Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Facepalm du Jour. EU wil hyperlinkbelasting

onvrijheidgaatnogeensheelgrootworden.png De kromming van komkommers. Ongekozen impotente potentaten. Het afknijpen van nationale democratieën. Naheffingen. Open binnengrenzen zonder bewaking van de buitengrenzen. TTIP. Associatieverdragen met corrupte landen. Uitbreidingswensen richting Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Visumvrij reizen voor regressieve islamitische apenlanden. Een transferunie waarbij Noord-Europese landen voor eeuwig betalen voor Zuid-Europese landen waar economieën en samenlevingen door de euro ontwricht zijn. Diefstal van pensioenpotten. Lobbycratie. 15 bars en restaurants in het Europees Parlement. Honderden auto's met chauffeur. Migratiecrisis. Eurocrisis. Werkloosheidscrisis. Nettosalarissen hoger dan bruto voor EU-ambtenaren. 4200 euro paperclipvergoeding voor Europarlementariërs (geen bonnetjes nodig). 30.000 euro per maand voor Timmerfrans, de auto-idolate ijdeltuit die schaamteloos emotioneel wordt van zijn eigen woorden. Limieten aan de zuigkracht van stofzuigers. Visquota. Gloeilampverbod. Restrictieve handelstarieven. Ruzie zoeken met de verkeerde vijanden. Fluwelen handschoentjes voor de echte vijandige ideologieën. Een suïcidaal wirschaffendasbeleid. Brussel - Straatsburg - Brussel - Straatsburg repetitio ad infinitum à raison de 200 miljoen per jaar. Gebodjes. Verbodjes. Guy Verhofstadt. Hans van Baalen. En nu weer internetbelasting op hyperlinkjes naar nieuwsberichten (gratis linkje). #Nexit

Reaguursels

Inloggen

Daarna komt een afvalheffing voor opruimen van dead links. Want als je denkt dat het gekste geweest is, komt er altijd nog iets ergers.

xspalm | 17-06-16 | 13:31

Hoe zien ze het sowieso? Betekent dit het einde voor alle zoekmachines? Dan gaan de spiderbots en dergelijke uit? Want voor je het weet heb je dan weer een aantal links waar je belasting voor betaald. En hoe zit het dan met dode links? Je kan toch geen heffing doen op links die naar niets verwijzen.

DickieDick | 17-06-16 | 12:21

De volgende stap is dat je mensen ook niet mondeling meer mag wijzen op 'een artikel op de voorpagina van...' of op de uitzending van programma x op woensdagavond etc?
Hoe kunnen ze dat wettelijk sowieso claimen? Zij zijn toch geen eigenaren van hyperlinks? Meest belachelijke idee ooit...

DickieDick | 17-06-16 | 12:18

Dus.... analogie:
Man vraagt me: "Weet u de weg naar de dichtstbijzijnde boekwinkel?"
Ik: "Eind van de straat rechts na tweehonderd meter linksaf en dan zie je hem vanzelf aan je rechterhand"
Een week later ontvang ik een rekening van de uitgevers van de boeken in die winkel, omdat de betreffende man in de winkel heeft staan lezen zonder boeken te kopen!!

Ik dacht de de uitgeverts zelf maar een paywall moeten opzetten als ze zonodig betaald willen worden.

Wamoje | 17-06-16 | 11:11

Het vrije internet. Tuurlijk wil de eu ook dat domein beheersen. Einde van onze democratie als dat lukt.

Doper | 17-06-16 | 10:59

Soms beeld ik me in dat ik een alien ben die van buitenaf naar dit schouwspel op de blauwe knikker toeziet. En dan krijg ik de slappe lach.

Lefgozer | 17-06-16 | 09:39

EU rot op met je onzinnige belastingen

coolgen | 17-06-16 | 09:05

Het blijkt keer op keer en telkens weer gekker dan gek te kunnen met die nutteloze en monsterlijke EU.
Nexit next!

ben kokhals | 17-06-16 | 01:56

Hoeveel vrachtwagens vol met paperclips kan je eigenlijk laten aanrukken voor 4200 pleuro iemand een linkje ??

Poldergek | 17-06-16 | 01:17

Hobbykip | 16-06-16 | 17:36 ik ondersteun deze motie.
Er zijn vast meer dan twee van die verdragen onder dreiging van hel ende verdoemenis afgedreigd van de ratif- rattti.. ondertekenaars.

@DKS kan moeilijk lullen wat je wilt
Als je geen land hebt, dan heb je geen poot om op te staan.
Bij koud spaarlicht naar bemeterde bananen op een schaal staren, kapot GMOdificeerd door per sonde ingebrachte dwang-TTiP
Als je/we een land hebt, dan kan je/we beschikken over grenzen.
Je/we kunt ze dan sluiten voor tegen de barbaren en openstellen voor mensen, diensten en producten die er niet op uit zijn onze zelfverpolderde en verbouwde akkers kaal te vreten. De vrijheid om zelf de lakens te kunnen uitdelen mag wat kosten. Liever geen bloed dat door de straten vloeit natuurlijk, maar dat gejank om een paar meiertjes, daar heb ik echt schijt aan. Als het gaat kosten dan gaat het iedereen kosten. Als het ons gaat "kosten-des-doods", dan worden sommige schulden opgeschort of nietig verklaard; In tijden van oorlog is woeker een doodzonde.
Oorlog is oorlog: tijden dat men elkaar bijstaat. Paniek is dus niet nodig,
er ligt bovendien nog een berg goud van ons in de joe-ef-es-ee.
Als de armzaligsten onder ons vervallen tot honger, dakloosheid, en spijkerbroeken zònder gaten, dan zal Wimpie heusch wel wat komen invliegen om de uitkeringsmolens te kunnen laten voortdraaien.
Overigens Pas op Willem! de stomme Poppenkast wil de Muntenfabriek verkopen (zal wel moeten van vieze ome EU).

hallevvezool | 16-06-16 | 21:44

@Ommie de HaatMoker | 16-06-16 | 16:14
Oh, daar vinden onze volksverTEGENwoordigers vast wel een oplossing voor.

Ik zie vooral niet wie hier dan precies voordeel van zou hebben. Als je als publisher niet opgenomen wilt worden in de resultaten van Google, is dat zo simpel als één regeltje tekst in één bestandje op je webserver. Is dat compleet funest voor je bezoekersaantallen? Nou, ja, eigenlijk wel. Maar die keus heb je.

Nietvoordekat | 16-06-16 | 21:37

Als publishers niet op Google genoemd willen worden, is dat makkelijk genoeg. Zet google.com in je robots.txt en veel plezier met je site. Succes zonder bezoekers ook!

Nietvoordekat | 16-06-16 | 21:34

@De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 19:07
Oh ja ik heb wel problemen met handel trouwens! Handelsbelangen met staten als Qatar, Saudi-Arabië etc. Door handelsbelangen met dat soort landen worden onze normen en waarden uitgehold! Waarom? Omdat doe ruggengraatloze pummels die aan de macht zijn de Islam niet willen aanpakken omdat dat handelsbelngen beschadigd! Rot toch op met die achterlijke landen! Laat ze lekker in hun eigen olie gaar koken !

Hobbykip | 16-06-16 | 20:51

Krijgt dat politieke afval dhr. Frans Timmermans echt waar 30.00 euro per maand?
succesvol | 16-06-16 | 20:41

Bloedgeld voor volksverraad.

accijnstoerist | 16-06-16 | 20:45

Krijgt dat politieke afval dhr. Frans Timmermans echt waar 30.00 euro per maand?

succesvol | 16-06-16 | 20:41

@DKS
Het is gewoon lachwekkend dat jij de ec democratisch gekozen vindt. Maar als je dat per se zo wilt, dan kan dat. Dan ga ik campaignen voor de TK2017 dat een stem op de VVD een stem op Juncker en Draghi is en een stem op D66 een stem op Mogherini. Een stem op Rutte is een stem voor meer moslimimmigratie. Een stem op Pechtold een stem op gratis geld bijdrukken en pensioenontwaarding en geld naar Griekenland. Een stem op de pvda een stem op een naheffing en oekrainse plofkippen. De eu gaat hoog op de agenda komen, de komende TK-verkiezingen op die manier. Een stem op een van deze partijen is een stem die niet in het belang is van de Nederlandse kiezer, maar een stem in het belang van de eu. Toch wel een mooi uitgangspunt, die zogenaamd democratisch gekozen eu. Bedankt voor het inzicht. Ik ga er wat mee doen.

accijnstoerist | 16-06-16 | 20:39

@De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 17:25
De EU is geen vrijhandel maat juist een organisatie die barrieres oproept.
Met hun regels en geneuzel.
de voedselprijzen zouden in de eu met 10 % kunnen dalen als men wat meer vrij gaf.

miko | 16-06-16 | 20:36

Er komen gouden tijden aan voor VPN providers.

Steinway | 16-06-16 | 20:33

@De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 17:18
Waarom zou een nexit geld kosten dan? word er dan GEEN handel gedreven?

miko | 16-06-16 | 20:26

Er komt een omgekeerd evenredige belasting gerelateerd aan het IQ van beleidsmakers in Brussel. Dit gaat waarschijnlijk genoeg opleveren om de BTW af te schaffen.

dirk de derde | 16-06-16 | 20:22

Is het jullie al op gevallen dat de sperziebonen van Appie vrijwel even lang zijn.?

Rest In Privacy | 16-06-16 | 20:16

@MarcS | 16-06-16 | 19:51
Klopt inderdaad. Direct wegstemmen en niet via een getrapte constructie

Hobbykip | 16-06-16 | 19:54

@Hobbykip | 16-06-16 | 18:24 - kenmerk democratie is, dat je de gekozen mensen naar huis kunt sturen. DKS weigert Brexit te kijken blijkbaar. Daar wordt e.e.ä. haar fijn uitgelegd.

MarcS | 16-06-16 | 19:51

@MarcS | 16-06-16 | 19:46
Het zal veel EU gezinden hun baan kosten ja. Namelijk die uitvreters die aan het EU subsidie infuus hangen Ghèhèhè

Hobbykip | 16-06-16 | 19:51

@De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 16:47 - feiten? Laat dan eens feitelijk zien, waarom het geld / banen zou kosten. U kennende, verwacht u van anderen precies hetgeen u nooit doet.
Voor Brexit, verwijs ik u naar Brexit de movie op kijkbuis. Kunt u die argumenten, en feiten weerleggen?

MarcS | 16-06-16 | 19:46

-weggejorist-

hotmint | 16-06-16 | 19:21

@De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 19:04
Handel Handel Handel ........... Dat is helemaal het punt niet. Handel is prima, samenwerking is prima dat doen we al jaren. Dat is niet waarom veel mensen een probleem hebben met de EU! Het gaat erom dat de EU zich ondertussen met alles bemoeid. Ze zetten hierdoor zelfs onze eigen regering (om maar niet te beginnen over die van Griekenland) buitenspel. We hebben straks niets meer te zeggen hier.
Grappig dat je begint over de Sovjet Unie trouwens want dat is dus precies waar het straks naar toe gaat. Dat is ook de reden dat ik zeg dat het onvermijdelijk is dat de EU instort.

Hobbykip | 16-06-16 | 19:17

De nutteloosheid van de EU perfect weergegeven!

nee_toch? | 16-06-16 | 19:15

Ik voorzie een massale exodus naar buitenlandse hosting bedrijven, toename in buitenlandse TLD's.

sickstyle | 16-06-16 | 19:15

Pijnlijke opsomming. En er staat maar verdomd weinig tegenover in het lijstje 'positief'. Ik snap niet dat er nog steeds zo veel mensen zijn die de EU een warm hart toedragen.

panadol | 16-06-16 | 19:11

Hobbykip | 16-06-16 | 19:02

Je kan je energie klaarblijkelijk beter elders besteden. Misschien aan werken en geld verdienen. Iedereen die internationale handel drijft weet dat de vrijhandel bakken met geld oplevert. Een timmerman doet dit niet. Die moet dus niet zeuren. Tenzij je terug wil naar een Nederlandse samenleving vol met horigen die de dienst uitmaken. Doe maar niet. We zagen in de Sovjet-Unie hoe mooi dat communisme was.

De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 19:07

Koriaanse Slet 18:56;Jij behoord natuurlijk niet bij het volk,over arrogantie gesproken,stjonge stonge wat een inteligentie straal jij uit.

Rest In Privacy | 16-06-16 | 19:07

De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 18:55
Schoenen maken de man (m/v). De man (m/v) maakt beschavingen en imperia. Kortom: die schoenmaker is wellicht de belangrijkste grondlegger.

Word er zo moe van.. | 16-06-16 | 19:05

Jee-dee | 16-06-16 | 18:46

Dombo. We betalen netto meer aan de EU dan we direct VAN de EU krijgen.

De handel, en dus het geld verdienen, dat we middels de EU vrijhandelsverdragen drijven zit daar dus niet tussen.

Zie het als een contributie aan een clubje om meer geld te verdienen en je zal het heel misschien wel eens of ooit eens snappen.

Dit is dus precies waarom mensen zoals jij niet moeten mogen meepraten met grote mensenpraat.

Je snapt niet eens dat je tien euro betaalt aan een club en drie euro direct terugkrijgt maar door lid te zijn van die club honderden euro's verdiend.

Man de stommiteit van het Nexit kamp is af en toe tenenkrommend.

De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 19:04

@De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 18:55
Je hebt een iets te hoge pet op van die inteelt elite. De elite bestaat enkel uit schaapachtig volk met een intellect nauwelijks veel hoger dan dat van de gemiddelde schoenmaker. Maar ja ze kennen de juiste mensen hè...... Dat is het enige verschil!

Wanneer heb jij voor het laatst gepraat met een timmerman? Een automonteur? Een loodgieter? of iemand anders die wel een echt vak heeft geleerd??

Aan je arrogantie te horen is dat jaren geleden

Hobbykip | 16-06-16 | 19:02

Hobbykip | 16-06-16 | 18:55

Dan moet je maar D66 gaan stemmen. Het is toch ongelooflijk.

De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 18:57

Hobbykip | 16-06-16 | 18:48

Overigens is de enige misplaatste arrogantie die van volk die denken dat ze het beter weten zonder er over na te denken. Leuk hoor. Maar je hebt er niets aan.

De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 18:56

@De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 18:42
Ga toch weg! De Europese commissie is net zo democratisch gekozen als onze burgermeesters!

Hobbykip | 16-06-16 | 18:55

Hobbykip | 16-06-16 | 18:48

Maak aantoonbaar dat we beter af zijn met een Nexit en ik teken ervoor. Dat doe jij niet, dat doet niemand niet. En die elite zal er altijd zijn. Ook met een Nexit zal er een desnoods nieuwe elite opstaan die de touwtjes in handen neemt. En gelukkig maar want hoe lief tandeloze Jopie ook is en hoe begenadigd hij schoenen kan repareren hij blijft een simpele schoenmaker en die bouwen geen beschaving of imperium. Die maken schoenen.

De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 18:55

accijnstoerist | 16-06-16 | 18:35

Waarom zou je in godsnaam met 28 individuele landen verdragen opnieuw willen sluiten zodat je er net zoveel voordeel van hebt als dat je nu hebt? Waarom? Wat weet je eigenlijk van handel drijven? Ik krijg echt het gevoel dat je jezelf hebt wijs gemaakt dat de EU het ultieme kwaad is en dat sowieso alles beter zal worden. Wake up. Dat is niet zo. Hoe de Britten er vanaf komen zal me een worst wezen maar wij hebben gewoon feitelijk en aantoonbaar enorm veel baat bij lidmaatschap. Dus als je al weg wil dan moet dat vooral gaan met het oog op nog meer baten. En die zie ik dus niet. Echt niet. Geleuter over gloeilampen en ditjes en datjes wegen echt niet op tegen miljarden belangen.

De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 18:52

@De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 18:34
Jou arrogante houding is dus precies wat er mis is aan de EU. Denk je nu echt dat je het beter weet dan die mensen die gewoon met een beetje boerenverstand prima inzien dat de EU er niet voor hen is maar voor de elite!

Onderbuikgevoel is trouwens een denigrerend wordt voor intuïtie ...... Intuïtie in combinatie met enig kritisch denk vermogen is juist een prima manier om een goed beeld te vormen van hoe de EU in elkaar steekt

Hobbykip | 16-06-16 | 18:48

koriaanse Slet 17:54; Stel je voor!
Er gaat voor 300 miljoen Nederlands geld naar Oost-Europa maar we verdienen er 10 miljard aan middels ons lidmaatschap. Stel stel stel als mijn tan.. oke laat maar droom lekker.Wij zijn NETTO betaler dat wil zeggen dat we meeer betalen dan we terug krijgen,is dat zo moeilijk te begrijpen?

Rest In Privacy | 16-06-16 | 18:46

accijnstoerist | 16-06-16 | 18:27

Jawel alle 28 leden van de EC zijn voorgedragen door de landen die zij vertegenwoordigen. Dus door de democratische verkozen regeringen. Door het volk dus. Alle overige bestuurders zijn voorgedragen door dezelfde regeringen en verkozen door onze afgezanten. Je snapt er dus niets van. Jij wil kennelijk een Europese president die altijd Duits is ofzo?

Nu kan je bakkeleien over de kwaliteit en nee die vind ik ook niet om naar huis te schrijven maar als 'we' echt vinden dat ze naar huis moeten dan kunnen we ze gewoon wegbonjouren. Sterker nog. Dat is al eenmaal bijna gebeurd maar de toenmalige commissie hield de eer aan zichzelf.

Dit is dus wat je keer op keer terug ziet. Veel blaat en geen enkele kennis over hoe en wat en vooral waarom.

De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 18:42

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha,.. Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha,.. Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha,.. Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha,.. Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha,.. Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha,.. Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha,.. Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha,.. Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha,.. EU..

Vozz023 | 16-06-16 | 18:39

De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 18:26

Je maakt de cruciale denkfout dat de handel er dankzij de eu is. Deze handel is ook mogelijk zonder de eu, kwestie van handelsverdrag sluiten, zoals we voor de eu altijd al hebben gedaan. Corrigerend voor deze denkfout kost de eu ons bakken met geld en levert het onvoldoende op.

De eu is wel verantwoordelijk voor duizenden kansloze moslimimmigranten, naheffingen, gesloopte pensioenen en ongewenste handelspartners zoals Oekraine. Daar zijn ze wel goed voor, maar een verstandig mens slaat liever even over.

accijnstoerist | 16-06-16 | 18:35

Hobbykip | 16-06-16 | 18:24

Waarom wordt je geen Engelsman als je zograag de Britse 'belangen' wil behartigen?

Ik zit niet te wachten op de Britse belangen. Echt niet. Mijn leven, mijn land, mijn toekomst en dan ga ik me pas druk maken over een Brit. Waarvan je trouwens nog wel heel duidelijk kan stellen dat de man niets te zoeken heeft in het Europese parlement omdat hij simpelweg niet constructief wil bijdragen. Over nep-politici gesproken. Als Nigel een kerel was dan was hij de baas van de conservatieven en had hij die machtspositie gebruikt om Groot-Brittannië uit de EU te loodsen. Maar mannetjes zoals Geert en Nigel zijn namelijk helemaal geen grootse leiders die dingen voor elkaar kunnen krijgen. Nigel zit daar voor héél véél geld te zeiken op iets waar hij prima aan verdient en helemaal niets aan bijdraagt.

Het is een leuke vent maar zijn centjes komen uit de onderbuikgevoelens van de boze Brit die helemaal geen kijk heeft op de macro zaken en puur kijkt naar wat voor hem belangrijk is namelijk een paar extra pond om in de pub uit te geven. Dat soort volk moet en mag terecht niets zeggen over de toekomst van een land - wie wil er in godsnaam zijn toekomst in de handen werpen van een domme sukkel die niet verder kan denken dan gisteren?

De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 18:34

De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 18:08
Weet je, slet, je hebt heel veel woorden nodig, maar het gaat om de locatie waar besluiten worden genomen en de personen door wie besluiten worden genomen. Als gevolg van de manier waarop de EU is georganiseerd worden inmiddels veel besluiten genomen in Brussel door personen die nagenoeg niemand kent. Het alternatief is dat besluiten worden genomen in Den Haag door personen die in Nederland bekend zijn. Dat maakt democratische controle eenvoudiger en doorzichtiger. Voor veel zaken, zoals bijvoorbeeld vrijhandel, is besluitvorming in Brussel helemaal niet nodig. Daarom zou het democratischer zijn om dat soort besluitvorming gewoon aan de lidstaten over te laten.

Fadz | 16-06-16 | 18:32

De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 18:08
Alleen een nepdemocraat kan met droge ogen verkondigen dat de eu wel democratisch is. Niemand van de EC is gekozen. Wat een belachelijke tegel is dit.

accijnstoerist | 16-06-16 | 18:27

Jee-dee | 16-06-16 | 17:54

Nee als je denkt dat dit geld in de EU gestopt wordt om direct in veelvoud terug te komen dan geloof je dat. De waarheid is totaal anders. Het gaat er niet om wat we er direct voor terugkrijgen. Het gaat erom wat we er indirect aan verdienen. Daar moet het dus om gaan in deze discussie. Stel je het zo voor. Er gaat voor 300 miljoen Nederlands geld naar Oost-Europa maar we verdienen er 10 miljard aan middels ons lidmaatschap. Is dat een slechte deal? Niet bepaald. Okay. Nu halen we die 300 miljoen terug en kunnen nu slechts 1 miljard verdienen aan handel in Europa. Is dat een slechte deal? Nee. Maar middels vrijhandel en de open markt verdienen we dus meer. Dat is het punt. Ik hoor namelijk geen topeconoom of topman of wat anders blaten over een Nexit. Wel hoor ik veel boosvolk blaten. Dat geeft me niet een gevoel van zekerheid.

In het kort. Wij verdienen een veelvoud van onze contributie middels vrijhandel die mogelijk gemaakt wordt door de afspraken met de EU en dus ons lidmaatschap. Je kan wel boos zijn over belachelijke zaken zoals paperclipgeld of anderzijds totale verkwisting van geld maar dat maakt een Nexit nog niet verstandig of goed voor Nederland. En vooral niet als mensen die daar totaal geen verstand van hebben dat het fanatiekste propageren. Laten we elkaar geen mietje noemen. We kunnen niet stellen dat een reaguurder, een blogger, een jurist of een politicus met een mavo diploma de aangewezen personen zijn om ons succesvol uit de EU te loodsen en dat we er ongeschonden uitkomen. Echt niet.

De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 18:26

@De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 18:08
Ik zeg dat het een schijndemocratie is omdat het volk op afstand wordt gehouden middels door de EU bewust opgeworpen barrières en het verdelen van Eurosceptische partijen. Leg eens uit waarom ik als Nederlander niet op Nigel Farage kan stemmen als ik dat zou willen??

De EU is enkel een vihikel voor carrière politici: mensen die nergens talent behalve voor het recht praten van dingen die zo krom zijn als een volgens EU regels afgekeurde komkommer.

Hobbykip | 16-06-16 | 18:24

Hobbykip | 16-06-16 | 17:36

Lijkt me een prima plan. Miljoenen vluchtelingen opvangen klinkt heel humanitair maar ik zie er geen heil in.

Verder hebben we in de EU prima vertegenwoordiging. Vertegenwoordigers worden namelijk of direct door ons gekozen of door onze gekozen regering benoemd of aangesteld. De grofste leugen is wel dat de EU ondemocratisch zou zijn. Dat is niet zo. Er is genoeg in de melk te brokkelen. Maar het kost allemaal wel teveel. Ik zie overigens niet in hoe je een supranationale club anders kan inrichten. Wel efficiënter.

De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 18:08

Koriaanse Slet;
Je kunt lullen als Brugmans maar dat geld wat wij afgedragen hebben en nog steeds afdragen krijgen we nooit en te nimmer terug,hetzelfde als die miljarden wat we in griekenland hebben gestoken,droom maar lekker verder.

Rest In Privacy | 16-06-16 | 17:54

@God Zelf | 16-06-16 | 16:16
Uit een gratis link van de gratis link maak ik op dat Google News niet meer aangeboden wordt in Spanje, en dat dat tot gevolg heeft gehad dat de inkomsten van de antieke media GEDAALD zijn.

Guido | 16-06-16 | 17:52

Vlak voor de franse revolutie werden ook de belastingwn verhoogd. Toen sloeg de vlam in de pan.

postmodernismisdead | 16-06-16 | 17:52

Het EUroscisme, het grootste gevaar voor Europa na de tweede wereldoorlog.

litebyte | 16-06-16 | 17:51

@marcoplarco | 16-06-16 | 16:28

Inderdaad te toevallig ! Vandaag stond voor het gebeurde op unibet de uitbetaling bij een stay op 1.66 een all time record was dat. Na het incident is het gezakt naar 1.57 Dit is voorgekookt.

Grrraaien | 16-06-16 | 17:45

Rondom afsteken dat Brusselgebied.

swassannuf | 16-06-16 | 17:42

Dus nooit meer linken naar Oude Media?

dr Rechts | 16-06-16 | 17:37

-kunnen (en ik doe ook geen linkjes meer, veel te duur).

Watching the Wheels | 16-06-16 | 17:37

Als ze je kunnen belasting kunnen heffen, moeten we weten wat iedereen leest en daar gaat het natuurlijk om, EU total control.

Watching the Wheels | 16-06-16 | 17:36

@De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 17:33
Wat dacht je van die verdragen opzeggen?? Die dingen zijn niet meer van deze tijd namelijk

Hobbykip | 16-06-16 | 17:36

"Maar absoluut geen zeggenschap hebben."
@De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 17:28

Want zeggenschap hebben we nu wel wou je zeggen? LOL
De EU is een schijndemocratisch bureaucratisch gedrocht!

Hobbykip | 16-06-16 | 17:34

Hobbykip | 16-06-16 | 17:26

Er verandert dus helemaal niets bij een Nexit qua migratiebeleid. Gewoon omdat we bepaalde verdragen hebben ondertekend. Als je niet wil dat migranten hier naar toe komen moet je de verzorgingsstaat afschaffen. De Noren en Zwitsers worden ook overlopen door vluchtelingen.

Werkt prima in landen zoals Slowakije waar ze amper sociale zekerheid kennen.

Dat zou ons trouwens tientallen miljarden besparen. In theorie. Maar wel kut voor veel mensen.

De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 17:33

EU of islam... ben er nog steeds niet uit wat het ergste is..

Slipsnifter | 16-06-16 | 17:31

dan maar geen nieuws meer, alleen nog via GS..

fikkieblijf! | 16-06-16 | 17:31

Overigens ook zoiets wat veel reaguurders niet weten. Zwitserland en Noorwegen hebben zo'n deal met de EU. Vrijhandel, onderdeel van Schengen enzo omdat dit goed voor ze is. Prima. Kunnen wij ook denkt men dan al snel. Maar het probleem en de crux zit 'm erin dat Zwitserland en Noorwegen wel naar de pijpen van de EU moeten dansen. Wel contributie moeten betalen. Maar absoluut geen zeggenschap hebben. Dat is een keuze. Dat werkt perfect voor een land als Noorwegen en voor de Zwitsers is het een staaltje cultuur en we kunnen ons dat veroorloven. Maar kunnen wij dat? Willen wij dat? Is dat verstandig?

De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 17:28

@De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 17:18
Het beleid (met name het migratie beleid) van de Europese commissie leidt onvermijdelijk tot het ineenstorten van de EU dus laat het maar zo gauw mogelijk gebeuren.

Hobbykip | 16-06-16 | 17:26

stroopa | 16-06-16 | 17:13

Waar is het simplisme als je momenteel 1% van je bnp betaalt en het je straks 4-5% van je bnp kost? Wat als het 20% blijkt te zijn? Je kan EU bijdrages zien als kosten of als contributie voor vrijhandel. Iedereen en zijn moeder weet dat vrijhandel heel veel geld oplevert.

Ik heb geen zin om wakker te liggen voor een paar tientjes per maand en ik heb absoluut schijt aan de mensen die daar wel wakker van liggen.

Waar ik wel wakker van kan liggen zijn honderdduizenden mensen die direct of indirect straks hun centjes niet meer kunnen verdienen. Dat is geen nationaal feestje. Dat is een nationale ramp.

Dan kan je de EU beter intern de moeder bestrijden.

De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 17:25

waarom moet ik nu denken aan die aflevering van southpark waarbij Canada gaat staken: "give us some of that internet money"

arbanafal | 16-06-16 | 17:19

IkWilOokWatZeggen | 16-06-16 | 17:01

Oh dat er geld verkwist wordt door de EU beargumenteer ik niet. Ook ik ben daar zwaar op tegen. Mijn punt is veel groter dan dat. Wat zijn de werkelijke kosten en baten. Ik verlies liever een paar tientjes per maand dan een paar honderdjes. Zolang het Nexit kamp niet kan beargumenteren hoe die paar miljard minus wat we direct terug krijgen via de EU een dikke vette winst is en niet in het niets verdwijnt met wat we ervoor terugkrijgen als handelspartner en nog vele andere zaken ben ik ook voor een Nexit. Maar niemand kan met een fatsoenlijke voorspelling komen. Dat is dus politiek en economisch te riskant.

Uiteindelijk is de EU een machtsblok op het wereldtoneel en hoe erg je ook baalt van bepaalde mensen en zaken is de hamvraag word je er beter van als land als we eruit stappen? Is dat zo? Vrijwel iedereen behalve een klein percentage van de mensen is namelijk van mening van niet. De mensen die wel 'denken' of 'geloven' dat het prima uitpakt zijn socialisten en nationalisten. Laten dit nu net de mensen zijn waar ik het niet zo best mee kan vinden. Ik betaal nu eenmaal liever 300 euro per jaar en verdien 3-10,000 of meer dan dat ik straks op zwart zaad zit.

Die logica is moeilijk te begrijpen als je deel uitmaakt van de minima maar je moet dan vooral niet vergeten dat het de grootverdieners zijn die jou überhaupt betalen voor vaak helemaal niets. Die gaan jou straks echt niet betalen voor minder dan niets. Snap je dat?

De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 17:18

Als het aan de verdoemde EU ligt worden we allemaal weer lijfeigenen, net als vroeger
@
IkWilOokWatZeggen | 16-06-16 | 17:04 Die slachtpartij is pure provocatie, how convenient op dit tijdstip, gezien de polls www.dagelijksestandaard.nl/2016/06/voo...

Negatyfus | 16-06-16 | 17:17

@IkWilOokWatZeggen | 16-06-16 | 17:09
Lijkt me niet.
er staat teveel op het spel; de toekomst als land.
Een incident als dit door een verwarde man houdt dat niet tegen.

Crufty | 16-06-16 | 17:16

Waar msg ik tekenen voor een nexit?

a4p | 16-06-16 | 17:15

De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 16:28

Blijf me verbazen over uw simplisme.

stroopa | 16-06-16 | 17:13

@IkWilOokWatZeggen | 16-06-16 | 17:04
Inderdaad...... Het ja kamp kennende gaan ze dit helemaal uitmelken. Of het nou waar is of niet

Hobbykip | 16-06-16 | 17:13

@ano | 16-06-16 | 17:02
Lol. Lezen demense nog wel de comments in de juiste volgorde?

Piet Karbiet | 16-06-16 | 17:10

Crufty | 16-06-16 | 17:06

Straks blijven ze in de EU vanwege een Pim Fortuyn effect.

IkWilOokWatZeggen | 16-06-16 | 17:09

-weggejorist-

mok | 16-06-16 | 17:09

@IkWilOokWatZeggen | 16-06-16 | 17:04
Het gaat om geruchten, de NOS beroept zich zelfs op 'meerdere getuigen', maar wie dat zijn, geen idee, neit te achterhalen, er worden bij de BBC wel twee getuigen met naam aangehaald, die noemen dat niet. We zullen er later wel meer over horen.

Crufty | 16-06-16 | 17:06

BREAKING NEWS: Labour MP fighting for life after being shot three times - once in the head - by attacker 'who shouted Britain First then kicked her while she lay bleeding from the face'
www.dailymail.co.uk...
Hobbykip | 16-06-16 | 16:59

Nou kunnen we ons serieus zorgen maken over de uitkomst van het referendum godverdomme.
Lekker kut moment.

IkWilOokWatZeggen | 16-06-16 | 17:04

En het volk blijft maar Pro EUSSR stemmen.

Gij krijgt wat gij stemt!

ProAsfalt | 16-06-16 | 17:03

@Geenstilo | 16-06-16 | 16:58
Uw sarcasme detector iets opschalen.

Rest In Privacy | 16-06-16 | 17:02

De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 16:55

O O O, sletje. Niet alles is in geld uit te drukken.

De EU is een extra laag parasieten. En we hebben al de gemeente, de provincie en het rijk. Die extra laag parasieten kost ons wel meer dan 300 euro per jaar.

Dan zijn er nog rare handelsboycots gedicteerd door de EU.
Er zijn zat punten waar we winst kunnen pakken.

De beste reden voor een Nexit is eenzelfde die voor Brexit wordt gebruikt: We kunnen best goede buren zijn met Duitsland, Frankrijk, Engeland, etc. zonder de bankrekening de badkamer en de wc te delen. Buren betekent dat je naast elkaar woont en niet op elkaars schoot.

IkWilOokWatZeggen | 16-06-16 | 17:01


BREAKING NEWS: Labour MP fighting for life after being shot three times - once in the head - by attacker 'who shouted Britain First then kicked her while she lay bleeding from the face'

www.dailymail.co.uk/news/article-36448...

Hobbykip | 16-06-16 | 16:59

Op zich vind ik een belasting voor links niet zo'n slecht idee, zij zijn namelijk verantwoordelijk voor de race naar de afgrond waarin Europa in het algemeen en Nederland in het bijzonder, mee bezig is.
Cuyahoga | 16-06-16 | 16:13
Idd, Links kan niet zwaar genoeg belast worden.
Rechts is al kapotstukbelast 😉

Bolder | 16-06-16 | 16:58

Op zich vind ik een belasting voor links niet zo'n slecht idee, zij zijn namelijk verantwoordelijk voor de race naar de afgrond waarin Europa in het algemeen en Nederland in het bijzonder, mee bezig is.
Cuyahoga | 16-06-16 | 16:13
Idd, Links kan niet zwaar genoeg belast worden.
Rechts is al kapotstukbelast 😉

Bolder | 16-06-16 | 16:58

Piet Karbiet | 16-06-16 | 16:36
Je klinkt net als een Moslim die na een terroristische aanslag roept dat het niks met de islam te maken heeft.

Geenstilo | 16-06-16 | 16:58

Ik dacht dat er alleen maar debielen daar in Brussel zaten, maar dat neem ik terug.
Het zijn zwaargestoorde volidioten die niet vrij rond horen te lopen, laat staan een megasalaris krijgen om onzinregeltjes te bedenken.
Ben er helemaal klaar mee.
#Nexit graag.

Schietmijmaarlek | 16-06-16 | 16:56

Goh, @Ruimedenker een ban, die zag ik natuurlijk noooooit aankomen.

necrosis | 16-06-16 | 16:56

De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 16:47

De tandenloze tokkies kunnen we dan tenminste weer een ziekenfonds geven zoals vroeger.
Zonder privatisering en eigen risico van 350 euro.

IkWilOokWatZeggen | 16-06-16 | 16:56

Zou grappig zijn als het niet zo treurig was.

Wanneer schuiven we de huidige generatie bestuurlijke dinosauriërs nu eens aan de kant mensen?

F#ckingAwesome | 16-06-16 | 16:55

En toch Bart; voor de oplettende lezer was al dit alles al jaren bekend.
Links en rechts laat men zich zaken ontvallen waar je jaren later de uitwerking van ziet.

A3an | 16-06-16 | 16:55

miko | 16-06-16 | 16:45

Je kan ook een auto besturen met je voeten. Een liter wodka per dag drinken. Alleen een kind opvoeden. Onbeschermde seks met een aidspatiënt hebben. Je kan tig dingen gewoon doen. Maar of dat verstandig is... dat is een totaal ander verhaal.

Als ik kijk naar de reaguursels dan kan ik niet overtuigd worden dat een Nexit positief zal zijn. Men heeft het letterlijk over kosten en niet over baten en maakt zich woest over geldbedragen die er op het globale speelveld gewoon niet toe doen. Peanuts dus.

Ik wil liever cijfers horen over hoe onze handel positief of negatief wordt beïnvloed. Want dan hebben we het over honderden miljarden. Percentages hakken er dus al op in en dermate dat een negatieve impact van enkele procentpunten kosten voor lidmaatschap in het niets doen verdwijnen.

Wie kan er met zijn volle verstand een Nexit voorstaan als dit een economische krimp van een paar procenten kan betekenen?

De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 16:55

@Tostiman | 16-06-16 | 16:43
Wil je die Eurofielen niet op ideeën brengen, ze lezen namelijk mee!
Sowieso vind ik dat IP adressen uit het EU gebouw in Brussel geblokkeerd moeten worden op de GeenStijl.
Tenslotte mogen wij ook niet meekijken als zij weer wat megalomane shit in stelling brengen.

necrosis | 16-06-16 | 16:54

@Geenstilo | 16-06-16 | 16:31
Het is makkelijk om zoiets te beweren, maar het verhaal bij de BBC maakt(e) daar geen melding van, van dat geroep.
.
verders;
idioot, weer meer belasting, als we de EU niet uit kunnen, omdat een Nexit wettelijk onmogelijk is, moeten we eerst maar eens die wet veranderen en zo niet, dan Libertarisch stemmen, dat kaartje in het EU topic over de afdracht maakt me kotsmisselijk.
Solidair heet dat, volgens links; een graaiende vinger in je keel steken.
En maar denken dat als je al die graailandjes spekt iedereen er hier profijt van zal hebben, op de 'lange termijn', na mijn dood zeker, over een halve eeuw. en dan nog niet, waarschijnlijk. dan zijn we allemaal heel 'sociaal' de afgrond van de armoede genivelleerd.
Ik ben er nu wel klaar mee met die onzinbelastingen En laten ze van internet afblijven.

Crufty | 16-06-16 | 16:54

kunnen ze deze volksidioten niet met gebouw en al naar isis resorten deporteren. en het liefst Gisteren!

voedselbankier | 16-06-16 | 16:53

@Libertarianism 16:27: De raambelasting is veel minder stompzinnig dan je denkt. Deze belasting komt uit, ra ra, Engeland, en is verzonnen omdat de staat de belastingen wilde verhogen. Men wilde mensen naar draagkracht belasten en men dacht eerst aan een inkomstenbelasting, die bestond in die tijd namelijk niet. Maar men zag te veel bezwaren tegen zo'n belasting omdat "de staat geen fuck te maken heeft met de financiële boekhouding van haar burgers". Dus verzon men iets dat men gemakkelijk vanaf de straat kon tellen zonder de privacy van de burgers te schenden. Tja, tijden veranderen.

Muxje | 16-06-16 | 16:53

'30.000 euro per maand voor Timmerfrans'
Een beetje profvoetballer lacht erom!

stutz | 16-06-16 | 16:51

necrosis | 16-06-16 | 16:16
Je komt net een 6 tekort nog.
OT: Nee, ik ga niets zinnigs meer zeggen als het de EU betreft. Het is wel genoeg geweest, niet lullen meer maar actie. Psychopaten...

Acar_ketimun | 16-06-16 | 16:51

Tostiman | 16-06-16 | 16:39

Je hebt helemaal begrepen!
Alles voor het grote EU-Reich.

Gags Beasley | 16-06-16 | 16:51

Het internet moet worden afgeschaft, het is te kritisch over de EU.

Raider Twix | 16-06-16 | 16:42
Niet afgeschaft, maar gecontroleerd. Hoe meer propaganda voor 'das Project' hoe beter.

Geenstilo | 16-06-16 | 16:16
Beetje ziek in het koppie?

Fadz | 16-06-16 | 16:50

De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 16:28 Is het een beetje lekker weer op Ferenginar?

hallevvezool | 16-06-16 | 16:49

Tostiman | 16-06-16 | 16:35

Het gaat niet om jou. Het gaat om alle Nederlanders die direct of indirect hun baan kwijtraken of anderzijds enorme last ondervinden van een eventuele Nexit. Je kan enkel voor een Nexit zijn als de gevolgen minimaal zijn voor onze economie. Maar daar lijkt het in de verste verte niet op. En wat jij gelooft of hoopt of denkt kopen we geen brood voor. Zoals het mij aan mijn reet zal roesten wat wie dan ook denkt of gelooft. Ik wil feiten. Harde cijfers en garanties. Niet straks met de gebakken peren zitten omdat een paar tandeloze tokkies dachten dat ze 300 euro meer per jaar te besteden zouden hebben.

De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 16:47

Misschien dat ze ook een belasting kunnen instellen op zomersproetjes en ik noem maar wat, je vingernagels knippen.

Conan de Rabarber | 16-06-16 | 16:46

@De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 16:28
'Alles tot geld reduceren zorgt voor sociale onrust wat uiteindelijk tot nog grotere schadeposten zullen leiden' (Joseph Stiglitz)
En macro economische cijfers zeggen niks over de rijkdom van de meeste mensen.
Venezuela krijgt met elke stijging van de olieprijs meer geld. Maar denk je dat de gemiddelde Venezolaan er iets mee opschiet?
En handel kun je ook drijven zonder politiek te integreren.

miko | 16-06-16 | 16:45

@Libertarianism | 16-06-16 | 16:27
Dat klopt.
Mijn zus heeft een huis waar meerdere ramen zijn dichtgemetseld om de reden die je noemde.
Weet je trouwens waarom veel van die oude grachtenpanden in Amsterdam zo smal zijn (qua gevel), terwijl het huis zelf 25 meter lang is?
Vroeger moest men belasting betalen voor de breedte van je gevel.
Dus werd de gevel zeer smal en de lengte enorm.
(geen grap)

necrosis | 16-06-16 | 16:44

Geen probleem toch? Iedere nieuwssite die geld vraagt voor een "hyperlinkje", krijgt gewoon 0 bezoekers op rekest. Zo los je gelijk 2 problemen in één keer op:
- slome, luie en graaigrage media gaan vanzelf failliet
- goede nieuwssites die wél met de tijd zijn meegegaan groeien als kool

Doet u mij maar zo'n hyperlink-belastinkje… die betaal ik toch nooit. Maar alle gekheid op een EU-stokje: wanneer was ook alweer dat Europa-wijde protest waarmee we nu EINDELIJK dat criminele tuig een keer uit dat pluche rammen?

kanon0503 | 16-06-16 | 16:44

We krijgen die uitvreters niet weg. Niet democratisch in ieder geval. Dus.....?

kwark001 | 16-06-16 | 16:44

Mastermattie | 16-06-16 | 16:29

Volgens meerdere ooggetuigen riep de man "Britain First"... Toegegeven we weten het niet maar zoiets is, indien waar, een moordaanslag op de democratie. Als gekken (Volkert, Breivik) onder invloed van ideologisch idealisme en fundamentalisme gaan denken dat ze om politieke redenen mensen moeten gaan vermoorden of anderzijds aanvallen die tegen hun standpunten zijn dan is het einde zoek.

Eens?

De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 16:43

@necrosis | 16-06-16 | 16:39
Met paperclips kan je blaadjes aan elkaar linken. Krijgen we nu ook een paperclip tax?

Tostiman | 16-06-16 | 16:43

Onderzoeken zeggen dat het averechts werkt, maw oude print en natie georienteerde media gaat er nog harder van dood, goeie regel dus.

Rest In Privacy | 16-06-16 | 16:43

Het internet moet worden afgeschaft, het is te kritisch over de EU.

Raider Twix | 16-06-16 | 16:42

@Piet Karbiet | 16-06-16 | 16:36
Inderdaad. Het is een lieve jongen. Vast geen stageplaats gekregen. Ik hoorde ook dat ie ook al geen pool tafel mocht.

Tostiman | 16-06-16 | 16:42

Linkjes naar nieuws belasten. Waardoor nieuws lastiger te vinden zal worden. Dus ook onwelgevallig nieuws, bijvoorbeeld als het over de EU gaat. Anybody awake?
God Zelf | 16-06-16 | 16:16

Exact!!! Het is een trieste poging om burgers terug te brengen naar de staat van onwetendheid waarin menigeen verkeerde voor het internet tijdperk! Walgelijk... walgelijk... de hele bovengenoemde riedel... er is geen woord van overdreven! Ik kan werkelijk niks goeds bedenken wat die EU ons heeft opgeleverd. Laat Groot-Brittannië AUB het eerste schaap over de dam zijn! Ik wil mijn Nederland weer terug!!!

Opinion1970 | 16-06-16 | 16:41

Dat zal lastig incasseren zijn als bedrijven buiten de EU gevestigd zijn.
i-Wonder | 16-06-16 | 16:33
Nee, dan gooien ze gewoon de buitengrenzen dicht voor die bedrijven.
Dan kan het wel...

dreistein34 | 16-06-16 | 16:40

@Geenstilo | 16-06-16 | 16:31
Ach het was een lonewolf, dus niet erg. Of geldt dat alleen bij aanhangers van een zeker geloof?

Tostiman | 16-06-16 | 16:40

De EUnie/Brussel/Euro: een megalomaan ondemocratisch geldverslindend project dat leidt tot de ondergang van het eens zo mooie oude rijke Europa.

frisenfruitig | 16-06-16 | 16:40

Ik heb even snel op internet gezocht naar de prijs van paperclips.
Voor €4200 krijg je 215.000 paperclips, en dan reken ik de bulk korting niet eens mee.
Gebruiken ze daar zoveel papier wat een dergelijke hoeveelheid paperclips rechtvaardigt?
Of heeft een Europarlementariër een familielid die handelt in kantoorsupplies?

necrosis | 16-06-16 | 16:39

Zie je nou wel dat je er veel voor terugkrijgt?
"" De kromming van komkommers. Ongekozen impotente potentaten. Het afknijpen... enz"

Nuchternederland | 16-06-16 | 16:39

Dus in de toekomst zal linken naar nieuws- en achtergrondberichten als "Rutte op strontkar door Den Haag", "Vierendelen, nut of noodzaak?" geld kosten?
Waanzinnig.

LibertasSimplex | 16-06-16 | 16:39

@Gags Beasley | 16-06-16 | 16:27
Goed idee, cookie tax. Trouwens het zomaar inademen van lucht kan ook niet. Dus lucht tax. Uiteraard moeten de EU jongens en dames hun salaris wel netto krijgen. Deze arme drommels moet je niet nog meer belasten

Tostiman | 16-06-16 | 16:39

De Deutsche Bank voorziet in een vandaag uitgegeven communiqué dat de Engelse beurswaarden en de grote Britse ondernemingen met 5 procent die van hun rivalen in de EU zullen voorbij gaan streven in geval van een Brexit. De waarde van de Pond zal ( verder) dalen maar zorgt ervoor dat Engelse producten goedkoper worden bij export en tevens voor binnenlands gebruik.
George Osborne voorspelt een ramp bij een Brexit en baseert zich op gegevens van het IFS ( institut pour les études fiscales) d.i. een Eurofiele organisatie gesubsidieerd door de EU, ( Conseil ,Commission, Gouvernement )
bron o.a. Alan Leger

Jan Boule | 16-06-16 | 16:38

De man zou eerst 'Britain first' hebben groepen. Nou dat zegt mij dus niks. Dat kan dan ook om een winkelketen of een gympmerk gaan. Volgens zijn vader was het een brave jongen die veel naar de kerk ging. Volgens zijn ex riep hij ook wel een 'First floor' en 'Women first' in zijn slaap, als ie verward was. Ik wacht eerst het hele eindonderzoek af.

Piet Karbiet | 16-06-16 | 16:36

@De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 16:28
Al kost het me geld, al betwijfel ik dat beste slet. De enige die er elke keer beter van worden zijn de multinationals en de EU ambtenaartjes. De gewone werkende burger mag alles betalen. Ik ben dan ook liever arm uit de EU dan nog armer in de EU. En dat is geen fabeltje maar de realiteit. En nee de WO3 breekt niet uit bij een Nexit en Brexit

Tostiman | 16-06-16 | 16:35

The EU wants all your money....

StijlvolRechts | 16-06-16 | 16:35

nog ff en het wordt lifexit....

razwanzel | 16-06-16 | 16:34

@Adversary | 16-06-16 | 16:12
Een basis inkomen? U bent nog te liberaal. nee een bonboekje waarin precies staat wat u mag afhalen bij de staatwinkels.
5 kilo te zwaar? Geen chips maar een extra litertje azijn.
Woont u langs de kust geen vis maar kippenvlees bon want uw snuift de zee lucht al op.In Nederland verplichte Franse kaas bonnen en Griekse olijfbonnen. Vrije keuze? er kan niet zo iets zijn als vrije keuze in de EU.

miko | 16-06-16 | 16:33

Dat zal lastig incasseren zijn als bedrijven buiten de EU gevestigd zijn.

i-Wonder | 16-06-16 | 16:33

Het wordt weer donker in Europa.

Rest In Privacy | 16-06-16 | 16:32

Het doet er niet toe waar die belasting op geheven wordt, je moet kijken waarom ze belasting willen heffen. Dit is een breekijzer: de EU wil al heel lang zelf Europabreed belasting kunnen heffen buiten de lidstaten om, om zo gaandeweg hun budget, invloed en dus macht te vergroten. En het kan ze geen fuck schelen of die belasting nu op linkjes, knipsels, waterstofperoxide, downloads, kattenvoer, benzine, of washandjes is. Het doel is niet om "met dat geld de kwijnende media te steunen" of "bevorderen van de Europese mediadiversiteit". Dat zijn smoesjes. Ze willen zelf belastingen innen, dat is alles.

Muxje | 16-06-16 | 16:32

Link(s)belasting in je broekje! Hier past maar één woord: #NEXIT.

Het Europeesche Grootbetuttelen moet aan banden gelegd worden. Raus!

Reinaert | 16-06-16 | 16:32

Kunnen die idioten in Brussen niet gewoon iedere keer dat ze met zo'n achterlijk voorstel komen even 50% van hun riante salaris inleveren?

Mastermattie | 16-06-16 | 16:32

@Matermattie:
Iemand die bemiddeld neerschieten en Britain first roepen. Vreemd verhaal.

Geenstilo | 16-06-16 | 16:31

@De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 16:18
nos.nl/artikel/2111500-brits-parlement...
Volgens een ooggetuige wilde ze bemiddelen bij een ruzie tussen twee mannen, en liep dat uit de hand. Er ontstond een worsteling, waarna de politicus op straat werd neergeschoten, zegt de ooggetuige tegen The Guardian.
Kortom, de aanval was in eerste instantie niet op haar gericht. Er waren twee mannen ruzie aan het maken en zij sprong er tussen.

Mastermattie | 16-06-16 | 16:29

Ze gaan daar in de UK wel érg ver om een Brexit te voorkomen.

marcoplarco | 16-06-16 | 16:28

Geenstilo | 16-06-16 | 16:16

Binnenkort ook bij u in de buurt als we onze tokkies gaan wijsmaken dat de EU enkel geld kost en niets oplevert en onze politici die voor lidmaatschap zijn nazicollaborateurs en landverraders noemen.

Het klinkt allemaal zo mooi en fantastisch om uit de EU te vertrekken en driehonderd euro extra over te houden per jaar, maar enkel naar de kosten kijken en niet naar de baten blijft erg onverstandig. Er is genoeg ammunitie om hervormingen te eisen van Brussel. Er is genoeg om vol op de EU los te gaan puur op basis van de werkelijkheid. Maar laten we alsjeblieft ophouden met net alsof doen dat lidmaatschap er enkel is voor en door corrupte politici en oligarchen. We verdienen ongeveer 2/3 van ons inkomen via de (vrij)handel en een simpele Nexit geeft dat tenminste een knauw en ten ergste een aderlating. Fabeltjes? Nee hoor de realiteit.

Toon eerst maar aan dat onze economie amper tot geen impact voelt van een Nexit en daarna kunnen we er over gaan praten.

De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 16:28

Een hyperlinks/extreemlinks belasting altijd +1.

Pedronegro | 16-06-16 | 16:28

Ik probeer even mee te denken, maar misschien kunnen we ook gaan betalen voor cookies, die mogen eigenlijk niet gratis zijn!

Gags Beasley | 16-06-16 | 16:27

Net zo onzinnig als raambelasting (dat heeft bestaan en gaat niet over hoeren). Toen koos men ervoor om ramen dicht te metselen.

Libertarianism | 16-06-16 | 16:27

@Cuyahoga | 16-06-16 | 16:13
Exact. Belasting voor idioten van links levert veel op.

Piet Karbiet | 16-06-16 | 16:26

Nog even, en je moet in elke winkelstraat betalen aan alle winkels waar je niets gekocht hebt, maar wel de etalage gezien hebt..

marcoplarco | 16-06-16 | 16:26

God Zelf | 16-06-16 | 16:16
Niet alleen dat.
Zouden er uberhaupt nog kranten bestaan als er niet meer naar hun artikelen gelinkt zou zijn?

leef!! | 16-06-16 | 16:25

Totally, totally, totally, totally, totally van de pot gerukt

Rudy Mentaie | 16-06-16 | 16:25

Nexit, NU! Weg van dat stelletje uitvretende randdebielen in Brussel!

Brou Is Back | 16-06-16 | 16:24

@De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 16:18
Geen zorgen, dit gaat u de komende waar weken nog wel horen:
"Rechtsextremist schiet Labour politicus neer"

Mastermattie | 16-06-16 | 16:22

Als je een protestblog hebt - ik noem maar een zijstraat, over de dictatuur in Turkije bijvoorbeeld- word je dus per saldo monddood gemaakt tenzij je geld hebt. En te traceren bent voor betaling.
Ligt het nou aan mij of hoor ik marcherende laarzen in de straat?

crankshaft | 16-06-16 | 16:21

Ho ho ho, er hebben de afgelopen 7 verkiezingen wel degelijk mensen op PvdA-er Rimmerfranz gestempt. Bij de EU ging hij het aantal overbodige regeltjes aanpakken. Echt waar.

Piet Karbiet | 16-06-16 | 16:20

www.itv.com...

Zeg redactie het "Leave" kamp heeft een moordpoging gedaan op een "Remain" aanhanger. Waar blijft the *BREEK*?
De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 16:18
Het is bijna 17:00 ;)

WellusNietus | 16-06-16 | 16:19

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 16-06-16 | 16:18

@Kapitein Stijlvol | 16-06-16 | 16:12
Volgens van Jole was hij degene die internet ontdekt heeft.
*hysterische lachbui*

necrosis | 16-06-16 | 16:17

De EU houdt er behalve een eigen agenda zeker ook een eigen kalender op na.
Het moet wel 1 april zijn!

Mastermattie | 16-06-16 | 16:16

ehmm. Guys er is een parlementariër in Engeland neergeschoten. Geen post hierover?

www.telegraaf.nl/buitenland/26019748/_...

Oh wacht. Neergeschoten door rechtsextremist. Niks aan de hand. Doorlopen.

Geenstilo | 16-06-16 | 16:16

Soms vraag je je wel eens af, waar ze daar mee bezig zijn.......

Datkanjenietmenen | 16-06-16 | 16:16

Het is nog veel erger. Ze hebben het weggemoffeld in de tekst, maar voor ROZE hyperlinkjes komt er een speciaal toptarief!! Bastards!!

Teen | 16-06-16 | 16:16

Nog even over de limieten op de zuigkracht van stofzuigers:
Ik werk aan een opvoerset zodat je stofzuiger ineens over 3000 Watt vermogen beschikt en de spijkers uit de plinten kan zuigen.
Uiteraard alleen te verkrijgen op de GeenStijl.
Later meer....

necrosis | 16-06-16 | 16:16

Linkjes naar nieuws belasten. Waardoor nieuws lastiger te vinden zal worden. Dus ook onwelgevallig nieuws, bijvoorbeeld als het over de EU gaat. Anybody awake?

God Zelf | 16-06-16 | 16:16

Nexit idd!

GaatDeGoedeKantOp | 16-06-16 | 16:15

-weggejorist-

Haatgenerator | 16-06-16 | 16:15

Ennuh, hoe willen ze dat handhaven dan enzo?

Ommie de HaatMoker | 16-06-16 | 16:14

-weggejorist-

Ruimedenker | 16-06-16 | 16:13

Op zich vind ik een belasting voor links niet zo'n slecht idee, zij zijn namelijk verantwoordelijk voor de race naar de afgrond waarin Europa in het algemeen en Nederland in het bijzonder, mee bezig is.

Cuyahoga | 16-06-16 | 16:13

Knetter,knetter, knettergek zijn ze daar in het gesticht Brussel.

Biologische_Dildo | 16-06-16 | 16:12

Want het was nog niet genoeg. Misschien een idee om iedereen bij voorbaat alle inkomsten alvast af te nemen? Dan geven we daarna iedereen een basisinkomen en is alle werk per definitie gedwongen vrijwilligerswerk. Want u moet naturlijk WEL uw steentje bijdragen. #alsublankbent

Adversary | 16-06-16 | 16:12

Met pek en veren de zee in drijven, deze lieden.

yamahaha | 16-06-16 | 16:12

Want het was nog niet genoeg. Misschien een idee om iedereen bij voorbaat alle inkomsten alvast af te nemen? Dan geven we daarna iedereen een basisinkomen en is alle werk per definitie gedwongen vrijwilligerswerk. Want u moet naturlijk WEL uw steentje bijdragen. #alsublankbent

Adversary | 16-06-16 | 16:12

H04X, toch? Vergelijk het met dat je bij iedere deur die je in je eigen huis opent een euro zou moeten betalen. Zou nooit te handhaven zijn zoiets.

Driewerf Hoezee | 16-06-16 | 16:12

Linksmodus: Zonder de EU had het Internet en hyperlinken in het bijzonder natuurlijk nóóit bestaan.

Kapitein Stijlvol | 16-06-16 | 16:12

Imbecielen. Het internet is gebaseerd, gebouwd op links.

Anoguurder | 16-06-16 | 16:09

Het is in ieder geval een idee dat past bij de geest van de EU.

jemagookniksmeer | 16-06-16 | 16:09

Als ik dat filmpje in onderstaand topic zo zie, kan ik mij voorstellen dat men in Brussel extra euro's wil zien.
.
Eensch te meer (nog) een reden om uit dat gedrocht genaamd EU te stappen....

Ommezwaai | 16-06-16 | 16:08

Het is dat ik persoonlijk een aversie heb tegen vloeken, maar als je dit leest en weer even wakker geschud wordt staat bijkans het schuim op mijn mond en moet ik mijn best doen om niet te verzanden in een onbetamelijke reeks van krachttermen. Snotverdrie!

Silent Scream | 16-06-16 | 16:08

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland