Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EU: 'Inwerktreding associatieverdrag is wat telt'

De MinPres verdomde het ondanks zijn eigen belofte wederom om een antwoord te produceren op de toch volstrekt duidelijke uitslag van het GeenPeil-referendum op 6 april. Dus nu krijgt-ie minstens tot oktober met enige regelmaat bad press. Logisch. Vandaag in het democratische debacle dat zich 'Europese Unie' noemt: Eurocommissaris Hahn die in Kiev nog maar eens uitspreekt dat Brussel geen aanpassingen wil aan het associatieverdrag. Wat op zich prima is, want dat willen de tegenstemmers ook niet. Die willen het vod gewoon van tafel. Maar dat is dus precies níet wat de vrienden van Rutte willen. Die willen implementatie. Dat is wat telt. Kent u eurocommissaris Hahn trouwens? Nee, wij ook niet. Nooit van gehoord. Nooit op gestemd. Maar hij staat wel met z'n middelvinger naar de Nederlandse democratie te wapperen. En Mark Rutte, premier van alle eurofielen, vindt het allemaal goed. Beschamend weer.

Reaguursels

Inloggen

Volgens mij is het grootste export product van Ukraine heden nog steeds ICT developers en vrouwen.

EU: supporting human trafficking. Onder het mom van tegen gaan van nationalistische kankerdingetjes enzo.

Pompenkoning | 12-07-16 | 13:34

Weer een reden temeer om je af te vragen waarom we eigenlijk nog bij de EU zitten en voor veel mensen ook een reden om zich af te vragen waarom ze op democraten stemmen die helemaal geen democraat zijn. Democratie volgens VVD, PvdA, CDA en D'66, ook de partijen die de meeste NL EPzetels hebben is als democratie in de oude DDR. We lopen te pronken met dat woord democratie, maar zodra het serieus wordt, durven men geen tiende millimeter af te wijken van de doctrine van de grote broeder, hebben we geen eigen mening meer en worden critici die wel een eigen mening hebben, weggezet als zonderling. Precies de DDR.

Heiner | 12-07-16 | 09:26

"Kan iemand voor mij even vertalen "ik wil mijn fiets terug"
@ Uilenspiegel | 11-07-16 | 18:23
.
https://translate.google.com/

telelezer | 11-07-16 | 23:17

the Jackdawn | 11-07-16 | 18:48
Met die redenering is Friesland ook een land.

Roadblock | 11-07-16 | 20:28

Stug volhouden eurocraatjes, versnelt het ontbindingsproces.

compitaal | 11-07-16 | 20:06

Corruptie met geld afkopen, dat klinkt verdacht veel als: corruptie.

Decibyte | 11-07-16 | 19:53

De eerste keer hield het Derde Rijk geen stand.... de tweede keer ook niet #nexit #opbokkenmetjeEU

Gezwelgje | 11-07-16 | 19:34

We kunnen hoog of laag springen. Het gaat gewoon gebeuren middels de 'intelligente' oplossing van Rukke C.S.

Rest In Privacy | 11-07-16 | 19:27

@the Jackdawn | 11-07-16 | 18:48
Daar ga je weer: het zijn primair naties, geen landen. Voorbeeld: Schotland bestaat meerdere landen. Highlands, Lowlands, Borders, Inner Hebrides, Outer Hebrides, Orkneys, Shetlands...
Snap je het verschil? De natie heeft het volkslied, de vlag, de gedeelde cultuur en een overkoepeld politiek bestuur. De landen hebben hun eigen karakteristieken. Landen vormen naties, naties vormen geen landen. Dat land ligt er gewoon land te wezen en krijgt pas betekenis door de natie die er op gevestigd wordt. Een land hoeft geen soevereine staat te zijn, zelfs de natie hoeft geen onafhankelijke soevereinse staat te vormen.
De naties Schotland en Engeland vormen het verenigd koninkrijk, met Wales als geannexeerd prinsdom en Noord-Ierland als relikwie van wat ooit het koninkrijk Ierland was en onder de Engelse koning ook in het koninkrijk verenigd was. Daar kwam na 1921 een eind aan.

Stormageddon | 11-07-16 | 19:25

Who the fuck is Hahn? Fick dich!

funkyd | 11-07-16 | 19:15

Zouden al die oligarchen-lovers wel eens van het "groene zoodje" hebben gehoord?
Nee?
Dan wordt het de hoogste tijd om zich eens in te lezen.

Dostranamus | 11-07-16 | 19:11

Een ieder die nu nog beweert dat je in de EU moet zitten om mee te kunnen praten, en zonodig een veto uitspreken, verdient een luid hoongelach.

ben kokhals | 11-07-16 | 19:10

@Neef Herbert | 11-07-16 | 16:43 Uit zijn [Eurocommissaris Hahn] wiki: "In de commissie-Juncker kreeg Hahn de portefeuille … Uitbreidings-onderhandelingen".
.
Is Hahn dan de idioot die de EUronazis gaat helpen uitbreiden naar het Midden-Oosten en Afrika? www.zerohedge.com/news/2016-07-01/eu-w...

ben kokhals | 11-07-16 | 19:02

@Watching the Wheels | 11-07-16 | 18:42
Hangt van de deal af. Maar business as usual zeker niet. Voor de EU zeker niet. Maar hoe het gaat uitpakken weet niemand.

Stormageddon | 11-07-16 | 18:59

Schandalig dat Rutte zijn beslissing weer uitstelt. Ratificeren of niet, zodat we de campagnes voor TK2017 van content kunnen voorzien graag. Het verdrag aanpassen heeft niemand zin in en al helemaal de OekraiNEE-stemmer niet.

Het is ook interessant dat de EU (weer) 50 miljoen uitgeeft terwijl het verdrag niet is geratificeerd en dit mogelijk ook niet gaat worden. Nederland heeft hier gewoon een veto-stem in, dus daar kan gewoon gebruik van worden gemaakt.

Ik neem aan dat we bij niet ratificeren de bijdrage van Nederland hieraan terug kunnen vragen aan Brussel of op zijn minst verrekenen met de volgende naheffing?

O, en kan Mark ons ook even vertellen hoeveel Nederland extra kwijt is aan de eu nu de grote nettobetaler het Verenigd Koninkrijk ermee ophoudt? De business case voor een Nexit wordt steeds sterker op deze manier. Graag doorpakken voordat de ellende met Deutsche Bank en de Italiaanse bankensector ook nog op het bordje van de Nederlandse belastingbetaler worden gelegd.

accijnstoerist | 11-07-16 | 18:56

En nu is het genoeg! | 11-07-16 | 18:01
Ja, dat ik hier in Frankrijk mag neerstrijken zonder me elk half jaar bij de gendarmerie te moeten melden. En dan heb ik het wel zo'n beetje benoemd. Ik kan voor een particulier ook niet meer iets positiefs bij de EU voorstellen.

Graaf van Egmont | 11-07-16 | 18:49

Het bestrijden van corruptie.. dat is natuurlijk altijd goed.
En welke nobele lui mogen die euro's gaan uitgeven? En waaraan dan wel exact? Wat is de doelstelling, waarop gaan we beoordelen of dit een succes was? Waarom nu precies 50 miljoen en niet meer of minder? Hoeveel gaat Oekraine zelf bijdragen? Zijn er nog andere partijen buiten oekraine die bijdragen of is alleen de EU idioot genoeg? Wie gaat er verantwoording afleggen over de besteding van deze middelen? Komt er een claim als men achteraf niet kan aantonen waar het geld gebleven is?
En zo nog een miljoen miljard vragen.
Als je een mentaliteitsverandering en/of een werkend anti corruptie apparaat wil bewerkstelligen/opzetten (zonder dat 2e geloof ik niet dat het 1e gaat lukken) sla je met 50 miljoen eenmalig geen deuk in een pakje boter. De top 10 criminelen daar geeft vermoedelijk jaarlijks meer uit aan steekpenningen.

noerg | 11-07-16 | 18:49

Stormageddon | 11-07-16 | 18:22
"Overigens is de UK een unie van naties,"

Noord Ierland, Wales en Schotland zijn meer dan een politieke unie maar hebben hun eigen cultuur, taal volkslied en zijn daarom landen.

the Jackdawn | 11-07-16 | 18:48

@De Koreaanse Slet | 11-07-16 | 17:57

Aantoonbare. Begint u maar eens aan te tonen. Ik ben specifiek geinteresseerd in de verdragsbepalingen die zulks uitsluiten zoals we wel in de Nederlandse grondwet hebben.
.
Voorts ben ik bijzonder benieuwd hoe u de diverse schendingen van verdragen als het de ongekozen bestuurders zo uitkomt (strijdig met de definitie van een democratische rechtstaat) kunt verklaren.
.
Ik zal even een voorschot doen wat uw antwoord zal zijn. 1. U zal op geen enkel punt in deze tegel ingaan 2. U zult weer wat bezijden het punt schreeuwen. 3. Al dan niet voorzien van een ad hominem.
.
Want inmiddels weet iedereen het wel zo'n beetje. U bent slechts in staat in soundbites en flarden te denken en te schrijven. U heeft namelijk geen enkel EU verdrag daadwerkelijk gelezen en u heeft geen idee van wat een democratische rechtstaat is en hoe die behoort te functioneren.
.
Nou, kom maar op. Wat wordt de uiting van onbeschaving vandaag? Gevaarlijke volksmenner? Fascist? Xenofoob?

Parel van het Zuiden | 11-07-16 | 18:47

Het moet gewoon door, ze moeten gewoon blijven groeien. Bij dat Oekraïne referendum zelfde verhaal. Het gaat alleen om de vorm, hoe verkopen ze het aan de bevolking op een manier die nog enigszins democratisch oogt.

Watching the Wheels | 11-07-16 | 18:44

@Stormageddon | 11-07-16 | 18:30
Dus dat hele Brexit wordt een storm in een glas water en business as usual?

Watching the Wheels | 11-07-16 | 18:42

-weggejorist-

panadol | 11-07-16 | 18:39

De Koreaanse Slet | 11-07-16 | 18:03
"een walgelijk gedrocht deze D66 initiatiefwet is."

Elk referendum is een gedrocht wanneer er tegen wordt gestemd. Zolang men voor stemt is iedereen tevreden er verandert namelijk niets. Bij het tegenstemmen gelden andere regels men wil verandering, kijk naar de redenen om tegen te stemmen in zowel het Oekrainereferendum als Brexit. Niet alle beloftes aan de tegenstemmer zullen beloond worden met als gevolg dat de wens van de minderheid (een gedeelte van de tegenstemmers)aan de meerderheid(het gedeelte tegenstemmers dat geen antwoord vind + de voorstemmers) wordt opgelegd door de tegenstem.

Vergelijk het met de mensen die op Rutte hebben gestemd omdat ze dachten 1000 euro te krijgen, zouden deze mensen nu nog op Rutte stemmen.

the Jackdawn | 11-07-16 | 18:37

@Watching the Wheels | 11-07-16 | 18:27
Dat ook, maar als de relatie UK en EU terugvalt op WTO regels kunnen de Britten de EU landen tegen elkaar uitspelen. Ik denk niet dat ze dat in Brussel zien zitten. Dus daar komt hoe dan ook een deal uit.

Stormageddon | 11-07-16 | 18:30

@Watching the Wheels | 11-07-16 | 18:20
Het districtenstelsel gaat in Groot-Brittannie al terug op de common law en Magna Charta, het heeft met met de unificatie van Engeland, Schotland, Ierland en Wales niet zoveel te maken, anders dan dat het ook in Schotland Wales is overgnomen.

Stormageddon | 11-07-16 | 18:28

@Stormageddon | 11-07-16 | 18:11
Het produceren van auto's in de UK zelf wordt in ieder geval goedkoper dan importeren nu het pond minder waard is geworden en wordt. Dus alleen daarmee kunnen ze al eenvoudig sturen in het belang van werkgelegenheid. EU heeft vooral een probleem. Import zal meer in balans komen met export www.ons.gov.uk/ons/resources/chteufig2...

Watching the Wheels | 11-07-16 | 18:27

Kan iemand voor mij even vertalen "ik wil mijn fiets terug" ? Graag in het Pools, Hongaars, Roemeens en nou ja dan ook maar in het Duits en het Fries

Uilenspiegel | 11-07-16 | 18:23

Gold. Minus -t

Stormageddon | 11-07-16 | 18:22

Johannes Hahn, EU-commissaris voor het Europees nabuurschapsbeleid en toetredingsonderhandelingen

aha dus Ukraine gaat wel Toetreden in de EU, via deze man Hahn.

wijze woorden | 11-07-16 | 18:22

@the Jackdawn | 11-07-16 | 18:14
Dat is ook in Nederland niet vanzelfsprekend en was het ook heel lang niet. Nederland was ook heel lang een lappendeken van provincies en toen België zich afscheidde is er een nationalistatie ingezet. Maar zelfs in de grondwet van Thorbecke goldt het districtenstelsel en de eerste kamer wordt nog steeds via de provincies gekozen. Nederland is niet 1 land. Dat is een leuke mythe, maar historisch flauwekul. Het zit zelfs in onze officiële naam: Koninkrijk der Nederlanden (meervoud).
Overigens is de UK een unie van naties, niet een natie van landen. De naties zelf zijn ook weer een conglomeraat van landen. Het wordt allemaal een beetje ingewikkeld als je definities van woorden willekeurig door elkaar gebruikt.

Stormageddon | 11-07-16 | 18:22

@Stormageddon | 11-07-16 | 18:15
O gelukkig ...

Watching the Wheels | 11-07-16 | 18:21

@Stormageddon | 11-07-16 | 18:01
Districtenstelsel heeft misschien ook wel te maken met het feit dat het een "verenigd" koninkrijk is. Zou niemand verbazen als we in de EU ook die kant op gaan, hoewel dan nog meer mensen zich niet vertegenwoordigd zullen voelen.

Watching the Wheels | 11-07-16 | 18:20

@Ommezwaai | 11-07-16 | 17:21

Dat het democratischer moet worden, vind ik ook. Liefst gekozen bestuurders of elk lidstaat een gekozen minister van EU zaken. De samenwerking moet blijven. Het benoemen van zulke belangrijke posten is niet meer van deze tijd.

Dutch_Holland | 11-07-16 | 18:19

@Watching the Wheels | 11-07-16 | 18:10
De bestuurlijke elite is altijd dezelfde. Dat is in Nederland ook zo. Denk je dat in dit land de poppetjes uit het niets tevoorschijn komen? Welnee. 150 families bepalen de boel. Uit hun netwerken komen de poppetjes.

Stormageddon | 11-07-16 | 18:15

Stormageddon | 11-07-16 | 18:01
"In de UK hebben alle parlementariërs een meerderheid in hun district en zijn rechtstreeks gekozen."

Dat heeft te maken met het feit dat Nederland een land is en de UK een natie van landen. Het feit dat Engeland de meeste inwoners heeft laat zien dat er van democratie of de wil van het volk in de UK niets overblijft wanneer je in een natie stapt met een land dat veel meer inwoners heeft.

the Jackdawn | 11-07-16 | 18:14

@swassannuf

Dus veel keuze is er niet meer.....
Onthoud dat voor straks, de rest die alsnog straks er tegen zijn, daar moet je dus absoluut niet voor kiezen.
Want dat zijn dan net z'n vieze types als Rutte..

Rene046 | 11-07-16 | 18:11

@De Koreaanse Slet | 11-07-16 | 18:00
"De" brexiteer bestaat niet. Er zijn zoveel beweegredenen als korrels zand op het strand.
Ik weet dat jij graag simplistische zwart-wit denkt, simplistische termen van oude, xenofobe engnekken tegen jonge hippe kosmpolieten, maar zo werkt het niet.
De werkloze jeugd stemde ook brexit, als ze al stemden. De moslims in de kleine steden stemden ook tegen, omdat ze niet concurreren tegen de Poolse arbeiders die tegen Poolse voorwaarden aan het werk mogen.
En er zijn ook zat ouwe babyboomers met heul veul geld belegd in de EU die Remain hebben gestemd. Het is een lappendeken van beweegredenen en het doet er allemaal fuck toe. Ze zullen hoe dan ook een soort van deal moeten maken met de EU. Een EEA deal of een Associatie overeenkomst. Of ze vallen terug op de WTO. Kan ook. Dat laatste is waarschijnlijk ook voor Volkswagen en BMW niet acceptabel, want dat betekent dat de UK extra belasting op Teutoonse automobielen kan gaan heffen en bijvoorbeeld een achterbakse deal met Frankrijk kan sluiten om Citroën goedkoper te maken dan VW. Of andersom. Dus de EU heeft ook belang bij een goede deal.

Stormageddon | 11-07-16 | 18:11

@Stormageddon | 11-07-16 | 18:01
Dat is goed, mee eens. Toch opvallend dat juist de vrouw van een bankier het werk van Cameron mag overnemen. Voor de Engelse economie is het helemaal niet verkeerd dat het pound sterling naar het niveau van 2013 is teruggezakt www.google.nl/search?q=pound+sterling... , de UK werd ongetwijfeld veel te duur na de Quantitative Easing in de VS en later door Draghi in de EU.

Watching the Wheels | 11-07-16 | 18:10

PVV
Lupuslupus | 11-07-16 | 18:01
En VNL
swassannuf | 11-07-16 | 18:04
.
Mooi. Twee smaken dus.

Lupuslupus | 11-07-16 | 18:08

@DKS

Hoe heb jij Geenpeil ondersteunt..... door niet te stemmen???

Als ik iemand daar steun GA ik stemmen op hem..

Rene046 | 11-07-16 | 18:07

Mijn enige vraag is op welke partij(en) kun je in maart 2017 stemmen die absoluut voor een NEXIT is.
Rene046 | 11-07-16 | 17:57
.
PVV
Lupuslupus | 11-07-16 | 18:01
En VNL

swassannuf | 11-07-16 | 18:04

Bizar, een volstrekte nobody in Brussel mag een compleet Nederlands referendum wegwuiven.

van heinde en verre | 11-07-16 | 18:04

@Rene046 | 11-07-16 | 17:57
Ik heb niet gestemd. Ik steunde het GeenPeil initiatief om aan te tonen wat voor een walgelijk gedrocht deze D66 initiatiefwet is.

De Koreaanse Slet | 11-07-16 | 18:03

@De Koreaanse Slet | 11-07-16 | 17:45
Moet jij je nick niet aanpassen naar Noord-Koreaanse Slet?

necrosis | 11-07-16 | 18:02

@Watching the Wheels | 11-07-16 | 17:52
Je kunt dus prima beargumenteren waarom de UK democratischer is dan ons Nederlandse systeem. Minstens 100 kamerleden in ons land hebben de kiesdrempel niet gehaald. Welk mandaat hebben zij dan? In de UK hebben alle parlementariërs een meerderheid in hun district en zijn rechtstreeks gekozen.

Stormageddon | 11-07-16 | 18:01

Ik schat bloemenhandel. Lekker open grenzen, kun je een vrachtwagen 3 of vier keer per week naar Italie of Frankrijk sturen. Ok, de chauffeur wordt afgebeuld, maar wat heeft dat met de EU te maken?
Graaf van Egmont | 11-07-16 | 17:48
Helaas. Bij de grens worden deze opengemaakt, om te kijken of er geen "vluchtelingen" in zitten. Dus wel gewoon grenscontrole. Een beetje zoals het voor de EU was. Even kijken en dan door. Dus dat is niet beter geworden. Weet je nog andere "voordelen" van de EU?

En nu is het genoeg! | 11-07-16 | 18:01

Mijn enige vraag is op welke partij(en) kun je in maart 2017 stemmen die absoluut voor een NEXIT is.
Rene046 | 11-07-16 | 17:57
.
PVV

Lupuslupus | 11-07-16 | 18:01

@Stormageddon | 11-07-16 | 17:57
Dat is wel een heel dom plan als je de beweegredenen van een 'Brexiteer' in acht neemt. Of snap je de relatie van Zwitserland en de EU niet helemaal?

De Koreaanse Slet | 11-07-16 | 18:00

En nu is het genoeg! | 11-07-16 | 16:45

Om nog maar te zwijgen van de BTW-regels voor digitale diensten. En de daaraan verwante BTW MOSS-regeling.
Is al sinds 1 januar 2015 in werking, maar kwam er in 2016 pas achter, omdat het hier in Nederland ook niet echt naar buiten gecommuniceerd is.
En ja, ook jij (algemene jij) die denkt dat die hobbymatig bezig is en virtuele producten verkoopt aan particulieren in andere EU-landen, valt gewoon onder die nieuwe BTW-regels vanaf de eerste cent. Er geldt namelijk geen drempel.
Ook al ben je voor de Nederlandse BTW geen ondernemer.

Overigens vind ik dat DasKapital daar ook wel eens aandacht aan mag besteden.

Bijtendehond | 11-07-16 | 17:58

Schoften zijn het.

swassannuf | 11-07-16 | 17:58

@En nu is het genoeg!

helemaal gelijk de meeste kleine bedrijven zijn al met de noorderzon vertrokken omdat ze het niet meer kunnen bolwerken.

@DKS
Nog steeds pijn dat je tegen het referendum gestemd hebt....

Mijn enige vraag is op welke partij(en) kun je in maart 2017 stemmen die absoluut voor een NEXIT is.

Rene046 | 11-07-16 | 17:57

@Parel van het Zuiden | 11-07-16 | 17:48
"Een Nexit geeft onze kinderen en toekomstige generaties hun zelfbeschikking, democratische rechtstaat, en onvervreembare grondrechten terug, een ontsnapping aan een dicatoriaal juk."

Wat allemaal aantoonbaar onzin is. Waar maak je jezelf zo boos over?

De Koreaanse Slet | 11-07-16 | 17:57

@De Koreaanse Slet | 11-07-16 | 17:33
Dat is het plan.

@Watching the Wheels | 11-07-16 | 17:42
Nee, dat is niet raar. Groot-Brittannië heeft geen gekozen premier, net als de meeste landen trouwens. Ze kiezen daar het lagerhuis, en de grootste partij dan wel de meerderheid in dat parlement heeft het mandaat om een regering te vormen. De partijleider wordt in principe door de partij gekozen, soms door de fractie met instemming van een partijci gres, soms net andersom, eerst een congres, dan de fractie, maar daar gaat de kiezer niet over. Het enige is dat de premier in de eerste plaats gekozen moet zijn in zijn eigen district en primair parlementslid is. Nu hebben ze vorig jaar net verkiezingen gehad dus de Tories hebben geen reden om een nieuw mandaat op te halen, ze zitten nog maar net.
Dat is in Nederland niet zo. De premier hoeft hier niet gekozen te zijn in de kamer, de koning mag iedereen benoemen.
In de UK heeft ieder parlementslid zijn eigen democratisch mandaat. Cameron is ook niet gekozen door het gehele electoraat maar alleen in zijn eigen district. In principe is het aan de partij, de fractie wie ze naar voren schuiven als leider.
In Nederland kan iedereen in het hele land op alle kandidaten stemmen (althans als de partij in alle districten meedoet), dat is in Engeland niet zo. Voordeel: ieder lagerhuislid heeft een meerderheid, er zit niemand die de kiesdrempel niet gehaald heeft en op het stemmenoverschot van de lijsttrekker een zetel heeft. Nadeel is geen evenredige vertegenwoordiging. Ukip kan bijvoorbeeld wel 30% van de stemmen hebben maar toch maar 1 zeteltje. Dat heeft de SNP bijvoorbeeld ook lang dwars gezeten.
Enfin... Ze kiezen daar dus vertegenwoordigers en de partij met de meerderheid bepaalt wie er premier wordt en partijleider is, daar gaat de kiezer niet over, anders dan dat het één van de gekozen parlementariërs moet zijn.

Stormageddon | 11-07-16 | 17:57

Europees Commissaris voor Binnenlandse Zaken Cecilia Malmström, kennen we ook niet, maar zocht de ware cijfers over corruptie in de EU uit, 120 miljard euris en straks dus die 50 miljard van Ukraine erbij, is al jaren zo, zie het maar als het verdienmodel van de EU.

Flatuleerder | 11-07-16 | 17:54

Take it easy.... Rutte is maar een radertje in een grote machine die heet ... New World Order!
Er is een Big Project Ukraine in de maak en kleine Nederland zal dit plan niet tegenhouden!Grote jongens dulden geen tegenwerking... Over mv. Nuland gehoord? Nee? ,dan maar kijken naar onderstaande video.

www.youtube.com/watch?v=gVdvp188rk4

Florentus | 11-07-16 | 17:53

@Stormageddon | 11-07-16 | 17:26
Te veel democratie, daar moeten de boven ons gestelden niet aan denken, "May's husband is Philip John May, a banker." en.wikipedia.org/wiki/Theresa_May#Per...

Watching the Wheels | 11-07-16 | 17:52

@Watching the Wheels | 11-07-16 | 17:42
Ton Elias in een jurk?
Zou de circustent van de familie Renz nog te koop zijn?

necrosis | 11-07-16 | 17:49

@Prinsemarij | 11-07-16 | 17:24
Same here, slechts een hoop gedram.
De boys van Baudet hadden een kans om te komen praten maar wezen die af want je punt(je) maken is natuurlijk veul belangrijker dan daadwerkelijk een resultaat(je) boeken.
Jammer, een volgende keer mag ie zelf gaan flyeren.

Berbaar | 11-07-16 | 17:48

En nu is het genoeg! | 11-07-16 | 17:44
Ik schat bloemenhandel. Lekker open grenzen, kun je een vrachtwagen 3 of vier keer per week naar Italie of Frankrijk sturen. Ok, de chauffeur wordt afgebeuld, maar wat heeft dat met de EU te maken?

Graaf van Egmont | 11-07-16 | 17:48

@Dutch_Holland | 11-07-16 | 16:58

Een Nexit geeft onze kinderen en toekomstige generaties hun zelfbeschikking, democratische rechtstaat, en onvervreembare grondrechten terug, een ontsnapping aan een dicatoriaal juk. En met die verworvenheden, de grondslag voor het economische succes van na-oorlogs Nederland waar ook u van geprofiteerd heeft, kunnen ze een mooie, vrije, en welvarende toekomst bouwen
.
Maar goed, uw korte termijn omzetje gaat natuurlijk voor. En dan nog het gore lef hebben om van egoisme bij anderen te durven spreken.

Parel van het Zuiden | 11-07-16 | 17:48

@Graaf van Egmont | 11-07-16 | 17:36
Mijn vader is in '44 geboren in Duitsland.
Wacht mij straks ook de pek, veren en de strontkar?

necrosis | 11-07-16 | 17:47

Hoe eerder de EU-ellende in elkaar zakt, hoe beter.

En nu is het genoeg! | 11-07-16 | 17:47

@Rene046 | 11-07-16 | 17:39
Maar is dat wel zo? 70-80% van de Nederlanders stemt consistent pro-EU partijen, zij het met kritiek, zij het met volle steun. Het feit dat er pak 'm beet 2 miljoen boze mensen komen opdagen zegt niets over de overige 80% die het verdrag 1.) niets boeit of 2.) het wel zien zitten. Er zijn zo'n 10 miljoen stemgerechtigden die klaarblijkelijk geen bezwaar hebben. Mijn enige conclusie is dus dat de D66 referendumwet KUDT is. Want hoe haal je het in je hoofd om zo'n wet te verzinnen.

De Koreaanse Slet | 11-07-16 | 17:45

Dutch_Holland | 11-07-16 | 16:58
Kan je proberen even aan te geven wat voor voordeel de EU heeft voor een kleiner bedrijf (zeg < 50 man)?

Ik ben zelfstandig geweest: geen enkel voordeel van de EU gehad. Nu heb ik wat mensen in dienst: weer geen enkel voordeel.

En nu is het genoeg! | 11-07-16 | 17:44

@Stormageddon | 11-07-16 | 17:08
@Piet Karbiet | 11-07-16 | 17:16
Vreemd dat ze van premier kunnen wisselen zonder verkiezingen. Dus bij ons is er ook nog een kans dat Ton Elias in een jurk op hoge hakken het houten stokje van Rutte overneemt na ons glorieus verlopen Oekrairendum?
.
@Montgomery Burns | 11-07-16 | 17:29
Ja de nieuwe premier van de UK zonder televote, schandalig toch?

Watching the Wheels | 11-07-16 | 17:42

Hoe meer die gasten van de EU tegen het referendum ingaan des te meer Nexit stemmers.. want met andere woorden hebben ze schijt in de EU aan onze democratie..

Rene046 | 11-07-16 | 17:39

Het betreft een raadgevend referendum. Rutte heeft gezegd de uitslah te respecteren, maar daarmee bedoelde hij nooit dat hij het verdrag van tafel zou schuiven. Dit is wel door de tegenstemmers zo geïnterpreteerd, maar dat was natuurlijk naïef.

diederik12345 | 11-07-16 | 17:37

necrosis | 11-07-16 | 17:34
maar natuurlijk van dietschen bloed.

Graaf van Egmont | 11-07-16 | 17:36

@meneer Q | 11-07-16 | 17:18
Juncker is een Luxemburger.

necrosis | 11-07-16 | 17:34

@Stormageddon | 11-07-16 | 17:26
Dus het is al duidelijk. May gaat zorgen voor een 'Brexit' en een nieuwe deal a la Noorwegen of Zwitserland.

De Koreaanse Slet | 11-07-16 | 17:33

Prinsemarij | 11-07-16 | 17:24
Zeker niet ophouden met het gezeik inzake het Ukraineverdrag. En de meeste tegen-stemmers weten wel degelijk waarom dit geen doorgang dient te vinden. Pure geldverspilling namelijk. Onzinnige expansiedrang. Ik wil niets te maken hebben met die corrupte klootzakken in Ukraine.

Wobbelplatte | 11-07-16 | 17:33

bixiers | 11-07-16

De EU ziet het ratificeren slechts als een formaliteit, iets wat gerust vele maanden na het in gang zetten van de maatregelen kan gebeuren. Er is in het protocol helemaal geen ruimte voor landen die niet akkoord gaan. Dit referendum heeft dit feit pijnlijk duidelijk gemaakt. Er is gewoonweg geen draaiboek voor een land wat niet ratificeert, de EU trein dendert gewoon door.

bifferman | 11-07-16 | 17:32

Prinsemarij | 11-07-16 | 17:24
En dat jij allemaal voor ons uitmaken? Nou, noem dan maar eens 3 relevante zaken die niet de EU als oorzaak hebben.

Graaf van Egmont | 11-07-16 | 17:30

#Cuyahoga | 11-07-16 | 16:52
Conchita Wurst?

Montgomery Burns | 11-07-16 | 17:29

is=ik

Ommezwaai | 11-07-16 | 17:28

@Piet Karbiet | 11-07-16 | 17:24
Uit de hiërogliefentijd :)

Watching the Wheels | 11-07-16 | 17:28

@Piet Karbiet | 11-07-16 | 17:16
De ene na de andere kandidaat voor leiderschap trok zich terug. Het was al wel duidelijk dat Theresa de meeste steun zou krijgen in de partij. Ik vind het ook wat snel, ik had er nog een partijcongres tegenaan gegooid, maar ja... Cameron is natuurlijk wel een lame duck sinds hij heeft aangekondigd te vertrekken. In die zin kun je dan ook maar beter zo snel mogelijk opzouten en alle onzekerheid de kop indrukken. Politiek gezien wel slim. Zorgen dat je de boel sneller op orde hebt dan Labour. Kun je ook het voortouw nemen in de onderhandelingen en debatten over de route naar daadwerkelijke brexit.

Stormageddon | 11-07-16 | 17:26

-weggejorist-

Prinsemarij | 11-07-16 | 17:24

HahntjEUsgedrag

Watching the Wheels | 11-07-16 | 17:23

Weer 50 miljoen extra naar de neo-nazi's in Kiev. Kunnen ze nog meer radarbeelden kwijtraken.

sinar2 | 11-07-16 | 17:22

Vrienden van Rutte? Zijn zijn bazen, Rutte is de bedrijfskuttenlikker vam de EU

Bokito ergo sum | 11-07-16 | 17:22

Dutch_Holland | 11-07-16 | 16:58
Ooit, ja ooit dacht is hetzelfde als u.
Inmiddels zie ik eigenlijk alleen nog maar nadelen voor Nederland. Samenwerking in Europa is prima, dat kan ook middels een soort van "EEG constructie". Daar hebben we geen orgaan als deze EU voor nodig. Sterker nog, dit kost momenteel meer dan het oplevert..

Ommezwaai | 11-07-16 | 17:21

-weggejorist-

VanGeuzen | 11-07-16 | 17:20

Ik wil helemaal niet dat er 50 miljoen Nederlandse euro's via Brussel naar Oekraïne gaan.
Duifmans | 11-07-16 | 17:06
=
Vergeet ook niet de miljarden die WIJ gaan betalen om Italiaanse banken te redden.

meneer Q | 11-07-16 | 17:20

Hahn, Merkel, Schultz, Juncker...
na 75 jaar lopen die rotmoffen opnieuw te klooien in Europa.

meneer Q | 11-07-16 | 17:18

Slappe hap, en die lopen achter Goebbelsfiguren aan zoals Verhofstadt, dat regeert ons land ,een schande .

fleurtje | 11-07-16 | 17:17

@Stormageddon | 11-07-16 | 17:08
Strang. Hij zou toch in oktober weggaan?

Piet Karbiet | 11-07-16 | 17:16

Nexit!

a1a2a3 | 11-07-16 | 17:13

@Cuyahoga | 11-07-16 | 17:07
Maar die is indertijd wel democratisch gekozen. En met een klein pikkie.

Piet Karbiet | 11-07-16 | 17:10

Dutch_Holland | 11-07-16 | 16:58
Misschien kunt u - zonder uit uw anonimiteit te treden - aangeven waarom uw bedrijf beter zou renderen door die interne markt, en vervolgens of uw bedrijf eigenlijk maatschappelijk gezien wel nuttig/uniek is.

Ci Ty33 | 11-07-16 | 17:09

Brekend: Theresa May a.s. woensdag al nieuwe premier van Groot-Brittannië.
http://nos.nl/artikel/2117035-theresa-may-wordt-woensdag-geinstalleerd-als-britse-premier.html

Stormageddon | 11-07-16 | 17:08

"assign #EUR 50 mln for #fightingcorruption in #Ukraine" ... facepalm

fail | 11-07-16 | 17:08

Je moet geen associatieverdragen sluiten met landen die passagiersvliegtuigen uit de lucht schieten.
.
vind ik

gestopt | 11-07-16 | 17:07

Haantjesgedrag weer van deze ongeschoren flerkmans.
Wat zou deze regent eigenlijk toucheren?

Ommezwaai | 11-07-16 | 17:07

MIjn stem volgend jaar ZEKER NIET naar de vvd.

lachenjoh | 11-07-16 | 17:06

Ik wil helemaal niet dat er 50 miljoen Nederlandse euro's via Brussel naar Oekraïne gaan.

Duifmans | 11-07-16 | 17:06

Ach, vanochtend op Stand.NL Sophie van 't Veld (equivalent van Verhofstad), als je dit beluistert weet je hoe de EU vork in de steel zit. Geen enkele kritiek wordt er verdragen, de EU is Utopia in het groot.
En deze potentaten laten het erop aankomen als straks de clash gebeurt, want het gaat gebeuren, en dan maar voor hen hopen dat ze een goed heenkomen hebben!

lanexx | 11-07-16 | 17:06

Het geluid van marcherende soldaten door de straat is vervangen door leren schoenen en maatpak.
De laatste kans voor behoud van de nederlandse democratie en nationaal staat is 15 maart 2017.

impy | 11-07-16 | 17:02

@Cuyahoga | 11-07-16 | 16:52

Josef von Führich?

Piet Karbiet | 11-07-16 | 17:02

Rutte moet gewoon een mailtje sturen: sorry, maar alles wat Ukraine betreft gaat tot ver na de komende verkiezingen, het ronde archief in.

Katoentje | 11-07-16 | 17:01

@En nu is het genoeg! | 11-07-16 | 16:45

Beetje egoïstisch gedacht. Ik heb ook geen groot bedrijf met een omzet van €8.000.000,- per jaar hoor ik bij de kleine bedrijven, maar heb veel voordeel van de interne markt. Een Nexit biedt Nederland weinig voordeel, wel veel nadelen.

Dutch_Holland | 11-07-16 | 16:58

XaleX_2 | 11-07-16 | 16:47

De meerderheid in de Tweede Kamer staat in een rijtje opgesteld om, in volgorde van anciënniteit & juiste partijkaart, een lucratief baantje in Brussel te krijgen als dank voor de bewezen 'diensten' aan het Nederlandse volk.

De oxymoron 'volks'vertegenwoordiger dient vervangen te worden door zelfvertegenwoordiger.

moutardeaprèslerepas | 11-07-16 | 16:56

Een paar jaar geleden dacht ik nog dat het goed zou komen, nu kunnen we alleen dromen van democratie. Iets wat we vroeger hadden.
Maar denk maar niet dat dit goed blijft gaan. Op een dag is de afrekening daar.

En nu is het genoeg! | 11-07-16 | 16:55

Nederlands volk: "EU de middelvinger geven is wat telt"

Rest In Privacy | 11-07-16 | 16:55

Juncker is de Sepp Blatter van de Europese politiek...

MichieldeMuiter | 11-07-16 | 16:54

Weet je welke andere Oostenrijker ook met z'n middelvinger naar de Nederlandse democratie stond te wapperen?

Cuyahoga | 11-07-16 | 16:52

Als wij niet tekenen hoeven we toch ook niet mee te betalen aan die 50 miljoen?

alexbl | 11-07-16 | 16:52

Echt he, des te sneller dat hele EU circus in elkaar flikkert, des te beter. Laat er geen twijfel over zijn dat het de EU en de NAVO zijn (dank je, VS) die ons een derde wereldoorlog met Putin in zullen rommelen. Staat nu al Jaren zichtbaar op de agenda. Moet en zal gebeuren. het is aan de EU te danken dat we overspoeld worden met moslimterroristen. En dat onze economie constant hapert. En dat onze pensioenen straks gewoon verdampt zijn in de volgende 'bankencrisis'. Godverdomme wat ben ik boos.

Adversary | 11-07-16 | 16:49

Heeft Fransie Junckermans in een emotionele toespraak het EÜ-nep-parLIARment medegedeeld dat het Corruptistan-verdrag er doorheen moet worden gedrukt omdat het de democratie versterkt en dat nodig is om de stabiliteit in de EÜ te waarborgen, en dat er anders een wereldwijde crisis uitbreekt die zijn weerga niet kent?

Uw Psychiater | 11-07-16 | 16:47

"En Mark Rutte, premier van alle eurofielen, vindt het allemaal goed. Beschamend weer. "

Laten we de meerderheid van de Tweede Kamer niet vergeten die hem weer uitstel heeft gegeven. Heel dat klote Kabinet had al 10x moeten vallen, maar de rest van de 'volksvertegenwoordigers' willen de poppenkast van de nepdemocratie gewoon volhouden. Ook die zogenaamde partijen die Geenpeil steunden waren met het laatste debat weer bijna voltallig afwezig en zo kon de hoofdelijke stemming over de motie van wantrouwen tegen Rutte en het Kabinet verschoven worden naar de volgende dag zodat al die nep democraten de motie konden verwerpen. Deze aftandse poppenkast blijft gewoon doorgaan met genoeg steun van die overbetaalde lobbygeile lapzwansen in de Kamer.

XaleX_2 | 11-07-16 | 16:47

De enigste manier waarop de EU corruptie bestrijd is door de corrupte regeringen zoveel geld te geven dat zelfs zij het niet meer erg vinden dat er honderden miljoenen toch daadwerkelijk bij "de mensen" terecht komt."Deze keer is maar 30% van het geld verdwenen, de vorige keer nog 40%, dus ons anti corruptie plan werkt".
Schrijf daar maar eens een stuk over. -Dat- is hoe het werkt.

DaJonkel | 11-07-16 | 16:47

We moeten echt af van dit ondemocratische gedrocht: EU.
Uit de EU, de Nexit.

O wat zal ik blij zijn als we eruit zijn. Als klein bedrijf heb ik er nooit voordeel van gehad, alleen last: Europese aanbestedingen zijn te ingewikkeld / te duur voor me. Alleen de grote bedrijven hebben de mankracht om aan de bureaucratische ellende van de EU te voldoen.

En nu is het genoeg! | 11-07-16 | 16:45

Die 50 miljoen is natuurlijk nodig om een aantal ambtenaren om te kopen en de wielen te smeren..

TuurlijkNiet | 11-07-16 | 16:45

Toch vraag ik mij af wat er gebeurt als Nederland niet ratificeert. Formeel treedt het verdrag dan niet in werking. Als dan toch wordt doorgegaan is sprake van een ernstig precedent; een lidstaat wordt monddood gemaakt. Is dat misschien wat zuipschuit Juncker nu net wil?

bixiers | 11-07-16 | 16:45

Hahn is toch een van die hetbeteraandemensenuitleggïers van de EU, toch? Legt het hier glashelder uit. Wij sturen nog maar wat meer van uw geld naar Oekraïne en daar zit geen woord Grieks bij.

Duidelijk?

moutardeaprèslerepas | 11-07-16 | 16:45

-weggejorist-

ikworstelengadouchen | 11-07-16 | 16:43

Uit zijn wiki: "In de commissie-Juncker kreeg Hahn de portefeuille Nabuurschapsbeleid en Uitbreidingsonderhandelingen".

Hoezo flexibiliteit. Gewoon stug doorgaan!

Neef Herbert | 11-07-16 | 16:43

Hahn? Nee, wel een andere de Witt: Tenen, vingers, duimen, oren, neuzen, lippen, tongen en handen werden afgesneden. De lijken werden door enkele omstanders met vuisten geslagen. De ingewanden werden uit de lichamen gehaald en door de omstanders opgegeten of aan honden te eten gegeven. Ook werden de lichamen gecastreerd. Een dode kat werd tussen de benen van Cornelis gelegd.
De harten uit de lichamen gesneden. Ze zijn nog jaren in potten met terpentijnolie tentoongesteld geweest.

www.rijksmuseum.nl/nl/collectie/RP-T-...

Piet Karbiet | 11-07-16 | 16:43

Democratie “EU style” houdt in dat u ergens voor mag stemmen, maar niet ergens tegen mag stemmen. Stem je toch ergens tegen, dan heb je het niet begrepen en mag je stem genegeerd worden. Wat is daar nu zo moeilijk aan?

El Rico Grande | 11-07-16 | 16:40

50 mln for #fightingcorruption

What could possibly go wrong.

très cool | 11-07-16 | 16:40

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken