Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dahaag Oude Dag. Pensioenpotten naar Europa

topicpensioenen.jpgWe mochten het eigenlijk niet weten van de Eurocraten, voor de #BREXIT en voor het aflopen van het Nederlandse voorzitterschap aan het einde van de maand, maar nu is het dan toch gelekt: het zal wel eens binnenkort zo zijn dat uw pensioenfonds de wijk neemt naar een EU-lidstaat waar ze het wat minder nauw nemen met de regulering. Pensioenonderhandelingen zijn natuurlijk zo spannend als watching flies fuck, maar toch is dit wel even belangrijk, dus graag even uw aandacht voor de "trialogue on the directive on activities and supervision of institutions for occupational retirement provision". De EU wil namelijk dat pensioenfondsen financiële dienstverleners worden en, tengevolge, dus ook over de grenzen heen kunnen opereren. Nu is het nog zo dat pensioenfondsen alleen opereren in het land waar de pensioenen worden opgebouwd, maar in de toekomst zouden fondsen ook in andere staten mogen zitten dan de opbouwers/pensioengerechtigden. Maar waarom zou u boos moeten worden? Nou, ten eerste is het een slecht idee om mensen met miljoentriljarden onder hun beheer zelf hun reguleringsklimaat uit te laten zoeken. Voor je het weet verdwijnt het hele fonds naar Albanië waar "gouden pleepotten voor de fondsbeheerders" ineens wel mogen en er alsook een stuk vrijere regels vol risicovolle beleggingen en dekkingspercentages gelden. De calvinistische spaarzin is immers niet in heel Europa de norm (eigenlijk alleen in het leuke welvarende hoekje). Bovendien zijn er weinig sectoren zo politiek gestuurd. Logisch, want het gaat over de toekomst van het land, dus dan is het ook wel fijn dat alle sociale partners hun zegje mogen doen in het beleid. De Tweede Kamer, uw volksvertegenwoordiging, kan op het moment nog veel sleutelen aan de pensioenplannen. Mochten de pensioenfondsen dus veranderen in gewone financiële instellingen, dan raken we die controle kwijt en democratische controle afstaan aan de EU en dat is nooit een goed idee, want die gaan er alleen maar wijntjes van drinken. Vandaar dat de Britten ook bijzonder tegen de voorgenomen plannen zijn en stiekem ook niet wilden dat het nieuws vóór het #BREXIT-referendum naar buiten zouden komen. De plannen kunnen immers een hoop pensioengerechtigden (en opbouwers) naar het OUT-kamp doen overgaan. Maar voor huilen is het nu te laat: Smile, you stand on NoStyle!

Reaguursels

Inloggen

Zit er nog geld in de pensioenpotten dan?
Mario Draghi maakt het waardeloos met 0 rente.

Raider Twix | 17-06-16 | 17:07

BrokenTipi | 17-06-16 | 12:23
Restricties kunnen worden veranderd, ze passen alles aan als het beter uitkomt. Dat heb je toch wel door? of toch niet!

Radijsje | 17-06-16 | 13:35

Wie niet sterk is moet slim zijn, zij genieten van ons geld, dan ik ook! Het bevalt me uitstekend(lol)

Radijsje | 17-06-16 | 13:32

Hmmm pensioen dereguleren lijkt me een slecht plan.
.
Tenzij helemaal:
Als het doorgaat graag een opt-out regeling, waarbij iedere (netto) pensioeneuro, die ik betaald hebt op mn bankrekening gestort wordt.
.
Ik geef mijn recht op pensioen op en zet het geld zelf weg voor later.
.
(En mensen die hier niet verstandig mee om kunnen gaan hebben dan alleen AOW met pensioen).

hotmint | 17-06-16 | 12:36

Toch maar even reageren, want dit stuk is duidelijk geschreven door iemand die beter is in stemmingmakerij dan feitelijke kennis over de materie bezit, excuus. Het geld van de pensioenfondsen wordt al gespreid belegd, voor je spreekt over waar geld zich bevindt: overal. Wanneer een pensioenfonds over de grens zou gaan, zouden de pensioendeelnemers nog steeds onder de Pensioenwet leven. Zo zou een fonds dus ook moeten handelen. Er zijn restricties, ook buiten Nederland. Ik adviseer de Pensioenwet hierop na te lezen en dit stuk te herschrijven.

Even een balletje opzij: komt er nog een column over Artsen Zonder Grenzen?

BrokenTipi | 17-06-16 | 12:23

zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-3...

Het echte probleem is dus dat wij een kapitaaldekkingsstelsel hebben (dat gaat streng gereguleerd worden door EU) en dat de rest van Europa over het algemeen niet of minder gereguleerde systemen heeft zoals het (politiek en begrotingstechnisch) instabiele omslagsysteem. Omtzigt heeft via Twitter (volg die man!) bovenstaand stuk al in 2014 geschreven. Ja, lang, ja, niet zo makkelijk, ja HEEL BELANGRIJK. Als je weinig zin hebt je in je toekomst te verdiepen lees dan in ieder geval de laatste pagina (w.o. de Aanbevelingen).
Omtzigt is een van de weinige Kamerleden die waar voor ons belastinggeld geven.

Homo homini lupus | 17-06-16 | 11:20

In de meeste landen ligt de pensioenleeftijd nu rond de 62 en overal zijn er plannen om die binnen 10 tot 15 jaar te verhogen naar 67(+). Dit is dus onderdeel van een masterplan om alles te gaan samenvoegen. Alleen is Nederland steeds de Sjaak als er iets gemeenschappelijks gedaan wordt...Nexit!

ET phone home | 17-06-16 | 09:54

-weggejorist-

Joris Draaksteker | 17-06-16 | 09:28

Ongeblustekalk | 17-06-16 | 08:58

Ben niet zo'n klusser, het zal wel weer badschuim worden o.i.d.

eerstneukendanpraten | 17-06-16 | 09:08

@eerstneukendanpraten 08:52
Neu, ik kan vanmiddag wel voor Karbietje jr. weer op zoek naar een nieuwe sgool. Het 70% meisjes MLA was toch niet zo'n succes...

Piet Karbiet | 17-06-16 | 09:00

Dit was 16 april jl. al gemeld in de Daily Express:
www.express.co.uk/news/politics/659840..., er zijn trouwens meerdere artikelen hierover te vinden - echter vooralsnog allemaal Daily Express.
Feit is, dat de Nederlandse regering niet te vertrouwen is als het gaat om het behartigen van Nederlandse belangen en in het bijzonder die van hun burgers dus weer een staaltje uitverkoop van 's lands belangen ligt wel in de lijn der verwachtingen. Nederland wordt momenteel van alle kanten leeggeroofd en de grootste maffia zit in Brussel.

DearMud | 17-06-16 | 08:59

Het loopt de spuigaten uit... Hell no dat mijn pensioen wordt overgemaakt naar Brussel....

Kris | 17-06-16 | 08:58

eerstneukendanpraten 08:52
Ja ze zijn voor mij geslaagd bij de Gamma, ik krijg een cirkelzaag voor vaderdag.
Wat krijg jij dit jaar van de kindjes?

Ongeblustekalk | 17-06-16 | 08:58

Dit is een onzin verhaal, GeenStijl. Laat pensioenen maar over aan DasKapital

Dean Moriarty | 17-06-16 | 08:52

Is er trouwens gisteren nog iemand geslaagT?

eerstneukendanpraten | 17-06-16 | 08:52

De Dijs en de minpres staan er bij en kijken er naar. En ze zagen dat het goed was...
Nexit ?

npo | 17-06-16 | 08:47

@necrosis | 17-06-16 | 08:22
Keep on dreaming. De deal is er, inclusief 70 miljoen visumvrije Turken en 6 miljard om Erdogan's oorlogsmachine mee op te pimpen.

medusa324 | 17-06-16 | 08:45

@necrosis | 17-06-16 | 08:17
Denk je dat de EU daar rekening mee houdt? Die heeft er dikke maling aan dat die 1200 miljard van "ons" is namelijk… ze hebben al eerder aangegeven dat onze overheid misschien maar eens een graai moest doen in die pot vanwege ons begrotingstekort.

Daarnaast vindt Brussel ook dat dit geld voor álle EU burgers is, en dat blijkt ook wel als je kijkt naar het fijne plannetje wat ze nu bekokstoven.

kanon0503 | 17-06-16 | 08:43

@necrosis | 17-06-16 | 08:22
Spanje neemt nauwelijks vluchtelinge op, die brengen ze direct terug volgens deze meneer: www.youtube.com/watch?v=gezSxrXiCJ0
Er verdrinken ook relatief weinig dobberaars. Het blijft een opmerkelijk feit dat je vanuit Marokko Europa kunt zien liggen maar er daar nauwelijks mensensmokkel is.

Piet Karbiet | 17-06-16 | 08:35

@medusa324 | 17-06-16 | 08:15
We moeten helemaal geen Erdogan deal.
Gewoon flink wat schepen inzetten om te voorkomen dat rapefugees voet aan Griekse wal kunnen zetten.
Gewoon die bootjes terugsturen naar die snor.
Zinken de boten?
Dan hebben ze dat opzettelijk gedaan omdat ze weten dat ze 'gered worden door Europese schepen'
Gewoon terugduwen naar Schurkije.
Zinken de boten, risico van het vak.
Ik ben er namelijk een beetje klaar mee.

necrosis | 17-06-16 | 08:22

@kanon0503 | 17-06-16 | 08:09
Heel wat jaren geleden hadden we een MinPres genaamd Lubbers.
Om zijn begroting sluitend te krijgen, graaide hij 30 miljard uit de kas van ABP.
En verder snap ik niet hoe de EU kan graaien uit onze pensioenpotten.
Tenslotte is dit 'spaargeld' van de burger en geen belastinggeld.

necrosis | 17-06-16 | 08:17

Die miljardendeal met Erdogan moet natuurlijk wel ergens van betaald worden.

medusa324 | 17-06-16 | 08:15

Politici willen wel je stem en je spaargeld en je pensioen en je huis en je participatie en je gratis mantelzorg en je mandaat en je eigen bijdrage maar niet je mening.

Piet Karbiet | 17-06-16 | 08:09

Ik neem aan dat dit alleen voor pensioenen geld zoals het PGB en zo, en niet voor privé gespaard pensioen? In dat geval maak ik me er geen zorgen om.

Maar er zijn geen woorden meer voor hoe erg dit is. Brussel gaat compleet buiten haar boekje met deze schofterigheid, Dus omdat onze overheid niet wilde graaien in de pensioenen van €1200 miljard in 2009, gooien ze het nu maar over een andere boeg en maken ze deze pensioenen EU-wide beschikbaar. Op die manier kan Brussel namelijik wél bij die €1200 miljard, en kunnen wij naar ons pensioen fluiten.

Ik kan me natuurlijk wel voorstellen dat onze overheid weer met hangende pootjes toegeeft, maar het zou toch eigenlijk onmogelijk moeten zijn dat hier door ons kabinet een handtekening voor wordt gezet. De afgelopen jaren zijn onze burgers al regelmatig met grote minachting te kakken gezet, maar met deze actie trek je in één keer al hun opgespaarde pensioen onder de reet vandaan.

Waag het niet, waarde politieke graaiers. Want het zal de laatste keer zijn.

kanon0503 | 17-06-16 | 08:09

Er zijn maar 4 landen die gespaard hebben voor hun pensioenen. Ierland, Denemarken, UK en Nederland. De overige 24 landen niet. Je kan op je vingers uittellen in wiens voordeel deze nieuwe regeling is.

Ludovic1764 | 17-06-16 | 07:56

Wie start er een Nexit handtekening inzameling? Laten we het eens concreet maken. Doen we daarna een tribunaal crowdfunden.

Durereaguurder | 17-06-16 | 07:47

Achterbaksheid is binnen de EU tot norm verheven

Ludovic1764 | 17-06-16 | 07:42

laten we hopen dat de Nederlander dan eindelijk eens uit die luie stoel op staat en massaal het werk neerlegt en eist dat deze waanzin om te zorgen voor heel Zuid en Oost Europa met in de sleepnetten Afrika en het M.O. stopt!

fikkieblijf! | 17-06-16 | 07:37

Nou helemaal onbekend is het niet. Al veel eerder aasde de EU op onze pensioenen. Het was toen volgens mij het CDA die riep dat zoiets nooit zou gebeuren.

jochum1980 | 17-06-16 | 07:10

Prima maar dan wil ik wel voordat ze dat gaan doen mijn opgebouwde pensioen terug hebben. Het is en blijft immers mijn geld ookal had ik geen vrije keus.

jouwgedachte | 17-06-16 | 06:44

Wanneer het ABP gaat investeren in Griekenland weet ik één ding zeker, dan ga IK daar ook heen.

mallekater | 17-06-16 | 06:32

*stoïcijns aan vest verder breien doet in afwachting van de Zentgraaff-leaks*

hallevvezool | 17-06-16 | 06:11

NL is de beste leerling v/d klas . Is de grootste nettobetaler aan de EU , bezit de grootste pensioenpot en van staken hebben ze daar nog nooit gehoord . Wel meesters in reaguuren van achter de pc , dat dan weer wel .

likmegaties | 17-06-16 | 04:46

Ouderen in Nederland: geef niet de hele politiek in Nederland de schuld dat de pensioenen verdampen.
De Europese Commissie, gesteund door de pro Europese partijen in dit land, is de kwade genius.
De Centrale Bank president Draghi sloopt de pensioenen.
Brexit, Nexit,Dexit,Bexit, Lexit, Spexit, Dexit, enz.
Alleen de Fransen willen er niet uit want die verdienen teveel aan de EU.
Dat zijn subsidieslurpers.
Dat zijn net moslims: alleen lusten maar geen lasten.
Veel rechten maar geen plichten.

Jan Dribbel | 17-06-16 | 02:13

Wat een Circus EEN VANDAAG>JoJanneke die Vluchteling kinderen laat zien die achter muntjes aan rennen,op andere site lezen we dat het Roma Jongens zijn,de Meisjes van 14 jaar zijn al verkocht,daar hoor je Blow-JOb Jannekeke niet over.
Meid wat heb je jezelf uitverkocht ,net als die Klaplopers die hun zakkevullen met Postcode Loterij Reklame,terwijl ze weten hoe door en door corrupt de Postcode loterij is.
Advocaat van de Duivel

Torquemada | 17-06-16 | 01:45

@Graaf van Egmont | 17-06-16 | 01:20
Je hebt mij begrepen, zoals de wijn mij inmiddels heeft begrepen. Maar ik gun jou - Graaf - uiteraard dat plezier;) ik ga ook maar hangen, want uiteindelijk zal ik morgen wederom en bij benadering 5/10 aan deze prachtige maatschappij moeten teruggeven.

Bill Cosby | 17-06-16 | 01:33

@Graaf van Egmont | 17-06-16 | 01:20
Heb je kroost over, dan?

Lewis Lewinsky | 17-06-16 | 01:31

Manmanman, wat een taal- en vormfouten.

On topic: Ik heb lang geprobeerd om bij mijn vorige werkgever onder het collectief pensioen uit te komen. Dat is niet gelukt. Alleen al met het voorstel(!) kreeg ik de advocaten van het fonds op mijn nek. En toch ga ik het bij mijn huidige werkgever wéér proberen. Ik wil dat geld zelf hebben, desnoods netto. Noem het een gevoel, maar ik weet vrijwel zeker dat er op mijn pensioensgerechtigde leeftijd (als ik die al mag halen) geen cent meer over is. Ik heb zo schoon genoeg van die cowboys. Wat een tuig. Wat een schuim.

McShamus | 17-06-16 | 01:30

Bill Cosby | 17-06-16 | 00:37
Ik wil nemoj me jebat gerust aan wat kroost helpen (als necrosis dat goed vind, maar die gaat al hangen) Ik hoor het wel van haar. Ook mijn roem snelt mij vooruit.

Graaf van Egmont | 17-06-16 | 01:20

@Cobalt bomb | 17-06-16 | 01:03
Cobalt, interessante post en ook daar ben ik het eens. Ik geloof ook dat stabiliteit, gelijkmatigheid e.d. beter zou zijn. De gelijkmatigheid is door onze eigen toedoen en de overheid de nek omgedraaid. De homo economicus wilde alleen maar meer en meer... Nu hebben wij een tekort in nazaten gecreëerd en wordt het kunstmatig met totaal andere volkeren opgelost. Deze volkeren hebben geen benul van de culturele, maatschappelijke en intellectuele achtergrond en hangen zelf een ideologie aan die zich niet verenigd met onze levensstijl. Zij weten deze op een handige wijze dan ook volledig uit te buiten. Kortom, een paspoort voor deze samenleving zou rechten en plichten met zich mee moeten brengen. Maar het is zo gekanteld dat het enkel rechten met zich meebrengt...

Bill Cosby | 17-06-16 | 01:15

-weggejorist-

Cobalt bomb | 17-06-16 | 01:08

@necrosis
Wat mij betreft hoef je niet te gaan hangen. Maar zet die wens door, heb ik hier wel een krukje beschikbaar alsmede een stuk touw voorzien van een professionele strop, verkrijgbaar in diverse lengtes, al naar je de plaats kiest om te hangen. Vriendschapsprijsje, maar dat is normaal.

Graaf van Egmont | 17-06-16 | 01:07

nemoj me jebat | 17-06-16 | 00:57
Een toutanchamon inmiddels lijkt wel mijn liefje*stalker* ik leef in de toekomst..

Dr. Frambozenjam | 17-06-16 | 01:04

2Bill Cosby | 17-06-16 | 01:00
vrijheid is prima, iedereen in de boerka en de mannen in een jurk, zo veel duidelijker en uiteraard mag je aannemen of ontslaan wie je wilt, vind ik ;)
We leven in een neppe maakbare wereld, geschapen door socialisten en 'wereldburgers'( immigranten van overal)..als je zou stellen; iedereen mag hier komen, maar je zorgt zelf voor je inkomen en huis, et cetera, mis je 95% van de anderen, die niet werken maar wel een religie hebben en 'recht op alles'.

Crufty | 17-06-16 | 01:04

^speciaal voor de gelegenheid even opgesnort

Cobalt bomb | 17-06-16 | 01:04

Bill Cosby | 17-06-16 | 01:00
Wat is het alternatief dan in jouw ogen? Vergrijzing hoort erbij en is slechts een fase.

-Het is een hardnekkige hoax dat de vergrijzing is op te lossen met immigratie. Deze hoax wordt zelfs door de VN gepropageerd. Vergrijzing is ook een onjuiste term, het is eerder ontgroening omdat het extreem hoge kindertal van voor en vlak na de oorlog een exponentieel groeiende bevolking inhoud. Iets wat meer een piramidespel is en waardoor de bevolking onnatuurlijk jong was. Bij een stabiele omvang van de bevolking met 2 kinderen per vrouw worden de verhoudingen tussen leeftijden veel meer gelijk. Nastreven dat de verhouding toch schever is, veel meer jongeren als ouderen, is zonder extreme bevolkingsgroei onmogelijk. En extreme bevolkingsgroei is minder grondstoffen (landbouwareaal en delfstoffen en ondersteunende infra) per hoofd van de bevolking, ergo meer schaarste. Iets wat je niet moet willen.

Maar lees anders eens de (inmiddels heimelijk van het web verdwenen) reactie van het Nederlands Interdisciplinair Demografisch Instituut (NIDI is een instituut van de KNAW, Koninklijke Nederlandse Academie van Wetenschappen)
op een fout en zeer misleidend UN rapport met de titel Replacement migration: Is it a solution to declining and ageing populations? (Replacement, vervanging, dat de VN daar al anderhalf decennium terug over nadacht is dus iig geen hoax.) web.archive.org...

web.archive.org/web/20080327012412/htt...

seven | 10-11-15 | 23:07
--

Verder geheel eens.

Cobalt bomb | 17-06-16 | 01:03

nl.wikipedia.org/wiki/Libertarisme
Dat is wat we missen.
Het hele eerlijke idee is op de een of andere manier uitgewist en we krijgen er lamzakken voor terug. Socialisten en halve gare VVD-ers.

Crufty | 17-06-16 | 01:00

@Cobalt bomb | 17-06-16 | 00:55
Ik snap het wel, maar het alternatief is in mijn ogen - op dit moment - nog vele malen slechter... Of de politiek moet nu eens starten met het verbod van vrijheid van godsdienst en alle openbare gelegenheden ontdoen van welke godsdienstige inslag dan ook... de huidige situatie is niet werkbaar en brengt ellende.

Bill Cosby | 17-06-16 | 01:00

Dr. Frambozenjam | 17-06-16 | 00:45
Ik ben liever een zeldzame dodo dan een van de twaalf in een dozijn!
*zakdoekje aanreikt*
Dr. Frambozenjam | 17-06-16 | 00:50
Nemoj kan rekenen.
Spuitbloemen?
*zakdoekje aanreikt*

nemoj me jebat | 17-06-16 | 00:57

nemoj me jebat | 17-06-16 | 00:46
Hear Hear!
Zegt het voort!
Echt waar , er zijn zoveel mensen die dat maar niet willen snappen.
+plus 2 voor jou!

Cobalt bomb | 17-06-16 | 00:55

@nemoj me jebat | 17-06-16 | 00:46
In essentie heb je gelijk. Het importeren van nietsnutten met een schijnheilige profeet brengt meer ellende dan zelf voor een natuurlijke aanwas zorgen...

Bill Cosby | 17-06-16 | 00:55

nemoj me jebat | 17-06-16 | 00:46
Totaal mee eens. Als je echt wil herverdelen kun je dat beter over een kleiner aantal koppen doen dan aan wat er nu aanwast.

Daisy Cutter | 17-06-16 | 00:51

nemoj me jebat | 17-06-16 | 00:33
Onze eerste ruzie *vieren gaat met spuitbloemen*
Pensioenen wat moet je daarmee! Gewoon iedereen een basisinkomen van 1700 miljard delen door 17 miljoen inwoners = per maand?
Kan mijn nemoj rekenen?

Dr. Frambozenjam | 17-06-16 | 00:50

Waar geld is zijn er dieven.....de EU zit er vol van.

gringo-brd | 17-06-16 | 00:47

Bill Cosby | 17-06-16 | 00:37
Welnee. Ongebreidelde groei is niet goed. Er zijn al te veel mensen. Zeker niet te weinig (het is triest dat ze menen dat die groei nodig is om zorg en pensioenen veilig te stellen - hoe moet het dan met de volgende generatie en die generatie erop?). Je kunt die bevolkingspiramide niet oneindig groter later groeien!?
Gewoon stoppen met die kul.
Nederland had veel fraaier geweest met een bevolking van pakweg 4 a 5 miljoen. Mooi zat.
En datzelfde geldt voor andere landen. Duh.

nemoj me jebat | 17-06-16 | 00:46

nemoj me jebat | 17-06-16 | 00:33
Oké oké en wie draagt daarna mijn achternaam, Juncker ofzo.. Ik ben een zeldzame dodo aan het worden *snif*

Dr. Frambozenjam | 17-06-16 | 00:45

het beste pensioen is trouwens gewoon kinderen produceren, de gemiddelde blanke mens is meer bezig zijn huisje en autootje veilig te stellen; misschien eens beginnen met nakomelingen... gewoon intelligente en eigen folklore grootbrengen. Dat is tevens het grootste debet van de huidige teringzooi, ligt de bal toch weer bij de gemiddelde reaguurder...

Bill Cosby | 17-06-16 | 00:37

bakermat | 17-06-16 | 00:04
Poeh!

nemoj me jebat | 17-06-16 | 00:34

Dr. Frambozenjam | 17-06-16 | 00:26
Ik gebruik geen *kids*.
En al zou ik kinderen hebben, dan wil ik ze niet lastigvallen met het ontbreken van mijn/onze oudedagsvoorziening.
(Weet je wat een kind kost voordat ie 18 is? Weet je hoeveel Opels je daarvan wel niet kunt kopen?!)

nemoj me jebat | 17-06-16 | 00:33

Verschillende talen, culturen, wetgevingen, inkomens, mensen, godsdiensten en wat al niet meer... Als je de onderdelen: talen, wetgevingen en inkomens al niet gelijk kunt trekken; moet je toch concluderen dat het nooit wat gaat worden? En door een dozijn of wat mekka's te importeren zorg je alleen maar voor meer gedoe. De Europese burger wordt inmiddels koest gehouden doordat de Draghi en consorten elke maand voor voldoende liquiditeiten zorgt (helaas raken we steeds dieper in de penarie)

Bill Cosby | 17-06-16 | 00:28

nemoj me jebat | 17-06-16 | 00:18
Ik gebruik geen *tasje* klinkt als babymaker.. Maar dan kunnen onze kids voor ons zorgen als de pensioenpotten leeg zijn..

Dr. Frambozenjam | 17-06-16 | 00:26

Cobalt bomb | 17-06-16 | 00:16
Ben bang dat Gerard na het filmpje zijn pensioengerechtigde leeftijd niet meer bereikt.

Dr. Frambozenjam | 17-06-16 | 00:24

Echt Hollands denken aan je pensioen laat ik hier veel mensen uit een droom helpen iedereen die hier jonger is dan 35 zal moeten werken tot zijn dood die pot goud is allang leeg gevreten als wij aan de beurt zijn of leeg gestolen geef mij dat geld nu maar in me loon spaar zelf wel of zuip het op hoeft Europa niet voor me te doen

Poldergek | 17-06-16 | 00:22

En ze pompen maar al het vermogen van landen in de EU, zodat straks niemand meer eruit kan zonder mega verlies op te lopen.

Rene046 | 17-06-16 | 00:22

Ik ben om. Wat een heerlijke datingsite is dit!

Daisy Cutter | 17-06-16 | 00:20

@ Bakermat

Mooi stuk! Eng waar ook....

NACademicus | 17-06-16 | 00:20

Dr. Frambozenjam | 17-06-16 | 00:08
Ja, dat mag.
Dat ongebreideld plastic tasjes aannemen moet stoppen - en als het gratis is, lukt dat al helemaal niet.
Van al dat plastic breien ze namelijk fleecetruien, fleecemutsen, fleecesjaals en fleecedekentjes en die zouden verboden moeten worden.
Ik koop alleen een tasje als ik mijn tasje ben vergeten - maar gebruik hem daarna opnieuw. En opnieuw. Of geef hem door.
*oh, wat gezellig!*

nemoj me jebat | 17-06-16 | 00:18

Als ik het goed begrijp gaat het ABP en andere fondsen nu meebetalen aan landen die geen pensioensteltsel hebben.
Erdogan steunt het plan van de EC.
En noemt het: Allah neemt waar we recht op hebben.

Jan Dribbel | 17-06-16 | 00:17

Dr. Frambozenjam | 17-06-16 | 00:03
ROFL boter bij de vis!
plus waardering voor jou

Cobalt bomb | 17-06-16 | 00:16

@ Bakermat
Ik zie schrijverstalent, ga zo door. Beetje linken erbij en ik zie een mogelijk 2e Feynman.

Astroturfer | 17-06-16 | 00:15

Het wordt echt tijd voor meer libertarisme, dit wordt gewoon te gek, al die idioten die met geld van ons op stap gaan. En dan is er nog de EU die 'solidariteit' eist met al die armoedzaaiers elders in de EU, die 'hebben ook recht op een goed pensioen', wat ik betaal zeker, mooi niet. Laat mensen gvd eens zelf over hun geld beschikken en kiezen waar het heen gaat.

Crufty | 17-06-16 | 00:10

nemoj me jebat | 16-06-16 | 23:52
Wist je dat supermarkten een enorme winst maken op hun tasje?*beetje intelligent voelt* Mag dat?

Dr. Frambozenjam | 17-06-16 | 00:08

Goed interview met Paul Joseph Watson en Stefan Molyneux over Brexit en het ten onrechte voor politiek gewin gebruiken van de moord in Engeland.

www.youtube.com/watch?v=QtDKfd-pEGw

mysteryposter | 17-06-16 | 00:08

Daisy Cutter | 17-06-16 | 00:00
En een hond! Yeah!

nemoj me jebat | 17-06-16 | 00:04

Tsja,"het was voorspeld", "we weten al jaren dat het ging gebeuren".

We weten het, we zien het en we doen niks.
Dit is allemaal een grote mindfuck van de EU, voorgekookt van begin tot het eind door raamambtenaren met een goed gevoel voor strategie bijgestaan door sociopatische powerplayers en spindokters die gesteund door vele psycho-analytische rapporten en marktonderzoeken, de publieke opinie monitoren, sturen en manipuleren. Steeds oppassend dat ze geen statistisch vastgestelde harde grenzen overgaan waardoor ze een opstand triggeren.
We reageren apatisch, voorgekookt als de kikkers in een warm bad die wij allemaal zijn.

Pinokkio Rutte die zich in zijn testosteronloze minderwaardigheidswaan omtrent zijn mannelijkheid en ingebeelde staatsmanschap solidair verklaart aan een alcoholist als Junkers. En dan die doodenge Damp Rag van een Van Rompuy die uit de pers en uit beeld wordt gehouden omdat het een autistische technocraat is die PR technisch een totale nachtmerrie is, ze denken dat er geen opstand komt. Dat wij echt elk voorstel in extremis, of het nu over pensioenen gaat, een Oekraiens toetredingsvoorstel of zelfs toedtreding van Turkije tot de Eu, elke boodschap slikken als het maar gedoseerd, hapje voor hapje met een beetje suiker wordt toegediend.
Als je de boodschap maar zachtjes en gedoseerd brengt. Alsof je je polsen doorsnijdt in een warm bad of je de kachel smoort en aan de CO doodgaat. You'll never know, you just fade out....

Ik denk bij mezelf, "Dit is mijn land niet meer, mijn volk niet meer", en dat is precies wat ze willen bereiken. Denationalisatie van een volk wat van regionaal denken via het aloude model van nationaal denken verheven moet worden naar supranationaal denken. Onthecht en ontheemd...

Gek genoeg kunnen diegene die de EU ten val brengen, ook diegene zijn die zich verre houden van de hoogdravende, van de werkelijkheid losgezongen technocraten en zal het grote gelijkenis vertonen met het Romeinse rijk. Van binnenuit gesloopt door diegene die met open armen werden binnengehaald door de elite die een doel voor ogen had. Toendertijd waren het de Germanen, hedentendage zijn het de dobberaars en wannabee-dobberaars, op weg geholpen door geopolitiek geinstigeerde en aangewakkerde oorlogen. Mensen met een sterke culturele en religieuze gemeenschappelijke band in het thuisland wat ze achterlieten die hier binnenkomen met geen enkele binding aan het nieuwe vaderland, omdat het oude hen simpelweg niet los gaat laten. Ook ontheemd, maar niet zonder verleden.

Geldelijk gewin, electoraal gewin, verheffingsidealen. Meer, meer, meer macht in het algemeen. In ultimo is de meest perverse gedachte binnen het clubje van Schauble c.s ondermijning en vervanging van de autochtone oorspronkelijke bevolking. De Endlosung-gedachte vanuit het Duitse schuldgevoel zit erg diep in die man. Zo diep dat hij daar zijn eigen volk en heel beschaafd Europa voor opoffert.

We will see Brussels burn in our lifetime, ik weet alleen niet wie het vuur aansteekt. Wijzelf of de nieuwe "Europeanen" als ze tot het besef komen dat er niets te halen valt in deze Europese Ponzi-Scheme, dat ook zij gewoon maar kikkers in een kruiwagen zijn, maar wel met een vuurtje eronder.

De boel gaat klappen en wij gaan het allemaal meemaken. Wij zullen op ons eigen Maidan plein staan, aangemoedigd door de volgende tool met een gebald knuistje, grootheidswaan, met een verborgen agenda, technocratische backing,en het hele aluhoedjes-waardige assortiment van mondiale politieke machten en krachten die aan zijn touwtjes trekken en zijn handje krachteloos rond laten zwaaien. Omdat de echte macht en kracht ergens anders ligt.....

It's the way of the world, and I will have my part in it fucking elitaire engnekken, just from the bottom-up because the stakes are lit from below.

bakermat | 17-06-16 | 00:04

Dames en heren reaguurders, de rating van Nederland zal dalen, de rente stijgen en uw hypotheekkosten ook!
Pak uw hooivorken!

Astroturfer | 17-06-16 | 00:02

nemoj me jebat | 16-06-16 | 23:39 Sorry doe ik t weer. Vorige was voor jou

Daisy Cutter | 17-06-16 | 00:02

Ach, de zonzijde is dat je nu een leuke vriend met een knappe auto hebt!

Daisy Cutter | 17-06-16 | 00:00

necrosis | 16-06-16 | 23:34
Piet Karbiet | 16-06-16 | 23:52
Moet er voor necrosis niet even wat geld voor een mooi zomers shirt geroggeld worden:
Met de tekst: -Fondald by Jane-

Get it, Jane Fonda?

Of is dat weer te spits en gezocht..

Cobalt bomb | 16-06-16 | 23:58

Dr. Frambozenjam
Dat komt omdat jouw hond de enige in huis is met een schoon geweten.
Dat klopt toch?:)
Nu lekker slapen gaat

Gerard Leeflang | 16-06-16 | 23:57

Dr. Frambozenjam | 16-06-16 | 23:23
Jou schuif ik aan de kant, je staat in de weg van de Ascona.

Nee hoor , ik gun jou je vrouwenlader wel!
Is tie ook zo goedkoop? je weet toch wel dat met het rijden van zo'n oude auto je tot staatsvijand maakt he.

Cobalt bomb | 16-06-16 | 23:54

@necrosis | 16-06-16 | 23:34
Alle pensionadas in de Algarve wisten dat je zou happen.
Maar je hebt nog steeds van harte welkom. Momenteel niks niet veel te doen, toch? De moeder van Jayne Mansfield is hier ook.

Piet Karbiet | 16-06-16 | 23:52

Dr. Frambozenjam | 16-06-16 | 23:41
Daarom heb ik je nog nooit ontmoet!
*AH-tas omhoog houdt*
*terug knipoogt*
*hoera-ik-heb-een-nieuw-vriendje-dansje-doet*
Kan ik gelukkig toch nog mooi lachen ondanks al dat pensioendrama (ja, laten we wel on topic blijven!) om me heen.

nemoj me jebat | 16-06-16 | 23:52

Dag geld, dag voorziening. Maar vrijgesteld van pensioen bijdrage ben je zeker weer niet? Alleen als gelukkige zzper (Godsammekraken | 16-06-16 | 20:50 )
Nooit begrepen. Naief systeem.

Cobalt bomb | 16-06-16 | 23:50

Jan roos, een mooie vraag aan politiek den haag wat hunnie er van vinden en dan wel pluggen in hilversum om uit te zenden want dit kan en mag niet.

bruinerat | 16-06-16 | 23:50

Gerard Leeflang | 16-06-16 | 23:40
Denk dat je tot de ochtend nog in bed omrolt om de juiste lighouding te vinden. Doet mijn hond in 2 minuten en ligt dan in zijn houding heerlijk te slapen.

Dr. Frambozenjam | 16-06-16 | 23:44

nemoj me jebat | 16-06-16 | 23:32
*knipoogt**mooiste lach opzetten doet*huppelend in de lidl*tassen dragen doet*deur openhoudt voor mijn roosje**kussens tegen elkaar drukken doet* Life is Goood.

Dr. Frambozenjam | 16-06-16 | 23:41

@nemoj me jebat | 16-06-16 | 23:39
ok. Dat is inderdaad veel te jong voor necrosis.

Mark_D_NL | 16-06-16 | 23:41

Van Duyvenbode | 16-06-16 | 23:25
Klinkt ook goed.
Zal ik voor de keuken of de auto?
Of allebei?

nemoj me jebat | 16-06-16 | 23:40

Dr. Frambozenjam 23:30
Hahah, kan het nog triester? Ja dat kan, gewoon nog één browser met vpn openen en tegen elkaar en jezelf aan blijven ouwehoeren, pun intended ;)
Weltrusten?

Gerard Leeflang | 16-06-16 | 23:40

Daisy Cutter | 16-06-16 | 23:25
Haha! Voordat ik van een eventuele AOW mag genieten moet ik eerst nog even een jaar of 30 aan de arbeid!

nemoj me jebat | 16-06-16 | 23:39

Eu en euro hebben ons "lees Noord europese landen" alleen maar bakken geld gekost zonder een enkel veurdeel.
Mijn opa zei altijd: geef je portemonnee nooit even in bewaring aan Tokkie Piet, goeie vent maar je geld ben je kwijt.

kneuterzak | 16-06-16 | 23:36

@Piet Karbiet | 16-06-16 | 23:26
HET witte ezel?
*bier afpakt en glaasje water neerzet voor Piet*

necrosis | 16-06-16 | 23:34

Dr. Frambozenjam | 16-06-16 | 23:23
Ja!
Kleur maakt me niet uit. We zorgen dat ie blijft rijden (ik kan goed poetsen): is straks geld waard. Let maar op!

nemoj me jebat | 16-06-16 | 23:32

Gerard Leeflang | 16-06-16 | 23:26
*Waar is het blogje, hier is het blogje*

Dr. Frambozenjam | 16-06-16 | 23:30

@WitteGrunneger | 16-06-16 | 23:27
Schnell. We zoeken nog mensen.

Piet Karbiet | 16-06-16 | 23:30

En of er voor mij pensioen genoeg overblijf, ik zit al op 108% eindloon. FU!
Gute nacht! :)

Gerard Leeflang | 16-06-16 | 23:30

Wat een verrassing!
Wie had ooit voor mogelijk gehouden...dat de nobele EU gevulde Noord-Europese pensioenpotten wil transfereren onder de edele, rechtvaardige noemer van solidariteit.

NEXIT NU!

Desmoulins | 16-06-16 | 23:30

@sinnedsawereh | 16-06-16 | 22:30
Water?

Mark_D_NL | 16-06-16 | 23:28

Ben ik even blij dat al mijn verkapte pensioenen al afgekocht zijn. Uiteraard ben ik toen ook al genaaid maar die meedogenloze criminelen van de EUSSR kunnen het niet meer van mij afpakken. Wat was het leven mooi voordat de EUSSR opgericht werd. Ook dat kunnen die meuteneuqers mij niet meer afpakken. Wanneer gaan wij met z'n allen deze verschrikkelijke dictatuur een halt toeroepen?

WitteGrunneger | 16-06-16 | 23:27

Ach Europa heeft al 10% van de pensioenentegoeden gestolen. Door de kunstmatig lage rente die de Europese bank heeft ingesteld is het rendement en de dekkingsgraad drastisch verslechterd, een indirect voordeel voor de grootste schuldenaren (lees regeringen) in Europa en een nadeel dat de Nederlander pas langzaam merkt. Hoelang is er nu al niet geïndexeerd? Die 10% achteruitgang is dus 4,6 jaar extra sparen voor je pensioen en dat zal alleen maar erger worden.

down | 16-06-16 | 23:26

@nemoj me jebat | 16-06-16 | 23:20
Je weet toch. Die prins op het witte ezel.

*kwaak kwaaak*

Piet Karbiet | 16-06-16 | 23:26

Dr. Frambozenjam 23:23
Gewoon tegen elkaar praten kan ook, daar heb je geen blogje voor nodig, sneuneuzen

Gerard Leeflang | 16-06-16 | 23:26

nemoj me jebat | 16-06-16 | 23:20
Maar, als je echt oud bent gloort er voor jou toch nog hoop? Komende tijd zal er echt nog wel wat aan aow worden uitgekeerd. Misschien dat het over vijf jaar pas instort?

Daisy Cutter | 16-06-16 | 23:25

nemoj me jebat | 16-06-16 | 23:20
en ik heb een mooie bruynzeel keuken uit 1975, zullen we trouwen?

Van Duyvenbode | 16-06-16 | 23:25

Beetje off topic maar als we toch weer geld aan de Grieken gaan geven kunnen we dat dan niet doen in de vorm van een 500 euro voucher voor elke Nederlander om naar Griekenland op vakaansie te gaan? Goed voor de Griekse economie en goed voor ons!

schoneslapert | 16-06-16 | 23:25

Van Duyvenbode | 16-06-16 | 23:18
Je moet echt gaan schrijven!

Daisy Cutter | 16-06-16 | 23:24

nemoj me jebat | 16-06-16 | 23:20
Heb een dikke vette opel ascona uit 1991.. Wil je me?

Dr. Frambozenjam | 16-06-16 | 23:23

Weer een mijlpaal in het EU projectplan om alle instituties en voorzieningen gelijk te schakelen in alle landen van de EU. Ik snap er niets van dat de PvdA dit beleid zo gewillig uitvoert nu het voor werknemers alleen maar achteruitgang van arbeidsvoorwaarden betekent.

Paljas | 16-06-16 | 23:23

Ik ga mijn pensioen nu vast opeisen. Dat kan toch?

Pedronegro | 16-06-16 | 23:23

necrosis | 16-06-16 | 23:10
Ik val af: niet alleen door leeftijd maar nu ook door cupmaat. Veel plezier, Daisy Cutter en necrosis!

Nog andere meneren die voor mijn pensioen willen zorgen?

nemoj me jebat | 16-06-16 | 23:20

@necrosis | 16-06-16 | 23:00
Voor al jouw wensen zijn vele andere sites dan deze beschikbaar.

Believe me.

Piet Karbiet | 16-06-16 | 23:19

Van Duyvenbode | 16-06-16 | 23:13
Welcome!

Daisy Cutter | 16-06-16 | 23:19

Dr. Frambozenjam | 16-06-16 | 23:13
Dus als je als eenzame oude man op de dag van je pensionering wordt opgeblazen in de metro, gaat alles naar Juncker.
Dan ben je als alleenstaande bejaarde dus eigenlijk loslopend wild voor de overheid.

Van Duyvenbode | 16-06-16 | 23:18

Volgens boer M.Rutte lopen alle NL skaapies nog in de EU wei, klaar voor een ritje naar het Brussels abattoir.

william7055 | 16-06-16 | 23:18

Hhet toont de totale achterbaksheid van die EU-ratten en ze weten het.

NACademicus | 16-06-16 | 23:17

necrosis | 16-06-16 | 23:00
Van mannen in een leren broek moet ik lachen.
Van mannen in pak ook.
Heb je geen gewone broek?

nemoj me jebat | 16-06-16 | 23:16

Dr. Frambozenjam | 16-06-16 | 23:12
*pensiOen gerechtigde leeftijd *NIET* bereikt

Dr. Frambozenjam | 16-06-16 | 23:13

Daisy Cutter | 16-06-16 | 23:11
Dank voor de link! Gaaf.

Van Duyvenbode | 16-06-16 | 23:13

necrosis | 16-06-16 | 23:10
Check, check. Die krakende leren broek doet me wel wat.

Daisy Cutter | 16-06-16 | 23:12

Van Duyvenbode | 16-06-16 | 23:06
Niet schrikken als u hoort wat het percentage is dat de pensiOen gerechtigde leeftijd bereikt. En Zij de einzelgangers zonderen wijf daarvan gaat de pensiOenopbouw dus naar? 1 x raden.

Dr. Frambozenjam | 16-06-16 | 23:12

@Daisy Cutter | 16-06-16 | 23:02
Vroeg-middelbaar is oke, mits vrouwelijk.
En liefst minimaal d-cup, daar kan je je hoofd zo lekker tussen leggen.

necrosis | 16-06-16 | 23:10

We kunnen altijd nog zelfmoord plegen.

Vandaag is een mij onbekende politica om onbekende reden vermoord in Engeland. Heel Brussel inclusief 'the usual suspects' zijn publiekelijk kapot, geëmotioneerd, in tranen en onvoorstelbaar verdrietig dat juist deze geweldige vrouw, die altijd voor iedereen klaarstond, dit heeft moeten overkomen.
Voor mij was het slachtoffer onbekend, maar na de Maria Theresa verklaringen uit Brussel van Timmermans en consorten, schijnt ze dus enorm belangrijk geweest te zijn.
Dit terzijde.
Net als na de moord op Fortuyn, gaat dit zonder twijfel emo-stemmen opleveren voor het blijf-kamp.

Stel dat die paar procent niet het verschil kan maken en het vertrek-kamp overtuigend wint, verandert er nog niks.
Misschien een andere samenwerkingsnaam na jarenlange ontbindingsonderhandelingen over vergeelde verdragen.
De precedentwerking van uittreding is theoretisch het einde van de EU en dus geen optie.
Gaat niet gebeuren.

Op een enkele uitzondering na zoals Franco in Spanje, is het lang geleden dat landen in Europa zonder geweld hun eigen toekomst hebben mogen bepalen.
Van Hitler, Tito tot Ceausescu, stemlokalen zijn voor dictators niet beangstigend. Verkiezingen zijn te manipuleren en geeft het volk de illusie dat hun stem van enige relevantie is.

Exit of Stay zal de ingezette koers, waarbij de EU een dragend onderdeel voor het TTIP-verdrag is, niet wijzigen.

Laat staan uw pensioentoezegging.

Mike2054 | 16-06-16 | 23:10

Na twee maanden GS ben ik toe aan Prozac. Hasta la Vista. Ik ga weer terug in mijn normaal stand. Kop in het zand.

catomar | 16-06-16 | 23:10

Daisy Cutter | 16-06-16 | 23:06
Emigreren waarheen? Vluchten kan niet meer.

Van Duyvenbode | 16-06-16 | 23:09

@Dr. Frambozenjam | 16-06-16 | 22:54
Het maakt niet uit waar de gleuf zit, die geldwolven van de EU ruiken een eurocent op een kilometer afstand.

necrosis | 16-06-16 | 23:07

Van Duyvenbode | 16-06-16 | 23:02 Voorgaande commentaar was voor jou

Daisy Cutter | 16-06-16 | 23:06

Dr. Frambozenjam | 16-06-16 | 23:03
Het woord "pensioen" eindigt niet voor niets op "oen".

Van Duyvenbode | 16-06-16 | 23:06

Nou ik maak mijn geen enkele zorgen. Mijn MP speelt pianola terwijl Prinses Petra zich inzet voor de oudere analfabeten in dit land. Domweg gelukkig.

Piet Karbiet | 16-06-16 | 23:06

Je moet scenarioschrijver worden! Ik denk dat Michael Bay hier wel pap van lust. Of anders Alex van Warmerdam wel.

Daisy Cutter | 16-06-16 | 23:05

Als onder andere dit proces vorm heeft gevonden zal het aandeel (begrip) aan verwarde mannen (en vrouwen)op het percentage van de bevolking stevig gestegen zijn.

LeZwoHa | 16-06-16 | 23:05

Dat *Zwitsers leven* gevoel als commercie wordt verkocht is als een aap rollerskates proberen te verkopen.

Dr. Frambozenjam | 16-06-16 | 23:03

Daisy Cutter | 16-06-16 | 22:57
Wat de elite eigenlijk wil, is dat je straks als ouwe lul met een mond vol stompies je waterige soep weglepelt in een morsige gaarkeuken, waarna moslimterroristen iedereen wegmaaien; het laatste wat je hoort in je leven "allahakbar".

Van Duyvenbode | 16-06-16 | 23:02

necrosis | 16-06-16 | 23:00
Moeten ze echt oud zijn of zeg je ook ja tegen vroeg-middelbaar?

Daisy Cutter | 16-06-16 | 23:02

@nemoj me jebat | 16-06-16 | 22:50
Ik hou toch van oudere vrouwen, en binnenkort heb ik een berg geld dankzij mijn advocaat.
Als ik maar niet in een drie-delig pak hoef te verschijnen.
Zo'n krakend strakke leren broek staat me beter.
Deal?

necrosis | 16-06-16 | 23:00

@Raad_maar_raak! | 16-06-16 | 22:20

Die associatie tussen EU en The Nothingness heb ik ook vaak gehad, zeker als je de scene met de wolf uit The Neverending Story bekijkt.

www.youtube.com/watch?v=_-5QTdC7hOo

Je kunt de EU ook gewoon zien als One Ring To Rule Them All. En de nationale regeringsleiders als de mensen die de ring droegen en later The Nazgûl werden toen ze onder de invloed van de EU...ik bedoel Sauron natuurlijk.....kwamen.

Tarak | 16-06-16 | 22:59

Van Duyvenbode | 16-06-16 | 22:50
Dat is het wel in een notendop ja. Tenzij je emigreert.

Daisy Cutter | 16-06-16 | 22:57

@Jan van de Biertent | 16-06-16 | 22:44
Nederland wordt steeds minder solidair, raar hè.....
Overigens is ons pensioenstelsel een spaarpotje wat we zelf hebben betaald, en geen overheidsgeld.
Dit is gewoon pure diefstal!

necrosis | 16-06-16 | 22:55

necrosis | 16-06-16 | 22:49
Een EU-spaarvarken met de gleuf aan de onderkant?

Dr. Frambozenjam | 16-06-16 | 22:54

Weet u ook gelijk waar het Bilderberg nazi-spawn het over heeft gehad afgelopen weekend.

hebbuh | 16-06-16 | 22:54

Terwijl de media 24/7 pulp en propaganda uitstraalt, mag de gewone man doorwerken tot zijn tachtigste, en dan daarna het liefst worden opgeblazen door moslimfanaten. Voor de elite zijn dat twee vliegen in 1 klap.

Van Duyvenbode | 16-06-16 | 22:53

necrosis | 16-06-16 | 21:39
Mallerd.
Maar ik overweeg hetzelfde. Of ik zoek een rijke man tegen die tijd. Eentje die van oudere vrouwen houdt.

nemoj me jebat | 16-06-16 | 22:50

necrosis | 16-06-16 | 22:32
als de elite maar goed zit. Als gewone boerelul mag je straks totaal verarmd plaatsnemen in een wooncontainer, die straks geheid geheel kapot geschoten wordt in de komende burgeroorlog.
En je mag je vreten halen met voedselbonnen, waarbij je wachtend in een lange rij wordt opgeblazen door moslim-bombers.
Ja, ja die kant gaan we op. Kapotgeschoten worden in de gaarkeuken. Dat is wat ons te wachten te staat.

Van Duyvenbode | 16-06-16 | 22:50

@superjan | 16-06-16 | 22:39
Binnenkort moeten alle Nederlandse kinderen hun spaarvarken inleveren in Brussel, mark mu words!

necrosis | 16-06-16 | 22:49

Kijk, dit zijn nou van die dingen waar niet over gesproken wordt tijdens de landelijke verkiezingen door de gevestigde politiek. Tijdens verkiezingen gaat het over '1000 Euro' en een procentje meer/minder lastenverlichting en meer van dat koekhappen voor het volk... En daarna moet je 4 jaar lang je bek houden tot je weer mag koekhappen als volk bij de volgende verkiezingen.

XaleX_2 | 16-06-16 | 22:47

Hallo, jij daar, achterlijke Nederlandse lastige kutburger , effe opletten!
Door jouw Calvinistische instelling van een potje maken voor later, als je eindelijk met pensioen mag is er een reusachtig bedrag aan buffer gecreëerd. Dat is mooi voor alle luie knoflook vreters in het zuiden van onze heilstaat die zowiezo al een jaar of zeven, acht eerder met pensioen gaan dan jij. Blijf dromen van je caravan of je geëmigreerde kinderen bezoeken als je eenmaal mag stoppen met werken en betalen, dat gaat niet gebeuren. Jouw bijdrage in de pensioenpot zullen we gaan delen met alle Europianen die en nog nooit serieus iets bijgedragen hebben, laat staan fatsoenlijk belasting hebben betaald en nog nimmer iets in een pensioenpot ingebracht hebben. Wie denk je wel dat bent, dat je recht hebt op je inbreng in de pensioenpot om het er na je 68ste iets leuks mee te doen, lastige Nederlandse kutburger. Het is van ons, de EU en wij bepalen wel wat er mee gebeurd. Muil houden en op een houtje bijten. Onze zuiderlijke staten hebben het moeilijk, de mensen daar moeten eerder met pensioen want de hele dag in de zon zitten geeft hen recht om eerder te stoppen met werken. Als je werken mag noemen dan, dat in de zo'n zitten. Ja, jij domme, belastingbetalende Nederlandse werkende droplul, alles wat jij denkt gespaard te hebben voor je oude dag gaan wij eerlijk verdelen over de rest. Solidariteit, zo gaan we het noemen en jij moet je schamen als je protesteert. Je bent niet solidair als je het lef hebt hier iets tegenin te brengen. Domme tokkie.

Jan van de Biertent | 16-06-16 | 22:44

Ben blij dat ik zo wantrouwig ben, al mijn geld zit in antiek, ook niet veilig maar er valt niks te pikken. Mijn huis ondertussen volledig afbetaald. De EU wil ook 'éénmalig' uw spaargeld kunnen afromen. Wat natuurlijk niet éénmalig is.

Bokito ergo sum | 16-06-16 | 22:40

Ze gaan het allemaal stelen.

superjan | 16-06-16 | 22:39

"maar in de toekomst zouden fondsen ook in andere staten mogen zitten dan de opbouwers/pensioengerechtigden."

Dan vraag ik mij dus af als zo een pensioenfonds een private financiële onderneming wordt en zich dan gaat vestigen in een ander (gunstig qua regels/belastingklimaat) EU land, in welk land komt dan de solvabiliteit ten goede? En zou er dan een negatief rating kunnen ontstaan voor Nederland? www.tradingeconomics.com/netherlands/r...

Waardoor je dus misschien een hogere rente moet betalen op de kapitaalmarkt als Nederlandse staat. Ik vind dit best een grote onzekerheid met zich meebrengen.

Dr. Frambozenjam | 16-06-16 | 22:34

@ jatheïst | 16-06-16 | 21:50.

Deze waanzin is ,net als 70 jaar geleden met de Duitsers en Japanners het geval was enkel te stoppen met geweld.

Loebas | 16-06-16 | 22:34

Op zich niet heel verrassend. Wel goed dat het op GS staat. Ben alleen bang dat iedereen ligt te slapen en pas in zeg maar 2030 de gevolgen pas echt duidelijk worden.
Herinnert u zich die beelden nog van die griekse oudjes die vochten om een handout van €60? Over 25 jaar ook hier.

postmodernismisdead | 16-06-16 | 22:32

Ik ben serieus blij dat GS hier inmiddels ook achter is. Keiser reports iemand? Die gast en z'n wijfie hadden het hier jaren geleden al over. En raad waar ze het de laatste tijd over hebben?

HMCuiteraard | 16-06-16 | 22:31

Bron?

sinnedsawereh | 16-06-16 | 22:30

@Berbaar | 16-06-16 | 22:08
Ik ben bijna 47 en heb al zo'n 67.000 tegels gelegd op de GeenStijl in minder dan 8 jaar tijd.
Het kost me steeds meer moeite om lollig te blijven.
Muzakjes post ik niet meer en dat ik me graag zou laten doen door Jane Fonda is inmiddels ook een publiek geheim.
Gelukkig weet ik nog steeds zwitsals een ban aan te smeren, dat dan weer wel.

necrosis | 16-06-16 | 22:26

Bij de EU krijg ik steeds meer flashbacks uit 1984 van de film: The NeverEnding Story (www.imdb.com/title/tt0088323/)

En dan bedoel ik vooral de EU in de hoofdrol van ever closing "Nothingness"

Raad_maar_raak! | 16-06-16 | 22:20

Een deal die geheim gehouden moet worden tot na een democratische verkiezingsuitslag. Hoe gestoord moet je zijn om te denken dat de EU en eurocraten nog iets met democratie te maken hebben. De EU en eurocraten zijn totalitaire anti-democraten. De EU en eurocraten zijn de fascisten van deze tijd. Toen ik op de lagere school zat werd het fascisme als de ergste ideologie ooit neergezet, en nu? Nu bestaan vrijwel al onze politici uit fascisten, waarom laten we dit toe?
Onze politici zijn niet langer onze volksvertegenwoordigers, het zijn onze vijanden geworden. Het hele politieke partijsysteem is verrot. De grootste politieke partijen zullen nooit meer iemand die EU-kritisch is op een verkiesbare plaats zetten. Het hele politieke systeem is corporatistisch geworden.

Tarak | 16-06-16 | 22:20

Wutbürger_ | 16-06-16 | 21:32
Kocht vorig jaar een paar bitcoins, en ga vandaag met pensioen.

W_F | 16-06-16 | 22:19

Onze politici snurken vrolijk verder. En Rutte grijnst gewoon door.

Fijnstoffer | 16-06-16 | 22:17

+ de ing moest opsplitsen want te groot, en gevaar bij failliet gaan , maar 1200 MILJARD (1200000000000 ) €
naar het buitenland laten vertrekken is wel een goed plan ? En dan lekker onder elkaar gaan verdelen zeker ? Heel Nederland, even opletten nu en dit niet toestaan want je houd niets meer over als dit gebeurt !!

Kim-Jung-Un | 16-06-16 | 22:15

Gelukkig heb ik vorig jaar juni 100 bitcoins gekocht...rendementje van meer dan 250% in een jaar. Hoi Banken!

Biologische_Dildo | 16-06-16 | 22:15

Kan iemand ook garanderen dat de ratten van Goldman Sachs e.a. wegblijven bij onze pensioenen?

Boerenbrandtlul | 16-06-16 | 22:14

Het onderliggende stuk?

Heer Hugo de Waard | 16-06-16 | 22:14

@Wutbürger_ | 16-06-16 | 21:50
Oke ik kom terug op mijn post. Ik heb even gekeken naar hoe het in Frankrijk werkt -en zoals iedereen weet als iets goed voor de Fransen is, dan is het slecht voor de rest- en daar hebben ze een volledig genationaliseerde pensioenstelsel. Oftewel een systeem dat zeker op den duur gaat klappen, aangezien ze met hun berg staatsschuld het geld eigenlijk niet eens meer bestaat. Europese bemoeizucht dat ons land onder druk zal zetten mee te betalen aan die ponzi-scheme, is misschien ook weer niet z'n goed idee.

heldheino | 16-06-16 | 22:13

Geld roven? Welnee. Geld is al 'niets', in de zin dat er een door een elite gecreëerde waarde aan wordt verstrekt. Het is geeneens een door goud gedekte waarde, zelfs niet meer de waarde van 'het papier'. Nullen en enen op een computer gereguleerd door internationale banken. Die lui zouden ze ter plekke moeten opsluiten en vervangen door een door echte nog idealistische volksvertegenwoordigers. Hoewel. Bestaan die nog wel?
Het is een schimmige wereld. Geld is macht.
---
"En Wim Boonstra, hoofdeconoom van Rabobank Nederland, verklaarde in het Financieel Dagblad (15/12/2012) dat de essentie van het hedendaagse monetaire stelsel het creëren van geld uit het niets is door private banken".
onsgeld.nu/huidige-systeem/

matrixbluepill | 16-06-16 | 22:11

Holy shit. Als dat gebeurt steek ik Den Haag in de fik. Nu ik het nog kan en niet in een rollator zou moeten die ik niet kan krijgen omdat er geen geld is. WTF ?
NEXIT NU !!

Het is al erg ; www.npo.nl/zwarte-zwanen-2/13-07-2015/...

Dan wordt het een ramp. Blijft er echt geen fuck van over . Dit is echt serieus , Den Haag moet in de fik. Wat denken ze wel niet ?

Kim-Jung-Un | 16-06-16 | 22:09

@necrosis | 16-06-16 | 21:46
*Zakdoekje aanreikt* mijn beste necrosis.
Keep up the good/funny work!!

Berbaar | 16-06-16 | 22:08

Ik denk dat ik maar een moestuintje op zolder begin ter compensatie.

ja,diedus! | 16-06-16 | 22:07

Die Noren zijn zo gek nog niet.

ja,diedus! | 16-06-16 | 22:05

Dat geld gaat gvd nergens heen!! Mafkezen!

ikdenkwat | 16-06-16 | 22:03

Atlantis-95 | 16-06-16 | 21:57
het is nieuws omdat er nu een akkoord ligt / is ondertekend.

Wutbürger_ | 16-06-16 | 22:01

In Frankrijk zouden ze ervoor gaan staken.

Diotima | 16-06-16 | 22:01

ah, dus dit bedoelde Rutte/VVD met die multi-laterale verdragen waarvan hij niet langer wil dat dat er in een referendum over gestemd mag worden.

Wutbürger_ | 16-06-16 | 22:00

Dat betekent natuurlijk ook, dat ik vrije keus heb in pensioenfonds. En dat ik mijn ingelegde geld kan opvragen en zelf mijn pensioen kan regelen.

Oh wacht, het blijft natuurlijk de EU, die de regels gaat bepalen.

The_Black_Knight | 16-06-16 | 22:00

Ik moet opeens enorm poepen.

eerstneukendanpraten | 16-06-16 | 21:58

Dit was een paar jaar geleden ook al bekend. Niets nieuws. Wel goed dat het opnieuw benoemd word.

Atlantis-95 | 16-06-16 | 21:57

Alsof er uberhaupt nog een pensioen voor mij klaarligt wanneer ik over 45 jaar de dan ongetwijfeld geldende pensioenleeftijd van 80 jaar bereik... Ik heb in weinig dingen minder vertrouwen dan in de toekomst van het Nederlandse pensioenstelsel.

Amherst | 16-06-16 | 21:54

heldheino | 16-06-16 | 21:38
nee, dat investeren in buitenland doen ze nu ook al. Dat is niet het probleem.
Het gaat er over dat het beheer naar het buitenland verdwijnt, dus dat onze pensioenen worden beheerd door een paar Cyprioten of Albanezen, en dus de regels kunnen toepassen van dat land. En gezien die landen corrupt en verrot zijn kan dat niets goeds opleveren.

Wutbürger_ | 16-06-16 | 21:50

Oei, het gaat nu écht de verkeerde kant op, wanneer stopt deze waanzin. De waanzin die EU heet.

jatheïst | 16-06-16 | 21:50

In de praktijk komt dit neer op een soort 'privatisering' van de pensioenpot, oftewel de grootste roof in de geschiedenis van de mensheid.

OhJee | 16-06-16 | 21:49

miff | 16-06-16 | 21:40
en toch... 6 jaar geleden was het nog 900miljard. Misschien doen ze toch iets goed?

Wutbürger_ | 16-06-16 | 21:46

@Berbaar | 16-06-16 | 21:43
*pinkt traantje weg*

necrosis | 16-06-16 | 21:46

Meer meer meer van dit soort voorstellen EU! De ware aard komt met de dag beter tevoorschijn.
Pas als de poep echt de ventilator raakt zullen de schapen onder ons de wolf die de EU is zien die met gebalde wangen voor de deur staat. Ben er helemaal klaar voor!

WatZalIkErvanZeggen | 16-06-16 | 21:46

Meer meer meer van dit soort voorstellen EU! De ware aard komt met de dag beter tevoorschijn.
Pas als de poep echt de ventilator raakt zullen de schapen onder ons de wolf die de EU is zien die met gebalde wangen voor de deur staat. Ben er helemaal klaar voor!

WatZalIkErvanZeggen | 16-06-16 | 21:45

Alleen geweld was in staat om Hitler te stoppen, we meoten ons dus afvragen wat er nodig is om de EU te stoppen. Onze politici zijn Nederland en het Nederlandse volk ronduit vijandig gezind (met als dieptepunten de bijzonder vijandige Dijsselbloem en Hennis die Nederland en de Nederlanders keer op keer verraden).

Waarom luisteren we naar politici die onze vijand zijn? Gehoorzaam zijn aan Nederlandse politici met hun EU slaafsheid is als vrijwillig op de trein naar Auschwitz stappen.

Tarak | 16-06-16 | 21:45

@necrosis | 16-06-16 | 21:39
Ik wel mijn waarde necrosis dus blijf maar fijn hier reaguren.
Eensch? Meestal niet.
Glimlach om Uw tegels? Meestal wel.

Berbaar | 16-06-16 | 21:43

Het was me al 20+ jaar geleden duidelijk dat ik voor mijn eigen pensioen moest zorgen.
Heb verwaarloosbaar geld staan bij 2 pensioenclubjes, verder zorgt Berbaar wel voor zichzelf en de zijnen.

Berbaar | 16-06-16 | 21:40

@ZoltarTheMagnificent | 16-06-16 | 21:23
.
Hallo, je hebt het hier over een bedrag van 1700 Miljard euro (per februri 2016). De huidige pensioenen worden grotendeels uit de rente van dat bedrag betaald!!!
Dit bedrag aan 'europa' overboeken is gewoon landverraad!

miff | 16-06-16 | 21:40

@ZoltarTheMagnificent | 16-06-16 | 21:23
.
Hallo, je hebt het hier over een bedrag van 1700 Miljard euro (per februri 2016). De huidige pensioenen worden grotendeels uit de rente van dat bedrag betaald!!!
Dit bedrag aan 'europa' overboeken is gewoon landverraad!

miff | 16-06-16 | 21:40

Ik denk dat ik maar vast een krukje en een stuk touw koop voor mijn 67ste verjaardag.
Niemand zal me missen......

necrosis | 16-06-16 | 21:39

Ik zie het probleem niet. Nederlandse pensioenen worden toch door Nederlanders beheert, als zij denken dat het verstandiger is om in Polen te investeren moeten ze dat juist doen. Verder komt er ook bij ons geld binnen en zolang wij een gunstigere investeringsklimaat hanteren dan bij de rest, worden wij productiever en rijker.

heldheino | 16-06-16 | 21:38

@bil cosby

We worden van veel kanten aangevallen. Niet alleen Islam, Eu wil de vezels van de huidige samenleving kapot maken. Islam is er slechts een middel voir.

LeZwoHa | 16-06-16 | 21:38

Hoe vaak moet het nederlandische volck nog genaaid worden door dat stelletje zakkenvullend tokkietuig wat zogenaamd het beste kabinet sinds wo2 zou zijn. Het wordt tijd dat we een voorbeeld aan IJsland en Denemarken nemen. Tijd voor hooivorken, fakkels, pek en veren.

Simpeleboer | 16-06-16 | 21:37

Bij het reageren is het al onhandig om een extra blanco regel ertussen te krijgen, maar aangezien zelfs de auteurs van de artikelen menen dat een tekst van 40+ regels, die gewoon aan 1 stuk doorgetypt is, volkomen normaal is dan begrijp ik wel aan welke kant de website het he-le-maal fout loopt.

Zo moeilijk om er een extra regel tussen te krijgen is het echter allemaal niet.

Johnweer | 16-06-16 | 21:37

Die gaan er meer dan alleen maar wijntjes van drinken. Nederland mag met alle pensioenpotten garant gaan staan voor de hele EU en de EU kan met de nieuwe honderden miljarden garantie verder gaan met proberen geopolitieke invloed te kopen richting het oosten tot aan Rusland en Irak en richting het zuiden van de Maghreb tot aan Egypte.

Zoetwaterpanharing | 16-06-16 | 21:36

Eerste topic zonder link?

Normpje | 16-06-16 | 21:34

Zo is dat... Ik zei het al een jaar of 10 terug. Maar de meerderheid van de Nederlanders vindt het tof om te stemmen op partijen die hun buren naar de kloten helpen.

Rommelende Onderbuik | 16-06-16 | 21:33

Dit leidt weer zo lekker af van het groter gevaar genaamd de islam. Wat doe je met een pensioen als je zelf en je nazaten in een ellendige samenleving vol angst en verderf wonen..

Bill Cosby | 16-06-16 | 21:32

koop een paar bitcoins.
Over 10 jaar is klein fortuin waard.

Wutbürger_ | 16-06-16 | 21:32

@de Voorzittert | 16-06-16 | 21:27
Eens!

Mark_D_NL | 16-06-16 | 21:29

Elke reaguurder zou een Nexit moeten meemaken in zijn reaguurdersleven. Kan niet wachten!

de Voorzittert | 16-06-16 | 21:27

Als tegenprestatie komen zelfmoordpillen in het basispakket?

Schietmijmaarlek | 16-06-16 | 21:26

Wisten we toch al lang dat dit zou gebeuren, ze azen er al veel langer op. Nexit.

Bokito ergo sum | 16-06-16 | 21:26

Misschien zou over zo'n belangrijk besluit een referendum over gehouden moeten worden.

jemagookniksmeer | 16-06-16 | 21:26

Gaap. Weinig interessant. Als de babyboomers de pensioenpotten hebben leeggevreten is er hoe dan ook niets meer over voor de millenials. Ik heb het allang afgeschreven. Vooral ook omdat je in dit land toch niet kunt kiezen hoe je (werkgevers)pensioen belegd wordt.

De enige hoop die ik nog heb is dat toekomstige generaties onze oude dag zullen betalen net als wij dit nu doen met onze pensioenpremies. Maar de toekomst zal het uitwijzen.

ZoltarTheMagnificent | 16-06-16 | 21:23

Het voordeel hiervan is dat de EU groter is dan de Eurozone. Met de doldraaiende geldpers en daaruit volgende geldontwaarding, is het niet verkeerd dat pensioenfonds naar een EU-land buiten de Euro verhuist. Wel voor het valutarisico een swapje afsluiten.

TheFirstYelle | 16-06-16 | 21:21

Een woord NEXIT NEXIT NEXIT NEXIT !

ildiko | 16-06-16 | 21:21

Het wordt nu toch heel hoog tijd boor een Nexit, want ik zie de toekomstige 'bewindspersoon' al staan te hakkelen op tv dat hij niet begrijpt wat er gebeurt is... maar het geld is 'weg, op, verdampt'.
Zoiets als die jan kees de jager die indertijd glas
hard beweerde dat het geleende gels van griekenland terug zou komen met rente, en toen vertrok naar een andere baan.
We moeten nu echt met gezwinde spoed een NEXIT referendum organiseren; het is twee voor twaalf!!!!!!

miff | 16-06-16 | 21:20

Pensioenen zijn nationaal gespaarde muntjes in verschillende sectoren die op een basis van solidariteit gespaard zijn ga je te vroeg dood heb je pech maar dan wordt er nog wel voor je partner gezorgd.
Het zal toch niet zo zijn dat bijvoorbeeld een fonds als de PME waar ik aan betaal in Polen met mijn geld bingo gaat lopen spelen omdat ze daar de regels aan hun laars kunnen lappen ?
Nog effe dan is dadelijk de poen op en laten ze je spreekwoordelijk doodvallen.

Ronnie | 16-06-16 | 21:19

"Dahaag Oude Dag. Pensioenpotten naar EU" Niet Europa!

Mark_D_NL | 16-06-16 | 21:19

Ik heb het al vaker gezegd: maakt geen reet uit hoeveel we verdienen, ik heb dalijk hetzelfde pensioen als mn leeftijdsgenoten. NIETS.

Met dat verschil: ik heb nog geen cent in die bodemloze putten gegooid...

ZKH EénOog | 16-06-16 | 21:19

Sjonge eindelijk dit topic. Twitter communicatie voorspelde dit al. Dantm niet minder belangrijk.

Nivelering vsn europa moet en zal doorgaan. De rijke noordse burgers zijn te mondig. De zuidelingen zijn gebaat bij lage rente op schulden. En wie dokt daarvoor... Inflatie (op schulden) is in het voordeel van Dragisionisten. Kortom de burger wordt geplunderd om de kloof tot de elite vorm te geven zodat er een duidelijk onderscheid is tussen horigen en adel. Het plebs is straks alleen bezig met hun eigen overleven en dat geeft de adel vrijspel im te doen en laten wat ze wil. De naive niet nieuwsvolger gaat zich 0as roeren wanneer het merkt dat ie benadeeld wordt. Maar dat is dan te laat.

LeZwoHa | 16-06-16 | 21:17

Bron??

Cable | 16-06-16 | 21:16

Voordat ik ooit met pensioen ga op mijn -65e- -67e- -70e- 95e, is de pleuris toch al wel uitgebroken. Ik maak me liever druk om andere dingen. Ik baal er gewoon van dat ik iedere maand pensioenpremie moet betalen.

VanBukkem | 16-06-16 | 21:15

Je komt er nauwelijks onderuit
maar er behoort eigenlijk geen ene cent van ons geld nog naar een pensioenfonds te gaan
#PensioenClusterFuck

Tobi | 16-06-16 | 21:11

Dieptriest wat ik hier lees, iedereen sen pensioen over de grens. Ik krijg binnenkort mijn pensioen. Van een lang dienstverband komt er een keutelbedrag per maand. Daarnaast had ik diverse korte dienstvervanden. Die keren ineens uit want regeling kleine pensioenen. Dus het zal mijn tijd wel uitzitten. Ik heb met m'n spaargeld wat onroerend goed gekocht voor de verhuur. Dat levert me per maand het dubbele op dan m'n pensioen. En het is inmiddels ruim vijf keer in waarde gestegen. Als ik dood ga erven m'n kids nog wat. Dat is met je pensioen niet zo. Dat blijft dan bij het fond en gaat over de grens naar Europa. Beter koopt iedereen wat onroerend goed tijdens sen leven in plaats van zo'n pensioenfonds dat opeens niet meer waardevast is.

DitjaarkrijgikAOW | 16-06-16 | 21:11

We gaan doen wat Europa zegt en niets anders.We worden helemaal leeg gezogen en doen er niets aan.Van dat rapalje in den haag hoef je niets te verwachten,we zijn fucked.Leer er mee leven.

Tishetnetnie | 16-06-16 | 21:10

Kuddo's dat jullie dit proberen, maar de MSM staat nog steeds onder controle van Den Haag cq Brussel. Hier ga je voor volgende week geen letter over in de krant lezen...

alexbl | 16-06-16 | 21:08

@paost712 | 16-06-16 | 21:03
Wat weer negatief allemaal. In Zimbabwe is ook iedereen miljonair. Wie kan daar nu tegen zijn?

atheïstisch stemvee | 16-06-16 | 21:07

Volgende stap om een NEXIT te voorkomen: breng de pensioenpotten, naar het buitenland en het volgende doemscenario is dan; bij een NEXIT raken we onze pensioenen kwijt.

Bennie Boos | 16-06-16 | 21:06

-weggejorist-

hoaxje | 16-06-16 | 21:04

En dan vinden mensen het gek dat een of andere dwaas een Pro EU politica pief paf poef op straat neer knalt.

StijlvolRechts | 16-06-16 | 21:04

@atheïstisch stemvee | 16-06-16 | 21:01
Jawel, maar (deels) wel *MIJN* helicoptergeld

paost712 | 16-06-16 | 21:03

Trouwens, waar maken we ons druk over? Het is toch maar helicoptergeld.

atheïstisch stemvee | 16-06-16 | 21:01

"zouden fondsen ook" ... wat?

SaintNick | 16-06-16 | 20:59

Dit nieuws is koren op de molen van de pleitbezorgers voor het persoonsgebonden pensioen. Als steeds minder werknemers hun hele carrière bij één werkgever en dus één fonds doorbrengen wordt het steeds minder interessant om zo'n gepolitiseerde spaarpot aan te houden, met pensioenbreuk en zonder enige flexibiliteit. Kom d'r maar in Steven van Weyenberg en consorten

Stennislav Heibel | 16-06-16 | 20:58

Ik heb wel een linkje nodig...

LangeTijdGeleden | 16-06-16 | 20:56

Ik kan me nog herinneren dat op mijn lagere school iemand heel veel knikkers had, iedereen wilde wel samen met hem doen.

roze_bril | 16-06-16 | 20:56

GeenPeil-Referendum EU-Pensioenwet in 3,2,1...

F. von Zeikhoven | 16-06-16 | 20:55

alles wat met eu te maken heeft kost ons teveel geld,NEXIT please

bitvakker | 16-06-16 | 20:54

Het wachten is op een NedEx. Graag svp< bitte, I salute you with my middle finger.

horsteknots | 16-06-16 | 20:54

Elke €uropese oen heeft straks recht op een Nederlands pensioen.

ja,diedus! | 16-06-16 | 20:53

Pensioen smelt onder geldpersen van de Draak, dat is mijn ondeskundige mening.

compitaal | 16-06-16 | 20:52

Ik als ZZP'r heb nog steeds mn pensioen niet geregeld. Ik denk dat ik het ook maar zo laat!

Royk | 16-06-16 | 20:51

"maar in de toekomst zouden fondsen ook."

Je moet je zinnen af.

Tapu | 16-06-16 | 20:51

Zouden fondsen ook.

compitaal | 16-06-16 | 20:51

ZZP oleee, so long suckers met je pensioenpotjes!

Godsammekraken | 16-06-16 | 20:50

Ik ben niet echt super slim of doorgestudeerd. Maar een simpele man uit de arbeidersklasse.
Maar zelfs ik kan zien aankomen dat er weer een hele hoop geld gaat verdwijnen in het niets.

General Dripple | 16-06-16 | 20:49

Nu nog even een link zodat we dit naar waarheid kunnen staven.

Dikke Fappert | 16-06-16 | 20:49

Het wordt hoog tijd voor Nexit.

netniet | 16-06-16 | 20:48

Lees het nog even na.

vreesenbeef | 16-06-16 | 20:48

REAGEER OOK