Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dashcam. Semi-SUV wil er per se tussen

Je kent ze wel, van die bestuurders die een MPV mochten rijden van hun vrouw omdat er voor een redelijke prijs zoveel ruimte voor kinderen & boodschappen in zit, maar die dan gaan doen of ze in een dikke King of the Road SUV rondrijden. Maar het blijft gewoon een grote Volkswagen, dude. Gelukkig heeft de filmende bestuurder alle begrip voor de haast van deze kleine piemel, en maakt dus graag ruimte voor de grote grijze Duitser. Ohnee wacht. Nope, dat doet ie niet. Gelukkig is hij wél zo eerlijk om ook de beelden van zijn naar achter filmende dashcam te uploaden, want daaraan zien we vrij duidelijk dat het filmende voertuig ook wel erg opzichtig aan het linksplakken was. De aanstormende VW toont dat duidelijk aan door zowel over de midden- als rechterbaan te slingeren om het ENORME gat op rechts te duiden. Het lijkt al met al wel een voetbalderby. Tussen twee hele slechte amateurploegen, die elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Doe eens normaal, kleinpiemelmansen, en gun elkaar eens een metertje asfalt. Want hier komen ongelukken van en dan ben je nóg later thuis.

Reaguursels

Inloggen

onnodig links rijden. einde verhaal.

mct | 14-07-16 | 14:20

Ik heb een dashcam VOOR en ACHTER, dus ik ben onschendbaar !

RugOp81 | 14-07-16 | 14:08

Een brake check. Dat is solliciteren naar een Darwin award. Debiel.

TeeJee | 14-07-16 | 09:43

Linksplakken zou strafbaar moeten zijn. Net als inhalende vrachtwagens. En Auto's onder de 1000kg op de snelweg.

Crak-ho | 14-07-16 | 09:38

Een VW Touareg mogen we -zeker naar Europese begrippen- gerust een SUV noemen en zeker geen MPV. Maar dat is natuurlijk niet het meest storende in dezen. Beiden zitten behoorlijk fout, maar de brake-check die de suvverd uitvoert maakt toch wel dat de suvlul het wedstrijdje wint, aangezien hij degene is die de dashcammer daarmee bewust in gevaar brengt en daarmee het grootste poephoofd is in deze situatie. De grap is dat bij een touché de dashcammer in principe aansprakelijk is want hij is voor de wet degene die onvoldoende afstand gehouden heeft (en er daarom achterop knalt). Dat het incident gefilmd is kan de verzekeraars wellicht op andere gedachten brengen maar daar kun je niet zomaar vanuit gaan.

soggert | 14-07-16 | 08:13

Old_Spice | 13-07-16 | 19:44
Jij bent zelf ook een notoire linksrijder ?

iopeth | 14-07-16 | 00:24

@Old_Spice | 13-07-16 | 19:44
Heb je de getalletjes onder het filmpje ook gezien. Filmert geeft geen gas - iedereen voor hem remt af en de haastige suvvert vernaggelt zijn veilige remafstand omdat hij kennelijk van mening is dat zijn protserige stuk blik hem meer rechten verschaft.

Pierre Tombal | 13-07-16 | 23:27

Zulk Treintjes onstaan door het niet benutten van de rechterstroken. Hoogst irritant. Als de rechtsrijdert gewoon 120 en rechts rijdt ( zo hoort het) is hij niet eens fout. Tussenproppen is wel fout. Goed fout.

Referendier | 13-07-16 | 22:28

Nee, die VW kon er echt niet meer tussen, maar ik zou hem altijd hebben voorgelaten, want ik denk, ach... straks haal ik hem toch weer in met 180...

Doe mij maar twee ! | 13-07-16 | 22:14

Stick to your lane policy, liever vandaag dan morgen. Nederlandse wegen zijn te druk voor zigzaggerij.

FrikandelSpeciaal | 13-07-16 | 21:54

Aristotalloss | 13-07-16 | 21:02
Offtopic gelul dus. Maar ja, ik heb het tegen Ari Total Loss.. :P

Wasbakplasser | 13-07-16 | 21:19

Filmert is geen linksplakkert want keurige volg afstand met deze snelheid.

HarrySpotter | 13-07-16 | 21:06

Wat een kk lijer

HarrySpotter | 13-07-16 | 21:04

Wasbakplasser | 13-07-16 | 20:23 |
Ik wou maar aantonen dat jij 'niet altijd de regels juist toepast'. Net als in bovenstaande verkeerssituatie.
Maar ja, ik heb het tegen een wasbakplasser... Ik ga er niet van uit dat je het zult snappen. :P

Aristotalloss | 13-07-16 | 21:02

Meneer is een Engelsman of betaald meer wegenbelasting om links te mogen rijden.

HenkyPanky | 13-07-16 | 20:44

Kijk net nog even naar de foto en zelfs die ffing citroen c1 (thank god dat ze die nageboortes op wielen hier niet hebben)
zit op de verkeerde baan en die ahole daarvoor ook nog eens ! Grrrr kwaaier kun je me niet maken ik vind het ook nog eens een belemmering van mijn vrijheid wat al die aholes doen.
En wat vw betreft het blijft een autootje van het volk , wie zou dat willen rijden in de first place ??

prof Nice | 13-07-16 | 20:40

FF met Sait zijn woorden opkk naar rechts gewoon weet je, kk kk kaaskop en dan zou ik het ook nog met hem eens zijn voor de verandering ! 1 van de 100 redenen waarom ik weg ben uit NL en nu heerlijk kan stayen in my own ffing lane en gewoon rechts in mag halen, zonder allerlei flitskasten en trajectcontroles en andere nazi tricks !

prof Nice | 13-07-16 | 20:35

Daarom iedereen in een enkel model rode Lada.

McMarx | 13-07-16 | 20:31

pardon linker achterkant

nl2dav | 13-07-16 | 20:25

25-RXS-1, dat is het kenteken...
Aan de schandpaal ermee.
Ommezwaai
--
geen leasebak .. valt me nog mee eigenlijk... pit-actie op de rechter achterkant had nog wel grappige effecten gehad. Zeker met een SUV.

nl2dav | 13-07-16 | 20:25

Aristotalloss | 13-07-16 | 19:48
Geen tegenargument, dus gaan we de maar de 'taalpuristje' uithangen.. Stakker.

Wasbakplasser | 13-07-16 | 20:23

Old_Spice Jij hebt het helemaal begrepen.

Drukpers | 13-07-16 | 20:23

De VW rijder zit fout, kan en wil niet op zijn beurt wachten en besluit op risico van een aanrijding zijn eigen behoefte tot voordringen voorrang te geven. Het is er een van het type die een pompstation als extra rijstrook beschouwt, en op en afritten met 100km/u neemt om stukjes file te omzeilen (lees: Voordringen).

Buck Futter | 13-07-16 | 20:23

Kleine piemelmans met de dashcam is trouwens aan het versnellen als de grijze piemelmans met zijn normoverschrijdende VWAU ertussen wil. Ook niet netjes he... Piemelmansen moeten voortaan gewoon de fiets nemen. Dat zal ze leren.

ikdoetookmee | 13-07-16 | 20:09

Ik persoonlijk had deze heer naar zijn huis gevolgd. Over de rest laat ik me niet uit

ti ta toverkuffar | 13-07-16 | 20:01

Wasbakplasser | 13-07-16 | 17:40
Je past de regels niet goed toe: 'rijd' moet met 'dt' en tussen 'hebt' en 'maar' hoort geen komma...

Aristotalloss | 13-07-16 | 19:48

Bizar hoe debiel sommige mensen hier zijn. De filmer rijdt links in een rij met anderen, hij KAN niet harder rijden en hij rijdt ook niet onnodig links. Hij probeert namelijk net als de mensen die voor hem rijden in te halen via de linkerbaan. De duidelijke foute bestuurder is de VW die en rechts inhaalt en zich er vervolgens tussen probeert te proppen op een gevaarlijke manier. En als hij er dan eindelijk tussen zit ook nog eens keihard expres op de rem trapt wat een groot ongeluk had kunnen veroorzaken. Neen, het enige wat de filmert te verwijten is is dat hij gas geeft om de VW er niet tussen te laten, dat was onnodig. Maar end of the day is de VW de absolute klojo die zijn rijbewijs zou moeten inleveren.

Old_Spice | 13-07-16 | 19:44

Inderdaad nogal veel overbodig links-rijden te zien.

DearMud | 13-07-16 | 19:37

Niet links rijden als je rechts 2 vrije banen hebt.
GA-NAAR-RECHTS.
Of dring met knipperlicht bij je voorligger aan dat je er langs wilt.
Nu hangt hij (onnodig) links, wat €220 boete levert maar vooral rete irritant is.

hfakker | 13-07-16 | 19:36

Wat Bytemaster zegt. Volgens de logica van Myo gaan we op de snelweg net zo hard als degene die lang traag op de linkerbaan blijft rijden. En hierdoor ontstaan dus ook file's. Maar goed, ik zal nog eens zwaaien als ik op de middelste of rechterbaan kom inhalen.

Gabr | 13-07-16 | 19:33

Als je die achteruit-camera beelden ziet zie je al dat dit een typisch gevalletje 'er rijdt een vrachtwagen 1 KM verderop dus we blijven allemaal stug links hangen' is. Zelfs dat blauwe prutkoetsje wil nog naar links komen, werkelijk iedereen rijdt links.

DaZe | 13-07-16 | 19:14

Wordt gewoon tijd voor het Amerikaanse systeem: keep your own lane. Geen gezeur meer over rechts inhalen en iedereen wisselt enkel van baan als hij langs zijn voorligger wil en blijft vervolgens op die baan. Hier wil men er niet aan omdat veel bestuurders niet bedacht zijn op rechtsinhalende weggebruikers. Werkt zeer goed voor de doorstroming, maar in Nederland blijven we liever treintje rijden op de linker baan...

Bytemaster | 13-07-16 | 19:14

Ik weet niet hoe hier naar gekeken word, maar ik zie vrij lege rechter rijbanen.

Waarom zitten ze met z'n alle op de meest linkerbaan?

Drukpers | 13-07-16 | 19:12

de auto voor de filmert moet naar rechts, en anders de auto daarvoor of DAARweervoor: ergens vooran het linkertreintje heeft iemand een gat laten vallen, en diegene moet harder rijden, het gat dichten of anders moet DIEgene naar rechts.

Enneeuhhh
deze Suv kost anders wel een ton. En heeft hetzelfde chassis als een Q7 en Cayenne. Bovendien is het één van de betere SUv's on ze market.Blijf jij maar lekker rijden in je Duster.......

ja maar, en dus? | 13-07-16 | 14:29

Ja, maar en dus? Dat je voor een ton tegenwoordig dus kennelijk geen fatsoenlijke auto kan kopen: jammer, maar het is wat het is. Geen fatsoenlijk normale auto, wat ie ook kost.

Hemmenaar7 | 13-07-16 | 19:11

Op het moment dat de filmert toch van het gas gaat heeft ie de slag verloren. Als je al een gaatje dicht rijdt, wees dan 100% baas en blijf rijden. Lafjes van het gas gaan is een teken van zwakte.

Wawawa | 13-07-16 | 19:10

Mensen die zeiken dat ze wel eens rechts worden ingehaald zeg ik altijd maar: als iemand jou rechts kon inhalen, dan deed je iets fout. Dan was er rechts ruimte waar je zelf hoorde te rijden.

Menno Splijtzwam | 13-07-16 | 19:03

Voor zo-eentje zou ik wel een dag vrij willen pakken om hem te volgen naar z'n bestemming, om daar onder het genot van een kopje koffie de boel eventjes uit te praten...

fric.spec. | 13-07-16 | 19:02

Linksmensen zijn nu eenmaal vervelend .
Ik rijd zelf het liefst zo rechts mogelijk .

iopeth | 13-07-16 | 19:01

Dit is geen MPV maar een mid-size luxury SUV.

jasoe | 13-07-16 | 18:56

Allebei fout maar die VW is natuurlijke een totale lul om daarna nog even nodeloos op de rem te gaan staan. Dat alleen al reden genoeg om zijn rijbewijs een tijdje in te leveren.

sinar2 | 13-07-16 | 18:39

Mensen rijden hier duidelijk nooit over een drukke tweebaansweg als de A50. Daar mag je echt dankbaar zijn als je sneller dan 100 kan rijden omdat mensen het gewoon verrekken af en toe eventjes tussem de rij uit te gaan en een paar auto's te laten passeren. Ja want over een kilometer rijd weer een vrachtwagen en die moet ik ook inhalen. De enige stukken dat je 120 kan is als je zo'n malloot die de boel ophoud passeert en je een compleet lege weg voor je hebt omdat die zo lang de boel ophield.

Ik ga er ook altijd rechts om heen om deze reden en als de situatie het toelaat dan rustig weer naar links. Mensen beseffen vaak niet eens dat ze naar rechts kunnen, dat zie je wel aan het feit dat ze dan ineens wel naar rechts komen als je er om heen komt. Toppunt hierin was een Belgische dame die zichzelf op het gemakje aan het bewonderen was in de binnenspiegel.

jip_86 | 13-07-16 | 18:22

Myo | 13-07-16 | 17:55
Als je links rijdt en je haalt niet in, dan ben je gewoon een 'linksplakkert' En dat geldt ook voor de VW bestuurder. Onze plek op weg is nog altijd, op uitzonderingen na, rechts.

Wasbakplasser | 13-07-16 | 18:15

Dat gelinksplakkerij zou verboden moeten worden... oh wacht

Sir Lance | 13-07-16 | 18:03

Zo'n fuckin schijthekel aan linksplakkerts

Sir Lance | 13-07-16 | 18:01

Wasbakplasser | 13-07-16 | 17:40

Dus de VW is ook een linksplakkert? In jouw definitie is iedereen die op de linkerbaan rijdt, terwijl er een auto voor hem rijdt een linksplakkert toch?

Myo | 13-07-16 | 17:55

18konijn | 13-07-16 | 17:16

Ik heb liever dat iemand voordringt bij de kassa, dan dat iemand zo'n idiote toer uithaalt. De vertraging zou mij in dit geval niet uitmaken, wel
-dat er geen enkele reden is waarom de VW voor mij invoegt, terwijl er achter mij alle ruimte is.
-dat VW rechts inhaalt daarmee gevaarlijk rijgedrag vertoont
-dat ik dankzij de VW-actie vol in de ankers moet om een veilige afstand te bewaren
-dat de volgende idioot dezelfde actie bij mij uithaalt en ik er op die manier nooit langskom.

Deze mensen zijn de belangrijkste oorzaak van files en ongelukken, die allemaal áchter hen gebeuren.

Myo | 13-07-16 | 17:53

Allebei maatje pink, waaraan de SUV-boy ook nog eens een slecht karakter koppelt.

thijs4419 | 13-07-16 | 17:52

Aristotalloss | 13-07-16 | 14:22
Als jij op links rijdt en je haalt niet in, dan ben je gewoon een 'linksplakkert', of er nu wel of geen auto voor je rijd. Ik weet niet of je je rijbewijs al hebt, maar ik zou dat 'linksplakken' maar niet testen op een rijexamen.

Wasbakplasser | 13-07-16 | 17:40

Ik geef hem groot gelijk, kijk al die trage links rijders.
Naar rechts met dat getrut!

GrimreaperNL | 13-07-16 | 17:34

Linkse plakker gooit snel een groot gat dicht. Mafkees. Aan het eind wordt ie terecht rechts ingehaald.

Raider Twix | 13-07-16 | 17:26

@TheStef | 13-07-16 | 16:50
Als ik op de linkerbaan rijd en zie dat iemand zich rechts van mij zal gaan vastrijden en moet vertragen, dan laat ik die auto gewoon voorgaan. Dat is volstrekt normaal en met geen enkele regel in strijd. Nu lijkt het alsof die SUV-rijder zijn brik er agressief tussen gooit, maar het is gewoon de dashcammer die heel plebejisch zijn ruimte opeist en stiekem zelfs nog wat gas bij geeft. Wat een gefrustreerde hufter.

18konijn | 13-07-16 | 17:20

@Myo | 13-07-16 | 16:40
Nee, maar in het verkeer is het gewoon geven en nemen, dan schieten we met zijn allen het snelste op. Het maakt voor de dashcammer geen donder uit of hij die SUV voor laat, hij is precies even laat op zijn bestemming. Nou ja, twee seconden later. In een kassarij is dat wel anders.

18konijn | 13-07-16 | 17:16

Guido | 13-07-16 | 15:11

Euh, en dan Guido? Ben jij er dan zoek die vindt dat hij aan de kant moet zodat je zelf op de linker baan op de bumper de voorganger van de linkerrijder kan blijven hangen? Omdat je vindt dat jijzelf meer rechten hebt ofzo?

Zoals je zelf ziet is het druk genoeg daar. Begrijp me goed, ik heb ook een hekel aan linksrijders (no pun intended). Maar een veilige afstand tot je voorganger, ook al rijdt je links en wilt inhalen wordt maar vaak genoeg gezien uitgelegd als 'linksrijder'. Gebeurt dan dat er rechts iemand vol langs komt om hem ertussen te gooien, jouw remweg daarmee in een klap tot nihil reducerend.

Not_again | 13-07-16 | 17:10

Wat een gezanik over linksplakken. Moet hij dan door de auto voor hem heen, zoals die VW bestuurder probeert? Soms is de degene die vooraan rijdt op de linker baan nu eenmaal niet de snelste en dan moet je even wachten voordat je er voorbij kan. Dat doen we in dit land aan de linkerzijde van de auto die we voorbij willen.

Overigens is eigen rechter spelen natuurlijk niet echt het meest verstandige bij zo'n heethoofd. Zag ik nou ook nog ergens iets van 130km/h als eigen snelheid staan? dan hebben we dus 1) te hard rijden, 2) rechts inhalen, 3) geen voorrang verlenen, 4) gevaarlijk rijgedrag/onnodig remmen. Even aanmelden voor educatieve maatregel dan maar?

Pierre Tombal | 13-07-16 | 17:03

Dat die Volkswagen rechts inhaalt is nog wel te begrijpen maar hij voegt gevaarlijk en asociaal in. En daarna remt hij hard. Erg gevaarlijk en daarvoor moet de politie direct zijn rijbewijs innemen.

i-Wonder | 13-07-16 | 17:00

De gemiddelde Nederlandse automobilist die op een weg met meer dan twee banen rijdt denkt dat hij rechts houdt als hij niet in de meest linkse baan rijdt. Ik ga er dan gewoon rechts langs. Werkt zeer didactisch: regelmatig worden ze dan wakker en gaan wel rechts houden.

Tapu | 13-07-16 | 16:56

@18konijn | 13-07-16 | 16:33

Waar in de wegenverkeerswet staat dat dan? Ik heb al een tijdje mijn rijbewijs en inmiddels zal er best wat aan regels veranderd zijn, maar in mijn tijd moest je, als je van baan wisselde, altijd de ander voor laten gaan.

Blijkbaar is het tegenwoordig zo als je van baan wisselt je altijd voorrang hebt.

Overigens, de SUV hield wel netjes rechts waar het kon.

TheStef | 13-07-16 | 16:50

JoopDeSchaapHeffer | 13-07-16 | 16:03
Ik weet niet of hij dat suggereert. Ik reageer alleen op jouw comment dat hij aan moet sluiten en een "heel stuk openhoud" en ik van mening ben dat hij wel aangesloten is.
Of zou jij deze VW er wel vrolijk tussen laten als jij rechts ingehaald wordt terwijl je op de linkerhelft zit te wachten totdat je kunt inhalen.

en wat BCage zegt:
Zijn snelheid staat onderin beeld. Hij gaat juist steeds langzamer rijden. Dat het gat kleiner wordt is niet de schuld van de filmer.

Hatsaflatsa | 13-07-16 | 16:46

@Myo | 13-07-16 | 16:25 Dat klopt, als je niet inhaalt heb je links niks te zoeken. Die VW doet ook vele dingen fout.

John McClane | 13-07-16 | 16:45

Zie hier de dagelijkse gang van zaken op lands heren wegen met een groot aantal leaseauto's die allemaal all risk zijn verzekerd, zou de dashcam filmert ook zo in zijn auto in de aanval gaan als het zijn eigen was?? We hebben het schijnbaar allemaal zo druk dat we die extra minuut die het soms oplevert niet willen missen, als we ff een beetje afstand houden, sommige mensen rijden zich en anderen liever in de prak dan het gezond verstand te laten voorgaan, want laten we wel wezen, je kunt wel gelijk hebben maar wat heb je eraan als je in de prak ligt.

Umberto die trotzoni | 13-07-16 | 16:45

@LaurensPP valt wel mee in het algemeen. Echter, ik vraag om ruimte door richting aan te geven en af te wachten of ik die ruimte ook krijg, niet door 'm naar links te gooien en dan ook nog eens flink op mijn remmen te gaan staan.

En soms krijg je die ruimte niet. Tsja. Als je daar niet tegenkan, moet je gewoon lekker met de trein gaan.

Tripps | 13-07-16 | 16:42

De dashcambestuurder zit helemaal fout. Hij moet die SUV er gewoon tussen laten. Er was ruimte zat, maar meneer besluit nog even het gaatje dicht te rijden en ja, dan is het hommeles. Typisch Nederlands vierkantemeter-gedrag.
18konijn | 13-07-16 | 16:33

Dus als jij ergens in de rij staat vind je het ook prima als zich iemand tussen jou en degene voor jou in de rij positioneert?

Myo | 13-07-16 | 16:40

De dashcambestuurder zit helemaal fout. Hij moet die SUV er gewoon tussen laten. Er was ruimte zat, maar meneer besluit nog even het gaatje dicht te rijden en ja, dan is het hommeles. Typisch Nederlands vierkantemeter-gedrag.

18konijn | 13-07-16 | 16:33

Tripps | 13-07-16 | 16:30
Soms duurt dat je beurt afwachten wel heel erg lang, zeker op enorm drukke snelwegen, met veel vrachtverkeer. Dan zit je ineens met 90 km/u achter een aanhanger, minutenlang. Je kunt ook gewoon genoeg ruimte houden en je medeweggebruikers de ruimte geven.

LaurensPP | 13-07-16 | 16:33

Onnodig links plakken! Maar ja, Nederland heeft een voorliefde voor links...

Xirdalan | 13-07-16 | 16:31

Dat op het laatste moment ertussenproppen irriteert mij ook mateloos. Anderen moeten er weer voor afremmen of gas loslaten om opnieuw ruimte te maken.

Het gaat ook een beetje op de manier waarop die ruimte wordt gevraagd - hier zien we: auto naar links, flink op de rem, 'knippertje aan' op hoop van zegen.

Dan kunnen ze wmb ook de tyfus krijgen.

Soms zit je al links en heb je 'geluk', soms zit je rechts en dien je gewoon je beurt af te wachten.

Tripps | 13-07-16 | 16:30

Gebeurt er eigenlijk ooit iets tegen dit soort gasten? Bewijs genoeg zou je zeggen.

Wonderlijk! | 13-07-16 | 16:29

dashcam mensen in Nederland zijn eikels die graag dingen willen meemaken. Behalve in arme landen, daar kun je daadwerkelijk je gelijk bewijzen aan verzekeringsmaatschappijen en zo.

Rest In Privacy | 13-07-16 | 16:28

Myo | 13-07-16 | 16:21
"graag voorbij zijn voorganger wil, maar dat kan niet". En dus moet hij dan maar gewoon naar rechts, immers: hij dient zoveel mogelijk rechts te houden. Het is echt niet moeilijk hoor.
John McClane | 13-07-16 | 16:22

Dus we gaan in het vervolg allemaal wachten met inhalen totdat je zeker weet dat er geen auto meer in de linkerbaan rijdt? Kun je me dan uitleggen waarom de VW naar links wil? Hij kan niet inhalen daar, want er rijdt al een auto. Volgens jouw theorie zou hij dan dus maar gewoon naar rechts moeten.

Myo | 13-07-16 | 16:25

Myo | 13-07-16 | 16:21
Precies dat. En misschien is de voorste wel een Camper die een vrachtwagen inhaalt die te lang er over doet om een andere vrachtwagen in te halen. Je weet het niet, het komt er op neer dat ook op de meest linkerbaan de gemiddelde snelheid zo nu en dan wat lager komt te liggen. DEAL WITH IT. En ga niet dit soort fratsen verdedigen.

LaurensPP | 13-07-16 | 16:23

Myo | 13-07-16 | 16:21
"graag voorbij zijn voorganger wil, maar dat kan niet". En dus moet hij dan maar gewoon naar rechts, immers: hij dient zoveel mogelijk rechts te houden. Het is echt niet moeilijk hoor.

John McClane | 13-07-16 | 16:22

@Myo | 13-07-16 | 16:14 Wie haalt hij in dan?
John McClane | 13-07-16 | 16:18

Ik heb zo het vermoeden dat hij graag voorbij zijn voorganger wil, maar dat kan niet, omdat die links rijdt. In plaats van te gaan bumperkleven, houdt hij netjes afstand en wacht totdat de auto naar rechts gaat zodat hij voorbij kan. Daarbij is de kans groot dat de auto voor hem in precies dezelfde situatie zit.

Myo | 13-07-16 | 16:21

Gabr, er zit wel een paradox in jouw argumentatie, eentje die getuigd van egocentrisch rijgedrag.
Wie is dan uiteindelijk degene die wél langs alle auto's mag rijden die ipv het treintje maar braaf een baan naar links gaan? Juist! Jij zeker!?
Mensen vormen dit treintje omdat aso's zoals jij (neem ik aan) je de ruimte niet meer geven om in te halen wanneer je op de middelste baan rijdt, en DAT is de ziekte.

LaurensPP | 13-07-16 | 16:20

Gabr | 13-07-16 | 16:14

Ik zou het filmpje nog eens goed kijken als ik jou was, er zit een hele rij auto's voor. Ik zo niet weten waarom je, als je wilt inhalen, naar rechts zou moeten, om daar vervolgens vast te zitten achter een auto die nog langzamer rijdt en dan niet meer naar links te kunnen, omdat jij daar al bumperklevend probeert in te halen (en daarmee volgens jouw eigen definitie een... juist ja.. linksplakkert te zijn!).

Myo | 13-07-16 | 16:19

@Myo | 13-07-16 | 16:14 Wie haalt hij in dan?

John McClane | 13-07-16 | 16:18

@Myo: Linksplakken goed praten omdat je voorganger ook linksplakt..? Linksplakken lijkt tegenwoordig wel een ziekte en zeker als mensen met hun telefoon bezig zijn. Ik durf te wedden dat als je naar rechts gaat en "je plekje opgeeft" je uiteindelijk sneller bent dan dat je met z'n allen op de linkerrijbaan een treintje vormt achter die trage sukkel. Juist door naar rechts te gaan krijgt die trage sukkel ook in de gaten dat hij naar rechts moet.

Gabr | 13-07-16 | 16:14

Welk deel van "Bestuurders dienen zoveel mogelijk rechts te rijden" begrijpen jullie niet?
John McClane | 13-07-16 | 16:11

Wat aan het woord 'inhalen' begrijp jij niet?

Myo | 13-07-16 | 16:14

Snap de mensen die zeggen dat ie aan het linksplakken was niet, hebben waarschijnlijk niet veel verkeersinzicht. Deze bestuurder was toch gewoon aan het inhalen, dat hoeft niet altijd met een rotvaart van 150, soms duurt inhalen wat langer, zeker als je je een beetje aan de maximumsnelheid houdt. Deze bestuurder was in het proces van inhalen samen met het treintje auto's dat voor hem reed. Het beetje afstand wat je er dan tussen houdt is alleen maar goed.
Daarnaast is de dichtheid van auto's zodanig dat de rechterbaan zeker niet meer fungeert als de asoweg waar mensen met 150 overal langs jakkeren.

LaurensPP | 13-07-16 | 16:14

Welk deel van "Bestuurders dienen zoveel mogelijk rechts te rijden" begrijpen jullie niet?

John McClane | 13-07-16 | 16:11

het feit dat deze filmert z'n toetoet vol met cameras heb hangen zegt mij al genoeg... echt zo'n ui die links 120 blijft rijden tot in de eeuwigheid want ja... je mag hier maar 120 he dus waarom mag ik hier niet rijden, echt op z'n Nederlands.

de gele raaf | 13-07-16 | 16:11

BLR | 13-07-16 | 15:59
Proest!!

Pedronegro | 13-07-16 | 16:10

Kan iedereen die roept dat die filmer een linksplakkert is en dat rechts inhalen hier normaal is even per direct hun rijbewijs inleveren????

De enige linksplakker is de mongool die voorop in de trein rijdt. Waarom moet je naar rechts achter een langzame auto gaan rijden zodat iemand anders dan vervolgens links in de trein aansluit op jouw plek? Leer autorijden mensen!

Myo | 13-07-16 | 16:07

@hatsaflatsa:

Dus met de afstand die hij houdt suggereert hij veilig en gevaar-mijdend te rijden? Vreemd dat hij dan zo weinig nodig heeft om al zijn principes overboord te gooien en willens en wetens een gevaarlijke situatie creeert.

JoopDeSchaapHeffer | 13-07-16 | 16:03

@ Doctor 660 | 13-07-16 | 15:45
Dat neemt helaas niet het feit weg dat Hans, die al tien minuten aan het wachten is, maar even een stapje opzei deed tot Annie eindelijk het toilet verlaten had, opeens ziet dat Ome Bert snel voor hem het toilet binnen gaat met krant en vier pakken stroopwafels.

BLR | 13-07-16 | 15:59

en voeg weer in als je wel harder kunt.
@Andre Rouvoet | 13-07-16 | 15:42
In de praktijk weet je toch ook wel dat op het moment dat je naar rechts gaat de volgende auto gaat aansluiten bij je voorganger, en dat je dus voorlopig niet meer naar links kunt, omdat dan alweer de volgende komt? Dát is de reden waarom men links blijft totdat de langzamere auto is ingehaald.

La Bailaora | 13-07-16 | 15:57

grootste lul van de 3 lullen is die blauwe peugeot 107 die niet max snelheid gaat rijden zodat je 2 hele banen hebt waar in mensen niet gefrustreerd zullen raken. Maar nee, die blijft lekker 90 a 100 rijden op middelste baan.

LangeTijdGeleden | 13-07-16 | 15:55

De linkerbaan moet je zien als het toilet op een huiskamer feestje: je gaat er heen, doet er je behoefte en gaat dan heel snel weer terug naar het feestgedruis zodat anderen ook van het toilet kunnen genieten. Met de nadruk op genieten: je gaat er ook dus niet uitgebreid zitten schijten. Deze twee feestgangers zouden dus eigenlijk allebei niet meer op huiskamer feestjes mogen worden uitgenodigd: filmert zit te lang een moppenboekje te lezen en Volksman heeft z'n kringspier niet onder controle.

Doctor 660 | 13-07-16 | 15:45

@TheEgg
Dus iedereen moet aan de kant zodat jij er langs kan? Iedereen heeft hier net zoveel recht op inhalen dan die SUV. Dus dit is eigenlijk gewoon voordringen. Het is druk, het is niet anders. Iedereen moet door de bottleneck.

Het is gewoon een lullig probleem maar je kunt het probleem niet oplossen. Of je moet overwegen om een keep your lane systeem te introduceren maar dat levert hier denk ik ook een rommeltje op.

flame_me | 13-07-16 | 15:44

@Aristotalloss | 13-07-16 | 14:22
@niks mis mee | 13-07-16 | 15:16

Misschien moeten jullie de regels nog eens lezen. man, man, man...
Dit is echt schoolvoorbeeld links plakken. Ik zou niet weten wat; 'D'r rijden toch auto's voor hem, hij kan toch gewoon niet harder!' er mee te maken kan hebben. Dat is toch geen argument om maar links te plakken? Ga naar rechts man en voeg weer in als je wel harder kunt. Man, man, man... types op de weg ook...

Andre Rouvoet | 13-07-16 | 15:42

-weggejorist-

SwipeHerman | 13-07-16 | 15:40

-weggejorist-

SwipeHerman | 13-07-16 | 15:40

Filmert is gewoon sneu met zn linker treintje en dan ook nog gas blijven geven als iemand er tussen wil.

Dank zij dit soort linksplakkers staan er op wegen met 5 rijstroken nog files tegenwoordig. Maar de GS redactie in Amsterdam zal wss nooit een snelweg in de spits zien vandaar dit gebash

SwipeHerman | 13-07-16 | 15:40

Of hij nou wil inhalen of niet, doet niet terzake. Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te rijden. Dus zolang je niet inhaalt: rechts, en anders bega je een ernstige overtreding.
Is een van de makkelijkste verkeerswetten die bestaan.

John McClane | 13-07-16 | 15:37

Als er sjoemel-Volkswagens voordringen dan wil ik ze niet. Ik heb er kotsbeu van.

Uw Psychiater | 13-07-16 | 15:30

Het is duidelijk dat de filmert daar 300 wil rijden en dus links blijft omdat hij er voorbij wil maar natuurlijk wel op een veilige afstand van zijn voorligger en niet bumper klevend maar rustig wachten totdat zijn voorganger naar rechts gaat zoals het hoort om daarna de snelheid weer op te voeren richting top .De koekwaus in de SUV dient netjes aan te sluiten waarna er bij voldoende ruimte duidelijk word of hij hard genoeg kan om er voorbij te gaan .
De cammer voor links rijder uit te maken is dus gelul van een gefrustreerde, dronken aardbei met het verkeersinzicht van een bedorven poffertje .

Castor12 | 13-07-16 | 15:29

Je mag iemand rechts passeren als deze voorgesorteerd is. Als uit de gedraging van zo'n linksplakker overduidelijk blijkt dat hij wat vroeg voorsorteert (bijv 16km voor het volgende knooppunt) dan sta ik in mijn recht om hem rechts te passeren.

marcoplarco | 13-07-16 | 15:28

Ga in de zandbak spelen in plaats van de openbare weg,stelletje kleuters!

Taddek | 13-07-16 | 15:27

A3an | 13-07-16 | 15:14
Die prent krijgt u hier ook, voor onnodig te lang links rijden. Maar de prent in Duitsland voor rechts inhalen is een stuk hoger overigens.
.
Maar klaarblijkelijk zitten hier een paar Officieren van Justitie op het draadje die -als iemand in hun ogen te lang links blijft rijden- rechts inhalen geoorloofd vinden..

Ommezwaai | 13-07-16 | 15:21

TheEgg | 13-07-16 | 15:10
Voor uw informatie, als je iemand rechts inhaalt, rij je diegene altijd recht voorbij.
.
Maar dat is wel een goeie, als ik ooit een keer word aangehouden voor rechts inhalen, zeg ik gewoon tegen de dienstdoende agent: "Ik haalde niet rechts in, ik reed gewoon rechts voorbij!"

Ommezwaai | 13-07-16 | 15:17

eerstneukendanpraten | 13-07-16 | 14:27

Het is dan ook voordeliger per kilometer om altijd te hard te rijden. En Flitsmeister aan te zetten.
.
3km te hard is voor de mensen die het al op hebben gegeven. Prima. Rechts en muil houden.
.
Dank u

flat out | 13-07-16 | 15:17

Degenen die 'linksplakker' roepen zijn de echte sukkels van de dag.
Man, man, man...
D'r rijden toch auto's voor hem; hij kan toch gewoon niet harder!
Man, man, man, man, man, man... Wat een verkeersinzicht...
Aristotalloss | 13-07-16 | 14:22

Goed gezien!

niks mis mee | 13-07-16 | 15:16

op de linkerbaan kun je wel de meeste pokémon vangen.

ganzo | 13-07-16 | 15:15

Ommezwaai, verslijt je me voor dom zo.
Dat ik niet weet dat je hier en in DL niet rechts mag inhalen of zo.
Die filmert is een lul met zijn links blijven rijden waar dat niet nodig is.
Hij moet opdonderen naar rechts na die inhaalmanoeuvre.
EN ik woon toevallig óók in DL maar daar had ie wel een prent gehad voor dit links BLIJVEN rijden.

A3an | 13-07-16 | 15:14

Weet je wat, weg met driebaans, alleen de linkerbaan blijven gebruiken. Je zou maar eens rechts gaan rijden

MarioVisie | 13-07-16 | 15:13

Dat filmpje had ook van mij gemaakt kunnen worden. Als zo'n plork met een Kia met 110 op de linkerbaan van een 130km/u weg blijft plakken met écht een kilometer niets ervoor, en er hangen drie auto al kilometers achter zonder dat mevrouw (ja, weer een vooroordeel bevestigd) naar rechts beweegt, dan zet ik ook mijn voet op het pedaal. Ze kunnen me wat.

marcoplarco | 13-07-16 | 15:12

Vooral in Holland zie ik het vaak, kilometers voor een vrachtwagen al naar links gaan met z'n allen. Ik ga dan gewoon door tot de vrachtwagen en voeg dan er tussen. Hollanders (randstad) kunnen ze niet rijden. Alleen asociaal!

reade romke | 13-07-16 | 15:12

@Not_again | 13-07-16 | 14:57
Euh, die uploader IS een linksplakker. Maar net ietsjes minder asociaal dan de VW-rijder.

Guido | 13-07-16 | 15:11

Het begint er een beetje op de lijken dat die dahcammesnchjes expres vervelend gaan doen om dit soort reacties uit te lokken. Dan hebben ze een mooi filmpje. Ik heb het al vaker gezien. Rot gewoon op naar rechts dan is er niets aan de hand.

Hunter S. Thompson | 13-07-16 | 15:10

Even voor de duidelijkheid: Grijze SUV haalt niet rechts in. Hij rijdt er rechts voorbij. Er zit nog een volledige lege strook tussen, en dan is het geen inhalen meer. Sneue eikelt met camera had al lang rechts moeten zitten. Ook het gat dichtrijden sloeg nergens op.
Die linkse treintjes zijn dé belangrijkste reden voor capaciteitsproblemen op de Nederlandse snelwegen. Als er rechts niets zit, ga dan naar rechts. "Ja maar ik wil straks inhalen als het eindelijk kan" betekent dat één van de, in dit geval, drie stroken 80% van het verkeer moet verwerken. Kun je snelwegen verbreden tot je een ons weegt, als iedereen alleen die linkse drie meter wil gebruiken, helpt het natuurlijk niks.

TheEgg | 13-07-16 | 15:10

@Hatsaflatsa | 13-07-16 | 15:03
Het gaat mij om het laatste stuk van de film waar meneer links BLIJFT rijden.
Dus daar ligt het bewijs dat het een notoire linksplakker is.
Trouwens ik had hem er gewoon tussen gelaten hoor, in plaats van die situatie te veroorzaken. Dus ook daar is ie dom bezig.
Over het eerste gedeelte hoor je me niet. Daar is die SUV fout.

A3an | 13-07-16 | 15:07

@TheBurnerMan | 13-07-16 | 14:36
Dat linksplakken heeft dan weer te maken met figuren die denken dat 100 op de middelste baan prima is, maar ondertussen zo gigantisch veel verkeer ophouden omdat iedereen daar 120 wil rijden (of misschien mag je al 130)

Martinspire | 13-07-16 | 15:07

A3an | 13-07-16 | 14:59
U praat nog steeds onzin..
Rechts inhalen is gewoon verboden, ook in Duitsland voor uw informatie.
.
Overigens ben ik zelf een Duitser van origine, en ik zie genoeg Duitsers op de Autobahn die nog even snel een vrachtwagen inhalen terwijl er een dikke Duitse bak met 200 km+ vol in de ankers moet.
Ook weer onzin dus.

Ommezwaai | 13-07-16 | 15:06

links blijven rijden
rechts inhalen
niet ertussen laten
al dit is nooit goed

moet nog vermeld worden : van de 10 man laten 11 je er niet tussen, omdat ze dan 0,2 seconden later thuiskomen.

isotope 465 | 13-07-16 | 15:06

De enige gelukkige mensch in dit filmpje zie je op 0.18 en 1.18minuut: lekker op de rechterbaan, met 80km/uur tokkelend in zijn T-shirtje in de zon op zijn zijspannetje.

Johan C. | 13-07-16 | 15:05

Dit soort aso's horen thuis in het kabouterbos van Bep Welters!
Bolder | 13-07-16 | 14:52
.
Man de koffie schoot uit mijn neus... hulde!!!

kees1386 | 13-07-16 | 15:04

^^ correctie uiterst links.

flame_me | 13-07-16 | 15:04

@A3an
In Duitsland gaat dit precies zo. Geen enkel verschil. Als men de intentie heeft tot inhalen dan ga je naar de baan waar je moet inhalen. Op dat moment is dit voor de bestuurder gezien de situatie uiterst rechts.

flame_me | 13-07-16 | 15:04

Zoals je in de achtercamera ziet rijdt er een hele zwik op de linkerbaan en haalt SUV-man al een paar keer rechts in voor hij bij de dashcammert is. Dus ja, links rijden is irritant, maar rechts inhalen, afsnijden en remchecken is gewoon gevaarlijk a-sociaal rijgedrag van deze rijdende rechter.

Uriël Fack | 13-07-16 | 15:03

@flame_me | 13-07-16 | 14:46
mee eens... Alleen had hij volgens mij volgens de wet nog meer afstand moeten houden (2 seconden?).

-----
@A3an | 13-07-16 | 14:49
Wat had de dashcammert dan moeten doen, op de rechter rijstrook wachten totdat de Opel voor hem klaar was met inhalen? En tot die tijd mag er niemand achter de Opel aansluiten?

Hatsaflatsa | 13-07-16 | 15:03

Bolder | 13-07-16 | 14:52
Volgens heel veel reaguurders mag je (onnodig) linksrijders gewoon rechts inhalen hoor!
Ze vergeten alleen even dat op rechts inhalen wel een boet staat van 90-230 euro.

Ommezwaai | 13-07-16 | 15:01

Hierom heb ik sinds kort raketwerpers op mijn auto gemonteerd. De eerste de beste die me snijdt...

squadra | 13-07-16 | 14:59

@Ommezwaai | 13-07-16 | 14:54
Die vent is een notoire linksplakker.
Het gaat mij er om dat meteen hij na de inhaalmanoeuvre, toen er rechts ruim plaats was tóch links bleef rijden.
Dus onzin praten doe je zelf.
Je dient in Nederland wettelijk zo veel mogelijk rechts te houden.
Basta.
En wat dat betreft kan men een voorbeeld nemen aan Duitsland, waar dit een automatisme is.
En ik rijd daar méér kilometers dan hier.

A3an | 13-07-16 | 14:59

Semi-SUV zit compleet fout en is blijkbaar alleen overtuigd van de 'eigen rechten' in het verkeer..

Filmer rijdt net als vele anderen in 'file'; bij die verkeersdrukte ontstaan soms open plekken. Het is niet verplicht om de ruimte die op de midden- of op de rechterbaan ontstaat meteen in te vullen, zeker niet omdat nagenoeg de auto's op de linkerbaan iets harder rijden en bezig zijn met een constante inhaal-manoeuvre.

Diegenen hierboven die 'linksplakker' roepen vallen wat mij betreft in dezelfde mentaal uitgedaagde groep als getoonde asociale VW-rijder.

Not_again | 13-07-16 | 14:57

@Ommezwaai
Voor mij is onnodig linksrijden wanneer je niet de intentie hebt om op je huidige rijbaan in te halen en er rechts wel ruimte is om te rijden.

De clou zit hem in 'intentie hebben inhalen' tot. Dit is anders dan 'daadwerkelijk aan het inhalen zijn'. Dat gaat in dit geval niet want er zit een auto voor hem.

flame_me | 13-07-16 | 14:57

necrosis | 13-07-16 | 14:51
Oké, oké.. Ik wist niet dat dit zo gevoelig bij u lag.

Ommezwaai | 13-07-16 | 14:57

De Nederlander en discipline, een onmogelijke combinatie. Deze dashcamdroeftoetert rijdt veel te lang links. Zijn van die angsthazen die niet durven wisselen van strook omdat ze dan even hun hoofd en ogen van de rijrichting moeten afhalen om om zich heen te kijken wie d'r nog meer op de weg zit. Ik heb een ongelooflijke tiefeshekel aan dit soort weggebruikers en haal ik per definitie rechts in. Dat de VW hem erin snijd is begrijpelijk, maar gevaarlijk en onnodig. Het "keep your lane" moet zo snel mogelijk ingevoerd worden om van dit ongedisciplineerde linksrijgetrut af te komen. Losert.

web_krijter | 13-07-16 | 14:57

Alle 2 fout. Filmert en Polo achter filmer hangen te lang links. Asorijder mag echter niet rechts gaan inhalen en remmen zonder reden is Artikel 5.

harry21 | 13-07-16 | 14:56

Dat is ook een gevolg van het installeren van een dashcam. Als er zich dan niet vlug genoeg eentje voordoet zelf maar een zodanige situatie scheppen zodat er zogenaamd een leuk filmpje gemaakt kan worden om op het inet te zetten.

pa_niek | 13-07-16 | 14:56

wisselen van rijstrook...

Ommezwaai | 13-07-16 | 14:55

Ik zie dit ook niet als linksrijder, hij rijd op gewone afstand achter een andere linkerbaner. Rechts inhalen is gewoon niet toegestaan en hij wacht rustig tot hij zijn voorligger op een normale manier kan inhalen.
De semi-suv bestuurder mogen ze van mij zijn rijbewijs in laten leveren. Gevaarlijke reactie die andere mensen in gevaar brengt, links inhalen, iemand bijna de vangrail in rijden, opzettelijk op de rem staan.

Ignore | 13-07-16 | 14:54

A3an | 13-07-16 | 14:49
Zie mijn comment van 14:49...
.
U praat onzin. Zoals ik als zei, de VW wisselt van rijstrook en de "linksrijder" rijdt links.
Op zich is hdat niet verboden om links te rijden, alleen als het te lang onnodig is, is het een ander verhaal.
.
Kapstokwetje dus, verwisselen van rijstrook altijd fout bij een aanrijding.

Ommezwaai | 13-07-16 | 14:54

bambi1970 | 13-07-16 | 14:27

leuk om weer terug te zien. Bedankt!

1+1 | 13-07-16 | 14:53

Ook al rijdt de filmende bestuurder op de linker rijstrook.
Sinds wanneer is rechts inhalen hier toegestaan?
En wat te denken van het afsnijden ?
Dit soort aso's horen thuis in het kabouterbos van Bep Welters!

Bolder | 13-07-16 | 14:52

Wat een vervelende linksplakker, die lokt dit soort gedrag ook wel uit.

GroteZaagdildo | 13-07-16 | 14:52

@Ommezwaai | 13-07-16 | 14:43
Als je dat nog een keer vraagt, ga ik mijn nieuwe [!] even testen.

necrosis | 13-07-16 | 14:51

Volgens mij plakt hij niet links rijd rond de 130 in treintje. Waarom er zo tussen rammen dat slaat nergens op. SUV heeft schijt aan zijn medeweggebruikers door de rem actie.

franck7020 | 13-07-16 | 14:51

bambi1970 | 13-07-16 | 14:27

Sipke Jan op z'n piekmoment.

1+1 | 13-07-16 | 14:51

flame_me | 13-07-16 | 14:46
Wie bepaalt wat onnodig links rijden is dan?
De bestuurden van Touareg haalt gewoon rechts in, zo simpel ligt dat.
Bovendien wisselt hij of zij in de Touareg van rijstrook, dus altijd fout.

Ommezwaai | 13-07-16 | 14:49

Als er iemand rechts kan inhalen, is de linksrijder fout !
Zo is het en niet anders.
Hoef je in Duitsland niet te flikken hoor, daar hebben ze zo wie zo meer fatsoen en wordt de links baan zo veel mogelijk vrij gelaten voor de inhalers en gaat iedereen zo veel mogelijk naar rechts dan wel op de middenstrook.
Heel veel hufters hier op de weg.

A3an | 13-07-16 | 14:49

Het hele rijtje wat links rijdt, kon zat verhuizen naar de middenbaan waar niks reed. En het lekker niet weer laten invoegen is zo Nederlands.

kortebroek | 13-07-16 | 14:49

@John McClane | 13-07-16 | 14:40
Voor motoren hebben ze aparte snelwegen?
Nog even los van motorrijders die het gas volledig opentrekken en denken onaantastbaar te zijn.
Helaas, ik heb het tegendeel gezien, en nee dat was niet leuk!

necrosis | 13-07-16 | 14:49

Wat een gemiep om nix: beetje duwen en trekken op het wegennet. What's new? Was er wel wat gebeurt dan tikt die VW kneus hem... dat is wel duidelijk.

Pedronegro | 13-07-16 | 14:48

Voor mij is dit niet onnodig links rijden. Hij wil namelijk ook gewoon inhalen maar dat kan niet vanwege de auto voor hem. Hij heeft daar net zoveel te zoeken als de SUV. Immers de SUV komt dan in precies dezelfde situatie op de linker strook maar kan ook niet voorbij aan de voorganger. Dus volgens de definitie die hier klinkt wordt dit dan ook een onnodige linksplakker.

Wel zou ik wat korter op de voorganger zitten maar strikt genomen houd hij zich beter aan de wet door meer afstand te houden.

flame_me | 13-07-16 | 14:46

De persoon die hier rechts inhaalt zit waarschijnlijk fout. Rechts inhalen is verboden, behalve wanneer sprake is van een file. Wat hier te zien is valt niet onder een file, dat is al in 2003 bepaald door het Hof Leeuwarden (uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocume... r.o. 3.10. "Deze uitgangspunten leiden er naar het oordeel van het hof bijvoorbeeld toe, dat wanneer op wegen met twee of meer rijstroken in dezelfde rijrichting alleen maar sprake is van een langer durende inhaalmanoeuvre door meerdere motorvoertuigen niet gesproken kan worden van een file. In die situatie is art. 13, tweede lid RVV1990 niet van toepassing, zodat rechts inhalen niet vrij staat.").

Er is ook hier geen sprake van een file, de persoon die filmt wil de kleine blauwe auto ook inhalen en zit (op de minimale afstand) op zijn beurt te wachten om ook te kunnen inhalen. Waarschijnlijk wil deze bestuurder wel sneller, maar hij kan het niet. De rechts inhalende auto had z'n beurt moeten afwachten.

Uit de reacties hierboven merk je al dat veel mensen niet weten hoe het zit en ten onrechte de filmer verwijten links te plakken. Daarvan zou alleen sprake zijn als de filmer niet ook al bezig was met proberen in te halen. Overigens is ook dan rechts inhalen niet toegestaan, maar de frustratie van de rechts inhaler is dan wellicht beter te begrijpen. Hier zit de rechts inhaler volledig fout.

Autoriteit | 13-07-16 | 14:45

geen aftermath is meteen een neutrale kudo. Dat mijn blanco stem geen tegenstem is, wil ik bij deze vast hebben gelegd in de notulen van deze tegel.

Handsomeboy | 13-07-16 | 14:44

necrosis | 13-07-16 | 14:42
Zeg nou eens eerlijk necro, heeft u haar nog nooit gedaan dan?

Ommezwaai | 13-07-16 | 14:43

Asfakt leed.
www.youtube.com/watch?v=UsL0Dkgrf7U
Tja, elke dag over hetzelfde asfalt naar dezelfde fuckbaan levert frustraties op. Gaat men in de pit raar doen.

miko | 13-07-16 | 14:43

De filmert meneer is typisch zo iemand die door zijn frustratie ongelukken veroorzaakt. Gewoon niet toe willen geven aan de fout van een ander (snijdend invoegen) en stug doorgaan ongeacht er een zwaar ongeluk gaat gebeuren. "de ander is fout' en 'ik ga geen ongeluk voorkomen want ik ben onschuldig'.

demdem | 13-07-16 | 14:43

@jules degrelle | 13-07-16 | 14:36
Sodemieter op met je Sylvana!

necrosis | 13-07-16 | 14:42

******* | 13-07-16 | 14:40
Het is 25-RXS-1, ter correctie..
De 25-RKS-1 behoort toe aan de eigenaar van een Fiat Panda.

Ommezwaai | 13-07-16 | 14:42

Op mijn werk was er een vrachtwagenchauffeur die 'iets' meer moest ophalen dan afgesproken, totaal ruim 30 ton.
Al je dan dergelijke inhaalacties uithaalt, kunnen ze je begraven met auto en al.
Dan hebben zelfs je airbags geen zin meer.

necrosis | 13-07-16 | 14:41

Niks geen twijfelgeval. De 25-RKS-1 komt willens en wetens uit het rijtje om rechts inhalend 3 plekjes te winnen. Toont daarbij zijn minachting voor het leven en welzijn van anderen. Hopelijk verliest deze chauffeur het binnenkort van een boom. Maar binnen het kader van de Nederlandse wet verdient hij op zn minst een art.5 en een educatieve maatregel.

******* | 13-07-16 | 14:40

Mede daarom rijd ik motor: kan ik lekker verrrr weg van dit soort dwazen blijven.

John McClane | 13-07-16 | 14:40

@JoopDeSchaapHeffer | 13-07-16 | 14:28
Zijn snelheid staat onderin beeld. Hij gaat juist steeds langzamer rijden. Dat het gat kleiner wordt is niet de schuld van de filmer.

BCage | 13-07-16 | 14:39

-weggejorist-

Ruben Landzigt | 13-07-16 | 14:39

Deze SUV haald even 3 auto's rechts in. Verder zie ik typisch gedrag wat heel veel te vinden is op de nederlandse wegen.

DerWaarheid4 | 13-07-16 | 14:39

wetten.overheid.nl/BWBR0004825/2014-03...
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990)
Hoofdstuk II. Verkeersregels
§ 1. Plaats op de weg
Artikel 3

1 Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden.

Als je nou gewoon fatsoenlijk rechts had gereden was er helemaal niets aan de hand.
Ik weet dus niet of het zo verstandig is geweest om dit filmpje up te loaden...

Z.K.H. de Reaguurder | 13-07-16 | 14:39

Het hele probleem in Nederland (en veel andere landen) is dat niemand je er meer tussen laat als je eenmaal naar rechts gaat. In Zwitserland leren ze je om voldoende afstand te houden, zodat de auto op de baan rechts van jou op hetzelfde tempo kan rijden en kan inhalen door eventjes de ruimte te benutten. Eenmaal de auto gepasseerd rijden ze allemaal nog even snel, maar benutten ze wel de ruimte. Op deze manier rijden geeft ook ruimte om uit te wijken indien nodig. Terug naar Nederland. Zodra je een baan naar rechts gaat rijdt de persoon achter jou direct het gat dicht en laat je er never nooit meer tussen. Iedereen kan wel zeiken dat links rijden zo irritant is, maar je moet ik Nederland wel links rijden als je niet de hele weg achter een vrachtwagen wilt zitten.

BLR | 13-07-16 | 14:39

Wat is het kenteken van de auto met camera?
Wat een l*l dat ie zo enorm links blijft hangen.
Een van de grootste ergernissen op de weg.

mennie | 13-07-16 | 14:38

Ik rij zelf ook altijd in de spits op de twee rechter rijstroken. De linkshangers van boven de 40 rijden allemaal netjes in de rij op de linkerbaan, terwijl de rechterbanen vrijwel leeg zijn.
.
Mensen die hun rijbewijs hebben gehaald in een tijd dat er maar 2 rijstroken bestonden, ze kunnen voor 85% niet rijden in het huidige verkeer.
.
Ik ben 100% voorstander van een APK voor bestuurders. Even eenmaal in de 3 of 5 jaar je kunsten laten zien aan een instructeur van CBR. Geen mierenneukerij over schakelen of handen op tien voor twee (niet meer toch?), maar even laten zien dat je het verkeer en je auto beheerst. Zo niet, even een paar lessen bijscholing. Het verkeer, verkeersborden en verkeerregels veranderen, maar als je in 1950 je rijbewijs hebt gehaald, is hij nog steeds geldig. Idioot is het. Er zijn mensen die nauwelijks in steden of drukte rijden, of zelfs uberhaupt jaren niet rijden. In de spits is het gevaarlijk, maar gaat het bijna altijd goed, omdat uiteindelijk iedere forens dagelijks in het verkeer aanwezig is. Op zaterdagen en zondagen is het levensgevaarlijk met al die mensen, die nooit rijden. Die hebben geen benul van wat er om hen heen gebeurt. Laat staan de regel "rechts op de rijbaan".

Joosthoudtervan | 13-07-16 | 14:37

Why can't we all just get along?

atheïstisch stemvee | 13-07-16 | 14:37

Domme filmpjes en eronder meteen een GoPro achtig iets om te kopen.Zal wel toeval zijn.Er gebeurd zoveel in de wereld wat wel het vermelden waard is.Zomer reces zeker ?Het begint hier op de NPO te lijken.

tegenalles | 13-07-16 | 14:37

Hopelijk is de dashcammer een Aziatische vrouw, anders geen excuus hiervoor.
Wat een prutser.

Traag | 13-07-16 | 14:37

25-RXS-1, dat is het kenteken...
Aan de schandpaal ermee.

Ommezwaai | 13-07-16 | 14:37

Twee eikels die allebei denken dat ze gelijk hebben en dat proberen af te dwingen. Daarbij brengen ze anderen in gevaar. Ze zijn allebei af.

fail | 13-07-16 | 14:37

Is al bekend wat Sylvana hiervan vind?

jules degrelle | 13-07-16 | 14:36

Degenen die 'linksplakker' roepen zijn de echte sukkels van de dag.
Man, man, man...
D'r rijden toch auto's voor hem; hij kan toch gewoon niet harder!
Man, man, man, man, man, man... Wat een verkeersinzicht...
Aristotalloss | 13-07-16 | 14:22

Hij is wel degelijk met een colonne aan het linksplakken. Als men van rechts wil invoegen moet deze rijder niet zo naaierig gaatjes dichtrijden.

Neemt niet weg dat VW meneer een dikke mongool is met zijn remactie.

TheBurnerMan | 13-07-16 | 14:36

JoopDeSchaapHeffer | 13-07-16 | 14:28
niet aansluiten? Normaal gesproken zou je 2 seconden afstand moeten houden. Uiteraard is dat te veel in deze situatie maar aan de lantaarnpalen te zien zit hij er 1 seconde achter. Lijkt mij niet dat hij moet bumperkleven om aan te geven dat hij er ook omheen wil. Krijg je weer te maken met spookfiles..

Hatsaflatsa | 13-07-16 | 14:35

links blijven rijden is zo socialistisch.

Rest In Privacy | 13-07-16 | 14:33

Dashcamrijder is vervelende linksrijder en moet zijn smoel houden en optyphen naar een rechterbaan!

TheBurnerMan | 13-07-16 | 14:32

Ik zie sowieso al vier onnodig links plakkerts, zee van ruimte rechts, dus ga dan ook rechts rijden pannenkoek filmert.

dutchdj | 13-07-16 | 14:32

Toch vreemd dat we wel flitskasten hebben die een miljard aan belastingen heffen, maar voor dit soort idioterie nauwelijks een pakkans bestaat. Misschien toch eens terug naar die goede oude tijd van verkeersagenten. Scheelt een hoop files als dit soort idioten in de trein worden gepropt.

Feynman | 13-07-16 | 14:32

Filmer is een extreem links figuur. In de vangrail met die egoïst. Next.

Normpje | 13-07-16 | 14:31

Mijn ouwe heer had een goed advies; ga er altijd vanuit dat alle andere automobilisten compleet idioot zijn.

Piet Karbiet | 13-07-16 | 14:30

De semisuvrijdert gedraagt zich ook achterlijk. Waarom een remmentest als je je al ertussen hebt gewurmd?

Mahatma | 13-07-16 | 14:29

Hé van Rossem, deze Suv kost anders wel een ton. En heeft hetzelfde chassis als een Q7 en Cayenne. Bovendien is het één van de betere SUv's on ze market.Blijf jij maar lekker rijden in je Duster.......

ja maar, en dus? | 13-07-16 | 14:29

Ken die geintjes, gauw dat gaatje dichtrijden, om er maar niemand tussen te laten, ja dan gaat dat juist gebeuren.

broervandenhollander | 13-07-16 | 14:29

Onnodig linksrijderdt, die veel afstand laat en als hij ziet dat iemand hem ertussen heeft gezet opeens gas geeft. Dat praat de remactie daarna natuurlijk niet goed, maar de fout van deze bijnaanrijding ligt 100% bij de dashcammert.
.
Trouwens, wat bezielt iemand om 2 dashcams in zijn auto te installeren?

Joosthoudtervan | 13-07-16 | 14:29

Heel volwassen en verantwoordelijk gedrag, respect hoor, lekker kloten met een voertuig van 1000 kilo met 130 of meer per uur en vooral alleen in je eigen wereldje blijven, braketest doen, bumperen, ach ja er is verder toch niemand op de weg he die je kan laten verongelukken. Prutsers.

Dutchbeaurouge | 13-07-16 | 14:29

Wat een misselijk mannetje met die dashcam. Eerst een heel stuk open houden voor je omdat je geen haast hebt en vindt dat daarom iedereen op je moet wachten.
Als er dan iemand langs gaat omdat hij blijkbaar wel werk/afspraken/een leven heeft, dan heeft dashcammert ineens wel haast en geeft ie vol gas om het gat voor zich dicht te rijden zodat sjoemelmeneer er niet meer tussen kan. Ik vind dat je als je niet aansluit maar wel links blijft rijden ook niet moet zeuren als er iemand tussen gaat.

JoopDeSchaapHeffer | 13-07-16 | 14:28

bob de boarder | 13-07-16 | 14:25
of het is een file.

ganzo | 13-07-16 | 14:28

Ik vind het maar idioot dat elke malloot met een dashcam op de openbare weg kan filmen en die filmpjes op de youtube kan flikkeren. Ook alle gewone automobilisten worden zo immers ongevraagd gefilmd. En hou op over 'openbare weg': ook daar is een stukje privacy op z'n plaats (je kan immers moeilijk NIET via de openbare weg van A naar B komen, dus je hebt geen keuze). Willen de privacyvechters van de Piratenpartij überhaupt maar kans maken op mijn stem, lijkt me dit één van de eerste dingen die ze moeten aanpakken (naast uiteraard privacyschendingen van overheids- en corporates-wege).

henkvaningrid | 13-07-16 | 14:28

Licht OT maar nu we het toch over bestuurders hebben. Ging onlangs met mevrouw ENDP een paar daagjes uitwaaien op Schiermonnikoog dus met de auto naar Lauwersoog gereden. Vanaf hier is dat een uurtje rijden en omdat het mooi weer was kon je controle verwachten dus reed ik het hele stuk keurig 3 kilometer te hard. Komen we tussen Grijpskerk en Zoutkamp een stel bejaarden tegen in een camper die weigerden harder dan 70 km te rijden terwijl je daar gewoon 80 mag. Na er minutenlang achter te hebben gereden viel er zowaar een gaatje dus er met een vlotte vaart voorbij gesjeesd. Voordat ik de cruisecontrol weer op 83 had staan zag ik een een flits een auto in de berm. De beloning kregen we een dikke week later via het CJIB, geklokt op 94 minus 3 kilometer maakt 11 kilometer te hard. Kosten dezes € 97,- En dat terwijl ik in één uur 15 seconden te hard reed...

eerstneukendanpraten | 13-07-16 | 14:27

Altijd sterk het gevoel dat dit soort dashcammerts uit zijn op een beetje (af)snijwerk zo links en rechts. Anders is de lol van naderhand urenlang snelwegtapes bekijken er snel af.
.
Evengoed, een eigen topic op GS is iets teveel eer, me dunkt.

de Voorzittert | 13-07-16 | 14:26

Je kan hem er ook gewoon ff tussen laten, of is je piemel daar weer te klein voor. Je kleeft al zeker 30 seconden op links met 2 banen die he-le-maal leeg zijn naast je.

En het maakt allemaal geen fuck uit, je komt geen seconde later of eerder op de plaats van bestemming.

Dofolo | 13-07-16 | 14:25

Ik denk dat 2 ontzettende gevaarlijke puburale egootjes een update moeten hebben bij een psychiater in aanvulling op het hun verstrekte CBS papiertje, dat voor hun wel ERG onvoldoende "dekking" geeft!
Beiden horen niet op de openbare weg thuis.......... noooo way!

Katoentje | 13-07-16 | 14:25

Als je rechts ingehaald word rijd je te lang op de linkse baan

bob de boarder | 13-07-16 | 14:25

Twee lullos als je het mij vraagt. De camera-auto-chauffeur wil kennelijk ook graag laten zien hoe klein zijn pikkie is en de chauffeur van die SUVkutten auto ook. In Mongolië rijden ze beter ga dus terug naar Mongolië stelletje mongolen.

Ingpe | 13-07-16 | 14:24

God god je zal 10 seconden moeten wachten...

kenny harder | 13-07-16 | 14:24

Filmert heeft rechterbaanvrees. Het is best een erge ziekte. Ik rijd er daarom met een wijde boog rechts omheen.

Mahatma | 13-07-16 | 14:23

@Martinspire | 13-07-16 | 14:22
Mede daardoor wordt er ook niks aan gedaan want we hebben gewoon 1 of 2 snelwegen extra van noord naar zuid nodig (over de rivieren) en een alternatief voor A12 en A1 zou ook op de A2 (en talloze andere wegen) enorm helpen. (zoals de weg tussen Vinkeveen en Hilversum die ook elke dag files veroorzaakt op andere wegen)

Martinspire | 13-07-16 | 14:23

Je mag ook naar rechts hoor.

xzaz2 | 13-07-16 | 14:23

Degenen die 'linksplakker' roepen zijn de echte sukkels van de dag.
Man, man, man...
D'r rijden toch auto's voor hem; hij kan toch gewoon niet harder!
Man, man, man, man, man, man... Wat een verkeersinzicht...

Aristotalloss | 13-07-16 | 14:22

Huh? De vorige was al op de A2 (voor afslag Waardenburg richting Utrecht) en deze ook nog eens? (Eindhoven richting Den Bosch). Wat is dat ineens? En gaan we dan ook meteen even praten over het feit dat vrijwel elke file op de A2 helemaal kapot geknipt wordt door de ANWB, VID en Rijkswaterstaat waardoor er geen file meer gemeld hoeft te worden? Het is belachelijk dat die weg nergens terug te vinden is in de top 5, want het is elke dag raak, begint het vroegst en is het laatst weer weg, staat vaak lange stukken langzaam rijdend (regelmatig helemaal tussen Utrecht en Den Bosch bv) en toch hoor je hem maar sporadisch.

Martinspire | 13-07-16 | 14:22

"gefrustreerd" natuurlijk.

pa_niek | 13-07-16 | 14:21

Zag je dát? Hij nam een flinke aanloop in een poging er overheen te gaan. (sexueel) gefrusteerde gevallen zullen we maar zeggen.

pa_niek | 13-07-16 | 14:20

netniet | 13-07-16 | 14:16
ik had het treintje rechts ingehaald.

ganzo | 13-07-16 | 14:19

Russstaaagghhhh!!!!

ikdenkwat | 13-07-16 | 14:19

ikbenhet | 13-07-16 | 14:18

Aan wie vraag je dat?

1+1 | 13-07-16 | 14:19

Van adel zeker?

ikbenhet | 13-07-16 | 14:18

Onnodig links rijden lijkt me onjuist omdat er auto voor zit.
Verder laat dit filmpje goed zien dat mensen veel te dure leasebakken mogen rijden waarvan ze totaal niet snappen wat zo'n auto kan aanrichten.
Het is nog zo'n Timmerfranssjoemeldiesel ook.

Willem van Rood | 13-07-16 | 14:18

Ruimte zat om daar tussen te gaan! Als je zo graag links in het treintje wilt zitten, zul je ook de late tussenvoegers moeten accepteren.

uhm, yeah | 13-07-16 | 14:17

Het is net alsof ik weer in Nederland ben... raar.

duitse herder | 13-07-16 | 14:17

Beide bestuurders halen rare capriolen uit.

1+1 | 13-07-16 | 14:17

Allebei zo fout als de neten.

Leipniz | 13-07-16 | 14:17

Wat verwacht je nou eigenlijk als je als een stugge teringlul op de linkerbaan blijft plakken. Sodemieter op naar rechts man, heb je nooit tetris gespeeld?
Ze verdienen het overigens allebei om 400 meter over het asfalt te glijden - wat moet die motor met zijspan die daar vlak langs rijdt wel niet gedacht hebben.

Draak uit Brabant | 13-07-16 | 14:17

Linksplakkers zijn ook eikels

Ravissant | 13-07-16 | 14:16

Dikke tyfus. Dat filmventje rijdt gewoon mee in het treintje op de linkerbaan. Als die meneer in die grijze tractor meent mij zo te kunnen behandelen, dan had ik het blauwe autootje rechts ingehaald (hoort niet weet het ook) en was er daarna een goed probleem geweest.

netniet | 13-07-16 | 14:16

Mooi chauffeur werk...

Vonpilzz | 13-07-16 | 14:15

Nederland is eigenlijk te klein voor dit soort grote auto's

Graaf van Egmont | 13-07-16 | 14:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken