Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Overheid stuurt standaard reply op GeenPeil-post

mp-rutte.jpg Maandag riepen we iedere GeenPeiler (en overige democraten) op om MinPres Mark de moeder te mailen. Even vragen hoe hij in gesprek denkt te gaan met - met name - de mensen die NEEN gezegd hebben op 6 april, want vooralsnog konkelefoest ons lokale knipmes van Brussel alleen in de achterkamertjes van hun eigen eurofiele gelijk over Wat Te Doen met de Nederlandse oprisping van een doodgewaande democratie. Welnu, het standaardantwoord is geformuleerd. Iedereen die het contactformulier heeft ingevuld, krijgt een standaard antwoord en dat lult luidt als volgt: Geachte [Naam Kiezer], Dank voor uw mailbericht. U roept hierin het kabinet op om snel duidelijkheid te geven over de wijze waarop het rekening houdt met het feit dat u ‘tegen’ hebt gestemd. Een meerderheid van de opgekomen kiezers heeft aangegeven zich niet te kunnen vinden in het EU-associatieakkoord met Oekraïne. Het kabinet heeft daarom meteen na het referendum aangegeven dat het verdrag, gegeven de uitslag, nu niet zonder meer kan worden geratificeerd. Het kabinet zet zich in voor het vinden van een oplossing die tegemoet komt aan de uitslag van het referendum en de tijdens het debat in aanloop naar het referendum naar voren gekomen zorgen. Dit proces vraagt om een zorgvuldige, stapsgewijze aanpak, waar de nodige tijd mee gepaard gaat. Het gaat hier om een complexe kwestie, waarbij ook 27 andere EU lidstaten en Oekraïne bij zijn betrokken. Mocht het niet lukken om een oplossing te vinden die tegemoet komt aan de uitslag van het referendum, dan zal het kabinet met een voorstel komen om het verdrag niet te ratificeren. Meer informatie over de stand van zaken met betrekking tot het referendum over het EU-associatieakkoord met Oekraïne is terug te vinden via [weblink]. Met vriendelijke groet, Informatie Rijksoverheid Lekker anoniem een antwoord vol dingen die we al wisten d'r in, plus het loze/leugenachtige sussertje dat het kabinet misschien wel met een voorstel komt om het verdrag te shredderen (lol dat gelooft echt helemaal niemand). Bedankt, Informatie Rijksoverheid, voor deze nietszeggende dialoog met de kiezer!

Reaguursels

Inloggen

En dus de wet negeren die zegt direct de uitslag over te nemen of te negeren.

Raider Twix | 16-06-16 | 16:47

We moeten in opstand komen.

Voorbeeldige | 16-06-16 | 15:35

we blijven mailen

Z1emen | 16-06-16 | 13:24

Typisch bestuur van Nederland. Alleen maar geneuzel over de communicatie en nooit of te nimmer de inhoud.

van heinde en verre | 16-06-16 | 13:18

Wat ik nog ff niet snap,
waarom de oppositie geen fijngemalen gehakt van ze maakt.
Is het GS-vrees?

hotmint | 16-06-16 | 12:59

Het is een prima tekst.
Feitelijk juist en precies in lijn met wat ze vanaf het begin hebben gezegd.
Waar zeuren jullie over?

Wutbürger_ | 16-06-16 | 10:51

II.Trouwens dat brief je van mevr. de Lange ( CDA-
EU parlement Brussel) werd ook ondertekend door een schrijver 1e klasse. Zij heeft mijn brief wellicht nooit gelezen.
Echt schandalig hoe deze mevrouw functioneert.

joost2 | 16-06-16 | 09:49

Geen Stijl geeft de wijze aan waarop onze overheid, parlementariërs, politieke partijen communiceren met de eerzame burger.

Ik weet niet of U , als eenvoudige kiezer in dit land , ooit wel eens geprobeerd heeft een briefje met vragen naar een politicus of leden van een politieke partij in de 2e kamer b.v. , te sturen.

Het antwoord is altijd ontwijkend, verwijst vaak naar anderen,stellen dat zij : uw brief naar de verantwoordelijken hebben toegestuurd - hoor je ook niks meer van trouwens - gaan er inhoudelijk nooit op in en de brief wordt of niet ondertekend of door een schrijver 1e klasse, met taalfouten en al.

Dat is mijn ervaring dus.
Zo heb ik ooit geprobeerd mevr. de Lange ( CDA) in het EU parlement om uitleg gevraagd.
Nou dat werd lachwekkend, na een paar maanden kreeg ik een niks zeggend briefje, met excuses dat ze het zo druk had.
Ze zou me later nog wel een schrijven en het uitzoeken.
Nooit..... meer wat van gehoord.
Maar ja ze had het natuurlijk te druk met shoppen in Brussel, want haar overdreven riante vergoeding en salaris daar moet tenslotte ook opgemaakt worden.

Schrijven naar de politiek: resultaat nul, zie maar de actie GS van de brief aan jokkebrok Rutte, die nog steeds helaas onze MP is.

joost2 | 16-06-16 | 09:46

.....en een zorgvuldige, stappsgewijze aanpak lukt dit kabinet niet in 2,5 maand?
Wat lukt ze dan WEL??

mallekater | 16-06-16 | 07:24

Standaard reply op belasting aanslag.
" beste Mark , dit jaar maar even niet "
Zou dat helpen ?

enorme sukkelzak | 16-06-16 | 06:52

"niet zonder meer" = "Als wij het nu alsnog in welke vorm dan ook zouden ratificeren zouden onze hoofden binnenkort op hekwerken prijken"
Waarbij "hoofden" niet eens slaat op de ongekozen leiders te Brussel.
#pek#veren

hallevvezool | 16-06-16 | 06:32

Alsof ze wanneer de percentages andersom waren geweest net zo hadden geprobeerd tegemoet te komen aan de "verliezers" als nu. Wat een poppenkast zeg. Misschien dat het volgende kabinet toch maar eens moet bekijken wat voor mogelijkheden er zijn om het vorige te berechten. Moet er niet aan denken dat Markiemark gewoon nog 30 jaar lang danwel op Europees niveau uit naam van "de Nederlander"/"Nederland" "regeert".

DaJonkel | 16-06-16 | 02:38

Ik ben echt benieuwd naar wie er onder de trollen geld van de EU krijgen.

Zoon van Boer | 16-06-16 | 00:49

Ballen ≠ Rutte

metzonderzijwieltjes | 16-06-16 | 00:47

Zwak Rutte! Uitermate zwak! En het doet ons pijn als rasliberaal de democratie zo door je verkwanseld te zien worden. Wij eisen onze democratische vrijheid terug! Koenders werd ooit in de 2e Kamer voor FLAPDROL uitgemaakt, hoe denkt je zelf de geschiedenis in te gaan?

Een vrije paling | 16-06-16 | 00:12

Wachten tot je geen vlees meer op de botten hebt, het kan volgens de euminkukels. www.myriadm.nl/images/geduld.gif
Deze gif is mede mogelijk gemaakt met uw stEUn.

en définitive | 15-06-16 | 23:48

@Guy Veropzoudten | 15-06-16 | 22:57
Rimmerfranz heeft het gewoon te druk, nu even.
Hij is aangesteld om het aantal overbodige EU-regeltjes te verminderen. Even Geduld AUB.

Piet Karbiet | 15-06-16 | 23:32

Snap er helemaal niets van.
-
Volgens mij is het heeeel simpel, je erkend gewoon dat je iets stoms hebt gedaan maar niet meer terug kan (wil) vanwege afspraken met de meest knullige en geldverslindende instantie die er momenteel is, de EU.
Of
Je meldt dat je niet akkoord gaat, want het volk waarvoor je werkt en die jou heeft gekozen vindt dat het geen handige zet is geweest van Fransie. Om daar samen met die Van Balen op de barricade in Kiev te gaan staan en de boel op te hitsen en dit doet om het gedrag van die dorpsidioot goed te maken.

bananabanana | 15-06-16 | 23:27

Het loopt onze policorruptici dun uit de broexpijpen
in deze eindtijd van de eu.
Hun reacties op vragen zijn nog krampachtiger dan de gespannen kringspieren van deze (slap) vleesgeworden
standbeelden van nutteloosheid.

pennestront | 15-06-16 | 23:21

Dit is dezelfde text die Rutte als standaard antwoord op elke vraag gaf tijdens het vragenuurtje. Hij en zijn ambtenaren zit inderdaad helemaal vast in groef van de grammofoonplaat.

watazooi | 15-06-16 | 23:15

-weggejorist-

Biologische_Dildo | 15-06-16 | 23:07

effe op Uitslag Brexit wachten!

Ibn rushd | 15-06-16 | 23:04

@Exitritus | 15-06-16 | 22:48
Ha, de website van de Rijksoverheid. Was dat niet die site die vlak voor het referendum de waarschuwingen over kinderarbeid in Oekraine snel verwijderde?
http://www.duurzaamnieuws.nl/pvdd-overheid-verwijderde-waarschuwing-tegen-kinderarbeid-oekraine/
http://politiek.tpo.nl/2016/03/21/en-toen-was-er-opeens-geen-kinderarbeid-meer-oekraine/

Die rijksroverheid?

Piet Karbiet | 15-06-16 | 23:01

Oekraïne kan de typhus krijgen.
necrosis | 15-06-16 | 22:54
Op herhalioverveling : www.okvlees.nl/

en définitive | 15-06-16 | 22:58

Hoe is het eigenlijk met Timmerfrans, die zich in zijn nieuwe rol in Brussel zogenaamd ook sterker voor Nederland kon maken?
Niks van gezien. Helemaal niks.
En als ik 'm wel eens zie, zie ik 'm telkens vijf kilo ronder geworden.
De man heeft zich naar boven gelogen en gejankt en zijn kostje is gekocht. Ik kan er van kotsen, maar da's dan weer zonde van het heerlijks dat ik nu nuttig.

Guy Veropzoudten | 15-06-16 | 22:57

@roze_bril | 15-06-16 | 22:47
Ik denk niet dat ik het wil weten.....

necrosis | 15-06-16 | 22:56

@tipo | 15-06-16 | 22:49
Ja ik snap werkelijk niks hiervan.
Ik heb deze vraag ook niet bij de debatten hierover gehoord. Laat de rest van de EU (althans degenen die dat willen) met Oekraïne verder gaan.
Maar ik snap de VVD gedachte wel een beetje hierachter. Ze zijn bang dat als NL idd het verdrag niet ratificeert, dat andere landen ook eisen zullen stellen danwel niet meedoen. Want als één land zich durft te verzetten, dan zullen andere landen ook denken ik doe ook niet meer mee. Eind EU

Raad_maar_raak! | 15-06-16 | 22:55

@Raad_maar_raak! | 15-06-16 | 22:43
Ik koop toch geen gesubsidieerde plofkip uit Oekraïne.
Op een paar kilometer afstand van mijn huis woont een boer waar de kippen gewoon los op het terrein lopen.
Hij zorgt prima voor zijn dieren.
Je kan er ook melk kopen wat zo uit de uiers van een koe komen (niet te zuipen) maar voor een eerlijk stukje kip kan je bij hem prima terecht.
Oekraïne kan de typhus krijgen.

necrosis | 15-06-16 | 22:54

En tevens, met de vvd. Dit dan weer wel.

en définitive | 15-06-16 | 22:52

@necrosis | 15-06-16 | 22:45
Wil mark overgaan tot ratificatie; is-ie direct pleite. is het gedaan met het kabinet.

en définitive | 15-06-16 | 22:49

@Raad_maar_raak! 22:43
Dan krijg je, dat Duitsland wel de banken in Oekraine gaat redden en Nederland niet. Dan krijg je dat Polen wel samen met Oekraine oorlog gaan voeren tegen Rusland en Nederland niet. Dan krijg je dat Oekrainers visumvrij kunnen reizen naar Frankrijk, maar niet naar Nederland.

Dat is rampzalig.

tipo | 15-06-16 | 22:49

goh, dacht dat ik de enige was......

Dank voor uw mailbericht. U roept hierin het kabinet op om snel duidelijkheid te geven over de wijze waarop het rekening houdt met het feit dat u ‘tegen’ hebt gestemd.

Een meerderheid van de opgekomen kiezers heeft aangegeven zich niet te kunnen vinden in het EU-associatieakkoord met Oekraïne. Het kabinet heeft daarom meteen na het referendum aangegeven dat het verdrag, gegeven de uitslag, nu niet zonder meer kan worden geratificeerd. Het kabinet zet zich in voor het vinden van een oplossing die tegemoet komt aan de uitslag van het referendum en de tijdens het debat in aanloop naar het referendum naar voren gekomen zorgen. Dit proces vraagt om een zorgvuldige, stapsgewijze aanpak, waar de nodige tijd mee gepaard gaat. Het gaat hier om een complexe kwestie, waarbij ook 27 andere EU lidstaten en Oekraïne bij zijn betrokken. Mocht het niet lukken om een oplossing te vinden die tegemoet komt aan de uitslag van het referendum, dan zal het kabinet met een voorstel komen om het verdrag niet te ratificeren. Meer informatie over de stand van zaken met betrekking tot het referendum over het EU-associatieakkoord met Oekraïne is terug te vinden via www.rijksoverheid.nl/documenten/kamer....

Exitritus | 15-06-16 | 22:48

...Ik ben slechts één van de vele reaguurders hier, en sommigen zijn beter bespraakt en slimmer dan ik.
Ik noem een @Feynman, @Stormageddon, @seven....

@necrosis | 15-06-16 | 22:02
Het lijkt het stemadvies in 1994 van Lubbers op numero drie op de kieslijst Hirsch Balin wel.
https://www.vn.nl/lubbers-voorkeur-voor-hirsch-ballin/

Of de PvdA-top. Terwijl er zo'n schitterende kroonprins als een dampende hinde staat te stralen.

*aan de jonge klare gaat*


Piet Karbiet | 15-06-16 | 22:47

@necrosis, volgens mij is dat niet veel groter dan een vuist. Hij zal toch wel wat gewend zijn?

roze_bril | 15-06-16 | 22:47

@Albert5000 | 15-06-16 | 22:28
"Laten we als volk dat tot uitdrukking brengen bij de aankomende verkiezingen. Besef dat WIJ, als volk, kiezen en niet de politici"

Helemaal met u eens, realiseert u zich ook dat reaguurders slechts een kleine nadenkende minderheid vertegenwoordigen? 90% procent van de NL-se bevolking zal het aan den aarsch oxideren wat er gebeurt, zolang het EK maar uitgezonden wordt, men een kaartje voor "de toppers" kan kopen en "geer en goor" niet mist...

en ze hebben allemaal stemrecht..... ik zie het somber in....

Biologische_Dildo | 15-06-16 | 22:46

@roze_bril | 15-06-16 | 22:41
Pak eens een rolmaat.
Na uitvoering van het referendum kan hij minstens een week niet meer zitten.
*daar is 'ie weer: grinnik ende grijns*

necrosis | 15-06-16 | 22:45

Wat ik dus niet snap he...
Rutte zegt dat als we het verdrag niet ratificeren dat de andere landen dat dan misschien wel gaan doen.
.. Ik zit echt te denken, nou en? Laat ze lekker. Doen wij niet mee, iedereen blij.
...
Wat mis ik hier? Waar heb ik niet aan gedacht?

Raad_maar_raak! | 15-06-16 | 22:43

@Piet Karbiet 22:36
'In de peilingen is afgelopen week het aantal nee-stemmers in de meerderheid, ondanks de massieve campagne die het kabinet en het parlement inmiddels hebben ingezet. De politici kondigden aan de komende week voluit campagne te voeren.'

Ghe, het brexit ding gaat hiermee garen spinnen. Vele belangrijke polls komen momenteel tot 55percent Leave.

en définitive | 15-06-16 | 22:43

@Piet Karbiet | 15-06-16 | 22:32
De Noren hebben het zeer goed gedaan.
Die hebben de opbrengsten van hun olie en gas in een staatsfonds gestopt.
Dat fonds is met zo'n 1300- 1400 miljard het grootste staatsfonds ter wereld.
Ik snap wel waarom ze niet bij de EU willen.

necrosis | 15-06-16 | 22:42

@necrosis, weet niet of dit zo n goed voorbeeld is. Volgens mij houdt ie er wel van.

roze_bril | 15-06-16 | 22:41

@Berbaar | 15-06-16 | 22:23
Ik schrijf straks een raadgevend referendum uit om Rutte een enorme buttplug in zijn reed te douwen (60 cm lang, 12 cm doorsnee).
Dat wil hij vast niet, maar met wat overleg met de stemmers komen we tot een akkoord dat de buttplug 'slechts' 55 cm lang is en slechts 11 cm in doorsnee.
Inderdaad, 'we doen het toch' scenario!

necrosis | 15-06-16 | 22:39

Ach, l'histoire se repete:
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/detail/1732725/2005/05/23/Balkenende-Geen-politieke-consequenties-bij-nee-stem.dhtml

Piet Karbiet | 15-06-16 | 22:36

Sjeezzz wat hadden jullie dan verwacht ? Een brief van Mark met het zegel van de koning erop ? Get real.
Beetje aan het doorslaan dit referendum, begint op een groep jankende kleuters te lijken.
Weet wanneer je je grens van je mogelijkheden hebt bereikt. Je moet ze pakken wanneer het er toe doet. Je kan beter al de fails blijven herhalen die er de afgelopen regeringsperiode heeft plaatsgevonden dan je focussen op 1 fuck dingetje. Je kan ze als regering mooier kapot maken door ervoor te zorgen dat de kiezer straks alle mooi weer berichtjes in de verkiezingstijd kan verweren met een feit waar ze zelf verantwoordelijk voor zijn. Want geen kip weet meer alles wat er heeft plaatsgevonden aan rotzooi, bezuinigingen, graaigedrag, leugens, gefaalde beloftes enzenz.. Die kut glimlach van Rutte moet permenent verwijderd worden.

nobodyknows | 15-06-16 | 22:32

@en définitive | 15-06-16 | 22:27
Wild quess; het interesseert ze niet, ze weten van niks, er is geen wettelijke regeling, graties geld van de EU, corruptie, ze vinden het prima, te dom? Van Zwitserland en Noorwegen weet ik het wel.

Piet Karbiet | 15-06-16 | 22:32

@kennybeter 20.50
In antwoord op de eerste vraag: ja.
Dat impliceer ik. En indien nodig wel beargumenteerd.
Verder op deel twee; hoogopgeleid is geen kwalificatie. In nabije kring heb ik simpele professoren en slimme bouwvakkers. En gelukkig hebben ze beiden hetzelfde stemrecht.

Koperhoudend | 15-06-16 | 22:31

Typisch een antwoord van de grootste monopolist van Nederland: ontwijkend antwoord om och haar zin door te zetten.
Een schoffering van het volk.
Laten we als volk dat tot uitdrukking brengen bij de aankomende verkiezingen. Besef dat WIJ, als volk, kiezen en niet de politici.
Heel veel ligt dus aan onszelf.

Albert5000 | 15-06-16 | 22:28

@Piet Karbiet | 15-06-16 | 22:19 Juist
Maarr.., u mist de vraag reeds gesteld. Hebben al de 27 eulidstaten een Wrr? En, indien niet, wat beweegt deze mensen dan om geen Wrr te willen afdwingen bij hun Kamer(s)?

en définitive | 15-06-16 | 22:27

-weggejorist-

watt | 15-06-16 | 22:27

Zo zat ik vanavond Max te kijken, ging over zeurouderen en hun pensioenen. Ik heb niet 1x het woord EU (lees ECB) horen vallen.

roze_bril | 15-06-16 | 22:24

@necrosis | 15-06-16 | 22:05
U heeft weinig kaas gegeten van het fenomeen raadgevend referendum, blijkt.
Mark (en kamer) had eauk kunnen zeggen bedankt voor de raad maar we doen het toch.
Nu krijgen we: niet ratificeren as is maar we gaan kijken of we met de Europeesche partners een compromis kunnen sluiten dat enigzins rekening houdt met het overduidelijke NEE.
Ideaal, zeker niet maar beter dan het "Doei, we doen het toch" scenario.

Berbaar | 15-06-16 | 22:23

Aha het tijdverschil, een bekend fenomeen bij laatkomers.. /In response to my self.

Dr. Frambozenjam | 15-06-16 | 22:21

@en définitive | 15-06-16 | 22:13
Er was alleen in NL in referendum over dit verdrag. Zonder GeenPeil wist waarschijnlijk 80% van de bewoners alhier niet eens dat er door de EU een verregaande militaire overeenkomst met een stel corrupte oligarchen was gemaakt. Voor hun eigen portemonnee en betaald met het geld van onze kinderen.

Piet Karbiet | 15-06-16 | 22:19

@Dr. Frambozenjam | 15-06-16 | 22:12
Iemand had het vanochtend over 'pile' ipv 'peil'(of 'piel)'.
Toen lag ik in een stuip aangezien die reaguurder de betekenis van 'pile' schijnbaar niet kent.

necrosis | 15-06-16 | 22:19

De laatste stuipen van een 19e eeuwse democratie
Internet verandert de 21e eeuw nog meer dan de auto en het vliegtuig de 20e eeuw veranderd hebben.
Democratie is niet 1 x in de vier jaar een hokje rood maken om vervolgens besodemieterd te worden.

http://politiek.tpo.nl/2016/06/15/wanhopige-doodsstrijd-democratie-uberhaupt/

Biologische_Dildo | 15-06-16 | 22:18

@miko | 15-06-16 | 21:50
Sommige schakelaartjes doen het even niet.
Ik heb tot kortgeleden flink wat strijd moeten leveren met mijn advocaat tegen mijn werkgever en hun advocaten.
En ik kan je vertellen, dat gaat je niet in je koude kleren zitten.
Slecht slapen, te weinig eten, met dingen willen smijten.
Mijn excuses daarvoor....

necrosis | 15-06-16 | 22:14

@Piet Karbiet | 15-06-16 | 22:08
Hé, gij weldenkende(non pun) Met welke reden heeft de bevolking zich in de overige eulidstaten niet mogen uitspreken over dit associatieakkoord? Zijn wij nu zo slim, of zijn zij nu zo d ...?

en définitive | 15-06-16 | 22:13

OffT:
Is de GeenPielbus het Thames kanaal ingereden gisteravond of zo.. Waar blijft de 3e dag kennisgeving? mag ook doormiddel van een topic hoor.

Dr. Frambozenjam | 15-06-16 | 22:12

"oplossing die tegemoet komt", "proces", "zorgvuldige", "stapsgewijze", "complexe kwestie" betekenen dat ze tijd willen rekken in de hoop dat de burger vergeet waar het over ging en denkt dat er iets bereikt is.
.
"niet zonder meer" betekent: "dus uiteindelijk wel", zodra de burger gehypnotiseerd is.
.
"de tijdens het debat in aanloop naar het referendum naar voren gekomen zorgen": volgens mij was de enige zorg het associatieverdrag wat ongewenst is. Niet een ander of aangepast verdrag. Gewoon geen verdrag.
.
Dit is een helder antwoord, de vertaling is: "Wij doen net alsof U, de Burger ons een hele moeilijke opdracht hebt gegeven. Dat kost een boel tijd en wij hopen dat U ondertussen vergeet waar het om ging. Zodra wij U genoeg zand in de ogen hebben gestrooid doen we net alsof we ons werk hebben gedaan en keuren wij het verdrag stilletjes alsnog goed. En nu niet meer zeiken stomme kutburger!"

Short | 15-06-16 | 22:10

@utgoty | 15-06-16 | 21:18

Tip-ex.
,
Verder hebben die andere volken helemaal niet voor gestemd maar de lakeien van Bruxelles wel. De inwoners van die landen zijn niet/slecht geinformeerd over dit verdrag, laat staan dat er een referendum was.

Piet Karbiet | 15-06-16 | 22:08

@Berbaar | 15-06-16 | 21:45
Het enige juiste antwoord luidt: u, de kiezer heeft zich in meerderheid uitgesproken tegen het associatieverdrag met Oekraïne.
Wij zullen dit verdrag dan ook niet ratificeren.
Duidelijk?

necrosis | 15-06-16 | 22:05

Nekschoten zijn er nodig, maar die mogen hier niet uitgedeeld worden.

Jackanders | 15-06-16 | 22:05

Ook zo'n bericht gehad.Direct als VVDspam gemeld!

pim achtertuin | 15-06-16 | 22:03

Nou gelukkig, ik ben helegaar gerust gesteld,

Piet Karbiet | 15-06-16 | 22:03

Jij als geen ander.....
@en définitive | 15-06-16 | 21:44

Ik ben slechts één van de vele reaguurders hier, en sommigen zijn beter bespraakt en slimmer dan ik.
Ik noem een @Feynman, @Stormageddon, @seven....
Maar ik ben het met je eens dat er maar twee smaken zijn, vandaar dat ik zowat uit mijn vel vloog toen GeenPeil gevraagd werd om te komen praten over het verdrag.
Mijn mening: er wordt niets verbouwd aan het verdrag om het alsnog te kunnen ratificeren.
Nederland zegt NEE, dus wordt er niet geknutseld om er uiteindelijk een JA van te maken zoals ze in 2005 deden met het verdrag van Lissabon.
*gaat schavot timmeren en stroppen knopen*

necrosis | 15-06-16 | 22:02

Orlando was a false fag...
King of the Oneliner | 15-06-16 | 21:46
Well done, het weglaten. Is daarentegen wel weer aanstootgevend, zo'n fag. Fatwa hier, fatwa daar ...

en définitive | 15-06-16 | 22:01

@hotnot | 15-06-16 | 21:49
Dat zou zomaar eensch kunnen maar daar zouden de reaguurdertjes dus juist blij om moeten zijn, want Brexit en geen associatieverdrag.
Toch, toch??? lolol

Berbaar | 15-06-16 | 21:53

@necrosis | 15-06-16 | 21:11
Zeg is jouw sarcasme schakelaartje kapot???
Ik reageerde op de post van kennybeter. dat ik geen innige band wil met landen als Oekraine want voor je het weet krijg je er Wit Rusland ook bij.
Lijkt me tof was dus sarcasme.. *hele diepe zucht laat*

miko | 15-06-16 | 21:50

@necrosis | 15-06-16 | 21:18
Hihi gekke Greet 76 zetels?
U moet eensch wat later beginnen met drinken en een zinvolle dagbesteding zou de realiteitszin misschien eauk helpen.
Sterkte!!

Berbaar | 15-06-16 | 21:49

Zolang het protest van Nederlanders niet verder komt dan hun toetsenbord zal Nederland steeds verder in slaap sukkelen en zich steeds makkelijker door ingehuurde inhoudsloze acteurs als Mark Rutte laten regeren.
Het is niet anders.

Guy Veropzoudten | 15-06-16 | 21:48

@DarkDitch | 15-06-16 | 21:41
Amen!!

Berbaar | 15-06-16 | 21:47

Orlando was a false fag...

King of the Oneliner | 15-06-16 | 21:46

@necrosis | 15-06-16 | 21:40
Wat is er niet fatsoenlijk aan dat antwoord dan?
Als je zo'n domme Pavlov-lutserT bent die een briefje copy -> paste dan verdien je eauk niets meer dan een standaard antwoord.
Prima gedaan, dit gedrein verdient niet beter.

Berbaar | 15-06-16 | 21:45

@necrosis | 15-06-16 | 21:40
Jij als geen ander: breng de mense hier aub aan hun verstand dat er maar twee opties zijn:
Ratificeren
Niet ratificeren

Meer smaken biedt de Wrr art 11 niet.

en définitive | 15-06-16 | 21:44

@harry21 | 15-06-16 | 21:37
Als je de drankadem van Juncker in je nek voelt/ ruikt, dan kan dat best wel lastig zijn....

necrosis | 15-06-16 | 21:41

Rutte gaat het echt uitstellen tot na 15 maart, zodat z'n carrière bij de EU niet in het water valt.

De VVD kan hem er beter ruim voor de verkiezing uitwerken, want hij gaat 0,0 campagne voor de VVD voeren. Alles want kiezers trekt schaad z'n carrière bij de EU.

Rutte gaat dat laatste jaar alle overgebleven bevoegdheden aan de EU geven, zodat de volgende regering alleen een ceremoniële functie heeft, en hij alsnog de baas is.

W_F | 15-06-16 | 21:41

Wat hadden jullie nou verwacht? Dat je op iedere mail een ander geformuleerd antwoord zou krijgen?
Ga eens een andere onderwerp zoeken. Met je referendum...

DarkDitch | 15-06-16 | 21:41

@Berbaar | 15-06-16 | 21:30
Waaruit ik opmaak dat jij totaal geen feeling heb met democratie.
Sommige mensen menen geen fatsoenlijk antwoord te hoeven geven omdat ze zich ver verheven voelen boven het plebs.
Het kan zich ook tegen je keren, herinner jij je Vogelaar nog in het interview met Rutger?
En als toegift: als Rutte moet schijten, ruikt het ook niet naar viooltjes.

necrosis | 15-06-16 | 21:40

Draak uit Brabant | 15-06-16 | 20:02

En daar zit em de kneep "raadgevend".

vanvandaag | 15-06-16 | 21:39

"Het gaat hier om een complexe kwestie"

Volgens mij niet echt. Gewoon "Nee". Hoe lastig is dat?

harry21 | 15-06-16 | 21:37

wat een verhaal,

Als het dan zo lastig is waarom dan niet ook in die andere 27 landen een referendum laten houden, voor hetzelfde thema.

Ik dacht dat ik voor Nederland, mijn stem liet horen zonder rekening te moeten houden met die andere landen wat hun willen doen moeten ze zelf weten.

Dit is gewoon een onredelijk verhaal, wat hij brengt.
Ben nu zo tegen onze regering dat ik zelfs uit de EU wil en ook niks meer met TTIP te maken wil hebben, eerst zorgen dat onze stem behandeld wordt.

Rene046 | 15-06-16 | 21:33

necrosis | 15-06-16 | 21:21
Ik weet het zo niet mijn waarde..
Als het goed is kan ik de letters op de munt lezen, en volgens mij kan ik geen Grieks lezen of schrijven. Misschien is het toch een Nederlandse euromunt in voorbereiding om uitgegeven te worden door de Nederlandse muntperserij.

Dr. Frambozenjam | 15-06-16 | 21:32

Humor om te lachen!!
Je gaat mensen (laten) bestoken met een standaard briefje en gaat dan huilie. huilie doen als je eauk een standaard briefje terug krijgt??
Right.
Proest................!

Berbaar | 15-06-16 | 21:30

@La Bailaora | 15-06-16 | 21:21
Raar. Dat er geen overige eulidstaat- burger is gevraagd welke haar/zijn stem is mbt dit associatieakkoord.

en définitive | 15-06-16 | 21:29

@La Bailaora | 15-06-16 | 21:17
China ontwikkelt zich prima.
Ze maken nog steeds veel dingen na uit het westen maar 'hun' mobiele telefoon (Huawei, of zoiets) schijnt nauwelijks onder te doen voor andere smartphones en is stukken goedkoper dan die Apple-meuk.
En de verkoop loopt goed.
Ook hun automerk 'landwind' wordt steeds beter.
Vroeger was het een rijstvretend ontwikkelingsland, ondertussen verdienen ze zich de ballen uit hun broek.

necrosis | 15-06-16 | 21:29

Iedereen, bedankt!

La Bailaora | 15-06-16 | 21:21
Bedankt! Wist ik niet. Ik had misschien verwacht dat er meer mensen in opstand zouden komen, en dat er meer in de buitenlandse media zou zijn.

Maar dat verklaart misschien ook de 32% opkomst. Kuddevolk.

utgoty | 15-06-16 | 21:29

utgoty | 15-06-16 | 21:18
Enter
Spatie

Will do.

en définitive | 15-06-16 | 21:21

@Dr. Frambozenjam | 15-06-16 | 21:12
Dat lijkt wel een Griekse Euro.

necrosis | 15-06-16 | 21:21

@utgoty | 15-06-16 | 21:18
In geen een land is een referendum gehouden. Alleen elite-poltici in de landen zijn 'voor', die aan de leiband van Brussel lopen. Vandaar ook dat geen enkel land een referendum mag houden over het verdrag. Men voelt de bui al hangen.

Of topic (probeer eens een spatie en een return).

La Bailaora | 15-06-16 | 21:21

utgoty | 15-06-16 | 21:18

Spatie, enter.

Prof. v.d. Neuq | 15-06-16 | 21:20

Er is duidelijk NEE gezegd. Toch worden er manieren gezocht om op een acceptabele manier te kunnen verkrachten. Ik denk niet dat ze in aanmerking komen voor strafvermindering.
We worden dus weer flink genaaid. Op een manier dat in hun verwrongen geest acceptabel zou moeten zijn.

Wim Venijn | 15-06-16 | 21:18

@Berbaar | 15-06-16 | 21:11
Als Wilders 76 zetels haalt, kan Rutte de hele dag in zijn leren kontloze broek gaan rondlopen.
Het zou me trouwens verbazen als Rutte het uit weet te houden tot maart 2017.

necrosis | 15-06-16 | 21:18

Ik heb nooit echt begrepen hoe het kan dat 27 lidstaten voor zijn en wij als enige land tegen.
Dit lijkt mij statistisch gezien vrijwel onmogelijk. Heeft iemand hier enige verklaring voor?
Of topic: hoe werkt hier het aanmaken van een lege regel/nieuwe paragraaf?

utgoty | 15-06-16 | 21:18

@necrosis | 15-06-16 | 21:11
Ja, een dictatuur is het. Maar toch heb ik liever niet dat de neo-cons ook daar gaan proberen het land te destabiliseren en een staatsgreep te organiseren. Zie Oekraïne, het wordt er alleen nog maar nog rotter van.

Laat het gewoon zelf de sores opknappen, en misschien langzaam, ala China, evolueren. In ieder geval, niet mee gaan bemoeien.

La Bailaora | 15-06-16 | 21:17

Ik heb niet 'tegen' gestemd. Ik heb tegen gestemd.

Vega Mindy | 15-06-16 | 21:17

@KennyBeter | 15-06-16 | 20:50
Ben jij een broertje van @KennyHarder?

necrosis | 15-06-16 | 21:15

Kunnen we dit niet achter ons laten en ons richten op de Nexit? Oke, hier even mee doorgaan, puur strategisch om te zieken. Vergeet het groter geheel niet jongens, wereldheerschappij!

Boemsjakkalakka | 15-06-16 | 21:14

Als je een standaardbrief produceert, kan je ook een standaardrespons verwachten. Dank GS voor deze nutteloze woordenwisseling. Man man man.

T0matenplukker | 15-06-16 | 21:13

@Schoorsteenveger | 15-06-16 | 20:54
2005 was geen verdrag waar een lidstaat de facto op moest ratificeren.
Nu, 2016, zijn alle 28 eulidstaten akkoord, hebben er 27 geratificeerd. Behoudens Nederland. Wel/Niet ratificeren is momenteel aan de regering dan wel aan de Kamer(s). In beide acties loopt de regering averij op. Dit dan gezien de 61% tegenstemmers.

en définitive | 15-06-16 | 21:12

Apart, ik heb geen reactie op mijn mail gekregen. Zou dat komen omdat ik ook een afbeelding als bijlage heb bijgevoegd? ff kijken deze afbeelding: i.imgur.com/3fz12z3.jpg

Dr. Frambozenjam | 15-06-16 | 21:12

@miko | 15-06-16 | 20:59
Wit-Rusland wordt beschouwd als de laatste dictatuur in Europa onder leiding van Aleksandr Loekasjenko.
Zijn beleid is nog steeds gebaseerd op de vroegere USSR.
Daar wil je toch geen zaken mee doen?
Zelfs Rusland kent veel meer vrijheid.
Niet tof en dus niet doen!

necrosis | 15-06-16 | 21:11

@Keyboardspeler | 15-06-16 | 19:54
In ieder geval NIET door te dreigen met z'n allen PVV te stemmen want Mark weet al lang dat dan Rutte 3 een feit wordt.

Berbaar | 15-06-16 | 21:11

Rutte en de eu-kliek zijn tot aan de 23ste vele miljarden voordeeltjes aan het geven {if you can't beat it, buy it} als England binnenboord blijft. En wie gaat dat eventueel betalen Rutte?
England wil England blijven leer daar mee te leven!

peterdm007 | 15-06-16 | 21:10

Ik kreeg het bericht vandaag binnen. Lutsers

Rotisseur | 15-06-16 | 21:04

Genaaid zonder te bukken kwam ik tegen in de reaguurders.
Ik wil dr gaarne an toevoegen : m.b.v. een gortdroge stekelige, vlijmscherpe ,
Een dr in en dr uit gaande , zonder genade, ouwe cactus in het aarsch.

Dat moet die kudt van een Rukxce wel aanspreken... wellicht word hij er drijfnat van. Dat dan weer wel.

Koffie ? | 15-06-16 | 21:03

@KennyBeter | 15-06-16 | 20:50
Zelf refereer je voornamelijk naar de economische aspecten van het verdrag. Die waren/zijn echter al lang en breed gesloten daar hoefde dat hele verdrag niet voor opgezet te worden.
Wel de inbedding van deze schurkenstaat in europa op sociaal en politiek vlak. Met de kans dat we in oorlog zijn met een van de grootse mogendheden op dees aardkloot en we een band hebben met een land dat martelt en corrupt is.
Wat is het volgende land? Wit-Rusland? Lijkt me tof.

miko | 15-06-16 | 20:59

KennyBeter | 15-06-16 | 20:50
Volgens de tamtam hebben vvd-ers, als zij al hebben willen stemmen, in meerderheid het rondje 'tegen' ingekleurd laat zien. Wat mij opvalt: dat met name ín gemeentehuizen zelf er vrnl 'voor' is gestemd.

en définitive | 15-06-16 | 20:58

@KennyBeter | 15-06-16 | 20:50 - aha, goktrommeltje laat masker maar vallen. *zwaait voor hopelijk laatste keer*

Overigens is uw HBO, proest, niets (meer) waard. Hoogopgeleide, en dan kul argumenten gebruiken die niets te maken hebben met associayieverdrag maar meer met EU. Toedels.

MarcS | 15-06-16 | 20:57

@miko | 15-06-16 | 20:47
Dat was niet zo slim van je.....

necrosis | 15-06-16 | 20:56

@chicago river | 15-06-16 | 20:48
" P.s. Dat punt over die leeftijdsdiscriminatie en dat de EU daar als een grote Verlosser werk (pun) van maakt is echt een lachertje. "
.
Dat doe ik niet, dat zijn woorden die jij me in de mond legt. Niet overdrijven en vervolgens gaan janken dat ik overdrijf. Komt een beetje debiel over.
EU heeft daar invloed op en drukt het een richting op, wat ik persoonlijk een goede zaak vind. Jij niet dan? Zaken als leeftijdsdisciminatie zijn niet zo urgent dat het een extra zetje bv vanuit de EU zou hoeven hebben?

KennyBeter | 15-06-16 | 20:56

Dat "nu niet zonder meer', daar is over nagedacht. Straks wél zonder meer, denk ik.
Nee is nee, zou je denken, maar daar denkt Rutte anders over. "Nee wordt vertaald in "niet zonder meer", dus in een voorwaardelijk nee, en vervolgens wordt er "nu" aan toegevoegd, hetgeen suggereert dat het referendum zich uit heeft gesproken over het associatieverdrag zoals het er nú bij ligt, en niet over een associatieverdrag van stráks. Dat is dezelfde truuk als die toen werd toegepast. Wij stemden toen tegen de "grondwet" die uit zijn eigen as bleek te kunnen herrijzen en plots als iets geheel anders werd voorgesteld.

Schoorsteenveger | 15-06-16 | 20:54

@KennyBeter | 15-06-16 | 20:33 - die labels en shit, waren pre EU er niet? U betaalt liever x 1000€ per jaar aan EU zodat u 50 kunt besparen aan telefoonkosten.

Man, jochie, lees je eens in. Of ga anders brexit de movie kijken.

MarcS | 15-06-16 | 20:53

@Koperhoudend | 15-06-16 | 20:40
Dus de gehele inhoud van dat assocatie verdrag van zo'n 400 pagina's valt vertalen naar een analogie van 1 simpel zinnetje?
Dat is namelijk hetgeen dat je impliceert.
Overigens waren hoogopgeleiden overwegend voorstander van dat associatieverdrag, maar helaas is laag opgeleid in de meerderheid.
Maar ja, hoogopgeleiden zijn natuurlijk zo dom dat ze maar genegeerd moeten worden.

KennyBeter | 15-06-16 | 20:50

@KennyBeter
Grapjas.
Tel.maatschappen zijn privaat en zoeken maar uit hoe ze aan hun poen komen. Haartje gescheeld of het Mexicaans telefonica had kpn overgenomen. Just like that. Komt er wie weet snel alsnog wel van.

EU wetgeving, zoals dat er geen dieseltje meer in de utrechtse binnenstad mag, want lobbyende groenlinkers vanuit het EP.

Qua voedsel: nee, wat we willen is de juiste kromming van de komkommer en welke olijfolie in mijn restaurant op tafel MOET verschijnen. Prachtig man..
Er was niks mis met labelling. Stel je niet zo aan. Maar goed, k weet nu donders goed uit welk kamp je komt. Goed dat je nu wel een inhoudelijke bijdrage levert. P.s. Dat punt over die leeftijdsdiscriminatie en dat de EU daar als een grote Verlosser werk (pun) van maakt is echt een lachertje.

chicago river | 15-06-16 | 20:48

@Maria.1 | 15-06-16 | 20:33
Als hij zo blijft herhalen cq dom kletsen, komt Joris met een programma.
*gnehehe*

necrosis | 15-06-16 | 20:47

@Koperhoudend | 15-06-16 | 20:40

Die 30 zijn gewoon tokkies, rascisten, fascisten, en nazi's. Terecht dat u even hun zitvlak bewerkt.
.
Maar wat u ook doet, niet naar ze luisteren. Anders vergaat de wereld!!!1!1!!

Parel van het Zuiden | 15-06-16 | 20:44

Pfft, zelf kreeg ik een antwoord terug met de volgende strekking,
Weledelhooggeleerde,

Uw electronische post heeft de loopjonguh niet willen bereiken. Onse excuses. Tevens zijn onSe bekupsiestemmen niet toerijkend om zovelen briefen handmatig te sorteeren.
Hoogachtend,
Wegkijkende postkamer.

en définitive | 15-06-16 | 20:44

@Koperhoudend 20:40
Alvorens je een beslissing neemt, zou ik een commissie in laten stellen, over de psychologie van die weglopende vrouwen. Wat beweegt hen? Dat is heel complex.

tipo | 15-06-16 | 20:44

@McMarx | 15-06-16 | 19:55
Als er bij de volgende tweedekamerverkiezingen maar een 25% opkomst is. En Rutte wint weer, dan wil hij geen premier worden,.. te lage opkomst, doet hij niet, zeker weten, man met karakter, die Rutte.

miko | 15-06-16 | 20:43

@Durereaguurder | 15-06-16 | 20:36
En kunnen we ons laten vertegenwoordigen door machthebbers die je wel kunt kiezen en weg kunt sturen! Net zoals met Rutte!! ow, hum ,...

miko | 15-06-16 | 20:40

@kennybeter 19.47
Stelling:
Ik vraag aan honderd willekeurige vrouwen of ze seks met me willen.
60 lopen boos weg
10 zeggen ja, maar die zijn zo dom en wanhopig dat ik ze volledig negeer.
30 zeggen nee. Dat doen ze om uiteenlopende redenen. Edoch de vraag was 'wil je sex met me? Ja of Nee?' Ruimte voor een toelichting gaf ik niet.
Moet ik er nu van uit gaan dat ze ongesteld zijn en over een week toch sex met me willen? Of er tegen hun zin toch overheen gaan, en ze daarna glimlachend vertellen dat ik ze in het algemeen belang anaal genomen heb?

Dat is namelijk hetgeen dat je impliceert.

Koperhoudend | 15-06-16 | 20:40

@KennyBeter | 15-06-16 | 20:33
Die EU milieuwetgeving die werkt waarschijnlijk net zo goed als de financiële is het niet?

miko | 15-06-16 | 20:38

-Het gaat hier om een complexe kwestie

De referendumwet stelt dat er zo spoedig mogelijk door het kabinet een beslissing moet worden genomen. De uitslag van het referendum was 'Niet ratificeren'. Vervolgens luister je daar naar of niet. Best wel simpel eigenlijk.

Het enige complexe is dat de EU hoe dan ook een verliezer is in deze. En aangezien Rutte zijn principes en ons land al lang en breed verkocht heeft voor een baantje bij de EU doet hij namens diezelfde EU het enige wat hij kan doen. Namelijk geen beslissing nemen en ondertussen gewoon alles doorvoeren.

a1a2a3 | 15-06-16 | 20:38

@Maria.1 | 15-06-16 | 20:33

Als je niet naar hem luistert vergaat de wereld.
.
U ziet, legio raakvlakken om coalities aan te gaan met de poldergomorra.

Parel van het Zuiden | 15-06-16 | 20:37

@KennyBeter | 15-06-16 | 20:33

Brexit docu gezien? Je hebt het over kralen en spiegeltjes. De voordelen verdampen als je goed door hebt wat de nadelen zijn. Daarnaast zijn er gewoon meerdere wegen naar Rome. Zonder de huidige EU kunnen we ook afspraken maken met elkaar, op een manier die wel democratisch is.

Durereaguurder | 15-06-16 | 20:36

@KennyBeter 19:47
De belangrijkste visie is, dat de macht van de EU afgebakend moet zijn en dat de soevereiniteit van Nederland beschermd moet zijn. Het associatieverdrag mengt doelbewust de exclusieve bevoegdheid van de EU om vrijhandelsverdragen met derde landen af te sluiten, met de Nederlandse soevereiniteit die de exclusieve bevoegdheid heeft over met welke landen we ons militair, financieel en demografisch willen associëren. Door die verwevenheid, sneeuwt de nationale soevereiniteit onder, want nu is het laten gelden van die nationale soevereiniteit opeens "complex". Ja ammehoela, had dan twee vedragen gemaakt, langs de lijnen van bevoegdheid en meng die dan niet. Dit mengen van bevoegdheden is een strategie om de nationale soevereiniteit sluipenderwijs te niet te doen. En daar protesteren de initiatiefnemers van dit referendum vooral tegen.

Dus geen automatische militaire, financiële en demografische associatie tussen Oekraine en Nederland, enkel omdat de EU dat wil. Dat is geen democratie meer.

tipo | 15-06-16 | 20:36

@KennyBeter | 15-06-16 | 19:47
Geen zaken doen met een regering die door een machtsgreep aan de macht is gekomen, corrupt is als de neten, in oorlog is en voor de rest straatarm is en dus van nul en generlei waarde is. Is dat genoeg voor je om er met een grote boog om heen te gaan laat staan in je amen te sluiten?

miko | 15-06-16 | 20:36

@Ing. Van der Pik | 15-06-16 | 20:09
Dat roep je nou al zo lang. Kom eens met een programma!

Maria.1 | 15-06-16 | 20:33

@chicago river | 15-06-16 | 20:21
Mhwa ik baal er niet van dat mijn telefoon rekening lager wordt, jij wel? Ook vind ik het niet erg dat er EU milieu wetgeving is, of is een schonere omgeving echt heel kut?
Leeftijds discriminatie op de arbeidsmarkt zou juist weer aangemoedigd moeten worden? Labeling op voedsel mag wel wat onduidelijker en minder volledig?
Allemaal kut natuurlijk, want de EU kan niets goed doen.
In Engeland zullen dit soort dingen wel weer gauw terug gedraaid worden volgens jou?

KennyBeter | 15-06-16 | 20:33

@Ing. Van der Pik | 15-06-16 | 20:25
*zwaait*

necrosis | 15-06-16 | 20:31

Dacht dat ik de enige was *haha* gore schijnheil.

mafmaarnietgek | 15-06-16 | 20:31

@Ing. Van der Pik | 15-06-16 | 20:23
Het punt is niet dat ik niet naar je zou willen luisteren. Je hebt niks boeiends te melden. Daar steekt het.

Rest In Privacy | 15-06-16 | 20:30

@Schietmijmaarlek | 15-06-16 | 20:14
Dood ga je toch wel.

Rest In Privacy | 15-06-16 | 20:28

Ing. Vd Pik 20.23
Moet jij niet je nieuwe postordercatalogus oosteuropese importbruidjes doorspitten rond dit uur?

chicago river | 15-06-16 | 20:27

@Ing. Van der Pik | 15-06-16 | 20:09
Het wordt tijd dat je daar je bek over houdt of anders de daad bij het woord voegt.

Rest In Privacy | 15-06-16 | 20:26

-weggejorist-

Ing. Van der Pik | 15-06-16 | 20:25

Eén minuutje staatshoernaal leert ons dat er urgente reden is voor oorlog, namelijk.... Rusland.
Samen verenigd onder Oiropese vlag, heil Rutte!

compitaal | 15-06-16 | 20:25

Beste mensen,
Ik denk dat het gewoon tijd wordt dat jullie allemaal naar mij gaan luisteren. Ik heb gewoon altijd gelijk, en ik weet alles gewoon beter. Kut-volk, achter je computertje.

Ing. Van der Pik | 15-06-16 | 20:23

@edelweiss | 15-06-16 | 20:11
Goed zo, lieverd.
Leg die herhalio eens goed over de knie.
Dan trek ik ondertussen een wijntje voor ons open.

necrosis | 15-06-16 | 20:21

U weet zelf niets?
@KennyBeter
Ha. Weet je leeftijd niet, maar ik vraag me af of je oud genoeg bent om hier te komen spelen. Ik vroeg je 1 voorbeeld te geven waarvan JIJ denkt dat dat in goede aarde is gevallen. Kom bij mij niet aan met semi-scherp geneuzel over wat ik wel en niet zou weten.

Maar weet wel, KennyBeter. De vraag stellen is hem beantwoorden. En dat geldt nu voor jou en mij. Volg je me nog? Kusje.

chicago river | 15-06-16 | 20:21

@neemjemoederindemali 20:16
Belastingbetalen is ook complex. Dus daar kunnen we ook mee wachten, totdat we met iedereen in de wereld gesproken hebben.

tipo | 15-06-16 | 20:20

15 maart 2017 ik herhaal 15 maart 2017.

endtotrolling | 15-06-16 | 20:20

Gewoon maar stoppen met belasting betalen lijkt mij.

neemjemoederindemali | 15-06-16 | 20:16

Precies wat Rutte maar herhaaldelijk bleef herhalen, herhalend op compleet verschillende vragen van verschillende kamerleden tijdens dat "debat" van gisteren. Klassse werk weer. Zucht.

HMCuiteraard | 15-06-16 | 20:14

De democratie is niet meer... vaarwel kiezers

Pius X | 15-06-16 | 20:14

Treinen van de NS... die plotseling altijd op tijd zijn... zo van... hoe is het mogelijk?

Ing. Van der Pik | 15-06-16 | 20:12

Ing. Van der Pik | 15-06-16 | 20:09

Nee ! Uw ordinaire Nick laat zien dat u ongeschikt bent.
En nu ophouden.

edelweiss | 15-06-16 | 20:11

U mag op 15 maart 2017 uw reactie indienen, deze is wel bindend.

Mastermattie | 15-06-16 | 20:11

-weggejorist-

Ing. Van der Pik | 15-06-16 | 20:11

Een betere of duidelijkere uitleg verwacht ik ook niet van die legale criminele uitzuigers. Tijd voor een mega-demonstratie op het Binnenhof. Gelijk maar die zooi platbranden daar voordat ze het moeten renoveren. Kan het geld wat daarmee bespaard wordt naar onze oudjes die in hun eigen stront omkomen. We zouden het allemaal veel beter krijgen maar het wordt met de dag minder, minder, minder.

WitteGrunneger | 15-06-16 | 20:11

@Draak uit Brabant 20:02
Tijdrekken is verboden. En dat is wat Rutte doet.

Bovendien is zijn uitspraak dat Rutte totaal tegen referenda is in strijd met artikel 4 van het reglement van orde van de ministerraad, die eenheid van beleid moet bevorderen. Rutte spreekt Plasterk tegen, die namens de ministerraad neutraal adviseerde over de referendumwet. Dan kan Rutte nu als premier niet zeggen dat hij tegen de referendumwet is, want dan schendt hij artikel 4 van het reglement van orde van de ministerraad.

Twee maal is Rutte dus in overtreding.

tipo | 15-06-16 | 20:11

En tja - hoe moet ik dat zeggen - er worden meteen iets van werkkampen opgericht... om "mensen te verbeteren".

Ing. Van der Pik | 15-06-16 | 20:10

@chicago river | 15-06-16 | 19:56
Je weet zelf niets? Geen idee wat de EU doet ofzo? Komt een beetje dom over

KennyBeter | 15-06-16 | 20:10

Beste mensen, het wordt gewoon tijd dat ik in de politiek kom te zitten.

Ing. Van der Pik | 15-06-16 | 20:09

Heb hem ook binnen. Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel reacties er gestuurd zijn. ( reaguurders de moeite hebben genomen).
Is het staatsjournaal al op de hoogte?

libidoos | 15-06-16 | 20:08

Ja... vandaag ook die reply ontvangen. Ik moest er eigenlijk wel om lachen. MP zei deze week bijna exact hetzelfde tijdens het vragenuurtje.

BroodjeTrapleuning | 15-06-16 | 20:08

Van de overheid verwacht ik jaren niks meer en al helemaal niet van dit rampenkabinet.
Vroegah was ik gezagsgetrouw nu denk ik familie eerst en verder kan iedereen de pot op de overheid al helemaal. Eigenlijk de Berber visie op het leven zeg maar.
Tevens ben ik inmiddels een rascistische witte man geworden door al het multi culti gedoe
Help ze hebben me in een monster veranderd.

Goatboy2014 | 15-06-16 | 20:08

"... nu niet zonder meer kan worden geratificeerd."
Nee Rutte!
NEE = NEE en niet 'mits' of 'maar' of 'na overleg' of welke term je er ook aanhangt.
Je ratificeert niet, anders lazer je maar op en ga je maar hamburgers flippen!

necrosis | 15-06-16 | 20:07

Tja dat verwacht je als GeenStijl lid

Poldergek | 15-06-16 | 20:07

Een stelletje makke melkkoeien zijn we.
Allemaal.

King of the Oneliner | 15-06-16 | 20:06

Ik kreeg dat antwoord ook, terwijl ik vroeg wanneer Rutte als premier weg ging.

Ik wil ook geen duidelijkheid over hoe er rekening met mijn 'nee'-stem gehouden gaat worden, want de wet biedt die duidelijkheid al. Dat is een onmiddelijke intrekking, danwel ratificatie van het verdrag. Zo digitaal is het. Niets complex aan.

tipo | 15-06-16 | 20:06

Het beste is gewoon geen belasting meer te betalen.
Maar dan word je erger aangepakt dan een crimineel...
En aangezien iedere Nederlandse burger geheel "vrijwillig" al bij geboorte een sofi-nummer krijgt toegewezen, zeg maar uw persoonlijke track- and trace-nummer, is er bijna (bijna) geen escape mogelijk.
Leven off the grid gaat nog eens heel groot worden...

King of the Oneliner | 15-06-16 | 20:05

Hij blijft vasthouden aan het idee van onderhandelen. Hardhorende lapzwans dat Rutte is. Of beter: dove kwartel, blinde vink. Buitengewoon vreemde vogel hoe dan ook.

chicago river | 15-06-16 | 20:05

@Draak uit Brabant | 15-06-16 | 20:02
Als je de mail dus goed leest zeggen ze met zo veel woorden dat ze niet gaan ratificeren.

God Zelf | 15-06-16 | 20:05

Logisch anders stokt de komst van gratis arbeiders uit Oekraïne en dat moeten de bazen niet willen met hun allen.

ProAsfalt | 15-06-16 | 20:04

@gyan007 | 15-06-16 | 19:57
Het verdrag is een te complexe zaak om aan de kiezer met een ja/nee vraag in een referendum te gieten. Andere landen gaan gewoon door met het verdrag. Daarom moeten we een intelligent antwoord formuleren op de uitslag.
In your face 007!

Rest In Privacy | 15-06-16 | 20:04

God Zelf | 15-06-16 | 19:58
Het was nog steeds een raadgevend referendum. Vergeet dat niet.
Ze doen er goed aan om het op te volgen maar hij doet niks dat verboden is als ie het Nee niet gaat toepassen.

Draak uit Brabant | 15-06-16 | 20:02

De reactie die je wist dat zou komen.

VanBukkem | 15-06-16 | 20:00

"Mocht het niet lukken om een oplossing te vinden die tegemoet komt aan de uitslag van het referendum" De vraag was VOOR of TEGEN. De uitslag was TEGEN. Welke oplossing ?

God Zelf | 15-06-16 | 19:58

Ik heb net gewoon nog een verhaal opgestuurd, en dan vooral met de vraag waarop Rutte baseert wat de 'grieven', zoals hij dat noemt, van het nee-kamp zijn. Die optie stond namelijk niet op het stembiljet en is een interpretatie van Rutte. Specifiek dus gevraagd op welke bronnen hij dat allemaal baseert, en mocht het niet op specifieke bronnen te baseren zijn, of hij dan erkent dat het meer zijn eigen mening is. Ben benieuwd wat er terug komt. Mocht het interessant zijn stuur ik het wel naar GS.

gyan007 | 15-06-16 | 19:57

@Kennybeter
Ik schuur d.r anders niet tegenaan maar vlieg er vol overheen als het gaat om EU besluitvorming. Maar ik vraag je ook niet om me serieus te nemen. Wie weet neem ik jou ook niet serieus. Tenzij je me 1 fantastisch EU besluit kan noemen. Of EU beleidsvorming of sterke visie op lange termijn. Wordt nog een hele klus, Kennybeter.

chicago river | 15-06-16 | 19:56

Bij het kamerdebat stoorde ik meerdere malen aan: "Een meerderheid van de opgekomen kiezers". Dat 'opgekomen' met name. Dat zijn godverdomme de enige kiezers die er toe doen mijnheer Rukke. Koekwaus, pannekoek, Liegbeest, Homo die niet de kast durft te komen. Moederskindje, zondagskind, VVD-ert.

Rest In Privacy | 15-06-16 | 19:55

Nee, het meest eenvoudige woord uit de Nederlandse vocabulair.
.
Complexiteit veinzen of strontachterlijk. Bij VVD, PvdA, D66, CDA en consorten loopt het naadloos over in elkaar.
.
Maar goed, zo lang niemand naar de straten beweegt om eerdergenoemde partijen kort te maken gaat dit door.
.
Impunity reigns...

Parel van het Zuiden | 15-06-16 | 19:55

Altijd op de signaalwoorden letten: proces + zorgvuldig + stapsgewijs + de nodige tijd + complexe kwestie.
Dit gaat heeeeeeeeeeeeeel lang duren. De tijdrekmodus staat op max.

dulcinea | 15-06-16 | 19:55

Ja, net zelfde mailtje gehad als v Rossem. Dat schiet dus voor geen meter op zo, wacht wel even wat ideeen af hier.

Hoe kunnen we Rutte en consorten echt bang maken is de vraag!

Keyboardspeler | 15-06-16 | 19:54

Had precies hetzelfde antwoord, zelfde gezemel. Is er aan de bevolking van al die andere landen gevraagd wat zij hier van vinden, NEE. Dus zeg dan niet dat wij dwars liggen en daar rekening mee moeten houden. Het gaat hier om Nederland en de bevolking van Nederland heeft het met 61% afgewezen.

spyr0 | 15-06-16 | 19:54

"... waarbij ook andere bij zijn betrokken..." correct Nederlands alstublieft! En verder blablablablabla.

God Zelf | 15-06-16 | 19:54

Deze man heeft liegen op een hoger plan gebracht.

Ars Vivendi | 15-06-16 | 19:51

wat geen eens een smiley in het antwoord? Mark toch!

jouwgedachte | 15-06-16 | 19:50

-weggejorist-

Nefret | 15-06-16 | 19:50

Link doet het goed als je het laatste puntje eraf haalt.

001_Mills | 15-06-16 | 19:49

Dit is GVD GVD *geen* "complexe kwestie".
Het is NEE !!

hotmint | 15-06-16 | 19:49

Je bent echt een sukkel als je gelooft dat ze zich ook maar iets van de stemmers aantrekken.

miko | 15-06-16 | 19:49

Ik heb hem binnen en hij ligt in de prullenbak.
Ik verdom het trouwens om nog 1 vinger uit te steken voor dit land onder deze kudt regering.

gentle giant | 15-06-16 | 19:48

Als ik in een riool kijk zie ik minder stront.

Feynman | 15-06-16 | 19:47

Is er ergens een artikeltje waarin geenstijl inhoudelijk aangeeft welke delen van het associatie verdrag volgens hun wel goed zijn en welke niet?

Sowieso lastige puzzel want iedere tegen stemmer kan andere visie daar op hebben. En iedereen die overal op tegen is valt niet series te nemen.

KennyBeter | 15-06-16 | 19:47

Dit kabinet is niet ons kabinet, dit kabinet zweeft ergens boven de samenleving als op een wolk, kijkt naar beneden, ziet het branden en gooit nog wat spiritus eroverheen.
Een nietszeggend antwoord van een kabinet dat zijn volk de rug heeft toegekeerd.

DearMud | 15-06-16 | 19:46

-weggejorist-

hoaxje | 15-06-16 | 19:45

Link is stuk

algoritmos | 15-06-16 | 19:44

Goh... surprise...

BlowingBubbles | 15-06-16 | 19:43

Werk, consumeer en wees blij.

compitaal | 15-06-16 | 19:42

We worden weer genaaid zonder te bukken

dr.andus | 15-06-16 | 19:42

Tekenend.

Dr.Dexter | 15-06-16 | 19:42

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken