Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kijkers woest op EK Voetbal Bagger van de NOS

VERBALEONZIN.pngIngezonden Brief du Jour. Uit de Volkskrant, maar nu geschreven door iemand die wel bestaat. De bejaarden (die dit land hebben opgebouwd -red.) zijn hun ingebrande thuiskanaaltje Nederland 1 compleet kwijt aan het EK Voetbal van de NOS. Geen 'Ik vertrek', geen 'Droomhuis Gezocht', geen overige MAX-programma's meer. Maar voetbal, voetbal, voetbal en stompzinnig geleuter over voetbal (Hoi @Kysia). Met die wauwelende Hugo Borst en zijn poephond, die meneer van Sylvie Meis en z'n spraakgebrek, en een NOS die van gekkigheid niet meer weet wat ze NU weer moeten bedenken. (Engeland - Wales trouwens zometeen om 14:30 uur, stoelgooien vanaf 13:00 uur.)
Morgen bij NOS Studio France. De schaamhaarkapsels van de spelersvrouwen. Kijken dus!

Reaguursels

Inloggen

Dat KIJKONDERZOEK zegt dat het goed bekeken wordt zegt mij geen zak.
Mensen hebben nauwelijks een keuze.

mallekater | 17-06-16 | 07:39

Ik kijk al lang niet meer.
Elke wedstrijd wordt tot diep in de nacht, en vaak ook nog eens op meerdere netten, doorgekauwd en uitgezogen door allerlei zelfbenoemde zogenaamde deskundigen die allemaal hun zegje doen en de meest baarlijke nonsens verkondigen.
En ik moet gvd voluit betalen voor die troep.Giro, Wimbledon,
straks de Tour, daarna het gezeik in Rio, hoe lang hebben we dan even rust voor het geëmmer over het voetballen weer begint?
Er zou verdommme een sportkanaal komen, eventueel zelfs betaald, maar op dit moment betaal ik vrijwel het hele bedrag voor iets wat me niet(meer) interesseert.
Ik was al zo blij dat NL niet meedeed, en dan potdikkeme nog steeds elke avond dat ge-OH.
Het ergste is dat je niet vluchten kan, ALLE zenders in HEEL Europa brengen die troep.
Te lui om zelf interessante programma's te maken.
Affijn, ik gooi er nog maar een DVD'tje in.

mallekater | 17-06-16 | 07:37

Ik heb geen enkele last van het EK gewoon gevalletje niet naar kijken als je niet wilt iets met Hey er zit een knop op de tv

Poldergek | 17-06-16 | 02:41

KlaasVaakStrooit | 16-06-16 | 11:13

die honderd kanalen beginnen ook kut te worden kijk je naar bijvoorbeeld discovery channel krijg je gvd Nederlandse reclame door je strot geduwd, kots kots ik sla tegenwoordig sowieso de eerste 15 kanalen over en daar begin ik mee, als ik er naar kon betalen hield ik weinig zenders over en zeker alle npo kanalen eraf maar die linkse bende moet men ontvangen waarom is dat? komt er eerdaags een luchtalarm en iedereen moet dat weten.

edjekaddetje | 17-06-16 | 00:52

Eindelijk is er een programmering van de NPO waar er voor lingo star ook wat te genieten valt, gaat men zeuren. Er komen genoeg NTR programma's voor culturele minderheden waarvan de intellectuele Groene Amsterdammer van kan genieten.

lingo star | 16-06-16 | 21:58

Echt waar gebeurd vanavond:
Vriendinlief: "Jee, er zijn deze week best vaak voetbalwedstrijden op TV. Heb ik wat gemist?"
Ik: "Nee hoor, lieverd."

hotmint | 16-06-16 | 19:40

De schrijver van bovenstaand epistel heeft een punt. Staatssecretaris Dekkers heeft alle entertainment op de Publieke Omroep ter strengste VERBOTEN! Maar een spelletje waarbij overbetaalde infantielen achter een een balletje aanrennen mag ineens wel. Ik zie het verschil niet zo. En inderdaad het gaat om een spelletje waar wij als Nederlanders gelukkig eens een keer niet aan deelnemen. Graag in de toekomst zo houden. Lekker rustig.

gismootje | 16-06-16 | 17:54

Bij mij thuis maken we zelf uit waar we naar kijken. Dus ik heb er geen moeite mee. Als het willen zien kijken we en anders niet.
Maar wellicht wordt in het bejaardencentrum centraal geregeld welke zender aangezet wordt? En dan zou het ergerlijk kunnen zijn voor de a-sportieve oudere die het allemaal niet meer zo snel kan volgen.

JayJay | 16-06-16 | 17:39

Alleen die Nederlandse verslaggevers zijn wel verschrikkelijk.Feitjesfetisjisten..

Ach, wat verlang ik toch naar Hugo "Komt dat schot" Walker die zo mooi kon roepen: Lacatuuuuuuuuuus!
(de Roemeense aanvaller Lacatus speelde op in 1996 op het EK)

knerf | 16-06-16 | 17:34

Er wordt energiek gespeeld in dit EK hoewel weinig gescoord.
Er kijken nog altijd veel mensen dus waarom men nou een probleem maakt? En er zijn zenders zat voor wie wat anders wil.
Als zo'n wedstrijd nou op drie netten tegelijk werd uitgezonden zoals men soms doet met het nietszeggende geneuzel van Koning Pils of de jaarlijkse Dodenherdenking dan was er inderdaad reden voor protest geweest.
Straks nog lekker de Tour erbij en daarna de Olympische Spelen.
Kunnen al die sporthaters, die vroeger op school bij gymnastiek altijd werden uitgelachen vanwege hun houtenklazengedrag, zich nog meer ergeren..

Verder kan ik alleen maar roepen: Come on Iceland!

knerf | 16-06-16 | 17:27

Programma's als 'catfish' en 'graham norton show' worden op de NPO uitgezonden.. Met die kennis snap ik niets van de ophef van meneer.

*leegt zijn emmertje*

Fred van Ria | 16-06-16 | 17:15

Teckel Messi is eindbaas!

lingo star | 16-06-16 | 17:07

Voetbal kun je prima bij de Belgen bekijken. Even de pauze op een andere zender om Jan Mulder zijn onzin te missen.

Raider Twix | 16-06-16 | 16:44

Voetbal op televisie gaat altijd gepaard met oeverloos gelul. Het geluid uitzetten tijdens het voetbal is een goed remedie.

McMarx | 16-06-16 | 16:10

Vervolg op m'n betoog: NPO Radio 1 heeft prima programma's. Het is alleen zo jammer dat de presentator af en toe iets als "er is gescoord" moet roepen en dat een verslaggever een halve minuut zendtijd krijgt om uit te leggen hoe een bal in een net verdwijnt. Gaat! Weg! Met! Je! Voetbal! ... Ik word er zo moe van...

Ridocar | 16-06-16 | 15:23

Flubber de Wups | 16-06-16 | 11:11

Dat vind ik nog het meest idiote. Komen ze na klachten over teveel sport eerst met een halfbakken oplossing dat Langs de Lijn En Omstreken heet, en nu tien(!) weken(!) lang SportZomer. Maak dan een eigen sportzender en laat NPO Radio 1 voor de actualiteiten. Er is vast wel een van de vier overige zenders (hint: 3FM) die plaats kan maken voor 24/7 sportgeneuzel.

Ridocar | 16-06-16 | 15:18

Uitsmijter van de week: "de resterende uren kan de NPO toch wel beter besteden?"
Hoe dan?
Met eindeloze herhalingen van series uit het jaar nul?
Weg met de NPO, scheelt ons ruim €700M op jaarbasis.
Hallo sympathieke Stas Sander Dekker, is u daar nog?

Bolder | 16-06-16 | 14:59

Vind deze meneer of mevrouw briefschrijver een tikkeltje ongenuanceerd in het commentaar. Niet alleen begint het voetbal rond 14.30, en dus NIET om 17.15! en worden er 3 wedstrijden vertoond, dus NIET 2! Tevens krijgen we tussen 14.30 en 0.15 uur op Ned 1 ook nog eens circa 3 uur reclameblokken aangeboden, en die zijn qua samenstelling toch behoorlijk gevarieerd! Dus briefschrijver, voortaan wat genuanceerder uw kritiek spuien! Niet zo snel KLAGEN a.u.b.

pissebed | 16-06-16 | 14:54

Wat mij betreft kan voetbal niet snel genoeg verbannen worden naar een speciaal thema-kanaal.
Dit soort 'de hele media overnemen' zie je de rest van het jaar alleen bij grote vliegrampen.

******** | 16-06-16 | 14:43

Jeetje. Dat we verbaasd zijn over dit soort ledigheid aan 'amusement'. Panem et circenses, "brood en spelen". Werkt nog steeds en 2000 jaar na deze uitspraak nog steeds actueel!
De enige remedie: Gewoon niet kijken naar die bagger.
En verder: Hoofd koel houden, blijven nadenken wat "men" van plan is met de EU, je pensioen, je uitkering, je buurt, je arbeidsomstandigheden, je leefomstandigheden, etc. Dus svp niet in slaap vallen voor de tv.
---
Jevenalis uit: Satire X, AD ca 100
"Vroeger verkochten we onze stem aan niemand. Al een hele tijd heeft het volk de macht afgestaan. Het volk benoemde vroeger militaire bevelhebbers, hoge ambtenaren, legioenen, alles. Nu beperkt het volk zichzelf en hoopt alleen nog op twee zaken: brood en spelen."
---
"Iam pridem, ex quo suffragia nulli uendimus, effudit curas; nam qui dabat olim imperium, fasces, legiones, omnia, nunc se continet atque duas tantum res anxius optat, panem et circenses."
nl.wikipedia.org/wiki/Panem_et_circen...

matrixbluepill | 16-06-16 | 14:35

Zelfs in de UK doen ze het rustiger aan, en daar doen Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland mee.

voldemort | 16-06-16 | 14:26

Hij heeft wel een punt, je hoeft geen tv te kijken, maar om de hele avond vol te leuteren over voetbal is ook zwaar overdreven.

voldemort | 16-06-16 | 14:24

het hele voetbal tegenwoordig is een schertsvertoning aan de ene kant miljoenen verdiende voetballers die er niets van bakken en aan de andere kant relschoppers en vernielers.
Daartussen een grote groep die voor het voetbal komt en vervolgens in elkaar wordt gemept door de ene groep en teleurgesteld wordt door de andere groep.

protonplof | 16-06-16 | 14:17

Lange=Lang :(

BroodjeTrapleuning | 16-06-16 | 14:07

Je hoeft niet (alles) te kijken. Schakel over naar een ander kanaal of campingzender, of gebruik de off-knop van je remote en ga punniken. Lange Leve De Sportzomer!!!1!

BroodjeTrapleuning | 16-06-16 | 14:06

daarbij is het leuker om BRT of BBC te kijken.

pejoar | 16-06-16 | 13:58

op zicht is er niks mis mee om te OH over voetbal.
alleen als dat gebeurd door politiek correcte, onnozele en wezenloze halve garen is er niks aan.
zelfs Borst is veranderd in een niks zeggende pannenkoek.
flikker die presentatoren eruit en zoek eens naar mensen met een MENING

pejoar | 16-06-16 | 13:57

-weggejorist-

Nappa | 16-06-16 | 13:50

Kreffer slaat de spijker op z'n kop. Vindt voetbal leuk, en dat is dus drie uur plus nog wat voor de verlenging. De rest is flauwekul en kan weg.

Zie trouwens ook niet in waarom we überhaupt een NPO hebben, zo geweldig is hun journalistiek namelijk niet en nog partijdig ook, maar dat is dan weer een andere discussie.

jochum1980 | 16-06-16 | 13:40

De uitzendrechten zijn al heel lang geleden van ons belastinggeld aangekocht. De NPS dacht toen nog dat Oranje zich zou plaatsen. Als je nu daar over wilt mekken ben je inmiddels te laat.

Je kan je wel voor de toekomst eens afvragen of ons belastinggeld moet worden uitgegeven aan de tv rechten van een voetbaltoernooi. Omdat rond dit soort toernooien de reclame zendtijd duurder is zal de STER er wellicht wat aan over houden.

Ben benieuwd waar die opbrengsten eigenlijk heen gaan. Vloeit dat terug naar de belastingbetalers die de uitzendrechten hebben betaald of is ook hier een
P(ortemonnee)V(an)D(e)A(nderen) constructie verzonnen waarbij ergens alleen een paar nitwit bestuurders er een fikse bonus aan over houden?

Waar je wel over kan zeiken is het onnodige aantal goed betaalde en niets nuttig zeggende figuranten op de bank. Met name de ruigharige 'tackle' van Hugo Borst schijnt nogal wat Pedigree te consumeren in de rust. De kosten om de tijd vol te praten voor- na- en tijdens de rust zijn wel onnodig.

Sabotage | 16-06-16 | 13:38

Ik vindt C.Kreffer maar een zeikerd ,van de 40 zenders? moet hij/zij perse Nederland 1 kijken? Man man man.Ga een boek lezen of met je grote teen spelen. Gaat nergens over.

endtotrolling | 16-06-16 | 13:34

Die Hugo Kudth...wat een vleeshol.

Ronnie uit Helmond | 16-06-16 | 13:33


pff, zoveel keiharde oordelen hier over mensen die voetbal kijken.
Tuurlijk, bier en spelen. [brood bedoelde ik] Dat weet ik. Ik ben nl. niet echt dom. [alleen een beetje]
Eens in de 2 jaar een maand. Ter ontspanning. Daar is het juist voor. Voor het volk. Ook al staat ons huis vol boeken, ik ben ook volk. [ik noem maar even 1 voorbeeld, er zijn meer mensen die het nogal tegenstrijdig vinden dat wij ek kijken]

En die voor- en nabesprekingen zijn dit jaar inderdaad van een uitzonderlijk minimaal niveau, maar dat is waarschijnlijk omdat NL niet meedoet en ze dus he-le-maal niemand kunnen krijgen die een beetje leuk is om aan te horen.

Trouwens, het is ook best een leuk spelletje als je er verstand van hebt, je kan er leuke wiskundige verhaaltjes bij uitroepen.

Oh en trouwens, het lijkt niet eens te werken, het volk is helemaal niet tevreden, daar helpt geen ek meer tegenaan ;-)

Oh en ook nog; ik betaal ook belasting. Dus.

Verder kijken we nooit tv. Nouja, soms, schaatsen.

ach , wat zit ik me hier nou te verdedigen.

ing. B | 16-06-16 | 13:31

Het is het enige van de NPO waar ik tot op heden dit jaar naar gekeken heb.

Hoogerheide | 16-06-16 | 13:16

Tja... Maar de NPO had de rechten al gekocht voordat Nederland uitgeschakeld was in de veronderstelling dat Oranje er gewoon bij zou zijn. Wat moeten ze dan? Die duur gekochte wedstrijden afschrijven, niet uitzenden en in plaats daarvan doorgaan met herhalingen van Ik Vertrek, De TV Show en Dokter Deen?
Het EK is met belastinggeld gekocht voor uitzending, dus dan moet je ze ook uitzenden op het open kanaal. Lijkt mij. Laat onverlet dat ik vind dat het net zo goed bij RTL of SBS had gekund. Qua hoeveelheid reclameblokken maakt het geen enkel verschil.

Stormageddon | 16-06-16 | 13:13

Brood en Spelen. Al die zombies volgen dit EK de hele dag en hebben geen tijd om aan de echte belangrijke dingen te denken. De NOS heeft niet bepaald dat er 8 uur per dag geestdodend voetbal gewauwel moet zijn. Maar de EU, Rutte en vrinden en de PVDAllah.
--
De EU gebruikt dit EK als propaganda mechanisme en mensen trappen er weer lekker vol met de snuiter in. De NL bevolking is een slapende slaaf. Lekker kijken naar nutteloos voetbal en ondertussen wordt de pensioenpot leeggeroofd, bewegingsvrijheid beperkt en een EU leger gebouwd wat iedereen en zijn moeder zal gaan onderdrukken.

Mark_D_NL | 16-06-16 | 13:10

Ik had het gisteren op de achtergrond aanstaan terwijl ik zat te zuipen.
Vandaar ook mijn late reactie, ik heb namelijk gisteren zitten zuipen.
Waarbij ik staats1 op de achtergrond had.
Maar ik voelde toch iets van plaatsvervangende schaamte, man wat een drama, het lijkt wel een surrealistisch vpro-programma van vroeger, met Wim T schippers, op zoek naar Jolanda of zeau.

Rafaël van der Vaart dan, een redelijk goeie voetballer en het lijkt een aardige knul, maar hoe is het mogelijk dat hij daar zit?
Van alle (ex)voetballers is dat toch ongeveer de slechtste keuze.
Hij heeft een spraakgebrek, hij heeft geen mening en,ja sorry hoor, hij is gewoon niet al te slim.
Hij heeft een sexy stem denk ik, misschien, voor de weijven, maar dat is dan ook alles.
En dan van die gasten die helemaal niks van voetbal weten, laatst zat er een weijf, ik dacht bij Rusland, omdat die wel eens in Rusland kwam.
Eergisteren iemand van wie ik de naam niet weet, maar toen ging het over mode en of Gaynaldo wel of niet gay was.
OK, ik blijf het wel kijken op de achtergrond denk ik, want ik houd van absurde dingen in het algemeen en humor in het bijzonder, maar ik kan me voorstellen dat een hoop mensen gaan zappen.
P.S. niet naar de Belg zappen, want die is overgenomen door de familie Mulder.

Cuyahoga | 16-06-16 | 13:04

@deoudererijperevrouw, dat is een understatement... voetballers, voetbalanalisten en vooral voetbalprogrammapresentatoren beschikken over een beperkt verstandelijk vermogen, hebben een eenzijdige onderontwikkelde hersenkwab en humor van een triest laag niveau.

ploppy | 16-06-16 | 12:59

Ik kijk er helemaal niet naar (Belgie uitgezonderd) maar de schrijver heeft gelijk. Er wordt over geen sport zoveel geouwehoerd door allerlei zogenaamde experts dan over voetbal. "Kijk. als hij nou een lange bal had gespeeld in de ruimte dan blablabla..............". Slaapverwekkend gelul.

namensmijnhond | 16-06-16 | 12:55

Iedere minuut dat aan sport wordt besteedt is een minuut zonder PVDA propaganda. Meer sport!

johoost | 16-06-16 | 12:51

Heheh, omdat we niet mee doen krijg je dit soort meta gezever.
.
@Kreffer, om met Doe Maar te spreken:
.
"hé er is geen bal op de TV
alleen een film met Doris Day
en wat dacht je van net twee
eine wiener operette nee
er zit een knop op je tv
die helpt je zo uit de puree
druk hem in en ga maar mee
de bloemen buiten zetten."

hotmint | 16-06-16 | 12:48

Het devies: geef het volk brood en mongoloïde spelen en ze houden hun snater wel over allerlei prangende kwesties, zoals de toekomst van Europa.

Slogra | 16-06-16 | 12:45

NPO? Wat is dat? Een van de vele afvoerputjes van ons belastinggeld? De Nederlandse Postduiven Organisatie?

Steinway | 16-06-16 | 12:39

De reactie van deze mijnheer kan ik volledig onderschrijven.
Debat in de 2e kamer op woensdagavond met de zwakke minister Steur was spannender dan de hele wedstrijd die op dat moment werd uitgezonden.

double punch | 16-06-16 | 12:21

-weggejorist-

Cor349 | 16-06-16 | 12:19

Ja natuurlijk! Als je de voetbalrechten voor uitzending hebt gekocht.......... moet je ook, hoe dan ook, probereb je geld er uit te halen.... Alleen even niet aan gedacht als NL niet mee zou doen...... wat dan.

Cor349 | 16-06-16 | 12:19

Die tijd hebben ze bij de NPO nu eenmaal nodig omdat de uitzending tweemaal langer duurt door al het ge-"eh".

whetherthouwouldbe | 16-06-16 | 12:17

Voetbal is voor wijven mietjes en andere homo's.
En er naar kijken op tv is nog erger.
Echte mannen doen aan rugby of boksen of wielrennen. Of zo.

KarelMarks | 16-06-16 | 12:17

Klagen, klagen, klagen. Je hebt 300 zenders, zap goedverdoemme naar een andere zender of neem Netflix. Jankerds.

Eagle_Eye | 16-06-16 | 12:17

GeenStijl! Kan die lul van een D66 burgemeester uit Almere de volle laag krijgen van jullie. Is het niert godgeklaagd: als WIJ iets verkeerd doen hebben we acuut de politie op onze nek, maar als een stel 'jongeren' in Almere systamtisch bussen met straattegels bekogeld en chauffeurs de schrik in het jagen doen ze het daar af met EEN GEPREK! ALS ze al een dader te pakken krijgen. Want dat valt ook niet mee tegenwoordig. Want in Almere hebben ze nog nooit van het bestaan van smartphones gehoord. Het is kennelijk GODSONMOGELIJK een stel van de types te fotograferen. ONWIL!! D66!!

Tijl U | 16-06-16 | 12:15

Al zouden ze de hele Npo met 100% voetbal vullen, is het nog steeds een vooruitgang. Beter dan al die staatspropaganda. Mijnheer of mevrouw briefschrijver heeft een gek wereldbeeld, als dit hetgeen is waarover je klaagt.

Doper | 16-06-16 | 12:15

Haha. De overeenkomst tussen een ingezonden brief en een reaguursel is dat niemand er wat mee doet.

Ongeblustekalk | 16-06-16 | 12:14

het meest multiculturele en raciale programma wat er te zien is en nóg is het niet goed !

nemeton | 16-06-16 | 12:14

Voetballers? Bah. 't zijn net zeikwijven!

rijk | 16-06-16 | 12:10

Kijk niet! Doe ik ook.

Nee, hé? Toch zeiken. Dat argument is bij de vk alleen valide als het om andere onderwerpen gaat waarbij er met een vingertje gewezen kan worden.

TheseDays00 | 16-06-16 | 12:08

WirMachenMusik | 16-06-16 | 12:05
Pardon, "wordt aangewend" dus.

WirMachenMusik | 16-06-16 | 12:06

@necrosis | 16-06-16 | 11:52
En op het linker deel spelen ze in een kluitje.

Piet Karbiet | 16-06-16 | 12:06

Misschien eens de kijkcijfers erbij pakken? In de top 5 staat 3 keer voetbal. En zelf de 1500 uur wedstrijd trok nog 782000 kijkers. Daar doen heel wat programma's om 2100 uur nog een moord voor.

Nederland kijkt gewoon het EK, deal with it. Er zijn genoeg andere kanalen waar troep op wordt uitgezonden.

kw_nl2 | 16-06-16 | 12:05

Waarom?
Misschien omdat de profsport een van de effectiefste sociale narcotica is van heersende kliek om burgers politiek te bedwelmen.
Daarenboven wordt profsport ook nog aangewendt voor multiculpropaganda.
Nog duidelijker dan in NL zie je dat vooral in de Duitse MSM. En in België zelfs dubbel: enerzijds als multiculpropaganda-instrument en anderzijds door de unionisten daar om het autonomiestreven van de Vlamingen te dwarsbomen.

WirMachenMusik | 16-06-16 | 12:05

@ing. B | 16-06-16 | 11:40
Mompelt iets over brood en spelen

Tostiman | 16-06-16 | 12:03

Zeker weer zo'n verongelijkte jankert die 'zijn eigen sport' veel belangrijker dan voetbalt vindt. En vindt dat beoefenaars van die sport (lees: hijzelf) niet voldoende gewaardeerd worden door de samenleving.

je_schoonvader | 16-06-16 | 12:01

Het wachten is op de eerste bal met tatoeage.
O,... nee, die lopen op het veld.

donjon | 16-06-16 | 12:01

@deoudererijperevrouw | 16-06-16 | 11:52
Ik hou meer van oudere rijpere vrouwen.
Maar als die niet voorhanden zijn, ga ik reaguren en voetbal kijken....

necrosis | 16-06-16 | 12:00

@roze_bril | 16-06-16 | 11:22
Dat vind jij. Heel veel mensen kijken ook graag naar andere sporten. Voetbal kijk ik al heel lang niet meer. Sinds de ballentrappertjes overbetaald worden is er geen bal meer aan. Tenminste dat vind ik.

Tostiman | 16-06-16 | 11:59

C. Keffer is op zeker een vrouw van in de 50 met kort pittig kapsel (misschien moet ik me toch maar eens bij de FBI aanmelden als 'profiler'). Maar goed, ook blaffende keffertjes met kort pittig kapsel bijten niet. En nu weer snel zappen naar TLC, kuDt!

Kapitein Stijlvol | 16-06-16 | 11:56

@Musset | 16-06-16 | 11:32
Zo, jij voelt je weer fantastisch. Je hebt iedereen laten zien wat een super intellect je hebt. Ik hoop dat je moeder trots op je is.

Tostiman | 16-06-16 | 11:52

Als je van voetbal houdt heb je geen creatieve vermogens.

deoudererijperevrouw | 16-06-16 | 11:52

Voetjebal interesseert met volledig niet. Maar NPO nog minder, dus ze zoeken het maar uit. Ik heb per ongeluk 5 minuten gekeken en me verbaasd over de ADHD-montage. Een camerastandpunt kan nog geen 3 seconden vastgehouden worden of er flitst al weer een of ander vaag cartoon-figuurtje met een drankneus door het beeld. Zelfs op MTV zijn de beelden nog rustiger gemonteerd.

ole guapa | 16-06-16 | 11:52

@Piet Karbiet | 16-06-16 | 11:50
En zo te zien heeft iemand de doelen gejat.
*houdt den dief*

necrosis | 16-06-16 | 11:52

Verder heb ik enorm genoten van die 0-0 bij Faroer Eilanden tegen Gibraltar. Voetbaldwergen, het bestaat gewoon niet meer. Moest wel wennen aan dat scheve veld. Daar zit toch een onsportief element in verborgen. http://sportzaken.pro/wp-content/uploads/2013/03/Scheef-voetbalveld.png

Piet Karbiet | 16-06-16 | 11:50

Hoeveel etnisch geprofileerde Europeanen doen er eigenlijk nog mee in dit Europese, 'geef ze brood en spelen' geëtter.

nuff said | 16-06-16 | 11:48

@Draak uit Brabant | 16-06-16 | 11:34
Het kan nog leuk worden als Twente daadwerkelijk naar de Jupiler-league wordt verbannen.
Dan gaan die snavels uit 020 zeuren om 'gelijk aantal punten maar hoger doelsaldo' en eisen ze de landstitel op.
*chips en bier vast klaarzetten doet*

necrosis | 16-06-16 | 11:47

Voetbal is een tokkiemagneet, een uitlaatklep voor gefrustreerde achterstandsouders die hun Wesley's, Jeffrey's Ricardo's en Delano's trachten op te jutten naar een niveau dat ze vroeger zelf nooit hebben kunnen halen...

Air van Boven Dorens | 16-06-16 | 11:46

De gebruiker die de video heeft geüpload, heeft deze video niet beschikbaar gemaakt in jouw land.

duitse herder | 16-06-16 | 11:46

terecht punt, lijkt me. Niet dat ik naar Nederland 1 kijk, maar als ik dat zou doen, dan zou ik zo'n dagelijkse voetbalmatathonuitzending ook vet irritant vinden.

Stijlicoon | 16-06-16 | 11:45

Leuke foto van Syl !

edelweiss | 16-06-16 | 11:45

NPO = Brood- & spelenzender.

roosvrij | 16-06-16 | 11:44

Kijktip deze zomer: De Holland Acht.
http://nos.nl/artikel/2107953-sensationale-wereldbekerzege-holland-acht.html

Onlangs versloegen ze op de Wereldbeker Europees Kampioen Duitsland, voor het eerst sinds 1996. Plus Wereld Kampioen Groot-Brittannië en ook de VS en Rusland moesten buigen.

Piet Karbiet | 16-06-16 | 11:41

Doe maar zong het jaren geleden al: ♫ er zit een knop op je TV, die haalt je zo uit de puree. Druk m in en ga maar mee. De bloemen buiten zetten!♫

Wat zijn wij Nederlanders een enorm naar volk van zeikerds aan het worden zeg. Is het niet online dan wel middels een ingezonden brief in de fucking dodebomen media. Luister ouwe: als je het, in tegenstelling tot miljoenen mensen, niet leuk vind dat er aandacht wordt besteed aan het EK, dan zet je je tv toch gewoon uit? Of zet 'm op SBS6 of een van de 78 andere kanalen. Val ons gvd niet lastig met je gezeik. "Die dit land hebben opgebouwd" Jaja, de mensen die dit land écht hebben opgebouwd, de mensen die hun mouwen opstroopten en daadwerkelijk iets deden, die hoor je niet zeiken. Die genieten nu van hun welverdiende rust. Met de nadruk op genieten.
Het heeft er alle schijn van dat brievenschrijver eerder een jankende profiteur is, teleurgesteld dat zijn of haar leven eigenlijk vrij waardeloos is geweest en nu op alles en iedereen lopen te zeiken om zichzelf nog een klein beetje eigenwaarde mee te geven. Een van de grondleggerers van de tokkierisering van de samenleving. Je klinkt als een zeurende kleuter ouwe, evenals alle voorspelbare de-NPO-is-sowieso-kut reaguurders hier.

GifKikkert | 16-06-16 | 11:41

De opletters weten dat de NOS voetbal niet als sport ziet. Waarom dan, zullen velen zich afvragen? De oplossing is: ga naar de app van de NOS en kijk in het keuzemenu: daar vind je onder elkaar 'sport' en 'voetbal' als aparte rubrieken.
Trouwens iedereen weet toch dat NOS Sport een onjuiste benaming voor het programma is?! Het hoort NOS Voetbal te heten. Ook al wordt een Nederlander wereldkampioen judo of iets dergelijks, krijgt dat geen enkele aandacht. Maar de slechtse voetbalwedstrijd uit de amateurklasse wel om zendtijd te vullen.
Wat hierboven staat is toch helemaal niet nieuw en daarom niet beklagingswaardig?

Albert5000 | 16-06-16 | 11:41

Nou.

Ik ben er wel blij mee. Wij kijken bijna iedere avond, vanavond zit ik klaar met m'n duitse vlag spul en duits bier.

Zeurpieten, het is goddomme maar eens in de twee jaar. Niets mag ook meer.

ing. B | 16-06-16 | 11:40

@krelus | 16-06-16 | 11:34
Ik vond het anders prachtig toen verwende kasthomo Ronaldo liep te klagen dat Portugal gelijk speelde tegen voetbaldwerg IJsland.
Ik mag hopen dat Portugal er tijdens de groepsfase al uitgegooid wordt.

necrosis | 16-06-16 | 11:40

Het is nog veel erger, ging gister voor detective Lewis zitten, bleek 1 week geleden dezelfde aflevering gezien te hebben op NPO2
Nog erger Frankrijk brandt, miljoenen demonstreren, niets zien we laat staan uitleg, gister dreigde Hollande demonstraties te verbieden zolang het EK 2016 duurt, wegens te weinig inzetbaarheid politie. Hollande is bezig de democratie aan de EU bureaucraten over te dragen.
We mogen niets weten omdat het mogelijk de Engelsen op de Brexitknop doet drukken.
Ze gebruiken gewoon voetbal om het volk voor gek te verslijten.
Voetbal vernielt meer dan je lief is.

Flatuleerder | 16-06-16 | 11:37

Ik luister graag naar BNR, maar soms is er een onderwerp dat me echt niet kan boeien en dan schakel ik over naar Radio 1. Klopt het nou dat ook die alleen maar sport(gerelateerd) uitzendt?

J. Jarig | 16-06-16 | 11:37

Oh gaat het over voetbal.
Dacht dat het vervolg van "koffietijd" was

Zult-eter | 16-06-16 | 11:37

Ik woon al een tijdje (13 jaar) niet meer in NL, maaruh... waren er niet meer dan 1 NPO zenders? Wat een gezeik. Zap door, of zet dat ding uberhaupt niet aan, zoals ik ook zo'n 15 jaar geleden besloten heb.

HMCuiteraard | 16-06-16 | 11:36

@krelus | 16-06-16 | 11:34
Ach ik vind 'Mijn Huis, Jouw Vrouw' altijd wel leuk.

atheïstisch stemvee | 16-06-16 | 11:36

*zingt*
Er zit een knop op jouw tv.
Vrij naar Doemaar

MarcS | 16-06-16 | 11:36

Televisie is zo vorige eeuw. Betalen voor bagger. Epic.

Pedronegro | 16-06-16 | 11:36

Nou, dankzij de NPO weet ik nu wel dat het 4-jarig zoontje van Ronaldo niet goed kon raden welke van de 60 exclusieve bolides er in zijn garage ontbrak. (Nee kudtkind, niet de Porsche, het was de Lamborghini!) Toch een fijn weetje.

Piet Karbiet | 16-06-16 | 11:35

Heej...
Er zit een knop op die TV...
En kijkt 'neutraal' ook heerlijk hoor, hadden we maar moeten presteren.
#whoneedsNLinFRanyway
Oh ja? Ja!
Go on, bite me

WC Experience | 16-06-16 | 11:35

Ik ben echt blij dat we niet meedoen aan het EK.
Voetbal is voor paupers.
We hebben hier al die onzin gehad met de huldiging van PSV, toen iedereen en z'n moeder die nooit voetbal kijkt hier de boel onder kwam zeiken, schijten en kapotslaan.

Draak uit Brabant | 16-06-16 | 11:34

Wat C. Kreffer zegt is mij uit het hart gegrepen ! Voetbal, voetbal en nog eens voetbal. Louter NPO-gemakzucht, NPO-onmacht en NPO-wanbeleid van belastinggeld. Kwaliteits-programa's / -series zijn verdwenen en vervangen door rooie VARA-bagger. Opdoeken NPO!

krelus | 16-06-16 | 11:34

Ik heb iets van 40 zenders op de TV en kijk van ellende eigenlijk alleen maar Discovery en NGC.... verder zit ik op het internet te gluren. NPO is kut, maar de commerciële zenders zijn net zo erg om naar te kijken. Sommige commerciële zenders hebben het ook gewoon opgegeven en zenden iedere dag dezelfde meuk uit en zie je de halve avond dezelfde serie of andere meuk.

XaleX_2 | 16-06-16 | 11:32

Hyves mis ik ook :( Daar kon je je eigen pagina personaliseren met glitterplaatjes. Ik hoop dat jullie meelezen Facebook Nederland!

Teen | 16-06-16 | 11:32

Teen | 16-06-16 | 11:11
Voor u en alle andere wiedeschoenpasttrekkehemaan echte Nederlanders: het is ALTIJD er gebeurt en niet er gebeurd.

Musset | 16-06-16 | 11:32

En dan worden die kut-Belgen ook nog door je strot gedauwd

MichelDenHaag | 16-06-16 | 11:30

En dan heb ik het nog niet eens over het wereldwijde internet. Sommige homepages zijn ALLEEN maar gewijd aan voetbal.

Teen | 16-06-16 | 11:30

Alleen maar voetbal en ook al geen Man bijt hond meer en de rijdende rechter naar SBS. Gelukkig hebben we de gekkies nog op Dumpert staan.

Bertie Wooster | 16-06-16 | 11:29

En dan zelf 'EK Daily' op Dumpert dumpen. Kap daar dan ook lekker mee, GS.

theplunger | 16-06-16 | 11:29

Voetbal, als ze het spelletje morgen mondiaal afschaffen zal ik er niet een traan om laten...

Air van Boven Dorens | 16-06-16 | 11:28

Ik ben voetballiefhebber maar wordt zo langzamerhand ook
debiel van die mislukte RTL Voetbal Imitatie.
Opzouten met die zooi.

squadra | 16-06-16 | 11:27

EK voetbal? NPO1? Waar gaat dit over?

atheïstisch stemvee | 16-06-16 | 11:27

-weggejorist-

Teen | 16-06-16 | 11:26

hmm de kijkcijfers geven toch aan dat er veel Nederlanders kijken naar de DRIE wedstrijden per dan (want ja er begint er al 1 om 15u!)maarja dan is deze bejaarde nog bij de BINGO ofzo.... het hele jaar door Omroep Max vind ik eigenlijk wel een beetje overdreven.... die kunnen dat makkelijk in 1 uurtje in de week ergens in de middag proppen! dan heeft de rest van Nl er tenminste geen last van! (dat kan ook niet, dus het gezeik van meneer slaat ook nergens op!)

bArAbAts | 16-06-16 | 11:25

Ik dacht echt dat het een stukje van Quid was. Maar pritt kan het dus ook.

DonBasco | 16-06-16 | 11:24

@Silvana Hildegard Simons https://static.afbeeldinguploaden.nl/1606/175319/9AmBQw7W.jpg is dan niet heel erg racistisch?

@NOS doe eens gewoon niet.

Boris die Sauertopf | 16-06-16 | 11:24

@Haatgenerator | 16-06-16 | 11:11
Kijkcijfers is hetzelfde als 1000 mensen vragen naar hun mening en dat projecteren op de hele Nederlandse bevolking.
Ik durf te stellen dat SKO (of andere kijkcijferbureaus) met droge ogen durft te beweren dat er meer mensen naar DWDD hebben gekeken, terwijl de WK finale Nederland - Duitsland werd gespeeld.
Met andere woorden: kijkcijfers is gewoon pure bullshit!

necrosis | 16-06-16 | 11:24

Dus je besluit een brief te schrijven naar een krant om te klagen over het feit dat er op één van de 200 kanalen voetbal uit wordt gezonden. Hoe zuur en mislukt is je leven dan?
En de krant besluit het nog te plaatsen ook, om aan te tonen dat ze binding hebben met de overgebleven drie lezers.

spanarchist | 16-06-16 | 11:24

Bij de planning van de programmering ging men er ongetwijfeld vanuit dat Nederland mee zou doen. Als dit het geval was geweest, was er nu geen kritiek. De kijkcijfers (meer dan 1 miljoen) bewijzen dat er best wel belangstelling voor is. Bovendien zijn er nog voldoende zenders over, zodat volop genoten kan worden van allerlei herhalingen. Wat ik wel onbegrijpelijk is, is het feit dat Nieuwsuur de uitzendtijd heeft aangepast.

Mannes | 16-06-16 | 11:22

Feynman | 16-06-16 | 11:15 Waar geen hond naar kijkt, want niet boeiend.

roze_bril | 16-06-16 | 11:22

roze_bril | 16-06-16 | 11:18

Haha doe niet zo onnozel man. Ik geef tips voor een positiever leven. Alleen maar winnaars!

jawor36 | 16-06-16 | 11:22

ikdenkwat | 16-06-16 | 11:11
Die manipuleren ze echt wel, om de adverteerders allemaal een poot uit te draaien.
Daarnaast is het natuurlijk ook niet voor niets dat Ziggo 'gewoon' aan koppelverkoop mag doen van onze overheid.
Wanneer het mogelijk zou zijn dat je daar wel jouw TV-abonnement kunt opzeggen, zouden dat waarschijnlijk linea recta 2 miljoen mensen doen.
Dat moeten we natuurlijk niet willen, opdat de indoctrinatie van de NPO minder effectief zal zijn..

Boris die Sauertopf | 16-06-16 | 11:21

jawor36 | 16-06-16 | 11:13 Zo, nu bepaal jij ook al wat anderen moeten doen? Eng mannetje.

roze_bril | 16-06-16 | 11:18

Groot gelijk; als ik thuiskom wil ik B&B herhalingen kijken en geen megamiljonair voetballers en hun achterlijke fans van een hooligans. Stop het dan op Ned3 waar toch niemand naar kijkt!

dalskog | 16-06-16 | 11:18

Maar goed, wat voor bagger zenden ze uit als er geen voetbal is? Lingo en De Wereld Draait Door. Ofwel, lood om oud ijzer.
Het beste is gewoon om de stekker uit dat hele NPO te trekken.

VanBukkem | 16-06-16 | 11:18

waarom uberhaupt nog naar de npo kijken?

Mesmer | 16-06-16 | 11:18

Buurman en buurman sla ik echt nooit over!

eerstneukendanpraten | 16-06-16 | 11:18

De unilevers & co bepalen indirect welke progamma's op welk tijdstip.

van stampij | 16-06-16 | 11:18

De man heeft helemaal gelijk maar het probleem is dat de "normale" programmering op de door mij mede betaalde NPO's ook totaal kudt is. Het enige positieve nu is dat vanwege het voetbal de normale linkse Riefenstahl-propaganda even stil staat.

sinar2 | 16-06-16 | 11:18

Zijn er overigens meer mensen hier die expres op linkjes van de volks'krant' klikken en opdat je dan zo'n cookiedinges zien weer gelijk control + w toetsen?

Boris die Sauertopf | 16-06-16 | 11:17

Inderdaad, ik mis groeten van Max en droomhuis gezocht. Welke overbetaalde bestuurder in Hilversum heeft dit bedacht?

max zorin | 16-06-16 | 11:16

Buiten het feit dat ik uit principe niet naar de NPO kijk is er met de Nederlandse geluidstechnici een groot probleem. Documentaires en films zijn haast onverstaanbaar.

kwark001 | 16-06-16 | 11:16

Ik heb mijn kabelboer zo'n twee jaar geleden de deur uitgegooid.
Die gekleurde bagger van de NPO en die commerciële shit hoef ik niet meer te zien.

necrosis | 16-06-16 | 11:16

Kan die mejuffer wel mooi beweren maar zonder een opinie geiling van Maup de Hond blijft het nat vingeren.

Conan de Rabarber | 16-06-16 | 11:16

@gestopt, die Engelsen zijn ook goed in zigeunerkindjes pesten:
www.marca.com/en/football/national-tea...

Vreemd genoeg geen internationale outrage zoals toen met die PSV fans in Madrid.

fredflange | 16-06-16 | 11:15

De NPO kan honderd miljoen besparen door dat commerciële voetbal aan commerciële zenders te laten. Dit is gewoon staatssubsidie die verdwijnt in de Panamese brievenbusfirma`s van de Blatters van deze wereld. Veel meer ruimte voor andere sporten, die niet al decennia worstelen met rellen. www.dumpert.nl/mediabase/6800409/bb77e...

Feynman | 16-06-16 | 11:15

Als ik ergens een teringhekel aan heb dan is het wel sport. (Behalve damestennis maar dat is om een heel andere reden). Voetbal is voor mij per definitie de allergrootste klootjesvolk / paupersport die bestaat. Kijk maar eens naar al die "fijne" supporters.En dan al dat geld wat er in omgaat door die infantielen met het IQ van een pantoffeldiertje.

Droogloopmat | 16-06-16 | 11:15

Goed dat zal allemaal wel. MAAR! Dat ze niet eens ff een kleurenbalkje bij de tussenstanden kunnen laten zien KRO = rood shirt FRA = blauw shirt zodat ook een ieder die het NIET 90 minuten volgt gewoon in 1 oogopslag ziet wie wie is. Kost niets wel zo makkelijk voor een ieder. Want tegenwoordig hoef je aan de namen niet meer te horen uit welk land iemand komt. Behalve dan bij de IJslandse vikinghelden.

Barbarous_Relic | 16-06-16 | 11:14

Het argument dat wij er niet bij zijn is niet valide.

Normpje | 16-06-16 | 11:14

100 kanalen op je digitale kastje en nog zeiken, oh wacht, meneer heeft vermoedelijk nog kabel.

KlaasVaakStrooit | 16-06-16 | 11:13

Als het je niet zint, moet je niet kijken. Net of de NPO kwaliteit tv heeft anders dan voetbal.

Sjongen jongen wat een gezeik om niks

swagmachine | 16-06-16 | 11:13

Het schijnt dat die Messi (de hond) helemaal niet van Hugo Borst is, maar van één of andere (anonieme) medewerker van dat programma.

fredflange | 16-06-16 | 11:13

Zeiken. Wat kunnen wij Nederlanders dat toch goed. Lekker zeiken op alles wat ons niet aan staat. Zeker als het VAN ONZE BELASTINGCENTEN wordt betaald.

Heer Kreffer. Zet een andere zender op. Kijk een poosje uit het raam. Ga je vrouw lekker onder handen nemen. Ga een wandeling maken in het prachtige Veeningen. Koop een puzzel. Doe iets nuttigs voor de buurt. Stop met zeiken.

jawor36 | 16-06-16 | 11:13

worden de engelsen niet gediskwalificeerd vanwege de hooligan rellen gisteren? Oh nee het zijn geen russen

gestopt | 16-06-16 | 11:12

Ik kijk ook niet, maar sowieso nooit naar NPO. Er zijn er genoeg die dat wel doen dus wat is er mis? Of moeten we niets meer uitzenden waar niet het grootste deel van de nederlandse bevolking naar kijkt?
kijkonderzoek.nl/component/com_kijkci...

Haatgenerator | 16-06-16 | 11:11

Nie zeuren. Geef ze een iPad en uitzending gemist. Kunnen ze al die TROS-programma's op terug zien.

NulKommaNul | 16-06-16 | 11:11

Om over de 'Sportzomer' op GrindpadFM nog maar niet te spreken. Van 09:30 tot 23:00 uur! Gruwel.

Flubber de Wups | 16-06-16 | 11:11

Als laatste wil ik nog één ding duidelijk maken:

NEE! Ik ga de Rode Duivels niet supporteren, het interesseert mij geen hol wat er gebeurd op hun trainingskamp. Hou een sop met dat gezeur over de Belgen!!

Teen | 16-06-16 | 11:11

Mee eens! Waar zijn de herhalingen van Bed & Breakfast gebleven?

Teen | 16-06-16 | 11:08

Die "rapper" gister was wel echt beschamend.

Drs. Lampelul | 16-06-16 | 11:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken