Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

4000 verdronken vluchtelingen. Waar dan?

Hiero. Een beeldmedia-overzichtje van het verschrikkelijke IOM-bericht vandaag dat er in 2016 al 2500/3500/4000 migranten/vluchtelingen/bijstandsgerechtigden zijn verdronken in de Middellandse Zee (en het is nog maar juli). Bericht werd klakkeloos werd overgenomen door de nieuwscollega's, maar ja, hoe check je die cijfers ook? Wat opvalt is dat de meeste NL mediaas beeld brengen van mensen die niet zijn verdronken, maar die juist worden gered. Hoe hoopvol. De gretigheid waarmee destijds het dode knulletje Alan Kurdi op de Nederlandse netvliezen werd geknald lijkt compleet verdwenen. Migranten Reis Bureau IOM gebruikt zelf trouwens nogal knullig een foto uit 2015 in tweet hierboven, terwijl ze dondersgoed weten waar in 2016 de doden liggen. Op Playa Libia. volkskrantbeeld.pngVolkskrant. Kindje wordt gered. Door Nederland. Wat zijn we een waanzinnig gaaf land. nubeeld.pngNu.nl heeft een boot. Kan ook een veerboot vol vakantievierders in Bangladesh zijn. AD gaat Cafe del Mar met deze zwoele zomeravond pic. joopbeeld534.jpgDe VARA-ledenwebsite gaat helemaal kinderen voor kinderen. En een hoofddoekje, uiteraard. nosbeeld.pngWerken bij de NOS. Men neme een foto van een zonovergoten boottochtje op een rimpelloze zee. nrcbeeld.jpgEvenals Trump straks heeft NRC gewoon een enorme wall. Geen wonder dat die krant massaal opgezegd wordt. telegraafbeeld.pngTelegraaf. Eindelijk. Een verdronken iemand. Elsevier en Nieuwsuur sloegen het nieuws over.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Loebas | 15-07-16 | 08:39

en toch was het Nl voorzitterschap een groot succes vooral op het gebied van de migranten.. crisis. Ondertussen nog meer oorlogen en nog meer terreur en nog meer oprukkend nationalisme en nog meer ophaaldiensten op de Middellandse zee. Het wil gewoon niet leren.. die EU. brengt ze met die veerboten lina recta naar een strand in Libie. Daar komen ze vandaan. Dan stopt het verzuipen al heel snel. Zo op deze wijze is het nog steeds een grote uitnodiging van Europa om de grote gevaarlijke tocht te maken..

fikkieblijf! | 15-07-16 | 07:46

Wel vreemd dat de mensen steeds naar Europa worden gebracht. Het zou toch een stuk logischer zijn om ze terug te brengen naar Libië.

teevee | 15-07-16 | 07:43

NUJIJneemt weer eens een nieuws"feit"over.
Rekenen kunnen ze daar ook al niet.
2/3 van 3600=2400 en dus NIET 4000 of 3600.
De Tjemigjes dezer wereld kunnen er trouwens ook wat van.
Maar goed het feit blijft bestaan dat 2400 erg veel is, en dat dat niet nodig was geweest wanneer de dames en heren zich niet hadden ingelaten met malafide criminelen.
Wat nog verbazender is , is dat Nederlandse , Italiaanse en andere goedwillende zeevaarders die gasten allemaal naar Italië zeulen terwijl ze daar niet kunnen blijven, en daar en hier óók geen status krijgen...... Waarom doen ze dat eigenlijk, ze zadelen Italie en Griekenland op met een ononderbroken stroom immigranten die met name DIE landen helemaal niet aankunnen.....

mallekater | 15-07-16 | 06:40

Parijs is Nice.

Mark_D_NL | 15-07-16 | 00:20

In India komen maandelijks 30.000 mensen om op de weg. Waaronder duizenden kinderen. Elke Indiër heeft wel een familielid verloren in het verkeer.
Waar moet ik nou mee zitten? Pleur eens op met die vluchtelingenonzin. Terugsturen. Dan stopt het.

squadra | 14-07-16 | 23:39

Patatter | 14-07-16 | 22:41
Hoe weet jij dat zo zeker?

bastemeijer | 14-07-16 | 23:19

Al zou het waar zijn, dan nog zijn het er relatief weinig in vergelijking met de vele honderdduizenden die veilig aangekomen zijn in Europa. De kans op een veilige aankomst is rond de 99,5%, dus ik begrijp wel dat ze met duizenden per dag blijven komen. We moeten zorgen dat de kans op een veilige aankomst richting de 0% gaat (naar het Australische voorbeeld), zodat er een keer een einde komt aan deze continentale volksverhuizing.

Soturi | 14-07-16 | 23:06

@Stormageddon | 14-07-16 | 20:56
Dat is geen aluhoedje hoor. Bijna alles wat daar wordt beschreven is feitelijk herleidbaar, die websites bestaan en via whois zijn de registranten te achterhalen. En wat Peter Sutherland beweert is gewoon ook een feit.

La Bailaora | 14-07-16 | 23:06

Ik laat het even bezinken.

ministerSinister | 14-07-16 | 22:51

🎶 🎶 Denk maar niet te veel aan die 3693 doden
Mevrouw de kanselier, slaap zacht.💤💤

Tjemig | 14-07-16 | 22:49

Alles wordt bij elkaar gelogen om maar een excuus te hebben er nog meer binnen te halen. Maar waarom eigenlijk?

Rest In Privacy | 14-07-16 | 22:41

We horen zelden meer dat islamstroming1, islamstroming2/christen overboord kwakt. Gebeurd het niet meer, of is het een beetje als de boom in het bos?

MarcS | 14-07-16 | 22:33

Stormageddon | 14-07-16 | 22:00
Eensch! +1

PrinsesStoepje | 14-07-16 | 22:30

Man koopt wetsuit in Calais en probeert naar Engeland te zwemmen. Komt aan in Noorwegen... vind ik toch knap.

beerboeloe | 14-07-16 | 22:29

Hou een sop met die hysterische Breitbart Infowars shit hier. Doei.

dezenicknameisbezet | 14-07-16 | 22:23

Cynisme over 3000 dode vluchtelingen hoeft van mij niet zo...

Tis gewoon kut pritt, kan me geen fuk schelen waar ze de foto's vandaan halen.

jawor36 | 14-07-16 | 22:20

Die doden zijn vreselijk. Moslims of niet.
Nog vreselijker is dat dat vleesgeworden delirium van een juncker en die volgevreten iedereenpijper van een timmerlapzwans en hun onderpresterende maar overbetaalde slippendragers ER NIET IN GESLAAGD ZIJN Europa voldoende onaantrekkelijk te maken voor geluxzoekenden.
Het kost een boel
Maar dan heb je ook nix
.
EUSSR:
Minder
Minder
Minder

pennestront | 14-07-16 | 22:18

Stormageddon | 14-07-16 | 22:02
Thanks!
Zie het nu ook op een Wiki pagina staan. Kon er eerder geen verklaring voor vinden.

metzonderzijwieltjes | 14-07-16 | 22:14

Dat IOM, de "International Organization for Migration", wiens propaganda "klakkeloos werd overgenomen" door de meutemedia, behoort tot de "Soros-financed geopolitical tools" (Madsen on Soros' Syrian immigrants; Occurrences 2015).

ben kokhals | 14-07-16 | 22:10

Kunnen ze die bootjes niet daar alvast laten zinken, dan krijgen wij de schuld niet steeds in onze schoenen geschoven.

PantyHamster | 14-07-16 | 22:06

"Mag je die vragen ook eens stellen? "
@ Stormageddon | 14-07-16 | 22:00
.
Nee mag niet: iesse raaassiest (want moslims)

telelezer | 14-07-16 | 22:04

@metzonderzijwieltjes | 14-07-16 | 21:54
Main Stream Media. Zeg maar: alles buiten Geenstijl. Ongeveer.

Stormageddon | 14-07-16 | 22:02

(1) Tja al die doden komen op het conto van Merkel.
@ Lupuslupus | 14-07-16 | 20:40
en
(2) Jackanders | 14-07-16 | 20:56
en anderen:
Rond Australië verdrinken precies 0 vluchtelingen.
De 'kom allemaal maar hier-politici' hier in Europa zijn verantwoordelijk.
.
Helemaal mee eenz. De ware moordenaars zijn de "Jij bent welkom" debielen die de mensen aansporen om risico's te nemen.

telelezer | 14-07-16 | 22:02

@tipo | 14-07-16 | 21:39
Mooi. Dus het is onze morele plicht om ze nu allemaal op te halen, te voeden en onderdak te verschaffen op jouw kosten? Daar leidt die redeneertrant naar toe namelijk. En betekent dat ook dat we al die Eritreërs die via Libië komen, en al die Nigerianen en waar ze ook vandaan komen, behalve Libië ook moeten opnemen?

Of durven we in het westen ook eens te zeggen: jullie wilden zo graag onafhankelijk zijn en dekoloniseren: redt je er maar mee. En na 70 jaar hulp en bijstand maken jullie er keer op keer een zooitje van: val ons er niet langer mee lastig en ruim je eigen troep op. Als Zuid Korea dat in minder dan 30 jaar kan, zonder grootschalige ontwikkelingshulp, waarom lukt het jullie dan niet? Mag je die vragen ook eens stellen?
Of is het allemaal de schuld van de boze blanke man uit Europa uit het verre verleden en moeten hun nazaten nu maar betalen voor die erfzondes uit het verleden? Die anti Zwarte Piet doctrine van white privilege en intersectional agency enzo.

Stormageddon | 14-07-16 | 22:00

Eventjes voor de goede orde: mensen die daadwerkelijk op de vlucht zijn geslagen voor levensbedreigende oorlogssituaties verdienen alle hulp die ze nodig hebben, en die zijn wat mij betreft ook van harte welkom.

Gelukszoekers die zelfs hun eigen kinderen het risico laten lopen te verzuipen omdat ze menen in Europa in aanmerking te komen voor een gratis nieuw gebit, terwijl ze al jarenlang in volledige veiligheid in Turkije woonden (hallo NRC, hallo vader van verzopen kindje Kurdi!): direct OPZOUTEN, en sterker nog, vervolgen wegens gevaarzetting/doodslag op hun gezin.

Zo simpel zou het moeten zijn.

EefjeWentelteefje | 14-07-16 | 21:59

Gek word ik ervan. Ook in de reacties bij dit artikel wordt MSM genoemd. Komt steeds vaker langs, maar ik denk dat ik ziek was bij die les. Iemand die me kan vertellen waar het voor staat?

Ik dacht steeds dat Gloria Estefan er iets mee te maken had.

metzonderzijwieltjes | 14-07-16 | 21:54

Als de toestroom niet wordt gestopt, is een burgeroorlog onvermijdelijk. Tenminste, als die niet nu al onvermijdelijk is.

Rest In Privacy | 14-07-16 | 21:52

www.nu.nl/bootvluchtelingen/4293444/it...

"De Italiaanse premier Matteo Renzi kondigde snel na het ongeluk aan het wrak te zullen laten lichten om de hele wereld de ellende van vluchtelingen onder ogen te brengen"
de "vluchtelingen" :
"afkomstig waren uit Ethiopië, Eritrea, Bangladesh, Sudan, Somalië, Mali, Gambia, Senegal, Ivoorkust en Guinea."
Tja.... laat ze maar zien Renzi, de "vluchtelingen" uit Gambia.
M'n broer was er laatst nog op vakantie.

vanvandaag | 14-07-16 | 21:51

Het is allemaal de schuld van die Turken. Die hebben de makkelijke route via Turkije afgesneden. Als we ze nu eens 6 miljard geven plus uitzicht op lidmaatschap van EU in ruil voor het doorlaten van de gelukszoekers zou dat vele slachtoffers besparen.
Toch?

Steinway | 14-07-16 | 21:51

@PrinsesStoepje | 14-07-16 | 21:37
Afkomst van mensen interesseert mij bijzonder weinig. Ik heul ook niet met mensen die toevallig ook hun familieroots op Terschelling hebben liggen. De ene jood is de andere niet. Niet alle joden zijn slecht, of goed en al helemaal niet omdat ze dat toevallig zijn.
Dus nee, dat grote wereldcomplot is bullshit. Maar dat er achter de schermen van het wereldtoneel een boel verschillende regisseurs staan lijkt me duidelijk. Maar ook dat je gelijktijdig naar verschillnde toneelstukjes op het zelfde toneel zit te kijken waarvan de verhaallijnen door elkaar lopen en de toneelspelers verschillende rollen spelen in de gelijktijdige enscenering. Dat maakt het soms wel wat ingewikkeld. Meestal zelfs.

Stormageddon | 14-07-16 | 21:49

Tokkie-praat deze post van Pritt-Stift. Genant.

Prosecut-er | 14-07-16 | 21:48

Zolang de deksel niet op de honingpot gaat, .........

metzonderzijwieltjes | 14-07-16 | 21:47

Die GS teksten verdienen steeds vaker een review voor publicatie. Maar dat terzijde. Opvallend vind ik altijd de kwaliteit van de foto's. Er is altijd een professionele fotograaf in de buurt, die vervolgens de foto uitgebreid kan nabewerken. Een andere vorm van (etnisch/ethisch) profileren kun je het noemen.

metzonderzijwieltjes | 14-07-16 | 21:45

Het is allemaal de schuld van Geert Wilders

Harihakbar | 14-07-16 | 21:43
-weggejorist-
Sinister-President | 14-07-16 | 21:42

Toch raar dat dat hoogopgeleide intelligente volk niet eens de gevaren in kan schatten van zo'n oversteek. Dat deden de oude bewoners van dit continent dan toch al een heel stuk beter, en die hadden niet eens gps.../sarcasm off

mrXL | 14-07-16 | 21:40

@Stormageddon 21:30
Een EU-lid (Frankrijk) heeft Khaddaffi vermoord.
De Navo had een no-fly-zone ingesteld boven Libie met steun van de VN, zodat Khaddaffi wel moest verliezen van Islamic State.

Goed, nu heeft Frankrijk, de VN, de Navo en de EU haar zin: Libie is Islamic State geworden.

Het westen heeft de vluchtelingstroom vanaf de Libische stranden 100% zelf veroorzaakt en Frankrijk, de VN, de Navo en de EU hebben al het bloed aan hun handen van de 2500+ verdronkenen. Al het bloed. Elke druppel.

tipo | 14-07-16 | 21:39

Moet je nog een huis kopen in deze tijd, ik vraag het me af.
Over 10, 20 jaar wordt het aan puin geschoten.

Rest In Privacy | 14-07-16 | 21:38

Stormageddon | 14-07-16 | 21:23
Klopt. Je hoeft ook geen antisemiet te zijn om te constateren dat veel joodse intelligentsia zich inspannen voor de "multi-culturele" samenleving. Niet alleen de Hedy's, Lodewijks en Harry de Winters maar vooral de Soros en Zuckerbergs met hun geld. Net zoals in Z-A destijds de anti-white Ronnie Kasrils. Daar worstel ik al zionist ook mee maar ik ga dan ook niet helemaal mee met de Rothschild-saga (die alle geld vd wereld zouden beheren) of de fabel dat "alle media en Hollywood in joodse handen zijn". Als dat zo was dan zou Israel wel een betere PR hebben. Gek genoeg worden Israel-kritische media als Haaretz, The Guardian en NRC wel weer overeind gehouden door weg-met-ons-joden. Vragen, vragen.....

PrinsesStoepje | 14-07-16 | 21:37

4000 Dronken vluchtelingen waarschijnlijk.

ET007 | 14-07-16 | 21:35

Toont hoe door en door verrot MSM is. En dat Nieuwsuur dit overslaat, ze zijn te gretig bezig de Britten op te hangen, volgende week weer verder met de vluchtelingen!

lanexx | 14-07-16 | 21:34

@21:30
*dreigende...
Enfin, point is made.

Stormageddon | 14-07-16 | 21:32

@Orakel1958 | 14-07-16 | 21:23
Europa en Amerika gingen zich pas bemoeien met de burgeroorlog in Syrië. toen IS een heel volk dreigde af te slachten. Weet je nog? Yezidi's, op een berg in Noord-Irak?
Gaan we dat in het vervolg niet meer doen dan? Nooit meer ingrijpen bij genocides? Ik vind het best hoor, maar degenen die nu om het hardst roepen dat "het westen" dit heeft veroorzaakt waren toevallig dezelfden die vinden dat we moesten ingrijpen bij de dreigen genocide. Vind ik een beetje curieus om beide standpunten te verkondigen.

Nochtans gaat het nu voornamelijk om Afrikaanse vluchtelingen, voor een groot deel uit landen waar geen oorlog is. En nee, het zal er heus niet fijn zijn, maar het zijn geen oorlogslachtoffers op de vlucht voor geweld.

Stormageddon | 14-07-16 | 21:30

Khadaffi redde deze mensenlevens normaliter en hij had met Berlusconi een topdeal. Maar Berlusconi moest weg van de EU en vlak daarna is Khadaffi door Clinton en Sarkozy vermoord. De beste man zei niet voor niets: "“If I go down, Europe goes black”. En die domme liberals in de EU grieven hun eigen graf.

tipo | 14-07-16 | 21:29

Lol @ vluchtelingen. Ja, dat kan altijd natuurlijk. Sinds vorig jaar woon ik ook niet meer in mijn huis. Gevlucht voor mijn vriendin.

roze_bril | 14-07-16 | 21:27

PrinsesStoepje | 14-07-16 | 21:23
Wat een in en in triest verhaal.

Rest In Privacy | 14-07-16 | 21:26

Je zal toch abonnee zijn van deze kranten en dan deze ongefundeerde uit de lucht gegrepen komkommertijd diarree, tegen betaling over je heen krijgen.

Flatuleerder | 14-07-16 | 21:26

Dit hele vluchtelingen drama is veroorzaakt door zieke EU en VN ambtenaren. Het naar Europa komen is illegaal. Maar als men er eenmaal is heeft men recht op asiel. Vandaar de bizarre overtochten georganiseerd door de mensensmokkelaars. Die uiteraard belang hebben bij zo veel mogelijk ellende in de landen van herkomst.
Het wordt nog erger als we bedenken dat de media wel aandacht hebben voor de verdronken vluchtelingen maar niet voor de vluchtelingen die de mogelijkheid tot deze tocht niet hebben. Die mogen buiten beeld met 50 miljoen creperen.
Ondertussen wordt iedereen in ons land geacht tegen de doodstraf te zijn en hebben onze F-16's 2100 missies boven Irak en Syrië uitgevoerd. En de bommen die ze afgegooid hebben daar kwamen geen bloemetjes uit.
Dit alles heeft slechts één oorzaak: Hypocrisie.

Orakel1958 | 14-07-16 | 21:23

Tha Analyzer | 14-07-16 | 21:10
Zweden is in de afgelopen 40 jaar zorgvuldig gefeminiseerd dus van Zweedse mannen hoef je niet veel te verwachten. Er zijn zelfs rape-victims die tegen beter weten in blijven geloven in de multikul-waan. (Behalve Elin Krantz die kon het niet navertellen) En vrouwelijke bisschoppen die het kruis willen vervangen door een pijl richting Mekka. www.breitbart.com/london/2015/10/05/wo...
Zweedse MSM doen er alles aan om eea onder het tapijt (pun intended) te schuiven en als Zweedse reaguurder kun je de moraal-pliesie aan je deur verwachten. www.thelocal.se/20150902/secret-anti-i...

PrinsesStoepje | 14-07-16 | 21:23

@PrinsesStoepje | 14-07-16 | 21:11
Je moet er heel veel onzin afscheren met Ockhams mesje, maar waar het mij vooral om ging was het Migrant's Handbook van Kasparek en Pezzani. Daar is niks aluhoedje aan. Het instituut van Kasparek schijnt, maar daar heb ik geen bewijs van gezien, door die Open Society Foundation van Soros te worden gefinancierd. Maar ook als dat niet zo is, dan zitten er toch financiers en krachten achter die twee gozers. In elk geval EU geld, via de ERC. Enfin, denk er het jouwe van. Ik in elk geval het mijne.

Stormageddon | 14-07-16 | 21:23

we kiezen er met zijn allen voor om dit in stand te houden, Italië en Frankrijk voorop. Kansloze migranten uit Senegal, Nigeria of Ghana maken in Nederland gelukkig geen kans om te blijven of werken.
Maar in Italië kunnen illegalen uit Afrika lekker goedkoop tomaten en aardbeien plukken. En in Parijs kun je als toerist niet meer normaal over straat omdat je overal wordt lastiggevallen door souvenir en selfie stick verkopers.
Zo kunnen ze toch geld naar Afrika sturen en blijft het aantrekkelijk om de oversteek te maken.

Duifmans | 14-07-16 | 21:22

@jemagookniksmeer | 14-07-16 | 21:13
Nou nou, je kunt ze ook gewoon terug slepen de Libische wateren in. En aan land bij fysieke grenzen tegenhouden. Maak dat het niet meer loont.

atheïstisch stemvee | 14-07-16 | 21:20

Maar als ik het goed begrijp weet het goedvolk nu niet precies hoeveel kerven ze in hun moraalpaal mogen zetten?

Cuyahoga | 14-07-16 | 21:19

-weggejorist-

jemagookniksmeer | 14-07-16 | 21:13

Waanzinnig gaaf. Gadverdamme.

Bram van Ojik | 14-07-16 | 21:12

Tha Analyzer | 14-07-16 | 21:10
In Frankrijk staan steden in vuur en vlam, demonstraties die de miljoen benaderen. Hoor je ook niets van.

OudeNederlander | 14-07-16 | 21:11

Stormageddon | 14-07-16 | 20:56
Alle respect voor je reaguursels maar Wanttoknow is me teveel aluhoedjes-niveau om serieus te nemen. Tenzij je meegaat in IS=Mossad gewauwel maar daar staat u volgens mij ver boven.

PrinsesStoepje | 14-07-16 | 21:11

In plaats van etnisch gezuiverd wordt Europa etnisch veranderd. Zodat we zo gemengd worden en geïndoctrineerd door de nieuwe kerk dat we onze nationale identiteiten kwijtraken en als makke schapen in een groot Europees land willen vechten tegen Rusland.

Rest In Privacy | 14-07-16 | 21:11

@PrinsesStoepje. Juistem!

Maar ook het gekke van de MSM... We horen niets, maar dan ook niets over de wantoestanden in Zweden mbt de asielkrijgers of whatever hoe je ze noemt.

Ik vind dat raar. Zo vele vrouwen verkracht en/of vermoord in Zweden door allochtonen. Geen nieuws en geen documentaire (hallo NPO?). Al die mooie vrouwen. Ik heb het met ze te doen. Alhoewel. Papa's van Zweden?! Waar zijt gij dan ?

Tha Analyzer | 14-07-16 | 21:10

Hoeveel migranten worden door Frontex Ferries inc. aan land gezet en wat is dan het succespercentage? Vorig jaar was de kans 99.1% om levend de overkant te halen. Dat is dan een winkans waar de lotto niet aan kan tippen, zie hier de business case van de mensensmokkelaars. Hoofdprijs = verblijfsvergunning met recht op gezinshereniging, voor wie wanhopig is en 10k$ kan en wil investeren bij de mensensmokkelaar.

Het Australische model is een stuk mensvriendelijker en goedkoper. You will Not make Australia your new home.

Dr. Ka wo lo | 14-07-16 | 21:09

wat moeten we zonder onze bankiers/oligarchen media. vroeger de pastoor iedere zondag bankiers/oligarchen prietpraat, nu 24/7. wat is het volk progressief geworden. tja, mooi voorbeeld dat de elite meer slim is dan het volk.

blabla9899 | 14-07-16 | 21:07

@Stormageddon | 14-07-16 | 20:48
Inderdaad, cijfers verzinnen is een onderdeel van het politieke wensdenken waar je naar een bepaalde oplossing toe redeneert zonder dat het op feiten is gebaseerd. En dat moeten we niet willen met z'n allen.

Osdorpertje | 14-07-16 | 21:05

Heb je een rol aluminium folie bij de hand? Begin maar met hoedjes vouwen.
www.wanttoknow.nl...
Stormageddon | 14-07-16 | 20:56
.
Nee alufolie niet nodig, ik geloof dat dat gewoon waar is en dat krachten in de VS hier achter zitten om Europa te destabiliseren. Tel daar even bij op de hetze tegen Poetin, de "sancties" tegen Rusland, de uitbreiding van Europa richting Poetin's achtertuin, de agressie van NATO die bezig is WWIII uit te lokken (maar Poetin hapt gelukkig - nog - niet) en het plaatje is compleet.
.
Ik was die mening al veel langer toegedaan zonder het artikel in uw link te hebben gelezen.

Lupuslupus | 14-07-16 | 21:04

Hoeveel zijn er trouwens verdronken richting hun bootreis naar Australië?

Statler en Waldorf | 14-07-16 | 21:01

Hoe tellen ze die verdronken "vluchtelingen"? Tellen die mensensmokkelaars hun 400x5000 euro per bootje na en kijken dan van hoeveel klanten ze een kaartje uit Europa krijgen? Of vertellen de "overlevenden" eerlijk hoeveel christenen, vrouwen en kinderen ze onderweg overboord gekukeld hebben? De mediterrane kusten zouden nu overspoeld moeten zijn van duizenden Aylans. Ik wil er geen flauwe grappen over maken maar de bootjes worden direct na het telefoontje met Frontex Rome lekgestoken om de urgentie van de EU-ophaaldienst succesvoller te maken. De EU creëert bewust een "vluchtelingen-crisis" die zogenaamd alleen door EU-samenwerking kan worden opgelost. En Mogherini, Timmermans c.s. kijken vanuit hun elite-safe-space tevreden toe hoe deze crisis rijke landen zoals Zweden en Duitsland aan het faillissement brengt en hele wijken tot burgeroorlog drijft. Zodat de EU een excuus heeft nationalisme te veroordelen als nazisme en zodoende een mandaat te creëren voor een EU-regering. En dat alles vanwege emotionele chantage.

PrinsesStoepje | 14-07-16 | 21:01

Hoe komen deze arme drommels, miljoenen gelukszoekers, die geen stuiver hebben, aan de duizenden dollars die smokkelaars vragen.
Follow the money.

OudeNederlander | 14-07-16 | 20:59

En die smokkelaars maar cashen.

Jackanders | 14-07-16 | 20:58

Ze komen met duizenden tegelijk nog steeds in Italië aan. Alleen het blijft hier muisstil we horen niks meer.. maar overal zie je nieuwe buren komen. De bezetters claimen alke vrijkomende huizen.

HdJ& | 14-07-16 | 20:56

Rond Australië verdrinken precies 0 vluchtelingen.
De 'kom allemaal maar hier-politici' hier in Europa zijn verantwoordelijk.
Die maken dat mensen onverantwoorde risico's gaan nemen.
Zo simpel is het.

Jackanders | 14-07-16 | 20:56

Ik geloof dat aantal wel, de echte vraag is dan echter wel wat dat statistisch gezien allemaal betekent. Als er 100.000.000 deze kant op komen en er verzuipen er 4000, dan is autorijden nog steeds een stuk gevaarlijker dan zo'n cruisetochtje over de Middellandse Zee.
.
Conclusie: Ik wil ook grensbewaking voor mijn auto!

automobilaterealist | 14-07-16 | 20:56

Denemarken werkt daar niet aan mee. Door haar grenzen te sluiten. Succesvol.
Aantal asielzoekers Denemarken 2016:

jan 918
febr 470
mrt 396
april 366

duitse herder | 14-07-16 | 20:55

Het is in hoge mate misdadig wat er nu gebeurt; de hele wereld uitnodigen. Misdadig tegenover degenen die aan die oproep gehoor geven (met alle risico's van dien) EN misdadig tegenover de autochtone bevolkingen van Europa.
.
Ik hoop dan ook dat de misdadigers in Brussel en Berlijn hun terechte straf niet zullen ontlopen.

Lupuslupus | 14-07-16 | 20:54

Wie heeft al deze cruiseschipverlaters geteld? De opvarenden? Lijkt mij stug, aangezien 99% nog niet tot 4 kan tellen zonder te sjoemelen. Hebben ze een lijst bijgehouden hoeveel zwemvesten er ontbreken? Is het weer een cijfer die uit de EÜ-hoed is getoverd en die zo hoog mogelijk naar boven is afgerond om zo het zieligheidsgevoel omhoog te schroeven?

Uw Psychiater | 14-07-16 | 20:53

@gewoondoorlopen | 14-07-16 | 20:43
Men is niet bang voor de dood.
Dan hoef je immers niet terug te betalen.
Zet ze een voor een terug op Afrikaanse bodem en geef niemand die zonder papieren komt een vergunning of iets dergelijks.
Maak een paar nutteloze eilanden hun thuis (Ibiza of zo) en men verlangt snel terug naar huis. Zolang er kans is op succes zal de stroom blijven.

miko | 14-07-16 | 20:53

Behalve de cijfertjes irriteer ik me meer aan de noemer 'vluchteling', alles wat aan komt dobberen en niet op vier poten loopt is een vluchteling. Dit heeft geen ene reet meer te maken met journalistiek, maar met media die zich leent voor politieke doeleinden.

XaleX_2 | 14-07-16 | 20:53

Dat komt er nu van als je het schoolzwemmen afschaft!
eerstneukendanpraten | 14-07-16 | 20:39
.
Echt precies mijn gedachte bij het lezen van dit artikel, tezamen met het deuntje van Jaws.
.
Dunn-dunn... Dunn-dunn...

automobilaterealist | 14-07-16 | 20:51

Ik neem aan dat al die economische vluchtelingen, die hun kinderen in de waagschaal leggen op een gammel bootje voor een miele, in Nederland uit het ouderlijke gezag worden gezet. Of meten we betreft dit onderwerp ook al met twee maten?

Rest In Privacy | 14-07-16 | 20:49

Het begint hier langzaam te stikken van de Somaliërs en Eritreeërs, om nog maar te zwijgen van de gelukszoekers uit het continent waar men allang een hek omheen had moeten zetten. Hun gezichten vertellen een hoop verhalen, maar niet die van armoede, oorlog en ellende.

Lieutenant_Gruber | 14-07-16 | 20:48

Al waren het er tienduizend dan vind ik het aantal doden nog meevallen (en neehee ik gun die mensen hun dood niet) in van die gammele kudtbootjes met teveel man en teveel testosteron.
Ik snap ook niet dat het ministerie van verkeer in Libië deze bootjes goed keurt.

miko | 14-07-16 | 20:48

@Osdorpertje | 14-07-16 | 20:42
De getalletjes maken helemaal niet uit. Of het nu 1000 zijn of 10.000, doet er niet toe. Het gaat om de politieke boodschap die erop volgt. Ontzetting, afschuw en "dat moeten we (met de nadruk op WE) niet meer toestaan", en dan meer boten om ze te redden en op Europese bodem af te zetten. Want dat is de humane weg, zo rollen we in Europa immers? Onze verantwoordelijkheid, wij laten mensen niet verzuipen. Is dát standpunt ingenomen is er maar 1 manier om te voorkomen dat er mensen verzuipen: ophalen.
Frontex Ferries to the rescue.

Stormageddon | 14-07-16 | 20:48

Zo zielig!
Weg met de grenzen en zeeën.
De wereld is van iedereen.

Desmoulins | 14-07-16 | 20:43

Waarom dat nieuws hier? Beter gaan flyeren in de landen waar de gelukszoekers (dus niet de echte vluchtelingen) vandaan komen

gewoondoorlopen | 14-07-16 | 20:43

Gokken brengt risico's met zich mee.

Ronnie uit Helmond | 14-07-16 | 20:42

Dode vluchtelingen tel je door lijken op het strand te tellen, niet door schattingen te maken want dan zuig je cijfers uit je duim.

Osdorpertje | 14-07-16 | 20:42

Dus... Er komen nog meer Frontex ferries bij. Merk mijn woorden. We gaan ze allemaal ophalen. Elke Afrikaan een golden ticket.
Die Britten zijn net op tijd eruit.

Stormageddon | 14-07-16 | 20:41

Tja al die doden komen op het conto van Merkel.

Lupuslupus | 14-07-16 | 20:40

-weggejorist-

eerstneukendanpraten | 14-07-16 | 20:39

Dat komt er nu van als je het schoolzwemmen afschaft!

eerstneukendanpraten | 14-07-16 | 20:39

-weggejorist-

Montgomery Burns | 14-07-16 | 20:38

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland