Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ahmed Aboutaleb wil de PvdAchtzetels redden

Aan de kant, Diederik de Dramatische! Ahmed Aboutaleb, burgemeester van Rotterdam en wereldwijd gelauwerd islamitisch islamcriticus, wil lijsttrekker van de Partij van de Achtzetels worden. Maar hij wil daarvoor de strijd aangaan met Lodewijk Asscher en niet met Diederik. De gevaarlijke outsider maakte in Nieuwzuur bekend dat hij best de nieuwe lead singer van de Internationale wil worden, mits Rode Ingenieur Samsom uit zichzelf plaats maakt. Nou. Gouden kans op een waardige exit voor de opgebrande & uitgebluste fractieleider, die door iedereen & z'n sociaaldemocratische vadertje wordt uitgekotst. Goed nieuws ook voor de kiezer die een stem op de zieltogende PvdA wellicht misschien toch weer wil overwegen als de Bazenmeester van Rotterdam de rooie rozenkar gaat trekken. Maar dramatisch voor de PvdA zelf, die intern enorm verdeeld schijnt te zijn over Aboe Taleb en liever Asscher als aanvoerder wil. Wat weer leuk is voor de neutrale toeschouwer, die doorgaans geen genoeg kan krijgen van knallende crises bij de PvdA. Of het voor de sociaaldemocraten echt nog wat uitmaakt wie de nieuwe leider wordt, of dat hun "huismoslim" (©Joop.nl) slechts een vlag op de Puinhopen van de Arbeiderspartij zal zijn, dat moeten we afwachten. Maar een titanenstrijd tussen De Jood en De Moslim zou het einde kunnen betekenen van het nu heersende despotische duo van De Drammer en De Starre Socialist, die diverse vrouwen en allochtonen uit de fractie hebben verjaagd in de afgelopen jaren. En hee: wij vinden Abou Taleb óók een topvent. (En hij vindt ons ook best leuk.) Dus die winst pakt de PvdA alvast. Als Didi de eer aan zichzelf houdt, tenminste. Want anders doet Abou niet mee en wordt het gewoon Lodewijk. En die vinden we stom. abouquote534.jpg

Reaguursels

Inloggen

wlodek | 27-05-16 | 16:28

Méér overheid inderdaad, leugens regeren en alle beloftes omtrent een kleine overheid is bullshit. Kijk maar eens naar de hoogbouw in de binnenstad van Den Haag, VROM krijgt nog een vleugel d'r bij, justitie is verhuisd naar 143 meter, binnenlandse zaken ook.

Nederland krijgt een ultra-cratie van ongekende weerga, als het aan Pechtold ligt nóg eens 1 miljoen ambtenaren erbij.

Sweetlakecity | 27-05-16 | 19:46

Hebben ze een moslim nodig omdat ze bang zijn dat ze hen laatste zetels aan denk kwijt raken ??

Poldergek | 27-05-16 | 19:26

Abou gaat echt geen kaptein worden van die zinkende schuit.
laat onze politieke Fransje Bouwer dit maar doen.
Nieuwe slogan, heb je even voor mij.

Toontje-lager | 27-05-16 | 18:30

Aboutaleb vormt waarschijnlijk de absolute top in de categorie ‘knuffelallochtoon’. En volgens mij is hij nog nooit echt kritisch bevraagd in een interview. Gewoon omdat dat politiek correct VERBOTEN is in DDR Nederland. Ik heb hier wat vragen voor knuffelbeer Aboutaleb. Graag oprecht antwoorden, elke verdenking van taqiyyah of andere islamitische tactieken van misleiding, reduceren de waarde van uw antwoorden tot nul. Aldus:
De dertig artikelen van de universele rechten van de mens, onderschrijft u die of denkt u dat zij ondergeschikt zijn aan de sharia?
Wat vindt u van de wetenschappelijke methode van het streven naar kennis, ongeacht of dit bepaalde wereldbeschouwing nu uitkomt of niet?
En, in het verlengde hiervan: wat vindt u van wetenschappelijk onderzoek naar het ontstaan van de islam? Moet dat kunnen en moeten de onderzoekers beschermd worden tegen islamitische agressie, of moet dergelijk onderzoek verboden worden?
De moderne rechtsstaat, onderschrijft u die?
De scheiding der machten, onderschrijft u die?
De scheiding van kerk en staat, en moskee en staat, onderschrijft u die?
De gelijkwaardigheid van man en vrouw, onderschrijft u die?
Wetenschappelijk onderzoek naar de herkomst van islamitische agressie, onderschrijft u dat?
Politieke correctheid, dat systematisch wegkijken van islamitische agressie, en dat systematisch demoniseren van islamcritici, onderschrijft u dat?
Stenigen, amputeren, onthoofden, stokslagen, pedosexualiteit, mishandelen van andersdenkenden, enzovoort, vindt u dat verwerpelijk, of denkt u dat dat onder bepaalde omstandigheden wel moet kunnen?
In een wereld waarin elke dag bericht wordt over islamitische agressie, en waarin die islamitische agressie alleen maar toeneemt en beslist niet afneemt, is het dan redelijk om van mensen te verwachten dat zij vertrouwen hebben in islamitische politici?

notamused | 27-05-16 | 17:36

Ik DENK er het mijne van...

BlowingBubbles | 27-05-16 | 16:35

Nederland wil gewoon dolgraag de primeur hebben om als eerste een moslimistisch staatshoofd te hebben. Nederland loopt wel vaker in zeven sloten tegelijk.

Haatejaculaat | 27-05-16 | 16:32

allemaal theater omdat het beleid van iedere regering, ongeacht de samenstelling, altijd 3 punten omvat:
1 meer overheid
2 nog meer belastingen
3 nog heel veel meer EU

De poppetjes zijn dus niet relevant want ze voeren altijd hetzelfde beleid en de "partijen" in zo'n regering in het zadel houden ook niet aangezien VVD=PvdA=D66=GL=CU=SGP, onversneden aanhangers van het heersende EU-socialisme. Of de vervanger van Samsom Aboe of Asscher wordt maakt dus geen mallemoer uit. Die vervanger zakt naa een paar jaar door de mand zoals al zijn voorgangers dat hebben gedaan en zal weer worden vervangen door de volgende messias van dienst.

wlodek | 27-05-16 | 16:28

Ruud5 | 27-05-16 | 14:45
Dat slappe toontje is zijn sterkste wapen. Je moet het spel goed kunnen spelen wil je zonder echt veel successen te hebben geboekt het schoppen tot minister-president. En dat is zijn ambitie.

Schoorsteenveger | 27-05-16 | 15:34

Ik lach me echt een breuk als er toch weer mensen op de Pvda gaan stemmen. Zit er trouwens dik in, mensen trappen blijkbaar altijd in verkiezingspraatjes.

Spinazi | 27-05-16 | 15:31

Dat men hier zo wegloopt met Aboutaleb, de man die onlangs schitterde in een radiospotje tegen racisme, nadat hij openlijk had toegegeven dat zijn dochters niet met niet-muzelmannetjes hoeven thuiskomen.
En niet te vergeten, de man, wiens stichting destijds enorm ijverde om de goddelijke kale te demoniseren.
Aboutaleb is duidelijk een wolf in schaapskleren.

Willem Hollander | 27-05-16 | 14:53

Schoorsteenveger: het kan zijn dat Asscher een rat is, maar dan is het wel een slappe rat. Veel successen heeft hij niet geboekt als minister, en dat slappe toontje, brrr.

Ruud5 | 27-05-16 | 14:45

Staat al lang vast dat 't Ascher moet worden. Die heeft de met VVD gezamenlijke campagne al afgetrapt met dat intervieuw met Rutte erbij laatst in de VK. Slimme klus was dat, daardoor heeft hij zich in één klap geprofileerd op hetzelfde niveau als Rutte, die toch wel onomstreden de leider binnen zijn eigen toko is lijkt me.

Kortom: Asscher is de handige beroepspoliticus zonder ziel die we gaan krijgen, waar Aboe misschien de mens is die we op zijn minst verdienen.

F#ckingAwesome | 27-05-16 | 14:43

Marx - een van huis uit protestant met joodse roots - heeft zijn cultureel-marxisme ooit in de wereld geroepen om het anti-semitisme voor eens en voor altijd de nek om te draaien. (Is mijn theorietje...) Maar wie had ooit kunnen denken dat de islam het 'joodse', cultureel-marxistische voertuig zou gebruiken om werelddominantie te krijgen.....
#geenmoslimzoorthodoxalsaboutaleb
#"zomogelijkbidikmeerdanvijfkeerperdag"
#linksingehaald...

Aristotalloss | 27-05-16 | 14:17

FYI Aboutaleb ligt moeilijk bij het PvdA. Redenen hiervoor: hij is nogal lichtgeraakt, luistert slecht naar anderen, kan dingen zeggen zonder na te denken en mag graag anderen de wet voorschrijven (Aboutlebs way or no way). Hij is iemand die je het best kan omschrijven als een hongerige machtspoliticus. Dit alles maakt dat hij dus iemand is die moeilijk/ niet is aan te sturen, dus gevaarlijk voor PvdA partijkader. Toen zijn ster rijzende was als wethouder van Amsterdam werd hij niet voor niets weggepromoveerd naar de (ongevaarlijke) functie van staatssecretaris (wellicht een onderzoekje van GS waard om het hoe en waarom precies). Later werd hij de perfecte kandidaat voor burgemeesterschap R'dam, want allochtoon. Als burgemeester maakte hij zijn come-back in de spotlights met zijn nogal voor het PvdA kader boute uitspraken.
Toch denk ik dat de angst bij de PvdA om te gemarginaliseerd te woden zo diep zit, dat men wel naar de kaart Aboutaleb zal grijpen. Waarmee de PvdA voor de 3de keer achter elkaar (Cohen, Samson) weer massaal kiezers die de partij al vaarwel hadden gezegd achter zich zal weten te krijgen. De MSM zullen ook deze keer hier ook een belangrijke rol in spelen, net als bij Samsom tijdens de vorige verkiezingen.

cocktailsmaak | 27-05-16 | 14:11

Ahmed kan fijn in de luwte van z'n burgemeesterschap aan z'n imago werken, net als indertijd Cohen, maar die bleek toch niet geheel de verlosser waarop de PvdA had gehoopt. Er is geen journalist die Ahmed ook maar enigszins kritisch durft te bevragen, ze vinden hem allemaal geweldig! Carrieretechnisch ook wel zo verstandig.
In de kamer zit inmiddels al een andere multiculi-topper: Arib. Gaat letten ruw taalgebruik van Kamerleden, m.a.w. als Wilders op enig moment volop het orgel gaat, grijpt zij in en holt er een selectie van PvdA D66 GL naar voren om m.b.v. vooraf ingestudeerde oneliners haar te steunen, en zo het 8uur journaal te halen. Mocht Wilders het hele gezelschap toch verbaal te slim af zijn, dan knipt en plakt de journaalredactie hem alsnog tot verliezer. Doen ze nu ook al met regelmaat. Big brother in Nederland.

BozeBlankeMan | 27-05-16 | 13:59

hij zegt gewoon in andere bewoordingen ,samsom maak plaats voor de islam

pedro300 | 27-05-16 | 13:34

Partij van de Allochtonen/Armoede, jullie dagen zijn geteld!

Leefjeleven | 27-05-16 | 13:32

Is het niet ook zo dat als een marokkaan zijn kind een naam geeft, die niet op de maroklijst van namen staat, zoals Klaas, dat kind niet als Marokkaan wordt ingeschreven, dus niet de nationaliteit krijgt, dus geen paspoort?

dagpauwoog | 27-05-16 | 13:24

Met Ahmed Aboutaleb aan het hoofd kunnen ze de naam definitief veranderen in Partij van de Allochtonen. En ik kan hem niet vertrouwen zolang hij aangeeft een overtuigd moslim te zijn. Voor moslims telt in de eerste plaats de islam en sharia, verder maak je zoveel mogelijk gebruik van wat de ongelovige je in al zijn naïviteit aanbiedt, en mag je liegen als dat de islam dient. Vijftien tot twintig keer bidden per dag (wat hij zelf vertelde in die docu over hem onlangs), dat is een beste dosis zelftoegebrachte hersenspoeling. En z'n dochter mag niet thuiskomen met een niet-moslim. Geweldig geïntegreerd die man. Herstel, geïnfiltreerd.

Dr. Snoepjes | 27-05-16 | 13:15

Na 70 jaar heeft de PvdA geen enkele toegevoegde waarde meer, voor de huidige samenleving. De helft van hun .8 zetels gaat naar de nieuwe partij DENK. Asscher moet zeker niet de eerste man gaan worden, want dan gaan ze naar 0 zetels en de totale opheffing van de partij.

Goedverdoemme | 27-05-16 | 12:56

.
They don't know about aleb
.

Rest In Privacy | 27-05-16 | 12:24

Wonderful-Life | 27-05-16 | 11:45 Bijvoorbeeld Tariq Ramadan is er om bekend dat hij heel verschillende verhalen vertelt aan een islamitisch publiek en een niet-islamitisch publiek. En dit spreken met dubbele tong is voorschrift in de islamitische doctrine. Dus is het zo dat moslim Aboutaleb hier ook van te verdenken is. Wat misschien terecht is. Of niet. Maar in ieder geval is de discussie hierover VERBOTEN. Het mag niet in politiek correct DDR Nederland. We mogen wel diepgaande discussies voeren over de essentie van bijvoorbeeld scientology of het nazisme of het marxisme-leninisme of de leringen van Adam Smith. Maar een diepgaande discussie over de islam is in de mainstreammedia VERBOTEN. Bijvoorbeeld Wim van Rooy kan in een urenlang college uitleggen hoe het zit met de islam. Maar de man wordt genegeerd. Wij worden geregeerd door criminelen. Mensen die blijkbaar willen dat het onthoofden van andersdenkenden over honderd jaar het belangrijkste cultuurgoed van Nederland is. En deze mensen blijven maar wegkijken, blijven volhardend negeren, goedpraten, klein praten, steeds weer alles verbloemen. Zoals zij ook de kritische vragenstellers blijven demoniseren: u is racist, u bent islamofoob, u hebt last van onderbuikgevoelens (Aboutaleb onlangs op de Dam, Bevrijdingsdag). Je bent nog altijd ‘een minderwaardig mens’ als je blijk geeft van afschuw wat betreft de islamitische praktijk van het vernederen, uitbuiten en vermoorden van andersdenkenden.

notamused | 27-05-16 | 12:22

.. En dan nog zieltjes willen winnen..

Neut | 27-05-16 | 12:15

Een ieder die niet een eigen partij begint, spreekt zichzelf altijd wel een keer tegen voor het partij belang..

Neut | 27-05-16 | 12:14

Ik begrijp die hosanna over Aboutaleb niet. In Amsterdam zetten hij en zijn voorganger Rob Oudkerk 400.000.000 in het zand aan mislukte werkgelegenheidstrajecten. Toen het op uitingsvrijheid aan kwam werd Ayaan Hirsi Ali door de beroepsallochtoon Ahmed Aboutalab voor eigen publiek even weggezet met:
"Eerst uit de groep stappen, roepen dat je ex-moslim bent, vervolgens stevig in het nest pissen en ook nog verwachten dat je als gesprekspartner volledig wordt geaccepteerd." Wat Aboutaleb stevig in het nest pissen noemt ging over de voortdurende en noodzakelijke aandacht van Ayaan Hirsi Ali de praktijkbehandeling van vrouwen in islam scoorde op mensenrechten. Bronnen om geijkte tegenwerpingen voor te zijn:
www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/articl...
www.volkskrant.nl/binnenland/een-mosli...
.
Wie serieus gelooft dat de mondsnoerder en snurker die lekker bleef liggen tijdens de strandrellen en die daarvoor zijn politiechef Meijboom slachtofferde om zelf te kunnen blijven zitten de PvdA moet gaan redden verdient dan ook niet beter dan de vruchten met doorgeschoven rekeningen van de PvdA in het alledaagse bestaan.
www.novatv.nl/page/detail/nieuws/11385...
www.mediacourant.nl/2015/12/maker-abou...
.
Kunnen we zomaar beter voorgelicht de komende verkiezingen in om politiek mandaat te gaan verdelen.

Takki Yah | 27-05-16 | 12:13

Van een hele grote afstand gezien lijkt het erop alsof de samenleving zo snel mogelijk gesplitst moet worden in "haves" en "future-have-nots". Zodra de omvolking compleet is zijn alle kleine vermogentjes opgebruikt, we zijn immers massaal aan het interen vanwege alerlei vermogensdrempels en "bezuinigingen".
Dat wil zeggen dat bij oplopende staatsschulden de rekening bij de nieuwkomers komt te liggen; die hebben niets opgebouwd dus dat gaat aardig knellen tegen die tijd. Met "tegen die tijd" heb ik het overigens over een tijdvenster van minder dan 15 jaar.
Om die groepen alvast voor de te verwachten armoedeval te beschermen moeten de huidige "haves" (de autochtonen met kleine vermogentjes en pensioenaanspraken) nog even extra flink geschoren worden.
Ik zie het als een vorm van Social Engineering om bij de Koomende Europeesche Mensch historische binding aan de juiste machthebbers te laten ontstaan en de natuurlijke tegenstand tegen deze beweging in de kiem te smoren door de associatie met het allochtone element.
De huidige "haves" moeten voor dit doel zoveel mogelijk schuldgevoelens worden aangepraat met tegelijkertijd een dringend beroep op solidariteit met "zwakkeren". Ik voorspel een langdurig mediaoffensief van ongekende omvang met schuldgevoelmaximalisatie als doelstelling.

kindapaas | 27-05-16 | 11:58

@Draak uit Brabant | 27-05-16 | 11:14
Wat mij betreft wordt heel die DENK club in de huidige vorm ook opgedoekt, want die hele dubbel agenda die parallel loopt aan een dubbel paspoort drijft gewoon aan de oppervlakte.”
Alleen maak je geen beleid op de persoon, en dus ook niet op de partij.

“Maar ik ben benieuwd op grond waarvan je zoiets zou moeten doen.”
Je hebt door dat het beleid dat ik voorstelde (en jij slap gelul noemde) zou betekenen dat deze partij helemaal niet zou bestaan.. toch?

Mijn beleid pakt gewoon aan wat moet gebeuren. Het probleem met jou is precies het zelfde als we met veel politici zien. Ze willen van alles, maar durven niet de stappen te nemen die er voor nodig zijn.

Persoonlijk zal het mij m’n reet roesten of sommige mensen (delen van) mijn beleid slap gelul, racistisch of dom vinden. Het pakt alle problemen aan en is daarmee het enige juiste beleid.

De 5 generatie regel voordat je toegang hebt tot functies met een voor Nederland hoog maatschappelijk belang is een hele goede. Daar komt overigens ook nog beperkt stemrecht bij. Want ook zo vertel je natuurlijk hoe we hier dingen moeten doen. Als je ergens ‘nieuw’ bent is dat niet aan jou.

DerUnterMensch | 27-05-16 | 11:47

Ik vind meneer Aboutaleb een sympathieke vent. Alleen ik kan hem helaas niet vertrouwen, want hij zegt dat hij de islam aanhangt, dat rijmt dus niet, alles wat hij doet en zegt heeft helemaal niks met de islam te maken, maar toch wilt hij nog steeds de islam aanhangen, dat noem ik nou iemand met 2 gezichten, mensen met 2 gezichten zijn onbetrouwbaar.

Wonderful-Life | 27-05-16 | 11:45

Bij de PVDA hebben ze gewoon wat tegen vrouwelijke lijsttrekkers. Eerst komt de mannelijke kaaskop in aanmerking, dan de Jood, dan de moslim en daarna pas de vrouw.

XaleX_2 | 27-05-16 | 11:44

Los van de PvdA-klucht: schei eens uit met Aboutaleb een wolf in schaapskleren te noemen. Wie dat doet, zegt dat een Marokkaan in Nederland het niet goed KAN doen, m.a.w. dat-ie het al fout doet door Marokkaan te zijn.
Verdiep je eens in de carrière van de man, dan zie je een door en door geseculariseerde, perfect geïntegreerde immigrant. Als alle Marokkanen in Nederland dezelfde mentaliteit en opvattingen had als Aboutaleb, was er helemaal geen Marokkanenprobleem. (Zoals er b.v. ook geen Portugezenprobleem is.)

Roderick Random | 27-05-16 | 11:43

Piet Karbiet | 27-05-16 | 09:59

gejatte stukjes:
"‘Heb je dat weer. Die uitspraak achtervolgt me nu al jarenlang..."

Een islamitische vrouw mag toch niet trouwen met een niet-moslim?
‘Ja, dat is zo, maar dan begeef ik mij in een theologische exercitie en dat boeit me niet. Ik ben geen theoloog, maar een vader. Ik gun mijn dochter een fantastische partner, die ze zelf mag uitkiezen, ik respecteer haar keuze, ook al zou mijn gevoel misschien ‘nee’ zeggen tegen die jongen’.

Klinkt redelijk, jammer dat wij allemaal wèl theologen zijn èn bekend met het fenomeen al-taqiyah.
Door dit fenomeen kan Aboe nooit vertrouwd worden en zit hij gewoon gevangen in het i-merk.
Kijk maar.
Gijzelingclausule uit de haatdoctrine:
Alles dat geboren wordt is moslim, ieder die zichzelf geen moslim noemt en geen !slaam bedrijft is een afvallige, tenzij de betreffende gelovige in levensgevaar verkeert en om het leven te redden ongelovigheid voorwendt.

hallevvezool | 27-05-16 | 11:42

De islam, die we jaar in jaar uit steeds groter en machtiger zien worden, is als een destructieve sekte die een absolute greep heeft op mensenhersenen, en die maakt bijvoorbeeld dat Ahmed, die aardige jongen van 16 die het zo goed doet op school, met drie maanden internet-indoctrinatie kan veranderen in een moordend monster dat zich opblaast temidden van zoveel mogelijk vrouwen en kinderen. Het grote manco van de PVDA, en van eigenlijk heel de heersende politiek, is het totale onvermogen dit gevaar te bespreken, is de totale onwil te kijken naar de diepere achtergronden ervan. Waarmee zij zichzelf maken tot misdadigers, tot genocide-plegers, juist omdat ze passief toekijken hoe de islam stap voor stap een genocide en zelfs etnocide pleegt op de moderne westerse cultuur.

notamused | 27-05-16 | 11:42

Partij van de Apothekers

Spittertje | 27-05-16 | 11:40

@Musset | 27-05-16 | 10:06
Dat klopt helemaal. Maar wat wil je daarmee zeggen? Het veranderd niets aan mijn opvatting.

@Draak uit Brabant | 27-05-16 | 10:20
Ik denk dat je bij het beleid dat ik voorstel ook nog kunt kijken naar geografische en culturele verschillen. België is een buurland en ligt (mede daardoor) ook cultureel heel kort bij ons.

Het lijkt me voor mensen uit België en Duitsland (en misschien nog wat andere landen) dus niet van toepassing. Maar in zo veel details ben ik bij mijn reactie niet gegaan. Mijn reacties zijn over het algemeen al lang genoeg.

Daar komt nog bij dat zelfs al zou het gelden voor België het dan waarschijnlijk nog altijd niet voor jou geld. Je opa was dan mogelijk gewoon Nederlands en anders was je andere ouder misschien wel volledig Nederlands en jij daarmee dus ook. En dat had je wel in mijn reactie kunnen terug vinden. “Daarvoor moet je toch zeker al de 5e generatie zijn wat mij betreft, of een van je ouders volledig Nederlands (min 5 generaties) zijn.”

Sterker nog, hoewel mijn beleid veel verder gaat dan het huidige Nederlandse beleid of de definitie van allochtoon, is er op dat punt ook een verlichting in mijn beleid tegenover de definitie van allochtoon. Momenteel ben je namelijk officieel allochtoon als een van je ouders buitenlands is. Bij mijn definitie ben je geen ‘buitelander’ als dat het geval is.

Dat is geen slap gelul maar fatsoenlijk beleid.

“Als je Nederlander bent moet je gewoon in de politiek kunnen, of je vader nou oorspronkelijk uit Syrië, Turkije of Peru komt.” Dat moeten we dus absoluut niet willen. Natuurlijk, er kunnen mensen van zo’n landen zijn die vervolgens helemaal Nederlands zijn en dus prima in de politiek terecht zouden kunnen. In de praktijk zie je echter gewoon dat ze een (culturele) band met dat land houden. Sterker nog, de loyaliteit ligt vaak meer daar dan hier. Dat bewijst zich zelfs al doordat je niet voldoet aan “Nederlander” volgens mijn definitie. Je bent dus mogelijk al 5 generaties in Nederland en nog altijd volbloed buitenlander (anders val je er tenslotte niet onder). Dan heb jij of je ouders zich dus volledig binnen hun eigen subcultuur gehouden. Nee dan heb je niets in de Nederlandse politiek te zoeken.

Eerst eens goed lezen wat er wordt gezegd en eens nadenken voordat je gaat roepen dat iemand slapt lult. Anders kun je beter ook uit de politiek blijven.

“Het probleem met immigranten is op een heel andere manier op te lossen en dat is de grenzen dicht doen.” Ik ben voor een max, al zal dat voor veel landen inderdaad betekenen dat de deur een tijdje dicht gaat. Maar goed beleid bestaat altijd uit meerdere punten, niet uit een. Immigratie gaat al jaren fout en roept veel onvrede op bij mensen vanwege meerdere zaken. Al die zaken moet je dus aanpakken. De hoeveelheid is slechts een van de zaken. Het gevoel dat ‘ze hierheen komen en dan ons gaan vertellen wat wij moeten doen’ is er ook een van (zie ook de zwarte pieten discussie) en moet je dus ook aanpakken.

“Maar zo lang alles hier in stand wordt gehouden kun je geen onderscheid maken op basis van etniciteit” maak je geen zorgen, als ik mijn zin kon krijgen dan zouden die andere zaken ook niet in stand worden gehouden. Dus dan mag ik wel onderscheid maken op basis van etniciteit? Mooi.

“zeker niet bij mensen die daadwerkelijk hun bijdrage aan Nederland hebben gedaan zoals Aboutaleb.” Een heel zwak argument in de politiek, dat ook heel vaak wordt gebruikt. Maar wel altijd door de partij die ongelijk heeft. Altijd wijzen naar specifieke gevallen en daarom beleid niet willen of anders willen. Zo werkt de politiek niet. We kunnen niet wetgeving op de persoon maken. Wetgeving gaat per definitie over groepen. Men kan wel doen alsof generaliseren een vies woord is, maar de werkelijkheid is dat alles zo werkt.

Overigens ben ik ook niet echt een fan van Aboutaleb, ook bij hem merk ik regelmatig die dubbele cultuur. Dus “zo veel gedaan hebben voor Nederland” is vooral een subjectief waardeoordeel.

DerUnterMensch | 27-05-16 | 11:40

Voor alle duidelijkheid: Als Jood behoor je bij een "ras" volk. Alle respect en tolerantie. Als Moslim ben je geen "ras" maar slechts een geloofsfanaat, net als de Christenen dat in hun oervorm nog steeds zijn. Geen respect en tolerantie zolang het niet privé en onzichtbaar is.

Musset | 27-05-16 | 11:37

hoeiboei.blogspot.nl/2014/03/geachte-m...

De mythe van het niet afstand kunnen doen van de Marokkaanse nationaliteit wordt
zelfs door de overheid in stand gehouden.

"Geachte heer Houthuijsen,

Dank voor uw e-mail. Volgens artikel 19 van de Code de la Nationalité Marocaine uit 1958 kunnen Marokkanen met een buitenlandse nationaliteit inderdaad via een beschikking
toestemming krijgen voor het opgeven van hun Marokkaanse nationaliteit. Dit is echter eerder een uitzondering dan een regel en weten ook niet of dit eenvoudig te bewerkstellingen is.
Wij zullen dit er dan ook niet bij vermelden.

Met vriendelijke groet,

Directie Voorlichting
Ministerie van Veiligheid en Justitie"

houtvlot | 27-05-16 | 11:24

Mijn stem heeft ie. Een tegenstem - dat dan weer wel.

Rest In Privacy | 27-05-16 | 11:24

Zijn eigen dochter mag niet met een niet moslim trouwen,dat zegt genoeg.

|confused| | 27-05-16 | 11:23

Poes Fiep | 27-05-16 | 11:15
Hij wordt ingezet om Asscher in het zadel te hijsen.

Schoorsteenveger | 27-05-16 | 11:18

Hij lijkt me er niet geschikt voor. Goede burgemeerster misschien, maar dat maakt je nog geen politicus. HIj lijkt me te stijl in de omgang. Politiek is toch ook vooral veel iedereen te vriend houden. Zie ik hem niet doen.

Poes Fiep | 27-05-16 | 11:15

spanarchist | 27-05-16 | 10:33
Fair enough, maar dan heeft 'ie in ieder geval bewezen op een ontzettende Nederlandse manier politiek te bedrijven.
Ik doel in ieder geval op de niet slappe houding met betrekking tot moslimexetremise/jihadisme/Syriëgangers. Waar wegmetonzers onze cultuur wegmetonzen, is er een Aboutaleb die zegt dat ze lekker op kunnen k*******. Dat alleen vind ik wel tof van 'm.

Kaas de Vies | 27-05-16 | 10:26
Super Grover | 27-05-16 | 10:33
Wat mij betreft wordt heel die DENK club in de huidige vorm ook opgedoekt, want die hele dubbel agenda die parallel loopt aan een dubbel paspoort drijft gewoon aan de oppervlakte.
Maar ik ben benieuwd op grond waarvan je zoiets zou moeten doen.
Overigens is DENK, naast het feit dat ze de endeldarm zo ver openzetten richting Ankara dat Erdogan 'm daar kan ruiken, al een bizarre partij. Zogenaamd racisme dat in Nederland helemaal niet voorkomt wordt nu alleen maar verzonnen en uitvergroot zodat het straks wél opgemerkt wordt door DENK-mongolen.
In tegenstelling tot een Wilders, die mensen die zich aanpassen en als Nederlander gedragen totaal niet als vervelend ervaart.
Zolang een grote groep dat niet inziet sta ik elke dag nog op met een beetje hoofdpijn.

Draak uit Brabant | 27-05-16 | 11:14

Dat zou toch niet gebeuren?! Zijn we alweer voorgelogen?! Opzouten met die dubbele paspoorten! De islamisering van Nederland gaat al hard genoeg.

Maria.1 | 27-05-16 | 11:11

Iemand die voor koranlessen op openbare scholen is, moet zelf eerst maar terug naar school.

SapperDeFlap2166 | 27-05-16 | 11:10

@hurenisvoorpaupers | 27-05-16 | 10:46
Teen reagueert altijd met ironisch sarcasme.

Piet Karbiet | 27-05-16 | 11:07

Lichtstadfan | 27-05-16 | 11:00
Het is een smerige manier om Samsom opzij te schuiven. Zogenaamd uit loyaliteit wil Aboutaleb de strijd met Samsom niet aan. Iemand die je altijd gesteund hebt, daarmee wil je de strijd niet aangaan, zo zei hij. Valser kan het niet.

Schoorsteenveger | 27-05-16 | 11:05

Het zou weer eens niet: telkens als de PVDA slecht in de peilingen staat weten ze weer een konijn uit de hoed te toveren. Bos, Cohen en Samson brachten de PVDA steeds weer met mooie beloften naar meer zetels. Maar het is oude wijn in nieuwe zaken en telkens kwam de kater achteraf met als gevolg weer dramatische peilingen. Ben benieuwd of die onnozele PVDA-kiezers er met Aboutaleb voor de zoveelste keer in tuinen.

jochum1980 | 27-05-16 | 11:02

Asimov6 | 27-05-16 | 10:56
"Asscher profileert zichzelf niet als jood.."
Nee, natuurlijk niet, dat zou voor hem politieke zelfmoord zijn.
"Aboutaleb daarentegen, profileert zichzelf wel als moslim..."
Ja, natuurlijk. Zich niet als zodanig profileren zou voor hém politieke zelfmoord zijn.
Je kiest het profiel dat bij je past, en de partij kiest vervolgens voor het profiel dat de partij het beste dient, de gecamoufleerde jood of de modelmoslim.

Schoorsteenveger | 27-05-16 | 11:02

Aboutaleb is eem smiegt. Dit is wel een heel slimme manier om Samson kalt te stellen. Efficiënt, effectief,pijnloos en geen weg meer terug. Maar als ik hem was bleef ik mooi weg uit die PvdA slangenkuil in den Haag.

Lichtstadfan | 27-05-16 | 11:00

De moeder van Asscher woont samen met de andere linkse Amsterdamse stadsadel wel lekker goedkoop in private huizen in Zuid.
politiek.tpo.nl/2016/03/27/zo-woont-as...

Ze willen daar geen asielzoekers. Net als de andere PvdA bewoners Ed van Thijn, Philip van Tijn, Mensje van Keulen, Bert Vuijsje, Emma Brunt, Bertus Hendriks en Jan Blokker. Alleen maar nette mensen.

Piet Karbiet | 27-05-16 | 11:00

Teen | 27-05-16 | 10:46
Ja, er breken mooie tijden aan. Een jonge generatie staat op, met frisse ideeën, frisser nog dan de frisse wind die al die frisse molens laat draaien.

Schoorsteenveger | 27-05-16 | 10:57

Asscher profileert zichzelf niet als jood, dus hou alsjeblieft op met dat voor hem te doen. Aboutaleb daarentegen, profileert zichzelf wel als moslim, en dat zou dan de alloctone kiezer kunnen trekken. Iedereen vindt dat maar de normaalste zaak van de wereld, maar iemand beoordelen op zijn afkomst, dan noem je gewoon racisme.

Asimov6 | 27-05-16 | 10:56

Partij van de ..... ja wat eigenlijk
Partij van de Aboutaleb of Partij van de Asser lijkt me hetzelfde laken een pak: wel weer 010 tegen 020

Laten ze eerst maar eens opnieuw verzinnen waar de A in de PvdA voor staat.

Guust Kadaver | 27-05-16 | 10:49

hurenisvoorpaupers | 27-05-16 | 10:46

Denk ook eigenlijk van niet...

eerstneukendanpraten | 27-05-16 | 10:49

Teen | 27-05-16 | 10:14
Ga hulp zoeken, echt!
eerstneukendanpraten | 27-05-16 | 10:18
Trap er niet in, zo stom zal hij echt niet zijn. Toch?

hurenisvoorpaupers | 27-05-16 | 10:46

Ik vind Jesse Klaver gewoon lekker fris, net als Justin Trudeau, ook al zo'n snoe... politiek natuurtalent.

Teen | 27-05-16 | 10:46

Het merk Aboutaleb wordt goed gepromoot, ja. In Parijs en New York. Dat in wijken van 010 veel kinderen zonder ontbijt naar school gaan hoor ik deze PvdA-er nooit over. Questie van prioriteiten.

Piet Karbiet | 27-05-16 | 10:44

lood om oud ijzer.
Pvda 0 zetels is al te veel.
Want wat deze partij kapot heeft gemaakt valt zelfs met 100 ordners vol niet te beschrijven.

dijkbewaker | 27-05-16 | 10:44

De PvdA? Who cares. De strijd om welke socialistische partij de meeste stemmen krijgt gaat tussen de PVV en SP en ik voorspel dat de PVV glorieus zal winnen.

De Koreaanse Slet | 27-05-16 | 10:40

PvdA speelt good cop bad cop, VVD doet ook zoiets met Halbe.
Trap er niet in of we zitten straks weer 4 jaar opgescheept met dezelfde visieloze liegende uitvoerende EU ambtenaren.

Harry Turtle | 27-05-16 | 10:40

Teen | 27-05-16 | 10:14
Met de verkeerde Teen uit bed gestapt? Bij Psyq is nog hulp te verkrijgen.

Eparchus | 27-05-16 | 10:40

Nou success. Als iets niet werkt (hoi Diererik), met je wat anders rpoberen. Asscher is meer van het zelfde, dus Aboutaleb lijkt mij de betere keuze en heeft de denktniet doelgroep ook keuze.

TheseDays00 | 27-05-16 | 10:38

DAAAARRRR komt de staatsgreep. Aboutaleb wordt lijsttrekker van de PVDA en INEENS krijgt de partij weer zetels in de peilingen. Uiteidelijk NET genoeg om bij de volgende verkiezingen een kabinet te vormen met VVD en D66 als aanvulling. Wat zullen we allemaal huilen.

Adversary | 27-05-16 | 10:38

Ik wel maar niet tegen hem bla bla , ik weet het nog niet , u moet afwachten.
Wat een ophef over wie lijsttrekker wil worden van een splinterpartijtje, een beetje als zanger Rinus en rapper Sjors die geheimzinnig doen over wel of geen deelname aan de voorronden het Eurovisie songfestival .

Castor12 | 27-05-16 | 10:37

Ja, PVDA weet dat volgende jaar het einde verhaal is. Ahmed zou nog de partij enige zetel kunnen leveren. Ascher is al eveneens als Diederik verloren zaak. Kan mij het standpunt van Ahmed A. wel voorstellen. Van Asscher kan hij het met gemak winnen. Met woordvirtuoos Samson met een strijdkarakter/gen en een grote plaat voor de kop is het een hoop energie steken en trekken aan een dood paard.
Daar 'win' je het niet van!
Het is nu een wedloop om de kiezer die of bij DENK of de PVDA het rode kruisje zet. Dat is de enigste groep burgers die PVDA nog kan binnenhalen, na 4 jaar regeren, de allochtoon!

fikkieblijf! | 27-05-16 | 10:37

@Ruud5 | 27-05-16 | 10:25

Die pvda moet nu gewoon eindelijk eens geëlimineerd worden.
Als die pleurislijers er weer in slagen 20/25 zetels te krijgen kom je weeeeeer met een kabinet met 2 of meer uit pvda/vvd/cda/d66 te zitten en verandert er dus gewoon weer geen typhus.
Behoudens voor hen die 's morgens wel de moeite nemen hun nest uit te komen om hun eigen vreten te verdienen, die gaan nog een beetje meer uitgemolken worden door het tuig.

Ikdus | 27-05-16 | 10:36

Draak uit Brabant | 27-05-16 | 10:20
Welke bijdrage heeft Aboutaleb precies aan Nederland gedaan?
Als wethouder heeft hij ruim 400 miljoen aan volkomen mislukte integratieprojecten weggepist, als staatssecretaris heeft hij 3 maanden vakantie voor 55-plus werklozen in het buitenland geregeld (één keer raden welke doelgroep hij hierbij in gedachten had), niet echt een bijdrage waar Nederland blij mee moet zijn.

spanarchist | 27-05-16 | 10:33

@ DerUnterMensch | 27-05-16 | 09:51 / Draak uit Brabant | 27-05-16 | 10:20
Op het moment dat je 2 nationaliteiten geniet ben je niet geschikt voor de Nederlandse politiek. Deze zijn, zie bv Denk en de Kamervoorzitter, niet in staat het landsbelang boven hun afkomst te stellen.
Op een persoonlijke noot vind ik wat dat betreft dat ook vrijheid van Godsdienst anders vastgelegd dient te worden. Men wil gelijk behandeld worden, maar maakt dit op basis van religie al onmogelijk.

Super Grover | 27-05-16 | 10:33

Kan die hele pvda nou niet eens gewoon aangemerkt voor wat het is, een criminele organisatie, en verboden worden?

Ze hebben meer ellende op hun geweten dan de gemiddelde verboden motorbende.

Ikdus | 27-05-16 | 10:32

Had je 10jaar geleden moeten zeggen.
Er zitten geen remmen meer op deze trein.

trenthopper | 27-05-16 | 10:31

Ruud5 | 27-05-16 | 10:25
Ik denk dat de meesten Asscher zwaar onderschatten. Het is een rat volgens mij, een machtsmannetje met lange adem. De strijd zal gaan tussen Aboutaleb en hem. Aboutaleb zal verliezen, en Asscher zal vriendelijk en begrijpend buigen richting het electoraat dat Aboutaleb op de valreep nog binnen wist te slepen, en suggereren schatplichtig te zijn.

Schoorsteenveger | 27-05-16 | 10:31

Wanneer Aboutaleb openlijk de Islam verwerpt en er persoonlijk mee stopt kan je hem misschien geloven. Nu is het een simpele leugenachtige Moslim die op een slinkse manier zieltjes aan het winnen is.

Mark_D_NL | 27-05-16 | 10:30

We weten allemaal wat er gaat gebeuren. Ze gaan dit zo ver mogelijk uitmelken en uiteindelijk wordt Abu Taleb het. Die gaat vervolgens hele harde taal uitslaan waardoor hij veel zetels gaat winnen. De PvdA komt in een regering en gaat er alles aan doen om Nederland verder te islamiseren en naar beneden te halen, want nivelleren is immers een feest.

pluk-87 | 27-05-16 | 10:30

Teen | 27-05-16 | 10:14
Klaver zal nu richting Asscher en Aboutaleb overenthousiast moeten gaan doen. Leuke gesprekjes, fotosessies, spannende plannetjes, je kent dat wel. Alles wat het merk Klaver sterker maakt. Hoeft volstrekt nergens over te gaan, als het maar lijkt op iets nieuws en hoopvols.

Schoorsteenveger | 27-05-16 | 10:26

@Draak uit Brabant | 27-05-16 | 10:20
Heb je een Belgisch paspoort?
Ben je nog steeds bang voor de macht van de Belgische koning?

Totaal niet te vergelijken.

Kaas de Vies | 27-05-16 | 10:26

Vermoedelijk zal Aboutaleb wel lijsttrekker worden, met hem zullen ze eenmalig goed scoren, tussen de 20 en 25 zetels. Daarna zet het verval weer door, de mensen zitten niet meer op de PVDA te wachten. Asscher kunnen ze meteen beter promoveren naar een mooi burgemeesterschap, hij is de minister van vermoorde onschuld en het mooipratende broertje van Rutte, geen vent waar je wat aan hebt.
En teen, Jesse Klaver is toch ook aanvoerder van een slappe club met dito verhalen. Volkomen losgezongen van de realiteit. Denk aan Judith Sargentini, waar we erg weinig van horen. En inderdaad, Spektrui is ook stil. Wordt tijd dat hij weer eens met een snik in de stem de zieligerds bespreekt.

Ruud5 | 27-05-16 | 10:25

DerUnterMensch | 27-05-16 | 09:51
De opa van mijn oma was Belgisch, kwam ik van de week achter. Moet ik m'n politieke ambitie dan maar laten voor wat het is?
Lul toch niet zo slap man.
Als je Nederlander bent moet je gewoon in de politiek kunnen, of je vader nou oorspronkelijk uit Syrië, Turkije of Peru komt.
Het probleem met immigranten is op een heel andere manier op te lossen en dat is de grenzen dicht doen. Maar zo lang alles hier in stand wordt gehouden kun je geen onderscheid maken op basis van etniciteit, zeker niet bij mensen die daadwerkelijk hun bijdrage aan Nederland hebben gedaan zoals Aboutaleb.

Draak uit Brabant | 27-05-16 | 10:20

"Zodra je religieuze loyaliteit belangrijker wordt dan de wetten van de rechtsstaat, heb je hier een groot probleem".
Zekers.
In het ergste geval een enkelband.
Als je daar ten minste niet te veel last van hebt bij het sporten.

jemagookniksmeer | 27-05-16 | 10:20

Teen | 27-05-16 | 10:14
Ik twijfel nog. Met Sylvan Simons hebben we nu, naast Jesse Klaver, nog een intellectueel kanon.

spanarchist | 27-05-16 | 10:20

Antitheïst | 27-05-16 | 10:15
Het klonk destijds cru, maar dankzij Denk heeft Wilders zijn punt bewezen!

Einde van de Domheid | 27-05-16 | 10:19

Teen | 27-05-16 | 10:14

Ga hulp zoeken, echt!

eerstneukendanpraten | 27-05-16 | 10:18

Zolang hij Marokkaanse staatsburger is .vind ik........ dat hij geen enkele bestuursfunctie binnen de Nederlandse politiek mag vervullen.

NB-Stb | 27-05-16 | 10:17

Geen dubbele paspoorten of religie in de politiek vanwege een dubieuze loyaliteit!

Antitheïst | 27-05-16 | 10:15

Schoorsteenveger | 27-05-16 | 10:09

Het klinkt afgezaagd maar weet je wie er ook van zondebokken hield?

eerstneukendanpraten | 27-05-16 | 10:15

Ik heb al besloten dat mijn stem naar Jesse Klaver gaat. Dat is de enige optie om Nederland nog uit het slop te trekken.

Teen | 27-05-16 | 10:14

En na Wouter Bos, Job Cohen en Diederik Samsom alweer een nieuwe redder van de natie, die dankzij de onvoorwaardelijke steun van de VK, de NRC en de Publieke Omroep weer voor een revival van de PvdA zal zorgen.
Dat deze man als wethouder in Amsterdam en daarna als staatssecretaris gefaald heeft en zich uitsluitend bekommerde om zijn allochtone achterban wordt voor het gemak maar even vergeten.
En wat er zo goed is aan een man die ruim 90% van de Nederlandse bevolking niet goed genoeg vindt voor zijn dochters, louter en alleen uit religieuze motieven, is me ook niet echt duidelijk.
Maar goed, vooral vol blijven houden dat het een goede man is, vooral blijven geloven in de leugens van de zelfbenoemde kwaliteitsmedia, dan komt alles vanzelf weer goed.

spanarchist | 27-05-16 | 10:14

En waarom is Spektrui zo stil de laatste tijd?

eerstneukendanpraten | 27-05-16 | 10:13

Als presidentskandidaten voor Europa ook met elkaar een publieke debatserie zouden aangaan, zou de belangstelling voor de EU ook kunnen stijgen naar 2 paardenhoofden!

Einde van de Domheid | 27-05-16 | 10:09

Hoorde Duivesteijn vanmorgen op de radio. Deed net alsof-ie niet begreep welk vuil spel hier gespeeld wordt. Samsom wordt geslachtofferd. De geloofwaardigheid van de PvdA is weg, zo meende Duiversteijn, en die moet hersteld worden.
Nou, dat doe je dus als volgt. Je laat Samsom vallen als een baksteen, en als het even kan leg je hem op het blok en hak je zijn kop eraf. Weg Samsom, weg regeringsbeield, weg verwatering van de idealen, weg breuk met de kiezer. Op de achtergrond horen we de socialistische koren de Internationale en andere strijdliederen al weer zingen, de Rode Haan kraait als nooit tevoren, en een strijd tussen Aboutaleb en Asscher kan het precieze evenwicht brengen in de pogingen om zowel Lul de Behanger als Mohammed de Islamitische Slager weer voor zich te winnen.
Ik hoorde dat Spekman overweegt om zijn trui door een sopje te halen. Nou, dan weet je wel wat er gaande is!
Het was allemaal de schuld van Samsom.

Schoorsteenveger | 27-05-16 | 10:09

Dit zag ik al jaren geleden aankomen! Ab eerst in Rotterdam zodat zin gezicht vaker op tv en dergelijke komt. Daarna naar Den Haag. Het is een grootte populist, krachtige woorden, maar voor de rest niets.

En dan begint Ab over geloof. Waarom mag halal slachten? Waarom is er in Rotterdam een bijeenkomst in het Luxor waar de vrouwen door een andere ingang naar binnen moeten dan de mannen en vrouwen achter in de zaal moeten zitten. Dit is in jou stad Ab!!!

Strongbow | 27-05-16 | 10:08

"Zodra je religieuze loyaliteit belanrijker wordt dan de wetten van de rechtsstaat, heb je hier een GROOT probleem"

Ja. En ik ben Napoleon Bonaparte

*iets met shariapolitie en Den Haag mompelt*

Bijtendehond | 27-05-16 | 10:07

Ben nog niet eens helemaal hersteld van zijn preek op de Dam van 4 mei j.l. en nu dit weer. Krijg er het Aboutaleblazerus van eerlijk gezegd.

Texacoballletje | 27-05-16 | 10:07

Hij zit bij de verkeerde partij...

MichelDenHaag | 27-05-16 | 10:06

Toch altijd frustrerend om ze zien hoe die lui hakkelend, tokkelend en woorden zoekende hun best doen om zo lang mogelijk aan het woord te zijn om zo min mogelijk te zeggen.

Een ja dat ga ik doen of nee tyf op is te lastig. Stel je toch eens voor dat je je aan je woord moet houden.

Mietjes zijn het, allemaal!

conè | 27-05-16 | 10:06

DerUnterMensch | 27-05-16 | 09:51
Tokkies gaan meer dan 5 generaties terug en blijven tokkies. Ahmed Aboutaleb is na 1 generatie verder dan alle tokkies bij elkaar. Overigens, de PvdA mag wat mij betreft weggevaagd worden.

Musset | 27-05-16 | 10:06

Aboutaleb zegt het, Niemand mag zijn religieuze waarden opdringen! Laat dat nou net het doel van de islamisten zijn. Kortom, verbied islamisme (opdringerige politieke stroming) en zeur verder niet over Islam (behalve wanneer het islamiserende trekjes krijgt!)

Einde van de Domheid | 27-05-16 | 10:06

Overigens is dat plaatje met die tekst ook wel leuk, maar heb ik ook wel uitspraken gehoord waaruit weldegelijk een dubbele agenda of laten we het andere culturele invloeden uit bleken.

Een of meerdere paspoorten interesseert me persoonlijk ook niet. Wat me het meest interesseert is hoe ‘Nederlands’ je bent, maar aangezien je dat niet kunt testen hou ik het dus maar op 5 generaties. Maar om toch even op die paspoorten terug te komen. Officieel kun je je Marokkaanse paspoort niet afstaan, maar je kunt het weldegelijk aanvragen en er toestemming voor krijgen.

Agja, lees anders dit eens door:

hoeiboei.blogspot.nl/2010/10/de-nation...

DerUnterMensch | 27-05-16 | 10:03

Aboutaleb is enkel op die plek beland omdat hij moslim en Marokkaan is. Zodra je allochtoon bent en een beetje behoorlijk uit je woorden wordt je gecoached naar politieke functies omdat partijen daarmee zetels denken te winnen.

Gewinflipt | 27-05-16 | 10:03

Hopelijk blijft Samsom gewoon ijzerenheinig zitten als lijsttrekker tot na de verkiezingen. Dat is de beste garantie dat de PvdA niet boven de 10 zetels zal uitkomen....

R van Perzie | 27-05-16 | 10:02

Diederik Samsom krijgt natuurlijk een mooie promotie en de eervolle opdracht om de nieuwe en veelbelovende PvdA-afdeling Siberië uit te bouwen.

simpelman | 27-05-16 | 10:01

Goede vent, daar niet van. Asscher laat maakt overral een puinhoop en is altijd net op tijd weg, Cohen in het kwadraat

Bokito ergo sum | 27-05-16 | 10:01

Dit zijn toch puur door electorale belangen ingegeven uitspraken. Iedereen weet dan de PvdA er niet naar handelt. Hengelt Geenstijl naar de PvdA campagnekas of zo?

Gewinflipt | 27-05-16 | 10:00

Aboutaleb: wolf in schaapskleren.

centre pompidoe | 27-05-16 | 10:00

Kijkt naar aaipad en vraagt waarom laat je me klinken als en semi analfabeet ?

Goatboy2014 | 27-05-16 | 10:00

Geschikte kerel lijkt het me. Misschien speelt hij heel goed toneel en is het alsnog een wolf in schaapskleren, maar het is de enige moslim die ik het voordeel van de twijfel gun.

Ik denk dat zijn enige uitdaging wordt om niet voor maart 2017 naast Pim te liggen. De mocro-war is nog niet uitgewoed.

marcoplarco | 27-05-16 | 09:59

Abou was gisteren op een bijeenkomst over discriminatie. Dat zal wel voornamelijk over moslimdiscriminatie zijn gegaan. Want op TV hoorde ik dat er overal continu hoofddoekjes worden afgetrokken. Dagelijks. En de moslims zelf, die discrimineren natuurlijk nooit niet. Behalve bij de keuze voor een partner van dochterlief. Zoals Abou.

Piet Karbiet | 27-05-16 | 09:59

Nou beste Aboutaleb, indien u het gemist heeft; ze doen niet anders als hun onverkwikkelijke religie bij iedereen en zijn moeder door de strot wringen. Of had u het bericht van gister omtrent de sharia-police die supermarkten afloopt om ze Judenrein te maken niet mee gekregen? Ik ben zelf van een andere cultuur, heb nooit een probleem van huidskleur (ikzelf ben ook niet bepaald roomblank/blauw ogig) of wat dan ook gemaakt. Maar sinds anderhalf jaar betrap ik mezelf er steeds meer op dat ik de in de 1-pers. tent gehulde moslima's en aanhang niet meer kan luchten of zien. Als ik dat afgrijselijke sisaccent ergens hoor staan me de haren gelijk overeind. Ze hebben zichzelf in deze positie gemanoeuvreerd door het constante slachtoffer spelen, het geëis, gedram en gezuig. De onverdraagzaamheid naar anderen, het geweld, het racisme naar niet-moslims. Eens is het geduld en de koek op.

En mensen; trap er a.u.b. niet in. Allemaal mooie verkeizingspraat. We hebben nu de PvdAchtzetels in de regering en u kunt genoegzaam zien wat een puinbende ze er van gemaakt hebben. Laten we eens wijs zijn en ze niet nog eens 4 jaar in een kabinet zetten. Ik denk dat ons land en zijn bewoners dat niet zullen overleven....

Sjefke7807 | 27-05-16 | 09:58

Aboulaadklp is een prima burgemeester en zou de PvdA helaas wer aan meer zetels helpen.
Diderik , blijf alsjeblieft de starre fanaat die je nau eenmaal bent en blijf zitten.
Asscher is met zo en trainwreck als Didi dus dat zou prima opvolger zijn

Goatboy2014 | 27-05-16 | 09:58

Mooi opgezet, maar ik voorspel dat het niet de bedoeling is dat Didi uit zichzelf opstapt.
Wat gaat gebeuren is het volgende; Asscher en Didi doen deze verkiezingsronde samen, waarbij Asscher de nieuwe man mag worden tot de volgende verkiezingen.
Dan pas, zijn er namelijk pas voldoende vluchtelingen bijgekomen met een permanente verblijfstatus om ook mee te mogen stemmen op de hernieuwde Partij van de Allochtonen.
En raad eens wie die islamieten aan zichzelf en de PvdA gaat binden bij de daaropvolgende verkiezingen?

Ahmed de 'goedheiligman' Aboutaleb!

deraderendraaien | 27-05-16 | 09:58

Wolf in schaapskleren.Kijk uit.

ditotje | 27-05-16 | 09:57

Partij van de Acht ezels.

Glasgow Argus | 27-05-16 | 09:57

Mis.
Gisteravond heeft hij duidelijk gezegd dat hij dat NIET wil.
Of wil hij nu ineens weer wél?
Het zou zo maar een echte PvdA-er kunnen zijn.

mallekater | 27-05-16 | 09:57

Bij de PVDA zijn ze momenteel doodsbang voor DENK, vandaar.

Panos88 | 27-05-16 | 09:54

Zodra jouw loyaliteit niet meer aan deze rechtstaat is heb je helemaal geen probleem. Dat zien we godverdomme toch de laatste tijd? Molenbeek, iemand? Banlieus?


Dat is de leugen van Aboutaleb. Intergratie is een al lang geleden gepasseerd station.

omanders | 27-05-16 | 09:54

Zou bijna op de PVDA willen stemmen. Bijna...

PandaBeep | 27-05-16 | 09:53

Leiderschapscrisis PvdA = .PVV +1.

Handsomeboy | 27-05-16 | 09:51

Mensen met een buitenlandse achtergrond horen niet in de Nederlandse politiek thuis. Het is gestoord dat iemand op zijn 15e hierheen komt omdat het in zijn geboorteland kennelijk te bagger was, en dan vervolgens ons hier gaat vertellen hoe wij hier moeten leven.

Daarvoor moet je toch zeker al de 5e generatie zijn wat mij betreft, of een van je ouders volledig Nederlands (min 5 generaties) zijn.

DerUnterMensch | 27-05-16 | 09:51

Waarom is hij een Islamcriticus terwijl hij zelf is blootgesteld aan de Islam en ik als hoogopgeleide humanistische Islamrealist met Christelijke roots altijd een Islamofoob?

Ik zal je vertellen waarom.

Islam moet want het dient iemands hoger doel.

Kaas de Vies | 27-05-16 | 09:51

oh dus toch wel nou opeens. echte politicus dus, draai, waai, plas, was

lovekila | 27-05-16 | 09:48

Voor Marokko of voor Nederland?

diddley2 | 27-05-16 | 09:47

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland