17-07-16 | 14:30

Halfslachtigheid is de grootste bedreiging van deze tijd. De geloofwaardigheid van de politiek is in het geding.

Minister Bert Koenders van Buitenlandse Zaken als woordvoerder van de Nederlandse regering vindt het belangrijk dat de verdeeldheid in het land vermindert en dat de Turkse democratie hier beter in plaats van slechter uit moet komen. Europa heeft baat bij een stabiele partner die de mensenrechten respecteert.

- Knap van Erdogan, dat hij al een paar uur na de coup precies wist welke 2745 rechters medeplichtig waren. Zij zijn door de Turkse autoriteiten op non-actief gezet.
- Daadkrachtige Erdogan zegt dat het parlement zich buigt over een herinvoering van de doodstraf.
- Erdogan heeft de VS verzocht de geestelijke Fethullah Gülen uit te leveren. Zo komt hij af van zijn politieke opponent die Erdogan verantwoordelijk houdt voor de mislukte coup.

Gevaarlijk! Na de mislukte coup besluit Erdogan nu zelf de Turkse rechtstaat op te blazen, de doodstraf in te voeren en de VS te chanteren door het sluiten van de NAVO basis.

En de reactie van de Nederlandse regering is: 'belangrijk is dat de verdeeldheid in het land vermindert en dat de Turkse democratie hier beter in plaats van slechter uit moet komen. Europa heeft baat bij een stabiele partner die de mensenrechten respecteert'.

johannes14 | 17-07-16 | 14:30

De conclusie is duidelijk: onze politici hebben een opdracht waarbij "niet uitvoeren" geen optie is. Sommigen zien er daarom geen heil meer in (o.a. Halsema, Rosenmöller) en geven het gewoon op onder één of ander voorwendsel.

kindapaas | 17-07-16 | 14:29

Horen deze Trojaanse paarden niet het land uitgezet te worden ?

MrShadow | 17-07-16 | 14:27

Als die Turken zo graag Turkijtje willen spelen, waarom doen ze dat dan niet daar ? Opbokken met die handel. Steeds meer Nederlanders zijn dit soort lieden kotsbeu.

van Oeffelen | 17-07-16 | 14:27

Beste Arjen
Welke Turken? Ik kan het me niet herinneren. Wanneer precies? Hoe dan ook ik herken me niet in de door u geschetste situatie en werp alle kritiek verre van mij. En dat was in Rotterdam? Turken? Ik zal navraag doen... Turken? Uit Turkije helemaal? Met een vlag?
Groet,
Joost

Pedronegro | 17-07-16 | 14:26

Of je woont in Nederland, of je woont in de Turkije .Ik vind dat het niet kan.We een demo ,daar heeft iedereen recht op .Maar om zo maar s,nachts met toeter en een gebrul door de straten te gaan is verboden.Er is geen vergunning afgegeven,want dit was plotseling.Maar dan heb je geen goede benemen,om s,nachts de burgers dit op te dwingen .( door de strot te duwen ).Ik wil er niks mee te maken hebben,maar ik word er zo wel mee confronteert of ik wil of niet.Moet niet mogen dit.Maar dat maakt voor die lachpartij DENK ook niks uit.Integendeel hij voerde het nog op .Ga in verzet ga naar buiten.In de nacht de gek ?

altijdfeest | 17-07-16 | 14:25

-weggejorist-

edelweiss | 17-07-16 | 14:23

@nickolaas | 17-07-16 | 14:17 Ik daag je uit de volgende keer ook tussen de Turken de straat op te gaan en dan te roepen: Weg met Erdogan! Weg met de islam!
Kan ik alvast noteren of je een begrafenis of een crematie wil?

knutsel | 17-07-16 | 14:21

Waarom er niks is gebeurt? Omdat we van hoog tot laag te laf zijn om iets te doen. Daarom. Wat dat betreft kunnen we nog wat leren van de Turken. Ze komen WEL voor elkaar op. Ondertussen kruipt iedereen na een paar dagen weer onder zijn of haar steen en klagen we weer over het volgende pensioen-, en of banken probleem met een volgepropte mond borrelnootjes.

Bubbels Jackson | 17-07-16 | 14:20

Ik woon in het buitenland en ben een geboren Rotterdammer, kort geleden in Rotterdam geweest en ga er nooit meer naar toe, en als ik zeg nooit meer is het ook nooit meer.
In de avond door de verpauperde lijnbaan op weg naar de parking voor de auto.
Ongelooflijk wat ze tegen mijn vrouw durven te zeggen, zomaar gratis voor niets.
En wat moet je doen, geen politie, geen handhaving niets.
Dag mijn geliefde Rotterdam, tot nooit weer.

MenteSuperior | 17-07-16 | 14:19

"Goedzo, props voor je inzet, maar wat kan de gemeente nu doen aan een hoop turken dat zich op eigen inzet ineens gaat verzamelen en demonstreren?

Ze hebben schijt aan onze regelgeving."
@Anoguurder | 17-07-16 | 13:02

Nou, ik noem maar wat. Je zou de ME kunnen gebruiken waar ze voor bedoeld is?

Merkelfapper | 17-07-16 | 14:18

Geachte heer Arjen,

Nooit gezien! Stomstomstom!
Ik had m'n duikbril niet op.

mvg,

Joost Eerdmans

Man Van Het Volk

LibertasSimplex | 17-07-16 | 14:18

cekars | 17-07-16 | 13:05

Jazeker !

edelweiss | 17-07-16 | 14:17

@doskabouter | 17-07-16 | 14:12
Misschien omdat die mensen de neiging hebben asielzoekers zelf aan te vallen of een democratisch proces ??

nickolaas | 17-07-16 | 14:17

Het is natuurlijk al lang zo dat Turkse entiteiten, van onze overheid altijd en overal de wet zonder problemen kunnen overtreden. Zie de op GS vertoonde Turkse bruiloft met een grote stoet automobielen met schreeuwende Turken,wapperend met enge vlaggen en sowieso al door vier rode verkeerslichten rijdend. Zou een arme Nederlandse sukkel gefilmd worden, dan wordt een bekeuring van € 239,- zonder pardon toegezonden!
Dan de kamerleden Osturk en Kuzturk ( geen enkele loyaliteit naar Nederland) schreeuwend op de barricades; Kobus en ik zeggen, hoepel op naar het zeer verlichte, seculiere en fantastische land van jullie dromen!

mevr.Kribo | 17-07-16 | 14:16

Honderden Turken die op straat allahoeakbar schreeuwen is natuurlijk helemaal niet verontrustend. Ies gezellig!

knutsel | 17-07-16 | 14:16

Stormageddon | 17-07-16 | 14:08
klopt, daar had de politie & burgemeester tegen moeten optreden.

Wutbürger_ | 17-07-16 | 14:14

@ Professor Superhirn | 17-07-16 | 14:04

Spot on and a crushing defeat.

Voorbeeldige | 17-07-16 | 14:14

De overheid is bang dat het gaat escaleren daarom is er niet ingegrepen ,er had gewoon keihard ingegrepen moeten worden , zoiets van een kindje dat schreeuwt in de supermarkt om een snoepje als je dan toegeeft zal het de volgende keer nog erger gaan worden .

Jetstream | 17-07-16 | 14:14

Volgende keer traangas en ME, alstublieft.

Dr_antonickx | 17-07-16 | 14:13

Volgende keer traangas en ME, alstublieft.

Dr_antonickx | 17-07-16 | 14:13

Er wordt zeker met 2 maten gemeten. Ga maar is demonstreren tegen een AZC. Er staat dan meer ME dan bij Ajax-Feyenoord. In Geldermalsen wilde men 29/6 vreedzaam demonstreren maar verboden want geen verunning. Als ze wel waren gegaan was de ME er alweer geweest om er op los te meppen. Meten met 2 maten? Iedereen gelijk toch?

doskabouter | 17-07-16 | 14:12

K, stukje 'identity politics' van mijn kant - maar zolang 'die twee van DENK' in de kamer zitten hoef je je niet af te vragen wie de schoonste ballen van heel Turkije heeft..
Overigens speelt de PVV geen ander spelletje hoor.. (die halen ook de kolen uit het vuur voor de meest extreme elementen die met 'groot-Israel' bezig zijn).

nickolaas | 17-07-16 | 14:10

Waar blijft de demonstratie " in Nederland vlaggen we met rood wit blauw" natuurlijk georganiseerd door de VVD?

Nuuk | 17-07-16 | 14:10

Sja, brievenschrijver heeft gelijk, er wordt met 2 maten gemeten. Als er een Pegida, PVV of anti-immigratiedemonstratie spontaan optreed, is de mobiele eenheid zo ter plaatse.

Maja, iig netjes van de nederturken dat ze iig redelijk vredevol demonstreren.

Aetje | 17-07-16 | 14:10

Opeens weet je het!
Je wordt allochtoon.
Meer rechten, minder plichten.
Dat zouden meer mensen moeten doen!

Nuchternederland | 17-07-16 | 14:09

Er wordt niet gereageerd om escalatie te voorkomen.
Daardoor worden problemen alleen maar groter.
Ik zeg: knoop doorhakken en afrekenen met die eikels die menen boven de Nederlandse wet staan.
Want de groep aanhangers zal alleen maar groter en fanatieker worden. En dan?

ET007 | 17-07-16 | 14:08

@Wutbürger_ | 17-07-16 | 13:24
Het afsluiten van een rijstrook van de brug is een ernstige verstoring van de openbare orde. De politie had het Turkse gespuis van de brug moeten jagen.
Het is niet zo dat er in Rotterdam een gebrek is aan pleinen waar je zonder al te veel overlast kan demonstreren. Het in bezit nemen van een openbare brug is een regelrechte provocatie naar het publieke gezag. Niet geheel toevallig bezetten de coupplegers ook de Bosporusbrug.

Stormageddon | 17-07-16 | 14:08

Zijn er negatieve effecten als het dubbele paspoort wordt ingetrokken ? Ik zie nml alleen maar voordelen. Hierblijven als NL, of wegwezen. Lekker duidelijk voor iedereen.

LeBron | 17-07-16 | 14:08

Die Turkse piemelkrabbers die daar stonden te schuimbekken zullen vast geen Kemalisten zijn geweest.

Conan de Rabarber | 17-07-16 | 14:07

De integratie politiek van de nieuw links socialisten is mislukt.
Turken zullen nooit Nederlander worden, al geef je ze 3 Nederlandse paspoorten, omdat ze anders zijn een fanatieke en politieke religie aanhangen en in feite geen enkel respect voor Nederland en haar normen en waarden, cultuur en mentaliteit hebben.

Ze zullen altijd voor Turkije blijven juichen al zijn ze hier geboren. Dat komt door hun islam dna en niet westerse opvoeding. Ze verdienen ook geen dubbel paspoort.
weer zo'n linkse truc om het electoraat in hun voordeel te laten komen.
Nu zitten we met " de gebakken peren".

Maar ja dan is hier die socialistische pvda, die 2 Turkse klojo's niet goed gescreend hebben en die nu door ons betaald worden door hun gejatte zetels in de 2e kamer.
En dan staan ze vervolgens wel bij een demonstratie in Rotterdam de zaak op te hitsen voor eigen doel. Vergunning of niet.

Turken zijn hier gastvrij ontvangen, leven in vrijheid en kunnen zeggen en doen wat ze in hun eigen land niet kunnen.
Krijgen hier wel gratis onderwijs,ziektekosten, uitkeringen,woningen met huurtoeslag, kinderbijslag etc.
Tja dat wel natuurlijk, maar verder hebben ze helemaal niks met ons land op.

Juichen doen ze voor de fascist in Turkije.
Wij Nederlanders, die dit mooie land aan het weggeven zijn en hebben opgebouwd, staan erbij en kijken er naar.

Een vergunning aanvragen geldt dus voortaan alleen voor autochtonen.

joost2 | 17-07-16 | 14:06

Goede brief, de spijker op de kop geslagen.

Het is sowieso oorverdovend stil uit de linkerhoek wat betreft zorgen om nationalisme, enz. Stel je toch eens een demonstratie van Nederlanders voor die massaal de nationale driekleur laten wapperen. Het afkeurende geblaat zou niet van de lucht zijn.

Nuuk | 17-07-16 | 14:06

@ vrijheidvoorbeginner | 17-07-16 | 13:06
Ik wou gaan tikken, maar je hebt alles gezegd wat ik kwijt wilde.

Lewis | 17-07-16 | 14:05

@Adversary | 17-07-16 | 13:33
Troost u met de gedachte dat wanneer iets er niet meer is, u het ook niet meer kunt verliezen.

Mastermattie | 17-07-16 | 14:05

Ik moest bijna hardop lachen om het nieuws van kamerleden die zich ergeren aan de slecht geïntegreerde Turkse medemens in onze segregatiemaatschappij, als het niet zo triest was. De ergernis speelt al vele jaren in de autochtone samenleving en nu zien kamerleden het ook?

Maar belangrijker, wat gaat het landsbestuur eraan doen? Ach, laat ook maar, dat antwoord kennen we inmiddels ook. Glas, Plas...

Oftewel, houdt je mond erover of ga er serieus iets aan doen. Er komen zeker verkiezingen aan en de Grote Blonde Leider wordt te eng?

Gadverdamme!

Pieter Bas | 17-07-16 | 14:05

Godverdomme, kan dat gezeik van een weerzinwekkende club als DENK niet gewoon een keer strafbaar gesteld worden?

En doe daar dan gewoon het geouwehoer van de antipieterts bij.(Ja, hee, hoy, Sylvana, trut, je hebt je helemaal laten pamperen in NL en je bijt nu in de hand die je heeft gevoed, wat hebben die witte vrijers van je je misdaan?, je afgeserveerd wegens incompetentie??)

Er is maar één neger die ik als eerste die ik tegen kwam gewoon ontzettend lief, en aardig en acceptabel vond,(naast mijn eigen vrouw) en DAT was Zwarte Piet.Dus wanneer je dat wilt verbieden maak je jezelf tot een idioot.

mallekater | 17-07-16 | 14:04

@nickolaas | 17-07-16 | 13:51
Van zulke goedpraterij gaan mijn nekharen recht overeind staan. Ook van de achteloze manier waarop je het belang voor Nederland van de gebeurtenissen rondom de moord op Pim Fortuyn gelijkstelt aan het belang van politieke gebeurtenissen in Turkije, trouwens. Een vergelijking die volledig mank loopt en ongepast is bovendien. Als Fortuyn het leven niet zo schofterig ontnomen zou zijn zou hij vandaag hebben gegruwd van die clubjes intimiderende Turkse aanhangers van een fascistische dictator in zijn stad.

Professor Superhirn | 17-07-16 | 14:04

@Gemeen Mosje | 17-07-16 | 13:43
Dat zijn ook een stel slappe zakken die selectief demo's beëindigen.

Mastermattie | 17-07-16 | 14:03

@Watching the Wheels | 17-07-16 | 13:36

Dat hele DENK verhaal begint nu wel heel slecht af te stralen op Sylvana.

Ooit gaan ze haar toch een keertje vragen hoe dat nu zit met die dictatuur en wat haar mening daarover is.

Steeds maar wegduiken, gaat 'r niet meer redden.

SapperDeFlap2166 | 17-07-16 | 14:03

Die "ik nük jüllü allemaal de müdür" klootviool die in beeld komt bij de NOS en "niet filmen" roept, zou je toch het liefst waterboarden in een kokende frituurpan?? Wat een lül met vingürs.

NACademicus | 17-07-16 | 14:00

Ondanks de megaverrekijker op de giegel van Eerdmans, is de braveborst ziende stekelblind en helaas ook stokdoof. De moslimburgemeester greep niet in uit angst voor nog meer stem verlies bij de Pvd8 onder de Turken. Waar thans weer uitgebleken is dat Aboutaleb een dubbele agenda heeft. Nooit te hopen voor Nederland dat zo'n slappe zak premier wordt, in geval zal de NL driekleur vevangen gaan worden voor de Turkse vlag. En het Wilhelmus verboden worden en het islamitische vrijdagsgebed het nieuwe volkslied worden.

Goedverdoemme | 17-07-16 | 13:59

-weggejorist-

Wembeka | 17-07-16 | 13:58

Hypotheken, leningen met rente zijn toch haram?

genoegisgenoeg | 17-07-16 | 13:57

Voor de Turken geldt. Dit zijn niet mijn regels vriend. Zij houden zich alleen aan de Turkse regelgeving en wat Erdo zegt.

EmilioEsteves | 17-07-16 | 13:57

@GW2f | 17-07-16 | 13:43
Lijkt me dan jurisprudentie voor iedere "spontane demo".

Mastermattie | 17-07-16 | 13:56

spanarchist | 17-07-16 | 13:24
onzin. Een demonstratie-vergunning bestaat namelijk niet.
Je kunt hooguit een papiertje krijgen waar op staat dat het is gemeld, wat de tijd en locatie is, etc.
Maar dat is geen vergunning, want die bestaan niet voor demonstraties.
Een demo is niet iets wat 'gegund' kan worden, maar een (grond)recht.

Wutbürger_ | 17-07-16 | 13:56

Zie net reclame van Rabobank, hypotheek binnen een week. Moslimgezinnetje. Waarom draait mijn buik,?

genoegisgenoeg | 17-07-16 | 13:55

Sodemieter op, achterlijke moslims, hoe halen jullie het in je debielige hoofden om nu NOG te ouwehoeren over waar jullie je tekort gedaan voelen.
Lazer op... flikker op naar Turkije en komt nooit meer terug.
NOOIT nmeer TERUG.
En flikker op.
Wat begrijpen jullie niet wanneer je achter een demagoog, een dictator en een volgeling van Hitler aansjouwt.

Donder op.

mallekater | 17-07-16 | 13:55

Nu is toch wel duidelijk waar de PVDA voor staat met Aboutaleb aan het roer in Rottjeknor. Dus wij worden als tweederangsburgers behandelt en de allochtonen zijn eersterangsburgers. Ik zou eens vragen aan Aboutaleb of hij zijn 2e paspoort op zou geven om burgemeester te kunnen blijven. Ik denk dat hij kiest voor aftreden, ook hij is niet trouw aan Wimlex, maar aan zijn moslimland. Dus allemaal of Nederlands paspoort of geen hooggeplaatste functie meer. Moet je eens kijken wat deze ratten doen. Alles wordt maar toegestaan in Nederland. Rutte he bent een kwezel die dit alles tolereert om de moslims maar tevreden te houden.

HdJ& | 17-07-16 | 13:55

Pim F was in eigen land sukkel,dat is nu het grote verschil .U snapt het niet.

tegenalles | 17-07-16 | 13:54

@sinar2 | 17-07-16 | 13:35
"Hier ook genoeg klikturken die maar wat graag hun landgenoten willen aangeven bij de geheime dienst in Istanbul. Dat heeft het geval Ebru wel laten zien."

Ebru zit aan de juiste kant van het gelijk. De anderen, die hebben totaal niet door wat er aan de hand is.

Nuttige idioten voor Erdogan. Maar tja, AKP hè? Die hebben het licht niet uitgevonden.

SapperDeFlap2166 | 17-07-16 | 13:54

Dat je voor zo'n actueel onderwerp een demonstratie toestaat, vind ik nog wel te snappen. Je MAG hier je mening immers uiten.
Maar als ze de pers te lijf gaan: direct en zeer duidelijk optreden. Al was het maar om duidelijk te maken dat die rode-vlaggenmannen niet de in Turkije blijkbaar heersende perscultuur ook hier kunnen invoeren.

xspalm | 17-07-16 | 13:53

Helaas laat deze islamitische uiting van loyaliteit zien dat de door hun zo gewenste bloedige burgeroorlog steeds dichterbij komt.
En dat is wat er binnen is gehaald. Haat.

Antitheïst | 17-07-16 | 13:52

Beste Arjen,

Jij mag er mede voor zorgen dat wij voldoende belastinggeld binnenhalen om de minderheden en de overheid royaal te belonen. Voor de rest hebben we graag dat je je bek houdt.

Met vriendelijke groet,

De overheid.

Dutch_Holland | 17-07-16 | 13:52

Ik herinner me nog honderden mensen op straat toen Pim Fortuyn vermoord was.. hadden ze die dan ook fijntjes op de regels moeten wijzen ?
Ok, ik ben wel eens met mijn auto in een demonstratie van die 'Turkse clubs' beland - daar zit inderdaad wel een beetje 'over the top' machogedrag in en het slag dat volgens mij wel een beetje neigt door te slaan in nationalisme. Maar dan nog - veel van die Fortuynisten hadden mijns inziens ook de neiging om door te slaan in bepaalde dingen - soms misschien ook nog wel deels dezelfde. Ieder zijn ding - en mensen zijn mensen, soms hebben mensen de drang ergens voor een plein op te rennen.. dat is altijd nog zo geweest (en dan laat niet alles zich regelen 48+ uur vooruit - dat is ook een stukje vrijheid om mens te kunnen zijn.. verder probeert iedereen altijd een overheid op allerlei manieren voor het eigen karretje te spannen - dat is op zich al iets om waakzaam voor te zijn, dat de overheid het een beetje voor iedereen nastreeft te regelen.. slecht nieuws als bepaalde groepen dominant proberen te worden of het feitelijk al zijn).

nickolaas | 17-07-16 | 13:51

De ware aard van dit zogenaamde geïntegreerde moslim volkje komt weer eens naar boven.Ook de verdeeldheid die broeit onder de turken is hier duidelijk.Wij stellen voor om terug te gaan gaan dat gewelddadige(uh geweldige) turkenlanden de daar zo fantastische democratie te steunen.Nederlanders boycot alle kebab en turkse winkels als blijk van vertrouwen,negeer ze en behandel ze als lucht op deze democratische manier.De turken zijn meer verdeeld als ooit in turkije zelf.Lets rumble en ga zo verder deze opstand is een goed signaal voor het oppermachtige Westen.De volgende domino steen is aan het vallen.

tegenalles | 17-07-16 | 13:51

Ja maar jullie snappen het niet. De NPO heeft het prima geduid. Die lieve mensen gingen de straat op omdat ze ongerust en bezorgd waren, dat snappen jullie toch wel *ahum*. Wat verslaglegging betreft zit het bij de NPO af en toe tegen het debiele aan.

catomar | 17-07-16 | 13:51

Feynman | 17-07-16 | 13:01

Vandaag is het 20 jaar geleden dat vlucht TWA 800 New York-Parijs in de oceaan verdween.

DANNY3960 | 17-07-16 | 13:51

@uncommonsense | 17-07-16 | 13:44
Je zou het bijna gaan denken ja. Ik heb de stellige indruk dat de AFA wordt gedoogd als knokploeg van het linkse establishment. En dat meen ik serieus.

Professor Superhirn | 17-07-16 | 13:51

Antwoord zal zijn we hebben niks gedaan, omdat de gemoederen al op kookpunt zijn en we de zaak willen de-escaleren, maar daar moet je wel een niet nederlandere of niet nederlandse cultuur voor hebben want anders werkt deze aanpak niet. alhoewel ze het laatste natuurlijk nooit zullen zeggen, jij krijgt gewoon te horen dat je het verkeerd zag.

Umberto die trotzoni | 17-07-16 | 13:50

Ik zie de NOS nog die Nederlandse turk interviewen waarop hij antwoord: Mijn hart ligt natuurlijk in Turkije. Niet hier. Even later zelfde interview: Ons hart is turks.

demdem | 17-07-16 | 13:50

Hierboven geven veel reaguurders al aan dat er in de Nederlandse samenleving de facto sprake is van rechtsongelijkheid.
Blijkbaar mogen allahtonen meer dan Nederlanders.
Die situatie zie je in heel Europa: Duitsland, Frankrijk, België enzovoorts.
Als dat nog duurt, zal de -mijns inziens terechte- onvrede toenemen totdat de burgers het heft in eigen hand nemen.
En dat heet dan burgeroorlog.
Dank u wel, stelletje zelf benoemde potentaten...

P.s.: de verwarde man die in Nice 84 slachtoffers maakte heeft blijkbaar per SMS om meer wapens gevraagd. Maar dat was vast een incident.... doorlopen, mensen...

De Droit | 17-07-16 | 13:50

De kruik gaat te water tot hij barst , het voorbeeld zal Frankrijk zijn die dicht tegen een burgeroorlog aan zit .
Het besluit van de E.U die als een man achter de dictator stond mag zich eens flink achter de oren krabben incl dat rariteiten kabinet van hier die hun eigen burger schoffeert

witchmaster | 17-07-16 | 13:48

Hoe zat dat ook alweer met vlaggen ?

iopeth | 17-07-16 | 13:47

Ai, kritische vragen. Arjen staat nu op een lijstje!

Tha Man | 17-07-16 | 13:47

Waarschijnlijk zaten de Rotterdamse gezagdragers in een Turks all inclusive resort naast Erdogan

diederikje | 17-07-16 | 13:45

Nederlands Nationalistische acties dienen 48 uur vooraf te worden aangemeld zodat de veiligheidsdiensten dit tijdig door kunnen geven aan de jongens en meisjes van Antifa.

uncommonsense | 17-07-16 | 13:44

ik wed dat als Gerrt het doet dat die 48-uur meteen weer een repressieve EU regel is.

roflastc | 17-07-16 | 13:44

Pro Turkse demonstranten: oppakken, in busje afvoeren en enkele reis huiswaarts turkwaarts.

compitaal | 17-07-16 | 13:44

Abouthaleb meet met twee maten. Hij heeft hier heel duidelijk gemaakt dat moslims zijn lievelingetjes zijn. Die mogen dingen die niet moslims niet mogen. Zij worden daarbij met voorrang behandeld. Abouthaleb is zijn mandaat voor het Nederlandse volk kwijt. Volstrekt onaanvaardbare houding.

Rheia | 17-07-16 | 13:44

Ja hó eens even...:Wanneer IS-rapalje onder tevreden toeziend oog van Jozihammed van Aartsen in Den-Haag met foute vlaggen mag zwaaien mogen deze Erdogan-ratten toch óók iets gezelligs organiseren?
Gefeliciteerd,Denk-tuig.

R.B.Scott | 17-07-16 | 13:44

cekars | 17-07-16 | 13:05

Ja, hebben ze bij azc-demonstraties ook geen moeite mee.
Maar dat is eigen volk. Daar mag je op meppen.
Op Turken niet. Ies rassiesme.

Bijtendehond | 17-07-16 | 13:44

meer dan terecht zo'n vraag ! Het zou alleen goed zijn als dit soort bedenkingen en vragen tijdig vanuit de politiek worden gesteld in plaats van afwachten tot bezorgde burgers zich gaan roeren. De besluiteloosheid en policor van de Ned. politiek (gemeente en landelijk) t.a.v. migratie, migratiestromen, integratie of het gebrek daaraan, islam en veiligheid is zeer ernstig en leidt zo langzamerhand tot de teloorgang van Nederland.

krelus | 17-07-16 | 13:43

Waarom, weet je dat nog steeds niet Arjen? De Nederlandse overheid en politie doen aan de-escalering. Dat betekent dat blanke autochtone harder mogen worden aangepakt dan allochtonen en voornamelijk moslims. We weten natuurlijk allemaal dat moslims als het erop aan komt gewelddadig kunnen zijn en daarbij kan zich men beroepen op racisme,xenofobie,islamofobie wanneer men wordt aangepakt, dat terzijde kunnen hun thuislanden ook nog eens voor problemen gaan geven wanneer hun onderdanen hier te hard worden aangepakt. (kijk naar bv. Marokkaanse ambassadeur op bezoek bij Marokkaans jongetje die werd aangepakt)
Met andere woorden, men doet aan risicoanalyse en men geeft dus al indirect al toe dat moslims een grote bedreiging vormen. Daarom mogen moslims/allochtonen meer dan de autochtoon. Daarom mogen moslims in Rotterdam met hun Turkse vlaggen zwaaien, Turkije boven alles roepen, wordt hun geen stroobreed in de weg gelegd om te demonstreren terwijl men geen vergunning heeft gekregen. Nederlanders die onaangekondigd met Nederlandse vlaggen in een demonstratie rondlopen en Nederland boven alles roepen zijn volgens links enorme xenofobe racisten en nazi's.
Grappig om te zien dat antiracisten dus zelf de grootste racisten zijn.

Julia | 17-07-16 | 13:43

@ Hof van Tuinslang | 17-07-16 | 13:29
Is dat zo ?
ik noem bv van Aartsen, Pieter Broertjes.
Die vinden dat ook goed.

Gemeen Mosje | 17-07-16 | 13:43

@ Watching the Wheels | 17-07-16 | 13:29

Of Eerdmans vanaf zijn vakantieadres tweette weet ik niet, maar op een vraag van Wierd Duk("Weet iemand hoe je in Rotterdam zo snel aan een demo-vergunning komt?") antwoordde hij vannacht: "48u termijn: apv is in dit opzicht juist maar HR heeft bepaald dat recht op spontane demo gaat boven APV"
Volgens hem heeft de Hoge Raad er dus voor gezorgd dat je als gemeente minder slagkracht hebt in het uiteendrijven van spontane betogingen. Ik vraag me wel af of er überhaupt ingegrepen was als de HR er geen juridisch stokje voor gestoken had...

GW2f | 17-07-16 | 13:43

Wat doet die Palestijnse vlag daar?? De vlag van een terroristenstaat openlijk op straat tonen en DENK staat erbij, is volstrekt onacceptabel.

Rheia | 17-07-16 | 13:42

@SapperDeFlap2166 | 17-07-16 | 13:27
Hier om de hoek twee Turken die fel anti-Erdogan zijn. Ze zijn er wel, gelukkig. Vele malen erger vind ik dat onze Europese leiders dit allemaal prima vinden. Walgelijk.

Piet Karbiet | 17-07-16 | 13:42

Ik DENK dat we maar eens goed naar alle foto's en filmpjes van de demonstraties moeten kijken en een YouTube filmpje moeten maken met namen en rugnummers! Zodat iedereen weet wie de AKP NederKlikTurken zijn zodat deze idioten niet meer aan het werk komen op belangrijke en invloedrijke posities! Geheel in de traditie van DENK!

Radicalimero | 17-07-16 | 13:41

Goed zo Arjen !

Mo het varken | 17-07-16 | 13:40

Kunnen we niet massaal de straat op met een Nederlandse vlag en eisen dat deze DENK infiltratie direct uit de 2e kamer wordt gegooid! Het volk beslist toch.

fikkieblijf! | 17-07-16 | 13:38

Zij durfen gewoon niks te doen het zijn allemaal lafaards,Turken mogen in Rotterdam doen wat ze willen ,als ze een wedstijd winnen wordt gelijk verkeer in centrum ontregeld elk jaar weer en de politie doet niks,streng optreden is de enigste manier die ze begrijpen net zoals Erdogan doet in Turkije traangas op hun kop afschieten en wegblazen met waterkannonen,anders krijg je in de toekomst om de dag demonstraties hier en wanneer het ze uitkomt.

doc holliday | 17-07-16 | 13:38

Het waren toch geen Feijenoord aanhangers ?

elevator | 17-07-16 | 13:38

Demonstraties en vergunningen...
"Ja mag best kenbaar maken dat je het niet met ons eens bent, maar wel op de manier zoals wij dat willen"

Mastermattie | 17-07-16 | 13:36

wordt tijd dat al de sodemieter het dubbele paspoort wordt uitgebannen. Een ieder die Turk wil zijn met enigste solidariteit met het vaderland kan dan kiezen. Of in Nl als Nederlander of naar Turkije als Turk! Dit ook met de Marokkanen, Ghanezen, Syrieers, Irakezen, Russen etc. etc..

fikkieblijf! | 17-07-16 | 13:36

SapperDeFlap2166 | 17-07-16 | 13:12
Nee, Sylvana klaagde zojuist over te weinig Oscars voor DENK-acteurs bij "De Nieuwe Wereld" vanaf 21 min. www.npo.nl/de-nieuwe-wereld/17-07-2016... en ik ben wel met haar eens dat Erdogan er één verdiend heeft en die andere twee jongens van DENK ook, trouwens Syl zelf verdient ook een eervolle vermelding.

Watching the Wheels | 17-07-16 | 13:36

Kijk ze blij zijn de horde grijze wolven.
Blij, omdat er in hun thuisland, waar hun hart ligt en waar ze zo trots op zijn, jonge mensen op straat zijn afgeslacht, terwijl ze niet eens wisten waarom.
Geen idee dat ze een coup aan het plegen waren, ze zijn erin geluisd.
Die mensen die daar staan te juichen hadden dat net zo goed kunnen zijn, als ze tenminste niet te laf waren om hun dienstplicht te vervullen, maar in plaats daarvan dat afbetaald hebben aan een dictator.
Ze noemen zich dan wel wolven, het zijn laffe chickens.
En dat onze ruggegraatloze bewindslieden toelaten dat hier in de straten gejuichd, geschreeuwd wordt uit blijdschap voor barbaarse moorden op onschuldigen, en dat zelfs tweede kamerleden daar aan mee doen is natuurlijk een gotspe.

We hebben nu gezien wat deze middeleeuwse barbaren als groep kunnen doen, gewoon iemand martelen en lynchen, midden op straat, midden op twitter, midden op facebook, en daarna weer gewoon naar huis, goedemiddag buurman, je staat op twitter, leuk.

Als je die beelden ziet snap je ook hoe een taharrush werkt.
Degenen die denken dat zoiets niet in Nederland kan gebeuren hebben het verkeerd, zodra er meer dan tien woeste inboorlingen bij elkaar komen die middeleeuwse leuzen beginnen te roepen is de shit aan.
Of dacht je dat dat gepeupel in 010 niet in staat zou zijn om een hoofd van iemands romp te scheiden opgejut door een unibrauwer van Erdogan?
Think again.
Het paard van Troje is al lang binnen, er is maar een heel klein lontje nodig om de vlam in de pan te doen slaan.

Cuyahoga | 17-07-16 | 13:35

@SapperDeFlap2166 | 17-07-16 | 13:27
Hier ook genoeg klikturken die maar wat graag hun landgenoten willen aangeven bij de geheime dienst in Istanbul. Dat heeft het geval Ebru wel laten zien.

sinar2 | 17-07-16 | 13:35

@Voorbeeldige . Helemaal eens .

ijstijd | 17-07-16 | 13:34

Arjen snapt het niet. Je mag trots op je land zijn, zelfs nationalistisch zijn. Maar niet *in* je eigen land.

Muxje | 17-07-16 | 13:34

Jammer dat deze raddraaiers niet zijn opgepakt.

hautmont | 17-07-16 | 13:33

-weggejorist-

Jijwel | 17-07-16 | 13:33

Veel en veel ernstiger is die man die voorop met de Turkse vlag loopt en zwaait en ook nog eens via zetelroof in de 2e kamer zit. Dit is toch niet te verkopen! Draai het eens om. In Turkije met de Nl vlag wapperen omdat men het niet eens is wat in Nl gebeurt onder aanvoering van een Wilders!!

fikkieblijf! | 17-07-16 | 13:33

Bij dit soort demonstraties en manifestaties is de politie nergens te vinden, dat weten we ondertussen uit voorgaande gevallen in o.a. Den Haag. Maar als er ergens één Nederlander een vlaggetje draagt of een berichtje twitter dan is dat schijnbaar levensgevaarlijk nationalisme. Dit soort walgelijke double standards is waarom men (en ik helemaal) het vertrouwen in de rechtsstaat en politiek steeds meer verlies. Het is angstaanjagend duidelijk aan welke kant ONZE leiders nou eigenlijk staan. Knikken ze ook zo hard als over een paar dagen onvermijdelijk de eerste razzia's tegen Koerden beginnen? Wanneer er militante moslimgroepen gewapend en al door de straten trekken 'om te demonstreren'?

Adversary | 17-07-16 | 13:33

Hulde Arjen.

ijstijd | 17-07-16 | 13:32

Ik hoop dat DENK toch wel een paar zetels gaat binnenhalen. Kunnen de linkse partijen eindelijk eens meemaken wat voor monster zij gecreerd hebben. Onee, wacht sorry monster zei ik dat nou echt? Het is volkomen terecht dat deze mensen zo denken, want; laat me eens in de grabbelton grabbelen: het is onze schuld dat zij een moeilijke jeugd hebben gehad, gediscrimineerd worden, wij zijn xenofoben en islamofoben(blijkbaar geven ze veel om ons want ze vinden onze angsten zorgwekkend) en oja de witte man met zijn privileges, black lives matter, white privileges, geinstitutionaliseerd racisme, zwarte piet, nou voorlopig is de grabbelton leeg, ik ben benieuwd wat voor kleurrijke termen ze straks nog verzinnen. Onee sorry, zei ik kleurrijk?

Julia | 17-07-16 | 13:31

Laat ze lekket nationalstisch zijn, Turken zijn meestal erg goede mensen, liever 10 Turken dan 1 marrokaan of roma

Bokito ergo sum | 17-07-16 | 13:30

Hij is bang, dat burgervadertje. En het is een slappe zak. Geen enkele burgemeester zou dit moeten toestaan in zijn stad. Direct beëindigen. Als dat niet vrijwillig gaat, dan gewoon een legertje ME-ers op trommelen. Schoonvegen.

Hof van Tuinslang | 17-07-16 | 13:29

Had Abou de ME moeten sturen dan?
cekars | 17-07-16 | 13:05
Ja, en dat niet alleen. Ook de organisatoren oppakken. Voorbeeld stellen.

En wat ook goed zou zijn: Nederlands paspoort van Turkse raddraaiers afnemen en de raddraaiers richting Erdoganland sturen. Nederland heeft geen behoefte aan Turkse fascisten in de straten. Bovendien is dit een veel beschaafdere optie dan het alternatief, namelijk een grootschalig burgerconflict en eigenrichting.

Professor Superhirn | 17-07-16 | 13:29

Eerdmans zal wel net als alle andere politici op vakantie zijn.

Watching the Wheels | 17-07-16 | 13:29

Eén ding scheelt: voor de laatste kruistocht hoeven we niet meer zover te reizen.

CLoVis | 17-07-16 | 13:29

Het punt van de associatie "alahu akbar" met terroristische aanslagenis idd een goed punt om de bruinhemden te sommeren op te hoepelen. Verbod op samenscholing met meer dan 1 Turkse vlag.

michelr | 17-07-16 | 13:29

Haha, wat gebeurt er overigens als een paar honderd Nederlanders met de rood-wit-blauwe vlag en een standbeeld van moeder Maria naast het Topkapi paleis met en door megafoons gaat lopen roepen? Blijft het dan ook gezellig ?

van Oeffelen | 17-07-16 | 13:28

Ach, ik heb na de volgende column al mijn mening hierover gegeven.

joost2 | 17-07-16 | 13:28

Dat ze daar demonstreren is me eigenlijk worst, maar dat ze daar als goed geïnformeerde Turken in Nederland staan te applaudisseren voor een dictatuur, het ontmantelen van de rechtstaat, afnemen van hun vrijheden en monddood maken van de pers is ronduit beschamend.

Dat Turken in Turkije hun mond niet meer durven open doen of er familie hebben, begrijp ik wel, maar hier? Dit is gewoon bizar.

SapperDeFlap2166 | 17-07-16 | 13:27

Had Abou de ME moeten sturen dan?
cekars | 17-07-16 | 13:05

Ja, graag

Montu | 17-07-16 | 13:26

Schietmijmaarlek | 17-07-16 | 13:20

Relifascisme, kent vele vormen. Maar het begint altijd met geschreeuw en vlagvertoon, net zoals andere vormen van fascisme overigens.

Ach dat hoe ik u niet te vertellen natuurlijk.

litebyte | 17-07-16 | 13:26

Duitsers en Japanners hadden hun superioriteitsgevoel, datzelfde superioriteitsgevoel zie je echter net zo goed bij Turken.
Tarak | 17-07-16 | 13:08

Van die Duitsers en de Japanners snap ik dat ergens nog wel, dat is gebaseerd op technologisch overwicht, hoogwaardig onderwijs en 'nijverheid'. Bij Turken zou ik niet weten waarop zijn hun superioriteitsgevoel kunnen baseren.

FrankVeer | 17-07-16 | 13:25

Maurice de Hond publiceert zijn peiling deze week niet. Wat zou dat betekenen? Het is en blijft een PvdA'er natuurlijk.

Professor Superhirn | 17-07-16 | 13:25

-weggejorist-

LanzVonLiebenfels | 17-07-16 | 13:24

Waarom hoor je niks van de feyenoord supporters? die zouden dit toch nooit moeten toestaan in hun stad!
Als ik me goed herinner is hun laatste demonstratie helemaal ontregeld, en in de kiem gemsoord door de M.E.
Achterlijke klassenjustitie en racisme
Die tyfus islamietjes mogen alles!

Nouwske | 17-07-16 | 13:24

Bij de laatste Pegida-demonstratie in Amsterdam, waar wel een vergunning voor was aangevraagd en gekregen, werd de Pegida-demonstranten afgeraden met Nederlandse vlaggen te zwaaien en aangeraden Nederlandse symbolen van de kleding te verwijderen uit angst voor mogelijke represailles.
Maar dat streepjes-Nederlanders massaal met Turkse vlaggen zwaaien is volkomen acceptabel. Ergens is er iets vreselijk mis gegaan.

spanarchist | 17-07-16 | 13:24

tsja, er is nu eenmaal een uitzondering op die 48-uur regeling, namelijk wanneer een demonstratie het gevolg is van een onverwachte omstandigheid, waardoor melden van te voren niet mogelijk is.
Verder is een dergelijk verzoek van de gemeente *geen wet*, want de wet schrijft namelijk voor dat iedereen recht heeft op demonstraties, bijeenkomsten, etc. Een burgemeester kan een demo alleen *verplaatsen* (datum of locatie) indien de openbare orde in het geding is. Er bestaat niet zoiets als 'toestemming voor een demo' (wat het is gewoon een recht volgens de wet), maar je kan wel een papiertje met stempel krijgen als je het van te voren meld bij de gemeente, dit maakt communicatie met de politie, die deze wet meestal niet (willen) begrijpen, wat eenvoudig.

Wutbürger_ | 17-07-16 | 13:24

het antwoord zal iets in deze trant zijn....'ondanks regelgeving leidde de situatie in turkije tot spontane reacties van de erdoganjugend.... blablablabla

In de reactie zal overigens 'erdoganjugend' niet worden gebruikt.

litebyte | 17-07-16 | 13:22

Beste Arjen,

Dank voor je bericht. Laat ik ten eerste stellen dat onze gemeentelijke verordeningen slechts een leidraad zijn.

Grofweg houden de onderstaande beleidslijn aan tav spontane demonstraties;

Spontane demonstraties zijn altijd mogelijk als wij, bestuurlijk Rotterdam, het risico lopen om bij een verbod voor racist, islamofoob, facist of populist te worden uitgemaakt.

Spontane demonstraties worden altijd uiteengeslagen, mits niet in strijd met het bovenstaande, om onze daadkracht te tonen.

Met vriendelijke groet,

Ahmed Aboutaleb

Yohean | 17-07-16 | 13:21

Arjen vergeet te vermelden, dat er massaal allah's hakkenbar werd geschreeuwd.
Weet je wanneer ze dat ook roepen?

Bij aanslagen.

Schietmijmaarlek | 17-07-16 | 13:20

Iets met mompelt dat gelijk hebben en krijgen geheel andere zaken zijn. Mooie brief Arjen, maar verspilde moeite.

McMarx | 17-07-16 | 13:20

Je kan het die Turken (en andere islamieten) niet eens kwalijk nemen. Ze doen wat ze willen en het wordt gewoon toegestaan. Samen met de opvoeding zou het eigenlijk raar zijn als ze het niet deden.

dildona | 17-07-16 | 13:19

Turkse fascisten zijn het, allemaal. Onze overheid stond erbij en keek er na. Stelletje lafaards zijn het.

Solar666 | 17-07-16 | 13:18

Als je op een demonstratie met nederlandse vlag loopt word tie gelijk inbeslag genomen maarja meeste nederlanders zijn geloof ik al geestlijk kapot gemaakt en vinden pokomon enzo belangrijker.

Sjonie01 | 17-07-16 | 13:17

De grijze rande vd democratie..100% zwart wit lukt nu eenmaal niet

Goed antwoord toch op zijn vragen?

peter1953 | 17-07-16 | 13:16

Dat superioriteitsgevoel dat de Duitsers en Japanners ook hadden werd er vanaf kinds af aan ingegoten via onderwijs. Zelfde zoals reeds vele jaren in veel Islamitische landen gebeurt. Superioteitsgevoel samen met haat tegen alles was niet Islamitisch is. gaat echt net als toen en het Westen ziet het niet...... in ieder geval degenen die gekozen zijn door het grootste (domme) deel van het volk.

dildona | 17-07-16 | 13:16

Mooie brief voor het aflegbakje.

Cap65 | 17-07-16 | 13:16

Nou Arjen, dat komt omdat Erdo hier de baas is.

RickTheDick | 17-07-16 | 13:15

Onder het mom van de openbare orde heerst het dictaat van geweld.
Dit betekent inderdaad dat de gewone burger wel aangepakt wordt terwijl mensen die met geweld dreigen boven de wet staan.

nStilgar | 17-07-16 | 13:15

Beste beschaafde westerse beschaving. De soldaat op de foto in de link kan over 10 of 20 jaar jouw zoon zijn als de EU zijn gang kan gaan.
.
www.telegraaf.nl/binnenland/26230377/_...

metdedag | 17-07-16 | 13:14

Bananen republiek Nederland. Abouthaleb heeft hier laten zien dat hij een partijdige burgemeester is die uitzonderingen maakt voor moslims. Maar wat verwacht je ook anders van een PvdA er die bovendien moslim is. Ik vind dat hij moet aftreden. Hij is niet meer serieus te nemen. Hij behartigt niet de belangen van alle Rotterdammer en hanteert de regel van rechtsongelijkheid en positieve discriminatie ten aanzien van moslims.

Rheia | 17-07-16 | 13:14

Ik ga voor het volgende antwoord:
"Naar mening van B&W van de gemeente Rotterdam, waren dit begrijpelijke reacties op de bijzondere omstandigheden in Turkije op dat moment. Bovendien had de president van Turkije zijn aanhangers opgeroepen om de straat op te gaan en de strijd aan te gaan met de coupplegers. B&W van de gemeente Rotterdam zijn onaangenaam verrast, dat is gebleken dat de Turkse democratisch gekozen president, zoveel aanhangers heeft onder de Nederlandse bevolking."

Graaf van Egmont | 17-07-16 | 13:14

Die Palestijnse vlag is wel toepasselijk; daar hebben ze ook een islamofascistische dictatuur inclusief straatterreur en is het parlement al 10 jaar niet meer bijeen geweest.

Piet Karbiet | 17-07-16 | 13:14

Als piloot valt me nog een belangrijke clue op dat het een fake coup was: het Turkse luchtruim bleef gewoon open terwijl er, zogenaamd, rebellerende militairen met F16's en gevechtshelikopters rondvlogen.

Der Klassenfeind | 17-07-16 | 13:14

Beste Arjan,
Omdat wij alleen al bij de gedachte te moeten optreden tegen dit soort wetsovertreders van angst en schuldgevoel onbarmhartig in onze broek moeten schijten zijn wij helaas genoodzaakt van handhaving te moeten afzien.
Voor nadere informatie verwijs ik u graag naar reeksen eerdere voorvallen.
Met vriendelijke groet,
Namens Joost Eerdmans,
De Hoofdcommissaris van politie

Prinsemarij | 17-07-16 | 13:13

Hoe zou het met Sylvana nu zijn?

Gordijnen dicht, tv uit en vingers in de oren?

SapperDeFlap2166 | 17-07-16 | 13:12

had abou de ME moeten sturen dan?
cekars 17-07-16 13:05
ja zeker want ook turken horen zich aan de nederlandse wet te houden, al denkt die dictator en zijn volgelingen dat wij nederland een provincie van hun zijn, o het bevalt u niet? niemand houd u tegen niemand heeft gevraagd om hier te zijn, o u krijgt van die erdogan geen uitkering als u geen werkt heeft, dat komt om dat hij grote paleizen voor zich zelf bouwt, fijne man, en daar maar dom achter aan lopen.

bekijket | 17-07-16 | 13:12

Het is nu echt tijd om de dubbele nationaliteit voor niet westerse allochtonen in te trekken.

Rheia | 17-07-16 | 13:11

Arjen kan zo een rol in Glorious Bastards. Es even kijken, dan wel iets met nuance enzo.

Hartgrond | 17-07-16 | 13:11

En als over een aantal jaren de grote oorlog is afgelopen dan beseft iedereen dat leven in je eigen habitat tóch het beste werkt. 'Hadden we dat maar in 2016 geweten' hoor je dan...

tejootje | 17-07-16 | 13:11

Ambtenaren werken echt niet in het weekend hoor. 1000 procent onmogelijk dat er een vergunning is afgegeven. En als dat wel zo is dan wil ik die vergunning zien met een auditrail van het systeem waarin het is geregistreerd.

Rheia | 17-07-16 | 13:10

En die engerds van DENK zijn er ook weer bij.
Wiens idee was het om twee Turken die trouw zijn aan Erdogan twee zetels in de Tweede Kamer te geven? Oh ja, de PvdA.

Osdorpertje | 17-07-16 | 13:10

En die engerds van DENK zijn er ook weer bij.
Wiens idee was het om twee Turken die trouw zijn aan Erdogan twee zetels in de Tweede Kamer te geven? Oh ja, de PvdA.

Osdorpertje | 17-07-16 | 13:10

Een spontane PVV demonstratie zou direct met waterkanon en traangas zijn bestreden. Maar ja: allochtonen en islam: we moeten wel correct blijjven..

Steinway | 17-07-16 | 13:10

Benieuwd hoe alle goedpraters zoals Asscher die steeds zeggen de democratie te willen verdedigen 'met hand en tand' hierop reageren. Als er geen arrestaties volgen op deze illegale activiteiten heb ik het vertrouwen in onze rechtsstaat definitief verloren en moeten die linkse idioten echt eens ophouden met goedpraten. Dan ga ik wel even wapperen met een Nederlandse vlag. Vrouwen en kinderen moeten we goed behandelen, maar de mannelijke Turkse varkens moeten hard gestraft worden. Dit zijn geen uitzonderingen meer. Als er bij de NOS nu ook geen ogen opengaan, weet ik het niet meer. Als je al ziet hoe moeilijk de politie het heeft met hooligans, dan zijn we met deze Turken in groot gevaar.

Doper | 17-07-16 | 13:09

"Turkse Nederlanders".
Het multiculti paradijs blijft toch een feest, die integratie is echt geweldig gelukt. Misschien is meer geld er in pompen een oplossing, dat is de afgelopen 25 jaar ook al zo effectief gebleken.

spanarchist | 17-07-16 | 13:09

vrijheidvoorbeginner | 17-07-16 | 13:06
Goede analyse!

tejootje | 17-07-16 | 13:08

Toen ze met hakenkruis en ISIS vlaggen aan het wapperen waren in Den Haag was niemand in het kabinet verontwaardigd? Zeker verkiezingen volgend jaar...

Fapfap | 17-07-16 | 13:08

Duitsers en Japanners hadden hun superioriteitsgevoel, datzelfde superioriteitsgevoel zie je echter net zo goed bij Turken.

Tarak | 17-07-16 | 13:08

Vergeet niet dat er luid en door iedereen alahu akbar werd gescandeerd. Dit is intimiderend en bedreigend in het kader van alle terroristische aanslagen, waar terroristen dit ook luid roepen alvorens honderden onschuldige mensen wreed af te slachten.

Rheia | 17-07-16 | 13:07

De vijfde colonne van klikturken kan gaan er staan waar ze willen zodra Erdogan oproept via zijn netwerk van in het buitenland gevestigde Turkse staatsmoskeeën.

Osdorpertje | 17-07-16 | 13:07

-weggejorist-

Osdorpertje | 17-07-16 | 13:07

tejootje | 17-07-16 | 13:02
Joost zal nog wel zijn duikbril hebben, die komt goed van pas in dit soort situaties.

CoffeePatch | 17-07-16 | 13:07

-weggejorist-

vrijheidvoorbeginner | 17-07-16 | 13:06

Turken kozen tijdens WO I de kant van de Duitsers, Turken kozen tijdens WO II de kant van de Duitsers. En nu hebben ze hun eigen nazi.

Tarak | 17-07-16 | 13:06

Na opnieuw bestuurlijke tolerantie t.o.v. lieden met een islamitische achtergrond moet ik weer eens denken aan de woorden van George Orwell die in 2016 van toepassing zijn als: “Alle inwoners van Nederland zijn gelijk, behalve de islam aanhangers, die zijn meer gelijk”. Overigens een terechte brief, ben benieuwd welk ontwijkend kulantwoord er gaat komen.

DasNouJammer | 17-07-16 | 13:06

Had Abou de ME moeten sturen dan?

cekars | 17-07-16 | 13:05

Inderdaad ja.

tejootje | 17-07-16 | 13:06

Zie net een poll van ene @divadsar.... LOL !

LeBron | 17-07-16 | 13:06

Goeie brief. Ik vroeg me al af of ik de enige was die zich hier mateloos aan ergerde.

Dirrek | 17-07-16 | 13:05

Tot zover Joost. NEXT

tejootje | 17-07-16 | 13:05

Had Abou de ME moeten sturen dan?

cekars | 17-07-16 | 13:05

Het is inderdaad heel erg vreemd dat dit zomaar allemaal kan terwijl een Pegida demonstratie direct in de kiem wordt gesmoord. Wat je ook van beide organisaties vindt, gelijkheid zou er wel moeten zijn. Die nationalistische Turkse demonstraties van afgelopen dagen zouden dan ook net zo genadeloos aangepakt moeten worden als men andere ongeoorloofde demonstraties aanpakt.

Old_Spice | 17-07-16 | 13:05

Ik heb tenenkrommend naar de beelden zitten kijken. Hoe onethisch om je zo onbeschoft en aggressief op te stellen. Haat mij maar voor het volgende, maar het hele zooitje (Islamitische volken) is 1 pot nat. Intolerante aggresieve geloofsaanbidders die graag als volgelingen het leven doorgaan. Bovendien respectloos naar hun, nouja, gastland dan maar. Het land dat hun veiligheid en erbarmelijkheid biedt.
Turken, man man man, wat een kut volk.

Voorbeeldige | 17-07-16 | 13:05

Simpel. De enige voorwaarde waaraan deze demonstraties hoeven te voldoen is dat het gevaar voor ontsporing bij een verbod groter is dan bij het gedogen ervan. Buigen voor (de dreiging van) geweld, dus. Niet dat je dat antwoord zult krijgen. Het zijn immers lafaards die buigen voor geweld.

Huupke | 17-07-16 | 13:04

Ja Joost. Nou moet je ęcht ballen tonen. Ik gok dat je die niet hębt.

tejootje | 17-07-16 | 13:02

Als die coup nou 24 uur van te voren was aangekondigd.

Hoen | 17-07-16 | 13:02

Nou Arjen, omdat turken al jarenlang hier alles mogen. Ooit al eens een turkse bruiloft op straat mogen meemaken?

sinar2 | 17-07-16 | 13:02

Beste Arjen,
Allochtonen geven wij voorkeursbehandelingen in Nederland.
MvG
Eerdmans

Allemamachie | 17-07-16 | 13:02

Goedzo, props voor je inzet, maar wat kan de gemeente nu doen aan een hoop turken dat zich op eigen inzet ineens gaat verzamelen en demonstreren?

Ze hebben schijt aan onze regelgeving.

Anoguurder | 17-07-16 | 13:02

Over 19 minuten is het twee jaar geleden dat MH17 de grond raakte. We hebben geen onderste steen, geen radarbeelden en geen demonstratie.

Feynman | 17-07-16 | 13:01

Go Arjen! Goede brief man. Ben benieuwd naar het antwoord...

EefjeWentelteefje | 17-07-16 | 12:59

Tja, de tüterbrigade was ook niet aangemeld toen Turkije een voetbalwedstrijd won.
Eens zien wat ze verzinnen om dit recht te lullen.

Mastermattie | 17-07-16 | 12:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken