
Mail van een treurende democraat: "Zie hier het e-votingstembiljet voor de aankomende lijsttrekkersverkiezing van D66. Volgens mij hebben ze goed naar Henry Ford geluisterd: you can have your car in any color, as long as it's black". Kereltje Peggold blies nog hoog van de
ivoren toren over "het redelijke geluid tegen het populisme" en "redelijke argumenten als tegenwicht aan onderbuikgevoelens", maar is zelf geen haar beter. Neem nu de campagne rond het Oekraïnereferendum: economische cijfers van triviale orde werden gespind als en elke discussie werd teruggevoerd op de bloemenmeisjes/pianomannetjes op het Maidanplein, want op een of andere manier tellen als sturen op abstracte gevoelens als hoop en progressie niet als emotie bij de liberalen. Wedden dat de verkiezingscampagne van D66 bij de komende verkiezingen gewoon een soort populisme wordt voor mensen met een bakfiets? Binnen het reclamebureau dat door moet gaan voor het partijkantoor is immers al lang besloten door een paar yuppen met moeilijke brillen dat de
creative content strategy er op neer komt dat de partij vooral heel hard gaat brullen dat ze Wilders niet zijn.
Reaguursels
Inloggen@Parel van het Zuiden | 03-06-16 | 14:17 "hoogopgeleid"[zegt] niet per definitie iets... over intelligentie en mate van geinformeerdheid."
.
Zo is het. Noem het daarom "langopgeleid", in plaats van "hoogopgeleid".
Kim Xan Pech for president!! Mogen wij hem vast, wadend door een rivier, hysterisch toejuichen met den extatische geheven handjes in de lucht lof toezwaaiend.
Ik heb d'r zin an.
Kiesdrempel in stellen bij de volgende verkiezingen van minimaal 10 zetels,zijn we gelijk van de klootzak af.
Geweldig, deze democratische partij die op democratische wijze een verkiezing voor een lijsttrekker organiseert, met maar liefst de keuze uit 1 kandidaat die al (veel te veel) jaren de dienst uit maakt.
Waar doet me dat toch aan denken ...?
De gematigde politicus neerzetten als een gediplomeerd dokter, naast de populist als kwakzalver, is een kromme vergelijking. Het verschil tussen een erkend arts en een homeopaat zit hem in vakkennis, niet in de manier waarop geneesmiddelen worden verkocht. Dat Pechtold (met zn elf jaar kunstgeschiedenis, lol) meer vakkennis zou hebben dan Wilders, Bosma of Bontes, is op geen enkele manier aan te tonen.
Ik kan bijna niet meer typen van het lachen. Welke stagiair (M/V) heeft dit mailtje gemaakt? "Beste democraat" en vervolgens "voor deze verkiezing is
1 kandidaat beschikbaar: Arrogander Peggold" Van Ankara tot Pyongyang zal naar de diensten van deze stagiair (M/V (mits hoofddoek)) worden gehengeld.
Na het gestuntel rondom het referendum is het democratisch gehalte van de Democraten66 naar een nieuw dieptepunt gezakt. Op naar de verkiezingen het worden de leukste ever.
"(..)tuurlijk zou greet na verloop van tijd zijn partij moeten gaan uitbouwen maar daar heeft hij wat jaartjes voor nodig om zo geen mafketels aan te trekken(..)"
@ ikworstelengadouchen | 03-06-16 | 14:54
.
Inderdaad, en niet alleen makfetels naar ook de vijfde kolonne, ondergrondse saboteurs, zelfbenoede prominenten en dissidenten die (zie enkele jaren geleden het partij kongres van het CDA waarbij de partij bijna werd opgeblazen omdat dissidenten van binnenuit de partijpolitiek saboteerden toen ze samen met VVD en PVV wilden gaan regeren.
.
Bij de PVV weet je waar je aan toe bent en je hebt later geen spijt achteraf dat je op ze stemde maar dat ze daarna gewoonweg iets anders gaan doen omdat "dissidenten" de top kunnen wegstemmen.
Je krijgt dus precies waarvoor je stemt.
In mijn ogen is dat pas ECHTE democratie:
Vraag: als je geen lid bent van een politieke partij, maak je dan kans om burgemeester, topfunctie op een ministerie, provinciale staten, directeur bij een ZBO of een soortgelijke functie? (Is een retorische vraag)
@telelezer | 03-06-16 | 16:06 Ach ja de mislukte kunstenaar. Hoewel: zijn 'performance tegen geweld' van de jaren '39 - '45 heeft wel effect gehad. Tot voor kort riep iedereen 'dat nooit weer'.
Boris van der Ham was de laatste D66er in D66. Alleen de principelozen zijn nu overgebleven.
"Het profiel van de D66'er kennende zal er slaafs op de führer gestemd worden."
@ r@face | 03-06-16 | 15:24
.
Begrijp het goed...:
Pechtold is D66 (=de partij)..!
en D66(=de partij) is Pechtold..!
www.youtube.com/watch?v=Xtdqp30dJlE&a...
Leuker kunnen we het niet maken, wel narcistischer.
@ FustViking | 03-06-16 | 15:25
en
@ telelezer | 03-06-16 | 15:57
www.youtube.com/watch?v=Xtdqp30dJlE
-weggejorist-
Een ruime keuze dus: Kiezen tussen Pechtold, Pechtold of Pechtold.
Pechtold, oh ja.. dat is toch die man die altijd zo hard krijst dat ze bij de PVV geen keuze hebben mbt het leiderschap..?!
H.A.F.M.O. draait zich verdrietig om in zijn graf
Dictatuur'66.
Zelfs in de Sovjet Unie had men, pro forma, tenminste nog een andere naam op het stembiljet!
A. Pechtold heeft zich ontpopt als het tefalmannetje, de blanke variant van H. Tan, zo iemand bij wie alles, maar dan ook écht alles langs het maatpak afglijdt zonder een enkel spoor na te laten. Hij heeft nog geprobeerd zich te profileren als 'houthakker' (DWDD) maar nee, met de beste wil van de wereld kan ik mij de heer A. Pechtold, ex-burgemeester te Wageningen, niet voorstellen als iemand bij wie het zweet in de oksels staat a.g.v. lichamelijke inspanning. Veilingmeester ja, akkoord, parmantig met een hamertje spelen en een vingertje wijzen, maar houthakker??!!
Ik zie ook het partijcongres voor me, waar het verkiezingsprogramma wordt besloten. Dat stembiljet:
Ik ben het met alle voorstellen van de programcommissie:
[ ] eens
[ ] ik verlaat de partij
@Jan Laefcutte | 03-06-16 | 15:29
Ondanks dat uw vraag zich niet tot mij richt,
Er is 1 kandidaat. 99.9999 procent van de uitgebrachte stemmen zijn tegen. 1 stemmer,(hoi Alex) heeft voor ingekleurd. Hoera, hoera hoera.
D'66 in optima forma?
En dan de PVV als niet democratisch wegzetten... ze hebben wel humor daar bij de D66...
Het profiel van de D66'er kennende zal er slaafs op de führer gestemd worden.
r@face | 03-06-16
Bezoek eens een politiek congres zou ik zeggen. Of sta je niet open voor discussie met mensen die een andere mening hebben?
Jan Laefcutte | 03-06-16 | 15:29
Leg even uit. Ik ben niet zo slim. Waarom zou ik niet open staan voor mensen met een andere mening. Ik zie het verband niet.
Het profiel van de D66'er kennende zal er slaafs op de führer gestemd worden.
r@face | 03-06-16
Bezoek eens een politiek congres zou ik zeggen. Of sta je niet open voor discussie met mensen die een andere mening hebben?
Om te kunnen kiezen moeten er wel meer kandidaten zijn, echter zijn er waarschijnlijk niet genoeg geweest die voldoende steunverklaringen konden krijgen.
TheStef | 03-06-16
Dat is inderdaad het geval geweest. Je moet een bepaald percentage van de leden achter je krijgen. Er was één uitdager en die had kennelijk onvoldoende steun.
Als degene die het mailtje met de stemcode op het knopje stemmen had gedrukt, had men hier nog kunnen posten dat het volgens de eigen D66-regels verplicht is om ook bij één kandidaat een stemming te houden. Bovendien krijg je op het stemformulier de keuze om voor of tegen te stemmen.
D66. Is dat niet die partij die als toekomstbeeld een geïdealiseerde jarenzeventigsamenleving schetst? Waar we hand in hand, geheel multicultureel, elke ochtend het Europese volkslied zingen onder een grote foto van Juncker? Die democraten?
Het profiel van de D66'er kennende zal er slaafs op de führer gestemd worden.
err, kleüppie.
Het is echt bijna zielig. Nee, het is zielig. En dan al die sukkelige partijleden die hem volgen of hij een sekteleider is. D66 is bijna een sekte. Eng clubje.
@Duifmans | 03-06-16 | 15:11
Alle niet-stemmers tellen ook mee, om uiteindelijk te komen tot een werkbare oplossing. Dit alles dan binnen de ruttegraatloze houding van het kluppie dat zich democraten noemt. Sieg Alex.
Wat nu als niemand op kereltje stemt? Wordt de partij dan opgeheven.
Is er ook een opkomstdrempel? Lijkt me leuk als die niet gehaald wordt. Telt de mening van de niet-stemmer dan ook mee.
D66 = theoretisch clubje dat wordt ingehaald door de praktijk.
WCeend66
Fisccon | 03-06-16 | 14:45
Pechtold moet niet andere partijen de maat nemen qua partij democratie, om vervolgens zichzelf met 100% van de stemmen te laten kiezen als lijsttrekker.
De zelfverklaard 'meest democratiese partij van Nederland' heeft slechts één kandidaat?
Dat kan slechts als het partijbestuur de andere kandidaten heeft weg-geïntimideerd, of het hen feitelijk onmogelijk heeft gemaakt: bijvoorbeeld als het vooraf een 'profiel' heeft opgesteld waar slechts één specifiek persoon aan kan voldoen: A. Pechtold.
Bekende trucjes die ze zouden kunnen gebruiken zijn bijvoorbeeld het eisen van 'ervaring' met een lijsttrekkersrol in de landelijke politiek. In feite zal daar binnen D66 slechts door Arrogander aan kunnen worden voldaan.
Wat een ophef. De grote roerganger heeft blijkbaar Robert Michels goed bestudeerd.
Alex kan als geen ander zichzelf verheffen,
Ben popülist eunmask.files.wordpress.com/2015/01/p... En verder wat Feynman al eerder inbracht.
Alexander des Burgus | 03-06-16 | 14:20
Nee hoor, ook u heeft het mis. Het gaat M66 worden. Moslim 66
Pechthold is een vies miezerig mannetje volgens velen, ik kan/zal en wil me daar geheel democratisch bij aansluiten.
@ikworstelengadouchen | 03-06-16 | 14:54
Amen!
VOTE
[ ] Yes
[ ] No
[X] Don't care
Maar dit is een hoax toch?
-weggejorist-
@Fisccon | 03-06-16 | 14:45
Ik denk dat Wilders een hoop geleerd heeft van LPF na de dood van Fortuyn.
Enne... stemmen op slechts één kandidaat vind ik redelijk communistisch.
-weggejorist-
Ik snap niet dat je met je volle verstand op die partij stemt. Vreselijk pro-Europa, wat blijkt nauwelijks iets met democratie te maken heeft. Over de klikturken in de kwestie Umar hebben we ze niet gehoord, ook al omdat blijkt dat veel allochtonen van de PVDA naar D'66 zijn gegaan. Laf dus ook en al zijn democratische principes verloochenend. En dan die glibber van een Pechtold, deze enge arrogante man. Wat een k@tpartij is dat.
Nog steeds die Alexander van D666?
@M4thij5 | 03-06-16 | 14:34
En dan?
Als Kereltje maar 20% van de stemmen krijgt en er is geen opponent, wordt Kereltje gewoon weer lijsttrekker.
Ze doen maar maar, ik stem niet op die demagoog.
Zijn partij heeft maar één issue: PVV is kut, dus stem op ons.
Enne.... hoe zat het ook alweer met die minister van binnenlandse zaken die ineens stuivertje wisselde met dat drankorgel uit Nijmegen?
*neemt nog een biertje*
Fisccon | 03-06-16 | 14:45
Dat ene lid stemt wel degelijk.
Flikker toch op, bij D'66 wordt tenminste gestemd. Bij de PVV van Kim Un Wilders (geblondeerde versie van de echte) wordt helemaal nooit gestemd omdat er maar 1 lid is, de rest van de fractie is decorum.
De gemiddelde D66 stemmer geeft enkel om mooie plaatjes en emotioneel geladen oneliners. Iets inhoudelijks als dit interesseert ze 0,0.
Kun je ook Geen Mening/Weet Niet stemmen?
Het D66 programma kort samengevat, zak maar zeggen.
Of de dossierkennis van gemiddelde D66 stemmer.
Zo ging het in Irak toch ook altijd? Saddam die met 99% werd herkozen? Misschien moeten ze hun naam veranderen naar B66, want roepen om te stemmen op 1 kandidaat is eerder Baath dan democraat ( en dat rijmt dus het is waar)
@alexbl | 03-06-16 | 14:24
Aha, U is nieuw hier?
Arme partij. Geen verjonging, geen vernieuwing - niks.
-
Nóg eens een keer jaaaarenlang opgescheept met het tanend kereltje.
Je kunt ook gewoon tegen stemmen ;-)
@Homo homini lupus | 03-06-16 | 14:15
Zo is Saddam Hoessein destijds ook herkozen.
Op het stembiljet stond iets als :
Wilt u dat Saddam als president voor het leven wordt gekozen?
De tekst en het 'ja' vakje waren zo groot dat er geen ruimte was voor een 'nee' vakje.
Overigens vraag ik me af hoeveel alimentatie Kereltje moet dokken aan zijn ex-vrouw, en wat Hachchi daar mee te maken heeft.
Laat anders je artikelen eerst even lezen door iemand die wél kan schrijven, voordat je ze publiek maakt.
Ik geef toe, ik ben tot eind dit jaar nog D66 lid.
Er is nog wel een mogelijk tot stemmen.
Je kan voor of tegen stemmen en Pechtold moet minsten 50% voorstemmen krijgen. Ik heb tegen gestemd.
-weggejorist-
Stempt?!?
d66, draai het eens om en je snapt de kwaliteit van deze partij: 99p
1 volk, 1 land, 1 leider! Je struikelt over de Godwins.
Tevens nodigen wij u uit voor de jaarlijkse ledendag waar wij na afloop een gezamenlijk diner zullen gebruiken.
U kunt hieronder uw menukeuze aangeven:
[] Brokkenpap met klonten
D66, de partij van de "hoogopgeleiden"
.
Voor de hoogste positie in de partij is slechts een veilingmeestertje die pas na 7 jaar zijn "studie" kunstgeschiedenis wist af te ronden, beschikbaar.
.
Moewhahahahaha.
Enge partij.
Bij deze is de D uit D66 gesloopt. Blijft 66 over!
r@face | 03-06-16 | 14:01
Nee, de D is vervangen door een C. C66 of Communisten '66.
Er zouden gerust andere goede kandidaten zijn maar die worden bewust op afstand gehouden door Koning Pechtold en zijn lakeien in de top van de partij.
@panadol | 03-06-16 | 14:11
De EU is de hoogste waarde voor D66. Dat staat sowieso op gespannen voet met democratie. Dit NoordKoreaanse modelletje is slechts een bevestiging voor wat intelligente mensen die informatie tot zich nemen al wisten. Wat ook maar weer eens fijntjes aantoont dat "hoogopgeleid" zijn in Nederland niet per definitie iets zegt over intelligentie en mate van geinformeerdheid. Maar ach, ook dat hadden intelligente en geinformeerde mensen natuurlijk al langer in de gaten.
Ik begrijp dat als de meerderheid van de D66-leden niet stempt hun kandidaat wint? Zo redeneerde ze ook bij het laatste referendum. Kandidaat Niksniet.
"Onze Leider is met 100% van de stemmen gekozen"; bekend geluid..
Is Kereltje op stage geweest in Noord-Korea?
Overigens, al had D'66 100 kandidaten, zou ik nog niet op die enge partij stemmen.
Laten we wel wezen, D66 heeft amper nog eigen beleid. Alles waar ze voor stonden hebben ze (inclusief hun eigen oprichter Ïk snap niet dat mensen de uitkomst van dit referendum (EU-grondwet) als een overwinning voor de democratie zien.) al lang weggeflikkerd. Zijn ze links, rechts iets anders? Niemand weet het, ze weten het zelf niet.
Nouja ze zijn in feite nog 2 dingen. Pro EU, anti-Wilders en vooral met dat laatste weten ze wat stemmen te trekken bij de Anti-Wilders club die zich het anti-Wilders zijn weer hebben laten indoctrineren door de media en veel andere partijen. Zonder de PVV was er al vrijwel geen D66 meer. En zelfs met de EU lijken ze nu zelf de kluts kwijt te raken. Zelfs vanuit D66 hoor nu je zaken als Ja de EU is geweldig maar [kern eigenschap van de EU] moet wel anders.. Tja vrijwel iedereen die zich in de EU verdiept kan alleen maar tegen zijn. D66 is vanuit de kern voor maar loopt nu tegen die zelfde punten aan en raakt daardoor dus ook in verwarring.
Nee D66 heeft alleen nog de PVV als bestaansrecht en verder is het in inhoudsloze partij.
Ja maar de PVV heeft geen interne democratie!
.
En weg keken de politiekcorrectjes weer.
Immers zo hoog opgeleid enzo.....
Oh oh wat pijnlijk dit, voor een partij die zegt democratie als hoogste waarde te zien. Eerst proberen een referendum om zeep te helpen en vervolgens een ledenstemming houden met één kandidaat. Veel ondemocratischer kan het niet, me dunkt. Succes met stemmen, D66 leden.
Die partij is de D al jaren niet meer waard.
Wát een walgelijk zooitje realiteitsontkennende EU-sekteleden
En dan gaat Pechtold nog juichen ook wanneer hij "wint", let maar op. Die man is compleet van het padje af.
Nou, idd dat Alexander de enige kandidaat is kun je hem niet kwalijk nemen. Maar dan ga je toch niet alsnog een verkiezing houden?
-weggejorist-
@Lupuslupus | 03-06-16 | 14:04
"Maar we hebben tenminste nog een VERKIEZING, in tegenstelling tot die akelige ondemocratische PVV."
Dat heet D66-logica.
mooi staaltje bestuurlijke vernieuwing weer van D66
Het zou helemaal mooi zijn als de uitslag is dat Pechtold met 98,3% van de stemmen is verkozen, om aan te geven dat heus niet iedereen voor Alexander is, en dat het wel democratisch is gegaan. Zo doen ze dat in de betere dictaturen ook. Net geen 100%, dat zou verdacht zijn...
-weggejorist-
Doe dan geen verkiezing en stuur een mailtje rond met de mededeling dat aangezien er geen andere kandidaten zich hebben aangemeld er geen verkiezigen zullen zijn. Deze nepverkiezing daarentegen vraagt om satirische vergelijkingen.
Haha met als aanhef: "Beste democraat"
Ik begrijp dat de taxichauffeur is door het bestuur is kaltgestellt? www.ad.nl/ad/nl/38261/Nieuws/article/d...
En dan beginnen ze met "Beste democraat" ..........
Geelt Pechtold, Alexandel Wildels. Volstlekt inwisselbaal!
Technisch gezien is het natuurlijk niet de schuld van Pechtold dat hij de enige kandidaat is. Kennelijk is er gewoon niemand anders die hem durft uit te dagen.
Daarbij moet ik eerlijk toegeven dat D66 bij de laatste verkiezingen nog nooit zo groot zijn geweest. SP had ook lange tijd hetzelfde probleem met Jan..
Ze moeten niet op hem stemmen, maar aan hem vragen waarom Hatjie er met vaandel vlucht vandoor ging.
Een lijsttrekker VERKIEZING met slechts één kandidaat. Wat valt er te kiezen dan? nul komma nul. Hoe maak je jezelf als partij onsterfelijk belachelijk? Nou zo dus.
Wat ik overigens veel interessanter vind, wie van de redactie is D66 lid?
Om te kunnen kiezen moeten er wel meer kandidaten zijn, echter zijn er waarschijnlijk niet genoeg geweest die voldoende steunverklaringen konden krijgen.
Kunnen ze janken bij D66, maar stel dan jezlef kandidaat, of verlaat de partij als je het er niet mee eens bent. Heel makkelijk en logisch.
Bij deze is de D uit D66 gesloopt. Blijft 66 over!
Haha, zelfs de PvdA laat je tenminste nog kiezen uit twee PvdA-kandidaten voor de burgemeesterspost.
Zo doen ze het in China ook.
Ow die partij die al zijn grondvesten verloochend. Grappig dat men er nog op stemt. Alhoewel, D'66-ers zijn het volk dat goed voor zichzelf zorgt. De rest is bijzaak.
REAGEER OOK