"De pensioenplannen van de Europese Commissie zijn zo inhoudsloos, dat ze beter in de prullenbak verdwijnen. Nederland heeft, als het om pensioenen gaat, zijn zaken goed op orde en is deze Europese bemoeienis overbodig." Dat zijn niet onze woorden, maar die van Paul Tang, MEP-muppet namens de PvdA. (Nee niet die van dat fietsenhok.) Maar helaas, de plannen zijn niet in de prullenbak verdwenen. Er is vorige week ongezien & ongelezen met de EU-richtlijn IORP-II ingestemd door de PvdA (van Paul Tang), de VVD, D66 en GroenLinks. Op dinsdagavond kregen ze de geheime verdragstekst, op woensdagmiddag stemden ze er mee en, en op donderdag steunden drie van deze vier partijen een verzoek van Henk Krol om nadere toelichting op de inhoud van de nieuwe richtlijn en de effecten daarvan op ons Nederlandse pensioenstelsel. GeenStijl heeft daarover in de afgelopen twee weken een aantal topics gemaakt, want het lijkt ons niet meer dan normaal dat we ons hardop afvragen waar de vliegende
fuck de rotte appels in de
Haagse mand nú weer mee bezig zijn. Tang trekt dat niet en begint te stampvoeten. Hij verwijst naar 1 topic in die reeks,
het eerste, om huilie huilie te doen over de '
pensioenprut' van GeenStijl en te klagen dat we nooit rectificeren (logisch, als het klopt dan klopt het en
de feiten spreken voor zich). Vervolgens gaat ie oreren dat het allemaal geweldig is dat het pensioentoezicht over 1200 miljard euro bij DNB wordt weggehaald en in de EU wordt ondergebracht. Maar dat botst dus behoorlijk met zijn eigen uitspraken van een jaar geleden, over hoe die EU richtlijn beter in de prullenbak kan verdwijnen en dat EU-bemoeienis met onze pensioenen overbodig is. Nou. Bij dezen doen we dan toch maar een keer
een rectificatie. Van de woorden van Paul Tang, welteverstaan. Niks 'pensioenprut van GeenStijl', maar
RODE KAART VOOR PENSIOENPLAN EUROPESE COMMISSIE (
mirror). Namens de PvdA, een welgemeend sorry voor het draaien, spinnen & belazeren van de Nederlandse pensioenspaarder.
Voor wie nog een beetje verdieping zoekt: Klijnsma beweert dat DNB een vetorecht krijgt over waardeoverdracht naar het buitenland. Maar dat specifieke veto is in de tekst van de richtlijn niet terug te vinden...:
Reaguursels
InloggenDie kleinsma.. ik herken toch enige lichte vorm van Alzheimer.. dat kan razendsnel zich voortplanten # moestuin..
De DNB valt onder de ECB wat heb je dan aan een zogenaamd veto recht?
Weet u wat ook veel geld gaat kosten? Het optuigen van een EU leger. Ik gok op zo'n kleine 1200 miljard ;)
Jat een tientje en je bent een dief. Jat als EU 1200 Miljard pensioentegoeden en het heet ineens beleid en gemeenschapsgelden. Waanzin dat onze politici onze belangen te grabbel gooien voor die EU proleten. Want dat is precies wat ze willen. Meer geld en meer macht.
Tang is net als de andere jokers die ingestemd hebben met deze overdracht, staatsvijand geworden.
Deze politici zouden aangeklaagd moeten worden wegens verraad aan dit land.
"Het is een prima voorstel geworden waar de belangen van zittende pensioengerechtigden goed worden beschermd."
Harry uit Rotterdam | 05-07-16 | 20:48
HAHAHAHAHAHA.
Op papier was de hele EU een fantastisch idee. Wat is de praktijk toch weerbarstig heh?
Er zitten gapende gaten in deze wet, er zijn mogelijkheden gelaten voor de EU om allerlei aanvullende "measures" te nemen, zonder te specificeren.
Ik zeg tegen u hetzelfde als ik al eerder vandaag heb gezegd tegen een ander; lijst uw tegeltje in, hang hem op waar u hem vaak ziet, en dan kunt u over een paar jaar uzelf voor het hoofd slaan.
@Harry uit Rotterdam | 05-07-16 | 18:05
Dit nieuwe "directive" is simpelweg niet de tekst die u voor ogen heeft.
-weggejorist-
Interne markt voor pensioenfondsen die niet bestaat.
Pieter Omzigt heeft hiervoor een initiatief ingediend om dit veranderd te krijgen. Hij heeft het Europese Parlement hiervoor mee gekregen. Twee dingen zijn veranderd:
Ten eerste vond een deel van het Parlement het onterecht dat de eisen aan grensoverschrijdende fondsen veel strenger zijn dan aan binnenlandse fondsen. Paul Tang wilde hier vooral voorkomen dat verhuizingen of samenvoegingen die gedreven worden door lakse regels of slappe toezichthouders zouden plaatsvinden. Per saldo zijn de eisen aan verhuizingen daarom strenger dan ze waren, er is sprake van een driedubbel slot op een grensoverschrijdend fonds:
Deelnemers moeten met (gekwalificeerde) meerderheid instemmen;
De toezichthouders hebben een veto;
Het grensoverschrijdende pensioenfonds moet een volledige dekking hebben.
De laatste eis is streng: binnenlandse pensioenfondsen mogen en moeten bij onderdekking een herstelplan indienen.
Ten tweede vond het Parlement eensgezind dat de deelnemers veel informatie moeten kunnen hebben: over kosten, beloningen, investeringen, slechte scenarios, et cetera. Gek genoeg sputterde de landen tegen, zeker als informatie op collectieve (defined-benefit) regelingen betrekking had. Grotendeels heeft het parlement deze slag gewonnen.
Zo is vastgelegd dat een pensioenfonds geen gewone financiële instellingen maar een maatschappelijk doel heeft en dat een pensioenfonds verantwoording moet afleggen over de gevolgen van haar beleggingen en investeringen voor de maatschappij en milieu. Veel pensionfondsen onderschrijven al dat verantwoord moeten investeren maar nu moet elk (niet te klein) pensioenfonds dat.
Lijkt me toch relevant om over te schrijven als je enige pretentie hebt serieuze journalistiek te bedrijven. Het is een prima voorstel geworden waar de belangen van zittende pensioengerechtigden goed worden beschermd.
ben kokhals | 05-07-16 | 18:35
Er is nu een verbeterde versie waar iets uit is gehaald. Het gaat om de zogenaamde
@Harry uit Brussel | 05-07-16 | 18:05 "Het artikel van Paul Tang is van 17 april 2015, meer dan een jaar oud."
.
Wat is er veranderd dat maakt dat het atikel van Paul Tang inhoudelijk gedateerd is?
TeeJee | 05-07-16 | 16:55
"probeer het nog eens"
Het artikel van Paul Tang is van 17 april 2015, meer dan een jaar oud. Zijn conclusie is:
Onderzoeken hebben keer op keer vastgesteld dat de voorgestelde regels niets aan de bestaande situatie veranderen, laat staan verbeteren. Laten we dan ook op houden met deze nodeloze oefening en onze energie steken in zaak die er wel toe doen, zoals het aanzwengelen van de Europese economie, aldus Paul Tang.
Ik weet niet waar de suggestie vandaan komt dat de teksten geheim zijn. Dat is onjuist. Het Europees Parlement heeft ze gewoon op de website staan. Wat geheim was was de interne communicatie met de tweede kamer. En dat is de gehele tweede kamer, niet vier partijen.
@Havenwerker | 05-07-16 | 16:42
Moet je wel opschieten, het is al getekend.
Vraagje. DNB valt toch ook niet eens onder her gezag van de overheid? Dus wat heeft de overheid dan over onze pensioenen te zeggen?
@Harry uit Rotterdam | 05-07-16 | 16:44
Als u de teksten van Paul Tang leest dan had u kunnen lezen dat wat de Tweede Kamer heeft ontvangen en getekend een volledig omgegooide, aangepaste en gewijzigde tekst betreft.
Een tekst die tot een dag voor ondertekening gewoon geheim was.
De tekst waar u op doelt is de oude versie, welke dus geen doorgang kon vinden wegens ernstige tegenwerpingen van onze Tweede Kamer.
Probeert u het nog eens.
Geld zijn we straks kwijt, gewoon baantjescarrousel... mooi geld wat straks weer gebruikt wordt t.b.v. support van het extreemrechtse en criminele Ukraine en het ondemocratische Turkije. En niet te vergeten het grote tekort in de EU vanwege de Brexit.
Nederland al, als grootste betaler per werkende burger aan de EU: www.nu.nl/economie/2162014/nederlander...
mag dus opnieuw de portemonnee trekken om alle gaten van het zinkende schip EU te dichten.
Deze IORP-II richtlijn is al sinds 2014 in een concept versie beschikbaar. Het is helemaal niet een kwestie van het even snel moeten doorlezen, dat heeft men al twee jaar lang kunnen doen. Het is bovendien een nieuwe versie van de IORP richtlijn die al in 2003 in werking trad. Die nieuwe richtlijn zet onder meer minimum standaarden voor informatieverstrekking aan deelnemers aan een pensioenfonds en stelt eisen aan de governance van pensioenfondsen. Een rode kaart voor van Rossem voor deze onjuiste weergave van de feiten?
.
Voor iedereen die de feiten nog even wil checken en een samenvatting wil lezen van de directive:
en.wikipedia.org/wiki/Institutions_fo...
@Zwizalletju | 05-07-16 | 15:25
Waar het om gaat is dat het beheer van het geld effectief buiten de controle van de Nederlandse overheid komt te liggen, en de de EU hiermee direct invloed op dit kapitaal krijgt. Er is jammergenoeg te vaak gebleken dat de EU ons belang niet zal stellen boven het algemeen belang van het monster dat EU heet.
Maar ja dit fantastische politiek gulle gebaar van onze 'bestuurders' levert ze vast de nodig credits op; ook goed te gebruiken in het leven na de politiek..... Het enige dat ze hoeven te onthouden voor het geval het op miraculeuze wijze toch allemaal niet zo een goed idee blijkt te zijn geweest is.... 'Tja, met de kennis van nu had ik er natuurlijk niet mee ingestemd'....
@roosvrij | 05-07-16 | 16:14
In de tekst staat dat de EU "measures" mag nemen met betrekking tot de fondsen.
Wat dat precies zijn laat men grotendeels in het midden, maar het laat mij geen twijfel dat dit ook direct verbonden is aan de wens of een fiscale EU-organisatie op te richten, en de wens om zelf geld achter de hand te hebben voor eventuele toekomstige omvallende landen.
Het wordt gewoon verpakt in het mooie papiertje van internationalisering en de voordelen daarvan. Jammer dat de inhoud van het pakketje er niet mooier van wordt.
Sorry, maar ik heb een melancholische bui.
In mijn negatieve gedachten vroeg ik mij 2 dingen af waarom de EU het geld nodig zou hebben: 1. Om oorlogvoering met de Russen te financieren? 2. Om een Nexit te voorkomen?
-weggejorist-
PvdA, GL, D'66 en VVD kunnen zich beter direct opheffen en fuseren tot een EU -stempel en tekenen bij het kruisje partij. Maakt het allemaal veel transparanter. Daarna ijveren voor opheffing Nederlands parlement want waarom nog deze omwegen als we direct vanuit Brussel bestuurd kunnen worden?
Mark Rutte heeft gisteravond bij de NOS zitten liegen over dit onderwerp, tijdens het gesprek dat over het einde van het Nederlands voorzitterschap van de EU ging. Na het verdedigen van het opperhoofd JC de alcoholist ging hij op zijn zogenaamde EU kritische houding in. Volgens Rutte doet hij er alles aan om oa de Nederlandse pensioenen buiten de EU invloed sfeer te houden. Dit is dus een glasharde leugen van deze leugenaar. Kan GeenStijl daar aub ook even de handschoenen oppakken, en er een topic over maken! Dit is nu namelijk de manier om dat leugenachtige stropdas tuig aan te pakken. Pak de leugenaars gewoon op hun leugens, er is ondertussen genoeg beeldmateriaal beschikbaar om diverse politici over hun eigen leugens te laten struikelen. Het lukte Emiel Roemer al bij de NOS met Diederik Samson, waarna de gespreksleidster die zichzelf graag profiteerd als journaliste, Emiel Roemer tegen ging werken. Diezelfde dame heb ik het afgelopen jaar geen echt inhoudelijk kritische vraag horen stellen aan de diverse politici die zij interviewde. Zo ook niet toen Rutte gisteren bij haar in de uitzending glas hard loog over de Nederlandse pensioenen buiten de EU invloedssfeer houden. Pak nu eens een keer echt door GeenStijl, zet die volksvoorliegers nu eens een keer echt voor het blok. Als het op de inhoud klopt, hebben we via Omtzigt een Tweede kamer lid dat het vuur aan de schenen gaat leggen van de leugenaars.
In basis gaat het natuurlijk al fout. De gevestigde politieke partijen en hun fracties zitten vol met mensen voorzien van matige, irrelevante opleidingen die doorgaans ook niet echt met verve doorlopen zijn. Financieën, inhoudelijke vakkennis, techniek, processen, logica, systeemdenken zijn veel te moeilijk voor zulks.
.
Vandaar dat ze afgaan op wat ze geloven en het politiekcorrecte evangelie schrijft blinde gehoorzaamheid aan de twaalf sterren god voor.
.
Ze proberen zo'n verdrag niet eens meer te lezen. Nou lieg ik een heel klein beetje, regelmatig zijn ze net iets te intens ter communie gegaan en in tegenstelling tot de RKH blijft het in de politiekcorrecte geloofshuizen niet bij een slokje.
.
De take away voor de burger hier: als je je door intellectueel en moreel inferieuren laat vertegenwoordigen worden jij en je belangen op inferieure wijze vertegenwoordigd.
Ik kan niet wachten totdat men de baricaden op gaat om te vechten voor onze toekomst. Daarbij neem ik aan dat de politici die ons in deze hel geloodst hebben heel wat uit te leggen zullen hebben. Niet dat het dan niet veel te laat voor ze zal zijn. Pek en veren en verbanning lijkt me op zn plek.
@Zwizalletju | 05-07-16 | 15:25
Kopieer uw tegeltje, hang deze aan de muur.
Over een paar jaar mag u uw excuses komen maken.
@ ben kokhals | 05-07-16 | 14:09
ja, dat denk het ook, ik zie er namelijk geen andere reden voor.
En maar blijven doorzeuren over een punt dat géén punt is. Denken de reaguurders nu écht dat er "geld" gaat verdwijnen naar "het buitenland" ?, of de "EU"
Allemaal Slap Gelul.
Dat geld, de ingelegde en inmiddels belegde premies, gaat niet "weg". De deelnemers houden hun rechten etc. Sterker nog het wordt moeilijker gemaakt om naar een buitenlands pensioenfonds te worden overgeheveld...
@Gen. Maximus | 05-07-16 | 15:02
Het is niet alsof het IORP-II directive ineens zaken regelt die Nederland dus niet op orde heeft.
Simpele vraag; als Nederland het zo goed op orde heeft, waarom hebben we dan ineens EU regels nodig?
Waarom gaat Paul Tang, die juist schreef over hoe goed wij het doen en hoe wij geen EU bemoeienis nodig hebben, nu juist verdedigen dat we dat WEL nodig hebben?
Er zijn gemiddeld 12 lobbyisten per parlementslid in Brussel. Ik geef het u op een briefje dat meneer Tang over een paar jaar bij een commissariaat of directie van een pensioen fonds zit.
Weer zo'n arrogante Euro-declarant die het wel even zal uitleggen. Maar behalve de sneren naar Geenstijl en Omtzigt en de taal/spelfouten is er niks duidelijk aan het stuk.
En dan, om kennelijk nog indruk te maken op de gewone burger(tokkie): "Het is besloten door verkozen politici van de Raad en het Parlement, met een stevige Nederlandse vinger in de pap".
Ja, dat hebben we er wel vertrouwen in, want dat zijn allemaal zeer verstandige mensen, net als Paul Tang zelf, of niet?
Bij mij op de universiteit hadden we een keer een lezing van Tang. Bleek dat hij niks voorbereid had en dus maar een warrig verhaal hield van 5 minuten over hoe ingewikkeld de EU wel niet is en de rest van de tijd deed hij af met het behandelen van onze vragen (want hij was oh zo benieuwd naar ons)
Zo eeb veto als met KLM?
Günther Schneider | 05-07-16 | 15:15
Gebeurt never nooit niet. Weten onze graag misbruikende vrienden ook.
Kunnen alle Geenstijlers niet een keer een dagje naar Den Haag gaan? 1 dagje in verzet of nog maanden vertegenwoordigd worden door NSB'ers.
Paul Tang is echt een politicus moderne stijl. Liegen en bedriegen voor eigen gewin ten koste van alles en iedereen.
Brrrrrrrrrrrr..............
Het is wachten op het eerste bericht over een land, bank of noodgeval waar deze miljarden nodig zijn om tekorten te vullen. Dit zal net zoals Griekenland gebracht worden als een lening of investering die 'met rente terugkomt'. We zullen, behalve op oplettende sites als GS, hierover niks horen tot het een voldongen feit is, en niet meer is terug te draaien. Alle partijen zullen onschuld veinzen, moties indienen, en theater voeren in de kamer. Maar het is nu bekend, moge de geschiedenis hen veroordelen, de namen zijn bekend.
-weggejorist-
Ja GS enorme rukkers, dat epistel dateert ten tijde van het vorige voorstel. Waarmee Tang ook in z'n huidige stuk nogmaals de vloer aanveegt. Iets te makkelijk dit. Wat onverlet laat dat de haast waarmee dit werd aangenomen stinkt natuurlijk.
@ben kokhals | 05-07-16 | 14:23
Alex, de Sprookjeskoning. Niet serieus nemen.
kindapaas | 05-07-16 | 14:59
Grote kans dat we dan spontaan in een "wereldoorlog" zitten.
De volgende logische stap is via een referendum het voltallige kabinet de laan uit sturen en NL rechtstreeks onder EU bestuur plaatsen. Éen enkele EU commissaris kan nauwelijks méér schade aanrichten dan onze eigen "volksvertegenwoordigers" tenslotte. Als de EU vervolgens implodeert zijn we in ieder geval alvast verlost van dit incompetente volksvijandige amateur gezelschap.
Graaf van Egmont | 05-07-16 | 14:22
De EU gaat bepalen hoe ze de 1200 miljard in eigen zak kunnen steken. Niks meer, niks minder.
Het is simpel en duidelijk. Er is een groepje mensen wat zsm de algehele controle/macht wil hebben. Onze "vrienden" helpen graag.
Reken er maar op dat die pensioenpot binnen no time weg is. 1000+ miljard weg in 1,2,3,..
ONLY assess: als DNB dus alleen kan concluderen dat op moment van transfer het klopt, dan kunnen ze verder niets?? dus alleen veto als het op DAT moment niet okee is.
Maar eenmaal na een transfer....
5b. The competent authority of the home Member State of the transferring IORP shall only assess that:
(b) in case of a partial transfer of the pension scheme, the long term interests of the members and beneficiaries of the remaining part of the scheme are adequately protected;
(c) the individual entitlements are not reduced due to the transfer;
(d) the assets corresponding to the pension scheme to be transferred are sufficient and appropriate to cover the liabilities, technical provisions and other obligations or rights to be transferred, in accordance with applicable rules in the Member State of the transferring IORP.
Het beroerde vind ik dat je zo vreselijk moet zoeken naar de onderhavige en correcte versie van die richtlijn. Het krioelt van de (bewertke versies) en dan goddomme ook nog in het Engels. Waar is de laatste definitieve NKse versie!!! Zo die bestaat, natuurlijk.
Salut! Evocatus
Ik lees wel eens iets, maar ik mis in deze casus ook weer het waarom. Waarom dit voorstel? Welk nut dient het?
@swassannuf | 05-07-16 | 14:37 "Vooral dat stukje over de rechten van de onderdanen beschermen..."
.
En dsar moeten we nog voor betalen ook.
@Schoorsteenveger | 05-07-16 | 14:11
Probeert? Het is al gebeurd. Sorry, zoef, en daar ging Nederland.
@necrosis | 05-07-16 | 14:08
Stop dan met roken.... na een paar weken ga je het verschil al voelen en raak je nog gemotiveerder. Je wilt toch die GS reaguurders hatrick halen? Of nie dan!
kan die 1200 miljard euro niet op de kaayman-eilanden geparkeerd worden dan ? dan heeft de eigenaar (werkenden/ pensionaris) , er ook nog een voordeeltje aan.
Dat mensen serieus verbaasd zijn over dit alles waar denken jullie waar al die secret fetisjes en dromen van de EU van betaald moet worden....
kokhals | 05-07-16 | 14:23
Zo'n eed hè,kan je hem daar dan nog aan houden?
Of ook al niet meer?
Vooral dat stukje over de rechten van de onderdanen beschermen...
wat ik mij nou afvraag is het volgende; als er wijzigingen plaatsvinden in de statuten heb je volgens mij het recht om er uit te gaan klinkt als van daar komen de rechtszaken aan
en voor de rest aan degene die hiervoor waren in politiek den haag ongezien de ty.us en tot volgend jaar bij de verkiezingen van de 2e kamer he Tang en consorte.
Dit is het uiteindelijke failliet. Het definitieve einde van de oude elite-kaste. Dit gaat fout. De pensioenen gaan verdampen en dan breekt de pleuris eens echt uit.
Piet Karbiet | 05-07-16 | 13:56
Zouden ze Johnson & Johnson snickelgrease nog in het assortiment hebben?
Pieter Lakeman en Erik de Vlieger over de inmenging van de Nederlandse Bank bij de pensioenfondsen www.cafeweltschmerz.nl/erik-de-vlieger...
Het gevolg was dat DNB reageerde meldpuntdnb.nl/nieuwsbrieven/reactie-d... @r04010659 Geen financieel journalist pikte het op.
DNB was al slaaf van ECB, nu in het kwadraat, en het journaille baft Brussel.
Uit het stukje over de pensioenprut: Dus bij informatie geldt: less is more
Met deze zienswijze heeft de PvdA het kabinet en de bevolking zo uitgebreid mogelijk geinformeerd...
@ KlunsJohannus | 05-07-16 | 13:09 ... waaronder veel huidige politici.
En ze zullen ermee wegkomen. Dat zeg ik niet vanuit mijn onderbuik en evenmin om stemming te maken hier. Het is omdat de wereld zo draait. Niemand gaat ze oproepen en berechten, niemand gaat de strafmaat bepalen, niemand de straf uitvoeren. En de bottomline is dat ze zich kunnen beroepen op hun onschendbaarheid. Op de ladder van carriere en hierarchie wordt het pad naar boven steeds glibberiger. Dat vraagt bepaalde skills en elkaar de hand boven het hoofd houden is er daar een van. Klinkt kinderachtig? Kijk om je heen. Bedrijfsleven, politiek, sport noem maar op. Alleen die kleintjes onderin de maatschappij moeten dokken of achter de tralies.
@spoilerfreak | 05-07-16 | 14:20
En wat moet men van dit denken: youtu.be/aN-41YqHDr4?t=14s
CoffeePatch | 05-07-16 | 14:10 Dat is lekker gokken met 1200 miljard van de burger. De EU gaat bepalen waarin belegd wordt, of het wat opbrengt of niet. Een echt groen succesmomentje.
@Homo homini lupus | 05-07-16 | 13:54
Interessant. Een stuk wat daar in zekere zin verband mee houdt: "Bureaucratic Insanity is Yours to Enjoy" cluborlov.blogspot.co.id/2016/04/burea...
Kan landverraad niet weer eens opgenomen worden in onze grondwet?
Ik denk dat we als bevolking inmiddels al een aardige lijst kunnen opstellen.
@Wutbürger_ | 05-07-16 | 14:15
Een Eurofiel baantje met riant salaris en nog véééééél rianter pensioen!
@Schoorsteenveger | 05-07-16 | 14:11
Het is hoog tijd voor de GeenStijl Partij!
Vreugde daarentegen bij GroenLinks groenlinks.nl...
CoffeePatch | 05-07-16 | 14:10
---------------
En dat allemaal op basis van bewezen co2 global warming leugens. India is al gestopt met het Parijs klimaat akkoord, die hebben de leugens door.
www.youtube.com/watch?v=b6H3RxQPSjM
@InAnumPerRegimine | 05-07-16 | 14:11
zie lmgtfy.com/?q=translate%3A+latin+to+En...
heeft iemand ooit Paul T. op een intelligente opmerking kunnen betrappen?
Maargoed.. de vraag die hier gesteld had moeten worden: Waarmee is Paul T. omgekocht/gechanteerd ?
@bintang | 05-07-16 | 13:13
Klopt. Reaguurders hebben de meeste leugens al een keer gehoord dus kunnen er snel doorheen lezen. Verder is het stuk gewoon en Open Sollicitatie voor een plekje in de EU. Erg doorzichtig van deze PVDA-ert.
@merel veld | 05-07-16 | 14:12
Hij is InconTangnent
Paul Tang? Die lekt toch aan alle kanten? Die was al af.. terug naar start
Hoe is het in godshemelsnaam mogelijk?
#revolutie #referendum #kamervragen
Ik heb kotsbeu dat de politiek mijn Nederland probeert weg te geven.
En toch... mijn naam zegt het al: "In the anus by the Government".. helderziender kon ik niet zijn....
Vreugde daarentegen bij GroenLinks groenlinks.nl/nieuws/groen-succes-eu-...
@Crufty | 05-07-16 | 14:01
Het lijkt een slow motion coup d'état van een pseudo-élite tegen de volkeren van de EU-lidstaten. Plakje voor plakje wordt de burger kaalgeplukt, onteigend en machteloos gemaakt.
@catomar | 05-07-16 | 14:00
Denk jij dat ik na 30 jaar stevig roken nog kan fietsen?
Zelf traplopen (omhoog) kan ik bijna niet meer.
Ik mag blij zijn als ik mijn pensioen haal......
-weggejorist-
Een 'succesvol Voorzitterschap'. Moehaa. Maar zo denken die ambtenaren wel. Scoren. Alsof ons dat iets interesseert. Voorlopig zijn die mijlpalen: Een GeenPeil overwinning, een Brexit en 1200 miljard verkloot.
Zou het zomaar kunnen dat als dit onderdeel bij de EU is ondergebracht, dat de commissie dan zelfstandig wijzigingen kan doorvoeren? (zonder dan nog de nationale parlementen te hoeven raadplegen?).
nemoj me jebat | 05-07-16 | 13:49
Uiteraard.
Bij de voedselbonnen, busabonnement of bandenplakbonnen (naar keuze) zit natuurlijk ook een "Jetta" bon voor een schoffeltje en een schepje voor de moestuin. Nou, me dunkt dat ze voor de bevolking zorgen.
Instemmen en daarna alsnog vragen stellen; dan zijn ze 100% incompetent.
Kijk. Eerst was meneertje Tang super-tegen, omdat hij er dan goede sier mee kon maken.
Nu heeft hij zelf mee onderhandeld, en kan hij er politieke munt uit slaan, dus nu is hij super-voor!
Opportunisme bij de PvdA; hoe voorspelbaar.
@jwjg | 05-07-16 | 13:49
Beter aan wal dan in de internationale wateren met een dronken kapitein aan het roer.
@Mastermattie | 05-07-16 | 13:24
Goede vondst. Dank voor linktip!
Dus er komt wat het Oereïnereferendum betreft iets dat "de opgekomen zorgen adresseert" (de 'vlag & volksied' truc van Balkenende), CETA wordt buiten de burgers in de lidstaten om erdoor gejast door de grote leider Juncker et al, en wanneer Kiev of de separatisten de Minsk-akkoorden niet naleven krijgt Rusland daarvoor straf, dus zal Kiev de Minsk-akkoorden niet naleven www.fort-russ.com/2016/06/kiev-officia... dus krijgt Rusland straf (verlenging van de sancties).
Volkomen van volk & democratie losgezongen die zelfingenomen eurofascisten.
Krijg een beetje het idee dat we moedwillig aan de EU verbonden worden; ons pensioengeld ging ons voor, dat bindt de Hollanders wel.. denken ze in Brussel en Den haag, daarbij, die volvette Timmerfrans kan wel eens de opvolger van drunkerJuncker worden, om ons rijke landje nog wat meer te binden aan de EU via de emosioneelmans fransje..
Ondertussen zullen we kaalgeplukt worden via de belastingen en er weinig tot niets voor terugkrijgen, op de asielzoekers na natuurlijk.
Want zo'n rijk land als Nederland kan dat prima betalen, denken ze elders in de EU, bevolkingsdichtjheid en milieu; dat is meer wat voor andere landen, stamp NL maar overvol en breek die nationalisten en 'populisten' af, graai ze kaal en nivelleer de zooi, 'allemaal arm, allemaal socialist' denken ze daar in Brussel.
In het verleden pre-pensioen premies betaald. Tot duidelijk werd dat deze generatie nooit meer eerder kon stoppen met werken. Geen brief over gehad. Een ex-collega heeft zich hier in verdiept en ik schreef ook die oud-werkgever aan. Uiteindelijk zijn die teveel ingehouden premies gestort. Maar dat ging dus niet vanzelf.
necrosis | 05-07-16 | 13:53
Dáár zijn die bandenplakbonnen nou juist voor die je kunt inleveren bij de plaatselijke fietshandel. Ze denken wel aan je hoor.
Het is met recht een nepzooitje daar in de Haag. Ze liegen en bedriegen. Moeten we dat accepteren. Nee toch. Maart 2017 is de tijd om dat zooitje weg te sturen. Eens en voor altijd. Als iemand mij zegt, dat er geen betere zijn, dan heeft hij het mis. Er zijn geen slechteren . Politici met een zichtbare afkeer van de burger. De dedain van Graaf Jantje. Die wuifde met zijn handje. Laat ons dan maar met het handje zwaaien naar die neppolitici. En voor Klijnsma: Weet u wat een veto is? Ik dacht het niet.
Ha, Johnson & Johnson uit de US of A:
http://www.jnjconsumer.nl/merken/huidverzorging/neutrogena.html
Met al hun neutrale meuksmeerseltjes en miljarden flacons. Uw gootsteenkastje staat er vol mee. En 80% van alle plastic soep in de oceanen.
@nemoj me jebat | 05-07-16 | 13:49
Wat niet weet, wat niet deert.
*slakkenkorrels strooien doet*
En bakfietsen moet je in de dichtstbijzijnde sloot/ gracht dumpen!
*daar ben ik voor onder behandeling*
Houd rekening met de drang een "succesvol voorzitterschap" te scoren. Daar hoort bij dat er EU richtlijnen worden goedgekeurd. Vanuit mijn job sprak ik niet lang geleden mensen dichtbij het ontstaan van de EU Anti Tax Avoidance Directives en daar speelde nadrukkelijk de wens van Dijsselbloem als "ECOFIN Chair" om onder (zijn) het NL voorzitterschap deze richtlijn er "door" te krijgen. Ambtenaren van Financiën uit NL en DU werkten hiervoor nauwgezet samen in Brussel en Berlijn - immers: Schäuble is de ECHTE baas bij EU financiën. Anyway, er is zoveel dat de besluitvorming in EU bepaalt en wij niet (mogen) weten. Terug naar de plots goedgekeurde IORP II richtlijn...
@Bokito ergo sum | 05-07-16 | 13:41
Ik blijf 'm posten omdat het zo toepasselijk blijft:
youtu.be/-DT7bX-B1Mg
Niemand heeft Klijnsma tot nog toe kunnen betrappen op enige vorm van intelligentie.
Onze PVDA excuus-invalide-Truus maakt meer kapot dan ons lief is.
Ze is echt niet alleen lichamelijk gehandicapt.
@catomar | 05-07-16 | 13:45
En hoe kom ik op mijn werk als ik weer nachtdiensten ga draaien op een plek waar geen OV rijdt?
Gaat Jolande Sap me dan persoonlijk brengen en weer ophalen?
Zo populistisch dat aanhalen vna uitspraken van politici uit het verleden... Vuilspuiterij uit de onderbuik. Afschuwelijk dit voor de elite. Abject en infaam bijna. En wij lezers maar nadenken: dat moeten we niet willen toch
Wat ben ik toch blij dat jullie er zijn, GeenStijl.
Overigens bleek op een (privé) BBQ feestje waar ook diverse collega's van kantoor van een groot financieel overheidsonderdeel dat NIEMAND daar op de hoogte was van deze pensioenensoap.
Het is gewoon GEEN issue in de MSM. Heel zorgelijk, echt heel erg zorgelijk.
bintang | 05-07-16 | 13:13
Dat slaat als een Tang op een varken.
@alexbl | 05-07-16 | 13:33
Ja, principe versus feiten...
Jantje vraagt aan zijn vader: "Weet jij het verschil tussen 'in feite' en 'in principe'?" "Jazeker," zegt de vader. "Vraag maar eens aan je moeder of zij voor een miljoen met de minister president het in bed gaat." Jantje vraagt dat aan zijn moeder en zij zegt: "Ja, voor een miljoen doe ik dat wel." Jantje gaat terug naar zijn vader en vertelt tegen zijn vader wat zijn moeder gezegd heeft. "Oke," zegt de vader, "vraag dat ook maar eens aan je zus." Jantje vraagt het aan zijn zus en ook zij wil voor een miljoen met de minister president het bed in. Ook dit zegt Jantje tegen zijn vader. "Maar," zegt Jantje, "wat heeft dit met in feite en in principe te maken?" "Nou," zegt zijn vader, "in principe hebben we nu twee miljoen, maar in feite hebben we gewoon twee hoeren in huis!"
De beste stuurlui staan aan wal!
En de pensioenfondsen waren als zo goed in dat internationaal beleggen. Ze begrijpen de ballen van al die financiele producten. Een wrap? Ja, lekker.
catomar | 05-07-16 | 13:45
En korting op je bakfiets.
(Die bakfietsen komen goed van pas wanneer je je moestuintje heb geoogst - mits de slakken je niet voor waren, want elke vorm van insecten-dan wel onkruidverdelging is natuurlijk uit den boze.)
Geen kloosriet van het tpo stukje? Of is het te warrig?
@ruud-topper | 05-07-16 | 13:32
Exact. Dat wil ik ook wel eens weten. Nu krijg ik 1 x per jaar een Sorry, nee maar helaas bewaarbrief. Ieder jaar van een andere club want dan is er weer eens een fusie of overname geweest. Over een schoolreisje word ik helderder geinformeerd.
@sprx | 05-07-16 | 13:21
15 maart om precies te zijn.
necrosis | 05-07-16 | 13:40
Alleen voedselbonnen, benzinebonnen mag niet van Groen Links. Je kunt een busabonnement krijgen. Of je krijgt bandenplakbonnen in te leveren bij de plaatselijke rijwielhandelaar.
@spuitje11 | 05-07-16 | 13:19
Had u verwacht dat de NPO kritisch zou zijn tegen de hand waar ze uit vreten?
Die gaan hooguit schoppen als er een wat meer "rechts" kabinet komt.
Uit het TPO stuk graag de volgende zaken:
Een andere voorbeeld is dat internationale bedrijven werknemers in meerdere landen hebben. Zon bedrijf kan ervoor kiezen om pensioenregeling op één plek onder te brengen. Dit heeft in Nederland de meeste aandacht getrokken. Johnson & Johnson, AON, British Petroleum zijn voorbeelden van bedrijven die het pensioenfonds hebben verhuist of willen verhuizen van Nederland naar België. Er zijn echter ook genoeg bedrijven die wel internationaal werken maar hun pensioenfondsen niet willen centraliseren.
Deelnemers moeten met (gekwalificeerde) meerderheid instemmen;
De toezichthouders hebben een veto;
Het grensoverschrijdende pensioenfonds moet een volledige dekking hebben.
De laatste eis is streng: binnenlandse pensioenfondsen mogen en moeten bij onderdekking een herstelplan indienen.
Even... in het Nederlands: A) Dit komt de multinationals die nagenoeg geen belasting afdragen ten goede want centralisatie is minder ge-oh met kleinere fondsen en B) als je het verneukt moet je met een plan komen... EEN PLAN!
Je moet het ze toegeven dat het briljant bedacht is door onze eurofiele bovengeplaatsten... Wordt nu alleen maar moeilijker om een Nexit te realiseren.
Eventueel kan de EU deze maatregel als onderhandeling/pressiemiddel gebruiken om Nederland bij de club te houden....
Smerige criminelen zijn het
@Feynman | 05-07-16 | 13:16
Ze mogen meer en risicovoller bellegen. Ze hoeven minder informatie te verschaffen.
Die poen bene weg *poef* de EU loert er al jaren naar, Nederland is nu de facto gegijzeld
@Feynman | 05-07-16 | 13:16
Ik vraag me ook af waarom partijen als bijvoorbeeld "Nationale Nederlanden" hier niet tegenin gaan. Zij beheren nu flinke pensioenpotten en die worden bij hen weggehaald.
De vraag is dus: Wát is hén voor ogen gesteld?
Wat is de volgende stap?
Je salaris rechtstreeks naar de overheid overgemaakt en de burger krijgt voedsel en benzinebonnen?
Blijft natuurlijk de vraag hangen waarom het nu ineens allemaal zo anders moet. Een handige jongen op straat vragen je geld te beheren is nooit een goed idee lijkt mij.
@bintang | 05-07-16 | 13:13
Hoi Paul, uw nick verraadt u!
Partij van draaiende ASOcialisten.
@swassannuf | 05-07-16 | 13:27
Zodra dat geld over de grens is moet Nederland helemaal exit (geld zijn we dan toch 100% kwijt), om nog verdere uitmelking 100% te voorkomen. Kunnen we met de Britten in de BN unie.
Het werd al weer beschreven als: 'in principe' behoud de DNB de zeggenschap...
Een goed verstaander weet dan voldoende.
GVD ff op die rooie site geweest , de dokter heeft geen remedie voor de uitslag die mijn arme vingers siert .
mensen beste gluurders in maart kan U en IK het verschil maken in de stemhok GA STEMMEN en geef deze dieven een koekje van eigen deeg STEM STEM .
Wanneer vernemen wij iets van de pensioen fondsen?
Afgezien van behoorlijk fatsoen bestaat er toch ook zoiets als informatieplicht?
Daarbij kan het toch niet zo zijn dat de regering ook maar iets te zeggen heeft over onze pensioen gelden?
Voor wat er vanuit de EU straks met onze pensioenen gebeurt hoeven we enkel naar de VS te kijken. De grootste pensioen roof aller tijden, bestaande uit 5 layers.
crooksandliars.com/2014/12/america-s-m...
Belangrijk nieuw onderdeel daar is de 401(k) Scam. Een document met steeds meer toegevoegde bizarre verplichtingen voor gepensioneerde, zoals de verplichte bail out van de staat vanuit de pensioenen als de staat geld problemen krijgt.
www.lewrockwell.com/2016/03/mark-nest...
De PvdA pur tang.
Kan iemand dat gifje stil zetten?
Ik word duizelig en krijg pijn in mijn reet.
Feynman | 05-07-16 | 13:16
De enige reden die ik zo kan bedenken is dat deze potten nu onder EU toezicht worden geplaatst is zodat er nare gevolgen zullen zijn waarmee gechanteerd kan worden bij een eventuele Nexit.
Uitstekende, verhelderende column van Paul Tang. Dank voor de link. Helaas veel te lang voor de doorsnee reaguurder.
bintang | 05-07-16 | 13:13
Du bist Tang?
Dat verklaart wel uw poging tot belediging van de doorsnee reaguurder.
Bekijkt u het maar zo, de doorsnee reaguurder heeft wel wat beters te doen dan teksten te lezen van de PvdA.
Als ik fictie wil lezen pak ik wel een leuk boek erbij.
@bintang | 05-07-16 | 13:13
Had het vanochtend al gelezen inclusief de comments. Dit kabinet stelt van alles maandenlang uit, de mensen moeten een jaar of wat wachten op hun PGB-gelden, maar dit besluit moet binnen een paar uur door de Kamer? Dat is verdacht.
Als 1200 miljard uitgesteld loon over de grens buiten het zicht van de DNB is gebracht,durft er geen enkele Nederlander nog voor een Nexit te gaan.....
Zo word je genaaid waar je bij staat.
PvdA op naar de nul zetels!
vervolg:
Als ze al niet behoorlijk met de regels om kunnen gaan m.b.t. hun eigen functioneren; hoe zal dat zijn bij toezicht op bijv. de pensioenfondsen? Ze krijgen het voor elkaar want Plasterk is een zwak figuur.
Ja, dat stukkie van Tang uit 2015 had ik gisteren dus ook al aangehaald. Des te idioter dat hij nu op de site van Bert mooi weer speelt en IORP verdedigt alsof het de bijbel zelf is.
www.nu.nl/economie/4288153/dnb-en-afm-wi... gere-beloningen.htmlZowel De Nederlandsche Bank (DNB) als de Autoriteit Financiële Markten (AFM) wil personeel op sommige hoge posten meer kunnen betalen dan een ministerssalaris.<Als ze al niet behoorlijk met de regels om kunnen gaan m.b.t. hun eigen functioneren; hoe zal dat zijn bij toezicht op bijv. de pensioenfondsen? Ze krijgen het voor elkaar want Plasterk is een zwak figuur.>
Je valt werkelijk van de ene stoel na de andere... En daar hebben vier partijen zonder blikken of blozen volautomatisch mee ingestemd. Partijen als PvdA VVD D66 en GL die blijkbaar hun eigen programma niet eens gelezen hebben en rondlullen wat vierkant is zodra er "EU" op staat.
Beste redactie, dit is wel een beetje offtopic, maar is dit nu een verkapt antwoord op de uitslag van het Oekraïne referendum?
Geachte Voorzitter,
Hierbij bied ik u aan, mede namens de minister-president, het verslag van de Europese Raad van 28 en 29 juni 2016.
In dit verslag wordt tevens voldaan aan het verzoek van het lid Beertema met betrekking tot het associatieakkoord met Oekraïne (2016Z13401) en het lid Voordewind met betrekking tot de Europese Raad (2016Z13296) in de ordedebatten van 28 en 29 juni jl.
De Minister van Buitenlandse Zaken,
Bert Koenders
www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detai...
EU-engnek:
"Eerst proberen we iets, komt er weinig of geen tegenstand dan gaan we steeds verder".
Van mij mag er elke dag een topic hierover komen.
En nieuwe verkiezingen.
Schandalig,om maar eens de terminologie van Rutte te gebruiken.
(nee ik zeg niks over collega politici,behalve dan als het over Nigel Farage gaat,dan gaat Markie wel 'los' tegenover Nieuwsuur)
Een Nexit zal ons in de toekomst 1200 miljard pensioengelden kosten bij deze rancuneuze ondemocratische club.
Een club van 27 leden waarvan er maar een paar contributie betalen.
Dat je daar nog bij wil horen is zo wie zo al belachelijk.
Referendum in maart 2017 !
Ja Pietertje, hoe durf je als CDA-politicus goed je werk te doen! Je moet gewoon je muil houden als het EU voorstellen gaat...
Heeft Rutte gisterenavond nog zitten beweren dat pensioenen en uitkeringen, daar heeft de EU helemaal niks mee te maken. Dat werd door het intervieuwende mutsje niet opgepakt....
Trouwens Pijp-Depla is na z'n affaire wel 2x burgemeester geworden van 2 verschillende steden. PVDA pur sang.
Ja, maar die uitspraak van Tang was in 2015.
In 2016 heeft de burger de politiek voor het hoofd gestoten door een referendum af te dwingen en tegen voorgenomen kabinetsbeleid te stemmen.
Dat moet gestraft worden natuurlijk.
Had ik al gezegd dat het de schuld van GeenStijl is?
Het enige wat Nederland wel op orde had. De uitgestelde lonen van werkende mensen hun pensioen.
Zelfs DAT kan de PvdA verkloten. Ongehoord.
-weggejorist-
Wat als het slapende Nederlandse volk gaat beseffen dat het geld echt weg is en er voor hen straks geen pensioen is ?
Hoezo de fietsenhok-vermelding bij Tang? Als het nou die andere Depla was...
Het enige zinnige wat ik uit zijn leugens kan halen is het volgende:
.
Het is wel onbegrijpelijk dat Omtzigt nog lid van het CDA is.
.
Dat is het ZEKER een wonder.. Begin een eigen partij Pieter.
Er zou er een DNB vetorecht zijn, dan is dat vetorecht eenmalig, en niet structureel. Als een waardeoverdracht eenmalig is goedgekeurd, dan is het geld daarna definitief buiten het zicht van de DNB.
Feitelijk wordt zo`n verzoek dan een uitnodiging aan de DNB om minder hard te hoeven werken. En niet gevreesd, zo`n waardeoverdracht kan ook naar de o zo grote Deutsche Bank. Jammer dat die tent technisch failliet is.
Die waardeoverdracht zou ook tegengehouden kunnen worden door de sociale partners of pensionado`s. Dat is vreemd, want die konden alle eerdere uitneemwetten, premievakanties, verkeerde sterftetabellen en ander gefaal ook niet keren.
Ik begrijp de haast rond dit dossier nog steeds niet. Eerder moest ook al de referendumwet wijken omdat met een andere pensioenwijziging verdere vertraging een heel groot probleem zou zijn.
Pensioenen zijn de langst lopende regeling voor mensen. Langer dan het betalen van je koophuis. Dit zou de laatste regeling zijn waar binnen drie uur na ontvangst van de definitieve tekst, (ik tel even negen slaap uren die in normale CAO`s staan niet meer mee), over gestemd is.
Stel dat op zijn minst een weekje uit om de schijn op te houden. Mochten de regenten zich afvragen waarom ze weggestemd worden, nou hierom dus. Je speelt geeneens meer het toneel dat je je werk serieus neemt.
Het sprookje is voorbij, het toneel is leeg. U mag klappen.
Alleen al vertalen in 27 talen zal wel een lachertje worden.Hoe kunnen we het zo ingewikkeld mogelijk maken.
Precies. Wat was nou die enorme misstand met de pensioenfondsen dat de Enge Unie zich hier mee moest gaan bemoeien? Nou?
Uitstekende, verhelderende column van Paul Tang. Dank voor de link. Helaas veel te lang voor de doorsnee reaguurder.
Ach ja, Tang en de zijnen zijn immers ook perfect, en Geenstijl is per definitie altijd de schuldige. Waar ken ik dit soort gedrag nog meer van... mmm.. Ah, ik weet het al. Het islamofascistische Herrenvolk, dat vindt zichzelf ook perfect en legt de schuld ook consequent bij een ander.
Waarom wordt de pensioengerechtigde zelf niet gevraagd waar hij zijn pensioenpot wil parkeren?
Ow wacht, EU.
Hulde voor dit peopsimpele doch effectieve graafwerk. Dus eerst een rode kaart, en dan toch groen licht. Dit zaakje stinkt NOG MEER.
Er zijn heel wat mensen met beloofde baantjes of wat dan ook omgekocht om hiermee in te stemmen, dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Het is echt ongehoord. Als de burgeroorlog straks over is, zullen de verantwoordelijken zich openlijk moeten verantwoorden, waaronder veel huidige politici.
Wanneer mensen stemmen, kiezen ze voor iemand waarvan ze verwachten dat deze capabel genoeg is om 4 jaar lang hem of haar te vertegenwoordigen.
Ik vind politici die hun documenten niet of nauwelijks lezen, zo lang mogelijk achterhouden en ongezien tekenen onverantwoorde idioten.
En dan ook nog de arrogantie en het gore lef hebben om te beweren dat het te ingewikkeld is voor het volk.
Steeds. maar. weer.
Pwnd Tang
REAGEER OOK